Bij laseren mag je wel wrijven iig, met een bepaalde mate. Ik wrijf soms echt wel in mijn ogen en merk er niks van.quote:Op zondag 21 juni 2009 03:38 schreef wonderer het volgende:
Kan iemand dat "niet in je ogen wrijven"-verhaal ook bevestigen? Zijn er nog meer dingen die je niet meer mag? Ik hoorde dus pasgeleden pas dat je na het laseren geen lenzen meer mag dragen, dus als je ogen dan weer achteruit gaan, zit je aan een bril vast. Dat wist ik eerst ook niet. Zitten er aan implantaten ook zulk soort nadelen?
O, wat spannend! Komt snel dichterbij dus. Waar word je behandeld? Ik ben in Groningen geopereerd namelijk en ik vroeg me af of jij naar dezelfde kliniek gaat, gezien je woonplaatsquote:
Ja, bij het Oog medisch centrum noord.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
O, wat spannend! Komt snel dichterbij dus. Waar word je behandeld? Ik ben in Groningen geopereerd namelijk en ik vroeg me af of jij naar dezelfde kliniek gaat, gezien je woonplaats
OMC is (in mijn ervaring) op administratief gebied niet heel sterk, maar dat maken ze ruimschoots goed wat de behandeling betreft.quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:46 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja, bij het Oog medisch centrum noord.
Is het wat?
Nog 1 maand en dan is het zover... Als ik in bed lig en kan niet slapen dan denk ik eraan en dan wordt ik serieus bang.
Bij -10 enzo heb je weinig keus, laseren gaat dan niet, in Groningen gaan ze tot de -8 ongeveer
Dat administratief heb ik al gemerkt ja maar het gaat om de behandeling dus blij dat je dat positief beoordeeldquote:Op donderdag 16 juli 2009 20:38 schreef Inspiratievrij het volgende:
[..]
OMC is (in mijn ervaring) op administratief gebied niet heel sterk, maar dat maken ze ruimschoots goed wat de behandeling betreft.
don't worry, ik zou het morgen zo weer doen als het nodig was. Als je na de operatie weer buiten staat denk je Was dat alles ?quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:46 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Is het wat?
Nog 1 maand en dan is het zover... Als ik in bed lig en kan niet slapen dan denk ik eraan en dan wordt ik serieus bang.
Bij -10 enzo heb je weinig keus, laseren gaat dan niet, in Groningen gaan ze tot de -8 ongeveer
O nee, dan is het toch een andere, ik ben bij Hanzevision geweest in het UMCG. Administratief ook niet bijster sterk, maar de behandeling ging prima! Het zal vast ontzettend meevallen, voor mij in ieder geval wel. En denk aan de weelde die je zal ervaren als je straks geen bril/lenzen meer nodig hebt: nooit meer gepiel met zand in je ogen, lenzen die niet in willen/uit willen/wegspringen, slecht zien door regendruppels op je bril, beslaande brillen en opeens overdag even een tukje doen zonder eerst je lenzen uit moeten doen of wakker worden met twee gortdroge prikogen, opeens 's nachts kunnen zien hoe laat het is zonder naar je wekker te kruipen!quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:46 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Is het wat?
Nog maar 2 weekquote:Op woensdag 29 juli 2009 22:53 schreef PearlySpencer het volgende:
Hey Uniekhoorn slaap je nog een beetje ?
nog eventjes aan de bril en dan kun je alles zien zonder![]()
koop maar vast een leuke zonnebril
Niks maar met sporten en allehande dagelijkse dingen (in dit geval ook werk) is een bril gewoon erg vervelend.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:10 schreef Repeat het volgende:
Wat is er mis met een bril?
Bij oudere mensen wordt vaak de echte lens vervangen door een kunstlens (vergeliijkbaar met een staaroperatie). Daarmee kun je inderdaad niet accomoderen omdat de lens niet flexibel genoeg is. Maar dat kunnen oudere mensen sowieso al niet meer. Bij jonge mensen wordt er een lens in je voorste oogkamer geplaats en daar kun je uitstekemd mee accomoderen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:59 schreef DennisMoore het volgende:
Kun je niet meer accomoderen met die dingen?
Ja maar je hebt dan geen keus meerquote:Op maandag 17 augustus 2009 19:29 schreef Clubsoda het volgende:
Kan vast wel toch? Zou niet zo goed kunnen bedenken waarom niet. Fijn dat het zo meeviel!Die prik is naar hè, maar verder merk je echt niets meer. Is het gaasje er al af? En kun je goed zien?
Ja, ik ben eigenlijk de hele dag al emotioneelquote:Op dinsdag 1 september 2009 19:05 schreef PearlySpencer het volgende:top hè zo kijken zonder bril/lenzen
2 week niet wrijven (daarna niet te hardquote:Op dinsdag 1 september 2009 19:18 schreef wonderer het volgende:
Fijn dat je zo blij bent.
Heb je nou ook instructies gekregen wat je niet mag doen? In je ogen wrijven, lenzen dragen, weet ik het?
Dan weet ik niet welke opticien jij hebt, maar ik heb me paar weken terug laten nakijken (ben bijna 20) en kon gelijk gelasert worden. Dan hebben we het over Care Vision, mocht je dat kennen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 01:16 schreef W00fer het volgende:
Laseren kan niet meer tegenwoordig onder je 24e levensjaar. Of je moet op eigen risico naar België gaan. Weet ik van mijn opticien.
Nice.quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Nee, even normaal doen en dan is alles weer genezen
Gefeliciteerd uniekhoornquote:5 minuten geleden heb ik het kapje eraf gehaald, ik kan gewoon helemaal goed zien, helemaal!!!
Wow, ik ben echt zo blij, wat een heerlijkheid!
Zelfs het oog doet weinig pijn maar vooral het verdovingsprikje
Ben zo blij
Ik ben echt zo blij voor je!quote:Op dinsdag 1 september 2009 08:00 schreef uniekhoorn het volgende:
Gisteren ben ik aan mijn linkeroog geopereerd door een andere chirurg.
Deze kwam eerlijk vertellen dat hij niet zoveel ervaring had en er dus ook wat langer over zal doen.
Nou ja, weinig keus niet?
Deze operatie was niet geheel pijnloos maar goed te doen.
Gisteravond beetje hoofdpijn en natuurlijk pijnlijke oog.
5 minuten geleden heb ik het kapje eraf gehaald, ik kan gewoon helemaal goed zien, helemaal!!!
Wow, ik ben echt zo blij, wat een heerlijkheid!
Zelfs het oog doet weinig pijn maar vooral het verdovingsprikje
Ben zo blij
Wees blij dat er iets vergoed wordt. In plaats van ¤ 5000,- kost het je nu ¤ 1500,- Ik heb zelf mijn ooglaseren compleet mogen betalen. Ik zou tekenen voor zo'n deal.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:23 schreef spijkerbroek het volgende:
Even een vraagje over het al dan niet vergoeden van een lensimplantatie.
Mijn vriendin heeft -13,5 en -11, en de arts vindt dat het een medische noodzaak betreft. De kosten zouden 2500 euro per oog zijn. Ze heeft de aanvraag naar de verzekeraar gestuurd en die willen nu 1750 euro per oog vergoeden. Moeten we hiermee akkoord gaan of is het normaal dat ze alles (moeten) vergoeden (basisverzekering?)?
Hoe doen jullie dat/hebben jullie dat gedaan?
Het bedrag kunnen we zo 1-2-3 niet ophoesten, dus het zou fijn zijn als ze alles zouden vergoeden.
Bedankt alvast!
Knipperen kan niet, want er wordt een klem op je oog gezet, waardoor je niet meer kan knipperen. Daarnaast is het zo dat als je opzij kijkt o.i.d. de laser direct stopt met laseren.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:24 schreef zhe-devilll het volgende:
Het lijkt me vreselijk eng laseren..stel je knippert met je oog oid...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |