abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120558120
Linker lens zit er in, ik voelde wat meer nu,maar absoluut geen pijn.
Rechts is helemaal geweldig qua zicht. *O*
pi_120924397
Gaat goed hier. Rechts blijft wat achter tov links maar niet storend.
Sterkte niet stabiel nog, maar dat komt omdat mijn ogen moeten leren om te ontspannen.

Gisteren naar de bioscoop geweest, ik wist niet wat ik zag! Ik geniet!
pi_122212794
Voorlopig laatste update van mijn kant.
Ze zitten er nu ruim een maand in en inmiddels klaar met druppelen. Vorige week heb ik maandcontrole gehad en alles zag er goed uit. Ook het zicht was goed, de oogarts kon nog niks van de sterkte zeggen omdat ik nog teveel accommodeer (dat is normaal bij mijn sterkte).

Maar ik zie echt fantastisch. *O* *O*
  vrijdag 1 februari 2013 @ 21:09:32 #254
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122357537
Wat fijn! *O*

Ben er nog elke dag blij mee, dus je blijft genieten .
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_122360303
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 21:01 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Hier moet ik even op reageren: ik was je voor. :P
Ik kwam zo'n 35 jaar geleden als klein kind in het bezit van een kunstlens. Helaas geen effect gehad. En inderdaad ouderwets.... na een jaar of 6 moest hij worden rechtgezet omdat hij ging zweven en een jaar of 10 geleden is hij eruit gehaald omdat hij weer zweefde, ik er last van had en hij geen meerwaarde had. Sindsdien ga ik lensloos door het leven.
Ik zie dit nu pas.
Wat bizar trouwens! Mij werd verteld dat ik de eerste was. Allerlei artsen in het hele land wilden mij zien omdat het zo uniek was, maar mijn moeder had daar geen zin in. Misschien betrof het de techniek die gebruikt was, dat die uniek was. Ik kan me de dag dat ik in het ziekenhuis kwam nog wel heel goed herinneren. De ene na de andere arts kwam kijken, maar niemand wist wat ze met me aan moesten. Pas de 8ste arts had een idee, maar was dus naar eigen zeggen nog nooit eerder gedaan.

Bij mij heeft het trouwens wel degelijk zin, zonder was ik blind, nu kan ik er wel mee kijken, maar wazig.

Overigens ben ik er inmiddels wel achter waarom ik niet in aanmerking kom voor de behandeling waar het in dit topic over gaat. Mijn hoornvlies is te veel beschadigd.
pi_122362014
Tvp, interessant om zulke verhalen te lezen. Met mijn ministerkte (-1,5 en -2) voel ik totaal geen behoefte om m'n ogen te laten laseren maar ik vind het hele behandelgedeelte wel interessant. Hoe zit het precies tijdens de operatie met plaatselijke verdoving, zie je echt helemaal niks er van? Ik zou al out gaan alleen bij het zien van een naald of mesje bij m'n oog, haha.
pi_122364375
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:03 schreef mirannie het volgende:

[..]

Ik zie dit nu pas.
Wat bizar trouwens! Mij werd verteld dat ik de eerste was. Allerlei artsen in het hele land wilden mij zien omdat het zo uniek was, maar mijn moeder had daar geen zin in. Misschien betrof het de techniek die gebruikt was, dat die uniek was. Ik kan me de dag dat ik in het ziekenhuis kwam nog wel heel goed herinneren. De ene na de andere arts kwam kijken, maar niemand wist wat ze met me aan moesten. Pas de 8ste arts had een idee, maar was dus naar eigen zeggen nog nooit eerder gedaan.

Bij mij heeft het trouwens wel degelijk zin, zonder was ik blind, nu kan ik er wel mee kijken, maar wazig.

Overigens ben ik er inmiddels wel achter waarom ik niet in aanmerking kom voor de behandeling waar het in dit topic over gaat. Mijn hoornvlies is te veel beschadigd.
Apart zeg! Ik zal mijn ouders er eens naar vragen, ik was 1 toen ik een kunstlens kreeg, dus weet er niks meer van. Maar ik heb nooit van hen gehoord dat het allemaal heel bijzonder was of zo. Wel breng ik al tijden de gemiddelde leeftijd in de wachtkamer met decennia omlaag. :+ fijn dat het bij jou zo'n goed effect heeft gehad! En wie weet was het idd een speciale techniek. Maar dit is verder offtopic natuurlijk. :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_123532885
Mijn operatie zit er aan te komen, spannend! Heb net een glas uit m'n bril gedrukt, maar het zal in de praktijk niet makkelijk zijn om met een goed oog en een slecht oog+brillenglas te kunnen kijken. Gelukkig is het maar voor een weekje...

Nog tips voor de dag zelf? De procedure bij mijn kliniek is veranderd, ik word 's ochtends geopereerd en moet 5 uur na de operatie nog gecontroleerd worden op oogdruk. Moet dus heel lang wachten in de kliniek (het is te ver om even naar huis te gaan). Da's wel jammer, ik denk dat ik gewoon het liefst zo snel mogelijk naar huis wil!
pi_123546514
Het is een weekje lastig maar wel te doen.
Ik kreeg een pilletje tegen oogdruk en de volgende dag pas controle.

Succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door DanseMacabre op 02-03-2013 20:09:38 ]
pi_123733683
Nou, de eerste lens zit er in! Viel heel erg mee, de prik en het infuus waren even vervelend maar ach... Ik zie nog niet goed, dat is wel jammer en lastig. Die komt waarschijnlijk omdat de hechting strak zit en de boel scheef trekt. Even afwachten dus...
pi_123755364
Ik zag ook niet goed na de eerste operatie. Kwam bij mij door het accommoderen.
Fijn dat t meeviel!
pi_123811610
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:27 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik zag ook niet goed na de eerste operatie. Kwam bij mij door het accommoderen.
Fijn dat t meeviel!
Het is een paar dagen later en mn zicht is absoluut verbeterd, maar nog niet 100%. Maar ik heb wel vertrouwen dat het goed komt!
Volgende week oog 2.
pi_123811855
Wooow klinkt echt eng :{ Echt apart dat zoiets kan, snijden in ogen enzo en dat het dan allemaal een positief effect heeft.
Maar fijn dat het goed uitpakt voor iedereen :) wist niet dat dit bestond.
pi_123812732
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 22:37 schreef Lonka het volgende:

[..]

Het is een paar dagen later en mn zicht is absoluut verbeterd, maar nog niet 100%. Maar ik heb wel vertrouwen dat het goed komt!
Volgende week oog 2.
Ging bij mij ook zo. Echt goed zag ik pas na oog twee.
Nu nog merk ik elke week verbetering.

Vera, klinkt eng. Is het niet. Mits goede oogarts natuurlijk.
pi_123956324
Ze zitten er nu allebei in, en ik zit nu op -0,5 op beide ogen. Maar er zitten nog hechtingen in, als die er uit zijn is het uiteindelijke resultaat pas zeker. Ik hoop dat het op 0 komt!
pi_124120714
Hoorde laatst iets aangaande de Amerikaanse laser toestanden dat men na 10 jaar ervaring inmiddels er achter is, dat veel mensen na laseren bv last hebben van hun ogen.
Het oog is verdund, geschild, men krijgt vaker last van onstekingen, e.d. lijkt me niet ok!
De weerstand van het oog is zwaar verminderd..dus voor je gaat klooien met je ogen, mijn oma zei bv altijd, pas op je ogen je hebt er maar 2!
Zeer belangrijk je ogen nml!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_124132352
Netjes, Lonka! Ik weet mijn sterkte nog niet. Mijn hechtingen zitten er nog in, als ik er geen last van krijg kunnen ze blijven zitten.

Zhe-devilll, zou best kunnen. Maar dit topic gaat over implantaten en dat is totaal anders dan laseren.
pi_124132675
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 02:42 schreef zhe-devilll het volgende:
Hoorde laatst iets aangaande de Amerikaanse laser toestanden dat men na 10 jaar ervaring inmiddels er achter is, dat veel mensen na laseren bv last hebben van hun ogen.
Het oog is verdund, geschild, men krijgt vaker last van onstekingen, e.d. lijkt me niet ok!
De weerstand van het oog is zwaar verminderd..dus voor je gaat klooien met je ogen, mijn oma zei bv altijd, pas op je ogen je hebt er maar 2!
Zeer belangrijk je ogen nml!
Wat een onzin, als er gelaserd wordt verdwijnen er maar minieme fracties qua dikte van het hoornvlies hetgeen geen enkele invloed heeft en al helemaal niets met ontstekingen te maken heeft. Als het aan jouw oma lag liepen we nu nog in berenvellen. Wake up to 2013 zou ik zeggen of ga anders vanavond lekker weer aan de stamppot en op tijd naar bed hoor, je hebt maar 1 lichaam!
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_124216002
Sinds zaterdag ineens flinke steken in mn rechteroog, alsof er een vuiltje in zat. Gisteren oogkliniek gemaild en moest vandaag meteen langskomen. Oog was de hechting eruit aan t werken. Die is er nu dus uit en links ook maar meteen.
pi_125476751
Ik heb gisteren mijn laatste controle gehad, over een jaar pas weer volgende controle.
Ogen zagen er prima uit, zicht was goed en ik weet eindelijk mijn sterkte. Die is 0, in beide ogen.
Rechts is wel minder dan links maar dat komt omdat het toch een (in mindere mate) lui oog is. Ik kan er wel alles mee zien, maar net wat minder dan met links.

Ik ben tevreden. *O*
pi_136168750
Flinke kick :P

Ben me weer helemaal aan het verdiepen om het nu toch echt te gaan doen. Wil vandaag een afspraak gaan maken bij Focus in Rotterdam omdat ik daar goede verhal;en over lees. (niet alleen hier). Zelf woon ik in de buurt van Amsterdam, maar kom in Amsterdam alleen maar van die 'commerciele' klinieken tegen, wat me dan toch een beetje afschrikt.. Iemand andere ervaringen?
pi_137675194
Ik ben inmiddels bij Focus voor een quickscan geweest. Ik kom niet in aanmerking, mijn pupillen zijn te groot :( en sterkte is niet te laseren.. Boehoeeee ben veroordeeld tot een leven met lenzen en brillen....
pi_137849338
Jammer, miss virgo!
Ik heb ook grote pupillen (7mm in het donker) en was dus een grensgeval. Maar omdat de lenzen niet meer gingen en een bril geen optie was durfden ze het toch aan. Met de opmerking dat het een lange weg zou worden en ik vee halo's en glare zou krijgen. Achteraf bleek dat minimaal te zijn. Ik heb nog wel een reststerkte van -1 dus krijg waarschijnlijk nog een laserbehandeling.

Bij focuskliniek mocht ik in niet komen voor een quickscan omdat de resultaten bij verziendheid niet goed zouden zijn.
pi_137860421
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:24 schreef Cygne het volgende:

Bij focuskliniek mocht ik in niet komen voor een quickscan omdat de resultaten bij verziendheid niet goed zouden zijn.
Fijn dat het bij jou goed is gegaan! Wat was jouw sterkte?

Ik heb eigenlijk niet gevraagd hoeveel mm mijn pupil nou eigenlijk was.. Misschien eens ergens voor een second opinion gaan...
pi_137861302
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:17 schreef Miss_Virgo het volgende:

[..]

Fijn dat het bij jou goed is gegaan! Wat was jouw sterkte?

Ik heb eigenlijk niet gevraagd hoeveel mm mijn pupil nou eigenlijk was.. Misschien eens ergens voor een second opinion gaan...
+10 rechts en +8 links.
Ik ben bij rijnzicht in Oegstgeest geweest. Destijds mocht ik daar een vooronderzoek om zeker te weten dat het niet kon. Mensen met hoge verziendheid hebben namelijk krappe oogkamers waardoor het lensje eigenlijk bijna nooit past. Na het onderzoek bleek dat dat in orde was, maar grote pupillen en ik kijk ook nog scheel. Ik moest dus nog een extra onderzoek bij een orthoptist om te kijken of ik niet dubbel zou gaan zien. Toch besloten om het te proberen en ondanks dat er nog een reststerkte zit was het de lange weg helemaal waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')