abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:36:49 #1
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_69731558
Bij deze Topic 2!
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 07:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Lijkt me niet.

Straatvechten behoeft geen bijster goede conditie. Ja, wegrennen voor de politie misschien
HaHa Ik denk dat je je daar nogal in vergist.. Door de adrenaline en angst ga je erg zwaar ademen en maak je je technieken niet echt goed meer af. Vandaar dat er bij Krav maga ook van grove motoriek gebruik maakt itt fijne motoriek zoals vingertjes ombuigen.. Precies timen van blocks etc..

Alleen voor de warming up bij ons heb je je conditie al nodig.. Woensdag is er nog iemand out gegaan die even kwam mee doen..

Op straat ben je na 45 sec helemaal dood.. en wordt het steeds lastiger te winnen.. Daarom leer je ook, althans wij, om het gevecht binnen de eerste 15 tot 20 seconden te winnen en weg te gaan..
Bla Bla Bla :P
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:51:41 #2
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_69732012
Is er een sportschool regio rotterdam waar je dit kan doen ?!
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:05:42 #3
76625 Blackviper
pi_69732417
Google is je beste vriend.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:07:02 #4
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_69732457
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:05 schreef Blackviper het volgende:
Google is je beste vriend.
Spijkenisse
Lol

dat is een paar straten verder van mn huis
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:28:21 #5
76625 Blackviper
pi_69733128
Ik zou zeggen veel plezier dan maar

Ik ken die school verder niet maar volgens mij zitten er op het forum ook een paar die bij HSW trainen.
pi_69733510
jep HSW hier prima school volgens mij
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:42:29 #7
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_69733571
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:28 schreef Blackviper het volgende:
Ik zou zeggen veel plezier dan maar

Ik ken die school verder niet maar volgens mij zitten er op het forum ook een paar die bij HSW trainen.
Ik ga volgende week gewoon langs even proeflesje
had het ook op discoery een keer gezien en zag er echt vet uit
pi_69735926
Ik zie dat er eingelijk een Krav Maga school is in Limburg, Geleen. http://www.g-safe.nl/

Toevallig iemand aanwezig die daar traint ?
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 23:18:48 #9
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69757417
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:36 schreef Blackviper het volgende:
Bij deze Topic 2!
[..]

HaHa Ik denk dat je je daar nogal in vergist.. Door de adrenaline en angst ga je erg zwaar ademen en maak je je technieken niet echt goed meer af. Vandaar dat er bij Krav maga ook van grove motoriek gebruik maakt itt fijne motoriek zoals vingertjes ombuigen.. Precies timen van blocks etc..

Alleen voor de warming up bij ons heb je je conditie al nodig.. Woensdag is er nog iemand out gegaan die even kwam mee doen..

Op straat ben je na 45 sec helemaal dood.. en wordt het steeds lastiger te winnen.. Daarom leer je ook, althans wij, om het gevecht binnen de eerste 15 tot 20 seconden te winnen en weg te gaan..
Nou, ik heb aardig wat afgeknokt.... en ik heb nog nooit een straatgevecht gezien dat 45 seconden duurt. Nog even los van het feit dat het nooit 1 v 1 is.
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 23:56:57 #10
76625 Blackviper
pi_69758363
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 23:18 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nou, ik heb aardig wat afgeknokt.... en ik heb nog nooit een straatgevecht gezien dat 45 seconden duurt. Nog even los van het feit dat het nooit 1 v 1 is.
En waar ging dit om? Om je leven of om onzin omdat je bezopen was?
Op het moment dat jij om je leven moet vechten omdat mensen je vast houden, bedreigen met wapens of wat dan ook reageert je lichaam en dus jij heel anders op stress. Hoeveel ervaring je hebt in dronken vechtpartijtjes de stress, angst en adrenaline doet je de das om..
  zaterdag 6 juni 2009 @ 00:09:12 #11
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69758711
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 23:56 schreef Blackviper het volgende:

[..]

En waar ging dit om? Om je leven of om onzin omdat je bezopen was?
Op het moment dat jij om je leven moet vechten omdat mensen je vast houden, bedreigen met wapens of wat dan ook reageert je lichaam en dus jij heel anders op stress. Hoeveel ervaring je hebt in dronken vechtpartijtjes de stress, angst en adrenaline doet je de das om..
Ik denk dat er nog wel wat meer factoren een rol spelen. Maar ik snap even niet hoe dit zich verhoudt tot het feit dat de gemiddelde flinke knokpartij wel in een half minuutje gepiept is. Als jij in een flinke kluwe beukende mensen langer dan een halve minuut meedoet ben je of Rambo, of 12.

Snap je wat ik bedoel?

Waar het overigens om ging? Mwah... Ik heb wel eens over iemand heen moeten stappen met een schedelfractuur en een messteek in de buik

Gelukkig alweer aardig wat jaartjes geleden allemaal. Laat ik overigens meteen even zeggen dat ik dat allemaal eerder onder mijn jeugdige stupiditeit schaar dan mijn 'stoerheid'. Zo stoer ben ik ook weer niet, maar toen dacht ik van wel.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 00:26:47 #12
76625 Blackviper
pi_69759103
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 00:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ik denk dat er nog wel wat meer factoren een rol spelen. Maar ik snap even niet hoe dit zich verhoudt tot het feit dat de gemiddelde flinke knokpartij wel in een half minuutje gepiept is. Als jij in een flinke kluwe beukende mensen langer dan een halve minuut meedoet ben je of Rambo, of 12.

Snap je wat ik bedoel?

Waar het overigens om ging? Mwah... Ik heb wel eens over iemand heen moeten stappen met een schedelfractuur en een messteek in de buik

Gelukkig alweer aardig wat jaartjes geleden allemaal. Laat ik overigens meteen even zeggen dat ik dat allemaal eerder onder mijn jeugdige stupiditeit schaar dan mijn 'stoerheid'. Zo stoer ben ik ook weer niet, maar toen dacht ik van wel.
Ja je red het dus niet lang althans dat begrijp ik uit jou statement over rambo of 12 En dat klopt dus.

KM is er dan ook nier voor om jou te leren tegen een horde mensen te knokken maar juist om te ontkomen.. Als je wilt vechten ben je aan het verkeerde adres. Meeste drills eindigen dan ook dat je wegloopt van je tegenstander na het "uitschakelen" van je tegenstand(ers). Maar zelfs de beste KM man of wat voor sport dan ook gaat het niet trekken tegen gehele groepen.

Er zijn dan ook 3 regels die bij ons duidelijk verteld worden:
1. Vermijd geweld ter aller tijden. (en daar komt vaak een ego probleempje bij de so called tuff guys)
2. De-escaleren waar mogelijk, dus liever van joh ga mee biertje drinken zeik niet zo blabla..
3. winnen

Als ik je verkeerd begrepen hebt en we eigenlijk toch het zelfde denken mijn excuses en in ieder geval goed te lezen dat het meer stupiditeit dan stoerheid was .
  zaterdag 6 juni 2009 @ 00:28:37 #13
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69759154
Voortschrijdend inzicht he?
  zaterdag 6 juni 2009 @ 00:29:11 #14
76625 Blackviper
pi_69759170
Zullen we het maar volwassen worden noemen?
  zaterdag 6 juni 2009 @ 00:44:03 #15
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69759518
Ach... wat is het verschil?
pi_69779630
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 07:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Lijkt me niet.

Straatvechten behoeft geen bijster goede conditie. Ja, wegrennen voor de politie misschien
Aangezien je door de adrenaline heel snel vermoeid raakt, heb je zeker wel een goede conditie nodig om een gevecht langer vol te kunnen houden.
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 07:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Overigens heb ik hier ook best interesse in. Heb een tijdje gekickbokst, maar dat vond ik eigenlijk wat saai (maar wel lekker dichtbij ).

Waar kun je e.e.a. beoefenen in Amsterdam? Het mag er best hard aan toe gaan
Protect Invest: http://www.protectinvest.nl/locatiesamsterdam&nieuwegein.html
  maandag 8 juni 2009 @ 19:16:30 #17
76625 Blackviper
pi_69835146
Weet iemand trouwens wat het belang is van aangesloten zijn bij de IKMF.. Mijn school is dat niet en protectinvest ook niet..

Ik ken alleen HSW van die lijst..
pi_69856757
IKMF is gewoon een internationale Krav Maga organisatie, net als IKMA, KMWW en Commando Krav Maga, en die laatste schijnt niet zo goed te zijn, bij die andere 3 zit je wel ok denk ik (hebben allemaal wel een link naar Imi Lichtenfeld, "bedenker" van KM). Protectinvest zit geloof ik bij KMWW.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:49:36 #19
76625 Blackviper
pi_69858387
ah okee.. Nou die andere ken ik ook niet volgens mij zijn we dus gewoon nergens lid van
pi_69874807
quote:
Op maandag 8 juni 2009 19:16 schreef Blackviper het volgende:
Weet iemand trouwens wat het belang is van aangesloten zijn bij de IKMF.. Mijn school is dat niet en protectinvest ook niet..

Ik ken alleen HSW van die lijst..
Protect Invest is aangesloten bij Krav Maga World Wide, gewoon een andere internationale organisatie.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 13:11:44 #21
76625 Blackviper
pi_69970082
Ik kwam net op FOK interview tegen met mijn trainer over zijn boek..
hier
  vrijdag 12 juni 2009 @ 13:38:25 #22
259361 BtW
Ondeugend
pi_69971015
Weer een vechter met weer een boek vol technieken die moeilijk justitieel te verantwoorden zijn en geloof me ik spreek uit ervaring rechters zijn niet gek op vechters. Ik vind boeken over zelfverdediging technieken e.d. zonder training door een deskundige gewoonweg levensgevaarlijk. Alle ingrediënten zijn aanwezig voor een ongeluk wat op zichzelf staat te wachten om te gebeuren. Begrijpelijk, je bent leraar, sensei of trainer en je wilt je ideeën graag vastleggen en dan schrijf je een boek. Maar ik weet zeker dat het ook gelezen word door individuen die je niet kunt vertrouwen met dergelijke handelingen en geloof me dat gaat fout, voor je het weet ligt er weer iemand gemeindert tjoelkert op de straat. Alleen nu met een keurig gemaakte techniek uit dat en dat boekje of uit dat en dat youtube filmpje.

Mede daarom acht de IKMF het ook nodig om zichzelf het recht te behouden studenten naar een bewijs van goed gedrag te kunnen vragen. of anders word er niet gedoceerd. en gelijk hebben ze.

soms denk ik met weemoed wel eens aan kleine gesloten zaaltjes waarom een nevel van mysterie heen hangt en waarin geheime technieken geleerd worden aan een select groepje. Zonder dat deze aan het grote publiek gedeeld worden.

1 ding onthoud wel, ik bekritiseer het concept een boek met technieken, niet de schrijver.
Als je een leven lang moet vechten, word vechten vanzelf je leven.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 13:42:50 #23
76625 Blackviper
pi_69971165
Volgens mij komt er niet iets over KM in voor..

Maar ik heb het dan ook niet gelezen Dus zeker weten doe ik het niet.

Maar dat bewijs van goed gedrag vind ik geen slecht idee
  maandag 15 juni 2009 @ 02:59:12 #24
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_70014628
Ik geef je gelijk over je kritiek over het concept dat je zelfverdedigingtechnieken leert uit een boek.
Zoveel leer je niet van die plaatjes tenzij het een naslagwerk is voor iets dat je al kent.

Ik heb het boek van Branimir niet gelezen maar het komt op mij over dat er juist veel praktische tips en achtergrondinformatie in staan die een aanvulling zijn op een praktische training.

Stel dat je met je sportkleren en je handdoek naar de krav maga les gaat om vervolgens een powerpoint presentatie te krijgen over preventie...
Daar kom je echt niet voor .terwijl het wel heel belangrijk is wanneer je echt traint voor je eigen veiligheid/ zelfverdediging.

Veel van die theorie kun je dus beter in je eigen tijd lezen zodat je op de training meer kunt zweten.
Nu moet ik zeggen dat ook de-escalatie , bewust zijn van je lichaamshouding en welke reactie dat uitlokt ook iets is waarbij praktische training belangrijk is.

KIDA
  FOK!fotograaf vrijdag 26 juni 2009 @ 22:55:26 #25
145146 Andyy
pi_70411166
We hebben net training gehad van een Israelische vrouw, een ex-mossad agente
veel praktijk ervaring had ze wel
  zaterdag 27 juni 2009 @ 04:42:21 #26
76625 Blackviper
pi_70417256
Was ze ook leuk? Anders is het compleet onbelangrijk

ps waar train jij eigenlijk?
  FOK!fotograaf maandag 29 juni 2009 @ 03:16:32 #27
145146 Andyy
pi_70467691
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 04:42 schreef Blackviper het volgende:
Was ze ook leuk? Anders is het compleet onbelangrijk

ps waar train jij eigenlijk?
Mwah, het was een vrij onopvallende vrouw, wel heeft ze veel praktijk ervaring en ook daadwerkelijk mensen omgelegd (en ervaart hoe sommige Krav Maga technieken faalden)
Ook kon ze harder slaan dan zo'n brede gast van 2 meter (kregen we ook les in, grootste deel van de kracht komt van je lichaam niet uit je armen (dus benen buik etc) )
Ze gaf ons een beetje psychologische les (we moesten haar slaan, ook al zei ze dat we voluit moesten slan, niemand deed het omdat het onze intentie niet was om haar te verwonden/slaan, we moesten aan de intentie werken om iemand ook echt te willen "vernietigen" mocht het nodig zijn)
en ze demonstreerde wat technieken die hadden gefaald, en hoe het wel zou moeten

Oh, en ik train bij Asdonck

[ Bericht 4% gewijzigd door Andyy op 29-06-2009 03:26:58 ]
  FOK!fotograaf maandag 29 juni 2009 @ 03:24:54 #28
145146 Andyy
pi_70467725

dat is d'r dus, alleen geen flauw idee wat ze zegt
  maandag 29 juni 2009 @ 11:43:40 #29
76625 Blackviper
pi_70472935
Volgens mij is ze Italiaans en heet ze familie in Israël of zo iets..

Maar meer begrijp ik er ook niet uit
pi_70680841
Meldt zich!
Nog mensen die mee hebben gedaan aan de workshop van Witkamp?
  zondag 5 juli 2009 @ 22:21:09 #31
76625 Blackviper
pi_70683193
aah een vrouw die KM doet Ik vind dat er bij ons veel te weinig zijn. Blijkbaar zijn er veel bang der nagels te breken

Witkamp ken ik niet maar google leert mij dat hij iets zelf bedacht heeft om krav maga heen. Dus ik weet niet wat je dan wel en niet krijgt van KM. Tenzij t niet die kerel uit Groningen is.

Morgenavond ga ik proefles BJJ doen Kijken of ik mijn sport verzameling weer eens kan uitbreiden.
pi_70683565
Nee, hij komt niet uit Groningen van origine. Google leert mij dat het wel om de juiste persoon gaat.
Onze sportclub is door hem opgezet en uitbesteed. De instructor geeft enkel en alleen training in KM.

Tsjah, inderdaad weinig vrouwen.. ik train ook voornamelijk met mannen.

Edit: Fred Witkamp is de volledige naam. Vandaag zou er een workshop zijn in Lelystad geloof ik..

[ Bericht 20% gewijzigd door Cetera op 05-07-2009 22:36:23 ]
  zondag 5 juli 2009 @ 22:49:03 #33
76625 Blackviper
pi_70684302
spartanfights in groningen hij staat daar bij de instructeurs en dat kapap is gebeaseerd op oa KM.

Waar train jij dan? Niet bij de bovenstaande school?
  FOK!fotograaf zondag 5 juli 2009 @ 23:07:20 #34
145146 Andyy
pi_70685042
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:21 schreef Blackviper het volgende:
aah een vrouw die KM doet Ik vind dat er bij ons veel te weinig zijn. Blijkbaar zijn er veel bang der nagels te breken
Ik ben altijd blij als ik met een vrouwelijk persoon moet sparren of stootoefeningen moet doen
  zondag 5 juli 2009 @ 23:09:15 #35
76625 Blackviper
pi_70685106
Ik ben altijd bang dat ik het te hard doe..
Maar dat er wel vanaf als ik een keihard knietje in mijn ballen krijg..
pi_70685115
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:49 schreef Blackviper het volgende:
spartanfights in groningen hij staat daar bij de instructeurs en dat kapap is gebeaseerd op oa KM.

Waar train jij dan? Niet bij de bovenstaande school?
Nope, Bodyshape Leeuwarden.
pi_70685143
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:09 schreef Blackviper het volgende:
Ik ben altijd bang dat ik het te hard doe..
Maar dat er wel vanaf als ik een keihard knietje in mijn ballen krijg..
Ha! Ik moest afgelopen woensdag sparren tegen een man van 70.. Ik was bang dat ik te hard deed, tot ik een onwijze stoot kreeg. Tsjah, dan is het inderdaad snel over!
  zondag 5 juli 2009 @ 23:15:24 #38
76625 Blackviper
pi_70685369
Al lang bezig dan?
pi_70685431
Neu net.. Ik mocht van m'n ouders niet op een vechtsport (dus ook geen zelfverdediging) want dat zou toch alleen maar dom trappen zijn.. Woon sinds september op mezelf en via een vriend ben ik erbij gekomen.. net een paar maandjes, dus het stelt nog weinig voor. Al heb ik m'n vader laatst wel gevloerd en daarna een armklem
pi_70685460
Hoe zit dat trouwens met jullie? Waar trainen jullie / hoe lang etc?
  zondag 5 juli 2009 @ 23:24:44 #41
76625 Blackviper
pi_70685737
8 Maanden, Leiden; Krav Maga Nederland olv Branimir Tudjan.

Dat rollebollen is altijd wel leuk met de dames Ik weet nog wel toen ik er net was.. Moesten we een choke tegen de muur aan verdedigen begint met een duw. Dus dat deed een meisje bij mij (die inmiddels gestopt was). Mijn opmerking was; "Normaal gesproken heb ik er niet echt problemen mee als een meid mij tegen de muur gooit. Maar als het zo moet..."
pi_70685895
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:24 schreef Blackviper het volgende:
8 Maanden, Leiden; Krav Maga Nederland olv Branimir Tudjan.

Dat rollebollen is altijd wel leuk met de dames Ik weet nog wel toen ik er net was.. Moesten we een choke tegen de muur aan verdedigen begint met een duw. Dus dat deed een meisje bij mij (die inmiddels gestopt was). Mijn opmerking was; "Normaal gesproken heb ik er niet echt problemen mee als een meid mij tegen de muur gooit. Maar als het zo moet..."
Haha, ja, zo gaat dat! 't Is ook nogal wat teambuilding, elkaar zo in het kruis grijpen bijvoorbeeld.
Maar ach, dat hoort erbij
  zondag 5 juli 2009 @ 23:35:14 #43
76625 Blackviper
pi_70686111
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:29 schreef Cetera het volgende:

[..]

Haha, ja, zo gaat dat! 't Is ook nogal wat teambuilding, elkaar zo in het kruis grijpen bijvoorbeeld.
Maar ach, dat hoort erbij
Nou dat in het kruis grijpen heb ik bij gasten minder moeite mee omdat ik weet dat deze een tok dragen.. Maar niet alle dames hebben dan.. Dus het voelt net alsof je er 1tje aanrand..

Waren ook een keer 2 meisjes die proefles kwamen doen. En we doen bij de warming up vaak een opdracht waarbij de 1 een vuist voor de borst van de ander houdt en die persoon dan overal moet volgen zonder dat de vuist tegen die persoon aankomt of te ver er vanaf. En die begonnen toen moeilijk te doen dat ze met elkaar wouden trainen omdat er anders iemand wellicht tegen haar borsten aan kwam.. Maar de policy is "ervaren" mensen trainen met minder ervaren mensen en niet met elkaar dan leer je niets.. Maar goed die hebben we na die les ook niet meer gezien.

Verder kan het op deze manier van contact best wel confronterend zijn als je als vrouw dat bijvoorbeeld komt doen omdat je juist bent aangerand op straat of lastig bent gevallen etc etc..
Niet alleen als vrouw ook als man en je bent/was slachtoffer van zinloos geweld. Ik vind de drills dan ook wel erg realistisch (in het donker, kleine ruimtes, licht in je gezicht, meerdere mensen, schreeuwen en schelden etc etc) en wellicht is dat dan ook de reden dat sommige mensen gewoon afhaken.
pi_70686829
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:35 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Nou dat in het kruis grijpen heb ik bij gasten minder moeite mee omdat ik weet dat deze een tok dragen.. Maar niet alle dames hebben dan.. Dus het voelt net alsof je er 1tje aanrand..

Waren ook een keer 2 meisjes die proefles kwamen doen. En we doen bij de warming up vaak een opdracht waarbij de 1 een vuist voor de borst van de ander houdt en die persoon dan overal moet volgen zonder dat de vuist tegen die persoon aankomt of te ver er vanaf. En die begonnen toen moeilijk te doen dat ze met elkaar wouden trainen omdat er anders iemand wellicht tegen haar borsten aan kwam.. Maar de policy is "ervaren" mensen trainen met minder ervaren mensen en niet met elkaar dan leer je niets.. Maar goed die hebben we na die les ook niet meer gezien.

Verder kan het op deze manier van contact best wel confronterend zijn als je als vrouw dat bijvoorbeeld komt doen omdat je juist bent aangerand op straat of lastig bent gevallen etc etc..
Niet alleen als vrouw ook als man en je bent/was slachtoffer van zinloos geweld. Ik vind de drills dan ook wel erg realistisch (in het donker, kleine ruimtes, licht in je gezicht, meerdere mensen, schreeuwen en schelden etc etc) en wellicht is dat dan ook de reden dat sommige mensen gewoon afhaken.
Hm, daar heb ik geen ervaring mee.. wij dragen geen van allen een tok en drills hebben we tot nu toe nog niet gehad.. het is gewoon een soort zaaltje in de sportschool.
Ik vind het wel wat dom gelul van die meiden.. Kom op zeg, zoiets weet je. Dan moet je daar niet aan beginnen.. de policy is inderdaad dat je met ervaren mensen traint. Ik ben gelijk begonnen met m'n vriend en we sparren wel tegen elkaar, maar de oefeningen worden uitgeoefend op ervaren personen. We hebben het wel eens geprobeerd, maar dat werkt voor geen meter.. Zo leer je inderdaad nooit wat.
  FOK!fotograaf maandag 6 juli 2009 @ 00:01:54 #45
145146 Andyy
pi_70687054
och ja...
een paar keer had ik zo'n vet lekker ding van ongeveer mijn leeftijd tegenover me. sla elkaar op de borst was de opdracht
ik durfde alleen op d'r schouder te "slaan"(zachtjes duwen )
  maandag 6 juli 2009 @ 00:04:01 #46
76625 Blackviper
pi_70687132
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:55 schreef Cetera het volgende:

[..]

Hm, daar heb ik geen ervaring mee.. wij dragen geen van allen een tok en drills hebben we tot nu toe nog niet gehad.. het is gewoon een soort zaaltje in de sportschool.
Ik vind het wel wat dom gelul van die meiden.. Kom op zeg, zoiets weet je. Dan moet je daar niet aan beginnen.. de policy is inderdaad dat je met ervaren mensen traint. Ik ben gelijk begonnen met m'n vriend en we sparren wel tegen elkaar, maar de oefeningen worden uitgeoefend op ervaren personen. We hebben het wel eens geprobeerd, maar dat werkt voor geen meter.. Zo leer je inderdaad nooit wat.
Hier een filmpje van de drills en oefeningen die we zoal doen. Wel veel meer dan dat hoor.

Krijg de indruk dat het bij jullie wat milder is. Wij hebben bitje in tok. Soms zelfs borst bescherming (soort kogelvrij vest ding) en helm op.. En dan mag je helemaal los.
pi_70687699
tvp, dit lijkt me wel wat om in september eens mee te beginnen.
Cool story, Hansel.
pi_70695790
@ Blackviper

Op welk niveau train je?
  maandag 6 juli 2009 @ 12:20:21 #49
76625 Blackviper
pi_70695896
Weet ik veel wij doen niet aan levels. Leraar vind dat onzin omdat mensen dan dingen gaan leren speciaal voor de examens ipv reality based dingen. Verder vindt hij dat eenieder gelijk is ongeacht rang en ervaring..

edit:Officieel heet het ook Contact Combat Krav Maga, we hebben dus ook weleens oefeningen gehad met MP5 en wat je moet doen als iemand explosieven gooit.
pi_70695921
quote:
Op maandag 6 juli 2009 00:04 schreef Blackviper het volgende:

[..]

een filmpje van de drills en oefeningen die we zoal doen. Wel veel meer dan dat hoor.

Krijg de indruk dat het bij jullie wat milder is. Wij hebben bitje in tok. Soms zelfs borst bescherming (soort kogelvrij vest ding) en helm op.. En dan mag je helemaal los.
Hm, ik herken heel wat oefeningen toch wel.. Punt is dat we ons tot de bouwvak vooral focusen op verwurgingen.. Gebruiken jullie daar ook bitjes etc voor?
  maandag 6 juli 2009 @ 12:25:03 #51
76625 Blackviper
pi_70696056
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:20 schreef Cetera het volgende:

[..]

Hm, ik herken heel wat oefeningen toch wel.. Punt is dat we ons tot de bouwvak vooral focusen op verwurgingen.. Gebruiken jullie daar ook bitjes etc voor?
Ja soms krijg je toch, onbedoeld een tik of een kopstoot. Verder is het wel fijn met bijvoorbeeld rear naked choke dat je niet op je tong kan buiten omdat je al op je bitje bijt. Vaak met oefeningen als je uit de choke komt ga je door met knieën en ellebogen en zo vang je dus ook nog weleens een knie op je muil ofzo. Daarom heb we ook altijd een tok want de knieën, kicks en stoten naar het lichaam geven we gewoon.

edit: Met dit soort dingen dus. Die wegen net zoveel als een echte.. Je hebt er nog meer van. Dat soort dingen doen we echt af en toe hoor.. Want wanneer is de kans dat je iemand met een MP5 voor je krijgt.. Behalve als je de Marechaussee gaat vervelen op Schiphol
pi_70696268
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:20 schreef Blackviper het volgende:
Weet ik veel wij doen niet aan levels. Leraar vind dat onzin omdat mensen dan dingen gaan leren speciaal voor de examens ipv reality based dingen. Verder vindt hij dat eenieder gelijk is ongeacht rang en ervaring..

edit:Officieel heet het ook Contact Combat Krav Maga, we hebben dus ook weleens oefeningen gehad met MP5 en wat je moet doen als iemand explosieven gooit.
Examens? Daar werken we niet mee.. voorzover ik weet valt Krav Maga onder KAPAP.
We maken onderscheid tussen 'beginners' en 'gevorderden', ik train met beide mee.
pi_70696313
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:25 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Ja soms krijg je toch, onbedoeld een tik of een kopstoot. Verder is het wel fijn met bijvoorbeeld rear naked choke dat je niet op je tong kan buiten omdat je al op je bitje bijt. Vaak met oefeningen als je uit de choke komt ga je door met knieën en ellebogen en zo vang je dus ook nog weleens een knie op je muil ofzo. Daarom heb we ook altijd een tok want de knieën, kicks en stoten naar het lichaam geven we gewoon.

edit: Met dit soort dingen dus. Die wegen net zoveel als een echte.. Je hebt er nog meer van. Dat soort dingen doen we echt af en toe hoor.. Want wanneer is de kans dat je iemand met een MP5 voor je krijgt.. Behalve als je de Marechaussee gaat vervelen op Schiphol
Aah, ik vermoed dat we daar ook mee gaan werken wanneer het 'seizoen' weer begint.. het is nu toch voornamelijk de afsluiting, vermoed ik. We zullen zien!
  maandag 6 juli 2009 @ 12:35:26 #54
76625 Blackviper
pi_70696384
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:31 schreef Cetera het volgende:

[..]

Examens? Daar werken we niet mee.. voorzover ik weet valt Krav Maga onder KAPAP.
We maken onderscheid tussen 'beginners' en 'gevorderden', ik train met beide mee.
ow dan doen jullie idd ook geen levels.. Ik doe ook mee met zowel gevorderden als beginners.

Als je school lid is van bijvoorbeeld de IKMF kan je examens doen:
quote:
van een of andere IKMF school

EXAMENS
Na een relatief korte tijd doe je examens. Dit is mogelijk omdat de technieken zo makkelijk aan te leren zijn. Bij de eerste gradaties is dat al na drie of vier maanden.

Even de levels en gradaties op een rij;

Practitioner Level (1, 2, 3, 4, 5)
Graduate Level (1, 2, 3, 4, 5)
Expert Level (1, 2, 3, 4, 5)
Master Level (1, 2, 3)
pi_70696720
Aah oke! Thanks voor de info.. Deze zijn mij helemaal niet bekend, dus ik vermoed ook niet dat we daarmee werken..
  maandag 6 juli 2009 @ 12:59:56 #56
76625 Blackviper
pi_70697268
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:45 schreef Cetera het volgende:
Aah oke! Thanks voor de info.. Deze zijn mij helemaal niet bekend, dus ik vermoed ook niet dat we daarmee werken..
Graag gedaan.. Maar idd zei ik al eerder dat die witkamp dat kapap doet. Volgens wikipedia is krav maga gebaseerd op kapap (eerst dacht ik dat het andersom was)
pi_70699017
Er zullen wel meerdere varianten van zijn.. Nu ben ik wel benieuwd hoe jullie trainingen eruit zien eigenlijk!
  maandag 6 juli 2009 @ 14:01:04 #58
76625 Blackviper
pi_70699381
Kom je gezellig langs Is maar paar uurtjes rijden haha
pi_70708574
Ach, die paar uurtjes..
Is er niet iets als een KAPAP-event? ^^ We hadden laatst wel in Leeuwarden een event met allemaal verschillende vechtsporten..
  maandag 6 juli 2009 @ 18:45:05 #60
76625 Blackviper
pi_70710314
Ik had er pas van gehoord toen ik op die kerel zijn naam ging googlen.. Dus geen idee eigenlijk.
pi_70719517
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:20 schreef Cetera het volgende:

[..]

Ik heb ook bij de meeste oefeningen mijn bitje in hoor. En toc sowieso altijd.
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:25:18 #62
76625 Blackviper
pi_70797995
zo weer lekker geoefend vanavond
pi_70817828
Gisteravond voor 't eerst messentraining gehad..
  donderdag 9 juli 2009 @ 16:42:23 #64
76625 Blackviper
pi_70817882
En, figuurlijk gesproken, overleeft? of ongeveer 20x overleden?
pi_70824574
Meermalen overleden, inderdaad! Maar ik vond 't echt supervet, omdat we nu alleen trainingen hebben gehad met verwurgingen. Ik ben wel iets te snel in stabben, m'n tegenstander hield me niet meer bij.. ^^
Jammer dat zo weinig mensen deze sport kennen.. (of misschien juist niet) maar het is wel een van de vetste dingen die je kunt doen. Naast boksen, natuurlijk. Al doe ik dat alleen in m'n spare time als ik in m'n ouderlijk huis ben, want daar hangt de boksbal.
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:37:41 #66
76625 Blackviper
pi_70833335
Ach je moet er ook op rekenen dat als je ooit iemand met een mes tegenkomt dat je of gewoon weggaat of gestoken gaat worden..

Het is belangrijk om zo lang mogelijk ze ver mogelijk weg te blijven van het mes.. in tegenstelling tot bij een vuurwapen dan wil je juist zo dicht mogelijk zijn om te kunnen controleren..
pi_70848429
Na m'n vakantie ga ik het hier in Nijmegen ook oppakken, ben benieuwd
Heb jaren geleden al eens gekeken maar toen was het eigenlijk alleen (goed) mogelijk in Leiden en dat was me iets te ver.. Lopen hier in dit topic nog mensen rond die in Nijmegen aan KM doen?
pi_70880627
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:37 schreef Blackviper het volgende:
Ach je moet er ook op rekenen dat als je ooit iemand met een mes tegenkomt dat je of gewoon weggaat of gestoken gaat worden..

Het is belangrijk om zo lang mogelijk ze ver mogelijk weg te blijven van het mes.. in tegenstelling tot bij een vuurwapen dan wil je juist zo dicht mogelijk zijn om te kunnen controleren..
Precies.. maar beter zorg je eerst de boel niet uit de hand loopt. Ik zie dit dan ook meer als 'het alternatief'.

Moest wel lachen trouwens, m'n vader is best hardhandig en die vond 't grappig om me te verwurgen (wel voor de gein trouwens). Dus in een reflex sla ik hem in z'n huidplooien.. Had meteen effect. De vorige dag had hij er nog last van en enige blauwe plekken
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:49:30 #69
76625 Blackviper
pi_70882301
Net terug van training.. pff trainen met een kater is zwaaaar!
pi_70891644
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:49 schreef Blackviper het volgende:
Net terug van training.. pff trainen met een kater is zwaaaar!
Haha dat zal best! Toch voldoening dat je wel gegaan bent..?

Ik heb aankomende woensdag training van een andere gozer, topvent. Wordt dus vooral conditie en we gaan veel kicks doen en 'slaan'. Hoe zijn die trainingen, vroeg ik me af? Heb er iig wel erg veel zin in!
pi_70891656
En hoe blijven jullie fit en in conditie? Want ja, die push up / sit ups en het warmlopen is allemaal leuk en aardig (en vermoeiend!) maar je krijgt er nou niet bepaald een toplijf van om het zo te zeggen..
  FOK!fotograaf zondag 12 juli 2009 @ 01:12:21 #72
145146 Andyy
pi_70892046
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 17:40 schreef Cetera het volgende:

[..]

Precies.. maar beter zorg je eerst de boel niet uit de hand loopt. Ik zie dit dan ook meer als 'het alternatief'.

Moest wel lachen trouwens, m'n vader is best hardhandig en die vond 't grappig om me te verwurgen (wel voor de gein trouwens). Dus in een reflex sla ik hem in z'n huidplooien.. Had meteen effect. De vorige dag had hij er nog last van en enige blauwe plekken
een vriendin van me nam me een keer in een houdgreep, uit refles ging m'n linkerarm d'r gezicht op en d'r ogen (stuk tussen je ogen en je schedel) in
iedereen ons aankijken
  zondag 12 juli 2009 @ 01:33:57 #73
76625 Blackviper
pi_70892364
quote:
Op zondag 12 juli 2009 00:47 schreef Cetera het volgende:
En hoe blijven jullie fit en in conditie? Want ja, die push up / sit ups en het warmlopen is allemaal leuk en aardig (en vermoeiend!) maar je krijgt er nou niet bepaald een toplijf van om het zo te zeggen..
Nou wij doen ook veel conditie drills.. Dus gewoon non stop stoten etc.. Erg vermoeiend..
En toplijf.. tja dat heb ik allang opgegeven haha
pi_70900475
@ Andyy
Risico van het vak En ze zal vast wel tegen een stootje kunnen, toch?

@ Blackviper
Ja nouja, ik wil toch wel echt werken aan m'n conditie. 'k Had vroeger een topconditie, totdat ik geen tijd meer had voor sport en begon te roken Onwijs slechte combinatie.. dus stoppen met roken en meer trainen lijkt me de beste oplossing!
  zondag 12 juli 2009 @ 16:54:33 #75
76625 Blackviper
pi_70905574
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:28 schreef Cetera het volgende:
@ Andyy
Risico van het vak En ze zal vast wel tegen een stootje kunnen, toch?

@ Blackviper
Ja nouja, ik wil toch wel echt werken aan m'n conditie. 'k Had vroeger een topconditie, totdat ik geen tijd meer had voor sport en begon te roken Onwijs slechte combinatie.. dus stoppen met roken en meer trainen lijkt me de beste oplossing!
Tja had je maar niet moeten roken haha

Maar goed je kan ook altijd er nog wat bij doen.. Hardlopen ofzo. Ik ga in september beginnen met BJJ en MMA erbij.
pi_70942733
quote:
Op zondag 12 juli 2009 16:54 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Tja had je maar niet moeten roken haha

Maar goed je kan ook altijd er nog wat bij doen.. Hardlopen ofzo. Ik ga in september beginnen met BJJ en MMA erbij.
*noobheid*
Wat is BJJ en MMA?
  maandag 13 juli 2009 @ 19:48:35 #77
76625 Blackviper
pi_70943171
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:35 schreef Cetera het volgende:

[..]

*noobheid*
Wat is BJJ en MMA?
Brazilian Jiu Jitsu en Mixed Martial Arts
pi_70943296
Dat BJJ lijkt me wel vet!
  maandag 13 juli 2009 @ 20:03:12 #79
76625 Blackviper
pi_70943654
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:52 schreef Cetera het volgende:
Dat BJJ lijkt me wel vet!
Zoals ik al eerder geroepen heb eerder. Het is onwijs zwaar.. Zeker als je die trucjes niet kent.. Je probeert alles op kracht te doen was echt gesloopt bij die proefles
pi_70946554
Tijd voor de echte training dus!
  maandag 13 juli 2009 @ 21:41:59 #81
76625 Blackviper
pi_70947293
Dat sowieso.. Eerst de zomer stop Dus dan is de conditie weer pleiten.. Kan ik weer opnieuw beginnen

Krijgen nog wel buiten training bij KM maar wanneer is nog niet bekend..
pi_70950013
We hebben 3 weken geen training, dus dat valt nog wel mee..
pi_70954729
Bij ons zijn ze de dojo aan het verbouwen, dus nou hebben we buitentrainingen in een park.. Das ook wel vet!
  donderdag 16 juli 2009 @ 16:20:56 #84
76625 Blackviper
pi_71037668
Mogen ze bij ons ook wel eens doen.. oude zooi..
of iig een airco!

Zaterdag laatste les..
pi_71042434
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 01:09 schreef Booomer het volgende:
Bij ons zijn ze de dojo aan het verbouwen, dus nou hebben we buitentrainingen in een park.. Das ook wel vet!
Dat lijkt me vet, buiten trainen!

Heb gister 2,5 uur gebokst.. M'n handen zijn naar de klote, maar wat een heerlijk gevoel!
  donderdag 16 juli 2009 @ 19:10:11 #86
76625 Blackviper
pi_71042659
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:01 schreef Cetera het volgende:

[..]

Dat lijkt me vet, buiten trainen!

Heb gister 2,5 uur gebokst.. M'n handen zijn naar de klote, maar wat een heerlijk gevoel!
lekker spierpijn in je schouders en armen zeker?
pi_71043325
Ik begin in Augustus ook eindelijk met Krav Maga. Zo te lezen zal mijn conditie goed van pas komen. In de zomer 'hiit' ik altijd, 20 minuten op de fiets, en dan om de 30 seconden wisselen tussen normaal tempo en sprinten. Dat sloopt je in het begin echt hard

De school is trouwens aangesloten bij de IKMF, dus daar werken ze automatisch met die levels en gradaties ?
  donderdag 16 juli 2009 @ 19:36:40 #88
76625 Blackviper
pi_71043372
Dunno.. zou ik wel denken.. wellicht dat mensen die bij scholen zitten die aangesloten zijn bij de IKMF daar uitsluitsel over kunnen geven.
pi_71044610
Goed dat je aan je conditie werkt! Die heb je inderdaad wel nodig.. Al is het alleen al om een drill vol te houden of om 'normaal' warm te lopen.
pi_71640773
Ik ben al een tijd aan het overwegen deze sport te gaan beoefenen en puur voor datgene waarvoor het bedoeld is: zelfverdediging.

Ik zit wel met het volgende. Mijn ervaring met contactsporten is nul. Mijn lichaamslengte is tamelijk klein (1.74), ik ben een vedergewicht en over mijn fysieke kracht zal ik maar zwijgen. Zijn er voor mij dan toch mogelijkheden deze cursus te volgen? Of is het toch verstandiger eerst wat sterker te worden door middel van bijvoorbeeld fitness? Na hoeveel trainingen kan ik al resultaat verwachten?

De laatste tijd voel ik mij, ook al woon ik in een boerengat van 5.000 inwoners, steeds vaker onveilig op straat. Daar wil ik graag wat aan doen door het volgen van zo'n cursus.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:17:38 #91
76625 Blackviper
pi_71646345
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 01:32 schreef Botje96 het volgende:
Ik ben al een tijd aan het overwegen deze sport te gaan beoefenen en puur voor datgene waarvoor het bedoeld is: zelfverdediging.

Ik zit wel met het volgende. Mijn ervaring met contactsporten is nul. Mijn lichaamslengte is tamelijk klein (1.74), ik ben een vedergewicht en over mijn fysieke kracht zal ik maar zwijgen. Zijn er voor mij dan toch mogelijkheden deze cursus te volgen? Of is het toch verstandiger eerst wat sterker te worden door middel van bijvoorbeeld fitness? Na hoeveel trainingen kan ik al resultaat verwachten?

De laatste tijd voel ik mij, ook al woon ik in een boerengat van 5.000 inwoners, steeds vaker onveilig op straat. Daar wil ik graag wat aan doen door het volgen van zo'n cursus.
Ik ben 1.67 en 68 kilo.

Kracht doe je vanzelf wel op. Doe gewoon een proefles.. Bij ons zitten ook dunne mannetjes en die gaan ook gewoon tegen kerels van 100 kilo..

Ik train ook met portiers en die krijg ik ook naar de grond... Gewoon iets harder schoppen of duwen

Ik denk dat trouwens zo een cursus die ze tegenwoordig bijna op iedere fitnesschool geven niets aan je gevoel van onveiligheid doet. Het gaat ook om alles eromheen... Dus nabootsen van verschillende situaties en niet alleen maar oefeningetjes doen..
pi_71657582
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:17 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Ik ben 1.67 en 68 kilo.

Kracht doe je vanzelf wel op. Doe gewoon een proefles.. Bij ons zitten ook dunne mannetjes en die gaan ook gewoon tegen kerels van 100 kilo..

Ik train ook met portiers en die krijg ik ook naar de grond... Gewoon iets harder schoppen of duwen

Ik denk dat trouwens zo een cursus die ze tegenwoordig bijna op iedere fitnesschool geven niets aan je gevoel van onveiligheid doet. Het gaat ook om alles eromheen... Dus nabootsen van verschillende situaties en niet alleen maar oefeningetjes doen..

Cursus is het verkeerde woord. Ik wil het natuurlijk wel bij een officiële school doen .
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:27:57 #93
76625 Blackviper
pi_71657840
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:17 schreef Botje96 het volgende:

[..]

Cursus is het verkeerde woord. Ik wil het natuurlijk wel bij een officiële school doen .
Ow okeej Nou ja je bent iig groter dan ik dus je zal t vast overleven
pi_71797746
Even een tvptje. Ben zelf ook wel geïnteresseerd om met krav maga te beginnen en er zit bij in de buurt, Breukelen, een school.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:19:05 #95
76625 Blackviper
pi_71801107
Begint populair te worden..

Heb as zondag buiten training van 10:00 tot 14:00.. Moet om 9:45 verzamelen..
Helaas kom ik pas rond 2:00 terug (naar schatting) uit Hilvarenbeek.. Dat wordt dus een zware training.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:31:38 #96
145146 Andyy
pi_71801560
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 01:32 schreef Botje96 het volgende:

Het is geen cursus.
en iemand van 2 meter, 120 kilo moet zelfs achteruit stappen door trappen en stoten van mij (1.84, 65 kg)
pi_71968926
Ik heb mn eerste 2 trainingen gehad. Beide keren na de warming up duizelig geweest, even rust moeten pakken (en ik meende nog wel dat ik conditie had ). Al een paar blauwe plekken van de 360 verdediging (of eigenlijk het aanvallen ), dus het bevalt me prima

Is er iemand hier die naast het krav maga ook nog aan fitness doet, en zijn fitnessschema op krav maga heeft aangepast ?
pi_71969763
Pfff... Al 4 weken niet getraind i.v.m. een gebroken hand.. :S Nou is het gips er eindelijk af, zegt de dokter dat ik nóg 4-6 weken niet mag stoten!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:44:43 #99
76625 Blackviper
pi_71973977
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 00:37 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Ik heb mn eerste 2 trainingen gehad. Beide keren na de warming up duizelig geweest, even rust moeten pakken (en ik meende nog wel dat ik conditie had ). Al een paar blauwe plekken van de 360 verdediging (of eigenlijk het aanvallen ), dus het bevalt me prima

Is er iemand hier die naast het krav maga ook nog aan fitness doet, en zijn fitnessschema op krav maga heeft aangepast ?
Mooi is dat he Heb afgelopen weekend buiten training gehad 4 uur getraind.. Wel lekker bruin geworden

Ik deed fitness maar op een gegeven moment was mijn kaart verlopen en ben ik ermee gestopt vanaf volgende week begin ik met BJJ en MMA dus ook geen tijd meer voor train dan 5 keer per week. Deed niets speciaals om bij krav maga te passen maar goed ik had al een redelijk goede conditie.
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 01:22 schreef Booomer het volgende:
Pfff... Al 4 weken niet getraind i.v.m. een gebroken hand.. :S Nou is het gips er eindelijk af, zegt de dokter dat ik nóg 4-6 weken niet mag stoten!
Iemand te hard geslagen? Of moest de muur het ontgelden thuis Zou maar gewoon je rust pakken want anders komt je er nooit goed vanaf..
pi_71978165
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:44 schreef Blackviper het volgende:
[..]

Iemand te hard geslagen? Of moest de muur het ontgelden thuis Zou maar gewoon je rust pakken want anders komt je er nooit goed vanaf..
Nee gevallen..
pi_72031188
Een tvp voor een vriend. Kan er niemand een leuke OP maken met wat Krav Maga is en wat linkjes erin?
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
  donderdag 20 augustus 2009 @ 10:45:12 #102
76625 Blackviper
pi_72033229
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:10 schreef zesje het volgende:
Een tvp voor een vriend. Kan er niemand een leuke OP maken met wat Krav Maga is en wat linkjes erin?
Zo een storm loopt dit topic ook weer niet..
Met google kom je er vast wel uit.. Zo niet kan je het altijd hier even vragen of als je teveel vrije tijd hebt knutsel je zelf even een OP in elkaar
pi_72183721
Ik kickboks nu al een tijdje maar krav maga lijkt me ook wel leuk om te doen.

is er al iemand om een bewijs van goed gedrag gevraagt voor krav maga ?

heb namelijk wel een (klein) kruisje achter m,n naam staan....
  woensdag 26 augustus 2009 @ 22:04:29 #104
76625 Blackviper
pi_72184555
Nee ik niet.. Volgens mij niemand vraag het anders ff na bij de school waar je wilt trainen..
  FOK!fotograaf woensdag 26 augustus 2009 @ 22:14:54 #105
145146 Andyy
pi_72184879
Is inderdaad afhankelijk van je school
pi_72449080
Nou, vandaag m'n 2e training gehad, flink pijnlijke polsen van de 360-defense maar wat is het een vette sport
Hebben nu vers. chokes/headlocks gedaan, 360 defense (+ low knife attacks), echt leuk om te zien dat de meeste bewegingen die je moet maken gebaseerd zijn op je 'schrikreactie'.

[ Bericht 1% gewijzigd door Earry op 04-09-2009 23:26:06 ]
pi_72449654
eck foutje
  zondag 6 september 2009 @ 02:41:13 #108
76625 Blackviper
pi_72478044
Waar doe je het?
pi_72512673
In Nijmegen
pi_73020961
Ik begin dinsdag Ben benieuwd
  FOK!fotograaf dinsdag 22 september 2009 @ 22:09:02 #111
145146 Andyy
pi_73021665
Wauw, kickje.
Ben vandaag voor het eerst in 2 maanden ofzo weer gegaan
pi_73023970
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:09 schreef Andyy het volgende:
Wauw, kickje.
Ben vandaag voor het eerst in 2 maanden ofzo weer gegaan
Ik gister ook voor het eerst in 2 weken ofzo. Tering, dat merk je wel hoor
  dinsdag 22 september 2009 @ 23:36:20 #113
76625 Blackviper
pi_73025186
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:04 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

Ik gister ook voor het eerst in 2 weken ofzo. Tering, dat merk je wel hoor
Ik ben gewoon netjes braaf geweest Ben nu ook met BJJ begonnen vind dat nog tikkeltje zwaarder dan krav maga..
pi_73091452
Ik ga a.s. zaterdag eens kijken in Leiden. Ben wel erg benieuwd! Heb er in ieder geval zin in
I'm dead Pete. Dead people don't like company. (Johnny Quid)
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:17:48 #115
76625 Blackviper
pi_73103072
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 08:47 schreef exec het volgende:
Ik ga a.s. zaterdag eens kijken in Leiden. Ben wel erg benieuwd! Heb er in ieder geval zin in
Wees welkom
Het is in de zaal boven de trap op dus na het omkleden
pi_73104082
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:17 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Wees welkom
Het is in de zaal boven de trap op dus na het omkleden
Thanks, komt wel goed lijkt me. Filmpje wat je eerder postte zag er goed uit!
Ik kom ruim op tijd dan kan ik rustig me weg vinden maar thanks voor de info.

Hoe zit het met parkeren daar trouwens? (Is wel handig om te weten aangezien ik met de auto kom)
  vrijdag 25 september 2009 @ 20:17:04 #117
76625 Blackviper
pi_73109389
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:58 schreef exec het volgende:

[..]

Thanks, komt wel goed lijkt me. Filmpje wat je eerder postte zag er goed uit!
Ik kom ruim op tijd dan kan ik rustig me weg vinden maar thanks voor de info.

Hoe zit het met parkeren daar trouwens? (Is wel handig om te weten aangezien ik met de auto kom)
zit een parkeer terrein voor.. Meestal is er wel plaats behalve als er een toernooi is in de grote zaal (basketbal of zaalvoetbal) maar dan zet je hem gewoon langs de stoep ofzo..

Ik kom ook met de auto en heb altijd wel plek..
  zaterdag 26 september 2009 @ 17:49:36 #118
76625 Blackviper
pi_73129231
En hoe was t? Ik was er zelf niet.. ben al tijdje ziek
pi_73144309
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 17:49 schreef Blackviper het volgende:
En hoe was t? Ik was er zelf niet.. ben al tijdje ziek
Ja was super, nog beetje onwennig in het begin, en de warming up was zwaar, kon wel merken dat ik al een tijd niet meer had gesport. Mensen waren erg behulpzaam en vriendelijk en willen het je graag goed leren.
Ik voel het nog wel in ieder geval, de training
Ik ben ieder geval erg onder de indruk, ik heb al wat vechtsporten gedaan maar nooit eentje met 'full contact' zeg maar.

Ik heb een inschrijfformulier meegenomen en reeds ingevuld. Moet nu eerst nog een bitje regelen en later bokshandschoenen.

Ik keek al onder de aanwezige mensen naar iemand van je lengte (wat je eerder had gepost) maar ik zag zo gauw niemand
Volgende keer beter woensdag ben ik er weer.

PS: zie je PM box

[ Bericht 4% gewijzigd door exec op 27-09-2009 14:45:18 ]
pi_73222540
Ook net terug van de eerste training. Vond het erg tof en was opzich goed te doen. Je merkt al wel dat je moet bikkelen. Geen grapjes, want dat is direct 50 push ups
Verder zeker tof, goed voor de conditie en het is lekker druk! Donderdag weer, heb er nou al zin in
  FOK!fotograaf dinsdag 29 september 2009 @ 22:09:05 #121
145146 Andyy
pi_73224908
Jezus, er zitten 2 irritante turken bij mij.
Moesten we met 1 in het midden en de rest met kussens, zij gingen steeds slaan en dan weer weglopen. lafaards, ik rende erachteraan en sloeg met opzet een paar keer mis(het kussen) en zij renden weg uit de groep en als ik weer bezig met anderen was durfden ze weer
  woensdag 30 september 2009 @ 18:51:02 #122
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_73251072
Had hiervoor een speciaal topic geopend, maar er was daar al een topic over blijkbaar

Ik zit al een tijdje met het idee in m'n hoofd om aan Krav Maga te gaan beginnen. Met name de korte leerduur spreekt mij aan, dus niet zoals je bij karate, juitsu en andere "vechtsporten" eerst een paar jaar ervaring moet hebben. Wil het voornamelijk doen vanwege het zelfverdedigings aspect van Krav Maga. Want ik zie soms zie ik op straat wat situaties, waarbij ik dan bij mezelf denk: "ja, stel nou dat ik het was geweest". Ik ben dan mischien wel redelijk gespierd, maar zonder de goede techniek heb je er niks aan. Dus ik vroeg me af welke Krav Maga "school" het beste is in Eindhoven, of daar rondom. Ik sta ook open voor andere zelfverdedigingsvormen.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 30 september 2009 @ 21:15:08 #123
76625 Blackviper
pi_73256239
Hier staat een lijstje met IKMF scholen bij de reserve Belgen.. (Breda, Eindhoven, Tilburg, schijndel en vught)

En dan hebben we deze nog..

En ook hier vind je ook nog wel wat

succes...
pi_73258902
Nja, korte leerduur valt wel mee heb ik het idee hoor
Je leert wel direct de meeste gebruikelijke aanvallen die mensen doen. Als je die eenmaal kent ben je aardig op weg jezelf te verdedigen. Maar juist dat fijne zit hem in de techniek, en dat is een kwestie van oefenen, oefenen en nog eens oefenen... Nougoed, morgenavond 7 uur mag ik weer
pi_73259326
Tweede les gehad... dit keer in dojo op blote voeten. Nog wel pittig, maar het ging al beter conditioneel dit keer.
Zelfs samen getraind met blackviper! Was erg prettig, nog dank daarvoor.

Merk wel dat de training van zaterdag nog wel wat impact had op mijn lichaam, voel het nu nog wat in mijn rug en linkerenkel. Maargoed de leraar (wat is hier ook wel weer de term voor?) gaf al aan dat meerdere mensen last hiervan hadden op de mattenvloer.
Aan het einde was toch wel een heftige maar wel leuke oefening, het op een stootkussen inslaan en bij het fluitsignaal naar de overkant rennen en terug terwijl je partner je probeert tegen te houden met een band om je middel heen en dan weer het proces opnieuw doorlopen.

Nou goed, ik ga nu lekker naar bed, rusten en herstellen enz
En hopelijk ben ik zaterdag weer wat fitter!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 18:14:22 #126
76625 Blackviper
pi_73281111
Graag gedaan
pi_73284197
Trouwens dat praten met een gebitsbeschermer ging me gister erg lastig af.. zwaar irritant en ook vervelend voor de ander. Heb jij daar geen problemen mee Bv? Of hoe doe jij dat?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 19:54:38 #128
76625 Blackviper
pi_73284269
Heb je dat ding wel in heet water gelegd? En vervolgens in je mond gedaan zodat hij naar je gebit vormt?

Je moet namelijk in heet water leggen tot hij zacht word.. ff afkloppen in je mond doen en dan je mond dichtdoen tanden en kiezen op elkaar en ff zuigen zodat hij strak trekt.. En dan wachten tot hij weer afkoelt dan blijft hij in die vorm..
pi_73284421
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 19:54 schreef Blackviper het volgende:
Heb je dat ding wel in heet water gelegd? En vervolgens in je mond gedaan zodat hij naar je gebit vormt?

Je moet namelijk in heet water leggen tot hij zacht word.. ff afkloppen in je mond doen en dan je mond dichtdoen tanden en kiezen op elkaar en ff zuigen zodat hij strak trekt.. En dan wachten tot hij weer afkoelt dan blijft hij in die vorm..
Ik heb het bitje inderdaad wel in heet water gelegd en naar me mond gevormd, maar heb em niet vacuum gezogen, dat zal ik nog ff proberen dan dat is wel een goed idee. Kijken of dat werkt. Thanks voor de tip.
  FOK!fotograaf donderdag 1 oktober 2009 @ 20:11:31 #130
145146 Andyy
pi_73284810
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:37 schreef exec het volgende:
Tweede les gehad... dit keer in dojo op blote voeten. Nog wel pittig, maar het ging al beter conditioneel dit keer.
Zelfs samen getraind met blackviper! Was erg prettig, nog dank daarvoor.
Blote voeten?
Op buiten loopt niemand op blote voeten
pi_73285129
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:11 schreef Andyy het volgende:

[..]

Blote voeten?
Ik heb ook nergens gezegd dat we buiten waren
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:24:17 #132
76625 Blackviper
pi_73285336
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:11 schreef Andyy het volgende:

[..]

Blote voeten?
Nee joh is gezeik met die eigenaar van de dojo.. We hadden allemaal gewoon mat schoenen aan maar de mat slijt te snel en wordt "vies".. Die mat is #$*#($ 100 jaar oud en rot vanzelf uit elkaar en is ontzettend smerig... Dus nu moeten wij op blote voeten maar echt niemand wordt daar blij van.. Gelukkig op zaterdag gewoon op schoenen...
  FOK!fotograaf donderdag 1 oktober 2009 @ 20:28:15 #133
145146 Andyy
pi_73285500
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:19 schreef exec het volgende:

[..]

Ik heb ook nergens gezegd dat we buiten waren
Ik doel op het feit op dat het onrealistisch is met blote voeten trainen
pi_73286216
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:28 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ik doel op het feit op dat het onrealistisch is met blote voeten trainen
Oh op die manier...
Tja nee daar heb je gelijk in, maar het helpt wel je enkels en voeten sterken, en draagt bij aan je stabiliteit en die heb je m.i. wel nodig tijdens oefeningen of een eventuele confrontatie. Dus in die zin heeft dat ook voordelen.
pi_73286371
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 19:59 schreef exec het volgende:

[..]

Ik heb het bitje inderdaad wel in heet water gelegd en naar me mond gevormd, maar heb em niet vacuum gezogen, dat zal ik nog ff proberen dan dat is wel een goed idee. Kijken of dat werkt. Thanks voor de tip.
Ik heb even de vacuum methode geprobeerd en volgens mij geeft dat inderdaad beter resultaat als je praat, me bitje is wel ietwat vervormd nu, had em er te lang in laten liggen. Hij is nog wel bruikbaar, maar koop wel weer een nieuwe voor 4,50 zodat ie nog wat beter zit en beter beschermt.
pi_73293288
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:50 schreef exec het volgende:

[..]

Ik heb even de vacuum methode geprobeerd en volgens mij geeft dat inderdaad beter resultaat als je praat, me bitje is wel ietwat vervormd nu, had em er te lang in laten liggen. Hij is nog wel bruikbaar, maar koop wel weer een nieuwe voor 4,50 zodat ie nog wat beter zit en beter beschermt.
Als je echt een goed bitje wilt kun je 'm ook custom laten maken, dan maken ze eerst een afdruk van je gebit...kost iets van 25 euro, misschien kun je informeren bij de instructeur daarnaar.
pi_73295869
Zijn er ook eigenlijk ook vrouwen dit het doen? Zag er al wat over, maar zijn het er veel?
En is het fysiek haalbaar voor de gemiddelde vrouw.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 07:22:03 #138
76625 Blackviper
pi_73296044
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 05:51 schreef Mieks het volgende:
Zijn er ook eigenlijk ook vrouwen dit het doen? Zag er al wat over, maar zijn het er veel?
Yep bij ons zitten er ook een aantal.. Naar mijn mening veel te weinig...

En het is wel haalbaar het is voor iedereen zwaar in het begin. Je moet het alleen niet erg vinden dat mensen aan je komen.. Want bij oefeningen zit je gewoon aan elkaar. Doe gewoon keertje een proefles.. We hebben helaas vaak meiden gehad die kwamen op proefles en nooit meer zijn wedergekeerd.

vroeg op btw
pi_73296175
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 07:22 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Yep bij ons zitten er ook een aantal.. Naar mijn mening veel te weinig...

En het is wel haalbaar het is voor iedereen zwaar in het begin. Je moet het alleen niet erg vinden dat mensen aan je komen.. Want bij oefeningen zit je gewoon aan elkaar. Doe gewoon keertje een proefles.. We hebben helaas vaak meiden gehad die kwamen op proefles en nooit meer zijn wedergekeerd.

vroeg op btw
Dank je. Ja ik zal eens kijken.
Woon tijdelijk in de VS (loop 9 uur achter, zo vroeg ben ik dus niet op maar wil iets zoeken in omg. Den Bosch als ik over 2 mnd weer terug ben. Ben niet zo'n huppelkutje dat bang is om der nagel te breken dus dat scheelt, maar ik dacht zometeen sta ik daar als enige vrouw.

Thanks.
pi_73301132
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:47 schreef DeuceFour het volgende:

[..]

Als je echt een goed bitje wilt kun je 'm ook custom laten maken, dan maken ze eerst een afdruk van je gebit...kost iets van 25 euro, misschien kun je informeren bij de instructeur daarnaar.
Tja ik heb geinformeerd voor een echt goed custom bitje bij de tandarts, die is al gauw 300 euro...
En degene die jij bedoelt probeer ik later nog wel een keer. Zit nu nog even in twijfel of ik een dubbelkaaks bitje neem/behoud of een enkelkaaks, dus alleen boven. De man/eigenaar van forceone in d-h zei dat enkel ook voldoende is, en je vooral juist je kaken op elkaar moet houden. Ik ben benieuwd naar jullie voorkeur en ideeën hierover.
  FOK!fotograaf vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:27:43 #141
145146 Andyy
pi_73305542
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 05:51 schreef Mieks het volgende:
Wij hebben ook vrouwen meetrainen, we maken geen onderscheid. (Ze worden natuurlijk niet zo zwaar gepusht bij zware oefeningen)
Ze zijn alleen makkelijker weg te slaan en slaan veel minder hard
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:31:50 #142
76625 Blackviper
pi_73305665
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:55 schreef exec het volgende:

[..]

Tja ik heb geinformeerd voor een echt goed custom bitje bij de tandarts, die is al gauw 300 euro...
En degene die jij bedoelt probeer ik later nog wel een keer. Zit nu nog even in twijfel of ik een dubbelkaaks bitje neem/behoud of een enkelkaaks, dus alleen boven. De man/eigenaar van forceone in d-h zei dat enkel ook voldoende is, en je vooral juist je kaken op elkaar moet houden. Ik ben benieuwd naar jullie voorkeur en ideeën hierover.
Dit heb je ook nog..

Wellicht iets voor je en anders..
quote:
Exact passende gebitsbeschermers
Een exact passende gebitsbeschermer moet door de tandarts worden gemaakt. Zo'n gebitsbeschermer geeft de beste bescherming tegen schade aan de tanden. De tandarts maakt eerst een afdruk van het gebit. Dit wordt ook wel 'happen' genoemd. Met behulp van de gebitsafdruk wordt vervolgens een kopie van het gebit gemaakt. Op deze kopie maakt de tandtechnieker een gebitsbeschermer die exact op de tanden past. Na het maken van de gebitsafdruk duurt het meestal een week voordat de gebitsbeschermer klaar is. De kosten bedragen zo'n ¤ 80 tot ¤ 100
pi_73309455
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:31 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Dit heb je ook nog..

Wellicht iets voor je en anders..
[..]

En wat voor 1 heb jij dan?
pi_73309846
Zelf heb ik een 'pasta bitje' zoals op deze pagina staat: http://www.olbarnhem.nl/pagina2.asp?p=1&sp=6&ssp=97
werkt prima maar het smaakt wat vreemd (ook nadat het uitgehard is..)
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:43:36 #145
76625 Blackviper
pi_73311994
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 16:21 schreef exec het volgende:

[..]

En wat voor 1 heb jij dan?
Ik 2 cheap ass bitjes die je in kokend water gooit..
  zondag 11 oktober 2009 @ 18:29:54 #146
76625 Blackviper
pi_73581819
Exec durf je niet meer... ?
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:17:45 #147
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_73652900
Jammer, vandaag zou ik voor een proeflesje Krav Maga gaan maar door een panische fysio over mijn gezondheid kan ik dat voor in ieder geval vandaag wel vergeten.
Niet dat de fysio ongelijk heeft hoor, beter voorkomen van blessures dan genezen en zeker na een wat langer ziekbed willen we geen risico's nemen, maar ik vind het wel goed balen.

Ach, is het vandaag niet dan volgende week!
Ik kijk er in ieder geval naar uit!
Don't take everything for granted but question and educate...
pi_73730060
Doen
Ben nou een maandje bezig pas, maar ik vind het teringvet Het is zo fucking leerzaam en zo vet.. Had het veel eerder moeten doen... Echt masterlijk sommige technieken, en het komt altijd van pas. Daarnaast ook flinke conditie opbouwen, das ook wel fijn
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:55:36 #149
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_73783292
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:43 schreef mafkees01 het volgende:
Doen ...
Helaas zal ik nog even moeten wachten omdat mijn conditie het nog niet toelaat.
Zoals ik al zei ben ik nogal ziek geweest dus begin ik eerst met twee keer per week conditie/cardio (medische fitness) bij de fysio en start ik volgende week heel rustig met hardlopen.
Als alles volgens mijn planning verloopt, alles in samenspraak met de fysio, start ik Januari met Krav Maga.
Beter zo dan over een paar weken thuis op de bank met een paar stevige blessures, maar jammer is het wel.

Het sporten afgelopen week, 2x medische fitness en 1x hardlopen, gaat trouwens wel erg goed dus misschien dat ik al eerder voor een proeflesje ga!
Don't take everything for granted but question and educate...
pi_73827271
Ben afgelopen week ook weer begonnen, tijdje gestopt wegens gebroken hand.. Good to be back!
pi_74104310
Volgende week oranje band examen (P3/P4 bij IKMF)!

[ Bericht 9% gewijzigd door Booomer op 27-10-2009 22:35:28 ]
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:57:23 #152
76625 Blackviper
pi_74127286
Succes dan maar voor die personen
pi_74254099
Aanstaande dinsdag opent Protect Invest trouwens een locatie in Den Bosch.

zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:18:16 #154
76625 Blackviper
pi_74257273
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:08 schreef Booomer het volgende:
Aanstaande dinsdag opent Protect Invest trouwens een locatie in Den Bosch.

whooo kon de spam niet kleiner?

Den bosch veel te ver weg

Je traint zeker bij protect?
pi_74262774
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 18:18 schreef Blackviper het volgende:

[..]

whooo kon de spam niet kleiner?

Den bosch veel te ver weg

Je traint zeker bij protect?
Oh dat plaatje valt idd een beetje groot uit!

Maar het is voor mij idd ook te ver weg om wekelijks te gaan trainen, maarja er zijn vast wel mensen uit Brabant die geïnteresseerd zijn in Krav Maga.. Ik denk trouwens dat ik a.s. dinsdag bij die opening wel even ga meedoen.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:59:26 #156
76625 Blackviper
pi_74263428
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:34 schreef Booomer het volgende:

[..]

Oh dat plaatje valt idd een beetje groot uit!

Maar het is voor mij idd ook te ver weg om wekelijks te gaan trainen, maarja er zijn vast wel mensen uit Brabant die geïnteresseerd zijn in Krav Maga.. Ik denk trouwens dat ik a.s. dinsdag bij die opening wel even ga meedoen.
Vind het trouwens vreemde ontwapening .. Weet niet hoe deze aanval begonnen is maar ze lijkt in te stappen in de vuurlinie ipv weg..

Vandaag ook bezig geweest met vuurwapens.. Zelfs met ogen dicht en dan wachten tot je het wapen voelt..
Was erg lastig zo met je ogen dicht.. Mis grijpen en handelingen missen snel doel..
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:56:01 #157
76625 Blackviper
pi_74266352
Trouwens even een vraag om dit draadje wat meer leven in te blazen..

Doen jullie nog andere sporten, wel vecht-/zelfverdedigingssporten, naast Krav Maga?
pi_74267002
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:59 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Vind het trouwens vreemde ontwapening .. Weet niet hoe deze aanval begonnen is maar ze lijkt in te stappen in de vuurlinie ipv weg..
Volgens mij staat ze niet echt in de vuurlinie, of is dat niet wat je bedoelt?
pi_74267526
quote:
Op zondag 1 november 2009 00:30 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

Volgens mij staat ze niet echt in de vuurlinie, of is dat niet wat je bedoelt?
Hij bedoelt haar positie vóór de counter attack. Ik heb overigens geen idee wat hun beginpositie was.. Ik gok op een bedreiging met pistool tegen de borst. Bij nader inzien denk ik dat je met een pistool tegen je borst niet zo terecht kan komen. Ik denk eerder dat de bedreiging van achter kwam.
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:56 schreef Blackviper het volgende:
Trouwens even een vraag om dit draadje wat meer leven in te blazen..

Doen jullie nog andere sporten, wel vecht-/zelfverdedigingssporten, naast Krav Maga?
Ik heb vroeger lang taekwondo gedaan, maar daar was ik op een gegeven moment echt op uit gekeken. Niet meer realistisch door de eeuwen oude technieken. Ik zit tegenwoordig wel te twijfelen om brazilian jiu-jitsu te gaan doen naast krav maga, om ook echt goed te leren grondvechten.. Maarja ben ook maar een student, kan dat allemaal niet zomaar opbrengen!

[ Bericht 26% gewijzigd door Booomer op 01-11-2009 01:06:26 ]
  zondag 1 november 2009 @ 01:51:59 #160
76625 Blackviper
pi_74268283
BJJ kan ik je echt aanraden.. Het is echt zwaar en frustrerend in het begin maar uiteindelijk zo effectief..

Doe het nu 2 maanden en vind het erg leuk om te doen zeker om te zien hoe een klein mannetje als ik zo kan spelen met actie reactie en daardoor toch nog submissions voor elkaar krijg.

Merk wel dat bij de mensen met veel ervaring je gewoon weet wat er komen gaat, armbar of umaplata maar dat ze zoveel controle hebben over de positie en dus over jou dat je er gewoon niets aan kan doen.. Denk dat er serieus geen stijl zo goed is op de grond als bjj..

Mijn lijstje is vroeg TKD nu; Krav Maga, BJJ, Grappling/MMA.

qua kosten valt het nog wel mee vind ik.. 45 euro voor KM en 40 voor BJJ, grappling/mma en daar train ik 5 keer per week voor.. Verder is t wel investeren in uitrusting.. Gi, handschoenen, toc, bitjes etc etc...

En ik bedoelde idd haar begin positie.. Van voren is het vreemd zo te eindigen. Ik heb nog geen wapen attacks van achter gehad.. Wellicht is ik dat eens als verzoek richting de trainer kan doorgeven.
pi_74268850
Ze zal inderdaad van achteren zijn aangevallen.. vervolgens indraaien naar links (body defense) en tegelijk de elbow..
pi_74413885
Over het algemeen werkt Krav Maga prima in een straat gevecht, echter wanneer je een ervaren vechter voor je hebt, dan kan hij het aardig lastig maken. Als je een bokser voor je hebt, dan kan je met Krav Maga al niet veel meer doen dan de basis defense.
  donderdag 5 november 2009 @ 11:47:34 #163
76625 Blackviper
pi_74414157
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:39 schreef specialmember het volgende:
Over het algemeen werkt Krav Maga prima in een straat gevecht, echter wanneer je een ervaren vechter voor je hebt, dan kan hij het aardig lastig maken. Als je een bokser voor je hebt, dan kan je met Krav Maga al niet veel meer doen dan de basis defense.
Maar een ervaren en wel getrainde vechter zal dan ook, over het algemeen, geen straat gevecht met je beginnen
pi_74416967
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:47 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Maar een ervaren en wel getrainde vechter zal dan ook, over het algemeen, geen straat gevecht met je beginnen
De kans is klein, maar je hebt er altijd debielen tussen zitten. Die dan graag zichzelf willen bewijzen.
Mooi klusje voor de kobutan maar in de rippen, op het strottenhoofd en dan is het klaar.
pi_74437919
quote:
Dan breng ik die bokser naar de grond, zodat ie niet meer weet wat ie moet doen. Fact is dat het gewoon een erg veelzijdige vechtsport is, net zoals mma, maar dat je bij krav maga ook leert dat er in een echt gevecht geen regels zijn. Een mma-vechter zal er niet snel aan denken iemand te bijten ofzo. Ik doe dat wel als dat mijn leven kan redden.

Kheb trouwens vanavond mijn oranje band (p3/p4) gehaald!! Was wel echt helemaal gesloopt!
  donderdag 5 november 2009 @ 23:27:38 #166
76625 Blackviper
pi_74439600
Gefeliciteerd..
pi_74445906
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:43 schreef Booomer het volgende:

[..]

Dan breng ik die bokser naar de grond, zodat ie niet meer weet wat ie moet doen. Fact is dat het gewoon een erg veelzijdige vechtsport is, net zoals mma, maar dat je bij krav maga ook leert dat er in een echt gevecht geen regels zijn. Een mma-vechter zal er niet snel aan denken iemand te bijten ofzo. Ik doe dat wel als dat mijn leven kan redden.

Kheb trouwens vanavond mijn oranje band (p3/p4) gehaald!! Was wel echt helemaal gesloopt!
Naar de grond brengen is niet erg slim. In een straat gevecht wil je nooit en te nimmer op de grond belanden.
Meeste gevechten vinden plaats in (en rondom) horeca gelegenheden, waarbij het erg veel voorkomt dat de persoon waarmee je op de grond beland niet alleen is, en zn vriendjes echt wel zullen helpen als hun vriend op de grond ligt, met als gevolg dat je meerdere malen maat 45 in je nek krijgt gestampt.
base rule: nooit op de grond, je kan wel meteen weer opstaan, maar een grondgevecht moet je voorkomen!
  FOK!fotograaf vrijdag 6 november 2009 @ 10:46:29 #168
145146 Andyy
pi_74446359
quote:
Maar er zijn wel genoeg dingen die de bokser niet verwacht omdat hij daar standaard regels voor heeft, kruistrappen, naar zijn benen duiken en onderuit halen ed
pi_74446766
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:46 schreef Andyy het volgende:

[..]

Maar er zijn wel genoeg dingen die de bokser niet verwacht omdat hij daar standaard regels voor heeft, kruistrappen, naar zijn benen duiken en onderuit halen ed
Als je jezelf in veiligheid wilt brengen of houden, dan kan je maar het beste wegrennen (als die gelegenheid zich bied), ik persoonlijk zou dat nooit doen, maar security-wise is dat wel het verstandigste tegen een 'ervaren' vechter en wellicht zijn vrienden. Als je niet anders kan, dan moet je gewoon shooten, en hem op de takedown pakken.
  zaterdag 7 november 2009 @ 01:01:17 #170
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_74474245
Punt is alleen dat je er op straat wat te laat achterkomt wat voor vechtsportervaring iemand heeft.
Dat soort discussies zijn dus vooral hypothetisch en vooral relevant voor MMA partijen omdat je je dan kunt voorbereiden op het gevecht.
Als je de persoon niet kent en je moet opeens aan de bak zie je niet van te voren of het een ervaren bokser is of jiu jitsuka oid.
De basisstand zal anders zijn, maar zoveel heb je daar op dat moment niet aan.

De discussie over wie beter voorbereid zou zijn op de praktijk vind ik interessanter. In dat geval zet ik mijn geld in voor de km beoefenaar tov de bokser omdat deze in meerdere situaties uit de voeten kan en ook als het goed is veel onder druk heeft geoefend inclusief veel sparring etc.
De bokser is wel VEEL beter met stoten en combinaties daarin en wellicht een voorsprong door wedstrijdervaring, maar dat is voor op zelfverdediging te beperkt.

in het begin van mijn carriere als evenementenbeveiliger had ik er als bokser echt last van dat ik vooral goed kon slaan terwijl er weinig situaties erg geschikt voor waren. (controletechnieken en proberen de persoon 'netjes'af te leveren of te verwijderen)
Ik deed ook jiu jitsu maar dat was techniektraining zonder druk en voelde niet goed.
Wedstrijden in het boksen hebben zelfvertrouwen wel erg vergroot.

Zelfde verhaal geld mijn inziens ook voor BJJ en andere wedstrijdsporten.
Goede harde training maar te gespecialiseerd op andere dingen dan de praktijk waarmee je te maken hebt.

Ik ben trouwens een groot voorstander van crosstraining zodat je de lekkerste ingedienten bereid tot jouw favoriete maaltijd.
pi_74488332
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:32 schreef specialmember het volgende:

[..]

Naar de grond brengen is niet erg slim. In een straat gevecht wil je nooit en te nimmer op de grond belanden.
Meeste gevechten vinden plaats in (en rondom) horeca gelegenheden, waarbij het erg veel voorkomt dat de persoon waarmee je op de grond beland niet alleen is, en zn vriendjes echt wel zullen helpen als hun vriend op de grond ligt, met als gevolg dat je meerdere malen maat 45 in je nek krijgt gestampt.
base rule: nooit op de grond, je kan wel meteen weer opstaan, maar een grondgevecht moet je voorkomen!
Ja, dat snap ik. Maar hij had het over één bokser, niet over zijn vrienden. En ik wilde alleen maar duidelijk maken dat ook al kan een bokser beter met zijn handen vechten, een kravist kent meer technieken om de bokser uit te schakelen.
  zaterdag 7 november 2009 @ 19:11:43 #172
76625 Blackviper
pi_74488849
Die eeuwige vergelijkingen altijd

Vandaag weer lekker getraind vuurwapens weer was leuk!
pi_74654240
Toestraks ook weer les gehad. Was een buitenles omdat er een feestje oid was..
Ook van bovenstaande instructeur gehad, maar het is echt nuttig. We hebben allerlei softe defenses gehad. Als iemand je bij je hand pakt, of bij je kraag, of met 2 handen bij je kraag... Niet meteen hoeken maar meer van: "hier ben ik niet van gediend... Wat is er?" ipv dat het gelijk gewelddadig wordt. Erg vette les!
  vrijdag 13 november 2009 @ 23:45:40 #174
76625 Blackviper
pi_74684340
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 00:26 schreef mafkees01 het volgende:
Toestraks ook weer les gehad. Was een buitenles omdat er een feestje oid was..
Ook van bovenstaande instructeur gehad, maar het is echt nuttig. We hebben allerlei softe defenses gehad. Als iemand je bij je hand pakt, of bij je kraag, of met 2 handen bij je kraag... Niet meteen hoeken maar meer van: "hier ben ik niet van gediend... Wat is er?" ipv dat het gelijk gewelddadig wordt. Erg vette les!
Ja die dingetjes zijn wel leuk..

Ook geleerd hoe je een hand moet geven bij iemand die je hand probeert fijn te knijpen en hoe je moet staan? En niet te vergeten waar je op moet letten?
pi_74718020
Hmm, nee.. Komt misschien nog
Dit was meer van een relaxte houding. In de kroeg als iemand iets doet of gewoon vervelend is. Dan zijn deze dingetjes wel handig om te weten. Je gaat niet direct hard aanvallen
Wel leuke les was het Dinsdag weer
pi_74767840
Doen jullie ook veel en intensief aan sparren? Ik heb weleens gelezen dat dit bij KM een ondergeschoven kindje is. Hoevaak trainen jullie per week btw?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2009 23:20:41 ]
  maandag 16 november 2009 @ 23:56:11 #177
76625 Blackviper
pi_74769220
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Doen jullie ook veel en intensief aan sparren? Ik heb weleens gelezen dat dit bij KM een ondergeschoven kindje is. Hoevaak trainen jullie per week btw?
We doen niet veel aan sparring als in netjes tegen over elkaar dansen alleen voor gevecht conditionering... Zo leer je niet vechten maar leer je sparren.. als je dat wilt doen moet je andere sport kiezen..

Wat we wel doen is full contact meer tegen 1 en dat soort drills.. Moet er wel bij zeggen dat je dan pak aan hebt en dat het niet heel vaak is.. Want het is natuurlijk wel blessure gevoelig..

2 keer per week 1,5 uur en dan nog 2 keer per week BJJ a 2 uur.. En als het uitkomt nog 2 uur MMA/Grappling..

[ Bericht 9% gewijzigd door Blackviper op 17-11-2009 00:01:32 ]
  dinsdag 17 november 2009 @ 00:00:25 #178
76625 Blackviper
pi_74769343
dubbel..

Wou edit doen maar drukte quote
pi_74770374
Oké, waar het mij om gaat is of je ook een beetje hard gemaakt wordt. Ik bedoel je moet toch ook leren incasseren? Niet dat je bij de eerste de beste klap tegen de vlakte gaat.
  dinsdag 17 november 2009 @ 06:17:42 #180
76625 Blackviper
pi_74771927
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Oké, waar het mij om gaat is of je ook een beetje hard gemaakt wordt. Ik bedoel je moet toch ook leren incasseren? Niet dat je bij de eerste de beste klap tegen de vlakte gaat.
Je leert zeker wel incasseren.. Regelmatig, bijna iedere les, doen we wel oefeningen waarbij je gewoon tegen over elkaar staat en je gewoon moet incasseren.. Bijvoorbeeld allebei 1 voet voor naast elkaar op de lijn en je mag je voet niet verplaatsen terwijl je bezig bent met elkaar stoten..

Maar ja ik weet niet of dat bij iedere school t zelfde is..
pi_74846027
Wij krijgen ook wel eens incasseringstraining. Bijvoorbeeld iets door je benen buigen, en dan lowkicks incasseren. Of je buikspieren aanspannen en je handen achter je hoofd en dan stoten in je buik incasseren. Of dat je voordat je wordt aangevallen een flinke klap in je gezicht krijgt (met vlakke hand) zodat je een soort 'brain-blink' krijgt. Dan moet je je dus heel erg snel weer focussen op het jezelf verdedigen.
  donderdag 19 november 2009 @ 12:31:47 #182
76625 Blackviper
pi_74846976
quote:
Op donderdag 19 november 2009 11:59 schreef Booomer het volgende:
Wij krijgen ook wel eens incasseringstraining. Bijvoorbeeld iets door je benen buigen, en dan lowkicks incasseren. Of je buikspieren aanspannen en je handen achter je hoofd en dan stoten in je buik incasseren. Of dat je voordat je wordt aangevallen een flinke klap in je gezicht krijgt (met vlakke hand) zodat je een soort 'brain-blink' krijgt. Dan moet je je dus heel erg snel weer focussen op het jezelf verdedigen.
Ja precies dat soort dingen

Ook voor die afleiding met je neus en ogen dicht rondjes draaien en dan pas losgaan
pi_74895148
quote:
Op donderdag 19 november 2009 12:31 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Ja precies dat soort dingen

Ook voor die afleiding met je neus en ogen dicht rondjes draaien en dan pas losgaan
Pff dat is ziek ja. Wij moeten dan naar boven kijken en een halve minuut lang heel snel rondjes draaien, waarna je wordt aangevallen. Als je al erg moe bent van de rest van de training, hakt dat er flink in!
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:51:17 #184
76625 Blackviper
pi_74895218
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:49 schreef Booomer het volgende:

[..]

Pff dat is ziek ja. Wij moeten dan naar boven kijken en een halve minuut lang heel snel rondjes draaien, waarna je wordt aangevallen. Als je al erg moe bent van de rest van de training, hakt dat er flink in!
Je ziet regelmatig mensen omvallen

Of rond kijken van huh waar ben ik en waar is de tegenstander
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:51:29 #185
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_74897983
Bij ons sparren we wel degelijk vaak en in veel verschillende vormen met verschillende leerdoelen.

Als je bijvoorbeeld iemand de opdracht geeft alleen te stoten , en de ander alleen te worstelen, dan moet de "worstelaar " constant dichterbij komen door de stoten en trappen heen.
Daar train je oa een stukje mentaliteit mee.

Gewoon sparren is ook nuttig en ook onmisbaar naar mijn mening.
Goede timing etc, stoot- trapcombinaties in de praktijk brengen ipv alleen op de kussens leer je door het te doen.

En je kunt zo verschrikkelijk veel varieren met oefeningen, scenario's , gebruik wapens etc.

Ik vind het leuk om mensen te laten sparren en ondertussen mensen rond te laten lopen die ze anders aanvallen. Zo sta je te boksen, zo wordt je van achteren gestoken met een mes of hangt er iemand om je nek etc.
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:50:29 #186
76625 Blackviper
pi_74900177
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:51 schreef gimgamgommetje het volgende:
Bij ons sparren we wel degelijk vaak en in veel verschillende vormen met verschillende leerdoelen.

Als je bijvoorbeeld iemand de opdracht geeft alleen te stoten , en de ander alleen te worstelen, dan moet de "worstelaar " constant dichterbij komen door de stoten en trappen heen.
Daar train je oa een stukje mentaliteit mee.

Gewoon sparren is ook nuttig en ook onmisbaar naar mijn mening.
Goede timing etc, stoot- trapcombinaties in de praktijk brengen ipv alleen op de kussens leer je door het te doen.

En je kunt zo verschrikkelijk veel varieren met oefeningen, scenario's , gebruik wapens etc.

Ik vind het leuk om mensen te laten sparren en ondertussen mensen rond te laten lopen die ze anders aanvallen. Zo sta je te boksen, zo wordt je van achteren gestoken met een mes of hangt er iemand om je nek etc.
Ja tuurlijk maar het is niet een sport waar t veel gedaan wordt.. Meestal is het een combinatie of een vreemde drill zoals je zelf al beschrijft..

Maar je laat ze sparren? Geef je les?
  vrijdag 20 november 2009 @ 23:11:42 #187
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_74901003
Ja , ik geef les in Tilburg.
Er zijn trouwens wel redelijk wat scholen waar (veel) gespard wordt.
pi_74952299
Wij sparren ook weleens, maar niet heel vaak. Ik ben vrij nieuw, dus er wordt niet direct keihard getraind. Er zitten ook mensen bij die fysiek wat minder zijn, dus anders nokt iedreen na een paar lessen... Ik denk dat het verderop zwaarder wordt, maar nu is het (voor mij dan) zeer goed haalbaar. Soms is het echt afzien, maar over het algemeen kom ik er goed doorheen
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:13:42 #189
76625 Blackviper
pi_75095155
Kutzooi woensdag knie verdraaid.. Dus vandaag maar niet geweest.. Balen want nu kan ik ook niet naar BJJ

Nou ja wacht het verdict van de fysio woensdag wel af..
  zondag 29 november 2009 @ 04:45:43 #190
76625 Blackviper
pi_75103299
Zo bijna mijn krav maga kunnen gebruiken....
Was net naar huis aan t fietsen probeerde iemand (plus 2 pootjes) met een stok of iets mij van mijn fiets af te slaan. Ben naar huis gereden (toevallig 200m +/- verder) fiets neergezet. Terug gelopen (incl niet nader te noemen voorwerp..en politie gebeld...) en langs gelopen (1 keer heen en 1 keer terug). Blijkbaar waren ze toch niet echt uit op een confrontatie want ze zeiden en deden niets.. helaas zijn mijn vooroordelen weer bevestigd... Waar waren de wouten.. nergens...

Zit nu thuis met een kater. Alleen niet van de drank... waar gaat het heen met deze maatschappij...
Had de hoop dat die (#*$(@*#)(@*)@ (... niet nader te noemen bevolkingsgroep....) nog zo stoer was toen ik langs liep... echt erg dat ik dat denk..

[ Bericht 7% gewijzigd door Blackviper op 29-11-2009 05:03:10 ]
pi_75104707
quote:
Op zondag 29 november 2009 04:45 schreef Blackviper het volgende:
Zo bijna mijn krav maga kunnen gebruiken....
Was net naar huis aan t fietsen probeerde iemand (plus 2 pootjes) met een stok of iets mij van mijn fiets af te slaan. Ben naar huis gereden (toevallig 200m +/- verder) fiets neergezet. Terug gelopen (incl niet nader te noemen voorwerp..en politie gebeld...) en langs gelopen (1 keer heen en 1 keer terug). Blijkbaar waren ze toch niet echt uit op een confrontatie want ze zeiden en deden niets.. helaas zijn mijn vooroordelen weer bevestigd... Waar waren de wouten.. nergens...

Zit nu thuis met een kater. Alleen niet van de drank... waar gaat het heen met deze maatschappij...
Had de hoop dat die (#*$(@*#)(@*)@ (... niet nader te noemen bevolkingsgroep....) nog zo stoer was toen ik langs liep... echt erg dat ik dat denk..
wow, wat ben jij stoer zeg Een van de beginselen van al die sporten die je doet is nou juist dat je confrontatie probeert te vermijden, jij gaat ze juist actief opzoeken?
  zondag 29 november 2009 @ 13:40:56 #192
76625 Blackviper
pi_75107995
quote:
Op zondag 29 november 2009 11:14 schreef Earry het volgende:

[..]

wow, wat ben jij stoer zeg Een van de beginselen van al die sporten die je doet is nou juist dat je confrontatie probeert te vermijden, jij gaat ze juist actief opzoeken?
Ja achteraf gezien niet echt handig i know... maar was wel een beetje boos toen ik bovenstaand stukje tikte en langs liep.. Maar heb wel eerst de politie gebeld dat is toch wel enigszins netjes? En heb niet eens iets gezegd toen ik langsliep en hun trouwens ook niet.. Het was meer zodat ik ze ook kon identificeren als de politie zou komen.. die niet kwam natuurlijk.. Dus niet alsof ik daarna ze keihard heb staan uitdagen.. Maar ik voel me iig totaal niet stoer ofzo eerder dom..
pi_75112710
Ik zou ook flink boos zijn in jouw geval. Wel netjes dat je niet de confrontatie hebt opgezocht toen je zag dat ze niets meer zeiden of deden.
  zondag 29 november 2009 @ 21:34:16 #194
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_75124534
Als het wel fout ging en je daarvoor specifiek een voorwerp had meegenomen had je naast (poging tot) mishandeling ook verboden wapenbezit aan je broek gehad (ook al is het officieel misschien geen wapen)
+ dat ze dan aantoonbaar hebben dat je eea had voorbereid. Dus inderdaad een erg domme actie als ik het zo vrij mag zeggen.
ik weet dat de politie soms niks voor je doet , maar de risico's die jij neemt zijn behoorlijk groot.
En dat niet alleen voor je veiligheid.
Als je een baan wilt ooit waar ze om een antecedentenonderzoek oid vragen hang je mooi, en voor wat?
pi_75370602
Ik las laatst in een krant dat er sinds kort in Den Bosch Krav Maga gegeven wordt.
Lijkt me een leuke "sport" en is ook nog eens redelijk dichtbij. Wil binnenkort eens een proefles gaan nemen om te kijken of ik het iets vind.

Ben ook benieuwd wat de gangbare prijzen zijn voor Krav Maga cursussen.
Iemand hier die traint bij Protect Invest (in Den Bosch)?

pi_75374792
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:08 schreef Lajoie het volgende:
Ik las laatst in een krant dat er sinds kort in Den Bosch Krav Maga gegeven wordt.
Lijkt me een leuke "sport" en is ook nog eens redelijk dichtbij. Wil binnenkort eens een proefles gaan nemen om te kijken of ik het iets vind.

Ben ook benieuwd wat de gangbare prijzen zijn voor Krav Maga cursussen.
Iemand hier die traint bij Protect Invest (in Den Bosch)?

Ik train bij Protect Invest in Nieuwegein. Ben ook bij de opening in Den Bosch geweest.
  maandag 7 december 2009 @ 22:25:25 #197
76625 Blackviper
pi_75391984
proefles is neem ik aan gratis.. zo niet vind ik dat een slechte zaak..

Als het gratis is gewoon doen goede kennismaking..
pi_75392264
Weet iemand misschien een goede krav maga school in Almere? Moet wat aan mijn conditie gaan doen en boksen is al heel lang het plan(uitstel ) en dit leek mij ook wel interessant. Ik lees ook hier dat het lichamelijk behoorlijk zwaar is, net zoiets als boksen/.kickboxen e.d.? Want het lijkt me erg nice voor de conditie maar mensen slaan doe ik liever niet(zelfs sparren). Maar misschien ontkom ik daar niet aan bij een vechtsport, anderzijds is het denk ik wel mentaal goed voor me(ben altijd bang om mensen pijn te doen, zelfs al heb ik ruzie ).
  FOK!fotograaf maandag 7 december 2009 @ 22:52:52 #199
145146 Andyy
pi_75393225
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:31 schreef Batsiaan het volgende:
(ben altijd bang om mensen pijn te doen
Ik ken het
Totdat de ander je vol raakt, dan wil je 'm juist pijnigen
  maandag 7 december 2009 @ 23:17:26 #200
76625 Blackviper
pi_75394161
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:31 schreef Batsiaan het volgende:
Weet iemand misschien een goede krav maga school in Almere? Moet wat aan mijn conditie gaan doen en boksen is al heel lang het plan(uitstel ) en dit leek mij ook wel interessant. Ik lees ook hier dat het lichamelijk behoorlijk zwaar is, net zoiets als boksen/.kickboxen e.d.? Want het lijkt me erg nice voor de conditie maar mensen slaan doe ik liever niet(zelfs sparren). Maar misschien ontkom ik daar niet aan bij een vechtsport, anderzijds is het denk ik wel mentaal goed voor me(ben altijd bang om mensen pijn te doen, zelfs al heb ik ruzie ).
haha ja dat had ik ook.. maar dat gaat vanzelf over als ze jou pijn doen.. Je moet maar zo denken je helpt elkaar bij dat soort sporten om je klaar te maken voor echte situaties.. En pijn hoort daar gewoon bij. (al moet je het niet tot het extreme door laten gaan want dan ben je verkeerd bezig)

Ik heb vooral moeite met slaan van vrouwen.. Vind ik toch niet echt gepast..
  dinsdag 8 december 2009 @ 01:27:04 #201
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_75397152
Als het goed is dwingt de instructeur je niet om over je eigen grenzen te gaan.
Wel om bepaalde grenzen te verleggen uiteraard, maar niet in negatieve zin.

In Almere weet ik zo geen school, dus zal denk ik geen IKMF zijn.
Maar ja, er zijn er meer. Dus kwestie van googlen.
Ik ken er wel een in Lelystad waarvan ik de instructeur goed ken en ik zeker weet dat hij je geen dingen laat doen waar je niet achter staat. www.defensivetactics.nl of iets dergelijks.

Op zich hoef je bij sparren elkaar geen pijn te doen hoor. Je traint juist meer als je weinig impact maakt omdat je dan veel meer probeert en combineert dan wanneer je af en toe eens een techniek er uit knalt.

Verwacht alleen wel een pittige training inderdaad.
  FOK!fotograaf dinsdag 8 december 2009 @ 01:29:10 #202
145146 Andyy
pi_75397172
quote:
Op maandag 7 december 2009 23:17 schreef Blackviper het volgende:

[..]
Ik heb vooral moeite met slaan van vrouwen.. Vind ik toch niet echt gepast..
Ik ook, moest met een klein meisje.
ging snel over nadat die wat harde klappen gaf (was kickbokser)
pi_75402263
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:25 schreef Blackviper het volgende:
proefles is neem ik aan gratis.. zo niet vind ik dat een slechte zaak..

Als het gratis is gewoon doen goede kennismaking..
In Amsterdam kost dat zo'n 14 euro, best flink eigenlijk.
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:30:46 #204
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_75406577
Ik begrijp goed dat scholen geld vragen voor een proefles om te zorgen dat je alleen echt geinteresseerde mensen krijgt, en je niet elke les je aandacht en tijd voor je leden verspild aan mensen die alleen komen omdat ze nieuwsgierig zijn.

Proeflessen hier in Tilburg zijn gratis omdat ongeveer 80 procent toch lid wordt en het zo ook makkelijker is voor leden om een keer een maatje mee te nemen oid. Ik heb dus vrijwel geen mensen die niet oprecht geinteresseerd zijn.

14 euro voor een proefles is best pittig, maar als hij al redelijk vol zit met leden heb ik daar wel begrip voor.
  dinsdag 8 december 2009 @ 14:45:51 #205
76625 Blackviper
pi_75409264
Bij ons ook gratis en idd 9 van de 10 blijft hangen.. groep is ook gegroeid van zo een 25 naar 40 mensen laatste maanden. Dus loont wel gewoon gratis proefles te doen.
pi_75445580
quote:
Want het lijkt me erg nice voor de conditie maar mensen slaan doe ik liever niet(zelfs sparren). Maar misschien ontkom ik daar niet aan bij een vechtsport, anderzijds is het denk ik wel mentaal goed voor me(ben altijd bang om mensen pijn te doen, zelfs al heb ik ruzie ).
Ik vind het altijd juist irritant als ik moet sparren met iemand die weinig weerstand biedt en waarvan ik van die zachte stootjes krijg.. Maar een beetje opfokken werkt meestal wel!
quote:
In Amsterdam kost dat zo'n 14 euro, best flink eigenlijk.
Bij Protect Invest (geven ook les in Amsterdam) is het gratis.
pi_75457428
Baas!

Hier is proefles ook een tientje. Heb me broertje meegenomen maar die hoefde niet te betalen
In jan. moet ik voor P1 op en vind dat zelf erg soft! Je doet drie maanden over een paar basis techniekjes... Het mag wel wat harder... Maargoed, ik ga meestal met een paar gasten om die gewoon hard zijn. Dan houd ik iemand ook flink vast, zeker chokes oid dan knijp ik echt zijn strot dicht. Moet je zien hoe snel ie reageert... Ook met headlocks laat ik echt niet los.. Als je flut weerstand biedt kom je gewoon niet los, klaar.. Vaak met 3 man tegen 1 en dan leert ie het wel hoor Als ie denkt dat ie automatisch los komt komt ie van een koude kermis thuis. En als ie niet snel genoeg is trapt iemand anders hem onderuit... Zo leer je het wel
pi_75785840
Gister laatste les van het jaar gehad. Nou pas weer op 4 januari...
  vrijdag 18 december 2009 @ 23:30:27 #209
76625 Blackviper
pi_75790130
Bij ons nog morgen en woensdag en dan is het ook over... Morgen kan ik niet dus woensdag maar weer.
pi_75794357
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:50 schreef Booomer het volgende:

[..]

Ik train bij Protect Invest in Nieuwegein. Ben ook bij de opening in Den Bosch geweest.
Hoe bevalt die school? Ik fitness bij Gold's, zit er geloof ik vlakbij.
pi_75805953
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 01:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Hoe bevalt die school? Ik fitness bij Gold's, zit er geloof ik vlakbij.
Bevalt goed hoor!
  woensdag 23 december 2009 @ 05:17:34 #212
284196 Underwatertaker.
I'll take you underwater
pi_75956760
Hier vandaag de laatste les van dit jaar, dan pas januari weer.
pi_76457994
Gisteravond weer getraind, winterstop is voorbij!!!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:42:58 #214
76625 Blackviper
pi_76461508
Morgen eerste les.. Ben wel weer toe aan iets actiefs.. Wordt je lui van..

Helaas gister door werk de eerste BJJ les gemist.. Morgen dus maar ff goedmaken..
pi_76500422
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:41 schreef Booomer het volgende:
Gisteravond weer getraind, winterstop is voorbij!!!
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:42:00 #216
76625 Blackviper
pi_76501921
Zooo dat was lekkere training

Bijna niet stilgezeten... ben gesloopt.
  woensdag 13 januari 2010 @ 23:22:15 #217
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_76787165
Helemaal gemist dit topic, goeie zoekfunctie Eerst even lurken voordat ik inhoudelijk reageer, tvp
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_76787252
Veel vechtsporters hier overigens Misschien toch maar eens een eigen subforum... lijkt me erg puik plan!
pi_76823512
Vandaag weer alleen met mes getraind. Tering wat is het moeilijk om niet geraakt te worden!
pi_76855803
Donderdag P1 examen.. Kan niet fout gaan, stelt geen kloot voor
  zondag 17 januari 2010 @ 20:34:07 #221
76625 Blackviper
pi_76937550
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:13 schreef Booomer het volgende:
Vandaag weer alleen met mes getraind. Tering wat is het moeilijk om niet geraakt te worden!
Het is praktisch onmogelijk om niet geraakt te worden. Zeker als die persoon ook echt zijn best doet. Daarom is het ook zo dat je er vanuit moet gaan gestoken te worden als je een confrontatie aangaat met iemand die een mes trekt.

Een ex-collega deed Eskrima en die vertelde ooit eens dat zelfs die 'grootmeester' (of hoe dat daar ook heet) waar hij les van kreeg nooit ongeschonden uit een spar partij kwam. (ze sparren daar dan met messen waar vilt omheen zit waar soort van verf op zit).

Ik denk eerlijk gezegd dat er vrijwel niemand is die ongeschonden uit een messen gevecht komt lopen als die persoon echt de intentie heeft om jou te raken.
pi_76981617
Mijn trainer zegt altijd dat je er bij een mesgevecht altijd vanuit moet gaan dat je geraakt wordt. Je moet alleen zelf zoveel mogelijk beïnvloeden waar je geraakt wordt. Beter een snee in je arm, dan een mes in je buik
pi_76984393
Mijne ook... Maar opzich wel logisch.. Vaak verwacht je het niet, en al verwacht je het wel gaat het regelmatig fout
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:35:28 #224
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_77012248
Zijn er hier ook mensen die in Arnhem bij Stelling Sport aan Krav Maga doen? Ga er deze week of volgende week eens een kijkje nemen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 21 januari 2010 @ 10:42:21 #225
157922 fathank
pi_77088080
Niemand...?
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:37:28 #226
76625 Blackviper
pi_77092509
Nope denk het niet.. Zelf in ZH.
pi_77120072
Hier ook niet..
Zojuist geslaagd voor mijn P1 examen... Nog een lange weg te gaan, maar het begin is er iig Vond het erg goed te doen... Makkelijk zelfs
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:52:43 #228
76625 Blackviper
pi_77121113
Moet je doen dan voor die examens? Wij doen daar namelijk niet aan bij onze school dus ik heb geen idee..
pi_77157270
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:52 schreef Blackviper het volgende:
Moet je doen dan voor die examens? Wij doen daar namelijk niet aan bij onze school dus ik heb geen idee..
Nah P1 stelt geen kloot voor.. Je moet alle stances kennen, choke releases, inside (3) en outside defenses.
Trappen, multiple counter attack.. en beetje de basis... Hoe je moet opstaan, vallen en nog wat troep.. Stelt niet veel voor
Ohja, op het eind nog 1 tegen 3 met common objects.. Kijken of je ze op 1 lijn krijgt en hoe je je verdedigt tegen 3 man.. Was vermoeiend, maar wel tof

Net ff bokszakje opgehangen en ga volgende week lesje MMA en trojan workout meepakken. Doet onze school ook.. ff kijken of dat vet is
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:51:33 #230
76625 Blackviper
pi_77185693
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 21:29 schreef mafkees01 het volgende:

[..]

Nah P1 stelt geen kloot voor.. Je moet alle stances kennen, choke releases, inside (3) en outside defenses.
Trappen, multiple counter attack.. en beetje de basis... Hoe je moet opstaan, vallen en nog wat troep.. Stelt niet veel voor
Ohja, op het eind nog 1 tegen 3 met common objects.. Kijken of je ze op 1 lijn krijgt en hoe je je verdedigt tegen 3 man.. Was vermoeiend, maar wel tof

Net ff bokszakje opgehangen en ga volgende week lesje MMA en trojan workout meepakken. Doet onze school ook.. ff kijken of dat vet is
Zeker Helena?

Klinkt wel prima te doen. De club waar ik BJJ doe heet ook MMA alleen is dat op de zelfde dag als KM. Wissel het dus af en toe af.
Vandaag weer getraind... gingen veel sparren kan bijna niet meer lopen van de lowkicks dat wordt ws flink blauw
pi_77268794
Ik (vrouw, 23) heb morgen een proefles in het Sportiom (Protect Invest) in Den Bosch.

Anybody hier? (ik weet dat er verder geen vrouwern zijn daar)
  maandag 25 januari 2010 @ 22:29:12 #232
76625 Blackviper
pi_77271021
quote:
Op maandag 25 januari 2010 21:47 schreef Mieks het volgende:
Ik (vrouw, 23) heb morgen een proefles in het Sportiom (Protect Invest) in Den Bosch.

Kom gezellig in Leiden Daar zijn wel vrouwen en hoe meer vrouwen hoe meer vreugd
Vind dat veel te weinig meiden/vrouwen het doen. Denk dat het voor veel goed zou kunnen zijn.
pi_77273780
quote:

Ik train bij Protect Invest in Nieuwegein. Den Bosch is voor mij niet handig, sta ik dik in de spits!
pi_77274898
Ik heb in december een keer een proefles gehad in Den Bosch. Het was echt heel leuk en wilde graag beginnen. Helaas heb ik net het enige college dat ik heb op de dinsdagavond waarop er getraind wordt. Kan dus pas eind mei/begin juni beginnen. Veel plezier met je proefles, het is wel een gezellige groep (en goeie instructeur) iig.
pi_77481711
Om me te verdedigen zou ik liever MMA gaan doen. Veel Krav Maga scholen in Nederland zijn Bushido/McDojo's.
  zondag 31 januari 2010 @ 17:25:53 #236
76625 Blackviper
pi_77482283
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:05 schreef MMAfighter1000 het volgende:
Om me te verdedigen zou ik liever MMA gaan doen. Veel Krav Maga scholen in Nederland zijn Bushido/McDojo's.
Ja want bij MMA leer je natuurlijk hoe je iemand moet ontwapenen? En hoe je om moet gaan met stress situaties? En tegen meerdere mensen?

MMA is een sport voor atleten geen verdedigingssysteem.
pi_77490058
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:34 schreef mafkees01 het volgende:
Hier ook niet..
Zojuist geslaagd voor mijn P1 examen... Nog een lange weg te gaan, maar het begin is er iig Vond het erg goed te doen... Makkelijk zelfs
Ook P1 gehaald, had er enigszins hoge verwachtingen van maar was inderdaad heel goed te doen. Toch wel nice als je die hogere levels bezig ziet. Wel iets om naartoe te werken
pi_77490772
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:25 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Ja want bij MMA leer je natuurlijk hoe je iemand moet ontwapenen? En hoe je om moet gaan met stress situaties? En tegen meerdere mensen?

MMA is een sport voor atleten geen verdedigingssysteem.
MMA is niet 1 systeem, het zijn meerdere systemen zoals Boksen, Kickboksen, Judo, BJJ, worstelen, etc.

Als iemand mij wilt beroven en houd een pistool voor me kop, dan geef ik hem me geld. Ik ga niet lopen vechten met iemdand die een pistool voor me kop houd. Tegen meerdere mensen is het niet goed om te vechten. Een leraar die zegt dat je een gevecht moet aangaan met meerdere mensen is stom.
pi_77491404
quote:
Op zondag 31 januari 2010 21:25 schreef MMAfighter1000 het volgende:

[..]

MMA is niet 1 systeem, het zijn meerdere systemen zoals Boksen, Kickboksen, Judo, BJJ, worstelen, etc.

Als iemand mij wilt beroven en houd een pistool voor me kop, dan geef ik hem me geld. Ik ga niet lopen vechten met iemdand die een pistool voor me kop houd. Tegen meerdere mensen is het niet goed om te vechten. Een leraar die zegt dat je een gevecht moet aangaan met meerdere mensen is stom.
- je hebt je geld gegeven maar hij houdt nog steeds een pistool voor je kop. Wat doe je dan?
- je moet nooit een gevecht aangaan, maar wat als je in een gevecht belandt (met meerdere mensen)?
  zondag 31 januari 2010 @ 23:49:54 #240
157922 fathank
pi_77498417
quote:

[..]

Alsof een leraar je vertelt dat je met 3 man moet gaan vechten . Ik heb overigens vrijdag mn eerste les gehad en daar word je al heel snel duidelijk dat het puur zelfverdediging is in een noodsituatie.
pi_77500381
quote:
Op zondag 31 januari 2010 21:36 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

- je hebt je geld gegeven maar hij houdt nog steeds een pistool voor je kop. Wat doe je dan?
- je moet nooit een gevecht aangaan, maar wat als je in een gevecht belandt (met meerdere mensen)?
Wat moet je dan doen ? Er valt niks te doen. Dan ga je gewoon dood, als hij je schiet.

Als je in een gevecht beland met meerdere mensen dan zou ik gewoon wegrennen, als dat niet mogelijk dan komt je (kick)boks vaardigheden te pas.

pi_77500419
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:49 schreef fathank het volgende:

[..]

Alsof een leraar je vertelt dat je met 3 man moet gaan vechten . Ik heb overigens vrijdag mn eerste les gehad en daar word je al heel snel duidelijk dat het puur zelfverdediging is in een noodsituatie.
Er zijn leraren die je adviseren om een gevecht aan te gaan ipv weggaan.

Als je jezelf echt wilt verdedigen moet je dan gewoon zelf een pistool kopen. Er is geen stijl die je in alle sitaties zal redden.
pi_77500621
quote:
Op maandag 1 februari 2010 01:06 schreef MMAfighter1000 het volgende:

[..]

Wat moet je dan doen ? Er valt niks te doen. Dan ga je gewoon dood, als hij je schiet.
Er zijn zeker wel technieken tegen een pistool. Niks doen staat gelijk aan opgeven en opgeven is natuurlijk nooit een optie.
quote:
Als je in een gevecht beland met meerdere mensen dan zou ik gewoon wegrennen, als dat niet mogelijk dan komt je (kick)boks vaardigheden te pas.

(Kick)boksen is niet gericht op meerdere tegenstanders, Krav Maga wel. Bij een gevecht met meerdere tegenstanders komt ook echt wel meer kijken dan een paar stoten of trappen uitdelen, bijvoorbeeld het continu vermijden van de groep, zoeken naar een uitweg, dekken van je partner, etc. Allemaal zaken die je bij kickboksen mist.
pi_77501133
quote:

[..]

Dat zei Blackviper dus al.....

"MMA is een sport voor atleten geen verdedigingssysteem."

MMA is idd een sport, geen zelfverdedigingssysteem. Jij stelt dat MMA een betere vorm van zelfverdediging is dan Krav Maga. Je vergelijkt hierbij appels met peren. Het is allebei fruit maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Krav Maga is speciaal ontwikkeld voor real life situaties met onvoorziene omstandigheden en meerdere tegenstanders. MMA is een ringsport onder gecontroleerde omstandigheden met duidelijke regels en slechts 1 tegenstander.
MMA dan ook een meer technisch karakter met veel grondwerk en BJJ. Krav Maga is daarentege vrij "simpel" en intuïtief.

Hoeveel vechtpartijen heb je gezien die eerlijk en 1 tegen 1 beslecht worden en waarbij de vechtersbazen ongestoord op de grond van guard naar halfguard kunnen komen om een leuke armbar/choke/ground & pound toe te passen?
Inderdaad, dat heb je nog nooit gezien.
Als je de dagelijkse praktijk in een (stress)situatie terecht komt waarbij je zelfverdediging moet gebruiken lijkt me de toepassing van de "simpele" maar effectieve technieken uit Krav Maga beter waarbij je ten alle tijde probeert te voorkomen dat je op de grond terecht komt.

Daarbij bedoel ik niet dat MMA een slechte vorm van zelfverdediging is, het lijkt me zeker een goede basis en daarnaast ook nog een prachtige sport om te zien. (< Fedor fan) Maar zoals ik al zei lijkt Krav Maga me een betere vorm van zelfverdediging.

Tevens slaat je insinuatie dat er bij Krav Maga meteen gevochten als er ook de mogelijkheid bestaat braaf je geld af te geven ook behoorlijk de plank mis. Dat wordt bij geen enkele vechtsport/zelfverdedigingssysteem aangeleerd.
pi_77501446
quote:
Op maandag 1 februari 2010 01:17 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Er zijn zeker wel technieken tegen een pistool. Niks doen staat gelijk aan opgeven en opgeven is natuurlijk nooit een optie.
[..]

(Kick)boksen is niet gericht op meerdere tegenstanders, Krav Maga wel. Bij een gevecht met meerdere tegenstanders komt ook echt wel meer kijken dan een paar stoten of trappen uitdelen, bijvoorbeeld het continu vermijden van de groep, zoeken naar een uitweg, dekken van je partner, etc. Allemaal zaken die je bij kickboksen mist.
Opgeven nooit een optie ? Het is te riskant jezelf te verdedigen als er 5 gasten van een afstand van 10 meter een pistool op je richten. Ik geef dan liever op dan dat ze me schieten.

Kick(boksen) is niet gericht op meerdere tegenstaanders, maar dat zou je wel kunnen gebruiken. Ik zou zelf trouwens nooit en te nimmer een gevecht aangaan met meerdere tegenstanders. Als het een 1 vs 1 gevecht is kan je je boks vaardigheden gebruiken en de die lui KO slaan, of als je BJJ kan zou ik naar de grond gaan en hem snel afmaken (ik ben niet echt een fan van grondvechten op straat, maar ok)

Als het puur om street defense gaat dan is Krav ook wel goed, maar dan leer ik dat liever bij de IDF, vaak zijn de krav scholen buiten Israel McDojo's/Bullshido.
pi_77501513
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Parthia op 01-02-2010 02:04:05 ]
Hij is dol op goud? Ik zal hem tegemoetkomen: nu kan hij zoveel ervan drinken als hij opkan!
pi_77501518
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:52 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ik ken het
Totdat de ander je vol raakt, dan wil je 'm juist pijnigen
Jij wel kippenbotje.
Hij is dol op goud? Ik zal hem tegemoetkomen: nu kan hij zoveel ervan drinken als hij opkan!
pi_77501559
quote:
MMA is idd een sport, geen zelfverdedigingssysteem. Jij stelt dat MMA een betere vorm van zelfverdediging is dan Krav Maga. Je vergelijkt hierbij appels met peren. Het is allebei fruit maar daar is dan ook alles mee gezegd
En wie zegt dat een sport niet kan dienen voor zelfverdediging ? Gracie Jiu Jitsu is absoluut geen sport.
quote:
MMA is een ringsport onder gecontroleerde omstandigheden met duidelijke regels en slechts 1 tegenstander.
Dat bewijst mijn punt alleenmaar, dat betekend dus dat als er geen regels zijn in een MMA gevecht, een MMA vechter je dus bij wijze van spreken dood slaat. Zoals ik al zei, tegen 2 tegenstaanders vechten is gewoon ridicuul bezig zijn.
quote:
Hoeveel vechtpartijen heb je gezien die eerlijk en 1 tegen 1 beslecht worden en waarbij de vechtersbazen ongestoord op de grond van guard naar halfguard kunnen komen om een leuke armbar/choke/ground & pound toe te passen?
Dat is zo. Het is inderdaad geen goed idee om op de grond te vechten als je op straat bent. Wat wel zo is, is dat als je goed bent in BJJ de gast naar de grond brengt en hem armbarred, mits je opponent zo een vechtersbaasje is en geen verstand heeft van grondvechten. Dan kan je dus binnen 10 seconden al weg zijn.
quote:
Inderdaad, dat heb je nog nooit gezien.
Ooit UFC 1 bekeken ?
quote:
Als je de dagelijkse praktijk in een (stress)situatie terecht komt waarbij je zelfverdediging moet gebruiken lijkt me de toepassing van de "simpele" maar effectieve technieken uit Krav Maga beter waarbij je ten alle tijde probeert te voorkomen dat je op de grond terecht komt.
Wie zegt dat de technieken in BJJ niet simpel zijn ? Ik hoef mezelf niet te trainen om in iemands kruis te schoppen oid.
pi_77501940
MMAfighter, je kiest er natuurlijk niet voor om in een gevecht met meerdere tegenstanders te belanden. Je kiest er uberhaupt niet voor om in een gevecht te belanden. Het gaat erom dat je je zo goed mogelijk kan verdedigen als je in zo'n gevecht belandt. En daar is Krav Maga wél op gericht, en kickboksen niet. Betekent niet dat je niks aan kickboksen hebt in zo'n geval aangezien je er dan zeker voordeel aan hebt, maar Krav lijkt me in zo'n situatie gewoon meer efficient/doeltreffend. Kickboksen is meer een wedstrijdsport terwijl Krav gewoon puur gericht is op de zelfverdediging.
  maandag 1 februari 2010 @ 07:28:48 #250
76625 Blackviper
pi_77502772
Zoo je gaat even slapen en je miste hele discussies

Ik vind het een beetje teveel om op alles in te gaan maar ik wil MMAFighter toch wel even meegeven dat indien hij een leeraar heeft die verteld dat je vooral moet gaan vechten je toch even een andere school moet gaan opzoeken. Daaraan wil ik nog even toevoegen dat er 3 heel belangrijke regels zijn bij KM en dat is. 1. Vermijden (kan je weg? ga dan weg beter je ego een deuk dat je hoofd) 2. Deescaleren (kan je de zaak sussen of je leven sparen door mee te werken? doe dat dan) 3. Winnen (bijvoorbeeld iemand heeft je net beroofd je hebt meegewerkt en hij zegt dat je mee moet komen dat is foute boel en tijd om in te grijpen)

Verder vraag ik mij precies waf wat je bedoelt met McDojo's/Bullshido? Want als je bedoelt dat je allerlei verplichtingen hebt etc etc. Heb je het goed mis. De school waar ik zit is geheel vrij.

Ik doe ook BJJ en zo nu en dan MMA en vind het juiste een prima aanvulling op elkaar.
  maandag 1 februari 2010 @ 12:14:44 #251
157922 fathank
pi_77508023
quote:
Op maandag 1 februari 2010 01:08 schreef MMAfighter1000 het volgende:

[..]

Er zijn leraren die je adviseren om een gevecht aan te gaan ipv weggaan.

Als je jezelf echt wilt verdedigen moet je dan gewoon zelf een pistool kopen. Er is geen stijl die je in alle sitaties zal redden.
In close combat is een pistool helemaal niet effectief dus die vlieger gaat niet op..
pi_77645070
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:14 schreef fathank het volgende:

[..]

In close combat is een pistool helemaal niet effectief dus die vlieger gaat niet op..
Mes dan.. Het gaat om het idee...

Overigens geeft mijn sportschool Krav Maga en MMA, en kracht en conditietraining.
Zaterdag meegedaan met die kracht- en conditietraining, maar dat was geen grapje (trojan workout)
Het was echt megazwaar en heb met drie dagen spierpijn gelopen.. Overigens wel heel vet om te doen..

Daarna was MMA, maar verder niet aan meegedaan.. Het ging over grondvechten...

@diegene die het vroeg: ik zit idd bij helena
pi_77687856
quote:

[..]

En wat als hij niet je geld wil maar je vrouw en kinderen? Geef je die ook?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:50:08 #254
157922 fathank
pi_77687914
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:48 schreef Booomer het volgende:

[..]

En wat als hij niet je geld wil maar je vrouw en kinderen? Geef je die ook?
Neem maar mee, blij dat ik er vanaf ben

pi_77688396
die eeuwige zinlose discussie, het gaat om de vechter niet om de vechtsport. Neem de grondskills van een bjj-er, de hardheid van een thaiboxer, de drills van een kravmaga-er... gooi het in een blender + een snufje chuck norris :-) en je hebt de ultieme vechtsporter. Je bent nooit uitgeleerd en je moet je nooit focussen op 1 vechtsport. Ga eens bij een andere school/ sport kijken, leer en stop datgene wat bruikbaar is in je rugzak en ga verder trainen....
  vrijdag 5 februari 2010 @ 23:12:49 #256
76625 Blackviper
pi_77688671
Zoals ik dus ook al zei tis gewoon prima aanvulling op elkaar..
  dinsdag 9 februari 2010 @ 00:49:41 #257
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_77794558
juist, vult goed aan. mma en krav vullen elkaar uitstekend aan zelfs.
Daarom ga ik morgen weer genieten van een ochtend bjj.

MMA en zelfverdediging is nogal een verschil. Het verschil is vooral tactisch.
De aanleiding/ gevolg etc in een situatie in de praktijk is meestal ff wat anders dan 2 mensen die hun skills gaan meten in de ring.
2 krav mensen in de ring zou doodsaai zijn omdat ze allebei gaan de-escaleren

Dus train deze 2 gewoon los van elkaar en geniet van beiden.
Als MMAér heb je aan krav een goede tactische maar ook technische aanvulling voor de praktijk.
Als kravie heb je veel aan MMA/BJJ/boksen/ muay thai etc als aanvulling en live training.
pi_78007023
quote:

Ben ik weer. Het was echt vet! Ga as dinsdag alweer voor de vierde keer. Ben wel de enige vrouw dus, had een vriendin mee genomen vorige keer maar die gaat er niet mee door. Maar wel echt vet.
  maandag 15 februari 2010 @ 07:27:54 #259
76625 Blackviper
pi_78009448
quote:
Op maandag 15 februari 2010 00:19 schreef Mieks het volgende:

[..]

Ben ik weer. Het was echt vet! Ga as dinsdag alweer voor de vierde keer. Ben wel de enige vrouw dus, had een vriendin mee genomen vorige keer maar die gaat er niet mee door. Maar wel echt vet.
Die durft niet meer?

Ach het is niet voor iedereen je wordt natuurlijk wel de hele tijd aangeraakt en je nagels kunnen breken enzo

Maar goed te horen dat je het leuk vind
pi_78034989
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 23:05 schreef chingching105 het volgende:
die eeuwige zinlose discussie, het gaat om de vechter niet om de vechtsport. Neem de grondskills van een bjj-er, de hardheid van een thaiboxer, de drills van een kravmaga-er... gooi het in een blender + een snufje chuck norris :-) en je hebt de ultieme vechtsporter. Je bent nooit uitgeleerd en je moet je nooit focussen op 1 vechtsport. Ga eens bij een andere school/ sport kijken, leer en stop datgene wat bruikbaar is in je rugzak en ga verder trainen....
Dat heet dan MMA.
  maandag 15 februari 2010 @ 22:02:31 #261
76625 Blackviper
pi_78035039
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:01 schreef MMAfighter1000 het volgende:

[..]

Dat heet dan MMA.

Ja joh het is goed blijkbaar wil je het gewoon niet begrijpen.. Geeft verder niet... je bent geweldig en goed! oke? Klaar!... doorlopen mensen niets te zien
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:54:57 #262
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_78051358
De reden dat MMA en met name BJJ zo'n opmars maakte is het feit dat een hoop traditionele stijlen binnen hun eigen systeem bleven en niet zagen dat ze niet compleet waren.

Het zou dom zijn om nu "het mma" op een voetstuk te plaatsen als een alles omvattend systeem en niet meer verder te onderzoeken naar wat werkt in welke situatie.

Die tunnelvisie is zo dodelijk , dus trap daar nou niet in.
  FOK!fotograaf dinsdag 16 februari 2010 @ 11:59:58 #263
145146 Andyy
pi_78051508
MMA is gewoon een verzamelnaam, als je judo en tai kwando doet ben je in feite al "mma"
  dinsdag 16 februari 2010 @ 12:27:21 #264
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_78052295
Zo was het ook begonnen.
praktijk leert alleen wel dat MMA zich steeds meer ontwikkelt tot een stijl op zich.
Je ziet ook dat steeds meer verschillende organisaties min of meer dezelfde regels hanteren.
Ik vind dat ook een goede ontwikkeling, zolang je maar wel open-minded blijft en niet een nieuw frame creeert waarbinnen je blijft denken. Daarmee reageer ik dus vooral op de reacties van mmafighter.

Ik vind de ontwikkeling van MMA zelf heel mooi omdat je veel meer echt gespecialiseerde technieken ziet dan pakwek 15 a 20 jaar geleden toen het een beetje opkwam hier als freefight/ kooivechten etc.
Ik heb jaren geleden ook freefight gedaan, maar het kwam er vooral op neer dat je door mocht rossen als iemand op de grond terecht kwam. Echt veel grondwerk kreeg ik niet, en zeker niet gestructureerd.

Nu krijg ik bjj/mma les en er gaat een wereld open aan technieken en handige dingen, ondanks dat ik best eea kon op de grond.

Voor zelfverdediging denk ik persoonlijk op een hele andere manier. Dat is niet techniek tegen techniek, maar meer in situaties.
Hoe voorkom je agressie? hoe de-escaleer je? en daarna pas, hoe ontsnap je? hoe schakel je iemand uit, of hoe controleer je de situatie?
Alle vechtsporttechnieken die je kent kunnen je goed helpen, maar het is de manier waarop je tactisch met situaties omgaat wat het grote verschil maakt.

Zodra iemand je uberhaupt probeert te slaan, heb je dus al twee stappen gemist.

ik zie dus nogal een verschil tussen MMA en zelfverdediging op zich.
Het een is niet beter of minder dan de ander , maar heeft een ander doel.
pi_78056196
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Mieks op 16-02-2010 17:52:57 ]
pi_78057846
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:01 schreef MMAfighter1000 het volgende:

[..]

Dat heet dan MMA.
Als je puur naar de naam kijkt dan heb je gelijk, MMA = mixed martial arts. Dus een mix van verschillende stijlen. Meestal staat mma gelijk aan freefight. Dan kom je weer terecht op het feit dat freefightwedstrijden een wedstrijd is met dus regels. Een aspect wat daarbij volledig buiten wordt gesloten is onder andere het voorkomen van geweld, het letten op je omgeving, waar is de uitgang, waar is een stoeprandje waar over kan struikelen enz. Kortom je blijft bezig
pi_78085899
Het probleem is dat er teveel Dojo's zijn die beweren dat ze de echte Krav Maga trainen. Het enige wat ze dan doen is gewoon wat kickboksen en wat wapenverdediging.

Wat Krav je leert kan je niet in MMA toepassen aangezien krav je leert om in mensen hun gezicht te krabben, in hun kruis te schoppen, ed. maar daarvoor hoef ik niet getraind te zijn.

Krav kan toepasselijk zijn tegen iemand die geen idee heeft wat hij aan het doen is. Ik geloof niet dat je krav training van 5 maanden genoeg is om een "ervaren straat vechter" in elkaar te slaan.

De training van de IDF in Israel zou ik absoluut niet onderschatten. Die kerels vermoorden je binnen een minuut. Maar dat zou ik ook kunnen door iemand KO te slaan, of hem in een Rear Naked Choke te zetten en niet loslaten. Zo kan het allemaal ook. Als je goed op straat wilt vechten dan moet je 1, goed kunnen rennen, 2, goed kunnen kickboksen, 3 goed kunnen worstelen op de grond en desnoods ga je krav trainen bij een gerenomeerde dojo.
  donderdag 18 februari 2010 @ 00:42:05 #268
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_78125279
Was het maar zo'n feest dat je er was met alleen steken naar het gezicht en trappen naar het kruis.
Er zit zooh veel meer in krav maga dan dat.

De basis blijft toch een goede basishouding, soepel bewegen, goede balans, juiste stoot en trap technieken, verdedigingen tegen verschillende soorten aanvallen, leren toepassen onder stress en noem maar op.

Ik krijg zeer veel heel erg ervaren vechtsporters in mijn school die krav maga proberen en blij verrast zijn.
Dat het alleen werkt tegen mensen die weinig kunnen is dan ook absoluut onzin.

Beunhazen heb je inderdaad binnen het krav maga. Het ergste zijn nog de "leraren" die zelf les krijgen van dvd's en youtube.
Ik moet zeggen dat je bij MMA ook erg op moet letten wat de achtergrond van de instructeur is.
Ook daar zijn een aantal scholen waar de leraar weinig achtergrond heeft in bijvoorbeeld het grondwerk.
Dat is iets waar je bij elke vechtsport toch op moet letten.
pi_78125428
Heeft iemand van jullie weleens een les Systema gedaan? en zo ja, verschilde dat nou erg van Krav Maga?
Nu zag ik dat het in Amsterdam te volgen is in een uithoek van Osdorp, voor mij ligt dat niet om de hoek maar het boeit toch wel...

http://systema-nederland.nl/pageID_7214174.html
  donderdag 18 februari 2010 @ 01:06:30 #270
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_78125809
Ik heb geen les gehad in systema. Het verschilt heel erg van krav maga.
Krav maga is een heel direct en vrij agressief systeem. Wat ik van systema heb gezien is juist heel meegaand. Ik vind systema meer neigen naar aikido dan krav maga als ik iig uit mag gaan van de voorradige filmpjes op youtube.

Wat let je om daar te kijken of evt te checken voor seminars etc?
Amsterdam ligt in het midden van Nl , dus hoe ver kan het ooit zijn?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:02:30 #271
76625 Blackviper
pi_78176040
Heb ook ff op YT gekeken.. En vind het inderdaad ook wel erg op Aikido lijken..

Dit soort dingen vind ik dat de aanvallers wel erg soft doen.. Al vind ik dat ook wel bij sommige KM filmpjes..
pi_78253795
Ik vind Systema een slechte verdedigingssport.
  zondag 21 februari 2010 @ 18:13:23 #273
76625 Blackviper
pi_78271079
Vandaag wat take-downs en grondwerk gedaan Kwam mijn BJJ toch erg goed van pas. Was erg leuk. Beter gaan we dat net wat vaker doen.
pi_78334151
Welke school raden jullie aan in Amsterdam, en wat gaat dit mijn ongeveer kosten ? Ik kan het via de universiteit doen, dan is het erg cheap, echter kan ik maar 1x per week trainen. Probeer dus de extra kosten af te wegen
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:47:51 #275
76625 Blackviper
pi_78344559
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:03 schreef sweetysven het volgende:
Welke school raden jullie aan in Amsterdam, en wat gaat dit mijn ongeveer kosten ? Ik kan het via de universiteit doen, dan is het erg cheap, echter kan ik maar 1x per week trainen. Probeer dus de extra kosten af te wegen
Wil je echt in A'dam?

Daar heb je protect invest, HSW.

Anders in Leiden, Haarlem, Amstelveen. Hoofddorp, Alkmaar en zelfs IJmuiden zijn er nog scholen. Beetje google is zo gek nog niet.
pi_78826313
Gaan er mensen naar de seminar van Moshe Katz (hoofdinstructeur Israeli Krav International, pupil van Itay Gil)?

pi_78828500
Blackviper, jij doet toch KM in Leiden? Wat kost het daar ongeveer?
  zondag 7 maart 2010 @ 12:58:47 #278
76625 Blackviper
pi_78843693
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 21:46 schreef crazy-bert het volgende:
Blackviper, jij doet toch KM in Leiden? Wat kost het daar ongeveer?
Ja klopt. Het is 45 euro per maand. Dan heb je natuurlijk nog je spullen (bitje, toc,handschoenen etc) maar dat is eenmalige investering. Ik zou zeggen kom een keer een proefles doen dat is gratis
  maandag 8 maart 2010 @ 19:42:40 #279
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_78903343
Jammer dat er maar een krav maga school is in overijsel
  maandag 8 maart 2010 @ 22:28:54 #280
76625 Blackviper
pi_78912236
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 20:46 schreef Booomer het volgende:
Gaan er mensen naar de seminar van Moshe Katz (hoofdinstructeur Israeli Krav International, pupil van Itay Gil)?

*knip*
Op zich was dit wel een leuk idee ware het niet dat ik 11 april een BJJ toernooi heb. En ik het dus eigenlijk niet kan permitteren een dag daarvoor risico te lopen wat betreft blessures.
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:42 schreef skippy22 het volgende:
Jammer dat er maar een krav maga school is in overijsel
Aan één heb je er toch genoeg?

[ Bericht 27% gewijzigd door Blackviper op 08-03-2010 22:34:06 ]
pi_78954662
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 20:46 schreef Booomer het volgende:

[ afbeelding ]
Is dat van Krav Maga worldwide ofnie?
pi_79058441
Hoi,

Ik ben nu een keer of 6 geweest bij PI in Den Bosch, echt heel vet. Alleen ik heb nu wel handschoenen gekocht, want ik heb doorlopend bloedende vingers gehad
Een vriendin van mij beweert dat ze iets vergelijkbaars doet, Pencak Silat. Ik heb geen idee wat dat is. (Ik weet alleen dat je het niet uitspreekt als pannenkoek), maar is dat zo? Of zegt ze maar wat? : p
pi_79060972
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 13:38 schreef Mieks het volgende:
Hoi,

Ik ben nu een keer of 6 geweest bij PI in Den Bosch, echt heel vet. Alleen ik heb nu wel handschoenen gekocht, want ik heb doorlopend bloedende vingers gehad
Een vriendin van mij beweert dat ze iets vergelijkbaars doet, Pencak Silat. Ik heb geen idee wat dat is. (Ik weet alleen dat je het niet uitspreekt als pannenkoek), maar is dat zo? Of zegt ze maar wat? : p
Voorzover ik weet is Pencak Silat heel anders dan Krav Maga. Er ligt veel nadruk op sierlijkheid en rare bewegingen om je tegenstander te verwarren.
pi_79102503
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:47 schreef mafkees01 het volgende:

[..]

Is dat van Krav Maga worldwide ofnie?
Nee.
pi_79102536
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 13:38 schreef Mieks het volgende:
Hoi,

Pencak Silat vergelijkbaar met Krav Maga..
pi_79102645
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 18:12 schreef Booomer het volgende:

[..]

Pencak Silat vergelijkbaar met Krav Maga..
Nooit van gehoord.. Tjek dit:
http://video.google.com/videoplay?docid=1517527869822895824#

pi_79103021
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 14:30 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Voorzover ik weet is Pencak Silat heel anders dan Krav Maga. Er ligt veel nadruk op sierlijkheid en rare bewegingen om je tegenstander te verwarren.
Lol oke tis duidelijk. Weet ik veel . Ik zal t uitleggen
  zondag 14 maart 2010 @ 23:46:43 #288
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_79154132
Hoi!

Ik zit via het internet een beetje te surfen omdat ik erg geïnteresseerd ben in kickboksen/krav maga. Mijn idee was om beiden te proberen om te kijken wat het beste bij mij past (intensief/goede workout, effectief/bruikbaar om jezelf te kunnen verdedigen, leren incasseren en leuk om te doen uiteraard).

Ik ben niet een agressief persoon, echter... ik wil mezelf wel kunnen verdedigen. Vooral omdat ik veel reis lijkt het me niet geheel onhandig om jezelf te kunnen redden uit noodsituaties. Een ander punt is dat ik graag lekker intensief bezig ben. Ik ben veel afgevallen en er is flink wat spier voorin terug gekomen, echter... ik zou het ook leuk vinden om het vet restant weg te werken. Daarom zou een intensieve sport mij meer liggen (plus dat ik van uitdagingen hou ).

Nu kwam ik op 2 sporten uit (als jij andere leuke sporten weet dan hoor ik het graag):

Kickboksen, lijkt me leuk omdat het echt erg intensief is. Je leert ook te incasseren en goed van je af te bijten.
Krav Maga, is erg effectief (naar het schijnt), minder intensief geloof ik.

Iemand suggesties hierover? Of eventueel een andere sport?
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  maandag 15 maart 2010 @ 00:34:55 #289
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_79155836
vraag maar aan mijn leden of krav maga minder intensief is.
Die blikken vol 'haat' aan het einde van de conditietraining/ warming up doen iets anders vermoeden

Maar, het blijft toch gewoon een kwestie van proberen. Doe gewoon wat proeflessen her en der en kijk wat je ligt en ook belangrijk, waar je je thuis voelt.
pi_79191363
Idd. Overigens start krav maga vrij rustig. Maar het bouwt meer op en wordt vanzelf zwaarder. Het is daarom de vraag hoe hard het moet zijn bij de start?

Waarom niet een combi van? Je kan het combineren, maar mijn school biedt ook MMA + een trojan workout aan.
Dan volg je krav maga, MMA en elke zaterdag is er een zeer intensief programma voor conditie+krachttraining? Wellicht een optie voor jou zoiets? Miss dan bij twee scholen?
  FOK!fotograaf maandag 15 maart 2010 @ 22:56:52 #291
145146 Andyy
pi_79191633
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:02 schreef Blackviper het volgende:
Heb ook ff op YT gekeken.. En vind het inderdaad ook wel erg op Aikido lijken..

Dit soort dingen vind ik dat de aanvallers wel erg soft doen.. Al vind ik dat ook wel bij sommige KM filmpjes..
Ik vind het er nogal amateuristisch uit zien
  dinsdag 16 maart 2010 @ 00:19:58 #292
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_79194600
Klinkt goed! Ik ga trouwens binnenkort een proefles krav maga doen. En ook kickboksen.
Maar krav lijkt me zeker leuk.

Hoewel ik weet dat het een verdedigingssport is. Heb ik het goed dat je er ook leert slaan en schoppen?
Wordt er ook gesparred?
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  dinsdag 16 maart 2010 @ 07:14:00 #293
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_79197651
je leert absoluut slaan en schoppen. Bij de meeste scholen die ik ken wordt gespard.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 07:56:34 #294
76625 Blackviper
pi_79197910
Sparren hoort er gewoon bij. Je moet natuurlijk je gevechtsconditie op peil houden en verhogen.
pi_79484853
Ik ga trouwens naar de seminar van Moshe Katz op 10 april.
pi_79484919
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:51 schreef mafkees01 het volgende:
Idd. Overigens start krav maga vrij rustig. Maar het bouwt meer op en wordt vanzelf zwaarder.
Bij jullie misschien.. Tijdens m'n eerste paar lessen bij Protect Invest ben ik wel een aantal keer aan de kant gaan zitten omdat ik zowat moest spugen!
  zaterdag 27 maart 2010 @ 18:30:24 #297
76625 Blackviper
pi_79649407
Zoooo dat was weer een lekkere training... ben kapot... alleen maar stoten, trappen en sparren..op elkaar..
pi_79853325
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:03 schreef Booomer het volgende:

[..]

Bij jullie misschien.. Tijdens m'n eerste paar lessen bij Protect Invest ben ik wel een aantal keer aan de kant gaan zitten omdat ik zowat moest spugen!
Krijg je als je niets gewend bent Wil weleens zien hoe het je 10 april afgaat
pi_79857683
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:03 schreef Booomer het volgende:

[..]

Waar train jij? Nieuwegein, Den Bosch of Amsterdam?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')