HaHa Ik denk dat je je daar nogal in vergist.. Door de adrenaline en angst ga je erg zwaar ademen en maak je je technieken niet echt goed meer af. Vandaar dat er bij Krav maga ook van grove motoriek gebruik maakt itt fijne motoriek zoals vingertjes ombuigen.. Precies timen van blocks etc..quote:Op vrijdag 5 juni 2009 07:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Lijkt me niet.
Straatvechten behoeft geen bijster goede conditie. Ja, wegrennen voor de politie misschien
Spijkenissequote:
Ik ga volgende week gewoon langs even proeflesjequote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:28 schreef Blackviper het volgende:
Ik zou zeggen veel plezier dan maar![]()
Ik ken die school verder niet maar volgens mij zitten er op het forum ook een paar die bij HSW trainen.
Nou, ik heb aardig wat afgeknokt.... en ik heb nog nooit een straatgevecht gezien dat 45 seconden duurt. Nog even los van het feit dat het nooit 1 v 1 is.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:36 schreef Blackviper het volgende:
Bij deze Topic 2!
[..]
HaHa Ik denk dat je je daar nogal in vergist.. Door de adrenaline en angst ga je erg zwaar ademen en maak je je technieken niet echt goed meer af. Vandaar dat er bij Krav maga ook van grove motoriek gebruik maakt itt fijne motoriek zoals vingertjes ombuigen.. Precies timen van blocks etc..
Alleen voor de warming up bij ons heb je je conditie al nodig.. Woensdag is er nog iemand out gegaan die even kwam mee doen..
Op straat ben je na 45 sec helemaal dood.. en wordt het steeds lastiger te winnen.. Daarom leer je ook, althans wij, om het gevecht binnen de eerste 15 tot 20 seconden te winnen en weg te gaan..
En waar ging dit om? Om je leven of om onzin omdat je bezopen was?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 23:18 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nou, ik heb aardig wat afgeknokt.... en ik heb nog nooit een straatgevecht gezien dat 45 seconden duurt. Nog even los van het feit dat het nooit 1 v 1 is.
Ik denk dat er nog wel wat meer factoren een rol spelen. Maar ik snap even niet hoe dit zich verhoudt tot het feit dat de gemiddelde flinke knokpartij wel in een half minuutje gepiept is. Als jij in een flinke kluwe beukende mensen langer dan een halve minuut meedoet ben je of Rambo, of 12.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 23:56 schreef Blackviper het volgende:
[..]
En waar ging dit om? Om je leven of om onzin omdat je bezopen was?
Op het moment dat jij om je leven moet vechten omdat mensen je vast houden, bedreigen met wapens of wat dan ook reageert je lichaam en dus jij heel anders op stress. Hoeveel ervaring je hebt in dronken vechtpartijtjes de stress, angst en adrenaline doet je de das om..
Ja je red het dus niet langquote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog wel wat meer factoren een rol spelen. Maar ik snap even niet hoe dit zich verhoudt tot het feit dat de gemiddelde flinke knokpartij wel in een half minuutje gepiept is. Als jij in een flinke kluwe beukende mensen langer dan een halve minuut meedoet ben je of Rambo, of 12.
Snap je wat ik bedoel?
Waar het overigens om ging? Mwah... Ik heb wel eens over iemand heen moeten stappen met een schedelfractuur en een messteek in de buik![]()
Gelukkig alweer aardig wat jaartjes geleden allemaal. Laat ik overigens meteen even zeggen dat ik dat allemaal eerder onder mijn jeugdige stupiditeit schaar dan mijn 'stoerheid'. Zo stoer ben ik ook weer niet, maar toen dacht ik van wel.
Aangezien je door de adrenaline heel snel vermoeid raakt, heb je zeker wel een goede conditie nodig om een gevecht langer vol te kunnen houden.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 07:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Lijkt me niet.
Straatvechten behoeft geen bijster goede conditie. Ja, wegrennen voor de politie misschien
Protect Invest: http://www.protectinvest.nl/locatiesamsterdam&nieuwegein.htmlquote:Op vrijdag 5 juni 2009 07:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Overigens heb ik hier ook best interesse in. Heb een tijdje gekickbokst, maar dat vond ik eigenlijk wat saai (maar wel lekker dichtbij).
Waar kun je e.e.a. beoefenen in Amsterdam? Het mag er best hard aan toe gaan
Protect Invest is aangesloten bij Krav Maga World Wide, gewoon een andere internationale organisatie.quote:Op maandag 8 juni 2009 19:16 schreef Blackviper het volgende:
Weet iemand trouwens wat het belang is van aangesloten zijn bij de IKMF.. Mijn school is dat niet en protectinvest ook niet..
Ik ken alleen HSW van die lijst..
Mwah, het was een vrij onopvallende vrouw, wel heeft ze veel praktijk ervaring en ook daadwerkelijk mensen omgelegd (en ervaart hoe sommige Krav Maga technieken faalden)quote:Op zaterdag 27 juni 2009 04:42 schreef Blackviper het volgende:
Was ze ook leuk?Anders is het compleet onbelangrijk
![]()
ps waar train jij eigenlijk?
Ik ben altijd blij als ik met een vrouwelijk persoon moet sparren of stootoefeningen moet doenquote:Op zondag 5 juli 2009 22:21 schreef Blackviper het volgende:
aah een vrouw die KM doetIk vind dat er bij ons veel te weinig zijn. Blijkbaar zijn er veel bang der nagels te breken
Nope, Bodyshape Leeuwarden.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:49 schreef Blackviper het volgende:
spartanfights in groningen hij staat daar bij de instructeurs en dat kapap is gebeaseerd op oa KM.
Waar train jij dan? Niet bij de bovenstaande school?
Ha! Ik moest afgelopen woensdag sparren tegen een man van 70.. Ik was bang dat ik te hard deed, tot ik een onwijze stoot kreeg. Tsjah, dan is het inderdaad snel over!quote:Op zondag 5 juli 2009 23:09 schreef Blackviper het volgende:
Ik ben altijd bang dat ik het te hard doe..
Maar dat er wel vanaf als ik een keihard knietje in mijn ballen krijg..
Haha, ja, zo gaat dat! 't Is ook nogal wat teambuilding, elkaar zo in het kruis grijpen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 5 juli 2009 23:24 schreef Blackviper het volgende:
8 Maanden, Leiden; Krav Maga Nederland olv Branimir Tudjan.
Dat rollebollen is altijd wel leuk met de damesIk weet nog wel toen ik er net was.. Moesten we een choke tegen de muur aan verdedigen begint met een duw. Dus dat deed een meisje bij mij (die inmiddels gestopt was). Mijn opmerking was; "Normaal gesproken heb ik er niet echt problemen mee als een meid mij tegen de muur gooit. Maar als het zo moet..."
![]()
Nou dat in het kruis grijpen heb ik bij gasten minder moeite mee omdat ik weet dat deze een tok dragen.. Maar niet alle dames hebben dan.. Dus het voelt net alsof je er 1tje aanrand..quote:Op zondag 5 juli 2009 23:29 schreef Cetera het volgende:
[..]
Haha, ja, zo gaat dat! 't Is ook nogal wat teambuilding, elkaar zo in het kruis grijpen bijvoorbeeld.
Maar ach, dat hoort erbij
Hm, daar heb ik geen ervaring mee.. wij dragen geen van allen een tok en drills hebben we tot nu toe nog niet gehad.. het is gewoon een soort zaaltje in de sportschool.quote:Op zondag 5 juli 2009 23:35 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Nou dat in het kruis grijpen heb ik bij gasten minder moeite mee omdat ik weet dat deze een tok dragen.. Maar niet alle dames hebben dan.. Dus het voelt net alsof je er 1tje aanrand..
Waren ook een keer 2 meisjes die proefles kwamen doen. En we doen bij de warming up vaak een opdracht waarbij de 1 een vuist voor de borst van de ander houdt en die persoon dan overal moet volgen zonder dat de vuist tegen die persoon aankomt of te ver er vanaf. En die begonnen toen moeilijk te doen dat ze met elkaar wouden trainen omdat er anders iemand wellicht tegen haar borsten aan kwam.. Maar de policy is "ervaren" mensen trainen met minder ervaren mensen en niet met elkaar dan leer je niets.. Maar goed die hebben we na die les ook niet meer gezien.
Verder kan het op deze manier van contact best wel confronterend zijn als je als vrouw dat bijvoorbeeld komt doen omdat je juist bent aangerand op straat of lastig bent gevallen etc etc..
Niet alleen als vrouw ook als man en je bent/was slachtoffer van zinloos geweld. Ik vind de drills dan ook wel erg realistisch (in het donker, kleine ruimtes, licht in je gezicht, meerdere mensen, schreeuwen en schelden etc etc) en wellicht is dat dan ook de reden dat sommige mensen gewoon afhaken.
Hier een filmpje van de drills en oefeningen die we zoal doen. Wel veel meer dan dat hoor.quote:Op zondag 5 juli 2009 23:55 schreef Cetera het volgende:
[..]
Hm, daar heb ik geen ervaring mee.. wij dragen geen van allen een tok en drills hebben we tot nu toe nog niet gehad.. het is gewoon een soort zaaltje in de sportschool.
Ik vind het wel wat dom gelul van die meiden.. Kom op zeg, zoiets weet je. Dan moet je daar niet aan beginnen.. de policy is inderdaad dat je met ervaren mensen traint. Ik ben gelijk begonnen met m'n vriend en we sparren wel tegen elkaar, maar de oefeningen worden uitgeoefend op ervaren personen. We hebben het wel eens geprobeerd, maar dat werkt voor geen meter.. Zo leer je inderdaad nooit wat.
Hm, ik herken heel wat oefeningen toch wel.. Punt is dat we ons tot de bouwvak vooral focusen op verwurgingen.. Gebruiken jullie daar ook bitjes etc voor?quote:Op maandag 6 juli 2009 00:04 schreef Blackviper het volgende:
[..]
een filmpje van de drills en oefeningen die we zoal doen. Wel veel meer dan dat hoor.
Krijg de indruk dat het bij jullie wat milder is. Wij hebben bitje in tok. Soms zelfs borst bescherming (soort kogelvrij vest ding) en helm op.. En dan mag je helemaal los.
Ja soms krijg je toch, onbedoeld een tik of een kopstoot. Verder is het wel fijn met bijvoorbeeld rear naked choke dat je niet op je tong kan buiten omdat je al op je bitje bijt. Vaak met oefeningen als je uit de choke komt ga je door met knieën en ellebogen en zo vang je dus ook nog weleens een knie op je muil ofzo. Daarom heb we ook altijd een tok want de knieën, kicks en stoten naar het lichaam geven we gewoon.quote:Op maandag 6 juli 2009 12:20 schreef Cetera het volgende:
[..]
Hm, ik herken heel wat oefeningen toch wel.. Punt is dat we ons tot de bouwvak vooral focusen op verwurgingen.. Gebruiken jullie daar ook bitjes etc voor?
Examens? Daar werken we niet mee.. voorzover ik weet valt Krav Maga onder KAPAP.quote:Op maandag 6 juli 2009 12:20 schreef Blackviper het volgende:
Weet ik veelwij doen niet aan levels. Leraar vind dat onzin omdat mensen dan dingen gaan leren speciaal voor de examens ipv reality based dingen. Verder vindt hij dat eenieder gelijk is ongeacht rang en ervaring..
edit:Officieel heet het ook Contact Combat Krav Maga, we hebben dus ook weleens oefeningen gehad met MP5 en wat je moet doen als iemand explosieven gooit.
Aah, ik vermoed dat we daar ook mee gaan werken wanneer het 'seizoen' weer begint.. het is nu toch voornamelijk de afsluiting, vermoed ik. We zullen zien!quote:Op maandag 6 juli 2009 12:25 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Ja soms krijg je toch, onbedoeld een tik of een kopstoot. Verder is het wel fijn met bijvoorbeeld rear naked choke dat je niet op je tong kan buiten omdat je al op je bitje bijt. Vaak met oefeningen als je uit de choke komt ga je door met knieën en ellebogen en zo vang je dus ook nog weleens een knie op je muil ofzo. Daarom heb we ook altijd een tok want de knieën, kicks en stoten naar het lichaam geven we gewoon.
edit: Met dit soort dingen dus. Die wegen net zoveel als een echte.. Je hebt er nog meer van. Dat soort dingen doen we echt af en toe hoor.. Want wanneer is de kans dat je iemand met een MP5 voor je krijgt.. Behalve als je de Marechaussee gaat vervelen op Schiphol![]()
ow dan doen jullie idd ook geen levels.. Ik doe ook mee met zowel gevorderden als beginners.quote:Op maandag 6 juli 2009 12:31 schreef Cetera het volgende:
[..]
Examens? Daar werken we niet mee.. voorzover ik weet valt Krav Maga onder KAPAP.
We maken onderscheid tussen 'beginners' en 'gevorderden', ik train met beide mee.
quote:van een of andere IKMF school
EXAMENS
Na een relatief korte tijd doe je examens. Dit is mogelijk omdat de technieken zo makkelijk aan te leren zijn. Bij de eerste gradaties is dat al na drie of vier maanden.
Even de levels en gradaties op een rij;
Practitioner Level (1, 2, 3, 4, 5)
Graduate Level (1, 2, 3, 4, 5)
Expert Level (1, 2, 3, 4, 5)
Master Level (1, 2, 3)
Graag gedaan.. Maar idd zei ik al eerder dat die witkamp dat kapap doet. Volgens wikipedia is krav maga gebaseerd op kapapquote:Op maandag 6 juli 2009 12:45 schreef Cetera het volgende:
Aah oke! Thanks voor de info..Deze zijn mij helemaal niet bekend, dus ik vermoed ook niet dat we daarmee werken..
Ik heb ook bij de meeste oefeningen mijn bitje in hoor. En toc sowieso altijd.quote:Op maandag 6 juli 2009 12:20 schreef Cetera het volgende:
[..]
Hm, ik herken heel wat oefeningen toch wel.. Punt is dat we ons tot de bouwvak vooral focusen op verwurgingen.. Gebruiken jullie daar ook bitjes etc voor?
Precies.. maar beter zorg je eerst de boel niet uit de hand loopt. Ik zie dit dan ook meer als 'het alternatief'.quote:Op donderdag 9 juli 2009 23:37 schreef Blackviper het volgende:
Ach je moet er ook op rekenen dat als je ooit iemand met een mes tegenkomt dat je of gewoon weggaat of gestoken gaat worden..
Het is belangrijk om zo lang mogelijk ze ver mogelijk weg te blijven van het mes.. in tegenstelling tot bij een vuurwapen dan wil je juist zo dicht mogelijk zijn om te kunnen controleren..
Haha dat zal best! Toch voldoening dat je wel gegaan bent..?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:49 schreef Blackviper het volgende:
Net terug van training.. pff trainen met een kater is zwaaaar!
een vriendin van me nam me een keer in een houdgreep, uit refles ging m'n linkerarm d'r gezicht op en d'r ogen (stuk tussen je ogen en je schedel) inquote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:40 schreef Cetera het volgende:
[..]
Precies.. maar beter zorg je eerst de boel niet uit de hand loopt. Ik zie dit dan ook meer als 'het alternatief'.
Moest wel lachen trouwens, m'n vader is best hardhandig en die vond 't grappig om me te verwurgen (wel voor de gein trouwens). Dus in een reflex sla ik hem in z'n huidplooien.. Had meteen effect. De vorige dag had hij er nog last van en enige blauwe plekken
Nou wij doen ook veel conditie drills.. Dus gewoon non stop stoten etc.. Erg vermoeiend..quote:Op zondag 12 juli 2009 00:47 schreef Cetera het volgende:
En hoe blijven jullie fit en in conditie? Want ja, die push up / sit ups en het warmlopen is allemaal leuk en aardig (en vermoeiend!) maar je krijgt er nou niet bepaald een toplijf van om het zo te zeggen..
Tja had je maar niet moeten rokenquote:Op zondag 12 juli 2009 14:28 schreef Cetera het volgende:
@ Andyy
Risico van het vakEn ze zal vast wel tegen een stootje kunnen, toch?
@ Blackviper
Ja nouja, ik wil toch wel echt werken aan m'n conditie. 'k Had vroeger een topconditie, totdat ik geen tijd meer had voor sport en begon te rokenOnwijs slechte combinatie.. dus stoppen met roken en meer trainen lijkt me de beste oplossing!
*noobheid*quote:Op zondag 12 juli 2009 16:54 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Tja had je maar niet moeten rokenhaha
Maar goed je kan ook altijd er nog wat bij doen.. Hardlopen ofzo. Ik ga in september beginnen met BJJ en MMA erbij.
Zoals ik al eerder geroepen heb eerder. Het is onwijs zwaar.. Zeker als je die trucjes niet kent.. Je probeert alles op kracht te doen was echt gesloopt bij die proeflesquote:Op maandag 13 juli 2009 19:52 schreef Cetera het volgende:
Dat BJJ lijkt me wel vet!
Dat lijkt me vet, buiten trainen!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 01:09 schreef Booomer het volgende:
Bij ons zijn ze de dojo aan het verbouwen, dus nou hebben we buitentrainingen in een park.. Das ook wel vet!
lekker spierpijn in je schouders en armen zeker?quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:01 schreef Cetera het volgende:
[..]
Dat lijkt me vet, buiten trainen!
Heb gister 2,5 uur gebokst.. M'n handen zijn naar de klote, maar wat een heerlijk gevoel!
Ik ben 1.67 en 68 kilo.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:32 schreef Botje96 het volgende:
Ik ben al een tijd aan het overwegen deze sport te gaan beoefenen en puur voor datgene waarvoor het bedoeld is: zelfverdediging.
Ik zit wel met het volgende. Mijn ervaring met contactsporten is nul. Mijn lichaamslengte is tamelijk klein (1.74), ik ben een vedergewicht en over mijn fysieke kracht zal ik maar zwijgen. Zijn er voor mij dan toch mogelijkheden deze cursus te volgen? Of is het toch verstandiger eerst wat sterker te worden door middel van bijvoorbeeld fitness? Na hoeveel trainingen kan ik al resultaat verwachten?
De laatste tijd voel ik mij, ook al woon ik in een boerengat van 5.000 inwoners, steeds vaker onveilig op straat. Daar wil ik graag wat aan doen door het volgen van zo'n cursus.
Cursus is het verkeerde woord. Ik wil het natuurlijk wel bij een officiële school doenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:17 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Ik ben 1.67 en 68 kilo.
Kracht doe je vanzelf wel op. Doe gewoon een proefles.. Bij ons zitten ook dunne mannetjes en die gaan ook gewoon tegen kerels van 100 kilo..
Ik train ook met portiers en die krijg ik ook naar de grond... Gewoon iets harder schoppen of duwen
Ik denk dat trouwens zo een cursus die ze tegenwoordig bijna op iedere fitnesschool geven niets aan je gevoel van onveiligheid doet. Het gaat ook om alles eromheen... Dus nabootsen van verschillende situaties en niet alleen maar oefeningetjes doen..
Ow okeejquote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:17 schreef Botje96 het volgende:
[..]
Cursus is het verkeerde woord. Ik wil het natuurlijk wel bij een officiële school doen.
Het is geen cursus.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:32 schreef Botje96 het volgende:
Ik ben al een tijd aan het overwegen deze sport te gaan beoefenen en puur voor datgene waarvoor het bedoeld is: zelfverdediging.
Ik zit wel met het volgende. Mijn ervaring met contactsporten is nul. Mijn lichaamslengte is tamelijk klein (1.74), ik ben een vedergewicht en over mijn fysieke kracht zal ik maar zwijgen. Zijn er voor mij dan toch mogelijkheden deze cursus te volgen? Of is het toch verstandiger eerst wat sterker te worden door middel van bijvoorbeeld fitness? Na hoeveel trainingen kan ik al resultaat verwachten?
De laatste tijd voel ik mij, ook al woon ik in een boerengat van 5.000 inwoners, steeds vaker onveilig op straat. Daar wil ik graag wat aan doen door het volgen van zo'n cursus.
Mooi is dat hequote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:37 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Ik heb mn eerste 2 trainingen gehad. Beide keren na de warming up duizelig geweest, even rust moeten pakken (en ik meende nog wel dat ik conditie had). Al een paar blauwe plekken van de 360 verdediging (of eigenlijk het aanvallen ), dus het bevalt me prima
Is er iemand hier die naast het krav maga ook nog aan fitness doet, en zijn fitnessschema op krav maga heeft aangepast ?
Iemand te hard geslagen? Of moest de muur het ontgelden thuisquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:22 schreef Booomer het volgende:
Pfff... Al 4 weken niet getraind i.v.m. een gebroken hand.. :S Nou is het gips er eindelijk af, zegt de dokter dat ik nóg 4-6 weken niet mag stoten!
Nee gevallen..quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:44 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Iemand te hard geslagen? Of moest de muur het ontgelden thuisZou maar gewoon je rust pakken want anders komt je er nooit goed vanaf..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |