abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70024086
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:52 schreef edwinh het volgende:
Wederom een harde les ik heb mijn turbo's altijd op -20% stoplosslimiet staan, vandaag dus nog niet maar ik verwacht dat het wel zou bij trekken in amateur hour maar niet dus, bye bye, 260turbo, ben overigens wel weer direct long gegaan, ik verwacht toch nog een aanval op de 272, hoewel het bijzonder opletten is.
ik durf het niet aan op dit moment...als ik long zou gaan zou ik een turbo met een lage stop loss gaan.
it's better to burn out than to fade away...
  maandag 15 juni 2009 @ 14:00:20 #152
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70024102
Futures zijn ook vrij negatief opt moment
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_70024575
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:52 schreef edwinh het volgende:
Wederom een harde les ik heb mijn turbo's altijd op -20% stoplosslimiet staan, vandaag dus nog niet maar ik verwacht dat het wel zou bij trekken in amateur hour maar niet dus, bye bye, 260turbo, ben overigens wel weer direct long gegaan, ik verwacht toch nog een aanval op de 272, hoewel het bijzonder opletten is.
Hoeveel procent verlies heb je op je turbo behaalt dan? Is het niet verstandiger om bij hoge leverage turbo's ze bij het 1e de beste verlies de deur uit te gooien?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70026148
Uhm... oeps:
TIC Long-Term Purchases Cijfer: 11.2B Verwachting: 58.1B Vorig cijfer: 55.4B
  maandag 15 juni 2009 @ 15:06:19 #155
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70026270
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:03 schreef RvLaak het volgende:
Uhm... oeps:
TIC Long-Term Purchases Cijfer: 11.2B Verwachting: 58.1B Vorig cijfer: 55.4B
High impact expected
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_70026993
Aandelen, bonds en commodoties zwakken af. Tijd voor nieuwe green shoots?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_70027186
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:26 schreef Mendeljev het volgende:
Aandelen, bonds en commodoties zwakken af. Tijd voor nieuwe green shoots?
Stel je voor wat er zou gebeuren als men in ene realistisch zou worden
pi_70027740
het lijkt erop dat er nu wat realisme komt
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_70028104
Denk dat de Geithnerbreier ons wel weer wat up kan lullen zometeen
pi_70028105
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:32 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Stel je voor wat er zou gebeuren als men in ene realistisch zou worden
Realistisch en beurzen is een utopie

Ik zit iig al weer klaar om over 1 uur en 25 minuten weer in te stappen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_70028382
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Doe jij ook nog wat langere termijn werk of alleen het korte werk?
pi_70028743
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:06 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

Doe jij ook nog wat langere termijn werk of alleen het korte werk?
Uiteraard ben ik ook bezig met lange termijn werk, heb legio vrije tijd op dit moment gezien uni jaar al weer afgelopen is. Zit te twijfelen voor bepaalde indextrackers of eventueel een aantal aandelen maar zoals je weet is mijn exit strategie vrij rigide. Verlies boven de 2 / 3% is uitstappen. Heb een hekel aan verlies en zo hef ik mijn gemiddelde winst per trade ten minste nog wat op, mede omdat ik zoveel handel op dagbasis. Dus daar zal ik wat beters voor moeten verzinnen.

Ben van mening als je nu instapt op lange termijn voor 4 / 5 jaar je er wel degelijk beter uitkomt. Maar heb weinig zin om op 'dood' kapitaal te zitten. Dag handelen is wel degelijk lucratief, en probeer daar dan ook een betere strategie voor te ontwikkelen die puur kijkt naar de afgelopen 2 / 3 maanden om de statistische kans op een groene of rode opening te 'voorspellen'. Uiteraard weer met een keiharde exit strategie en winst pakken waar mogelijk.

En voor de rest veel onderzoekjes doen en schrijven, die ik eventueel later nog voor werk / school kan gebruiken. Al is het meeste niet echt geschikt voor dit forum, heb zo het idee dat er meer fundamentele traders hier zitten die vooral letten op het nieuws. Zij het dat andere fora ook niet het je van het is voor TA of andere geinige publicaties, zoals iex/dft etc
pi_70029870
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

nou ik wens je weer succes met je keus voor morgen...ik ga zo weer de deur uit.
ik blijf een beetje aan de zijlijn voorlopig....ik zit er de laatste tijd te vaak naast.
Moet eerlijk zeggen dat ik er niets van begrijp dat we zo hoog staan. Ik blijf er bij dat we in de loop van het jaar hoe dan ook nog flink gaan wegzakken. De economische stand van zaken kan m.i. niet genegeerd blijven worden.

Voor wat betreft deze week hou ik het toch op een 260+ op vrijdag.
pi_70030258
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:44 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

nou ik wens je weer succes met je keus voor morgen...ik ga zo weer de deur uit.
ik blijf een beetje aan de zijlijn voorlopig....ik zit er de laatste tijd te vaak naast.
Moet eerlijk zeggen dat ik er niets van begrijp dat we zo hoog staan. Ik blijf er bij dat we in de loop van het jaar hoe dan ook nog flink gaan wegzakken. De economische stand van zaken kan m.i. niet genegeerd blijven worden.

Voor wat betreft deze week hou ik het toch op een 260+ op vrijdag.
Hehe dank. Heb ook niet zo heel veel keus, niks doen is ook geen geld en op het moment is het mijn enige manier van inkomsten. Maar twijfel zelf ook nog of ik long of short ga zitten voor overnight en of ik weer short ga op een aantal aandeeltjes.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:23:27 #165
24313 Gremen
Eindbaas
pi_70031253
Jij zit vast weer long
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_70031437
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:23 schreef Gremen het volgende:
Jij zit vast weer long
Ach, al met al een niet al te slechte dag gehad met short op TomTom en long op de index. Dus dat ritje kan morgen opnieuw worden gedaan met een ietwat andere portfolio , waaronder long op de index (al is het deze keer niet heel veel)
  maandag 15 juni 2009 @ 19:36:48 #167
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70035488
Ik zit al een week of drie liquide met ca. 1/3 van mijn vermogen. Om op het verbeidde dipje van -10/-15% weer lekker in te stappen op en zo wat cash vrij te spelen.
Nu hing het iedere keer rond dezelfde koers eigenlijk, en is er vandaag eindelijk wat schot in de zaak gekomen. Nog zo'n dagje of twee en ik koop weer in.
The End Times are wild
pi_70047058
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:36 schreef LXIV het volgende:
Ik zit al een week of drie liquide met ca. 1/3 van mijn vermogen. Om op het verbeidde dipje van -10/-15% weer lekker in te stappen op en zo wat cash vrij te spelen.
Nu hing het iedere keer rond dezelfde koers eigenlijk, en is er vandaag eindelijk wat schot in de zaak gekomen. Nog zo'n dagje of twee en ik koop weer in.
Mocht het zo een 3 / 4 dagen doorgaan ga ik lichtelijk weer in de aandelen. O.a degene ook van jouw lijstje.

Ben iig. blij dat ik niet volledig long zit, want het lijkt morgen ochtend weer een bloedbad te worden
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:11:40 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70047189
Als aankoopbedragen heb ik ING voor 6,80, BAM voor 5,80, ORD voor 2,80. Daar wil ik wel voor inslaan. Gaat het dan nog verder omlaag dan ga ik puts schrijven op die koersen. (en met het geld nog wat bijkopen.)

Ik zie het toch als winst als ik bijvoorbeeld 1000 aandelen ING verkoop en ze voor 1200 euro minder weer terugkoop. ALhoewel de totale waarde van mijn portefeuille dan achteruitgegaan is. Alles verkopen durf ik ook weer niet.
The End Times are wild
pi_70047499
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:11 schreef LXIV het volgende:
Als aankoopbedragen heb ik ING voor 6,80, BAM voor 5,80, ORD voor 2,80. Daar wil ik wel voor inslaan. Gaat het dan nog verder omlaag dan ga ik puts schrijven op die koersen. (en met het geld nog wat bijkopen.)

Ik zie het toch als winst als ik bijvoorbeeld 1000 aandelen ING verkoop en ze voor 1200 euro minder weer terugkoop. ALhoewel de totale waarde van mijn portefeuille dan achteruitgegaan is. Alles verkopen durf ik ook weer niet.
Blijf het een interessante strategie vinden, al heb ik nog niet de zenuwen en de ervaring om continu op aandelen te zitten. Komt nog een keer bij dat ik domweg niet vol long durf te gaan in aandelen mede door geruchten dat we qua fundamentals nog steeds niet goed zitten, en SeLang er soms wat topics doorheen gooit dat we nog steeds over gewaardeerd bezig zijn en eventueel gaan naar een nieuwe bubble. Maarja, ik neem dan ook aan dat je niet belegt met geld wat je binnen nu en een jaar nodig hebt.
pi_70050545
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:23 schreef Gremen het volgende:
Jij zit vast weer long
Groen open = kassa
  dinsdag 16 juni 2009 @ 09:14:18 #172
24313 Gremen
Eindbaas
pi_70050725
Dat is ook het beste wat je kan doen na zo een dag

Als de beurs rond het hoogste of laagste punt van de dag sluit, er altijd tegenin gaan. (Afgezien van de wel heel duidelijke signalen dat het echt up of down gaat natuurlijk)

Stel de beurs sluit rond de top van de dag:
Bij long gaan:
beurs opent hoger = winst
buers opent lager = verlies

Bij short gaan:
beurs opent lager = winst
beurt opent hoger = verlies! Maar dan onstaat er een gap die nog wel eens gesloten wilt worden. Dus je zal waarschijnlijk minder verlies maken!

Omgekeerd, zoals gisteren dus, telt precies hetzelfde
pi_70051014
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:14 schreef Gremen het volgende:
Dat is ook het beste wat je kan doen na zo een dag

Als de beurs rond het hoogste of laagste punt van de dag sluit, er altijd tegenin gaan. (Afgezien van de wel heel duidelijke signalen dat het echt up of down gaat natuurlijk)

Stel de beurs sluit rond de top van de dag:
Bij long gaan:
beurs opent hoger = winst
buers opent lager = verlies

Bij short gaan:
beurs opent lager = winst
beurt opent hoger = verlies! Maar dan onstaat er een gap die nog wel eens gesloten wilt worden. Dus je zal waarschijnlijk minder verlies maken!

Omgekeerd, zoals gisteren dus, telt precies hetzelfde
Andersom ontstaat er natuurlijk ook een gap hé!
x
  dinsdag 16 juni 2009 @ 09:28:05 #174
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_70051022
Ondertussen weer rood.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 09:31:01 #175
24313 Gremen
Eindbaas
pi_70051083
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:27 schreef richbitch het volgende:

[..]

Andersom ontstaat er natuurlijk ook een gap hé!
Ja dat bedoel ik toch ook?
Als de dag op zn laagste punt sluit. Moet je long gaan. Opent de beurs namelijk toch nog lager onstaat er een gap en zal de beurs waarschijnlijk weer een stukje stijgen, zodat je je verlies kan beperken.
pi_70051099
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:28 schreef BlaZ het volgende:
Ondertussen weer rood.
Ach, het loont om s'ochtends vroeg op te staan, we hebben zelfs even met de AEX op 0.50% in het groen gestaan, dat was alles waar ik om vroeg
pi_70051138
Er worden slechte cijfers verwacht dus we zullen straks wel weer verder in het rood staan.
pi_70051150
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:31 schreef Gremen het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik toch ook?
Als de dag op zn laagste punt sluit. Moet je long gaan. Opent de beurs namelijk toch nog lager onstaat er een gap en zal de beurs waarschijnlijk weer een stukje stijgen, zodat je je verlies kan beperken.
Overigens gaat dat principe ook lang niet altijd op.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 09:39:28 #179
24313 Gremen
Eindbaas
pi_70051277
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

nee tuurlijk niet. Je denkt toch niet dat ik hier in 1 minuut DE! winnende taktiek verzin!
Het is meer een handigheidje voor als je aan het einde van de dag met een heel klein deel van je vermogen een gokje wilt wagen, maar je niet weet welke kant op
pi_70051366
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Er worden slechte cijfers verwacht dus we zullen straks wel weer verder in het rood staan.
Denk dat we de komende weken nog wel de 240-245 aan zullen tikken.
pi_70051427
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:43 schreef hrrick het volgende:

[..]

Denk dat we de komende weken nog wel de 240-245 aan zullen tikken.
Dat zou interessant zijn, gezien het feit ik nu alleen nog shorts bezit. Waarom denk je dat we de 240-245 aan gaan tikken? Ben het met je eens dat we nog wel eens weer wat kunnen dalen, maar richting de 240 of lager, vrees dat de verkoopdruk dan weer flink toeneemt.
pi_70051452
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:39 schreef Gremen het volgende:

[..]

nee tuurlijk niet. Je denkt toch niet dat ik hier in 1 minuut DE! winnende taktiek verzin!
Het is meer een handigheidje voor als je aan het einde van de dag met een heel klein deel van je vermogen een gokje wilt wagen, maar je niet weet welke kant op
Haha, dat is waar, maar ik wou meer zeggen dat ik die tactiek niet altijd handhaaf voor mijn beslissing of ik long of short ga. Nu deed ik dat meer omdat ik er van uit ging dat de koopkracht nog sterk genoeg zou zijn in de ochtend, en daar had ik 'gelukkig' gelijk in
pi_70051685
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat zou interessant zijn, gezien het feit ik nu alleen nog shorts bezit. Waarom denk je dat we de 240-245 aan gaan tikken? Ben het met je eens dat we nog wel eens weer wat kunnen dalen, maar richting de 240 of lager, vrees dat de verkoopdruk dan weer flink toeneemt.
We zijn te ver doorgeschoten omhoog, natuurlijk was het dieptepunt in maart ook te laag, maar een dusdanige trend die we de afgelopen maanden hebben gehad gaat nu eenmaal gepaard met een correctie. En tevens zijn we de afgelopen weken op netto 0 geeindigd wat ook voor mij een teken is dat we naar beneden gaan. Verder kan ik er natuurlijk helemaal naast zitten
pi_70051766
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Volgens mij wordt iets van 70% van de gaps gesloten (s&p); ik heb hier ergens statistieken per hoogte van gap.. ff zoeken.
Ik ken wel mensen die gap vaak spelen.. als je 'n goed plan (en dus ook volgt) hebt kan het zeker winstgevend zijn. Maar bij die strategie is geen stoploss dus is het soms wel billen knijpen...
x
pi_70052158
Wat doet Aegon .
pi_70052295
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:00 schreef richbitch het volgende:

[..]

Volgens mij wordt iets van 70% van de gaps gesloten (s&p); ik heb hier ergens statistieken per hoogte van gap.. ff zoeken.
Ik ken wel mensen die gap vaak spelen.. als je 'n goed plan (en dus ook volgt) hebt kan het zeker winstgevend zijn. Maar bij die strategie is geen stoploss dus is het soms wel billen knijpen...
Ik neem aan dat die gaps per index nog wel (klein) verschillen?
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:12 schreef UncleSam het volgende:
Wat doet Aegon .
Aegon turbo staat op 25% winst, en dat mag nog wel even door jammer dat T2 weer groen staat, dacht er nog over na om daar short in te gaan gisteren (opnieuw) blij dat ik dat niet deed.
pi_70052406
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:12 schreef UncleSam het volgende:
Wat doet Aegon .
flink dalen...

We hebben al een tijdje niets meer van jankvs gehoord... Ben benieuwd of zijn TA nog steeds zo goed is
pi_70052411
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die gaps per index nog wel (klein) verschillen?
[..]

Aegon turbo staat op 25% winst, en dat mag nog wel even door jammer dat T2 weer groen staat, dacht er nog over na om daar short in te gaan gisteren (opnieuw) blij dat ik dat niet deed.
Dat was of ES of NQ
x
pi_70052539
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:22 schreef RvLaak het volgende:

[..]

flink dalen...

We hebben al een tijdje niets meer van jankvs gehoord... Ben benieuwd of zijn TA nog steeds zo goed is
Wie weet ging het hem zo goed af dat hij nu in honolulu zit, te genieten van een pina collada
pi_70052547
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:22 schreef richbitch het volgende:

[..]

Dat was of ES of NQ
Ik zal het vanmiddag zelf ook even testen.
pi_70052588
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wie weet ging het hem zo goed af dat hij nu in honolulu zit, te genieten van een pina collada
En gai geleuft dà?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2009 10:35:03 ]
  dinsdag 16 juni 2009 @ 10:32:24 #192
174150 slap
slappy happer
pi_70052714
AEGON
Aegon bespaart ¤ 130 miljoen euro als de koers van Aegon beneden de ¤ 4,00 blijft.
http://www.fembusiness.nl(...)gunstig-voor-Bos.htm

hmzz..kooporder plaatsen op 3,99?
pi_70053138
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:28 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En gai geleuft dà?
Zo onbetaalbaar is een reis naar Honolulu ook weer niet , je zult denk ik voor 2k morgen op het strand van Honolulu kunnen zitten om een pina colada te drinken voor een weekje lang. En wie weet heeft janvks net die klapper gemaakt
pi_70053371
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:32 schreef slap het volgende:
AEGON
Aegon bespaart ¤ 130 miljoen euro als de koers van Aegon beneden de ¤ 4,00 blijft.
http://www.fembusiness.nl(...)gunstig-voor-Bos.htm

hmzz..kooporder plaatsen op 3,99?
Wat heeft dat voor nut? Ik zou eerder zeggen dat je het aandeel moet shorten boven de 4. Niet dat ik dat aanraad.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 11:01:23 #195
174150 slap
slappy happer
pi_70053535
Ik handel alleen in aandelen, mijn gebrek.
pi_70054178
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 11:01 schreef slap het volgende:
Ik handel alleen in aandelen, mijn gebrek.
.

3,99 is dan de maximale koers die Aegon wil zien, dus waarom zou je het op 3,99 kopen. Het is maar een suggestie.
pi_70054201
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:55 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat heeft dat voor nut? Ik zou eerder zeggen dat je het aandeel moet shorten boven de 4. Niet dat ik dat aanraad.
dat gaat Aegon dan geld kosten verder weinig nut nee.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 11:25:40 #198
174150 slap
slappy happer
pi_70054294
Omdat 3,99 genoeg zou zijn in theorie. Ik ben geen toekomstvoorspeller, maar na deze dip voorzie ik toch wel weer stijging. Verder wil ik met Aegon mogelijk wat korte ritjes maken. Overigens zou het pas uitmaken als de koers 1 december onder 4 staat, meen ik.
pi_70055913
Groennnn!!!
pi_70056738
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 12:22 schreef m0m0 het volgende:
Groennnn!!!
voor zolang als dat duurt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')