quote:The movie is actually a sequel in some ways. The film begins at a party where Alice, now 17, finds out that she is about to be proposed to in front of hundreds of snooty high society types. She makes a run for it, and of course, ends up following a white rabbit down a hole, back to Wonderland — a place where she visited a decade prior. The White Rabbit is convinced that he has the right girl but Alice doesn’t remember her past visit to Wonderland. The creatures of Wonderland are ready to revolt and are hoping/waiting for Alice to help them, but will she? Can she?
Een combi. Het meeste zal echter wel CGI zijn.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:17 schreef Cryothic het volgende:
Is het nou live-action? stop-motion of cgi?
Of een combi van beide?
Ik ookquote:Ik ben iig er benieuwd naar het resultaat
Nee, bovenstaande foto's zijn het eerste officiële beeldmateriaal dat is vrijgegeven. 'k Hoop dat er snel iets van een trailer volgt, want ik kan niet wachten op bewegende beelden.quote:
American McGee heeft de vetste stijl gewoon, volgens mij komt er ook een Alice uit van zijn hand. Deze lijkt me nog cooler, maar ik wil graag zien hoe Depp het doet als Mad Hatter.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:45 schreef Like-a-Bunny het volgende:
Zou leuk zijn als de combi Depp - Bonham Carter eens een keer zou ontbreken in films als deze.![]()
Daarnaast bevalt het uiterlijk van The Mad Hatter mijn niet echt. Doe mij maar wat meer de American McGee-stijl.
Maakt niet uit, toch? Ik snap niet waarom mensen dat altijd zo vervelend vinden?quote:Op maandag 22 juni 2009 13:50 schreef Sander het volgende:
Wat een verrassing, Depp, Carter en Burton die een film maken.
Het is Bonham-Carterquote:Op maandag 22 juni 2009 13:50 schreef Sander het volgende:
Wat een verrassing, Depp, Carter en Burton die een film maken.
Sommige personages lijken me vrij lastig om werkelijk te acteren, maar ik denk/hoop dat de Knave of Hearts, de March Hare, de Caterpillar en de Cheshire Cat met wat digitale hulp in ieder geval een "menselijk" gezicht (kunnen) krijgenquote:Op maandag 22 juni 2009 15:04 schreef Muis006 het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd welke personages CGI zijn en welke daadwerkelijk geacteerd worden, muv de plaatjes in de OP natuurlijk
Vet dat hij gewoon in een film zit van Tim Burtonquote:Op maandag 22 juni 2009 20:23 schreef MrData het volgende:
[ afbeelding ]
Ja hoor Matt Lucas!![]()
[ afbeelding ]
Ik dacht dat het Elijah was. Kan niet geloven dat het Deppi is.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:03 schreef shiNinG_staR het volgende:
Johnny doet me denken aan Elijah Wood op die foto
[ afbeelding ]
Herkende hem gelijkquote:Op maandag 22 juni 2009 20:23 schreef MrData het volgende:
[ afbeelding ]
Ja hoor Matt Lucas!![]()
[ afbeelding ]
Inderdaad.. ik begin echt een beetje Johnny Depp allergie te krijgenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:56 schreef Marble het volgende:
Prachtig gemaakt, wordt alleen wel erg vermoeiend dat die man nooit eens iemand anders lijkt te kunnen casten dan Johnny Depp en Helena Bonham Carter.
http://www.nu.nl/achterkl(...)kenbaar-in-film.htmlquote:Op maandag 22 juni 2009 19:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mooi gemaakt
Ben benieuwd of het konijn (en de film overall) net zo creepy is als de film van Jan Svankmajer.
Ook op de VPRO geweest in Villa Achterwerk. Sooooo creepy!
Najaaa!!quote:Onlangs werd bekend dat actrice Carice van Houten de Nederlandse stem van Alice zal zijn in een andere verfilming. Deze film wordt geregisseerd door de Tsjech Jan Svankmajer.
In welke Burton-films heeft Bonham Carter dan allemaal nog meer gespeeld, afgezien van Sweeney Todd?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:56 schreef Marble het volgende:
Prachtig gemaakt, wordt alleen wel erg vermoeiend dat die man nooit eens iemand anders lijkt te kunnen casten dan Johnny Depp en Helena Bonham Carter.
ik moet ed wood nog steeds zienquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:34 schreef Smeich het volgende:![]()
Johnny Depp daarentegen 6 minus deze (Edward Scissorhands, Ed Wood, Sleepy Hollow, Charlie and the you-know-what, Corpse Bride en Sweeney Todd)
een goede visuele stijl in een film kan voor mij soms al genoeg zijn. Al is het een baggerplot, als het er visueel tot in de puntjes verzorgd uitziet kan ik het best waarderen...quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:43 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ook. Maar ik heb ook niet bijzonder hoge standaarden en ben snel tevreden als ik het er mooi uit vind zien. En Burtons stijl spreekt me erg aan, dus er kan weinig fout gaan voor mij.
Hoe? erm.. hoe?quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:00 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ik heb gister jurken, props, sets uit de film gezien in het echt. En de eerste on-set footage.
Deze film gaat compleet psycho worden. Maar zo gaaf. Als het goed is, vanmiddag de eerste beelden!
Dat heb ik ook.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:51 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
een goede visuele stijl in een film kan voor mij soms al genoeg zijn. Al is het een baggerplot, als het er visueel tot in de puntjes verzorgd uitziet kan ik het best waarderen...
Trailer bedoel je? Of gewoon meer foto's?quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:00 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Als het goed is, vanmiddag de eerste beelden!
Kan je echt alleen maar miepen?quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:13 schreef NiekL het volgende:
Ik gok zo dat Danny Elfman de muziek gaat doen?
Eensquote:
Veel bewegend beeld vd set gezien op de exhibition van Alice, net zoals wat setpieces en foto's. Oa de Madhatter's pruik, hoed en kostuum; de teaparty tafel en de pratende bloemen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Trailer bedoel je? Of gewoon meer foto's?
Allemaal een beestje vast. Die van de Mad Hatter zal el de Maartse Haas zijn en die van Alice is duidelijk. Maar dat varkentje en die muis?quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:23 schreef Bronson het volgende:
Nieuwe foto's op Empire.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helena is de vrouw van he. Die komt misschien nergens meer aan de bak en dan denkt Tim "Kom maar schatje!"quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:44 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Johnny & Helena en Danny zijn volgens mij in vaste loondienst bij Tim. Maar het geeft niet, zolang het goede films worden.
Misschien dit?quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:42 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Allemaal een beestje vast. Die van de Mad Hatter zal el de Maartse Haas zijn en die van Alice is duidelijk. Maar dat varkentje en die muis?
En qua muis.quote:The Duchess gives Alice the baby while she leaves to go play croquet with the Queen. To Alice's surprise, the baby later turns into a pig, so she sets it free in the woods.
O ja dat kan ik me nog wel herinneren.quote:
Of de dormouse. Dat is dat muisje wat in die theepotten slaaptquote:
Ik moet zeggen dat ik Alice maar eenmaal gezien heb, héél lang geleden. En dan ook nog de Disney-versie.quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O ja dat kan ik me nog wel herinneren.
[..]
Of de dormouse. Dat is dat muisje wat in die theepotten slaapt
En foetsiequote:Op woensdag 22 juli 2009 22:10 schreef dutch-treat het volgende:
YAYOfficial Teaser Trailer
It looks absolutely effing amazing
Da's ook snelquote:
Oehhquote:Op donderdag 23 juli 2009 00:20 schreef Timo20 het volgende:
[..]
http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=14449
Alice? who the f*ck is Alice??quote:
quote:
Totaal niet. Zoals hierboven staat is het een 'sequel', waarin een 19-jarige Alice terug gaat naar Wonderland.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:01 schreef Maisnon het volgende:
Ik ben benieuwd in hoeverre de film de beide boeken van Alice combineert
Ja maar ik bedoel meer in hoeverre welke elementen allemaal terugkomenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:13 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Totaal niet. Zoals hierboven staat is het een 'sequel', waarin een 19-jarige Alice terug gaat naar Wonderland.
Christopher Lee ... The Jabberwockquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:24 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoel meer in hoeverre welke elementen allemaal terugkomenIk wil gewoon graag de Jabberwocky in de film
Wat een leuke mixquote:
Sweeny Todd niet geweldig?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:41 schreef snoodst het volgende:
[..]
Wat een leuke mix!
Ik ben erg benieuwd naar de film. Sweeney Todd vond ik eigenlijk niet zo geweldig, maar die trailer ziet er prachtig uit.
Sweeney Toddquote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:18 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Sweeny Todd niet geweldig?![]()
Ik verwacht dat deze film meer zal gaan lijken op Corpse Bride overigens.
Nah, had het even voor je opgezocht,quote:
Daar ken ik deze versie van:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:34 schreef ehqo het volgende:
Tevens tvp, want het ziet er verdomd goed uit.
Ik had hem ook al gevonden ja. Blij.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:42 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Daar ken ik deze versie van:
http://www.yooouuutuuube.com/v/?rows=36&cols=36&id=pAwR6w2TgxY&startZoom=1
WOWZERSquote:
He-le-maal mee eens.quote:Op maandag 21 december 2009 09:22 schreef Dawnbreaker het volgende:
Alice, het mooiste bizarre sprookje (als je het zo mag noemen) wordt verfilmd. Ik keek er best naar uit, totdat ik de trailer zag. Opzicht sprak hij mij best aan, totdat Johnny Depp met zijn nichtenkop langskwam. Wat een vreselijke miss-cast voor the Hatter. Nu verbaasd het mij niets dat Tim Burton Depp kiest, aangezien ze al veelvuldig hebben samengewerkt. Maar moet er nou weer zo'n gay versie met paarse make up komen van the Hatter? Doe het dan ala American McGee stijl of zoals in de 2009 TV serie Alice, the Hatter.
Wat jammer maar voor mij is de film al verpest door deze trailer.
je laat je ook snel ontmoedigenquote:Op maandag 21 december 2009 09:22 schreef Dawnbreaker het volgende:
Alice, het mooiste bizarre sprookje (als je het zo mag noemen) wordt verfilmd. Ik keek er best naar uit, totdat ik de trailer zag. Opzicht sprak hij mij best aan, totdat Johnny Depp met zijn nichtenkop langskwam. Wat een vreselijke miss-cast voor the Hatter. Nu verbaasd het mij niets dat Tim Burton Depp kiest, aangezien ze al veelvuldig hebben samengewerkt. Maar moet er nou weer zo'n gay versie met paarse make up komen van the Hatter? Doe het dan ala American McGee stijl of zoals in de 2009 TV serie Alice, the Hatter.
Verder lijkt hij de rol van Jack Sparrow te spelen, hoe hij loopt en met zijn handen doet.quote:Op maandag 21 december 2009 09:22 schreef Dawnbreaker het volgende:
idd, viel me ook op. jammerquote:Op dinsdag 22 december 2009 13:15 schreef magnifor het volgende:
[..]
Verder lijkt hij de rol van Jack Sparrow te spelen, hoe hij loopt en met zijn handen doet.
Typecasting begint Depp toch zo langzamerhand wel te achtervolgen helaas.quote:
Mja, maar dat zal komen omdat beide rollen wat vrouwelijke trekjes hebben. Jack Sparrow lijkt constant dronken en The Hatter is indd. zo'n flamboyante gast die ook wat vrouwelijk is. Weet niet hoe vrij hij daarbij gelaten is voor eigen invulling. Weet bij Sparrow wel iig.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:15 schreef magnifor het volgende:
[..]
Verder lijkt hij de rol van Jack Sparrow te spelen, hoe hij loopt en met zijn handen doet.
het nadeel is dus dat the hatter niet als bizar maar als nichterig neergezet wordt, wat dus ook niet aansluit bij het orginele verhaal. Daarnaast heeft disney altijd veel twists ingevoerd tbv commercie. Alice is geschreven met zwart haar/ disney maakt het blond haar, stukken zijn weggelaten en nieuwe dingen verzonnen (pratende deurknop is door disney verzonnen). Ik snap dat dit mogelijk ook gedaan was omdat het een kinderfilm was. Maar aan de trailer te zien denk ik dat deze film zich niet meer op de allerkleinste richt.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:06 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mja, maar dat zal komen omdat beide rollen wat vrouwelijke trekjes hebben. Jack Sparrow lijkt constant dronken en The Hatter is indd. zo'n flamboyante gast die ook wat vrouwelijk is. Weet niet hoe vrij hij daarbij gelaten is voor eigen invulling. Weet bij Sparrow wel iig.
En aan de andere kant, Depp is dan wel een goed acteur maar bepaalde maniertjes zal je altijd blijven zien. Die zijn van Depp als persoon denk ik.
Maar Depp lijkt hier een 1 op 1 kopie van Jack Sparrow neer te zetten met andere kleding en make-up. Van een acteur als Johnny Depp verwacht ik beter.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:06 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mja, maar dat zal komen omdat beide rollen wat vrouwelijke trekjes hebben. Jack Sparrow lijkt constant dronken en The Hatter is indd. zo'n flamboyante gast die ook wat vrouwelijk is. Weet niet hoe vrij hij daarbij gelaten is voor eigen invulling. Weet bij Sparrow wel iig.
En aan de andere kant, Depp is dan wel een goed acteur maar bepaalde maniertjes zal je altijd blijven zien. Die zijn van Depp als persoon denk ik.
Punt. Ik wil ook niet beweren dat dat de enige verklaring is. Het is slechts gissen.quote:Op donderdag 24 december 2009 18:18 schreef magnifor het volgende:
[..]
Maar Depp lijkt hier een 1 op 1 kopie van Jack Sparrow neer te zetten met andere kleding en make-up. Van een acteur als Johnny Depp verwacht ik beter.
Het is zeker niet de eerste keer dat hij een wat 'feminiene' antiheld speelt: Edward Scissorhands, Charly and the Chocolate factory, Pirates, Corpse Bride en Sleepy Hollow bijvoorbeeld. Toch zijn het allemaal puike filmsquote:Op donderdag 24 december 2009 18:18 schreef magnifor het volgende:
[..]
Maar Depp lijkt hier een 1 op 1 kopie van Jack Sparrow neer te zetten met andere kleding en make-up. Van een acteur als Johnny Depp verwacht ik beter.
Jij zou natuurlijk niet bang zijn wanneer een hoofdloos iemand op je komt aflopen met een zwaard van 1,5 meterquote:Op maandag 28 december 2009 18:43 schreef Tha_Erik het volgende:
In Sleepy Hollow is het gewoon een watje.
Een echte kerel is hij ook niet te noemen.quote:Op maandag 28 december 2009 18:12 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik vind Depp in Sleepy Hollow & Corpse bride toch niet echt 'vrouwelijk' .
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:38 schreef LuNaTiC het volgende:
3D trailer vorige week ook gezien, ziet er goed uit. Burton was ook wel een aangewezen persoon voor deze film... Ben erg benieuwd.
Wat ik dan wel weer grappig was, zat ik met twee vrienden waarvan de ene niet zo'n hele grote filmliefhebber was, dat ie daar écht niet heen ging (onder het mom van, jezus, je gaat als kerel toch niet naar een sprookje'). Toen had ik wel even eenmoment.
Leuke beelden, maar ik ga twijfelen of ze de film niet beter The mad hatter hadden kunnen noemen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:14 schreef choukri1985 het volgende:
Nieuwe Alice in Wonderland trailer met inverview van Johnny Depp en niet eerder vertoond beelden uit de film!
Check it out!
En...wat vind je ervan...wordt super gaaf denk ik zo!
True, maar Jack was niet de enige persoon zo zachtjes aan in de trailersquote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:37 schreef choukri1985 het volgende:
ach jah, elke film heeft wel een bepaald character dat duidelijk eruit springt boven alle ander, en meesdtal komt het doordat een groot acteur de rol speelt. Net als Jack Sparrow in Pirates, dan hadden zie die film toch Jack Sparrow kunnen noemen toch hahaha
Dit dus. Mensen die Depp alleen kennen van de Pirates of the Caribeanquote:Op maandag 28 december 2009 18:06 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Het is zeker niet de eerste keer dat hij een wat 'feminiene' antiheld speelt: Edward Scissorhands, Charly and the Chocolate factory, Pirates, Corpse Bride en Sleepy Hollow bijvoorbeeld. Toch zijn het allemaal puike films.
Indd. Hij speelt graag achterlijke rollen van rare types maar ook rustige, 'normale' rollen en personages.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:38 schreef ReWout het volgende:
[..]
Dit dus. Mensen die Depp alleen kennen van de Pirates of the Caribean
+1quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:38 schreef ReWout het volgende:
[..]
Mensen die Depp alleen kennen van de Pirates of the Caribean
Donnie Brasco.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
Indd. Hij speelt graag achterlijke rollen van rare types maar ook rustige, 'normale' rollen en personages.
Chocolat bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
Indd. Hij speelt graag achterlijke rollen van rare types maar ook rustige, 'normale' rollen en personages.
Nou, je kunt overdrijven natuurlijk...quote:Op maandag 15 februari 2010 12:56 schreef Lemans24 het volgende:
... Het moet immers de nieuwe Avatar worden voor de 3D bioscopen.
Ik zou het wel lachen vindenquote:Op maandag 15 februari 2010 13:02 schreef Sj0rs het volgende:
Budget van 250 miljoen en dan niet in de bios. Dacht het niet.
ik zeg niet dat het ze luktquote:Op maandag 15 februari 2010 12:59 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Nou, je kunt overdrijven natuurlijk...
Ik hoop het...wil hem echt graag in de bios zien!quote:Op maandag 15 februari 2010 13:01 schreef Paul het volgende:
Jongens, dit is gewoon even ruzie tussen disney en de wereld, tuurlijk komen ze daar wel uit.
De bioscopen maken gewoon even hun punt, disney komt er op terug, en alles komt goed in wonderland.
Tuurlijk komt het wel in de bios, Disney wil geen geld mislopen jweetsquote:Op maandag 15 februari 2010 13:14 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Ik hoop het...wil hem echt graag in de bios zien!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Contact
De NVB is bereikbaar via e-mail info@nvbbureau.nl
Postadres
Postbus 143
1180 AC AMSTELVEEN
tel. 020 - 42 66 100
fax 020 - 42 66 110 (algemeen) of 020 - 42 66 115 (administratie)
KvK 40537118
Bezoekadres
Laan van Kronenburg 2
1183 AS AMSTELVEEN
NVB - directeur en NVB - medewerkers
Ron Sterk, directeur (tel. 020 - 42 66 100) ronsterk@nvbbureau.nl
Marco Boer, hoofd administratie (tel. 020 - 42 66 103) marcoboer@nvbbureau.nl
Ellemieke Visser administratie (tel. 020 - 42 66 101) ellemieke@nvbbureau.nl
Jacco Groeneveld, administratie (tel. 020 - 42 66 102) jaccogroeneveld@nvbbureau.nl
Jan Huib Pannekoek, beleidsmedewerker (tel. 020 - 42 66 107) janhuibpannekoek@nvbbureau.nl
Fenneke Tjooitink, p.a. directeur en secretariaat (tel. 020 - 42 66 108/100) fenneke@nvbbureau.nl
ja dat lijkt me ook het beste ideequote:Op maandag 15 februari 2010 14:28 schreef RudyCarell het volgende:
Ok jongens, we kunnen ze gaan spammen!
[..]
quote:Op maandag 15 februari 2010 14:31 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja dat lijkt me ook het beste idee
Waarom, de NVB heeft wel degelijk een punt hoor.quote:Op maandag 15 februari 2010 14:28 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Zoek dan de adressen van Disney op, zij verneuken de boel door eenzijdig een afspraak op te zeggen.quote:Op maandag 15 februari 2010 14:28 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Hoezo... De biscoophouders zijn hier fout... Die doen het niet omdat ze denken geld mis te lopen... En de regels kloppen gewoon...quote:Op maandag 15 februari 2010 14:39 schreef knnth het volgende:
[..]
Zoek dan de adressen van Disney op, zij verneuken de boel door eenzijdig een afspraak op te zeggen.
Heb jij überhaupt gelezen?quote:Op maandag 15 februari 2010 14:44 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Hoezo... De biscoophouders zijn hier fout... Die doen het niet omdat ze denken geld mis te lopen... Nou en de dvd komt 1 maand eerder dan normaal, boeien!
Afspraak = afspraak.quote:Op maandag 15 februari 2010 14:44 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Hoezo... De biscoophouders zijn hier fout... Die doen het niet omdat ze denken geld mis te lopen... Disney schijt heeft aan afspraken.
quote:Op maandag 15 februari 2010 14:46 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Heb jij überhaupt gelezen?
Er zijn afspraken over de tijd die er tussen bioscoop- en dvdrelease moet zitten en Disney lapt deze regels aan de laars!
Nu zitten er 3(4) maanden tussen... Maart, April, Mei en Juni... Azijn pissers...quote:...Officieel moeten er meer dan vier maanden zitten tussen een bioscoop- en dvd-release, omdat de bioscopen anders te weinig tijd hebben om de film aan te bieden aan het publiek.
NOU EN! Disney weet dat meer mensen tegenwoordig thuis kijken en willen dat zo een maand eerder doen... Dat bioscopen hem "niet" gaan draaien zal echt niet zo een vaart lopen hoor... Die zwichten wel... En zoals bekend met UP was er maar een maand tussen bios en dvd, dus raar is het niet...quote:Op maandag 15 februari 2010 14:49 schreef knnth het volgende:
Wat zit je steeds met 3(4) maanden? Afspraak is 17 weken, Disney maakt er 12 weken van.
quote:Op maandag 15 februari 2010 14:28 schreef RudyCarell het volgende:
quote:Op maandag 15 februari 2010 14:44 schreef RudyCarell het volgende:
Hoezo... De biscoophouders zijn hier fout... Die doen het niet omdat ze denken geld mis te lopen... En de regels kloppen gewoon...
Jij begint met het neerkwakken van emailadressen en vervolgens zeg je dat de regels gewoon kloppen en nu is het opeens NOU EN!quote:Op maandag 15 februari 2010 14:57 schreef RudyCarell het volgende:
NOU EN! Disney weet dat meer mensen tegenwoordig thuis kijken en willen dat zo een maand eerder doen...
Waarom niet consequent? De bioscopen blijven de boosdoeners in mijn ogen... Dus ik begrijp niet wat je nou lult...quote:Op maandag 15 februari 2010 15:44 schreef knnth het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jij begint met het neerkwakken van emailadressen en vervolgens zeg je dat de regels gewoon kloppen en nu is het opeens NOU EN!
Lekker consequent ben je
Het scheelt de bioscoop niet zo veel inkomsten. Als ze AiW niet draaien, draait er wel een andere film.quote:Op maandag 15 februari 2010 14:55 schreef EHV-Pathe het volgende:
Maar zonder flauwekul, het is jammer.
Als een bios slim is draaien ze hem gewoon.
Scheeld hun ook inkomsten, het scheeld inderdaad maar een aantal maanden en zou dit een rede zijn dat iemand niet gaat ?
Omdat de regels zoals gezegd niet worden nageleefd. Maar dan is het opeens NOU EN!quote:Op maandag 15 februari 2010 15:48 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Waarom niet consequent? De bioscopen blijven de boosdoeners in mijn ogen... Dus ik begrijp niet wat je nou lult...
Dit jaar:quote:Op maandag 15 februari 2010 15:55 schreef capital_P het volgende:
How to train your dragon lijkt me ook wel leuk trouwens. Komen er verder nog 3d films uit?
Ok, ik begrijp wat je bedoelt... Maar dat gaat over regels waar Disney zich al langer niet aan houdt.. Zie Up die na een maand al op dvd was (4 maanden was toch de regel?)quote:Op maandag 15 februari 2010 15:53 schreef knnth het volgende:
[..]
Omdat de regels zoals gezegd niet worden nageleefd. Maar dan is het opeens NOU EN!
Maargoed.
Waarom zijn de bioscopen de boosdoeners? Weet jij iets van het systeem in Nederland?quote:Op maandag 15 februari 2010 15:48 schreef RudyCarell het volgende:
De bioscopen blijven de boosdoeners in mijn ogen... Dus ik begrijp niet wat je nou lult...
Dan heb je pas echt Home Box Officequote:Op maandag 15 februari 2010 16:01 schreef MikeyMo het volgende:
Ik vind het wel grappig. Een direct to DVD film van 250 miljoen
Over Up werd ook al geklaagd (terecht), nu flikt Disney het weer, nu pas gaan de exploitanten ertegenin. Ik vind dat niet onredelijk. Ik snap best dat het je niet zoveel kan schelen maar als je al iemand een boosdoener wil noemen, noem dan de partij die twee keer binnen een jaar een onderlinge afspraak schendt.quote:Op maandag 15 februari 2010 16:03 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Ok, ik begrijp wat je bedoelt... Maar dat gaat over regels waar Disney zich al langer niet aan houdt.. Zie Up die na een maand al op dvd was (4 maanden was toch de regel?)
Dat Disney zich daar niet aan houdt. Daarop is mijn reactie, nou en... Dat moeten ze zelf weten, het is hun film...
Disney is ook zeker geen lieverdje... Neem "hun" Lion King... Van begin tot eind gejat...quote:Op maandag 15 februari 2010 16:12 schreef knnth het volgende:
[..]
Over Up werd ook al geklaagd (terecht), nu flikt Disney het weer, nu pas gaan de exploitanten ertegenin. Ik vind dat niet onredelijk. Ik snap best dat het je niet zoveel kan schelen maar als je al iemand een boosdoener wil noemen, noem dan de partij die twee keer binnen een jaar een onderlinge afspraak schendt.
Waarom?quote:Op maandag 15 februari 2010 16:20 schreef RudyCarell het volgende:
Maar ik ben sowieso voor eerder uitbrengen op dvd...
Dan zijn er eerder rips van te vindenquote:Op maandag 15 februari 2010 16:32 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Waarom?
Dan kunnen de bioscopen wel sluiten.
Wat is het nut van het eerder uitbrengen op dvd?
Omdat maatschappijen tegenwoordig, ondanks het illegaal downloaden, meer verdienen aan de dvd/blu-ray-verkoop dan aan een bioscooprelease.quote:Op maandag 15 februari 2010 16:32 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Waarom?
Ik kan niet lang rechtop zitten in een bios... Geen geintje... Mijn benen zijn te lang... Ik irriteer me mateloos aan mensen om me heen, praten etc... Om maar over plastic tasjes en chips etc te zwijgen...quote:Op maandag 15 februari 2010 16:32 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Waarom?
In sommige derdewereldlanden kun je gewoon extra betalen voor een elite bioscoop, ben je afgezonderd van het gepeupel...quote:Op maandag 15 februari 2010 16:54 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Ik kan niet lang rechtop zitten in een bios... Geen geintje... Mijn benen zijn te lang... Ik irriteer me mateloos aan mensen om me heen, praten etc... Om maar over plastic tasjes en chips etc te zwijgen...
bronquote:Disney Chief Executive Bob Iger has championed a change in movie release patterns to address the changing habits of consumers, who want to see movies on their big-screen TVs or portable devices without waiting months for the DVD.
