abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69515908
het grote kleine babietjes topic deel 196

Babietjes

23 juni 2008: Junah, dochter van Libel
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte Jolein, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
06 juli 2008: Amber Mae, dochter van Llewella
14 juli 2008: Jade, dochter van Lunastar
18 juli 2008: Tim, zoon van Bright
25 juli 2008: Joyce Lynn, dochter van crumpet
26 juli 2008: Sewdou, zoon van Janena
02 augustus 2008: Caitlin, dochter van Lionheaad
04 augustus 2008: Cynthia, dochter van Speedy
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
06 augustus 2008: Evalynn Feline Kaidy, dochter van Mibos
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
17 augustus 2008: Leander, zoon van freecell en TARAraboemdijee
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
7 september 2008: Luca Roan Kris, zoon van DevilsChase
11 september 2008: Ben Maarten Lode, zoon van OooLizaooO
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
05 oktober 2008: Thijmen Jordin, zoon van Miffy1984
15 oktober 2008: Sanne, dochter van Marit1978
20 oktober 2008: Kevin, zoon van CrazyMoon
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
2 november 2008: Manouk, dochter van Jepali
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van Marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
24 november 2008: Daryl May, dochter van Igraine
06 december 2008: Thomas Pieter Jan Maurits Alexander, zoon van Reinhilde en nixxx
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van DolleMina
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
08 januari 2009: Odin Eos, zoon van juttertje
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai , zoon van iamredleader en Tinuviel
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweegvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
30 mei 2009: Jari Jesse, zoon van Angel-Eyez

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 01-06-2009 22:21:35 ]
pi_69515922
waar Ties doorslaapt, Freecell gaat kamperen, Hannah prikjes krijgt en JJ voetjes eet
pi_69516208
Tex, succes op het CB
  vrijdag 29 mei 2009 @ 09:17:53 #4
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69516351
En Elodie erg goed gegroeid is

Ties, goed gedaan hoor!!

Bla, van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk en volgend jaar al? Lekker snel, veel plezier met voorbereiden.

MamsX van harte gefelicteerd met de verjaardag van Xeleste

Tex, veel succes op het CB!!

Lennon heeft vannacht ook weer voor ons gewoondoorgeslapen Hij meldde zich pas weer om 7:10 uur vanmorgen maar nu stond Twan om 5:10 uur al op onze slaapkamer, maar bij me in bed genomen en weer in slaap gevallen
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 29 mei 2009 @ 09:19:30 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69516398
sterkte tex!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_69516520
Zieke beeb
Oorontsteking zo te zien, flink koorts. Ha even gebeld en ik moet om half 12 even terugbellen.
Nog even afwachten dat kamperen dus.
pi_69516539
Ow en Tex, veel succes! ik vond het zo zielig die eerste keer! (en de tweede keer, en de derde keer, ik ben een muts!)
pi_69516561
goed zo Ties Nou Marlieske we begrijpen je niet verkeerd hoor Ik vind de nachtelijke tripjes naar de magnetron wel vervelend. En dan hoor ik dus steeds: ja maar dat wist je vantevoren. Ja dat wist ik ook maar ik wist niet dat ik er zoveel moeite mee zou hebben om mijn bed uit te komen. En ik vind dat opstaan vervelend niet mijn kind. Die dingen moet je wel los van elkaar zien.

Seb heeft geslapen van half negen tot half vijf Binnenkort trekt hij de nacht door ik weet het zeker

De leidster van het KDV denkt dat hij een groeipurtje heeft want ze vond hem ineens zo groot lijken (en het gaat al zo hard)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_69517034
dat had ik gisteren.. zo van 'huh:? waar komen die vetkwabjes nou opeens vandaan':D
pi_69517461
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 09:41 schreef Kleurdoos het volgende:
dat had ik gisteren.. zo van 'huh:? waar komen die vetkwabjes nou opeens vandaan':D
dat had ik ook! alleen niet bij Seb

Zijn kale plek begint ook te begroeien
pi_69517518

ik ben zo blij dat we hier geen kale plek hebben
ze heeft nu echt al verschillende lagen haar..en ondertussen meer dan ik.. holy shite..t valt nog steeds uit
pi_69517716
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 09:54 schreef Estrys het volgende:

[..]

dat had ik ook! alleen niet bij Seb

Zijn kale plek begint ook te begroeien

Pokon op de kale plek? Groen haar is ook haar
pi_69517966
pokon Ga ik vanavond proberen. Seb hoeft niet zoveel haar Kleurdoos. Als hij net zo'n haar heeft als ik dan kunnen we het beter zo kort mogelijk houden Alleen hij heeft nou een kale plek en daaronder een matje met haartjes die op zijn kraag vallen. Maar de kapster zei gisteren dat het nog niet geknipt hoeft
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:38:48 #14
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_69522804
Freecell bah oorontsteking het moet gigantisch veel pijn doen (heb 't nooit gehad gelukkig) geef 'm maar een dikke kus

Estrys, tuurlijk zijn de nachtelijke tripjes richting magnetron ook mijn hobby niet maar tja ... zoals je al zei als je erover zeurt .... naja je begrijpt me.

Tex succes bij het CB prikjes zijn niet leuk
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:43:51 #15
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69522931
Hannah is weer goedgekeurd Ze is 60 cm en weegt 5140, dus ze groeit lekker

1e prikje gaf ze geen kik, ze moest tussen de prikken in zelfs lachen 2e prik was ze bijna ontroostbaar Ze had ook honger toen dat maakt het ook niet beter natuurlijk. Dus in de wachtkamer maar even gevoed

En ik ben denk ik iets te openhartig geweest bij al die vragen enzow Vooral over werk en schoonouders Nou ja ik neem aan dat ze er niet meteen een drama van gaan maken, maar toch.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_69523248
Goed gegroeid Hannah! En die prikjes blijven stom
Maar wat zouden ze met jouw informatie moeten doen dan? Alleen maar opschrijven, verder niks toch?

Hier ook een kaalkopje met mat, echt schitterend! Groeit vanzelf weer aan hoop ik, en graag net zo blond als bij aflevering. Alvast bedankt.

En doorslapen rules, knap van Ties
Hier nog steeds geen doorslaper maar ik ben er wel aan gewend geraakt. Ik zit 's nachts tijdens het voeden te internetten met m'n Ipod Hij komt trouwens maar één keer 's nachts, dus volgens mij mag ik niet klagen.
pi_69523332
Nou ook al komt hij maar een keer ik vind dat ik lekker toch wel mag klagen
pi_69523347
Jij wel
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:02:44 #19
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69523542
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:53 schreef Jore het volgende:
Goed gegroeid Hannah! En die prikjes blijven stom
Maar wat zouden ze met jouw informatie moeten doen dan? Alleen maar opschrijven, verder niks toch?
Nou opvatten dat de thuissituatie minder oed is dan gewenst of zoiets, en daardoor evt. verhoogd risico voor problemen ofzow? Nou ja ik draaf door, hopelijk Maar ze kwam met een classifisering van tussen matig en prima ofzow, en toen had ik ineens zoiets van, oh heb ik niet teveel verteld... Maar zal wel loslopen..
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:09:06 #20
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69523750
Oh en over doorslapen, Hannah slaapt ook nog niet door. Ik vind het niet zo erg, ik slaap makkelijk weer door. Sterker nog, ik val tijdens het voeden alweer in slaap... Wat niet echt ideale situaties oplevert voor Hannah bij ons in bed Hoe doen anderen dat? Eerder sliep Hannah tussen onze kussens in in bed met een slaapzakje. Maar nu val ik dus al in slaap voor ze klaar is met drinken en ik haar hoger kan leggen. En op borsthoogte kan ze wel erg makkelijk het dekbed over zich heen krijgen natuurlijk

Iets minder drastisch dan niet meer in bed voeden kan ik niet zo gauw bedenken, en dan wordt het voor mij wel een probleem wat nachtrust betreft vrees ik. Maar liever doodmoe dan een dood kind uiteraard...
©Dumbo
pi_69524030
Ik voed zittend in bed en blijf dus wakker, liggend voeden leverde eerst melk uit de neus op en nu het weer kan val ik ook in slaap. Ons bed is sowieso te klein voor twee en een baby, daarbij leg ik Lieuwe altijd aan de buitenkant wat ervoor kan zorgen dat hij eruit kukelt en dat is niet de bedoeling. Ik zet dus altijd mijn kussen tegen de muur, zo'n rolkussen van de IKEA in m'n onderrug en pak L. dan uit z'n bedje. Ik slaap daarna wel direct weer verder meestal.
pi_69524142
Wekker zetten op 10/15 minuten als je begint met voeden?
pi_69524705
Misschien geeft het je wat minder zorgen als je bedenkt dat de kans dat een kind onder een dekbed raakt en daar stikt terwijl het dicht naast/tegen de moeder raakt echt heel, heeeel klein is?
De risicofactor waarvoor zo gewaarschuwd wordt gaat vooral om kinderen die alleen in bed liggen onder een dekbed. Waarmee ik dus niets aan- of afraadt hè?

Het is wel bewezen zo dat moeders die naast hun kind slapen automatisch om de baby heenkrullen met de knieën onder de baby waardoor de baby al minder makkelijk weg kan zakken. Daarnaast bleek uit slaaponderzoek dat moeder die naast hun kind slapen op een andere manier slapen. Ze reageren al slapend op hun kind door het even aan te raken, recht te leggen, aan te leggen, etc. Negen van de tien keer werden ze daar niet eens wakker voor Je bent alerter dan je denkt als je met je kinderen samen slaapt, daarom is het ook ineens wel gevaarlijk als je gedronken hebt, medicijnen hebt gebruikt of echt héél erg moe bent.

Liever dus lekker rustig liggend voeden en zo in slaap vallen dan proberen wakker te blijven en uiteindelijk van vermoeidheid in minder veilige houding in slaap vallen (doordat je baby aan de rand ligt bijvoorbeeld of je niet lekker om hem heen kan liggen.)

Maar goed, hoe wij het doen:

Bij Ronja zat ik al tollend van de slaap in bed te voeden. Vechtend tegen het in slaap vallen maar daardoor juist steeds in slaap zakkend waardoor Ronja ook weg zakte.

Avalon heb ik gewoon meteen naast me gelegd. Ik heb een éénpersoons dekbed en ze ligt niet tussen mij en M. in maar aan de kant van de cosleeper. Ik zorg dat ze echt aan de rand van het dekbed ligt zodat ze er eigenlijk niet helemaal onder kan verdwijnen.

Daarnaast zorg ik dat ik warme schouder heb als het buiten een beetje koel is. Daardoor heb ik niet zo de neiging om het dekbed hoog op te trekken.

Oh en wat ik ook wel handig vind is om mijn kussen een tikkie lager te leggen en Avalon hoger te leggen. Dan schuif ik tijdens het voeden zelf omhoog inplaats van dat ik haar naar beneden schuif waardoor ik eventueel zelf na het voeden weer naar beneden zak of zo in slaap val.

De cosleeper is voor ons echt een uitvinding. (we hebben gewoon één kant uit haar ledikantje gehaald en het bedje met spanbanden aan ons bed vastgemaakt). Zo heb ik een hele ruimte naast me waar Avalon veilig kan slapen en ookal ligt ze eigenlijk meer direct naast me dan in de cosleeper, ze kan er absoluut niet uitrollen en ik kan haar ook met minimale inspanning en kans op wakker worden in haar bedje schuiven
pi_69525590
Seb krijgt flesvoeding dus in slaap vallen is niet echt een optie, laatst was in slaap gevallen tijdens het fles geven, was hij het kussen waar Seb op lag eten aan het geven En Seb lag te kijken van jaa hallooo papa
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 29 mei 2009 @ 14:05:41 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69525616
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:38 schreef owlet het volgende:

Het is wel bewezen zo dat moeders die naast hun kind slapen automatisch om de baby heenkrullen met de knieën onder de baby waardoor de baby al minder makkelijk weg kan zakken. Daarnaast bleek uit slaaponderzoek dat moeder die naast hun kind slapen op een andere manier slapen. Ze reageren al slapend op hun kind door het even aan te raken, recht te leggen, aan te leggen, etc. Negen van de tien keer werden ze daar niet eens wakker voor Je bent alerter dan je denkt als je met je kinderen samen slaapt, daarom is het ook ineens wel gevaarlijk als je gedronken hebt, medicijnen hebt gebruikt of echt héél erg moe bent.
dat krullen zeg maar, deed ik ook idd. dan ging ik met mijn knieen opgetrokken op mijn zij liggen, zodat hij niet naar beneden kon. of met mijn gezicht naast zijn gezichtje gaan liggen, en mijn arm tegen zijn voetjes, vond hij ook heerlijk slapen
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_69526176
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:05 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat krullen zeg maar, deed ik ook idd. dan ging ik met mijn knieen opgetrokken op mijn zij liggen, zodat hij niet naar beneden kon. of met mijn gezicht naast zijn gezichtje gaan liggen, en mijn arm tegen zijn voetjes, vond hij ook heerlijk slapen
Ik merk dat ik nu Avalon zes maanden is steeds verder van haar af ga slapen. Toen ze net geboren was moest ze echt met zo veel mogelijk huid tegen me aan liggen en ik lag echt als een hoepeltje om haar heen.
Naarmate ze ouder wordt wordt het contact vanzelf steeds losser. Inmiddels lig ik ook wel eens met mijn rug naar haar toe of zij rolt zelf van me af.
Meestal houdt ze nog wel contact met een voet of hand, maar dat hele hechte is er al weer voor een groot deel af.
Geheel onbewust trouwens.
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:04 schreef Estrys het volgende:
Seb krijgt flesvoeding dus in slaap vallen is niet echt een optie, laatst was in slaap gevallen tijdens het fles geven, was hij het kussen waar Seb op lag eten aan het geven En Seb lag te kijken van jaa hallooo papa

ik zie Seb al helemaal voor me, lief wijsneusje
  vrijdag 29 mei 2009 @ 14:34:27 #27
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69526351
Bedankt voor de tips!

Toen Noah baby was ben ik nooit bang geweest dat er iets zou gebeuren. Idd krulde ik ook zo om hem heen, en als hij bij mij in bed lag was ik me ervan bewust dat ie er lag, dat merkte ik ook aan hoe ik sliep: beroerd
Nu heb ik dat gevoel echter helemaal niet. Kan misschien nog steeds wel zijn dat ik er onbewust op reageer, maar ik merk daar dus niks van zoals ik bij Noah wel had. Het is van de week 1 keer gebeurd vertelde Micha dat Hannah al onder het dekbed lag En ik heb er echt niks van gemerkt...
Dat verschil zal er misschien mee te maken hebben dat ik nu borstvoeding geef en toen niet, en dan komt er een stofje bij waarvan je slaperig wordt las ik laatst.

Maar goed, ik ga wat tips van jullie uitproberen en dan komt het vast wel goed

Ik zag laatst een plaatje van een gezin die hadden een eigen bed ontworpen van 2,40 bij 2,00 meter met een hoge rand om het hele bed behalve 1 van de hoeken waar je dan erin kan kruipen zeg maar. Zag er best gaaf uit Maar zover krijg ik Micha nooit...
©Dumbo
pi_69526424
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:27 schreef owlet het volgende:

[..]

Ik merk dat ik nu Avalon zes maanden is steeds verder van haar af ga slapen. Toen ze net geboren was moest ze echt met zo veel mogelijk huid tegen me aan liggen en ik lag echt als een hoepeltje om haar heen.
Naarmate ze ouder wordt wordt het contact vanzelf steeds losser. Inmiddels lig ik ook wel eens met mijn rug naar haar toe of zij rolt zelf van me af.
Meestal houdt ze nog wel contact met een voet of hand, maar dat hele hechte is er al weer voor een groot deel af.
Geheel onbewust trouwens.
[..]

Ja, in het begin hield ik allebei haar handjes vast en lag ik zowat om haar heengevouwen. De eerste drie weken dam, toen zij bij mij op bed sliep en mijn man op de bank

Nu slaapt ze weleens tussenin of bij een van ons, als die smorgens uit mag slapen. Ik leg meestal mijn arm onder haar beentjes en dan m'n hand tegen haar zij aan. Zo slapen we allebei heerlijk.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 29 mei 2009 @ 14:42:28 #29
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69526578
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:34 schreef texelonia het volgende:

Ik zag laatst een plaatje van een gezin die hadden een eigen bed ontworpen van 2,40 bij 2,00 meter met een hoge rand om het hele bed behalve 1 van de hoeken waar je dan erin kan kruipen zeg maar. Zag er best gaaf uit Maar zover krijg ik Micha nooit...
waar zag je dat plaatje?? misschien dat ik johan wel zo gek krijg (en mijn schoonvader zo gek om het te maken) nee even serieus: ik ben wel nieuwsgierig naar hoe dat er uitziet??

vrijdag 29 mei 2009 @ 14:43:56 #30
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69526621
Zal even kijken of ik het nog kan vinden....
©Dumbo
pi_69526857
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:34 schreef texelonia het volgende:
Bedankt voor de tips!

Toen Noah baby was ben ik nooit bang geweest dat er iets zou gebeuren. Idd krulde ik ook zo om hem heen, en als hij bij mij in bed lag was ik me ervan bewust dat ie er lag, dat merkte ik ook aan hoe ik sliep: beroerd
Nu heb ik dat gevoel echter helemaal niet. Kan misschien nog steeds wel zijn dat ik er onbewust op reageer, maar ik merk daar dus niks van zoals ik bij Noah wel had. Het is van de week 1 keer gebeurd vertelde Micha dat Hannah al onder het dekbed lag En ik heb er echt niks van gemerkt...
Dat verschil zal er misschien mee te maken hebben dat ik nu borstvoeding geef en toen niet, en dan komt er een stofje bij waarvan je slaperig wordt las ik laatst.
Oeh, eng!
In dat geval zou ik proberen om er niet tegen te vechten maar gewoon het beste te maken van de situatie door je dan maar meteen goed te installeren zodat je op een veilige manier in slaap kan vallen.
quote:
Maar goed, ik ga wat tips van jullie uitproberen en dan komt het vast wel goed

Oh en het is zo heerlijk!
Wij hebben zo'n laag bed van ikea van 1,80 bij 2,20 met aan één kan het ledikantje en aan de andere kant het peuterbedje. Er is maar één hoek waar je makkelijk het bed in en uit kan en door de aangeschoven bedjes hebben we iets van 3 meter bed.
We slapen zooo lekker en vast sinds we dat hebben
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:07:26 #32
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69527339
Gevonden!

©Dumbo
pi_69527374
leuk!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:19:45 #34
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69527700
Ja als dat voor een beetje een schappelijke prijs in de winkel verkocht werd zou ik het zo kopen
©Dumbo
pi_69527760
slapen ze daar met het hele gezin in?

Seb slaapt gewoon lekker op zijn eigen kamertje. Nou zeiden ze in het kdv dat Seb draait in zijn slaap. Dat vind ik dus echt helemaal niks. Maar hij heeft dat thuis nog nooit gedaan, ik stop het lakentje ook zo strak in dat hij geen kant op kan

Het nachtritueel gaat bij ons als volgt trouwens:
Seb 'slaat aan', lief gaat zijn bed uit. Ik sta dan ook even op, lief gaat naar beneden voor de fles te maken, ik pak Seb uit zijn bed en verschoon als het nodig is zijn luier even dan neem ik hem mee naar onze slaapkamer leg hem op een kussen en lief is er meestal tegelijkertijd weer met de fles, hup fles geven. Lief legt Seb op zijn schouder en loopt ermee naar de babykamer. Dan laat hij meestal een boer (Seb he) en dan gaat hij zijn bedje weer in. Het geheel duurt 15 minuten. Hangt een beetje van Seb en hoe snel hij drinkt.

Volgens mij zijn wij echt de enige die het zo doen, maar als ik het alleen moest doen werd ik knorrig En andersom kreeg ik een schuldgevoel. Dus het gaat altijd zo, ook als ik vrij ben de volgende dag.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 29 mei 2009 @ 15:27:26 #36
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69527897
wat een tof bed is dat! daar kan je nog eens tikkertje in spelen

pi_69527927
Oh, dat lijkt me heerlijk zo'n bed!
pi_69529537
Seb z'n papa
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 29 mei 2009 @ 16:28:05 #39
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69529689
had ik trouwens al verteld dat jan vanmorgen zijn potje fruit leeggeten heeft en we waren niet eens thuis

vrijdag 29 mei 2009 @ 16:49:53 #40
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_69530353
Even binnenvalt:

Mijn jongste heeft uit zichzelf 2 keer gedraaid maandagavond en vanmorgen lag ze op haar buik in bed te schreeuwen. 3 keer per ongeluk uit zichzelf gedraaid. Dus haar spieren in de rug worden blijkbaar iets sterker. Oke het mag met bijna 10 maanden ook wel een keer maar wij stuiteren door de kamer heen hihihihi...
pi_69530531
Wij hebben ons bed ook een stuk groter gemaakt door onze matras op paletten te leggen en daarnaast een klein matrasje op gelijke hoogte tussen de muur, ons bed en de schouw. Zo kan Elodietje onder haar eigen dekentje liggen en kan ik er niet oprollen. Met drie in ons bed was trouwens nooit een probleem, maar met vier werd het krap...
pi_69530532
Alweer een nieuw deel

Mila heeft na haar laatste prikjes 3 nachten niet doorgeslapen, nu gelukkig weer wel en ze kwam vanmorgen pas om half 8

Bla, gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk!!

En MamsX feli!!

[ Bericht 11% gewijzigd door Raissa op 29-05-2009 17:00:14 ]
pi_69530599
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:22 schreef freecell het volgende:
Seb z'n papa
\

Maar het is wel mijn held die er iedere nacht weer uit gaat en dan om half acht weer naar kantoor gaat

Ik ga onze kleine eens uit het kinderparadijs plukken Weeeeekeeeeeeeeeeend!
pi_69530751
Hee, wat grappig, ik zie nu pas dat Elodie en Mila even oud zijn
pi_69530811
juej mibos!

Ik slaap vaak zat met de baby trouwens.. ik trek haar een slaapzakje aan en leg haar hoger dan ik zelf lig en naast mij staat haar bedje dus ze kan er niet uitrollen. wel merk ik dat ik haar vaker in bed leg ipv haar weer bij me te nemen juist omdat ik dan zelf wat onbezorgder slaap..met haar is de alertmodus altijd aan
pi_69530955
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:01 schreef Raissa het volgende:
Hee, wat grappig, ik zie nu pas dat Elodie en Mila even oud zijn

Niet echt eigenlijk he. De jouwe is wat later in elkaar gestoken...
pi_69530975
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:08 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Niet echt eigenlijk he. De jouwe is wat later in elkaar gestoken...
Mja, maar das dan ook alles
pi_69538777
Wie weet er hoelang Tyler last kan houden van de prikken? Anders is het wel heel toevallig.
Kan me van Kim herinneren dat ze ook bij de 2e of 3e ronde prikken heel lang last bleef houden, van slag was.
Hij is nog steeds heel jengelig, drinkt de flessen matig, slaapt onrustig of gewoon niet overdag.
Niks is goed. Vannacht ging iets beter, om 6.00 en 7.00 wakker en toen om 8.00 weer voor de fles. Die lang niet op ging.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 21:45:17 #49
108648 cattie
lieve moeder
pi_69539090
Het lijkt me wel erg lang duren als het alleen van de prikken zou komen Ingrid.

Dat bed, geweldig! Fee ligt wel bij ons op de kamer, maar niet in ons bed. Als ik haar voed (in bed) val ik wel eens in slaap met haar in mijn armen. Als ik dan wakker word, leg ik haar terug. Ik ben erg blij met hoe de nachtvoedingen gaan, het kost me bijna geen slaap. Alleen Fee wordt te groot voor haar wiegje en haar ledikantje (dat op haar slaapkamer staat en waar ze overdag in slaapt) past niet in onze kamer. Dus over niet al te lange tijd moet ze verhuizen.. Dat vind ik best jammer. Maar ik geloof dat mijn man het wel fijn vindt om straks de slaapkamer weer voor ons tweeën te hebben.
pi_69539227
Ik moet even want mijn nieuwe fiets isser!!!!!!! Dus ga ik morgen de accessoires erop zetten en fietsen met mijn jongens!!!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:12:05 #51
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_69539975
Annicka krijgt volgens mij tandjes! Ik merkte het vanmiddag toen ze enthousiast op mijn vinger zat te kauwen: een scherp puntje in haar onderkaakje. Ik hoop dat mijn tepels het overleven...
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:14:58 #52
108648 cattie
lieve moeder
pi_69540051
Wat snel al DolleMina! Tandjes en borstvoeding bijten elkaar meestal niet hoor! Ze zal ongetwijfeld een keer bijten, maar als je haar dan direct afkoppelt en vermanend toespreekt, gaat het daarna vaak wel goed. Bij Ive heb ik er nooit problemen mee gehad. 1x beet hij, en dat deed pijn en ik schrok en dat was voldoende reactie voor hem om het nooit meer te doen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:19:40 #53
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_69540184
Mijn zus was ook al zo snel. Ik had gehoopt dat Annicka wat minder snel zou zijn, omdat ik pas tanden kreeg met een maand of acht. Geen idee wanneer mijn man tanden kreeg. Ik hoop dat alles goed gaat met de BV, maar meestal voed ik toch 's nachts, dus dan slaapt ze toch. Dan heeft ze niet de neiging om te bijten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 29 mei 2009 @ 22:38:50 #54
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69540799
ik las ergens dat de pas doorgekomen tandjes meebuigen met de borst als je ze voedt. even kijken of ik dat nog kan vinden...

pi_69540980
Wat voor fiets LL?

Die van mij is gemaakt. Had paar weken geleden voorjaarsbeurt gehad, maar bleef raar doen met achterband. Andere (goedkopere ook nog) fietsenmaker gekeken en bleek de binnenband helemaal poreus, omdat het velglint was verschoven en de binnenband zat dubbel. Daardoor konden de spaken erop komen en das niet goed. Belachelijk dat dat met voorjaarsbeurt niet is gevonden.

Lijkt me leuk om met de 2 kinders te fietsen, maar zal nog wel heel wat maandjes duren denk ik.

En Tyler heeft zijn 1e (wortel)hapje gehad. Snapte er niks van, vond het maar zozo. Morgen weer proberen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 29 mei 2009 @ 22:48:40 #56
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69541176
fijn dat je fiets weer gemaakt is ingrid heb je foto's gemaakt van tylers eerste hapje

pi_69547060
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 22:43 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wat voor fiets LL?
Lijkt me leuk om met de 2 kinders te fietsen, maar zal nog wel heel wat maandjes duren denk ik.

Een montego liberty, zal straks even foto's maken als ie helemaal klaar is (zitjes erop etc)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2009 09:52:15 ]
pi_69547244
Oe leuk LL een fiets dan heb je vandaag direct ideaal weer voor een stukje op de fiets:)

INgrid volgens mij is dana ook een beetje van slag door de prikjes (of toeval natuulijk) ze is een beetje miemelig, steeds bij mama willen zitten, kieskeurig met eten...en gewoon, een beetje gevoelig
pi_69548032
hmpff weer zo'n nacht
n dan slaap je eindelijk.. komen er van die luilakken voor je huis langs.. mn vriend is er achteraan gegaan en heeft hun fluitje afgepakt
pi_69548123

Ik heb vaag om 5 uur iets gehoord maar dat was me veel te vroeg (bovendien doen ze hier niet echt aan luilak)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2009 10:19:25 ]
pi_69548137
Goeiemorgen! Gister was het half vijf vandaag half zes En zelfde tijd naar bed Om half zes een flesje en weer geslapen tot half negen. Lekker hoor.
Seb heeft sinds gisteren weer een ander geluidje erbij een heel hoog toontje wat klinkt als wieeeeeee. Heel grappig. Hij doet ook zo grappig een rolletje maken met zijn tong als hij klanken maakt.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 10:23:08 #62
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_69548181
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 10:13 schreef Kleurdoos het volgende:
hmpff weer zo'n nacht
n dan slaap je eindelijk.. komen er van die luilakken voor je huis langs.. mn vriend is er achteraan gegaan en heeft hun fluitje afgepakt
Geen last gehad, we zitten 6 hoog hier.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 30 mei 2009 @ 10:23:15 #63
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69548183
niks gehoord hier... wel om zeven uur wakker omdat johan moest voetballen (en dan moet ik ineens de wekker zetten) en vindt hij het géén probleem om vroeg op te staan, terwijl als ik vraag of ik een keer mag uitslapen op een zondag ofzo; hij perse uit wil slapen. vent krijg het het heen & weer dan ook. voor dat pokkevoetbal sta je wél op, en voor je kind en mij niet. ego dat je bent jan was ook vroeg wakker, dus die ligt nu weer heerlijk te slapen, terwijl ik me tot het huishouden probeer aan te zetten

pi_69550187
LL, die heb ik ook. Montego Liberty in lila/zilver.

Jeej! Tyler was alleen om 6.30 eventjes wakker. Wel nog om 23.00 fles gehad.
En is net heel fout bij de winkels op de foto geweest. Maar niet in een zeepkistje.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 12:31:44 #65
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_69550387
Maarten begon hier ook pas weer om half 9 te protesteren dat hij in bed lag, en toen werden wij dus pas wakker! (ik heb toch sterk het vermoeden dat Maarten wel al eerder wakker is, maar zich nog een hele poos kan vermaken in bed)
Alle boodschappen zijn weer in huis, ik had alleen bedacht dat hij wel in slaap zou vallen onderweg, alleen dat deed hij niet, eerst erg huilen in de maxi cosi, toen maar een extra rondje met de auto voordat we bij de supermarkt waren en ja hoor, meneertje sliep (wel maar eventjes, maar toch genoeg om weer wat vrolijker wakker te worden). Thuisgekomen meteen een flesje en nu ligt hij lekker voor zijn middagdutje...
18-11-2008 Maarten Alexander
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 30 mei 2009 @ 18:25:42 #66
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69557370
ik denk dat het niet lang duurt voor Jan het doorrollen door heeft. hij lag daarnet uit zichzelf weer op zijn rug

pi_69560355
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 10:23 schreef DJMO het volgende:
niks gehoord hier... wel om zeven uur wakker omdat johan moest voetballen.......... voor dat pokkevoetbal sta je wél op, en voor je kind en mij niet. .
En lekker toch een kerel die kan genieten van zijn sport..
(ik was er mee uit gegaan om te kijken )
Dan sta jij ook nog eens voor hem op
pi_69562449
Nah, ik vind dat niet normaal eigenlijk. Of ik ben gewoon verwend, mijn lief staat heel vaak vroeg op om L. even mee naar beneden te nemen zodat ik nog door kan slapen. Ik heb m'n slaap echt nodig en hij kan de nachten doorslapen dus doen we het zo. Met liefde overigens, van beide kanten
pi_69562699
Ik vind t eerlijk gezegd ook niet normaal. Hier hebben we alletwee een uitslaapdag in t weekend.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 30 mei 2009 @ 23:04:40 #70
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69563655
ik mag morgen uitslapen ik moest wel vast de voeding klaarzetten etc, hij is bang iets verkeerds te doen.. dat vind ik dan wel weer schattig

pi_69563737
hier is t meestal zo om de 2 dagen.. ik 2 dagen hij 1 dag. Dit omdat ze bij mij drinkt en ik toch wel wakker moet worden. Ik heb er dan ook geen moeite mee. Als ik het hem vraag gaat hij wel gelijk uit bed
  zaterdag 30 mei 2009 @ 23:58:48 #72
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69564740
Wij hebben ook beide een uitslaapdag in het weekend.
©Dumbo
pi_69568409
Wij niet.
Ik moet altijd. Mijn vriend ligt tot 11 uur in bed.
En ik zit hier weer `kwart over zeven op zondagmorgen´

pi_69568427
Hier doen we het ook mooi om en om. Gister was hij er om kwart over 6 uit en ik vandaag om 6 uur. Koen is gewoon vroeg wakker. Ook al ging hij er later in dan normaal.

Koen heeft trouwens weer erg last van berg... ik vind het er zo goor uitzien met olie in zijn haar...

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2009 07:22:57 ]
pi_69568439
Hier ook om stebeurt uitslapen, lijkt me niet meer dan normaal.
En DJMO, weet je man na zoveel maanden nog niet hoe hij een voeding moet klaar maken? Is niet schattig maar gewoon niet zo slim volgens mij....
En Shaienne, volgens mij tijd voor een goed gesprek met je vriend..
pi_69568725
Eén keer in de week mag ik uitslapen. Maar dat is zo omdat ik nog verlof heb en m'n vriend weer werkt. Vaak genoeg kan ik toch nog uitslapen als Julian ook uitslaapt. Hoe we het straks gaan doen weet ik niet. Dan zal het eerlijk verdeeld worden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 31 mei 2009 @ 09:07:52 #77
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69568816
en dan mag je uitslapen .. wordt je uit gewoonte wakker máár: ik mocht mooi blijven liggen!
en peterfan; hij weet het wel, maar is bang om wat fout te doen komt gewoon omdat ik 's morgens al de voeding voor de hele dag klaarzet in verdeelbakjes. en 's avonds de voeding voor de volgende ochtend. wel zo gemakkelijk, kan ik me ook niet vertellen als ik net wakker ben.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 31 mei 2009 @ 09:10:53 #78
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69568836
en nu is het bleren; hij ligt op zijn buik, maar kan nog niet zelf terug naar zijn rug. en hij is te moe om het lang leuk te vinden op zijn buik.. en slapen wil hij niet.. vicieuze cirkel dus

pi_69570240
dochterlief werd om kwart voor 11 wakker..

dus we konden alle 3 uitslapen

en Shaienne..dan doe je toch iets verkeerd. Ik zou het gewoon aankaarten hoor.
Als ik mijn vriend vraag of ik uit mag slapen.. dan mag ik dat omdat hij dan weet dat ik erg moe ben. Als het niet nodig is ga ik liever zelf met haar het bed uit. Ik vind het soms erger om wakker gemaakt te worden omdat ze moet drinken bij mij.. dan dat ik al wakker ben en ze moet drinken.

Mij storen in mijn slaap als je niet een baby bent.. is EVIL op je loslaten
pi_69570254
oja elin schreeuwt nu de hele tijd BABABABBAB MAMAMMMAMAM PAPAPPAPAP DADADDAD.. en mijn vriend denkt dat ze echt papa zegt
ik krijg het niet uit zijn hoofd.
pi_69571356
quote:
Op zondag 31 mei 2009 11:16 schreef Kleurdoos het volgende:
oja elin schreeuwt nu de hele tijd BABABABBAB MAMAMMMAMAM PAPAPPAPAP DADADDAD.. en mijn vriend denkt dat ze echt papa zegt
Zou toch kunnen.
pi_69573700
quote:
Op zondag 31 mei 2009 12:10 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zou toch kunnen.

MAMA MAAAAAAAMAA

net echt he
pi_69575699
Jaaa Elin, net echt joh
Seb heeft van zijn hoge stemgeluiden een schorre keel gekregen hij klinkt nu erg sexy

Wij sliepen voordat we Seb hadden al niet langer uit dan half negen/negen uur. Tot elf uur uitslapen heb ik nooit gedaan. Wij doen soms om de beurt uitslapen maar om negen uur heb ik het wel weer gezien in bed.
pi_69575772
Ik ben ook geen uitslaper normaal..maar de 2 nachten ervoor waren zwaar.. dus nu was het wel even lekker (daarbij lag ik er pas om 2:00 in )
pi_69575806
jullie weten toch wel dat je met uitslapen geen slaap in kan halen he? Daar krijg je een soort van jetlag van zeg maar
pi_69576064
vanaf 2 tot kwart voor 11 valt mee
  zondag 31 mei 2009 @ 15:45:26 #87
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69576268
Noah Is tegenwoordig al tussen 6 en half 8 ergens wakker Dan vind ik het toch best fijn als ik me nog een keer kan omdraaien

Op mijn dag gaat Micha alleen met Noah naar boven trouwens. Hannah blijft bij mij in bed en slaapt meestal ook wel tot een uur of half 10. En wakker gemaakt worden door iemand anders dan je baby is idd minder fijn
©Dumbo
pi_69576565
quote:
Op zondag 31 mei 2009 11:16 schreef Kleurdoos het volgende:
Amber zegt sinds donderdagavond heel vaak rajdte-rajdte-rajdte

Ik maak er dan maar rijden rijden in het wagentje van

En hier nog een billenschuiver/kruiper

Ze heeft net ook over het strand gekropen/billen geschoven, ze wilde steeds naar de 'grote berg' toe waar de kindjes speelden (zandkasteel bouwen), en nog even lekker in het water gespatterd, en zand gegeten.
Nu gaan we even snel samen onder de douche om het zand af te spoelen (zand en bv schuurt trouwens ).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_69576723
O+O+

deed mn zusje ook.. butthopping
pi_69577576
Aahw wat ziet dat er schattig uit

Dana zegt ook al een tijdje papapapa en mamamama...
Papa is de laatste tijd wel bewust want dan wijst ze naar mijn vriend en dan is t papapa en als ze naar mij wijst is t altijd deh!
pi_69587930
Nog wat filmpjesspam;

Amber in de box; lachen om papa die gek stond te springen in de gang

Amber uit de box, jeetje, wanneer zal ze wegstappen? Mijn hart slaat soms wel even over als ze los laat met staan, zo ook tijdens dit filmpje als ze alleen het boxkleed nog vastheeft

En Amber op het strand, het waterspektakel en spatterende kindjes waren wel erg interessant

Ze wordt zo groot! Het is al bijna aftellen tot haar eerste verjaardag!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 juni 2009 @ 09:07:04 #92
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69595159
oke, ik had vannacht dus ook een spokend kind.. vanaf half twee ineens constant kggg kgggg kgggg en klaarwakker en mieperig... en voelde behoorlijk warm. maar uit bed gehaald, temp genomen, 38,2. pyama uitgetrokken, even geprobeerd of hij wat wilde drinken, nee dus. even laten spelen en toen in bed gelegd. na 20 minuten 'spelen' (huilen was het niet, maar meer draaien en kgg kgg doen en jengelig kletsen) issie weer gaan slapen, tot een uur of half zes. toen maar naast me genomen en samen 'geslapen' tot kwart over acht. zijn temp is wel gezakt maar hij is nog steeds warm dus hij ligt nu alleen in een rompertje in de box te spelen...

amber
dat wat elin doet, doet jan ook al een poosje, ik stond stomverbaasd toen ik het te eerste keer hoorde, en hier ook een papa die denkt dat het niet lang meer kan duren voor hij daadwerkelijk en bewust papa gaat zeggen

pi_69595745
Amber wat goed zeg, dat stappen rond de box
en dat lachje
pi_69595784
Hier ook een spokende amber, om 2 uur werd ze wakker, toen heeft vriendlief d'r bij mij gelegd, is zelf op de bank gaan liggen, en lag ik met een klein spookje in bed die van bed probeerde te kruipen Elke keer maar weer ging ze zitten, naar het hoofdeinde kruipen om zich proberen op te trekken, langs de barricades proberen te komen om bed uit te klimmen
Uiteindelijk is ze gelukkig toch in slaap gevallen nadat ze zichzelf wel weer moe had gemaakt
Amber Mae
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 juni 2009 @ 10:13:20 #95
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69595903
dan ben ik blij dat jan nog redelijk makkelijk in bedwang kan houden llewella mijn hoofd naast het zijne, arm om hem heen, en hij is vrij rustig

maandag 1 juni 2009 @ 10:27:36 #96
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69596162
Hoi allemaal, ik kom me in dit topic melden.
7 mei 2009 is mijn zoon Joep geboren.
Niet mieten! Door gieten!
  maandag 1 juni 2009 @ 10:29:04 #97
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69596183
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:13 schreef DJMO het volgende:
dan ben ik blij dat jan nog redelijk makkelijk in bedwang kan houden llewella mijn hoofd naast het zijne, arm om hem heen, en hij is vrij rustig
Zo doe ik dat ook. Zit ik op de rand van het bed en hij ligt in zijn wieg en dan is hij meestal zo in slaap.
  maandag 1 juni 2009 @ 10:34:20 #98
114177 Diaan73
pi_69596263
Seilram, van harte welkom...

ik lees later even bij, nu douchen en Lennon ophalen, die is gisteren en vannacht bij mn ouders geweest. Wij naar Pinkpop Het ging erg goed met Lennon. Zaterdag had hij een beetje een jengelige dag, wilde niet echt slapen... maar gisteren ging het wel goed volgens mn moeder.
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 juni 2009 @ 10:35:10 #99
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69596274
welkom seilram!!

pi_69596401
he seilram, gefeliciteerd met Joep

Elin was weer om half 11 wakker
nouja, prima hoor
en nu ligt ze hier vrolijk te kletsen.

BIEBIEBOEE
  maandag 1 juni 2009 @ 10:43:03 #101
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_69596425
Welkom Seilram en Joep!

Och, al die kindjes aan het spoken, wij werden om 9 uur!!! wakker gemaakt door Maarten... Zijn schema maar wat inkorten, anders wordt het vanavond erg laat eten en de fles...
pi_69596507
ik ga elin maar uitputten vandaag..misschien dat ze dan gewoon om half 9 weer gaat slapen..nu slaapt ze van half 11 (gisteren half 12 ) tot half 11/ kwart voor 11
  maandag 1 juni 2009 @ 10:47:59 #103
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69596519
Dank Joep is na zijn ontbijt van 8 uur weer gaan slapen, dus wij deden heerlijk mee Heerlijk! Even wat inhalen.

Diaan wat gaaf! The boss gezien?
pi_69596707
Welkom Seilram en Joep
pi_69596884
Welkom seilram!
pi_69597569
Welkom seilram en Joep

Diaan, gaaf zeg pinkpop

Elin lekker babbelen.. en laat wakker

Hier was Koen om kwart over 7 wakker maar heb ik nu zelf liggen spoken... Hij kan zich de laatste tijd zichzelf erg vermaken op de enorme Fatboy hupsen en omrollen, zich achterover laten vallen. Er hard op slaan is ook leuk.
Wij gaan ook alweer aftellen, nog een maandje en dan is Koen alweer 1
  maandag 1 juni 2009 @ 13:17:10 #107
114177 Diaan73
pi_69600122
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:47 schreef seilram het volgende:
Dank Joep is na zijn ontbijt van 8 uur weer gaan slapen, dus wij deden heerlijk mee Heerlijk! Even wat inhalen.

Diaan wat gaaf! The boss gezien?
die was zaterdagavond en wij zijn alleen gisteren geweest, maar ik heb gehoord dat het heel erg goed was.

Lennon ligt weer in bed, was makkelijk geweest!!
Make love, not war ☮
pi_69600265
Leuke filmpjes kwamen er voorbij. Kim genoot er ook van!

We zijn gisteren op kraamvisite geweest bij Noli en co. Erg leuk! En Tessel is een schatje.
Tyler heeft zelfs nog in haar bedje geslapen. Vannacht 3x wakker geweest, ik denk van de indrukken.
Verder lijkt het beter te gaan met hem. Zn koppie is wel iets gegroeid, hij past zn hoedje nog maar net.
pi_69601549
Julian ontdekt z'n stembanden.

Geeft een 'aah'- gilletje, en kijkt daarna in het rond zo van: 'Dat doe ik' . Leuk. En dan een paar keer achter elkaar. Hij doet het echt bewust. Je ziet 'm echt nadenken voordat ie een 'Aah' roept.
pi_69605172
Nog even "te goed" van gister
Straks even uitproberen of Koen het leuk vind ....

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2009 16:13:25 ]
  maandag 1 juni 2009 @ 16:48:28 #111
108648 cattie
lieve moeder
pi_69606172
Ziet er goed uit LL!

Welkom Seilram met Joep.

Fee draait van haar rug naar haar buik en weer terug! Knappe meid.
  maandag 1 juni 2009 @ 16:55:29 #112
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69606366
Joep blijft vandaag maar honger houden zeg, vreetzakje

Iemand trouwens hier ervaringen met bakfietsen? Ik heb net het kassa onderzoek zitten lezen en daar komen ze uit op bakfiets.nl of work cycles (die laatste zien er prachtig uit, maar reiken ver boven mijn budget...)
pi_69606454
Jeej Fee welkom bij de rolclub
  maandag 1 juni 2009 @ 16:59:54 #114
108648 cattie
lieve moeder
pi_69606509
Ik heb een bakfiets en dat is super. Die van ons is van 't mannetje in Haarlem. Erg degelijk (en niet goedkoop, gelukkig was het een showroommodel). Fee doe ik in een autostoeltje en het autostoeltje zet ik vast in de bakfiets. En dan kan Ive er ook nog bij.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 juni 2009 @ 18:40:00 #115
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69609325
wat doe je als baby als je moeder je even twee minuten op de commode laat liggen zonder luier, omdat je een vieze neus hebt??

juist, de hele boel onderpiesen

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 juni 2009 @ 19:16:19 #116
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69610503
oh, en ik zie net dat jan doorrolt

maandag 1 juni 2009 @ 19:46:12 #117
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69611557
quote:
Op maandag 1 juni 2009 16:59 schreef cattie het volgende:
Ik heb een bakfiets en dat is super. Die van ons is van 't mannetje in Haarlem. Erg degelijk (en niet goedkoop, gelukkig was het een showroommodel). Fee doe ik in een autostoeltje en het autostoeltje zet ik vast in de bakfiets. En dan kan Ive er ook nog bij.
Ja het lijkt me ook super handig. Vooral omdat wij verder geen auto hebben. Ik heb zitten kijken op bakfiets.nl, die komen bij kassa goed uit de bus. Binnenkort eens kijken wat ze in de fietsenwinkel kosten.
pi_69611575
Dan vooral lekker 2 minuten op de commode laten liggen
pi_69611667
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:46 schreef seilram het volgende:

[..]

Ja het lijkt me ook super handig. Vooral omdat wij verder geen auto hebben. Ik heb zitten kijken op bakfiets.nl, die komen bij kassa goed uit de bus. Binnenkort eens kijken wat ze in de fietsenwinkel kosten.
seilram ga gewoon eens verschillende bakfietsen proberen. Wij hebben een fietsfabriek bakfiets en omdat die een kleiner model hebben is dat voor ons helemaal super, maar voor iedereen is weer een andere het prettigst. Wel kan ik je aanraden om een goed merk te kopen, dus geen boxbike, hema, baboe of bakfietsweb, die fietsen echt veel slechter en zijn veel sneller verroest als goede merken zoals bakfiets.nl, fietsfabriek, christiana, 't mannetje etc...
pi_69611693
ik neem aan dat ze er wel bijstond piglet..alleen JJ pamperloos
  maandag 1 juni 2009 @ 19:53:11 #121
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69611812
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:49 schreef p_iglet het volgende:

[..]

seilram ga gewoon eens verschillende bakfietsen proberen. Wij hebben een fietsfabriek bakfiets en omdat die een kleiner model hebben is dat voor ons helemaal super, maar voor iedereen is weer een andere het prettigst. Wel kan ik je aanraden om een goed merk te kopen, dus geen boxbike, hema, baboe of bakfietsweb, die fietsen echt veel slechter en zijn veel sneller verroest als goede merken zoals bakfiets.nl, fietsfabriek, christiana, 't mannetje etc...
Ja ik hoorde idd van boxbike en baboe dat het niks is, dan geef ik liever wat meer uit. Maar ik zal zeker eens wat fietsen gaan testen!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 juni 2009 @ 21:04:58 #122
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69614793
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:46 schreef p_iglet het volgende:
Dan vooral lekker 2 minuten op de commode laten liggen
ik had zijn luier uitgedaan, en stond zelf pal tegen de commode aan, had jan zonder luier laten liggen, doe ik wel vaker, eventjes bloot, en ik stond dit keer zijn neus schoon te maken.. toen hij begon te piesen.. ja dan moet ik eerst alles weer schoon maken he, voor ik hem weer een luier om kan doen ..

svp niet gelijk conclusies trekken, maar even goed lezen voor je zo'n reactie geeft zeg ... alsof ik mijn kind zonder toezicht zou laten liggen

pi_69615414
quote:
Op maandag 1 juni 2009 21:04 schreef DJMO het volgende:
svp niet gelijk conclusies trekken, maar even goed lezen voor je zo'n reactie geeft zeg ... alsof ik mijn kind zonder toezicht zou laten liggen
Dat dus

Wij hebben gefietst, Koen die had HELE verhalen op de fiets, het waaide wel behoorlijk, maar dat kon hem weinig boeien denk ik. Babbels, en op zijn manier "zingen", flink aan het windscherm trekken, vette lol dus.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2009 21:22:07 ]
pi_69617666
excuses, ik las je berichtje echt anders... dat je hem 2 minuten had laten liggen om je neus te snuiten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 juni 2009 @ 22:28:59 #125
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69618366
aanvaard, zand erover

pi_69626052
goedemorgen, na een heerlijk weekend weer aan het werk.

Wij zijn gisteren gaan zwemmen met Seb. Hij vond het geweldig Ze hebben daar van die babyfloats in het water liggen dus meteen even uitgeprobeerd. Hij kon net met zijn voetjes bij de grond als hij in zo'n band zat dus ging hij loop begwegingen maken, ging best aardig Voor herhaling vatbaar in ieder geval.
En toen gisteravond nog even op kraamvisite geweest, wat is zo'n baby van vijf weken toch nog een klein frummeltje. Vanmorgen op het KDV zei weer een leidster dat hij groot aan het worden is en dat het echte babyachtige er nu wel af is
pi_69626337
Lekker is dat he, DJMO, die fijne straal op je commode! Het gebeurt mij ook nog regelmatig hoor. Ben ik lekker tegen mijn blote ventje aan het kletsen op de commode, kietelen enzo en ja hoor... Ach, mannen leren ook nooit gewoon netjes plassen he, dat begint dus blijkbaar al vroeg..
pi_69626408
een jongetje bloot op de commode leggen zonder luier, dan vraag je er ook om he
Seb flikt het me nog wel eens op een onbewaakt ogenblik, vooral 's nachts of vroeg in de ochtend wanneer je met je slaperige hoofd de luier staat te verschonen. En dat je dan zo helder bent dat het enige wat je bedenkt te doen is je hand ervoor houden
  dinsdag 2 juni 2009 @ 09:36:11 #129
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69626549
Jongetje of meisje maakt wat dat betreft niks uit volgens mij. De keren dat zoiets bij Noah is gebeurd zijn op 1 hand te tellen. Met Hannah hebben we het nu al vaker meegemaakt dan met Noah Ik laat Hannah dus ook nooit te lang zonder luier liggen. Ik de schone luier alvast klaar voor de vieze weg haal, zodat de schone er meteen onder kan. En zelfs dan krijgt ze het nog weleens voor elkaar
©Dumbo
pi_69626599
Hier ook nog wel eens en die straal wordt steeds groter
pi_69626759
Seb kan in zijn eigen gezicht plassen
pi_69628203
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 09:46 schreef Estrys het volgende:
Seb kan in zijn eigen gezicht plassen
he bah..
pi_69628248
selene heeft zo wel eens de kast gehaald die een meter verderop van de commode staat
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_69628262
En zijn piemeltje staat scheef dus richten gaat sowieso een issue worden als ik de CB arts moet geloven
pi_69628360
echt waar?

Mijn mannetje heeft ook weleens in bad geplast, niet normaal wat een boog, gelukkig moest ik toch al dweilen door al zijn gespetter
pi_69629298
Tyler plaste van de week nog zichzelf eronder en dan maar mopperen als hij droge kleertjes aan moet.

Het was me het nachtje wel. Tyler werd elk uur wakker. Dus slaap je net , hij wakker, speen en aaitje en hij sliep weer. Uur later weer hetzelfde. Ik ben moe! Tyler is nu nog erg jengelig en heeft nog niet veel geslapen.
pi_69629430
Als Tyler en Kim liggen, oo ff gaan liggen Ingrid!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69629590
Dat vind ik wel een goed plan Vicky. Hopelijk lukt dat vanmiddag. Bah en moet nog huishoudelijk zijn.
pi_69629974
hier pieste ze eigenlijk alleen de eerste maand alles onder.. gelijk als de pamper uitging. Daarna heeft ze dat eigenlijk niet meer gedaan.
wel 1 keer gepoept toen ik haar eens wilde 'luchten'netjes op t aankleedkussen op de bank t sijpelde zo de bank in (gelukkig een leren bank)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 juni 2009 @ 12:06:38 #140
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69630207
peterfan: hij gaat straks maar mooi zittend, en niet staand plassen of hij leert met plassen ook meteen dweilen

weer terug van de fysio, en oh wat een knul is het hij heeft alleen op het eind van de sessie even laten zien dat hij op zijn buik kan rollen, meer niet tja, ik moest hem wakker maken bij de fysio, en dan moet ie echt even goed wakker worden voor hij gaat draaien, rollen, spelen etc. ze was wel tevreden, dus over twee weken pas weer terug.

sterkte met bijslapen ingrid!

pi_69630301
Ik dacht laatst dat het wel lekker was voor Mila om gewoon even helemaal bloot te liggen, zonder luier. Heb haar ondertussen helemaal ingesmeerd met zwitsal.... Haar rug was aan de beurt dus ik leg haar op haar buik... En ja hoor, ze begint te plassen

Vond ik trouwens best knap als je op je buik ligt
pi_69630425
Al die plassende babietjes
Avalon plast geregeld op de vloer. Nou ja, op een dikke handdoek dan. Maar die heeft zo vre-se-lijk snel last van kapotte billen en schimmelinfecties op de kapotte plekjes dat ze elke dag wel een paar uur zonder luier ligt om alles zo veel mogelijk lucht en licht te geven.
Gelukkig is ze een voorzichtige plasser, er is nog niets anders nat geworden dan de handdoek
pi_69630899
Zijn hier meer mensen die last hebben van warme babykamertjes? Op Mila dr kamer is het +/- 25/26 graden.. Hoe lossen jullie dat op en hoe slaapt de kleine 's nachts?
pi_69631089
Hier gaat 's ochtends het raam even open Raissa of ik zet alles tegen elkaar open als ik Sander naar school breng. Daarna alles dicht en gordijnen ook. Dan komt er zo min mogelijk zonlicht erbij en wordt het niet zo warm
Helemaal voorkomen kan je het toch niet. Ach vanaf morgen schijnt het weer wat koeler te worden.
Hier in huis blijft de warmte wel lang hangen. De afgelopen dagen koelt het hierbinnen amper af tot een graad of 22 of 23.
Koen heeft er trouwens weinig last van. We hebben een dun slaapzakje en daarover gaat een lakentje en meneer slaapt prima.
pi_69631371
Raissa, ik vond het ook wel warm op zn kamer vannacht. Hij heeft wel een zonwerend gordijn. Maar de zon staat er de hele middag op.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 juni 2009 @ 13:28:12 #146
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69632188
onze slaapkamer zit in een donkere hoek zeg maar, schijnt wel zon tussen het raam en de schuur, maar door de galerij boven ons, schijnt het niet in de slaapkamer...

en ik weet niet waarom, maar die uk hier heeft echt de grootste lol, schaterlachen om helemaal niets ik wilde hem in bed leggen voor zijn middagdut, maar hij is nog zo ontzettend klaarwakker dat dat (nog) geen zin heeft nu ligt hij op zijn buik naar de schoenen van papa te kijken en hij heeft de grootste lol

pi_69632370
Ik zorg ervoor dat de rolluiken op de babykamer zoveel mogelijk dichtblijven met het warme weer en zet het raam wel open 's nachts in ieder geval. Gelukkig hebben wij een hor voor het raam. Seb slaapt in een slaapzak en een romper met korte mouwen als het heel warm is geweest en soms een romper met lange mouwen maar dat hangt een beetje van het weer af. Hij ligt onder een lakentje wat ik zo strak instop dat hij geen kant meer op kan want anders probeert hij te draaien ben ik bang.
pi_69632457
Ik heb het hele dag het raam open staan en ze gaat naar bed in alleen haar rompertje.
dekbed gooit ze toch wel van haar af, en ze heeft het altijd lekker warm.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 14:16:36 #149
114177 Diaan73
pi_69633508
Hmm wij hebben Lennon gisterenavond nog een pyjama aangedaan, met slaapzak en dekentje over vanavond toch maar even iets minder...
Make love, not war ☮
pi_69633648
Op Mila's kamer staat eigenlijk de hele ochtend en begin van de middag de zon. Laat de gordijnen al dicht anders is het daar echt snikheet. Ramen doe ik eigenlijk pas open als het afgekoeld is, vaak 's avonds pas.. Maar durf eigenlijk niet het raam open te zetten als ze er slaapt, vind ik zelf ook niet fijn namelijk... We hebben haar vannacht in haar rompertje in een hele dunne slaapzak gedaan, verder geen dekentje ofzo.

Overdag heb ik haar maar gewoon beneden, boven is het echt te heet *krijg er hoofdpijn van zelf*.
pi_69633726
Leander vindt het heerlijk dat warmere
Hij slaapt sneller in en langer door en wordt blijer wakker

Geen probleem dus hier
pi_69637269
grmbl.

ik had ook beter moeten weten. selene had al een goed tukkie gedaan vanochtend, en vanmiddag was het opeens ook wel erg lang heel stil daarboven. kan het veel kwaad dat ze een halve baan behang opgegeten heeft?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:08:15 #153
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_69638335
Selene, behang is niet om op te eten.

Ik zou er wel even mee oppassen, kan misschien verstopping veroorzaken?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 juni 2009 @ 18:01:44 #154
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69639945
he bah selene!! dat is toch niet lekker

ik heb zojuist deze kinderstoel besteld. de belastingteruggave was binnen, dus kon het niet laten. ik ben al ik weet niet hoe lang verliefd op dit model, en deze kleur vind ik echt geweldig. lekker neutraal ook, kan ook nog eens een meisje in

pi_69641655
zo. bedje staat nu bijna midden in de kamer. zie het nou nog maar eens op te eten!!!
mijn moeder was dus dit weekend nog aan het vertellen dat ik toen ik 3 was mijn kamertje bewerkt had met stiften. 2 dagen nadat ze trots tegen haar moeder zei "mijn simmuutje doet dat niet hoor!" en 1 dag voordat de kijkers kwamen voor het te koop staande huis
  dinsdag 2 juni 2009 @ 19:52:58 #156
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69643783
Joep slaapt nu nog bij ons op zolder en daar is wel warm vind ik. Maar s-nachts hebben we het raam op een kier en ligt hij in zijn romper. Overdag is hij beneden in de kinderwagen en dat is lekker koel.
Gisteren wilde hij na zijn laatste fles echt niet slapen. Het ventje was klaar wakker. Ik heb dus ook tot 00.45 met hem opgezeten in bed, maar toen ging hij lekker slapen en heeft hij tot 04.00 geslapen

Vrijdag naar de kinderarts, ik hoop dat hij goed gegroeid is. Hij heeft vanmiddag om 11.30 zijn 60 cc opgedronken en melde zich toen om 13.15 weer, nogeens 30 cc. Om 17.30 heeft hij weer zijn volledige 60cc op en om 18.00 melde hij zich weer, nogeens 30 cc op. Volgens mij gaat hij vrijdag weer omhoog met zijn voeding... maar ik ben in staat om het nu al iedere voeding met 70 cc te gaan proberen... want zo na iedere voeding nog wat bij geven, dan zit hij dadelijk ipv 7 voedingen op onderhand 12 voedingen per dag!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 19:53:21 #157
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69643795
DJMO, wat een gave stoel!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 juni 2009 @ 20:02:10 #158
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69644101
hoe zwaar en oud is joep nu seilram??

ja ik was toen ik hem voor het eerst zag, al verliefd op dit model. ik ben dan ook onwijs blij met de belastingteruggave, want zonder dat had ik m nooit aangeschaft, veel te duur eigenlijk

pi_69645281
Wat is veiliger: een kind dat rechtop in de maxi-cosi probeert te gaan zitten en zijn hoofd er half uit steekt om achterom te kunnen kijken of een 'gewone' autostoel....

Beetje kiezen uit twee kwaden zeker?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 juni 2009 @ 20:35:25 #160
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69645471
hoe zwaar is leander nu freecell?

dinsdag 2 juni 2009 @ 20:37:00 #161
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69645538
Kunnen de riempjes van de maxi cosi niet zo strak dat hij niet rechtop kán zitten dan?
©Dumbo
pi_69645662
Freecell ik zou voor een autostoeltje gaan, sommige kan je zelfs nog een beetje kantelen. Ze liggen dan niet zo plat als in een cosi, ze kunnen wat meer zien maar ze zitten niet helemaal rechtop zodat als ze in slaap vallen het hoofdje voorover kukelt (gebeurt bij Sander nog wel eens)
Koen vond het prachtig en als Leander 9 kilo is dan mag het toch?
pi_69645967
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:37 schreef texelonia het volgende:
Kunnen de riempjes van de maxi cosi niet zo strak dat hij niet rechtop kán zitten dan?
De riempjes zitten strak, zijn lijfje blijft in de maxi-cosi, maar hij wurmt zijn hoofd eruit om te kunnen kijken.
Hmmm 9 kilo is hij echt nog niet, maar dat gaat ook nog wel even duren Hij is nu 7,5 KG en daar heeft hij meer dan 9 maanden over gedaan
Nuja, we hebben gelukkig geen eigen auto, dus het is niet vaak nodig... Nog maar even zo dan.

Alleen hij legt zijn hoofdje echt over de zijkant. Lijkt me ook wel gevaarlijk bij een ongeluk Hij wil gewoon zien wat er gebeurt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 juni 2009 @ 20:46:27 #164
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69645980
http://www.babyentiener.n(...)reflection-1161.html
zoiets mag hij nu wel in volgens mij freecell

Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 juni 2009 @ 20:47:58 #165
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69646048
hij is tenslotte ouder dan negen maanden, en die gewichten zijn ook schattingen, ...

dinsdag 2 juni 2009 @ 20:56:56 #166
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69646517
Ik zou als het mogelijk is toch liever zo lang mogelijk de maxi cosi gebruiken, zeker als ie nog zo licht is. Misschien je proberen hem af te leiden met speelgoed? Evt. iets wat ie heel leuk vindt maar alleen in de auto mag? Of als jullie met 2 volwassenen zijn dat 1 iemand achterin naast hem gaat zitten?
©Dumbo
pi_69646652
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:56 schreef texelonia het volgende:
Ik zou als het mogelijk is toch liever zo lang mogelijk de maxi cosi gebruiken, zeker als ie nog zo licht is. Misschien je proberen hem af te leiden met speelgoed? Evt. iets wat ie heel leuk vindt maar alleen in de auto mag? Of als jullie met 2 volwassenen zijn dat 1 iemand achterin naast hem gaat zitten?
Dat zijn nu de trucs inderdaad
Hij is bijna altijd afleidbaar met de kazoo bijvoorbeeld

Daar moeten we dan nog maar even mee doorgaan, want tegen de richting in vervoeren is wel het veiligst.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 juni 2009 @ 21:19:38 #168
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69647560
even voor het vergelijk he, leander is ruim negen maanden en weegt maar 7,5 kilo.. elodie, van bass-miss is nu de vier maanden net gepasseerd en zal waarschijnlijk ruim voor die negen maanden al negen kilo wegen. moet zij, terwijl haar dochter nog niet goed kan zitten, haar dan al maar in een autostoel zetten omdat ze negen kilo weegt?

ik wil hiermee alleen maar zeggen dat gewicht relatief is bij die autostoeltjes. ze geven die negen maanden als richtlijn zodat je kind goed zelfstandig kan zitten etc. dat leander nu toevallig een lichtgewicht is, doet daar niets aan af denk ik. een kind te lang in een 'te kleine' maxi-cosi vervoeren is nou ook niet echt veilig imho. hij probeert niet voor niets zijn hoofd in alle mogelijke bochten te wringen denk ik

ja ik weer, ik probeer je absoluut niet over te halen toch maar die autostoel te kiezen hoor freecell, ik wil alleen aangeven dat zowel leeftijd als gewicht behoorlijk relatief zijn op zo'n jonge leeftijd je moet naar het kind kijken, wat kan het al, wat kan het nog niet, en wat wil het kind zelf, en dát in combinatie met de geldende richtlijnen.

pi_69647890
Ik snap het wel hoor, dat is ook een beetje mijn dilemma. Aan de andere kant: We hebben een Romer, dat is een vrij grote maxi-cosi en daar zou hij met zijn figuur nog wel zeker een half jaar in kunnen.
Hij zit écht nog niet krap. Hij wil alleen vooruit kijken
pi_69648126
maar waar moet je dan wel op letten? want selene hebben we nu nog in de maxi cosi, maar wij zijn ook aan het twijfelen. heur voetjes steken uit, en ze vindt het vreselijk zitten (ze kan inmiddels prima zelf zitten, we gaan van de week ook een fietsstoeltje kopen)
pi_69648168
Maar het gaat bij autostoeltjes toch niet zo heel erg om uitstekende ledematen?
Even heel cru gezegd: zonder benen kan je prima leven maar een gebroken nek is wat minder plezierig.
Hoe langer ze tegen de rijrichting in kunnen blijven zitten hoe beter, ik zie niet in hoe een kindje dat voorover buigt veiliger zou zitten in een stoel die met de rijrichting mee staat en waarin zijn nek bij een botsing krachten te verduren krijgt die hij nog helemaal niet aan kan.

En dat vooruit willen kijken...tsja, het zou voor mij in ieder geval geen reden zijn om al naar een andere stoel te gaan, tenzij het een grotere stoel is die tegen de rijrichting in kan
pi_69648365
owlet, ik heb nu juist geen idee en zag deze discussie voorbijkomen ik vind dit soort beslissingen altijd zo vreselijk moeilijk. de een zegt met 9 maanden, de ander zegt met 9 kilo. net als dat stoeltje wat hierboven net voorbijkwam.

nja, voorlopig is mijn oplossing dat we gewoon geen lange ritten meer maken, dan kom ik nog wel weg met proppen in de maxi cosi
pi_69649319
Wij zijn wel wat eerder over gestapt van de maxi cosi naar de Romer King. Onlangs Lotte nog 2x in de maxi cosi gestopt (manlief reed met iemand mee en ik had de auto mee) en dat vond ze toch echt helemaal niets meer, niets meer te zien

Slapen gaat momenteel weer lekker
Mevrouw vind dat ze maar 1 slaapje op een dag nodig heeft (terwijl ze elke keer doodmoe is, maar echt niet gaat slapen), en 's avonds houdt ze het ook een hele tijd vol (in bed is echt krijsen). Vanavond sliep ze voor haar doen weer vroeg, om half 9
Heb ik ook weer een beetje avond over

Verder is ze zo lief en leuk en grappig
pi_69650737
Freecell, je zou ook eens andere autostoel kunnen gaan passen.

Wij hebben pepijn uiteindelijk met ruim 10 maanden over gedaan naar de volgende autostoel. Hij was toen rond de 8 kilo. Maar krijste alles bij elkaar in de maxicosi. zo erg dat we echt niet meer veilig konden rijden. Toen bij verschillende winkels gaan passen en kijken en Pepijn bleek echt al wel sterk en lang genoeg voor een vervolg stoel, alleen dus nog niet zwaar genoeg officieel.

Uiteindelijk zou het nog tot ruim pepijn ruim 1,5 was!!!! duren voor hij de 9 kilo gehaald had. (en nu met bijna 2 zal hij daar niet heel veel boven zitten)

De maxi-cosi cabrio is overigens tot 13 kilo, en weinig kindjes die dat al halen voordat ze 9 maanden zijn. Ik heb die regels altijd begrepen als en/en niet of/of. Dus en 9 kilo, en boven de 9 maanden. Maar goed in ons geval was dat dus geen optie.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 juni 2009 @ 22:54:13 #175
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69651277
ik zou persoonlijk wel van dat of/of uitgaan p_iglet, die negen kilo bij negen maanden he, loopt vrijwel precies gelijk met het middelste lijntje van de groeicurve het is dus een gemiddelde, het ene kindje bereikt de negen kilo eerder, de ander negen maanden. daarom zou ik wel één van de twee als criteria aanhouden. kan hij goed zelfstandig zitten, én is hij negen maanden geweest (en wil hij niet meer in de kleine maxicosi) dan zou ik hem een grotere aanmeten. ook al is hij nog geen negen kilo...

woensdag 3 juni 2009 @ 00:20:31 #176
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_69653969
Bah, Annicka heeft spruw. Ben vandaag meteen begonnen met wassen op 60 graden. Ze dronk al een tijd onrustig, maar ik dacht dat dit gewoon met de leeftijd te maken had. Maar nu ze dat tandje krijgt zit ze constant te voelen wat daar nu eigenlijk uitsteekt , dus zagen we de tong eindelijk eens goed...
Morgen de huisarts vragen om Daktarin, voor haar en voor mij(ook al heb ik geen last). Anders blijven we elkaar besmetten... Ik hoop dat het onrustige drinken dan verleden tijd is...
pi_69654205
Dolle Mina, vraag voor jou een tubetje gewone miconazol nitraat zalf (of koop die zelf bij de apotheek, is vrij verkrijgbaar). Dat is hetzelfde werkzame spul als in de orale gel van daktarin, maar een stuk handiger op je tepels smeren als dat plakkerige spul.
Ow en bij de daktarin voor Annicka niet de officiele dosis gebruiken (3x daags eetlepel geloof ik), maar na iedere voeding enkele bolletjes ter grote van een erwt met je vinger goed in haar mondholte uitsmeren. Van zo'n hele eetlepel van dat spul stikken ze half.
Meer nuttige tips staan in de openingspost van het bv topic dacht ik.
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:46:09 #178
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_69654428
Ik heb van de lactatiekundige begrepen dat er ook Daktarin zalf/crème te krijgen is. Ik denk dat dit die miconazol nitraatzalf is die jij opnoemt? Daktarin zal wel een merknaam zijn? In ieder geval bedankt voor de tip.
  woensdag 3 juni 2009 @ 06:26:00 #179
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69655390
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:02 schreef DJMO het volgende:
hoe zwaar en oud is joep nu seilram??

ja ik was toen ik hem voor het eerst zag, al verliefd op dit model. ik ben dan ook onwijs blij met de belastingteruggave, want zonder dat had ik m nooit aangeschaft, veel te duur eigenlijk
Joep is nu 3,5 weken oud en weegt 2500 gram. In mijn zwangerschap zou ik nu net uitgerekend zijn (3 dagen).
Maar hij zou nu 7 voedingen moeten doen om de 3 uur en s'nachts niet, maar hij komt nog vaak voor die voeding s'nachts. Hij slaapt max 4,5 uur door en wil met regelmaat een uur na de voeding toch nog wat eten.

Lekker toch, jezelf eens verwennen met iets wat je eigenlijk te duur vindt Heb ik ook lekker gedaan met mijn vakantie geld!
  woensdag 3 juni 2009 @ 06:30:08 #180
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69655395
Dollemina, wat vervelend die spruw! Joep heeft het ook, maar de kinderarts doet er niets aan zolang hij goed drinkt en ik geen last heb van mijn tepels (hij drinkt ook maar 2 keer per dag aan de borst). Hoop voor jullie dat het snel over is!
pi_69655460
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 06:26 schreef seilram het volgende:

[..]

Joep is nu 3,5 weken oud en weegt 2500 gram. In mijn zwangerschap zou ik nu net uitgerekend zijn (3 dagen).
Maar hij zou nu 7 voedingen moeten doen om de 3 uur en s'nachts niet, maar hij komt nog vaak voor die voeding s'nachts. Hij slaapt max 4,5 uur door en wil met regelmaat een uur na de voeding toch nog wat eten.
Krijgt hij borst of fles?Want met fles lijkt doorslapen nu al me al erg vroeg, maar met de borst is dit écht niet zo! Met 6 maanden was het hier pas geen nachtvoeding meer... en met een jaar is dat ook nog niet raar...
pi_69655569
Precies...ik heb nu regelmatig nog nachtvoedingen met bijna een jaar...
pi_69655601
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 07:36 schreef mrien het volgende:
Precies...ik heb nu regelmatig nog nachtvoedingen met bijna een jaar...
Hier met bijna 2 nog met periodes
pi_69655776
Bah, weer een klotenacht. Sinds de prikken is hij behoorlijk van slag.
pi_69656233
klote Ingrid

Elin is 5 maanden vandaag
pi_69656341
Mooie stoel DJMO!

En Seilram, gefeliciteerd. Ik had het in Z&G al gezegd maar wat is Joep een moppie en Joep is echt een van mijn lievelingsnamen.. . Ik vind ook de nachtvoeding overslaan met bv wel erg vroeg hoor, mijn zoontje heeft ook tot ongeveer 6 maanden 's nachts nog een voeding gehad (4 maanden bv en daarna fv)...

Over autostoeltjes gesproken: mjin zoontje verveelt zich heel snel in de auto merk ik. Niet fijn, want we rijden af en toe best wel stukken en gaan van de zomer naar Frankrijk . Iemand tips? Ik neem nu al van alles mee en gooi dan regelmatig wat nieuws naar achter, maar op een gegeven moment is dat op en kan ik er niet meer bij al rijdende....
  woensdag 3 juni 2009 @ 09:01:12 #187
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69656380
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 07:05 schreef freecell het volgende:

[..]

Krijgt hij borst of fles?Want met fles lijkt doorslapen nu al me al erg vroeg, maar met de borst is dit écht niet zo! Met 6 maanden was het hier pas geen nachtvoeding meer... en met een jaar is dat ook nog niet raar...
Hij krijgt via de fles moedermelk. Ik kolf wat ik kan, al ben ik dat nu aan het afbouwen. Het is nl nooit echt op gang gekomen en dat gaat nu waarschijnlijk ook niet meer gebeuren (ondanks de borstvoedingsthee, anijs, cashewnoten, borstvoedingsmassage olie, vsm siroop... zelfs domperidon). Hij krijgt vandaag bijv. van de 7 of 8 voedingen: 5 x moedermelk en de overige voedingen nutrilon hypoallergeen.
Tja in het ziekenhuis bedenken ze kei leuk: hij moet 7 x 60 drinken, die en die tijden... maar daar denkt dat ventje zelf heel anders over. Hij heeft nu voor vandaag zijn 3e voeding al op, nou hij houdt het dus echt niet vol tot 23.00 op nog maar 4 voedingen, dat weet ik nu al. Ik zal dat vrijdag eens aankaarten bij de kinderarts.
pi_69656419
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 08:57 schreef peterfan het volgende:
Mooie stoel DJMO!

En Seilram, gefeliciteerd. Ik had het in Z&G al gezegd maar wat is Joep een moppie en Joep is echt een van mijn lievelingsnamen.. . Ik vind ook de nachtvoeding overslaan met bv wel erg vroeg hoor, mijn zoontje heeft ook tot ongeveer 6 maanden 's nachts nog een voeding gehad (4 maanden bv en daarna fv)...

Over autostoeltjes gesproken: mjin zoontje verveelt zich heel snel in de auto merk ik. Niet fijn, want we rijden af en toe best wel stukken en gaan van de zomer naar Frankrijk . Iemand tips? Ik neem nu al van alles mee en gooi dan regelmatig wat nieuws naar achter, maar op een gegeven moment is dat op en kan ik er niet meer bij al rijdende....
naast hem gaan zitten? (als je niet de bestuurder bent uiteraard)
verder is het behelpen En hopen dat ie stil blijft
  woensdag 3 juni 2009 @ 09:05:36 #189
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69656445
Maar wanneer hebben ze dat schema gegeven?
Ik weet nog met Noah, die heeft eerst een week in het ziekenhuis gelegen. Toen we thuiskwamen bleven wij gewoon doorgaan met de hoeveelheden die hij toen per fles kreeg. Bleek volgens de kraamzorg dat dat elke dag 10 ml per voeding meer mocht worden. Wisten wij veel In het ziekenhuis hadden ze dat ons niet verteld

Juist in het begin hebben ze snel meer nodig lijkt me toch?
©Dumbo
  woensdag 3 juni 2009 @ 09:06:35 #190
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69656459
Bedankt Peterfan

Zit je alleen in de auto? Anders kan de ander misschien achterin erbij gaan zitten? Of leuke kindermuziek opzetten en meezingen (jij zelf dan he ).
  woensdag 3 juni 2009 @ 09:09:13 #191
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69656500
Tex, dat hebben ze 23 mei meegegeven. Ik moest de eerste 3 dagen 7 x 50 cc en daarna 7 x 60 cc. Hij zit hier nu dus op sinds vorige week dinsdag. Ik heb nog gevraagd: wanneer gaat de voeding weer verder omhoog? En dat zou ik vrijdag 5 juni bij de kinderarts horen. Misschien moet ik het ziekenhuis anders vast even bellen idd om te vragen of dat wel klopt, want hij komt nu vaak om de 2,5 uur al om te eten.
(zou het ook aan mijn moedermelk kunnen liggen... die lijkt sinds gisteren echt zo waterig, heel anders dan eerst, toen leek het wel wat dikker).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 09:11:28 #192
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69656536
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 06:26 schreef seilram het volgende:

[..]

Lekker toch, jezelf eens verwennen met iets wat je eigenlijk te duur vindt Heb ik ook lekker gedaan met mijn vakantie geld!
oke, begrijp ik het goed, dat je maar twee keer borstvoeding geeft, en de rest afgekolfde melk? want met 3,5 week al doorslapen is een utoipie voor het merendeel van de baby's. daarnaast, afgekolfde borstvoeding geven en dan afgemeten.. je kijgt zo wel een beeld van wat hij binnenkrijgt seilram, maar borstvoeding mogen ze onbeperkt drinken itt tot kunstvoeding. als je afgekolfde melk geeft vind ik het dus niet raar als hij zo snel na een voeding nog een keer komt.

woensdag 3 juni 2009 @ 09:14:26 #193
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69656579
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 09:11 schreef DJMO het volgende:

[..]

oke, begrijp ik het goed, dat je maar twee keer borstvoeding geeft, en de rest afgekolfde melk? want met 3,5 week al doorslapen is een utoipie voor het merendeel van de baby's. daarnaast, afgekolfde borstvoeding geven en dan afgemeten.. je kijgt zo wel een beeld van wat hij binnenkrijgt seilram, maar borstvoeding mogen ze onbeperkt drinken itt tot kunstvoeding. als je afgekolfde melk geeft vind ik het dus niet raar als hij zo snel na een voeding nog een keer komt.
Bijna, hij krijgt dus wel 2 kunstvoedingen omdat ik weinig moedermelk heb. Ik ben nu het kolven ook aan het afbouwen, want het blijft gewoon maar weinig (2 borsten per keer kolven = 40 ml). Maar borstvoeding mag hij dus onbeperkt? Goed om te weten, dan leg ik hem gewoon een keer extra aan. Hij krijgt er nl zelf altijd nog wel wat uit, ookal heb ik net gekolfd.
pi_69656652
schema's bij een 3,5 week oude baby? Dat is een hoax.
Ik geloof daar niet in, zeker niet bij een baby van 3,5 week. Ze hebben negen maanden lang op ieder moment van de dag voedingsstoffen gekregen.
Ik heb zelf gemerkt dat als je het schema los laat en je gewoon kijkt en op verzoek gaat voeden dat het een stuk beter gaat. Zeker met borstvoeding.

Doorslapen is hier na 5 maanden nog niet aan de orde, met 3,5 week dacht ik nog niet aan doorslapen. Sommige kindjes kunnen dat maar volgens mij is dat een handjevol. Ik heb het nu maar losgelaten. Hij slaapt door wanneer hij er aan toe is. Dat ik er aan toe ben is totaal niet aan de orde en ook niet belangrijk.
  woensdag 3 juni 2009 @ 09:21:03 #195
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69656669
Waarom krijgt hij eigenlijk een groot deel afgekolfde melk? Is hij te zwak om zelf zoveel uit de borst te drinken? Want met kolven komt er vaak (veel) minder dan dat hij zelf bij je drinkt. Dus dat je weinig kolft hoeft volgens mij niet te betekenen dat je weinig melk produceert (schijnt eigenlijk zelden voor te komen dat iemand echt te weinig melk heeft).

Kijk anders eens in dit topic: Borstvoeding deel 53 Er lopen hier mensen rond met veel meer verstand van borstvoeding. Maar het zou zonde zijn als je stopt met borstvoeding als het misschien niet nodig is.
©Dumbo
pi_69656684
seilram, Joep aanleggen is ook het allerbeste voor je productie, en dat mag dus idd ALTIJD>
Geen idee of je het nog wilt proberen, maar je zou contact op kunnen nemen met een lactatiekundige als je dat nog niet gehad hebt. Wellicht heeft die nog tips hoe je je productie kunt verhogen of Joep helemaal aan de borst kunt krijgen.
pi_69656739
elin is 5 maanden en komt als t haar blieft
dus ook 3 x per nacht

en wat Piglet zegt.. zou je hem inmiddels aan kunnen leggen?.. desnoods zo vaak mogelijk en daarnaast geef je hem voeding uit de fles tot hij zelf goed drinkt?
pi_69656784
Als we met z'n drieen op pad gaan, gaat er nu inderdaad een van ons naast hem zitten. Ik hoop maar dat hij er over heen groeit voordat we naar Frankrijk gaan..

Ik was de eerste bv-weken ook panisch met een schema bezig, dankzij Rita Blom en Tracy nog wat-boeken, die " om de drie uur voeden" predikten. Nou, dat heb ik daarna maar losgelaten want zowel ik als zoontje werden er onrustig van en hij had volgens mij soms echt honger.... Voeden op verzoek ftw! Dat ga ik bij een eventuele volgende (rammel, rammel.. ) ook echt vanaf het begin doen, wat nou schema!
pi_69656868
Ik vertik het om achterin te gaan zitten bij Seb. Daar heb ik echt een enorme hekel aan bovendien kots ik dan alles onder Nou slaapt hij ook meestal bij lange ritten of hij kijkt naar buiten. Misschien is hij nog te klein om zich te vervelen. Wij gaan naar Italie eind juli en dat is 950 km normaal reden we dat in een keer maar heb besloten nu op de helft te overnachten. De kans dat we ook nog file krijgen bij de Gottard is namelijk behoorlijk groot en dan zijn we wat meer uitgerust.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 09:34:08 #200
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69656906
het zou mij niets verbazen als jan een buikslaper gaat worden straks. als ik hem 's avonds naar bed breng probeert hij steeds op zijn buik te draaien om te kijken wat er achter hem gebeurt, en hoevaak ik hem overdag ook zijn rug leg, hij ligt binnen enkele seconden weer op zijn buik ...

pi_69657014
Wees er mij blij om DJMO. Mijn zoontje wil absoluuuuuuuut niet op zijn buik. Hij kan prima zitten en tegenwoordig ook al goed staan, maar doordat hij dus nooit op zijn buik ligt/lag, kan hij niet zelf in zitpositie komen en gaat ook nog niet kruipen... ik maak me er af en toe wel zorgen over!

En volgens mij kan buikslapen als ze iets "ouder" zijn toch niet zo veel kwaad?
pi_69657039
Voeden op verzoek heeft hier trouwens een nieuwe dimensie gekregen.

L. kruipt naar me toe, gaat bij mijn been staan en doet *smaksmak* Als ik daar niet snel genoeg op reageer is het óf schreeuwen óf 'Haaaaaab!?!' zeggen. Als hij op schoot zit probeert hij mijn kleren open te maken, maar dat mag echt niet van mij.
En dan krijgt hij drinken

Interessant, hij houdt precies het normale ritme aan, maar wil nu ineens een slokje extra ergens halverwege de dag? Misschien het weer, misschien omdat het kan?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 09:45:36 #203
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69657105
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 09:39 schreef peterfan het volgende:
Wees er mij blij om DJMO. Mijn zoontje wil absoluuuuuuuut niet op zijn buik. Hij kan prima zitten en tegenwoordig ook al goed staan, maar doordat hij dus nooit op zijn buik ligt/lag, kan hij niet zelf in zitpositie komen en gaat ook nog niet kruipen... ik maak me er af en toe wel zorgen over!

En volgens mij kan buikslapen als ze iets "ouder" zijn toch niet zo veel kwaad?
mijn nicht haar twee dochters, vonden buikliggen ook maar niets, hebben het rollen en doorrollen volledig overgeslagen. oudste is nu 5 of zes ( ) en de jongste ruim tien maanden, die kruipt nu wel, trekt zichzelf vanuit ruglig naar zit, en zo verder kweet niet hoe oud de jouwe is?

pi_69657119
En Marlies? Ik zou gewoon een ritme aan gaan houden van: slapen, wakker, eten, even spelen en weer slapen. En dan 's nachts alles kalm en rustig houden en niet spelen, licht gedempt houden.
Dan leert hij vanzelf wat nacht is, want een nachtvoeding heeft hij echt nog wel nodig! Moet je nou kijken hoe klein hij nog is!
pi_69657203
Seb heeft trouwens al sinds maandag niet meer gepoept. Nou doet hij dat wel vaker en vervolgens zit hij tot aan zijn schouders in de poep. Gisterochtend bracht ik hem naar het KDV met de mededeling hij heeft sinds gister niet meer gepoept dus het kan wel eens veel zijn. Gisteren bij het ophalen stond in zijn boekje "Seb heeft nog steeds niet gepoept..." Dus ik denk nou vanavond dan, bij oma Maar nee en vannacht ook niet dus vanmorgen weer naar het kdv met de mededeling: hij heeft nog steeds niet gepoept. en extra kleren meegegeven. Het is een beetje net als met zo'n bal met een waterballon die je over moet gooien en een keer gaat knappen Ben benieuwd straks.
pi_69657233
Ik hoop voor je dat de waterballon daar springt
pi_69657291
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 09:51 schreef Estrys het volgende:
Seb heeft trouwens al sinds maandag niet meer gepoept. Nou doet hij dat wel vaker en vervolgens zit hij tot aan zijn schouders in de poep. Gisterochtend bracht ik hem naar het KDV met de mededeling hij heeft sinds gister niet meer gepoept dus het kan wel eens veel zijn. Gisteren bij het ophalen stond in zijn boekje "Seb heeft nog steeds niet gepoept..." Dus ik denk nou vanavond dan, bij oma Maar nee en vannacht ook niet dus vanmorgen weer naar het kdv met de mededeling: hij heeft nog steeds niet gepoept. en extra kleren meegegeven. Het is een beetje net als met zo'n bal met een waterballon die je over moet gooien en een keer gaat knappen Ben benieuwd straks.
tik tik tik

woensdag 3 juni 2009 @ 09:58:08 #208
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_69657342
Seilram: als je zo weinig kolft, kan het komen doordat je geen toeschietreflex krijgt van kolven. Die 40 ml zit dan wel in de kanalen, maar dat wat er verder in de borst zit, komt er niet uit, want daar heb je die trs voor nodig. (Heb je syntocinon geprobeerd?) Verder zou ik niet de fles geven, maar vingervoeden. Dan doe je alle voeding in een spuitje, die je samen met je vinger in het mondje van Joep doet. Als hij zuigt, spuit je de melk in zijn mondje. Hierdoor is de kans op tepel/speenverwarring een stuk kleiner. Dan drinkt hij met een betere techniek aan de borst, wat de melkproductie beter op gang brengt.
pi_69657687
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 09:45 schreef DJMO het volgende:

[..]

mijn nicht haar twee dochters, vonden buikliggen ook maar niets, hebben het rollen en doorrollen volledig overgeslagen. oudste is nu 5 of zes ( ) en de jongste ruim tien maanden, die kruipt nu wel, trekt zichzelf vanuit ruglig naar zit, en zo verder kweet niet hoe oud de jouwe is?
Bijna 11 maanden al.... hij trekt zich wel op aan handen, de box of zijn bedje maar heeft nog net niet genoeg kracht om dan helemaal tot staan te komen. Hij schuift wel een klein beetje op zijn billen, naar achter en in een rondje.. . Maar hij kan dus niet vanuit liggen zelf gaan zitten, en dat is volgens mij wel wat laat. Over twee weken moet ik weer naar het CB, eens kijken wat ze daar zeggen.
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:36:33 #210
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_69658231
W en H sliepen beide door toen ze zo'n drie weken oud waren. W heeft heel even bv gehad maar door een vrij zeldzaam iets moesten we overstappen op kv. H. heeft tot 9 maanden bv gehad.

Onze jongste dame heeft nu ook al dagen dat ze de laatste voeding rond twaalf uur heeft en dan rond een uur of vijf - half zes pas weer komt.
Er valt niks tegen te doen. Ik hoef echt niet te proberen haar wakker te maken want dat lukt gewoon niet en ze weigert dan gewoon om te drinken.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_69658341
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 09:34 schreef DJMO het volgende:
het zou mij niets verbazen als jan een buikslaper gaat worden straks. als ik hem 's avonds naar bed breng probeert hij steeds op zijn buik te draaien om te kijken wat er achter hem gebeurt, en hoevaak ik hem overdag ook zijn rug leg, hij ligt binnen enkele seconden weer op zijn buik ...
Seb slaapt nu altijd op zijn zij, zo gaat hij zelf liggen. Nou ja prima. En dan in zijn armen twee van die knuffeldoekjes en vaak ook nog een spuugdoekje Vannacht had hij een droom of zo want hij begon heel hoog te huilen en lag te huilen met zijn ogen dicht en toen hebben we hem geaaid en ssssht gedaan en hij was weer stil.
pi_69658573
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 09:09 schreef seilram het volgende:
Tex, dat hebben ze 23 mei meegegeven. Ik moest de eerste 3 dagen 7 x 50 cc en daarna 7 x 60 cc. Hij zit hier nu dus op sinds vorige week dinsdag. Ik heb nog gevraagd: wanneer gaat de voeding weer verder omhoog? En dat zou ik vrijdag 5 juni bij de kinderarts horen. Misschien moet ik het ziekenhuis anders vast even bellen idd om te vragen of dat wel klopt, want hij komt nu vaak om de 2,5 uur al om te eten.
(zou het ook aan mijn moedermelk kunnen liggen... die lijkt sinds gisteren echt zo waterig, heel anders dan eerst, toen leek het wel wat dikker).
Mila is 7 weken te vroeg geboren en mocht na 18 dagen ziekenhuis naar huis. Met de mededeling dat de nachtvoeding niet meer nodig was, nou mooi wel dus. Met de hoeveelheid voeding hebben we echt moeten zoeken, goed kijken naar wat ze aangaf.

Ik denk dat je echt moet proberen te kijken naar wat je kindje zelf wil, en als het anders aangeeft dan het "schema" gewoon proberen of dat werkt...
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:58:08 #213
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_69658824
Bovendien: bij borstvoeding zijn de nachtvoedingen juist heel belangrijk, omdat op dat moment de prolactineniveau's het hoogst zijn en de borstvoeding dan het beste op gang gebracht wordt.
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:24:50 #214
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_69659611
Ik moest vandaag met Ties naar het CB, maar over autostoelen gesproken.... de mijne staat nog bij mijn moeder in de auto, en mijn man heeft de andere op zijn achterbank.... dus ik sta met 2 fris gewassen kinders aan mijn auto.... kan ik niet weg!

Nu komt mijn mans stagiair de auto stoel brengen... maar ik heb toch maar ff het CB gebeld en de afspraak naar morgen verzet anders moeten we mss een uur wachten voor we aan de beurt zijn of komen we voor niets.
Mama van Isa en Ties
pi_69659640
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:24 schreef marlieske het volgende:
Ik moest vandaag met Ties naar het CB, maar over autostoelen gesproken.... de mijne staat nog bij mijn moeder in de auto, en mijn man heeft de andere op zijn achterbank.... dus ik sta met 2 fris gewassen kinders aan mijn auto.... kan ik niet weg!

Nu komt mijn mans stagiair de auto stoel brengen... maar ik heb toch maar ff het CB gebeld en de afspraak naar morgen verzet anders moeten we mss een uur wachten voor we aan de beurt zijn of komen we voor niets.
Das balen marlieske!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 11:30:37 #216
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69659760
over afpsraken gesproken .. ik ben echt een kluns verzet ik mijn afspraak bij het cb, omdat ik dacht een afspraak bij jeugdzorg voor mijn dochter te hebben .. is mijn afspraak van jz al verplaatst naar de 15e, guess what? afspraak op cb staat nu ook op de 15e. dus ik net aan mijn cp van jeugdplein vragen of ik een uurtje later mocht komen bij die afspraak - blijkt die afspraak alweer naar de 22e te zijn verplaatst, omdat dan ook de gedragsdeskundige van jeugdzorg tijd heeft om erbij te zijn (ivm beoordelen onbegeleide bezoeken aan mijn dochter)

snappen jullie het nog???

pi_69659799
nee.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 11:32:44 #218
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69659838
ik zelf ook amper bix ik heb iig één afspraak per dag nu; en ze staan mét alarm in de pc .. en ik ga er niets meer aan veranderen iig

pi_69660050
binnenkort nog een nijntjeboot-overhandigings-afspraak erbij!...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 11:43:36 #220
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69660185
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:39 schreef bixister het volgende:
binnenkort nog een nijntjeboot-overhandigings-afspraak erbij!...
moet nog even kijken voor de datum

pi_69662328
Noli Vertel eens meer over de jongste.

Hebben jullie nog tips of enig idee wat het kan zijn met Tyler? Het is sinds de prikken, een week geleden, als ik me niet vergis, helemaal mis.
Super jengelig en moeilijk te troosten dan. Weinig slapen. Flessen en poepen gaan wel goed.
Hij sliep altijd door. Nooit een probleem.
Nu is het dus laatste fles 23.00/24.00. Dan slapen rond 1.00 wakker, speen erin en weer slapen. Rond 2.00 wakker, speen erin en weer slapen. En zo gaat het de hele nacht door. Erg vermoeiend.
Hij heeft geen honger iig en lijkt geen pijn te hebben.
Het rare is dat hij na de fles van 20.00 gewoon gaat slapen, zonder wakker te worden.
pi_69662542
Ik heb geen idee ingrid? Hoe oud is hij nou precies? In weken? Kan ik ff kijken of dat oei-ik-groei sprongetjes zijn, die klopten hier qua tijd altijd heel goed
(niet qua leren L. leerde altijd wat anders dan wat in het boek stond)
pi_69662701
Ehm hij is 6 maanden over 3 dagen.
Nu maar eens kijken of hij wil slapen en Kim ook. Kan ik rustig wat eten.
pi_69662790
24 oid?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 13:12:32 #225
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69662800
ik gok dat hij rond de 26 weken is ... nu ben ik weg met door het aankleden aan doorslapende uk

pi_69662816
oh
pi_69662849
26 weken, sprongetje it is Donderwolkweek! Duurt nog maximaal een week, dan is het weer over
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:03:17 #228
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_69664316
/uitlurkstand komt
Ingrid sprongetjes zijn vervelend, maar ze gaan echt over
Kleurdoos, Als een maand exact 4 weken zou hebben (6x4=24) zou je berekening kloppen, echter een maand heeft gemiddeld 4,3 weken en zo is het dus 6x4,3=26 weken
/lurkstand
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:05:19 #229
114177 Diaan73
pi_69664373
Hebben ze met bijna 19 weken ook een sprongetje? Lennon is de laatste dagen ook wat onrustiger, wil wat minder goed slapen, vooral smorgens, is wat vroeger wakker en was vannacht ook weer eventjes wakker om half 2.

Mooie stoel DJMO, ik ben ook over een stoel aan het nadenken en twijfel nog over welke, een houten? een triptrap maar die vind ik niet handig omdat daar geen blad voorzit een kunststof?... mn moeder heeft thuis zo'n goedkope van de IKEA en die is best handig maar te simpel voor heel veel gebruik denk ik.

ik vind deze wel erg en helemaal onze kleurtjes. Zelfde als die van DJMO maar dan andere kleurtjes volgens mij, dus ik hoor graag van je hoe deze jullie bevalt!!
Make love, not war ☮
pi_69664457
sprongetjes... als nog 1 iemand tegen mij zegt: 'is het geen sprongetje ?' Ik sta niet voor mezelf in.
pi_69664492
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:03 schreef maffemuts het volgende:
/uitlurkstand komt
Kleurdoos, Als een maand exact 4 weken zou hebben (6x4=24) zou je berekening kloppen, echter een maand heeft gemiddeld 4,3 weken en zo is het dus 6x4,3=26 weken
/lurkstand
Jaar: 52 weken, half jaar 26 weken is makkelijker
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:05 schreef Diaan73 het volgende:
Hebben ze met bijna 19 weken ook een sprongetje? Lennon is de laatste dagen ook wat onrustiger, wil wat minder goed slapen, vooral smorgens, is wat vroeger wakker en was vannacht ook weer eventjes wakker om half 2.
Van 17-19 weken
pi_69664496
Pfff stom sprongetje dan! Ik wil mijn lieve tevreden, goed slapende baby terug!
Maar dan vind ik dat er iets tegenover moet staan heur! Dat hij snapt hoe hij op zn moet om iets te pakken bijvoorbeeld.
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:13:08 #233
114177 Diaan73
pi_69664580
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:09 schreef freecell het volgende:

Van 17-19 weken
Nog even een weekje volhouden dus normaal merk je het nooit bij hem...
Make love, not war ☮
pi_69664939
Diaan, wij hebben de Geuther kinderstoel. Lijkt qua vormgeving op de triptrap, maar dan met blad want dat wilde ik ook graag (en blijkt ook heel handig!).
pi_69665574
vanaf wanneer is het eigenlijk handig zo'n kinderstoel te hebben?
pi_69665645
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:43 schreef Raissa het volgende:
vanaf wanneer is het eigenlijk handig zo'n kinderstoel te hebben?
Vanaf dat ze een beetje kunnen zitten en vast voedsel mogen is het wel heel handig, hier werd hij vanaf 6 maanden gebruikt, maar L. kon ook wel vlot zitten
pi_69665680
Wij hebben een kinderstoel nog van Kim die daar op lijkt. Alleen nog lang niet nodig hier.
pi_69665693
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:03 schreef maffemuts het volgende:
/uitlurkstand komt
/lurkstand
weet ik ik had tylers leeftijd verkeerd ingeschat want ik verwar ingrid altijd met een ander
pi_69665726
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:08 schreef Estrys het volgende:
sprongetjes... als nog 1 iemand tegen mij zegt: 'is het geen sprongetje ?' Ik sta niet voor mezelf in.

jij hebt vast ook je sprongetjes
pi_69665896
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:45 schreef freecell het volgende:

[..]

Vanaf dat ze een beetje kunnen zitten en vast voedsel mogen is het wel heel handig, hier werd hij vanaf 6 maanden gebruikt, maar L. kon ook wel vlot zitten
Ah, nog geen haast dus
pi_69665971
Hier ook vanaf zes maanden
pi_69666060
Wij hebben zo'n simpele stoel van de Ikea. Echt ik heb allerlei stoeltjes gebruikt/gekregen/uitgeprobeerd maar ik vind dit toch wel de meest ideale stoel om Koen eten in te geven.
Het bijbehorende blad kan er makkelijk op en af. en de pootjes kunnen uit elkaar dus je kan het zelfs makkelijk meenemen. Verder een nat doekkie erover en het is helemaal schoon.
pi_69666375
Ik heb ook die van de Ikea en ik ben er ook zeer tevreden over, ze zit er ook gewoon lekker in
  woensdag 3 juni 2009 @ 15:34:10 #244
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69667344
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 09:46 schreef freecell het volgende:
En Marlies? Ik zou gewoon een ritme aan gaan houden van: slapen, wakker, eten, even spelen en weer slapen. En dan 's nachts alles kalm en rustig houden en niet spelen, licht gedempt houden.
Dan leert hij vanzelf wat nacht is, want een nachtvoeding heeft hij echt nog wel nodig! Moet je nou kijken hoe klein hij nog is!
Dat doe ik ook. Ja, ik geef hem die voeding ook. Het is simpel, als hij wil eten, dan krijgt hij eten. Ik vond dat schema al zo vreemd. Hoe kan een baby nog iedere keer precies om de 3 uur honger hebben. Maar goed, in het ziekenhuis kreeg hij tuurlijk grotendeels via een sonde voeding, dus kwamen ze om de 3 uur langs.

Tex, ik heb in het ziekenhuis bv geprobeerd. Dat ging eerst niet, omdat Joep er geen kracht voor had. Langzaam begon hij te drinken . Ik heb al die tijd gekolfd. Niet veel, iedere keer dus ongeveer 40 ml. Toen Joep eenmaal goed en flink begon te zuigen lag hij op 1 borst vaak 20 minuten kei hard te werken. Als ik hem dan ging wegen had hij precies die 20 ml op. Als ik ging nakolven, kwam er ook vaak niet meer dan een paar druppels uit mijn borst. Dit heb ik zo een paar dagen aangekeken en ik vond het zo naar om Joep zo hard te zien werken om net die 20 ml eruit te halen, dat ik toen heb besloten om over te stappen op de fles.

Ik weet niet meer wie het zei over het fingerfeeden, maar zo hebben we in het ziekenhuis Joep leren zuigen inderdaad. Ik geef bv met een tepelhoedje omdat Joep anders mijn tepel niet goed pakt. Ik heb al contact gehad met een lactatiedeskundige (3 keer). Zij gaf aan dat de tepel - speen verwarring minimaal is omdat hij een tepelhoedje gewend is. Mijn toeschietreflex is prima. Zodra ik het kolf apparaat erop zet dan begint het te lopen, maar na 5 minuten lijkt het op te zijn.

Joep leg ik ongeveer 2 keer per dag aan. Niet echt voor de voeding. Hij krijgt alle 7 voedingen met de fles, maar meer voor zijn zuigbehoefte en als hij nog wat "extra's" lust.
pi_69667554
zo te lezen doe je het allemaal prima hoor Ziekenhuis met die rare schema's. Volgens mij kijken ze daar niet naar het kind maar trekken ze gewoon het standaard schema uit de kast en geven ze je dat mee.
pi_69667977
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:09 schreef freecell het volgende:

Van 17-19 weken
Ahá. Dat verklaart wel het één en ander
Hier is het ineens 's avonds brullen bij het naar bed gaan en overdag wordt er ook niet al te veel geslapen. 's Nachts gaat het na een paar nachten prut weer wat beter

Seilram, je hebt nu ongeveer 10 adviezen gekregen over bv/kv/ritmes/e.d. en ik kan me voorstellen dat het je duizelt inmiddels. Misschien is het handig om een vrijwiligger van de LLL of VBN te bellen (zie www.borstvoeding.com) of een lactatiekundige in te schakelen. Ik denk dat je niet moet wachten tot je bij de kinderarts bent geweest. Borstvoeding mag op verzoek, ook bv uit de fles, en dat zou ik bij zo'n mini als Joep ook zeker doen! Trek er eens een (of meer) dag(en) voor uit om de bv goed op gang te brengen door lekker samen in bed te gaan liggen, zoveel mogelijk huidcontact en dan voeden voeden voeden voeden. Ook 's nachts! Om de 2 of 2,5 uur voeden is echt helemaal niet raar bij zo'n kleintje, vaker mag ook. Het kost waarschijnlijk een hoop energie maar dan heb je wel de grootste kans van slagen.

Ik vind het altijd zo zonde als bv mislukt door slechte adviezen van verplegend personeel, artsen e.d.. Hierdoor ontstaat dus het vaakgehoorde 'ik had te weinig melk' of 'er zat te weinig voeding in mijn melk'. Dat is bijna nooit aan de orde, wat er vaak aan schort is onvoldoende kundige begeleiding tijdens de eerste weken.
pi_69668031
Hm je hebt net gepost terwijl ik nog aan het schrijven was, nouja. Ik zou iig een lactatiekundige inschakelen in jouw geval.
pi_69668146
idd.. als vriendinnen van me dat zeggen geef ik ze ook een pets..niets te weinig melk. Doorvoeden jij

Mijn dochter begint de grondbeginselen van t kruipen door te krijgen geloof ik.. ze ligt hier als een debiele kikker heen en weer te kronkelen
pi_69668373
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:52 schreef Kleurdoos het volgende:
idd.. als vriendinnen van me dat zeggen geef ik ze ook een pets..niets te weinig melk. Doorvoeden jij

Mijn dochter begint de grondbeginselen van t kruipen door te krijgen geloof ik.. ze ligt hier als een debiele kikker heen en weer te kronkelen
Ja dat ken ik, kontje omhoog en dan een soort schoolslag erbij met de benen
pi_69669389
uhuh..heel charmant
pi_69669679
Kleurdoos wat kom jij altijd heerlijk uit de hoek haha. Een debiele kikker, ik zie het voor me
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 16:44:46 #252
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69670342
het is niet dezelfde diaan, al lijken ze wel op elkaar. ik heb een topmark uitgekozen, en jij een chicco. alleen ik kreeg dus net een mailtje dat mijn uitgezocte stoel niet meer leverbaar is dus nu ga ik maar voor de magic of de ocean.

net het boek opperdepop van de AH meegenomen, staan leuke dingen in, die ik voor mezelf nooit zou maken, maar wel goed voor jan zijn, ik wil niet dat hij net zo'n kieskauw wordt als ik ben

woensdag 3 juni 2009 @ 16:53:11 #253
114177 Diaan73
pi_69670607
Leuk om te lezen dat die stoel van de IKEA ook gewoon goed is en er meer die stoel hebben... ik was er toch ernstig over aan het twijfelen.. ik kan natuurlijk altijd proberen voor die 15 euro.. en dan neem ik een duurdere buggy en mocht die stoel niet bevallen, kan ik altijd nog een duurdere kopen.

DJMO ik zag het later inderdaad, balen dat die niet meer leverbaar is.

Als dat kieskauwerige er eenmaal inzit, is het lastig om eruit te halen, spreek ik uit ervaring. Ik ben ook een kieskauwer en wilde dat absoluut niet voor Twan, maar hij is het ook, helaas. Altijd al een moeilijke eter geweest en nog steeds. De hoop is nu gevestigd op Lennon
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 16:55:34 #254
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69670699
ik heb één geluk diaan .. paps lijkt wat eten betreft wel een kliko (niet kwaad bedoeld, maar hij eet echt alles, een goed voorbeeld voor jantje dus )

woensdag 3 juni 2009 @ 16:57:26 #255
114177 Diaan73
pi_69670783
Peaceman ook dus ik heb ook goede hoop wat dat betreft. Mn ex eet wel meer maar is ook niet zo'n veelvraat.
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 17:10:00 #256
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69671276
[juichpost]
quote:
Beste Monique,

Ja, hoor de kinderstoel Topmark Magic kunnen wij nog wel leveren. En
uiteraard zonder extra kosten.

Wij zullen de kinderstoel morgen met TNT-post naar u versturen. De
verwachting is dat u de zending dan zaterdag of maandag in huis heeft.

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest en wens u nog een prettige dag.

Met vriendelijke groet,
Pauline Drinkwaard
[/juichpost]
-edit-
deze dus, ipv die zandkleurige (had die desert wel mooier bij mijn inrichting gevonden, maar hey,. zwart/grijs/wit is tijdloos )

[ Bericht 21% gewijzigd door DJMO op 03-06-2009 17:13:25 (post uitgebreid) ]

pi_69671739
Ik vind het een leuke stoel .
pi_69671961
Niet om onbeleefd te zijn, maar wat kost zo'n soort stoel nou? En wat is de meerwaarde van zo'n ding vergeleken met een eenvoudige Ikea stoel (behalve het design)
pi_69672243
110 euro..
* Groot afneembaar en verstelbaar eetblad
* Handige wieltjes
* In hoogte verstelbaar (6 posities)
* 3 standen verstelbare rugleuning (incl. slaapstand)
* Makkelijk en klein inklapbaar
* Makkelijk op te bergen
* Inclusief opbergmandje
* 5 punt veiligheidsgordel
* Incl. stoelverkleiner

Ik vind dat het niet echt waard hoor
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 17:43:49 #260
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69672309
hij kost 109 euro, en de meerwaarde tov de stoel van ikea, :

* Groot afneembaar en verstelbaar eetblad
* Handige wieltjes
* In hoogte verstelbaar (6 posities)
* 3 standen verstelbare rugleuning (incl. slaapstand)
* Makkelijk en klein inklapbaar
* Makkelijk op te bergen
* Inclusief opbergmandje
* 5 punt veiligheidsgordel
* Incl. stoelverkleiner

oa door de verstelbare rugleuning lijkt deze stoel mij 100 keer comfortabeler dan die van de ikea. (voor het kind dan he )

pi_69672329
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:41 schreef MamsX het volgende:
Ik vind dat het niet echt waard hoor
Jij niet, maar andere mensen kennelijk wel
pi_69672334
110 euro valt nog mee, Manlief wil de Bloom Fresco. die is een tikkeltje duurder. Maar ja het interieur wil ook wat
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 17:44:28 #263
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69672338
mamsx was me voor

pi_69672528
Ik vind het een mooie stoel! Hij ziet er hip uit.
pi_69672607
Ik vind 'm ook mooi. En ik heb zelf ook wel de neiging om (te) dure dingen te kopen voor mijn kind
Meestal kan ik die neiging goed bedwingen en gelukkig hebben wij al een kinderstoel
pi_69672627
Leuke stoel!

Wij hebben sinds kort deze

Eerst hadden we een houten kinderstoel, maar die vond ik niet fijn met schoonmaken e.d. Deze vind ik echt wel leuk en fijn.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 17:59:58 #267
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69672747
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:54 schreef Jore het volgende:
Ik vind 'm ook mooi. En ik heb zelf ook wel de neiging om (te) dure dingen te kopen voor mijn kind
Meestal kan ik die neiging goed bedwingen en gelukkig hebben wij al een kinderstoel
ik hoef bijna niets te kopen ik heb alles gekregen, tot en met de box + inhoud en kleertjes tot hij anderhalf jaar oud is, toe. deze keer dat ik dan wel wat koop, mocht ik van mezelf ook wel wat moois kopen voor hem

pi_69672833
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:44 schreef DJMO het volgende:
mamsx was me voor
MamsX sneller dan het licht.
dus vecht als een man en geef je over en zwicht!
pi_69672860
wieltjes is voor ons geen optie met die rauwdouwer van ons.....
we hebben gewoon zo'n "stoeltje-op-tafeltje"-stoel. bevalt prima
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 18:05:54 #270
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69672895
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:03 schreef MamsX het volgende:

[..]

MamsX sneller dan het licht.
dus vecht als een man en geef je over en zwicht!
miauw, met mijn ogen dicht

pokemon liefhebber hier

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 18:07:39 #271
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69672938
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:04 schreef simmu het volgende:
wieltjes is voor ons geen optie met die rauwdouwer van ons.....
we hebben gewoon zo'n "stoeltje-op-tafeltje"-stoel. bevalt prima
die zijn te vergrendelen he, hij blijft ook op zijn plaats staan, tenzij je hem kantelt en dan verplaatst.

pi_69672996
Ik snap overigens wel waarom mensen een fijne kinderstoel willen, maar ze zit er hier erg kort in en als ze zit dan gebruikt ze de rugleuning niet, nooit gedaan.. Dus ik ging teveel af op mijn dame

(toen ik zwanger was heb ik pokemon diamond uitgespeeld teveel tijd over )
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 18:13:47 #273
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69673092
owja:

proberen te kruipen, vol frustratie omdat je het nog niet kan

gelukkig kan hij ook lol hebben

woensdag 3 juni 2009 @ 18:29:07 #274
114177 Diaan73
pi_69673501
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:54 schreef Igraine het volgende:
Leuke stoel!

Wij hebben sinds kort deze
[ afbeelding ]

Eerst hadden we een houten kinderstoel, maar die vond ik niet fijn met schoonmaken e.d. Deze vind ik echt wel leuk en fijn.
Fijn om te horen dat deze fijn is, ik twijfel er nog over deze maar dan met oranje en blauw of gewoon de ikeastoel eerst proberen. Nog maar even over nadenken, we hebben nog tijd....

JJ

DJMO die je nu krijgt, is erg mooi hoeveel zijn de verzendkosten?

Peaceman is aan het honkballen op de WII en Lennon zit in de wipstoel ervoor te kijken en schaterlacht het soms uit.
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 18:57:42 #275
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69674341
tientje diaan

pi_69675480
Koen drinkt uit een rietje zoo schattig
En ik was vanmiddag bij een vriendin en die heeft een hele glimmende oven en hij zag zich zelf en gaf zich zelf een kusje hahaha
  woensdag 3 juni 2009 @ 19:49:46 #277
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_69676295
Oh wat lief LL (nou ja, Koen natuurlijk)...
Ik heb de Ikea stoel bij LL gezien, wij doen het op dit moment nog zonder kinderstoel... gaan na onze vakantie overmorgen lekker een weekje naar Center Parcs wel eens verder kijken... Helaas is de Ikea niet echt heel in de buurt (een uur rijden) dus ik denk dat we wel verder kijken bij babyzaken.
pi_69676443
Kinderstoel is alleen handig als hij goed blijft zitten toch?
Hij snapt er niks van trouwens, hoe hij moet eten van een lepeltje. Van het weekend weer verder proberen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 20:29:04 #279
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69677691
hij moet idd wel redelijk kunnen zitten met steun ingrid. Jan doet dat al wel, al zal ik hem er niet te lang in zetten natuurlijk

wat goed van koen LL

woensdag 3 juni 2009 @ 20:39:43 #280
114177 Diaan73
pi_69678054
DJMO in die van jou kan hij toch ook half liggen? Ben wel erg benieuwd hoe die je bevalt...

LL, wat goed van Koen Zo schattig om te zien die kleintjes die met rietje drinken.
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 21:40:56 #281
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69680651
hij heeft ook een slaapstand idd diaan ik zal een beoordeling schrijven voor je, inclusief foto's

pi_69680705
waarom zou je een slaapstand willen op je kinderstoel
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 21:50:33 #283
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69681079
mjah, ik kan me voorstellen dat als je aan het koken bent, en je hebt hem in de kinderstoel bij je staan, en hij doezelt weg, je hem even in de slaapstand kan zetten p_iglet. zodat hij niet voorover kukelt, en je hem er ook niet uit hoeft te tillen en naar bed hoeft te dragen (onhandig mss ivm pannen op het gasfornuis etc)

pi_69681487
Maar een kind hoort te slapen in bed, hier wel in ieder geval.
Ik zal haar dan uit de stoel halen en op bed leggen.
En hervat het koken later wel, of maak het af terwijl ze even rust.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 22:08:30 #285
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69681866
die stelregel hanteer ik zelf ook mamsx, en wel zo strak dat jan in de box niet eens kan slapen, hij ligt dan echt te vechten tegen zijn slaap tot ik hem in bed leg (gebeurt vrijwel nooit, ik leg hem op vaste tijden op bed, en soms wat eerder als hij moe is)

enfin, ik vind het niet zo heel erg als hij even doezelt in de stoel, terwijl ik sta te koken bv. die vijf of tien minuutjes dat ik met het vlees bezig ben. soms hebben ze ook gewoon momenten dat ze weigeren in bed te slapen, en zakken dan wel weg in de draagdoek/kinderwagen/box/wipstoeltje. ik zie niet in waarom in de kinderstoel dan ook niet, een paar minuutjes. (het moet wel doezelen blijven overigens, geen vast diep slapen natuurlijk, want dan leg ik wel alles weg om hem op bed te leggen.

woensdag 3 juni 2009 @ 23:10:09 #286
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_69684645
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 21:42 schreef p_iglet het volgende:
waarom zou je een slaapstand willen op je kinderstoel
Tja het is ook niet echt bedoelt als slaapstand, maar meer een soort wat naar achter liggen/kantelen als kindjes nog niet goed kunnen zitten en waarom dat handig is.... ik krijg nogal snel last van mijn rug mijn moeder ook dus in de wipstoel een hapje geven is geen optie dat is te laag.
Wipstoel op tafels is niet veilig en tja mijn tafel moet nog langer mee en een wipstoel geeft nou eenmaal krassen, en wat te denken van een bijna 2 jarig meisje dat die wipstoel wel eens van tafel af kan duwen/trekken.

Ik vind het trouwens een mooie stoel DJMO! Mooie print ook op de bekleding.

Wij hebben dus een geuther champ in koloniaal kleur met kantel standje, en hij kan zakken tot salontafel hoogte. geuther Champ plaatje zoals je kan zien hebben wij nog meer uitgegeven aan een stoel
En dan nog te bedenken dat ik een oudere uitvoering van die van DJMO aan mijn moeder heb gegeven omdat Isa daar 2 dagen per week is
Mama van Isa en Ties
pi_69684843
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:31 schreef Pyttpytt het volgende:
(behalve het design)
En ik vind hem echt lelijk.
pi_69685814
aha ok, eten geven in een wipstoel hebben wij ook nooit gedaan, maar goed we zijn dan ook niet van de hapjes/potjes....
als kindjes nog naar achter gekanteld moeten als ze te eten krijgen zijn ze mijn inziens nog niet toe aan ander eten (uitzondigeren daargelaten), maar goed dat is mijn mening

voor degene die blij zijn met hun slaapstand, veel plezier ermee

over de prijs van kinderstoelen mag ik niets zeggen want hier hebben we een nieuwe triptrap gekocht. Dat si dus ook goed prijzig, maar vind het vooral erg fijn dat hij goed aan de tafel kan zodat Pepijn gezellig mee kan eten.
Die tripptrapp bevalt hier echt super!!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 juni 2009 @ 07:42:44 #289
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69690043
triptrap heb ik even over gedacht, maar die vind ik dus lelijk. veel te straklijnig zeg maar. daarnaast kan ik hem hier ook niet kwijt, die topmark kan ik nog opvouwen en wegzetten. een triptrap doe je dat niet zomaar.

enfin, ik ga kleintje uit bed halen, die ligt klaarwakker met slapie te spelen. zijn fles staat al aan. en straks even langs de dokter, mijn verkoudheid begint zich nu op mijn oor te richtenzit verstopt en dicht. met slaolie druppelen werkt dus voor geen kant, waarschijnlijk moet de assistente het even uitspuiten ofzo

pi_69690129
Ik vind de triptrap wel leuk
Maar wij hebben hier één of ander groen gevaarte wat we gekregen hebben en die érg handig is.
Ook hebben de IKEA opklapkinderstoel voor erbij (wel handig met 2 oppaskinderen) die bevalt eigenlijk ook wel goed. Alleen jammer dat je hem niet vast kan zetten in de opklapstand.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 juni 2009 @ 08:02:08 #291
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69690205
jan krijgt zichzelf vooruit op zijjn buik met duwen, trekken, beentjes onder zich trekken en dan met zijn koppie op zijn armen zich afzetten.. hij komt vooruit in ieder geval, het gaat langzaam.. maar hey: hardlopers zijn doodlopers zeggen ze

pi_69690407
geoeimorgen, baby slaapt nog. Het was kwart over vijf vanmorgen (dag daarvoor was het drie uur)
Wij moeten nu echt naar maatje 68 broekjes want 62 is echt te kort. Maar nou heb ik een heel leuk (tweedehands) broekje van de Hema maat 68 past perfect in de lengte, bij de taille kan er nog een Seb bij Zal eens kijken of mijn mams er knoopsgat elastiek in de band kan zetten. Is dat bij alle Hema broekjes zo? (ruim in de taille)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 juni 2009 @ 08:25:30 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69690465
ik zou het niet weten estrys, ik heb geen broekjes van de hema fijn dat seb langer sliep dan normaal

pi_69690714
Ik heb wel hemabroekjes, ook in maat 68 en die zitten bij mijn spriet goed
  donderdag 4 juni 2009 @ 09:24:40 #295
114177 Diaan73
pi_69691557
Met Twan had ik een triptrap, ik heb hem nooit erg handig gevonden.....
Wij willen ook een stoel die makkelijk weg te zetten is, maar ik zal binnenkort eens met Peaceman gaan rondneuzen.

Estrys, ik heb nog geen broekjes maat 68 van de Hema volgens mij.

Lennon heeft vannacht weer doorgeslapen en tot kwart over 7 vanaf half 8 gisterenavond, om half 8 fles gehad en om kwart over 8 weer naar bed en hij ligt nu nog lekker te slapen....
Make love, not war ☮
pi_69691595
Ik had ook een hema broekje gekocht (was een maatje 68) maar er zat geen verstelbaar elastiek in. Leuk maar daar konden idd ook nog 2 kindjes bij. Zo zonde hij heeft hem nooit aangehad. Heb hem wel bewaard (evt voor een volgende en kan ik op tijd mijn mams inschakelen )
  donderdag 4 juni 2009 @ 09:40:55 #297
114177 Diaan73
pi_69691961
Ow we hadden het laatst over zonnebrandcreme voor baby's hier, dit las ik vanmorgen in de Mama:
quote:
Omdat een babyhuid erg gevoelig is, wordt het afgeraden om baby's onder de 12 maanden bloot te stellen aan de zon. Onder een parasol kan wel, maar bedenk dat zonlicht via weerkaatsing uiteindelijk tot bij je baby terechtkomt. Tot 6 maanden wordt het gebruik van zonnebrand afgeraden, omdat nog niet bekend is of mogelijke schadelijke stoffen uit de zonnebrand in de babyhuid doordringen. Komt je baby toch in de zon (ook onder een parasol), beperkt het smeren dan tot het gezicht, bescherm de rest van zijn lichaam met kleding. Gebruik ongeparfumeerde zonnebrand die de natuurlijke stof zink- of titaniumdioxide bevat in plaats van de nanotechnologie waar tegenwoordig gebruik van wordt gemaakt.
Alsof je met 30 graden je kind een lange broek en shirt met lange mouwen aan doet
Make love, not war ☮
  donderdag 4 juni 2009 @ 10:11:23 #298
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69692764
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 09:24 schreef Diaan73 het volgende:
Met Twan had ik een triptrap, ik heb hem nooit erg handig gevonden.....
Wij willen ook een stoel die makkelijk weg te zetten is, maar ik zal binnenkort eens met Peaceman gaan rondneuzen.

Estrys, ik heb nog geen broekjes maat 68 van de Hema volgens mij.

Lennon heeft vannacht weer doorgeslapen en tot kwart over 7 vanaf half 8 gisterenavond, om half 8 fles gehad en om kwart over 8 weer naar bed en hij ligt nu nog lekker te slapen....
Mag ik vragen waarom je hem niet handig vond? Wij hebben hem nl al klaar staan voor over een half jaar ofzo
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:03:43 #299
114177 Diaan73
pi_69694329
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 10:11 schreef seilram het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom je hem niet handig vond? Wij hebben hem nl al klaar staan voor over een half jaar ofzo
Het is alweer 7 jaar geleden, maar wat ik mij kan herinneren vond ik hem erg log/zwaar en ik miste toch ook het blad ervoor. Als ze groter zijn, is het wel leuk aan tafel eten maar als ze kleiner zijn, toch handiger om een blad ervoor te hebben. Maar het is heel erg persoonlijk hoor. Er zijn ook genoeg mensen die de triptrap nooit meer zouden willen missen. Het is maar hoe je het zelf ervaart.
Make love, not war ☮
pi_69694577
elindepelin gaat maar mooi in een ikeakinderstoel oid.
ik wil niet weten wat voor schade ze aan gaat richten met Rapley
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:21:13 #301
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_69695002
Ik moet nog een grondzeil kopen, dan kan ik dat onder de kinderstoel leggen. Zou tien bij tien meter voldoende zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')