quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:48 schreef DarkElf het volgende:Ik heb ergens ooit eens gelezen dat als je van nature grote pupillen hebt, je dan een probleem kan hebben met de implantaten.. dan "zie" je een randje... weet iemand of dat waar is of is het een kletsverhaal?
Dat klopt, in die zin dat je in het donker (als je pupilllen op z'n grootst zijn) een soort lichtvertrooiing zit aan de randen. Maar ik ervaar het niet al vreselijk hinderlijk. Ik ben in maart geopereerd en heb twee artiflexlenzen geïmplanteerd gekregen. Laseren kon bij mij niet, omdat ik een redelijk afwijking heb (met cilinder op bijna -8) in combinatie met een raar gevormd hoornvlies. Ik heb dus ook nog eens grote pupillen, waardoor implanteren met een artisanlens veel lichtverspreiding zou opleveren in het donker. Met artiflex lopen de lenzen wat geleidelijker af, waardoor het minder hinderlijk is. Ik merk nu alleen dat wanneer ik in het donker zit en er een felle lichtbron vanuit de zijkanten op mijn ogen schijnt (lampje op de fiets, kaars op talel in een donker restaurant, één lamp aan in de bioscoop) dat ik dan verstrooiingen zie. Maar dat is ook alles. Maar ik heb vanwege mijn grote pupillen wel vier jaar gewacht tot de artiflexlenzen er waren, met artisan had ik geen goed resultaat gehad.
Ik ben echt ontzettend blij dat ik het heb laten doen

Ik klooide al 12 jaar met lenzen en had er zo genoeg van. Ik heb zeer lichtgevoelige ogen dus iedere zomer was voor mij maanden van kriebelende oog, roodheid, viezigheid, pijn, lenzen dagen niet in... etc. Nu ben ik net terug van een weekje Curacao en nergens last van gehad! Gewoon zonnen, zwemmen zonder gerommel. Heerlijk

Ik heb trouwens links nog een cilinder van -1.75, omdat dat niet te corrigeren is met artiflex. Daar merk ik in de praktijk weinig van, met rechts zie ik 120% en met beide ogen gewoon netjes 100%. Ik zou het nog kunnen laten laseren, maar ik denk dat ik dat (voorlopig) niet doe, zo gaat het ook prima en ik wil zo min mogelijk in m'n ogen snijden.
ik vond de operatie ook ontzettend meevallen. Ik had ook een heel plezierige oogarts die alles uitlegde. Al met al was ik met drie kwartier weer buiten. Het meest onaangenaam vond ik de tweede verdovingsprik omdat ze daarbij door je spierkapsel heen moeten prikken. Verder ook na afloop eigenlijk geen pijn gehad. Wat ik wel onhandig vond was de periode tussen de operatie: door het grote verschil tussen beide ogen zie je het beroerd. Alles wiebelt en beweegt en het wordt niet echt één beeld. Ik heb die week een bril met één vensterglas en één glas op sterkte gedragen, maar dat werd nog steeds niet fantastisch, dus ik heb die week eigenlijk niet gewerkt omdat ik steeds draaierig werd van het computerscherm.
Maar dat was echt het enige nadeel wat mij betreft. O ja, en al die oogdruppels die je nog moet gebruiken na afloop maar ik ben ook een medicijnenkneus, ik vergeet het altijd...

Maar over de operatie en het resultaat alleen maar positieve ervaringen dus! Naar welke kliniek ga je Uniekhoorn?
[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 19-06-2009 11:23:24 ]