Darkwing_Duck | donderdag 21 mei 2009 @ 12:23 |
Hier alweer deel 164 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in. ![]() Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! [ Bericht 97% gewijzigd door Darkwing_Duck op 21-05-2009 12:26:18 (OP kwam wat later) ] | |
dennistd | donderdag 21 mei 2009 @ 12:25 |
Ik heb hem weer teruggezet op de wiki | |
Darkwing_Duck | donderdag 21 mei 2009 @ 12:26 |
quote:Oh ja, ik ook ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 mei 2009 @ 12:27 |
ah, hier waren we ![]() | |
Guppy | donderdag 21 mei 2009 @ 12:27 |
![]() Vandaag geen treinreis voor mij. Wel een dagje klussen, en ik ben goed bezig ![]() | |
Duvel | donderdag 21 mei 2009 @ 12:28 |
Goede daad. Was de OP van de Wiki gehaald dan? | |
dennistd | donderdag 21 mei 2009 @ 12:28 |
Ik zie jou niet in de geschiedenis staan, dus ik denk dat jouw actie niet helemaal gelukt is ![]() Voor de volgende keer: - klikken op geschiedenis - een versie bekijken die wel goed is - daar op bewerken drukken - en dan opslaan dan is ie weer goed quote:ach ja, spammers... | |
Ireyon | donderdag 21 mei 2009 @ 12:30 |
Waar slaat de TT op? Op een youtube filmpje o.i.d.? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 mei 2009 @ 12:32 |
quote:Min of meer ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 21 mei 2009 @ 12:32 |
quote:Deed ik! maar ik kreeg een witte pagina. | |
dennistd | donderdag 21 mei 2009 @ 12:33 |
quote:ah, is zo'n stom wiki-probleem hier op FOK!, dat ding is een beetje rot volgens mij ![]() | |
thatsme | donderdag 21 mei 2009 @ 12:36 |
![]() quote: | |
Peterselieman | donderdag 21 mei 2009 @ 12:37 |
quote:Het ding is nooit geüpdate. Dat is het. | |
dennistd | donderdag 21 mei 2009 @ 12:39 |
Ok, die sprinter zien we dus niet meer terug...quote:maart vorig jaar nog, te zien aan de versie | |
Peterselieman | donderdag 21 mei 2009 @ 12:41 |
quote:Voorlopig zien we die niet terug. En hopelijk helemaal niet meer. | |
Sj0rSz | donderdag 21 mei 2009 @ 12:44 |
quote:Painfull ![]() | |
Duvel | donderdag 21 mei 2009 @ 12:47 |
Die foto... ![]() | |
dennistd | donderdag 21 mei 2009 @ 12:49 |
De auto is dan ook nog wel een aardig stuk meegesleept: de vorige overweg ligt 500 meter eerder... | |
ghizzer | donderdag 21 mei 2009 @ 12:49 |
tvp | |
dennistd | donderdag 21 mei 2009 @ 12:51 |
De voorkant van de trein:![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 mei 2009 @ 12:52 |
Niet best zoiets | |
Zug-Chef | donderdag 21 mei 2009 @ 12:53 |
Zonde zeg | |
Zug-Chef | donderdag 21 mei 2009 @ 12:54 |
Van dat rood-witte lint... | |
dennistd | donderdag 21 mei 2009 @ 12:55 |
![]() | |
Zug-Chef | donderdag 21 mei 2009 @ 13:00 |
Zeg Darkwingduck, ik ga het gewoon weer zeggen. Ben je gay ofzo? Wanneer ga je nu eens uit de kont van Fles komen, dat geintje met de dieseltractie bij ACTS is nu gewoon echt niet grappig meer. Stakker! | |
bork | donderdag 21 mei 2009 @ 13:08 |
TerugVindPetfles![]() | |
Duvel | donderdag 21 mei 2009 @ 13:08 |
quote:Doe eens normaal. Je hoeft niet elke keer je ondertitel te bewijzen. BTW: ook al was ie homo, zou dat wat uitmaken? | |
patatmetfriet | donderdag 21 mei 2009 @ 13:16 |
quote: ![]() ![]() | |
patatmetfriet | donderdag 21 mei 2009 @ 13:18 |
quote: ![]() | |
Duvel | donderdag 21 mei 2009 @ 13:19 |
quote:Jammergenoeg ligt er nog minstens één verkoold lichaam onder. Da's niet zo " ![]() ![]() | |
patatmetfriet | donderdag 21 mei 2009 @ 13:26 |
quote:Oh woeps, ik dacht te lezen dat er geen gewonden waren, maar dat ging alleen over de trein.. | |
Guppy | donderdag 21 mei 2009 @ 13:49 |
Zonde... Kost klauwen met geld, zo'n trein oplappen. En natuurlijk kost het mensenlevens... Dat is ook treurig... Ben benieuwd wat de toedracht was. | |
Ou-Tannu | donderdag 21 mei 2009 @ 13:54 |
quote:dies stuq! tijd voor een bakwissel ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 21 mei 2009 @ 14:01 |
Fuck it hier weet je, werd toch al meer - en - meer een kut forum ![]() | |
Duvel | donderdag 21 mei 2009 @ 14:07 |
quote:Verwacht je nu een sneer na, of juist een smeedbede? Het idee is hier een beetje normaal met elkaar om te gaan, niet mensen uitschelden en dergelijke. Ik waardeer jouw fotografische bijdrage aan dit topic in hoge mate, maar ik raad je aan het karakter van het forum in de gaten te houden. Dit is een algemeen forum, niet alleen voor treinenfappers. Dan moet je naar rolandrail of zo (past goed in jouw fotogenre). Mensen beleven hun hobby op een verschillende manier en er komen ook mensen met uiteenlopende verstandelijke vermogens. En misschien zelfs homo's. Maar de uitdaging is om daarmee om te gaan zo lang als het voor jou leuk blijft. En als dat niet lukt, tja, dan kom je hier niet meer terug. | |
Zug-Chef | donderdag 21 mei 2009 @ 14:18 |
Ik heb helemaal niks tegen homo's. Zijn zelfs mijn beste vrienden! Ik word alleen misselijk van het gedrag van Arthur en het na-apen van Fles. Dat dus. En daar ben ik even helemaal klaar mee. | |
Dr_Flash | donderdag 21 mei 2009 @ 14:18 |
Zo, ik ben even naar Warszawa ![]() En als ik terugkom is dat gekleuter voorgoed afgelopen hier, van alle kanten ![]() Tabee ![]() | |
Duvel | donderdag 21 mei 2009 @ 14:19 |
quote:D'accord, check over een maandje weer eens in of het dan leuker is. | |
Darkwing_Duck | donderdag 21 mei 2009 @ 14:29 |
Pic's van Station Blackpool South met een enorme parkeerplaats voor zo een klein station.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mocht je door het stootjuk gaan dan heb je altijd nog hoogspanningskastjes ![]() Enkelspoor van station Kirham en Wesham trouwens, zonder passeersporen, waardoor alleen een uurdienst mogelijk is. | |
bork | donderdag 21 mei 2009 @ 14:55 |
quote:Fijne reis! | |
Duvel | donderdag 21 mei 2009 @ 15:02 |
quote:De tering! Enorm! | |
Ofyles2 | donderdag 21 mei 2009 @ 16:47 |
quote:Vast weer een wens van een MP die gemeenschapsgeld misbruikt heeft. ![]() | |
Duvel | donderdag 21 mei 2009 @ 16:49 |
quote:Speciaal om zijn leger Hummers op te stellen. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 mei 2009 @ 16:53 |
quote:2 doden dus ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 21 mei 2009 @ 16:56 |
quote:Ik kan nu een flauwe grap gaan maken met hemelvaartsdag enzo, maar laat ik maar zo wijs zijn om dat niet te doen ![]() | |
dennistd | donderdag 21 mei 2009 @ 16:56 |
![]() Trein lijkt nog redelijk heel te zijn, alleen een beetje zwart van de brand... | |
Ofyles2 | donderdag 21 mei 2009 @ 17:12 |
quote:Zo stuk is die SGMm ook alweer niet. Blik- en roetschade zeg ik. | |
Darkwing_Duck | donderdag 21 mei 2009 @ 17:12 |
quote:Maar als ik het dus goed begrepen heb is dit dus niet de bewuste overgang maar de volgende? ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 21 mei 2009 @ 17:13 |
quote:Klopt. Ga maar uit van een afstand van 500 meter. | |
dennistd | donderdag 21 mei 2009 @ 17:19 |
Op de NOS-site staan duidelijkere foto's: http://www.nos.nl/nosjour(...)09_treinbotsing.html | |
James1988 | donderdag 21 mei 2009 @ 18:49 |
Zo, die is goed zwart. R.I.P. aan de | |
Guard | donderdag 21 mei 2009 @ 20:21 |
onbewaakte overweg..... ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 21 mei 2009 @ 20:32 |
tvp | |
Ofyles2 | donderdag 21 mei 2009 @ 20:35 |
quote:Misschien autopech. | |
Ireyon | donderdag 21 mei 2009 @ 20:57 |
Hoe kan het dat de Beneluxtrein morgen 3 minuten langer over Rsd - Ht doet dan de gewone intercity, terwijl hij volgens de planner geen tussenstops zal maken? ![]() | |
dennistd | donderdag 21 mei 2009 @ 20:59 |
Het zou kunnen dat ie achter een stoptrein of goederentrein komt te zitten | |
Guard | donderdag 21 mei 2009 @ 21:03 |
quote:Dat kan natuurlijk Moet er overigens niet aan denken om pech op een overweg te krijgen. Al kom je zelf op tijd uit je auto, je auto zelf is weg. Machinist ziet alles aankomen en dat lijkt me nu ook niet echt fijn. En de reizigers die gewond kunnen raken (of erger)..... Nee dat hoef ik nooit mee te maken | |
James1988 | donderdag 21 mei 2009 @ 21:08 |
Maakte de Benelux morgen maar tussenstops... dan had ik van Bd tot Ht lekkere stoelen ![]() | |
RubenK | donderdag 21 mei 2009 @ 21:10 |
quote:vind de ICRm stoelen toch beter (of 1e klas hetzelfde) zitten ![]() | |
Ireyon | donderdag 21 mei 2009 @ 21:23 |
quote:Wat weerhoud je ervan om eerst naar Rsd te gaan dan? ![]() ![]() | |
Socios | donderdag 21 mei 2009 @ 21:32 |
Precies, even een heen en weertje toch. ![]() | |
James1988 | donderdag 21 mei 2009 @ 21:52 |
Ik heb pasgeleden al een ommetje gemaakt via Eindhoven om een stukje ICE te hebben... ![]() | |
greavy | donderdag 21 mei 2009 @ 21:57 |
Ik maak wekelijks een ommetje met die oude bengels van een treinen! Normaal moet ik op zaterdag naar Rotterdam uit Zwijndrecht, en dan rijden die brakke Mat '64 altijd, btw door de week ook ![]() Neem ik altijd die trein naar Dordrecht, en neem de IC, vaak de Beneluxtrein naar Rotterdam ![]() De enige 3 keren dat ik uit Zwijndrecht met de Mat '64 reed, kwam ik niet verder dan Rotterdam Lombardijen, 1x stond ik al stil in Barendrecht wegens een defect ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 21 mei 2009 @ 23:03 |
quote:gelukkig gaan die veetransporttreinen eindelijk naar de sloop met de instroom van de SLET! | |
JaFFe | donderdag 21 mei 2009 @ 23:26 |
Vandaag hoop materieel op spoorlijn den bosch eindhoven. Zag een Thalys en allerlei goederentreinen. Ook de benelux passeerde. | |
James1988 | donderdag 21 mei 2009 @ 23:38 |
Thalys op Den Bosch - Eindhoven lijkt me onlogisch aangezien Thalys via Roosendaal - Rotterdam - Schiphol - Amsterdam rijdt. I.v.m. werkzaamheden worden die treinen dit weekend omgeleid over Utrecht - 's-Hertogenbosch - Roosendaal, maar niet over Eindhoven. | |
knars | vrijdag 22 mei 2009 @ 00:08 |
even een smakelijk plaatje uit een vorige topic herhalen![]() ![]() | |
bork | vrijdag 22 mei 2009 @ 00:11 |
woensdagmiddag 16,45 Amersfoort: Opgesteld waar normaal die brakke dingen van Railon staan: de enige OS Virm (schoon) helemaal alleen spoor 1: een OS koploper spoor 7 de 2602 SLT was er een speciale shoot of een afscheid voor iemand of speciaal voor mij omdat ik geen digi meer heb? ![]() | |
greavy | vrijdag 22 mei 2009 @ 07:54 |
Belgische rijtuigen ^^ Die reden toen aan de Wieldrechtse Zeedijk te Dordrecht " NMBS-loc 2555 met de lege Berglandexpress, bestaande uit 9 Belgische rijtuigen. Foto Rob van der Rest. " | |
Duvel | vrijdag 22 mei 2009 @ 08:08 |
quote:Toffe foto! | |
James1988 | vrijdag 22 mei 2009 @ 08:31 |
Zojuist stond te Breda de Thalys 4341:![]() Wat me opviel was dat er heel veel draden en zooi in de cabine lagen - is dit de ERTMS-testtrein? Ik dacht dat dat 4345 was. ![]() (ja, ik weet dat dat kutpaaltje daar staat maar 't ging niet anders, verder naar voren en je kon de cabine niet goed zien ![]() Ook kwam er nog een Benelux voorbijkachelen: ![]() ![]() Hij reed alleen erg snel door, hij was m'n X1 te snel af (wat je heel goed kunt zien aan de strepen op het rooster van de 1182): ![]() Nog geen 5 minuten later reed de Benelux richting Roosendaal voorbij, daar heb ik geen foto's van want hij was te snel weg. Foto's zijn gemaakt met een Xperia X1, kwaliteit is dus niet echt geweldig, maar bij gebrek aan een echte camera (ik had niet verwacht dat ik die treinen tegen zou komen) had ik niets beters. | |
Guppy | vrijdag 22 mei 2009 @ 09:09 |
Is er maar één OS VIRM? Ik kom die regelmatig tegen namelijk | |
Fixers | vrijdag 22 mei 2009 @ 09:16 |
Die Thalys stond er woensdagavond ook al(weer). Viel me toen op dat ergens in de ruituigen een batterij computerapparatuur was opgesteld en elders nog wat mannetjes achter laptopjes zaten. Liep ook een polsdikke bundel kabels door de trein, gedrapeerd over de stoelen. En waarom stoppen ze de Benelux bij die omleidingen niet eventjes op Breda, scheelt mijn een half uur reistijd. (en frieten in Roosendaal). | |
dennistd | vrijdag 22 mei 2009 @ 09:17 |
Er zijn 2 olympische VIRM's: de 9520 en 9525 | |
bork | vrijdag 22 mei 2009 @ 09:41 |
quote:oei ik d8 eentje, 1 van de 2 dan ![]() thx, weer iets geleerd | |
James1988 | vrijdag 22 mei 2009 @ 09:49 |
Er zijn wat ontwikkelingen in IC4-land, aldus http://www.railwaygazette(...)th_ansaldobreda.html. AnsaldoBreda gaat 2 miljard Deense kroon terugbetalen aan DSB (=268 miljoen euro), maar van wat ik begrijp gaat er nog wel geleverd worden. [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 22-05-2009 10:05:34 ] | |
dennistd | vrijdag 22 mei 2009 @ 09:53 |
Je link [ Bericht 2% gewijzigd door dennistd op 22-05-2009 10:09:31 ] | |
James1988 | vrijdag 22 mei 2009 @ 10:05 |
quote: ![]() | |
James1988 | vrijdag 22 mei 2009 @ 10:17 |
Hmm, rijdt er een Benelux rond met aan beide kanten een 11.x? Volgens mij kwam die hier net voorbij (Ht)... | |
dennistd | vrijdag 22 mei 2009 @ 10:23 |
Er zal wel weer een Bs kapot zijn, en op Den Bosch kun je niet zo makkelijk omlopen als op de Watergraafsmeer. | |
Peterselieman | vrijdag 22 mei 2009 @ 10:33 |
quote:En mochten in totaal acht treinen zes maanden later geleverd worden dan in het aangepaste schema staat, dan kan het contract alsnog ontbonden worden. | |
greavy | vrijdag 22 mei 2009 @ 11:38 |
" Tussen Amsterdam Bijlmer ArenA en Utrecht Centraal langere reistijd door een seinstoring. " Daardoor heb ik net vertraging gehad. Gaa weer geld terug eisen, was nl. 45 minuten ![]() | |
dennistd | vrijdag 22 mei 2009 @ 12:11 |
Weer een gevalletje van een geluidsscherm dat de bewoners helemaal niet willen: quote: | |
thats-me | vrijdag 22 mei 2009 @ 12:24 |
Ja die geluidsschermen zien hier totaal over bodig, het merendeel van bewoners die daar wonen die ik ken willen het ook liever niet als wel... | |
greavy | vrijdag 22 mei 2009 @ 12:43 |
De geluidsschermen zijn niet positief voor je waarde van je huis.. Er hoeft maar één gek te klagen, en de NS / prorail of wat dan ook, moet ze plaatsen. Is ook bij een neef gebeurd, woonde in een mooi straatje, pal naast het spoor. Nooit klaagde iemand, kwamen er nieuwe bewoners, gingen gelijk klagen bij gemeente.. En die geluidswal moest komen.:S | |
Sj0rSz | vrijdag 22 mei 2009 @ 13:07 |
quote:Die OS-VIRM staat al even op Amersfoort. Geen idee waarom. | |
Ofyles2 | vrijdag 22 mei 2009 @ 16:17 |
quote:Ik stel voor dat NIMBY's het waardeverschil terugbetalen. | |
Guppy | vrijdag 22 mei 2009 @ 16:54 |
quote:tweede keer vandaag ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 22 mei 2009 @ 16:56 |
Dat dit kan in Nederland! | |
Ireyon | vrijdag 22 mei 2009 @ 18:09 |
Zo, rondje Rsd - Ht - Zl - Gn - Lw - Ut - Ht - Rsd zit er weer op en wat een geweldige ritten zaten daartussen (Ondanks dat er slechts 1 (één!) trein volgens planning reed) ![]() Die laatste was nog wel het best, met de Beneluxtrein terug naar Rsd; 16:51 vertrek uit Ht 17:05 langs Tb 17:17 langs Bd 17:22 langs Etn 17:31 aankomst in Rsd Zó hoort een trein te rijden, gewoon op volle snelheid die pauperstations voorbij razen en binnen 40 minuten Ht- Rsd hebben afgelegd ![]() Oh, en speciaal voor jullie nog een goederentrein gefotografeerd ( ![]() ![]() | |
von_Preussen | vrijdag 22 mei 2009 @ 19:19 |
quote:En vervolgens kijk je vanuit de trein op van zulke lelijke schijtschermen, en dan kun je ook niets meer zien (en is de reis meteen een stuk saaier / vervelender). | |
RubenK | vrijdag 22 mei 2009 @ 19:29 |
Zo lekker weer onderweg terug naar alkmaar vanuit maastricht ![]() Wou dat de trein die normaal doorreed naar alkmaar 's avonds dat ook deed ![]() | |
James1988 | vrijdag 22 mei 2009 @ 19:43 |
Zojuist hier in Ht de Bs 105 gezien (de beschilderde ja), en die is smerig!![]() En de trein naar Brussel-Zuid (V Ht om 19.36, hij begon in Ht) is met +6 vertrokken terwijl hij er ruim op tijd stond. | |
Fixers | vrijdag 22 mei 2009 @ 20:06 |
Ach op de benelux weten ze toch al aardig te goochelen met tijden. De trein die afgelopen woensdag om twintig na zeven zou vertrekken uit Brussel Zuid stond bij Roosendaal al op +75 (toen moest 'ie nog naar Brussel). Daar is op de belgische manier een oplossing voor gevonden: ze passen gewoon de route aan. Gekeerd in Mechelen om uiteindelijk met slechts +5 in Roosendaal aangekomen. Effectief en creatief die route inkorting, maar of het nu getuigd van service.... Zulke dingen kunnen alleen als je weet dat er genoeg alternatieve capaciteit is. En de reizigers informeert. Op Brussel helegaar geen omroepen voor de vervangende aansluiting en ook in de trein zelf waar de perronwachters reizigers voor amsterdam instuurden geen omroep whatsoever. | |
Peterselieman | vrijdag 22 mei 2009 @ 20:07 |
tsja, tussen Leeuwarden Camminghaburen en Hurdegaryp is het spoor gedeeltelijk verzakt, dus vanmiddag werd daar met een kleine vertraging gereden. Verder dacht ik in internet-GTW'tje 10310 te kunnen internetten, staat het modem niet aan ![]() | |
Ireyon | vrijdag 22 mei 2009 @ 20:45 |
![]() 't Was nog niet zo druk om half 8 's ochtends.. ![]() Dit was m'n doel voor vandaag. Een prachtig station, maar wat een ongelofelijk kutplein ligt ervoor.. ![]() ![]() Ook hier viel niet zo veel te beleven.. ![]() ![]() ![]() Tenslotte ons mooie seinhuisje met bijbehorend onleesbaar plaatsnaambord. | |
Peterselieman | vrijdag 22 mei 2009 @ 20:56 |
Mooie foto's ![]() Je hebt zo te zien in Groningen de rustige tijdstippen uitgekozen ![]() ![]() | |
Palmboom313 | vrijdag 22 mei 2009 @ 21:18 |
quote: quote:Dus dit is de derde keer ![]() Nieuw record voor ProRail ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 22 mei 2009 @ 21:24 |
quote:Poepvlekken van aangereden wespen ofzoiets? | |
Ofyles2 | vrijdag 22 mei 2009 @ 21:26 |
quote:Ik wed er 100 op dat de vierde storing een feit wordt. | |
Guppy | vrijdag 22 mei 2009 @ 21:49 |
quote:dan moeten ze opschieten, want deze is naar verwachting rond half elf verholpen. maar goed, in de achterhoek staat prorail voor niks ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 22 mei 2009 @ 21:52 |
Volgens mij loopt een OV-dag van 4 tot 4 en niet van 0 tot 24. Zou er een storing plaatsvinden tussen 0 en 4, dan telt die ook. | |
Palmboom313 | vrijdag 22 mei 2009 @ 21:53 |
quote:Zullen we een kaartje naar ProRail sturen als het lukt ![]() | |
Guppy | vrijdag 22 mei 2009 @ 21:55 |
quote:jamaar ze rijden daar volgen mij maar tot half twee of half drie of zo. maar goed, niets is onmogelijk op dat lijntje ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 22 mei 2009 @ 21:56 |
quote:een ov-dag duurt eigenlijk 28 uur ![]() Per dag is er vier uur overlap ![]() | |
Palmboom313 | vrijdag 22 mei 2009 @ 21:58 |
quote:Nou kom op laat er nog iets kapot gaan ![]() Is er een site waar je vertragingen van de afgelopen maanden terug kunt zien ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door Palmboom313 op 22-05-2009 22:16:23 ] | |
Ofyles2 | vrijdag 22 mei 2009 @ 22:20 |
quote:Nee, 24 uur. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 22 mei 2009 @ 22:23 |
Je kunt wel 28 uur reizen met je treinkaartje ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 22 mei 2009 @ 22:24 |
quote:Sinds wanneer? | |
Peterselieman | vrijdag 22 mei 2009 @ 22:26 |
mja, als je om 0.00 een treinkaartje koopt, dan mag je toch tot 04:00 de volgende dag er mee reizen? | |
Ofyles2 | vrijdag 22 mei 2009 @ 22:29 |
quote:Als hij niet de dag van gisteren uitprint. | |
greavy | vrijdag 22 mei 2009 @ 23:28 |
" Storingen Er zijn op dit moment geen storingen. " Gelijk de krant maar even bellen, vandaag heeft er bijna de hele dag iets gestaan ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 23 mei 2009 @ 01:37 |
En nog steeds geen storing op Arnhem-Winterswijk. Nog tweeëneenhalf uur. | |
Ofyles2 | zaterdag 23 mei 2009 @ 03:09 |
En ik vrees dat die storing er niet meer komt. | |
Guppy | zaterdag 23 mei 2009 @ 11:02 |
Nou ja, die mag Pro-Rail dan in z'n zak steken ![]() | |
thats-me | zaterdag 23 mei 2009 @ 21:13 |
STS passage te Wierden, uit Almelo is het de 3422 en net vertrokken te Wierden is het de 3418 ![]() | |
dennistd | zaterdag 23 mei 2009 @ 21:20 |
Vanavond +10 opgelopen te Amersfoort door de werkzaamheden daar, vervolgens bij Barneveld nog eens vijf erbij door de Protos die eerst mocht, bij Deventer werd de stopper naar Almelo op spoor 4 neergezet zodat wij er via 3 langs konden. Vervolgens is bij Almelo de stoptrein naar Enschede er weer voor gezet, deze heeft ons tot Hengelo aardig opgehouden. Gelukkig had de treindienstleider net het boek 'Creatief spoorgebruik voor Dummies' gelezen, en werden we er via het linkerspoor langs gestuurd, van Hengelo tot Enschede dus links gereden. Uiteindelijk +10 bij aankomst, maar het had dus erger kunnen zijn. | |
dennistd | zaterdag 23 mei 2009 @ 21:23 |
quote:Welke is door het rooie gegaan? Die uit Almelo lijkt me het meest waarschijnlijk, hoewel die misschien naar spoor 2 gestuurd is om daarna alsnog naar Nijverdal te wisselen. Dan is de trein uit Wierden de schuldige. | |
Ofyles2 | zaterdag 23 mei 2009 @ 21:26 |
quote:Weer een geval van 'foutje bedankt'. Wat mij betreft hadden die twee Buffels elkaar mogen zoenen. Dan werd er nog meer werk gemaakt van de ATB-NG. | |
dennistd | zaterdag 23 mei 2009 @ 21:30 |
quote:Ehm, de buffels hebben als ATB-NG. Ik neem aan dat je ATB-Vv bedoelt. Hierdoor denk trouwens dat het de trein uit Almelo is geweest die door rood is gegaan: volgens mij ligt bij het sein op spoor 3 een ATB-NG-baken, en daar kun je niet door rood gaan. | |
Ofyles2 | zaterdag 23 mei 2009 @ 21:30 |
quote:Ik was die technische specificaties helemaal vergeten. ![]() | |
thats-me | zaterdag 23 mei 2009 @ 21:45 |
Trein negeert rode licht WIERDEN - Twee stoptreinen kwamen zaterdagmorgen op circa 120 meter van elkaar net op tijd tot stilstand. De trein uit de richting Almelo had het rode licht genegeerd. De machinist van de trein die net vertrok van het station Wierden zag, aldus de landelijke politiedienst, de tegemoetkomende trein op tijd. De machinist van laatstgenoemde trein reageerde ook ad rem waardoor de twee op ruime afstand tegenover elkaar tot stilstand kwamen. De spoorwegpolitie en landelijke politiedienst stelden een onderzoek in. De passagiers werden met bussen vervoerd. Naderhand konden beide treinen op eigen kracht weg rijden. http://www.tctubantia.nl/(...)geert-rode-licht.ece | |
Duvel | zaterdag 23 mei 2009 @ 21:57 |
quote: ![]() | |
TeringHenkie | zaterdag 23 mei 2009 @ 22:07 |
Donderdagnacht heeft iemand besloten naar het tankstation langs de A27 bij Groenekan te rijden, uit z'n auto te stappen, en het spoor op te lopen. De politieagent die hem als eerste heeft zien liggen zal een paar weken niet lekker meer slapen. ![]() | |
James1988 | zaterdag 23 mei 2009 @ 23:46 |
quote:Ehm, Tubantia... 't waren twee snelremmingen. Er is niemand gewond en de opgelopen materiële schade is misschien een paar vliegjes die tegen de voorruiten geplet zijn. Waarom zou een trein dan niet op eigen kracht weg kunnen rijden? ![]() Wel slecht dat het heeft kunnen gebeuren - zou ATB-NG STS-passages sowieso niet moeten voorkomen? | |
Peterselieman | zaterdag 23 mei 2009 @ 23:51 |
quote:Nee, want het is met 15 km/h nog steeds mogelijk. Zo snel kun je namelijk rijden als je een signaal van een baken mist. | |
Duvel | zaterdag 23 mei 2009 @ 23:51 |
quote:Op de hoodfbaan zit geen NG. | |
Ofyles2 | zaterdag 23 mei 2009 @ 23:53 |
quote:Of de eerste machinist. Wat een lijpo is die gast. | |
James1988 | zaterdag 23 mei 2009 @ 23:57 |
quote:Is DM '90 dan voorzien van zowel EG als NG? Speaking of NG, wordt het niet eens tijd dat ProRail gaat onderzoeken hoe snel ATB-NG door ETCS Level 1 kan worden vervangen? Dan is men i.i.g. niet meer afhankelijk van patenthouder Alstom aangezien ETCS een standaard is. | |
Peterselieman | zondag 24 mei 2009 @ 00:02 |
quote:Ja. Dat is een van de voorwaarden om überhaupt om los op de hoofdrijbaan te mogen rijden. | |
James1988 | zondag 24 mei 2009 @ 00:03 |
Ah ok, dat wist ik niet ![]() | |
#ANONIEM | zondag 24 mei 2009 @ 00:30 |
quote:Kiele kiele, wat houd STS passage in? | |
Peterselieman | zondag 24 mei 2009 @ 00:43 |
Bij een STS-passage rijdt een trein een stoptonend sein voorbij. Dit wordt altijd geregistreerd en onderzocht, omdat het tot een ongeval had kunnen leiden. | |
TeringHenkie | zondag 24 mei 2009 @ 00:44 |
quote:Iets met stop, tonend en sein. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 24 mei 2009 @ 00:44 |
Bedankt! Het voelt altijd wel apart, als je van Wierden naar Almelo zo op verkeerd spoor rijd ![]() | |
greavy | zondag 24 mei 2009 @ 01:24 |
quote:Laat ik dat nou niet snel apart vinden.. Doen ze wel vaker, maar als er van beide kanten, op 1 spoor, 2 treinen naar elkaar toe rijden, is dat wel apart ; ![]() | |
Duvel | zondag 24 mei 2009 @ 10:01 |
quote:De NG-installatie is backward-compatible. quote:Standaard m'n hol. Iedere fabrikant heeft zijn eigen interpretatie gegeven aan de specs waardoor een Alstom trein niet goed rijdt op een Bombardier baan, et cetera. | |
Sj0rSz | zondag 24 mei 2009 @ 11:06 |
quote:Het lijkt me sterk dat ze gesleept zouden worden ![]() | |
De_Hertog | zondag 24 mei 2009 @ 14:52 |
quote:Theorie, praktijk... | |
James1988 | zondag 24 mei 2009 @ 16:29 |
Ik had vandaag de kans om een stukje mee te rijden in de cabine van een VIRM. Jammergenoeg heb ik niet veel tijd, dus dat wordt een andere keer. | |
rubberburner | zondag 24 mei 2009 @ 17:52 |
Geef mij deze NS maar:![]() | |
Ofyles2 | zondag 24 mei 2009 @ 19:31 |
quote:Die kan straks ook niet meer. | |
Nightshadow | zondag 24 mei 2009 @ 20:58 |
quote:Bron: nu.nl | |
Dr_Flash | zondag 24 mei 2009 @ 21:18 |
Trein trein trein bier lekkere wijven bier trein slapen trein bordjes trein bordjes trein Warschau bier lekkere wijven bier slapen regen trein bordjes trein gammelheid trein bordjes trein trein bier lekkere wijven bier slapen trein trein bordjes trein trein bier 2858 km ![]() Rest volgt later ![]() | |
Ofyles2 | zondag 24 mei 2009 @ 21:18 |
Ben je nog laveloos? ![]() | |
Ofyles2 | zondag 24 mei 2009 @ 21:20 |
quote:Die opa verantwoordelijk stellen voor het ongeval en eventuele begrafeniskosten. Als de trein vertrekt, dan ben je te laat. Daarom heb ik ook een pesthekel aan laatkomers, ze verneuken gewoon je reisplan en aansluitingen. ![]() | |
Duvel | zondag 24 mei 2009 @ 21:20 |
quote:Hier bier, wijn en tapas. Slaap lekker. | |
Dr_Flash | zondag 24 mei 2009 @ 21:20 |
quote:Nee, net thuis met 527 foto's en 17 filmpjes. En ik WIL het vanavond uitgezocht hebben en morgen moet ik weer om 6:20 mn nest uit, vandaar ![]() | |
bork | zondag 24 mei 2009 @ 21:21 |
Welkom thuis | |
Dr_Flash | zondag 24 mei 2009 @ 21:27 |
quote:Nou hier dan, de eerste is voor jou ![]() ![]() Frankfurt (Oder), 24 mei 2009. Links 15 kV Duitse wisselspanning, rechts 3 kV Poolse gelijkspanning. Let op het overgangsgebeurentje: Dat hangt met een katrolletje aan de draagkabel en kan dus in enige mate heen en weer ![]() | |
Duvel | zondag 24 mei 2009 @ 21:34 |
Stoere constructie. Mag in Nederland vast niet worden toegepast. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 mei 2009 @ 21:39 |
quote:Want? Er zit onvoldoende postbode-stiek-gehalte in? ![]() Of moet er in NL minstens een gat van 5 meter tussen de beide spanningsgebieden zitten misschien? ZOals bij Roosendaal? ![]() | |
Duvel | zondag 24 mei 2009 @ 21:45 |
quote:Eh, nee. quote:Ja, en dubbele scheiding en zo. Dus 15kV-neutraal/aarde/minus-3kV. | |
knars | zondag 24 mei 2009 @ 22:34 |
Beef Shanghai, Jägermeister en koffie. En de misrekening dat ik dacht dat er dit weekend nationale stoomtreindag zou worden gevierd - ik had dan wel geen reisjes geboekt, maar had me er wel op verheugd om samen met knars jr te staan stuiteren op het perron. @bork: diverse oudere Thomas treintjes (Sir Handel, Neville, Lady, Iron Bert, Iron Arry, Fearless Freddie, Skarloey) allen voor ¤ 4,98 per stuk en de setjes met de smelterij en de waterval voor maar ¤ 9.98 bij Intertoys | |
JeePee83 | zondag 24 mei 2009 @ 23:24 |
quote:Trein trein trein trein trein bier ![]() 16 minuten vertraging, waarvan 13 op Nederlands grondgebied. Trefkans HC alle treinen - Nederlandse treinen. Jup we zijn weer thuis | |
Dr_Flash | zondag 24 mei 2009 @ 23:34 |
en ook nog een tram en wat duistere clubs gistergenaaf ![]() | |
Geqxon | zondag 24 mei 2009 @ 23:34 |
Weet iemand wanneer de dubbeldekker's eruit gaan? Vreselijke treinen zijn dat. Lelijk groene houten bankjes als stoelen, geen armleuning in het midden, geen sjieke klaptafels, alleen maar bankjes tegenover elkaar, vervelende simpele klapdeurtjes (ik hou van hydraulische geluiden ![]() ![]() En in de stoptrein van Utreg naar Zwolle zit het ook nog eens vol met provinciale mensen. Met G-STAR truien. ![]() | |
JeePee83 | zondag 24 mei 2009 @ 23:38 |
quote:Clubs waren niet zo duister eigenlijk. De drank wel. Pure gif, maar wel lekker ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 mei 2009 @ 23:41 |
quote:Die laatste troep was precies Dubro of zo man ![]() | |
Ofyles2 | zondag 24 mei 2009 @ 23:43 |
quote:Medio 2030-2040? | |
TeringHenkie | zondag 24 mei 2009 @ 23:48 |
quote:Dat heet absynth... ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 mei 2009 @ 23:50 |
quote:Dan zat ik hier niet zo vrolijk te typen hoor ![]() | |
Geqxon | zondag 24 mei 2009 @ 23:54 |
quote:Ik wil het eerder. Meh. De hydraulische tussendeuren zijn zo gaaf. Die gaan na een tijdje dicht, met bijbehorend gesis, en dan zie je mensen vaak heel snel naar de trein hollen. Omdat ze denken dat de buitendeur dicht gaat. ![]() En soms doe ik de buitendeur zelf wel eens dicht. Als ik het koud heb. ![]() | |
Nightshadow | zondag 24 mei 2009 @ 23:55 |
quote:Ach, nog een paar jaar en dan rijden ze als InterCity's rond ![]() | |
James1988 | zondag 24 mei 2009 @ 23:58 |
DD-AR/DDM als intercity? Ik hoop het niet ![]() | |
Geqxon | zondag 24 mei 2009 @ 23:59 |
quote: ![]() ![]() ![]() Alleen toegegeven: ![]() Niemand kan het eersteklas "open" knopje vinden. | |
ReisT | maandag 25 mei 2009 @ 00:11 |
quote:Liever dan die rare schommelboten... als ze er een beetje betere stoelen in stoppen kan DD-IC nog best wat moois worden (aan de binnenkant). | |
Dr_Flash | maandag 25 mei 2009 @ 00:12 |
Goed, de foto's dan. Kutno, 22 mei 2009. Twee vette diesellocs (de M62-590 aan kop) zijn met een keteltrein op weg in westelijke richting. ![]() Even later passeert op dezelfde plaats PKP eloc E22-876 met een gemengde goederentrein. ![]() Aan de oostzijde van station Kutno staat een aantal motorstelletjes EN57 te wachten op wat komen gaat. ![]() Sochaczew, 22 mei 2009. Een shuntertje met een aantal vreselijk belangwekkende lieden, onderweg tussen een stuitklamp en een stootjuk (!) ![]() Even later komt er vanuit de richting Warszawa een motorstelletje EN57 van de Koleje Mazowieckie aan. Passagieren in de cabine is een soort nationaal volksvermaak in Polen. ![]() Warszawa Powisle, 22 mei 2009. Een ander EN57 stelletje van de KM houdt hier stil, alvorens de tunnel naar Sródmiescie in te duiken. MET treinspotter. ![]() Gelukkig heeft de KM ook wat moderner spul rondrijden, hoewel het nog niet erg veel is. Hier rijdt een Stadler FLIRT Warszawa Powisle binnen. ![]() In de achtergrond passeert dan nog snel een InterCity-treinstel van eigen makelij in de richting Lódz Fabryczna. ![]() En dit is een treinstel van weer een andere maatschappij (SKM), en fabrikant, op weg naar Sulejówek Milosna. ![]() Radom, 23 mei 2009. Met dit soort treinstellen onderhoudt KM een stopdienst tussen Warszawa en Radom, een halte of 30 voor 108 km. Je doet er een kleine 2½ uur over. ![]() Gelukkig hadden we op de terugweg deze iets modernere variant, met gestoffeerde bankjes i.p.v. kaal plastic RET-style. ![]() Chynów, 23 mei 2009. Onder een dreigend wolkendek vertrekt loc EU07-489 met een dubbeldekkerstam als stoptrein riching Radom. Dit is de enige trein die we gezien hebben waarbij NIET de stuurstand van de dosto-stam direct achter de loc zat ![]() ![]() Rzepin, 24 mei 2009. Eloc E09-015 heeft de Warszawa-Berlin-Express zojuist overgedragen aan een Duitse loc voor het laatste stukje tot Berlin. Links staat railbusje SA105-104 (2 assen, 17 meter, 38 zitplaatsen, maar WEL een toilet en een fietsenafdeling) te wachten om als stoptrein te vertrekken naar Miedzyrzecz. ![]() Dezelfde eloc poseert even later naast een andere in het zonovergoten Rzepin. ![]() En tot slot nog een vette Russische dieselloc aan kop van een goederentrein. ![]() Enjoy ![]() | |
Guard | maandag 25 mei 2009 @ 00:20 |
![]() Hele mooie plaat vind ik dit. Die lok-met-karakter en dat lelijke klomp oost-europees beton op de achtergrond, prachtig ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 mei 2009 @ 00:28 |
Dank je, grappig wel ![]() Ik vond zelf deze met afstand de meest geslaagde van het stel eigenlijk ![]() ![]() | |
Socios | maandag 25 mei 2009 @ 00:37 |
Ben je nog langs Warschauer Straße gekomen? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 mei 2009 @ 00:43 |
quote:Ook ja, maar goed, dat was al niet nieuw meer ![]() | |
ReisT | maandag 25 mei 2009 @ 00:54 |
quote:Die had geen zin meer om oostbloklopertjes op sleeptouw te nemen? ![]() (foto by Daniel Friederichs) | |
NikkelCobalt | maandag 25 mei 2009 @ 01:26 |
Die SA105 ![]() ![]() Het lijkt nog het meest op een pretparktreintje. | |
Dr_Flash | maandag 25 mei 2009 @ 08:27 |
quote:Ik denk het ![]() ![]() | |
dennistd | maandag 25 mei 2009 @ 08:57 |
Ze staan inmiddels in een loods:![]() (ook door daniel) | |
Guppy | maandag 25 mei 2009 @ 08:58 |
quote:The bus has evolved to the next level ![]() | |
ghizzer | maandag 25 mei 2009 @ 10:14 |
Flash, bedankt voor de foto's! Ze zijn weer top! ![]() | |
#ANONIEM | maandag 25 mei 2009 @ 10:21 |
quote:Spookachtige plaat ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 mei 2009 @ 10:38 |
quote:Bron Ja, natuurlijk. Ga maar weer staken. Tegen wat? Tegen te domme reizigers? ![]() ![]() ![]() | |
thats-me | maandag 25 mei 2009 @ 10:40 |
Om 8.26 kwam door station Hengelo richting Bad Bentheim een Spitzke werktrein met o.a. Kettinghor, lege wagons, stopmachine(s) en nog meer.![]() | |
Sj0rSz | maandag 25 mei 2009 @ 10:42 |
Gave foto's, Dr_Flash | |
James1988 | maandag 25 mei 2009 @ 10:43 |
quote: ![]() Dat ongeval in Dinant toont wel aan hoe erg verouderd de procedures in België eigenlijk zijn... één deur open laten, conducteur die op het perron moet sleutelen, dan weer terug in zijn trein stappen en dan pas zijn deur sluiten... als de conducteur struikelt of op een andere manier wordt opgehouden kan de trein dus vertrekken zonder conducteur aan boord... Kan NS de NMBS niet overnemen ofzo, en dan meteen goed saneren? Infrabel verzelfstandigen, B-Cargo verkopen en alleen reizigers overhouden en grondig de boel (iig organisatorisch) moderniseren. | |
thatsme | maandag 25 mei 2009 @ 10:49 |
quote:hydraulische tussendeuren ben ik nog niet tegen gekomen. Wel pneumatische deuren. Waren ze maar Hydraulisch dan siste ze niet de hele tijd zo als ze defect of geblokkeerd zijn.. en je kan goede druk opbouwen om ze echt dicht te duwen! | |
Dr_Flash | maandag 25 mei 2009 @ 10:53 |
quote: quote:Thx! ![]() | |
James1988 | maandag 25 mei 2009 @ 10:56 |
quote:En dan kun je er zo'n blèrend kutkind tussenduwen ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 25 mei 2009 @ 10:59 |
nee.. deur tegenhouden tot t kut kind er tussen staat.. en dan je deur laten schieten ![]() ICM deurtjes kunnen hard hoor B)! | |
Peterselieman | maandag 25 mei 2009 @ 11:09 |
quote:Wat mijn collega zegt | |
Duvel | maandag 25 mei 2009 @ 11:20 |
quote:Wat het kruidenvrouwtje zegt. | |
Darkwing_Duck | maandag 25 mei 2009 @ 11:22 |
Duvel, er is mij ter ore gekomen dat jij kon uitleggen wat die Knalgele ASK XXXX (nummer) kastjes zijn die overal in het land opduiken. | |
Duvel | maandag 25 mei 2009 @ 11:25 |
quote:Klopt, kan ik. | |
James1988 | maandag 25 mei 2009 @ 11:25 |
quote:Dat zijn AanSluitKasten voor ATB-Vv. | |
Duvel | maandag 25 mei 2009 @ 11:26 |
quote:Grappig, weet het RIAGG al van je persoonlijkheidsstoornis? | |
James1988 | maandag 25 mei 2009 @ 11:31 |
quote:Ja, dat weten ze, en wij hebben alles prima onder controle ![]() | |
Duvel | maandag 25 mei 2009 @ 11:34 |
quote:Behalve de waanideeën. | |
James1988 | maandag 25 mei 2009 @ 11:40 |
Weet iemand wat een SLeTje bij 's-Hertogenbosch doet? Er stond er net eentje op spoor 8 voor een rood sein te wachten... | |
Dr_Flash | maandag 25 mei 2009 @ 11:42 |
ASK kasten zijn goed ![]() | |
Peterselieman | maandag 25 mei 2009 @ 11:45 |
quote:Testen ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 25 mei 2009 @ 11:51 |
quote:Mooi! | |
Ireyon | maandag 25 mei 2009 @ 18:12 |
quote:Ik zag er eentje om 16:15 bij Boxtel stilstaan.. niet gezien of er mensen in zaten o.i.d.. | |
TommyGun | maandag 25 mei 2009 @ 18:38 |
quote:Veredelde bus ![]() | |
Ofyles2 | maandag 25 mei 2009 @ 18:47 |
quote:Tijd dat men het stakingsrecht afschaft. En die opa die door zijn stomme actie die conducteur onder de trein kreeg mag alle medische en eventuele begrafeniskosten ophoesten. Te laat is te laat. | |
Brembo | maandag 25 mei 2009 @ 19:41 |
Vandaag trouwens VIRMm (IV) als stoptrein tussen Ah- Ede wageningen ![]() | |
Ofyles2 | maandag 25 mei 2009 @ 19:55 |
quote:Met ruim 160 garnituren kan het voorkomen dat je in elke uithoek een IRM vindt. | |
Geqxon | maandag 25 mei 2009 @ 20:04 |
Ik had vandaag een ICMm met drie wagons op het traject Amersfoort Schothorst - Rotterdam Centraal. Stervensdruk... | |
Dr_Flash | maandag 25 mei 2009 @ 20:11 |
quote:ICM 4088 zat er ook in vanmiddag. Integratie is okee ![]() | |
Ofyles2 | maandag 25 mei 2009 @ 20:13 |
quote:Was er ergens een trein uitgevallen? | |
bork | maandag 25 mei 2009 @ 20:15 |
Leuke serie Fles, ook nog geslapen? | |
James1988 | maandag 25 mei 2009 @ 20:16 |
"NS koopt noodlijdend Veolia Cargo en B-Cargo, creëert nieuwe goederenreus"![]() Quick 'n' Dirty paint.net | |
TeringHenkie | maandag 25 mei 2009 @ 20:17 |
quote:Wat verwachtte je dan? Een trein vol met pluimvee? | |
Ofyles2 | maandag 25 mei 2009 @ 20:18 |
quote:Ik hoop dat het zo is: de neergang van een collectief arrogante Fransosen. | |
Dr_Flash | maandag 25 mei 2009 @ 20:23 |
quote: ![]() Nu druk met bordjescollage ![]() | |
Geqxon | maandag 25 mei 2009 @ 20:29 |
quote:Zou goed kunnen, het is een rampzalig traject. Omdat het eindstation, Amersfoort Schothorst, zo'n klein station is slaan ze dit station bij vertraging over. Ongeveer één keer per week moet ik dus met de stoptrein en kom ik helaas te laat op school aan. | |
Dr_Flash | maandag 25 mei 2009 @ 20:31 |
quote:Totale onzin. Het is niet voor niks het eindpunt. Op Amf kunnen ze al dat ijzer niet kwijt als dat het eindpunt zou zijn ![]() | |
JeePee83 | maandag 25 mei 2009 @ 20:34 |
Alleen bij vertragingen van +10 of groter word er gereden tot Amf. Dan keert ie kort op spoor 6. De kering op Schothorst haalt ie dan immers niet meer en de IC van .25 en .55 staat dan ook niet meer in de weg op spoor 6 en kan er dus wel gekeerd worden. | |
dennistd | maandag 25 mei 2009 @ 20:34 |
quote:Nouja, vanaf december ben je de verbinding naar Rotterdam toch kwijt waarschijnlijk, aangezien die dan naar Deventer gaat. De trein uit Amsterdam gaat dan naar Schothorst. | |
Geqxon | maandag 25 mei 2009 @ 20:34 |
quote:Als ik in Utrecht Centraal met vertraging instap, dan is het 100% zeker dat ze op Amersfoort omroepen: "Deze trein gaat vandaag niet verder dan Amersfoort, voor Amersfoort Schothorst kunt u...". De trein gaat dan gelijk terug naar Utrecht. En wat ook een heikel punt aan dit traject is: quote: | |
Geqxon | maandag 25 mei 2009 @ 20:36 |
quote:Precies. Ik heb er van de vier dagen per week dat ik reis meestal één keer last van. De totale uitval gok ik dan op een keer of 10 per week. Ik baal ervan dat het zo gigantisch vaak gebeurd en ze dan niets doen om extra materiaal in te zetten of het schema aan te passen. Zelfs een sorry kan er niet vanaf. | |
James1988 | maandag 25 mei 2009 @ 20:41 |
![]() "NS koopt NMBS over voor een appel en een ei, verkoopt Waalse activiteiten aan AnsaldoBreda Railway Management" Ok ok, ik hou al op | |
Dr_Flash | maandag 25 mei 2009 @ 20:56 |
quote: ![]() | |
Ireyon | maandag 25 mei 2009 @ 20:59 |
quote:Eigenlijk bedoel ik gewoon dat ik niet kon inschatten of hij gewoon in de reguliere dienst reed, of dat ze alleen aan het testrijden waren ![]() | |
Duvel | maandag 25 mei 2009 @ 20:59 |
quote:De 2800 serie was ook al ruk toen het nog Rotterdam - Utrecht was. Die treinen zijn eigenlijk "toevoegers" en sneuvelen dus als eerste bij de minste of geringste calamiteit. En de andere treinen op dat traject worden dan helaas niet versterkt met het vrijgekomen materieel. Sinds de omloopwijziging van afgelopen april zijn de treinen tussen Rotterdam en Utrecht trouwens aanmerkelijk korter. ![]() | |
dennistd | maandag 25 mei 2009 @ 21:06 |
quote:het is alleen nog maar testrijden, als dat succesvol is gaan ze de 19800 (sprinter den haag-gouda goverwelle) in | |
Ofyles2 | maandag 25 mei 2009 @ 21:07 |
quote:Kunnen ze geen extra IRM's naar het Noorden sturen? | |
Dr_Flash | maandag 25 mei 2009 @ 21:22 |
quote:Puik plan. Bij de Noordkaap de zee in gaerne ![]() | |
Ofyles2 | maandag 25 mei 2009 @ 21:26 |
quote:Jij laat er geen gras over groeien. ![]() | |
Duvel | maandag 25 mei 2009 @ 21:48 |
quote:Zonde van de Noordkaap. | |
greavy | maandag 25 mei 2009 @ 21:55 |
Er is mij iets raars overgekomen bij Utrecht paar weken geleden ![]() Ik reisde van Dordrecht naar Leeuwarden, met een overstap in Rotterdam, en dan rechtstreeks naar Leeuwarden. De trein had toen al vertraging, en eenmaal in Gouda werd er omgeroepen: "Wegens een technisch defect bij een andere trein, zal deze trein hier 5 minuten langer staan blijven. Er worden 3 treinstellen bij aan gekoppeld van de defecte trein." De trein waar ik al in zat, was echter al 3 treinstellen lang, wat dus een beetje bullshit zou worden, als het er 6 werden! Eenmaal vertrokken, 14 minuten vertraging, en met 16 minuten vertraging in Utrecht aan, mochten de passagiers uit de achterste 3 treinstellen de trein niet verlaten. Dit werd omgeroepen: "Wegens een storing tussen Amersfoort en Zwolle zal deze trein niet verder reizen dan Utrecht. Indien u verder wilt reizen dan Amersfoort, moet u via Arnhem en Deventer omreizen. De passagiers uit treinstellen xxxx, xxxx en xxxx mogen op dit moment de trein niet verlaten. Dit komt omdat de trein niet volledig aan het perron staat. Er word gezocht naar een oplossing, zodat u via het spoor kan lopen. U word nader geïnformeerd." Ik zat net in de laatste 3 treinstellen, en kreeg dit dus later te horen: " Alle passagiers uit treinstellen xxxx, xxxx en xxxx worden verzocht zover mogelijk naar voren te lopen. Wanneer u aan het eind van de trein bent, staan hier een aantal veiligheidsmensen, om u de trein uit te helpen. U kan dan over het spoor naar het perron lopen. De rolstoelster in treinstel xxxx zal minimaal nog 25 minuten moeten wachten. Luister aandachtig naar de medewerkers, u loopt namelijk op een spoor. Er blijven treinen rijden, op sporen links van u. Er zijn 3 sporen tijdelijk stil gelegd. " Nu, ik ga dus die verrekte trein uit, moet je helemaal uitspringen, en mag je uiteindelijk naar het spoor lopen. Hier reis je om in een bomvolle trein, maar mocht 1e klas zitten. Nu, eenmaal in Zwolle, eindelijk me trein naar Leeuwarden weer. Deze reed op tijd weg. Net voor Steenwijk werd er omgeroepen " Wegens een technisch mankement zal deze trein niet volgens schema rijden. We zullen proberen Leeuwarden te bereiken ", wat tot aan Heerenveen door ging. De motoren vielen continu uit, hij maakte ook geen grote snelheid. Eenmaal in Grou-Jirnsum, word er omgeroepen " Wegens rookontwikkeling onder de trein zal deze trein NIET doorreiden naar Leeuwarden. Er komt geen vervangende trein. Op spoor 2 zal een volgende trein arriveren. Echter komt hier ook nog een Intercity naar Zwolle. Excuses voor het ongemak " Na 20 minuten wachten, me trein eindelijk naar Leeuwarden, en met 1 uur en 50 minuten vertraging in Zwolle aan.. Dit zou ik nooit meer mee willen maken. Had echter wel me treinreis gratis ![]() Is het ook normaal van die treinstellen, 6 stuks lang, en de trein niet uitmogen? | |
James1988 | maandag 25 mei 2009 @ 22:05 |
6 stellen is niet normaal, het allerlangste wat ik normale dienst rijdt is 14 bakken afaik... VIRM VI + 2x VIRM-IV. 6 treinstellen, wat voor soort trein was het? Een dubbeldekker, getrokken mat, stoptrein? Het komt in normale dienst niet voor, maar bij een 'nood'situatie doet men wel eens creatief en krijg je dit soort lolligheden ![]() | |
Bolkesteijn | maandag 25 mei 2009 @ 22:12 |
quote:5x ICM is nog een bak langer. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 mei 2009 @ 22:14 |
quote:Ja, en 6 x ICM kan je meestal ook wel (bijna) kwijt. Zo ongeloofwaardig vind ik het niet hoor. Ik heb ook weleens in de noordoost meegemaakt dat de ene trein een enkel 3baks stel was en de volgende 2x3 + 2x4 ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 mei 2009 @ 22:15 |
quote:Gelukkig voor de rest van de wereld bestaat er ook nog ander materieel ![]() | |
dennistd | maandag 25 mei 2009 @ 22:25 |
Volgens mij is het (in bakken tenzij anders): 2 DDAR (stammen) 15 ICM 14 VIRM 10 Mat'64 9 SGM (max 3 stellen dacht ik) 6 DM'90 (ook max 3 stellen) | |
bork | maandag 25 mei 2009 @ 22:33 |
quote:Ik neem aan dat je met Mat'64 plan V bedoeld? | |
Dr_Flash | maandag 25 mei 2009 @ 22:33 |
quote:Waarom zou T + T + V niet kunnen? | |
Peterselieman | maandag 25 mei 2009 @ 22:44 |
* Peterselieman heeft vroeger wel eens twee gekoppelde DDM 1-stammetjes zien rijden van elk 7 bakken + locs ![]() waren begin jaren 90 eens op een ochtend een keer onderweg naar Leeuwarden. Zag ze toen nabij Grou rijden | |
Dr_Flash | maandag 25 mei 2009 @ 22:47 |
quote:Fap fap ![]() | |
Peterselieman | maandag 25 mei 2009 @ 22:48 |
Ga jij eens naar je moeder toe | |
Geqxon | maandag 25 mei 2009 @ 22:49 |
quote:Daar is toch een toeslag voor nodig als je je student-OV hebt? Is maar twee euro. | |
#ANONIEM | maandag 25 mei 2009 @ 22:56 |
quote:Is geen toeslag voor nodig. Toeslag wél voor de ICE naar Frankfurt, maar niet voor de IC naar Berlijn. ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2009 22:56:51 ] | |
Ofyles2 | maandag 25 mei 2009 @ 23:00 |
quote:Ik dacht dat dat niet mogelijk was? ![]() | |
Geqxon | maandag 25 mei 2009 @ 23:00 |
quote:Bedankt, scheelt weer geld. Verder moet ik er gewoon rekening mee houden dat ik niet op een gereserveerde stoel ga zitten? | |
#ANONIEM | maandag 25 mei 2009 @ 23:08 |
quote:Juist, maar die trein is toch 8 bakken lang, dus gewoon ergens gaan zitten ![]() Die trein rijd gewoon als IC dienst in Nederland tot Hengelo ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2009 23:08:33 ] | |
Peterselieman | maandag 25 mei 2009 @ 23:09 |
quote:Zal wel geen dubbeltractie geweest zijn, tenzij beide locs als test op halve kracht reden. Was op dat moment te ver van het spoor om dat te kunnen zien, maar dichtbij genoeg om de bakken te kunnen tellen als klein jochie. | |
bork | maandag 25 mei 2009 @ 23:36 |
Ik ging voor dagelijkse voetbal update, kwam ik dit tegen! http://www.bbc.co.uk/archive/steamtrains/index.shtml In this collection of television and radio programmes we celebrate the craftsmanship inherent in steam trains and the beauty of the British countryside through which these locomotives have passed. These broadcasts also acknowledge the dedicated enthusiasts who have saved this important part of British heritage for the enjoyment of generations to come. | |
Dr_Flash | maandag 25 mei 2009 @ 23:39 |
quote:Mja okee, was erg flauw ![]() | |
bork | dinsdag 26 mei 2009 @ 00:01 |
quote:mmm. not available in your area, hoe omzeil ik dit? | |
Bolkesteijn | dinsdag 26 mei 2009 @ 00:22 |
quote:Via een proxy in de UK. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 26 mei 2009 @ 00:45 |
quote:FF niet graag, ik moet moe over een maand iedere dag met de trein naar mijn werk begeven in Frankrijk. | |
Ofyles2 | dinsdag 26 mei 2009 @ 00:49 |
quote:Nee, niet de SNCF moet kapot. Veolia moet kapot. | |
Ofyles2 | dinsdag 26 mei 2009 @ 00:50 |
quote:En de meeste Britten werken ook met datalimieten, ik denk niet dat ze het leuk vinden als ze ineens erover springen. | |
Brembo | dinsdag 26 mei 2009 @ 00:54 |
quote:En 5x V wel is gezien. Maar 4x V heeft nog wel dienst gedaan als IC in de oude 3700 ![]() | |
Wadloper | dinsdag 26 mei 2009 @ 06:13 |
quote:Ze hebben inderdaad flink gesneden in de treindiensten van de NoordOost. Maar de echt noodzakelijke treinen rijden wel gewoon versterkt. Vanaf juni gingen volgens mij de DM'90 stellen eruit (uit de stoptrein Groningen-Zwolle v.v.) en deze worden dan gereden met de vrijgekomen ICM stellen. Het meeste DM'90 gaat dan in reserve. Wat is het momenteel trouwens een klote weer! ![]() ![]() | |
Guard | dinsdag 26 mei 2009 @ 06:18 |
in ieder geval 7 storingen nu door het weer van vannacht... De opvallendste: quote: | |
greavy | dinsdag 26 mei 2009 @ 06:44 |
quote:Het waren alleen maar Koplopers. quote:Nu zijn het er al ![]() ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door greavy op 26-05-2009 07:12:58 ] | |
RubenK | dinsdag 26 mei 2009 @ 07:19 |
haha je kunt nauwelijks ergens heen momenteel ![]() quote: | |
JDude | dinsdag 26 mei 2009 @ 08:00 |
quote: ![]() Met de auto kom je overigens ook nergens. Vooral rondom Rotterdam, tussen Utrecht en Den Bosch, tussen Utrecht en Den Haag en rondom Amersfoort is het één grote file ![]() | |
greavy | dinsdag 26 mei 2009 @ 08:26 |
quote:Met de fiets nog wel, of de scooter ![]() Kga over 15 minuten met me scooter weer uurtje rijden naar me werk ![]() | |
James1988 | dinsdag 26 mei 2009 @ 08:34 |
quote:SNCF mag ook wel een beetje kapot hoor, tot ze overal in iedere uithoek een klokvaste dienstregeling hebben ![]() Maar waarom moet Veolia kapot? ![]() | |
dennistd | dinsdag 26 mei 2009 @ 08:43 |
Wat een gedoe toch allemaal, hier is welgeteld 0,1 millimeter regen gevallen ![]() | |
Duvel | dinsdag 26 mei 2009 @ 08:50 |
Zojuist een uur over Gouda - Utrecht gedaan. Wat een drama. ![]() | |
James1988 | dinsdag 26 mei 2009 @ 08:51 |
Het gaat beter met de conducteur die zaterdag z'n beide benen verloor in België, aldus een Waalse krant. Hoewel hij nog steeds onder narcose wordt gehouden is z'n situatie wel verbeterd. Vertaald artikel Origineel artikel | |
Geqxon | dinsdag 26 mei 2009 @ 09:00 |
Echt, dat ik het uberhaupt geprobeerd heb vanochtend. Ook een mooie actie: Ik stond op Schothorst in de stoptrein naar Utrecht. Wordt er omgeroepen dat ik maar beter de sprinter naar Uitgeest kan pakken. Dus iedereen massaal naar spoor 3 (spoorwijziging).... vervolgens sluiten de deuren van de inmiddels lege stoptrein, waarna deze naar Amersfoort gaat. ![]() Vervolgens komt de sprinter naar Uitgeest veel te laat, dus iedereen pakt de volgende stoptrein naar Utrecht. Deze vertrekt na een klein tijdje, echter stonden we voor Amersfoort weer stil. Komt daarna de sprinter naar Uitgeest ons voorbij sjeezen! Geweldig geregeld. ![]() | |
Palmboom313 | dinsdag 26 mei 2009 @ 09:07 |
![]() ![]() | |
daanski82 | dinsdag 26 mei 2009 @ 09:08 |
Ik rij dagelijks van Enschede naar AMF. na het 7.30 journaal aan gehoord te hebben heb ik mijn baas maar gebeld. en die zij dat ik maar even in het pand in Enschede aan de slag moest gaan. zo gezegd zo gedaan :-p | |
#ANONIEM | dinsdag 26 mei 2009 @ 09:14 |
Dikke ramp in Nederland in het westen/oosten/zuiden met de treinen. op Almelo - Hengelo is het ook weer raak ![]() | |
Guppy | dinsdag 26 mei 2009 @ 09:34 |
En ik ben gewoon op m'n werk ![]() | |
James1988 | dinsdag 26 mei 2009 @ 09:39 |
Breda - 's-Hertogenbosch, +0 ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 mei 2009 @ 09:48 |
quote:Utrecht - Ede ging vandaag in 1:04 ![]() ![]() | |
Fixers | dinsdag 26 mei 2009 @ 09:49 |
Ik heb vanmorgen Breda-BrusselCS gedaan. Nergens last van gehad. Nou ja, behalve een CTA die pas eens wat ging aangeven op het moment dat de trein in Breda het station inreed. Mijn collega hing vanmorgen al om half 7 aan mijn telefoon om te vragen hoe ze in vredesnaam in Antwerpen moest geraken vanaf amersfoort. "Die mannen in de blauwe pakkies met rode petjes wisten het ook niet." | |
NordicBlue | dinsdag 26 mei 2009 @ 10:25 |
Net 45 minuten gedaan over vst-gvc , ging weer lekker allemaal... Normaal is dat een stukje van 15 minuten. | |
Duvel | dinsdag 26 mei 2009 @ 11:09 |
Gd - Ut is normaal gesproken ook 20 minuten, niet 60. ![]() | |
thats-me | dinsdag 26 mei 2009 @ 11:12 |
Ik heb maar +75 Tussen Wierden en Oldenzaal.. En nog geluk gehad, had anders nog minstens +105 geweest. Ohja, was 15 min eerder op station ook nog.. | |
RubenK | dinsdag 26 mei 2009 @ 11:35 |
Stond net anderhalf uur op alkmaar zonder dat er ook maar 1 trein richting amsterdam vertrok ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 mei 2009 @ 11:45 |
Wat zijn we allemaal veteranen, die erbarmelijke beproevingen hebben doorstaan ![]() ![]() | |
Geqxon | dinsdag 26 mei 2009 @ 11:47 |
En die overheid maar pushen he. Want de trein is toch een o zo goed alternatief voor de auto. Hahahaha. | |
Guard | dinsdag 26 mei 2009 @ 11:53 |
quote:Nou de auto ging lekker vanochtend, ik hoorde vanochtend op het journaal dat een stuk A10 tot 16.00 vanmiddag afgesloten zou zijn, doordat er water stond.... ![]() | |
Geqxon | dinsdag 26 mei 2009 @ 11:59 |
quote:Nou, dat ene keertje. Als ik naar school ga neem ik altijd een trein te vroeg, want anders zou ik wekelijks wel een keertje te laat zijn. Zodra ik een motor heb weet ik het wel, dan zul je mij nooit meer in een trein vinden. | |
Guard | dinsdag 26 mei 2009 @ 12:02 |
quote:weet je het zeker dat je met die windsnelheden van vanochtend op de motor gaat zitten? Ik wil je echt niet terug de trein in praten hoor, maar motorrijden is leuk als recreatief verkeer, niet als woon-werkverkeer | |
Guppy | dinsdag 26 mei 2009 @ 12:07 |
quote:Met dit weer op de motor, dan lig je in de goot ![]() Ik geef toe, de trein was niet ideaal vandaag, maar de (snel)weg was ook geen lolletje. Zelfs niet met de auto | |
Dr_Flash | dinsdag 26 mei 2009 @ 12:10 |
quote:Guttegut, het is ook eens EEN keertje slecht weer ![]() ![]() | |
Geqxon | dinsdag 26 mei 2009 @ 12:18 |
Het openbaar vervoer is eigenlijk fundamenteel inefficiënt. Het stukje dat je in de trein zit is lekker snel, maar dat je vervolgens 10 minuten op de bus moet wachten die met een grote slingerweg naar jou bestemming gaat maakt het dat de reis altijd trager is. Of het feit dat je niet weg kan gaan wanneer je maar wilt. Ik heb het al zo vaak meegemaakt dat ik eerder thuis zou zijn als ik de fiets had gepakt. | |
Duvel | dinsdag 26 mei 2009 @ 12:40 |
quote:OV gaat van een plaats waar je niet wil zijn naar een plaats waar je niet heen wil, op een moment dat het je niet schikt. En toch is het dé oplossing voor het vervoersprobleem in Nederland. | |
JeePee83 | dinsdag 26 mei 2009 @ 12:52 |
Leeuwarden - Amersfoort. Plan was 7:45 trein uit Lw en om 9:20 aankomen in Amersfoort. Werd 2 uur later ![]() ![]() | |
Geqxon | dinsdag 26 mei 2009 @ 13:27 |
quote:Laat ik eens mijn grootmoeder als voorbeeld nemen. Ze woont in Obdam. Als ze naar haar zus in Vlist wilt pakt ze de auto, en na anderhalf uur is ze er. Met het OV? Eerst mag ze met haar zwakke heup 20 minuten lopen naar de eerste de beste bushalte. Daarna mag ze, afhankelijk van de tijd wanneer ze vertrok, tot maarliefst een uur wachten. Vervolgens heb je een overstapper bus, die je naar mijn weten eerst moet bellen. Die brengt haar naar het treinstation in Obdam, in ongeveer een half uur tijd. Na een half uur wachten komt dan eindelijk de trein naar Hoorn, die er gelukkig wel in 10 minuten is. Vervolgens mag je 10 minuten wachten op de stoptrein in de richting van Rotterdam Centraal, waar ze vervolgens een uur en 20 minuten in mag zitten. Aangekomen in Gouda mag ze weer een kwartier rusten, om daarna een kwartier in de bus naar Vlist te zitten om dan alsnog 5 minuten te moeten lopen naar haar zus. De kosten? 2 euro voor de opstapper, 16,80 euro voor het treintraject tussen Obdam en Gouda en nog een 2 euro voor de bus naar Vlist. Als haar auto minder kost dan 20 cent per kilometer is het al een goedkoper alternatief. De reistijd? Afhankelijk van je vertrek 3 uur en 38 minuten tot 4 uur en 37 minuten. Wat een alternatief! Tuurlijk, in de randstad werkt het nog aardig, maar daarbuiten is het doffe ellende. | |
Guard | dinsdag 26 mei 2009 @ 13:42 |
quote:Stel je woont in 's Hertogenbosch en je werkt bij een of ander bedrijf in het centrum van Utrecht. 's ochtends vijf minuten lopen naar je auto, want het centrum is natuurlijk autovrij. Vervolgens mag je op overvolle uitvalswegen aansluiten om 20 minuten later anderhalve kilometer verderop op de A2 aan te sluiten, die ze al een jaar of tig aan het "verbeteren" zijn, dus dat is stapvoets rijden tot jouw afslag utrecht. Vervolgens kom je bj de kantoor om daar tot de conclusie te komen dat de veel te kleine parkeerplaats geen plek meer heeft voor jou auto, waardoor je hem lekker betaald mag wegzetten op een parkeerplek of in een parkeergarage in utrecht Of je gaat 's ochtends met de fiets naar het station (5 min), stapt daar in de trein die wel eens een keer met +10 aankomt, 29 minuten later sta je op utrecht centraal, waar je na een korte wandeling aankomt bij je kantoor. Phoe als je met de auto was gegaan mocht je blij als je in dezelfde tijd voorbij de afslag richting Oss was... Natuurlijk is het openbaar vervoer niet effcient in een of andere uithoek van het land, waar sowieso niemand woont, maar voor de rest werkt het best..... . . . . . De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, denk je niet? | |
thatsme | dinsdag 26 mei 2009 @ 13:48 |
Helemaal waar: tripje naar Parijs (Hotel in de wijk Clichy)(vanuit Utrecht, randstad dus). We starten in een woonwijk van Utrecht: Lunetten Met het OV kortste: 4u24min (dan sta ik op Gare du Nord, moet dus nog een stuk met de Metro en nog 1km lopen) Met de auto: 4u16min en dan sta ik bij me Hotel (met parkeerruimte) Dus ook al zit je in een "hogesnelheidstrein" je gaat het niet winnen. Daarnaast is het ook nog zonder risicomarge die je neemt voor dit soort treinreizen. | |
James1988 | dinsdag 26 mei 2009 @ 14:06 |
Maar de meerwaarde van de trein is dan weer dat je niet zélf hoeft te rijden. Want zeg nou zelf, zo geweldig is rijden en parkeren in Parijs niet ![]() | |
NikkelCobalt | dinsdag 26 mei 2009 @ 14:11 |
Ik pleit voor een gratis OV. De overheid moet dan vervoersbedrijven een passende beloning geven voor de kosten die ze maken. Het geld voor het OV moet dan vrijkomen door te bezuinigen op autowegen. (Verbredingen van autowegen moeten niet doorgaan, grotere verkeerspleinen ook niet, etc) Volgens mij kan daar heel wat geld weg. Dan om het OV aantrekkelijker te maken op drukke trajecten het 'metrorijden' toe te passen door elke 10 minuten bijv. een trein aan te bieden. Wel op gezette tijden om drukte te bedienen. Voor vertegenwoordigers, transportbedrijven, bedrijven die transport nodig hebben (de hovenier kan zijn harken moeilijk meezeulen in de trein, tenzij er een goederenwagon achter elke VIRM wordt gehangen ![]() Daarnaast (stap 2, voor later eventueel) pleit ik ervoor gehandicapten uit het OV te weren voor een goede doorstroom door een centraal gehandicapten vervoers systeem aan te bieden. (Daar gaat ook nog veel mis, dus nationaliseren en centraliseren die handel). Dit ook vooral omdat OV aanpassingen voor gehandicapten ontzettend veel geld kosten. (10.000 euro om een bus met rolstoelmogelijkheden uit te rusten was het meende ik. Voor 7 van die aanpassingen kun je een chauffeur een jaar betalen) Dat is mijn visie. Uiteindelijk is de weg naar de oplossing vrij simpel. Het probleem is dat je, zoals eerder genoemd, vertrekt van waar je niet vandaan komt, en aankomt waar je niet moet zijn. Maar door reizen met het OV aantrekkelijk te maken moet dit te overkomen zijn. | |
thatsme | dinsdag 26 mei 2009 @ 14:13 |
quote:Het rijden in Parijs is voor mij geen probleem, en parkeren, er zijn parkeergarages genoeg en daarnaast hebben de meeste hotels gewoon afgesloten parkeerruimtes. Wel moet je rekening houden met de kosten hiervan. De rest van je verblijf in Parijs kan je inderdaad wel beter met het OV doen. Maar elke metro rijdt daar elke 3 minuten ongeveer. Dus lang wachten hoef je nooit, daarnaast is het een heel dicht netwerk dus je hoeft ook nooit ver te lopen. edit: Het zelf niet hoeven rijden is inderdaad het voordeel van de trein, maar lange reistijden en overstap tijden kunnen treinreizen ook vermoeiend maken. | |
Dr_Flash | dinsdag 26 mei 2009 @ 14:14 |
Eindeloze discussie die we pas dertig miljard keer gehad hebben ![]() Een plaatje maar dan ![]() ![]() | |
thatsme | dinsdag 26 mei 2009 @ 14:21 |
quote:Nee bordjes hebben we nog niet eerder gezien ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 26 mei 2009 @ 14:22 |
Zo, je hebt goed je best gedaan zie ik ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 mei 2009 @ 14:23 |
quote:Het ging lekker ja. Er zit er alleen wel eentje dubbel in zie ik net ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 mei 2009 @ 14:24 |
quote:Geen dertig miljard keer toch ![]() | |
bork | dinsdag 26 mei 2009 @ 14:29 |
Heerlijk die Poolse eenheidsworst bordjes | |
Bolkesteijn | dinsdag 26 mei 2009 @ 14:45 |
quote:Heeft Ustanówek (rechtsboven) een wietblad op het linkerdeel van het bordje staan? ![]() | |
thats-me | dinsdag 26 mei 2009 @ 14:46 |
quote:Nice! en jij bedoeld zeker zychlin zoek tijd viel mee, 6 sec ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 mei 2009 @ 14:51 |
quote:Da's een sticker ja ![]() quote:Ja, jammer. Was niet al te helder meer gisteravond ![]() | |
thats-me | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:01 |
Ik zeg | |
thats-me | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:01 |
Vol! |