Mwah, het was een vrij onopvallende vrouw, wel heeft ze veel praktijk ervaring en ook daadwerkelijk mensen omgelegd (en ervaart hoe sommige Krav Maga technieken faalden)quote:Op zaterdag 27 juni 2009 04:42 schreef Blackviper het volgende:
Was ze ook leuk?Anders is het compleet onbelangrijk
![]()
ps waar train jij eigenlijk?
Ik ben altijd blij als ik met een vrouwelijk persoon moet sparren of stootoefeningen moet doenquote:Op zondag 5 juli 2009 22:21 schreef Blackviper het volgende:
aah een vrouw die KM doetIk vind dat er bij ons veel te weinig zijn. Blijkbaar zijn er veel bang der nagels te breken
Nope, Bodyshape Leeuwarden.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:49 schreef Blackviper het volgende:
spartanfights in groningen hij staat daar bij de instructeurs en dat kapap is gebeaseerd op oa KM.
Waar train jij dan? Niet bij de bovenstaande school?
Ha! Ik moest afgelopen woensdag sparren tegen een man van 70.. Ik was bang dat ik te hard deed, tot ik een onwijze stoot kreeg. Tsjah, dan is het inderdaad snel over!quote:Op zondag 5 juli 2009 23:09 schreef Blackviper het volgende:
Ik ben altijd bang dat ik het te hard doe..
Maar dat er wel vanaf als ik een keihard knietje in mijn ballen krijg..
Haha, ja, zo gaat dat! 't Is ook nogal wat teambuilding, elkaar zo in het kruis grijpen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 5 juli 2009 23:24 schreef Blackviper het volgende:
8 Maanden, Leiden; Krav Maga Nederland olv Branimir Tudjan.
Dat rollebollen is altijd wel leuk met de damesIk weet nog wel toen ik er net was.. Moesten we een choke tegen de muur aan verdedigen begint met een duw. Dus dat deed een meisje bij mij (die inmiddels gestopt was). Mijn opmerking was; "Normaal gesproken heb ik er niet echt problemen mee als een meid mij tegen de muur gooit. Maar als het zo moet..."
![]()
Nou dat in het kruis grijpen heb ik bij gasten minder moeite mee omdat ik weet dat deze een tok dragen.. Maar niet alle dames hebben dan.. Dus het voelt net alsof je er 1tje aanrand..quote:Op zondag 5 juli 2009 23:29 schreef Cetera het volgende:
[..]
Haha, ja, zo gaat dat! 't Is ook nogal wat teambuilding, elkaar zo in het kruis grijpen bijvoorbeeld.
Maar ach, dat hoort erbij
Hm, daar heb ik geen ervaring mee.. wij dragen geen van allen een tok en drills hebben we tot nu toe nog niet gehad.. het is gewoon een soort zaaltje in de sportschool.quote:Op zondag 5 juli 2009 23:35 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Nou dat in het kruis grijpen heb ik bij gasten minder moeite mee omdat ik weet dat deze een tok dragen.. Maar niet alle dames hebben dan.. Dus het voelt net alsof je er 1tje aanrand..
Waren ook een keer 2 meisjes die proefles kwamen doen. En we doen bij de warming up vaak een opdracht waarbij de 1 een vuist voor de borst van de ander houdt en die persoon dan overal moet volgen zonder dat de vuist tegen die persoon aankomt of te ver er vanaf. En die begonnen toen moeilijk te doen dat ze met elkaar wouden trainen omdat er anders iemand wellicht tegen haar borsten aan kwam.. Maar de policy is "ervaren" mensen trainen met minder ervaren mensen en niet met elkaar dan leer je niets.. Maar goed die hebben we na die les ook niet meer gezien.
Verder kan het op deze manier van contact best wel confronterend zijn als je als vrouw dat bijvoorbeeld komt doen omdat je juist bent aangerand op straat of lastig bent gevallen etc etc..
Niet alleen als vrouw ook als man en je bent/was slachtoffer van zinloos geweld. Ik vind de drills dan ook wel erg realistisch (in het donker, kleine ruimtes, licht in je gezicht, meerdere mensen, schreeuwen en schelden etc etc) en wellicht is dat dan ook de reden dat sommige mensen gewoon afhaken.
Hier een filmpje van de drills en oefeningen die we zoal doen. Wel veel meer dan dat hoor.quote:Op zondag 5 juli 2009 23:55 schreef Cetera het volgende:
[..]
Hm, daar heb ik geen ervaring mee.. wij dragen geen van allen een tok en drills hebben we tot nu toe nog niet gehad.. het is gewoon een soort zaaltje in de sportschool.
Ik vind het wel wat dom gelul van die meiden.. Kom op zeg, zoiets weet je. Dan moet je daar niet aan beginnen.. de policy is inderdaad dat je met ervaren mensen traint. Ik ben gelijk begonnen met m'n vriend en we sparren wel tegen elkaar, maar de oefeningen worden uitgeoefend op ervaren personen. We hebben het wel eens geprobeerd, maar dat werkt voor geen meter.. Zo leer je inderdaad nooit wat.
Hm, ik herken heel wat oefeningen toch wel.. Punt is dat we ons tot de bouwvak vooral focusen op verwurgingen.. Gebruiken jullie daar ook bitjes etc voor?quote:Op maandag 6 juli 2009 00:04 schreef Blackviper het volgende:
[..]
een filmpje van de drills en oefeningen die we zoal doen. Wel veel meer dan dat hoor.
Krijg de indruk dat het bij jullie wat milder is. Wij hebben bitje in tok. Soms zelfs borst bescherming (soort kogelvrij vest ding) en helm op.. En dan mag je helemaal los.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |