Nah P1 stelt geen kloot voor.. Je moet alle stances kennen, choke releases, inside (3) en outside defenses.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:52 schreef Blackviper het volgende:
Moet je doen dan voor die examens? Wij doen daar namelijk niet aan bij onze school dus ik heb geen idee..
Zeker Helena?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:29 schreef mafkees01 het volgende:
[..]
Nah P1 stelt geen kloot voor.. Je moet alle stances kennen, choke releases, inside (3) en outside defenses.
Trappen, multiple counter attack.. en beetje de basis... Hoe je moet opstaan, vallen en nog wat troep.. Stelt niet veel voor
Ohja, op het eind nog 1 tegen 3 met common objects.. Kijken of je ze op 1 lijn krijgt en hoe je je verdedigt tegen 3 man.. Was vermoeiend, maar wel tof![]()
Net ff bokszakje opgehangen en ga volgende week lesje MMA en trojan workout meepakken. Doet onze school ook.. ff kijken of dat vet is
Kom gezellig in Leidenquote:Op maandag 25 januari 2010 21:47 schreef Mieks het volgende:
Ik (vrouw, 23) heb morgen een proefles in het Sportiom (Protect Invest) in Den Bosch.
Anybody hier? (ik weet dat er verder geen vrouwern zijn daar)
Ik train bij Protect Invest in Nieuwegein.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:47 schreef Mieks het volgende:
Ik (vrouw, 23) heb morgen een proefles in het Sportiom (Protect Invest) in Den Bosch.
Anybody hier? (ik weet dat er verder geen vrouwern zijn daar)
Ja want bij MMA leer je natuurlijk hoe je iemand moet ontwapenen? En hoe je om moet gaan met stress situaties? En tegen meerdere mensen?quote:Op zondag 31 januari 2010 17:05 schreef MMAfighter1000 het volgende:
Om me te verdedigen zou ik liever MMA gaan doen. Veel Krav Maga scholen in Nederland zijn Bushido/McDojo's.
Ook P1 gehaald, had er enigszins hoge verwachtingen van maar was inderdaad heel goed te doen. Toch wel nice als je die hogere levels bezig ziet. Wel iets om naartoe te werkenquote:Op donderdag 21 januari 2010 22:34 schreef mafkees01 het volgende:
Hier ook niet..
Zojuist geslaagd voor mijn P1 examen... Nog een lange weg te gaan, maar het begin is er iigVond het erg goed te doen... Makkelijk zelfs
MMA is niet 1 systeem, het zijn meerdere systemen zoals Boksen, Kickboksen, Judo, BJJ, worstelen, etc.quote:Op zondag 31 januari 2010 17:25 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Ja want bij MMA leer je natuurlijk hoe je iemand moet ontwapenen? En hoe je om moet gaan met stress situaties? En tegen meerdere mensen?
MMA is een sport voor atleten geen verdedigingssysteem.
- je hebt je geld gegeven maar hij houdt nog steeds een pistool voor je kop. Wat doe je dan?quote:Op zondag 31 januari 2010 21:25 schreef MMAfighter1000 het volgende:
[..]
MMA is niet 1 systeem, het zijn meerdere systemen zoals Boksen, Kickboksen, Judo, BJJ, worstelen, etc.
Als iemand mij wilt beroven en houd een pistool voor me kop, dan geef ik hem me geld. Ik ga niet lopen vechten met iemdand die een pistool voor me kop houd. Tegen meerdere mensen is het niet goed om te vechten. Een leraar die zegt dat je een gevecht moet aangaan met meerdere mensen is stom.
Alsof een leraar je vertelt dat je met 3 man moet gaan vechtenquote:Op zondag 31 januari 2010 21:25 schreef MMAfighter1000 het volgende:
[..]
MMA is niet 1 systeem, het zijn meerdere systemen zoals Boksen, Kickboksen, Judo, BJJ, worstelen, etc.
Als iemand mij wilt beroven en houd een pistool voor me kop, dan geef ik hem me geld. Ik ga niet lopen vechten met iemdand die een pistool voor me kop houd. Tegen meerdere mensen is het niet goed om te vechten. Een leraar die zegt dat je een gevecht moet aangaan met meerdere mensen is stom.
Wat moet je dan doen ? Er valt niks te doen. Dan ga je gewoon dood, als hij je schiet.quote:Op zondag 31 januari 2010 21:36 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
- je hebt je geld gegeven maar hij houdt nog steeds een pistool voor je kop. Wat doe je dan?
- je moet nooit een gevecht aangaan, maar wat als je in een gevecht belandt (met meerdere mensen)?
Er zijn leraren die je adviseren om een gevecht aan te gaan ipv weggaan.quote:Op zondag 31 januari 2010 23:49 schreef fathank het volgende:
[..]
Alsof een leraar je vertelt dat je met 3 man moet gaan vechten. Ik heb overigens vrijdag mn eerste les gehad en daar word je al heel snel duidelijk dat het puur zelfverdediging is in een noodsituatie.
Er zijn zeker wel technieken tegen een pistool. Niks doen staat gelijk aan opgeven en opgeven is natuurlijk nooit een optie.quote:Op maandag 1 februari 2010 01:06 schreef MMAfighter1000 het volgende:
[..]
Wat moet je dan doen ? Er valt niks te doen. Dan ga je gewoon dood, als hij je schiet.
(Kick)boksen is niet gericht op meerdere tegenstanders, Krav Maga wel. Bij een gevecht met meerdere tegenstanders komt ook echt wel meer kijken dan een paar stoten of trappen uitdelen, bijvoorbeeld het continu vermijden van de groep, zoeken naar een uitweg, dekken van je partner, etc. Allemaal zaken die je bij kickboksen mist.quote:Als je in een gevecht beland met meerdere mensen dan zou ik gewoon wegrennen, als dat niet mogelijk dan komt je (kick)boks vaardigheden te pas.
Dat zei Blackviper dus al.....quote:Op zondag 31 januari 2010 21:25 schreef MMAfighter1000 het volgende:
[..]
Opgeven nooit een optie ? Het is te riskant jezelf te verdedigen als er 5 gasten van een afstand van 10 meter een pistool op je richten. Ik geef dan liever op dan dat ze me schieten.quote:Op maandag 1 februari 2010 01:17 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Er zijn zeker wel technieken tegen een pistool. Niks doen staat gelijk aan opgeven en opgeven is natuurlijk nooit een optie.
[..]
(Kick)boksen is niet gericht op meerdere tegenstanders, Krav Maga wel. Bij een gevecht met meerdere tegenstanders komt ook echt wel meer kijken dan een paar stoten of trappen uitdelen, bijvoorbeeld het continu vermijden van de groep, zoeken naar een uitweg, dekken van je partner, etc. Allemaal zaken die je bij kickboksen mist.
Jij wel kippenbotje.quote:Op maandag 7 december 2009 22:52 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik ken het
Totdat de ander je vol raakt, dan wil je 'm juist pijnigen
En wie zegt dat een sport niet kan dienen voor zelfverdediging ? Gracie Jiu Jitsu is absoluut geen sport.quote:MMA is idd een sport, geen zelfverdedigingssysteem. Jij stelt dat MMA een betere vorm van zelfverdediging is dan Krav Maga. Je vergelijkt hierbij appels met peren. Het is allebei fruit maar daar is dan ook alles mee gezegd
Dat bewijst mijn punt alleenmaar, dat betekend dus dat als er geen regels zijn in een MMA gevecht, een MMA vechter je dus bij wijze van spreken dood slaat. Zoals ik al zei, tegen 2 tegenstaanders vechten is gewoon ridicuul bezig zijn.quote:MMA is een ringsport onder gecontroleerde omstandigheden met duidelijke regels en slechts 1 tegenstander.
Dat is zo. Het is inderdaad geen goed idee om op de grond te vechten als je op straat bent. Wat wel zo is, is dat als je goed bent in BJJ de gast naar de grond brengt en hem armbarred, mits je opponent zo een vechtersbaasje is en geen verstand heeft van grondvechten. Dan kan je dus binnen 10 seconden al weg zijn.quote:Hoeveel vechtpartijen heb je gezien die eerlijk en 1 tegen 1 beslecht worden en waarbij de vechtersbazen ongestoord op de grond van guard naar halfguard kunnen komen om een leuke armbar/choke/ground & pound toe te passen?
Ooit UFC 1 bekeken ?quote:Inderdaad, dat heb je nog nooit gezien.
Wie zegt dat de technieken in BJJ niet simpel zijn ? Ik hoef mezelf niet te trainen om in iemands kruis te schoppen oid.quote:Als je de dagelijkse praktijk in een (stress)situatie terecht komt waarbij je zelfverdediging moet gebruiken lijkt me de toepassing van de "simpele" maar effectieve technieken uit Krav Maga beter waarbij je ten alle tijde probeert te voorkomen dat je op de grond terecht komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |