Ik heb het in november nog gedaan, toen was ik 23...quote:Op donderdag 14 mei 2009 01:16 schreef W00fer het volgende:
Laseren kan niet meer tegenwoordig onder je 24e levensjaar. Of je moet op eigen risico naar België gaan. Weet ik van mijn opticien.
Nee, je oog laten verbranden is minder eng en ingrijpend.quote:Op donderdag 14 mei 2009 07:57 schreef marcel-o het volgende:
tvp
als k t geld had, zou k zo laseren.
dr wordt NIET in mn ogen gesneden![]()
![]()
![]()
Dat zou kunnen, maar wat ik weet is dat de ziekenhuizen hier het niet meer doen. Wellicht is per januari de regelgeving veranderd.quote:Op donderdag 14 mei 2009 01:30 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Ik heb het in november nog gedaan, toen was ik 23...
Dit is een cataract/staar operatie, hierbij wordt de originele troebele lens verwijderd, bij een Lens implantatie die de TS bedoelt, gaat het om een lens die ze vóór de originele ooglens plaatsen. Hierbij behoud je dus je originele accomodatie vermogen!quote:Op donderdag 14 mei 2009 09:25 schreef RodenCity het volgende:
Het implanteren van lezen is een zeer eenvoudige operatie.
De gehele procedure neemt mischien niet meer dan een uurtje in beslag.
De ingreep wordt uitgevoerd onder plaatselijke verdoving. Hierna word een soort plakje van de oogbol gesneden welke open geklapt wordt.
Hierna zullen 3 kleine sneetjes in het oog gemaakt worden (ongeveer 2-3 mm per stuk); 1 voor het op druk houden van het oog met vloeistof en 2 voor het binnenbrengen van kleine instrumenten.
Na het maken van de sneetjes zal met een ultrasoon apparaat de originele lens vergruist worden en afgezogen worden.
Na het opschonen van het oog van alle rest stukjes originele lens zal de nieuwe lens geplaatst worden.
Gezien de huidige generatie lenzen die er zijn (acrylaat en silicone) zal deze door een gaatje van nog geen 3 mm in het oog gebracht worden en op zijn plek gezet worden.
Na deze ingreep zal de oogbol weer gesloten worden (plakje wat er afgehaald is zal worden terug geplaatst).
Na de ingreep 24 uur met een lapje op je oog en gedurende ongeveer 10 dagen 2 maal daags druppelen met vloeistof en voila een nieuwe lens met perfect zicht.
Volkomen veilig, snel en practisch. Enig nadeel is de prijs van die dingen.
En dat kan ik weten, werk voor een bedrijf die dat soort lenzen maakt.
Ik zal je eens wat vertellen. bij het laseren snijden ze zowat je hele hoornvlies open... Verwijderen ze een deel ervan en dan ben je klaar.quote:Op donderdag 14 mei 2009 07:57 schreef marcel-o het volgende:
tvp
![]()
![]()
Oke das nieuw voor mij, die versie heb ik nooit eerder van gehoord.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:02 schreef Maart85 het volgende:
[..]
Dit is een cataract/staar operatie, hierbij wordt de originele troebele lens verwijderd, bij een Lens implantatie die de TS bedoelt, gaat het om een lens die ze vóór de originele ooglens plaatsen. Hierbij behoud je dus je originele accomodatie vermogen!
Hey dat is interessant! Het schijnt overigens (correct me if I'm wrong) dat als je ook een dioptrie < -8 hebt, dat het in bepaalde gevallen ook (gedeeltelijk) vergoed wordt. Ik vraag me alleen af, in jouw geval, no offense hoor, waarom er niet beroep gedaan wordt op het feit dat je gewoon een bril kan dragen. Want als ik het goed begrijp wordt zo'n ingreep (gedeeltelijk) vergoed als het medisch noodzakelijk is, maar je kan toch gewoon een bril dragen? Nogmaals helemaal niet aanvallend hoor, en ben blij voor je dat het in jouw situatie gewoon vergoed is. Het blijkt natuurlijk een smak geld!quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:02 schreef Little_Acorn het volgende:
Hoi, ik heb een half jaar geleden lensimplantaten gekregen en het bevalt echt super!
Er wordt één oog behandeld, week erop het andere oog. De behandeling is als volgt: Eerst krijg je een valiumpje om een beetje relaxed te raken. Als dat na een half uurtje is ingewerkt krijg je wat druppels in je oog die de boel wat moeten verdoven. Ook krijg je een infuss met daarin een roesje om nog rustiger te worden. Dat is trouwens best een apart gevoel, je voelt een soort tinteling in je hoofd en je bent daarna gelijk heel rustig.
Daarna krijg je een prik onder je oog om alles goed te verdoven zodat je geen pijn voelt tijdens de operatie en ervoor zorgt dat je oogspieren als het ware verlamd raken, je kunt dan dus niet je eigen oog openhouden, best raar.
Dan doen ze een oogklem op om het oog 'open te sperren'. De arts maakt een superklein sneetje waar je helemaal niets van voelt, wel voel je dat er af en toe vloestof op je oog wordt gedaan om het vochtig te houden. De lens (in mijn geval artiflex) wordt opgevouwen onder het hoornvlies geschoven. Dan is het eigenlijk al gebeurd, 10 minuutjes lig je ongeveer op de operatietafel. Er wordt een kap op je oog gedaan om het oog te beschermen. Na een paar uurtjes is de verdoving uitgewerkt en mag de kap eraf.
Gedurende een week moet je nog wel 's nachts de beschermkap op doen maar dat is niet heel vervelend.
De week erop het andere oog, weer dezelfde riedel en na 5 weken druppelen is het helemaal klaar.
Ik moet zeggen dat het me allemaal heel erg is meegevallen, alleen de verdovingsprik onder het oog vond ik wel vervelend, de pijn nadat de verdoving is uitgewerkt is ook wel vervelend maar dat is de volgende dag eigenlijk al weg
Ik ben heel blij dat ik het heb laten doen, helemaal omdat ik alles vergoed heb gekregen van m'n verzekering. Dit omdat het verschil in sterkte tussen beide ogen vrij groot was -9.5 en -4.5 en ik een intolerantie voor contactlenzen had. Dus ik raadt je aan om zeker een declaratie in te dienen bij je verzekering!!
Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal, succes!
Dat is fijn om te horen!quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:02 schreef Maart85 het volgende:
[..]
Dit is een cataract/staar operatie, hierbij wordt de originele troebele lens verwijderd, bij een Lens implantatie die de TS bedoelt, gaat het om een lens die ze vóór de originele ooglens plaatsen. Hierbij behoud je dus je originele accomodatie vermogen!
Mijn moeder heeft overigens Artisan lensjes laten plaatsen in Alkmaar. Is 2 jaar geleden gebeurd en heeft tot op de dag van vandaag 0% spijt. Ze is er er echt heel erg blij mee!
Alsjeblieft zeg, lees je even in voordat je zo'n reactie plaatst. De incisie van een lensimplantatie is veel kleiner (de Artisan is een opvouwbare lens) dan het snijvlak wat gemaakt wordt met het laseren. Overigens is een lensimplantaat een omkeerbaar proces, in tegenstelling tot laseren. Weefsel weglaseren is weg, en niet terug te krijgen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 07:57 schreef marcel-o het volgende:
tvp
![]()
![]()
k vraag me in hoeverre een laser behandeling vergoed wordt in verband met psygische schade door de handycap. Aangezien borstvergroting/verkleining ook wel eens vergoed wordt.
Ja, heel veel, thanks!quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:02 schreef Little_Acorn het volgende:
Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal, succes!
Ja, je kunt een gedeelte terugvragen bij de belasting.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:10 schreef sigme het volgende:
Vraag inderdaad actief even bij je verzekering of ze er een deel van willen betalen. En bewaar het bonnetje, ik kreeg van de laseroperatie nogal een interessant deel terug van de belasting (het valt onder ziektekosten).
Mijn moeder is onderzocht op de mogelijkheid van lensimplantatie, voor haar bleek het niet te kunnen, waarom weet ik niet (meer).
In eerste instantie is de declaratie idd ook afgewezen. Voordat ik lensimplantaten kreeg, droeg ik ook gewoon een bril, zonder problemen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:05 schreef Maart85 het volgende:
[..]
Hey dat is interessant! Het schijnt overigens (correct me if I'm wrong) dat als je ook een dioptrie < -8 hebt, dat het in bepaalde gevallen ook (gedeeltelijk) vergoed wordt. Ik vraag me alleen af, in jouw geval, no offense hoor, waarom er niet beroep gedaan wordt op het feit dat je gewoon een bril kan dragen. Want als ik het goed begrijp wordt zo'n ingreep (gedeeltelijk) vergoed als het medisch noodzakelijk is, maar je kan toch gewoon een bril dragen? Nogmaals helemaal niet aanvallend hoor, en ben blij voor je dat het in jouw situatie gewoon vergoed is. Het blijkt natuurlijk een smak geld!
Let op: dit is enkel (nog) van toepassing bij de gevallen, waarvan de betaling van zo'n behandeling in 2008 heeft plaatsgevonden, Dus betalingen die vanaf 01-01-2009 zijn gedaan, komen niet meer in aanmerking om dit op te mogen geven als aftrekpost.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:16 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja, je kunt een gedeelte terugvragen bij de belasting.
Dat klopt, maar dat geldt ook voor het laseren. Ze kunnen maar een bepaald gebied behandelen, het kan dan zo zijn dat je in het donker een wazige rand blijft zien. Ze meten je pupilgrootte ook op bij het vooronderzoek.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:48 schreef DarkElf het volgende:
Ik heb ergens ooit eens gelezen dat als je van nature grote pupillen hebt, je dan een probleem kan hebben met de implantaten.. dan "zie" je een randje... weet iemand of dat waar is of is het een kletsverhaal?
Wat Syrena zegt dat klopt.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:48 schreef DarkElf het volgende:
Ik heb ergens ooit eens gelezen dat als je van nature grote pupillen hebt, je dan een probleem kan hebben met de implantaten.. dan "zie" je een randje... weet iemand of dat waar is of is het een kletsverhaal?
Klopt. Ik heb sinds een half jaar lensimplantaten en zie bij mijn rechteroog regelmatig lichtinval op het randje van de lens. Ik vind het niet hinderlijk overigens.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:48 schreef DarkElf het volgende:
Heeft ze een bril om de laatste -1.5 weg te krijgen of lenzen?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:01 schreef GimmeGore het volgende:
(nog zo een met "ik weet van mijn mamma")
Mijn moeder is er helemaal blij mee (na de herstelwerkzaamheden).
Voor de lensimplantaten had ze ongeveer -14 aan allebei haar ogen en nu heeft ze -1,5 (ik weet niet meer waarom het geen 0 is, maar goed, -1,5 of -14 maakt een flink verschil)
Er is een wereld voor haar open gegaan.
Alleen herkent ze nu sommige mensen niet meer
Een bril.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:22 schreef Syrena het volgende:
[..]
Heeft ze een bril om de laatste -1.5 weg te krijgen of lenzen?
Ik baal zo, ik zie dus echt geen hol met m'n nieuwe zachte lenzenOke, het is het eerste proefsetje, maar toch. En mijn harde lenzen verdraag ik niet meer, maar daar zag ik prima mee. Ik zit nu op het werk met m'n bril
op (en ook daar zie ik niet 100% mee).
Dat klopt, in die zin dat je in het donker (als je pupilllen op z'n grootst zijn) een soort lichtvertrooiing zit aan de randen. Maar ik ervaar het niet al vreselijk hinderlijk. Ik ben in maart geopereerd en heb twee artiflexlenzen geïmplanteerd gekregen. Laseren kon bij mij niet, omdat ik een redelijk afwijking heb (met cilinder op bijna -8) in combinatie met een raar gevormd hoornvlies. Ik heb dus ook nog eens grote pupillen, waardoor implanteren met een artisanlens veel lichtverspreiding zou opleveren in het donker. Met artiflex lopen de lenzen wat geleidelijker af, waardoor het minder hinderlijk is. Ik merk nu alleen dat wanneer ik in het donker zit en er een felle lichtbron vanuit de zijkanten op mijn ogen schijnt (lampje op de fiets, kaars op talel in een donker restaurant, één lamp aan in de bioscoop) dat ik dan verstrooiingen zie. Maar dat is ook alles. Maar ik heb vanwege mijn grote pupillen wel vier jaar gewacht tot de artiflexlenzen er waren, met artisan had ik geen goed resultaat gehad.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:48 schreef DarkElf het volgende:
Volgens de site van het Oogziekenhuis Rotterdam:quote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:29 schreef Hanneke1983 het volgende:
Hoeveel kost dat ongeveer, lensimplantaten?
http://www.oogziekenhuisfocuskliniek.nl/#pagina=789quote:¤ 2500,- Artisan Implantlens (kosten per oog)
¤ 2750,- Torische Artisan Implantlens (implantlens met cylinder) (kosten per oog)
¤ 2750,- Artiflex Implantlens (flexibele implantlens) (kosten per oog)
¤ 2200,- Refractive Lens Exchange standaard (kosten per oog)
¤ 2500,- Refractive Lens Exchange restor (kosten per oog)
Laseren kost je 800 euro in Turkijequote:Op donderdag 14 mei 2009 07:57 schreef marcel-o het volgende:
tvp
![]()
![]()
Weet je zeker dat je na een laserbehandeling geen lenzen meer kunt dragen? Ik wil dit jaar mijn ogen laten corrigeren en twijfel zwaar tussen laseren en implantaten. Beide behandelmethoden zijn mogelijk in mijn geval.quote:Op zondag 21 juni 2009 03:38 schreef wonderer het volgende:
Kan iemand dat "niet in je ogen wrijven"-verhaal ook bevestigen? Zijn er nog meer dingen die je niet meer mag? Ik hoorde dus pasgeleden pas dat je na het laseren geen lenzen meer mag dragen, dus als je ogen dan weer achteruit gaan, zit je aan een bril vast. Dat wist ik eerst ook niet. Zitten er aan implantaten ook zulk soort nadelen?
Nou ja, dat hoorde ik dus. Heb er verder geen onderzoek naar gedaan want het is toch nog niet aan de orde.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:50 schreef TongPo het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je na een laserbehandeling geen lenzen meer kunt dragen? Ik wil dit jaar mijn ogen laten corrigeren en twijfel zwaar tussen laseren en implantaten. Beide behandelmethoden zijn mogelijk in mijn geval.
Niet in je ogen wrijven is mij nooit verteld. Doe het ook met enige regelmaat trouwensquote:Op zondag 21 juni 2009 03:38 schreef wonderer het volgende:
Kan iemand dat "niet in je ogen wrijven"-verhaal ook bevestigen? Zijn er nog meer dingen die je niet meer mag? Ik hoorde dus pasgeleden pas dat je na het laseren geen lenzen meer mag dragen, dus als je ogen dan weer achteruit gaan, zit je aan een bril vast. Dat wist ik eerst ook niet. Zitten er aan implantaten ook zulk soort nadelen?
Nou nee, dat verschilt per techniek (Lasik/Lasek)quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:51 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Ik zal je eens wat vertellen. bij het laseren snijden ze zowat je hele hoornvlies open... Verwijderen ze een deel ervan en dan ben je klaar.
Bij laseren mag je wel wrijven iig, met een bepaalde mate. Ik wrijf soms echt wel in mijn ogen en merk er niks van.quote:Op zondag 21 juni 2009 03:38 schreef wonderer het volgende:
O, wat spannend! Komt snel dichterbij dus. Waar word je behandeld? Ik ben in Groningen geopereerd namelijk en ik vroeg me af of jij naar dezelfde kliniek gaat, gezien je woonplaatsquote:
Ja, bij het Oog medisch centrum noord.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
O, wat spannend! Komt snel dichterbij dus. Waar word je behandeld? Ik ben in Groningen geopereerd namelijk en ik vroeg me af of jij naar dezelfde kliniek gaat, gezien je woonplaats
OMC is (in mijn ervaring) op administratief gebied niet heel sterk, maar dat maken ze ruimschoots goed wat de behandeling betreft.quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:46 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja, bij het Oog medisch centrum noord.
Is het wat?
Nog 1 maand en dan is het zover... Als ik in bed lig en kan niet slapen dan denk ik eraan en dan wordt ik serieus bang.
Bij -10 enzo heb je weinig keus, laseren gaat dan niet, in Groningen gaan ze tot de -8 ongeveer
Dat administratief heb ik al gemerkt ja maar het gaat om de behandeling dus blij dat je dat positief beoordeeldquote:Op donderdag 16 juli 2009 20:38 schreef Inspiratievrij het volgende:
[..]
OMC is (in mijn ervaring) op administratief gebied niet heel sterk, maar dat maken ze ruimschoots goed wat de behandeling betreft.
don't worry, ik zou het morgen zo weer doen als het nodig was. Als je na de operatie weer buiten staat denk je Was dat alles ?quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:46 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Is het wat?
Nog 1 maand en dan is het zover... Als ik in bed lig en kan niet slapen dan denk ik eraan en dan wordt ik serieus bang.
Bij -10 enzo heb je weinig keus, laseren gaat dan niet, in Groningen gaan ze tot de -8 ongeveer
O nee, dan is het toch een andere, ik ben bij Hanzevision geweest in het UMCG. Administratief ook niet bijster sterk, maar de behandeling ging prima! Het zal vast ontzettend meevallen, voor mij in ieder geval wel. En denk aan de weelde die je zal ervaren als je straks geen bril/lenzen meer nodig hebt: nooit meer gepiel met zand in je ogen, lenzen die niet in willen/uit willen/wegspringen, slecht zien door regendruppels op je bril, beslaande brillen en opeens overdag even een tukje doen zonder eerst je lenzen uit moeten doen of wakker worden met twee gortdroge prikogen, opeens 's nachts kunnen zien hoe laat het is zonder naar je wekker te kruipen!quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:46 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Is het wat?
Nog maar 2 weekquote:Op woensdag 29 juli 2009 22:53 schreef PearlySpencer het volgende:
Hey Uniekhoorn slaap je nog een beetje ?
nog eventjes aan de bril en dan kun je alles zien zonder![]()
koop maar vast een leuke zonnebril
Niks maar met sporten en allehande dagelijkse dingen (in dit geval ook werk) is een bril gewoon erg vervelend.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:10 schreef Repeat het volgende:
Wat is er mis met een bril?
Bij oudere mensen wordt vaak de echte lens vervangen door een kunstlens (vergeliijkbaar met een staaroperatie). Daarmee kun je inderdaad niet accomoderen omdat de lens niet flexibel genoeg is. Maar dat kunnen oudere mensen sowieso al niet meer. Bij jonge mensen wordt er een lens in je voorste oogkamer geplaats en daar kun je uitstekemd mee accomoderen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:59 schreef DennisMoore het volgende:
Kun je niet meer accomoderen met die dingen?
Ja maar je hebt dan geen keus meerquote:Op maandag 17 augustus 2009 19:29 schreef Clubsoda het volgende:
Kan vast wel toch? Zou niet zo goed kunnen bedenken waarom niet. Fijn dat het zo meeviel!Die prik is naar hè, maar verder merk je echt niets meer. Is het gaasje er al af? En kun je goed zien?
Ja, ik ben eigenlijk de hele dag al emotioneelquote:Op dinsdag 1 september 2009 19:05 schreef PearlySpencer het volgende:top hè zo kijken zonder bril/lenzen
2 week niet wrijven (daarna niet te hardquote:Op dinsdag 1 september 2009 19:18 schreef wonderer het volgende:
Fijn dat je zo blij bent.
Heb je nou ook instructies gekregen wat je niet mag doen? In je ogen wrijven, lenzen dragen, weet ik het?
Dan weet ik niet welke opticien jij hebt, maar ik heb me paar weken terug laten nakijken (ben bijna 20) en kon gelijk gelasert worden. Dan hebben we het over Care Vision, mocht je dat kennen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 01:16 schreef W00fer het volgende:
Laseren kan niet meer tegenwoordig onder je 24e levensjaar. Of je moet op eigen risico naar België gaan. Weet ik van mijn opticien.
Nice.quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Nee, even normaal doen en dan is alles weer genezen
Gefeliciteerd uniekhoornquote:5 minuten geleden heb ik het kapje eraf gehaald, ik kan gewoon helemaal goed zien, helemaal!!!
Wow, ik ben echt zo blij, wat een heerlijkheid!
Zelfs het oog doet weinig pijn maar vooral het verdovingsprikje
Ben zo blij
Ik ben echt zo blij voor je!quote:Op dinsdag 1 september 2009 08:00 schreef uniekhoorn het volgende:
Gisteren ben ik aan mijn linkeroog geopereerd door een andere chirurg.
Deze kwam eerlijk vertellen dat hij niet zoveel ervaring had en er dus ook wat langer over zal doen.
Nou ja, weinig keus niet?
Deze operatie was niet geheel pijnloos maar goed te doen.
Gisteravond beetje hoofdpijn en natuurlijk pijnlijke oog.
5 minuten geleden heb ik het kapje eraf gehaald, ik kan gewoon helemaal goed zien, helemaal!!!
Wow, ik ben echt zo blij, wat een heerlijkheid!
Zelfs het oog doet weinig pijn maar vooral het verdovingsprikje
Ben zo blij
Wees blij dat er iets vergoed wordt. In plaats van ¤ 5000,- kost het je nu ¤ 1500,- Ik heb zelf mijn ooglaseren compleet mogen betalen. Ik zou tekenen voor zo'n deal.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:23 schreef spijkerbroek het volgende:
Even een vraagje over het al dan niet vergoeden van een lensimplantatie.
Mijn vriendin heeft -13,5 en -11, en de arts vindt dat het een medische noodzaak betreft. De kosten zouden 2500 euro per oog zijn. Ze heeft de aanvraag naar de verzekeraar gestuurd en die willen nu 1750 euro per oog vergoeden. Moeten we hiermee akkoord gaan of is het normaal dat ze alles (moeten) vergoeden (basisverzekering?)?
Hoe doen jullie dat/hebben jullie dat gedaan?
Het bedrag kunnen we zo 1-2-3 niet ophoesten, dus het zou fijn zijn als ze alles zouden vergoeden.
Bedankt alvast!
Knipperen kan niet, want er wordt een klem op je oog gezet, waardoor je niet meer kan knipperen. Daarnaast is het zo dat als je opzij kijkt o.i.d. de laser direct stopt met laseren.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:24 schreef zhe-devilll het volgende:
Het lijkt me vreselijk eng laseren..stel je knippert met je oog oid...
Mijn vriendin heeft nu in haar ene oog -0,5 (was -13), dus voor dagelijkse dingen hoeft ze geen bril ofzo erbij. De operatie was midden december.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:18 schreef Crapbag het volgende:
Hoe is het nu met de mensen die hun ogen hebben laten doen? Heeft het geholpen, of is er nog sprake van een afwijking. En zo ja: is daar nog wat aan te doen, of is het alsnog een bril erbij oid?
Ben erg nieuwsgierig omdat ik zelf al weet dat ik lenzen wil laten implanteren, maar er momenteel gewoonweg het geld niet voor heb. En heeft iemand ook iets vergoed gekregen voor deze ingrepen van de verzekering?
Ik heb gewoon mijn eigen lenzen nog, mijn implantlenzen zijn ervoor geplaatst. Ik kan dus nog prima accomoderen, precies zoals vroeger met gewone contactlenzen. Ik weet van mijn vader dat hij niet meer kan accomoderen met de vervangen lenzen, maar dat kon hij toch al niet meer vanwege zijn leeftijdquote:Op woensdag 3 maart 2010 18:15 schreef gifkwal het volgende:
Hebben jullie eigenlijk van die speicale lenzen waar je mee kan accomoderen of heb je nu een leesbril nodig?
Ah, dat is handig. Ik zal dat tzt niet kunnen omdat ik dus staar ga krijgen en dan moeten mijn eigen lenzen sowieso geëlimineerd wordenquote:Op woensdag 7 april 2010 10:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb gewoon mijn eigen lenzen nog, mijn implantlenzen zijn ervoor geplaatst. Ik kan dus nog prima accomoderen, precies zoals vroeger met gewone contactlenzen. Ik weet van mijn vader dat hij niet meer kan accomoderen met de vervangen lenzen, maar dat kon hij toch al niet meer vanwege zijn leeftijd
Marisca, ik was dus ook bang voor autorijden, maar heb echt nergens last van. Wel vervelend dat je alles zelf moet betalen, het is ook best een som geld natuurlijk. Maar inderdaad, lenzen en bril zijn op termijn ongeveer net zo duur en vele malen minder plezierig!
Ach, ik heb zitten rekenen en met de rest van mijn leven jaarlijks nieuwe harde lenzen en tweejaarlijks een nieuwe bril plus alle vloeistof, kwam ik op een vergelijkbaar bedrag uit. Dus op termijn is het een hele goede investeringquote:
Schiet lekker op, want het kan wel gewoon met een + hoor. Mijn vriend heeft z'n lenzen in oktober laten implanteren. Hij had min een heleboel..maar hoeveel precies weet ik niet meer. In ieder geval zag hij ook met bril op niet goed.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:14 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik wilde ook heel graag implantlenzen maar ik heb een plussterkte.![]()
Had contact met het oogziekenhuis Rotterdam: "Oooh, u heeft een plus-sterkte? Maar dan doen we dat niet hoor!"
Mijn vriend heeft die Artisan lenzen en ik heb even de sterktes voor je opgezocht: "Artisan implantlens voor de correctie van bijziendheid tussen -5 en -23 dioptrie en verziendheid tussen +2 en +9 dioptrie." (Dus daar val jij nog ruim in, in die marge)quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:45 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik heb +6.5 links en +7.5 rechts. Ik kreeg niet eens een quickscan. Want bij een plussterkte kan je maar tot +4 laseren dus doen ze ook maar tot +4?
Dan maak je toch gewoon een afspraak bij een ander oogziekenhuis?quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:57 schreef DanseMacabre het volgende:
Dat weet ik, van die sterktes. Maar ze doen het gewoon niet zeiden ze.
Op hun website staat dit dus ook over de artisan, maar de informatie klopt niet meer zeggen ze.
Maar ik wil gewoon een onderzoek.
Ik heb een mail gestuurd naar rijnzicht oogkliniek, hoop daar binnenkort iets van te horen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:08 schreef Dr.Dragonfly het volgende:
[..]
Dan maak je toch gewoon een afspraak bij een ander oogziekenhuis?
Laseren gaat 'm dan niet worden met jouw sterkte, maar implantlenzen zouden eventueel kunnen. Je hebt wel grote kans dat er niet voldoende ruimte is aan de voorzijde van je oog (de afstand tussen iris en hoornvlies, waar het lensje komt te zitten), maar dat weet je dus idd alleen na een quicktestquote:Op maandag 16 augustus 2010 13:45 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik heb +6.5 links en +7.5 rechts. Ik kreeg niet eens een quickscan. Want bij een plussterkte kan je maar tot +4 laseren dus doen ze ook maar tot +4?
Ben ik aan het doen, ik geef niet zomaar op. Maar ik hoop er ook niet echt meer op.quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:37 schreef The6thgate het volgende:
Tja, website van de fabrikant... http://www.ophtec.com/con(...)-en-artiflex-lenzen-
Probeer gewoon maar eens op diverse plekken informatie in te winnen.
Logisch dat je daar bang voor bent. Maar goed.. of je blijft altijd bang en doet niks, of je bereikt een keer het punt dat je er lang genoeg over getwijfeld hebt en je doet het gewoonquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:44 schreef drumstickNL het volgende:
Ik wil dit wel graag maar ik ben wel bang voor het risico, ik bedoel... ze gaan wel in je oog snijden en ik zal maar net die ene op de duizend zijn waar het mis bij gaat.
quote:Nee hoor vrijwel nooit. Tenzij iemand echt zulke doodsangsten uit staat dat ze het eisen.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:44 schreef DanseMacabre het volgende:
Implantaten doen ze ook meestal onder narcose.
quote:Tja, dat is klote en natuurlijk een risico maar ik ken ook mensen met een borstvergroting , die nu verminkt zijn. Alle operaties brengt risico's.Op vrijdag 22 oktober 2010 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
vriendin van mij liet zich een paar jaar terug behandelen met implantaten, ze is nu blind, no kidding
quote:Dat gebeurd echt niet zomaar. Dus of het is gelul, of de nazorg was erg slecht.Op vrijdag 22 oktober 2010 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
vriendin van mij liet zich een paar jaar terug behandelen met implantaten, ze is nu blind, no kidding
quote:Waaaarom tel je de dioptrie+cilinder bij elkaar op?Op donderdag 14 mei 2009 00:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Vorige week heb ik een quickscan gehad om te kijken of ik in aanmerking kom voor ooglaser of lens implantatie.
Aangezien mijn ogen zo'n -5 en mijn cilinder -3 zijn (dat is dus ongeveer -8) lijken mijn ogen vooralsog niet geschikt voor laseren maar wel voor lens implantaten.
12 juni ga ik voor een uitgebreid onderzoek. Ik heb mijn zinnen gezet op implantaten, vooral ook dat het omkeerbaar is.
Grote nadeel is dat je oog voor oog moet doen en dat het een keer zo duur is.
Nu wil ik graag mensen horen die dit ook hebben gedaan....
Laseren kan ik van alles over vinden maar implantatie niet?? Wie o wie wil mij de enge, mooie, pijnlijke, scherpe blikjes vertellen?
quote:Kan ik me voorstellen als ze siliconen in haar ogen laat zetten.Op vrijdag 22 oktober 2010 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
quote:Vind ik maar vreemd, eerlijk gezegd en ik zou het idd eens navragen.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:21 schreef DanseMacabre het volgende:
Diaconessenhuis in Leiden. Volgens de website van Rijnzicht staat dat het onder narcose kan of onder plaatselijke verdoving. Volgens de arts ging het onder narcose toen ik het vroeg maar ik zal het nog een keer vragen als ik naar de orthoptist moet.
quote:Ben ook bezig me te oriënteren. Voor zover ik begrepen wordt op basis van de resultaten van een vooronderzoek bepaald of je geschikt bent en ook voor wat voor behandeling je geschikt bent. Wat voor behandeling voor jou van toepassing is zal heus wel met je besproken worden maar volgens mij is niet echt zo dat je zelf kan kiezen. Maar miss. dat anderen hier meer over kunnen vertellen die het daadwerkelijk al meegemaakt hebben?Op donderdag 21 oktober 2010 15:07 schreef DaveWolf het volgende:
Ik twijfel nog enorm tussen laseren en lens implantatie. Ik heb me al zitten inlezen op het laseren stuk en veel informatie gevonden op http://www.ogenlasereninformatie.nl maar is er ook zo'n soort site over lens implantaties? Ik zou graag eens de risico's naast elkaar zien (en de voordelen natuurlijk).
Want als ik moet kiezen tussen slecht zien en helemaal niet zien is de keuze makkelijk
Waarom zit er een maand tussen? Is normaal een week. Maar tof dat je toch geholpen kan worden!quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:43 schreef Marisca_ het volgende:
Ik kan geopereerd worden!! Gelukkig goed nieuws gehad woensdag. Eind april het ene oog en eind mei het andere oog. Spannend!
Wat was de afwijking voordag je begon met al die ingrepen?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:57 schreef Samson het volgende:
Mijn ogen zijn verschillende keren gelaserd, geen spijt van gehad. Heb echter nog steeds wel een min waarde (-1), dat is altijd het risico. Implantlenzen doen ze pas vanaf een bepaalde grote sterkte (voorzover ik weet). Ik ken wel iemand die een keer een bal op dr gezicht kreeg terwijl ze implantlenzen heeft. Zo'n implantlens zit met een soort van klauwtjes vast en hij was dus gaan schuiven en ze heeft angstige momenten beleefd. Daar wordt je niet blij van. En ik heb idd ook gehoord van dat wrijven, want dat kan hetzelfde effect hebben. En als je gelaserd bent kun je nog steeds lenzen dragen, alleen worden nachtlenzen afgeraden. (die worden zonder laseren trouwens ook al vaak afgeraden). Ik denk trouwens wel dat implantlenzen een laatste "redmiddel" is als laseren niet kan. Het lijkt me geen betere methode dan laseren omdat ze anders ook iedereen met lagere sterktes implantlenzen aan zouden raden.
-5.5quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat was de afwijking voordag je begon met al die ingrepen?
Het is bijna tijd voor je behandeling! Ben erg benieuwd naar je ervaringen!quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:43 schreef Marisca_ het volgende:
Ik kan geopereerd worden!! Gelukkig goed nieuws gehad woensdag. Eind april het ene oog en eind mei het andere oog. Spannend!
Bij iedereen wisselt het zicht de eerste 4-6 weken. Ook de hechting heeft er nog invloed op omdat die nog een kleine cylinder induceert, net als het maken van de incisie. Kwestie van geduldquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:09 schreef Marisca_ het volgende:
Gisterochtend mocht het kapje er af, super spannend. Mijn zicht was goed en de eerste controle gisteren ook. Ik heb de torische artiflex lens, sneetje van 4 mm met een kleine oplosbare hechting. Vandaag zie ik iets waziger, best eng. Oogarts zei gisteren al dat zicht de komende 6 weken wisselt, soms scherper, soms iets waziger. Komt omdat het wondje aan het genezen is. Hebben meer mensen ervaring met wisselend zicht de eerste weken?
Fijn om te lezen dat het goed is gegaan! Bedankt voor de tip, ik heb volgende week een afspraak bij een oogarts in het ziekenhuis, ik hoop dat hij mij een medische indicatie kan gevenquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:09 schreef Marisca_ het volgende:
@ Miss Virgo, ik heb -9 en -9,5 en moet alles zelf betalen. Medische indicatie is vaak vanaf -10. Met jouw -10,75 maak je zeker een goede kans om (een deel) vergoed te krijgen. Zou zeker een brief sturen aan de medisch adviseur van je verzekering! Balen dat je ook nog een tijdje met een bril moet lopen. Ik heb alles bij elkaar 10 weken mijn bril op gemoeten afgelopen winter. Lekker hoor, met regen en sneeuw en beslagen brillenglazen. Maar ik merk ook dat nu het zo ver is, ik die periode ook alweer snel ben vergeten. Ik vind het nog heel spannend allemaal nu, maar ben nu al blij dat ik de stap heb gezet! Succes verder! Als je in Rotterdam verder gaat, raad ik je aan je bij de Focus kliniek / oogziekenhuis Rotterdam te laten behandelen. Ik woon zelf in Amsterdam en moet steeds best een eind reizen. Maar voor mijn ogen wil ik de beste zorg die je kan krijgen en dat krijg je zeker bij Focus kliniek / oogziekenhuis Rotterdam!
Wauw dat is wel lekker nieuws, zeker als je het niet verwachtquote:Op zondag 22 mei 2011 12:38 schreef Marisca_ het volgende:
Twee jaar geleden heb ik de verzekering gebeld, toen werd er gezegd dat ik totaal geen kans maakte om iets vergoed te krijgen. Toen ben ik gaan sparen. Ik heb alsnog een brief aan de verzekering gestuurd met een verzoek tot coulance, met een brief van de oogarts erbij. Tot mijn grote verbazing krijg ik het grootste deel alsnog vergoed!! Toen de brief vorige week binnen kwam, dacht ik even dat ik niet meer kon lezen. ;-)
Reststerkte? Het voordeel van implantlenzen zou toch juist zijn dat je precies de sterkte krijgt die je nodig hebt? Ik bedoel, je ogen zijn toch opgemeten en je kijkt dan nu toch door een lens met precies die opgemeten afwijking?quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:39 schreef Marisca_ het volgende:
@ Miss Virgo, De brief van de oogarts was eigenlijk gewoon een formulier van de Focus kliniek / oogziekenhuis, met daarin aangegeven dat ik lensintolerantie heb en welke lens ik tijdens de operatie zou krijgen. Het formulier was op mijn eigen verzoek. Dus... altijd proberen!!
Ik ben inmiddels ook aan mijn rechteroog geopereerd, afgelopen dinsdag. Ik was een stuk minder ziek dan vorige keer na de narcose en voel me ook minder moe dan na de 1e operatie. Oog is wel enorm bloederig, jakkie, maar is niet erg. Was gisteren op controle en oogarts is tot nu toe tevreden. Lens zit op de juiste plaats en mijn zicht was gisteren beter dan de meeste mensen de dag na de operatie. Volgende week woensdag alweer de volgende controle.
Het is sowieso heel fijn dat er nu 2 ogen zijn geopereerd. Vond de 3 weken tussen de operaties in wel pittig, met een verschil van bijna -10 tussen beide ogen. Het is nu wel allemaal nog erg gevoelig en geïrriteerd, maar het is een stuk makkelijker dan de afgelopen weken. En nu... herstellen en dan komt het allemaal goed! Ben benieuwd op welke (of geen??) rest sterkte ik over 6 weken uitkom... Tot nu toe vind ik het best heftig allemaal, maar ben wel heel blij dat ik er voor ben gegaan. Ik kon vanochtend voor het eerst sinds ik me kan herinneren meteen zien met beide ogen!
Nee ook bij implantlenzen kan je iets van een reststerkte overhouden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:27 schreef Samson het volgende:
[..]
Reststerkte? Het voordeel van implantlenzen zou toch juist zijn dat je precies de sterkte krijgt die je nodig hebt? Ik bedoel, je ogen zijn toch opgemeten en je kijkt dan nu toch door een lens met precies die opgemeten afwijking?
En stel dat je ogen achteruit gaan, wat dan ? Dan komen de sterkten weer niet overeen. Moet je weer andere lenzen erin, of nog contactlenzen erbij. Heb je het voor niets gedaanquote:Op donderdag 26 mei 2011 18:27 schreef Samson het volgende:
[..]
Reststerkte? Het voordeel van implantlenzen zou toch juist zijn dat je precies de sterkte krijgt die je nodig hebt? Ik bedoel, je ogen zijn toch opgemeten en je kijkt dan nu toch door een lens met precies die opgemeten afwijking?
Niet echt een antwoord op mijn reactie, dat begrijp ik dus echt niet...quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:37 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Nee ook bij implantlenzen kan je iets van een reststerkte overhouden.
OK, dat wist ik dus niet, dat het zo precies komt, maar dan vind ik -1 of +1 toch wel een groot verschil voor een lens die een fractie verschoven zou kunnen zijn. Dan begrijp ik dat voor een kleine afwijking een lensimplantatie dus niet geschikt is.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:41 schreef Marisca_ het volgende:
@ Samson, de rest sterkte heeft te maken met het plaatsen van de lens. Als de lens ook maar een milimeter 'verkeerd' wordt geplaatst of verschuift als het wondje geneest, heeft dat al invloed op je zicht. Ik wist bijv. al van te voren dat er een kans is dat ik een rest sterkte van tussen de -1 en + 1 overhoud. Of ik een rest sterkte heb en zo ja hoeveel, dat weet ik pas 6 tot 8 weken na de operaties. De eerste 6 tot 8 weken wisselt het zicht doordat de wondjes aan het genezen zijn en de hechting oplost. Als ik alleen nog een bril moet voor autorijden ben ik al heel blij.
Een vriendin van me ging zo ook net zo lang op zoek tot ze hoorde wat ze horen wilde. Liet zich implantaten zetten.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:17 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik heb toen contact met oogziekenhuis Rotterdam gehad maar daar mocht ik niet eens voor een onderzoek komen omdat ze niet verder gaan dan +3 met implantaten. Dus als de sterkte te hoog was voor laseren konden implantanten ook niet.
Bij Rijnzicht heb ik daarna wel een onderzoek gehad want daar vonden ze dat het juist wel kon.
En mijn ogen zijn er helemaal geschikt voor.
Nu eerst nog even sparen.
Dan heeft er een zware infectie opgetreden en is er niet op tijd ingegrepen...quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een vriendin van me ging zo ook net zo lang op zoek tot ze hoorde wat ze horen wilde. Liet zich implantaten zetten.
Ze is nu blind.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een vriendin van me ging zo ook net zo lang op zoek tot ze hoorde wat ze horen wilde. Liet zich implantaten zetten.
Ze is nu blind.
Jeej! Gefeliciteerd. Heb 4 jaar geleden ook lensimplantaten gekregen en dat werd 100% vergoed omdat het verschil tussen beide ogen erg groot was. Alleen heb ik dat achteraf pas geregeld.quote:Op zondag 11 november 2012 16:22 schreef DanseMacabre het volgende:
Het begint op gang te komen, na een een extra brief van de opticien heeft de verzekering besloten 100 procent te vergoeden. 5 december nog een onderzoek om te kijken hoe de situatie nu is en als alles goed is, in januari de operatie.
Heel spannendquote:Op woensdag 5 december 2012 15:34 schreef DanseMacabre het volgende:
Nog even een up.
Vandaag onderzoek of alles stabiel is gebleven. Alles was helemaal in orde en ik mag volgende week al voor het eerste oog, er was namelijk een patient uitgevallen.
Spannend!
Mijn moeder heeft na 6 jaar nog steeds last van halo's. Moet ik er wel bij zeggen dat het wel het oog is waar bij het in eerste instantie niet goed gegaan is en wat gecorrigeerd moet worden in het UMC Utrecht.quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:54 schreef Clubsoda het volgende:
Marisca, ik heb hetzelfde als jij, grote pupillen (ook 7 mm). Ik had in het begin ook veel last van halo's, maar nu 2,5 jaar na dato, eigenlijk nooit meer. Autorijden in het donker is echt geen probleem meer. Toen ik jouw stukje las over de halo's realiseerde ik me pas dat ik dat ook had en het nu weg isDikke kans dat het bij jou ook verdwijnt dus! Heerlijk he, dat goede zicht?
Wat fijnquote:Op vrijdag 14 december 2012 09:00 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik kan zien!
Wel nog een waas, net als uniekhoorn toen had. Maar scherp!!
Je wilt geen bril/lenzen meer dragen?quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Vorige week heb ik een quickscan gehad om te kijken of ik in aanmerking kom voor ooglaser of lens implantatie.
Aangezien mijn ogen zo'n -5 en mijn cilinder -3 zijn (dat is dus ongeveer -8) lijken mijn ogen vooralsog niet geschikt voor laseren maar wel voor lens implantaten.
12 juni ga ik voor een uitgebreid onderzoek. Ik heb mijn zinnen gezet op implantaten, vooral ook dat het omkeerbaar is.
Grote nadeel is dat je oog voor oog moet doen en dat het een keer zo duur is.
Nu wil ik graag mensen horen die dit ook hebben gedaan....
Laseren kan ik van alles over vinden maar implantatie niet?? Wie o wie wil mij de enge, mooie, pijnlijke, scherpe blikjes vertellen?
Uniekhoorn heeft de operatie al een hele poos geleden gehad.quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:39 schreef Zelus het volgende:
[..]
Je wilt geen bril/lenzen meer dragen?
Zelf heb ik ook cylinders, beste voor mijn ogen zijn harde lenzen ipv bril.
Heb wel het probleem sinds een paar maanden dat mijn ogen de lenzen niet meer verdragen, veel last van droge, rode en pijnlijke ogen.
Volgens mijn optometrist is dat een ouder worden kwaal![]()
Een operatie aan mijn ogen zou ik persoonlijk nooit doen voor " het uiterlijk".
Sterkte alvast
Ik heb vorige week te horen gekregen dat de zorgverzekering mijn lensimplantaten volledig vergoedt! Heb -14 en -10.5 (inclusief cilinder) en mijn verzekering vergoedt vanaf-10 omdat het dan medisch geïndiceerd is. De arts raadde het me ook aan, er gaat blijkbaar straks een wereld voor me open! Ik ben zo benieuwd!quote:Op zaterdag 15 december 2012 10:55 schreef Clubsoda het volgende:
Maar wat maakt het strikt genomen uit waaom je lensimplantaten neemt? Het is toch een persoonlijke afweging? Zorgverzekering vergoedt zelden volgens mij.
Nee, totaal niet. Kreeg 100% vergoed. Maar dat doen ze niet zo snel.quote:Op zaterdag 15 december 2012 10:22 schreef Zelus het volgende:
Sorrie, ik zag nu pas dat de post van Uniekhoorn een paar jaar geleden was![]()
Heb een goed excuus,slechte ogen
Oke, was medisch noodzakelijk, vind ik beter dan alleen voor het uiterlijk.
Je hebt nu wel veel beter zicht, neem ik aan?
Deed de zorgverzekeraar nog moeilijk over vergoeden van het gebeuren?
Hier moet ik even op reageren: ik was je voor.quote:Op zondag 11 november 2012 18:35 schreef mirannie het volgende:
Interessant dit. Heb nog niet alles gelezen, maar ga ik zeker nog doen.
Ik heb al ruim 25 jaar een kunstlens. Op mijn 6de had ik een ongelukje met een prikpen en was mijn eigen lens dus kapot. Ze hebben toen een kunstlens ingebracht, redelijk uniek in die tijd, zeker bij een kind, was eigenlijk in Nederland nog niet eerder gedaan.
Nuttige reactie.quote:Op zondag 16 december 2012 12:09 schreef Lunaste het volgende:
Ik zou nooit iets aan mijn ogen willen laten doen, als is de slagingspercentage 95 %. Dan nog vind ik een risico dat het fout kan gaan van 5 % te veel
Bij mij wel, tijdens de operatie. Niks van gemerkt en ook nu geen last van.quote:Op maandag 17 december 2012 14:22 schreef Lonka het volgende:
Ik lees hier vanalles over gaatjes laseren voor lensimplantaten. Is dat nog steeds de procedure? In mijn schemaatje staat hier namelijk niks over...
Welke horrorverhalen?quote:Op maandag 17 december 2012 16:01 schreef Sjurlie het volgende:
Argh, ik houd het wel bij mijn lenzen en occasional bril als ik de horrorverhalen lees. Ben niet zo'n mietje maar aan m'n ogen komen ze niet! :|
? huh, dat ken ik dus dan helemaal niet.quote:Op maandag 17 december 2012 14:22 schreef Lonka het volgende:
Ik lees hier vanalles over gaatjes laseren voor lensimplantaten. Is dat nog steeds de procedure? In mijn schemaatje staat hier namelijk niks over...
Oww ja heel herkenbaar! Ben blij voor jequote:Op maandag 17 december 2012 16:20 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Welke horrorverhalen?
Ik vind de tandarts vervelender.
Ik heb wel een zeer oog nu, maar dat is niet het geopereerde oog.
Bij artiflex en artisan is dat altijd. Je merkt t alleen niet.quote:Op maandag 17 december 2012 16:22 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
? huh, dat ken ik dus dan helemaal niet.
Bij mij geen roesjes of zo... alleen een verdovingsspuitje bij je "wallen" (dat is dan gelijk het "gemeenst) en daarna met een scalpel een sneetje in je hoornvlies, lens erin, zalf op je oog, kapje erop en klaar
Ben echt blij dat ik het gedaan heb. Ik zie ook alweer aardig scherp.quote:Op maandag 17 december 2012 16:22 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Oww ja heel herkenbaar! Ben blij voor jeFijn he?
Ik zie dit nu pas.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:01 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Hier moet ik even op reageren: ik was je voor.![]()
Ik kwam zo'n 35 jaar geleden als klein kind in het bezit van een kunstlens. Helaas geen effect gehad. En inderdaad ouderwets.... na een jaar of 6 moest hij worden rechtgezet omdat hij ging zweven en een jaar of 10 geleden is hij eruit gehaald omdat hij weer zweefde, ik er last van had en hij geen meerwaarde had. Sindsdien ga ik lensloos door het leven.
Apart zeg! Ik zal mijn ouders er eens naar vragen, ik was 1 toen ik een kunstlens kreeg, dus weet er niks meer van. Maar ik heb nooit van hen gehoord dat het allemaal heel bijzonder was of zo. Wel breng ik al tijden de gemiddelde leeftijd in de wachtkamer met decennia omlaag.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:03 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ik zie dit nu pas.
Wat bizar trouwens! Mij werd verteld dat ik de eerste was. Allerlei artsen in het hele land wilden mij zien omdat het zo uniek was, maar mijn moeder had daar geen zin in. Misschien betrof het de techniek die gebruikt was, dat die uniek was. Ik kan me de dag dat ik in het ziekenhuis kwam nog wel heel goed herinneren. De ene na de andere arts kwam kijken, maar niemand wist wat ze met me aan moesten. Pas de 8ste arts had een idee, maar was dus naar eigen zeggen nog nooit eerder gedaan.
Bij mij heeft het trouwens wel degelijk zin, zonder was ik blind, nu kan ik er wel mee kijken, maar wazig.
Overigens ben ik er inmiddels wel achter waarom ik niet in aanmerking kom voor de behandeling waar het in dit topic over gaat. Mijn hoornvlies is te veel beschadigd.
Het is een paar dagen later en mn zicht is absoluut verbeterd, maar nog niet 100%. Maar ik heb wel vertrouwen dat het goed komt!quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:27 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik zag ook niet goed na de eerste operatie. Kwam bij mij door het accommoderen.
Fijn dat t meeviel!
Ging bij mij ook zo. Echt goed zag ik pas na oog twee.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:37 schreef Lonka het volgende:
[..]
Het is een paar dagen later en mn zicht is absoluut verbeterd, maar nog niet 100%. Maar ik heb wel vertrouwen dat het goed komt!
Volgende week oog 2.
Wat een onzin, als er gelaserd wordt verdwijnen er maar minieme fracties qua dikte van het hoornvlies hetgeen geen enkele invloed heeft en al helemaal niets met ontstekingen te maken heeft. Als het aan jouw oma lag liepen we nu nog in berenvellen. Wake up to 2013 zou ik zeggen of ga anders vanavond lekker weer aan de stamppot en op tijd naar bed hoor, je hebt maar 1 lichaam!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:42 schreef zhe-devilll het volgende:
Hoorde laatst iets aangaande de Amerikaanse laser toestanden dat men na 10 jaar ervaring inmiddels er achter is, dat veel mensen na laseren bv last hebben van hun ogen.
Het oog is verdund, geschild, men krijgt vaker last van onstekingen, e.d. lijkt me niet ok!
De weerstand van het oog is zwaar verminderd..dus voor je gaat klooien met je ogen, mijn oma zei bv altijd, pas op je ogen je hebt er maar 2!
Zeer belangrijk je ogen nml!
Fijn dat het bij jou goed is gegaan! Wat was jouw sterkte?quote:Op maandag 17 maart 2014 17:24 schreef Cygne het volgende:
Bij focuskliniek mocht ik in niet komen voor een quickscan omdat de resultaten bij verziendheid niet goed zouden zijn.
+10 rechts en +8 links.quote:Op maandag 17 maart 2014 21:17 schreef Miss_Virgo het volgende:
[..]
Fijn dat het bij jou goed is gegaan! Wat was jouw sterkte?
Ik heb eigenlijk niet gevraagd hoeveel mm mijn pupil nou eigenlijk was.. Misschien eens ergens voor een second opinion gaan...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |