abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:36:49 #1
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_69731558
Bij deze Topic 2!
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 07:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Lijkt me niet.

Straatvechten behoeft geen bijster goede conditie. Ja, wegrennen voor de politie misschien
HaHa Ik denk dat je je daar nogal in vergist.. Door de adrenaline en angst ga je erg zwaar ademen en maak je je technieken niet echt goed meer af. Vandaar dat er bij Krav maga ook van grove motoriek gebruik maakt itt fijne motoriek zoals vingertjes ombuigen.. Precies timen van blocks etc..

Alleen voor de warming up bij ons heb je je conditie al nodig.. Woensdag is er nog iemand out gegaan die even kwam mee doen..

Op straat ben je na 45 sec helemaal dood.. en wordt het steeds lastiger te winnen.. Daarom leer je ook, althans wij, om het gevecht binnen de eerste 15 tot 20 seconden te winnen en weg te gaan..
Bla Bla Bla :P
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:51:41 #2
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_69732012
Is er een sportschool regio rotterdam waar je dit kan doen ?!
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:05:42 #3
76625 Blackviper
pi_69732417
Google is je beste vriend.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:07:02 #4
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_69732457
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:05 schreef Blackviper het volgende:
Google is je beste vriend.
Spijkenisse
Lol

dat is een paar straten verder van mn huis
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:28:21 #5
76625 Blackviper
pi_69733128
Ik zou zeggen veel plezier dan maar

Ik ken die school verder niet maar volgens mij zitten er op het forum ook een paar die bij HSW trainen.
pi_69733510
jep HSW hier prima school volgens mij
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:42:29 #7
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_69733571
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:28 schreef Blackviper het volgende:
Ik zou zeggen veel plezier dan maar

Ik ken die school verder niet maar volgens mij zitten er op het forum ook een paar die bij HSW trainen.
Ik ga volgende week gewoon langs even proeflesje
had het ook op discoery een keer gezien en zag er echt vet uit
pi_69735926
Ik zie dat er eingelijk een Krav Maga school is in Limburg, Geleen. http://www.g-safe.nl/

Toevallig iemand aanwezig die daar traint ?
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 23:18:48 #9
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69757417
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:36 schreef Blackviper het volgende:
Bij deze Topic 2!
[..]

HaHa Ik denk dat je je daar nogal in vergist.. Door de adrenaline en angst ga je erg zwaar ademen en maak je je technieken niet echt goed meer af. Vandaar dat er bij Krav maga ook van grove motoriek gebruik maakt itt fijne motoriek zoals vingertjes ombuigen.. Precies timen van blocks etc..

Alleen voor de warming up bij ons heb je je conditie al nodig.. Woensdag is er nog iemand out gegaan die even kwam mee doen..

Op straat ben je na 45 sec helemaal dood.. en wordt het steeds lastiger te winnen.. Daarom leer je ook, althans wij, om het gevecht binnen de eerste 15 tot 20 seconden te winnen en weg te gaan..
Nou, ik heb aardig wat afgeknokt.... en ik heb nog nooit een straatgevecht gezien dat 45 seconden duurt. Nog even los van het feit dat het nooit 1 v 1 is.
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 23:56:57 #10
76625 Blackviper
pi_69758363
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 23:18 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nou, ik heb aardig wat afgeknokt.... en ik heb nog nooit een straatgevecht gezien dat 45 seconden duurt. Nog even los van het feit dat het nooit 1 v 1 is.
En waar ging dit om? Om je leven of om onzin omdat je bezopen was?
Op het moment dat jij om je leven moet vechten omdat mensen je vast houden, bedreigen met wapens of wat dan ook reageert je lichaam en dus jij heel anders op stress. Hoeveel ervaring je hebt in dronken vechtpartijtjes de stress, angst en adrenaline doet je de das om..
  zaterdag 6 juni 2009 @ 00:09:12 #11
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69758711
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 23:56 schreef Blackviper het volgende:

[..]

En waar ging dit om? Om je leven of om onzin omdat je bezopen was?
Op het moment dat jij om je leven moet vechten omdat mensen je vast houden, bedreigen met wapens of wat dan ook reageert je lichaam en dus jij heel anders op stress. Hoeveel ervaring je hebt in dronken vechtpartijtjes de stress, angst en adrenaline doet je de das om..
Ik denk dat er nog wel wat meer factoren een rol spelen. Maar ik snap even niet hoe dit zich verhoudt tot het feit dat de gemiddelde flinke knokpartij wel in een half minuutje gepiept is. Als jij in een flinke kluwe beukende mensen langer dan een halve minuut meedoet ben je of Rambo, of 12.

Snap je wat ik bedoel?

Waar het overigens om ging? Mwah... Ik heb wel eens over iemand heen moeten stappen met een schedelfractuur en een messteek in de buik

Gelukkig alweer aardig wat jaartjes geleden allemaal. Laat ik overigens meteen even zeggen dat ik dat allemaal eerder onder mijn jeugdige stupiditeit schaar dan mijn 'stoerheid'. Zo stoer ben ik ook weer niet, maar toen dacht ik van wel.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 00:26:47 #12
76625 Blackviper
pi_69759103
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 00:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ik denk dat er nog wel wat meer factoren een rol spelen. Maar ik snap even niet hoe dit zich verhoudt tot het feit dat de gemiddelde flinke knokpartij wel in een half minuutje gepiept is. Als jij in een flinke kluwe beukende mensen langer dan een halve minuut meedoet ben je of Rambo, of 12.

Snap je wat ik bedoel?

Waar het overigens om ging? Mwah... Ik heb wel eens over iemand heen moeten stappen met een schedelfractuur en een messteek in de buik

Gelukkig alweer aardig wat jaartjes geleden allemaal. Laat ik overigens meteen even zeggen dat ik dat allemaal eerder onder mijn jeugdige stupiditeit schaar dan mijn 'stoerheid'. Zo stoer ben ik ook weer niet, maar toen dacht ik van wel.
Ja je red het dus niet lang althans dat begrijp ik uit jou statement over rambo of 12 En dat klopt dus.

KM is er dan ook nier voor om jou te leren tegen een horde mensen te knokken maar juist om te ontkomen.. Als je wilt vechten ben je aan het verkeerde adres. Meeste drills eindigen dan ook dat je wegloopt van je tegenstander na het "uitschakelen" van je tegenstand(ers). Maar zelfs de beste KM man of wat voor sport dan ook gaat het niet trekken tegen gehele groepen.

Er zijn dan ook 3 regels die bij ons duidelijk verteld worden:
1. Vermijd geweld ter aller tijden. (en daar komt vaak een ego probleempje bij de so called tuff guys)
2. De-escaleren waar mogelijk, dus liever van joh ga mee biertje drinken zeik niet zo blabla..
3. winnen

Als ik je verkeerd begrepen hebt en we eigenlijk toch het zelfde denken mijn excuses en in ieder geval goed te lezen dat het meer stupiditeit dan stoerheid was .
  zaterdag 6 juni 2009 @ 00:28:37 #13
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69759154
Voortschrijdend inzicht he?
  zaterdag 6 juni 2009 @ 00:29:11 #14
76625 Blackviper
pi_69759170
Zullen we het maar volwassen worden noemen?
  zaterdag 6 juni 2009 @ 00:44:03 #15
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69759518
Ach... wat is het verschil?
pi_69779630
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 07:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Lijkt me niet.

Straatvechten behoeft geen bijster goede conditie. Ja, wegrennen voor de politie misschien
Aangezien je door de adrenaline heel snel vermoeid raakt, heb je zeker wel een goede conditie nodig om een gevecht langer vol te kunnen houden.
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 07:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Overigens heb ik hier ook best interesse in. Heb een tijdje gekickbokst, maar dat vond ik eigenlijk wat saai (maar wel lekker dichtbij ).

Waar kun je e.e.a. beoefenen in Amsterdam? Het mag er best hard aan toe gaan
Protect Invest: http://www.protectinvest.nl/locatiesamsterdam&nieuwegein.html
  maandag 8 juni 2009 @ 19:16:30 #17
76625 Blackviper
pi_69835146
Weet iemand trouwens wat het belang is van aangesloten zijn bij de IKMF.. Mijn school is dat niet en protectinvest ook niet..

Ik ken alleen HSW van die lijst..
pi_69856757
IKMF is gewoon een internationale Krav Maga organisatie, net als IKMA, KMWW en Commando Krav Maga, en die laatste schijnt niet zo goed te zijn, bij die andere 3 zit je wel ok denk ik (hebben allemaal wel een link naar Imi Lichtenfeld, "bedenker" van KM). Protectinvest zit geloof ik bij KMWW.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:49:36 #19
76625 Blackviper
pi_69858387
ah okee.. Nou die andere ken ik ook niet volgens mij zijn we dus gewoon nergens lid van
pi_69874807
quote:
Op maandag 8 juni 2009 19:16 schreef Blackviper het volgende:
Weet iemand trouwens wat het belang is van aangesloten zijn bij de IKMF.. Mijn school is dat niet en protectinvest ook niet..

Ik ken alleen HSW van die lijst..
Protect Invest is aangesloten bij Krav Maga World Wide, gewoon een andere internationale organisatie.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 13:11:44 #21
76625 Blackviper
pi_69970082
Ik kwam net op FOK interview tegen met mijn trainer over zijn boek..
hier
  vrijdag 12 juni 2009 @ 13:38:25 #22
259361 BtW
Ondeugend
pi_69971015
Weer een vechter met weer een boek vol technieken die moeilijk justitieel te verantwoorden zijn en geloof me ik spreek uit ervaring rechters zijn niet gek op vechters. Ik vind boeken over zelfverdediging technieken e.d. zonder training door een deskundige gewoonweg levensgevaarlijk. Alle ingrediënten zijn aanwezig voor een ongeluk wat op zichzelf staat te wachten om te gebeuren. Begrijpelijk, je bent leraar, sensei of trainer en je wilt je ideeën graag vastleggen en dan schrijf je een boek. Maar ik weet zeker dat het ook gelezen word door individuen die je niet kunt vertrouwen met dergelijke handelingen en geloof me dat gaat fout, voor je het weet ligt er weer iemand gemeindert tjoelkert op de straat. Alleen nu met een keurig gemaakte techniek uit dat en dat boekje of uit dat en dat youtube filmpje.

Mede daarom acht de IKMF het ook nodig om zichzelf het recht te behouden studenten naar een bewijs van goed gedrag te kunnen vragen. of anders word er niet gedoceerd. en gelijk hebben ze.

soms denk ik met weemoed wel eens aan kleine gesloten zaaltjes waarom een nevel van mysterie heen hangt en waarin geheime technieken geleerd worden aan een select groepje. Zonder dat deze aan het grote publiek gedeeld worden.

1 ding onthoud wel, ik bekritiseer het concept een boek met technieken, niet de schrijver.
Als je een leven lang moet vechten, word vechten vanzelf je leven.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 13:42:50 #23
76625 Blackviper
pi_69971165
Volgens mij komt er niet iets over KM in voor..

Maar ik heb het dan ook niet gelezen Dus zeker weten doe ik het niet.

Maar dat bewijs van goed gedrag vind ik geen slecht idee
  maandag 15 juni 2009 @ 02:59:12 #24
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_70014628
Ik geef je gelijk over je kritiek over het concept dat je zelfverdedigingtechnieken leert uit een boek.
Zoveel leer je niet van die plaatjes tenzij het een naslagwerk is voor iets dat je al kent.

Ik heb het boek van Branimir niet gelezen maar het komt op mij over dat er juist veel praktische tips en achtergrondinformatie in staan die een aanvulling zijn op een praktische training.

Stel dat je met je sportkleren en je handdoek naar de krav maga les gaat om vervolgens een powerpoint presentatie te krijgen over preventie...
Daar kom je echt niet voor .terwijl het wel heel belangrijk is wanneer je echt traint voor je eigen veiligheid/ zelfverdediging.

Veel van die theorie kun je dus beter in je eigen tijd lezen zodat je op de training meer kunt zweten.
Nu moet ik zeggen dat ook de-escalatie , bewust zijn van je lichaamshouding en welke reactie dat uitlokt ook iets is waarbij praktische training belangrijk is.

KIDA
  FOK!fotograaf vrijdag 26 juni 2009 @ 22:55:26 #25
145146 Andyy
pi_70411166
We hebben net training gehad van een Israelische vrouw, een ex-mossad agente
veel praktijk ervaring had ze wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')