abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 mei 2011 @ 19:04:28 #201
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97349646
Marisca, fijn dat het allemaal goed is gegaan.
Mijn tweede oog was ook heel bloederig trouwens maar minder ' pijnlijk '
Toch grappig om te lezen dat jij onder narcose ging en ik zelf met een verdovingsprik onder het oog.

Luchtkoker, bij mij is het ruim anderhalf jaar geleden en ben nog elke dag blij dat ik lensimplantaten heb.
bij mij is mij is er nog steeds een -1 aan cilindrische afwijking, dat verneem ik voornamelijk als ik vanuit buiten naar binnen ga. (licht en ruim naar donkerder en minder ruim)
Zelf wrijf ik wel in mijn ogen hoor, dat hou je nl niet vol want je denkt niet steeds na.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_97349796
Waar is dat op gebaseerd dat het niet zou mogen en wat zouden de effecten dan zijn (ontplaatsing van de lens oid)? Het lijkt me inderdaad ook dat je er niet altijd bij nadenkt en uit reflex (vooral indien jeuk etc) gewoon wrijft.
Of toch du vader?
pi_97405001
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 18:37 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Nee ook bij implantlenzen kan je iets van een reststerkte overhouden.
Niet echt een antwoord op mijn reactie, dat begrijp ik dus echt niet...
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_97438577
@ Samson, de rest sterkte heeft te maken met het plaatsen van de lens. Als de lens ook maar een milimeter 'verkeerd' wordt geplaatst of verschuift als het wondje geneest, heeft dat al invloed op je zicht. Ik wist bijv. al van te voren dat er een kans is dat ik een rest sterkte van tussen de -1 en + 1 overhoud. Of ik een rest sterkte heb en zo ja hoeveel, dat weet ik pas 6 tot 8 weken na de operaties. De eerste 6 tot 8 weken wisselt het zicht doordat de wondjes aan het genezen zijn en de hechting oplost. Als ik alleen nog een bril moet voor autorijden ben ik al heel blij.

@ luchtkoker, mijn ogen staan al ruim 5 jaar stil, dus voorlopig zit het bij mij wel goed. Als je ogen achteruit gaan moet je idd weer een bril of lenzen. In theorie kan de implantlens worden verwijderd en vervangen, maar ik geloof niet dat dat in de praktijk vaak gebeurt. En het in je ogen wrijven... ik ben nu heel voorzichtig omdat de wondjes nog aan het genezen zijn. Maar als het genezen is, wrijf ik wel weer gewoon in mijn ogen, alleen niet zo hard. Ik kan me voorstellen dat als je erg hard wrijft, de lens kan loskomen of beschadigen, maar dan moet je volgens mij wel erg agressief bezig zijn...

@ uniekhoorn, wat merk je nog als je last hebt van de cilinder? Zie je waziger als je van buiten naar binnen gaat of licht?
Ik zie nl soms met mijn linkeroog een soort gekleurde (paars, geel, blauw, net de regenboog) streep. Met mijn rechteroog tot nu toe niet. Ik zie het bijv. als ik in het treinstation vanaf het perron naar de hal loop, waar het wat donkerder is. Het is niet storend, maar ik had het niet verwacht. Ik had alleen halo's in het donker verwacht en deze lichtstreep is al als het een klein beetje donkerder wordt. Volgens mijn oogarts nemen de meeste mensen 6 maanden na de operatie geen halo's e.d. meer waar, ben benieuwd of het bij mij ook 'verdwijnt'.
pi_97468442
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:41 schreef Marisca_ het volgende:
@ Samson, de rest sterkte heeft te maken met het plaatsen van de lens. Als de lens ook maar een milimeter 'verkeerd' wordt geplaatst of verschuift als het wondje geneest, heeft dat al invloed op je zicht. Ik wist bijv. al van te voren dat er een kans is dat ik een rest sterkte van tussen de -1 en + 1 overhoud. Of ik een rest sterkte heb en zo ja hoeveel, dat weet ik pas 6 tot 8 weken na de operaties. De eerste 6 tot 8 weken wisselt het zicht doordat de wondjes aan het genezen zijn en de hechting oplost. Als ik alleen nog een bril moet voor autorijden ben ik al heel blij.

OK, dat wist ik dus niet, dat het zo precies komt, maar dan vind ik -1 of +1 toch wel een groot verschil voor een lens die een fractie verschoven zou kunnen zijn. Dan begrijp ik dat voor een kleine afwijking een lensimplantatie dus niet geschikt is.
  donderdag 22 september 2011 @ 00:33:55 #206
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_102248034
Na ruim 2 jaar lensimplantatie... elke dag ben ik bewust van mijn vrije zicht!
Voor iedereen die laseren of implantaten wil... Ik zeg DOEN! Niet bang zijn voor pijn ofzo want dat is er nauwelijks.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_102285739
Ik ben bij Visionclinics geweest, en heb ook een te hoge sterkte en cilinder om te laseren, maar kom wel in aanmerking voor implant lenzen... maar de prijs :o daar werd ik echt niet gelukkig was, totaal iets van 6,500euro geloof ik incl. het bij laseren van de reststerkte. Ik merk in dit topic dat het in het oogziekenhuis in Rotterdam iets goedkoper is..

Iemand ervaring met hoe je je verzekering moet benaderen om te vragen of het vergoed wordt? Ik heb -8.5 en draag al 18 jaar lenzen, maar sinds begin dit jaar kan ik geen lenzen meer verdragen. Na een paar uurtjes is het echt alsof m'n ogen in brand staan of alsof er 1000 naalden in geprikt worden, zie ik wazig, krijg ik hoofdpijn. Ik loop dus nu met een jampot bril :-( Ook niet ideaal natuurlijk... Ik wil proberen of ik iets terug kan krijgen van de verzekering... maar hoe moet ik dat aanpakken? Ik las iets over NOG, maar wat is dat precies? En is er kans dat de verzekering misschien alleen een deel vergoed? (zou ik ook blij mee zijn).
pi_102296183
Ik heb toen contact met oogziekenhuis Rotterdam gehad maar daar mocht ik niet eens voor een onderzoek komen omdat ze niet verder gaan dan +3 met implantaten. Dus als de sterkte te hoog was voor laseren konden implantanten ook niet.

Bij Rijnzicht heb ik daarna wel een onderzoek gehad want daar vonden ze dat het juist wel kon.
En mijn ogen zijn er helemaal geschikt voor.

Nu eerst nog even sparen.
  vrijdag 23 september 2011 @ 13:18:56 #209
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102296236
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:17 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik heb toen contact met oogziekenhuis Rotterdam gehad maar daar mocht ik niet eens voor een onderzoek komen omdat ze niet verder gaan dan +3 met implantaten. Dus als de sterkte te hoog was voor laseren konden implantanten ook niet.

Bij Rijnzicht heb ik daarna wel een onderzoek gehad want daar vonden ze dat het juist wel kon.
En mijn ogen zijn er helemaal geschikt voor.

Nu eerst nog even sparen.
Een vriendin van me ging zo ook net zo lang op zoek tot ze hoorde wat ze horen wilde. Liet zich implantaten zetten.
Ze is nu blind.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102298155
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een vriendin van me ging zo ook net zo lang op zoek tot ze hoorde wat ze horen wilde. Liet zich implantaten zetten.
Ze is nu blind.
Dan heeft er een zware infectie opgetreden en is er niet op tijd ingegrepen...

Maargoed ik wil mijn ogen laten laseren, al twijfel ik nog, heb maar -1.5 in beide ogen.
pi_102317220
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze is nu blind.
:')
Rijnzicht is ook een vreselijk slecht oogziekenhuis zonder goede oogartsen enzo..

Er is trouwens niks bekend over slechte resultaten bij verziendheid.
Wel is het zo dat het vaak niet past vanwege de beperkte ruimte die je vaak hebt.

Nou, ik heb dus wel genoeg ruimte, bleek na een uitgebreid onderzoek plus nog een onderzoek in een gewoon ziekenhuis door een orthoptist.
Als Rijnzicht ook vond dat het niet zou kunnen was ik niet verder gegaan.

Waar lees jij trouwens dat ik net zo lang doorga tot dat ik hoor wat ik horen wil? :')
pi_105309318
Het is nu 7 maanden na beide lensimplant operaties. En ik ben er onwijs blij mee!!! Ook blij dat ik het heb laten doen in oogziekenhuis Rotterdam (Focus kliniek). Ben heel tevreden over de zorg en kwaliteit en ook de manier waarop ik daar ben behandeld is prettig. Als mens ipv als dossier. Ik woon zelf in Amsterdam en had dus best wat reistijd elke keer. Maar ik heb het er voor over, liever reizen voor goede zorg dan slechte zorg dichter bij huis. Ik ben 1 1/2 jaar geleden begonnen in een kliniek in Hoofddorp, maar voelde me daar zo slecht op mijn gemak dat ik ervoor heb gekozen naar Rotterdam te gaan.

Ik heb wel veel pech gehad. Heb beide keren 2 weken last gehad van de narcose, maar toch vond ik het prettig dat ik helemaal onder zeil was.

Ik heb ook nog een soort afstotingsreactie gehad. Dat was wel heftig. Ongeveer 2 maanden na de 2e operatie zag ik een soort mist voor mijn rechteroog. Het jammere was dat beide lensimplant oogartsen op vakantie waren en dat ze op de spoedeisende hulp van het oogziekenhuis Rotterdam erg weinig ervaring hebben met lensimplantaten. Eerst verkeerde diagnose gesteld, toen beide oogartsen terug kwamen van vakantie bleek het 'alleen maar' een afstotingsreactie te zijn. Inmiddels was de mist zo erg geworden dat ik niet meer kon lezen. Met pred forte druppels was het binnen een maand weg. Ik heb de druppels langzaam moeten afbouwen en nu nog aan de dexamethason druppels (om de dag 1 druppel, dus al bijna afgebouwd). Over 5 weken ben ik ook daar klaar mee.

Als je voor lensimplantaten gaat, moet je er echt achter staan. Het is volgens mij een stuk heftiger dan wat ik over laseren hoor. Maar voor mij, met zo'n hoge sterkte (-9 en -9,5), ik heb alles er voor over en ben er onwijs blij mee. Ik kan weer lekker sporten, naar de sauna, strand, alles kan ik weer doen zonder met lenzen te klooien of slecht te zien met een bril. Fantastisch, ik ben er elke dag blij om.

Het enige wat ik lastig vind, zijn de halo's. Ik heb grote pupillen (7mm) en als het donker is, komen mijn pupillen buiten de lens. Dan zie ik een soort zonnestralen en kransen om lichtbronnen, soms geel/wit, soms een soort gekleurde regenboogjes. Het is afgelopen 7 maanden wel al een stuk minder geworden. Volgens de oogarts wordt het nog minder, je hersenen leren het te filteren en daardoor neem je het steeds minder waar. Met autorijden in het donker vind ik het nu vooral lastig. Ik heb altijd al moeite gehad met rijden in het donker, ook door mijn grote pupillen. Het is een groot lichtfeest op de weg 's avonds. Door de halo's vind ik autorijden in het donker nu nog lastiger. Maar ach als dat de prijs is die ik ervoor betaal....

@emss, je kan het beste een brief sturen aan de medisch adviseur waarin je om coulance verzoekt. Oftewel, je weet dat je geen recht hebt op een vergoeding maar vraagt het toch, omdat je wel degelijk veel last hebt van je slechte zicht. Ik heb er een zakelijke nette brief van gemaakt, geen zielig verhaal. Ook wel handig om een jurist als vriend te hebben die goed is in dat soort brieven. ;-) Tot mijn stomme verbazing heb ik het grootste deel vergoed gekregen. Altijd de moeite waard om te proberen.

Voor wie binnenkort wordt geopereerd: ik heb nog volwassenen oogpleisters over, handig voor tussen beide operaties in. Ik heb er nog een stuk of 20, kon toen alleen een doos van 50 kopen. Als iemand ze wil, stuur een mail naar mariscamarije@hotmail.com. Ik kom niet (vaak) meer op dit forum, dus als mensen vragen hebben, kan je mij ook beter mailen.

Succes voor iedereen die de operatie overweegt!!
pi_105309707
Voor de mensen die nog worden geopereerd:

Schrik niet als je zicht de eerste maanden wisselt. Bij mij duurde het 3 maanden voordat het stil stond. De eerste weken schommelde het voor mijn gevoel tussen de -1 en -3. Ik vond dat heel eng, vroeg me echt af of het wel goed zou komen met mijn sterkte. Maar.... heb vertrouwen! En veel geduld vooral.

Ik heb nu als rest sterkte een cilinder van -0,5 in beide ogen. Ik heb wel wat moeite met bijv. straatnaam bordjes of de NS info borden. Maar het is niet eens genoeg om een bril voor te nemen.

Dus..... ik ben bril en contactlens vrij!!!!!! Wat een feest na ruim 20 jaar! :-)
pi_105647833
Marisca, ik heb hetzelfde als jij, grote pupillen (ook 7 mm). Ik had in het begin ook veel last van halo's, maar nu 2,5 jaar na dato, eigenlijk nooit meer. Autorijden in het donker is echt geen probleem meer. Toen ik jouw stukje las over de halo's realiseerde ik me pas dat ik dat ook had en het nu weg is :) Dikke kans dat het bij jou ook verdwijnt dus! Heerlijk he, dat goede zicht? ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_116505281
Mega-up!

Gisteren kwam ik op het idee om te mailen naar de oogkliniek om te vragen of ik in aanmerking kom voor een medische indicatie en dus vergoeding door de verzekering. Ik kreeg een mail terug dat dit inderdaad zo is en vandaag kreeg ik nog een telefoon met uitleg waarom.

Nu krijg ik 24 september nog een onderzoekje om te kijken of de waarden hetzelfde zijn gebleven en dan kan ik gaan aanvragen bij de verzekering. *O*
pi_119088939
Het begint op gang te komen, na een een extra brief van de opticien heeft de verzekering besloten 100 procent te vergoeden. 5 december nog een onderzoek om te kijken hoe de situatie nu is en als alles goed is, in januari de operatie. *O*
  zondag 11 november 2012 @ 16:27:50 #217
62964 Little_Acorn
You would know
pi_119089176
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:22 schreef DanseMacabre het volgende:
Het begint op gang te komen, na een een extra brief van de opticien heeft de verzekering besloten 100 procent te vergoeden. 5 december nog een onderzoek om te kijken hoe de situatie nu is en als alles goed is, in januari de operatie. *O*
Jeej! Gefeliciteerd. Heb 4 jaar geleden ook lensimplantaten gekregen en dat werd 100% vergoed omdat het verschil tussen beide ogen erg groot was. Alleen heb ik dat achteraf pas geregeld.

Succes!
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_119091075
Dankje!
Ik heb een hogere sterkte dan +4 en contactlensintolerantie, verzekering wilde dat wel bevestigd hebben door de opticien. Verder deden ze totaal niet moeilijk. *O*
pi_119093997
Interessant dit. Heb nog niet alles gelezen, maar ga ik zeker nog doen.

Ik heb al ruim 25 jaar een kunstlens. Op mijn 6de had ik een ongelukje met een prikpen en was mijn eigen lens dus kapot. Ze hebben toen een kunstlens ingebracht, redelijk uniek in die tijd, zeker bij een kind, was eigenlijk in Nederland nog niet eerder gedaan. Alles is goed gegaan. Alleen is mijn zicht nooit optimaal geweest, maar ook een bril kan er niet aan helpen, het blijft wazig.
4 jaar geleden was mijn lens zomaar ineens losgelaten en moest het dus weer vast gemaakt worden.
Wat ik dus vreemd vind is dat ik toen geen nieuwe lens heb gekregen na wat ik hier nu gelezen heb, ondanks dat de arts na de operatie zelf nog zei dat mijn lens wel erg ouderwets was.

Doordat mijn ene oog dus niet zo goed is, heeft die andere het altijd automatisch overgenomen. Zo langzaam aan begint die toch ook echt slechter te worden en overweeg dus door dit topic om toch weer eens contact op te nemen met mijn arts en kijken of ik voor een nieuwe lens in aanmerking kan komen.
pi_119128239
Dat klinkt eng, die prikpen.
Ik zou inderdaad even kijken of je een nieuwe lens kunt krijgen. Is dat niet vergelijkbaar met een staaroperatie waar je ook een nieuwe lens krijgt?
pi_119958698
Nog even een up.
Vandaag onderzoek of alles stabiel is gebleven. Alles was helemaal in orde en ik mag volgende week al voor het eerste oog, er was namelijk een patient uitgevallen.

Spannend! *O*
  woensdag 5 december 2012 @ 16:47:52 #222
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119961235
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:34 schreef DanseMacabre het volgende:
Nog even een up.
Vandaag onderzoek of alles stabiel is gebleven. Alles was helemaal in orde en ik mag volgende week al voor het eerste oog, er was namelijk een patient uitgevallen.

Spannend! *O*
Heel spannend *O* Komt helemaal goed...
pi_119961661
wordt er een lens voorgezet of word je lens vervangen?
pi_119963269
Ervoor.
Ik krijg een artisan lens-implantaat.

Ik hoorde wel dat ze dat maar zelden zagen, iemand met zo'n hoge plussterkte en zulke diepe voorste oogkamers. We zaten in de auto onderweg naar huis en ik kreeg een telefoontje van de oogkliniek dat er iemand niet meer kon in december en dat ze meteen aan mij dachten omdat ik zó graag wilde. Echt fijn.
pi_120141576
Vandaag begonnen met druppelen. Twee soorten, drie per dag. Komt heeel dichtbij nu. *O*
  maandag 10 december 2012 @ 11:53:57 #226
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_120143790
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 09:54 schreef Clubsoda het volgende:
Marisca, ik heb hetzelfde als jij, grote pupillen (ook 7 mm). Ik had in het begin ook veel last van halo's, maar nu 2,5 jaar na dato, eigenlijk nooit meer. Autorijden in het donker is echt geen probleem meer. Toen ik jouw stukje las over de halo's realiseerde ik me pas dat ik dat ook had en het nu weg is :) Dikke kans dat het bij jou ook verdwijnt dus! Heerlijk he, dat goede zicht? ;)
Mijn moeder heeft na 6 jaar nog steeds last van halo's. Moet ik er wel bij zeggen dat het wel het oog is waar bij het in eerste instantie niet goed gegaan is en wat gecorrigeerd moet worden in het UMC Utrecht.

Ik twijfel nog steeds. Ik heb geen superslechte ogen, en een bril uitzoeken vind ik altijd weer leuk. Maar het blijft onhandig.
Alleen van de mensen die ik ken die gelaserd zijn, zegt een aantal dat het zicht toch weer achteruit is gegaan en bij zowel mijn moeder als mijn opa was de lensimplantatie ook niet echt een daverend succes
pi_120144682
Ik heb ook grote pupillen, 7 mm in het donker. Gaat voor halo's en verstrooiing zorgen maar dat heb ik met lenzen ook, dus ik ben er aan gewend.
pi_120252341
Morgen!
Ben wel een beetje zenuwachtig nu..
pi_120294733
Ik kan zien!
Wel nog een waas, net als uniekhoorn toen had. Maar scherp!! *O*
  vrijdag 14 december 2012 @ 17:40:46 #230
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120310504
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:00 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik kan zien!
Wel nog een waas, net als uniekhoorn toen had. Maar scherp!! *O*
Wat fijn *O* Het is echt een prachtige ervaring he??
Heb je last?
En dat wa\zige gaat echt wel weg!

Haha, word gewoon heel blij van je bericht :D
pi_120319779
En de kleuren zijn zo mooi.
Wazige was normaal, kwam door de hechting maar zou vlot bijtrekken. Controle vandaag was helemaal goed.

Geen pijn, mijn oog heeft zelfs nooit eerder zo fijn gevoeld.
Operatie zelf was best tof om mee te maken. Inderdaad nergens voor nodig. Ik had een heel licht roesje en valium gekregen en dat was genoeg. Gewoon zitten kletsen met de arts. Er zit een +10 lens in en links komt er een +8 in.

Ik ben blij. *O*
  zaterdag 15 december 2012 @ 00:39:03 #232
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120330180
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2009 00:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Vorige week heb ik een quickscan gehad om te kijken of ik in aanmerking kom voor ooglaser of lens implantatie.

Aangezien mijn ogen zo'n -5 en mijn cilinder -3 zijn (dat is dus ongeveer -8) lijken mijn ogen vooralsog niet geschikt voor laseren maar wel voor lens implantaten.
12 juni ga ik voor een uitgebreid onderzoek. Ik heb mijn zinnen gezet op implantaten, vooral ook dat het omkeerbaar is.
Grote nadeel is dat je oog voor oog moet doen en dat het een keer zo duur is.

Nu wil ik graag mensen horen die dit ook hebben gedaan....
Laseren kan ik van alles over vinden maar implantatie niet?? Wie o wie wil mij de enge, mooie, pijnlijke, scherpe blikjes vertellen?
Je wilt geen bril/lenzen meer dragen?

Zelf heb ik ook cylinders, beste voor mijn ogen zijn harde lenzen ipv bril.
Heb wel het probleem sinds een paar maanden dat mijn ogen de lenzen niet meer verdragen, veel last van droge, rode en pijnlijke ogen.
Volgens mijn optometrist is dat een ouder worden kwaal 8)7

Een operatie aan mijn ogen zou ik persoonlijk nooit doen voor " het uiterlijk".

Sterkte alvast :)
pi_120332804
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:39 schreef Zelus het volgende:

[..]

Je wilt geen bril/lenzen meer dragen?

Zelf heb ik ook cylinders, beste voor mijn ogen zijn harde lenzen ipv bril.
Heb wel het probleem sinds een paar maanden dat mijn ogen de lenzen niet meer verdragen, veel last van droge, rode en pijnlijke ogen.
Volgens mijn optometrist is dat een ouder worden kwaal 8)7

Een operatie aan mijn ogen zou ik persoonlijk nooit doen voor " het uiterlijk".

Sterkte alvast :)
Uniekhoorn heeft de operatie al een hele poos geleden gehad.
Ik heb de operatie niet gedaan voor het uiterlijk. Mijn lenzen deden zeer en ik zag er niet goed mee en mijn bril deed ook zeer.
  zaterdag 15 december 2012 @ 10:22:14 #234
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120333694
Sorrie, ik zag nu pas dat de post van Uniekhoorn een paar jaar geleden was :@

Heb een goed excuus,slechte ogen :D

Oke, was medisch noodzakelijk, vind ik beter dan alleen voor het uiterlijk.
Je hebt nu wel veel beter zicht, neem ik aan?

Deed de zorgverzekeraar nog moeilijk over vergoeden van het gebeuren?
pi_120334154
Maar wat maakt het strikt genomen uit waaom je lensimplantaten neemt? Het is toch een persoonlijke afweging? Zorgverzekering vergoedt zelden volgens mij.
pi_120335878
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 10:55 schreef Clubsoda het volgende:
Maar wat maakt het strikt genomen uit waaom je lensimplantaten neemt? Het is toch een persoonlijke afweging? Zorgverzekering vergoedt zelden volgens mij.
Ik heb vorige week te horen gekregen dat de zorgverzekering mijn lensimplantaten volledig vergoedt! Heb -14 en -10.5 (inclusief cilinder) en mijn verzekering vergoedt vanaf-10 omdat het dan medisch geïndiceerd is. De arts raadde het me ook aan, er gaat blijkbaar straks een wereld voor me open! Ik ben zo benieuwd!

Ik kan geen lenzen (hard/zacht) verdagen en een bril met deze sterkte is niet comfortabel. Met sporten ervaar ik het als een handicap. Arts beaamde dit en heeft brief naar verzekeraar gestuurd.
pi_120343741
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 10:22 schreef Zelus het volgende:
Sorrie, ik zag nu pas dat de post van Uniekhoorn een paar jaar geleden was :@

Heb een goed excuus,slechte ogen :D

Oke, was medisch noodzakelijk, vind ik beter dan alleen voor het uiterlijk.
Je hebt nu wel veel beter zicht, neem ik aan?

Deed de zorgverzekeraar nog moeilijk over vergoeden van het gebeuren?
Nee, totaal niet. Kreeg 100% vergoed. Maar dat doen ze niet zo snel.
Zicht is nu nog niet geweldig maar dat komt door t wondje.

Lonka, bij plussterktes vanaf +4 en als er een groot verschil in sterkte is tussen beide ogen. Zijn richtlijnen van het NOG en daar kijkt een verzekeraar naar.
pi_120351509
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 18:35 schreef mirannie het volgende:
Interessant dit. Heb nog niet alles gelezen, maar ga ik zeker nog doen.

Ik heb al ruim 25 jaar een kunstlens. Op mijn 6de had ik een ongelukje met een prikpen en was mijn eigen lens dus kapot. Ze hebben toen een kunstlens ingebracht, redelijk uniek in die tijd, zeker bij een kind, was eigenlijk in Nederland nog niet eerder gedaan.
Hier moet ik even op reageren: ik was je voor. :P
Ik kwam zo'n 35 jaar geleden als klein kind in het bezit van een kunstlens. Helaas geen effect gehad. En inderdaad ouderwets.... na een jaar of 6 moest hij worden rechtgezet omdat hij ging zweven en een jaar of 10 geleden is hij eruit gehaald omdat hij weer zweefde, ik er last van had en hij geen meerwaarde had. Sindsdien ga ik lensloos door het leven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_120368180
Ik zou nooit iets aan mijn ogen willen laten doen, al is de slagingspercentage 95 %. Dan nog vind ik een risico dat het fout kan gaan van 5 % te veel

[ Bericht 0% gewijzigd door Lunaste op 16-12-2012 18:53:44 ]
pi_120368228
Dan doe je het toch niet?
pi_120368631
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 12:09 schreef Lunaste het volgende:
Ik zou nooit iets aan mijn ogen willen laten doen, als is de slagingspercentage 95 %. Dan nog vind ik een risico dat het fout kan gaan van 5 % te veel
Nuttige reactie.
:')
pi_120415879
Ik lees hier vanalles over gaatjes laseren voor lensimplantaten. Is dat nog steeds de procedure? In mijn schemaatje staat hier namelijk niks over...
pi_120419694
Argh, ik houd het wel bij mijn lenzen en occasional bril als ik de horrorverhalen lees. Ben niet zo'n mietje maar aan m'n ogen komen ze niet! :|
pi_120420584
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:22 schreef Lonka het volgende:
Ik lees hier vanalles over gaatjes laseren voor lensimplantaten. Is dat nog steeds de procedure? In mijn schemaatje staat hier namelijk niks over...
Bij mij wel, tijdens de operatie. Niks van gemerkt en ook nu geen last van.
pi_120420675
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:01 schreef Sjurlie het volgende:
Argh, ik houd het wel bij mijn lenzen en occasional bril als ik de horrorverhalen lees. Ben niet zo'n mietje maar aan m'n ogen komen ze niet! :|
Welke horrorverhalen?
Ik vind de tandarts vervelender.

Ik heb wel een zeer oog nu, maar dat is niet het geopereerde oog. ;)
  maandag 17 december 2012 @ 16:22:08 #246
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120420738
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:22 schreef Lonka het volgende:
? huh, dat ken ik dus dan helemaal niet.

Bij mij geen roesjes of zo... alleen een verdovingsspuitje bij je "wallen" (dat is dan gelijk het "gemeenst) en daarna met een scalpel een sneetje in je hoornvlies, lens erin, zalf op je oog, kapje erop en klaar
  maandag 17 december 2012 @ 16:22:49 #247
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120420775
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:20 schreef DanseMacabre het volgende:

[..]

Welke horrorverhalen?
Ik vind de tandarts vervelender.

Ik heb wel een zeer oog nu, maar dat is niet het geopereerde oog. ;)
Oww ja heel herkenbaar! Ben blij voor je *O* Fijn he?
pi_120420993
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:22 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

? huh, dat ken ik dus dan helemaal niet.

Bij mij geen roesjes of zo... alleen een verdovingsspuitje bij je "wallen" (dat is dan gelijk het "gemeenst) en daarna met een scalpel een sneetje in je hoornvlies, lens erin, zalf op je oog, kapje erop en klaar
Bij artiflex en artisan is dat altijd. Je merkt t alleen niet.
Ik had ook niet echt een roesje, alleen iets waardoor ik me wat rustiger voelde. Meer was absoluut niet nodig en eng is het totaal niet.
pi_120421047
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:22 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Oww ja heel herkenbaar! Ben blij voor je *O* Fijn he?
Ben echt blij dat ik het gedaan heb. Ik zie ook alweer aardig scherp.
pi_120467021
ZIcht is nog steeds aan het verbeteren. Ik hoef niet meer zo dicht op het scherm van de computer te zitten om te kunnen lezen wat er staat, dat moest ik voor de operatie wel. Nu maakt het niet uit, veraf, dichtbij. Het is allemaal dikke prima. ^O^ Ik hoef ook niet meer zo ontzettend veel te accommoderen.

Ik merk wel dat het lastig is dat ik links weinig zie, dat kost best veel energie. Het ooglapje wat ik ervoor draag, scheelt wel wat. Gelukkig mag ik donderdag al voor het andere oog. *O*
pi_120558120
Linker lens zit er in, ik voelde wat meer nu,maar absoluut geen pijn.
Rechts is helemaal geweldig qua zicht. *O*
pi_120924397
Gaat goed hier. Rechts blijft wat achter tov links maar niet storend.
Sterkte niet stabiel nog, maar dat komt omdat mijn ogen moeten leren om te ontspannen.

Gisteren naar de bioscoop geweest, ik wist niet wat ik zag! Ik geniet!
pi_122212794
Voorlopig laatste update van mijn kant.
Ze zitten er nu ruim een maand in en inmiddels klaar met druppelen. Vorige week heb ik maandcontrole gehad en alles zag er goed uit. Ook het zicht was goed, de oogarts kon nog niks van de sterkte zeggen omdat ik nog teveel accommodeer (dat is normaal bij mijn sterkte).

Maar ik zie echt fantastisch. *O* *O*
  vrijdag 1 februari 2013 @ 21:09:32 #254
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122357537
Wat fijn! *O*

Ben er nog elke dag blij mee, dus je blijft genieten .
pi_122360303
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 21:01 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Hier moet ik even op reageren: ik was je voor. :P
Ik kwam zo'n 35 jaar geleden als klein kind in het bezit van een kunstlens. Helaas geen effect gehad. En inderdaad ouderwets.... na een jaar of 6 moest hij worden rechtgezet omdat hij ging zweven en een jaar of 10 geleden is hij eruit gehaald omdat hij weer zweefde, ik er last van had en hij geen meerwaarde had. Sindsdien ga ik lensloos door het leven.
Ik zie dit nu pas.
Wat bizar trouwens! Mij werd verteld dat ik de eerste was. Allerlei artsen in het hele land wilden mij zien omdat het zo uniek was, maar mijn moeder had daar geen zin in. Misschien betrof het de techniek die gebruikt was, dat die uniek was. Ik kan me de dag dat ik in het ziekenhuis kwam nog wel heel goed herinneren. De ene na de andere arts kwam kijken, maar niemand wist wat ze met me aan moesten. Pas de 8ste arts had een idee, maar was dus naar eigen zeggen nog nooit eerder gedaan.

Bij mij heeft het trouwens wel degelijk zin, zonder was ik blind, nu kan ik er wel mee kijken, maar wazig.

Overigens ben ik er inmiddels wel achter waarom ik niet in aanmerking kom voor de behandeling waar het in dit topic over gaat. Mijn hoornvlies is te veel beschadigd.
pi_122362014
Tvp, interessant om zulke verhalen te lezen. Met mijn ministerkte (-1,5 en -2) voel ik totaal geen behoefte om m'n ogen te laten laseren maar ik vind het hele behandelgedeelte wel interessant. Hoe zit het precies tijdens de operatie met plaatselijke verdoving, zie je echt helemaal niks er van? Ik zou al out gaan alleen bij het zien van een naald of mesje bij m'n oog, haha.
pi_122364375
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:03 schreef mirannie het volgende:

[..]

Ik zie dit nu pas.
Wat bizar trouwens! Mij werd verteld dat ik de eerste was. Allerlei artsen in het hele land wilden mij zien omdat het zo uniek was, maar mijn moeder had daar geen zin in. Misschien betrof het de techniek die gebruikt was, dat die uniek was. Ik kan me de dag dat ik in het ziekenhuis kwam nog wel heel goed herinneren. De ene na de andere arts kwam kijken, maar niemand wist wat ze met me aan moesten. Pas de 8ste arts had een idee, maar was dus naar eigen zeggen nog nooit eerder gedaan.

Bij mij heeft het trouwens wel degelijk zin, zonder was ik blind, nu kan ik er wel mee kijken, maar wazig.

Overigens ben ik er inmiddels wel achter waarom ik niet in aanmerking kom voor de behandeling waar het in dit topic over gaat. Mijn hoornvlies is te veel beschadigd.
Apart zeg! Ik zal mijn ouders er eens naar vragen, ik was 1 toen ik een kunstlens kreeg, dus weet er niks meer van. Maar ik heb nooit van hen gehoord dat het allemaal heel bijzonder was of zo. Wel breng ik al tijden de gemiddelde leeftijd in de wachtkamer met decennia omlaag. :+ fijn dat het bij jou zo'n goed effect heeft gehad! En wie weet was het idd een speciale techniek. Maar dit is verder offtopic natuurlijk. :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_123532885
Mijn operatie zit er aan te komen, spannend! Heb net een glas uit m'n bril gedrukt, maar het zal in de praktijk niet makkelijk zijn om met een goed oog en een slecht oog+brillenglas te kunnen kijken. Gelukkig is het maar voor een weekje...

Nog tips voor de dag zelf? De procedure bij mijn kliniek is veranderd, ik word 's ochtends geopereerd en moet 5 uur na de operatie nog gecontroleerd worden op oogdruk. Moet dus heel lang wachten in de kliniek (het is te ver om even naar huis te gaan). Da's wel jammer, ik denk dat ik gewoon het liefst zo snel mogelijk naar huis wil!
pi_123546514
Het is een weekje lastig maar wel te doen.
Ik kreeg een pilletje tegen oogdruk en de volgende dag pas controle.

Succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door DanseMacabre op 02-03-2013 20:09:38 ]
pi_123733683
Nou, de eerste lens zit er in! Viel heel erg mee, de prik en het infuus waren even vervelend maar ach... Ik zie nog niet goed, dat is wel jammer en lastig. Die komt waarschijnlijk omdat de hechting strak zit en de boel scheef trekt. Even afwachten dus...
pi_123755364
Ik zag ook niet goed na de eerste operatie. Kwam bij mij door het accommoderen.
Fijn dat t meeviel!
pi_123811610
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:27 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik zag ook niet goed na de eerste operatie. Kwam bij mij door het accommoderen.
Fijn dat t meeviel!
Het is een paar dagen later en mn zicht is absoluut verbeterd, maar nog niet 100%. Maar ik heb wel vertrouwen dat het goed komt!
Volgende week oog 2.
pi_123811855
Wooow klinkt echt eng :{ Echt apart dat zoiets kan, snijden in ogen enzo en dat het dan allemaal een positief effect heeft.
Maar fijn dat het goed uitpakt voor iedereen :) wist niet dat dit bestond.
pi_123812732
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 22:37 schreef Lonka het volgende:

[..]

Het is een paar dagen later en mn zicht is absoluut verbeterd, maar nog niet 100%. Maar ik heb wel vertrouwen dat het goed komt!
Volgende week oog 2.
Ging bij mij ook zo. Echt goed zag ik pas na oog twee.
Nu nog merk ik elke week verbetering.

Vera, klinkt eng. Is het niet. Mits goede oogarts natuurlijk.
pi_123956324
Ze zitten er nu allebei in, en ik zit nu op -0,5 op beide ogen. Maar er zitten nog hechtingen in, als die er uit zijn is het uiteindelijke resultaat pas zeker. Ik hoop dat het op 0 komt!
pi_124120714
Hoorde laatst iets aangaande de Amerikaanse laser toestanden dat men na 10 jaar ervaring inmiddels er achter is, dat veel mensen na laseren bv last hebben van hun ogen.
Het oog is verdund, geschild, men krijgt vaker last van onstekingen, e.d. lijkt me niet ok!
De weerstand van het oog is zwaar verminderd..dus voor je gaat klooien met je ogen, mijn oma zei bv altijd, pas op je ogen je hebt er maar 2!
Zeer belangrijk je ogen nml!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_124132352
Netjes, Lonka! Ik weet mijn sterkte nog niet. Mijn hechtingen zitten er nog in, als ik er geen last van krijg kunnen ze blijven zitten.

Zhe-devilll, zou best kunnen. Maar dit topic gaat over implantaten en dat is totaal anders dan laseren.
pi_124132675
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 02:42 schreef zhe-devilll het volgende:
Hoorde laatst iets aangaande de Amerikaanse laser toestanden dat men na 10 jaar ervaring inmiddels er achter is, dat veel mensen na laseren bv last hebben van hun ogen.
Het oog is verdund, geschild, men krijgt vaker last van onstekingen, e.d. lijkt me niet ok!
De weerstand van het oog is zwaar verminderd..dus voor je gaat klooien met je ogen, mijn oma zei bv altijd, pas op je ogen je hebt er maar 2!
Zeer belangrijk je ogen nml!
Wat een onzin, als er gelaserd wordt verdwijnen er maar minieme fracties qua dikte van het hoornvlies hetgeen geen enkele invloed heeft en al helemaal niets met ontstekingen te maken heeft. Als het aan jouw oma lag liepen we nu nog in berenvellen. Wake up to 2013 zou ik zeggen of ga anders vanavond lekker weer aan de stamppot en op tijd naar bed hoor, je hebt maar 1 lichaam!
pi_124216002
Sinds zaterdag ineens flinke steken in mn rechteroog, alsof er een vuiltje in zat. Gisteren oogkliniek gemaild en moest vandaag meteen langskomen. Oog was de hechting eruit aan t werken. Die is er nu dus uit en links ook maar meteen.
pi_125476751
Ik heb gisteren mijn laatste controle gehad, over een jaar pas weer volgende controle.
Ogen zagen er prima uit, zicht was goed en ik weet eindelijk mijn sterkte. Die is 0, in beide ogen.
Rechts is wel minder dan links maar dat komt omdat het toch een (in mindere mate) lui oog is. Ik kan er wel alles mee zien, maar net wat minder dan met links.

Ik ben tevreden. *O*
pi_136168750
Flinke kick :P

Ben me weer helemaal aan het verdiepen om het nu toch echt te gaan doen. Wil vandaag een afspraak gaan maken bij Focus in Rotterdam omdat ik daar goede verhal;en over lees. (niet alleen hier). Zelf woon ik in de buurt van Amsterdam, maar kom in Amsterdam alleen maar van die 'commerciele' klinieken tegen, wat me dan toch een beetje afschrikt.. Iemand andere ervaringen?
pi_137675194
Ik ben inmiddels bij Focus voor een quickscan geweest. Ik kom niet in aanmerking, mijn pupillen zijn te groot :( en sterkte is niet te laseren.. Boehoeeee ben veroordeeld tot een leven met lenzen en brillen....
pi_137849338
Jammer, miss virgo!
Ik heb ook grote pupillen (7mm in het donker) en was dus een grensgeval. Maar omdat de lenzen niet meer gingen en een bril geen optie was durfden ze het toch aan. Met de opmerking dat het een lange weg zou worden en ik vee halo's en glare zou krijgen. Achteraf bleek dat minimaal te zijn. Ik heb nog wel een reststerkte van -1 dus krijg waarschijnlijk nog een laserbehandeling.

Bij focuskliniek mocht ik in niet komen voor een quickscan omdat de resultaten bij verziendheid niet goed zouden zijn.
pi_137860421
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:24 schreef Cygne het volgende:

Bij focuskliniek mocht ik in niet komen voor een quickscan omdat de resultaten bij verziendheid niet goed zouden zijn.
Fijn dat het bij jou goed is gegaan! Wat was jouw sterkte?

Ik heb eigenlijk niet gevraagd hoeveel mm mijn pupil nou eigenlijk was.. Misschien eens ergens voor een second opinion gaan...
pi_137861302
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:17 schreef Miss_Virgo het volgende:

[..]

Fijn dat het bij jou goed is gegaan! Wat was jouw sterkte?

Ik heb eigenlijk niet gevraagd hoeveel mm mijn pupil nou eigenlijk was.. Misschien eens ergens voor een second opinion gaan...
+10 rechts en +8 links.
Ik ben bij rijnzicht in Oegstgeest geweest. Destijds mocht ik daar een vooronderzoek om zeker te weten dat het niet kon. Mensen met hoge verziendheid hebben namelijk krappe oogkamers waardoor het lensje eigenlijk bijna nooit past. Na het onderzoek bleek dat dat in orde was, maar grote pupillen en ik kijk ook nog scheel. Ik moest dus nog een extra onderzoek bij een orthoptist om te kijken of ik niet dubbel zou gaan zien. Toch besloten om het te proberen en ondanks dat er nog een reststerkte zit was het de lange weg helemaal waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')