Zo een storm loopt dit topic ook weer niet..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:10 schreef zesje het volgende:
Een tvp voor een vriend. Kan er niemand een leuke OP maken met wat Krav Maga is en wat linkjes erin?
Ik gister ook voor het eerst in 2 weken ofzo. Tering, dat merk je wel hoorquote:Op dinsdag 22 september 2009 22:09 schreef Andyy het volgende:
Wauw, kickje.
Ben vandaag voor het eerst in 2 maanden ofzo weer gegaan
Ik ben gewoon netjes braaf geweestquote:Op dinsdag 22 september 2009 23:04 schreef Nooduitgang het volgende:
[..]
Ik gister ook voor het eerst in 2 weken ofzo. Tering, dat merk je wel hoor
Wees welkomquote:Op vrijdag 25 september 2009 08:47 schreef exec het volgende:
Ik ga a.s. zaterdag eens kijken in Leiden. Ben wel erg benieuwd! Heb er in ieder geval zin in
Thanks, komt wel goed lijkt me. Filmpje wat je eerder postte zag er goed uit!quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:17 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Wees welkom
Het is in de zaal boven de trap op dus na het omkleden
zit een parkeer terrein voor.. Meestal is er wel plaats behalve als er een toernooi is in de grote zaal (basketbal of zaalvoetbal) maar dan zet je hem gewoon langs de stoep ofzo..quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:58 schreef exec het volgende:
[..]
Thanks, komt wel goed lijkt me. Filmpje wat je eerder postte zag er goed uit!
Ik kom ruim op tijd dan kan ik rustig me weg vindenmaar thanks voor de info.
Hoe zit het met parkeren daar trouwens? (Is wel handig om te weten aangezien ik met de auto kom)
Ja was super, nog beetje onwennig in het begin, en de warming up was zwaar, kon wel merken dat ik al een tijd niet meer had gesport. Mensen waren erg behulpzaam en vriendelijk en willen het je graag goed leren.quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:49 schreef Blackviper het volgende:
En hoe was t? Ik was er zelf niet.. ben al tijdje ziek
Ik heb het bitje inderdaad wel in heet water gelegd en naar me mond gevormd, maar heb em niet vacuum gezogen, dat zal ik nog ff proberen dan dat is wel een goed idee. Kijken of dat werkt. Thanks voor de tip.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:54 schreef Blackviper het volgende:
Heb je dat ding wel in heet water gelegd? En vervolgens in je mond gedaan zodat hij naar je gebit vormt?
Je moet namelijk in heet water leggen tot hij zacht word.. ff afkloppen in je mond doen en dan je mond dichtdoen tanden en kiezen op elkaar en ff zuigen zodat hij strak trekt.. En dan wachten tot hij weer afkoelt dan blijft hij in die vorm..
Blote voeten?quote:Op woensdag 30 september 2009 22:37 schreef exec het volgende:
Tweede les gehad... dit keer in dojo op blote voeten. Nog wel pittig, maar het ging al beter conditioneel dit keer.
Zelfs samen getraind met blackviper!Was erg prettig, nog dank daarvoor.
Ik heb ook nergens gezegd dat we buiten warenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:11 schreef Andyy het volgende:
[..]
Blote voeten?
Op buiten loopt niemand op blote voeten
Nee joh is gezeik met die eigenaar van de dojo.. We hadden allemaal gewoon mat schoenen aan maar de mat slijt te snel en wordt "vies".. Die mat is #$*#($ 100 jaar oud en rot vanzelf uit elkaar en is ontzettend smerig... Dus nu moeten wij op blote voeten maar echt niemand wordt daar blij van.. Gelukkig op zaterdag gewoon op schoenen...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:11 schreef Andyy het volgende:
[..]
Blote voeten?
Op buiten loopt niemand op blote voeten
Ik doel op het feit op dat het onrealistisch is met blote voeten trainenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:19 schreef exec het volgende:
[..]
Ik heb ook nergens gezegd dat we buiten waren
Oh op die manier...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:28 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik doel op het feit op dat het onrealistisch is met blote voeten trainen
Ik heb even de vacuum methode geprobeerd en volgens mij geeft dat inderdaad beter resultaat als je praat, me bitje is wel ietwat vervormd nu, had em er te lang in laten liggen. Hij is nog wel bruikbaar, maar koop wel weer een nieuwe voor 4,50quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:59 schreef exec het volgende:
[..]
Ik heb het bitje inderdaad wel in heet water gelegd en naar me mond gevormd, maar heb em niet vacuum gezogen, dat zal ik nog ff proberen dan dat is wel een goed idee. Kijken of dat werkt. Thanks voor de tip.
Als je echt een goed bitje wilt kun je 'm ook custom laten maken, dan maken ze eerst een afdruk van je gebit...kost iets van 25 euro, misschien kun je informeren bij de instructeur daarnaar.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:50 schreef exec het volgende:
[..]
Ik heb even de vacuum methode geprobeerd en volgens mij geeft dat inderdaad beter resultaat als je praat, me bitje is wel ietwat vervormd nu, had em er te lang in laten liggen. Hij is nog wel bruikbaar, maar koop wel weer een nieuwe voor 4,50zodat ie nog wat beter zit en beter beschermt.
Yep bij ons zitten er ook een aantal.. Naar mijn mening veel te weinig...quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 05:51 schreef Mieks het volgende:
Zijn er ook eigenlijk ook vrouwen dit het doen? Zag er al wat over, maar zijn het er veel?
En is het fysiek haalbaar voor de gemiddelde vrouw.
Dank je. Ja ik zal eens kijken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 07:22 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Yep bij ons zitten er ook een aantal.. Naar mijn mening veel te weinig...
En het is wel haalbaar het is voor iedereen zwaar in het begin. Je moet het alleen niet erg vinden dat mensen aan je komen.. Want bij oefeningen zit je gewoon aan elkaar. Doe gewoon keertje een proefles.. We hebben helaas vaak meiden gehad die kwamen op proefles en nooit meer zijn wedergekeerd.
vroeg op btw
Tja ik heb geinformeerd voor een echt goed custom bitje bij de tandarts, die is al gauw 300 euro...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:47 schreef DeuceFour het volgende:
[..]
Als je echt een goed bitje wilt kun je 'm ook custom laten maken, dan maken ze eerst een afdruk van je gebit...kost iets van 25 euro, misschien kun je informeren bij de instructeur daarnaar.
Wij hebben ook vrouwen meetrainen, we maken geen onderscheid. (Ze worden natuurlijk niet zo zwaar gepusht bij zware oefeningen)quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 05:51 schreef Mieks het volgende:
Zijn er ook eigenlijk ook vrouwen dit het doen? Zag er al wat over, maar zijn het er veel?
En is het fysiek haalbaar voor de gemiddelde vrouw.
Dit heb je ook nog..quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:55 schreef exec het volgende:
[..]
Tja ik heb geinformeerd voor een echt goed custom bitje bij de tandarts, die is al gauw 300 euro...
En degene die jij bedoelt probeer ik later nog wel een keer. Zit nu nog even in twijfel of ik een dubbelkaaks bitje neem/behoud of een enkelkaaks, dus alleen boven. De man/eigenaar van forceone in d-h zei dat enkel ook voldoende is, en je vooral juist je kaken op elkaar moet houden. Ik ben benieuwd naar jullie voorkeur en ideeën hierover.
quote:Exact passende gebitsbeschermers
Een exact passende gebitsbeschermer moet door de tandarts worden gemaakt. Zo'n gebitsbeschermer geeft de beste bescherming tegen schade aan de tanden. De tandarts maakt eerst een afdruk van het gebit. Dit wordt ook wel 'happen' genoemd. Met behulp van de gebitsafdruk wordt vervolgens een kopie van het gebit gemaakt. Op deze kopie maakt de tandtechnieker een gebitsbeschermer die exact op de tanden past. Na het maken van de gebitsafdruk duurt het meestal een week voordat de gebitsbeschermer klaar is. De kosten bedragen zo'n ¤ 80 tot ¤ 100
En wat voor 1 heb jij dan?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:31 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Dit heb je ook nog..
Wellicht iets voor je en anders..
[..]
Helaas zal ik nog even moeten wachten omdat mijn conditie het nog niet toelaat.quote:
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:08 schreef Booomer het volgende:
Aanstaande dinsdag opent Protect Invest trouwens een locatie in Den Bosch.
Oh dat plaatje valt idd een beetje groot uit!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:18 schreef Blackviper het volgende:
[..]
whooo kon de spam niet kleiner?
Den bosch veel te ver weg
Je traint zeker bij protect?
Vind het trouwens vreemde ontwapening .. Weet niet hoe deze aanval begonnen is maar ze lijkt in te stappen in de vuurlinie ipv weg..quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:34 schreef Booomer het volgende:
[..]
Oh dat plaatje valt idd een beetje groot uit!
Maar het is voor mij idd ook te ver weg om wekelijks te gaan trainen, maarja er zijn vast wel mensen uit Brabant die geïnteresseerd zijn in Krav Maga.. Ik denk trouwens dat ik a.s. dinsdag bij die opening wel even ga meedoen.
Volgens mij staat ze niet echt in de vuurlinie, of is dat niet wat je bedoelt?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:59 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Vind het trouwens vreemde ontwapening .. Weet niet hoe deze aanval begonnen is maar ze lijkt in te stappen in de vuurlinie ipv weg..
Hij bedoelt haar positie vóór de counter attack. Ik heb overigens geen idee wat hun beginpositie was.. Ik gok op een bedreiging met pistool tegen de borst. Bij nader inzien denk ik dat je met een pistool tegen je borst niet zo terecht kan komen. Ik denk eerder dat de bedreiging van achter kwam.quote:Op zondag 1 november 2009 00:30 schreef Nooduitgang het volgende:
[..]
Volgens mij staat ze niet echt in de vuurlinie, of is dat niet wat je bedoelt?
Ik heb vroeger lang taekwondo gedaan, maar daar was ik op een gegeven moment echt op uit gekeken. Niet meer realistisch door de eeuwen oude technieken. Ik zit tegenwoordig wel te twijfelen om brazilian jiu-jitsu te gaan doen naast krav maga, om ook echt goed te leren grondvechten.. Maarja ben ook maar een student, kan dat allemaal niet zomaar opbrengen!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 23:56 schreef Blackviper het volgende:
Trouwens even een vraag om dit draadje wat meer leven in te blazen..
Doen jullie nog andere sporten, wel vecht-/zelfverdedigingssporten, naast Krav Maga?
Maar een ervaren en wel getrainde vechter zal dan ook, over het algemeen, geen straat gevecht met je beginnenquote:Op donderdag 5 november 2009 11:39 schreef specialmember het volgende:
Over het algemeen werkt Krav Maga prima in een straat gevecht, echter wanneer je een ervaren vechter voor je hebt, dan kan hij het aardig lastig maken. Als je een bokser voor je hebt, dan kan je met Krav Maga al niet veel meer doen dan de basis defense.
De kans is klein, maar je hebt er altijd debielen tussen zitten. Die dan graag zichzelf willen bewijzen.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:47 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Maar een ervaren en wel getrainde vechter zal dan ook, over het algemeen, geen straat gevecht met je beginnen
Dan breng ik die bokser naar de grond, zodat ie niet meer weet wat ie moet doen.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:39 schreef specialmember het volgende:
Over het algemeen werkt Krav Maga prima in een straat gevecht, echter wanneer je een ervaren vechter voor je hebt, dan kan hij het aardig lastig maken. Als je een bokser voor je hebt, dan kan je met Krav Maga al niet veel meer doen dan de basis defense.
Naar de grond brengen is niet erg slim. In een straat gevecht wil je nooit en te nimmer op de grond belanden.quote:Op donderdag 5 november 2009 22:43 schreef Booomer het volgende:
[..]
Dan breng ik die bokser naar de grond, zodat ie niet meer weet wat ie moet doen.Fact is dat het gewoon een erg veelzijdige vechtsport is, net zoals mma, maar dat je bij krav maga ook leert dat er in een echt gevecht geen regels zijn. Een mma-vechter zal er niet snel aan denken iemand te bijten ofzo. Ik doe dat wel als dat mijn leven kan redden.
Kheb trouwens vanavond mijn oranje band (p3/p4) gehaald!!Was wel echt helemaal gesloopt!
Maar er zijn wel genoeg dingen die de bokser niet verwacht omdat hij daar standaard regels voor heeft, kruistrappen, naar zijn benen duiken en onderuit halen edquote:Op donderdag 5 november 2009 11:39 schreef specialmember het volgende:
Als je jezelf in veiligheid wilt brengen of houden, dan kan je maar het beste wegrennen (als die gelegenheid zich bied), ik persoonlijk zou dat nooit doen, maar security-wise is dat wel het verstandigste tegen een 'ervaren' vechter en wellicht zijn vrienden. Als je niet anders kan, dan moet je gewoon shooten, en hem op de takedown pakken.quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:46 schreef Andyy het volgende:
[..]
Maar er zijn wel genoeg dingen die de bokser niet verwacht omdat hij daar standaard regels voor heeft, kruistrappen, naar zijn benen duiken en onderuit halen ed
Ja, dat snap ik. Maar hij had het over één bokser, niet over zijn vrienden.quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:32 schreef specialmember het volgende:
[..]
Naar de grond brengen is niet erg slim. In een straat gevecht wil je nooit en te nimmer op de grond belanden.
Meeste gevechten vinden plaats in (en rondom) horeca gelegenheden, waarbij het erg veel voorkomt dat de persoon waarmee je op de grond beland niet alleen is, en zn vriendjes echt wel zullen helpen als hun vriend op de grond ligt, met als gevolg dat je meerdere malen maat 45 in je nek krijgt gestampt.
base rule: nooit op de grond, je kan wel meteen weer opstaan, maar een grondgevecht moet je voorkomen!
Ja die dingetjes zijn wel leuk..quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:26 schreef mafkees01 het volgende:
Toestraks ook weer les gehad. Was een buitenles omdat er een feestje oid was..
Ook van bovenstaande instructeur gehad, maar het is echt nuttig. We hebben allerlei softe defenses gehad. Als iemand je bij je hand pakt, of bij je kraag, of met 2 handen bij je kraag... Niet meteen hoeken maar meer van: "hier ben ik niet van gediend... Wat is er?" ipv dat het gelijk gewelddadig wordt. Erg vette les!
We doen niet veel aan sparring als in netjes tegen over elkaar dansen alleen voor gevecht conditionering... Zo leer je niet vechten maar leer je sparren.. als je dat wilt doen moet je andere sport kiezen..quote:Op maandag 16 november 2009 23:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Doen jullie ook veel en intensief aan sparren? Ik heb weleens gelezen dat dit bij KM een ondergeschoven kindje is. Hoevaak trainen jullie per week btw?
Je leert zeker wel incasseren.. Regelmatig, bijna iedere les, doen we wel oefeningen waarbij je gewoon tegen over elkaar staat en je gewoon moet incasseren.. Bijvoorbeeld allebei 1 voet voor naast elkaar op de lijn en je mag je voet niet verplaatsen terwijl je bezig bent met elkaar stoten..quote:Op dinsdag 17 november 2009 00:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Oké, waar het mij om gaat is of je ook een beetje hard gemaakt wordt. Ik bedoel je moet toch ook leren incasseren? Niet dat je bij de eerste de beste klap tegen de vlakte gaat.
Ja precies dat soort dingenquote:Op donderdag 19 november 2009 11:59 schreef Booomer het volgende:
Wij krijgen ook wel eens incasseringstraining. Bijvoorbeeld iets door je benen buigen, en dan lowkicks incasseren. Of je buikspieren aanspannen en je handen achter je hoofd en dan stoten in je buik incasseren. Of dat je voordat je wordt aangevallen een flinke klap in je gezicht krijgt (met vlakke hand) zodat je een soort 'brain-blink' krijgt. Dan moet je je dus heel erg snel weer focussen op het jezelf verdedigen.
Pff dat is ziek ja. Wij moeten dan naar boven kijken en een halve minuut lang heel snel rondjes draaien, waarna je wordt aangevallen. Als je al erg moe bent van de rest van de training, hakt dat er flink in!quote:Op donderdag 19 november 2009 12:31 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Ja precies dat soort dingen
Ook voor die afleiding met je neus en ogen dicht rondjes draaien en dan pas losgaan
Je ziet regelmatig mensen omvallenquote:Op vrijdag 20 november 2009 19:49 schreef Booomer het volgende:
[..]
Pff dat is ziek ja. Wij moeten dan naar boven kijken en een halve minuut lang heel snel rondjes draaien, waarna je wordt aangevallen. Als je al erg moe bent van de rest van de training, hakt dat er flink in!
Ja tuurlijk maar het is niet een sport waar t veel gedaan wordt.. Meestal is het een combinatie of een vreemde drill zoals je zelf al beschrijft..quote:Op vrijdag 20 november 2009 21:51 schreef gimgamgommetje het volgende:
Bij ons sparren we wel degelijk vaak en in veel verschillende vormen met verschillende leerdoelen.
Als je bijvoorbeeld iemand de opdracht geeft alleen te stoten , en de ander alleen te worstelen, dan moet de "worstelaar " constant dichterbij komen door de stoten en trappen heen.
Daar train je oa een stukje mentaliteit mee.
Gewoon sparren is ook nuttig en ook onmisbaar naar mijn mening.
Goede timing etc, stoot- trapcombinaties in de praktijk brengen ipv alleen op de kussens leer je door het te doen.
En je kunt zo verschrikkelijk veel varieren met oefeningen, scenario's , gebruik wapens etc.
Ik vind het leuk om mensen te laten sparren en ondertussen mensen rond te laten lopen die ze anders aanvallen. Zo sta je te boksen, zo wordt je van achteren gestoken met een mes of hangt er iemand om je nek etc.
wow, wat ben jij stoer zegquote:Op zondag 29 november 2009 04:45 schreef Blackviper het volgende:
Zo bijna mijn krav maga kunnen gebruiken....
Was net naar huis aan t fietsen probeerde iemand (plus 2 pootjes) met een stok of iets mij van mijn fiets af te slaan. Ben naar huis gereden (toevallig 200m +/- verder) fiets neergezet. Terug gelopen (incl niet nader te noemen voorwerp..en politie gebeld...) en langs gelopen (1 keer heen en 1 keer terug). Blijkbaar waren ze toch niet echt uit op een confrontatie want ze zeiden en deden niets.. helaas zijn mijn vooroordelen weer bevestigd... Waar waren de wouten.. nergens...
Zit nu thuis met een kater. Alleen niet van de drank... waar gaat het heen met deze maatschappij...
Had de hoop dat die (#*$(@*#)(@*)@ (... niet nader te noemen bevolkingsgroep....) nog zo stoer was toen ik langs liep... echt erg dat ik dat denk..
Ja achteraf gezien niet echt handig i know... maar was wel een beetje boos toen ik bovenstaand stukje tikte en langs liep.. Maar heb wel eerst de politie gebeld dat is toch wel enigszins netjes?quote:Op zondag 29 november 2009 11:14 schreef Earry het volgende:
[..]
wow, wat ben jij stoer zegEen van de beginselen van al die sporten die je doet is nou juist dat je confrontatie probeert te vermijden, jij gaat ze juist actief opzoeken?
Ik train bij Protect Invest in Nieuwegein. Ben ook bij de opening in Den Bosch geweest.quote:Op maandag 7 december 2009 14:08 schreef Lajoie het volgende:
Ik las laatst in een krant dat er sinds kort in Den Bosch Krav Maga gegeven wordt.
Lijkt me een leuke "sport" en is ook nog eens redelijk dichtbij. Wil binnenkort eens een proefles gaan nemen om te kijken of ik het iets vind.
Ben ook benieuwd wat de gangbare prijzen zijn voor Krav Maga cursussen.
Iemand hier die traint bij Protect Invest (in Den Bosch)?
Ik ken hetquote:Op maandag 7 december 2009 22:31 schreef Batsiaan het volgende:
(ben altijd bang om mensen pijn te doen
haha ja dat had ik ook.. maar dat gaat vanzelf over als ze jou pijn doen.. Je moet maar zo denken je helpt elkaar bij dat soort sporten om je klaar te maken voor echte situaties.. En pijn hoort daar gewoon bij. (al moet je het niet tot het extreme door laten gaan want dan ben je verkeerd bezig)quote:Op maandag 7 december 2009 22:31 schreef Batsiaan het volgende:
Weet iemand misschien een goede krav maga school in Almere? Moet wat aan mijn conditie gaan doen en boksen is al heel lang het plan(uitstel) en dit leek mij ook wel interessant. Ik lees ook hier dat het lichamelijk behoorlijk zwaar is, net zoiets als boksen/.kickboxen e.d.? Want het lijkt me erg nice voor de conditie maar mensen slaan doe ik liever niet(zelfs sparren). Maar misschien ontkom ik daar niet aan bij een vechtsport, anderzijds is het denk ik wel mentaal goed voor me(ben altijd bang om mensen pijn te doen, zelfs al heb ik ruzie
).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |