abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69916638

Dit is het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg onderaan in de Wiki het zojuist gesloten topic toe, sla de pagina op en copy-paste het dan naar je nieuwe topic op Fok.

BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)
[2] (streaming TV)

AEX-fondsen

Intraday AEX-index

Europese Indices

RTS-index Rusland

Amerikaanse Indices
Yahoo! Dow Jones Indices - Streaming
Yahoo! S&P Indices - Streaming
Yahoo! Nasdaq Indices - Streaming
Google Finance - Real-time
MarketWatch - Real-time
IG-Index - Dow Jones-index (fair value) streaming (spread betting)

Amerikaanse Futures
ProFinance - Streaming S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
CNN Money - Delayed S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
US Markets - S&P- en Nasdaq-futures Semi-real-time

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday Dow Jones-index

Intraday S&P 500-index

Intraday Nasdaq Composite

Intraday Dow, S&P, Nasdaq (dagverschil in percentage)

Wereldwijde Indices

Intraday Euro-Dollar

Intraday grondstoffen

Bestens order - Een order om effecten te kopen of te verkopen zonder limiet, dus zonder maximumprijs voor een kooporder of zonder minimumprijs voor een verkooporder. Een bestens order wordt ook wel marktorder genoemd. Een bestens order kan altijd worden uitgevoerd.

Calloptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te kopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Commodities - Engelse term voor (bulk)goederen. Termijncontracten en opties op commodities worden onder andere verhandeld op de optiebeurs van Euronext.

Dividend - Een winstuitkering in de vorm van geld (cashdividend) of aandelen (stockdividend) aan de houder van een aandeel. De hoogte van de dividenduitkering is doorgaans gerelateerd aan de hoogte van de behaalde winst.

Expiratie - Het ophouden te bestaan,‘expireren’, van een optie of een future. Een optie heeft altijd een beperkte looptijd, na het bereiken van de einddatum (expiratiedatum) bestaat de optie niet meer.

FTI - De future op de AEX-index.

Future - Termijncontract. Er zijn futures op o.a. indices, aandelen, valuta en commodities. Anders dan bij opties hebben bij futures zowel de koper als de verkoper een verplichting en er is geen premiebetaling.

Hedgen - Engelse term voor afdekken. Hedging is het afdekken van risico’s door het aangaan van een andere positie. Een belegger die callopties schrijft, kan deze shortpositie afdekken door het kopen van de onderliggende waarde.

In-the-money optie - Een optie is in-the-money als deze intrinsieke waarde heeft. Callopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. Putopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde.

Koers-winstverhouding - Een cijfer waarmee de verhouding tussen de koers van een aandeel en de nettowinst per aandeel wordt uitgedrukt. Als de koers van een aandeel ¤ 100 bedraagt en de winst per aandeel bedraagt ¤ 5, dan is de koers-winstverhouding 20.

Limit order - Het bij een beursorder opgeven tegen welke maximale koers men wenst te kopen of tegen welke minimale koers men wenst te verkopen.

Liquideren - Het (gedwongen) afbouwen van een effectenpositie. Dit kan door een clearingorganisatie, bank of commissionair worden afgedwongen als een belegger bijvoorbeeld niet aan zijn margin-verplichtingen kan voldoen.

Longpositie - Een ander woord voor een kooppositie.

Looptijd - Opties en futures hebben een beperkte levensduur, de zogeheten looptijd. De meeste optieklassen hebben een maximale looptijd van negen maanden, een aantal maximaal vijf jaar. Futures hebben een maximale looptijd van twaalf maanden.

Margin - De margin is een vereist geldbedrag dat als onderpand fungeert voor eventuele verliezen op de termijn- en optiemarkten.

Onderliggende waarde - Een product waarop een optie of een future wordt verhandeld, bijvoorbeeld aandelen, een index, valuta, (edel)metaal of een bulkgoed (commodity) zoals aardappelen, graan of goud.

Openingsveiling - Alle orders die 's morgens voor de opening zijn binnengekomen worden verzameld in het orderboek. Bij de opening is dus een verhoudingsgewijs grote liquiditeit voorhanden. Direct bij de opening vindt een veiling plaats waarbij orders daar waar mogelijk worden gekoppeld aan de in het orderboek aanwezige tegenorders en zo mogelijk uitgevoerd. Dit gebeurt in het NSC-systeem, het verloopt volgens vaste regels en is volledig geautomatiseerd.

Optiepremie - De prijs van een optie. De optiepremie bestaat uit de intrinsieke waarde plus de tijd- en verwachtingswaarde. De optiepremie is uiteraard variabel.

Out-of-the-money optie - Een optie zonder intrinsieke waarde wordt out-of-the-money genoemd. Een calloptie is out-of-the-money wanneer de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde. Een putoptie is out-of-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. De premie van een out-of-the-money optie bestaat alleen uit tijd- en verwachtingswaarde. Door een sterke koersbeweging kan een out-of-the-money optie intrinsieke waarde ontwikkelen en dus at-the-money of zelfs in-the-money worden.

Putoptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te verkopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Real-time - Koersen zijn (zo goed als) actueel. Je zult alleen moeten F5-en voor een nieuwe stand.

Scheefzitten - Een belegger zit ‘scheef’ als zijn effectenpositie op (een nog ongerealiseerd) verlies staat.

Schrijven - Het verkrijgen van een shortpositie in een optie door een openingsverkoop.

Shortpositie - Effectenbeurs: indien een belegger effecten heeft verkocht die hij op dat moment niet in bezit heeft. Optiebeurs: een positie aangegaan door een openingsverkoop waarbij schrijver de verplichting neemt de onderliggende waarde te leveren of af te nemen.

Slotveiling - Om de slotkoersen niet af te laten hangen van orders die toevallig de laatste zijn is er voor het slot een korte handelsonderbreking van 5 minuten. Gedurende deze tijd worden de orders verzameld waarna er een slotveiling plaats vindt die een breed gedragen slotkoers oplevert.

Spread - Het verschil tussen de bied- en laatprijs.

Streaming - Koersen zijn actueel.

Technische analyse - Een methode waarbij met behulp van koersgrafieken en rekenmodellen wordt getracht een trend op de beurs te voorspellen. Er wordt vooral gekeken naar de verhouding tussen kopers en verkopers. In feiten tracht men met technische analyse het (massa)gedrag van de beleggers te doorgronden om daaruit de mogelijke richting van de markt te voorspellen.

Tracker - Een tracker is feitelijk een aandeel op een index. Een tracker volgt nauwkeurig de koersontwikkeling van de index, inclusief de dividenduitkering.

Turbo - Een turbo (ook bekend als sprinter of speeder) is een beleggingsproduct dat beleggers de mogelijkheid geeft met een hefboom te beleggen in verschillende onderliggende waarden zoals aandelen, beursindices of valuta.

Volatility - Engels voor beweeglijkheid of volatiliteit. Met het begrip volatility wordt de beweeglijkheid van de koers van een effect aangeduid. Een hoge volatility betekent dat de koers van een fonds sterk stijgt en daalt binnen een relatief korte periode. Volatility is mede een indicator voor het risico dat een belegger loopt met een bepaald fonds. Volatility is een belangrijke factor bij de waardebepaling van een optie.

De Beursvloer #1: Beurzen duiken weer in het rood
De Beursvloer #2: Wall Street weer in achtbaan
De Beursvloer #3: Beurzen kelderen tot 10%
De Beursvloer #4: Could've been worse
De Beursvloer #5: Bloedbad Azië; trekt Europa mee
De Beursvloer #6: Wall Street maakt duikvlucht in laatste kwartier
De Beursvloer #7: Wall Street sluit 11% hoger
De Beursvloer #8: 5e grootste dagwinst ooit voor AEX
De Beursvloer #9: Waar de AEX weer omhoog gaat
De Beursvloer #10: Wall Street onderuit op recessienieuws
De Beursvloer #11: Beurzen onrustig na renteverlagingen
De Beursvloer #12: Stemming slaat om
De Beursvloer #13: Wall Street terug in achtbaan
De Beursvloer #14: Wall Street levert deel winst weer in
De Beursvloer #15: Mijn Aegon, wat doe je!
De Beursvloer #16: Wall Street bloedrood, nieuwe lows
De Beursvloer #17: Ook Europa zoekt nieuwe lows
De Beursvloer #18: Wall Street in vrije val
De Beursvloer #19: Europa begint week goed
De Beursvloer #20: AEX 10% hoger
De Beursvloer #21: Europa lager in afwachting van Wall Street
De Beursvloer #22: Beurzen beginnen week fors lager
De Beursvloer #23: Wall Street herstelt van kater
De Beursvloer #24: Beurzen omlaag na renteverlaging
De Beursvloer #25: Beurzen dieprood na banenrapport
De Beursvloer #26: AEX sluit ruim 8% hoger
De Beursvloer #27: Beurzen rustig omhoog
De Beursvloer #28: Beurzen duiken in het rood
De Beursvloer #29: Wall Street herpakt zich
De Beursvloer #30: AEX zoekt het iets hogerop
De Beursvloer #31: Europese beurzen proberen het nog eens
De Beursvloer #32: AEX start nieuwe jaar met 5% winst
De Beursvloer #33: AEX hardloper; door 270 punten
De Beursvloer #34: Europese beurzen openen in de min
De Beursvloer #35: Bouwers krijgen 'm wel omhoog
De Beursvloer #36: Europese beurzen verliezen 3%
De Beursvloer #37: Europese beurzen starten hoger
De Beursvloer #38: Banken zorgen voor onrust op Europese beurzen
De Beursvloer #39: Wall Street kleurt bloedrood op 'Obama Day'
De Beursvloer #40: AEX onder 230 tijdens downtime FOK!
De Beursvloer #41: AEX sluit 5,8% hoger, overheidsdeal ING
De Beursvloer #42: Europese beurzen leveren in
De Beursvloer #43: AEX licht groen op rustige handelsdag
De Beursvloer #44: rentevoet gehandhaafd op 2%
De Beursvloer #45: AEX sluit 4,3% lager na details plan
De Beursvloer #46: AEX start nieuwe week lager
De Beursvloer #47: Beurzen verder onderuit
De Beursvloer #48: AEX fors lager en richting 230pt grens
De Beursvloer #49: Willem voor 't laatst bij rtlz, AEX -2%
De Beursvloer #50: Willempies laatste shot op RTL Z
De Beursvloer #51: Wall Street dondert 3,5% omlaag
De Beursvloer #52: AEX verspeelt meeste winst weer
De Beursvloer #53: Dow Jones 2 % lager, AEX door 218?
De Beursvloer #54: AEX intraday op laagste niveau in 12 jaar
De Beursvloer #55: AEX zakt door 210, Dow door 7000
De Beursvloer #56: AEX zakt richting 200-puntengrens
De Beursvloer #57: Winst gisteren weer teniet gedaan
De Beursvloer #58: AEX zakt 5% tot net boven 200 pnt
De Beursvloer #59: AEX breekt intraday 200pt grens
De Beursvloer #60: AEX in nieuwe week <200
De Beursvloer #61: AEX sluit 5,6% hoger
De Beursvloer #62: De interne mail van miljarden
De Beursvloer #63: AEX opent onder de 210pt
De Beursvloer #64: AEX ruim in 't groen (+2%)
De Beursvloer #65: AEX in de min, CPB blijft bij -3,5%
De Beursvloer #66: AEX licht in 't groen rond de 210pt
De Beursvloer #67: AEX rond 220 punten
De Beursvloer #68: AEX test 218 punten weer
De Beursvloer #69: Met een groene AEX
De Beursvloer #70: AEX fors lager; -3,5%
De Beursvloer #71: AEX ziet duidelijk herstel na rode dag
De Beursvloer #72: Faber's nieuwsbrief
De Beursvloer #73: Shorters worden uitgerookt
De Beursvloer #74: Waahaarheen leiheidt de weg?
De Beursvloer #75: Wachten op cijfers Alcoa!
De Beursvloer #76: Snap jij het? Dan snap ik het
De Beursvloer #77: Waar de mark to fantasy regels geldden
De Beursvloer #78: Wachten met klamme handjes op opening
De Beursvloer #79: Wanneer gaat Aegon failliet?
De Beursvloer #80: AEX maakt een top
De Beursvloer #81: Euronext plat. Duimen draaien dus!
De Beursvloer #82: Nikkei opening -9%
De Beursvloer #83: Schijthner praat de beurs omhoog
De Beursvloer #84: Weekend!
De Beursvloer #85: Waar MT door het stof gaat!
De Beursvloer #86: Stoplichten op groen
De Beursvloer #87: Wat doet Sitting_Elfling om 17:29?
De Beursvloer #88: De stresstest komt eraan!
De Beursvloer #89: Buy in May
De Beursvloer #90: ING, de financiële Titanic.
De Beursvloer #91: The only way is up! Or is it?!
De Beursvloer #92: Waar de beurs niet meer goedkoop is....
De Beursvloer #93: Printed Dollars as green shoots
De Beursvloer #94: Geldbomen in de moestuin
De Beursvloer #95: "To make a million, start with $900,000."
pi_69917785
Mooie TT!
pi_69919151
tvp
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 11 juni 2009 @ 00:27:57 #4
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_69920716
tvp
pi_69921001
tvp. voor morgen ochtend 9.00
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_69921621
Mooi short ook niet

Tevens TVP
pi_69921805
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 01:25 schreef RvLaak het volgende:
Mooi short ook niet

Tevens TVP
Mja, en toch vrees ik het ergste voor morgen ochtend wat betreft opening. Eerst Azië maar eens even afwachten
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_69924224
C'mon ga lager!
pi_69924266
tvp
pi_69924420
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 01:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, en toch vrees ik het ergste voor morgen ochtend wat betreft opening. Eerst Azië maar eens even afwachten
Daarstraks op BNR was de beurscommentator behoorlijk verbaasd over de hogere opening ivm de daling op WS van gister
pi_69924530
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:11 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Daarstraks op BNR was de beurscommentator behoorlijk verbaasd over de hogere opening ivm de daling op WS van gister
pi_69924842
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:11 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Het viel me iig. reuze mee deze ochtend! Had slechts ong, 35. eu aan verlies inclusief transactie kosten.
pi_69924881
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het viel me iig. reuze mee deze ochtend! Had slechts ong, 35. eu aan verlies inclusief transactie kosten.
Je had nog winst kunnen halen
pi_69925083
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:27 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Je had nog winst kunnen halen
Mja maar daar doe ik normaliter niet aan, wachten terwijl je al verlies hebt. De turbo op de aex stond op de plus en die van arcelor stond in de min, al staat hij op dit moment ook al in de plus. Met afwachten verdien ik normaliter geen geld, dan gaat het dus regelrecht de deur uit en zien we over een paar uur wel verder.
  Moderator donderdag 11 juni 2009 @ 09:34:43 #15
236264 crew  capricia
pi_69925095
tvp
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69926446
tvp
it's better to burn out than to fade away...
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:25:07 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69926700
Leuk als die tvp's

tvp
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_69929105
mahlzeit!
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  Moderator donderdag 11 juni 2009 @ 11:36:05 #20
236264 crew  capricia
pi_69929199
Heijmans vandaag in de aanbieding?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69930922
Mijn TT's hebben voorspellende waarde

Owja er gebeurt geen reet op de index
pi_69931406
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:18 schreef TeringHenkie het volgende:
Mijn TT's hebben voorspellende waarde

Owja er gebeurt geen reet op de index
Het is inderdaad niet erg interessant vandaag. Ben na m'n shorts vanochtend maar naar long gaan kijken, een kleine 10% winst wat eventueel mn verlies van vanochtend vrij gemakkelijk zou kunnen opheffen. Maar heb ff geen idee welke kant we opgaan. Het zou leuk als we weer eens boven de 270 of onder de 260 kunnen.
pi_69931689
Ik vind 't nogal meevallen vandaag, zit nogal sterk in de enige echte stijger in de BEL20....

Speculeren jullie elke dag op een hogere/lagere opening eigenlijk?
pi_69931800
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:41 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik vind 't nogal meevallen vandaag, zit nogal sterk in de enige echte stijger in de BEL20....

Speculeren jullie elke dag op een hogere/lagere opening eigenlijk?
Niet elke dag, hangt er beetje vanaf hoe we wakker worden en bij gebrek aan betere tijdsbesteding. Het levert over het algemeen immers een leuk zakcentje op. 5 minuten voor sluitingstijd kopen, en de wekker zetten voor volgende ochtend om het weer de deur uit te bonjouren.

Zie erg weinig redenen om vol in aandelen of iets anders te gaan.
pi_69932027
Had altijd gedacht dat zo werken door de kosten altijd veel meer risico inhield dan de mogelijke opbrengsten waard waren, mooi dat 't lukt dan .

Wat betreft aandelen ga ik in oliediensten (olieprijzen van 80-90$/vat zijn haalbaar denk ik, argumentatie van GS leek mij zinnig), of biotechnologiebedrijven die interessante producten in de pijplijn hebben. Deze waren onrealistisch laag teruggevallen in mijn ogen (verkopen zijn er niet, financiering meestal oké, verwachtingen hoog). Heb reeds meer dan 2/3e van mijn ongerealiseerd verlies van vorig jaar goedgemaakt op die manier .
Wel inderdaad fingers crossed dat de revival aanhoudt. Ik gok dat we nog 1 jaar goed zitten in ieder geval.
pi_69933689
tvp!
x
pi_69933954
Als jullie door blijven TVP'en kan ik zo weer een nieuw topic gaan maken

Toch vind ik het raar dat bv ING steeds maar niet verder stijgt dan 8,nogwat. Blijkbaar zitten de grote partijen te wachten om er weer op in te stappen?
  donderdag 11 juni 2009 @ 13:43:00 #28
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69934093
tvp
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_69934932
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:53 schreef tony_clifton- het volgende:
Had altijd gedacht dat zo werken door de kosten altijd veel meer risico inhield dan de mogelijke opbrengsten waard waren, mooi dat 't lukt dan .

Tuurlijk wordt er ook wel verlies geleden, maar ik heb een vrij rigide exit strategie. Rood betekent exit. Wat er voor zorgt dat ik weinig grote verlies klappers maak.
quote:
Wat betreft aandelen ga ik in oliediensten (olieprijzen van 80-90$/vat zijn haalbaar denk ik, argumentatie van GS leek mij zinnig), of biotechnologiebedrijven die interessante producten in de pijplijn hebben. Deze waren onrealistisch laag teruggevallen in mijn ogen (verkopen zijn er niet, financiering meestal oké, verwachtingen hoog). Heb reeds meer dan 2/3e van mijn ongerealiseerd verlies van vorig jaar goedgemaakt op die manier .
Wel inderdaad fingers crossed dat de revival aanhoudt. Ik gok dat we nog 1 jaar goed zitten in ieder geval.
Ik heb grote twijfels wat betreft de richting gezien onze zijwaartse AEX op dit moment.

Wat betreft olie, de prijs daarvan kan inderdaad nog wel omhoog, maar dat zou een verdere stijging van de beurs wel vertragen. Hoge olie prijs hebben bedrijven immers liever niet.
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:38 schreef TeringHenkie het volgende:
Als jullie door blijven TVP'en kan ik zo weer een nieuw topic gaan maken

Toch vind ik het raar dat bv ING steeds maar niet verder stijgt dan 8,nogwat. Blijkbaar zitten de grote partijen te wachten om er weer op in te stappen?
Of blijkbaar zitten de kleine particulieren op elke stijging die mede mogelijk wordt gemaakt door grote jongens, hun aandeeltjes te dumpen die ze een paar euro goedkoper hebben gekocht

Overigens is de beurs op dit moment wel zo traag als dikke stront, je krijgt bijna de neiging om voor 100% van je kapitaal in te stappen en dan kijken welke richting ons bootje opvaart.
pi_69935464
quote:
Option ARMs Threaten U.S. Housing Rebound as 2011 Resets Peak

June 11 (Bloomberg) -- Shirley Breitmaier’s mortgage payment started out at $98 when she refinanced her three-bedroom home in Galt, California, in 2007. The 73-year-old widow may see it jump to $3,500 a month in two years.

Breitmaier took out a payment-option adjustable rate mortgage, a loan popular during the housing boom for its low minimum payments before resetting at higher costs later.

About 1 million option ARMs are estimated to reset higher in the next four years, according to real estate data firm First American CoreLogic of Santa Ana, California. About three quarters of those loans will adjust next year and in 2011, with the peak coming in August 2011 when about 54,000 loans recast, the data show.

Option ARM borrowers hit with unaffordable monthly payments are another threat to the housing recovery and the economy, said Susan Wachter, a professor of real estate finance at the University of Pennsylvania’s Wharton School in Philadelphia. Owners who surrender properties to the bank rather than make higher payments for homes that have plummeted in value will further depress real estate prices and add to the inventory of properties on the market, she said.

“The option ARM recasts will drive up the foreclosure supply, undermining the recovery in the housing market,” Wachter said in an interview. “The option ARMs will be part of the reason that the path to recovery will be long and slow.”

Option ARM recasts will mean more pain for California, the state with the most foreclosures in the U.S.

$750 Billion Problem

More than $750 billion of option ARMs were originated in the U.S. between 2004 and 2008, according to data from First American and Inside Mortgage Finance of Bethesda, Maryland. California accounted for 58 percent of option ARMs, according to a report by T2 Partners LLC, citing data from Amherst Securities and Loan Performance.

Shirley Breitmaier took out a $315,000 option ARM to refinance a previous loan on her house.

Her payments started at 3/8 of 1 percent, or less than $100 a month, according to Cameron Pannabecker, the owner of Cal-Pro Mortgage and the Mortgage Modification Center in Stockton, California, who is working with Breitmaier. The loan allowed her to forgo higher payments by adding the unpaid balance to the principal. She’ll be required to start paying principal and interest to amortize the debt when the loan reaches 145 percent of the original amount borrowed.

Hoping for Help

Breitmaier, who has been in the home for 45 years and lives with her daughter, now fears she will lose the off-white stucco house that’s a hub for her family.

“I wish the government would bail us out like the banks and the car businesses,” she said. “I’d like to go from here to the grave next to my husband.”

Paul Financial LLC originated the loan and it was sold to GMAC, Pannabecker said.

“This loan is a perfect example front to back, bottom to top, of everything that has gone wrong over the last five to seven years,” Pannabecker said. “The consumer had a product pushed on them that they had no hope of understanding.”

GMAC is working with Breitmaier and will review all of her options, said Jeannine Bruin, a spokeswoman for the company. Bruin declined to be more specific, citing the firm’s customer confidentiality policy.

Inexpensive Payments

Peter Paul of Paul Financial, based in San Rafael, California, said he wasn’t familiar with Breitmaier’s loan agreement but disagreed with Pannabecker’s characterization.

“The problem is, real estate values went down,” Paul said. Paul said he’s winding down the company and hasn’t made any loans since the fall of 2007.

Option ARMs typically recast after five years and the lower payments can end before that time if the loan balance increases to 110 percent or 125 percent of the original mortgage, according to a Federal Reserve brochure on its Web site.

These home loans were primarily marketed to people with good credit scores, said Dirk van Dijk, director of research at Zacks Investment Research in Chicago. They were also sold to the elderly and immigrants who were lured by inexpensive payments, said Maeve Elise Brown, executive director of Housing and Economic Rights Advocates in Oakland, California.

Refinancing is impossible in many states given the nationwide drop in prices. In California, the median existing single-family home price dropped 37 percent in April to $256,700 from a year earlier, according to the state Association of Realtors.

Late Payments Soar

“Once you start amortizing that loan, the payment is going to shoot up,” said David Watts, a London-based strategist with research firm CreditSights.

The delinquency rate for payment-option ARMs originated in 2006 and bundled into securities is soaring, according to a May 5 report from Deutsche Bank AG. Over the past year, payments 60 days late or more on option ARMs originated in 2006 have almost doubled to 42.44 percent from 23.26 percent, Deutsche Bank said. For 2007 loans, the rate has climbed from 10.1 percent to 35.25 percent.

“We’re already seeing much higher levels of delinquencies of these option ARM loans even before you reach the point of the recast,” said Paul Leonard, the California director of the non- profit Center for Responsible Lending.

The threat of soaring payments has counselors at Housing and Economic Rights Advocates busy.

“There’s a level of hopelessness to the phone calls now,” said Brown.
Bloemetjesberg

We pakken 'm er weer bij:

.
pi_69935623
gokpaleis AEX is weer geopend....wat gaan we doen om 14:30?
pi_69935631
Iemand dumpt heel voorzichtig (NOT!) z'n S&P futs
pi_69935934
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:24 schreef TeringHenkie het volgende:
Iemand dumpt heel voorzichtig (NOT!) z'n S&P futs
Nieuws <<<
x
pi_69936295
moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat we op basis van deze cijfers wel een stukje up zouden gaan....min of meer naar 270.....maar vrees er weer het ergste voor....heb mijn longs weer gedumpt op break-even.
pi_69936487
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:41 schreef lammegiraf het volgende:
moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat we op basis van deze cijfers wel een stukje up zouden gaan....min of meer naar 270.....maar vrees er weer het ergste voor....heb mijn longs weer gedumpt op break-even.
De beleggers zijn idd weer vreemd bezig. Minder slechte cijfers dan verwacht en dan alsnog dumpen...
pi_69937436
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]

Ik heb grote twijfels wat betreft de richting gezien onze zijwaartse AEX op dit moment.

[..]
Dat is inderdaad nogal ongewoontjes... Nu, ik zie 't meer als winstnemingen die gecompenseerd worden door verhogen van posities van reeds ingestapt volk;... Geen idee, wie zal 't zeggen... Time will tell I guess
pi_69938352
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:19 schreef pberends het volgende:

[..]

Bloemetjesberg

[ afbeelding ]

.
Netto resultaat is dat er veel mensen heel veel meer moeten gaan betalen?
pi_69939329
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:19 schreef pberends het volgende:

[..]

Bloemetjesberg

[ afbeelding ]

.
wow pberends, een 73-jarige die $100 per maand hypotheek neemt op een huis, welke imbeciel heeft haar die hypotheek gegeven
pi_69939514
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:02 schreef janvks het volgende:

[..]

wow pberends, een 73-jarige die $100 per maand hypotheek neemt op een huis, welke imbeciel heeft haar die hypotheek gegeven
Bush, toen hij nog hypotheekadviseur was.

donderdag 11 juni 2009 @ 16:34:15 #41
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69940691
Waarom zijn er nog geen nieuwe sprinters long, hoger dan 262, terwijl de beurs al een paar dagen op 266 zit?
pi_69940736
en toch zegt mijn gevoel dat die 270 eraan gaat deze week....
Die akelige 950 S&P moet ff knakken
pi_69941213
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:36 schreef pberends het volgende:
Op naar de 277-280!
mwoa...dat moet ik eerst nog maar even zien...
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:54:46 #46
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_69941616
Gaan we vandaag short of long overnight?

(verkapte tvp )
Be water my friend
pi_69941870
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:54 schreef Charizma het volgende:
Gaan we vandaag short of long overnight?

(verkapte tvp )
ik ga denk ik voor long.....
maar moet bekennnen dat ik er de laatste dagen een paar keer naast heb gezeten...wellicht slimmer om short te gaan.
  donderdag 11 juni 2009 @ 17:08:47 #48
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69942260
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:34 schreef One_conundrum het volgende:
Waarom zijn er nog geen nieuwe sprinters long, hoger dan 262, terwijl de beurs al een paar dagen op 266 zit?
Iemand?

edit: Klinkt logisch Dank

[ Bericht 23% gewijzigd door One_conundrum op 11-06-2009 17:24:50 ]
  Moderator donderdag 11 juni 2009 @ 17:09:12 #49
236264 crew  capricia
pi_69942279
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:08 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Iemand?
Die worden maar 1 X in de maand uitgegeven.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 11 juni 2009 @ 17:26:55 #50
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69943008
ik heb wat Calls MT gekocht. Kijken watiedoet morgen.
  donderdag 11 juni 2009 @ 17:38:37 #51
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_69943416
Ik was te laat met het innemen van posities, misschien maar beter ook

Was van plan om met een kleine positie long te gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Charizma op 11-06-2009 17:45:00 ]
Be water my friend
pi_69948245
De yanks gaan redelijk lekker.
pi_69948534
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:48 schreef henkway het volgende:

[..]

goed voor mijn Calls
Wat heb je nu weer gekocht?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_69948752
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:50 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Wat heb je nu weer gekocht?
eergisteren 30 calls BAM 6, jun voor 0,30
en 20 calls RD JUN 19 voor 0,6
waarvan gisteren 10 RD weer weg voor 0,95
probeerde vandaag 10 terug te kopen voor 0,7 maar lukte niet

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 11-06-2009 20:06:28 ]
pi_69950038

National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:32:37 #57
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69950220
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:48 schreef henkway het volgende:

[..]

goed voor mijn Calls
ik ga idd ook lekker. MT trekt lekker door.
pi_69953805
Zo te zien willen ze er weer vanaf (heb puts)
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:55:16 #59
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69954006
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:51 schreef TeringHenkie het volgende:
Zo te zien willen ze er weer vanaf (heb puts)
MT? op het einde zet het niet lekker door nee, had toch gehoop op $37 ...
pi_69954340
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:55 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

MT? op het einde zet het niet lekker door nee, had toch gehoop op $37 ...
Puts AEX
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:04:20 #61
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69954421
Fuck. Zie nu pas dat het niet alleen MT was
pi_69954826
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:04 schreef One_conundrum het volgende:
Fuck. Zie nu pas dat het niet alleen MT was
Wat bedoel je?
pi_69955064
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:12 schreef Anoniemos het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Dat ook de rest van WS heeft zitten dumpen.

Edit: S&P futures nu op de 942
pi_69955224
ik ben heel benieuwd morgenvroeg...geen geweldige dag op WS maar de S&P heeft toch redelijk stand gehouden. Zie nog wel stijgingsperspectief maar als S&P 950+ was geëindigd waren we morgen flink groen geopend.
pi_69955885
S&P zit nog steeds in een range.. vanaf 1 juni.
x
pi_69960946
Er zullen geen grote uitslagen van, in het bijzonder S&P en FDAX tot eind volgende week komen

Het is expiratie van dit kwartaal. Grote partijen hebben belang bij om de huidige standen van S&P en FDAX te behouden tot eind volgende week.

Eind volgende week verloopt de kwartaalexpiratie en kunnen we dus weer grote uitslagen tegemoet zien.
pi_69961489
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 01:19 schreef MartinPieterse het volgende:
Er zullen geen grote uitslagen van, in het bijzonder S&P en FDAX tot eind volgende week komen

Het is expiratie van dit kwartaal. Grote partijen hebben belang bij om de huidige standen van S&P en FDAX te behouden tot eind volgende week.

Eind volgende week verloopt de kwartaalexpiratie en kunnen we dus weer grote uitslagen tegemoet zien.
kwartaal expiratie en grote uitslagen lopen anders niet altijd hand in hand!
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:28 schreef edwinh het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gooi het desbetreffende column er dan ook even bij over de relatie tussen T-Bonds en de crash
quote:
AMSTERDAM - Er is toch iets opvallends op gang gekomen tussen de beurs en de 30 jaars T-Bond, ofwel de 30-jaars Treasury, Deze is met een grote daling bezig om zo van de 141 (top januari 2009) terug te vallen tot de 114 (juni 2009) en dat terwijl de beurzen of de S&P 500 welke ik in deze column als referentie neem een extreme rally zien maken vanaf de bodems gemaakt begin maart 2009.

De meeste beurzen maken een rally door tot zelfs 40% vanaf de bodems terwijl de T-Bond een daling laat zien van 20% de afgelopen maanden als we het meten vanaf de top in januari 2009. Aangezien de Bond markt in het verleden vaker zo`n 4 tot 5 maand voorop loopt op de aandelenmarkten is het goed mogelijk dat de S&P 500 nu op zoek is naar zijn top en naar alle verwachting met zijn nieuwe grote daling van start zou kunnen gaan. Vaak zoeken de aandelenmarkten het spoor van de Bond na een tijdje op, we hebben dat verschijnsel al een paar keer eerder opgemerkt. Denk hierbij vooral aan 1987 maar ook rond de eeuwwisseling was het zo.

Momenteel zitten we op de tijdlijn ongeveer 4 a 5 maand verder dan de januari top bij de T-Bond, en wat zien we? De beurs kruipt toe naar de niveaus waar de T-Bond zijn top zette. Dat kunt u duidelijk zien op de eerste grafiek. Terwijl de beurzen nu aan het opklimmen zijn tot deze toppen valt het meteen op dat de T-Bond de niveaus van de beurs eerder dit jaar aan het opzoeken is. Ze lopen dus behoorlijk van elkander weg ofwel er ontstaat een grote spread. Is dit een reden tot onrust? Ik denk het wel...

Aangezien de enorme rally bij de beurzen nu wat aan het stilvallen is bestaat de kans dat deze waarneming opnieuw zijn werk kan gaan doen. De beurs zou nu rijp moeten zijn om deze route te volgen na die 3 maanden rally op los zand, en aangezien de Bond markt natuurlijk zo stevig terug is gevallen zou de correctie of mogelijk nieuwe dalingsgolf op de beurzen wel eens een heftige kunnen worden. Hoe dan ook, op termijn volgt de beurs vrijwel altijd de richting van de Bonds, of ze komen weer dichter naar elkaar toe. De spread moet kleiner worden of geheel verdwijnen op termijn. Aangezien de Bonds nu weer wat reeële waarden aan het bereiken zijn ligt het voor de hand dat de beurs die momenteel naar de omstandigheden gemeten te hoog staat zal moeten inbinden op vrij korte termijn.

Logisch als we kijken naar de economische maatstaven die er momenteel heersten en de fase waarin we ons nu bevinden. De beurs nam teveel hooi op de vork en zal deze standen naar mijn mening niet kunnen verdedigen op de wat langere termijn. Met andere woorden, we hebben duidelijk te maken met een stevige bear market rally ofwel een rally puur gericht op hoop dat het snel beter zal gaan. Om de illusie meteen maar weg te nemen kan ik u verzekeren dat het niet zo snel veel beter zal gaan, ik zie gewoon niet in hoe men in enkele maanden tijd een economische krater die zijn weerga niet kent kan dichten in zo`n korte tijd.

Eigenlijk is het gewoon ons boerenverstand erop los laten natuurlijk, ieder moet toch aanvoelen dat dit niet goed voelt? Of, men is werkelijk zo blind voor de realiteit aan het worden dat men in een ongekend tempo een soortgelijk probleem wil creëren als dat van voor de crisis. Dat is een van de verklaringen die ik heb om te geloven dat de Bond de weg goed uit aan het zetten is, hierdoor denk ik ook dat het logisch is dat de beurs deze weg zal volgen op termijn. De rally staat op los zand...

Of dit alles rustig zal verlopen, of opnieuw met fors geweld weet ik niet. Wel zou het passen in deze tijd als er opnieuw geweld bij te pas komt, we zijn niets anders gewend de afgelopen jaren. De vraag is hoe krachtig kan de beurs de Bond op gaan zoeken? Daarom ben ik even terug in de tijd gaan zoeken en kwam zoals ik al aangaf uit op 1987. Zie hierbij de daling van de T-Bond van 81 naar 61 terwijl de S&P 500 in die periode de rally door wist te zetten tot de top op 335 pnt exact 5 maanden later. Amper enkele weken later moest de S&P 500 het bekopen met een zeer grote en vooral snelle daling van meer dan 30%. Als de Intermarket theorie klopt dat de beurs de Bond weer op moet gaan zoeken dan kunnen we nog wat verwachten de komende periode.

Samengevat:

Ik wil hiermee niet zeggen dat we een CRASH gaan krijgen, dat is niet te voorspellen natuurlijk, maar wat ik wel hiermee wil aantonen is dat de beurs de richting van de Bond weer kan gaan opzoeken. Als dat niet op een rustige manier verloopt dan zal dat met de nodige power plaats moeten vinden. En aangezien er al duizenden vragen de kop opsteken rondom de huidige stijging van de beurzen lijkt het me logisch dat er op een bepaald punt een teken van bezinning komt waar men zich snel kan bedenken. U kent de gevolgen wel als beleggers onzeker worden, dalingen gaan immers altijd vele malen sneller dan stijgingen. Het spreekwoord zegt het al, "vertrouwen komt te voet en gaat te paard".... Het zal nu niet anders worden vrees ik....

Om de spread nog eens goed duidelijk te maken ziet u hieronder een grafiek (1) van de huidige situatie. De andere grafiek (2) toont u een situatie die vrijwel gelijk was als deze van nu, voor de CRASH in 1987 verloren de Bonds ook fors (20%) waarna de S&P 500 index het verschil in no time inhaalde door een CRASH van meer dan 30% op de beurs. Ook toen ontstond er een situatie dat de Bond met meer dan 20% terugviel in zo`n 7 maanden tijd terwijl de beurs in eerste instantie vrolijk verder wist te stijgen. Bij de 2e grafiek ziet u wat er kort nadien gebeurde met de beurs ofwel de S&P 500 index. In no-time werd de zone waar de bond naartoe bewoog opgezocht.. De S&P 500 daalde van 335 naar 230 pnt in de maand oktober.
pi_69962693
neutrale futs....
ik ga bij opening een klein beetje long... Volgens mij willen we toch echt omhoog.
Is het vandaag niet dan volgende week wel.
pi_69963439
AX 272 gisteren gekocht voor 4,85, net kwijt kunnen raken voor 5,20

*veegt zweet af*
pi_69963630
Die fransen kunnen ook "goed" bankieren:
French Gov Budget Balance Cijfer: -71.9B Vorig cijfer: -43.7B

Gaat dit nog gevolgen hebben voor de euro?
pi_69963696
tvp: S&P500 heeft maar mooi moeite met die 960
pi_69964264
Het is weer neutraal. Ik heb het gevoel dat we weer omhoog willen.
pi_69964829
Kredietcrisis voorbij volgens RTLZ

pi_69965417
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Kredietcrisis voorbij volgens RTLZ

Welke uitzending?
pi_69966004
lol @ RTLZ (10:00); uitslagen op de beurs worden minder groot...

Hebben we gezien deze week

Volatiliteits index schijnt wel gedaald te zijn naar 28 (25 schijnt normaal te zijn). Vandaar de uitspraak dat de kredietcrisis voorbij zou zijn. Ben benieuwd of de banken ook daadwerkelijk meer uitlenen
  Moderator vrijdag 12 juni 2009 @ 11:05:24 #76
236264 crew  capricia
pi_69966525
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:32 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Welke uitzending?
quote:
Bron
De Vix-index, oftewel de angstbarometer, wijst uit dat volgens optiebeleggers de kredietcrisis voorbij is.

Onzekerheid
De uitslagen op de beurs zijn nu een stuk minder groot. Ook de Vix-index geeft aan dat het sentiment is verbeterd. Deze Vix-index is een prijsindicator voor opties en geeft dus de volatiliteit weer. Hoe groter de onzekerheid het koersverloop door beleggers wordt ingeschat, hoe hoger de Vix-index.

Economische crisis
Nadat de Vix-index de afgelopen maanden grote uitslagen heeft gekend, tot even 80 punten, is de index nu weer bijna terug op het niveau vóór het omvallen van Lehman. Voor optiebeleggers is de kredietcrisis dus voorbij. De economische crisis duurt echter voort.

Bekijk HIER het hele verhaal!
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 12 juni 2009 @ 12:09:32 #77
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69968457
Even een vraag over mijn MT-calls. Ik wil iig even wachten tot de US open gaat, maar mbt het verkopen daarna.

Kan ik dat het beste vandaag nog doen, of misschien wachten tot maandag. Hoe is de vraag maandag mbt derde dinsdag?
pi_69968748
mijn ervaring is vandaag verkopen, want als we maandag lager openen, zijn die call-premies zowat gehalveerd: Dit geldt zeker voor de "Out of the money" options
pi_69968852
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:51 schreef RvLaak het volgende:
lol @ RTLZ (10:00); uitslagen op de beurs worden minder groot...

Hebben we gezien deze week

Volatiliteits index schijnt wel gedaald te zijn naar 28 (25 schijnt normaal te zijn). Vandaar de uitspraak dat de kredietcrisis voorbij zou zijn. Ben benieuwd of de banken ook daadwerkelijk meer uitlenen
De relatie tussen de VIX en de beurs vind ik maar een dubieuze, en helemaal om aan de hand van VIX uitspraken te doen hoe het zit qua de beurs. Die 2 hebben op hebben immers sinds 16 jaar niet bepaald een 'inverse' relatie. Of ik moet iets over het hoofd zien?

Voor de rest gebeurt er op de beurs weer geen flikker. De mensen die long zaten in tomtom hebben nog leuke winsten geboekt vandaag. En 2,50 euro per turbo winst op de CECE long was het maximale, maarja. Met zo'n vernakte bied en laat raak je direct 10% van je winst kwijt.
pi_69969390
In hoeverre is het aandeel Randstad overgewaardeerd?
  vrijdag 12 juni 2009 @ 13:04:17 #81
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_69969838
Daling lijkt op het eerste gezicht fors als je het grafiekje ziet, maar het plaatje is wat vertekend door de schaal.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_69970168
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 13:04 schreef Zero2Nine het volgende:
Daling lijkt op het eerste gezicht fors als je het grafiekje ziet, maar het plaatje is wat vertekend door de schaal.
-2+% is ook wel een forse daling hoor Dat we "verwend" zijn het laatste jaar met grotere uitslagen, neemt niet weg dat fluctuaties boven 1,5% +/- best fors zijn. Op index niveau sowieso, maar ik dacht dat je dat ook door kon trekken naar fondsen.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 13:17:05 #83
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_69970270
Gaan we het groen nog zien vandaag? Ik ben benieuwd hoe wallstreet gaat openen
Be water my friend
pi_69970348
CNN beweerd momenteel rood, maar dat is delayed.

De streaming S&P futs kun je hier vinden. Wel ff op <enter> drukken in de adresbalk als je de foutmelding krijgt.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 13:19:24 #85
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69970356
Futures zijn ook negatief
pi_69970693
Ach die veren zometeen weer op naar 942
  vrijdag 12 juni 2009 @ 13:31:58 #87
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69970797
de aex zoekt nu steeds nieuwe dieptes op, dus laten we het hopen...
  vrijdag 12 juni 2009 @ 13:36:54 #88
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69970962
Stel dat ik mijn opties tot en met dinsdag houd. Hoe geef ik dan aan dat ik ze niet wil verzilveren?
pi_69971169
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 13:36 schreef One_conundrum het volgende:
Stel dat ik mijn opties tot en met dinsdag houd. Hoe geef ik dan aan dat ik ze niet wil verzilveren?
? Gewoon niks doen? Ik snap de vraag niet.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 13:49:07 #90
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69971386
nouja opties geven een optie tot het kopen van het onderliggende aandeel. Hmm, ja ze noemen het niet voor niets expiratie natuurlijk. Ze verdwijnen dan dus automatisch uit mijn porto zonder enige opmerkingen?
pi_69971881
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 13:49 schreef One_conundrum het volgende:
nouja opties geven een optie tot het kopen van het onderliggende aandeel. Hmm, ja ze noemen het niet voor niets expiratie natuurlijk. Ze verdwijnen dan dus automatisch uit mijn porto zonder enige opmerkingen?
Antwoord op jouw vraag: (mits je bij Binck zit)
quote:
Indien u op expiratiedag geen opdracht heeft gegeven om uw long aandelenoptiecontract uit te oefenen, oefent BinckBank uw optiecontract na sluiting van de markt automatisch uit. Dit gebeurt alleen wanneer de optie 2% of meer 'in the money' is, tenzij marktomstandigheden anders doen besluiten. Hierdoor worden de aandelen automatisch gekocht (bij een call) of geleverd (bij een put). De hieruit verkregen aandelen (call) of de geleverde aandelen (put) worden de eerstvolgende handelsdag na expiratie bestens verkocht (call) of gekocht (put) bij eerste gelegenheid. Er vindt hierna een geldelijke verrekening plaats. U ontvangt 75% van de opbrengst. Het resterende deel van 25% van de winst brengen wij in rekening als administratiekosten en risicopremie.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 14:17:57 #93
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69972440
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 14:03 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Antwoord op jouw vraag: (mits je bij Binck zit)
[..]

Net wat ik zocht! Stom dat ik niet even beter bij Binck heb gekeken, ben er nog niet echt thuis .

Dank
  vrijdag 12 juni 2009 @ 14:33:56 #94
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_69973094
quote:
Dat verklaart de scherpe daling
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  vrijdag 12 juni 2009 @ 14:55:39 #95
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_69973868
Beste daling ineens ja
Be water my friend
pi_69974102
Net ook nadat ik een call 265 gekocht heb, naja hij verloopt toch pas volgende week vrijdag
pi_69974121
Als we zo door gaan en eindigen op -2% of meer knal ik fijn 100% long in op 1 miezerige turbo of sprintertje.
pi_69974881
Als WS met een gap opent, zullen we wel weer omhoog gaan.
4 uur even opletten...
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:35:48 #99
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69975288
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Als we zo door gaan en eindigen op -2% of meer knal ik fijn 100% long in op 1 miezerige turbo of sprintertje.
ik ga mijn Call ook niet meer verkopen, dat moet maandag wel meevallen
pi_69975357
z

[ Bericht 99% gewijzigd door m0m0 op 12-06-2009 15:43:44 ]
pi_69975381
laat maar, stomme vraag.
pi_69975566

ETFS Natural Gas

Buy, and when it goes down, buy more.
pi_69975644
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:42 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

ETFS Natural Gas

Naar beneden middelen, slim!
x
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:54:39 #104
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69976054
quote:
NEW YORK (AP) — Stock are moderately lower as investors weigh recent signs of economic recovery and wonder what will be able to take the market higher. Investors get a new reading on consumer sentiment Friday morning
komt zo. hopen dat ie groen doet

edit; .5 minder dus ....

9:55am USD Prelim UoM Consumer Sentiment 69.0 69.5 68.7
  vrijdag 12 juni 2009 @ 16:02:13 #105
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69976311
* SPAM *
Vervolgonderzoek
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_69976430
quote:
12-06-2009 15:55:00 VS inflatieverwachting 5-jaar juni +3,1% Vs +2,9% in mei
12-06-2009 15:55:00 VS inflatieverwachting 12-maanden juni +3,1% Vs +2,8% in mei
12-06-2009 15:55:00 VS consumentenvertrouwen mid-juni 69,0 Vs 68,7 in mei
3,1% .
  Moderator vrijdag 12 juni 2009 @ 16:14:43 #108
236264 crew  capricia
pi_69976785
Alles rood vandaag...dit kost me geld...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69976906
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:14 schreef capricia het volgende:
Hmm ik zie het zo weer aantrekken tot 0 voor half 6
pi_69977735
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:14 schreef capricia het volgende:
Waar zat je in?
  Moderator vrijdag 12 juni 2009 @ 16:50:21 #111
236264 crew  capricia
pi_69977973
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waar zat je in?
sprinters aex long, sinds gisteren. Verkeerde keuze...
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 12 juni 2009 @ 16:53:16 #112
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_69978078
Ik ben blij dat ik gister net te laat was met het kopen van SL's. Welke SL's heb je?

Denk wel dat t zo weer enigszins gaat bijtrekken..
Be water my friend
pi_69978086
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:50 schreef capricia het volgende:

[..]

sprinters aex long, sinds gisteren. Verkeerde keuze...
Oef, in het ergste geval een 20% verlies lijkt me zo.

Overigens zit ik er over na te denken om voor maandag long te gaan : )
  vrijdag 12 juni 2009 @ 16:56:06 #114
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_69978157
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]
Overigens zit ik er over na te denken om voor maandag long te gaan : )
Same here, en ik zit er over na te denken om zo al in te stappen.
Be water my friend
  Moderator vrijdag 12 juni 2009 @ 16:56:40 #115
236264 crew  capricia
pi_69978176
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:53 schreef Charizma het volgende:
Ik ben blij dat ik gister net te laat was met het kopen van SL's. Welke SL's heb je?

Denk wel dat t zo weer enigszins gaat bijtrekken..
Aex 257, Ik hou ze maar aan tot maandag denk ik zo. We zullen het wel zien!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69978223
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:56 schreef Charizma het volgende:

[..]

Lijkt me een slim plan want tegen half 6 zal de koers zich wel weer wat optrekken naar de 0
pi_69978664
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:56 schreef Charizma het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels mijn posities ook alweer ingenomen. Ben ook short TomTom gegaan, geloof er geen reet van dat ze maandag weer flink plussen op basis van geruchten
  vrijdag 12 juni 2009 @ 17:23:28 #118
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_69978854
Nou hopen op een goede opening maandag

[ Bericht 0% gewijzigd door Charizma op 12-06-2009 17:29:06 ]
Be water my friend
pi_69979095
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 17:23 schreef Charizma het volgende:
Nou hopen op een goede opening maandag
Eigenlijk maakt de opening me niet zoveel uit, als TomTom maar goed rood staat vind ik het prima. Ik betwijfel dat de beurs dan ook flink rood of groen gaat openen. Ergens rond -0.5 + 0.5% opening.
pi_69985746
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:42 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

ETFS Natural Gas

Welk belang heb jij in Natural Gas? Je doet me beetje denken aan Willem Middelkoop met z'n goud, maar dan Pberends met gas
pi_69988771
WS +0,32% gesloten nadat de AEX -0,98 sluit, oftewel cashen maandag met m'n call
pi_69989156
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:47 schreef TeringHenkie het volgende:
WS +0,32% gesloten nadat de AEX -0,98 sluit, oftewel cashen maandag met m'n call
Jep, we kunnen de buidel weer trekken zo lijkt het komende maandag
  vrijdag 12 juni 2009 @ 23:33:14 #123
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69990120
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 13:36 schreef One_conundrum het volgende:
ik dacht aan de derde dinsdag

maar het is natuurlijk de derde vrijdag van de maand
pi_70016350
Nieuwe ronde nieuwe kansen!
pi_70016397
Wie ging er ook al weer long over het weekend? hihi
pi_70016533
quote:
Op maandag 15 juni 2009 09:02 schreef hrrick het volgende:
Wie ging er ook al weer long over het weekend? hihi
ai zit wel met een paar honderd stukjes SL262 in de maag....vrees dat ie zo gaat klappen
pi_70016571
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 17:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels mijn posities ook alweer ingenomen. Ben ook short TomTom gegaan, geloof er geen reet van dat ze maandag weer flink plussen op basis van geruchten
T2 daalt goed
pi_70016801
quote:
Op maandag 15 juni 2009 09:10 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

ai zit wel met een paar honderd stukjes SL262 in de maag....vrees dat ie zo gaat klappen
262
pi_70016950
en nu? weer up naar 270 en dan weer terug?
pi_70017080
quote:
Op maandag 15 juni 2009 09:29 schreef lammegiraf het volgende:
en nu? weer up naar 270 en dan weer terug?
260 ging er net aan... Denk dat 270 nog wel ff weg blijft
pi_70017109
Dit is wel heel erg fout.
pi_70017268
zo dit is echt ver van wat ik had verwacht....dit kan twee dingen betekenen...of we maken echt een sprongetje terug of morgen gaan we gewoon weer 3% up.
pi_70017355
quote:
Op maandag 15 juni 2009 09:43 schreef lammegiraf het volgende:
of morgen gaan we gewoon weer 3% up.

Dat zeiden we vrijdag ook al.
pi_70017574
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:05 schreef pberends het volgende:

[..]

3,1% .
Zowel de 12 maanden als de 5 jaars verwachting.
pi_70017584
AEX uit het stijgende trendkanaal, dat is niet erg gunstig voor de TA'ers.
pi_70018004
quote:
Op maandag 15 juni 2009 09:58 schreef pberends het volgende:
AEX uit het stijgende trendkanaal, dat is niet erg gunstig voor de TA'ers.
Ben benieuwd of janvks dit aan zag komen
pi_70018166
Optie vraagje:

AEX staat -2.2% en je verwacht dat de schade teruggebracht zal worden tot ergens de anderhalf %.
Wat doe je dan? Koop je een call 262? Of juist een overgewaardeerde put van 262?
pi_70018202
quote:
Op maandag 15 juni 2009 09:12 schreef RvLaak het volgende:

[..]

T2 daalt goed
Mja, ik loop dan ook net niet break even. Verlies op de longs en een vette winst op de short op TomTom. Ben blij dat ik nog short ben gegaan zo op vrijdag voor sluitingstijds. Die 21% winst stijging sloeg natuurlijk nergens op.
  maandag 15 juni 2009 @ 10:49:37 #140
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_70018913
Mjah, was ik nou ook maar short gegaan op tomtom
Be water my friend
pi_70019089
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:49 schreef Charizma het volgende:
Mjah, was ik nou ook maar short gegaan op tomtom
Ik vond het relatief een zekerheidje gezien het feit dat het maar liefst 21%! omhoog ging zijn de kansen vrij aardig aanwezig dat de dag daarna wordt afgestraft. Dat er ook nog een aandelen emissie gebeuren bij kwam, dat is alleen maar bonus
  maandag 15 juni 2009 @ 10:58:22 #142
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_70019170
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik vond het relatief een zekerheidje gezien het feit dat het maar liefst 21%! omhoog ging zijn de kansen vrij aardig aanwezig dat de dag daarna wordt afgestraft. Dat er ook nog een aandelen emissie gebeuren bij kwam, dat is alleen maar bonus
Idd, ik had eigenlijk ook niet anders verwacht dan een correctie vandaag.
Be water my friend
pi_70019434
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:21 schreef m0m0 het volgende:
Optie vraagje:

AEX staat -2.2% en je verwacht dat de schade teruggebracht zal worden tot ergens de anderhalf %.
Wat doe je dan? Koop je een call 262? Of juist een overgewaardeerde put van 262?
Iemand?
  maandag 15 juni 2009 @ 11:20:56 #144
24313 Gremen
Eindbaas
pi_70019815
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:08 schreef m0m0 het volgende:

[..]

Iemand?
Volgens mij wordt een put van 262 steeds minder waard als de aex stijgt?
Dus denk dat je beter een call 262 kan kopen als je ervan uitgaat dat de aex daar boven komt.
  maandag 15 juni 2009 @ 12:04:41 #145
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70021119
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:20 schreef Gremen het volgende:

[..]

Volgens mij wordt een put van 262 steeds minder waard als de aex stijgt?
Dus denk dat je beter een call 262 kan kopen als je ervan uitgaat dat de aex daar boven komt.
Stijging verwachten is calls kopen en vice versa
pi_70021399
T2 gaat stevig door het putje, men is blijkbaar niet blij met de emissie
pi_70021541
Als ik dit soort dingen lees
quote:
AMSTERDAM (Dow Jones)--Koninklijke Wessanen nv moet het eigen vermogen over 2008 mogelijk herzien, nu er onregelmatigheden zijn ontdekt in de financiele verslaggeving van het Amerikaanse onderdeel American Beverage Corporation (ABC). Dit vertraagt een mogelijke verkoop van het onderdeel, maakt de producent van natuurlijke voedingsmiddelen maandag bekend.
Krijg ik vaak last van opkomende jeuk
pi_70023515
hmm...trekt een beetje bij...wellicht valt de schade nog mee voor vandaag.
pi_70023595
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:40 schreef lammegiraf het volgende:
hmm...trekt een beetje bij...wellicht valt de schade nog mee voor vandaag.
We zitten sinds 10 uur ongeveer op het zelfde plek bij de AEX?
Overigens is het wel interessant dat we nu voor het eerst weer onder de 260 zitten. Er werd immers gezegd dat mocht hij daar onder komen de verkoop druk zo groot zou zijn dat het wel ff een aantal dagen een correctie zou komen, of boven de 270 dat we eindelijk weer verder omhoog konden.
pi_70023861
Wederom een harde les ik heb mijn turbo's altijd op -20% stoplosslimiet staan, vandaag dus nog niet maar ik verwacht dat het wel zou bij trekken in amateur hour maar niet dus, bye bye, 260turbo, ben overigens wel weer direct long gegaan, ik verwacht toch nog een aanval op de 272, hoewel het bijzonder opletten is.
pi_70024086
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:52 schreef edwinh het volgende:
Wederom een harde les ik heb mijn turbo's altijd op -20% stoplosslimiet staan, vandaag dus nog niet maar ik verwacht dat het wel zou bij trekken in amateur hour maar niet dus, bye bye, 260turbo, ben overigens wel weer direct long gegaan, ik verwacht toch nog een aanval op de 272, hoewel het bijzonder opletten is.
ik durf het niet aan op dit moment...als ik long zou gaan zou ik een turbo met een lage stop loss gaan.
  maandag 15 juni 2009 @ 14:00:20 #152
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70024102
Futures zijn ook vrij negatief opt moment
pi_70024575
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:52 schreef edwinh het volgende:
Hoeveel procent verlies heb je op je turbo behaalt dan? Is het niet verstandiger om bij hoge leverage turbo's ze bij het 1e de beste verlies de deur uit te gooien?
pi_70026148
Uhm... oeps:
TIC Long-Term Purchases Cijfer: 11.2B Verwachting: 58.1B Vorig cijfer: 55.4B
  maandag 15 juni 2009 @ 15:06:19 #155
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70026270
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:03 schreef RvLaak het volgende:
Uhm... oeps:
TIC Long-Term Purchases Cijfer: 11.2B Verwachting: 58.1B Vorig cijfer: 55.4B
High impact expected
pi_70026993
Aandelen, bonds en commodoties zwakken af. Tijd voor nieuwe green shoots?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_70027186
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:26 schreef Mendeljev het volgende:
Aandelen, bonds en commodoties zwakken af. Tijd voor nieuwe green shoots?
Stel je voor wat er zou gebeuren als men in ene realistisch zou worden
pi_70027740
het lijkt erop dat er nu wat realisme komt
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_70028104
Denk dat de Geithnerbreier ons wel weer wat up kan lullen zometeen
pi_70028105
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:32 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Stel je voor wat er zou gebeuren als men in ene realistisch zou worden
Realistisch en beurzen is een utopie

Ik zit iig al weer klaar om over 1 uur en 25 minuten weer in te stappen
pi_70028382
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Doe jij ook nog wat langere termijn werk of alleen het korte werk?
pi_70028743
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:06 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

Doe jij ook nog wat langere termijn werk of alleen het korte werk?
Uiteraard ben ik ook bezig met lange termijn werk, heb legio vrije tijd op dit moment gezien uni jaar al weer afgelopen is. Zit te twijfelen voor bepaalde indextrackers of eventueel een aantal aandelen maar zoals je weet is mijn exit strategie vrij rigide. Verlies boven de 2 / 3% is uitstappen. Heb een hekel aan verlies en zo hef ik mijn gemiddelde winst per trade ten minste nog wat op, mede omdat ik zoveel handel op dagbasis. Dus daar zal ik wat beters voor moeten verzinnen.

Ben van mening als je nu instapt op lange termijn voor 4 / 5 jaar je er wel degelijk beter uitkomt. Maar heb weinig zin om op 'dood' kapitaal te zitten. Dag handelen is wel degelijk lucratief, en probeer daar dan ook een betere strategie voor te ontwikkelen die puur kijkt naar de afgelopen 2 / 3 maanden om de statistische kans op een groene of rode opening te 'voorspellen'. Uiteraard weer met een keiharde exit strategie en winst pakken waar mogelijk.

En voor de rest veel onderzoekjes doen en schrijven, die ik eventueel later nog voor werk / school kan gebruiken. Al is het meeste niet echt geschikt voor dit forum, heb zo het idee dat er meer fundamentele traders hier zitten die vooral letten op het nieuws. Zij het dat andere fora ook niet het je van het is voor TA of andere geinige publicaties, zoals iex/dft etc
pi_70029870
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

nou ik wens je weer succes met je keus voor morgen...ik ga zo weer de deur uit.
ik blijf een beetje aan de zijlijn voorlopig....ik zit er de laatste tijd te vaak naast.
Moet eerlijk zeggen dat ik er niets van begrijp dat we zo hoog staan. Ik blijf er bij dat we in de loop van het jaar hoe dan ook nog flink gaan wegzakken. De economische stand van zaken kan m.i. niet genegeerd blijven worden.

Voor wat betreft deze week hou ik het toch op een 260+ op vrijdag.
pi_70030258
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:44 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

nou ik wens je weer succes met je keus voor morgen...ik ga zo weer de deur uit.
ik blijf een beetje aan de zijlijn voorlopig....ik zit er de laatste tijd te vaak naast.
Moet eerlijk zeggen dat ik er niets van begrijp dat we zo hoog staan. Ik blijf er bij dat we in de loop van het jaar hoe dan ook nog flink gaan wegzakken. De economische stand van zaken kan m.i. niet genegeerd blijven worden.

Voor wat betreft deze week hou ik het toch op een 260+ op vrijdag.
Hehe dank. Heb ook niet zo heel veel keus, niks doen is ook geen geld en op het moment is het mijn enige manier van inkomsten. Maar twijfel zelf ook nog of ik long of short ga zitten voor overnight en of ik weer short ga op een aantal aandeeltjes.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:23:27 #165
24313 Gremen
Eindbaas
pi_70031253
Jij zit vast weer long
pi_70031437
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:23 schreef Gremen het volgende:
Jij zit vast weer long
Ach, al met al een niet al te slechte dag gehad met short op TomTom en long op de index. Dus dat ritje kan morgen opnieuw worden gedaan met een ietwat andere portfolio , waaronder long op de index (al is het deze keer niet heel veel)
  maandag 15 juni 2009 @ 19:36:48 #167
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70035488
Ik zit al een week of drie liquide met ca. 1/3 van mijn vermogen. Om op het verbeidde dipje van -10/-15% weer lekker in te stappen op en zo wat cash vrij te spelen.
Nu hing het iedere keer rond dezelfde koers eigenlijk, en is er vandaag eindelijk wat schot in de zaak gekomen. Nog zo'n dagje of twee en ik koop weer in.
The End Times are wild
pi_70047058
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:36 schreef LXIV het volgende:
Ik zit al een week of drie liquide met ca. 1/3 van mijn vermogen. Om op het verbeidde dipje van -10/-15% weer lekker in te stappen op en zo wat cash vrij te spelen.
Nu hing het iedere keer rond dezelfde koers eigenlijk, en is er vandaag eindelijk wat schot in de zaak gekomen. Nog zo'n dagje of twee en ik koop weer in.
Mocht het zo een 3 / 4 dagen doorgaan ga ik lichtelijk weer in de aandelen. O.a degene ook van jouw lijstje.

Ben iig. blij dat ik niet volledig long zit, want het lijkt morgen ochtend weer een bloedbad te worden
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:11:40 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70047189
Als aankoopbedragen heb ik ING voor 6,80, BAM voor 5,80, ORD voor 2,80. Daar wil ik wel voor inslaan. Gaat het dan nog verder omlaag dan ga ik puts schrijven op die koersen. (en met het geld nog wat bijkopen.)

Ik zie het toch als winst als ik bijvoorbeeld 1000 aandelen ING verkoop en ze voor 1200 euro minder weer terugkoop. ALhoewel de totale waarde van mijn portefeuille dan achteruitgegaan is. Alles verkopen durf ik ook weer niet.
The End Times are wild
pi_70047499
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:11 schreef LXIV het volgende:
Als aankoopbedragen heb ik ING voor 6,80, BAM voor 5,80, ORD voor 2,80. Daar wil ik wel voor inslaan. Gaat het dan nog verder omlaag dan ga ik puts schrijven op die koersen. (en met het geld nog wat bijkopen.)

Ik zie het toch als winst als ik bijvoorbeeld 1000 aandelen ING verkoop en ze voor 1200 euro minder weer terugkoop. ALhoewel de totale waarde van mijn portefeuille dan achteruitgegaan is. Alles verkopen durf ik ook weer niet.
Blijf het een interessante strategie vinden, al heb ik nog niet de zenuwen en de ervaring om continu op aandelen te zitten. Komt nog een keer bij dat ik domweg niet vol long durf te gaan in aandelen mede door geruchten dat we qua fundamentals nog steeds niet goed zitten, en SeLang er soms wat topics doorheen gooit dat we nog steeds over gewaardeerd bezig zijn en eventueel gaan naar een nieuwe bubble. Maarja, ik neem dan ook aan dat je niet belegt met geld wat je binnen nu en een jaar nodig hebt.
pi_70050545
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:23 schreef Gremen het volgende:
Jij zit vast weer long
Groen open = kassa
  dinsdag 16 juni 2009 @ 09:14:18 #172
24313 Gremen
Eindbaas
pi_70050725
Dat is ook het beste wat je kan doen na zo een dag

Als de beurs rond het hoogste of laagste punt van de dag sluit, er altijd tegenin gaan. (Afgezien van de wel heel duidelijke signalen dat het echt up of down gaat natuurlijk)

Stel de beurs sluit rond de top van de dag:
Bij long gaan:
beurs opent hoger = winst
buers opent lager = verlies

Bij short gaan:
beurs opent lager = winst
beurt opent hoger = verlies! Maar dan onstaat er een gap die nog wel eens gesloten wilt worden. Dus je zal waarschijnlijk minder verlies maken!

Omgekeerd, zoals gisteren dus, telt precies hetzelfde
pi_70051014
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:14 schreef Gremen het volgende:
Dat is ook het beste wat je kan doen na zo een dag

Als de beurs rond het hoogste of laagste punt van de dag sluit, er altijd tegenin gaan. (Afgezien van de wel heel duidelijke signalen dat het echt up of down gaat natuurlijk)

Stel de beurs sluit rond de top van de dag:
Bij long gaan:
beurs opent hoger = winst
buers opent lager = verlies

Bij short gaan:
beurs opent lager = winst
beurt opent hoger = verlies! Maar dan onstaat er een gap die nog wel eens gesloten wilt worden. Dus je zal waarschijnlijk minder verlies maken!

Omgekeerd, zoals gisteren dus, telt precies hetzelfde
Andersom ontstaat er natuurlijk ook een gap hé!
x
  dinsdag 16 juni 2009 @ 09:28:05 #174
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_70051022
Ondertussen weer rood.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 09:31:01 #175
24313 Gremen
Eindbaas
pi_70051083
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:27 schreef richbitch het volgende:

[..]

Andersom ontstaat er natuurlijk ook een gap hé!
Ja dat bedoel ik toch ook?
Als de dag op zn laagste punt sluit. Moet je long gaan. Opent de beurs namelijk toch nog lager onstaat er een gap en zal de beurs waarschijnlijk weer een stukje stijgen, zodat je je verlies kan beperken.
pi_70051099
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:28 schreef BlaZ het volgende:
Ondertussen weer rood.
Ach, het loont om s'ochtends vroeg op te staan, we hebben zelfs even met de AEX op 0.50% in het groen gestaan, dat was alles waar ik om vroeg
pi_70051138
Er worden slechte cijfers verwacht dus we zullen straks wel weer verder in het rood staan.
pi_70051150
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:31 schreef Gremen het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik toch ook?
Als de dag op zn laagste punt sluit. Moet je long gaan. Opent de beurs namelijk toch nog lager onstaat er een gap en zal de beurs waarschijnlijk weer een stukje stijgen, zodat je je verlies kan beperken.
Overigens gaat dat principe ook lang niet altijd op.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 09:39:28 #179
24313 Gremen
Eindbaas
pi_70051277
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

nee tuurlijk niet. Je denkt toch niet dat ik hier in 1 minuut DE! winnende taktiek verzin!
Het is meer een handigheidje voor als je aan het einde van de dag met een heel klein deel van je vermogen een gokje wilt wagen, maar je niet weet welke kant op
pi_70051366
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Er worden slechte cijfers verwacht dus we zullen straks wel weer verder in het rood staan.
Denk dat we de komende weken nog wel de 240-245 aan zullen tikken.
pi_70051427
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:43 schreef hrrick het volgende:

[..]

Denk dat we de komende weken nog wel de 240-245 aan zullen tikken.
Dat zou interessant zijn, gezien het feit ik nu alleen nog shorts bezit. Waarom denk je dat we de 240-245 aan gaan tikken? Ben het met je eens dat we nog wel eens weer wat kunnen dalen, maar richting de 240 of lager, vrees dat de verkoopdruk dan weer flink toeneemt.
pi_70051452
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:39 schreef Gremen het volgende:

[..]

nee tuurlijk niet. Je denkt toch niet dat ik hier in 1 minuut DE! winnende taktiek verzin!
Het is meer een handigheidje voor als je aan het einde van de dag met een heel klein deel van je vermogen een gokje wilt wagen, maar je niet weet welke kant op
Haha, dat is waar, maar ik wou meer zeggen dat ik die tactiek niet altijd handhaaf voor mijn beslissing of ik long of short ga. Nu deed ik dat meer omdat ik er van uit ging dat de koopkracht nog sterk genoeg zou zijn in de ochtend, en daar had ik 'gelukkig' gelijk in
pi_70051685
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat zou interessant zijn, gezien het feit ik nu alleen nog shorts bezit. Waarom denk je dat we de 240-245 aan gaan tikken? Ben het met je eens dat we nog wel eens weer wat kunnen dalen, maar richting de 240 of lager, vrees dat de verkoopdruk dan weer flink toeneemt.
We zijn te ver doorgeschoten omhoog, natuurlijk was het dieptepunt in maart ook te laag, maar een dusdanige trend die we de afgelopen maanden hebben gehad gaat nu eenmaal gepaard met een correctie. En tevens zijn we de afgelopen weken op netto 0 geeindigd wat ook voor mij een teken is dat we naar beneden gaan. Verder kan ik er natuurlijk helemaal naast zitten
pi_70051766
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Volgens mij wordt iets van 70% van de gaps gesloten (s&p); ik heb hier ergens statistieken per hoogte van gap.. ff zoeken.
Ik ken wel mensen die gap vaak spelen.. als je 'n goed plan (en dus ook volgt) hebt kan het zeker winstgevend zijn. Maar bij die strategie is geen stoploss dus is het soms wel billen knijpen...
x
pi_70052158
Wat doet Aegon .
pi_70052295
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:00 schreef richbitch het volgende:

[..]

Volgens mij wordt iets van 70% van de gaps gesloten (s&p); ik heb hier ergens statistieken per hoogte van gap.. ff zoeken.
Ik ken wel mensen die gap vaak spelen.. als je 'n goed plan (en dus ook volgt) hebt kan het zeker winstgevend zijn. Maar bij die strategie is geen stoploss dus is het soms wel billen knijpen...
Ik neem aan dat die gaps per index nog wel (klein) verschillen?
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:12 schreef UncleSam het volgende:
Wat doet Aegon .
Aegon turbo staat op 25% winst, en dat mag nog wel even door jammer dat T2 weer groen staat, dacht er nog over na om daar short in te gaan gisteren (opnieuw) blij dat ik dat niet deed.
pi_70052406
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:12 schreef UncleSam het volgende:
Wat doet Aegon .
flink dalen...

We hebben al een tijdje niets meer van jankvs gehoord... Ben benieuwd of zijn TA nog steeds zo goed is
pi_70052411
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die gaps per index nog wel (klein) verschillen?
[..]

Aegon turbo staat op 25% winst, en dat mag nog wel even door jammer dat T2 weer groen staat, dacht er nog over na om daar short in te gaan gisteren (opnieuw) blij dat ik dat niet deed.
Dat was of ES of NQ
x
pi_70052539
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:22 schreef RvLaak het volgende:

[..]

flink dalen...

We hebben al een tijdje niets meer van jankvs gehoord... Ben benieuwd of zijn TA nog steeds zo goed is
Wie weet ging het hem zo goed af dat hij nu in honolulu zit, te genieten van een pina collada
pi_70052547
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:22 schreef richbitch het volgende:

[..]

Dat was of ES of NQ
Ik zal het vanmiddag zelf ook even testen.
pi_70052588
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wie weet ging het hem zo goed af dat hij nu in honolulu zit, te genieten van een pina collada
En gai geleuft dà?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2009 10:35:03 ]
  dinsdag 16 juni 2009 @ 10:32:24 #192
174150 slap
slappy happer
pi_70052714
AEGON
Aegon bespaart ¤ 130 miljoen euro als de koers van Aegon beneden de ¤ 4,00 blijft.
http://www.fembusiness.nl(...)gunstig-voor-Bos.htm

hmzz..kooporder plaatsen op 3,99?
pi_70053138
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:28 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En gai geleuft dà?
Zo onbetaalbaar is een reis naar Honolulu ook weer niet , je zult denk ik voor 2k morgen op het strand van Honolulu kunnen zitten om een pina colada te drinken voor een weekje lang. En wie weet heeft janvks net die klapper gemaakt
pi_70053371
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:32 schreef slap het volgende:
AEGON
Aegon bespaart ¤ 130 miljoen euro als de koers van Aegon beneden de ¤ 4,00 blijft.
http://www.fembusiness.nl(...)gunstig-voor-Bos.htm

hmzz..kooporder plaatsen op 3,99?
Wat heeft dat voor nut? Ik zou eerder zeggen dat je het aandeel moet shorten boven de 4. Niet dat ik dat aanraad.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 11:01:23 #195
174150 slap
slappy happer
pi_70053535
Ik handel alleen in aandelen, mijn gebrek.
pi_70054178
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 11:01 schreef slap het volgende:
Ik handel alleen in aandelen, mijn gebrek.
.

3,99 is dan de maximale koers die Aegon wil zien, dus waarom zou je het op 3,99 kopen. Het is maar een suggestie.
pi_70054201
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:55 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat heeft dat voor nut? Ik zou eerder zeggen dat je het aandeel moet shorten boven de 4. Niet dat ik dat aanraad.
dat gaat Aegon dan geld kosten verder weinig nut nee.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 11:25:40 #198
174150 slap
slappy happer
pi_70054294
Omdat 3,99 genoeg zou zijn in theorie. Ik ben geen toekomstvoorspeller, maar na deze dip voorzie ik toch wel weer stijging. Verder wil ik met Aegon mogelijk wat korte ritjes maken. Overigens zou het pas uitmaken als de koers 1 december onder 4 staat, meen ik.
pi_70055913
Groennnn!!!
pi_70056738
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 12:22 schreef m0m0 het volgende:
Groennnn!!!
voor zolang als dat duurt
pi_70056804
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik zal het vanmiddag zelf ook even testen.
Ik hoor het wel
x
pi_70058375
pi_70058447
926-930 zone licht een beetje aan welke kant we gaan uitbreken.....niet te voorspellen momenteel.

edit. een korte stoploss limiet op je turbo's is verstandig. ik zit nog long momenteel
pi_70059745
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:42 schreef edwinh het volgende:
926-930 zone licht een beetje aan welke kant we gaan uitbreken.....niet te voorspellen momenteel.

edit. een korte stoploss limiet op je turbo's is verstandig. ik zit nog long momenteel
wat voor de een kort is; is voor de ander al groot..
x
pi_70061240
Deflatie in de VS is een feit, volgens de officiële cijfers iig:
Core PPI m/m Cijfer: -0.1% Verwachting: 0.1% Vorig cijfer: 0.1%
pi_70062064
Nog meer cijfers uit de VS die slechter zijn dan verwacht:
Capacity Utilization Rate Cijfer: 68.3% Verwachting: 68.5% Vorig Cijfer: 69.0%
Industrial Production m/m Cijfer: -1.1% Verwachting: -0.7% Vorig Cijfer: -0.7%
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:17:44 #207
24313 Gremen
Eindbaas
pi_70063707
Een AEX die de andere kant op gaat dan WS, dat zie je ook niet vaak
pi_70063885
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:17 schreef Gremen het volgende:
Een AEX die de andere kant op gaat dan WS, dat zie je ook niet vaak
Er zullen wsch. veel mensen long instappen gezien het feit Amerika groen staat, alleen borrelt Amerika vanavond wat te lang door, eindigen daar rood om morgen ochtend weer in Nederland rood te openen.

Waar beleg jij overigens in?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:37:54 #209
24313 Gremen
Eindbaas
pi_70064494
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Er zullen wsch. veel mensen long instappen gezien het feit Amerika groen staat, alleen borrelt Amerika vanavond wat te lang door, eindigen daar rood om morgen ochtend weer in Nederland rood te openen.

Waar beleg jij overigens in?
Ik speel ook alleen maar met turbo's (AEX-index)
Maar wel op een andere manier dan de meeste hier.
Meestal zoek ik een mooi punt om in te stappen. Vlak na mn aankoop let ik even goed op of het de goede kant op gaat. Bij verlies zijn ze meteen weg. Bij winst zet ik een stop loss (paar aex punten onder/boven me aankoop), zodat ik er iig winst op ga maken!

Vervolgens laat ik ze lekker lopen en vaak hou ik ze rustig 1 tot 3 weken aan. Ivm werk kan ik namelijk niet altijd zo alert zijn als een day trader.
Als ze eenmaal op een goede winst staan, maakt het op deze manier ook niet meer uit of de beurs een halve dag de verkeerde kant op gaat (zoals vandaag)
Ik zie al een paar dagen een mooie groene regel in mn portefeuille (zit sinds vorige week short) en zolang de beurs niet boven de 266 uitkomt, vind ik alles best
Wanneer we rond de 250 uitkomen, verkoop ik ze en ga ik opzoek naar een nieuw instap momentje

[ Bericht 0% gewijzigd door Gremen op 16-06-2009 16:55:14 ]
pi_70064872
Toch lijkt de economie in de US weer aan te trekken
quote:
di 16 jun 2009, 14:58 Meer huizen in aanbouw in VS WASHINGTON (AFN) -
Het aantal in aanbouw genomen woningen in de Verenigde Staten is in mei met 17,2 procent gestegen tot 532.000 vergeleken met een maand eerder. Dat maakte het Amerikaanse ministerie van Handel dinsdag bekend. Door persbureau Reuters gevraagde analisten gingen uit van een lichtere stijging tot 490.000 huizen. In april ging het aantal in aanbouw genomen woningen nog met een herziene 12,9 procent omlaag tot 458.000 ten opzichte van maart.

Het aantal afgegeven bouwvergunningen nam vorige maand met 4 procent toe tot 518.000 in vergelijking met een maand eerder. Analisten hadden gerekend op een veel lichtere stijging tot 500.000.
pi_70072637
Iemand trouwens ooit hier TurtleTrading gebacktest?
x
pi_70073509
Alles weer lekker rood.
pi_70077399
Morgenvroeg weer lekker rood beginnen en ik stap weer in met long posities!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:17:53 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70079302
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Morgenvroeg weer lekker rood beginnen en ik stap weer in met long posities!
Daar zou ik toch nog even mee wachten. Ik denk dat je over een paar dagen nog op behoorlijk lagere niveau's kunt instappen.
The End Times are wild
pi_70085036
AM nu al 1miljoen+ qua volume... Kon nog wel eens een hele volatiele dag worden
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:13:00 #216
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70085126
vandaag AVA bij MT, dus het kan gaan rommelen. Laten we hopen dat het omhoog rommelt

17 jun 09 Arcelor Mittal Investeerdersbijeenkomst
17 jun 09 Arcelor Mittal Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders
pi_70085216
pff...op het moment dat ik erin ben gaan geloven dat we omhoog moeten krijgen we dit weer...ik hobbel er maar achteraan. Schade gelukkig beperkt maar fraai is het niet.
pi_70085443
we gaan omlaag afstorten naar 240 aub
pi_70085497
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:24 schreef onderscheid het volgende:
Zullen we eerst maar rustig langs de 340 .
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:24:05 #220
174150 slap
slappy happer
pi_70087157
Wat is jullie mening over Arcelor?
Ik heb mezelf voorgenomen dat het een aantrekkelijk fonds is benden de 20 euri.
Verwacht dat ie dat komende dagen gaat aantikken. Hoever zal ie gaan zakken?
/glazenbol modus uit
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:34:29 #221
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70087516
Zo, BAM is weer aan boord gekomen. Wat mij betreft gaat hij weer omhoog.
The End Times are wild
pi_70089512
En we blijven maar dumpen.
pi_70091426
bah, 180 euro misgelopen doordat ik mijn puts randstad te vroeg verkocht heb.
pi_70093003
ja en ik te vroeg de shorts
pi_70093196
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:24 schreef slap het volgende:
Wat is jullie mening over Arcelor?
Ik heb mezelf voorgenomen dat het een aantrekkelijk fonds is benden de 20 euri.
Verwacht dat ie dat komende dagen gaat aantikken. Hoever zal ie gaan zakken?
/glazenbol modus uit
Ik heb zelf ook een koop order staan voor Arcelor maar er moet nog 'net' ff wat van af.
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:34 schreef LXIV het volgende:
Zo, BAM is weer aan boord gekomen. Wat mij betreft gaat hij weer omhoog.
Ik hoop het voor je. Al betwijfel ik of we de daling nu gehad hebben en dat het niet een soort van self fulfilling prophecy weer gaat worden, men ziet na een maand van stijging, een 2 week lang zijwaarts geneuzel, men gaat twijfelen of we nog verder omhoog kunnen en nu we 2 dagen flink rood zien, schieten zij 'ook' maar in de verkoop.
pi_70093215
btw, ik snap niet waarom de olieprijs nu zo hard aan het stijgen is. Benzineprijs alweer boven de 1,50.
Overal komen nu de ontslagen en de transportsector ligt ook op zijn gat. Lijkt me dat er weinig verbruikt word. Ook wel gehoord dat banken nu fysieke olie kopen, maar een paar van die schepen kan de kosten toch ook niet omhoog laten gaan?
pi_70093577
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:11 schreef hrrick het volgende:
btw, ik snap niet waarom de olieprijs nu zo hard aan het stijgen is. Benzineprijs alweer boven de 1,50.
Overal komen nu de ontslagen en de transportsector ligt ook op zijn gat. Lijkt me dat er weinig verbruikt word. Ook wel gehoord dat banken nu fysieke olie kopen, maar een paar van die schepen kan de kosten toch ook niet omhoog laten gaan?
Olieprijs en benzine prijs zijn niet echt gecorreleerd. Komt nog een keer bij dat olie wordt geproduceerd voor maanden later, en niet voor nu. Er wordt nu dus inderdaad minder verbruikt, maar blijkbaar zijn de orders voor, maanden later hoger. Goed voorbeeld is dat in de winter meer olie wordt verbruikt, denk je dan dat ze meer produceren in de winter? De grootste voorraden voor de winter zijn ze al aan het aanleggen maanden voordat de winter begint.
pi_70094082
Jammer dat de sprinters niet meer gratis zijn, 't zijn nu toch wel weer interessante dagen.
pi_70094247
Ik pleit voor een handelsvergunning voor termijncontracten voor olie en levensmiddelen om de markt te beschermen tegen speculanten.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:08:21 #230
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70097497
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:24 schreef onderscheid het volgende:
Dat dus .
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_70097850
quote:
Laag 250,5800
Pberends bekendste beursuitspraak: Die 250 gaan we dit jaar nog vaak zien
pi_70097945
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:18 schreef pberends het volgende:

[..]

lol
pi_70098804
brr....als DJ nog een beetje wegzakt....

straks daylow even aantikken?
pi_70099154
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:48 schreef lammegiraf het volgende:
brr....als DJ nog een beetje wegzakt....

straks daylow even aantikken?
tjop. dat was em
pi_70099193
gaat lekker zo
pi_70099210
Ws 8494,0100
pi_70099242
Zit er over na te denken om 15% long te gaan in Rio Tinto, die op dit moment 22% rood staat en 15% long in Arcelor, ik zie ze groen openen om daarna weer over te stappen in short. En straks 30% in de AEX, welke kant alleen op ben ik nog niet geheel zeker over. Dan houd ik 40% voor cash over : )
pi_70099371
pff..inderdaad. gaat lekker zo.onder de 250
pi_70099450
MT PUT JUN 2009 22,00
Laatste 0,5500 15:59 20
+/- 0,4600 511,11%
pi_70099455
je zou toch verwachten dat DJ en AEX straks nog wat naar elkaar toekruipen...zegge allebei op circa -2?
pi_70099468
aegon ook onder de 4 euro
pi_70099841
Overigens is Binck weer lekker bezig met z'n Londense koersen. -7% voor Rio Tinto ... riiiiiiiiiiiiiiiiiiiight, dat is toch echt -20% op dit moment
pi_70100329
nieuwe wave naar beneden opkomst
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:25:32 #244
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70100352
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:04 schreef edwinh het volgende:
MT PUT JUN 2009 22,00
Laatste 0,5500 15:59 20
+/- 0,4600 511,11%
dan wilde ik ook met mijn calls, maar die kocht ik net wat te laat
pi_70100409
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:25 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

dan wilde ik ook met mijn calls, maar die kocht ik net wat te laat
treur niet ik had ze stond ( inmiddels) verkocht nog steeds 25% procent in het rood
pi_70100411
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:25 schreef edwinh het volgende:
nieuwe wave naar beneden opkomst
Klopt, ik zit inmiddels al voor 7% winst op mijn shorts maar weet nog niet hoe ik dit overnight moet aanpakken.
pi_70100498
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Klopt, ik zit inmiddels al voor 7% winst op mijn shorts maar weet nog niet hoe ik dit overnight moet aanpakken.
same here al onder de 250, ik hou ze denk ik overnight. heb bijna 20% winst maar zijn de 262 wel risicovol
pi_70100577
en daar gaat de olie
pi_70100596
nog meer verkoop druk op WS
pi_70100696
je zal als particuliertje vorig week maar in aandelen zijn gestapt
pi_70100702
Gaan we lager dan -3% eindigen vandaag? Lang niet gezien
pi_70100742
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:33 schreef RvLaak het volgende:
Gaan we lager dan -3% eindigen vandaag? Lang niet gezien
weet niet ben beniewd als de macd nog een lagere bodem kan leggen in de minuten grafiek
pi_70100790
Goh het gaat als van dikhout
pi_70100832
We zijn nu wel 4 dagen fors gedaald, morgen een 'tussendagje'?
Vraag me af of we weer rood gaan openen....
pi_70100889
Ik denk dat we richting 38.2% retracement gaan op 243
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:37:53 #256
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70100899
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:33 schreef edwinh het volgende:
je zal als particuliertje vorig week maar in aandelen zijn gestapt
Ik legde een paar weken geleden mijn moeder uit dat je in slechte tijden in de aandelenmarkt moet stappen, maar dat juiste moment weer niet NU is . Dat vond ze een beetje vaag .

Ben wel blij dat ik KPN heb aangehouden en Arcelor + Randstad heb verkocht. Alhoewel Arcelor nog steeds hoger staat dan de koers waarop ik hem verkocht had, maar die gaat nog vast onder de 20 euro komen, wanneer deze daling door gaat zetten .
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_70101123
out voor vandaag puur op gevoel bovendien hogere bodem macd wordt geen 3% denk ik voor vandaag
pi_70101175
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:37 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik legde een paar weken geleden mijn moeder uit dat je in slechte tijden in de aandelenmarkt moet stappen, maar dat juiste moment weer niet NU is . Dat vond ze een beetje vaag .

Ben wel blij dat ik KPN heb aangehouden en Arcelor + Randstad heb verkocht. Alhoewel Arcelor nog steeds hoger staat dan de koers waarop ik hem verkocht had, maar die gaat nog vast onder de 20 euro komen, wanneer deze daling door gaat zetten .
dat had ik enkele weken geleden ook met olie daarna toch nog dik 10% erbij

ik zeg maar altijd making money not losing money, hoewel dat natuurlijk niet altijd opgaat
pi_70101295
wie heeft er balls en durft long te gaan voor morgen
pi_70101315
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:43 schreef edwinh het volgende:

[..]

dat had ik enkele weken geleden ook met olie daarna toch nog dik 10% erbij

ik zeg maar altijd making money not losing money, hoewel dat natuurlijk niet altijd opgaat
Tja, dat is nou net het probleem met dat hele "gelul achteraf"
pi_70101442
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:45 schreef edwinh het volgende:
Sja, ik durf wel long te gaan mits jij de schade op mn portefeuille wil vergoeden en mochten we groen openen krijg je een kwart

Overigens staan de shorts al weer op bijna 2k winst en dat slecht in een paar uur tijd.
pi_70101470
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Sja, ik durf wel long te gaan mits jij de schade op mn portefeuille wil vergoeden en mochten we groen openen krijg je een kwart

Overigens staan de shorts al weer op bijna 2k winst en dat slecht in een paar uur tijd.
hahahaha hoeveel shorts had je?
pi_70101477
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:45 schreef edwinh het volgende:
heb een paar matige dagen gehad maar heb er wel aan zitten te denken.
veiliger is het denk ik na expratie weer voorzichtig long te gaan.

Het sentiment is wel heel snel gedraaid...kan natuurlijk ook weer andersom!
pi_70101537
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:50 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

Ik denk zelf om short te gaan. Waarom? Omdat we zo lang zijwaarts hebben gelopen en op het moment we eindelijk eens flink rood gaan, het wel eens door kan gaan. Het enige wat me weerhoudt is dat een -3% correctie naar beneden wel erg fors is.
pi_70101557
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:50 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

Juist

s&p -0.82%
vix -0.03%

bullish dus

ik zit weer long 250 sprinters 245 nou maar hopen dat het goed gaat
pi_70101734
hier voor de gein een koppeltje ING SL560 aangeschaft....die zijn toch ook wel heel behoorlijk afgestraft de laatste dagen
pi_70101843
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:57 schreef lammegiraf het volgende:
hier voor de gein een koppeltje ING SL560 aangeschaft....die zijn toch ook wel heel behoorlijk afgestraft de laatste dagen
Edwinhh zit ook al long, hmm ik speel het spelletje wel mee iig. op Rio Tinto wat op dit moment maar liefts 25%! wordt afgestraft. Ik beslis over een kwartier wel of ik long mee ga op de index.
pi_70101949
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Edwinhh zit ook al long, hmm ik speel het spelletje wel mee iig. op Rio Tinto wat op dit moment maar liefts 25%! wordt afgestraft. Ik beslis over een kwartier wel of ik long mee ga op de index.
vix -0.24 -0.73%

dat kan nog wel eens consolidatie betekenen voor komende 2 dagen

in deze markt is elke 1% er 1
  woensdag 17 juni 2009 @ 17:03:59 #269
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70102010
ik moet morgen gelijk 9u lesgeven, anders ging ik ook long hoor
pi_70102056
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:03 schreef One_conundrum het volgende:
ik moet morgen gelijk 9u lesgeven, anders ging ik ook long hoor
mik je er toch een stoploss van 15% doe ik standaard ook altijd
pi_70102083
WS gaaat vanavond plussen
pi_70102167
hahah heb alweer 8,62% te pakken op mijn longs
pi_70102198
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:02 schreef edwinh het volgende:

[..]

vix -0.24 -0.73%

dat kan nog wel eens consolidatie betekenen voor komende 2 dagen

in deze markt is elke 1% er 1
Dan ben ik ook maar long gaan zitten Ik bezit atm. alleen maar long posities, en daar wordt ik NU nog niet vrolijk van gezien al dat ge-rood op de borden afwachten morgen dus ( maar zit niet heel diep long, gezien ik het niet helemaal vertrouw )
  woensdag 17 juni 2009 @ 17:13:19 #274
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70102318
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:05 schreef edwinh het volgende:

[..]

mik je er toch een stoploss van 15% doe ik standaard ook altijd
goed plan. heb de 242. jullie ook?
  woensdag 17 juni 2009 @ 17:16:59 #275
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_70102418
Ben benieuwd of ie onder de 250 sluit.
-
pi_70102419
ik heb de 245 long,

@sitting elf check het RSI(14) op de uurgrafiek van de aex, dik onder water
  woensdag 17 juni 2009 @ 17:20:46 #277
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70102532
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:17 schreef edwinh het volgende:
ik heb de 245 long,

typfout, ik ook.

Onder water is richting de 30?

edit: de sprintert doet nu al groen
pi_70102585
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:20 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

typfout, ik ook.

Onder water is richting de 30?
onder de 30 oversold dus

ps. alweer bijna 20% winst op de longs
pi_70102764
Heb dinsdag mn longs laten klappen ( te laat mn bed uit, dom), hoe lang duurt de verwerking eigenlijk.
Restwaarde is inmiddels nog niet teruggestort.
Quis, quod, ui, quibus auxiliis, cur, quomodo, quando?
pi_70102863
wordt een 2.5% in de min in de na handel denk ik. leuk dagje weer
pi_70109443
Ik denk niet dat we morgen nog eens zo hard omlaag gaan.
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:48:51 #282
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70109884
We zullen het zien. Vandaag weer wat bijgekocht wat ik drie weken geleden verkocht had. Ook weer @6,60 in ING gestapt. Laten wel op de 8,30 wel weer los.
The End Times are wild
pi_70110436
We zijn wel erg hard gedaald... komende 2 dagen verwacht ik een herstelbeweging in de grotere correctie omlaag.
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:04:00 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70113072
Een echte grote correctie omlaag verwacht ik niet. In ieder geval niet naar de niveau's in maart.
The End Times are wild
pi_70115403
Morgen gaan we groen eindigen.. maar denk dat de dalende trend nog niet voorbij is.
pi_70120375
ziet er niet naar uit dat het echt de moeite waard was om long te gaan overnight
pi_70120449
vrijdag bij het einde van expiratie weer short gaan .
pi_70120688
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 08:39 schreef pberends het volgende:
vrijdag bij het einde van expiratie weer short gaan .
Heb je concrete aanwijzingen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2009 08:56:56 ]
pi_70120963
Hoe laat is de expiratie vrijdag?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_70121129
long op ING was in ieder geval een goede zet
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:19:38 #291
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70121192
Nu nog even up, later in de middag zie ik het wel weer down gaan.
pi_70122002
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 09:19 schreef Falco het volgende:
tis nu al rood
pi_70122062
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 09:19 schreef Falco het volgende:
Het is nu al rood , wat overigens goed uit komt voor mn shorts, maar denk niet dat ik ze heel lang houd.

-edit bij nader inzien gooi ik ze denk ik spoedig toch maar weg, schiet niet op zo

[ Bericht 12% gewijzigd door sitting_elfling op 18-06-2009 10:02:54 ]
  donderdag 18 juni 2009 @ 10:20:35 #294
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70122654
m'n stoploss werkte, maar ik had ze er eerder uit moeten gooien. Klote dat ik er niet bij kon zijn...
pi_70123490
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:20 schreef One_conundrum het volgende:
m'n stoploss werkte, maar ik had ze er eerder uit moeten gooien. Klote dat ik er niet bij kon zijn...
Je gebruikt geen trailing orders?
pi_70125177
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je gebruikt geen trailing orders?
ik heb nog nooit begrepen hoe ik nu een stop loss kan instellen voor sprinters/turbo's...heb wel e.e.a. geprobeerd maar order werd steeds afgewezen.
pi_70125832
ik maak meestal na mn aankoop meteen een geadvanceerde order aan in binck.
Daarin kan je dan condities opgeven waaraan een verkoop order gekoppeld is. Zodra de conditie wordt bereikt, worden mn turbo's meteen verkocht.
pi_70126314
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:18 schreef pberends het volgende:

[..]

Epische faal die AEX.
pi_70127692
long ik heb weer winst kunne pakken met mijn longs van gisteren overigens had ik niet verwacht dat we weer terug de min in gingen longs hebben stoplimiet geraakt toch maar 8% eerder vanmorgen was het al bijna 25%

ik blijf effe op cash zitten onder de 249 ga ik short
pi_70131587
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:51 schreef edwinh het volgende:
long ik heb weer winst kunne pakken met mijn longs van gisteren overigens had ik niet verwacht dat we weer terug de min in gingen longs hebben stoplimiet geraakt toch maar 8% eerder vanmorgen was het al bijna 25%

ik blijf effe op cash zitten onder de 249 ga ik short
en nu toch weer groen...

wat een raar kwakkel dagje....wellicht over een uurtje een beetje richting
pi_70131707
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:58 schreef Gremen het volgende:
ik maak meestal na mn aankoop meteen een geadvanceerde order aan in binck.
Daarin kan je dan condities opgeven waaraan een verkoop order gekoppeld is. Zodra de conditie wordt bereikt, worden mn turbo's meteen verkocht.
Jep, zo doe ik het 'meestal' ook. Ik prefereer toch wel het gevoel te hebben dat je er op elk moment bij weg kunt lopen. En zo'n trailing order, dat de stop koers dus mee wandelt is toch wel een uitvinding
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')