abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69657014
Wees er mij blij om DJMO. Mijn zoontje wil absoluuuuuuuut niet op zijn buik. Hij kan prima zitten en tegenwoordig ook al goed staan, maar doordat hij dus nooit op zijn buik ligt/lag, kan hij niet zelf in zitpositie komen en gaat ook nog niet kruipen... ik maak me er af en toe wel zorgen over!

En volgens mij kan buikslapen als ze iets "ouder" zijn toch niet zo veel kwaad?
pi_69657039
Voeden op verzoek heeft hier trouwens een nieuwe dimensie gekregen.

L. kruipt naar me toe, gaat bij mijn been staan en doet *smaksmak* Als ik daar niet snel genoeg op reageer is het óf schreeuwen óf 'Haaaaaab!?!' zeggen. Als hij op schoot zit probeert hij mijn kleren open te maken, maar dat mag echt niet van mij.
En dan krijgt hij drinken

Interessant, hij houdt precies het normale ritme aan, maar wil nu ineens een slokje extra ergens halverwege de dag? Misschien het weer, misschien omdat het kan?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 09:45:36 #203
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69657105
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 09:39 schreef peterfan het volgende:
Wees er mij blij om DJMO. Mijn zoontje wil absoluuuuuuuut niet op zijn buik. Hij kan prima zitten en tegenwoordig ook al goed staan, maar doordat hij dus nooit op zijn buik ligt/lag, kan hij niet zelf in zitpositie komen en gaat ook nog niet kruipen... ik maak me er af en toe wel zorgen over!

En volgens mij kan buikslapen als ze iets "ouder" zijn toch niet zo veel kwaad?
mijn nicht haar twee dochters, vonden buikliggen ook maar niets, hebben het rollen en doorrollen volledig overgeslagen. oudste is nu 5 of zes ( ) en de jongste ruim tien maanden, die kruipt nu wel, trekt zichzelf vanuit ruglig naar zit, en zo verder kweet niet hoe oud de jouwe is?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_69657119
En Marlies? Ik zou gewoon een ritme aan gaan houden van: slapen, wakker, eten, even spelen en weer slapen. En dan 's nachts alles kalm en rustig houden en niet spelen, licht gedempt houden.
Dan leert hij vanzelf wat nacht is, want een nachtvoeding heeft hij echt nog wel nodig! Moet je nou kijken hoe klein hij nog is!
pi_69657203
Seb heeft trouwens al sinds maandag niet meer gepoept. Nou doet hij dat wel vaker en vervolgens zit hij tot aan zijn schouders in de poep. Gisterochtend bracht ik hem naar het KDV met de mededeling hij heeft sinds gister niet meer gepoept dus het kan wel eens veel zijn. Gisteren bij het ophalen stond in zijn boekje "Seb heeft nog steeds niet gepoept..." Dus ik denk nou vanavond dan, bij oma Maar nee en vannacht ook niet dus vanmorgen weer naar het kdv met de mededeling: hij heeft nog steeds niet gepoept. en extra kleren meegegeven. Het is een beetje net als met zo'n bal met een waterballon die je over moet gooien en een keer gaat knappen Ben benieuwd straks.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_69657233
Ik hoop voor je dat de waterballon daar springt
pi_69657291
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 09:51 schreef Estrys het volgende:
Seb heeft trouwens al sinds maandag niet meer gepoept. Nou doet hij dat wel vaker en vervolgens zit hij tot aan zijn schouders in de poep. Gisterochtend bracht ik hem naar het KDV met de mededeling hij heeft sinds gister niet meer gepoept dus het kan wel eens veel zijn. Gisteren bij het ophalen stond in zijn boekje "Seb heeft nog steeds niet gepoept..." Dus ik denk nou vanavond dan, bij oma Maar nee en vannacht ook niet dus vanmorgen weer naar het kdv met de mededeling: hij heeft nog steeds niet gepoept. en extra kleren meegegeven. Het is een beetje net als met zo'n bal met een waterballon die je over moet gooien en een keer gaat knappen Ben benieuwd straks.
tik tik tik

woensdag 3 juni 2009 @ 09:58:08 #208
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_69657342
Seilram: als je zo weinig kolft, kan het komen doordat je geen toeschietreflex krijgt van kolven. Die 40 ml zit dan wel in de kanalen, maar dat wat er verder in de borst zit, komt er niet uit, want daar heb je die trs voor nodig. (Heb je syntocinon geprobeerd?) Verder zou ik niet de fles geven, maar vingervoeden. Dan doe je alle voeding in een spuitje, die je samen met je vinger in het mondje van Joep doet. Als hij zuigt, spuit je de melk in zijn mondje. Hierdoor is de kans op tepel/speenverwarring een stuk kleiner. Dan drinkt hij met een betere techniek aan de borst, wat de melkproductie beter op gang brengt.
pi_69657687
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 09:45 schreef DJMO het volgende:

[..]

mijn nicht haar twee dochters, vonden buikliggen ook maar niets, hebben het rollen en doorrollen volledig overgeslagen. oudste is nu 5 of zes ( ) en de jongste ruim tien maanden, die kruipt nu wel, trekt zichzelf vanuit ruglig naar zit, en zo verder kweet niet hoe oud de jouwe is?
Bijna 11 maanden al.... hij trekt zich wel op aan handen, de box of zijn bedje maar heeft nog net niet genoeg kracht om dan helemaal tot staan te komen. Hij schuift wel een klein beetje op zijn billen, naar achter en in een rondje.. . Maar hij kan dus niet vanuit liggen zelf gaan zitten, en dat is volgens mij wel wat laat. Over twee weken moet ik weer naar het CB, eens kijken wat ze daar zeggen.
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:36:33 #210
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_69658231
W en H sliepen beide door toen ze zo'n drie weken oud waren. W heeft heel even bv gehad maar door een vrij zeldzaam iets moesten we overstappen op kv. H. heeft tot 9 maanden bv gehad.

Onze jongste dame heeft nu ook al dagen dat ze de laatste voeding rond twaalf uur heeft en dan rond een uur of vijf - half zes pas weer komt.
Er valt niks tegen te doen. Ik hoef echt niet te proberen haar wakker te maken want dat lukt gewoon niet en ze weigert dan gewoon om te drinken.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_69658341
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 09:34 schreef DJMO het volgende:
het zou mij niets verbazen als jan een buikslaper gaat worden straks. als ik hem 's avonds naar bed breng probeert hij steeds op zijn buik te draaien om te kijken wat er achter hem gebeurt, en hoevaak ik hem overdag ook zijn rug leg, hij ligt binnen enkele seconden weer op zijn buik ...
Seb slaapt nu altijd op zijn zij, zo gaat hij zelf liggen. Nou ja prima. En dan in zijn armen twee van die knuffeldoekjes en vaak ook nog een spuugdoekje Vannacht had hij een droom of zo want hij begon heel hoog te huilen en lag te huilen met zijn ogen dicht en toen hebben we hem geaaid en ssssht gedaan en hij was weer stil.
pi_69658573
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 09:09 schreef seilram het volgende:
Tex, dat hebben ze 23 mei meegegeven. Ik moest de eerste 3 dagen 7 x 50 cc en daarna 7 x 60 cc. Hij zit hier nu dus op sinds vorige week dinsdag. Ik heb nog gevraagd: wanneer gaat de voeding weer verder omhoog? En dat zou ik vrijdag 5 juni bij de kinderarts horen. Misschien moet ik het ziekenhuis anders vast even bellen idd om te vragen of dat wel klopt, want hij komt nu vaak om de 2,5 uur al om te eten.
(zou het ook aan mijn moedermelk kunnen liggen... die lijkt sinds gisteren echt zo waterig, heel anders dan eerst, toen leek het wel wat dikker).
Mila is 7 weken te vroeg geboren en mocht na 18 dagen ziekenhuis naar huis. Met de mededeling dat de nachtvoeding niet meer nodig was, nou mooi wel dus. Met de hoeveelheid voeding hebben we echt moeten zoeken, goed kijken naar wat ze aangaf.

Ik denk dat je echt moet proberen te kijken naar wat je kindje zelf wil, en als het anders aangeeft dan het "schema" gewoon proberen of dat werkt...
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:58:08 #213
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_69658824
Bovendien: bij borstvoeding zijn de nachtvoedingen juist heel belangrijk, omdat op dat moment de prolactineniveau's het hoogst zijn en de borstvoeding dan het beste op gang gebracht wordt.
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:24:50 #214
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_69659611
Ik moest vandaag met Ties naar het CB, maar over autostoelen gesproken.... de mijne staat nog bij mijn moeder in de auto, en mijn man heeft de andere op zijn achterbank.... dus ik sta met 2 fris gewassen kinders aan mijn auto.... kan ik niet weg!

Nu komt mijn mans stagiair de auto stoel brengen... maar ik heb toch maar ff het CB gebeld en de afspraak naar morgen verzet anders moeten we mss een uur wachten voor we aan de beurt zijn of komen we voor niets.
Mama van Isa en Ties
pi_69659640
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:24 schreef marlieske het volgende:
Ik moest vandaag met Ties naar het CB, maar over autostoelen gesproken.... de mijne staat nog bij mijn moeder in de auto, en mijn man heeft de andere op zijn achterbank.... dus ik sta met 2 fris gewassen kinders aan mijn auto.... kan ik niet weg!

Nu komt mijn mans stagiair de auto stoel brengen... maar ik heb toch maar ff het CB gebeld en de afspraak naar morgen verzet anders moeten we mss een uur wachten voor we aan de beurt zijn of komen we voor niets.
Das balen marlieske!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 11:30:37 #216
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69659760
over afpsraken gesproken .. ik ben echt een kluns verzet ik mijn afspraak bij het cb, omdat ik dacht een afspraak bij jeugdzorg voor mijn dochter te hebben .. is mijn afspraak van jz al verplaatst naar de 15e, guess what? afspraak op cb staat nu ook op de 15e. dus ik net aan mijn cp van jeugdplein vragen of ik een uurtje later mocht komen bij die afspraak - blijkt die afspraak alweer naar de 22e te zijn verplaatst, omdat dan ook de gedragsdeskundige van jeugdzorg tijd heeft om erbij te zijn (ivm beoordelen onbegeleide bezoeken aan mijn dochter)

snappen jullie het nog???
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_69659799
nee.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 11:32:44 #218
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69659838
ik zelf ook amper bix ik heb iig één afspraak per dag nu; en ze staan mét alarm in de pc .. en ik ga er niets meer aan veranderen iig

pi_69660050
binnenkort nog een nijntjeboot-overhandigings-afspraak erbij!...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 11:43:36 #220
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69660185
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:39 schreef bixister het volgende:
binnenkort nog een nijntjeboot-overhandigings-afspraak erbij!...
moet nog even kijken voor de datum

pi_69662328
Noli Vertel eens meer over de jongste.

Hebben jullie nog tips of enig idee wat het kan zijn met Tyler? Het is sinds de prikken, een week geleden, als ik me niet vergis, helemaal mis.
Super jengelig en moeilijk te troosten dan. Weinig slapen. Flessen en poepen gaan wel goed.
Hij sliep altijd door. Nooit een probleem.
Nu is het dus laatste fles 23.00/24.00. Dan slapen rond 1.00 wakker, speen erin en weer slapen. Rond 2.00 wakker, speen erin en weer slapen. En zo gaat het de hele nacht door. Erg vermoeiend.
Hij heeft geen honger iig en lijkt geen pijn te hebben.
Het rare is dat hij na de fles van 20.00 gewoon gaat slapen, zonder wakker te worden.
pi_69662542
Ik heb geen idee ingrid? Hoe oud is hij nou precies? In weken? Kan ik ff kijken of dat oei-ik-groei sprongetjes zijn, die klopten hier qua tijd altijd heel goed
(niet qua leren L. leerde altijd wat anders dan wat in het boek stond)
pi_69662701
Ehm hij is 6 maanden over 3 dagen.
Nu maar eens kijken of hij wil slapen en Kim ook. Kan ik rustig wat eten.
pi_69662790
24 oid?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 13:12:32 #225
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69662800
ik gok dat hij rond de 26 weken is ... nu ben ik weg met door het aankleden aan doorslapende uk

pi_69662816
oh
pi_69662849
26 weken, sprongetje it is Donderwolkweek! Duurt nog maximaal een week, dan is het weer over
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:03:17 #228
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_69664316
/uitlurkstand komt
Ingrid sprongetjes zijn vervelend, maar ze gaan echt over
Kleurdoos, Als een maand exact 4 weken zou hebben (6x4=24) zou je berekening kloppen, echter een maand heeft gemiddeld 4,3 weken en zo is het dus 6x4,3=26 weken
/lurkstand
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:05:19 #229
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69664373
Hebben ze met bijna 19 weken ook een sprongetje? Lennon is de laatste dagen ook wat onrustiger, wil wat minder goed slapen, vooral smorgens, is wat vroeger wakker en was vannacht ook weer eventjes wakker om half 2.

Mooie stoel DJMO, ik ben ook over een stoel aan het nadenken en twijfel nog over welke, een houten? een triptrap maar die vind ik niet handig omdat daar geen blad voorzit een kunststof?... mn moeder heeft thuis zo'n goedkope van de IKEA en die is best handig maar te simpel voor heel veel gebruik denk ik.

ik vind deze wel erg en helemaal onze kleurtjes. Zelfde als die van DJMO maar dan andere kleurtjes volgens mij, dus ik hoor graag van je hoe deze jullie bevalt!!
Make love, not war ☮
pi_69664457
sprongetjes... als nog 1 iemand tegen mij zegt: 'is het geen sprongetje ?' Ik sta niet voor mezelf in.
pi_69664492
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:03 schreef maffemuts het volgende:
/uitlurkstand komt
Kleurdoos, Als een maand exact 4 weken zou hebben (6x4=24) zou je berekening kloppen, echter een maand heeft gemiddeld 4,3 weken en zo is het dus 6x4,3=26 weken
/lurkstand
Jaar: 52 weken, half jaar 26 weken is makkelijker
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:05 schreef Diaan73 het volgende:
Hebben ze met bijna 19 weken ook een sprongetje? Lennon is de laatste dagen ook wat onrustiger, wil wat minder goed slapen, vooral smorgens, is wat vroeger wakker en was vannacht ook weer eventjes wakker om half 2.
Van 17-19 weken
pi_69664496
Pfff stom sprongetje dan! Ik wil mijn lieve tevreden, goed slapende baby terug!
Maar dan vind ik dat er iets tegenover moet staan heur! Dat hij snapt hoe hij op zn moet om iets te pakken bijvoorbeeld.
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:13:08 #233
114177 Diaan73
pi_69664580
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:09 schreef freecell het volgende:

Van 17-19 weken
Nog even een weekje volhouden dus normaal merk je het nooit bij hem...
Make love, not war ☮
pi_69664939
Diaan, wij hebben de Geuther kinderstoel. Lijkt qua vormgeving op de triptrap, maar dan met blad want dat wilde ik ook graag (en blijkt ook heel handig!).
pi_69665574
vanaf wanneer is het eigenlijk handig zo'n kinderstoel te hebben?
pi_69665645
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:43 schreef Raissa het volgende:
vanaf wanneer is het eigenlijk handig zo'n kinderstoel te hebben?
Vanaf dat ze een beetje kunnen zitten en vast voedsel mogen is het wel heel handig, hier werd hij vanaf 6 maanden gebruikt, maar L. kon ook wel vlot zitten
pi_69665680
Wij hebben een kinderstoel nog van Kim die daar op lijkt. Alleen nog lang niet nodig hier.
pi_69665693
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:03 schreef maffemuts het volgende:
/uitlurkstand komt
/lurkstand
weet ik ik had tylers leeftijd verkeerd ingeschat want ik verwar ingrid altijd met een ander
pi_69665726
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:08 schreef Estrys het volgende:
sprongetjes... als nog 1 iemand tegen mij zegt: 'is het geen sprongetje ?' Ik sta niet voor mezelf in.

jij hebt vast ook je sprongetjes
pi_69665896
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:45 schreef freecell het volgende:

[..]

Vanaf dat ze een beetje kunnen zitten en vast voedsel mogen is het wel heel handig, hier werd hij vanaf 6 maanden gebruikt, maar L. kon ook wel vlot zitten
Ah, nog geen haast dus
pi_69665971
Hier ook vanaf zes maanden
pi_69666060
Wij hebben zo'n simpele stoel van de Ikea. Echt ik heb allerlei stoeltjes gebruikt/gekregen/uitgeprobeerd maar ik vind dit toch wel de meest ideale stoel om Koen eten in te geven.
Het bijbehorende blad kan er makkelijk op en af. en de pootjes kunnen uit elkaar dus je kan het zelfs makkelijk meenemen. Verder een nat doekkie erover en het is helemaal schoon.
pi_69666375
Ik heb ook die van de Ikea en ik ben er ook zeer tevreden over, ze zit er ook gewoon lekker in
  woensdag 3 juni 2009 @ 15:34:10 #244
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69667344
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 09:46 schreef freecell het volgende:
En Marlies? Ik zou gewoon een ritme aan gaan houden van: slapen, wakker, eten, even spelen en weer slapen. En dan 's nachts alles kalm en rustig houden en niet spelen, licht gedempt houden.
Dan leert hij vanzelf wat nacht is, want een nachtvoeding heeft hij echt nog wel nodig! Moet je nou kijken hoe klein hij nog is!
Dat doe ik ook. Ja, ik geef hem die voeding ook. Het is simpel, als hij wil eten, dan krijgt hij eten. Ik vond dat schema al zo vreemd. Hoe kan een baby nog iedere keer precies om de 3 uur honger hebben. Maar goed, in het ziekenhuis kreeg hij tuurlijk grotendeels via een sonde voeding, dus kwamen ze om de 3 uur langs.

Tex, ik heb in het ziekenhuis bv geprobeerd. Dat ging eerst niet, omdat Joep er geen kracht voor had. Langzaam begon hij te drinken . Ik heb al die tijd gekolfd. Niet veel, iedere keer dus ongeveer 40 ml. Toen Joep eenmaal goed en flink begon te zuigen lag hij op 1 borst vaak 20 minuten kei hard te werken. Als ik hem dan ging wegen had hij precies die 20 ml op. Als ik ging nakolven, kwam er ook vaak niet meer dan een paar druppels uit mijn borst. Dit heb ik zo een paar dagen aangekeken en ik vond het zo naar om Joep zo hard te zien werken om net die 20 ml eruit te halen, dat ik toen heb besloten om over te stappen op de fles.

Ik weet niet meer wie het zei over het fingerfeeden, maar zo hebben we in het ziekenhuis Joep leren zuigen inderdaad. Ik geef bv met een tepelhoedje omdat Joep anders mijn tepel niet goed pakt. Ik heb al contact gehad met een lactatiedeskundige (3 keer). Zij gaf aan dat de tepel - speen verwarring minimaal is omdat hij een tepelhoedje gewend is. Mijn toeschietreflex is prima. Zodra ik het kolf apparaat erop zet dan begint het te lopen, maar na 5 minuten lijkt het op te zijn.

Joep leg ik ongeveer 2 keer per dag aan. Niet echt voor de voeding. Hij krijgt alle 7 voedingen met de fles, maar meer voor zijn zuigbehoefte en als hij nog wat "extra's" lust.
Niet mieten! Door gieten!
pi_69667554
zo te lezen doe je het allemaal prima hoor Ziekenhuis met die rare schema's. Volgens mij kijken ze daar niet naar het kind maar trekken ze gewoon het standaard schema uit de kast en geven ze je dat mee.
pi_69667977
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:09 schreef freecell het volgende:

Van 17-19 weken
Ahá. Dat verklaart wel het één en ander
Hier is het ineens 's avonds brullen bij het naar bed gaan en overdag wordt er ook niet al te veel geslapen. 's Nachts gaat het na een paar nachten prut weer wat beter

Seilram, je hebt nu ongeveer 10 adviezen gekregen over bv/kv/ritmes/e.d. en ik kan me voorstellen dat het je duizelt inmiddels. Misschien is het handig om een vrijwiligger van de LLL of VBN te bellen (zie www.borstvoeding.com) of een lactatiekundige in te schakelen. Ik denk dat je niet moet wachten tot je bij de kinderarts bent geweest. Borstvoeding mag op verzoek, ook bv uit de fles, en dat zou ik bij zo'n mini als Joep ook zeker doen! Trek er eens een (of meer) dag(en) voor uit om de bv goed op gang te brengen door lekker samen in bed te gaan liggen, zoveel mogelijk huidcontact en dan voeden voeden voeden voeden. Ook 's nachts! Om de 2 of 2,5 uur voeden is echt helemaal niet raar bij zo'n kleintje, vaker mag ook. Het kost waarschijnlijk een hoop energie maar dan heb je wel de grootste kans van slagen.

Ik vind het altijd zo zonde als bv mislukt door slechte adviezen van verplegend personeel, artsen e.d.. Hierdoor ontstaat dus het vaakgehoorde 'ik had te weinig melk' of 'er zat te weinig voeding in mijn melk'. Dat is bijna nooit aan de orde, wat er vaak aan schort is onvoldoende kundige begeleiding tijdens de eerste weken.
pi_69668031
Hm je hebt net gepost terwijl ik nog aan het schrijven was, nouja. Ik zou iig een lactatiekundige inschakelen in jouw geval.
pi_69668146
idd.. als vriendinnen van me dat zeggen geef ik ze ook een pets..niets te weinig melk. Doorvoeden jij

Mijn dochter begint de grondbeginselen van t kruipen door te krijgen geloof ik.. ze ligt hier als een debiele kikker heen en weer te kronkelen
pi_69668373
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:52 schreef Kleurdoos het volgende:
idd.. als vriendinnen van me dat zeggen geef ik ze ook een pets..niets te weinig melk. Doorvoeden jij

Mijn dochter begint de grondbeginselen van t kruipen door te krijgen geloof ik.. ze ligt hier als een debiele kikker heen en weer te kronkelen
Ja dat ken ik, kontje omhoog en dan een soort schoolslag erbij met de benen
pi_69669389
uhuh..heel charmant
pi_69669679
Kleurdoos wat kom jij altijd heerlijk uit de hoek haha. Een debiele kikker, ik zie het voor me
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 16:44:46 #252
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69670342
het is niet dezelfde diaan, al lijken ze wel op elkaar. ik heb een topmark uitgekozen, en jij een chicco. alleen ik kreeg dus net een mailtje dat mijn uitgezocte stoel niet meer leverbaar is dus nu ga ik maar voor de magic of de ocean.

net het boek opperdepop van de AH meegenomen, staan leuke dingen in, die ik voor mezelf nooit zou maken, maar wel goed voor jan zijn, ik wil niet dat hij net zo'n kieskauw wordt als ik ben

woensdag 3 juni 2009 @ 16:53:11 #253
114177 Diaan73
pi_69670607
Leuk om te lezen dat die stoel van de IKEA ook gewoon goed is en er meer die stoel hebben... ik was er toch ernstig over aan het twijfelen.. ik kan natuurlijk altijd proberen voor die 15 euro.. en dan neem ik een duurdere buggy en mocht die stoel niet bevallen, kan ik altijd nog een duurdere kopen.

DJMO ik zag het later inderdaad, balen dat die niet meer leverbaar is.

Als dat kieskauwerige er eenmaal inzit, is het lastig om eruit te halen, spreek ik uit ervaring. Ik ben ook een kieskauwer en wilde dat absoluut niet voor Twan, maar hij is het ook, helaas. Altijd al een moeilijke eter geweest en nog steeds. De hoop is nu gevestigd op Lennon
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 16:55:34 #254
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69670699
ik heb één geluk diaan .. paps lijkt wat eten betreft wel een kliko (niet kwaad bedoeld, maar hij eet echt alles, een goed voorbeeld voor jantje dus )

woensdag 3 juni 2009 @ 16:57:26 #255
114177 Diaan73
pi_69670783
Peaceman ook dus ik heb ook goede hoop wat dat betreft. Mn ex eet wel meer maar is ook niet zo'n veelvraat.
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 17:10:00 #256
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69671276
[juichpost]
quote:
Beste Monique,

Ja, hoor de kinderstoel Topmark Magic kunnen wij nog wel leveren. En
uiteraard zonder extra kosten.

Wij zullen de kinderstoel morgen met TNT-post naar u versturen. De
verwachting is dat u de zending dan zaterdag of maandag in huis heeft.

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest en wens u nog een prettige dag.

Met vriendelijke groet,
Pauline Drinkwaard
[/juichpost]
-edit-
deze dus, ipv die zandkleurige (had die desert wel mooier bij mijn inrichting gevonden, maar hey,. zwart/grijs/wit is tijdloos )

[ Bericht 21% gewijzigd door DJMO op 03-06-2009 17:13:25 (post uitgebreid) ]

pi_69671739
Ik vind het een leuke stoel .
pi_69671961
Niet om onbeleefd te zijn, maar wat kost zo'n soort stoel nou? En wat is de meerwaarde van zo'n ding vergeleken met een eenvoudige Ikea stoel (behalve het design)
pi_69672243
110 euro..
* Groot afneembaar en verstelbaar eetblad
* Handige wieltjes
* In hoogte verstelbaar (6 posities)
* 3 standen verstelbare rugleuning (incl. slaapstand)
* Makkelijk en klein inklapbaar
* Makkelijk op te bergen
* Inclusief opbergmandje
* 5 punt veiligheidsgordel
* Incl. stoelverkleiner

Ik vind dat het niet echt waard hoor
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 17:43:49 #260
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69672309
hij kost 109 euro, en de meerwaarde tov de stoel van ikea, :

* Groot afneembaar en verstelbaar eetblad
* Handige wieltjes
* In hoogte verstelbaar (6 posities)
* 3 standen verstelbare rugleuning (incl. slaapstand)
* Makkelijk en klein inklapbaar
* Makkelijk op te bergen
* Inclusief opbergmandje
* 5 punt veiligheidsgordel
* Incl. stoelverkleiner

oa door de verstelbare rugleuning lijkt deze stoel mij 100 keer comfortabeler dan die van de ikea. (voor het kind dan he )

pi_69672329
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:41 schreef MamsX het volgende:
Ik vind dat het niet echt waard hoor
Jij niet, maar andere mensen kennelijk wel
pi_69672334
110 euro valt nog mee, Manlief wil de Bloom Fresco. die is een tikkeltje duurder. Maar ja het interieur wil ook wat
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 17:44:28 #263
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69672338
mamsx was me voor

pi_69672528
Ik vind het een mooie stoel! Hij ziet er hip uit.
pi_69672607
Ik vind 'm ook mooi. En ik heb zelf ook wel de neiging om (te) dure dingen te kopen voor mijn kind
Meestal kan ik die neiging goed bedwingen en gelukkig hebben wij al een kinderstoel
pi_69672627
Leuke stoel!

Wij hebben sinds kort deze

Eerst hadden we een houten kinderstoel, maar die vond ik niet fijn met schoonmaken e.d. Deze vind ik echt wel leuk en fijn.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 17:59:58 #267
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69672747
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:54 schreef Jore het volgende:
Ik vind 'm ook mooi. En ik heb zelf ook wel de neiging om (te) dure dingen te kopen voor mijn kind
Meestal kan ik die neiging goed bedwingen en gelukkig hebben wij al een kinderstoel
ik hoef bijna niets te kopen ik heb alles gekregen, tot en met de box + inhoud en kleertjes tot hij anderhalf jaar oud is, toe. deze keer dat ik dan wel wat koop, mocht ik van mezelf ook wel wat moois kopen voor hem

pi_69672833
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:44 schreef DJMO het volgende:
mamsx was me voor
MamsX sneller dan het licht.
dus vecht als een man en geef je over en zwicht!
pi_69672860
wieltjes is voor ons geen optie met die rauwdouwer van ons.....
we hebben gewoon zo'n "stoeltje-op-tafeltje"-stoel. bevalt prima
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 18:05:54 #270
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69672895
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:03 schreef MamsX het volgende:

[..]

MamsX sneller dan het licht.
dus vecht als een man en geef je over en zwicht!
miauw, met mijn ogen dicht

pokemon liefhebber hier

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 18:07:39 #271
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69672938
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:04 schreef simmu het volgende:
wieltjes is voor ons geen optie met die rauwdouwer van ons.....
we hebben gewoon zo'n "stoeltje-op-tafeltje"-stoel. bevalt prima
die zijn te vergrendelen he, hij blijft ook op zijn plaats staan, tenzij je hem kantelt en dan verplaatst.

pi_69672996
Ik snap overigens wel waarom mensen een fijne kinderstoel willen, maar ze zit er hier erg kort in en als ze zit dan gebruikt ze de rugleuning niet, nooit gedaan.. Dus ik ging teveel af op mijn dame

(toen ik zwanger was heb ik pokemon diamond uitgespeeld teveel tijd over )
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 18:13:47 #273
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69673092
owja:

proberen te kruipen, vol frustratie omdat je het nog niet kan

gelukkig kan hij ook lol hebben

woensdag 3 juni 2009 @ 18:29:07 #274
114177 Diaan73
pi_69673501
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:54 schreef Igraine het volgende:
Leuke stoel!

Wij hebben sinds kort deze
[ afbeelding ]

Eerst hadden we een houten kinderstoel, maar die vond ik niet fijn met schoonmaken e.d. Deze vind ik echt wel leuk en fijn.
Fijn om te horen dat deze fijn is, ik twijfel er nog over deze maar dan met oranje en blauw of gewoon de ikeastoel eerst proberen. Nog maar even over nadenken, we hebben nog tijd....

JJ

DJMO die je nu krijgt, is erg mooi hoeveel zijn de verzendkosten?

Peaceman is aan het honkballen op de WII en Lennon zit in de wipstoel ervoor te kijken en schaterlacht het soms uit.
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 18:57:42 #275
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69674341
tientje diaan

pi_69675480
Koen drinkt uit een rietje zoo schattig
En ik was vanmiddag bij een vriendin en die heeft een hele glimmende oven en hij zag zich zelf en gaf zich zelf een kusje hahaha
  woensdag 3 juni 2009 @ 19:49:46 #277
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_69676295
Oh wat lief LL (nou ja, Koen natuurlijk)...
Ik heb de Ikea stoel bij LL gezien, wij doen het op dit moment nog zonder kinderstoel... gaan na onze vakantie overmorgen lekker een weekje naar Center Parcs wel eens verder kijken... Helaas is de Ikea niet echt heel in de buurt (een uur rijden) dus ik denk dat we wel verder kijken bij babyzaken.
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_69676443
Kinderstoel is alleen handig als hij goed blijft zitten toch?
Hij snapt er niks van trouwens, hoe hij moet eten van een lepeltje. Van het weekend weer verder proberen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 20:29:04 #279
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69677691
hij moet idd wel redelijk kunnen zitten met steun ingrid. Jan doet dat al wel, al zal ik hem er niet te lang in zetten natuurlijk

wat goed van koen LL

woensdag 3 juni 2009 @ 20:39:43 #280
114177 Diaan73
pi_69678054
DJMO in die van jou kan hij toch ook half liggen? Ben wel erg benieuwd hoe die je bevalt...

LL, wat goed van Koen Zo schattig om te zien die kleintjes die met rietje drinken.
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 21:40:56 #281
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69680651
hij heeft ook een slaapstand idd diaan ik zal een beoordeling schrijven voor je, inclusief foto's

pi_69680705
waarom zou je een slaapstand willen op je kinderstoel
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 21:50:33 #283
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69681079
mjah, ik kan me voorstellen dat als je aan het koken bent, en je hebt hem in de kinderstoel bij je staan, en hij doezelt weg, je hem even in de slaapstand kan zetten p_iglet. zodat hij niet voorover kukelt, en je hem er ook niet uit hoeft te tillen en naar bed hoeft te dragen (onhandig mss ivm pannen op het gasfornuis etc)

pi_69681487
Maar een kind hoort te slapen in bed, hier wel in ieder geval.
Ik zal haar dan uit de stoel halen en op bed leggen.
En hervat het koken later wel, of maak het af terwijl ze even rust.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 juni 2009 @ 22:08:30 #285
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69681866
die stelregel hanteer ik zelf ook mamsx, en wel zo strak dat jan in de box niet eens kan slapen, hij ligt dan echt te vechten tegen zijn slaap tot ik hem in bed leg (gebeurt vrijwel nooit, ik leg hem op vaste tijden op bed, en soms wat eerder als hij moe is)

enfin, ik vind het niet zo heel erg als hij even doezelt in de stoel, terwijl ik sta te koken bv. die vijf of tien minuutjes dat ik met het vlees bezig ben. soms hebben ze ook gewoon momenten dat ze weigeren in bed te slapen, en zakken dan wel weg in de draagdoek/kinderwagen/box/wipstoeltje. ik zie niet in waarom in de kinderstoel dan ook niet, een paar minuutjes. (het moet wel doezelen blijven overigens, geen vast diep slapen natuurlijk, want dan leg ik wel alles weg om hem op bed te leggen.

woensdag 3 juni 2009 @ 23:10:09 #286
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_69684645
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 21:42 schreef p_iglet het volgende:
waarom zou je een slaapstand willen op je kinderstoel
Tja het is ook niet echt bedoelt als slaapstand, maar meer een soort wat naar achter liggen/kantelen als kindjes nog niet goed kunnen zitten en waarom dat handig is.... ik krijg nogal snel last van mijn rug mijn moeder ook dus in de wipstoel een hapje geven is geen optie dat is te laag.
Wipstoel op tafels is niet veilig en tja mijn tafel moet nog langer mee en een wipstoel geeft nou eenmaal krassen, en wat te denken van een bijna 2 jarig meisje dat die wipstoel wel eens van tafel af kan duwen/trekken.

Ik vind het trouwens een mooie stoel DJMO! Mooie print ook op de bekleding.

Wij hebben dus een geuther champ in koloniaal kleur met kantel standje, en hij kan zakken tot salontafel hoogte. geuther Champ plaatje zoals je kan zien hebben wij nog meer uitgegeven aan een stoel
En dan nog te bedenken dat ik een oudere uitvoering van die van DJMO aan mijn moeder heb gegeven omdat Isa daar 2 dagen per week is
Mama van Isa en Ties
pi_69684843
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:31 schreef Pyttpytt het volgende:
(behalve het design)
En ik vind hem echt lelijk.
pi_69685814
aha ok, eten geven in een wipstoel hebben wij ook nooit gedaan, maar goed we zijn dan ook niet van de hapjes/potjes....
als kindjes nog naar achter gekanteld moeten als ze te eten krijgen zijn ze mijn inziens nog niet toe aan ander eten (uitzondigeren daargelaten), maar goed dat is mijn mening

voor degene die blij zijn met hun slaapstand, veel plezier ermee

over de prijs van kinderstoelen mag ik niets zeggen want hier hebben we een nieuwe triptrap gekocht. Dat si dus ook goed prijzig, maar vind het vooral erg fijn dat hij goed aan de tafel kan zodat Pepijn gezellig mee kan eten.
Die tripptrapp bevalt hier echt super!!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 juni 2009 @ 07:42:44 #289
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69690043
triptrap heb ik even over gedacht, maar die vind ik dus lelijk. veel te straklijnig zeg maar. daarnaast kan ik hem hier ook niet kwijt, die topmark kan ik nog opvouwen en wegzetten. een triptrap doe je dat niet zomaar.

enfin, ik ga kleintje uit bed halen, die ligt klaarwakker met slapie te spelen. zijn fles staat al aan. en straks even langs de dokter, mijn verkoudheid begint zich nu op mijn oor te richtenzit verstopt en dicht. met slaolie druppelen werkt dus voor geen kant, waarschijnlijk moet de assistente het even uitspuiten ofzo

pi_69690129
Ik vind de triptrap wel leuk
Maar wij hebben hier één of ander groen gevaarte wat we gekregen hebben en die érg handig is.
Ook hebben de IKEA opklapkinderstoel voor erbij (wel handig met 2 oppaskinderen) die bevalt eigenlijk ook wel goed. Alleen jammer dat je hem niet vast kan zetten in de opklapstand.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 juni 2009 @ 08:02:08 #291
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69690205
jan krijgt zichzelf vooruit op zijjn buik met duwen, trekken, beentjes onder zich trekken en dan met zijn koppie op zijn armen zich afzetten.. hij komt vooruit in ieder geval, het gaat langzaam.. maar hey: hardlopers zijn doodlopers zeggen ze

pi_69690407
geoeimorgen, baby slaapt nog. Het was kwart over vijf vanmorgen (dag daarvoor was het drie uur)
Wij moeten nu echt naar maatje 68 broekjes want 62 is echt te kort. Maar nou heb ik een heel leuk (tweedehands) broekje van de Hema maat 68 past perfect in de lengte, bij de taille kan er nog een Seb bij Zal eens kijken of mijn mams er knoopsgat elastiek in de band kan zetten. Is dat bij alle Hema broekjes zo? (ruim in de taille)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 juni 2009 @ 08:25:30 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69690465
ik zou het niet weten estrys, ik heb geen broekjes van de hema fijn dat seb langer sliep dan normaal

pi_69690714
Ik heb wel hemabroekjes, ook in maat 68 en die zitten bij mijn spriet goed
  donderdag 4 juni 2009 @ 09:24:40 #295
114177 Diaan73
pi_69691557
Met Twan had ik een triptrap, ik heb hem nooit erg handig gevonden.....
Wij willen ook een stoel die makkelijk weg te zetten is, maar ik zal binnenkort eens met Peaceman gaan rondneuzen.

Estrys, ik heb nog geen broekjes maat 68 van de Hema volgens mij.

Lennon heeft vannacht weer doorgeslapen en tot kwart over 7 vanaf half 8 gisterenavond, om half 8 fles gehad en om kwart over 8 weer naar bed en hij ligt nu nog lekker te slapen....
Make love, not war ☮
pi_69691595
Ik had ook een hema broekje gekocht (was een maatje 68) maar er zat geen verstelbaar elastiek in. Leuk maar daar konden idd ook nog 2 kindjes bij. Zo zonde hij heeft hem nooit aangehad. Heb hem wel bewaard (evt voor een volgende en kan ik op tijd mijn mams inschakelen )
  donderdag 4 juni 2009 @ 09:40:55 #297
114177 Diaan73
pi_69691961
Ow we hadden het laatst over zonnebrandcreme voor baby's hier, dit las ik vanmorgen in de Mama:
quote:
Omdat een babyhuid erg gevoelig is, wordt het afgeraden om baby's onder de 12 maanden bloot te stellen aan de zon. Onder een parasol kan wel, maar bedenk dat zonlicht via weerkaatsing uiteindelijk tot bij je baby terechtkomt. Tot 6 maanden wordt het gebruik van zonnebrand afgeraden, omdat nog niet bekend is of mogelijke schadelijke stoffen uit de zonnebrand in de babyhuid doordringen. Komt je baby toch in de zon (ook onder een parasol), beperkt het smeren dan tot het gezicht, bescherm de rest van zijn lichaam met kleding. Gebruik ongeparfumeerde zonnebrand die de natuurlijke stof zink- of titaniumdioxide bevat in plaats van de nanotechnologie waar tegenwoordig gebruik van wordt gemaakt.
Alsof je met 30 graden je kind een lange broek en shirt met lange mouwen aan doet
Make love, not war ☮
  donderdag 4 juni 2009 @ 10:11:23 #298
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69692764
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 09:24 schreef Diaan73 het volgende:
Met Twan had ik een triptrap, ik heb hem nooit erg handig gevonden.....
Wij willen ook een stoel die makkelijk weg te zetten is, maar ik zal binnenkort eens met Peaceman gaan rondneuzen.

Estrys, ik heb nog geen broekjes maat 68 van de Hema volgens mij.

Lennon heeft vannacht weer doorgeslapen en tot kwart over 7 vanaf half 8 gisterenavond, om half 8 fles gehad en om kwart over 8 weer naar bed en hij ligt nu nog lekker te slapen....
Mag ik vragen waarom je hem niet handig vond? Wij hebben hem nl al klaar staan voor over een half jaar ofzo
Niet mieten! Door gieten!
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:03:43 #299
114177 Diaan73
pi_69694329
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 10:11 schreef seilram het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom je hem niet handig vond? Wij hebben hem nl al klaar staan voor over een half jaar ofzo
Het is alweer 7 jaar geleden, maar wat ik mij kan herinneren vond ik hem erg log/zwaar en ik miste toch ook het blad ervoor. Als ze groter zijn, is het wel leuk aan tafel eten maar als ze kleiner zijn, toch handiger om een blad ervoor te hebben. Maar het is heel erg persoonlijk hoor. Er zijn ook genoeg mensen die de triptrap nooit meer zouden willen missen. Het is maar hoe je het zelf ervaart.
Make love, not war ☮
pi_69694577
elindepelin gaat maar mooi in een ikeakinderstoel oid.
ik wil niet weten wat voor schade ze aan gaat richten met Rapley
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')