abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70396406
quote:
Op zondag 21 juni 2009 03:38 schreef wonderer het volgende:
Kan iemand dat "niet in je ogen wrijven"-verhaal ook bevestigen? Zijn er nog meer dingen die je niet meer mag? Ik hoorde dus pasgeleden pas dat je na het laseren geen lenzen meer mag dragen, dus als je ogen dan weer achteruit gaan, zit je aan een bril vast. Dat wist ik eerst ook niet. Zitten er aan implantaten ook zulk soort nadelen?
Bij laseren mag je wel wrijven iig, met een bepaalde mate. Ik wrijf soms echt wel in mijn ogen en merk er niks van.
pi_70840757
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:24 schreef uniekhoorn het volgende:
17 en 24 augustus is het zover
O, wat spannend! Komt snel dichterbij dus. Waar word je behandeld? Ik ben in Groningen geopereerd namelijk en ik vroeg me af of jij naar dezelfde kliniek gaat, gezien je woonplaats
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 13 juli 2009 @ 15:25:19 #53
238488 Crapbag
I love crap
pi_70935267
TVP
Heb zelf -10 en -10,5 en mij is afgeraden met deze sterkte mijn ogen te laten laseren. Dus kwam ik uit op implantaatlenzen. Bijkomend voordeel is dat het omkeerbaar is, dat maakt het voor mij wat minder "eng". De enige reden waarom ik het nu nog niet doe is de prijs
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  donderdag 16 juli 2009 @ 18:46:35 #54
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71042087
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:38 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

O, wat spannend! Komt snel dichterbij dus. Waar word je behandeld? Ik ben in Groningen geopereerd namelijk en ik vroeg me af of jij naar dezelfde kliniek gaat, gezien je woonplaats
Ja, bij het Oog medisch centrum noord.
Is het wat?
Nog 1 maand en dan is het zover... Als ik in bed lig en kan niet slapen dan denk ik eraan en dan wordt ik serieus bang.

Bij -10 enzo heb je weinig keus, laseren gaat dan niet, in Groningen gaan ze tot de -8 ongeveer
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_71045145
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:46 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Is het wat?
Nog 1 maand en dan is het zover... Als ik in bed lig en kan niet slapen dan denk ik eraan en dan wordt ik serieus bang.

Bij -10 enzo heb je weinig keus, laseren gaat dan niet, in Groningen gaan ze tot de -8 ongeveer
OMC is (in mijn ervaring) op administratief gebied niet heel sterk, maar dat maken ze ruimschoots goed wat de behandeling betreft.
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:02:22 #56
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71045707
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:38 schreef Inspiratievrij het volgende:

[..]

OMC is (in mijn ervaring) op administratief gebied niet heel sterk, maar dat maken ze ruimschoots goed wat de behandeling betreft.
Dat administratief heb ik al gemerkt ja maar het gaat om de behandeling dus blij dat je dat positief beoordeeld
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_71046760
quote:

[..]

Is het wat?

don't worry, ik zou het morgen zo weer doen als het nodig was. Als je na de operatie weer buiten staat denk je Was dat alles ?
pi_71349088
quote:

[..]

Is het wat?

O nee, dan is het toch een andere, ik ben bij Hanzevision geweest in het UMCG. Administratief ook niet bijster sterk, maar de behandeling ging prima! Het zal vast ontzettend meevallen, voor mij in ieder geval wel. En denk aan de weelde die je zal ervaren als je straks geen bril/lenzen meer nodig hebt: nooit meer gepiel met zand in je ogen, lenzen die niet in willen/uit willen/wegspringen, slecht zien door regendruppels op je bril, beslaande brillen en opeens overdag even een tukje doen zonder eerst je lenzen uit moeten doen of wakker worden met twee gortdroge prikogen, opeens 's nachts kunnen zien hoe laat het is zonder naar je wekker te kruipen! Dat laatste vond ik zo bijzonder, ik heb de eerste nacht na m'n operatie een uur lang met één oog door de gaatjes van m'n oogkapje iedere minuut naar de weker liggen kijken, vol ongeloof dat ik die cijfertjes van zo'n afstand kon lezen. Kortom: heel even afzien en daarna zó fijn. Het zal je vast meevallen!
pi_71349188
O, en dokter Worst van het OMC heeft toch de implantlenzen uitgevonden? Je zit in ieder geval dichtbij de bron dan
pi_71349891
Hmm, tvp.
M'n ene oog is -3,75 en m'n andere oog is +3,5 ofzo .
En 't ene oog is nog vrij lui ook. Ben benieuwd of 't zou werken om daar een lens in te schuiven...
pi_71443922
Hey Uniekhoorn slaap je nog een beetje ?
nog eventjes aan de bril en dan kun je alles zien zonder

koop maar vast een leuke zonnebril
  maandag 3 augustus 2009 @ 18:51:27 #62
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71571080
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:53 schreef PearlySpencer het volgende:
Hey Uniekhoorn slaap je nog een beetje ?
nog eventjes aan de bril en dan kun je alles zien zonder

koop maar vast een leuke zonnebril
Nog maar 2 week
Slaap nog wel maar wordt misselijk als ik denk aan een scalpel in mijn oog

Gelukkig mag ik voor mijn werk mijzelf 2 week ziekmelden

Ben net jarig geweest en heb geld gevraagd, daar ga ik een goede zonnebril voor kopen inderdaad

Zal woensdag al even naar de apotheek om de benodige druppels op te halen.

Fijn om te horen Clubsoda!

Dennis, met max -4 kan je beter laseren? da's een heel stuk goedkoper iig

[ Bericht 2% gewijzigd door uniekhoorn op 03-08-2009 18:56:47 ]
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:16:09 #63
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71632136
Ik heb de behandeling iig nu net betaald.
Vandaag ook de 5 tal soorten oogdruppels 'besteld' bij de apotheek, morgen kan ik ze ophalen.

Brrr, komt wel rap dichterbij hoor
pi_71635443
Wat is er mis met een bril?
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 02:55:30 #65
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71671447
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:10 schreef Repeat het volgende:
Wat is er mis met een bril?
Niks maar met sporten en allehande dagelijkse dingen (in dit geval ook werk) is een bril gewoon erg vervelend.
Daarbij gaat mijn gezichtsvermogen van 70% met bril na bijna 100% dus dat is voor mij sowieso ook nog een reden.
pi_71672385
Ok sporten ed had ik ook nog niet bij stilgestaan...
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:23:36 #67
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71876182
Brrrr, ben vandaag begonnen met druppelen, komt rap dichterbij
pi_71908749
Succes overmorgen, uniekhoorn! Ik ga dit topic ook volgen, het lijkt me heerlijk zonder gedoe met lenzen en brillen door het leven te gaan. Maar de prijzen van die implantaten... dat is wel schrikken hoor. Ben benieuwd naar je ervaringen straks (getypt met de ooglap voor, hehe)
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:43:05 #69
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71909128
M'n pa heeft recentelijk implantaatlenzen gekregen en hij is laaiend enthousiast. Hij had een dikke bril en nu is zijn zicht zonder bril goed genoeg om door een pilotenkeuring te komen! Enige nadeel is dat hij wel een leesbril moet omdat hij niet meer kan accomoderen (maar dat kon hij toch al niet).

Wel balen trouwens dat het problemen kan geven als je grote pupillen hebt. Ikzelf heb zulke grote pupillen dat ik met sommige merken contactlenzen al problemen heb. Momenteel gaat alles (nog) prima met contactlenzen maar mijn ogen worden wel steeds droger de laatste jaren dus als die trend doorzet (en dat zal wel) dan zou ik best implantaatlenzen willen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71909505
Kun je niet meer accomoderen met die dingen?
pi_71915548
Succes morgen, uniekhoorn!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_71932482
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:59 schreef DennisMoore het volgende:
Kun je niet meer accomoderen met die dingen?
Bij oudere mensen wordt vaak de echte lens vervangen door een kunstlens (vergeliijkbaar met een staaroperatie). Daarmee kun je inderdaad niet accomoderen omdat de lens niet flexibel genoeg is. Maar dat kunnen oudere mensen sowieso al niet meer. Bij jonge mensen wordt er een lens in je voorste oogkamer geplaats en daar kun je uitstekemd mee accomoderen.

Laureline, ik had uitgerekend dat mijn hele leven nog harde lenzen en brillen en vloeistof uiteindelijk duurder was dan de implantaten. Maar het is wel een klap geld in één keer.

Uniekhoorn, ik heb héél benieuwd hoe het gaat morgen. Hoop dat je allemaal erg meevalt en dat je net zo jubelt als het verbandje er af mag als ik deed Zo tof als je meteen resultaat ziet
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:24:47 #73
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71934644
Ooooh, bedankt iedereen

Zal verslag uitbrengen, vooralsnog ben ik misselijk van de zenuwen...

Ik hoopt het ook Clubsoda, thanks!
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:15:11 #74
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71945994
Zo, dat was oog nummer 1.
Man wat was ik zenuwachtig, lag als een rietje op de stoel maar de assistentes waren echt superrelaxed, dat hielp wel.
Na een zeer kort venijnig prikje begon het echte werk, doodeng maar je voelt echt absoluut helemaal niks, heel raar.
Na een kwartier zat de lens erin, daarna zalf op het oog en een gaasje en kapje.

Het is nog maar anderhalf uur geleden dus de verdoving werkt nog, hopelijk gaat het in de loop van de dag ook nog goed.

Tot nu toe viel het nog 100% mee
pi_71954201
en hoe is het nu zonder verdoving ?
Valt allemaal wel mee hè ?
op naar het volgende oog
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:32:14 #76
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71954701
Voelt nou een beetje droog wat branderig maar geen pijn.

Heb wel zin in een alcholisch versnapering maar weet niet of het mag?Vergeten te vragen en ik kan er niks over vinden

1 roseetje moet kunnen.
pi_71958343
Kan vast wel toch? Zou niet zo goed kunnen bedenken waarom niet. Fijn dat het zo meeviel! Die prik is naar hè, maar verder merk je echt niets meer. Is het gaasje er al af? En kun je goed zien?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:56:07 #78
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71983955
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:29 schreef Clubsoda het volgende:
Kan vast wel toch? Zou niet zo goed kunnen bedenken waarom niet. Fijn dat het zo meeviel! Die prik is naar hè, maar verder merk je echt niets meer. Is het gaasje er al af? En kun je goed zien?
Ja maar je hebt dan geen keus meer

Vanochtend toen ik wakker werd heb ik meteen die kap eraf gehaald, ik kon goed zien maar met een hele waas ervoor.
En ik had toch wel een soort van pijn, vooral door het licht.
Het oogwit was oogrood
Vanochtend om half 10 weer op controle geweest, oogarts was zeer tevreden.
Nu een paar uur later is het rood alweer weg en de waas is ook al vertrokken, heb totaal nergens last van, ja alleen van mijn NIET geopereerde oog Die heb ik nu ook afgeplakt, zie ik toch niks mee

Vanmorgen ook gelijk een goede zonnebril gekocht.
Dus ik ben helemaal happy,als het volgende week met het andere oog ook zo gaat dan teken ik ervoor!
pi_71986696
Klinkt tot zover goed allemaal! Gelukkig maar, want je moet natuurlijk nog een keer...Dat lijkt me best eng trouwens, dat je er niet meteen vanaf bent.
  maandag 24 augustus 2009 @ 18:02:59 #80
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72117090
Had vanochtend mijn linkeroog in verband moeten hebben maar de oogchirurg is ziek... Wanneer het nu gebeurd is onbekend.
BAH,ik vaal echt ontzettend erg nu.
  maandag 24 augustus 2009 @ 18:13:58 #81
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_72117411
Da's kut... zit je met een goed oog en een slecht oog :s
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_72179997
Jee wat rot, Uniekhoorn! Kun je je wel een beetje redden nu? Ik vond die week met twee scheve ogen behoorlijk irritant namelijk. Ik hoop dat je snel aan de beurt bent!
  dinsdag 1 september 2009 @ 08:00:35 #83
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72331508
Gisteren ben ik aan mijn linkeroog geopereerd door een andere chirurg.
Deze kwam eerlijk vertellen dat hij niet zoveel ervaring had en er dus ook wat langer over zal doen.

Nou ja, weinig keus niet?

Deze operatie was niet geheel pijnloos maar goed te doen.
Gisteravond beetje hoofdpijn en natuurlijk pijnlijke oog.

5 minuten geleden heb ik het kapje eraf gehaald, ik kan gewoon helemaal goed zien, helemaal!!!
Wow, ik ben echt zo blij, wat een heerlijkheid!
Zelfs het oog doet weinig pijn maar vooral het verdovingsprikje

Ben zo blij
  dinsdag 1 september 2009 @ 18:39:39 #84
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72348694
Volgens de chirurg zit het prima, wond sluit mooi..

Zo zit het er nu uit

Best netjes dacht ik zo...
Bloeduitstorting in het oog komt door de scalpel en druk op het oog. Bloeduitstorting buiten het oog en de blauwe wal komt door de verdovingsprik.
Dat lichter blauwe bij de iris dat is de lens

[ Bericht 7% gewijzigd door uniekhoorn op 01-09-2009 18:45:05 ]
pi_72349384
top hè zo kijken zonder bril/lenzen
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:11:04 #86
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72349549
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 19:05 schreef PearlySpencer het volgende:
top hè zo kijken zonder bril/lenzen
Ja, ik ben eigenlijk de hele dag al emotioneel
Kan het niet geloven
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:18:25 #87
71919 wonderer
pi_72349762
Fijn dat je zo blij bent.

Heb je nou ook instructies gekregen wat je niet mag doen? In je ogen wrijven, lenzen dragen, weet ik het?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_72350039
Keiharde TVP
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:42:42 #89
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72350532
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 19:18 schreef wonderer het volgende:
Fijn dat je zo blij bent.

Heb je nou ook instructies gekregen wat je niet mag doen? In je ogen wrijven, lenzen dragen, weet ik het?
2 week niet wrijven (daarna niet te hard ), 2 maand niet zwemmen... lenzen? niet nodig gelukkig, nog een maand druppelen.
Maand geen contact of bal sporten.
That's it geloof ik
Over 3 week nog een controle, daarna volgend jaar augustus weer een controle.
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:55:12 #90
71919 wonderer
pi_72350912
Maar ook op de langere termijn geen dingen die je niet meer mag of juist wel moet doen? Behalve dan hard wrijven.
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:58:05 #91
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72351005
Nee, even normaal doen en dan is alles weer genezen
pi_72351047
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 01:16 schreef W00fer het volgende:
Laseren kan niet meer tegenwoordig onder je 24e levensjaar. Of je moet op eigen risico naar België gaan. Weet ik van mijn opticien.
Dan weet ik niet welke opticien jij hebt, maar ik heb me paar weken terug laten nakijken (ben bijna 20) en kon gelijk gelasert worden. Dan hebben we het over Care Vision, mocht je dat kennen.
  dinsdag 1 september 2009 @ 20:03:13 #93
71919 wonderer
pi_72351153
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 19:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Nee, even normaal doen en dan is alles weer genezen
Nice.
pi_72353926
quote:
5 minuten geleden heb ik het kapje eraf gehaald, ik kan gewoon helemaal goed zien, helemaal!!!

Ben zo blij
Gefeliciteerd uniekhoorn . Dat je er maar veel en lang mee mag koekeloeren!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_72353987
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 08:00 schreef uniekhoorn het volgende:
Gisteren ben ik aan mijn linkeroog geopereerd door een andere chirurg.
Deze kwam eerlijk vertellen dat hij niet zoveel ervaring had en er dus ook wat langer over zal doen.

Nou ja, weinig keus niet?

Deze operatie was niet geheel pijnloos maar goed te doen.
Gisteravond beetje hoofdpijn en natuurlijk pijnlijke oog.

Ben zo blij
Ik ben echt zo blij voor je!
En nu wil ik ook (weer)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_72385321
Even een vraagje over het al dan niet vergoeden van een lensimplantatie.
Mijn vriendin heeft -13,5 en -11, en de arts vindt dat het een medische noodzaak betreft. De kosten zouden 2500 euro per oog zijn. Ze heeft de aanvraag naar de verzekeraar gestuurd en die willen nu 1750 euro per oog vergoeden. Moeten we hiermee akkoord gaan of is het normaal dat ze alles (moeten) vergoeden (basisverzekering?)?

Hoe doen jullie dat/hebben jullie dat gedaan?
Het bedrag kunnen we zo 1-2-3 niet ophoesten, dus het zou fijn zijn als ze alles zouden vergoeden.

Bedankt alvast!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72385354
Het lijkt me vreselijk eng laseren..stel je knippert met je oog oid...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 3 september 2009 @ 12:06:46 #98
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_72394735
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:23 schreef spijkerbroek het volgende:
Even een vraagje over het al dan niet vergoeden van een lensimplantatie.
Mijn vriendin heeft -13,5 en -11, en de arts vindt dat het een medische noodzaak betreft. De kosten zouden 2500 euro per oog zijn. Ze heeft de aanvraag naar de verzekeraar gestuurd en die willen nu 1750 euro per oog vergoeden. Moeten we hiermee akkoord gaan of is het normaal dat ze alles (moeten) vergoeden (basisverzekering?)?

Hoe doen jullie dat/hebben jullie dat gedaan?
Het bedrag kunnen we zo 1-2-3 niet ophoesten, dus het zou fijn zijn als ze alles zouden vergoeden.

Bedankt alvast!
Wees blij dat er iets vergoed wordt. In plaats van ¤ 5000,- kost het je nu ¤ 1500,- Ik heb zelf mijn ooglaseren compleet mogen betalen. Ik zou tekenen voor zo'n deal.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_72406833
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:24 schreef zhe-devilll het volgende:
Het lijkt me vreselijk eng laseren..stel je knippert met je oog oid...
Knipperen kan niet, want er wordt een klem op je oog gezet, waardoor je niet meer kan knipperen. Daarnaast is het zo dat als je opzij kijkt o.i.d. de laser direct stopt met laseren.
pi_72429386
Wat fijn Uniekhoorn dat je andere oog ook gedaan is en dat alles zo goed ging! Magisch is het hè, om opeens een goed ziend persoon te zijn? Ik moet er soms nog steeds aan wennen Grijp nog regelmatig 's ochtends naar mijn nachtkastje voor m'n bril en ik durf nog steeds niet met open ogen onder water te zwemmen, hoewel het natuurlijk best kan ik het voor m'n contactlenzen ook altijd deed.

Bij een lensimplantaat wordt je gehele oog trouwens verdoofd hè, dus je kunt je oog niet eens meer bewegen al zou je dat willen. Je ziet er dus ook niets mee, dat is wel rustig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')