quote:Op woensdag 13 mei 2009 01:20 schreef Andyy het volgende:
is er niemand met een account op Fiets.nl en een advertentie voor mij neer wilt zetten?
[TK]Oakley M-Frame (2 lenzen)
je hebt gelijkquote:Op woensdag 13 mei 2009 21:56 schreef Strooper het volgende:
Topic staat niet in het Wielrennen-subforum. En dit is # 16. Verder heb ik niks aan te merken
Nee, ik rijd bij de lokale wielerclub in Katwijk.quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:10 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
Neem aan dat je de Wedrenners bedoeld? Welke groep?
Heb juist niet alles gegeven. Heb dan wel het kopwerk gedaan, maar ook dat stelde niet veel voor. Wilde dit keer niet forceren, aangezien de lange rit ervoor nog in de beentjes zat.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:20 schreef Colnago het volgende:
Nou ja, je ging toch op kop rijden?
Dan heb je alles gegeven en daarom hoef je jezelf niks te verwijten.
Wat verdient ut..quote:Op donderdag 14 mei 2009 08:59 schreef cyclechick het volgende:
TVP. Mijn fiets moet dringend schoongemaakt. Vrijwilligers? Anyone?![]()
Kijk eens naar het woord vrijwilligers.quote:
Oe, verse appeltaart..quote:Op donderdag 14 mei 2009 09:48 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Kijk eens naar het woord vrijwilligers.
Maar ik wil best een taart bakken
Als ik in de buurt woonde zou ik 't doen, appeltaartquote:Op donderdag 14 mei 2009 09:48 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Kijk eens naar het woord vrijwilligers.
Maar ik wil best een taart bakken
Waar woon je?quote:Op donderdag 14 mei 2009 09:48 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Kijk eens naar het woord vrijwilligers.
Maar ik wil best een taart bakken
Fiets poetsenquote:Op donderdag 14 mei 2009 08:59 schreef cyclechick het volgende:
TVP. Mijn fiets moet dringend schoongemaakt. Vrijwilligers? Anyone?![]()
Doe je dat nooit? Ik vind het goed voor de moraal!quote:
Ja ik ga hem rijden volgende week donderdag.quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:35 schreef ultra_ivo het volgende:
Gaat er trouwens volgende week nog iemand de Steven Rooksclassic rijden? M'n benen voelen weer goed na de 400, ik heb 'm dus op m'n programma gezet.
Maar al dat vuil is toch slecht voor de onderdelen? Ik heb iig het nodige zand weer weggehaald en hij glimt weer een beetjequote:Op donderdag 14 mei 2009 16:04 schreef ultra_ivo het volgende:
smeren doe ik wel. Gewoon poetsen niet, m'n fiets wordt toch weer vuil.
Wij gaan de laatste volle week van augustus die kant op..quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:40 schreef hetsjhokleek het volgende:
Even voorstellen:
Na al jaren als hobby op mijn gewone herenfiets rond te rijden heb ik een paar weken geleden toch maar eens een echte wielrenfiets gekocht. Ik ben nog niet verder gekomen dan rondjes tot 25 km maar heb er veel plezier in!
Misschien ga ik in de zomer samen met een vriend van me een week de Franse Alpen in oa Alp d'Huez, Glabier en Mont Ventoux staat op zijn programma maar daar zal ik nog veel voor moeten gaan trainen.
Ps ik heb een Merida Road Lite 905 (model 2008)
Mja, dat ook ja..quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:44 schreef the_critic het volgende:
trouwens nog even terugkomen op iemand die laatst vroeg, "Wat nemen jullie allemaal mee als je gaat trainen" bedacht ik me nog, dat ik ook altijd geld bij me heb. 5 of 10 euro zodat je altijd geld hebt voor een extra bandje, iets te eten bij hongerklop, desnoods een treinkartje als je halverwege iets afbreekt...
Daarnaast altijd mijn mobiel bij me.. voor de muziek, en om te bellen in nood..
Vind het wel fijn om af en toe met muziek op te fietsen. Of het verstandig / veilig is is een tweede.quote:
Het hangt er een beetje vanaf welk soort vuil het is. Zout is een groot probleem. Gewone modder niet. De velgen hou ik wel redelijk schoon, m'n lampen krijgen het vaakst een poetsbeurt. Gewoon overtollig smeer/vet is geen enkel problem, dat mag blijven zitten.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:20 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Maar al dat vuil is toch slecht voor de onderdelen? Ik heb iig het nodige zand weer weggehaald en hij glimt weer een beetje
Zelfs hele nachtenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:45 schreef Oksel het volgende:
lampen? Dacht dat ik in het racefiets topic zat..?Jij fietst natuurlijk ook 's avonds laat!?
Tofquote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:22 schreef Oksel het volgende:
Zoals al lang beloofd; foto's van mijn fietsomgeving! (Koblenz, DE)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, 8km/u.. stijl hier soms..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier alleen maar bruggen en viaducten. Af en toe een bergje zou ook wel leuk zijnquote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:28 schreef Oksel het volgende:
Lekker is dat, met hoge snelheid over het wegdek knallen. Helaas heb ik dat alleen nog maar heuvelaf..Niets is vlak hier.
Meestal is dat de lengte van de zitbuis zeg maar.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:14 schreef Ronnietjuh1 het volgende:
Ik heb sinds kort een nieuwe racefiets, omdat het allemaal nieuw is heb ik een oude racefiets van iemand gekregen. Dit is een blauwe batavus criterium racefiets, met het schakelen nog op de buis. Zelf weet ik niet zoveel van de fiets en kan het ook nergens vinden. Ik zou graag willen weten welke maat het frame heeft en of het wel de juiste is. Kan ik op de één of andere manier de maat van het frame opmeten?
Dat durf ik nog niet echt goed..quote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hier alleen maar bruggen en viaducten. Af en toe een bergje zou ook wel leuk zijn
Maar vooral knalhard helemaal schuin door de bochten knallen is heerlijk
kijk eens op de lijn zeist , doorn , rhenen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:45 schreef ursel het volgende:
Sinds kort werk ik in Utrecht, tegen de A12. Ik ben van plan elke maandag de fiets in de auto te flikkeren en dan na het werk max een half uurtje te gaan rijden en dan daar te gaan fietsen. Bedoeling is wel dat ik iets meer heuveltjes ga nemen als wat er in de duinen te vinden is.
Iemand enig idee waar ik het beste naar toe kan?
Ik ben er ook níet zo'n held in, het gaat wel steeds beter.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:57 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat durf ik nog niet echt goed..Komt wel.
http://www.wielersportinfo.nl/fietsafstelling.htmquote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Meestal is dat de lengte van de zitbuis zeg maar.
Mja, zover zag ik het ook nog op de kaart ja. Hoopt eerlijk gezegd meer op wat meer specifieke info omdat ik dan niet echt zin heb om nog veel te gaan zoeken.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:59 schreef dop het volgende:
[..]
kijk eens op de lijn zeist , doorn , rhenen.
utrechtse heuvelrug noemen ze datkun je prima fietsen
Daar is eigenlijk geen vaste regel voor. Behalve dat het een fiets moet zijn waar je je lang op prettig voelt. Ik kies meestal tussen 1 van m'n 2 maatfietsen. Meestal een Bioracer, 12 jaar geleden voor mij gemaakt. Staal met een iets langere geometrie dan gebruikelijk voor een racefiets. Met genoeg plek voor lampen, spatborden en een achterdragertje. Als alternatief gebruik ik m'n vakantiefiets, een Bob Jackson. Eveneens staal, vooral met race/cyclocross-onderdelen afgemonteerd. Hier passen bredere banden op wat erg prettig was tijdens Vologda-Onega-Ladoga.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 08:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat voor fiets gebruik je eigenlijk voor de brevetten?
in rhenen is de grebbenberg , de posbank licht op de veluwenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:07 schreef ursel het volgende:
[..]
Mja, zover zag ik het ook nog op de kaart ja. Hoopt eerlijk gezegd meer op wat meer specifieke info omdat ik dan niet echt zin heb om nog veel te gaan zoeken.
Rhenen en de posbank ken ik al, erg mooi, maar dat is net ff te ver zeg maar. Rekening houdend met nog wat files.
zeker een prima aanvulling deze sitequote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:46 schreef Littlecreep het volgende:
Ga Fietsen is altijd een beetje vaag qua beschrijvingen vind ik.
Voor Midden Nederland klimmetjes kan je toch het beste naar http://petersfietssite.nl/nedhellingen/hellingen.html
Profielen, beschrijvingen en vrijwel alle noemenswaardige heuveltjes in Midden Nederland
Ik ben laatst ook bij Baambrugge de mist in gegaan, 2x zelfs. Eerst op de heenweg en later op de terugweg van A'dam dacht ik dat ik er al lang was, verdwaalde ik alsnog (werd weer ergens omgeleid) en ben toen uiteindelijk 10 km de verkeerde kant op gereden omdat ik niks meer van de bordjes snaptequote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ben voorzichtig een rondje gaan rijden vanmiddag (vanwege die enkel blessure van maandag). Wilde via Wezep en Abcoude en lager dan weer terug naar H'sum...maar ik verdwaalde (ik ben een gegrafische faalhaas helaas) dus ik belande in Baambrugge...dacht OK dan naar Vinkenveen, maar dat weggetje was helemaal afgesloten omdat ze een nieuwe tunnel bouwen...dus uiteindelijk maar via Oud-Loosdrecht naar huis.
Als ik 1 tip mag geven...niet doen. Slecht wegdek, te smal en teveel lui in SUV's die je bijna van je fiets rijden (of met hun boottrailer de boel verstoppen).
Maar haast geen pijn aan de enkel, dat was mooi.
Dit zijn de hellingen die vermeld staan op de site voor de hele afstandquote:Op zondag 17 mei 2009 12:10 schreef Wombcat het volgende:
Iig zitten de Ancienne Bariere, de Wanne en de Stockeu erin.
broek?quote:Op zondag 17 mei 2009 12:42 schreef marcodej het volgende:
Vanmiddag toch nog maar even twee uurtjes op de fiets stappen. Het lijkt toch droog te blijven en ik zie nu zelfs al wat blauwe lucht doorbreken....
Vanochtend niet met de club meegegaan, vond het nog te nat. Achteraf een beetje jammer, want het heeft uiteindelijk niet meer geregend.
edit: overigens, ik op een fiets:
[ afbeelding ]
Een paar jaar geleden heb ik de 140 gereden. Toen zaten de hellingen die ik net noemde erin, hoewel ik nu je het zegt niet meer zo zeker ben van de Stockeu. De Wanne zat er toen zeker wel in, want daar stond een fotograaf.quote:Op zondag 17 mei 2009 12:20 schreef rockin_the_lowland het volgende:
[..]
Dit zijn de hellingen die vermeld staan op de site voor de hele afstand
Côte d'Oneux, Côte de Werbomont, Côte de Bonnerue
Mont Le Soie, Côte de Wanne, Côte d'Amermont
Côte de la Gleize, Côte du Rahier, Côte de la Redoute
Côte de Hornay, Côte de Boncelles, Côte de Havelange
L'Ancienne Barièrre, Côpte de Saint-Jacques
Dus volgens jou in ieder geval de Redoute, L'Ancienne Barriere en de Wanne
Nu ik het kaartje even bekijk zit de Wanne er niet in wat die ligt een stuk zuidelijker dan de route die ingetekend is. Maar goed, zal het 31 mei wel zien
Ahh, zit ut ff te checken, was in de war met Rheden..quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:19 schreef dop het volgende:
[..]
in rhenen is de grebbenberg , de posbank licht op de veluwen
de heuvelrug is geen verschrikkelijk groot gebied , en de grebbenberg is de enige bult die ze wel eens klim durven noemen, in dat gebied , verder zijn er nog wel wat molshoopjes
ik weet niet wat je precies zoekt maar echt klimwerk kennen we in dit land gewoon niet
de posbank reed ik vorige week trouwens nog met mijn vrouw en de kinderen achter me in de fietskar.
toen ik tegen mij vrouw zij dat ik ff op mijn snelheid ging letten zodat ik niet plotseling buiten adem nog aan de klim moest beginnen , bleken we al weer boven op die pukkel te zijn.
misschien heb je wat aan deze site
http://www.gafietsen.nl/hellingen.htm
top 100 van bulten en bruggen in dit land
Tsja, ben vorig jaar begonnen met fietsen en heb toen alles nieuw aan moet schaffen: fiets, schoenen, (onder)kleding, helm etc. etc.. En al met al loopt dat toch in de papieren. En als arme student moet je toch ergens op besparen....quote:
Milram en de regenboogtrui van Quick Step nog fiets ik in. Milram shirt is veruit het tofst en zit ook het lekkerst. In frankrijk natuurlijk helemaal los met mijn gele, bollen (beide van Rabo) en groene trui.quote:Op zondag 17 mei 2009 21:27 schreef Tommeke het volgende:
Ik wissel tussen Caisse, Fassa Bortolo en de bolletjestrui van Rabo. Waarbij de eerste 2 favoriet zijn.
Haha, leuk. De regenboogtrui heeft ook wel wat en Milram zeker!quote:Op zondag 17 mei 2009 22:06 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Milram en de regenboogtrui van Quick Step nog fiets ik in. Milram shirt is veruit het tofst en zit ook het lekkerst. In frankrijk natuurlijk helemaal los met mijn gele, bollen (beide van Rabo) en groene trui.
Ach, eigenlijk zijn alle shirts van profploegen not done. Maar aangezien ik nooit prof zal worden speel ik er graag eenquote:Op maandag 18 mei 2009 20:42 schreef Littlecreep het volgende:
Eigenlijk zijn kampioenshirts natuurlijk zwaar Not Done. Bollentrui kan op zich wel, maar regenboogtrui moet je niet aan beginnen
Wat dacht je van shirts van een evenement waar je niet aan hebt deelgenomen?quote:Op maandag 18 mei 2009 20:46 schreef OProg het volgende:
Het meest Not Done zijn verwassen Raboshirts van seizoenen lang geleden.
quote:leicht bewölkt
21 / 24°C
gefühlt wie 22 / 23°C
Is uiteindelijk 76km geworden, met een gemiddelde van 23km/h, en een top van 68km/h. Veel, heel veel klimmen. Waren ongeveer 900-1000 hoogtemeters vandaag. Erg mooi..quote:Op maandag 18 mei 2009 23:36 schreef Oksel het volgende:
Morgen lekker op de fiets!!80-100km, 700-1000 hoogtemeters..
![]()
[..]
maar je koopt nu 2de hands hetzelfde frame dat je 7 jaar terug ook zelf hebt gekocht, of begrijp ik dat nou verkeerd. Hoeveel vooruitgang is dat dan precies vraag ik me af....quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:20 schreef Gripper het volgende:
Zo, even vloeken in de kerk met een dikke banden fiets. Ik heb een nieuwe MTB!![]()
[ afbeelding ]
Maar... welke van de 2 is nou de nieuwe Gripper?![]()
De voorste is de nieuwe![]()
Mn oude fiets had ik alweer 7 jaar, en zo langzaam aan begonnen steeds meer onderdelen op te geven. een rare kraak in de trapas, remzuigers gecorrodeerd, waardoor ze blijven hangen (fietst zwaar) en de vork was aardig op.
Bij toeval liep ik op marktplaats tegen precies dezelfde fiets aan, maar dan 1 maatje kleiner. Wel lekker, ik wist wel dat ik al die tijd op een te groot frame heb gereden. Nu ben ik tenminste weer wendbaar, met een 5 cm kortere wielbasis!
ik ga van 2 fietsen 1 goeie maken, want er zitten nog wel wat bruikbare spullen aan de oude fiets, net nieuwe ketting, cassette, nieuwe derailleur en betere shifters en bar-ends. Grootste vooruitgang is de vork op de nieuwe fiets, die heeft de verkoper zelf ooit al vervangen: standaard had de Giant ATX 880 een judy race vork, stalen veren en oliedemping. Op mn nieuwe zit een luchtgeveerde manitou black.
Als deze het ook weer 7 jaar volhoudt, heb ik voor 350 ¤ geen slechte koop, en als ik de nog bruikbare parts van de oude fiets verkoop, scheelt dat nog meer op de aankoopprijs van deze nieuwe.
Dus als iemand nog behoefte heeft aan:
-Magura louise met wat werk eraan
-Rockshox Judy race die een service beurt kan gebruiken
-deore shifters
-Giant atx frame, 1400 gram, maat 21"
-barends
-zadel
-race face crankstel
-en ander klein spul wat van de oude fiets afkomt,
of...
een complete fiets voor een redelijk prijsje,
laat het me dan maar even weten!
Met het frame van de oude was nog altijd niks mis, hij was alleen een maatje te groot. Nu heb ik een frame met een betere geometrie, en onderdelen die los al meer waard zijn (alleen de vork kost los al 500 ¤ ) dan wat ik ervoor heb betaald. Dit frame is nog maar 4 jaar oud (en de vorige eigenaar heeft er heel wat zuiniger mee gereden dan ik met mijn oude fiets heb gedaan)quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:46 schreef superbient het volgende:
[..]
maar je koopt nu 2de hands hetzelfde frame dat je 7 jaar terug ook zelf hebt gekocht, of begrijp ik dat nou verkeerd. Hoeveel vooruitgang is dat dan precies vraag ik me af....
En hij is binnen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:54 schreef marcodej het volgende:
(En ik zie net dat mijn Wilier-pakje ein-de-lijk verzonden is.Mijn dag kan niet meer stuk.
)
Door het gebrek aan Alpen hier kan dat moeilijk wordenquote:Op woensdag 20 mei 2009 18:32 schreef hetsjhokleek het volgende:
Gisteren avond een kort rondje van 23 km gereden en vandaag 38 km. Vandaag een lang stuk over de maasdijk gefietst. Erg lekker fietsen was dat wind mee, geen verkeer, mooie omgeving en lekkere bochten.
Nog een vraagje heeft iemand een trainingsschema zodat ik over twee maanden enigszins goed voorbereid de Alpen in kan.
Maar ze zijn gemaakt door Craft.. of niet? Wat bedoel je in dit geval met replica?quote:Op woensdag 20 mei 2009 16:45 schreef dutch_cyclist het volgende:
zijn gewoon replica shirts.
Veel van de prof ploeg shirts op internet zijn replica's.
De echte shirts zijn meestal ook van betere kwaliteit
Ze zijn dan wel gemaakt door Craft, maar in het broekje zit bijvoorbeeld een ander zeem.quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:36 schreef Oksel het volgende:
[..]
Maar ze zijn gemaakt door Craft.. of niet? Wat bedoel je in dit geval met replica?
Hm, de koesbroekverkoper beweert dat het een origineel is.. en de man die mij het shirt gaf zei dat het een replica was..quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ze zijn dan wel gemaakt door Craft, maar in het broekje zit bijvoorbeeld een ander zeem.
En de rits van het shirtje loopt niet tot helemaal beneden door.
Hoeft natuurlijk niet altijd een replica pakje te zijn.quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:45 schreef Oksel het volgende:
[..]
Hm, de koesbroekverkoper beweert dat het een origineel is.. en de man die mij het shirt gaf zei dat het een replica was..Rits loopt wel helemaal door trouwens. Fietst prima.
Hoop dat de zeemkwaliteit goed genoeg is..!
Heb ook een Lottopakje.. is dat dan ook replica? Ben er erg blij mee..
Dan begin ik pas warm te wordenquote:Op donderdag 21 mei 2009 00:44 schreef Oksel het volgende:
Ivo, hoe kom je er bij om zover te fietsen? Ik heb het na 150 toch echt wel gezien..
quote:Al 5000 Vuelta-deelnemers
donderdag 21 mei 07:52
ASSEN - De organisatie van de Vuelta Drenthe, het Nederlandse deel van de wielerronde van Spanje, heeft nu al meer 5000 deelnemers kunnen inschrijven voor de speciale toerversie van de eerste echte etappe.
Wielerliefhebbers kunnen op de dag van de proloog, zaterdag 29 augustus, hun eigen Vuelta-etappe rijden, van Assen naar Assen. Daar is nu al enorme belangstelling voor en de inschrijving loopt nog steeds.
http://www.steenwijkercourant.nl/?n_id=99859&s_id=668
Sta ook al ingeschreven voor de 120 kilometer. Prachtig om als motorsport fan en wielerfan over het TT circuit heen te kunnen rijden.quote:Op donderdag 21 mei 2009 09:51 schreef kawotski het volgende:
Toerversie van de Vuelta al 5000 deelnemers..
[..]
Heb ook heerlijk even klein stukje gedaan tussen 9 en 11 uur; beetje lostrappen na de slooptraining van gister. Halverwege kreeg ik ineens het besef waar ik in godsnaam mee bezig was. Ik ben nog student en sta op een vrije dag om 8 uur op om te gaan fietsen. Waar is de tijd dat ik dit soort dagen tot drie uur stinkend in mijn nest doorbracht?quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:14 schreef superbient het volgende:
Zo, lekker weertje helaas geen zon. Km of 80, was erg rustig op de weg, al met al een lekkere training
Dat deed ik ook eigenlijk al wel, maar toen ik het een keer aan (zomaar een fietsenmaker) liet zien, zei hij dat het ok was, dus dat nam ik maar aan... maar mijn zadel zat ook niet helemaal goed vast, want tijdens het fietsen ging hij soms scheef staan, dus het is best mogelijk dat hij steeds lager is gezakt de laatste tijdquote:Op donderdag 21 mei 2009 12:38 schreef Oksel het volgende:
Hij gaat in de maak voor een zadel?
2/3cm is nogal wat.. dat voel je zelf toch ook?
Het lijkt me echt fijn om in zo'n mooi gebied te wonen! Lekker hoor!quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:41 schreef Oksel het volgende:
Gisteren 2 uur getennist, nu maar weer even een lekker rondje op de fiets. 2 uurtjes, 50km, 400 hoogtemeters..Langs de Moezel, omhoog de heuvels in, omlaag richting de Rijn, langs de Rijn weer terug.
Dan kom je toch een keer fietsen?quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:30 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Het lijkt me echt fijn om in zo'n mooi gebied te wonen! Lekker hoor!
haha ben ook student hoor, was 7.30 op, maar ach wat is er nou mooier dan smorgens in de zon fietsen in de natuur, iig niet in bed liggenquote:Op donderdag 21 mei 2009 12:49 schreef koeii het volgende:
[..]
Heb ook heerlijk even klein stukje gedaan tussen 9 en 11 uur; beetje lostrappen na de slooptraining van gister. Halverwege kreeg ik ineens het besef waar ik in godsnaam mee bezig was. Ik ben nog student en sta op een vrije dag om 8 uur op om te gaan fietsen. Waar is de tijd dat ik dit soort dagen tot drie uur stinkend in mijn nest doorbracht?
De meeste moderne zadels zijn ontworpen om mooi te smoelen en weinig te wegen. Probeer eens een echt klassiek zadel, bijvoorbeeld een Brooks B 17.quote:Op donderdag 21 mei 2009 07:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heeft iemand van mijn gewicht (100 kilo) een breder zadel nodig dan iemand van een kilo of 70 bijvoorbeeld?
Bekend probleem. Henk en Annie voor je die een stukje gaan fietsen, jij belt, Henk kijkt na vijf keer even om, gaat tergend langzaam voor Annie rijden en na een paar minuten weer hetzelfde bij Sjaak en Rietje....quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:14 schreef Oksel het volgende:
Fietsbel = onmisbaar.
Alhoewel.. sommige mensen horen je niet. Dan schreeuw je.. schrikken ze, gaan ze schelden! "Had je niet kunnen bellen?!" Fijn.
Als ik die zie (op bike4travel) staat er:quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De meeste moderne zadels zijn ontworpen om mooi te smoelen en weinig te wegen. Probeer eens een echt klassiek zadel, bijvoorbeeld een Brooks B 17.
+1quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:13 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Bekend probleem. Henk en Annie voor je die een stukje gaan fietsen, jij belt, Henk kijkt na vijf keer even om, gaat tergend langzaam voor achter Annie rijden en na een paar minuten weer hetzelfde bij Sjaak en Rietje....
Ik zeg in ieder geval altijd even Dank u wel als ze me er voorbij laten. Misschien leren ze er dan wat van.
gewicht is niet bepalend voor de breedte van een zadel , breedte van het bekken kan wel van invloed zijn , maar veel vaker is het probleem de stand van het zadel, veel mensen hebben de neiging om zadel te ver naar achter te zetten, en vervolgens al fietsend te ver voorop het zadel te gaan zitten.quote:Op donderdag 21 mei 2009 07:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tot dusver heb ik op elke rit op m'n nieuwe fiets wel last van een half slapend been na een tijd. Er zit nu een standaard Gazelle zadel op, dus ik ga volgende week maar eens langs bij de zaak waar ik hem gekocht heb om te overleggen over een ander zadel of zo...waar moet ik eigenlijk op letten? Heeft iemand van mijn gewicht (100 kilo) een breder zadel nodig dan iemand van een kilo of 70 bijvoorbeeld?
Ik heb m'n stuur een tikkie lager dan het zadel staan. Ik zou wel lager willen maar m'n schouder speelt dan teveel op. Kijk wel even hoe breed je zitbotjes zijn, de B17 is in 2 uitvoeringen te krijgen, narrow en standard.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Als ik die zie (op bike4travel) staat er:
Geschikt voor touring/trekking wanneer het stuur op gelijke hoogte of lager staat dan het zadel.
Mijn zadel staat hoger dan mijn stuur, zou dat een gedeelte van het probleem zijn? Ziet er wel uit als een goed zadel, inderdaad!
zal daar eens naar kijken, ik ben nog te dik (fiets ook omdat ik dus aan het afvallen ben) en omdat m'n buik in de weg zit heb ik mischien het zadel te ver naar achteren. Als ik zo kijk staat ook de voorkant van het zadel; hoger dan de achterkant...is dat slecht? Ik zal er na het weekend maar even mee naar de winkel, maar zou fijn zijn voor het weekend als ik tenminste een uur of drie op de fiets kan zonder zere achterhammen! M'n training voor PBP valt op deze manier nogal in het waterquote:Op donderdag 21 mei 2009 21:51 schreef dop het volgende:
[..]
gewicht is niet bepalend voor de breedte van een zadel , breedte van het bekken kan wel van invloed zijn , maar veel vaker is het probleem de stand van het zadel, veel mensen hebben de neiging om zadel te ver naar achter te zetten, en vervolgens al fietsend te ver voorop het zadel te gaan zitten.
ben zelf ook bijna 100 kilo maar in mijn geval geen overgewicht, ik kan op redelijk verschillende zadels prima uit de voeten, alleen echt brede zadels vind ik niet prettig.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
zal daar eens naar kijken, ik ben nog te dik (fiets ook omdat ik dus aan het afvallen ben) en omdat m'n buik in de weg zit heb ik mischien het zadel te ver naar achteren. Als ik zo kijk staat ook de voorkant van het zadel; hoger dan de achterkant...is dat slecht? Ik zal er na het weekend maar even mee naar de winkel, maar zou fijn zijn voor het weekend als ik tenminste een uur of drie op de fiets kan zonder zere achterhammen! M'n training voor PBP valt op deze manier nogal in het water(al is dat nog ver weg in de toekomst) en ik heb me ingeschreven voor de Classico Boretti in juni, zou fijn zijn zonder zadelpijn!
Mijn caisse broekje vond ik wel van goede kwaliteit. De kleuren bleven wel goed, en het zeem bleef ook lang goed. Dit was wel een replica, maar wel gewoon een 'echte' van een fietsenzaak in Luxemburgquote:Op donderdag 21 mei 2009 04:27 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
Hoeft natuurlijk niet altijd een replica pakje te zijn.
Als je er blij mee bent is het goed.
Heb zelf een Caisse d'Epargne pakje en daar kan je na een aantal keer wassen goed zien dat het geen echt spul is. Deze heb ik ook niet meer aan. De rode kleur is een beetje oranje geworden.
Pff maar ben net wakker. Om 8 uur is de start van de SRC, dus zo omkleden, hele eind rijden en dan maar hopen op een goede koers.
Huldequote:
Die was 170 km, met 2000 hoogtemeters. En ik deed er 5:40 over.quote:Op zondag 24 mei 2009 12:52 schreef superbient het volgende:
[..]
Hulde![]()
![]()
![]()
mss heb ik het gemist maar hoeveel was jouw race nou, kzag 74km voor de kortste, middelste 118km, maar de langste?![]()
Niettemin ook leuk om te lezenquote:Op zondag 24 mei 2009 14:56 schreef marcodej het volgende:
Edit: (Dit was een iets minder indrukwekkend verslag van mijn ochtendritje dan de tocht van Wombcat zie ik.)
Wat fijn om te merken dat de trainingen helpen, erg motiverend als je merkt dat je sneller/beter gaat fietsen!quote:Op zondag 24 mei 2009 14:56 schreef marcodej het volgende:
Vanochtend met de club 75 kilometer gedaan, met twee keer het Kopje van Bloemendaal. Super weer, lekker gereden. In het begin, tot aan Zandvoort, had ik echt slechte benen, verzuurde direct. Daarna verbeterde ik en kon ik vrij makkelijk tweemaal het Kopje doen (de vorige keer deed ik hem maar één keer, dus dan merk je dat je steeds beter rijdt). De tweede keer zat ik echter vlak achter een clublid die verkeerd schakelde, groter ipv kleiner, ketting eraf en stond in één keer stil. Ik was net aan het versnellen, zag hem te laat en kleunde vol in zijn achterkant. Uiteindelijke schade viel mee: slagje in mijn voorwiel en misschien dat mijn remsysteem iets ontzet is...
Langs de Leidsevaart (hard) terug gereden. Paar plekken voor mij verloren ze de aansluiting. Ben in het groepje blijven zitten (ze waren al te ver weg voordat ik het doorhad) en toen heb ik met 3 anderen kop over kop doorgestampt om toch het groepje voor ons bij te halen. Een aantal woeien erachter af (lekker gevoel), we bleven met zn vieren over, ik stond zelf ook op breken, maar uiteindelijk haalden we ze heel langzaam toch weer bij. Ook hieraan merkte ik dat ik door de training de laatste weken aan het verbeteren ben. Een paar weken terug reden we hetzelfde rondje en kon ik op dat stuk vrij weinig meer en zat ik aan het elastiek in het laatste wiel.
Edit: (Dit was een iets minder indrukwekkend verslag van mijn ochtendritje dan de tocht van Wombcat zie
ik.)
Lekker is dat he..quote:Op zondag 24 mei 2009 17:22 schreef el_salvador het volgende:
zo net weer ff een middagje langs schiphol gereden, lekker druk wel op de weg hoor
En dat is dus de reden dat ik alsnog een rondje hardloop in een rustweek voor lange tocht. Het heerlijke gevoel op de fiets terwijl je andere spieren pijn doenquote:Op zondag 24 mei 2009 19:20 schreef Tommeke het volgende:
Donderdag heb ik een wedstrijd van 7 km hadlopen gedaan. Ik loop dus echt nooit meer, dus ik voelde het meteen
Heb vrijdag en zaterdag echt serieus in de kreukels gelegen. Gister en vandaag dus maar even rustig een rondje van 45 km gedaan. Ik moet zeggen dat het wel hielp. De spierpijn is over.
Zal toch iets met de houding op de fiets te maken hebben. Pijn tijdens het fietsen (behalve verzuring) is niet goed. Heb gisteren toevallig mijn stuur ietsjes omhoog gedraait, een halve centimeter max, omdat ik vaak last van mijn onderrug kreeg na een bepaalde afstand. Voor mijn gevoel moest ik wat teveel reiken en zat het stuur iets te laag. Stuur dus ietsjes omhoog gedraait en vandaag geen centje pijn gehad. Heb nu het gevoel dat ik de perfecte houding (nu pas) gevonden heb. Ik rijd nu comfortabel.quote:Op zondag 24 mei 2009 20:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Vandaag niet gefietst, (teveel) pijn in m'n knie na de rit van gisteren...hoop dat ik dinsdag bij EPbikes iets vindt om dat zadel goed te krijgen, baal er wel van. Ben wel van plan morgen naar m'n werk te fietsen, dat is maar 20 km dus daar moet die knie geen moeite mee hebben neem ik aan
quote:Op zondag 24 mei 2009 19:20 schreef Tommeke het volgende:
Donderdag heb ik een wedstrijd van 7 km hadlopen gedaan. Ik loop dus echt nooit meer, dus ik voelde het meteen
Heb vrijdag en zaterdag echt serieus in de kreukels gelegen. Gister en vandaag dus maar even rustig een rondje van 45 km gedaan. Ik moet zeggen dat het wel hielp. De spierpijn is over.
Fietsen en lopen gaat prima samen hoor: 40km 'tijdrit' en dan een leuke 10km lopen erachteraan.quote:Op zondag 24 mei 2009 20:10 schreef Littlecreep het volgende:
En dat is dus de reden dat ik alsnog een rondje hardloop in een rustweek voor lange tocht. Het heerlijke gevoel op de fiets terwijl je andere spieren pijn doen
Knap zeg, je bent bijna sneller dan degene die het snelst de Redoute tijdens de SRC opfietstequote:Op zondag 24 mei 2009 08:53 schreef bloep123 het volgende:
Gisteren 106 km in de ardennen wezen wielrennen met een maat, ik had een gps-route maar het bleek dat er toevallig een autorally op de route aan de gang wasal met al veel om moeten rijden en toevallig mee kunnen rijden met een andere groep die een goede route had.
Redoute is er wel één he.. maar ik heb m vanaf het viaduct tot de kruizing in 5 minuten 12 seconden kunnen doen wat ik opzich erg netjes vind..
Heb in iedergeval een flinke sprong vooruit gemaakt, vorig jaar trapte ik zo een 3,9/watt kilo en nu 5,25 / watt kilo.. terwijl ik vorig jaar dacht dat ik niet beter meer kon worden, het kan dus wel blijkbaar..
Jammer van die gekke Walen met hun autorally waar zelfs politieagenten in meededen
Aangezien ik haast alleen last hen van mijn rechterknie en linkerbil vermoed ik dat ook...op het oog staat het recht, maar ik neem de inbussleutel gewoon mee onderweg, en even experimenteren maar...wel gemerkt dat het zadel helemaal vlak zetten helpt, maar door mijn gewicht lijkt de achterkant weg te zakken (en dus de punt weer wat omhoog te staan aan het einde van de rit), want ik moest hem halverwege weer plat zetten zaterdag. Hoe heet het onderdeel dat je zadel in positie houdt eigenlijk? Ik vermoed dat ik daar gewoon een sterkere versie van moet laten monteren.quote:Op zondag 24 mei 2009 20:18 schreef marcodej het volgende:
[..]
Had ook een keer last van mijn rechterknie, bleek het zadel ietsjes uit het lood te staan. Rechtgezet en gelijk geen last meer gehad.
Elke millimeter kan dus uitmaken. Ik hoop dat je de oplossing vind. Het is soms ook een kwestie van proberen. Neem bijvoorbeeld tijdens een rit wat tooltjes mee, kan je het tijdens de rit proberen en aanpassen.
Wat zijn dat voor een koersenquote:Op zondag 24 mei 2009 21:13 schreef marcodej het volgende:
Filmpje Kopje van Bloemendaal vanochtend
Ik kom als 11e boven, in het rood (Wilier) met zwarte helm (en slag in het wiel
).
Waarschijnlijk lag het meetpunt daar op de echte top, zo'n 300m verderop.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:07 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
Knap zeg, je bent bijna sneller dan degene die het snelst de Redoute tijdens de SRC opfietste
Vroeger kon ik ook veel beter lopen, en het wat langer volhouden. De training ontbreekt nu alleen helaasquote:Op zondag 24 mei 2009 20:19 schreef Koert het volgende:
[..]
[..]
Fietsen en lopen gaat prima samen hoor: 40km 'tijdrit' en dan een leuke 10km lopen erachteraan.![]()
[ afbeelding ]
Op dit soort stukken bergop is het inderdaad ieder voor zich...quote:Op zondag 24 mei 2009 21:26 schreef superbient het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor een koersenMeestal zijn clubritjes toch gezamenlijk trainen enzo, maar jullie gaan op de openbare weg helemaal los zo te horen
wel goed misschien ook maar een keer meefietsen, ben nog wel van plan last minute gf pantani en la marmotte te doen.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:07 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
Knap zeg, je bent bijna sneller dan degene die het snelst de Redoute tijdens de SRC opfietste
Volgens mij toch niet:quote:Op zondag 24 mei 2009 21:43 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Waarschijnlijk lag het meetpunt daar op de echte top, zo'n 300m verderop.
Ik rijd niet met een powermeter, maar bij klims kun je je wattage vrij nauwkeurig berekenen.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:09 schreef el_salvador het volgende:
dat zijn leuke wattages blup, rijden er hier eigenlijk nog een beetje mensen met SRM ofzo?
toch wel interessant, is dat aan de hand van een powermeter, gps of iets anders ?quote:Op maandag 25 mei 2009 09:18 schreef dutch_cyclist het volgende:
Hier een grafiekje van een trainingsrondje van me in Berg & Dal
[ afbeelding ]
de software die achter dit programma zit berekent dit allemaal voor je.
Dit zegt natuurlijk niet zo heel veel, de klimmetjes zijn niet zo erg lang maar wel steil en deze kan je heel explosief oprijden, dus met een hoog wattage.
Wat cool! Wat voor hardware gebruik je hiervoor? Zou erg graag eens fietsen met dat spul.. helemaal hier in deze omgeving.quote:Op maandag 25 mei 2009 09:18 schreef dutch_cyclist het volgende:
Hier een grafiekje van een trainingsrondje van me in Berg & Dal
[ afbeelding ]
de software die achter dit programma zit berekent dit allemaal voor je.
Dit zegt natuurlijk niet zo heel veel, de klimmetjes zijn niet zo erg lang maar wel steil en deze kan je heel explosief oprijden, dus met een hoog wattage.
Ja via een Garmin 705, via GPSquote:Op maandag 25 mei 2009 09:34 schreef bloep123 het volgende:
[..]
toch wel interessant, is dat aan de hand van een powermeter, gps of iets anders ?
Ik heb die randjes op m'n benen het hele jaar door. In de winter zwakken ze natuurlijk wel wat afquote:Op maandag 25 mei 2009 13:35 schreef the_critic het volgende:
Gisteren en vandaag maar eens aan de andere kant van utrecht wezen fietsen. zondag loosdrecht, oudloosdrecht ed gezien... vandaag maarseveenseplas. Alleen maar de grote wegen gehad omdat ik er de weg nie ken, maar vooral bij loosdrecht gisteren, vol met bootjes en later op de kanaaltjes ook overal bootjes, sloepjes enz.. echt onwijs gaaf... heeelemaal super.
En nu natuurlijk, na 2 dagen heerlijk in de zon fietsen weer randjes op mijn armen, benen en enkels..Lang leve de wielrenner. Ik vind randjes cool
jup.. maar zoals ik al zei.. ik ken daar de weg niet. Dus lekker zig-zag door het verkeer heenquote:Op maandag 25 mei 2009 13:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
je hebt toch niet die weg door Oud-Loosdrecht genomen? Er zit wel een mooi stuk bij langs het water, maar toen ik er vorige week fietste werd ik een paar keer bijna van de fiets gereden door SUV's met boten erachter en een blinde chaufeur....die weg neem ik dus never nooit meer.
Dus ga dan ook de heuvels beklimmen die in deze topicreeks vaak voorbij komen.quote:De Heuvelrugtocht is een bekende toerklassieker, die niet alleen landelijk, maar ook buiten Nederland bekend is. Regelmatig doen fietsers uit Belgie en Duitsland aan deze toertocht mee.
Er zal worden gefietst over zeer geaccidenteerd terrein, omdat vrijwel alle heuvels van de Utrechtse Heuvelrug en van de Veluwe in deze toertocht zijn opgenomen.
De afstanden 75,120,165 en 200 km. voeren de deelnemers via de Utrechtse Heuvelrug, de Gelderse Vallei naar de Veluwe. De Posbank dient beklommen te worden, alsmede de Zijpenberg, de Emma Pyramide, waarna op de terugweg de Holle weg, de Doorwerthseberg, en de Wageningseberg in de route zijn opgenomen.
Na prachtige vergezichten in het Rijndal gaan de deelnemers weer terug naar de Utrechtse Heuvelrug, alwaar ze de Grebbeberg, de Koerheuvel, de Plaggeberg, de Amerongse berg, de Hel van Leersum, de Hoogstraat en de Maarnse berg tegen komen.
Ik doe over een paar weken hetzelfde, alleen heet het dan de Heuveltocht over de Veluwe.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:03 schreef marcodej het volgende:
Ik ga zondag 29 juni waarschijnlijk de Rabobank Heuvelrugtocht rijden. De 75 of heel misschien de 120 kilometer.
[..]
Dus ga dan ook de heuvels beklimmen die in deze topicreeks vaak voorbij komen.
Welke heuvels van welke kant zijn dat?quote:Op maandag 25 mei 2009 09:18 schreef dutch_cyclist het volgende:
Hier een grafiekje van een trainingsrondje van me in Berg & Dal
[ afbeelding ]
de software die achter dit programma zit berekent dit allemaal voor je.
Dit zegt natuurlijk niet zo heel veel, de klimmetjes zijn niet zo erg lang maar wel steil en deze kan je heel explosief oprijden, dus met een hoog wattage.
van Randwijckweg omhoog, Nieuwe Holle weg naar beneden, van de Veurweg omhoog, Nieuwe Holle weg naar beneden, Oude Holleweg omhoog 2 x achter elkaar dit rondje. Daarna de Oude Kleefsebaan naar beneden, Holdeurn naar boven en dan de Oude Kleefsebaan weer omhoog en dan weer 2x het eerste rondje.quote:
tres coolquote:Op maandag 25 mei 2009 22:22 schreef cyclechick het volgende:
Hoi!
Vanavond weer training gehad met de club![]()
het was echt ZO gaaf en leuk! ben er nog een beetje hyper van
We gingen een andere route doen, eerst richting zeist zoals normaal. op een gegeven moment hadden we nog een of ander klinkerweggetje omhoog en omlaag, met superveel hobbels, ik wist niet wat me overkwam, aangezien mijn banden nog nooit zo hard zjin geweest (don't ask)! Ik was deze keer voor de verandering niet op kop begonnen, maar na een km of wat toch weer op kop uitgekomen en een flink stuk gedaan(langs de vecht), maar het ging wel lekker want het waaide niet zo hard. Daarna nog weer ergens een flink stuk kopwerk gedaan, we waren richting de loosdrechtse plassen gegaan, nog de avondvierdaagse tegengekomen, moesten we wachten op 40 overstekende kinderen
Vervolgens via amsterdam rijn kanaaal terug, rechtdoor op superglad asfalt, heerlijk! Deden we nog een soort demarrage oefening: iemand sprint 150 weg en gaat daar 33 rijden, uit de kopgroep (van 4) gaat er steeds iemand achteraan en de kopgroep wordt vanuit het peloton opgevuld.
Ik zat gelijk in de eerste kopgroep en heb 4 demarrages moeten doen tot maarssen. De eerste ging nog met 45km/u, de laatste begon ik met 42, zakte naar 37 en toen naar 33. Dat gat werd dus niet kleiner. Na een eeuwigheid werd ik ingehaald door iemand die 37 reed, daar achter aangesloten en vlak voordat we er waren hem heel gemeen weer ingehaald en weggesprint tot de kopgroep
Laatste stuk via amsterdamse straatweg teruggefietst en toen zat ik "in the flow" . Reed weer op kop en kon wel eeuwig doortrekken nog, de jongen die naast me reed kon me niet echt bijhouden en ik werd bij het julianapark aan mijn fiets vastgehouden met de mededeling dat ik 30 moest gaan rijden omdat t niet goed werd bijgehouden![]()
Nu de adrenalinerush weer laten zakken, maar damn wat voelde dat lekker! Ben ook nog helemaal niet moe! (rondje was 85 km)
Hoe warmer het is, hoe meer zin ik krijg om te sporten/actief te zijn, dat wel, dus misschien kan ik daar idd wel goed tegen. Toch jammer, in NL waar het vaker 16 graden dan 26 graden isquote:Op maandag 25 mei 2009 22:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
tres coolze zaten te sterven in je wiel
![]()
mss kan je wel goed tegen hoge temperaturen, heb ik wel iigAls ´t heel warm is ga ik vaak beter rijden tov de rest. Behalve in Wallonìe of Frankrijk, want daar zijn ze allemaal gewend aan warm weer
Mooi trainingsrondje! Zal hem binnenkort een keer fietsen. Snap alleen het deel van de Oude kleefse baan niet. Ga je dan gewoon langs Tivoli naar beneden en dan bij Duitsland omdraaien en dan weer op de zelfde weg naar boven. Weer langs Tivoli en dan doorrijden tot de Nieuwe Holle weg en daar weer naar beneden waarna je dat ene rondje weer doet?quote:Op maandag 25 mei 2009 19:04 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
van Randwijckweg omhoog, Nieuwe Holle weg naar beneden, van de Veurweg omhoog, Nieuwe Holle weg naar beneden, Oude Holleweg omhoog 2 x achter elkaar dit rondje. Daarna de Oude Kleefsebaan naar beneden, Holdeurn naar boven en dan de Oude Kleefsebaan weer omhoog en dan weer 2x het eerste rondje.
Is zo'n 40 km met 900 hm
Nee, je volgt de gehele Kleefsebaan naar beneden tot in Duitsland. Daarna linksaf de Hauptstrasse op, uitrijden na beneden naar de Vogelsang, daar omhoog naar de Holdeurn en die eindigd op de Oude Kleefsebaan zodat je weer naar boven kan.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:58 schreef No-P het volgende:
[..]
Mooi trainingsrondje! Zal hem binnenkort een keer fietsen. Snap alleen het deel van de Oude kleefse baan niet. Ga je dan gewoon langs Tivoli naar beneden en dan bij Duitsland omdraaien en dan weer op de zelfde weg naar boven. Weer langs Tivoli en dan doorrijden tot de Nieuwe Holle weg en daar weer naar beneden waarna je dat ene rondje weer doet?
das jammer, kun je er opstaan zonder veel pijn of niet?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:29 schreef Oksel het volgende:
* Oksel is net keihard door z'n enkel gegaan.
Jep! ook de 150!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:58 schreef bloep123 het volgende:
Nog meer mensen die zaterdag 13 juni limburgsmooiste rijden ? wij rijden de rode 150 kilometer versie.
Ja, dat wel. Verwacht dat het wel gaat.. Het deed wel verdomde pijn, schreeuwde het uit en werd misselijk. Meteen water gekoeld, naar huis gelopen (rustig), en ice-pack erop gedaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
das jammer, kun je er opstaan zonder veel pijn of niet?
100 km blauwquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:58 schreef bloep123 het volgende:
Nog meer mensen die zaterdag 13 juni limburgsmooiste rijden ? wij rijden de rode 150 kilometer versie.
Ik! Via marktplaats kan je makkelijk een kaart krijgen! Tis elk jaar een groot feest!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:10 schreef Oksel het volgende:
Zijn er nog mensen die 1 juni de 11stedentocht meefietsen? 15.000 man fietst mee!
Lijkt mij erg leuk.. helaas zijn de inschrijvingen gesloten. Kan natuurlijk zwart meefietsen, maarja, vind ik ook weer zo wat..
hier. De tourtochten zijn de RTF-Tour, Jedermannrennen=cyclo.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:25 schreef Oksel het volgende:
Eens.
Ik zou graag eens zien wat voor tochten er hier in mijn omgeving (Koblenz) gereden worden. Alleen geen idee waar ik moet beginnen met zoeken..
Wat bedoel je met dat laatste? Alle hartslagmeters hebben een borstband, die meet je hartslag en zendt 't door naar de ontvangen (het horloge).quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:55 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben aan het denken een hartslagmeter aan te schaffen, maar ik wil er eigenlijk zo min mogelijk aan uitgeven. Iemand tips? Mij lijkt een horloge niet zo fijn, je hebt toch ook zo'n dingen die je om je middel bindt?
Kan Karvonen je wel bij helpen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:33 schreef Oksel het volgende:
Ik zou in mijn vetverbrandingszone moeten rijden, alleen weet niet precies waar die ligt..En dan moet ik ook met hartslagmeter gaan rijden. Bovendien verbrand je procentueel wel meer vet als je in die zone rijdt, maar totaal niet.
Bij mij gaat het ook niet om specifiek vet verbranden, maar om mn vetverbranding te verbeteren - zodat je met minder suikerverbranding even hard kan gaan. En dan kan je dus langer doorgaan. Wat wel plezierig is als je daarna nog moet hardlopen.quote:Als je 2 uur rijdt in de vetverbrandingszone, gebruik je bijvoorbeeld 60% vet voor energie. Dat is bijv. 600KJ. Als je 2 uur MAX rijdt, gebruik je maar 40% uit je vetopslag.. maar dat is dan bijv. 800KJ. Dus procentueel verbrand je wel meer vet, maar totaal verbrand je minder.
Bedankt!!! Ga straks eens kijken. Nu eerst eens kijken of die Duitsers een beetje kunnen fietsen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
hier. De tourtochten zijn de RTF-Tour, Jedermannrennen=cyclo.
quote:RTF Koblenz steht für „Radtouristik-Freunde Koblenz“
Wir haben Spaß am Rennradfahren, ohne Rennen fahren zu wollen.
Die Möglichkeit hierzu besteht in der Teilnahme an Radtourenfahrten und Radmarathons. Hierzu zählen auch Radtouristikfahrten.
RTFquote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:33 schreef Oksel het volgende:
Weet iemand trouwens wat TOERTOCHT in het Duits is?
Ik rij 'm niet, te kort op m'n 600. Wel heb ik de Omloop Math Salden in de planning, grofweg hetzelfde parcours. Daar wil ik de langste afstand rijden (210 dacht ik).quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:58 schreef bloep123 het volgende:
Nog meer mensen die zaterdag 13 juni limburgsmooiste rijden ? wij rijden de rode 150 kilometer versie.
Wel als je de eerste 500km op 1 dag wilt afleggenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
ivo, wat betreft een leren zadel...
betekent 'inrijden' dat je de eerste 500 km chronische zadelpijn hebt ???
Wat ik met dat laatste bedoelde begrijp ik zelf ook niet helemaalquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dat laatste? Alle hartslagmeters hebben een borstband, die meet je hartslag en zendt 't door naar de ontvangen (het horloge).
Bij Polar heb je al redelijk goedkope hartslagmeters. Ciclosport maakt hartslagmeters gecombineerd met fietsfuncties (die heeft Polar ook, maar zijn dan vaak wat duurder).
Ik geloof dat ze bij de Lidl ook wel eens een aanbieding gehad hebben van tellertje met hartslagmeter.
Bij mij was dat een kwestie van trial and error. Je zou kunnen proberen je zitbotjes te meten.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En hoe zit het nou met smalle en brede zadels, hoe 'meet' je welke breedte bij jouw zitbotten passen? Of is dat meer trial and error?
Ja, bij de betere fietsenshop mag je bij aanschaf een zadel gewoon terugbrengen als jullie geen vriendjes kunnen worden.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En hoe zit het nou met smalle en brede zadels, hoe 'meet' je welke breedte bij jouw zitbotten passen? Of is dat meer trial and error?
Wekelijks duurtrainingen doen van 4-5 uur, dan gaat 't hard. Enne, geen bier drinken dan héquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:18 schreef Oksel het volgende:
Ik fiets veel, tennis veel, zie vet verdwijnen, mijn benen groeien en dus op het zelfde gewicht blijven. En dat is kut, aangezien ik af wil vallen. Ik ben zelfs flink geminderd met drinken. Ik woog vorig jaar 84kg, nu 89kg..En ben "maar" 1.81 meter. Dikke benen, dikke reedt, en wat vet op buik/rug. Dat laatste moet weg.
Als je 100 in je eentje kan, kan je 250 in zo'n grote groep makkelijk aan.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:09 schreef Oksel het volgende:
Aan de andere kant; met 15.000 man fiets je NOOIT vooraan..En als je rustig 25km/h fietst.. 0 hm's.. Moet makkie zijn. Vraag ultra_ivo maar, die doet 240km voor z'n ontbijt!
Super! Ben stiekem wel 'n beetje jaloers op jequote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:27 schreef knep het volgende:
Zo groeten uit Italia.
Gisteren helemaal doodgegaan op de Monte Petrano maar de doorkomst was helemaal geweldig.
Moet alleen erg wennen aan de warmte hier, gisteren was het in het dal 35 graden.
Morgen richting de Abruzzen om daar de Blockhaus op te rijden.
Dat kan ook wel bij de mindere fietszaak, moet je gewoon even met je wimpers knipperen, deed het prima voor mijquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, bij de betere fietsenshop mag je bij aanschaf een zadel gewoon terugbrengen als jullie geen vriendjes kunnen worden.
Ik houd van een smal en keihard zadeltje, zoals San Marco Aspide of Selle Italië Flite SLR
Met je wimpers knipperen ja? Hmm, toch maar keertje proberen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 01:27 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Dat kan ook wel bij de mindere fietszaak, moet je gewoon even met je wimpers knipperen, deed het prima voor mij
Ik had juist spijt dat ik níét gegaan ben. Bij ons kwam het zonnetje zelfs nog door...quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:16 schreef No-P het volgende:
Gisterenavond vol goede moed met korte broek en korte mauwen op de fiets gestapt, want na even vlug op buienrader te hebben gekeken, dacht ik dat het droog bleef.
Na een kwartiertje op de fiets te hebben gezeten ging het toch regenenbrr
Dankje, eens uitpluizenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
RTF
De meest uitgebreide kalenderverzameling vindt je op www.hernolds-radseiten.de
En dan de 100.quote:Onder de vele kuitenbijters bevinden zich natuurlijk de Posbank, de Zijpenberg en de Emmapyramide. Op de 140 km zijn er maar liefst 40 klimmetjes gevonden met een totaal hoogteverschil van 1500 m. Ook op de 100 km krijgt u 30 heuvels voor de kiezen met een hoogteverschil van 1000 m. Zelfs de 70 km omvat nog zo'n 20 klimmetjes!
Ja, die ga ik ook doen maandagquote:Op woensdag 27 mei 2009 16:10 schreef Oksel het volgende:
Ik ga toch maar niet a.s. maandag de Elfstedentocht fietsen. Te ver weg, te veel georganiseer, kost erg veel tijd (10 uur!) en niemand die mee kan gaan. Denk er nu over om deze te fietsen:
[ afbeelding ]
[..]
En dan de 100.
Ligt ook beetje aan je verzet. Ik heb er pas achter een 27 opgegooid, ipv m'n 23. Dat scheelt toch wel een hoop moet ik zeggen.. als je rustig fietst, haal je die 100 ook wel. Ga je beuken op de eerste heuvels, haal je de laatste niet meer..quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
hum...ik was half van plan 1 juni in Weesp te rijden, maar deze klinkt ook leuk...al voel ik me meer geroepen ot de 70 op dit punt
Val meer in de categorie zware jonge met brede rug en brede benen, zoiets als dit...quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:46 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
de categorie lichte mannetjes met klimmerskuiten.
Zal eens tellen wat ik eigenlijk heb qua versnelingen...eigenlijk geen idee.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:03 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ligt ook beetje aan je verzet. Ik heb er pas achter een 27 opgegooid, ipv m'n 23. Dat scheelt toch wel een hoop moet ik zeggen.. als je rustig fietst, haal je die 100 ook wel. Ga je beuken op de eerste heuvels, haal je de laatste niet meer..
Ja, ik fiets altijd met mijn vader. Vrij gemoedelijk altijd, beetje rond de 28 km/u en bergop is het ieder voor zich. Ik rijd waarschijnlijk in een zwart/italiaanse gekleurde Rogelli shirt met een zwart/wit/rood-roze Dura Ace broek. Fiets is een spierwitte Stevens. Als je me ziet, tik me maar ff aanquote:Op woensdag 27 mei 2009 17:01 schreef Oksel het volgende:
Littlecreep; heb je al een fietspartner? Ik ga daar in principe alleen heen.. misschien aardig om samen op te fietsen, tot het punt dat ik je niet meer bijhoudt. Ik val in de categorie zware mannetjes met beetje klimmerskuiten. Heb pas 90km gefietst, met 1200hm. Dat ging opzich niet heel slecht.. maar echt snel was ik niet..
http://www.adverstegenfietsen.nl/merken/concorde.htmquote:Op woensdag 27 mei 2009 17:33 schreef Oksel het volgende:
@Captian:
Ik heb deze fiets:
http://www.rockmachine.us/rockmachine/?page_id=610
Cheapo, was 350 euro ofzo. Student hé!Maar gaat prima. Er staat op de website: 11-23. Ik heb er nu een 11-27 opzitten. Koste me 50 euro, Ultegra cassette. Maar erg blij mee.
Ah, okay..quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:44 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ja, ik fiets altijd met mijn vader. Vrij gemoedelijk altijd, beetje rond de 28 km/u en bergop is het ieder voor zich. Ik rijd waarschijnlijk in een zwart/italiaanse gekleurde Rogelli shirt met een zwart/wit/rood-roze Dura Ace broek. Fiets is een spierwitte Stevens. Als je me ziet, tik me maar ff aan
Daarbij zijn de klimmetjes echt heel anders dan de klimmen waar jij tegen op klimt, afgaande op jouw verslagen. De stuwwallen zijn toch vooral kort en vrij steil. Gewoon goed verzetje zetten en op kracht naar boven. Het enige probleem is dat je constant bezig bent met klimmen. Geen meter is vlak
Ik heb nog nooit met Campagnolo spul gefietst. Het klinkt altijd wel mooi.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:10 schreef No-P het volgende:
[..]
http://www.adverstegenfietsen.nl/merken/concorde.htm
Ik rij op de Mistral 340. Heb er alleen de helft van het geld voor betaald, paasaanbieding van overjarig model
Gewoon een van de varianten van de Amstel Gold Race. Veel draaien en keren, achter iedere bocht kan een muur loeren. Je moet constant bij de les blijven. Wel leuk trouwens.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:14 schreef koeii het volgende:
Hebben trouwens mensen ervaring met de Omloop Math Salden? Heb dat weekend nog vrij en het leek me wel leuk om daar aan mee te doen. Ik heb hier in Groningen niet een hoogtemeter, dus ben wel te porren voor een klein beetje klimwerk.
Doe het in de afkorting. LC op zijn Engels (Elsie) Dat is mijn gewone bijnaam, klinkt ook wat beter en je wordt wat minder gek aangekeken als je de verkeerde te pakken hebtquote:Op woensdag 27 mei 2009 18:15 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ah, okay..Ik fiets op een zwarte fiets, CSC team kleding. Ik roep wel heel hard: Kleine engerd!!
Ik begrijp je 2e allinea niet; kort en stijl zeg je.. maar daarna zeg je constant klimmen. Bedoel je dat ik lange klimmen maak, tov de korte/stijle klimmetjes die dag? Dat klopt. Ik heb meer explosieve klimkracht dan het langzame klimmen, dus dat komt goed uit..
Fiets ongeveer 3/4 keer per week 2/3 uur. En ik drink af en toe nog een maltje..quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wekelijks duurtrainingen doen van 4-5 uur, dan gaat 't hard. Enne, geen bier drinken dan hé![]()
Ik ben ook 1.81 en weeg 73 kg. Ik wil er nog wel wat bij, 3/5 kg ofzo. Vet heb ik bijna niet; 6.9% gemeten in maart jl dmv huidplooimeting.
Ik moet juist opletten dat ik niet te weinig eet, soms ben ik zo druk met alles dat 't er niet van komt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |