abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 september 2009 @ 19:42:59 #101
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72850295
Vandaag op controle geweest.
Mijn linkeroog blijft helaas wat achter, daar is de cilinder nog -1.25, best wel veel dus..
Ze hopen dat het nog wat bij trekt. Geen verrassing wat dat betreft, merkte dat natuurijk wel.
In december weer controle maar nu genieten van vakantie
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 17 december 2009 @ 20:37:25 #102
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_75743755
Morgen voor controle.. ben benieuwd wat ze zeggen. Nog steeds blijft mijn linkeroog achter maar daar is niks aan te doen. Voor de rest wen ik er steeds meer aan.. De laatste weken helemaal vrij van klachten.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 18 december 2009 @ 14:45:15 #103
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_75769664
Mijn afwijking is nu 0 met een cilinder van -0.75, best een goed resultaat
Alleen zit er op allebei de lenzen een aanslag, daarom moet ik nu 8 week lang druppelen met speciale druppels..
Nou ja, als het helpt.... Voor de rest tevreden.
pi_75769780
Mijn vriendin heeft een week geleden haar 1e lens geimplanteerd gekregen.
De druk in haar oog is wat te hoog en heeft daar, naast de andere twee druppels, nog een derde soort druppels voor gekregen. Als de druk op 6 januari (volgende afspraak) niet verminderd is, gaat de chirurg de hechtingen met een laser verwijderen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_75784874
Hoe moet dat dan nu met het oog van -1,25, uniekhoorn? Alsnog een contactlens, of opnieuw laseren, of gewoon eraan wennen?
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:18:07 #106
238488 Crapbag
I love crap
pi_76846042
Hoe is het nu met de mensen die hun ogen hebben laten doen? Heeft het geholpen, of is er nog sprake van een afwijking. En zo ja: is daar nog wat aan te doen, of is het alsnog een bril erbij oid?
Ben erg nieuwsgierig omdat ik zelf al weet dat ik lenzen wil laten implanteren, maar er momenteel gewoonweg het geld niet voor heb. En heeft iemand ook iets vergoed gekregen voor deze ingrepen van de verzekering?
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_76846201
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:18 schreef Crapbag het volgende:
Hoe is het nu met de mensen die hun ogen hebben laten doen? Heeft het geholpen, of is er nog sprake van een afwijking. En zo ja: is daar nog wat aan te doen, of is het alsnog een bril erbij oid?
Ben erg nieuwsgierig omdat ik zelf al weet dat ik lenzen wil laten implanteren, maar er momenteel gewoonweg het geld niet voor heb. En heeft iemand ook iets vergoed gekregen voor deze ingrepen van de verzekering?
Mijn vriendin heeft nu in haar ene oog -0,5 (was -13), dus voor dagelijkse dingen hoeft ze geen bril ofzo erbij. De operatie was midden december.
Het andere oog is vorige week aan de beurt geweest, dus daar hebben we nog geen betrouwbaar resultaat van. Maar het uiteindelijke resultaat wordt pas bereikt na 4 tot 6 maanden. Na die tijd gaan we kijken of ze toch nog een bril nodig heeft/wil hebben voor bepaalde dingen.

M'n vriendin krijgt alles vergoed door de verzekeraar, omdat het een medische noodzaak betrof.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_78551386
Hoi allemaal, ik heb alle berichtjes van de laatste tijd gelezen, fijn om wat ervaringen met lensimplantaten te lezen. Ik heb -9 en -9,5 (met cilinder) en wil graag lensimplantaten. Droge ogen, lenzen steeds schoonmaken, sport veel.... het bekende riedeltje om van lenzen/bril af te willen.

Was eerst bij oogkliniek Hoofddorp, maar daar wordt de ingreep alleen onder plaatselijke verdoving uitgevoerd. Ik wil graag onder narcose, word al naar bij de gedachte dat ik er ook maar iets van meekrijg. Ik ga nu denk ik naar het oogziekenhuis Rotterdam (focus kliniek), klinkt wel vertrouwd en ervaren. Ik streef naar eind 2010, begin 2011, moet net als sommigen van jullie nog even sparen.... Er is een kansje dat de verzekering (een deel) vergoedt, omdat ik net tegen de grens van medische indicatie (-10) aan zit.

Ik vind het super spannend allemaal, maar als ik eraan denk dat ik zonder bril en lenzen kan zien... wat fantastisch! Heb sinds mijn 9e een bril en sinds mijn 13e lenzen. Ik heb trouwens pupillen van 7mm (getest als het donker is), de lens is 6 mm. Vraag aan de mensen die ook grote pupillen hebben, ik las wat berichtjes dat het zien van halo's niet storend is. Hoe groot zijn jullie pupillen?
  zondag 28 februari 2010 @ 16:23:06 #109
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_78555689
Narcose is echt niet nodig! Het valt zo ontzettend mee, echt waar!

Heb wel iets van halo's maar dat went.

Mijn afwijking is nu -0.75 cilinder, dat merk ik alleen met scherpstellen dus geen bril nodig.
Nog steeds is het fantastisch om wakker te worden met goed zicht!
pi_78587291
Wauw, dit lijkt me dus echt geweldig! Ik heb rond de -12 in beide ogen en zou zo graag van bril en lenzen af zijn!

Ik heb vorig jaar al eens een oogoperatie gehad wegens een andere aandoening, daarbij hebben ze ook al lopen snijden/uitzuigen/laseren en weet ik veel wat, dus een lensimplantatie zou ik ook nog wel aankunnen. Alleen was ik voor die operatie onder algehele narcose, gelukkig maar want het lijkt me verschrikkelijk om dat gepruts aan je oog bewust mee te maken. Die prik die je krijgt voor lokale verdoving, prikken ze die nou echt in je oogbol of..?

Verder is een gevolg van de operatie die ik heb ondergaan dat ik binnen bepaalde tijd staar ga ontwikkelen. Ik vraag me af of ik dan bij die staaroperatie meteen een goede lens kan krijgen? Het is toch een beetje hetzelfde principe, met als enige verschil dat bij de staaroperatie je eigen lens ook wordt verwijderd? Ik ga dit eens aan mijn oogarts vragen als ik volgende maand weer op controle ga.
pi_78663460
Marisca, ik zou ook zeggen dat algehele narcose overbodig is. De prik zetten voor de verdoving is even naar, maar verder vond ik het absoluut niet onplezierig. Je ziet niets, je voelt niets en een goede arts stelt je gerust en helpt je er echt doorheen. Ik vond het absoluut niet vervelend. Ik heb ook 7 mm pupillen en een 6 mm lens. Ik heb nauwelijks last van halo's, alleen als het echt heel donker is en er schijnt licht vanuit de periferie van mijn beeld. Dus bijvoorbeeld op de fiets als mijn lampje wat te hoog afgesteld is en in mijn ogen schijnt. Autorijden 's nacht gaat prima.

Gifkwal, mijn vader heeft vorig jaar zijn lenzen laten vervangen. Onder het mom van een staaroperatie en toen is er inderdaad een passende lens ingebracht. Hij is van -15 naar prima zicht gegaan. En de verdoving is niet in je oogbol, maar eronder. Ze prikken zeg maar onder je oog, waar je wallen zitten zeg maar Door het spierkapsel heen, dat voelt wel even akelig.

Ik begreep van mijn vader dat ze dat bij hem zelfs niet gedaan hebben. Die verdoving is alleen bedoeld om te voorkomen dat je je oog kan bewegen op het moment dat de arts even beide handen nodig heeft om de lens vast te hechten, Bij een complete lensvervanging is dat niet nodig en krijg je alleen verdoving tegen de pijn en da's een mild prikje.

Uniekhoorn, wat fijn dat je zo tevreden bent nog steeds! Ik heb ook nog een -0.75 cilinder, merk er nauwelijks iets van dus ik ga er ook niets meer aan laten doen. Ik moet over twee weken op jaarcontrole, al een jaar geleden en geniet er nog steeds zo van!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_78670316
Leuk om te horen dat je bij een staaroperatie meteen zo'n goede lens kan krijgen! Die prik klinkt wel naar, waar kan je het mee vergelijken? En ik heb liever dat ik mijn oog niet kan bewegen, bij mij kan de opticien niet eens lenzen erin doen omdat ik altijd automatisch wegdraai of mijn ogen dicht doe, heel irritant maar kan het niet helpen.
pi_78686828
Ik kreeg twee prikken onder mijn oog: de eerste was een verdovingsprik, die is vrij zacht en prikt heel even gemeen, maar viel erg mee. Even later dus de prik om je hele oogspieren lam te leggen. Dat doet niet echt pijn, maar geeft vooral veel druk, omdat ze door dat spierkapsel heen moeten. Ik weet niet goed waarmee ik het moet vergelijken, het is geen pijn maar vooral een onaangenaam gevoel. Heel even voelt het als je oog naar buiten komt, maar dat duurt maar een seconde.

En als je oog verdoofd is (dus na de eerste prik) dan zie je niets meer hè? Alles is dan wit bij dat oog. En je andere oog ligt onder een lap, dus je zit helemaal niet aankomen of iemand aan je oog wil gaan zitten
pi_78688908
Ahh, oke! Dat klinkt alweer een beetje beter.

