abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juni 2009 @ 17:38:37 #51
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_69943416
Ik was te laat met het innemen van posities, misschien maar beter ook

Was van plan om met een kleine positie long te gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Charizma op 11-06-2009 17:45:00 ]
Be water my friend
pi_69948245
De yanks gaan redelijk lekker.
it's better to burn out than to fade away...
pi_69948534
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:48 schreef henkway het volgende:

[..]

goed voor mijn Calls
Wat heb je nu weer gekocht?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_69948752
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:50 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Wat heb je nu weer gekocht?
eergisteren 30 calls BAM 6, jun voor 0,30
en 20 calls RD JUN 19 voor 0,6
waarvan gisteren 10 RD weer weg voor 0,95
probeerde vandaag 10 terug te kopen voor 0,7 maar lukte niet

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 11-06-2009 20:06:28 ]
pi_69950038

National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:32:37 #57
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69950220
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:48 schreef henkway het volgende:

[..]

goed voor mijn Calls
ik ga idd ook lekker. MT trekt lekker door.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_69953805
Zo te zien willen ze er weer vanaf (heb puts)
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:55:16 #59
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69954006
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:51 schreef TeringHenkie het volgende:
Zo te zien willen ze er weer vanaf (heb puts)
MT? op het einde zet het niet lekker door nee, had toch gehoop op $37 ...
pi_69954340
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:55 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

MT? op het einde zet het niet lekker door nee, had toch gehoop op $37 ...
Puts AEX
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:04:20 #61
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69954421
Fuck. Zie nu pas dat het niet alleen MT was
pi_69954826
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:04 schreef One_conundrum het volgende:
Fuck. Zie nu pas dat het niet alleen MT was
Wat bedoel je?
pi_69955064
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:12 schreef Anoniemos het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Dat ook de rest van WS heeft zitten dumpen.

Edit: S&P futures nu op de 942
pi_69955224
ik ben heel benieuwd morgenvroeg...geen geweldige dag op WS maar de S&P heeft toch redelijk stand gehouden. Zie nog wel stijgingsperspectief maar als S&P 950+ was geëindigd waren we morgen flink groen geopend.
pi_69955885
S&P zit nog steeds in een range.. vanaf 1 juni.
x
pi_69960946
Er zullen geen grote uitslagen van, in het bijzonder S&P en FDAX tot eind volgende week komen

Het is expiratie van dit kwartaal. Grote partijen hebben belang bij om de huidige standen van S&P en FDAX te behouden tot eind volgende week.

Eind volgende week verloopt de kwartaalexpiratie en kunnen we dus weer grote uitslagen tegemoet zien.
pi_69961489
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 01:19 schreef MartinPieterse het volgende:
Er zullen geen grote uitslagen van, in het bijzonder S&P en FDAX tot eind volgende week komen

Het is expiratie van dit kwartaal. Grote partijen hebben belang bij om de huidige standen van S&P en FDAX te behouden tot eind volgende week.

Eind volgende week verloopt de kwartaalexpiratie en kunnen we dus weer grote uitslagen tegemoet zien.
kwartaal expiratie en grote uitslagen lopen anders niet altijd hand in hand!
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:28 schreef edwinh het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gooi het desbetreffende column er dan ook even bij over de relatie tussen T-Bonds en de crash
quote:
AMSTERDAM - Er is toch iets opvallends op gang gekomen tussen de beurs en de 30 jaars T-Bond, ofwel de 30-jaars Treasury, Deze is met een grote daling bezig om zo van de 141 (top januari 2009) terug te vallen tot de 114 (juni 2009) en dat terwijl de beurzen of de S&P 500 welke ik in deze column als referentie neem een extreme rally zien maken vanaf de bodems gemaakt begin maart 2009.

De meeste beurzen maken een rally door tot zelfs 40% vanaf de bodems terwijl de T-Bond een daling laat zien van 20% de afgelopen maanden als we het meten vanaf de top in januari 2009. Aangezien de Bond markt in het verleden vaker zo`n 4 tot 5 maand voorop loopt op de aandelenmarkten is het goed mogelijk dat de S&P 500 nu op zoek is naar zijn top en naar alle verwachting met zijn nieuwe grote daling van start zou kunnen gaan. Vaak zoeken de aandelenmarkten het spoor van de Bond na een tijdje op, we hebben dat verschijnsel al een paar keer eerder opgemerkt. Denk hierbij vooral aan 1987 maar ook rond de eeuwwisseling was het zo.

Momenteel zitten we op de tijdlijn ongeveer 4 a 5 maand verder dan de januari top bij de T-Bond, en wat zien we? De beurs kruipt toe naar de niveaus waar de T-Bond zijn top zette. Dat kunt u duidelijk zien op de eerste grafiek. Terwijl de beurzen nu aan het opklimmen zijn tot deze toppen valt het meteen op dat de T-Bond de niveaus van de beurs eerder dit jaar aan het opzoeken is. Ze lopen dus behoorlijk van elkander weg ofwel er ontstaat een grote spread. Is dit een reden tot onrust? Ik denk het wel...

Aangezien de enorme rally bij de beurzen nu wat aan het stilvallen is bestaat de kans dat deze waarneming opnieuw zijn werk kan gaan doen. De beurs zou nu rijp moeten zijn om deze route te volgen na die 3 maanden rally op los zand, en aangezien de Bond markt natuurlijk zo stevig terug is gevallen zou de correctie of mogelijk nieuwe dalingsgolf op de beurzen wel eens een heftige kunnen worden. Hoe dan ook, op termijn volgt de beurs vrijwel altijd de richting van de Bonds, of ze komen weer dichter naar elkaar toe. De spread moet kleiner worden of geheel verdwijnen op termijn. Aangezien de Bonds nu weer wat reeële waarden aan het bereiken zijn ligt het voor de hand dat de beurs die momenteel naar de omstandigheden gemeten te hoog staat zal moeten inbinden op vrij korte termijn.

Logisch als we kijken naar de economische maatstaven die er momenteel heersten en de fase waarin we ons nu bevinden. De beurs nam teveel hooi op de vork en zal deze standen naar mijn mening niet kunnen verdedigen op de wat langere termijn. Met andere woorden, we hebben duidelijk te maken met een stevige bear market rally ofwel een rally puur gericht op hoop dat het snel beter zal gaan. Om de illusie meteen maar weg te nemen kan ik u verzekeren dat het niet zo snel veel beter zal gaan, ik zie gewoon niet in hoe men in enkele maanden tijd een economische krater die zijn weerga niet kent kan dichten in zo`n korte tijd.

Eigenlijk is het gewoon ons boerenverstand erop los laten natuurlijk, ieder moet toch aanvoelen dat dit niet goed voelt? Of, men is werkelijk zo blind voor de realiteit aan het worden dat men in een ongekend tempo een soortgelijk probleem wil creëren als dat van voor de crisis. Dat is een van de verklaringen die ik heb om te geloven dat de Bond de weg goed uit aan het zetten is, hierdoor denk ik ook dat het logisch is dat de beurs deze weg zal volgen op termijn. De rally staat op los zand...

Of dit alles rustig zal verlopen, of opnieuw met fors geweld weet ik niet. Wel zou het passen in deze tijd als er opnieuw geweld bij te pas komt, we zijn niets anders gewend de afgelopen jaren. De vraag is hoe krachtig kan de beurs de Bond op gaan zoeken? Daarom ben ik even terug in de tijd gaan zoeken en kwam zoals ik al aangaf uit op 1987. Zie hierbij de daling van de T-Bond van 81 naar 61 terwijl de S&P 500 in die periode de rally door wist te zetten tot de top op 335 pnt exact 5 maanden later. Amper enkele weken later moest de S&P 500 het bekopen met een zeer grote en vooral snelle daling van meer dan 30%. Als de Intermarket theorie klopt dat de beurs de Bond weer op moet gaan zoeken dan kunnen we nog wat verwachten de komende periode.

Samengevat:

Ik wil hiermee niet zeggen dat we een CRASH gaan krijgen, dat is niet te voorspellen natuurlijk, maar wat ik wel hiermee wil aantonen is dat de beurs de richting van de Bond weer kan gaan opzoeken. Als dat niet op een rustige manier verloopt dan zal dat met de nodige power plaats moeten vinden. En aangezien er al duizenden vragen de kop opsteken rondom de huidige stijging van de beurzen lijkt het me logisch dat er op een bepaald punt een teken van bezinning komt waar men zich snel kan bedenken. U kent de gevolgen wel als beleggers onzeker worden, dalingen gaan immers altijd vele malen sneller dan stijgingen. Het spreekwoord zegt het al, "vertrouwen komt te voet en gaat te paard".... Het zal nu niet anders worden vrees ik....

Om de spread nog eens goed duidelijk te maken ziet u hieronder een grafiek (1) van de huidige situatie. De andere grafiek (2) toont u een situatie die vrijwel gelijk was als deze van nu, voor de CRASH in 1987 verloren de Bonds ook fors (20%) waarna de S&P 500 index het verschil in no time inhaalde door een CRASH van meer dan 30% op de beurs. Ook toen ontstond er een situatie dat de Bond met meer dan 20% terugviel in zo`n 7 maanden tijd terwijl de beurs in eerste instantie vrolijk verder wist te stijgen. Bij de 2e grafiek ziet u wat er kort nadien gebeurde met de beurs ofwel de S&P 500 index. In no-time werd de zone waar de bond naartoe bewoog opgezocht.. De S&P 500 daalde van 335 naar 230 pnt in de maand oktober.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_69962693
neutrale futs....
ik ga bij opening een klein beetje long... Volgens mij willen we toch echt omhoog.
Is het vandaag niet dan volgende week wel.
pi_69963439
AX 272 gisteren gekocht voor 4,85, net kwijt kunnen raken voor 5,20

*veegt zweet af*
pi_69963630
Die fransen kunnen ook "goed" bankieren:
French Gov Budget Balance Cijfer: -71.9B Vorig cijfer: -43.7B

Gaat dit nog gevolgen hebben voor de euro?
pi_69963696
tvp: S&P500 heeft maar mooi moeite met die 960
pi_69964264
Het is weer neutraal. Ik heb het gevoel dat we weer omhoog willen.
pi_69964829
Kredietcrisis voorbij volgens RTLZ

pi_69965417
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Kredietcrisis voorbij volgens RTLZ

Welke uitzending?
pi_69966004
lol @ RTLZ (10:00); uitslagen op de beurs worden minder groot...

Hebben we gezien deze week

Volatiliteits index schijnt wel gedaald te zijn naar 28 (25 schijnt normaal te zijn). Vandaar de uitspraak dat de kredietcrisis voorbij zou zijn. Ben benieuwd of de banken ook daadwerkelijk meer uitlenen
  Moderator vrijdag 12 juni 2009 @ 11:05:24 #76
236264 crew  capricia
pi_69966525
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:32 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Welke uitzending?
quote:
Bron
De Vix-index, oftewel de angstbarometer, wijst uit dat volgens optiebeleggers de kredietcrisis voorbij is.

Onzekerheid
De uitslagen op de beurs zijn nu een stuk minder groot. Ook de Vix-index geeft aan dat het sentiment is verbeterd. Deze Vix-index is een prijsindicator voor opties en geeft dus de volatiliteit weer. Hoe groter de onzekerheid het koersverloop door beleggers wordt ingeschat, hoe hoger de Vix-index.

Economische crisis
Nadat de Vix-index de afgelopen maanden grote uitslagen heeft gekend, tot even 80 punten, is de index nu weer bijna terug op het niveau vóór het omvallen van Lehman. Voor optiebeleggers is de kredietcrisis dus voorbij. De economische crisis duurt echter voort.

Bekijk HIER het hele verhaal!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 12 juni 2009 @ 12:09:32 #77
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69968457
Even een vraag over mijn MT-calls. Ik wil iig even wachten tot de US open gaat, maar mbt het verkopen daarna.

Kan ik dat het beste vandaag nog doen, of misschien wachten tot maandag. Hoe is de vraag maandag mbt derde dinsdag?
pi_69968748
mijn ervaring is vandaag verkopen, want als we maandag lager openen, zijn die call-premies zowat gehalveerd: Dit geldt zeker voor de "Out of the money" options
pi_69968852
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:51 schreef RvLaak het volgende:
lol @ RTLZ (10:00); uitslagen op de beurs worden minder groot...

Hebben we gezien deze week

Volatiliteits index schijnt wel gedaald te zijn naar 28 (25 schijnt normaal te zijn). Vandaar de uitspraak dat de kredietcrisis voorbij zou zijn. Ben benieuwd of de banken ook daadwerkelijk meer uitlenen
De relatie tussen de VIX en de beurs vind ik maar een dubieuze, en helemaal om aan de hand van VIX uitspraken te doen hoe het zit qua de beurs. Die 2 hebben op hebben immers sinds 16 jaar niet bepaald een 'inverse' relatie. Of ik moet iets over het hoofd zien?

Voor de rest gebeurt er op de beurs weer geen flikker. De mensen die long zaten in tomtom hebben nog leuke winsten geboekt vandaag. En 2,50 euro per turbo winst op de CECE long was het maximale, maarja. Met zo'n vernakte bied en laat raak je direct 10% van je winst kwijt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_69969390
In hoeverre is het aandeel Randstad overgewaardeerd?
  vrijdag 12 juni 2009 @ 13:04:17 #81
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_69969838
Daling lijkt op het eerste gezicht fors als je het grafiekje ziet, maar het plaatje is wat vertekend door de schaal.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_69970168
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 13:04 schreef Zero2Nine het volgende:
Daling lijkt op het eerste gezicht fors als je het grafiekje ziet, maar het plaatje is wat vertekend door de schaal.
-2+% is ook wel een forse daling hoor Dat we "verwend" zijn het laatste jaar met grotere uitslagen, neemt niet weg dat fluctuaties boven 1,5% +/- best fors zijn. Op index niveau sowieso, maar ik dacht dat je dat ook door kon trekken naar fondsen.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 13:17:05 #83
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_69970270
Gaan we het groen nog zien vandaag? Ik ben benieuwd hoe wallstreet gaat openen
Be water my friend
pi_69970348
CNN beweerd momenteel rood, maar dat is delayed.

De streaming S&P futs kun je hier vinden. Wel ff op <enter> drukken in de adresbalk als je de foutmelding krijgt.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 13:19:24 #85
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69970356
Futures zijn ook negatief
pi_69970693
Ach die veren zometeen weer op naar 942
  vrijdag 12 juni 2009 @ 13:31:58 #87
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69970797
de aex zoekt nu steeds nieuwe dieptes op, dus laten we het hopen...
  vrijdag 12 juni 2009 @ 13:36:54 #88
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69970962
Stel dat ik mijn opties tot en met dinsdag houd. Hoe geef ik dan aan dat ik ze niet wil verzilveren?
pi_69971169
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 13:36 schreef One_conundrum het volgende:
Stel dat ik mijn opties tot en met dinsdag houd. Hoe geef ik dan aan dat ik ze niet wil verzilveren?
? Gewoon niks doen? Ik snap de vraag niet.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 13:49:07 #90
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69971386
nouja opties geven een optie tot het kopen van het onderliggende aandeel. Hmm, ja ze noemen het niet voor niets expiratie natuurlijk. Ze verdwijnen dan dus automatisch uit mijn porto zonder enige opmerkingen?
pi_69971881
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 13:49 schreef One_conundrum het volgende:
nouja opties geven een optie tot het kopen van het onderliggende aandeel. Hmm, ja ze noemen het niet voor niets expiratie natuurlijk. Ze verdwijnen dan dus automatisch uit mijn porto zonder enige opmerkingen?
Antwoord op jouw vraag: (mits je bij Binck zit)
quote:
Indien u op expiratiedag geen opdracht heeft gegeven om uw long aandelenoptiecontract uit te oefenen, oefent BinckBank uw optiecontract na sluiting van de markt automatisch uit. Dit gebeurt alleen wanneer de optie 2% of meer 'in the money' is, tenzij marktomstandigheden anders doen besluiten. Hierdoor worden de aandelen automatisch gekocht (bij een call) of geleverd (bij een put). De hieruit verkregen aandelen (call) of de geleverde aandelen (put) worden de eerstvolgende handelsdag na expiratie bestens verkocht (call) of gekocht (put) bij eerste gelegenheid. Er vindt hierna een geldelijke verrekening plaats. U ontvangt 75% van de opbrengst. Het resterende deel van 25% van de winst brengen wij in rekening als administratiekosten en risicopremie.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 14:17:57 #93
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69972440
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 14:03 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Antwoord op jouw vraag: (mits je bij Binck zit)
[..]

Net wat ik zocht! Stom dat ik niet even beter bij Binck heb gekeken, ben er nog niet echt thuis .

Dank
  vrijdag 12 juni 2009 @ 14:33:56 #94
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_69973094
quote:
Dat verklaart de scherpe daling
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  vrijdag 12 juni 2009 @ 14:55:39 #95
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_69973868
Beste daling ineens ja
Be water my friend
pi_69974102
Net ook nadat ik een call 265 gekocht heb, naja hij verloopt toch pas volgende week vrijdag
pi_69974121
Als we zo door gaan en eindigen op -2% of meer knal ik fijn 100% long in op 1 miezerige turbo of sprintertje.
pi_69974881
Als WS met een gap opent, zullen we wel weer omhoog gaan.
4 uur even opletten...
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:35:48 #99
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69975288
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Als we zo door gaan en eindigen op -2% of meer knal ik fijn 100% long in op 1 miezerige turbo of sprintertje.
ik ga mijn Call ook niet meer verkopen, dat moet maandag wel meevallen
pi_69975357
z

[ Bericht 99% gewijzigd door m0m0 op 12-06-2009 15:43:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')