Mja, en toch vrees ik het ergste voor morgen ochtend wat betreft opening. Eerst Azië maar eens even afwachtenquote:
Daarstraks op BNR was de beurscommentator behoorlijk verbaasd over de hogere opening ivm de daling op WS van gisterquote:Op donderdag 11 juni 2009 01:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, en toch vrees ik het ergste voor morgen ochtend wat betreft opening. Eerst Azië maar eens even afwachten
quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:11 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Daarstraks op BNR was de beurscommentator behoorlijk verbaasd over de hogere opening ivm de daling op WS van gister
Het viel me iig. reuze mee deze ochtend!quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:11 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Daarstraks op BNR was de beurscommentator behoorlijk verbaasd over de hogere opening ivm de daling op WS van gister
Je had nog winst kunnen halenquote:Op donderdag 11 juni 2009 09:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het viel me iig. reuze mee deze ochtend!Had slechts ong, 35. eu aan verlies inclusief transactie kosten.
Mja maar daar doe ik normaliter niet aan, wachten terwijl je al verlies hebt. De turbo op de aex stond op de plus en die van arcelor stond in de min, al staat hij op dit moment ook al in de plus. Met afwachten verdien ik normaliter geen geld, dan gaat het dus regelrecht de deur uit en zien we over een paar uur wel verder.quote:
Het is inderdaad niet erg interessant vandaag. Ben na m'n shorts vanochtend maar naar long gaan kijken, een kleine 10% winst wat eventueel mn verlies van vanochtend vrij gemakkelijk zou kunnen opheffen. Maar heb ff geen idee welke kant we opgaan. Het zou leuk als we weer eens boven de 270 of onder de 260 kunnen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:18 schreef TeringHenkie het volgende:
Mijn TT's hebben voorspellende waarde
Owja er gebeurt geen reet op de index![]()
Niet elke dag, hangt er beetje vanaf hoe we wakker wordenquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:41 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik vind 't nogal meevallen vandaag, zit nogal sterk in de enige echte stijger in de BEL20....
Speculeren jullie elke dag op een hogere/lagere opening eigenlijk?
Tuurlijk wordt er ook wel verlies geleden, maar ik heb een vrij rigide exit strategie. Rood betekent exit. Wat er voor zorgt dat ik weinig grote verlies klappers maak.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:53 schreef tony_clifton- het volgende:
Had altijd gedacht dat zo werken door de kosten altijd veel meer risico inhield dan de mogelijke opbrengsten waard waren, mooi dat 't lukt dan.
Ik heb grote twijfels wat betreft de richting gezien onze zijwaartse AEX op dit moment.quote:Wat betreft aandelen ga ik in oliediensten (olieprijzen van 80-90$/vat zijn haalbaar denk ik, argumentatie van GS leek mij zinnig), of biotechnologiebedrijven die interessante producten in de pijplijn hebben. Deze waren onrealistisch laag teruggevallen in mijn ogen (verkopen zijn er niet, financiering meestal oké, verwachtingen hoog). Heb reeds meer dan 2/3e van mijn ongerealiseerd verlies van vorig jaar goedgemaakt op die manier.
Wel inderdaad fingers crossed dat de revival aanhoudt. Ik gok dat we nog 1 jaar goed zitten in ieder geval.
Of blijkbaar zitten de kleine particulieren op elke stijging die mede mogelijk wordt gemaakt door grote jongens, hun aandeeltjes te dumpen die ze een paar euro goedkoper hebben gekochtquote:Op donderdag 11 juni 2009 13:38 schreef TeringHenkie het volgende:
Als jullie door blijven TVP'en kan ik zo weer een nieuw topic gaan maken![]()
Toch vind ik het raar dat bv ING steeds maar niet verder stijgt dan 8,nogwat. Blijkbaar zitten de grote partijen te wachten om er weer op in te stappen?
Bloemetjesbergquote:Option ARMs Threaten U.S. Housing Rebound as 2011 Resets Peak
June 11 (Bloomberg) -- Shirley Breitmaier’s mortgage payment started out at $98 when she refinanced her three-bedroom home in Galt, California, in 2007. The 73-year-old widow may see it jump to $3,500 a month in two years.
Breitmaier took out a payment-option adjustable rate mortgage, a loan popular during the housing boom for its low minimum payments before resetting at higher costs later.
About 1 million option ARMs are estimated to reset higher in the next four years, according to real estate data firm First American CoreLogic of Santa Ana, California. About three quarters of those loans will adjust next year and in 2011, with the peak coming in August 2011 when about 54,000 loans recast, the data show.
Option ARM borrowers hit with unaffordable monthly payments are another threat to the housing recovery and the economy, said Susan Wachter, a professor of real estate finance at the University of Pennsylvania’s Wharton School in Philadelphia. Owners who surrender properties to the bank rather than make higher payments for homes that have plummeted in value will further depress real estate prices and add to the inventory of properties on the market, she said.
“The option ARM recasts will drive up the foreclosure supply, undermining the recovery in the housing market,” Wachter said in an interview. “The option ARMs will be part of the reason that the path to recovery will be long and slow.”
Option ARM recasts will mean more pain for California, the state with the most foreclosures in the U.S.
$750 Billion Problem
More than $750 billion of option ARMs were originated in the U.S. between 2004 and 2008, according to data from First American and Inside Mortgage Finance of Bethesda, Maryland. California accounted for 58 percent of option ARMs, according to a report by T2 Partners LLC, citing data from Amherst Securities and Loan Performance.
Shirley Breitmaier took out a $315,000 option ARM to refinance a previous loan on her house.
Her payments started at 3/8 of 1 percent, or less than $100 a month, according to Cameron Pannabecker, the owner of Cal-Pro Mortgage and the Mortgage Modification Center in Stockton, California, who is working with Breitmaier. The loan allowed her to forgo higher payments by adding the unpaid balance to the principal. She’ll be required to start paying principal and interest to amortize the debt when the loan reaches 145 percent of the original amount borrowed.
Hoping for Help
Breitmaier, who has been in the home for 45 years and lives with her daughter, now fears she will lose the off-white stucco house that’s a hub for her family.
“I wish the government would bail us out like the banks and the car businesses,” she said. “I’d like to go from here to the grave next to my husband.”
Paul Financial LLC originated the loan and it was sold to GMAC, Pannabecker said.
“This loan is a perfect example front to back, bottom to top, of everything that has gone wrong over the last five to seven years,” Pannabecker said. “The consumer had a product pushed on them that they had no hope of understanding.”
GMAC is working with Breitmaier and will review all of her options, said Jeannine Bruin, a spokeswoman for the company. Bruin declined to be more specific, citing the firm’s customer confidentiality policy.
Inexpensive Payments
Peter Paul of Paul Financial, based in San Rafael, California, said he wasn’t familiar with Breitmaier’s loan agreement but disagreed with Pannabecker’s characterization.
“The problem is, real estate values went down,” Paul said. Paul said he’s winding down the company and hasn’t made any loans since the fall of 2007.
Option ARMs typically recast after five years and the lower payments can end before that time if the loan balance increases to 110 percent or 125 percent of the original mortgage, according to a Federal Reserve brochure on its Web site.
These home loans were primarily marketed to people with good credit scores, said Dirk van Dijk, director of research at Zacks Investment Research in Chicago. They were also sold to the elderly and immigrants who were lured by inexpensive payments, said Maeve Elise Brown, executive director of Housing and Economic Rights Advocates in Oakland, California.
Refinancing is impossible in many states given the nationwide drop in prices. In California, the median existing single-family home price dropped 37 percent in April to $256,700 from a year earlier, according to the state Association of Realtors.
Late Payments Soar
“Once you start amortizing that loan, the payment is going to shoot up,” said David Watts, a London-based strategist with research firm CreditSights.
The delinquency rate for payment-option ARMs originated in 2006 and bundled into securities is soaring, according to a May 5 report from Deutsche Bank AG. Over the past year, payments 60 days late or more on option ARMs originated in 2006 have almost doubled to 42.44 percent from 23.26 percent, Deutsche Bank said. For 2007 loans, the rate has climbed from 10.1 percent to 35.25 percent.
“We’re already seeing much higher levels of delinquencies of these option ARM loans even before you reach the point of the recast,” said Paul Leonard, the California director of the non- profit Center for Responsible Lending.
The threat of soaring payments has counselors at Housing and Economic Rights Advocates busy.
“There’s a level of hopelessness to the phone calls now,” said Brown.
Nieuws <<<quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:24 schreef TeringHenkie het volgende:
Iemand dumpt heel voorzichtig (NOT!) z'n S&P futs
De beleggers zijn idd weer vreemd bezig. Minder slechte cijfers dan verwacht en dan alsnog dumpen...quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:41 schreef lammegiraf het volgende:
moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat we op basis van deze cijfers wel een stukje up zouden gaan....min of meer naar 270.....maar vrees er weer het ergste voor....heb mijn longs weer gedumpt op break-even.
Dat is inderdaad nogal ongewoontjes... Nu, ik zie 't meer als winstnemingen die gecompenseerd worden door verhogen van posities van reeds ingestapt volk;... Geen idee, wie zal 't zeggen... Time will tell I guessquote:Op donderdag 11 juni 2009 14:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb grote twijfels wat betreft de richting gezien onze zijwaartse AEX op dit moment.
[..]
Netto resultaat is dat er veel mensen heel veel meer moeten gaan betalen?quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Bloemetjesberg
We pakken 'm er weer bij:
[ afbeelding ]![]()
.
wow pberends, een 73-jarige die $100 per maand hypotheek neemt op een huis, welke imbeciel heeft haar die hypotheek gegevenquote:Op donderdag 11 juni 2009 14:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Bloemetjesberg
We pakken 'm er weer bij:
[ afbeelding ]![]()
.
Bush, toen hij nog hypotheekadviseur was.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:02 schreef janvks het volgende:
[..]
wow pberends, een 73-jarige die $100 per maand hypotheek neemt op een huis, welke imbeciel heeft haar die hypotheek gegeven
mwoa...dat moet ik eerst nog maar even zien...quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:36 schreef pberends het volgende:
Op naar de 277-280!
ik ga denk ik voor long.....quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:54 schreef Charizma het volgende:
Gaan we vandaag short of long overnight?
(verkapte tvp)
Iemand?quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:34 schreef One_conundrum het volgende:
Waarom zijn er nog geen nieuwe sprinters long, hoger dan 262, terwijl de beurs al een paar dagen op 266 zit?
Die worden maar 1 X in de maand uitgegeven.quote:
goed voor mijn Callsquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:44 schreef lammegiraf het volgende:
De yanks gaan redelijk lekker.
eergisteren 30 calls BAM 6, jun voor 0,30quote:
MT? op het einde zet het niet lekker door nee, had toch gehoop op $37 ...quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:51 schreef TeringHenkie het volgende:
Zo te zien willen ze er weer vanaf(heb puts)
Puts AEXquote:Op donderdag 11 juni 2009 21:55 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
MT? op het einde zet het niet lekker door nee, had toch gehoop op $37 ...
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:04 schreef One_conundrum het volgende:
Fuck. Zie nu pas dat het niet alleen MT was
kwartaal expiratie en grote uitslagen lopen anders niet altijd hand in hand!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 01:19 schreef MartinPieterse het volgende:
Er zullen geen grote uitslagen van, in het bijzonder S&P en FDAX tot eind volgende week komen
Het is expiratie van dit kwartaal. Grote partijen hebben belang bij om de huidige standen van S&P en FDAX te behouden tot eind volgende week.
Eind volgende week verloopt de kwartaalexpiratie en kunnen we dus weer grote uitslagen tegemoet zien.
Gooi het desbetreffende column er dan ook even bij over de relatie tussen T-Bonds en de crashquote:
quote:AMSTERDAM - Er is toch iets opvallends op gang gekomen tussen de beurs en de 30 jaars T-Bond, ofwel de 30-jaars Treasury, Deze is met een grote daling bezig om zo van de 141 (top januari 2009) terug te vallen tot de 114 (juni 2009) en dat terwijl de beurzen of de S&P 500 welke ik in deze column als referentie neem een extreme rally zien maken vanaf de bodems gemaakt begin maart 2009.
De meeste beurzen maken een rally door tot zelfs 40% vanaf de bodems terwijl de T-Bond een daling laat zien van 20% de afgelopen maanden als we het meten vanaf de top in januari 2009. Aangezien de Bond markt in het verleden vaker zo`n 4 tot 5 maand voorop loopt op de aandelenmarkten is het goed mogelijk dat de S&P 500 nu op zoek is naar zijn top en naar alle verwachting met zijn nieuwe grote daling van start zou kunnen gaan. Vaak zoeken de aandelenmarkten het spoor van de Bond na een tijdje op, we hebben dat verschijnsel al een paar keer eerder opgemerkt. Denk hierbij vooral aan 1987 maar ook rond de eeuwwisseling was het zo.
Momenteel zitten we op de tijdlijn ongeveer 4 a 5 maand verder dan de januari top bij de T-Bond, en wat zien we? De beurs kruipt toe naar de niveaus waar de T-Bond zijn top zette. Dat kunt u duidelijk zien op de eerste grafiek. Terwijl de beurzen nu aan het opklimmen zijn tot deze toppen valt het meteen op dat de T-Bond de niveaus van de beurs eerder dit jaar aan het opzoeken is. Ze lopen dus behoorlijk van elkander weg ofwel er ontstaat een grote spread. Is dit een reden tot onrust? Ik denk het wel...
Aangezien de enorme rally bij de beurzen nu wat aan het stilvallen is bestaat de kans dat deze waarneming opnieuw zijn werk kan gaan doen. De beurs zou nu rijp moeten zijn om deze route te volgen na die 3 maanden rally op los zand, en aangezien de Bond markt natuurlijk zo stevig terug is gevallen zou de correctie of mogelijk nieuwe dalingsgolf op de beurzen wel eens een heftige kunnen worden. Hoe dan ook, op termijn volgt de beurs vrijwel altijd de richting van de Bonds, of ze komen weer dichter naar elkaar toe. De spread moet kleiner worden of geheel verdwijnen op termijn. Aangezien de Bonds nu weer wat reeële waarden aan het bereiken zijn ligt het voor de hand dat de beurs die momenteel naar de omstandigheden gemeten te hoog staat zal moeten inbinden op vrij korte termijn.
Logisch als we kijken naar de economische maatstaven die er momenteel heersten en de fase waarin we ons nu bevinden. De beurs nam teveel hooi op de vork en zal deze standen naar mijn mening niet kunnen verdedigen op de wat langere termijn. Met andere woorden, we hebben duidelijk te maken met een stevige bear market rally ofwel een rally puur gericht op hoop dat het snel beter zal gaan. Om de illusie meteen maar weg te nemen kan ik u verzekeren dat het niet zo snel veel beter zal gaan, ik zie gewoon niet in hoe men in enkele maanden tijd een economische krater die zijn weerga niet kent kan dichten in zo`n korte tijd.
Eigenlijk is het gewoon ons boerenverstand erop los laten natuurlijk, ieder moet toch aanvoelen dat dit niet goed voelt? Of, men is werkelijk zo blind voor de realiteit aan het worden dat men in een ongekend tempo een soortgelijk probleem wil creëren als dat van voor de crisis. Dat is een van de verklaringen die ik heb om te geloven dat de Bond de weg goed uit aan het zetten is, hierdoor denk ik ook dat het logisch is dat de beurs deze weg zal volgen op termijn. De rally staat op los zand...
Of dit alles rustig zal verlopen, of opnieuw met fors geweld weet ik niet. Wel zou het passen in deze tijd als er opnieuw geweld bij te pas komt, we zijn niets anders gewend de afgelopen jaren. De vraag is hoe krachtig kan de beurs de Bond op gaan zoeken? Daarom ben ik even terug in de tijd gaan zoeken en kwam zoals ik al aangaf uit op 1987. Zie hierbij de daling van de T-Bond van 81 naar 61 terwijl de S&P 500 in die periode de rally door wist te zetten tot de top op 335 pnt exact 5 maanden later. Amper enkele weken later moest de S&P 500 het bekopen met een zeer grote en vooral snelle daling van meer dan 30%. Als de Intermarket theorie klopt dat de beurs de Bond weer op moet gaan zoeken dan kunnen we nog wat verwachten de komende periode.
Samengevat:
Ik wil hiermee niet zeggen dat we een CRASH gaan krijgen, dat is niet te voorspellen natuurlijk, maar wat ik wel hiermee wil aantonen is dat de beurs de richting van de Bond weer kan gaan opzoeken. Als dat niet op een rustige manier verloopt dan zal dat met de nodige power plaats moeten vinden. En aangezien er al duizenden vragen de kop opsteken rondom de huidige stijging van de beurzen lijkt het me logisch dat er op een bepaald punt een teken van bezinning komt waar men zich snel kan bedenken. U kent de gevolgen wel als beleggers onzeker worden, dalingen gaan immers altijd vele malen sneller dan stijgingen. Het spreekwoord zegt het al, "vertrouwen komt te voet en gaat te paard".... Het zal nu niet anders worden vrees ik....
Om de spread nog eens goed duidelijk te maken ziet u hieronder een grafiek (1) van de huidige situatie. De andere grafiek (2) toont u een situatie die vrijwel gelijk was als deze van nu, voor de CRASH in 1987 verloren de Bonds ook fors (20%) waarna de S&P 500 index het verschil in no time inhaalde door een CRASH van meer dan 30% op de beurs. Ook toen ontstond er een situatie dat de Bond met meer dan 20% terugviel in zo`n 7 maanden tijd terwijl de beurs in eerste instantie vrolijk verder wist te stijgen. Bij de 2e grafiek ziet u wat er kort nadien gebeurde met de beurs ofwel de S&P 500 index. In no-time werd de zone waar de bond naartoe bewoog opgezocht.. De S&P 500 daalde van 335 naar 230 pnt in de maand oktober.
quote:
quote:Bron
De Vix-index, oftewel de angstbarometer, wijst uit dat volgens optiebeleggers de kredietcrisis voorbij is.
Onzekerheid
De uitslagen op de beurs zijn nu een stuk minder groot. Ook de Vix-index geeft aan dat het sentiment is verbeterd. Deze Vix-index is een prijsindicator voor opties en geeft dus de volatiliteit weer. Hoe groter de onzekerheid het koersverloop door beleggers wordt ingeschat, hoe hoger de Vix-index.
Economische crisis
Nadat de Vix-index de afgelopen maanden grote uitslagen heeft gekend, tot even 80 punten, is de index nu weer bijna terug op het niveau vóór het omvallen van Lehman. Voor optiebeleggers is de kredietcrisis dus voorbij. De economische crisis duurt echter voort.
Bekijk HIER het hele verhaal!
De relatie tussen de VIX en de beurs vind ik maar een dubieuze, en helemaal om aan de hand van VIX uitspraken te doen hoe het zit qua de beurs. Die 2 hebben op hebben immers sinds 16 jaar niet bepaald een 'inverse' relatie. Of ik moet iets over het hoofd zien?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:51 schreef RvLaak het volgende:
lol @ RTLZ (10:00); uitslagen op de beurs worden minder groot...
Hebben we gezien deze week
Volatiliteits index schijnt wel gedaald te zijn naar 28 (25 schijnt normaal te zijn). Vandaar de uitspraak dat de kredietcrisis voorbij zou zijn. Ben benieuwd of de banken ook daadwerkelijk meer uitlenen
-2+% is ook wel een forse daling hoorquote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:04 schreef Zero2Nine het volgende:
Daling lijkt op het eerste gezicht fors als je het grafiekje ziet, maar het plaatje is wat vertekend door de schaal.
? Gewoon niks doen? Ik snap de vraag niet.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:36 schreef One_conundrum het volgende:
Stel dat ik mijn opties tot en met dinsdag houd. Hoe geef ik dan aan dat ik ze niet wil verzilveren?
Antwoord op jouw vraag: (mits je bij Binck zit)quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:49 schreef One_conundrum het volgende:
nouja opties geven een optie tot het kopen van het onderliggende aandeel. Hmm, ja ze noemen het niet voor niets expiratie natuurlijk. Ze verdwijnen dan dus automatisch uit mijn porto zonder enige opmerkingen?
quote:Indien u op expiratiedag geen opdracht heeft gegeven om uw long aandelenoptiecontract uit te oefenen, oefent BinckBank uw optiecontract na sluiting van de markt automatisch uit. Dit gebeurt alleen wanneer de optie 2% of meer 'in the money' is, tenzij marktomstandigheden anders doen besluiten. Hierdoor worden de aandelen automatisch gekocht (bij een call) of geleverd (bij een put). De hieruit verkregen aandelen (call) of de geleverde aandelen (put) worden de eerstvolgende handelsdag na expiratie bestens verkocht (call) of gekocht (put) bij eerste gelegenheid. Er vindt hierna een geldelijke verrekening plaats. U ontvangt 75% van de opbrengst. Het resterende deel van 25% van de winst brengen wij in rekening als administratiekosten en risicopremie.
Net wat ik zocht! Stom dat ik niet even beter bij Binck heb gekeken, ben er nog niet echt thuis .quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:03 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Antwoord op jouw vraag: (mits je bij Binck zit)
[..]
Dat verklaart de scherpe dalingquote:
ik ga mijn Call ook niet meer verkopen, dat moet maandag wel meevallenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Als we zo door gaan en eindigen op -2% of meer knal ik fijn 100% long in op 1 miezerige turbo of sprintertje.
Naar beneden middelen, slim!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:42 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
ETFS Natural Gas
Buy, and when it goes down, buy more.
komt zo. hopen dat ie groen doetquote:NEW YORK (AP) — Stock are moderately lower as investors weigh recent signs of economic recovery and wonder what will be able to take the market higher. Investors get a new reading on consumer sentiment Friday morning
3,1%quote:12-06-2009 15:55:00 VS inflatieverwachting 5-jaar juni +3,1% Vs +2,9% in mei
12-06-2009 15:55:00 VS inflatieverwachting 12-maanden juni +3,1% Vs +2,8% in mei
12-06-2009 15:55:00 VS consumentenvertrouwen mid-juni 69,0 Vs 68,7 in mei
Hmm ik zie het zo weer aantrekken tot 0 voor half 6quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:14 schreef capricia het volgende:
Alles rood vandaag...dit kost me geld...
Waar zat je in?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:14 schreef capricia het volgende:
Alles rood vandaag...dit kost me geld...
sprinters aex long, sinds gisteren. Verkeerde keuze...quote:
Oef, in het ergste geval een 20% verlies lijkt me zo.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:50 schreef capricia het volgende:
[..]
sprinters aex long, sinds gisteren. Verkeerde keuze...
Same here, en ik zit er over na te denken om zo al in te stappen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Overigens zit ik er over na te denken om voor maandag long te gaan : )
Aex 257, Ik hou ze maar aan tot maandag denk ik zo. We zullen het wel zien!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:53 schreef Charizma het volgende:
Ik ben blij dat ik gister net te laat was met het kopen van SL's. Welke SL's heb je?
Denk wel dat t zo weer enigszins gaat bijtrekken..
Lijkt me een slim plan want tegen half 6 zal de koers zich wel weer wat optrekken naar de 0quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:56 schreef Charizma het volgende:
[..]
Same here, en ik zit er over na te denken om zo al in te stappen.
Ik heb inmiddels mijn posities ook alweer ingenomen. Ben ook short TomTom gegaan, geloof er geen reet van dat ze maandag weer flink plussen op basis van geruchtenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:56 schreef Charizma het volgende:
[..]
Same here, en ik zit er over na te denken om zo al in te stappen.
Eigenlijk maakt de opening me niet zoveel uit, als TomTom maar goed rood staat vind ik het prima. Ik betwijfel dat de beurs dan ook flink rood of groen gaat openen. Ergens rond -0.5 + 0.5% opening.quote:
Welk belang heb jij in Natural Gas? Je doet me beetje denken aan Willem Middelkoop met z'n goud, maar dan Pberends met gasquote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:42 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
ETFS Natural Gas
Buy, and when it goes down, buy more.
Jep, we kunnen de buidel weer trekken zo lijkt het komende maandagquote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:47 schreef TeringHenkie het volgende:
WS +0,32% gesloten nadat de AEX -0,98 sluit, oftewel cashen maandag met m'n call![]()
ik dacht aan de derde dinsdagquote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:36 schreef One_conundrum het volgende:
Stel dat ik mijn opties tot en met dinsdag houd. Hoe geef ik dan aan dat ik ze niet wil verzilveren?
ai zit wel met een paar honderd stukjes SL262 in de maag....vrees dat ie zo gaat klappenquote:Op maandag 15 juni 2009 09:02 schreef hrrick het volgende:
Wie ging er ook al weer long over het weekend? hihi
T2 daalt goedquote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels mijn posities ook alweer ingenomen. Ben ook short TomTom gegaan, geloof er geen reet van dat ze maandag weer flink plussen op basis van geruchten
quote:Op maandag 15 juni 2009 09:10 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
ai zit wel met een paar honderd stukjes SL262 in de maag....vrees dat ie zo gaat klappen
260 ging er net aan... Denk dat 270 nog wel ff weg blijftquote:Op maandag 15 juni 2009 09:29 schreef lammegiraf het volgende:
en nu? weer up naar 270 en dan weer terug?
Ben benieuwd of janvks dit aan zag komenquote:Op maandag 15 juni 2009 09:58 schreef pberends het volgende:
AEX uit het stijgende trendkanaal, dat is niet erg gunstig voor de TA'ers.
Mja, ik loop dan ook net niet break even. Verlies op de longs en een vette winst op de short op TomTom. Ben blij dat ik nog short ben gegaan zo op vrijdag voor sluitingstijds. Die 21% winst stijging sloeg natuurlijk nergens op.quote:
Ik vond het relatief een zekerheidjequote:Op maandag 15 juni 2009 10:49 schreef Charizma het volgende:
Mjah, was ik nou ook maar short gegaan op tomtom
Idd, ik had eigenlijk ook niet anders verwacht dan een correctie vandaag.quote:Op maandag 15 juni 2009 10:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vond het relatief een zekerheidjegezien het feit dat het maar liefst 21%! omhoog ging zijn de kansen vrij aardig aanwezig dat de dag daarna wordt afgestraft. Dat er ook nog een aandelen emissie gebeuren bij kwam, dat is alleen maar bonus
Iemand?quote:Op maandag 15 juni 2009 10:21 schreef m0m0 het volgende:
Optie vraagje:
AEX staat -2.2% en je verwacht dat de schade teruggebracht zal worden tot ergens de anderhalf %.
Wat doe je dan? Koop je een call 262? Of juist een overgewaardeerde put van 262?
Volgens mij wordt een put van 262 steeds minder waard als de aex stijgt?quote:
Stijging verwachten is calls kopen en vice versaquote:Op maandag 15 juni 2009 11:20 schreef Gremen het volgende:
[..]
Volgens mij wordt een put van 262 steeds minder waard als de aex stijgt?
Dus denk dat je beter een call 262 kan kopen als je ervan uitgaat dat de aex daar boven komt.
Krijg ik vaak last van opkomende jeukquote:AMSTERDAM (Dow Jones)--Koninklijke Wessanen nv moet het eigen vermogen over 2008 mogelijk herzien, nu er onregelmatigheden zijn ontdekt in de financiele verslaggeving van het Amerikaanse onderdeel American Beverage Corporation (ABC). Dit vertraagt een mogelijke verkoop van het onderdeel, maakt de producent van natuurlijke voedingsmiddelen maandag bekend.
We zitten sinds 10 uur ongeveer op het zelfde plek bij de AEX?quote:Op maandag 15 juni 2009 13:40 schreef lammegiraf het volgende:
hmm...trekt een beetje bij...wellicht valt de schade nog mee voor vandaag.
ik durf het niet aan op dit moment...als ik long zou gaan zou ik een turbo met een lage stop loss gaan.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:52 schreef edwinh het volgende:
Wederom een harde les ik heb mijn turbo's altijd op -20% stoplosslimiet staan, vandaag dus nog niet maar ik verwacht dat het wel zou bij trekken in amateur hour maar niet dus, bye bye, 260turbo, ben overigens wel weer direct long gegaan, ik verwacht toch nog een aanval op de 272, hoewel het bijzonder opletten is.
Hoeveel procent verlies heb je op je turbo behaalt dan? Is het niet verstandiger om bij hoge leverage turbo's ze bij het 1e de beste verlies de deur uit te gooien?quote:Op maandag 15 juni 2009 13:52 schreef edwinh het volgende:
Wederom een harde les ik heb mijn turbo's altijd op -20% stoplosslimiet staan, vandaag dus nog niet maar ik verwacht dat het wel zou bij trekken in amateur hour maar niet dus, bye bye, 260turbo, ben overigens wel weer direct long gegaan, ik verwacht toch nog een aanval op de 272, hoewel het bijzonder opletten is.
High impact expectedquote:Op maandag 15 juni 2009 15:03 schreef RvLaak het volgende:
Uhm... oeps:
TIC Long-Term Purchases Cijfer: 11.2B Verwachting: 58.1B Vorig cijfer: 55.4B
Stel je voor wat er zou gebeuren als men in ene realistisch zou wordenquote:Op maandag 15 juni 2009 15:26 schreef Mendeljev het volgende:
Aandelen, bonds en commodoties zwakken af. Tijd voor nieuwe green shoots?
Realistisch en beurzen is een utopiequote:Op maandag 15 juni 2009 15:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Stel je voor wat er zou gebeuren als men in ene realistisch zou worden
Doe jij ook nog wat langere termijn werk of alleen het korte werk?quote:Op maandag 15 juni 2009 15:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Realistisch en beurzen is een utopie![]()
Ik zit iig al weer klaar om over 1 uur en 25 minuten weer in te stappen
Uiteraard ben ik ook bezig met lange termijn werk, heb legio vrije tijd op dit moment gezien uni jaar al weer afgelopen is. Zit te twijfelen voor bepaalde indextrackers of eventueel een aantal aandelen maar zoals je weet is mijn exit strategie vrij rigide. Verlies boven de 2 / 3% is uitstappen. Heb een hekel aan verlies en zo hef ik mijn gemiddelde winst per trade ten minste nog wat op, mede omdat ik zoveel handel op dagbasis. Dus daar zal ik wat beters voor moeten verzinnen.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:06 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
Doe jij ook nog wat langere termijn werk of alleen het korte werk?
nou ik wens je weer succes met je keus voor morgen...ik ga zo weer de deur uit.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Realistisch en beurzen is een utopie![]()
Ik zit iig al weer klaar om over 1 uur en 25 minuten weer in te stappen
Hehe dank. Heb ook niet zo heel veel keus, niks doen is ook geen geld en op het moment is het mijn enige manier van inkomsten. Maar twijfel zelf ook nog of ik long of short ga zitten voor overnight en of ik weer short ga op een aantal aandeeltjes.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:44 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
nou ik wens je weer succes met je keus voor morgen...ik ga zo weer de deur uit.
ik blijf een beetje aan de zijlijn voorlopig....ik zit er de laatste tijd te vaak naast.
Moet eerlijk zeggen dat ik er niets van begrijp dat we zo hoog staan. Ik blijf er bij dat we in de loop van het jaar hoe dan ook nog flink gaan wegzakken. De economische stand van zaken kan m.i. niet genegeerd blijven worden.
Voor wat betreft deze week hou ik het toch op een 260+ op vrijdag.
Ach, al met al een niet al te slechte dag gehad met short op TomTom en long op de index. Dus dat ritje kan morgen opnieuw worden gedaan met een ietwat andere portfolioquote:
Mocht het zo een 3 / 4 dagen doorgaan ga ik lichtelijk weer in de aandelen. O.a degene ook van jouw lijstje.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:36 schreef LXIV het volgende:
Ik zit al een week of drie liquide met ca. 1/3 van mijn vermogen. Om op het verbeidde dipje van -10/-15% weer lekker in te stappen op en zo wat cash vrij te spelen.
Nu hing het iedere keer rond dezelfde koers eigenlijk, en is er vandaag eindelijk wat schot in de zaak gekomen. Nog zo'n dagje of twee en ik koop weer in.
Blijf het een interessante strategie vinden,quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:11 schreef LXIV het volgende:
Als aankoopbedragen heb ik ING voor 6,80, BAM voor 5,80, ORD voor 2,80. Daar wil ik wel voor inslaan. Gaat het dan nog verder omlaag dan ga ik puts schrijven op die koersen. (en met het geld nog wat bijkopen.)
Ik zie het toch als winst als ik bijvoorbeeld 1000 aandelen ING verkoop en ze voor 1200 euro minder weer terugkoop. ALhoewel de totale waarde van mijn portefeuille dan achteruitgegaan is. Alles verkopen durf ik ook weer niet.
Groen openquote:
Andersom ontstaat er natuurlijk ook een gap hé!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:14 schreef Gremen het volgende:
Dat is ook het beste wat je kan doen na zo een dag
Als de beurs rond het hoogste of laagste punt van de dag sluit, er altijd tegenin gaan. (Afgezien van de wel heel duidelijke signalen dat het echt up of down gaat natuurlijk)
Stel de beurs sluit rond de top van de dag:
Bij long gaan:
beurs opent hoger = winst
buers opent lager = verlies
Bij short gaan:
beurs opent lager = winst
beurt opent hoger = verlies! Maar dan onstaat er een gap die nog wel eens gesloten wilt worden. Dus je zal waarschijnlijk minder verlies maken!
Omgekeerd, zoals gisteren dus, telt precies hetzelfde
Ja dat bedoel ik toch ook?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:27 schreef richbitch het volgende:
[..]
Andersom ontstaat er natuurlijk ook een gap hé!
Ach, het loont om s'ochtends vroeg op te staan, we hebben zelfs even met de AEX op 0.50% in het groen gestaan, dat was alles waar ik om vroegquote:
Overigens gaat dat principe ook lang niet altijd op.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:31 schreef Gremen het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik toch ook?
Als de dag op zn laagste punt sluit. Moet je long gaan. Opent de beurs namelijk toch nog lager onstaat er een gap en zal de beurs waarschijnlijk weer een stukje stijgen, zodat je je verlies kan beperken.
nee tuurlijk niet. Je denkt toch niet dat ik hier in 1 minuut DE! winnende taktiek verzin!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Overigens gaat dat principe ook lang niet altijd op.
Denk dat we de komende weken nog wel de 240-245 aan zullen tikken.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Er worden slechte cijfers verwacht dus we zullen straks wel weer verder in het rood staan.
Dat zou interessant zijn, gezien het feit ik nu alleen nog shorts bezit. Waarom denk je dat we de 240-245 aan gaan tikken? Ben het met je eens dat we nog wel eens weer wat kunnen dalen, maar richting de 240 of lager, vrees dat de verkoopdruk dan weer flink toeneemt.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:43 schreef hrrick het volgende:
[..]
Denk dat we de komende weken nog wel de 240-245 aan zullen tikken.
Haha, dat is waar, maar ik wou meer zeggen dat ik die tactiek niet altijd handhaaf voor mijn beslissing of ik long of short ga. Nu deed ik dat meer omdat ik er van uit ging dat de koopkracht nog sterk genoeg zou zijn in de ochtend, en daar had ik 'gelukkig' gelijk inquote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:39 schreef Gremen het volgende:
[..]
nee tuurlijk niet. Je denkt toch niet dat ik hier in 1 minuut DE! winnende taktiek verzin!
Het is meer een handigheidje voor als je aan het einde van de dag met een heel klein deel van je vermogen een gokje wilt wagen, maar je niet weet welke kant op
We zijn te ver doorgeschoten omhoog, natuurlijk was het dieptepunt in maart ook te laag, maar een dusdanige trend die we de afgelopen maanden hebben gehad gaat nu eenmaal gepaard met een correctie. En tevens zijn we de afgelopen weken op netto 0 geeindigd wat ook voor mij een teken is dat we naar beneden gaan. Verder kan ik er natuurlijk helemaal naast zittenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat zou interessant zijn, gezien het feit ik nu alleen nog shorts bezit. Waarom denk je dat we de 240-245 aan gaan tikken? Ben het met je eens dat we nog wel eens weer wat kunnen dalen, maar richting de 240 of lager, vrees dat de verkoopdruk dan weer flink toeneemt.
Volgens mij wordt iets van 70% van de gaps gesloten (s&p); ik heb hier ergens statistieken per hoogte van gap.. ff zoeken.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Overigens gaat dat principe ook lang niet altijd op.
Ik neem aan dat die gaps per index nog wel (klein) verschillen?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:00 schreef richbitch het volgende:
[..]
Volgens mij wordt iets van 70% van de gaps gesloten (s&p); ik heb hier ergens statistieken per hoogte van gap.. ff zoeken.
Ik ken wel mensen die gap vaak spelen.. als je 'n goed plan (en dus ook volgt) hebt kan het zeker winstgevend zijn. Maar bij die strategie is geen stoploss dus is het soms wel billen knijpen...
Aegon turbo staat op 25% winst, en dat mag nog wel even doorquote:
flink dalen...quote:
Dat was of ES of NQquote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die gaps per index nog wel (klein) verschillen?
[..]
Aegon turbo staat op 25% winst, en dat mag nog wel even door![]()
jammer dat T2 weer groen staat, dacht er nog over na om daar short in te gaan gisteren (opnieuw) blij dat ik dat niet deed.
Wie weet ging het hem zo goed af dat hij nu in honolulu zit, te genieten van een pina colladaquote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:22 schreef RvLaak het volgende:
[..]
flink dalen...
We hebben al een tijdje niets meer van jankvs gehoord... Ben benieuwd of zijn TA nog steeds zo goed is
Ik zal het vanmiddag zelf ook even testen.quote:
En gai geleuft dà?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wie weet ging het hem zo goed af dat hij nu in honolulu zit, te genieten van een pina collada
Zo onbetaalbaar is een reis naar Honolulu ook weer nietquote:
Wat heeft dat voor nut? Ik zou eerder zeggen dat je het aandeel moet shorten boven de 4. Niet dat ik dat aanraad.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:32 schreef slap het volgende:
AEGON
Aegon bespaart ¤ 130 miljoen euro als de koers van Aegon beneden de ¤ 4,00 blijft.
http://www.fembusiness.nl(...)gunstig-voor-Bos.htm
hmzz..kooporder plaatsen op 3,99?
quote:
dat gaat Aegon dan geld kostenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat heeft dat voor nut? Ik zou eerder zeggen dat je het aandeel moet shorten boven de 4. Niet dat ik dat aanraad.
Ik hoor het welquote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zal het vanmiddag zelf ook even testen.
wat voor de een kort is; is voor de ander al groot..quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:42 schreef edwinh het volgende:
926-930 zone licht een beetje aan welke kant we gaan uitbreken.....niet te voorspellen momenteel.
edit. een korte stoploss limiet op je turbo's is verstandig. ik zit nog long momenteel
Er zullen wsch. veel mensen long instappen gezien het feit Amerika groen staat, alleen borrelt Amerika vanavond wat te lang door, eindigen daar rood om morgen ochtend weer in Nederland rood te openen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:17 schreef Gremen het volgende:
Een AEX die de andere kant op gaat dan WS, dat zie je ook niet vaak
Ik speel ook alleen maar met turbo's (AEX-index)quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Er zullen wsch. veel mensen long instappen gezien het feit Amerika groen staat, alleen borrelt Amerika vanavond wat te lang door, eindigen daar rood om morgen ochtend weer in Nederland rood te openen.
Waar beleg jij overigens in?
quote:di 16 jun 2009, 14:58 Meer huizen in aanbouw in VS WASHINGTON (AFN) -
Het aantal in aanbouw genomen woningen in de Verenigde Staten is in mei met 17,2 procent gestegen tot 532.000 vergeleken met een maand eerder. Dat maakte het Amerikaanse ministerie van Handel dinsdag bekend. Door persbureau Reuters gevraagde analisten gingen uit van een lichtere stijging tot 490.000 huizen. In april ging het aantal in aanbouw genomen woningen nog met een herziene 12,9 procent omlaag tot 458.000 ten opzichte van maart.
Het aantal afgegeven bouwvergunningen nam vorige maand met 4 procent toe tot 518.000 in vergelijking met een maand eerder. Analisten hadden gerekend op een veel lichtere stijging tot 500.000.
Daar zou ik toch nog even mee wachten. Ik denk dat je over een paar dagen nog op behoorlijk lagere niveau's kunt instappen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Morgenvroeg weer lekker rood beginnen en ik stap weer in met long posities!
Zullen we eerst maar rustig langs de 340quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:24 schreef onderscheid het volgende:
we gaan omlaagafstorten naar 240 aub
Ik heb zelf ook een koop order staan voor Arcelor maar er moet nog 'net' ff wat van af.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:24 schreef slap het volgende:
Wat is jullie mening over Arcelor?
Ik heb mezelf voorgenomen dat het een aantrekkelijk fonds is benden de 20 euri.
Verwacht dat ie dat komende dagen gaat aantikken. Hoever zal ie gaan zakken?
/glazenbol modus uit
Ik hoop het voor je. Al betwijfel ik of we de daling nu gehad hebben en dat het niet een soort van self fulfilling prophecy weer gaat worden, men ziet na een maand van stijging, een 2 week lang zijwaarts geneuzel, men gaat twijfelen of we nog verder omhoog kunnen en nu we 2 dagen flink rood zien, schieten zij 'ook' maar in de verkoop.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:34 schreef LXIV het volgende:
Zo, BAM is weer aan boord gekomen. Wat mij betreft gaat hij weer omhoog.
Olieprijs en benzine prijs zijn niet echt gecorreleerd. Komt nog een keer bij dat olie wordt geproduceerd voor maanden later, en niet voor nu. Er wordt nu dus inderdaad minder verbruikt, maar blijkbaar zijn de orders voor, maanden later hoger. Goed voorbeeld is dat in de winter meer olie wordt verbruikt, denk je dan dat ze meer produceren in de winter? De grootste voorraden voor de winter zijn ze al aan het aanleggen maanden voordat de winter begint.quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:11 schreef hrrick het volgende:
btw, ik snap niet waarom de olieprijs nu zo hard aan het stijgen is. Benzineprijs alweer boven de 1,50.
Overal komen nu de ontslagen en de transportsector ligt ook op zijn gat. Lijkt me dat er weinig verbruikt word. Ook wel gehoord dat banken nu fysieke olie kopen, maar een paar van die schepen kan de kosten toch ook niet omhoog laten gaan?
Dat dusquote:Op woensdag 17 juni 2009 09:24 schreef onderscheid het volgende:
we gaan omlaagafstorten naar 240 aub
Pberends bekendste beursuitspraak: Die 250 gaan we dit jaar nog vaak zienquote:Laag 250,5800
lolquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Pberends bekendste beursuitspraak: Die 250 gaan we dit jaar nog vaak zien
tjop. dat was emquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:48 schreef lammegiraf het volgende:
brr....als DJ nog een beetje wegzakt....
straks daylow even aantikken?
dan wilde ik ook met mijn calls, maar die kocht ik net wat te laatquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:04 schreef edwinh het volgende:
MT PUT JUN 2009 22,00
Laatste 0,5500 15:59 20
+/- 0,4600 511,11%
treur niet ik had ze stond ( inmiddels) verkocht nog steeds 25% procent in het roodquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:25 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
dan wilde ik ook met mijn calls, maar die kocht ik net wat te laat
Klopt, ik zit inmiddels al voor 7% winst op mijn shorts maar weet nog niet hoe ik dit overnight moet aanpakken.quote:
same here al onder de 250, ik hou ze denk ik overnight. heb bijna 20% winst maar zijn de 262 wel risicovolquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Klopt, ik zit inmiddels al voor 7% winst op mijn shorts maar weet nog niet hoe ik dit overnight moet aanpakken.
weet niet ben beniewd als de macd nog een lagere bodem kan leggen in de minuten grafiekquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:33 schreef RvLaak het volgende:
Gaan we lager dan -3% eindigen vandaag? Lang niet gezien
Ik legde een paar weken geleden mijn moeder uit dat je in slechte tijden in de aandelenmarkt moet stappen, maar dat juiste moment weer niet NU isquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:33 schreef edwinh het volgende:
je zal als particuliertje vorig week maar in aandelen zijn gestapt
dat had ik enkele weken geleden ook met oliequote:Op woensdag 17 juni 2009 16:37 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik legde een paar weken geleden mijn moeder uit dat je in slechte tijden in de aandelenmarkt moet stappen, maar dat juiste moment weer niet NU is. Dat vond ze een beetje vaag
.
Ben wel blij dat ik KPN heb aangehouden en Arcelor + Randstad heb verkocht. Alhoewel Arcelor nog steeds hoger staat dan de koers waarop ik hem verkocht had, maar die gaat nog vast onder de 20 euro komen, wanneer deze daling door gaat zetten.
Tja, dat is nou net het probleem met dat hele "gelul achteraf"quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:43 schreef edwinh het volgende:
[..]
dat had ik enkele weken geleden ook met oliedaarna toch nog dik 10% erbij
ik zeg maar altijd making money not losing money, hoewel dat natuurlijk niet altijd opgaat
Sja, ik durf wel long te gaan mits jij de schade op mn portefeuille wil vergoeden en mochten we groen openen krijg je een kwartquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:45 schreef edwinh het volgende:
wie heeft er balls en durft long te gaan voor morgen![]()
hahahaha hoeveel shorts had je?quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sja, ik durf wel long te gaan mits jij de schade op mn portefeuille wil vergoeden en mochten we groen openen krijg je een kwart
Overigens staan de shorts al weer op bijna 2k winst en dat slecht in een paar uur tijd.
heb een paar matige dagen gehad maar heb er wel aan zitten te denken.quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:45 schreef edwinh het volgende:
wie heeft er balls en durft long te gaan voor morgen![]()
Ik denk zelf om short te gaan. Waarom? Omdat we zo lang zijwaarts hebben gelopen en op het moment we eindelijk eens flink rood gaan, het wel eens door kan gaan. Het enige wat me weerhoudt is dat een -3% correctie naar beneden wel erg fors is.quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:50 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
heb een paar matige dagen gehad maar heb er wel aan zitten te denken.
veiliger is het denk ik na expratie weer voorzichtig long te gaan.
Het sentiment is wel heel snel gedraaid...kan natuurlijk ook weer andersom!
Juistquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:50 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
heb een paar matige dagen gehad maar heb er wel aan zitten te denken.
veiliger is het denk ik na expratie weer voorzichtig long te gaan.
Het sentiment is wel heel snel gedraaid...kan natuurlijk ook weer andersom!
Edwinhh zit ook al long, hmm ik speel het spelletje wel mee iig. op Rio Tinto wat op dit moment maar liefts 25%!quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:57 schreef lammegiraf het volgende:
hier voor de gein een koppeltje ING SL560 aangeschaft....die zijn toch ook wel heel behoorlijk afgestraft de laatste dagen
vix -0.24 -0.73%quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Edwinhh zit ook al long, hmm ik speel het spelletje wel mee iig. op Rio Tinto wat op dit moment maar liefts 25%!wordt afgestraft. Ik beslis over een kwartier wel of ik long mee ga op de index.
mik je er toch een stoploss van 15% doe ik standaard ook altijdquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:03 schreef One_conundrum het volgende:
ik moet morgen gelijk 9u lesgeven, anders ging ik ook long hoor
Dan ben ik ook maar long gaan zittenquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:02 schreef edwinh het volgende:
[..]
vix -0.24 -0.73%
dat kan nog wel eens consolidatie betekenen voor komende 2 dagen
in deze markt is elke 1% er 1
goed plan. heb de 242. jullie ook?quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:05 schreef edwinh het volgende:
[..]
mik je er toch een stoploss van 15% doe ik standaard ook altijd
typfout, ik ook.quote:
onder de 30 oversold dusquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:20 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
typfout, ik ook.
Onder water is richting de 30?
Heb je concrete aanwijzingen?quote:Op donderdag 18 juni 2009 08:39 schreef pberends het volgende:
vrijdag bij het einde van expiratie weer short gaan.
tis nu al roodquote:Op donderdag 18 juni 2009 09:19 schreef Falco het volgende:
Nu nog even up, later in de middag zie ik het wel weer down gaan.
Het is nu al roodquote:Op donderdag 18 juni 2009 09:19 schreef Falco het volgende:
Nu nog even up, later in de middag zie ik het wel weer down gaan.
Je gebruikt geen trailing orders?quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:20 schreef One_conundrum het volgende:
m'n stoploss werkte, maar ik had ze er eerder uit moeten gooien. Klote dat ik er niet bij kon zijn...
ik heb nog nooit begrepen hoe ik nu een stop loss kan instellen voor sprinters/turbo's...heb wel e.e.a. geprobeerd maar order werd steeds afgewezen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je gebruikt geen trailing orders?
Epische faal die AEX.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Pberends bekendste beursuitspraak: Die 250 gaan we dit jaar nog vaak zien
en nu toch weer groen...quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:51 schreef edwinh het volgende:
long ik heb weer winst kunne pakken met mijn longs van gisteren overigens had ik niet verwacht dat we weer terug de min in gingen longs hebben stoplimiet geraakt toch maar 8% eerder vanmorgen was het al bijna 25%
ik blijf effe op cash zitten onder de 249 ga ik short
Jep, zo doe ik het 'meestal' ook. Ik prefereer toch wel het gevoel te hebben dat je er op elk moment bij weg kunt lopen. En zo'n trailing order, dat de stop koers dus mee wandelt is toch wel een uitvindingquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:58 schreef Gremen het volgende:
ik maak meestal na mn aankoop meteen een geadvanceerde order aan in binck.
Daarin kan je dan condities opgeven waaraan een verkoop order gekoppeld is. Zodra de conditie wordt bereikt, worden mn turbo's meteen verkocht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |