abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 december 2012 @ 11:53:57 #226
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_120143790
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 09:54 schreef Clubsoda het volgende:
Marisca, ik heb hetzelfde als jij, grote pupillen (ook 7 mm). Ik had in het begin ook veel last van halo's, maar nu 2,5 jaar na dato, eigenlijk nooit meer. Autorijden in het donker is echt geen probleem meer. Toen ik jouw stukje las over de halo's realiseerde ik me pas dat ik dat ook had en het nu weg is :) Dikke kans dat het bij jou ook verdwijnt dus! Heerlijk he, dat goede zicht? ;)
Mijn moeder heeft na 6 jaar nog steeds last van halo's. Moet ik er wel bij zeggen dat het wel het oog is waar bij het in eerste instantie niet goed gegaan is en wat gecorrigeerd moet worden in het UMC Utrecht.

Ik twijfel nog steeds. Ik heb geen superslechte ogen, en een bril uitzoeken vind ik altijd weer leuk. Maar het blijft onhandig.
Alleen van de mensen die ik ken die gelaserd zijn, zegt een aantal dat het zicht toch weer achteruit is gegaan en bij zowel mijn moeder als mijn opa was de lensimplantatie ook niet echt een daverend succes
pi_120144682
Ik heb ook grote pupillen, 7 mm in het donker. Gaat voor halo's en verstrooiing zorgen maar dat heb ik met lenzen ook, dus ik ben er aan gewend.
pi_120252341
Morgen!
Ben wel een beetje zenuwachtig nu..
pi_120294733
Ik kan zien!
Wel nog een waas, net als uniekhoorn toen had. Maar scherp!! *O*
  vrijdag 14 december 2012 @ 17:40:46 #230
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120310504
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:00 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik kan zien!
Wel nog een waas, net als uniekhoorn toen had. Maar scherp!! *O*
Wat fijn *O* Het is echt een prachtige ervaring he??
Heb je last?
En dat wa\zige gaat echt wel weg!

Haha, word gewoon heel blij van je bericht :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_120319779
En de kleuren zijn zo mooi.
Wazige was normaal, kwam door de hechting maar zou vlot bijtrekken. Controle vandaag was helemaal goed.

Geen pijn, mijn oog heeft zelfs nooit eerder zo fijn gevoeld.
Operatie zelf was best tof om mee te maken. Inderdaad nergens voor nodig. Ik had een heel licht roesje en valium gekregen en dat was genoeg. Gewoon zitten kletsen met de arts. Er zit een +10 lens in en links komt er een +8 in.

Ik ben blij. *O*
  zaterdag 15 december 2012 @ 00:39:03 #232
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120330180
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2009 00:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Vorige week heb ik een quickscan gehad om te kijken of ik in aanmerking kom voor ooglaser of lens implantatie.

Aangezien mijn ogen zo'n -5 en mijn cilinder -3 zijn (dat is dus ongeveer -8) lijken mijn ogen vooralsog niet geschikt voor laseren maar wel voor lens implantaten.
12 juni ga ik voor een uitgebreid onderzoek. Ik heb mijn zinnen gezet op implantaten, vooral ook dat het omkeerbaar is.
Grote nadeel is dat je oog voor oog moet doen en dat het een keer zo duur is.

Nu wil ik graag mensen horen die dit ook hebben gedaan....
Laseren kan ik van alles over vinden maar implantatie niet?? Wie o wie wil mij de enge, mooie, pijnlijke, scherpe blikjes vertellen?
Je wilt geen bril/lenzen meer dragen?

Zelf heb ik ook cylinders, beste voor mijn ogen zijn harde lenzen ipv bril.
Heb wel het probleem sinds een paar maanden dat mijn ogen de lenzen niet meer verdragen, veel last van droge, rode en pijnlijke ogen.
Volgens mijn optometrist is dat een ouder worden kwaal 8)7

Een operatie aan mijn ogen zou ik persoonlijk nooit doen voor " het uiterlijk".

Sterkte alvast :)
pi_120332804
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:39 schreef Zelus het volgende:

[..]

Je wilt geen bril/lenzen meer dragen?

Zelf heb ik ook cylinders, beste voor mijn ogen zijn harde lenzen ipv bril.
Heb wel het probleem sinds een paar maanden dat mijn ogen de lenzen niet meer verdragen, veel last van droge, rode en pijnlijke ogen.
Volgens mijn optometrist is dat een ouder worden kwaal 8)7

Een operatie aan mijn ogen zou ik persoonlijk nooit doen voor " het uiterlijk".

Sterkte alvast :)
Uniekhoorn heeft de operatie al een hele poos geleden gehad.
Ik heb de operatie niet gedaan voor het uiterlijk. Mijn lenzen deden zeer en ik zag er niet goed mee en mijn bril deed ook zeer.
  zaterdag 15 december 2012 @ 10:22:14 #234
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120333694
Sorrie, ik zag nu pas dat de post van Uniekhoorn een paar jaar geleden was :@

Heb een goed excuus,slechte ogen :D

Oke, was medisch noodzakelijk, vind ik beter dan alleen voor het uiterlijk.
Je hebt nu wel veel beter zicht, neem ik aan?

Deed de zorgverzekeraar nog moeilijk over vergoeden van het gebeuren?
pi_120334154
Maar wat maakt het strikt genomen uit waaom je lensimplantaten neemt? Het is toch een persoonlijke afweging? Zorgverzekering vergoedt zelden volgens mij.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_120335878
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 10:55 schreef Clubsoda het volgende:
Maar wat maakt het strikt genomen uit waaom je lensimplantaten neemt? Het is toch een persoonlijke afweging? Zorgverzekering vergoedt zelden volgens mij.
Ik heb vorige week te horen gekregen dat de zorgverzekering mijn lensimplantaten volledig vergoedt! Heb -14 en -10.5 (inclusief cilinder) en mijn verzekering vergoedt vanaf-10 omdat het dan medisch geïndiceerd is. De arts raadde het me ook aan, er gaat blijkbaar straks een wereld voor me open! Ik ben zo benieuwd!

Ik kan geen lenzen (hard/zacht) verdagen en een bril met deze sterkte is niet comfortabel. Met sporten ervaar ik het als een handicap. Arts beaamde dit en heeft brief naar verzekeraar gestuurd.
pi_120343741
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 10:22 schreef Zelus het volgende:
Sorrie, ik zag nu pas dat de post van Uniekhoorn een paar jaar geleden was :@

Heb een goed excuus,slechte ogen :D

Oke, was medisch noodzakelijk, vind ik beter dan alleen voor het uiterlijk.
Je hebt nu wel veel beter zicht, neem ik aan?

Deed de zorgverzekeraar nog moeilijk over vergoeden van het gebeuren?
Nee, totaal niet. Kreeg 100% vergoed. Maar dat doen ze niet zo snel.
Zicht is nu nog niet geweldig maar dat komt door t wondje.

Lonka, bij plussterktes vanaf +4 en als er een groot verschil in sterkte is tussen beide ogen. Zijn richtlijnen van het NOG en daar kijkt een verzekeraar naar.
pi_120351509
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 18:35 schreef mirannie het volgende:
Interessant dit. Heb nog niet alles gelezen, maar ga ik zeker nog doen.

Ik heb al ruim 25 jaar een kunstlens. Op mijn 6de had ik een ongelukje met een prikpen en was mijn eigen lens dus kapot. Ze hebben toen een kunstlens ingebracht, redelijk uniek in die tijd, zeker bij een kind, was eigenlijk in Nederland nog niet eerder gedaan.
Hier moet ik even op reageren: ik was je voor. :P
Ik kwam zo'n 35 jaar geleden als klein kind in het bezit van een kunstlens. Helaas geen effect gehad. En inderdaad ouderwets.... na een jaar of 6 moest hij worden rechtgezet omdat hij ging zweven en een jaar of 10 geleden is hij eruit gehaald omdat hij weer zweefde, ik er last van had en hij geen meerwaarde had. Sindsdien ga ik lensloos door het leven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_120368180
Ik zou nooit iets aan mijn ogen willen laten doen, al is de slagingspercentage 95 %. Dan nog vind ik een risico dat het fout kan gaan van 5 % te veel

[ Bericht 0% gewijzigd door Lunaste op 16-12-2012 18:53:44 ]
pi_120368228
Dan doe je het toch niet?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_120368631
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 12:09 schreef Lunaste het volgende:
Ik zou nooit iets aan mijn ogen willen laten doen, als is de slagingspercentage 95 %. Dan nog vind ik een risico dat het fout kan gaan van 5 % te veel
Nuttige reactie.
:')
pi_120415879
Ik lees hier vanalles over gaatjes laseren voor lensimplantaten. Is dat nog steeds de procedure? In mijn schemaatje staat hier namelijk niks over...
pi_120419694
Argh, ik houd het wel bij mijn lenzen en occasional bril als ik de horrorverhalen lees. Ben niet zo'n mietje maar aan m'n ogen komen ze niet! :|
pi_120420584
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:22 schreef Lonka het volgende:
Ik lees hier vanalles over gaatjes laseren voor lensimplantaten. Is dat nog steeds de procedure? In mijn schemaatje staat hier namelijk niks over...
Bij mij wel, tijdens de operatie. Niks van gemerkt en ook nu geen last van.
pi_120420675
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:01 schreef Sjurlie het volgende:
Argh, ik houd het wel bij mijn lenzen en occasional bril als ik de horrorverhalen lees. Ben niet zo'n mietje maar aan m'n ogen komen ze niet! :|
Welke horrorverhalen?
Ik vind de tandarts vervelender.

Ik heb wel een zeer oog nu, maar dat is niet het geopereerde oog. ;)
  maandag 17 december 2012 @ 16:22:08 #246
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120420738
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:22 schreef Lonka het volgende:
? huh, dat ken ik dus dan helemaal niet.

Bij mij geen roesjes of zo... alleen een verdovingsspuitje bij je "wallen" (dat is dan gelijk het "gemeenst) en daarna met een scalpel een sneetje in je hoornvlies, lens erin, zalf op je oog, kapje erop en klaar
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 17 december 2012 @ 16:22:49 #247
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120420775
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:20 schreef DanseMacabre het volgende:

[..]

Welke horrorverhalen?
Ik vind de tandarts vervelender.

Ik heb wel een zeer oog nu, maar dat is niet het geopereerde oog. ;)
Oww ja heel herkenbaar! Ben blij voor je *O* Fijn he?
pi_120420993
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:22 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

? huh, dat ken ik dus dan helemaal niet.

Bij mij geen roesjes of zo... alleen een verdovingsspuitje bij je "wallen" (dat is dan gelijk het "gemeenst) en daarna met een scalpel een sneetje in je hoornvlies, lens erin, zalf op je oog, kapje erop en klaar
Bij artiflex en artisan is dat altijd. Je merkt t alleen niet.
Ik had ook niet echt een roesje, alleen iets waardoor ik me wat rustiger voelde. Meer was absoluut niet nodig en eng is het totaal niet.
pi_120421047
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:22 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Oww ja heel herkenbaar! Ben blij voor je *O* Fijn he?
Ben echt blij dat ik het gedaan heb. Ik zie ook alweer aardig scherp.
pi_120467021
ZIcht is nog steeds aan het verbeteren. Ik hoef niet meer zo dicht op het scherm van de computer te zitten om te kunnen lezen wat er staat, dat moest ik voor de operatie wel. Nu maakt het niet uit, veraf, dichtbij. Het is allemaal dikke prima. ^O^ Ik hoef ook niet meer zo ontzettend veel te accommoderen.

Ik merk wel dat het lastig is dat ik links weinig zie, dat kost best veel energie. Het ooglapje wat ik ervoor draag, scheelt wel wat. Gelukkig mag ik donderdag al voor het andere oog. *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')