HaHa Ik denk dat je je daar nogal in vergist.. Door de adrenaline en angst ga je erg zwaar ademen en maak je je technieken niet echt goed meer af. Vandaar dat er bij Krav maga ook van grove motoriek gebruik maakt itt fijne motoriek zoals vingertjes ombuigen.. Precies timen van blocks etc..quote:Op vrijdag 5 juni 2009 07:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Lijkt me niet.
Straatvechten behoeft geen bijster goede conditie. Ja, wegrennen voor de politie misschien
Spijkenissequote:
Ik ga volgende week gewoon langs even proeflesjequote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:28 schreef Blackviper het volgende:
Ik zou zeggen veel plezier dan maar![]()
Ik ken die school verder niet maar volgens mij zitten er op het forum ook een paar die bij HSW trainen.
Nou, ik heb aardig wat afgeknokt.... en ik heb nog nooit een straatgevecht gezien dat 45 seconden duurt. Nog even los van het feit dat het nooit 1 v 1 is.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:36 schreef Blackviper het volgende:
Bij deze Topic 2!
[..]
HaHa Ik denk dat je je daar nogal in vergist.. Door de adrenaline en angst ga je erg zwaar ademen en maak je je technieken niet echt goed meer af. Vandaar dat er bij Krav maga ook van grove motoriek gebruik maakt itt fijne motoriek zoals vingertjes ombuigen.. Precies timen van blocks etc..
Alleen voor de warming up bij ons heb je je conditie al nodig.. Woensdag is er nog iemand out gegaan die even kwam mee doen..
Op straat ben je na 45 sec helemaal dood.. en wordt het steeds lastiger te winnen.. Daarom leer je ook, althans wij, om het gevecht binnen de eerste 15 tot 20 seconden te winnen en weg te gaan..
En waar ging dit om? Om je leven of om onzin omdat je bezopen was?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 23:18 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nou, ik heb aardig wat afgeknokt.... en ik heb nog nooit een straatgevecht gezien dat 45 seconden duurt. Nog even los van het feit dat het nooit 1 v 1 is.
Ik denk dat er nog wel wat meer factoren een rol spelen. Maar ik snap even niet hoe dit zich verhoudt tot het feit dat de gemiddelde flinke knokpartij wel in een half minuutje gepiept is. Als jij in een flinke kluwe beukende mensen langer dan een halve minuut meedoet ben je of Rambo, of 12.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 23:56 schreef Blackviper het volgende:
[..]
En waar ging dit om? Om je leven of om onzin omdat je bezopen was?
Op het moment dat jij om je leven moet vechten omdat mensen je vast houden, bedreigen met wapens of wat dan ook reageert je lichaam en dus jij heel anders op stress. Hoeveel ervaring je hebt in dronken vechtpartijtjes de stress, angst en adrenaline doet je de das om..
Ja je red het dus niet langquote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog wel wat meer factoren een rol spelen. Maar ik snap even niet hoe dit zich verhoudt tot het feit dat de gemiddelde flinke knokpartij wel in een half minuutje gepiept is. Als jij in een flinke kluwe beukende mensen langer dan een halve minuut meedoet ben je of Rambo, of 12.
Snap je wat ik bedoel?
Waar het overigens om ging? Mwah... Ik heb wel eens over iemand heen moeten stappen met een schedelfractuur en een messteek in de buik![]()
Gelukkig alweer aardig wat jaartjes geleden allemaal. Laat ik overigens meteen even zeggen dat ik dat allemaal eerder onder mijn jeugdige stupiditeit schaar dan mijn 'stoerheid'. Zo stoer ben ik ook weer niet, maar toen dacht ik van wel.
Aangezien je door de adrenaline heel snel vermoeid raakt, heb je zeker wel een goede conditie nodig om een gevecht langer vol te kunnen houden.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 07:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Lijkt me niet.
Straatvechten behoeft geen bijster goede conditie. Ja, wegrennen voor de politie misschien
Protect Invest: http://www.protectinvest.nl/locatiesamsterdam&nieuwegein.htmlquote:Op vrijdag 5 juni 2009 07:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Overigens heb ik hier ook best interesse in. Heb een tijdje gekickbokst, maar dat vond ik eigenlijk wat saai (maar wel lekker dichtbij).
Waar kun je e.e.a. beoefenen in Amsterdam? Het mag er best hard aan toe gaan
Protect Invest is aangesloten bij Krav Maga World Wide, gewoon een andere internationale organisatie.quote:Op maandag 8 juni 2009 19:16 schreef Blackviper het volgende:
Weet iemand trouwens wat het belang is van aangesloten zijn bij de IKMF.. Mijn school is dat niet en protectinvest ook niet..
Ik ken alleen HSW van die lijst..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |