Mijn vriendin heeft nu in haar ene oog -0,5 (was -13), dus voor dagelijkse dingen hoeft ze geen bril ofzo erbij. De operatie was midden december.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:18 schreef Crapbag het volgende:
Hoe is het nu met de mensen die hun ogen hebben laten doen? Heeft het geholpen, of is er nog sprake van een afwijking. En zo ja: is daar nog wat aan te doen, of is het alsnog een bril erbij oid?
Ben erg nieuwsgierig omdat ik zelf al weet dat ik lenzen wil laten implanteren, maar er momenteel gewoonweg het geld niet voor heb. En heeft iemand ook iets vergoed gekregen voor deze ingrepen van de verzekering?
Ik heb gewoon mijn eigen lenzen nog, mijn implantlenzen zijn ervoor geplaatst. Ik kan dus nog prima accomoderen, precies zoals vroeger met gewone contactlenzen. Ik weet van mijn vader dat hij niet meer kan accomoderen met de vervangen lenzen, maar dat kon hij toch al niet meer vanwege zijn leeftijdquote:Op woensdag 3 maart 2010 18:15 schreef gifkwal het volgende:
Hebben jullie eigenlijk van die speicale lenzen waar je mee kan accomoderen of heb je nu een leesbril nodig?
Ah, dat is handig. Ik zal dat tzt niet kunnen omdat ik dus staar ga krijgen en dan moeten mijn eigen lenzen sowieso geëlimineerd wordenquote:Op woensdag 7 april 2010 10:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb gewoon mijn eigen lenzen nog, mijn implantlenzen zijn ervoor geplaatst. Ik kan dus nog prima accomoderen, precies zoals vroeger met gewone contactlenzen. Ik weet van mijn vader dat hij niet meer kan accomoderen met de vervangen lenzen, maar dat kon hij toch al niet meer vanwege zijn leeftijd
Marisca, ik was dus ook bang voor autorijden, maar heb echt nergens last van. Wel vervelend dat je alles zelf moet betalen, het is ook best een som geld natuurlijk. Maar inderdaad, lenzen en bril zijn op termijn ongeveer net zo duur en vele malen minder plezierig!
Ach, ik heb zitten rekenen en met de rest van mijn leven jaarlijks nieuwe harde lenzen en tweejaarlijks een nieuwe bril plus alle vloeistof, kwam ik op een vergelijkbaar bedrag uit. Dus op termijn is het een hele goede investeringquote:
Schiet lekker op, want het kan wel gewoon met een + hoor. Mijn vriend heeft z'n lenzen in oktober laten implanteren. Hij had min een heleboel..maar hoeveel precies weet ik niet meer. In ieder geval zag hij ook met bril op niet goed.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:14 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik wilde ook heel graag implantlenzen maar ik heb een plussterkte.![]()
Had contact met het oogziekenhuis Rotterdam: "Oooh, u heeft een plus-sterkte? Maar dan doen we dat niet hoor!"
Mijn vriend heeft die Artisan lenzen en ik heb even de sterktes voor je opgezocht: "Artisan implantlens voor de correctie van bijziendheid tussen -5 en -23 dioptrie en verziendheid tussen +2 en +9 dioptrie." (Dus daar val jij nog ruim in, in die marge)quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:45 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik heb +6.5 links en +7.5 rechts. Ik kreeg niet eens een quickscan. Want bij een plussterkte kan je maar tot +4 laseren dus doen ze ook maar tot +4?
Dan maak je toch gewoon een afspraak bij een ander oogziekenhuis?quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:57 schreef DanseMacabre het volgende:
Dat weet ik, van die sterktes. Maar ze doen het gewoon niet zeiden ze.
Op hun website staat dit dus ook over de artisan, maar de informatie klopt niet meer zeggen ze.
Maar ik wil gewoon een onderzoek.
Ik heb een mail gestuurd naar rijnzicht oogkliniek, hoop daar binnenkort iets van te horen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:08 schreef Dr.Dragonfly het volgende:
[..]
Dan maak je toch gewoon een afspraak bij een ander oogziekenhuis?
Laseren gaat 'm dan niet worden met jouw sterkte, maar implantlenzen zouden eventueel kunnen. Je hebt wel grote kans dat er niet voldoende ruimte is aan de voorzijde van je oog (de afstand tussen iris en hoornvlies, waar het lensje komt te zitten), maar dat weet je dus idd alleen na een quicktestquote:Op maandag 16 augustus 2010 13:45 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik heb +6.5 links en +7.5 rechts. Ik kreeg niet eens een quickscan. Want bij een plussterkte kan je maar tot +4 laseren dus doen ze ook maar tot +4?
Ben ik aan het doen, ik geef niet zomaar op. Maar ik hoop er ook niet echt meer op.quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:37 schreef The6thgate het volgende:
Tja, website van de fabrikant... http://www.ophtec.com/con(...)-en-artiflex-lenzen-
Probeer gewoon maar eens op diverse plekken informatie in te winnen.
Logisch dat je daar bang voor bent. Maar goed.. of je blijft altijd bang en doet niks, of je bereikt een keer het punt dat je er lang genoeg over getwijfeld hebt en je doet het gewoonquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:44 schreef drumstickNL het volgende:
Ik wil dit wel graag maar ik ben wel bang voor het risico, ik bedoel... ze gaan wel in je oog snijden en ik zal maar net die ene op de duizend zijn waar het mis bij gaat.
quote:Nee hoor vrijwel nooit. Tenzij iemand echt zulke doodsangsten uit staat dat ze het eisen.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:44 schreef DanseMacabre het volgende:
Implantaten doen ze ook meestal onder narcose.
quote:Tja, dat is klote en natuurlijk een risico maar ik ken ook mensen met een borstvergroting , die nu verminkt zijn. Alle operaties brengt risico's.Op vrijdag 22 oktober 2010 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
vriendin van mij liet zich een paar jaar terug behandelen met implantaten, ze is nu blind, no kidding
quote:Dat gebeurd echt niet zomaar. Dus of het is gelul, of de nazorg was erg slecht.Op vrijdag 22 oktober 2010 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
vriendin van mij liet zich een paar jaar terug behandelen met implantaten, ze is nu blind, no kidding
quote:Waaaarom tel je de dioptrie+cilinder bij elkaar op?Op donderdag 14 mei 2009 00:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Vorige week heb ik een quickscan gehad om te kijken of ik in aanmerking kom voor ooglaser of lens implantatie.
Aangezien mijn ogen zo'n -5 en mijn cilinder -3 zijn (dat is dus ongeveer -8) lijken mijn ogen vooralsog niet geschikt voor laseren maar wel voor lens implantaten.
12 juni ga ik voor een uitgebreid onderzoek. Ik heb mijn zinnen gezet op implantaten, vooral ook dat het omkeerbaar is.
Grote nadeel is dat je oog voor oog moet doen en dat het een keer zo duur is.
Nu wil ik graag mensen horen die dit ook hebben gedaan....
Laseren kan ik van alles over vinden maar implantatie niet?? Wie o wie wil mij de enge, mooie, pijnlijke, scherpe blikjes vertellen?
quote:Kan ik me voorstellen als ze siliconen in haar ogen laat zetten.Op vrijdag 22 oktober 2010 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
quote:Vind ik maar vreemd, eerlijk gezegd en ik zou het idd eens navragen.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:21 schreef DanseMacabre het volgende:
Diaconessenhuis in Leiden. Volgens de website van Rijnzicht staat dat het onder narcose kan of onder plaatselijke verdoving. Volgens de arts ging het onder narcose toen ik het vroeg maar ik zal het nog een keer vragen als ik naar de orthoptist moet.
quote:Ben ook bezig me te oriënteren. Voor zover ik begrepen wordt op basis van de resultaten van een vooronderzoek bepaald of je geschikt bent en ook voor wat voor behandeling je geschikt bent. Wat voor behandeling voor jou van toepassing is zal heus wel met je besproken worden maar volgens mij is niet echt zo dat je zelf kan kiezen. Maar miss. dat anderen hier meer over kunnen vertellen die het daadwerkelijk al meegemaakt hebben?Op donderdag 21 oktober 2010 15:07 schreef DaveWolf het volgende:
Ik twijfel nog enorm tussen laseren en lens implantatie. Ik heb me al zitten inlezen op het laseren stuk en veel informatie gevonden op http://www.ogenlasereninformatie.nl maar is er ook zo'n soort site over lens implantaties? Ik zou graag eens de risico's naast elkaar zien (en de voordelen natuurlijk).
Want als ik moet kiezen tussen slecht zien en helemaal niet zien is de keuze makkelijk
Waarom zit er een maand tussen? Is normaal een week. Maar tof dat je toch geholpen kan worden!quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:43 schreef Marisca_ het volgende:
Ik kan geopereerd worden!! Gelukkig goed nieuws gehad woensdag. Eind april het ene oog en eind mei het andere oog. Spannend!
Wat was de afwijking voordag je begon met al die ingrepen?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:57 schreef Samson het volgende:
Mijn ogen zijn verschillende keren gelaserd, geen spijt van gehad. Heb echter nog steeds wel een min waarde (-1), dat is altijd het risico. Implantlenzen doen ze pas vanaf een bepaalde grote sterkte (voorzover ik weet). Ik ken wel iemand die een keer een bal op dr gezicht kreeg terwijl ze implantlenzen heeft. Zo'n implantlens zit met een soort van klauwtjes vast en hij was dus gaan schuiven en ze heeft angstige momenten beleefd. Daar wordt je niet blij van. En ik heb idd ook gehoord van dat wrijven, want dat kan hetzelfde effect hebben. En als je gelaserd bent kun je nog steeds lenzen dragen, alleen worden nachtlenzen afgeraden. (die worden zonder laseren trouwens ook al vaak afgeraden). Ik denk trouwens wel dat implantlenzen een laatste "redmiddel" is als laseren niet kan. Het lijkt me geen betere methode dan laseren omdat ze anders ook iedereen met lagere sterktes implantlenzen aan zouden raden.
-5.5quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat was de afwijking voordag je begon met al die ingrepen?
Het is bijna tijd voor je behandeling! Ben erg benieuwd naar je ervaringen!quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:43 schreef Marisca_ het volgende:
Ik kan geopereerd worden!! Gelukkig goed nieuws gehad woensdag. Eind april het ene oog en eind mei het andere oog. Spannend!
Bij iedereen wisselt het zicht de eerste 4-6 weken. Ook de hechting heeft er nog invloed op omdat die nog een kleine cylinder induceert, net als het maken van de incisie. Kwestie van geduldquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:09 schreef Marisca_ het volgende:
Gisterochtend mocht het kapje er af, super spannend. Mijn zicht was goed en de eerste controle gisteren ook. Ik heb de torische artiflex lens, sneetje van 4 mm met een kleine oplosbare hechting. Vandaag zie ik iets waziger, best eng. Oogarts zei gisteren al dat zicht de komende 6 weken wisselt, soms scherper, soms iets waziger. Komt omdat het wondje aan het genezen is. Hebben meer mensen ervaring met wisselend zicht de eerste weken?
Fijn om te lezen dat het goed is gegaan! Bedankt voor de tip, ik heb volgende week een afspraak bij een oogarts in het ziekenhuis, ik hoop dat hij mij een medische indicatie kan gevenquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:09 schreef Marisca_ het volgende:
@ Miss Virgo, ik heb -9 en -9,5 en moet alles zelf betalen. Medische indicatie is vaak vanaf -10. Met jouw -10,75 maak je zeker een goede kans om (een deel) vergoed te krijgen. Zou zeker een brief sturen aan de medisch adviseur van je verzekering! Balen dat je ook nog een tijdje met een bril moet lopen. Ik heb alles bij elkaar 10 weken mijn bril op gemoeten afgelopen winter. Lekker hoor, met regen en sneeuw en beslagen brillenglazen. Maar ik merk ook dat nu het zo ver is, ik die periode ook alweer snel ben vergeten. Ik vind het nog heel spannend allemaal nu, maar ben nu al blij dat ik de stap heb gezet! Succes verder! Als je in Rotterdam verder gaat, raad ik je aan je bij de Focus kliniek / oogziekenhuis Rotterdam te laten behandelen. Ik woon zelf in Amsterdam en moet steeds best een eind reizen. Maar voor mijn ogen wil ik de beste zorg die je kan krijgen en dat krijg je zeker bij Focus kliniek / oogziekenhuis Rotterdam!
Wauw dat is wel lekker nieuws, zeker als je het niet verwachtquote:Op zondag 22 mei 2011 12:38 schreef Marisca_ het volgende:
Twee jaar geleden heb ik de verzekering gebeld, toen werd er gezegd dat ik totaal geen kans maakte om iets vergoed te krijgen. Toen ben ik gaan sparen. Ik heb alsnog een brief aan de verzekering gestuurd met een verzoek tot coulance, met een brief van de oogarts erbij. Tot mijn grote verbazing krijg ik het grootste deel alsnog vergoed!! Toen de brief vorige week binnen kwam, dacht ik even dat ik niet meer kon lezen. ;-)
Reststerkte? Het voordeel van implantlenzen zou toch juist zijn dat je precies de sterkte krijgt die je nodig hebt? Ik bedoel, je ogen zijn toch opgemeten en je kijkt dan nu toch door een lens met precies die opgemeten afwijking?quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:39 schreef Marisca_ het volgende:
@ Miss Virgo, De brief van de oogarts was eigenlijk gewoon een formulier van de Focus kliniek / oogziekenhuis, met daarin aangegeven dat ik lensintolerantie heb en welke lens ik tijdens de operatie zou krijgen. Het formulier was op mijn eigen verzoek. Dus... altijd proberen!!
Ik ben inmiddels ook aan mijn rechteroog geopereerd, afgelopen dinsdag. Ik was een stuk minder ziek dan vorige keer na de narcose en voel me ook minder moe dan na de 1e operatie. Oog is wel enorm bloederig, jakkie, maar is niet erg. Was gisteren op controle en oogarts is tot nu toe tevreden. Lens zit op de juiste plaats en mijn zicht was gisteren beter dan de meeste mensen de dag na de operatie. Volgende week woensdag alweer de volgende controle.
Het is sowieso heel fijn dat er nu 2 ogen zijn geopereerd. Vond de 3 weken tussen de operaties in wel pittig, met een verschil van bijna -10 tussen beide ogen. Het is nu wel allemaal nog erg gevoelig en geïrriteerd, maar het is een stuk makkelijker dan de afgelopen weken. En nu... herstellen en dan komt het allemaal goed! Ben benieuwd op welke (of geen??) rest sterkte ik over 6 weken uitkom... Tot nu toe vind ik het best heftig allemaal, maar ben wel heel blij dat ik er voor ben gegaan. Ik kon vanochtend voor het eerst sinds ik me kan herinneren meteen zien met beide ogen!
Nee ook bij implantlenzen kan je iets van een reststerkte overhouden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:27 schreef Samson het volgende:
[..]
Reststerkte? Het voordeel van implantlenzen zou toch juist zijn dat je precies de sterkte krijgt die je nodig hebt? Ik bedoel, je ogen zijn toch opgemeten en je kijkt dan nu toch door een lens met precies die opgemeten afwijking?
En stel dat je ogen achteruit gaan, wat dan ? Dan komen de sterkten weer niet overeen. Moet je weer andere lenzen erin, of nog contactlenzen erbij. Heb je het voor niets gedaanquote:Op donderdag 26 mei 2011 18:27 schreef Samson het volgende:
[..]
Reststerkte? Het voordeel van implantlenzen zou toch juist zijn dat je precies de sterkte krijgt die je nodig hebt? Ik bedoel, je ogen zijn toch opgemeten en je kijkt dan nu toch door een lens met precies die opgemeten afwijking?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |