abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juli 2009 @ 12:25:03 #51
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_70696056
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:20 schreef Cetera het volgende:

[..]

Hm, ik herken heel wat oefeningen toch wel.. Punt is dat we ons tot de bouwvak vooral focusen op verwurgingen.. Gebruiken jullie daar ook bitjes etc voor?
Ja soms krijg je toch, onbedoeld een tik of een kopstoot. Verder is het wel fijn met bijvoorbeeld rear naked choke dat je niet op je tong kan buiten omdat je al op je bitje bijt. Vaak met oefeningen als je uit de choke komt ga je door met knieën en ellebogen en zo vang je dus ook nog weleens een knie op je muil ofzo. Daarom heb we ook altijd een tok want de knieën, kicks en stoten naar het lichaam geven we gewoon.

edit: Met dit soort dingen dus. Die wegen net zoveel als een echte.. Je hebt er nog meer van. Dat soort dingen doen we echt af en toe hoor.. Want wanneer is de kans dat je iemand met een MP5 voor je krijgt.. Behalve als je de Marechaussee gaat vervelen op Schiphol
Bla Bla Bla :P
pi_70696268
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:20 schreef Blackviper het volgende:
Weet ik veel wij doen niet aan levels. Leraar vind dat onzin omdat mensen dan dingen gaan leren speciaal voor de examens ipv reality based dingen. Verder vindt hij dat eenieder gelijk is ongeacht rang en ervaring..

edit:Officieel heet het ook Contact Combat Krav Maga, we hebben dus ook weleens oefeningen gehad met MP5 en wat je moet doen als iemand explosieven gooit.
Examens? Daar werken we niet mee.. voorzover ik weet valt Krav Maga onder KAPAP.
We maken onderscheid tussen 'beginners' en 'gevorderden', ik train met beide mee.
pi_70696313
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:25 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Ja soms krijg je toch, onbedoeld een tik of een kopstoot. Verder is het wel fijn met bijvoorbeeld rear naked choke dat je niet op je tong kan buiten omdat je al op je bitje bijt. Vaak met oefeningen als je uit de choke komt ga je door met knieën en ellebogen en zo vang je dus ook nog weleens een knie op je muil ofzo. Daarom heb we ook altijd een tok want de knieën, kicks en stoten naar het lichaam geven we gewoon.

edit: Met dit soort dingen dus. Die wegen net zoveel als een echte.. Je hebt er nog meer van. Dat soort dingen doen we echt af en toe hoor.. Want wanneer is de kans dat je iemand met een MP5 voor je krijgt.. Behalve als je de Marechaussee gaat vervelen op Schiphol
Aah, ik vermoed dat we daar ook mee gaan werken wanneer het 'seizoen' weer begint.. het is nu toch voornamelijk de afsluiting, vermoed ik. We zullen zien!
  maandag 6 juli 2009 @ 12:35:26 #54
76625 Blackviper
pi_70696384
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:31 schreef Cetera het volgende:

[..]

Examens? Daar werken we niet mee.. voorzover ik weet valt Krav Maga onder KAPAP.
We maken onderscheid tussen 'beginners' en 'gevorderden', ik train met beide mee.
ow dan doen jullie idd ook geen levels.. Ik doe ook mee met zowel gevorderden als beginners.

Als je school lid is van bijvoorbeeld de IKMF kan je examens doen:
quote:
van een of andere IKMF school

EXAMENS
Na een relatief korte tijd doe je examens. Dit is mogelijk omdat de technieken zo makkelijk aan te leren zijn. Bij de eerste gradaties is dat al na drie of vier maanden.

Even de levels en gradaties op een rij;

Practitioner Level (1, 2, 3, 4, 5)
Graduate Level (1, 2, 3, 4, 5)
Expert Level (1, 2, 3, 4, 5)
Master Level (1, 2, 3)
pi_70696720
Aah oke! Thanks voor de info.. Deze zijn mij helemaal niet bekend, dus ik vermoed ook niet dat we daarmee werken..
  maandag 6 juli 2009 @ 12:59:56 #56
76625 Blackviper
pi_70697268
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:45 schreef Cetera het volgende:
Aah oke! Thanks voor de info.. Deze zijn mij helemaal niet bekend, dus ik vermoed ook niet dat we daarmee werken..
Graag gedaan.. Maar idd zei ik al eerder dat die witkamp dat kapap doet. Volgens wikipedia is krav maga gebaseerd op kapap (eerst dacht ik dat het andersom was)
pi_70699017
Er zullen wel meerdere varianten van zijn.. Nu ben ik wel benieuwd hoe jullie trainingen eruit zien eigenlijk!
  maandag 6 juli 2009 @ 14:01:04 #58
76625 Blackviper
pi_70699381
Kom je gezellig langs Is maar paar uurtjes rijden haha
pi_70708574
Ach, die paar uurtjes..
Is er niet iets als een KAPAP-event? ^^ We hadden laatst wel in Leeuwarden een event met allemaal verschillende vechtsporten..
  maandag 6 juli 2009 @ 18:45:05 #60
76625 Blackviper
pi_70710314
Ik had er pas van gehoord toen ik op die kerel zijn naam ging googlen.. Dus geen idee eigenlijk.
pi_70719517
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:20 schreef Cetera het volgende:

[..]

Hm, ik herken heel wat oefeningen toch wel.. Punt is dat we ons tot de bouwvak vooral focusen op verwurgingen.. Gebruiken jullie daar ook bitjes etc voor?
Ik heb ook bij de meeste oefeningen mijn bitje in hoor. En toc sowieso altijd.
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:25:18 #62
76625 Blackviper
pi_70797995
zo weer lekker geoefend vanavond
pi_70817828
Gisteravond voor 't eerst messentraining gehad..
  donderdag 9 juli 2009 @ 16:42:23 #64
76625 Blackviper
pi_70817882
En, figuurlijk gesproken, overleeft? of ongeveer 20x overleden?
pi_70824574
Meermalen overleden, inderdaad! Maar ik vond 't echt supervet, omdat we nu alleen trainingen hebben gehad met verwurgingen. Ik ben wel iets te snel in stabben, m'n tegenstander hield me niet meer bij.. ^^
Jammer dat zo weinig mensen deze sport kennen.. (of misschien juist niet) maar het is wel een van de vetste dingen die je kunt doen. Naast boksen, natuurlijk. Al doe ik dat alleen in m'n spare time als ik in m'n ouderlijk huis ben, want daar hangt de boksbal.
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:37:41 #66
76625 Blackviper
pi_70833335
Ach je moet er ook op rekenen dat als je ooit iemand met een mes tegenkomt dat je of gewoon weggaat of gestoken gaat worden..

Het is belangrijk om zo lang mogelijk ze ver mogelijk weg te blijven van het mes.. in tegenstelling tot bij een vuurwapen dan wil je juist zo dicht mogelijk zijn om te kunnen controleren..
pi_70848429
Na m'n vakantie ga ik het hier in Nijmegen ook oppakken, ben benieuwd
Heb jaren geleden al eens gekeken maar toen was het eigenlijk alleen (goed) mogelijk in Leiden en dat was me iets te ver.. Lopen hier in dit topic nog mensen rond die in Nijmegen aan KM doen?
pi_70880627
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:37 schreef Blackviper het volgende:
Ach je moet er ook op rekenen dat als je ooit iemand met een mes tegenkomt dat je of gewoon weggaat of gestoken gaat worden..

Het is belangrijk om zo lang mogelijk ze ver mogelijk weg te blijven van het mes.. in tegenstelling tot bij een vuurwapen dan wil je juist zo dicht mogelijk zijn om te kunnen controleren..
Precies.. maar beter zorg je eerst de boel niet uit de hand loopt. Ik zie dit dan ook meer als 'het alternatief'.

Moest wel lachen trouwens, m'n vader is best hardhandig en die vond 't grappig om me te verwurgen (wel voor de gein trouwens). Dus in een reflex sla ik hem in z'n huidplooien.. Had meteen effect. De vorige dag had hij er nog last van en enige blauwe plekken
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:49:30 #69
76625 Blackviper
pi_70882301
Net terug van training.. pff trainen met een kater is zwaaaar!
pi_70891644
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:49 schreef Blackviper het volgende:
Net terug van training.. pff trainen met een kater is zwaaaar!
Haha dat zal best! Toch voldoening dat je wel gegaan bent..?

Ik heb aankomende woensdag training van een andere gozer, topvent. Wordt dus vooral conditie en we gaan veel kicks doen en 'slaan'. Hoe zijn die trainingen, vroeg ik me af? Heb er iig wel erg veel zin in!
pi_70891656
En hoe blijven jullie fit en in conditie? Want ja, die push up / sit ups en het warmlopen is allemaal leuk en aardig (en vermoeiend!) maar je krijgt er nou niet bepaald een toplijf van om het zo te zeggen..
  FOK!fotograaf zondag 12 juli 2009 @ 01:12:21 #72
145146 Andyy
pi_70892046
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 17:40 schreef Cetera het volgende:

[..]

Precies.. maar beter zorg je eerst de boel niet uit de hand loopt. Ik zie dit dan ook meer als 'het alternatief'.

Moest wel lachen trouwens, m'n vader is best hardhandig en die vond 't grappig om me te verwurgen (wel voor de gein trouwens). Dus in een reflex sla ik hem in z'n huidplooien.. Had meteen effect. De vorige dag had hij er nog last van en enige blauwe plekken
een vriendin van me nam me een keer in een houdgreep, uit refles ging m'n linkerarm d'r gezicht op en d'r ogen (stuk tussen je ogen en je schedel) in
iedereen ons aankijken
  zondag 12 juli 2009 @ 01:33:57 #73
76625 Blackviper
pi_70892364
quote:
Op zondag 12 juli 2009 00:47 schreef Cetera het volgende:
En hoe blijven jullie fit en in conditie? Want ja, die push up / sit ups en het warmlopen is allemaal leuk en aardig (en vermoeiend!) maar je krijgt er nou niet bepaald een toplijf van om het zo te zeggen..
Nou wij doen ook veel conditie drills.. Dus gewoon non stop stoten etc.. Erg vermoeiend..
En toplijf.. tja dat heb ik allang opgegeven haha
pi_70900475
@ Andyy
Risico van het vak En ze zal vast wel tegen een stootje kunnen, toch?

@ Blackviper
Ja nouja, ik wil toch wel echt werken aan m'n conditie. 'k Had vroeger een topconditie, totdat ik geen tijd meer had voor sport en begon te roken Onwijs slechte combinatie.. dus stoppen met roken en meer trainen lijkt me de beste oplossing!
  zondag 12 juli 2009 @ 16:54:33 #75
76625 Blackviper
pi_70905574
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:28 schreef Cetera het volgende:
@ Andyy
Risico van het vak En ze zal vast wel tegen een stootje kunnen, toch?

@ Blackviper
Ja nouja, ik wil toch wel echt werken aan m'n conditie. 'k Had vroeger een topconditie, totdat ik geen tijd meer had voor sport en begon te roken Onwijs slechte combinatie.. dus stoppen met roken en meer trainen lijkt me de beste oplossing!
Tja had je maar niet moeten roken haha

Maar goed je kan ook altijd er nog wat bij doen.. Hardlopen ofzo. Ik ga in september beginnen met BJJ en MMA erbij.
pi_70942733
quote:
Op zondag 12 juli 2009 16:54 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Tja had je maar niet moeten roken haha

Maar goed je kan ook altijd er nog wat bij doen.. Hardlopen ofzo. Ik ga in september beginnen met BJJ en MMA erbij.
*noobheid*
Wat is BJJ en MMA?
  maandag 13 juli 2009 @ 19:48:35 #77
76625 Blackviper
pi_70943171
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:35 schreef Cetera het volgende:

[..]

*noobheid*
Wat is BJJ en MMA?
Brazilian Jiu Jitsu en Mixed Martial Arts
pi_70943296
Dat BJJ lijkt me wel vet!
  maandag 13 juli 2009 @ 20:03:12 #79
76625 Blackviper
pi_70943654
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:52 schreef Cetera het volgende:
Dat BJJ lijkt me wel vet!
Zoals ik al eerder geroepen heb eerder. Het is onwijs zwaar.. Zeker als je die trucjes niet kent.. Je probeert alles op kracht te doen was echt gesloopt bij die proefles
pi_70946554
Tijd voor de echte training dus!
  maandag 13 juli 2009 @ 21:41:59 #81
76625 Blackviper
pi_70947293
Dat sowieso.. Eerst de zomer stop Dus dan is de conditie weer pleiten.. Kan ik weer opnieuw beginnen

Krijgen nog wel buiten training bij KM maar wanneer is nog niet bekend..
pi_70950013
We hebben 3 weken geen training, dus dat valt nog wel mee..
pi_70954729
Bij ons zijn ze de dojo aan het verbouwen, dus nou hebben we buitentrainingen in een park.. Das ook wel vet!
  donderdag 16 juli 2009 @ 16:20:56 #84
76625 Blackviper
pi_71037668
Mogen ze bij ons ook wel eens doen.. oude zooi..
of iig een airco!

Zaterdag laatste les..
pi_71042434
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 01:09 schreef Booomer het volgende:
Bij ons zijn ze de dojo aan het verbouwen, dus nou hebben we buitentrainingen in een park.. Das ook wel vet!
Dat lijkt me vet, buiten trainen!

Heb gister 2,5 uur gebokst.. M'n handen zijn naar de klote, maar wat een heerlijk gevoel!
  donderdag 16 juli 2009 @ 19:10:11 #86
76625 Blackviper
pi_71042659
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:01 schreef Cetera het volgende:

[..]

Dat lijkt me vet, buiten trainen!

Heb gister 2,5 uur gebokst.. M'n handen zijn naar de klote, maar wat een heerlijk gevoel!
lekker spierpijn in je schouders en armen zeker?
pi_71043325
Ik begin in Augustus ook eindelijk met Krav Maga. Zo te lezen zal mijn conditie goed van pas komen. In de zomer 'hiit' ik altijd, 20 minuten op de fiets, en dan om de 30 seconden wisselen tussen normaal tempo en sprinten. Dat sloopt je in het begin echt hard

De school is trouwens aangesloten bij de IKMF, dus daar werken ze automatisch met die levels en gradaties ?
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
  donderdag 16 juli 2009 @ 19:36:40 #88
76625 Blackviper
pi_71043372
Dunno.. zou ik wel denken.. wellicht dat mensen die bij scholen zitten die aangesloten zijn bij de IKMF daar uitsluitsel over kunnen geven.
pi_71044610
Goed dat je aan je conditie werkt! Die heb je inderdaad wel nodig.. Al is het alleen al om een drill vol te houden of om 'normaal' warm te lopen.
pi_71640773
Ik ben al een tijd aan het overwegen deze sport te gaan beoefenen en puur voor datgene waarvoor het bedoeld is: zelfverdediging.

Ik zit wel met het volgende. Mijn ervaring met contactsporten is nul. Mijn lichaamslengte is tamelijk klein (1.74), ik ben een vedergewicht en over mijn fysieke kracht zal ik maar zwijgen. Zijn er voor mij dan toch mogelijkheden deze cursus te volgen? Of is het toch verstandiger eerst wat sterker te worden door middel van bijvoorbeeld fitness? Na hoeveel trainingen kan ik al resultaat verwachten?

De laatste tijd voel ik mij, ook al woon ik in een boerengat van 5.000 inwoners, steeds vaker onveilig op straat. Daar wil ik graag wat aan doen door het volgen van zo'n cursus.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:17:38 #91
76625 Blackviper
pi_71646345
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 01:32 schreef Botje96 het volgende:
Ik ben al een tijd aan het overwegen deze sport te gaan beoefenen en puur voor datgene waarvoor het bedoeld is: zelfverdediging.

Ik zit wel met het volgende. Mijn ervaring met contactsporten is nul. Mijn lichaamslengte is tamelijk klein (1.74), ik ben een vedergewicht en over mijn fysieke kracht zal ik maar zwijgen. Zijn er voor mij dan toch mogelijkheden deze cursus te volgen? Of is het toch verstandiger eerst wat sterker te worden door middel van bijvoorbeeld fitness? Na hoeveel trainingen kan ik al resultaat verwachten?

De laatste tijd voel ik mij, ook al woon ik in een boerengat van 5.000 inwoners, steeds vaker onveilig op straat. Daar wil ik graag wat aan doen door het volgen van zo'n cursus.
Ik ben 1.67 en 68 kilo.

Kracht doe je vanzelf wel op. Doe gewoon een proefles.. Bij ons zitten ook dunne mannetjes en die gaan ook gewoon tegen kerels van 100 kilo..

Ik train ook met portiers en die krijg ik ook naar de grond... Gewoon iets harder schoppen of duwen

Ik denk dat trouwens zo een cursus die ze tegenwoordig bijna op iedere fitnesschool geven niets aan je gevoel van onveiligheid doet. Het gaat ook om alles eromheen... Dus nabootsen van verschillende situaties en niet alleen maar oefeningetjes doen..
pi_71657582
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:17 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Ik ben 1.67 en 68 kilo.

Kracht doe je vanzelf wel op. Doe gewoon een proefles.. Bij ons zitten ook dunne mannetjes en die gaan ook gewoon tegen kerels van 100 kilo..

Ik train ook met portiers en die krijg ik ook naar de grond... Gewoon iets harder schoppen of duwen

Ik denk dat trouwens zo een cursus die ze tegenwoordig bijna op iedere fitnesschool geven niets aan je gevoel van onveiligheid doet. Het gaat ook om alles eromheen... Dus nabootsen van verschillende situaties en niet alleen maar oefeningetjes doen..

Cursus is het verkeerde woord. Ik wil het natuurlijk wel bij een officiële school doen .
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:27:57 #93
76625 Blackviper
pi_71657840
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:17 schreef Botje96 het volgende:

[..]

Cursus is het verkeerde woord. Ik wil het natuurlijk wel bij een officiële school doen .
Ow okeej Nou ja je bent iig groter dan ik dus je zal t vast overleven
pi_71797746
Even een tvptje. Ben zelf ook wel geïnteresseerd om met krav maga te beginnen en er zit bij in de buurt, Breukelen, een school.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:19:05 #95
76625 Blackviper
pi_71801107
Begint populair te worden..

Heb as zondag buiten training van 10:00 tot 14:00.. Moet om 9:45 verzamelen..
Helaas kom ik pas rond 2:00 terug (naar schatting) uit Hilvarenbeek.. Dat wordt dus een zware training.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:31:38 #96
145146 Andyy
pi_71801560
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 01:32 schreef Botje96 het volgende:

Het is geen cursus.
en iemand van 2 meter, 120 kilo moet zelfs achteruit stappen door trappen en stoten van mij (1.84, 65 kg)
pi_71968926
Ik heb mn eerste 2 trainingen gehad. Beide keren na de warming up duizelig geweest, even rust moeten pakken (en ik meende nog wel dat ik conditie had ). Al een paar blauwe plekken van de 360 verdediging (of eigenlijk het aanvallen ), dus het bevalt me prima

Is er iemand hier die naast het krav maga ook nog aan fitness doet, en zijn fitnessschema op krav maga heeft aangepast ?
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_71969763
Pfff... Al 4 weken niet getraind i.v.m. een gebroken hand.. :S Nou is het gips er eindelijk af, zegt de dokter dat ik nóg 4-6 weken niet mag stoten!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:44:43 #99
76625 Blackviper
pi_71973977
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 00:37 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Ik heb mn eerste 2 trainingen gehad. Beide keren na de warming up duizelig geweest, even rust moeten pakken (en ik meende nog wel dat ik conditie had ). Al een paar blauwe plekken van de 360 verdediging (of eigenlijk het aanvallen ), dus het bevalt me prima

Is er iemand hier die naast het krav maga ook nog aan fitness doet, en zijn fitnessschema op krav maga heeft aangepast ?
Mooi is dat he Heb afgelopen weekend buiten training gehad 4 uur getraind.. Wel lekker bruin geworden

Ik deed fitness maar op een gegeven moment was mijn kaart verlopen en ben ik ermee gestopt vanaf volgende week begin ik met BJJ en MMA dus ook geen tijd meer voor train dan 5 keer per week. Deed niets speciaals om bij krav maga te passen maar goed ik had al een redelijk goede conditie.
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 01:22 schreef Booomer het volgende:
Pfff... Al 4 weken niet getraind i.v.m. een gebroken hand.. :S Nou is het gips er eindelijk af, zegt de dokter dat ik nóg 4-6 weken niet mag stoten!
Iemand te hard geslagen? Of moest de muur het ontgelden thuis Zou maar gewoon je rust pakken want anders komt je er nooit goed vanaf..
pi_71978165
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:44 schreef Blackviper het volgende:
[..]

Iemand te hard geslagen? Of moest de muur het ontgelden thuis Zou maar gewoon je rust pakken want anders komt je er nooit goed vanaf..
Nee gevallen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')