abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69662816
oh
pi_69662849
26 weken, sprongetje it is Donderwolkweek! Duurt nog maximaal een week, dan is het weer over
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:03:17 #228
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_69664316
/uitlurkstand komt
Ingrid sprongetjes zijn vervelend, maar ze gaan echt over
Kleurdoos, Als een maand exact 4 weken zou hebben (6x4=24) zou je berekening kloppen, echter een maand heeft gemiddeld 4,3 weken en zo is het dus 6x4,3=26 weken
/lurkstand
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:05:19 #229
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69664373
Hebben ze met bijna 19 weken ook een sprongetje? Lennon is de laatste dagen ook wat onrustiger, wil wat minder goed slapen, vooral smorgens, is wat vroeger wakker en was vannacht ook weer eventjes wakker om half 2.

Mooie stoel DJMO, ik ben ook over een stoel aan het nadenken en twijfel nog over welke, een houten? een triptrap maar die vind ik niet handig omdat daar geen blad voorzit een kunststof?... mn moeder heeft thuis zo'n goedkope van de IKEA en die is best handig maar te simpel voor heel veel gebruik denk ik.

ik vind deze wel erg en helemaal onze kleurtjes. Zelfde als die van DJMO maar dan andere kleurtjes volgens mij, dus ik hoor graag van je hoe deze jullie bevalt!!
Make love, not war ☮
pi_69664457
sprongetjes... als nog 1 iemand tegen mij zegt: 'is het geen sprongetje ?' Ik sta niet voor mezelf in.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_69664492
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:03 schreef maffemuts het volgende:
/uitlurkstand komt
Kleurdoos, Als een maand exact 4 weken zou hebben (6x4=24) zou je berekening kloppen, echter een maand heeft gemiddeld 4,3 weken en zo is het dus 6x4,3=26 weken
/lurkstand
Jaar: 52 weken, half jaar 26 weken is makkelijker
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:05 schreef Diaan73 het volgende:
Hebben ze met bijna 19 weken ook een sprongetje? Lennon is de laatste dagen ook wat onrustiger, wil wat minder goed slapen, vooral smorgens, is wat vroeger wakker en was vannacht ook weer eventjes wakker om half 2.
Van 17-19 weken
pi_69664496
Pfff stom sprongetje dan! Ik wil mijn lieve tevreden, goed slapende baby terug!
Maar dan vind ik dat er iets tegenover moet staan heur! Dat hij snapt hoe hij op zn moet om iets te pakken bijvoorbeeld.
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:13:08 #233
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69664580
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:09 schreef freecell het volgende:

Van 17-19 weken
Nog even een weekje volhouden dus normaal merk je het nooit bij hem...
Make love, not war ☮
pi_69664939
Diaan, wij hebben de Geuther kinderstoel. Lijkt qua vormgeving op de triptrap, maar dan met blad want dat wilde ik ook graag (en blijkt ook heel handig!).
pi_69665574
vanaf wanneer is het eigenlijk handig zo'n kinderstoel te hebben?
pi_69665645
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:43 schreef Raissa het volgende:
vanaf wanneer is het eigenlijk handig zo'n kinderstoel te hebben?
Vanaf dat ze een beetje kunnen zitten en vast voedsel mogen is het wel heel handig, hier werd hij vanaf 6 maanden gebruikt, maar L. kon ook wel vlot zitten
pi_69665680
Wij hebben een kinderstoel nog van Kim die daar op lijkt. Alleen nog lang niet nodig hier.
pi_69665693
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:03 schreef maffemuts het volgende:
/uitlurkstand komt
/lurkstand
weet ik ik had tylers leeftijd verkeerd ingeschat want ik verwar ingrid altijd met een ander
pi_69665726
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:08 schreef Estrys het volgende:
sprongetjes... als nog 1 iemand tegen mij zegt: 'is het geen sprongetje ?' Ik sta niet voor mezelf in.

jij hebt vast ook je sprongetjes
pi_69665896
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:45 schreef freecell het volgende:

[..]

Vanaf dat ze een beetje kunnen zitten en vast voedsel mogen is het wel heel handig, hier werd hij vanaf 6 maanden gebruikt, maar L. kon ook wel vlot zitten
Ah, nog geen haast dus
pi_69665971
Hier ook vanaf zes maanden
pi_69666060
Wij hebben zo'n simpele stoel van de Ikea. Echt ik heb allerlei stoeltjes gebruikt/gekregen/uitgeprobeerd maar ik vind dit toch wel de meest ideale stoel om Koen eten in te geven.
Het bijbehorende blad kan er makkelijk op en af. en de pootjes kunnen uit elkaar dus je kan het zelfs makkelijk meenemen. Verder een nat doekkie erover en het is helemaal schoon.
pi_69666375
Ik heb ook die van de Ikea en ik ben er ook zeer tevreden over, ze zit er ook gewoon lekker in
  woensdag 3 juni 2009 @ 15:34:10 #244
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69667344
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 09:46 schreef freecell het volgende:
En Marlies? Ik zou gewoon een ritme aan gaan houden van: slapen, wakker, eten, even spelen en weer slapen. En dan 's nachts alles kalm en rustig houden en niet spelen, licht gedempt houden.
Dan leert hij vanzelf wat nacht is, want een nachtvoeding heeft hij echt nog wel nodig! Moet je nou kijken hoe klein hij nog is!
Dat doe ik ook. Ja, ik geef hem die voeding ook. Het is simpel, als hij wil eten, dan krijgt hij eten. Ik vond dat schema al zo vreemd. Hoe kan een baby nog iedere keer precies om de 3 uur honger hebben. Maar goed, in het ziekenhuis kreeg hij tuurlijk grotendeels via een sonde voeding, dus kwamen ze om de 3 uur langs.

Tex, ik heb in het ziekenhuis bv geprobeerd. Dat ging eerst niet, omdat Joep er geen kracht voor had. Langzaam begon hij te drinken . Ik heb al die tijd gekolfd. Niet veel, iedere keer dus ongeveer 40 ml. Toen Joep eenmaal goed en flink begon te zuigen lag hij op 1 borst vaak 20 minuten kei hard te werken. Als ik hem dan ging wegen had hij precies die 20 ml op. Als ik ging nakolven, kwam er ook vaak niet meer dan een paar druppels uit mijn borst. Dit heb ik zo een paar dagen aangekeken en ik vond het zo naar om Joep zo hard te zien werken om net die 20 ml eruit te halen, dat ik toen heb besloten om over te stappen op de fles.

Ik weet niet meer wie het zei over het fingerfeeden, maar zo hebben we in het ziekenhuis Joep leren zuigen inderdaad. Ik geef bv met een tepelhoedje omdat Joep anders mijn tepel niet goed pakt. Ik heb al contact gehad met een lactatiedeskundige (3 keer). Zij gaf aan dat de tepel - speen verwarring minimaal is omdat hij een tepelhoedje gewend is. Mijn toeschietreflex is prima. Zodra ik het kolf apparaat erop zet dan begint het te lopen, maar na 5 minuten lijkt het op te zijn.

Joep leg ik ongeveer 2 keer per dag aan. Niet echt voor de voeding. Hij krijgt alle 7 voedingen met de fles, maar meer voor zijn zuigbehoefte en als hij nog wat "extra's" lust.
Niet mieten! Door gieten!
pi_69667554
zo te lezen doe je het allemaal prima hoor Ziekenhuis met die rare schema's. Volgens mij kijken ze daar niet naar het kind maar trekken ze gewoon het standaard schema uit de kast en geven ze je dat mee.
pi_69667977
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:09 schreef freecell het volgende:

Van 17-19 weken
Ahá. Dat verklaart wel het één en ander
Hier is het ineens 's avonds brullen bij het naar bed gaan en overdag wordt er ook niet al te veel geslapen. 's Nachts gaat het na een paar nachten prut weer wat beter

Seilram, je hebt nu ongeveer 10 adviezen gekregen over bv/kv/ritmes/e.d. en ik kan me voorstellen dat het je duizelt inmiddels. Misschien is het handig om een vrijwiligger van de LLL of VBN te bellen (zie www.borstvoeding.com) of een lactatiekundige in te schakelen. Ik denk dat je niet moet wachten tot je bij de kinderarts bent geweest. Borstvoeding mag op verzoek, ook bv uit de fles, en dat zou ik bij zo'n mini als Joep ook zeker doen! Trek er eens een (of meer) dag(en) voor uit om de bv goed op gang te brengen door lekker samen in bed te gaan liggen, zoveel mogelijk huidcontact en dan voeden voeden voeden voeden. Ook 's nachts! Om de 2 of 2,5 uur voeden is echt helemaal niet raar bij zo'n kleintje, vaker mag ook. Het kost waarschijnlijk een hoop energie maar dan heb je wel de grootste kans van slagen.

Ik vind het altijd zo zonde als bv mislukt door slechte adviezen van verplegend personeel, artsen e.d.. Hierdoor ontstaat dus het vaakgehoorde 'ik had te weinig melk' of 'er zat te weinig voeding in mijn melk'. Dat is bijna nooit aan de orde, wat er vaak aan schort is onvoldoende kundige begeleiding tijdens de eerste weken.
pi_69668031
Hm je hebt net gepost terwijl ik nog aan het schrijven was, nouja. Ik zou iig een lactatiekundige inschakelen in jouw geval.
pi_69668146
idd.. als vriendinnen van me dat zeggen geef ik ze ook een pets..niets te weinig melk. Doorvoeden jij

Mijn dochter begint de grondbeginselen van t kruipen door te krijgen geloof ik.. ze ligt hier als een debiele kikker heen en weer te kronkelen
pi_69668373
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:52 schreef Kleurdoos het volgende:
idd.. als vriendinnen van me dat zeggen geef ik ze ook een pets..niets te weinig melk. Doorvoeden jij

Mijn dochter begint de grondbeginselen van t kruipen door te krijgen geloof ik.. ze ligt hier als een debiele kikker heen en weer te kronkelen
Ja dat ken ik, kontje omhoog en dan een soort schoolslag erbij met de benen
pi_69669389
uhuh..heel charmant
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')