abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84959695
Megan, bedankt voor je verhaal, interessant. En ik krijg meteen weer "zin" om me hier ook aan te wagen. Hoeveel heeft het jou gekost, als ik zo brutaal mag zijn?
pi_85190871
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:38 schreef drumstickNL het volgende:
Maar damn het is wel veel geld.
Ach, ik heb zitten rekenen en met de rest van mijn leven jaarlijks nieuwe harde lenzen en tweejaarlijks een nieuwe bril plus alle vloeistof, kwam ik op een vergelijkbaar bedrag uit. Dus op termijn is het een hele goede investering ;) En het plezier dat ik er nog elke dag aan ondervind is niet in geld uit te drukken, hoe cheesy dat ook klinkt!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_85345579
Ik wilde ook heel graag implantlenzen maar ik heb een plussterkte. -O-
Had contact met het oogziekenhuis Rotterdam: "Oooh, u heeft een plus-sterkte? Maar dan doen we dat niet hoor!"
pi_85346491
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:14 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik wilde ook heel graag implantlenzen maar ik heb een plussterkte. -O-
Had contact met het oogziekenhuis Rotterdam: "Oooh, u heeft een plus-sterkte? Maar dan doen we dat niet hoor!"
Schiet lekker op, want het kan wel gewoon met een + hoor. Mijn vriend heeft z'n lenzen in oktober laten implanteren. Hij had min een heleboel..maar hoeveel precies weet ik niet meer. In ieder geval zag hij ook met bril op niet goed.

Eerst hebben we gekeken naar de optie om te laseren, want die technieken schijnen ook steeds beter te worden. Dus een afspraak gemaakt bij hem in de buurt (Ooglasercentrum Drechtsteden... want die deden het in het ziekenhuis en dat klonk wel betrouwbaar).

Dan krijg je eerst een intake. Meten en kletsen etc. Toen bleek dat het laseren alleen voor dichtbij of veraf kon, terwijl mijn vriend voor allebei een bril nodig heeft (eentje met van die leesstukjes zeg maar). Je zou dan daarna nog een bril nodig hebben voor 1 van de 2.

Toen begon die man dus over implantaatlenzen. Wij hadden echt zoiets van "WTF nog nooit van gehoord". Boekje mee naar huis gekregen, gelezen, ervaringen opgezocht en nog een gesprek gehad daar en uiteindelijk besloten om toch maar te doen. (Voor heel veel geld... lol.. Maar ja je hebt er wel een leven lang plezier van dus het moet kunnen)

De eerste week het ene oog gedaan. Hij werd hardstikke fijn geholpen in het ziekenhuis. Er was een speciale afdeling voor dit soort operaties en we (ja ik ook) kregen soep en broodjes van tevoren. Op een gegeven moment kreeg hij een pilletje om rustig te worden en oogdruppels. Na een kwartiertje werd hij opgehaald met een rolstoel en weer een kwartier later was hij weer terug. T was letterlijk een operatie van nog geen 5 minuten. Vriend zelf omschreef het zo "Je geeft die man een handje, gaat liggen. Dan pielen ze iets en word het wazig en daarna word het opeens weer helder en ben je klaar".

De week daarop volgde eenzelfde ritueel voor het andere oog. In het begin heeft hij heel erg moeten wennen. Hij had een soort van dubbele focus lenzen en kennelijk weten je ogen nog niet direct wat ze daarmee aanmoeten. Veraf ging gelijk perfect, maar dichtbij heeft een aantal maanden geduurd voordat dat helemaal goed is.

Als moeilijkheden gaf hij aan in de eerste maanden: branderige ogen (heeeeeeel veel van die druppels gebruiken die ze erbij geven) en bibberende/trillende ogen tijdens het focussen.

In ieder geval, mijn vriend is heel blij dat hij het heeft laten doen. Voor hem is er letterlijk een wereld open gegaan. :)
No one gets remembered
For the things they didn't do
pi_85347117
Ik heb +6.5 links en +7.5 rechts. Ik kreeg niet eens een quickscan. Want bij een plussterkte kan je maar tot +4 laseren dus doen ze ook maar tot +4?
pi_85347527
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:45 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik heb +6.5 links en +7.5 rechts. Ik kreeg niet eens een quickscan. Want bij een plussterkte kan je maar tot +4 laseren dus doen ze ook maar tot +4?
Mijn vriend heeft die Artisan lenzen en ik heb even de sterktes voor je opgezocht: "Artisan implantlens voor de correctie van bijziendheid tussen -5 en -23 dioptrie en verziendheid tussen +2 en +9 dioptrie." (Dus daar val jij nog ruim in, in die marge)

Volgens mij is ooglaseren tot +6
No one gets remembered
pi_85347629
Dat weet ik, van die sterktes. Maar ze doen het gewoon niet zeiden ze.
Op hun website staat dit dus ook over de artisan, maar de informatie klopt niet meer zeggen ze.

Maar ik wil gewoon een onderzoek.
pi_85348062
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:57 schreef DanseMacabre het volgende:
Dat weet ik, van die sterktes. Maar ze doen het gewoon niet zeiden ze.
Op hun website staat dit dus ook over de artisan, maar de informatie klopt niet meer zeggen ze.

Maar ik wil gewoon een onderzoek.
Dan maak je toch gewoon een afspraak bij een ander oogziekenhuis?
No one gets remembered
pi_85349530
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:08 schreef Dr.Dragonfly het volgende:

[..]

Dan maak je toch gewoon een afspraak bij een ander oogziekenhuis?
Ik heb een mail gestuurd naar rijnzicht oogkliniek, hoop daar binnenkort iets van te horen.
pi_85352612
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:45 schreef DanseMacabre het volgende:
Laseren gaat 'm dan niet worden met jouw sterkte, maar implantlenzen zouden eventueel kunnen. Je hebt wel grote kans dat er niet voldoende ruimte is aan de voorzijde van je oog (de afstand tussen iris en hoornvlies, waar het lensje komt te zitten), maar dat weet je dus idd alleen na een quicktest
Too much is never enough!
pi_85357381
Ik wist sowieso al dat laseren niet kon. Dat van de oogkamers wist ik ook omdat die bij mensen met een plus-sterkte vaak al een stuk kleiner zijn.

De mevrouw van het oogziekenhuis Rotterdam zei wel dat als klinieken zich aan de richtlijnen hielden dat ze dan niet hoger gingen dan plus 4.

Nou heb ik de richtlijnen gelezen en daar stond het niet in..
pi_85358706
Tja, website van de fabrikant... http://www.ophtec.com/con(...)-en-artiflex-lenzen-
Probeer gewoon maar eens op diverse plekken informatie in te winnen.
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:49:45 #138
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_85359079
Intressant dit , maar ik ben denk ik te schijterig om dit te laten doen (laseren, lens implantaten)
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_85359284
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:37 schreef The6thgate het volgende:
Tja, website van de fabrikant... http://www.ophtec.com/con(...)-en-artiflex-lenzen-
Probeer gewoon maar eens op diverse plekken informatie in te winnen.
Ben ik aan het doen, ik geef niet zomaar op. Maar ik hoop er ook niet echt meer op.
Rotterdam schijnt toch vrij goed bekend te staan.
Edit:
Dit staat op de website van rijnzicht oogkliniek.

Bijziendheid: een min-afwijking vanaf -1.5 tot -23.5
Verziendheid: een plus-afwijking tot +6
Astigmatisme: een cilindrische afwijking tot +/- 5

Ook niet verder dan plus zes.
pi_85436810
Net telefoontje van rijnzicht oogkliniek. Ze had gesproken met de geneesheer-directeur van het ziekenhuis en hij zei dat de oogkamers inderdaad te krap konden zijn maar dat het onzin was dat lensimplantatie niet mogelijk is bij een sterkte hoger dan plus vier.

Ik krijg dus een vooronderzoek, geen quickscan want ze wilde het door en oogarts laten bekijken meteen.

In oktober dus. Ik ben benieuwd. *O*
  woensdag 18 augustus 2010 @ 16:08:37 #141
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85440116
Spannend DM, ben benieuwd! Hou het is de gaten!

Heb nu een jaar implantaten en nog steeds geniet ik daar elke dag van!
In september heb ik nog een nacontrole.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_85443212
Da's mooi!
18 oktober heb ik mijn onderzoek, het duurt anderhalf uur. Het was een fijn gesprek, ik heb me natuurlijk wel in de mogelijkheden ingelezen en ze snapte mijn gevoel ook wel dat ik er een oogarts naar wilde laten kijken. Ik krijg binnenkort een brief met vragenlijst die ik in moet vullen.
pi_86689550
Fijn om te horen dat de implantaten bij verschillende mensen goed bevallen. Ik heb inmiddels 4000 euro gespaard, dus ben op de goede weg. Tsja wel een heleboel geld, maar zoals vandaag als ik 5x lenzen moet schoonmaken en dan nog het gevoel heb dat ik naalden in mijn ogen heb (nu bril op).... nou dan kijk ik echt uit naar de implantaten! En ik ben ook 400 euro per jaar kwijt aan lenzen en vloeistof, dus wat dat betreft... Ik heb in december vooronderzoek en begin volgend jaar operatie. Ik ga naar het oogziekenhuis rotterdam, de focuskliniek. Ben begin dit jaar bij een kliniek in Hoofddorp geweest maar had een naar gevoel bij die arts, die mag echt niet in mijn ogen snijden. Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen!! Hoop dat het mij net zo goed gaat bevallen als jullie!
pi_86693591
Ik wil dit wel graag maar ik ben wel bang voor het risico, ik bedoel... ze gaan wel in je oog snijden en ik zal maar net die ene op de duizend zijn waar het mis bij gaat. :{
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_87663343
Ik heb vandaag mijn onderzoek!
pi_87664408
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:44 schreef drumstickNL het volgende:
Ik wil dit wel graag maar ik ben wel bang voor het risico, ik bedoel... ze gaan wel in je oog snijden en ik zal maar net die ene op de duizend zijn waar het mis bij gaat. :{
Logisch dat je daar bang voor bent. Maar goed.. of je blijft altijd bang en doet niks, of je bereikt een keer het punt dat je er lang genoeg over getwijfeld hebt en je doet het gewoon :P Of er iets mis gaat is niet te voorspellen. Mocht er iets gebeuren dan word je gewoon intensief onder controle gehouden, maar om dan blind te worden hoef je echt niet bang voor te zijn
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:37:26 #147
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_87670046
Ik ben ook van plan lensimplantaten te nemen. Jaren geleden mijn ogen laten onderzoeken waaruit bleek dat ik niet in aanmerking kom voor laseren, maar wel voor implantaten.
Twee redenen dat ik het laat doen: Mijn ogen verdragen lenzen gewoon echt slecht. ALTIJD last van die krengen en een bril vind ik gewoon niet altijd comfortabel.
Daarnaast wil ik gaan vliegen en met -6 word je sowieso afgewezen. De max is -5.

Ik hóóp in aanmerking te komen voor vergoeding, maar ben nog bezig dat uit te zoeken. Mijn huidige verzekering vergoed maar 20% in het meest gunstige geval, dus per januari wil ik overstappen naar een ander en dan zsm mijn ogen laten doen.

Ik ben zo benieuwd!!
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_87674564
Pfoo, risky business. :P
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_87677720
M'n oogkamer is ruim genoeg, de sterkte is niet te hoog, oogvocht is genoeg.
Ik ben geschikt. *O*
pi_87678149
komt er dan een nieuwe lens voor je oog of in plaats van je huidige lens?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')