Marisca, ik zou ook zeggen dat algehele narcose overbodig is. De prik zetten voor de verdoving is even naar, maar verder vond ik het absoluut niet onplezierig. Je ziet niets, je voelt niets en een goede arts stelt je gerust en helpt je er echt doorheen. Ik vond het absoluut niet vervelend. Ik heb ook 7 mm pupillen en een 6 mm lens. Ik heb nauwelijks last van halo's, alleen als het echt heel donker is en er schijnt licht vanuit de periferie van mijn beeld. Dus bijvoorbeeld op de fiets als mijn lampje wat te hoog afgesteld is en in mijn ogen schijnt. Autorijden 's nacht gaat prima.
Gifkwal, mijn vader heeft vorig jaar zijn lenzen laten vervangen. Onder het mom van een staaroperatie en toen is er inderdaad een passende lens ingebracht. Hij is van -15 naar prima zicht gegaan. En de verdoving is niet in je oogbol, maar eronder. Ze prikken zeg maar onder je oog, waar je wallen zitten zeg maar

Door het spierkapsel heen, dat voelt wel even akelig.
Ik begreep van mijn vader dat ze dat bij hem zelfs niet gedaan hebben. Die verdoving is alleen bedoeld om te voorkomen dat je je oog kan bewegen op het moment dat de arts even beide handen nodig heeft om de lens vast te hechten, Bij een complete lensvervanging is dat niet nodig en krijg je alleen verdoving tegen de pijn en da's een mild prikje.
Uniekhoorn, wat fijn dat je zo tevreden bent nog steeds! Ik heb ook nog een -0.75 cilinder, merk er nauwelijks iets van dus ik ga er ook niets meer aan laten doen. Ik moet over twee weken op jaarcontrole, al een jaar geleden en geniet er nog steeds zo van!