Nou ja, heb in het verleden ook al eens wat nare prikken gehad, als je zegt dat het wel meevalt durf ik het wel aan Die andere oogoperatie duurde 2.5 uur, daarvan was ik wel blij dat ik algehele narcose kreeg.
pi_78691583
Hoe lang gaat zo'n implantaat eigenlijk mee?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_78691847
Het viel me ook écht vreselijk mee! Ik ben in twee keer geopereerd en ik ben de tweede keer echt fluitend die kant op gegaan. Het is zo ontzettend de moeite waard vind ik!
Drumstick, geen idee De eerste lenzen zijn zo'n 13 jaar geleden geïmplanteerd geloof ik, dus langere resultaten zijn er niet te bekijken. Ik weet niet of iets er op wijst dat ze niet lang mee zouden gaan, als wel zo mocht zijn, kunnen ze altijd verwijderd en eventueel vervangen worden.
pi_78692332
Hebben jullie eigenlijk van die speicale lenzen waar je mee kan accomoderen of heb je nu een leesbril nodig?

Ik zou die 5000 euro er zo voor over hebben, ga echt eens vragen naar de mogelijkheden bij mijn oogarts Nu maar hopen dat die staar snel intreedt haha!
pi_79917907
Fijn om ervaringen te lezen. Zijn er behalve clubsoda meer mensen met grote pupillen? Cubsoda, fijn dat je geen problemen hebt met autorijden. Dat is een van mijn vragen, ik hoorde van de oogarts dat je met grote pupillen halo´s om lichtbronnen heen ziet en dat lijkt me niet prettig met autorijden.
Wegens -9 en -9,5 net onder de medische indicatie grens, dus het ziet er naar uit dat ik het hele bedrag zelf bij elkaar moet sparen. Nooit gedacht dat ik nog eens zou verlangen naar nét iets slechtere ogen. Maar de rest van mijn leven lenzen en bril is behalve niet fijn ook duur. Dus ik heb het er ook voor over.
pi_79919991
Halo's zie je altijd wel met afwijking.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_80034890
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:15 schreef gifkwal het volgende:
Hebben jullie eigenlijk van die speicale lenzen waar je mee kan accomoderen of heb je nu een leesbril nodig?
Ik heb gewoon mijn eigen lenzen nog, mijn implantlenzen zijn ervoor geplaatst. Ik kan dus nog prima accomoderen, precies zoals vroeger met gewone contactlenzen. Ik weet van mijn vader dat hij niet meer kan accomoderen met de vervangen lenzen, maar dat kon hij toch al niet meer vanwege zijn leeftijd

Marisca, ik was dus ook bang voor autorijden, maar heb echt nergens last van. Wel vervelend dat je alles zelf moet betalen, het is ook best een som geld natuurlijk. Maar inderdaad, lenzen en bril zijn op termijn ongeveer net zo duur en vele malen minder plezierig!
pi_80053347
quote:
Op woensdag 7 april 2010 10:42 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik heb gewoon mijn eigen lenzen nog, mijn implantlenzen zijn ervoor geplaatst. Ik kan dus nog prima accomoderen, precies zoals vroeger met gewone contactlenzen. Ik weet van mijn vader dat hij niet meer kan accomoderen met de vervangen lenzen, maar dat kon hij toch al niet meer vanwege zijn leeftijd

Marisca, ik was dus ook bang voor autorijden, maar heb echt nergens last van. Wel vervelend dat je alles zelf moet betalen, het is ook best een som geld natuurlijk. Maar inderdaad, lenzen en bril zijn op termijn ongeveer net zo duur en vele malen minder plezierig!
Ah, dat is handig. Ik zal dat tzt niet kunnen omdat ik dus staar ga krijgen en dan moeten mijn eigen lenzen sowieso geëlimineerd worden Maar ik heb van de week aan de oogarts gevraagd of ik dan wanneer ik staar krijg een lensimplantatie kan krijgen zodat ik geen bril meer hoef, en hij zij dat dat kan En dan heb ik waarschijnlijk ook medische indicatie dus gratiescchhhhh Maar voorlopig zag hij nog geen staar bij mij.
pi_80179697
Als 50 jarige met dus verouderende ogen, ben ik sinds een aantal jaren aan het knoeien met lees- en later multifocale brillen en sinds kort met (multifocale) contactlenzen. Geen grote sterktes dus maar brillen zijn veelvuldig vies en staan snel scheef, geven last met sporten en contactlenzen zitten niet lekker en heb ik veel wazig beeld. Bij multifocale contactlenzen is mijn zicht recht vooruit in de verte niet goed, zelfs slechter dan zonder bril. Scherpstellen kost tijd.
Gisteren had ik een vooronderzoek voor lensimplantaten, ik blijk geschikt! Een definitief advies volgt nog. Het zal gaan om extra- of vervangende multifocale implantaat lenzen. Helaas is er veel minder info op internet over implantaat lenzen dan over lazeren. Ik hoop via dit forum op meer duidelijkheid van ervaringsdeskundigen. Het gaat tenslotte over kostbare ogen en een kostbare ingreep!
Uit eerdere berichten maak ik niet goed op of het bij jullie om monofocale of multifocale lenzen gaat.

Mijn vragen:
- Ik begrijp uit bijeenvergaarde info dat extra lenzen vooral worden gebruikt bij grote sterktes en bij ouderwordende ogen vooral lenzen worden vervangen. Klopt dat? Zo ja, waarom is het zo?
- Zijn er verschillen in zicht tussen multifocale implantaat vervangende lenzen en multifocale contactlenzen?
Wordt het zicht net zo goed als met een mutifocale bril?
- Hoe lang duurde het bij vervangende lenzen voordat het zicht goed was, je hersens schijnen te moeten wennen? Hoe lastig was die gewenningsperiode, ook ivm werk achter computer, autorijden e.d.? En bij multifocale extra lenzen?
- Hoe kleiner de sterktes, hoe minder afwijkende sterktes achteraf. Hoe zijn jullie ervaringen hierin?
- Hebbben jullie ervaringen met lensimplataties in het oogziekenhuis in Istanbul? (naast het voordeel dat ze de meeste ervaring hebben en je in 5-6 dagen uit en thuis bent voor beide ogen)

[ Bericht 2% gewijzigd door vrouw50 op 11-04-2010 10:58:02 ]
pi_84943630
Hierbij mijn verhaal.
Ik, 47 jaar, heb vanaf mijn 18e harde lenzen gedragen (-6/-7.5 met cylinder -3.75/-2). De afgelopen jaren had ik naast mijn lenzen een leesbril en zelfs een beeldschermbril. Omdat ik sinds een jaar of drie regelmatig last had van ontstekingen en daardoor geen lenzen in kon maar een bril op moest ben ik gaan uitkijken naar een alternatief. Op 1 april jl. (geen grap) heb ik aan beide kanten multifocale lensimplantaten gekregen. Er is werkelijk een wereld voor mij open gegaan. Wat een ervaring wakker worden en weer zien. Iedere dag verwonderd het me!
Ivm met de hoge cylinder was laseren geen optie. Ik had graag voor de crystal lens gegaan (accomoderend), maar dat kan niet met een cylinder. Nu heb ik multifocale lenzen en ben dus voor de rest van mijn leven klaar. Nooit geen leesbril meer.
Mijn behandeling is uitgevoerd bij Fyeo, dr. Mertens, verdoving vond plaats met druppels. Je krijgt een pilletje tegen extreme angst. Ik voelde me op mijn gemak en in goede handen. Je krijgt vervolgens een donkere bril op en druppels mee. Eigenlijk zie je gelijk al best goed (normaal zonder lenzen zag ik zeer slecht en ik kon nu bijv. alle verkeersborden en km.paaltjes op de terugweg vd behandeling al lezen. Na 2 dagen kon ik autorijden, lezen e.d. Of het door de grote pupillen komt (meer dan 7,5 mm) weet ik niet maar ik heb nog wel last van lichtkransen. Dat maakt het rijden in het donker lastig, maar mogelijk wordt dit nog minder of is er op een andere manier nog wat aan te doen. Voor in de verte zie ik met één oog perfect het andere zal nog een rest hebben van - 0.75 en kan nog bijgelaserd worden. Dichtbij zie ik alles (zelfs de kleinste lettertjes op bijsluiters) en ook op een beeldscherm zie ik prima.
Hopelijk hebben jullie hier iets aan. Mochten er nog vragen zijn, laat maar weten.
Ik heb trouwens ook niets vergoed gekregen, maar het is het geld absoluut dubbel en dwars waard!!
pi_84943838
Voor de goede orde, ik vergeet te vermelden dat ik aan beide ogen tegelijk ben geholpen.
6 weken van tevoren zijn de sterkte, bollingen e.d. gemeten. Op de dag zelf moet je 2 uur van tevoren aanwezig zijn voor druppels en pillletje. De behandeling zelf duurt nog geen 10 minuten per oog!
Er moet wel iemand mee om je op de terugweg te rijden. 1e controlle de volgende dag, 2e controlle na 6 weken.
pi_84946261
Maar damn het is wel veel geld.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')