quote:Op maandag 1 juni 2009 10:47 schreef seilram het volgende:
DankJoep is na zijn ontbijt van 8 uur weer gaan slapen, dus wij deden heerlijk mee
Heerlijk! Even wat inhalen.
Diaan wat gaaf! The boss gezien?
Ja het lijkt me ook super handig. Vooral omdat wij verder geen auto hebben. Ik heb zitten kijken op bakfiets.nl, die komen bij kassa goed uit de bus. Binnenkort eens kijken wat ze in de fietsenwinkel kosten.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:59 schreef cattie het volgende:
Ik heb een bakfiets en dat is super. Die van ons is van 't mannetje in Haarlem. Erg degelijk (en niet goedkoop, gelukkig was het een showroommodel). Fee doe ik in een autostoeltje en het autostoeltje zet ik vast in de bakfiets. En dan kan Ive er ook nog bij.
seilram ga gewoon eens verschillende bakfietsen proberen. Wij hebben een fietsfabriek bakfiets en omdat die een kleiner model hebben is dat voor ons helemaal super, maar voor iedereen is weer een andere het prettigst. Wel kan ik je aanraden om een goed merk te kopen, dus geen boxbike, hema, baboe of bakfietsweb, die fietsen echt veel slechter en zijn veel sneller verroest als goede merken zoals bakfiets.nl, fietsfabriek, christiana, 't mannetje etc...quote:Op maandag 1 juni 2009 19:46 schreef seilram het volgende:
[..]
Ja het lijkt me ook super handig. Vooral omdat wij verder geen auto hebben. Ik heb zitten kijken op bakfiets.nl, die komen bij kassa goed uit de bus. Binnenkort eens kijken wat ze in de fietsenwinkel kosten.
Ja ik hoorde idd van boxbike en baboe dat het niks is, dan geef ik liever wat meer uit. Maar ik zal zeker eens wat fietsen gaan testen!quote:Op maandag 1 juni 2009 19:49 schreef p_iglet het volgende:
[..]
seilram ga gewoon eens verschillende bakfietsen proberen. Wij hebben een fietsfabriek bakfiets en omdat die een kleiner model hebben is dat voor ons helemaal super, maar voor iedereen is weer een andere het prettigst. Wel kan ik je aanraden om een goed merk te kopen, dus geen boxbike, hema, baboe of bakfietsweb, die fietsen echt veel slechter en zijn veel sneller verroest als goede merken zoals bakfiets.nl, fietsfabriek, christiana, 't mannetje etc...
ik had zijn luier uitgedaan, en stond zelf pal tegen de commode aan, had jan zonder luier laten liggen, doe ik wel vaker, eventjes bloot, en ik stond dit keer zijn neus schoon te maken.. toen hij begon te piesen.. ja dan moet ik eerst alles weer schoon maken he, voor ik hem weer een luier om kan doen ..quote:Op maandag 1 juni 2009 19:46 schreef p_iglet het volgende:
Dan vooral lekker 2 minuten op de commode laten liggen
Dat dusquote:Op maandag 1 juni 2009 21:04 schreef DJMO het volgende:
svp niet gelijk conclusies trekken, maar even goed lezen voor je zo'n reactie geeft zeg ... alsof ik mijn kind zonder toezicht zou laten liggen
De riempjes zitten strak, zijn lijfje blijft in de maxi-cosi, maar hij wurmt zijn hoofd eruit om te kunnen kijken.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:37 schreef texelonia het volgende:
Kunnen de riempjes van de maxi cosi niet zo strak dat hij niet rechtop kán zitten dan?
Dat zijn nu de trucs inderdaadquote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:56 schreef texelonia het volgende:
Ik zou als het mogelijk is toch liever zo lang mogelijk de maxi cosi gebruiken, zeker als ie nog zo licht is. Misschien je proberen hem af te leiden met speelgoed? Evt. iets wat ie heel leuk vindt maar alleen in de auto mag? Of als jullie met 2 volwassenen zijn dat 1 iemand achterin naast hem gaat zitten?
Joep is nu 3,5 weken oud en weegt 2500 gram. In mijn zwangerschap zou ik nu net uitgerekend zijn (3 dagen).quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:02 schreef DJMO het volgende:
hoe zwaar en oud is joep nu seilram??
ja ik was toen ik hem voor het eerst zag, al verliefd op dit model. ik ben dan ook onwijs blij met de belastingteruggave, want zonder dat had ik m nooit aangeschaft, veel te duur eigenlijk
Krijgt hij borst of fles?Want met fles lijkt doorslapen nu al me al erg vroeg, maar met de borst is dit écht niet zo! Met 6 maanden was het hier pas geen nachtvoeding meer... en met een jaar is dat ook nog niet raar...quote:Op woensdag 3 juni 2009 06:26 schreef seilram het volgende:
[..]
Joep is nu 3,5 weken oud en weegt 2500 gram. In mijn zwangerschap zou ik nu net uitgerekend zijn (3 dagen).
Maar hij zou nu 7 voedingen moeten doen om de 3 uur en s'nachts niet, maar hij komt nog vaak voor die voeding s'nachts. Hij slaapt max 4,5 uur door en wil met regelmaat een uur na de voeding toch nog wat eten.
Hier met bijna 2 nog met periodesquote:Op woensdag 3 juni 2009 07:36 schreef mrien het volgende:
Precies...ik heb nu regelmatig nog nachtvoedingen met bijna een jaar...
Hij krijgt via de fles moedermelk. Ik kolf wat ik kan, al ben ik dat nu aan het afbouwen. Het is nl nooit echt op gang gekomen en dat gaat nu waarschijnlijk ook niet meer gebeuren (ondanks de borstvoedingsthee, anijs, cashewnoten, borstvoedingsmassage olie, vsm siroop... zelfs domperidon). Hij krijgt vandaag bijv. van de 7 of 8 voedingen: 5 x moedermelk en de overige voedingen nutrilon hypoallergeen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 07:05 schreef freecell het volgende:
[..]
Krijgt hij borst of fles?Want met fles lijkt doorslapen nu al me al erg vroeg, maar met de borst is dit écht niet zo! Met 6 maanden was het hier pas geen nachtvoeding meer... en met een jaar is dat ook nog niet raar...
naast hem gaan zitten? (als je niet de bestuurder bent uiteraard)quote:Op woensdag 3 juni 2009 08:57 schreef peterfan het volgende:
Mooie stoel DJMO!![]()
En Seilram, gefeliciteerd. Ik had het in Z&G al gezegd maar wat is Joep een moppie en Joep is echt een van mijn lievelingsnamen... Ik vind ook de nachtvoeding overslaan met bv wel erg vroeg hoor, mijn zoontje heeft ook tot ongeveer 6 maanden 's nachts nog een voeding gehad (4 maanden bv en daarna fv)...
Over autostoeltjes gesproken: mjin zoontje verveelt zich heel snel in de auto merk ik. Niet fijn, want we rijden af en toe best wel stukken en gaan van de zomer naar Frankrijk. Iemand tips? Ik neem nu al van alles mee en gooi dan regelmatig wat nieuws naar achter, maar op een gegeven moment is dat op en kan ik er niet meer bij al rijdende....
oke, begrijp ik het goed, dat je maar twee keer borstvoeding geeft, en de rest afgekolfde melk? want met 3,5 week al doorslapen is een utoipie voor het merendeel van de baby's. daarnaast, afgekolfde borstvoeding geven en dan afgemeten.. je kijgt zo wel een beeld van wat hij binnenkrijgt seilram, maar borstvoeding mogen ze onbeperkt drinken itt tot kunstvoeding. als je afgekolfde melk geeft vind ik het dus niet raar als hij zo snel na een voeding nog een keer komt.quote:Op woensdag 3 juni 2009 06:26 schreef seilram het volgende:
[..]
Joep is nu 3,5 weken oud en weegt 2500 gram. In mijn zwangerschap zou ik nu net uitgerekend zijn (3 dagen).
Maar hij zou nu 7 voedingen moeten doen om de 3 uur en s'nachts niet, maar hij komt nog vaak voor die voeding s'nachts. Hij slaapt max 4,5 uur door en wil met regelmaat een uur na de voeding toch nog wat eten.
Lekker toch, jezelf eens verwennen met iets wat je eigenlijk te duur vindtHeb ik ook lekker gedaan met mijn vakantie geld!
Bijna, hij krijgt dus wel 2 kunstvoedingen omdat ik weinig moedermelk heb. Ik ben nu het kolven ook aan het afbouwen, want het blijft gewoon maar weinig (2 borsten per keer kolven = 40 ml). Maar borstvoeding mag hij dus onbeperkt? Goed om te weten, dan leg ik hem gewoon een keer extra aan. Hij krijgt er nl zelf altijd nog wel wat uit, ookal heb ik net gekolfd.quote:Op woensdag 3 juni 2009 09:11 schreef DJMO het volgende:
[..]
oke, begrijp ik het goed, dat je maar twee keer borstvoeding geeft, en de rest afgekolfde melk? want met 3,5 week al doorslapen is een utoipie voor het merendeel van de baby's. daarnaast, afgekolfde borstvoeding geven en dan afgemeten.. je kijgt zo wel een beeld van wat hij binnenkrijgt seilram, maar borstvoeding mogen ze onbeperkt drinken itt tot kunstvoeding. als je afgekolfde melk geeft vind ik het dus niet raar als hij zo snel na een voeding nog een keer komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |