quote:
Op woensdag 3 juni 2009 09:46 schreef freecell het volgende:En Marlies? Ik zou gewoon een ritme aan gaan houden van: slapen, wakker, eten, even spelen en weer slapen. En dan 's nachts alles kalm en rustig houden en niet spelen, licht gedempt houden.
Dan leert hij vanzelf wat nacht is, want een nachtvoeding heeft hij echt nog wel nodig! Moet je nou kijken hoe klein hij nog is!
Dat doe ik ook. Ja, ik geef hem die voeding ook. Het is simpel, als hij wil eten, dan krijgt hij eten. Ik vond dat schema al zo vreemd. Hoe kan een baby nog iedere keer precies om de 3 uur honger hebben. Maar goed, in het ziekenhuis kreeg hij tuurlijk grotendeels via een sonde voeding, dus kwamen ze om de 3 uur langs.
Tex, ik heb in het ziekenhuis bv geprobeerd. Dat ging eerst niet, omdat Joep er geen kracht voor had. Langzaam begon hij te drinken

. Ik heb al die tijd gekolfd. Niet veel, iedere keer dus ongeveer 40 ml. Toen Joep eenmaal goed en flink begon te zuigen lag hij op 1 borst vaak 20 minuten kei hard te werken. Als ik hem dan ging wegen had hij precies die 20 ml op. Als ik ging nakolven, kwam er ook vaak niet meer dan een paar druppels uit mijn borst. Dit heb ik zo een paar dagen aangekeken en ik vond het zo naar om Joep zo hard te zien werken om net die 20 ml eruit te halen, dat ik toen heb besloten om over te stappen op de fles.
Ik weet niet meer wie het zei over het fingerfeeden, maar zo hebben we in het ziekenhuis Joep leren zuigen inderdaad. Ik geef bv met een tepelhoedje omdat Joep anders mijn tepel niet goed pakt. Ik heb al contact gehad met een lactatiedeskundige (3 keer). Zij gaf aan dat de tepel - speen verwarring minimaal is omdat hij een tepelhoedje gewend is. Mijn toeschietreflex is prima. Zodra ik het kolf apparaat erop zet dan begint het te lopen, maar na 5 minuten lijkt het op te zijn.
Joep leg ik ongeveer 2 keer per dag aan. Niet echt voor de voeding. Hij krijgt alle 7 voedingen met de fles, maar meer voor zijn zuigbehoefte en als hij nog wat "extra's" lust.