mijn nicht haar twee dochters, vonden buikliggen ook maar niets, hebben het rollen en doorrollen volledig overgeslagen. oudste is nu 5 of zes (quote:Op woensdag 3 juni 2009 09:39 schreef peterfan het volgende:
Wees er mij blij om DJMO. Mijn zoontje wil absoluuuuuuuut niet op zijn buik. Hij kan prima zitten en tegenwoordig ook al goed staan, maar doordat hij dus nooit op zijn buik ligt/lag, kan hij niet zelf in zitpositie komen en gaat ook nog niet kruipen... ik maak me er af en toe wel zorgen over!![]()
En volgens mij kan buikslapen als ze iets "ouder" zijn toch niet zo veel kwaad?
tik tik tikquote:Op woensdag 3 juni 2009 09:51 schreef Estrys het volgende:
Seb heeft trouwens al sinds maandag niet meer gepoept. Nou doet hij dat wel vaker en vervolgens zit hij tot aan zijn schouders in de poep. Gisterochtend bracht ik hem naar het KDV met de mededeling hij heeft sinds gister niet meer gepoept dus het kan wel eens veel zijn. Gisteren bij het ophalen stond in zijn boekje "Seb heeft nog steeds niet gepoept..." Dus ik denk nou vanavond dan, bij omaMaar nee en vannacht ook niet dus vanmorgen weer naar het kdv met de mededeling: hij heeft nog steeds niet gepoept. en extra kleren meegegeven. Het is een beetje net als met zo'n bal met een waterballon die je over moet gooien en een keer gaat knappen
Ben benieuwd straks.
Bijna 11 maanden al.... hij trekt zich wel op aan handen, de box of zijn bedje maar heeft nog net niet genoeg kracht om dan helemaal tot staan te komen. Hij schuift wel een klein beetje op zijn billen, naar achter en in een rondje..quote:Op woensdag 3 juni 2009 09:45 schreef DJMO het volgende:
[..]
mijn nicht haar twee dochters, vonden buikliggen ook maar niets, hebben het rollen en doorrollen volledig overgeslagen. oudste is nu 5 of zes () en de jongste ruim tien maanden, die kruipt nu wel, trekt zichzelf vanuit ruglig naar zit, en zo verder
kweet niet hoe oud de jouwe is?
Seb slaapt nu altijd op zijn zij, zo gaat hij zelf liggen. Nou ja prima. En dan in zijn armen twee van die knuffeldoekjes en vaak ook nog een spuugdoekjequote:Op woensdag 3 juni 2009 09:34 schreef DJMO het volgende:
het zou mij niets verbazen als jan een buikslaper gaat worden straks. als ik hem 's avonds naar bed breng probeert hij steeds op zijn buik te draaien om te kijken wat er achter hem gebeurt, en hoevaak ik hem overdag ook zijn rug leg, hij ligt binnen enkele seconden weer op zijn buik ...
Mila is 7 weken te vroeg geboren en mocht na 18 dagen ziekenhuis naar huis. Met de mededeling dat de nachtvoeding niet meer nodig was, nou mooi wel dus. Met de hoeveelheid voeding hebben we echt moeten zoeken, goed kijken naar wat ze aangaf.quote:Op woensdag 3 juni 2009 09:09 schreef seilram het volgende:
Tex, dat hebben ze 23 mei meegegeven. Ik moest de eerste 3 dagen 7 x 50 cc en daarna 7 x 60 cc. Hij zit hier nu dus op sinds vorige week dinsdag. Ik heb nog gevraagd: wanneer gaat de voeding weer verder omhoog? En dat zou ik vrijdag 5 juni bij de kinderarts horen. Misschien moet ik het ziekenhuis anders vast even bellen idd om te vragen of dat wel klopt, want hij komt nu vaak om de 2,5 uur al om te eten.
(zou het ook aan mijn moedermelk kunnen liggen... die lijkt sinds gisteren echt zo waterig, heel anders dan eerst, toen leek het wel wat dikker).
Das balen marlieske!quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:24 schreef marlieske het volgende:
Ik moest vandaag met Ties naar het CB, maar over autostoelen gesproken.... de mijne staat nog bij mijn moeder in de auto, en mijn man heeft de andere op zijn achterbank.... dus ik sta met 2 fris gewassen kinders aan mijn auto.... kan ik niet weg!![]()
Nu komt mijn mans stagiair de auto stoel brengen... maar ik heb toch maar ff het CB gebeld en de afspraak naar morgen verzet anders moeten we mss een uur wachten voor we aan de beurt zijn of komen we voor niets.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:39 schreef bixister het volgende:
binnenkort nog een nijntjeboot-overhandigings-afspraak erbij!...
Jaar: 52 weken, half jaar 26 weken is makkelijkerquote:Op woensdag 3 juni 2009 14:03 schreef maffemuts het volgende:
/uitlurkstand komt
Ingrid sprongetjes zijn vervelend, maar ze gaan echt over
Kleurdoos, Als een maand exact 4 weken zou hebben (6x4=24) zou je berekening kloppen, echter een maand heeft gemiddeld 4,3 weken en zo is het dus 6x4,3=26 weken
/lurkstand
Van 17-19 wekenquote:Op woensdag 3 juni 2009 14:05 schreef Diaan73 het volgende:
Hebben ze met bijna 19 weken ook een sprongetje? Lennon is de laatste dagen ook wat onrustiger, wil wat minder goed slapen, vooral smorgens, is wat vroeger wakker en was vannacht ook weer eventjes wakker om half 2.
Vanaf dat ze een beetje kunnen zitten en vast voedsel mogen is het wel heel handig, hier werd hij vanaf 6 maanden gebruikt, maar L. kon ook wel vlot zittenquote:Op woensdag 3 juni 2009 14:43 schreef Raissa het volgende:
vanaf wanneer is het eigenlijk handig zo'n kinderstoel te hebben?
weet ikquote:Op woensdag 3 juni 2009 14:03 schreef maffemuts het volgende:
/uitlurkstand komt
Ingrid sprongetjes zijn vervelend, maar ze gaan echt over
Kleurdoos, Als een maand exact 4 weken zou hebben (6x4=24) zou je berekening kloppen, echter een maand heeft gemiddeld 4,3 weken en zo is het dus 6x4,3=26 weken
/lurkstand
quote:Op woensdag 3 juni 2009 14:08 schreef Estrys het volgende:
sprongetjes... als nog 1 iemand tegen mij zegt: 'is het geen sprongetje ?'Ik sta niet voor mezelf in.
Ah, nog geen haast dusquote:Op woensdag 3 juni 2009 14:45 schreef freecell het volgende:
[..]
Vanaf dat ze een beetje kunnen zitten en vast voedsel mogen is het wel heel handig, hier werd hij vanaf 6 maanden gebruikt, maar L. kon ook wel vlot zitten
Dat doe ik ook. Ja, ik geef hem die voeding ook. Het is simpel, als hij wil eten, dan krijgt hij eten. Ik vond dat schema al zo vreemd. Hoe kan een baby nog iedere keer precies om de 3 uur honger hebben. Maar goed, in het ziekenhuis kreeg hij tuurlijk grotendeels via een sonde voeding, dus kwamen ze om de 3 uur langs.quote:Op woensdag 3 juni 2009 09:46 schreef freecell het volgende:
En Marlies? Ik zou gewoon een ritme aan gaan houden van: slapen, wakker, eten, even spelen en weer slapen. En dan 's nachts alles kalm en rustig houden en niet spelen, licht gedempt houden.
Dan leert hij vanzelf wat nacht is, want een nachtvoeding heeft hij echt nog wel nodig! Moet je nou kijken hoe klein hij nog is!
Ahá. Dat verklaart wel het één en anderquote:
Ja dat ken ik, kontje omhoog en dan een soort schoolslag erbij met de benenquote:Op woensdag 3 juni 2009 15:52 schreef Kleurdoos het volgende:
idd.. als vriendinnen van me dat zeggen geef ik ze ook een pets..niets te weinig melk. Doorvoeden jij![]()
Mijn dochter begint de grondbeginselen van t kruipen door te krijgen geloof ik.. ze ligt hier als een debiele kikker heen en weer te kronkelen
quote:Beste Monique,
Ja, hoor de kinderstoel Topmark Magic kunnen wij nog wel leveren. En
uiteraard zonder extra kosten.
Wij zullen de kinderstoel morgen met TNT-post naar u versturen. De
verwachting is dat u de zending dan zaterdag of maandag in huis heeft.
Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest en wens u nog een prettige dag.
Met vriendelijke groet,
Pauline Drinkwaard
ik hoef bijna niets te kopenquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:54 schreef Jore het volgende:
Ik vind 'm ook mooi. En ik heb zelf ook wel de neiging om (te) dure dingen te kopen voor mijn kind
Meestal kan ik die neiging goed bedwingen en gelukkig hebben wij al een kinderstoel
miauw, met mijn ogen dichtquote:Op woensdag 3 juni 2009 18:03 schreef MamsX het volgende:
[..]
MamsX sneller dan het licht.
dus vecht als een man en geef je over en zwicht!
die zijn te vergrendelen he, hij blijft ook op zijn plaats staan, tenzij je hem kantelt en dan verplaatst.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:04 schreef simmu het volgende:
wieltjes is voor ons geen optie met die rauwdouwer van ons.....
we hebben gewoon zo'n "stoeltje-op-tafeltje"-stoel. bevalt prima
Fijn om te horen dat deze fijn is, ik twijfel er nog over deze maar dan met oranje en blauw of gewoon de ikeastoel eerst proberen. Nog maar even over nadenken, we hebben nog tijd....quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:54 schreef Igraine het volgende:
Leuke stoel!
Wij hebben sinds kort deze
[ afbeelding ]
Eerst hadden we een houten kinderstoel, maar die vond ik niet fijn met schoonmaken e.d. Deze vind ik echt wel leuk en fijn.
Tja het is ook niet echt bedoelt als slaapstand, maar meer een soort wat naar achter liggen/kantelen als kindjes nog niet goed kunnen zitten en waarom dat handig is.... ik krijg nogal snel last van mijn rug mijn moeder ook dus in de wipstoel een hapje geven is geen optie dat is te laag.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:42 schreef p_iglet het volgende:
waarom zou je een slaapstand willen op je kinderstoel
En ik vind hem echt lelijk.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:31 schreef Pyttpytt het volgende:
(behalve het design)
Alsof je met 30 graden je kind een lange broek en shirt met lange mouwen aan doetquote:Omdat een babyhuid erg gevoelig is, wordt het afgeraden om baby's onder de 12 maanden bloot te stellen aan de zon. Onder een parasol kan wel, maar bedenk dat zonlicht via weerkaatsing uiteindelijk tot bij je baby terechtkomt. Tot 6 maanden wordt het gebruik van zonnebrand afgeraden, omdat nog niet bekend is of mogelijke schadelijke stoffen uit de zonnebrand in de babyhuid doordringen. Komt je baby toch in de zon (ook onder een parasol), beperkt het smeren dan tot het gezicht, bescherm de rest van zijn lichaam met kleding. Gebruik ongeparfumeerde zonnebrand die de natuurlijke stof zink- of titaniumdioxide bevat in plaats van de nanotechnologie waar tegenwoordig gebruik van wordt gemaakt.
Mag ik vragen waarom je hem niet handig vond? Wij hebben hem nl al klaar staan voor over een half jaar ofzoquote:Op donderdag 4 juni 2009 09:24 schreef Diaan73 het volgende:
Met Twan had ik een triptrap, ik heb hem nooit erg handig gevonden.....![]()
Wij willen ook een stoel die makkelijk weg te zetten is, maar ik zal binnenkort eens met Peaceman gaan rondneuzen.
Estrys, ik heb nog geen broekjes maat 68 van de Hema volgens mij.
Lennon heeft vannacht weer doorgeslapen en tot kwart over 7vanaf half 8 gisterenavond, om half 8 fles gehad en om kwart over 8 weer naar bed en hij ligt nu nog lekker te slapen....
![]()
Het is alweer 7 jaar geleden, maar wat ik mij kan herinneren vond ik hem erg log/zwaar en ik miste toch ook het blad ervoor. Als ze groter zijn, is het wel leuk aan tafel eten maar als ze kleiner zijn, toch handiger om een blad ervoor te hebben. Maar het is heel erg persoonlijk hoor. Er zijn ook genoeg mensen die de triptrap nooit meer zouden willen missen. Het is maar hoe je het zelf ervaart.quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:11 schreef seilram het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je hem niet handig vond? Wij hebben hem nl al klaar staan voor over een half jaar ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |