abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69515908
het grote kleine babietjes topic deel 196

Babietjes

23 juni 2008: Junah, dochter van Libel
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte Jolein, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
06 juli 2008: Amber Mae, dochter van Llewella
14 juli 2008: Jade, dochter van Lunastar
18 juli 2008: Tim, zoon van Bright
25 juli 2008: Joyce Lynn, dochter van crumpet
26 juli 2008: Sewdou, zoon van Janena
02 augustus 2008: Caitlin, dochter van Lionheaad
04 augustus 2008: Cynthia, dochter van Speedy
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
06 augustus 2008: Evalynn Feline Kaidy, dochter van Mibos
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
17 augustus 2008: Leander, zoon van freecell en TARAraboemdijee
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
7 september 2008: Luca Roan Kris, zoon van DevilsChase
11 september 2008: Ben Maarten Lode, zoon van OooLizaooO
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
05 oktober 2008: Thijmen Jordin, zoon van Miffy1984
15 oktober 2008: Sanne, dochter van Marit1978
20 oktober 2008: Kevin, zoon van CrazyMoon
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
2 november 2008: Manouk, dochter van Jepali
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van Marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
24 november 2008: Daryl May, dochter van Igraine
06 december 2008: Thomas Pieter Jan Maurits Alexander, zoon van Reinhilde en nixxx
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van DolleMina
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
08 januari 2009: Odin Eos, zoon van juttertje
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai , zoon van iamredleader en Tinuviel
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweegvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
30 mei 2009: Jari Jesse, zoon van Angel-Eyez

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 01-06-2009 22:21:35 ]
pi_69515922
waar Ties doorslaapt, Freecell gaat kamperen, Hannah prikjes krijgt en JJ voetjes eet
pi_69516208
Tex, succes op het CB
  vrijdag 29 mei 2009 @ 09:17:53 #4
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69516351
En Elodie erg goed gegroeid is

Ties, goed gedaan hoor!!

Bla, van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk en volgend jaar al? Lekker snel, veel plezier met voorbereiden.

MamsX van harte gefelicteerd met de verjaardag van Xeleste

Tex, veel succes op het CB!!

Lennon heeft vannacht ook weer voor ons gewoondoorgeslapen Hij meldde zich pas weer om 7:10 uur vanmorgen maar nu stond Twan om 5:10 uur al op onze slaapkamer, maar bij me in bed genomen en weer in slaap gevallen
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 29 mei 2009 @ 09:19:30 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69516398
sterkte tex!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_69516520
Zieke beeb
Oorontsteking zo te zien, flink koorts. Ha even gebeld en ik moet om half 12 even terugbellen.
Nog even afwachten dat kamperen dus.
pi_69516539
Ow en Tex, veel succes! ik vond het zo zielig die eerste keer! (en de tweede keer, en de derde keer, ik ben een muts!)
pi_69516561
goed zo Ties Nou Marlieske we begrijpen je niet verkeerd hoor Ik vind de nachtelijke tripjes naar de magnetron wel vervelend. En dan hoor ik dus steeds: ja maar dat wist je vantevoren. Ja dat wist ik ook maar ik wist niet dat ik er zoveel moeite mee zou hebben om mijn bed uit te komen. En ik vind dat opstaan vervelend niet mijn kind. Die dingen moet je wel los van elkaar zien.

Seb heeft geslapen van half negen tot half vijf Binnenkort trekt hij de nacht door ik weet het zeker

De leidster van het KDV denkt dat hij een groeipurtje heeft want ze vond hem ineens zo groot lijken (en het gaat al zo hard)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_69517034
dat had ik gisteren.. zo van 'huh:? waar komen die vetkwabjes nou opeens vandaan':D
pi_69517461
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 09:41 schreef Kleurdoos het volgende:
dat had ik gisteren.. zo van 'huh:? waar komen die vetkwabjes nou opeens vandaan':D
dat had ik ook! alleen niet bij Seb

Zijn kale plek begint ook te begroeien
pi_69517518

ik ben zo blij dat we hier geen kale plek hebben
ze heeft nu echt al verschillende lagen haar..en ondertussen meer dan ik.. holy shite..t valt nog steeds uit
pi_69517716
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 09:54 schreef Estrys het volgende:

[..]

dat had ik ook! alleen niet bij Seb

Zijn kale plek begint ook te begroeien

Pokon op de kale plek? Groen haar is ook haar
pi_69517966
pokon Ga ik vanavond proberen. Seb hoeft niet zoveel haar Kleurdoos. Als hij net zo'n haar heeft als ik dan kunnen we het beter zo kort mogelijk houden Alleen hij heeft nou een kale plek en daaronder een matje met haartjes die op zijn kraag vallen. Maar de kapster zei gisteren dat het nog niet geknipt hoeft
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:38:48 #14
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_69522804
Freecell bah oorontsteking het moet gigantisch veel pijn doen (heb 't nooit gehad gelukkig) geef 'm maar een dikke kus

Estrys, tuurlijk zijn de nachtelijke tripjes richting magnetron ook mijn hobby niet maar tja ... zoals je al zei als je erover zeurt .... naja je begrijpt me.

Tex succes bij het CB prikjes zijn niet leuk
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:43:51 #15
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69522931
Hannah is weer goedgekeurd Ze is 60 cm en weegt 5140, dus ze groeit lekker

1e prikje gaf ze geen kik, ze moest tussen de prikken in zelfs lachen 2e prik was ze bijna ontroostbaar Ze had ook honger toen dat maakt het ook niet beter natuurlijk. Dus in de wachtkamer maar even gevoed

En ik ben denk ik iets te openhartig geweest bij al die vragen enzow Vooral over werk en schoonouders Nou ja ik neem aan dat ze er niet meteen een drama van gaan maken, maar toch.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_69523248
Goed gegroeid Hannah! En die prikjes blijven stom
Maar wat zouden ze met jouw informatie moeten doen dan? Alleen maar opschrijven, verder niks toch?

Hier ook een kaalkopje met mat, echt schitterend! Groeit vanzelf weer aan hoop ik, en graag net zo blond als bij aflevering. Alvast bedankt.

En doorslapen rules, knap van Ties
Hier nog steeds geen doorslaper maar ik ben er wel aan gewend geraakt. Ik zit 's nachts tijdens het voeden te internetten met m'n Ipod Hij komt trouwens maar één keer 's nachts, dus volgens mij mag ik niet klagen.
pi_69523332
Nou ook al komt hij maar een keer ik vind dat ik lekker toch wel mag klagen
pi_69523347
Jij wel
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:02:44 #19
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69523542
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:53 schreef Jore het volgende:
Goed gegroeid Hannah! En die prikjes blijven stom
Maar wat zouden ze met jouw informatie moeten doen dan? Alleen maar opschrijven, verder niks toch?
Nou opvatten dat de thuissituatie minder oed is dan gewenst of zoiets, en daardoor evt. verhoogd risico voor problemen ofzow? Nou ja ik draaf door, hopelijk Maar ze kwam met een classifisering van tussen matig en prima ofzow, en toen had ik ineens zoiets van, oh heb ik niet teveel verteld... Maar zal wel loslopen..
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:09:06 #20
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69523750
Oh en over doorslapen, Hannah slaapt ook nog niet door. Ik vind het niet zo erg, ik slaap makkelijk weer door. Sterker nog, ik val tijdens het voeden alweer in slaap... Wat niet echt ideale situaties oplevert voor Hannah bij ons in bed Hoe doen anderen dat? Eerder sliep Hannah tussen onze kussens in in bed met een slaapzakje. Maar nu val ik dus al in slaap voor ze klaar is met drinken en ik haar hoger kan leggen. En op borsthoogte kan ze wel erg makkelijk het dekbed over zich heen krijgen natuurlijk

Iets minder drastisch dan niet meer in bed voeden kan ik niet zo gauw bedenken, en dan wordt het voor mij wel een probleem wat nachtrust betreft vrees ik. Maar liever doodmoe dan een dood kind uiteraard...
©Dumbo
pi_69524030
Ik voed zittend in bed en blijf dus wakker, liggend voeden leverde eerst melk uit de neus op en nu het weer kan val ik ook in slaap. Ons bed is sowieso te klein voor twee en een baby, daarbij leg ik Lieuwe altijd aan de buitenkant wat ervoor kan zorgen dat hij eruit kukelt en dat is niet de bedoeling. Ik zet dus altijd mijn kussen tegen de muur, zo'n rolkussen van de IKEA in m'n onderrug en pak L. dan uit z'n bedje. Ik slaap daarna wel direct weer verder meestal.
pi_69524142
Wekker zetten op 10/15 minuten als je begint met voeden?
pi_69524705
Misschien geeft het je wat minder zorgen als je bedenkt dat de kans dat een kind onder een dekbed raakt en daar stikt terwijl het dicht naast/tegen de moeder raakt echt heel, heeeel klein is?
De risicofactor waarvoor zo gewaarschuwd wordt gaat vooral om kinderen die alleen in bed liggen onder een dekbed. Waarmee ik dus niets aan- of afraadt hè?

Het is wel bewezen zo dat moeders die naast hun kind slapen automatisch om de baby heenkrullen met de knieën onder de baby waardoor de baby al minder makkelijk weg kan zakken. Daarnaast bleek uit slaaponderzoek dat moeder die naast hun kind slapen op een andere manier slapen. Ze reageren al slapend op hun kind door het even aan te raken, recht te leggen, aan te leggen, etc. Negen van de tien keer werden ze daar niet eens wakker voor Je bent alerter dan je denkt als je met je kinderen samen slaapt, daarom is het ook ineens wel gevaarlijk als je gedronken hebt, medicijnen hebt gebruikt of echt héél erg moe bent.

Liever dus lekker rustig liggend voeden en zo in slaap vallen dan proberen wakker te blijven en uiteindelijk van vermoeidheid in minder veilige houding in slaap vallen (doordat je baby aan de rand ligt bijvoorbeeld of je niet lekker om hem heen kan liggen.)

Maar goed, hoe wij het doen:

Bij Ronja zat ik al tollend van de slaap in bed te voeden. Vechtend tegen het in slaap vallen maar daardoor juist steeds in slaap zakkend waardoor Ronja ook weg zakte.

Avalon heb ik gewoon meteen naast me gelegd. Ik heb een éénpersoons dekbed en ze ligt niet tussen mij en M. in maar aan de kant van de cosleeper. Ik zorg dat ze echt aan de rand van het dekbed ligt zodat ze er eigenlijk niet helemaal onder kan verdwijnen.

Daarnaast zorg ik dat ik warme schouder heb als het buiten een beetje koel is. Daardoor heb ik niet zo de neiging om het dekbed hoog op te trekken.

Oh en wat ik ook wel handig vind is om mijn kussen een tikkie lager te leggen en Avalon hoger te leggen. Dan schuif ik tijdens het voeden zelf omhoog inplaats van dat ik haar naar beneden schuif waardoor ik eventueel zelf na het voeden weer naar beneden zak of zo in slaap val.

De cosleeper is voor ons echt een uitvinding. (we hebben gewoon één kant uit haar ledikantje gehaald en het bedje met spanbanden aan ons bed vastgemaakt). Zo heb ik een hele ruimte naast me waar Avalon veilig kan slapen en ookal ligt ze eigenlijk meer direct naast me dan in de cosleeper, ze kan er absoluut niet uitrollen en ik kan haar ook met minimale inspanning en kans op wakker worden in haar bedje schuiven
pi_69525590
Seb krijgt flesvoeding dus in slaap vallen is niet echt een optie, laatst was in slaap gevallen tijdens het fles geven, was hij het kussen waar Seb op lag eten aan het geven En Seb lag te kijken van jaa hallooo papa
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 29 mei 2009 @ 14:05:41 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69525616
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:38 schreef owlet het volgende:

Het is wel bewezen zo dat moeders die naast hun kind slapen automatisch om de baby heenkrullen met de knieën onder de baby waardoor de baby al minder makkelijk weg kan zakken. Daarnaast bleek uit slaaponderzoek dat moeder die naast hun kind slapen op een andere manier slapen. Ze reageren al slapend op hun kind door het even aan te raken, recht te leggen, aan te leggen, etc. Negen van de tien keer werden ze daar niet eens wakker voor Je bent alerter dan je denkt als je met je kinderen samen slaapt, daarom is het ook ineens wel gevaarlijk als je gedronken hebt, medicijnen hebt gebruikt of echt héél erg moe bent.
dat krullen zeg maar, deed ik ook idd. dan ging ik met mijn knieen opgetrokken op mijn zij liggen, zodat hij niet naar beneden kon. of met mijn gezicht naast zijn gezichtje gaan liggen, en mijn arm tegen zijn voetjes, vond hij ook heerlijk slapen
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_69526176
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:05 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat krullen zeg maar, deed ik ook idd. dan ging ik met mijn knieen opgetrokken op mijn zij liggen, zodat hij niet naar beneden kon. of met mijn gezicht naast zijn gezichtje gaan liggen, en mijn arm tegen zijn voetjes, vond hij ook heerlijk slapen
Ik merk dat ik nu Avalon zes maanden is steeds verder van haar af ga slapen. Toen ze net geboren was moest ze echt met zo veel mogelijk huid tegen me aan liggen en ik lag echt als een hoepeltje om haar heen.
Naarmate ze ouder wordt wordt het contact vanzelf steeds losser. Inmiddels lig ik ook wel eens met mijn rug naar haar toe of zij rolt zelf van me af.
Meestal houdt ze nog wel contact met een voet of hand, maar dat hele hechte is er al weer voor een groot deel af.
Geheel onbewust trouwens.
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:04 schreef Estrys het volgende:
Seb krijgt flesvoeding dus in slaap vallen is niet echt een optie, laatst was in slaap gevallen tijdens het fles geven, was hij het kussen waar Seb op lag eten aan het geven En Seb lag te kijken van jaa hallooo papa

ik zie Seb al helemaal voor me, lief wijsneusje
  vrijdag 29 mei 2009 @ 14:34:27 #27
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69526351
Bedankt voor de tips!

Toen Noah baby was ben ik nooit bang geweest dat er iets zou gebeuren. Idd krulde ik ook zo om hem heen, en als hij bij mij in bed lag was ik me ervan bewust dat ie er lag, dat merkte ik ook aan hoe ik sliep: beroerd
Nu heb ik dat gevoel echter helemaal niet. Kan misschien nog steeds wel zijn dat ik er onbewust op reageer, maar ik merk daar dus niks van zoals ik bij Noah wel had. Het is van de week 1 keer gebeurd vertelde Micha dat Hannah al onder het dekbed lag En ik heb er echt niks van gemerkt...
Dat verschil zal er misschien mee te maken hebben dat ik nu borstvoeding geef en toen niet, en dan komt er een stofje bij waarvan je slaperig wordt las ik laatst.

Maar goed, ik ga wat tips van jullie uitproberen en dan komt het vast wel goed

Ik zag laatst een plaatje van een gezin die hadden een eigen bed ontworpen van 2,40 bij 2,00 meter met een hoge rand om het hele bed behalve 1 van de hoeken waar je dan erin kan kruipen zeg maar. Zag er best gaaf uit Maar zover krijg ik Micha nooit...
©Dumbo
pi_69526424
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:27 schreef owlet het volgende:

[..]

Ik merk dat ik nu Avalon zes maanden is steeds verder van haar af ga slapen. Toen ze net geboren was moest ze echt met zo veel mogelijk huid tegen me aan liggen en ik lag echt als een hoepeltje om haar heen.
Naarmate ze ouder wordt wordt het contact vanzelf steeds losser. Inmiddels lig ik ook wel eens met mijn rug naar haar toe of zij rolt zelf van me af.
Meestal houdt ze nog wel contact met een voet of hand, maar dat hele hechte is er al weer voor een groot deel af.
Geheel onbewust trouwens.
[..]

Ja, in het begin hield ik allebei haar handjes vast en lag ik zowat om haar heengevouwen. De eerste drie weken dam, toen zij bij mij op bed sliep en mijn man op de bank

Nu slaapt ze weleens tussenin of bij een van ons, als die smorgens uit mag slapen. Ik leg meestal mijn arm onder haar beentjes en dan m'n hand tegen haar zij aan. Zo slapen we allebei heerlijk.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 29 mei 2009 @ 14:42:28 #29
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69526578
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:34 schreef texelonia het volgende:

Ik zag laatst een plaatje van een gezin die hadden een eigen bed ontworpen van 2,40 bij 2,00 meter met een hoge rand om het hele bed behalve 1 van de hoeken waar je dan erin kan kruipen zeg maar. Zag er best gaaf uit Maar zover krijg ik Micha nooit...
waar zag je dat plaatje?? misschien dat ik johan wel zo gek krijg (en mijn schoonvader zo gek om het te maken) nee even serieus: ik ben wel nieuwsgierig naar hoe dat er uitziet??

vrijdag 29 mei 2009 @ 14:43:56 #30
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69526621
Zal even kijken of ik het nog kan vinden....
©Dumbo
pi_69526857
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:34 schreef texelonia het volgende:
Bedankt voor de tips!

Toen Noah baby was ben ik nooit bang geweest dat er iets zou gebeuren. Idd krulde ik ook zo om hem heen, en als hij bij mij in bed lag was ik me ervan bewust dat ie er lag, dat merkte ik ook aan hoe ik sliep: beroerd
Nu heb ik dat gevoel echter helemaal niet. Kan misschien nog steeds wel zijn dat ik er onbewust op reageer, maar ik merk daar dus niks van zoals ik bij Noah wel had. Het is van de week 1 keer gebeurd vertelde Micha dat Hannah al onder het dekbed lag En ik heb er echt niks van gemerkt...
Dat verschil zal er misschien mee te maken hebben dat ik nu borstvoeding geef en toen niet, en dan komt er een stofje bij waarvan je slaperig wordt las ik laatst.
Oeh, eng!
In dat geval zou ik proberen om er niet tegen te vechten maar gewoon het beste te maken van de situatie door je dan maar meteen goed te installeren zodat je op een veilige manier in slaap kan vallen.
quote:
Maar goed, ik ga wat tips van jullie uitproberen en dan komt het vast wel goed

Oh en het is zo heerlijk!
Wij hebben zo'n laag bed van ikea van 1,80 bij 2,20 met aan één kan het ledikantje en aan de andere kant het peuterbedje. Er is maar één hoek waar je makkelijk het bed in en uit kan en door de aangeschoven bedjes hebben we iets van 3 meter bed.
We slapen zooo lekker en vast sinds we dat hebben
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:07:26 #32
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69527339
Gevonden!

©Dumbo
pi_69527374
leuk!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:19:45 #34
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69527700
Ja als dat voor een beetje een schappelijke prijs in de winkel verkocht werd zou ik het zo kopen
©Dumbo
pi_69527760
slapen ze daar met het hele gezin in?

Seb slaapt gewoon lekker op zijn eigen kamertje. Nou zeiden ze in het kdv dat Seb draait in zijn slaap. Dat vind ik dus echt helemaal niks. Maar hij heeft dat thuis nog nooit gedaan, ik stop het lakentje ook zo strak in dat hij geen kant op kan

Het nachtritueel gaat bij ons als volgt trouwens:
Seb 'slaat aan', lief gaat zijn bed uit. Ik sta dan ook even op, lief gaat naar beneden voor de fles te maken, ik pak Seb uit zijn bed en verschoon als het nodig is zijn luier even dan neem ik hem mee naar onze slaapkamer leg hem op een kussen en lief is er meestal tegelijkertijd weer met de fles, hup fles geven. Lief legt Seb op zijn schouder en loopt ermee naar de babykamer. Dan laat hij meestal een boer (Seb he) en dan gaat hij zijn bedje weer in. Het geheel duurt 15 minuten. Hangt een beetje van Seb en hoe snel hij drinkt.

Volgens mij zijn wij echt de enige die het zo doen, maar als ik het alleen moest doen werd ik knorrig En andersom kreeg ik een schuldgevoel. Dus het gaat altijd zo, ook als ik vrij ben de volgende dag.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 29 mei 2009 @ 15:27:26 #36
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69527897
wat een tof bed is dat! daar kan je nog eens tikkertje in spelen

pi_69527927
Oh, dat lijkt me heerlijk zo'n bed!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_69529537
Seb z'n papa
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 29 mei 2009 @ 16:28:05 #39
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69529689
had ik trouwens al verteld dat jan vanmorgen zijn potje fruit leeggeten heeft en we waren niet eens thuis

vrijdag 29 mei 2009 @ 16:49:53 #40
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_69530353
Even binnenvalt:

Mijn jongste heeft uit zichzelf 2 keer gedraaid maandagavond en vanmorgen lag ze op haar buik in bed te schreeuwen. 3 keer per ongeluk uit zichzelf gedraaid. Dus haar spieren in de rug worden blijkbaar iets sterker. Oke het mag met bijna 10 maanden ook wel een keer maar wij stuiteren door de kamer heen hihihihi...
pi_69530531
Wij hebben ons bed ook een stuk groter gemaakt door onze matras op paletten te leggen en daarnaast een klein matrasje op gelijke hoogte tussen de muur, ons bed en de schouw. Zo kan Elodietje onder haar eigen dekentje liggen en kan ik er niet oprollen. Met drie in ons bed was trouwens nooit een probleem, maar met vier werd het krap...
pi_69530532
Alweer een nieuw deel

Mila heeft na haar laatste prikjes 3 nachten niet doorgeslapen, nu gelukkig weer wel en ze kwam vanmorgen pas om half 8

Bla, gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk!!

En MamsX feli!!

[ Bericht 11% gewijzigd door Raissa op 29-05-2009 17:00:14 ]
pi_69530599
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:22 schreef freecell het volgende:
Seb z'n papa
\

Maar het is wel mijn held die er iedere nacht weer uit gaat en dan om half acht weer naar kantoor gaat

Ik ga onze kleine eens uit het kinderparadijs plukken Weeeeekeeeeeeeeeeend!
pi_69530751
Hee, wat grappig, ik zie nu pas dat Elodie en Mila even oud zijn
pi_69530811
juej mibos!

Ik slaap vaak zat met de baby trouwens.. ik trek haar een slaapzakje aan en leg haar hoger dan ik zelf lig en naast mij staat haar bedje dus ze kan er niet uitrollen. wel merk ik dat ik haar vaker in bed leg ipv haar weer bij me te nemen juist omdat ik dan zelf wat onbezorgder slaap..met haar is de alertmodus altijd aan
pi_69530955
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:01 schreef Raissa het volgende:
Hee, wat grappig, ik zie nu pas dat Elodie en Mila even oud zijn

Niet echt eigenlijk he. De jouwe is wat later in elkaar gestoken...
pi_69530975
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:08 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Niet echt eigenlijk he. De jouwe is wat later in elkaar gestoken...
Mja, maar das dan ook alles
pi_69538777
Wie weet er hoelang Tyler last kan houden van de prikken? Anders is het wel heel toevallig.
Kan me van Kim herinneren dat ze ook bij de 2e of 3e ronde prikken heel lang last bleef houden, van slag was.
Hij is nog steeds heel jengelig, drinkt de flessen matig, slaapt onrustig of gewoon niet overdag.
Niks is goed. Vannacht ging iets beter, om 6.00 en 7.00 wakker en toen om 8.00 weer voor de fles. Die lang niet op ging.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 21:45:17 #49
108648 cattie
lieve moeder
pi_69539090
Het lijkt me wel erg lang duren als het alleen van de prikken zou komen Ingrid.

Dat bed, geweldig! Fee ligt wel bij ons op de kamer, maar niet in ons bed. Als ik haar voed (in bed) val ik wel eens in slaap met haar in mijn armen. Als ik dan wakker word, leg ik haar terug. Ik ben erg blij met hoe de nachtvoedingen gaan, het kost me bijna geen slaap. Alleen Fee wordt te groot voor haar wiegje en haar ledikantje (dat op haar slaapkamer staat en waar ze overdag in slaapt) past niet in onze kamer. Dus over niet al te lange tijd moet ze verhuizen.. Dat vind ik best jammer. Maar ik geloof dat mijn man het wel fijn vindt om straks de slaapkamer weer voor ons tweeën te hebben.
pi_69539227
Ik moet even want mijn nieuwe fiets isser!!!!!!! Dus ga ik morgen de accessoires erop zetten en fietsen met mijn jongens!!!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:12:05 #51
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_69539975
Annicka krijgt volgens mij tandjes! Ik merkte het vanmiddag toen ze enthousiast op mijn vinger zat te kauwen: een scherp puntje in haar onderkaakje. Ik hoop dat mijn tepels het overleven...
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:14:58 #52
108648 cattie
lieve moeder
pi_69540051
Wat snel al DolleMina! Tandjes en borstvoeding bijten elkaar meestal niet hoor! Ze zal ongetwijfeld een keer bijten, maar als je haar dan direct afkoppelt en vermanend toespreekt, gaat het daarna vaak wel goed. Bij Ive heb ik er nooit problemen mee gehad. 1x beet hij, en dat deed pijn en ik schrok en dat was voldoende reactie voor hem om het nooit meer te doen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:19:40 #53
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_69540184
Mijn zus was ook al zo snel. Ik had gehoopt dat Annicka wat minder snel zou zijn, omdat ik pas tanden kreeg met een maand of acht. Geen idee wanneer mijn man tanden kreeg. Ik hoop dat alles goed gaat met de BV, maar meestal voed ik toch 's nachts, dus dan slaapt ze toch. Dan heeft ze niet de neiging om te bijten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 29 mei 2009 @ 22:38:50 #54
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69540799
ik las ergens dat de pas doorgekomen tandjes meebuigen met de borst als je ze voedt. even kijken of ik dat nog kan vinden...

pi_69540980
Wat voor fiets LL?

Die van mij is gemaakt. Had paar weken geleden voorjaarsbeurt gehad, maar bleef raar doen met achterband. Andere (goedkopere ook nog) fietsenmaker gekeken en bleek de binnenband helemaal poreus, omdat het velglint was verschoven en de binnenband zat dubbel. Daardoor konden de spaken erop komen en das niet goed. Belachelijk dat dat met voorjaarsbeurt niet is gevonden.

Lijkt me leuk om met de 2 kinders te fietsen, maar zal nog wel heel wat maandjes duren denk ik.

En Tyler heeft zijn 1e (wortel)hapje gehad. Snapte er niks van, vond het maar zozo. Morgen weer proberen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 29 mei 2009 @ 22:48:40 #56
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69541176
fijn dat je fiets weer gemaakt is ingrid heb je foto's gemaakt van tylers eerste hapje

pi_69547060
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 22:43 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wat voor fiets LL?
Lijkt me leuk om met de 2 kinders te fietsen, maar zal nog wel heel wat maandjes duren denk ik.

Een montego liberty, zal straks even foto's maken als ie helemaal klaar is (zitjes erop etc)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2009 09:52:15 ]
pi_69547244
Oe leuk LL een fiets dan heb je vandaag direct ideaal weer voor een stukje op de fiets:)

INgrid volgens mij is dana ook een beetje van slag door de prikjes (of toeval natuulijk) ze is een beetje miemelig, steeds bij mama willen zitten, kieskeurig met eten...en gewoon, een beetje gevoelig
pi_69548032
hmpff weer zo'n nacht
n dan slaap je eindelijk.. komen er van die luilakken voor je huis langs.. mn vriend is er achteraan gegaan en heeft hun fluitje afgepakt
pi_69548123

Ik heb vaag om 5 uur iets gehoord maar dat was me veel te vroeg (bovendien doen ze hier niet echt aan luilak)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2009 10:19:25 ]
pi_69548137
Goeiemorgen! Gister was het half vijf vandaag half zes En zelfde tijd naar bed Om half zes een flesje en weer geslapen tot half negen. Lekker hoor.
Seb heeft sinds gisteren weer een ander geluidje erbij een heel hoog toontje wat klinkt als wieeeeeee. Heel grappig. Hij doet ook zo grappig een rolletje maken met zijn tong als hij klanken maakt.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 10:23:08 #62
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_69548181
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 10:13 schreef Kleurdoos het volgende:
hmpff weer zo'n nacht
n dan slaap je eindelijk.. komen er van die luilakken voor je huis langs.. mn vriend is er achteraan gegaan en heeft hun fluitje afgepakt
Geen last gehad, we zitten 6 hoog hier.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 30 mei 2009 @ 10:23:15 #63
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69548183
niks gehoord hier... wel om zeven uur wakker omdat johan moest voetballen (en dan moet ik ineens de wekker zetten) en vindt hij het géén probleem om vroeg op te staan, terwijl als ik vraag of ik een keer mag uitslapen op een zondag ofzo; hij perse uit wil slapen. vent krijg het het heen & weer dan ook. voor dat pokkevoetbal sta je wél op, en voor je kind en mij niet. ego dat je bent jan was ook vroeg wakker, dus die ligt nu weer heerlijk te slapen, terwijl ik me tot het huishouden probeer aan te zetten

pi_69550187
LL, die heb ik ook. Montego Liberty in lila/zilver.

Jeej! Tyler was alleen om 6.30 eventjes wakker. Wel nog om 23.00 fles gehad.
En is net heel fout bij de winkels op de foto geweest. Maar niet in een zeepkistje.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 12:31:44 #65
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_69550387
Maarten begon hier ook pas weer om half 9 te protesteren dat hij in bed lag, en toen werden wij dus pas wakker! (ik heb toch sterk het vermoeden dat Maarten wel al eerder wakker is, maar zich nog een hele poos kan vermaken in bed)
Alle boodschappen zijn weer in huis, ik had alleen bedacht dat hij wel in slaap zou vallen onderweg, alleen dat deed hij niet, eerst erg huilen in de maxi cosi, toen maar een extra rondje met de auto voordat we bij de supermarkt waren en ja hoor, meneertje sliep (wel maar eventjes, maar toch genoeg om weer wat vrolijker wakker te worden). Thuisgekomen meteen een flesje en nu ligt hij lekker voor zijn middagdutje...
18-11-2008 Maarten Alexander
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 30 mei 2009 @ 18:25:42 #66
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69557370
ik denk dat het niet lang duurt voor Jan het doorrollen door heeft. hij lag daarnet uit zichzelf weer op zijn rug

pi_69560355
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 10:23 schreef DJMO het volgende:
niks gehoord hier... wel om zeven uur wakker omdat johan moest voetballen.......... voor dat pokkevoetbal sta je wél op, en voor je kind en mij niet. .
En lekker toch een kerel die kan genieten van zijn sport..
(ik was er mee uit gegaan om te kijken )
Dan sta jij ook nog eens voor hem op
pi_69562449
Nah, ik vind dat niet normaal eigenlijk. Of ik ben gewoon verwend, mijn lief staat heel vaak vroeg op om L. even mee naar beneden te nemen zodat ik nog door kan slapen. Ik heb m'n slaap echt nodig en hij kan de nachten doorslapen dus doen we het zo. Met liefde overigens, van beide kanten
pi_69562699
Ik vind t eerlijk gezegd ook niet normaal. Hier hebben we alletwee een uitslaapdag in t weekend.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 30 mei 2009 @ 23:04:40 #70
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69563655
ik mag morgen uitslapen ik moest wel vast de voeding klaarzetten etc, hij is bang iets verkeerds te doen.. dat vind ik dan wel weer schattig

pi_69563737
hier is t meestal zo om de 2 dagen.. ik 2 dagen hij 1 dag. Dit omdat ze bij mij drinkt en ik toch wel wakker moet worden. Ik heb er dan ook geen moeite mee. Als ik het hem vraag gaat hij wel gelijk uit bed
  zaterdag 30 mei 2009 @ 23:58:48 #72
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69564740
Wij hebben ook beide een uitslaapdag in het weekend.
©Dumbo
pi_69568409
Wij niet.
Ik moet altijd. Mijn vriend ligt tot 11 uur in bed.
En ik zit hier weer `kwart over zeven op zondagmorgen´

pi_69568427
Hier doen we het ook mooi om en om. Gister was hij er om kwart over 6 uit en ik vandaag om 6 uur. Koen is gewoon vroeg wakker. Ook al ging hij er later in dan normaal.

Koen heeft trouwens weer erg last van berg... ik vind het er zo goor uitzien met olie in zijn haar...

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2009 07:22:57 ]
pi_69568439
Hier ook om stebeurt uitslapen, lijkt me niet meer dan normaal.
En DJMO, weet je man na zoveel maanden nog niet hoe hij een voeding moet klaar maken? Is niet schattig maar gewoon niet zo slim volgens mij....
En Shaienne, volgens mij tijd voor een goed gesprek met je vriend..
pi_69568725
Eén keer in de week mag ik uitslapen. Maar dat is zo omdat ik nog verlof heb en m'n vriend weer werkt. Vaak genoeg kan ik toch nog uitslapen als Julian ook uitslaapt. Hoe we het straks gaan doen weet ik niet. Dan zal het eerlijk verdeeld worden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 31 mei 2009 @ 09:07:52 #77
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69568816
en dan mag je uitslapen .. wordt je uit gewoonte wakker máár: ik mocht mooi blijven liggen!
en peterfan; hij weet het wel, maar is bang om wat fout te doen komt gewoon omdat ik 's morgens al de voeding voor de hele dag klaarzet in verdeelbakjes. en 's avonds de voeding voor de volgende ochtend. wel zo gemakkelijk, kan ik me ook niet vertellen als ik net wakker ben.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 31 mei 2009 @ 09:10:53 #78
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69568836
en nu is het bleren; hij ligt op zijn buik, maar kan nog niet zelf terug naar zijn rug. en hij is te moe om het lang leuk te vinden op zijn buik.. en slapen wil hij niet.. vicieuze cirkel dus

pi_69570240
dochterlief werd om kwart voor 11 wakker..

dus we konden alle 3 uitslapen

en Shaienne..dan doe je toch iets verkeerd. Ik zou het gewoon aankaarten hoor.
Als ik mijn vriend vraag of ik uit mag slapen.. dan mag ik dat omdat hij dan weet dat ik erg moe ben. Als het niet nodig is ga ik liever zelf met haar het bed uit. Ik vind het soms erger om wakker gemaakt te worden omdat ze moet drinken bij mij.. dan dat ik al wakker ben en ze moet drinken.

Mij storen in mijn slaap als je niet een baby bent.. is EVIL op je loslaten
pi_69570254
oja elin schreeuwt nu de hele tijd BABABABBAB MAMAMMMAMAM PAPAPPAPAP DADADDAD.. en mijn vriend denkt dat ze echt papa zegt
ik krijg het niet uit zijn hoofd.
pi_69571356
quote:
Op zondag 31 mei 2009 11:16 schreef Kleurdoos het volgende:
oja elin schreeuwt nu de hele tijd BABABABBAB MAMAMMMAMAM PAPAPPAPAP DADADDAD.. en mijn vriend denkt dat ze echt papa zegt
Zou toch kunnen.
pi_69573700
quote:
Op zondag 31 mei 2009 12:10 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zou toch kunnen.

MAMA MAAAAAAAMAA

net echt he
pi_69575699
Jaaa Elin, net echt joh
Seb heeft van zijn hoge stemgeluiden een schorre keel gekregen hij klinkt nu erg sexy

Wij sliepen voordat we Seb hadden al niet langer uit dan half negen/negen uur. Tot elf uur uitslapen heb ik nooit gedaan. Wij doen soms om de beurt uitslapen maar om negen uur heb ik het wel weer gezien in bed.
pi_69575772
Ik ben ook geen uitslaper normaal..maar de 2 nachten ervoor waren zwaar.. dus nu was het wel even lekker (daarbij lag ik er pas om 2:00 in )
pi_69575806
jullie weten toch wel dat je met uitslapen geen slaap in kan halen he? Daar krijg je een soort van jetlag van zeg maar
pi_69576064
vanaf 2 tot kwart voor 11 valt mee
  zondag 31 mei 2009 @ 15:45:26 #87
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69576268
Noah Is tegenwoordig al tussen 6 en half 8 ergens wakker Dan vind ik het toch best fijn als ik me nog een keer kan omdraaien

Op mijn dag gaat Micha alleen met Noah naar boven trouwens. Hannah blijft bij mij in bed en slaapt meestal ook wel tot een uur of half 10. En wakker gemaakt worden door iemand anders dan je baby is idd minder fijn
©Dumbo
pi_69576565
quote:
Op zondag 31 mei 2009 11:16 schreef Kleurdoos het volgende:
Amber zegt sinds donderdagavond heel vaak rajdte-rajdte-rajdte

Ik maak er dan maar rijden rijden in het wagentje van

En hier nog een billenschuiver/kruiper

Ze heeft net ook over het strand gekropen/billen geschoven, ze wilde steeds naar de 'grote berg' toe waar de kindjes speelden (zandkasteel bouwen), en nog even lekker in het water gespatterd, en zand gegeten.
Nu gaan we even snel samen onder de douche om het zand af te spoelen (zand en bv schuurt trouwens ).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_69576723
O+O+

deed mn zusje ook.. butthopping
pi_69577576
Aahw wat ziet dat er schattig uit

Dana zegt ook al een tijdje papapapa en mamamama...
Papa is de laatste tijd wel bewust want dan wijst ze naar mijn vriend en dan is t papapa en als ze naar mij wijst is t altijd deh!
pi_69587930
Nog wat filmpjesspam;

Amber in de box; lachen om papa die gek stond te springen in de gang

Amber uit de box, jeetje, wanneer zal ze wegstappen? Mijn hart slaat soms wel even over als ze los laat met staan, zo ook tijdens dit filmpje als ze alleen het boxkleed nog vastheeft

En Amber op het strand, het waterspektakel en spatterende kindjes waren wel erg interessant

Ze wordt zo groot! Het is al bijna aftellen tot haar eerste verjaardag!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 juni 2009 @ 09:07:04 #92
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69595159
oke, ik had vannacht dus ook een spokend kind.. vanaf half twee ineens constant kggg kgggg kgggg en klaarwakker en mieperig... en voelde behoorlijk warm. maar uit bed gehaald, temp genomen, 38,2. pyama uitgetrokken, even geprobeerd of hij wat wilde drinken, nee dus. even laten spelen en toen in bed gelegd. na 20 minuten 'spelen' (huilen was het niet, maar meer draaien en kgg kgg doen en jengelig kletsen) issie weer gaan slapen, tot een uur of half zes. toen maar naast me genomen en samen 'geslapen' tot kwart over acht. zijn temp is wel gezakt maar hij is nog steeds warm dus hij ligt nu alleen in een rompertje in de box te spelen...

amber
dat wat elin doet, doet jan ook al een poosje, ik stond stomverbaasd toen ik het te eerste keer hoorde, en hier ook een papa die denkt dat het niet lang meer kan duren voor hij daadwerkelijk en bewust papa gaat zeggen

pi_69595745
Amber wat goed zeg, dat stappen rond de box
en dat lachje
pi_69595784
Hier ook een spokende amber, om 2 uur werd ze wakker, toen heeft vriendlief d'r bij mij gelegd, is zelf op de bank gaan liggen, en lag ik met een klein spookje in bed die van bed probeerde te kruipen Elke keer maar weer ging ze zitten, naar het hoofdeinde kruipen om zich proberen op te trekken, langs de barricades proberen te komen om bed uit te klimmen
Uiteindelijk is ze gelukkig toch in slaap gevallen nadat ze zichzelf wel weer moe had gemaakt
Amber Mae
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 juni 2009 @ 10:13:20 #95
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69595903
dan ben ik blij dat jan nog redelijk makkelijk in bedwang kan houden llewella mijn hoofd naast het zijne, arm om hem heen, en hij is vrij rustig

maandag 1 juni 2009 @ 10:27:36 #96
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69596162
Hoi allemaal, ik kom me in dit topic melden.
7 mei 2009 is mijn zoon Joep geboren.
Niet mieten! Door gieten!
  maandag 1 juni 2009 @ 10:29:04 #97
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69596183
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:13 schreef DJMO het volgende:
dan ben ik blij dat jan nog redelijk makkelijk in bedwang kan houden llewella mijn hoofd naast het zijne, arm om hem heen, en hij is vrij rustig
Zo doe ik dat ook. Zit ik op de rand van het bed en hij ligt in zijn wieg en dan is hij meestal zo in slaap.
Niet mieten! Door gieten!
  maandag 1 juni 2009 @ 10:34:20 #98
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69596263
Seilram, van harte welkom...

ik lees later even bij, nu douchen en Lennon ophalen, die is gisteren en vannacht bij mn ouders geweest. Wij naar Pinkpop Het ging erg goed met Lennon. Zaterdag had hij een beetje een jengelige dag, wilde niet echt slapen... maar gisteren ging het wel goed volgens mn moeder.
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 juni 2009 @ 10:35:10 #99
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69596274
welkom seilram!!

pi_69596401
he seilram, gefeliciteerd met Joep

Elin was weer om half 11 wakker
nouja, prima hoor
en nu ligt ze hier vrolijk te kletsen.

BIEBIEBOEE
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: