Mijn moeder heeft na 6 jaar nog steeds last van halo's. Moet ik er wel bij zeggen dat het wel het oog is waar bij het in eerste instantie niet goed gegaan is en wat gecorrigeerd moet worden in het UMC Utrecht.quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:54 schreef Clubsoda het volgende:
Marisca, ik heb hetzelfde als jij, grote pupillen (ook 7 mm). Ik had in het begin ook veel last van halo's, maar nu 2,5 jaar na dato, eigenlijk nooit meer. Autorijden in het donker is echt geen probleem meer. Toen ik jouw stukje las over de halo's realiseerde ik me pas dat ik dat ook had en het nu weg isDikke kans dat het bij jou ook verdwijnt dus! Heerlijk he, dat goede zicht?
Wat fijnquote:Op vrijdag 14 december 2012 09:00 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik kan zien!
Wel nog een waas, net als uniekhoorn toen had. Maar scherp!!
Je wilt geen bril/lenzen meer dragen?quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Vorige week heb ik een quickscan gehad om te kijken of ik in aanmerking kom voor ooglaser of lens implantatie.
Aangezien mijn ogen zo'n -5 en mijn cilinder -3 zijn (dat is dus ongeveer -8) lijken mijn ogen vooralsog niet geschikt voor laseren maar wel voor lens implantaten.
12 juni ga ik voor een uitgebreid onderzoek. Ik heb mijn zinnen gezet op implantaten, vooral ook dat het omkeerbaar is.
Grote nadeel is dat je oog voor oog moet doen en dat het een keer zo duur is.
Nu wil ik graag mensen horen die dit ook hebben gedaan....
Laseren kan ik van alles over vinden maar implantatie niet?? Wie o wie wil mij de enge, mooie, pijnlijke, scherpe blikjes vertellen?
Uniekhoorn heeft de operatie al een hele poos geleden gehad.quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:39 schreef Zelus het volgende:
[..]
Je wilt geen bril/lenzen meer dragen?
Zelf heb ik ook cylinders, beste voor mijn ogen zijn harde lenzen ipv bril.
Heb wel het probleem sinds een paar maanden dat mijn ogen de lenzen niet meer verdragen, veel last van droge, rode en pijnlijke ogen.
Volgens mijn optometrist is dat een ouder worden kwaal![]()
Een operatie aan mijn ogen zou ik persoonlijk nooit doen voor " het uiterlijk".
Sterkte alvast
Ik heb vorige week te horen gekregen dat de zorgverzekering mijn lensimplantaten volledig vergoedt! Heb -14 en -10.5 (inclusief cilinder) en mijn verzekering vergoedt vanaf-10 omdat het dan medisch geïndiceerd is. De arts raadde het me ook aan, er gaat blijkbaar straks een wereld voor me open! Ik ben zo benieuwd!quote:Op zaterdag 15 december 2012 10:55 schreef Clubsoda het volgende:
Maar wat maakt het strikt genomen uit waaom je lensimplantaten neemt? Het is toch een persoonlijke afweging? Zorgverzekering vergoedt zelden volgens mij.
Nee, totaal niet. Kreeg 100% vergoed. Maar dat doen ze niet zo snel.quote:Op zaterdag 15 december 2012 10:22 schreef Zelus het volgende:
Sorrie, ik zag nu pas dat de post van Uniekhoorn een paar jaar geleden was![]()
Heb een goed excuus,slechte ogen
Oke, was medisch noodzakelijk, vind ik beter dan alleen voor het uiterlijk.
Je hebt nu wel veel beter zicht, neem ik aan?
Deed de zorgverzekeraar nog moeilijk over vergoeden van het gebeuren?
Hier moet ik even op reageren: ik was je voor.quote:Op zondag 11 november 2012 18:35 schreef mirannie het volgende:
Interessant dit. Heb nog niet alles gelezen, maar ga ik zeker nog doen.
Ik heb al ruim 25 jaar een kunstlens. Op mijn 6de had ik een ongelukje met een prikpen en was mijn eigen lens dus kapot. Ze hebben toen een kunstlens ingebracht, redelijk uniek in die tijd, zeker bij een kind, was eigenlijk in Nederland nog niet eerder gedaan.
Nuttige reactie.quote:Op zondag 16 december 2012 12:09 schreef Lunaste het volgende:
Ik zou nooit iets aan mijn ogen willen laten doen, als is de slagingspercentage 95 %. Dan nog vind ik een risico dat het fout kan gaan van 5 % te veel
Bij mij wel, tijdens de operatie. Niks van gemerkt en ook nu geen last van.quote:Op maandag 17 december 2012 14:22 schreef Lonka het volgende:
Ik lees hier vanalles over gaatjes laseren voor lensimplantaten. Is dat nog steeds de procedure? In mijn schemaatje staat hier namelijk niks over...
Welke horrorverhalen?quote:Op maandag 17 december 2012 16:01 schreef Sjurlie het volgende:
Argh, ik houd het wel bij mijn lenzen en occasional bril als ik de horrorverhalen lees. Ben niet zo'n mietje maar aan m'n ogen komen ze niet! :|
? huh, dat ken ik dus dan helemaal niet.quote:Op maandag 17 december 2012 14:22 schreef Lonka het volgende:
Ik lees hier vanalles over gaatjes laseren voor lensimplantaten. Is dat nog steeds de procedure? In mijn schemaatje staat hier namelijk niks over...
Oww ja heel herkenbaar! Ben blij voor jequote:Op maandag 17 december 2012 16:20 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Welke horrorverhalen?
Ik vind de tandarts vervelender.
Ik heb wel een zeer oog nu, maar dat is niet het geopereerde oog.
Bij artiflex en artisan is dat altijd. Je merkt t alleen niet.quote:Op maandag 17 december 2012 16:22 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
? huh, dat ken ik dus dan helemaal niet.
Bij mij geen roesjes of zo... alleen een verdovingsspuitje bij je "wallen" (dat is dan gelijk het "gemeenst) en daarna met een scalpel een sneetje in je hoornvlies, lens erin, zalf op je oog, kapje erop en klaar
Ben echt blij dat ik het gedaan heb. Ik zie ook alweer aardig scherp.quote:Op maandag 17 december 2012 16:22 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Oww ja heel herkenbaar! Ben blij voor jeFijn he?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |