ik durf het niet aan op dit moment...als ik long zou gaan zou ik een turbo met een lage stop loss gaan.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:52 schreef edwinh het volgende:
Wederom een harde les ik heb mijn turbo's altijd op -20% stoplosslimiet staan, vandaag dus nog niet maar ik verwacht dat het wel zou bij trekken in amateur hour maar niet dus, bye bye, 260turbo, ben overigens wel weer direct long gegaan, ik verwacht toch nog een aanval op de 272, hoewel het bijzonder opletten is.
Hoeveel procent verlies heb je op je turbo behaalt dan? Is het niet verstandiger om bij hoge leverage turbo's ze bij het 1e de beste verlies de deur uit te gooien?quote:Op maandag 15 juni 2009 13:52 schreef edwinh het volgende:
Wederom een harde les ik heb mijn turbo's altijd op -20% stoplosslimiet staan, vandaag dus nog niet maar ik verwacht dat het wel zou bij trekken in amateur hour maar niet dus, bye bye, 260turbo, ben overigens wel weer direct long gegaan, ik verwacht toch nog een aanval op de 272, hoewel het bijzonder opletten is.
High impact expectedquote:Op maandag 15 juni 2009 15:03 schreef RvLaak het volgende:
Uhm... oeps:
TIC Long-Term Purchases Cijfer: 11.2B Verwachting: 58.1B Vorig cijfer: 55.4B
Stel je voor wat er zou gebeuren als men in ene realistisch zou wordenquote:Op maandag 15 juni 2009 15:26 schreef Mendeljev het volgende:
Aandelen, bonds en commodoties zwakken af. Tijd voor nieuwe green shoots?
Realistisch en beurzen is een utopiequote:Op maandag 15 juni 2009 15:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Stel je voor wat er zou gebeuren als men in ene realistisch zou worden
Doe jij ook nog wat langere termijn werk of alleen het korte werk?quote:Op maandag 15 juni 2009 15:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Realistisch en beurzen is een utopie![]()
Ik zit iig al weer klaar om over 1 uur en 25 minuten weer in te stappen
Uiteraard ben ik ook bezig met lange termijn werk, heb legio vrije tijd op dit moment gezien uni jaar al weer afgelopen is. Zit te twijfelen voor bepaalde indextrackers of eventueel een aantal aandelen maar zoals je weet is mijn exit strategie vrij rigide. Verlies boven de 2 / 3% is uitstappen. Heb een hekel aan verlies en zo hef ik mijn gemiddelde winst per trade ten minste nog wat op, mede omdat ik zoveel handel op dagbasis. Dus daar zal ik wat beters voor moeten verzinnen.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:06 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
Doe jij ook nog wat langere termijn werk of alleen het korte werk?
nou ik wens je weer succes met je keus voor morgen...ik ga zo weer de deur uit.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Realistisch en beurzen is een utopie![]()
Ik zit iig al weer klaar om over 1 uur en 25 minuten weer in te stappen
Hehe dank. Heb ook niet zo heel veel keus, niks doen is ook geen geld en op het moment is het mijn enige manier van inkomsten. Maar twijfel zelf ook nog of ik long of short ga zitten voor overnight en of ik weer short ga op een aantal aandeeltjes.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:44 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
nou ik wens je weer succes met je keus voor morgen...ik ga zo weer de deur uit.
ik blijf een beetje aan de zijlijn voorlopig....ik zit er de laatste tijd te vaak naast.
Moet eerlijk zeggen dat ik er niets van begrijp dat we zo hoog staan. Ik blijf er bij dat we in de loop van het jaar hoe dan ook nog flink gaan wegzakken. De economische stand van zaken kan m.i. niet genegeerd blijven worden.
Voor wat betreft deze week hou ik het toch op een 260+ op vrijdag.
Ach, al met al een niet al te slechte dag gehad met short op TomTom en long op de index. Dus dat ritje kan morgen opnieuw worden gedaan met een ietwat andere portfolioquote:
Mocht het zo een 3 / 4 dagen doorgaan ga ik lichtelijk weer in de aandelen. O.a degene ook van jouw lijstje.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:36 schreef LXIV het volgende:
Ik zit al een week of drie liquide met ca. 1/3 van mijn vermogen. Om op het verbeidde dipje van -10/-15% weer lekker in te stappen op en zo wat cash vrij te spelen.
Nu hing het iedere keer rond dezelfde koers eigenlijk, en is er vandaag eindelijk wat schot in de zaak gekomen. Nog zo'n dagje of twee en ik koop weer in.
Blijf het een interessante strategie vinden,quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:11 schreef LXIV het volgende:
Als aankoopbedragen heb ik ING voor 6,80, BAM voor 5,80, ORD voor 2,80. Daar wil ik wel voor inslaan. Gaat het dan nog verder omlaag dan ga ik puts schrijven op die koersen. (en met het geld nog wat bijkopen.)
Ik zie het toch als winst als ik bijvoorbeeld 1000 aandelen ING verkoop en ze voor 1200 euro minder weer terugkoop. ALhoewel de totale waarde van mijn portefeuille dan achteruitgegaan is. Alles verkopen durf ik ook weer niet.
Groen openquote:
Andersom ontstaat er natuurlijk ook een gap hé!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:14 schreef Gremen het volgende:
Dat is ook het beste wat je kan doen na zo een dag
Als de beurs rond het hoogste of laagste punt van de dag sluit, er altijd tegenin gaan. (Afgezien van de wel heel duidelijke signalen dat het echt up of down gaat natuurlijk)
Stel de beurs sluit rond de top van de dag:
Bij long gaan:
beurs opent hoger = winst
buers opent lager = verlies
Bij short gaan:
beurs opent lager = winst
beurt opent hoger = verlies! Maar dan onstaat er een gap die nog wel eens gesloten wilt worden. Dus je zal waarschijnlijk minder verlies maken!
Omgekeerd, zoals gisteren dus, telt precies hetzelfde
Ja dat bedoel ik toch ook?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:27 schreef richbitch het volgende:
[..]
Andersom ontstaat er natuurlijk ook een gap hé!
Ach, het loont om s'ochtends vroeg op te staan, we hebben zelfs even met de AEX op 0.50% in het groen gestaan, dat was alles waar ik om vroegquote:
Overigens gaat dat principe ook lang niet altijd op.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:31 schreef Gremen het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik toch ook?
Als de dag op zn laagste punt sluit. Moet je long gaan. Opent de beurs namelijk toch nog lager onstaat er een gap en zal de beurs waarschijnlijk weer een stukje stijgen, zodat je je verlies kan beperken.
nee tuurlijk niet. Je denkt toch niet dat ik hier in 1 minuut DE! winnende taktiek verzin!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Overigens gaat dat principe ook lang niet altijd op.
Denk dat we de komende weken nog wel de 240-245 aan zullen tikken.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Er worden slechte cijfers verwacht dus we zullen straks wel weer verder in het rood staan.
Dat zou interessant zijn, gezien het feit ik nu alleen nog shorts bezit. Waarom denk je dat we de 240-245 aan gaan tikken? Ben het met je eens dat we nog wel eens weer wat kunnen dalen, maar richting de 240 of lager, vrees dat de verkoopdruk dan weer flink toeneemt.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:43 schreef hrrick het volgende:
[..]
Denk dat we de komende weken nog wel de 240-245 aan zullen tikken.
Haha, dat is waar, maar ik wou meer zeggen dat ik die tactiek niet altijd handhaaf voor mijn beslissing of ik long of short ga. Nu deed ik dat meer omdat ik er van uit ging dat de koopkracht nog sterk genoeg zou zijn in de ochtend, en daar had ik 'gelukkig' gelijk inquote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:39 schreef Gremen het volgende:
[..]
nee tuurlijk niet. Je denkt toch niet dat ik hier in 1 minuut DE! winnende taktiek verzin!
Het is meer een handigheidje voor als je aan het einde van de dag met een heel klein deel van je vermogen een gokje wilt wagen, maar je niet weet welke kant op
We zijn te ver doorgeschoten omhoog, natuurlijk was het dieptepunt in maart ook te laag, maar een dusdanige trend die we de afgelopen maanden hebben gehad gaat nu eenmaal gepaard met een correctie. En tevens zijn we de afgelopen weken op netto 0 geeindigd wat ook voor mij een teken is dat we naar beneden gaan. Verder kan ik er natuurlijk helemaal naast zittenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat zou interessant zijn, gezien het feit ik nu alleen nog shorts bezit. Waarom denk je dat we de 240-245 aan gaan tikken? Ben het met je eens dat we nog wel eens weer wat kunnen dalen, maar richting de 240 of lager, vrees dat de verkoopdruk dan weer flink toeneemt.
Volgens mij wordt iets van 70% van de gaps gesloten (s&p); ik heb hier ergens statistieken per hoogte van gap.. ff zoeken.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Overigens gaat dat principe ook lang niet altijd op.
Ik neem aan dat die gaps per index nog wel (klein) verschillen?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:00 schreef richbitch het volgende:
[..]
Volgens mij wordt iets van 70% van de gaps gesloten (s&p); ik heb hier ergens statistieken per hoogte van gap.. ff zoeken.
Ik ken wel mensen die gap vaak spelen.. als je 'n goed plan (en dus ook volgt) hebt kan het zeker winstgevend zijn. Maar bij die strategie is geen stoploss dus is het soms wel billen knijpen...
Aegon turbo staat op 25% winst, en dat mag nog wel even doorquote:
flink dalen...quote:
Dat was of ES of NQquote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die gaps per index nog wel (klein) verschillen?
[..]
Aegon turbo staat op 25% winst, en dat mag nog wel even door![]()
jammer dat T2 weer groen staat, dacht er nog over na om daar short in te gaan gisteren (opnieuw) blij dat ik dat niet deed.
Wie weet ging het hem zo goed af dat hij nu in honolulu zit, te genieten van een pina colladaquote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:22 schreef RvLaak het volgende:
[..]
flink dalen...
We hebben al een tijdje niets meer van jankvs gehoord... Ben benieuwd of zijn TA nog steeds zo goed is
Ik zal het vanmiddag zelf ook even testen.quote:
En gai geleuft dà?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wie weet ging het hem zo goed af dat hij nu in honolulu zit, te genieten van een pina collada
Zo onbetaalbaar is een reis naar Honolulu ook weer nietquote:
Wat heeft dat voor nut? Ik zou eerder zeggen dat je het aandeel moet shorten boven de 4. Niet dat ik dat aanraad.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:32 schreef slap het volgende:
AEGON
Aegon bespaart ¤ 130 miljoen euro als de koers van Aegon beneden de ¤ 4,00 blijft.
http://www.fembusiness.nl(...)gunstig-voor-Bos.htm
hmzz..kooporder plaatsen op 3,99?
quote:
dat gaat Aegon dan geld kostenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat heeft dat voor nut? Ik zou eerder zeggen dat je het aandeel moet shorten boven de 4. Niet dat ik dat aanraad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |