abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88176079
Ik heb geen zin om dat mee te maken en heb eigenlijk geen slechte ervaringen met narcose. :)
pi_88243694
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:07 schreef DaveWolf het volgende:
Ik twijfel nog enorm tussen laseren en lens implantatie. Ik heb me al zitten inlezen op het laseren stuk en veel informatie gevonden op http://www.ogenlasereninformatie.nl maar is er ook zo'n soort site over lens implantaties? Ik zou graag eens de risico's naast elkaar zien (en de voordelen natuurlijk).

Want als ik moet kiezen tussen slecht zien en helemaal niet zien is de keuze makkelijk :P
Ben ook bezig me te oriënteren. Voor zover ik begrepen wordt op basis van de resultaten van een vooronderzoek bepaald of je geschikt bent en ook voor wat voor behandeling je geschikt bent. Wat voor behandeling voor jou van toepassing is zal heus wel met je besproken worden maar volgens mij is niet echt zo dat je zelf kan kiezen. Maar miss. dat anderen hier meer over kunnen vertellen die het daadwerkelijk al meegemaakt hebben?

Op ooglaserplein.nl staat veel info en vindt t ook interessant om de ervaringen van anderen te lezen.
Staat ook het een en ander over lensimplantatie, Bijv:

[i]Voordelen Lensimplantatie
Indien blijkt dat u niet geschikt ben voor een ooglaserbehandeling kunt u waarschijnlijk wel een lensimplantatie ondergaan, waardoor u alsnog verlost bent van uw lenzen of bril. Een voordeel van een lensimplantatie ten opzichtte van ooglaseren, is dat het ongedaan gemaakt kan worden. De kunstlens kan namelijk weer verwijderd worden. Een ande]r voordeel van een lensimplantatie is dat zeer hoge sterktes en lage sterktes gecorrigeerd kunnen worden. [/i

Gaat verder voornamelijk over ooglaseren
Misschien heb je er wat aan, ;)

iig Succes!
pi_88939363
Maandag bij de orthoptiste geweest en zij vond het ook geen probleem.
Jammer dat het ziekenhuis me bij een gezichtsveldonderzoek had ingepland in plaats van bij de orthoptist.
pi_89398778
@ dansemacabre, weet je al wanneer je wordt geopereerd? Ik kom niet zo vaak op dit forum, maar vertel je tegen die tijd hoe het is gegaan? Ben benieuwd, succes alvast!

Ik heb sinds vandaag mijn bril op voor twee weken, dat moet omdat ik 15 dec vooronderzoek heb. Ik ga naar het oogziekenhuis rotterdam (focus kliniek), daar plaatsen ze lensimplantaten altijd onder narcose. Ik zie het wel, vraag het 15 dec. allemaal wel. Hopelijk word ik dan volgend jaar feb/maart ongeveer geopereerd. Het kan me niet snel genoeg gaan, heb veel last van mijn lenzen en een bril met -9,5 is geen pretje.

Ik vind het wel spannend, vooral (net als iedereen denk ik) de risico's. Maar die blijven er altijd en ik heb weinig keus. Lenzen gaat niet en met zo'n hoge sterkte is een bril niet fijn. Hou jullie op de hoogte hoe het verder gaat, het komt vast allemaal goed.

Ben blij hier ook veel positieve verhalen te lezen! Hopelijk ben ik volgend jaar zomer overal vanaf, lijkt me fantastisch om normaal te kunnen zien!
pi_89399379
Ik weet nog niet wanneer. Ik ging er eigenlijk al vanuit dat het niet zou kunnen. Bij Focus wilden ze me niet eens onderzoeken omdat ze niet hoger gaan dan een sterkte van +4.

Ik deed eigenlijk het onderzoek zodat ik het voor mezelf af kon sluiten, omdat er ook volgens rijnzicht maar een kleine kans was.

Ik denk dat ik het volgend jaar laat doen in ieder geval zo snel mogelijk.

Succes met je vooronderzoek!
pi_90294251
Heb vorige week vooronderzoek gehad en gisteren gesprek met de arts. Volledig tegen mijn verwachting in, had hij slecht nieuws. Mijn hoornvlies is op sommige plaatsen verdikt, waardoor lensimplantaten op dit moment niet kunnen. Door het dragen van lenzen vervormt je hoornvlies. Ik moet nu 7 weken mijn bril dragen en dan worden mijn ogen opnieuw onderzocht. Tegen die tijd zouden alle invloeden van het dragen van lenzen weg moeten zijn. Als die verdikking dan weg is, kan ik worden geopereerd. Als er niks is veranderd, kan de operatie helemaal niet doorgaan.

Ik heb vorig jaar in een kliniek in Hoofddorp ook een vooronderzoek gehad en ben toen wel goed gekeurd. Daarom had ik ook niet op slecht nieuws gerekend. Voor het vooronderzoek in Hoofddorp hoefde ik van te voren mijn lenzen helemaal niet uit. Ik ben wel blij dat ik in het oogziekenhuis rotterdam ben, daar weten ze wel echt wat ze doen. Liever slecht nieuws dan een operatie die eigenlijk niet kan. Maar ik ben wel heel teleurgesteld en verdrietig na het bericht van gisteren. Ik probeer me nu op de komende 7 weken te richten, 9 februari hoor ik of ik wel of niet geopereerd kan worden. Ik leef er al zo'n tijd naar toe, heb het hele bedrag van de operatie al bij elkaar gespaard. Dan is dit zo'n domper. En ook al weet ik dat ik me nog niet druk moet maken over wat als ik inderdaad niet kan worden geopereerd, het spookt toch door mijn hoofd. Ik heb zoveel soorten lenzen en vloeistof geprobeerd en dat schiet niet op. Een bril met mijn sterkte is ook niet fijn en daarbij sport ik veel, schiet lekker op met een bril. Nou ja ik probeer maar niet op de zaken vooruit te lopen. Duim maar voor me de komende 7 weken!!
pi_92673432
Ik kan geopereerd worden!! Gelukkig goed nieuws gehad woensdag. Eind april het ene oog en eind mei het andere oog. Spannend!
pi_92679340
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 11:43 schreef Marisca_ het volgende:
Ik kan geopereerd worden!! Gelukkig goed nieuws gehad woensdag. Eind april het ene oog en eind mei het andere oog. Spannend!
Waarom zit er een maand tussen? Is normaal een week. Maar tof dat je toch geholpen kan worden!
Too much is never enough!
pi_92683473
Mijn ogen zijn verschillende keren gelaserd, geen spijt van gehad. Heb echter nog steeds wel een min waarde (-1), dat is altijd het risico. Implantlenzen doen ze pas vanaf een bepaalde grote sterkte (voorzover ik weet). Ik ken wel iemand die een keer een bal op dr gezicht kreeg terwijl ze implantlenzen heeft. Zo'n implantlens zit met een soort van klauwtjes vast en hij was dus gaan schuiven en ze heeft angstige momenten beleefd. Daar wordt je niet blij van. En ik heb idd ook gehoord van dat wrijven, want dat kan hetzelfde effect hebben. En als je gelaserd bent kun je nog steeds lenzen dragen, alleen worden nachtlenzen afgeraden. (die worden zonder laseren trouwens ook al vaak afgeraden). Ik denk trouwens wel dat implantlenzen een laatste "redmiddel" is als laseren niet kan. Het lijkt me geen betere methode dan laseren omdat ze anders ook iedereen met lagere sterktes implantlenzen aan zouden raden.

[ Bericht 10% gewijzigd door Samson op 12-02-2011 17:02:26 ]
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_92959849
Ik ben bezig met een onderzoek naar ooglaserklinieken in Nederland. Ben bezig met een stukje over de websites en vroeg me af wat je als "klant" daar graag op zou terugvinden?
  vrijdag 18 februari 2011 @ 13:45:39 #186
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92962572
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 16:57 schreef Samson het volgende:
Mijn ogen zijn verschillende keren gelaserd, geen spijt van gehad. Heb echter nog steeds wel een min waarde (-1), dat is altijd het risico. Implantlenzen doen ze pas vanaf een bepaalde grote sterkte (voorzover ik weet). Ik ken wel iemand die een keer een bal op dr gezicht kreeg terwijl ze implantlenzen heeft. Zo'n implantlens zit met een soort van klauwtjes vast en hij was dus gaan schuiven en ze heeft angstige momenten beleefd. Daar wordt je niet blij van. En ik heb idd ook gehoord van dat wrijven, want dat kan hetzelfde effect hebben. En als je gelaserd bent kun je nog steeds lenzen dragen, alleen worden nachtlenzen afgeraden. (die worden zonder laseren trouwens ook al vaak afgeraden). Ik denk trouwens wel dat implantlenzen een laatste "redmiddel" is als laseren niet kan. Het lijkt me geen betere methode dan laseren omdat ze anders ook iedereen met lagere sterktes implantlenzen aan zouden raden.
Wat was de afwijking voordag je begon met al die ingrepen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_92974007
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat was de afwijking voordag je begon met al die ingrepen?
-5.5
pi_95093768
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 11:43 schreef Marisca_ het volgende:
Het is bijna tijd voor je behandeling! Ben erg benieuwd naar je ervaringen!

-Tevens een kick en tvp, aangezien ik me momenteel ook erg bezig hou met mogelijk ooglaseren/ oogimplantaten-

Na een hele korte test (sterkte, dikte hoornvlies) in Rotterdam (Visus oogkliniek/ ooglaserselect) kreeg ik te horen dat mijn linker oog geschikt is voor laseren (intralasik), maar mijn rechteroog maar maximaal -9,00 gecorrigeerd kan worden, terwijl ik 10,75 heb... Daar zou ik dan een lensimplantaat kunnen nemen.

Dus ik ben nu aan het overwegen om het ene oog te laten laseren en het andere oog een implantaat te nemen (ook omdat laseren gewoon goedkoper is..). Ik lees hier ook verschillende mensen die (een deel) vergoed hebben gekregen door medische indicatie. Dat ga ik ook eens uitzoeken, aangezien 10,75 best veel is...

Moet sowieso eerst nog voor een echte test, maar dan moet ik eerst 4 weken met mijn bril rondlopen, dus dat moet ik even goed plannen... (niet in de zomer :P)
pi_96398796
Afgelopen dinsdag ben ik aan mijn linkeroog geopereerd in oogziekenhuis Rotterdam. Ben erg tevreden over het ziekenhuis en de oogarts, heb daar echt het gevoel dat ik in goede handen ben. Operatie was onder narcose, had een behoorlijk brandend oog toen ik wakker werd. Heb een injectie met dyclofynac en andere blije ingredienten in mijn been gekregen, het brandende gevoel in mijn oog was bijna meteen veel minder. Narcose is best heftig, maar toch heb ik liever narcose dan plaatselijke verdoving. In oogziekenhuis Rotterdam kan je overigens niet kiezen, het is altijd narcose.

Gisterochtend mocht het kapje er af, super spannend. Mijn zicht was goed en de eerste controle gisteren ook. Ik heb de torische artiflex lens, sneetje van 4 mm met een kleine oplosbare hechting. Vandaag zie ik iets waziger, best eng. Oogarts zei gisteren al dat zicht de komende 6 weken wisselt, soms scherper, soms iets waziger. Komt omdat het wondje aan het genezen is. Hebben meer mensen ervaring met wisselend zicht de eerste weken?

24 mei word ik aan mijn rechteroog geopereerd. Van te voren had ik verwacht dat ik de tussentijd kon oplossen met een bril met 1 glas. Ik kan mijn contactlens nl niet de hele dag inhouden. Dat valt erg tegen, het zicht met 1 geopereerd oog en 1 oog door brillenglas is erg slecht. Oogarts had al gewaarschuwd dat je anders kijkt door een bril dan door een lens. Nou dat klopt dus. Gisteren geprobeerd met een eyepad (ovaalvormig gaasje) voor 1 oog of voor 1 brillenglas. Zit ook niet echt lekker. Uiteindelijk vandaag maar pleisters tegen een lui oog gekocht. Als ik straks mijn lens echt niet meer kan inhouden, ga ik een pleister op 1 oog plakken. Ben benieuwd of dat beter werkt. Er zitten leuke stickers bij, kikkers, vliegtuigen etc. ;-)

@ Miss Virgo, ik heb -9 en -9,5 en moet alles zelf betalen. Medische indicatie is vaak vanaf -10. Met jouw -10,75 maak je zeker een goede kans om (een deel) vergoed te krijgen. Zou zeker een brief sturen aan de medisch adviseur van je verzekering! Balen dat je ook nog een tijdje met een bril moet lopen. Ik heb alles bij elkaar 10 weken mijn bril op gemoeten afgelopen winter. Lekker hoor, met regen en sneeuw en beslagen brillenglazen. Maar ik merk ook dat nu het zo ver is, ik die periode ook alweer snel ben vergeten. Ik vind het nog heel spannend allemaal nu, maar ben nu al blij dat ik de stap heb gezet! Succes verder! Als je in Rotterdam verder gaat, raad ik je aan je bij de Focus kliniek / oogziekenhuis Rotterdam te laten behandelen. Ik woon zelf in Amsterdam en moet steeds best een eind reizen. Maar voor mijn ogen wil ik de beste zorg die je kan krijgen en dat krijg je zeker bij Focus kliniek / oogziekenhuis Rotterdam!
pi_96426176
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 19:09 schreef Marisca_ het volgende:
Gisterochtend mocht het kapje er af, super spannend. Mijn zicht was goed en de eerste controle gisteren ook. Ik heb de torische artiflex lens, sneetje van 4 mm met een kleine oplosbare hechting. Vandaag zie ik iets waziger, best eng. Oogarts zei gisteren al dat zicht de komende 6 weken wisselt, soms scherper, soms iets waziger. Komt omdat het wondje aan het genezen is. Hebben meer mensen ervaring met wisselend zicht de eerste weken?
Bij iedereen wisselt het zicht de eerste 4-6 weken. Ook de hechting heeft er nog invloed op omdat die nog een kleine cylinder induceert, net als het maken van de incisie. Kwestie van geduld :) Succes met de volgende!
pi_96522303
Pff nog even geduld dus voordat ik weet hoe mijn zicht uiteindelijk is.... De dag na de operatie zag ik echt goed. Vanaf donderdag zie ik een stuk waziger, baal er wel van, best vermoeiend ook het wisselende zicht. Heb vandaag ook veel last gehad van de hechting. Maar ga vol goede moed verder, hopelijk wordt mijn geduld beloond en heb ik over een tijdje goed zicht! (en hopelijk is de hechting snel opgelost!)

Lui oog pleisters bevallen trouwens wel, het zit niet heel lekker, maar is voor mij wel de minst ongemakkelijke oplossing als ik 's avonds geen contactlens meer in kan houden.

@the6thgate: heb je ook lensimplantaten?
pi_96522548
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:30 schreef Marisca_ het volgende:

@the6thgate: heb je ook lensimplantaten?
nee maar ik voer wel nacontroles uit :P
  maandag 9 mei 2011 @ 07:13:46 #193
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_96534673
Marisca_ : bij mijn moeder werd het vermoeiende snel minder toen allebei haar ogen geopereerd waren (en toen ook haar ene oog hersteld wat naar het probleem na de eerste operatie)
Dat had volgens de oogarts te maken met het feit dat er zoveel verschil zat tussen haar ogen qua sterkte
pi_96550428
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 19:09 schreef Marisca_ het volgende:

@ Miss Virgo, ik heb -9 en -9,5 en moet alles zelf betalen. Medische indicatie is vaak vanaf -10. Met jouw -10,75 maak je zeker een goede kans om (een deel) vergoed te krijgen. Zou zeker een brief sturen aan de medisch adviseur van je verzekering! Balen dat je ook nog een tijdje met een bril moet lopen. Ik heb alles bij elkaar 10 weken mijn bril op gemoeten afgelopen winter. Lekker hoor, met regen en sneeuw en beslagen brillenglazen. Maar ik merk ook dat nu het zo ver is, ik die periode ook alweer snel ben vergeten. Ik vind het nog heel spannend allemaal nu, maar ben nu al blij dat ik de stap heb gezet! Succes verder! Als je in Rotterdam verder gaat, raad ik je aan je bij de Focus kliniek / oogziekenhuis Rotterdam te laten behandelen. Ik woon zelf in Amsterdam en moet steeds best een eind reizen. Maar voor mijn ogen wil ik de beste zorg die je kan krijgen en dat krijg je zeker bij Focus kliniek / oogziekenhuis Rotterdam!
Fijn om te lezen dat het goed is gegaan! Bedankt voor de tip, ik heb volgende week een afspraak bij een oogarts in het ziekenhuis, ik hoop dat hij mij een medische indicatie kan geven :)

Zie wel er tegenop om zolang met een bril te lopen, maar wat je zegt, als het achter de rug is, ben je het vast snel vergeten! Sterkte nog met je herstel!
pi_97150021
@ Miss Virgo, gewoon doen met je bril, het went en gelukkig is het maar voor korte tijd.

Voor mij is de eerste operatie inmiddels bijna 3 weken geleden. Het gaat goed, mijn zicht wisselt nog steeds maar het wordt wel duidelijk beter. De controles waren goed, oogarts is tevreden en lens zit precies goed. Ik had afgelopen week met de controle nog -0,75 (-0,5 plus 0,25 cilinder). De week daarvoor had ik nog -1 (-0,25 plus 0,75 cilinder). Ik ben er inmiddels wel achter dat de sterkte verschilt en dat ik geduld moet hebben, veel geduld... Het is echt bizar om 's ochtends als ik wakker word, meteen (met één oog) te kunnen zien!

A.s. dinsdag mag ik weer, dan begint het feest van voor af aan. Wel fijn dat ik dan niet meer zoveel verschil heb tussen beide ogen, zoals nu.

Twee jaar geleden heb ik de verzekering gebeld, toen werd er gezegd dat ik totaal geen kans maakte om iets vergoed te krijgen. Toen ben ik gaan sparen. Ik heb alsnog een brief aan de verzekering gestuurd met een verzoek tot coulance, met een brief van de oogarts erbij. Tot mijn grote verbazing krijg ik het grootste deel alsnog vergoed!! Toen de brief vorige week binnen kwam, dacht ik even dat ik niet meer kon lezen. ;-)
pi_97164855
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:38 schreef Marisca_ het volgende:

Twee jaar geleden heb ik de verzekering gebeld, toen werd er gezegd dat ik totaal geen kans maakte om iets vergoed te krijgen. Toen ben ik gaan sparen. Ik heb alsnog een brief aan de verzekering gestuurd met een verzoek tot coulance, met een brief van de oogarts erbij. Tot mijn grote verbazing krijg ik het grootste deel alsnog vergoed!! Toen de brief vorige week binnen kwam, dacht ik even dat ik niet meer kon lezen. ;-)
Wauw dat is wel lekker nieuws, zeker als je het niet verwacht :D Wat stond er dan in de brief van je oogarts? Was dat de oogarts van het oogziekenhuis in Rotterdam? Was de brief op jouw verzoek, of gaf hij dat gewoon..? Geeft me wel hoop :P
pi_97333469
@ Miss Virgo, De brief van de oogarts was eigenlijk gewoon een formulier van de Focus kliniek / oogziekenhuis, met daarin aangegeven dat ik lensintolerantie heb en welke lens ik tijdens de operatie zou krijgen. Het formulier was op mijn eigen verzoek. Dus... altijd proberen!!

Ik ben inmiddels ook aan mijn rechteroog geopereerd, afgelopen dinsdag. Ik was een stuk minder ziek dan vorige keer na de narcose en voel me ook minder moe dan na de 1e operatie. Oog is wel enorm bloederig, jakkie, maar is niet erg. Was gisteren op controle en oogarts is tot nu toe tevreden. Lens zit op de juiste plaats en mijn zicht was gisteren beter dan de meeste mensen de dag na de operatie. Volgende week woensdag alweer de volgende controle.

Het is sowieso heel fijn dat er nu 2 ogen zijn geopereerd. Vond de 3 weken tussen de operaties in wel pittig, met een verschil van bijna -10 tussen beide ogen. Het is nu wel allemaal nog erg gevoelig en geïrriteerd, maar het is een stuk makkelijker dan de afgelopen weken. En nu... herstellen en dan komt het allemaal goed! Ben benieuwd op welke (of geen??) rest sterkte ik over 6 weken uitkom... Tot nu toe vind ik het best heftig allemaal, maar ben wel heel blij dat ik er voor ben gegaan. Ik kon vanochtend voor het eerst sinds ik me kan herinneren meteen zien met beide ogen!
pi_97348174
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:39 schreef Marisca_ het volgende:
@ Miss Virgo, De brief van de oogarts was eigenlijk gewoon een formulier van de Focus kliniek / oogziekenhuis, met daarin aangegeven dat ik lensintolerantie heb en welke lens ik tijdens de operatie zou krijgen. Het formulier was op mijn eigen verzoek. Dus... altijd proberen!!

Ik ben inmiddels ook aan mijn rechteroog geopereerd, afgelopen dinsdag. Ik was een stuk minder ziek dan vorige keer na de narcose en voel me ook minder moe dan na de 1e operatie. Oog is wel enorm bloederig, jakkie, maar is niet erg. Was gisteren op controle en oogarts is tot nu toe tevreden. Lens zit op de juiste plaats en mijn zicht was gisteren beter dan de meeste mensen de dag na de operatie. Volgende week woensdag alweer de volgende controle.

Het is sowieso heel fijn dat er nu 2 ogen zijn geopereerd. Vond de 3 weken tussen de operaties in wel pittig, met een verschil van bijna -10 tussen beide ogen. Het is nu wel allemaal nog erg gevoelig en geïrriteerd, maar het is een stuk makkelijker dan de afgelopen weken. En nu... herstellen en dan komt het allemaal goed! Ben benieuwd op welke (of geen??) rest sterkte ik over 6 weken uitkom... Tot nu toe vind ik het best heftig allemaal, maar ben wel heel blij dat ik er voor ben gegaan. Ik kon vanochtend voor het eerst sinds ik me kan herinneren meteen zien met beide ogen!
Reststerkte? Het voordeel van implantlenzen zou toch juist zijn dat je precies de sterkte krijgt die je nodig hebt? Ik bedoel, je ogen zijn toch opgemeten en je kijkt dan nu toch door een lens met precies die opgemeten afwijking?
pi_97348576
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 18:27 schreef Samson het volgende:

[..]

Reststerkte? Het voordeel van implantlenzen zou toch juist zijn dat je precies de sterkte krijgt die je nodig hebt? Ik bedoel, je ogen zijn toch opgemeten en je kijkt dan nu toch door een lens met precies die opgemeten afwijking?
Nee ook bij implantlenzen kan je iets van een reststerkte overhouden.
pi_97348952
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 18:27 schreef Samson het volgende:

[..]

En stel dat je ogen achteruit gaan, wat dan ? Dan komen de sterkten weer niet overeen. Moet je weer andere lenzen erin, of nog contactlenzen erbij. Heb je het voor niets gedaan :')

Heel interessant topic wel, heb sinds m'n 13e slecht zicht (destijds -2, nu -3.75) en sinds m'n 15e lenzen. Heb er op zich geen moeite mee, alleen je merkt toch wel dat wanneer je lange dagen maakt je lenzen erg beginnen te prikken, en je ogen gaan irriteren. Over het algemeen merk ik er weinig van, maar je hebt gewoon af en toe een slechte lens dag, en dat is kut :')

Ik heb ook laseren overwogen maar je moest destijds 21 zijn, en nu zelfs 24 volgens mij, en je sterkte moet stabiel zijn. Dat is mijne niet, elk jaar ofzo gaan m'n ogen een kwart achteruit ;( Ook is het best duur en het is niet zaligmakend, je hebt nog bij effecten zoals dat je een leesbril nodig zal hebben en het je zicht niet perfect hoeft te maken, geloof ik.

Een implantaat was mij compleet onbekend tot dit topic, dus ik heb het met grote interesse gelezen. Ook dit is dus niet zaligmakend, en het feit dat je kennelijk nooit meer in je ogen mag wrijven is .. raar. En niet echt handig lijkt me.

Voor nu blijf ik bij contact lenzen.
Of toch du vader?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')