abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 juni 2009 @ 04:42:21 #26
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_70417256
Was ze ook leuk? Anders is het compleet onbelangrijk

ps waar train jij eigenlijk?
Bla Bla Bla :P
  FOK!fotograaf maandag 29 juni 2009 @ 03:16:32 #27
145146 Andyy
pi_70467691
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 04:42 schreef Blackviper het volgende:
Was ze ook leuk? Anders is het compleet onbelangrijk

ps waar train jij eigenlijk?
Mwah, het was een vrij onopvallende vrouw, wel heeft ze veel praktijk ervaring en ook daadwerkelijk mensen omgelegd (en ervaart hoe sommige Krav Maga technieken faalden)
Ook kon ze harder slaan dan zo'n brede gast van 2 meter (kregen we ook les in, grootste deel van de kracht komt van je lichaam niet uit je armen (dus benen buik etc) )
Ze gaf ons een beetje psychologische les (we moesten haar slaan, ook al zei ze dat we voluit moesten slan, niemand deed het omdat het onze intentie niet was om haar te verwonden/slaan, we moesten aan de intentie werken om iemand ook echt te willen "vernietigen" mocht het nodig zijn)
en ze demonstreerde wat technieken die hadden gefaald, en hoe het wel zou moeten

Oh, en ik train bij Asdonck

[ Bericht 4% gewijzigd door Andyy op 29-06-2009 03:26:58 ]
  FOK!fotograaf maandag 29 juni 2009 @ 03:24:54 #28
145146 Andyy
pi_70467725

dat is d'r dus, alleen geen flauw idee wat ze zegt
  maandag 29 juni 2009 @ 11:43:40 #29
76625 Blackviper
pi_70472935
Volgens mij is ze Italiaans en heet ze familie in Israël of zo iets..

Maar meer begrijp ik er ook niet uit
pi_70680841
Meldt zich!
Nog mensen die mee hebben gedaan aan de workshop van Witkamp?
  zondag 5 juli 2009 @ 22:21:09 #31
76625 Blackviper
pi_70683193
aah een vrouw die KM doet Ik vind dat er bij ons veel te weinig zijn. Blijkbaar zijn er veel bang der nagels te breken

Witkamp ken ik niet maar google leert mij dat hij iets zelf bedacht heeft om krav maga heen. Dus ik weet niet wat je dan wel en niet krijgt van KM. Tenzij t niet die kerel uit Groningen is.

Morgenavond ga ik proefles BJJ doen Kijken of ik mijn sport verzameling weer eens kan uitbreiden.
pi_70683565
Nee, hij komt niet uit Groningen van origine. Google leert mij dat het wel om de juiste persoon gaat.
Onze sportclub is door hem opgezet en uitbesteed. De instructor geeft enkel en alleen training in KM.

Tsjah, inderdaad weinig vrouwen.. ik train ook voornamelijk met mannen.

Edit: Fred Witkamp is de volledige naam. Vandaag zou er een workshop zijn in Lelystad geloof ik..

[ Bericht 20% gewijzigd door Cetera op 05-07-2009 22:36:23 ]
  zondag 5 juli 2009 @ 22:49:03 #33
76625 Blackviper
pi_70684302
spartanfights in groningen hij staat daar bij de instructeurs en dat kapap is gebeaseerd op oa KM.

Waar train jij dan? Niet bij de bovenstaande school?
  FOK!fotograaf zondag 5 juli 2009 @ 23:07:20 #34
145146 Andyy
pi_70685042
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:21 schreef Blackviper het volgende:
aah een vrouw die KM doet Ik vind dat er bij ons veel te weinig zijn. Blijkbaar zijn er veel bang der nagels te breken
Ik ben altijd blij als ik met een vrouwelijk persoon moet sparren of stootoefeningen moet doen
  zondag 5 juli 2009 @ 23:09:15 #35
76625 Blackviper
pi_70685106
Ik ben altijd bang dat ik het te hard doe..
Maar dat er wel vanaf als ik een keihard knietje in mijn ballen krijg..
pi_70685115
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:49 schreef Blackviper het volgende:
spartanfights in groningen hij staat daar bij de instructeurs en dat kapap is gebeaseerd op oa KM.

Waar train jij dan? Niet bij de bovenstaande school?
Nope, Bodyshape Leeuwarden.
pi_70685143
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:09 schreef Blackviper het volgende:
Ik ben altijd bang dat ik het te hard doe..
Maar dat er wel vanaf als ik een keihard knietje in mijn ballen krijg..
Ha! Ik moest afgelopen woensdag sparren tegen een man van 70.. Ik was bang dat ik te hard deed, tot ik een onwijze stoot kreeg. Tsjah, dan is het inderdaad snel over!
  zondag 5 juli 2009 @ 23:15:24 #38
76625 Blackviper
pi_70685369
Al lang bezig dan?
pi_70685431
Neu net.. Ik mocht van m'n ouders niet op een vechtsport (dus ook geen zelfverdediging) want dat zou toch alleen maar dom trappen zijn.. Woon sinds september op mezelf en via een vriend ben ik erbij gekomen.. net een paar maandjes, dus het stelt nog weinig voor. Al heb ik m'n vader laatst wel gevloerd en daarna een armklem
pi_70685460
Hoe zit dat trouwens met jullie? Waar trainen jullie / hoe lang etc?
  zondag 5 juli 2009 @ 23:24:44 #41
76625 Blackviper
pi_70685737
8 Maanden, Leiden; Krav Maga Nederland olv Branimir Tudjan.

Dat rollebollen is altijd wel leuk met de dames Ik weet nog wel toen ik er net was.. Moesten we een choke tegen de muur aan verdedigen begint met een duw. Dus dat deed een meisje bij mij (die inmiddels gestopt was). Mijn opmerking was; "Normaal gesproken heb ik er niet echt problemen mee als een meid mij tegen de muur gooit. Maar als het zo moet..."
pi_70685895
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:24 schreef Blackviper het volgende:
8 Maanden, Leiden; Krav Maga Nederland olv Branimir Tudjan.

Dat rollebollen is altijd wel leuk met de dames Ik weet nog wel toen ik er net was.. Moesten we een choke tegen de muur aan verdedigen begint met een duw. Dus dat deed een meisje bij mij (die inmiddels gestopt was). Mijn opmerking was; "Normaal gesproken heb ik er niet echt problemen mee als een meid mij tegen de muur gooit. Maar als het zo moet..."
Haha, ja, zo gaat dat! 't Is ook nogal wat teambuilding, elkaar zo in het kruis grijpen bijvoorbeeld.
Maar ach, dat hoort erbij
  zondag 5 juli 2009 @ 23:35:14 #43
76625 Blackviper
pi_70686111
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:29 schreef Cetera het volgende:

[..]

Haha, ja, zo gaat dat! 't Is ook nogal wat teambuilding, elkaar zo in het kruis grijpen bijvoorbeeld.
Maar ach, dat hoort erbij
Nou dat in het kruis grijpen heb ik bij gasten minder moeite mee omdat ik weet dat deze een tok dragen.. Maar niet alle dames hebben dan.. Dus het voelt net alsof je er 1tje aanrand..

Waren ook een keer 2 meisjes die proefles kwamen doen. En we doen bij de warming up vaak een opdracht waarbij de 1 een vuist voor de borst van de ander houdt en die persoon dan overal moet volgen zonder dat de vuist tegen die persoon aankomt of te ver er vanaf. En die begonnen toen moeilijk te doen dat ze met elkaar wouden trainen omdat er anders iemand wellicht tegen haar borsten aan kwam.. Maar de policy is "ervaren" mensen trainen met minder ervaren mensen en niet met elkaar dan leer je niets.. Maar goed die hebben we na die les ook niet meer gezien.

Verder kan het op deze manier van contact best wel confronterend zijn als je als vrouw dat bijvoorbeeld komt doen omdat je juist bent aangerand op straat of lastig bent gevallen etc etc..
Niet alleen als vrouw ook als man en je bent/was slachtoffer van zinloos geweld. Ik vind de drills dan ook wel erg realistisch (in het donker, kleine ruimtes, licht in je gezicht, meerdere mensen, schreeuwen en schelden etc etc) en wellicht is dat dan ook de reden dat sommige mensen gewoon afhaken.
pi_70686829
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:35 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Nou dat in het kruis grijpen heb ik bij gasten minder moeite mee omdat ik weet dat deze een tok dragen.. Maar niet alle dames hebben dan.. Dus het voelt net alsof je er 1tje aanrand..

Waren ook een keer 2 meisjes die proefles kwamen doen. En we doen bij de warming up vaak een opdracht waarbij de 1 een vuist voor de borst van de ander houdt en die persoon dan overal moet volgen zonder dat de vuist tegen die persoon aankomt of te ver er vanaf. En die begonnen toen moeilijk te doen dat ze met elkaar wouden trainen omdat er anders iemand wellicht tegen haar borsten aan kwam.. Maar de policy is "ervaren" mensen trainen met minder ervaren mensen en niet met elkaar dan leer je niets.. Maar goed die hebben we na die les ook niet meer gezien.

Verder kan het op deze manier van contact best wel confronterend zijn als je als vrouw dat bijvoorbeeld komt doen omdat je juist bent aangerand op straat of lastig bent gevallen etc etc..
Niet alleen als vrouw ook als man en je bent/was slachtoffer van zinloos geweld. Ik vind de drills dan ook wel erg realistisch (in het donker, kleine ruimtes, licht in je gezicht, meerdere mensen, schreeuwen en schelden etc etc) en wellicht is dat dan ook de reden dat sommige mensen gewoon afhaken.
Hm, daar heb ik geen ervaring mee.. wij dragen geen van allen een tok en drills hebben we tot nu toe nog niet gehad.. het is gewoon een soort zaaltje in de sportschool.
Ik vind het wel wat dom gelul van die meiden.. Kom op zeg, zoiets weet je. Dan moet je daar niet aan beginnen.. de policy is inderdaad dat je met ervaren mensen traint. Ik ben gelijk begonnen met m'n vriend en we sparren wel tegen elkaar, maar de oefeningen worden uitgeoefend op ervaren personen. We hebben het wel eens geprobeerd, maar dat werkt voor geen meter.. Zo leer je inderdaad nooit wat.
  FOK!fotograaf maandag 6 juli 2009 @ 00:01:54 #45
145146 Andyy
pi_70687054
och ja...
een paar keer had ik zo'n vet lekker ding van ongeveer mijn leeftijd tegenover me. sla elkaar op de borst was de opdracht
ik durfde alleen op d'r schouder te "slaan"(zachtjes duwen )
  maandag 6 juli 2009 @ 00:04:01 #46
76625 Blackviper
pi_70687132
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:55 schreef Cetera het volgende:

[..]

Hm, daar heb ik geen ervaring mee.. wij dragen geen van allen een tok en drills hebben we tot nu toe nog niet gehad.. het is gewoon een soort zaaltje in de sportschool.
Ik vind het wel wat dom gelul van die meiden.. Kom op zeg, zoiets weet je. Dan moet je daar niet aan beginnen.. de policy is inderdaad dat je met ervaren mensen traint. Ik ben gelijk begonnen met m'n vriend en we sparren wel tegen elkaar, maar de oefeningen worden uitgeoefend op ervaren personen. We hebben het wel eens geprobeerd, maar dat werkt voor geen meter.. Zo leer je inderdaad nooit wat.
Hier een filmpje van de drills en oefeningen die we zoal doen. Wel veel meer dan dat hoor.

Krijg de indruk dat het bij jullie wat milder is. Wij hebben bitje in tok. Soms zelfs borst bescherming (soort kogelvrij vest ding) en helm op.. En dan mag je helemaal los.
pi_70687699
tvp, dit lijkt me wel wat om in september eens mee te beginnen.
Cool story, Hansel.
pi_70695790
@ Blackviper

Op welk niveau train je?
  maandag 6 juli 2009 @ 12:20:21 #49
76625 Blackviper
pi_70695896
Weet ik veel wij doen niet aan levels. Leraar vind dat onzin omdat mensen dan dingen gaan leren speciaal voor de examens ipv reality based dingen. Verder vindt hij dat eenieder gelijk is ongeacht rang en ervaring..

edit:Officieel heet het ook Contact Combat Krav Maga, we hebben dus ook weleens oefeningen gehad met MP5 en wat je moet doen als iemand explosieven gooit.
pi_70695921
quote:
Op maandag 6 juli 2009 00:04 schreef Blackviper het volgende:

[..]

een filmpje van de drills en oefeningen die we zoal doen. Wel veel meer dan dat hoor.

Krijg de indruk dat het bij jullie wat milder is. Wij hebben bitje in tok. Soms zelfs borst bescherming (soort kogelvrij vest ding) en helm op.. En dan mag je helemaal los.
Hm, ik herken heel wat oefeningen toch wel.. Punt is dat we ons tot de bouwvak vooral focusen op verwurgingen.. Gebruiken jullie daar ook bitjes etc voor?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')