The decline of DVD sales, exacerbated by the recession, prompted Iger to renew the call to speed up a film's release to the home.
Until now, Iger has not made the move -- despite raising the idea five years ago -- because of resistance from theater owners.
"The decline of DVD sales..."quote:
Ik werk op een marketingafdeling van een bioscoop en ons werd verzocht alle promomateriaal subiet te vernietigen. Dus het is redelijk serieus.quote:Op maandag 15 februari 2010 18:56 schreef fs180 het volgende:
Komop mensen, wie gelooft er nou echt dat ze hem niet gaan draaien?
Poppenkast
moest je het niet gewoon weggooien?quote:Op maandag 15 februari 2010 21:38 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ik werk op een marketingafdeling van een bioscoop en ons werd verzocht alle promomateriaal subiet te vernietigen. Dus het is redelijk serieus.
quote:Op maandag 15 februari 2010 21:38 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ik werk op een marketingafdeling van een bioscoop en ons werd verzocht alle promomateriaal subiet te vernietigen. Dus het is redelijk serieus.
Ik zou het zeker weggevenquote:Op maandag 15 februari 2010 21:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
Verkoop het dan! Beter nog: geef het weg.
Geen disneyfilms meer draaien? Doek dan de helft van je bioscopen maar meteen maar op.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 04:05 schreef criminal_mind het volgende:
He adds, "We will lose money due to our decision; we expected this to become one of the most popular movies of 2010. But we decided we need to send a message to the whole industry: if you don't accept our terms we will never show your movies again." »
http://www.guardian.co.uk(...)in-wonderland-burtonquote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:22 schreef icemotion het volgende:
Ik mis na een dag ook een beetje de nieuwsberichten uit de rest van europa en de VS omtrent deze "afspraakschending"
Ik geloof dat ik toch niet de enige bent die zo denktquote:Op maandag 15 februari 2010 23:30 schreef wolfrolf het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fucking briljant dit en hulde voor Disney. Alle films tegelijk in de bioscoop en op DVD/BR releasen. Ideaal. Mensen blijven toch wel naar die bios komen.
Ik daarentegen erger mij hoe langer hoe meer in de bios (kletsende mensen, nog meer kletsende mensen). Zie films liever thuis in 1080p HDTV met koptelefoon op in mijn relaxte stoel.Disney
Bazen
Metropolis Antwerpen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:49 schreef melanie_the_miss het volgende:
anders ga ik m serieus in belgie ofzo kijken
als het gebeurd dan is het een wereldwijde actie en is deze dus ook niet in Antwerpen te zien.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:49 schreef melanie_the_miss het volgende:
anders ga ik m serieus in belgie ofzo kijken
Dat denk ik ook. Maar volgens mij is dit meer een soort van principieel statement van de bioscopen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:29 schreef Skv het volgende:
Wat een gelul zeg. Die film komt uit in 3D. Mensen gaan echt wel naar de bioscoop voor die beleving. De 'platte' versie kan je dan na 4 maanden thuis kijken, niet de 3D-versie. Denk dat de fans echt wel naar de bioscoop gaan.
UP is niet van Disney maar Pixarquote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:22 schreef icemotion het volgende:
Ik mis na een dag ook een beetje de nieuwsberichten uit de rest van europa en de VS omtrent deze "afspraakschending"
Daarnaast heeft volgens mij ieder land sowieso zijn eigen regels wat betreft releasedata. Denk nog maar eens aan vorig jaar.. de biosversie van Up! draaide hier pas in oktober terwijl de film in Mei al in de VS draaide. Dat soort lange wachttijden zijn ook een oorzaak van downloaden (tegen de tijd dat ie hier in de bios is kan je de dvdrips uit de VS al krijgen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |