abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68943299
Moslimprediker Yassin naar Amsterdam
quote:
AMSTERDAM - De islamitische prediker Khalid Yassin komt opnieuw naar Nederland. Hij geeft zaterdag een workshop tijdens het Nationaal Islam Congres in Amsterdam.

Dat meldde maandag de organisator van het congres, het Instituut voor Islam Studies. Het vorige bezoek van Yassin aan Nederland, afgelopen januari, leidde tot opschudding, omdat de prediker in het verleden radicale opvattingen heeft geventileerd.

Een Kamermeerderheid vroeg vervolgens aan minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie of hij Yassin de toegang tot Nederland kon ontzeggen. Dat bleek niet het geval. Het bezoek liep uiteindelijk met een sisser af.

Tijdens het eerste Nationaal Islam Congres komen sprekers uit onder meer Saudi-Arabië, Qatar, de Verenigde Staten en Engeland aan bod. Moslims en niet-moslims zullen discussiëren over burgerschap, de sharia (islamitische wetgeving, hoofdzakelijk gebaseerd op de inhoud van de Koran) in de Nederlandse rechtstaat en de invloed van salafisme (radicale, antiwesterse islamitische stroming).

Het congres moet aansporen tot dialoog, begrip en samenleven. De organisatie heeft ook Tweede Kamerleden en andere prominente politici uitgenodigd. Het Instituut voor Islam Studies hoopt vooral dat PVV-leider Geert Wilders en zijn fractiegenoten zaterdag naar de Apollohal in Amsterdam komen. De organisatoren vinden dat 'Wilders en zijn partijgenoten voor de meeste misverstanden over de islam en moslims zorgen'. ''Daarom is de PVV in het bijzonder uitgenodigd om nu eens een discussie aan te gaan met moslims.''

Wilders liet in een reactie weten dat hij 'in geen 100 miljoen jaar' zal ingaan op de uitnodiging. (ANP)
Wilders weigert om met Moslims of Islamitische geestelijken of verenigingen te praten en dialoog aangaan. Wilders weigert de Moslims en wilt ze enkel weg hebben.

Wanneer zien de Nederlanders en Wildersstemmers die onwetenheid zijn dit nou een keer in..

Wilders durft niet in discussie te gaan met Khalid Yassin want Khalid Yassin zal gehakt van hem maken.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_68943372
Hij gaat liever naar Denemarken met zijn ant-islam uitspraken. Stel je voor heulen met zijn "vijanden" kan niet. Hij kan niet met vrijheid vam mening omgaan en al helemaal niet met kritiek. Hij wil iedereen voor de rechter slepen die ook maar kritiek uit op zijn persoon.
pi_68943378
Ah, ik begrijp dat meki meer sympathie heeft voor haatbaard dan voor haatpruik.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:09:49 #4
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_68943413
Kan ook komen omdat hij England niet in mocht komen omdat hij zogenaamd "haat" zaaid. Dat kan ook over die moslim worden gezegt.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_68943429
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:08 schreef buachaille het volgende:
Een haatbaard pardon ? Waar is jou fatsoen gebleven ??.
Je hebt niks in te brengen dus ga je je maar on fatsoen reageren ?
  † In Memoriam † dinsdag 12 mei 2009 @ 16:10:36 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_68943441
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:07 schreef Meki het volgende:
Khalid Yassin zal gehakt van hem maken.
Waarschijnlijk met stenen.
Carpe Libertatem
pi_68943478
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:09 schreef porsche1 het volgende:
Kan ook komen omdat hij England niet in mocht komen omdat hij zogenaamd "haat" zaaid. Dat kan ook over die moslim worden gezegt.
Khalid Yasin preekt geen haat. want anders mocht hij NL niet in.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:11:57 #8
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_68943494
*knip*

[ Bericht 87% gewijzigd door Frutsel op 12-05-2009 17:01:27 (blijf zelf maar weg tot je normaal kan doen) ]
pi_68943532
Gezien de gespreksonderwerpen vind ik het prima dat Wilders deze 'discussie' aan zich voorbij laat gaan:
quote:
Moslims en niet-moslims zullen discussiëren over burgerschap, de sharia (islamitische wetgeving, hoofdzakelijk gebaseerd op de inhoud van de Koran) in de Nederlandse rechtstaat en de invloed van salafisme (radicale, antiwesterse islamitische stroming). Het congres moet aansporen tot dialoog, begrip en samenleven.
Op dit punt valt niets te discussiëren en hoeft Nederland geen enkele concessie te doen. We hebben in Nederland een rechtsstaat. Elementen van de Sharia zijn volstrekt ongewenst, net als invloed van het salafisme. Mensen die menen dat de Sharia of het salafisme wél in Nederland thuishoren, mogen wat mij betreft op het eerste de beste vliegtuig naar Verweggistan.

Moslims die zich aan de Nederlandse wet houden, deze accepteren en niet behoren tot radicale groeperingen, kunnen prima in Nederland leven. Wie hier (elementen van) de Sharia wil of het salafisme aanhangt, hoort niet in Nederland thuis.
pi_68943599
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:12 schreef isogram het volgende:
Gezien de gespreksonderwerpen vind ik het prima dat Wilders deze 'discussie' aan zich voorbij laat gaan:
[..]

Op dit punt valt niets te discussiëren en hoeft Nederland geen enkele concessie te doen. We hebben in Nederland een rechtsstaat. Elementen van de Sharia zijn volstrekt ongewenst, net als invloed van het salafisme. Mensen die menen dat de Sharia of het salafisme wél in Nederland thuishoren, mogen wat mij betreft op het eerste de beste vliegtuig naar Verweggistan.

Moslims die zich aan de Nederlandse wet houden, deze accepteren en niet behoren tot radicale groeperingen, kunnen prima in Nederland leven. Wie hier (elementen van) de Sharia wil of het salafisme aanhangt, hoort niet in Nederland thuis.
Tot zover liberaal Nederland, waarbij vrijheid van meningsuiting beloond wordt met een vliegtuig naar verweggistan als het aan Isogram ligt.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:15:20 #11
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_68943620
quote:
want Khalid Yassin zal gehakt van hem maken.
En ik maak gehakt van die Khalid Yassin. Of half om half. Nog beter.

Maar met mij wil ie vast niet praten.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:16:40 #12
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_68943671
*knip*

[ Bericht 97% gewijzigd door Frutsel op 12-05-2009 17:02:28 (blijf zelf maar weg tot je normaal kan doen) ]
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_68943684
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:16 schreef cheqy het volgende:

[..]
Het lef halen ze uit de Grondwet.

[ Bericht 23% gewijzigd door Frutsel op 12-05-2009 17:02:47 (quote verwijderd) ]
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:19:54 #14
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_68943788
*knip*

[ Bericht 49% gewijzigd door Frutsel op 12-05-2009 17:03:39 (weg dus) ]
pi_68943790
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tot zover liberaal Nederland, waarbij vrijheid van meningsuiting beloond wordt met een vliegtuig naar verweggistan als het aan Isogram ligt.
Ga jij in discussie met de KKK?
pi_68943793
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:19 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ah, daar hebben we er nog zo één.
Nog zo een, die de wettelijke regeling aan zijn zijde heeft staan!
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:20:02 #17
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_68943796
...en wel huilie doen als Woutert niet met hem wil regeren
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_68943834
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:14 schreef Mutant01 het volgende:
Het heeft bar weinig met de vrijheid van meningsuiting te maken, maar des te meer met de bescherming van Nederland tegen ongewenste invloeden. Tegen sommige ongewenste invloeden moet Nederland zichzelf krachtig beschermen. En ook aan de vrijheid van meningsuiting zitten grenzen. Salafisten zijn loepzuivere haatzaaiers; weg ermee. En wie meent dat de Sharia in Nederland zou moeten worden ingevoerd, kan ook beter vertrekken. Wie in Nederland wil leven, heeft de Nederlandse wet te accepteren.
pi_68943839
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:19 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ga jij in discussie met de KKK?
Waarom niet? Ik ga toch ook in discussie met de (dogmatische) Wilders-aanhang. Ook al zou ik niet met hen in discussie willen gaan, ik zeg in iedergeval niet dat ze vanwege hun mening maar op moeten rotten naar verweggistan (oftewel uit de samenleving verwijderd dienen te worden)>
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:21:20 #20
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_68943848
*knip*

[ Bericht 51% gewijzigd door Frutsel op 12-05-2009 17:05:17 (doe gewoon) ]
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_68943870
quote:
Moslims en niet-moslims zullen discussiëren over burgerschap, de sharia (islamitische wetgeving, hoofdzakelijk gebaseerd op de inhoud van de Koran) in de Nederlandse rechtstaat en de invloed van salafisme (radicale, antiwesterse islamitische stroming).
.

Is dit zo'n halleluja bijeenkomst waarbij er voor de vorm wat niet-moslims worden uitgenodigd.
pi_68943911
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:20 schreef isogram het volgende:

[..]

Het heeft bar weinig met de vrijheid van meningsuiting te maken, maar des te meer met de bescherming van Nederland tegen ongewenste invloeden. Tegen sommige ongewenste invloeden moet Nederland zichzelf krachtig beschermen. En ook aan de vrijheid van meningsuiting zitten grenzen. Salafisten zijn loepzuivere haatzaaiers; weg ermee. En wie meent dat de Sharia in Nederland zou moeten worden ingevoerd, kan ook beter vertrekken. Wie in Nederland wil leven, heeft de Nederlandse wet te accepteren.
Het heeft ALLES met de vrijheid van meningsuiting te maken. "Ongewenste invloeden" kan door de overheid gebruikt worden om alles en iedereen monddood te maken in het belang van het brede begrip genaamd staatsveiligheid (zie de UK als voorbeeld). Zo zou een Wilders bijvoorbeeld (die bepaalde hardnekkige grondswetswijzigingen wil doorvoeren) als staatsgevaarlijk kunnen worden beschouwd. Het is maar net wie er op dat moment aan de macht is. De overheid heeft zich daar helemaal niet mee te bemoeien wat mij betreft. Je kan dondersgoed de nederlandse wet accepteren, maar streven naar een verandering in de wetgeving, dat doet elke politicus ook.
Allah Al Watan Al Malik
pi_68943925
met gelovigen kunje niet discussieren, gelovigen die geloven
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:23:49 #24
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_68943951
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:21 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Wat is er met jouw Nederlands aan de hand?

Verder hoort het salafisme of de sharia niet in Nederland thuis. Nu niet, nooit niet. Als zo een haatbaard hierheen komt om een beetje te rellen, mag Wilders dat best voorbij laten gaan. Waarom aandacht geven aan een radicale geitenneuker?
pi_68943956
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:11 schreef Meki het volgende:

[..]

Hij mag dan zelfs het leger in!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_68943999
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik ga toch ook in discussie met de (dogmatische) Wilders-aanhang. Ook al zou ik niet met hen in discussie willen gaan, ik zeg in iedergeval niet dat ze vanwege hun mening maar op moeten rotten naar verweggistan (oftewel uit de samenleving verwijderd dienen te worden)>
Ok, ik zie nooit zo het nut in van dergelijke discussies. Maar ieder z'n eigen ding natuurlijk.
pi_68944043
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ok, ik zie nooit zo het nut in van dergelijke discussies. Maar ieder z'n eigen ding natuurlijk.
Ergens het nut niet van inzien is wat anders dan iemand uit de samenleving verwijderen vanwege een mening. En daar reageerde ik op. College-tijd, toedels.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:28:04 #28
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68944138
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:08 schreef Meki het volgende:
Hij gaat liever naar Denemarken met zijn ant-islam uitspraken. Stel je voor heulen met zijn "vijanden" kan niet. Hij kan niet met vrijheid vam mening omgaan en al helemaal niet met kritiek. Hij wil iedereen voor de rechter slepen die ook maar kritiek uit op zijn persoon.
Alsof moslims dat wel kunnen..... 1 "kwetsende" tekening van Mohammed en de meeste moslims beginnen te huilen
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_68944145
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:22 schreef Mutant01 het volgende:
Het heeft ALLES met de vrijheid van meningsuiting te maken. "Ongewenste invloeden" kan door de overheid gebruikt worden om alles en iedereen monddood te maken in het belang van het brede begrip genaamd staatsveiligheid (zie de UK als voorbeeld). Zo zou een Wilders bijvoorbeeld (die bepaalde hardnekkige grondswetswijzigingen wil doorvoeren) als staatsgevaarlijk kunnen worden beschouwd. Het is maar net wie er op dat moment aan de macht is. De overheid heeft zich daar helemaal niet mee te bemoeien wat mij betreft. Je kan dondersgoed de nederlandse wet accepteren, maar streven naar een verandering in de wetgeving, dat doet elke politicus ook.
Salafisten doen dat niet; die accepteren de Westerse samenleving niet, maar daar zaaien je juist haat tegen. Dat kun je dus prima als staatsgevaarlijk betitelen. Is gewoon objectief vast te stellen. Net zoals je prima kunt vaststellen dat grote delen van de Sharia haaks staan op zowel onze wetgeving als op mensenrechtenverdragen die Nederland heeft ondertekend. Een compleet non-issue dus, om over te discussiëren. Wilders heeft dan ook groot gelijk dat hij zijn tijd niet aan zulke onzin besteedt. Het is trouwens zijn volste RECHT om die discussie niet te willen voeren.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:28:17 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68944151
wilders is toch duidelijk in zijn standpunt dat er met moslims niet te discussiëren valt. dat zagen we al aan de meiden van halal. en die 'advocaat'
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:30:32 #31
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68944241
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ongeveer net zo nuttig als discussies over vrije pers in Noord-Korea of Mohammed-satire in Afghanistan.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_68944249
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ergens het nut niet van inzien is wat anders dan iemand uit de samenleving verwijderen vanwege een mening. En daar reageerde ik op. College-tijd, toedels.
Dan reageren we langs elkaar heen. Gelukkig mag dat in een vrij land. Succes met je college
pi_68944280
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:26 schreef Mutant01 het volgende:
Mensen worden verwijderd of bestraft vanwege gedrag; niet vanwege een mening. Als jij vindt dat je met kinderen van 12 jaar seks mag hebben als volwassene, is die mening niet strafbaar. Ga je het uitvoeren, dan ben je wel strafbaar.

Salafisten zijn in georganiseerd verband bezig; ook in Nederland. Noem het 'deelname aan een criminele organisatie', 'terreurorganisatie', het maakt me niet uit welk labeltje je erop plakt, ze zijn actief bezig met haatzaaien, wat dus strafbaar is. Dus kun je ze bestraffen. En daarbij lijkt uitzetting me een zeer effectief middel, gezien de aard van hun activiteiten.
pi_68944345
Waarom maakt iemand een film, zegt gedurende het productieproces, wacht tot de film uit is, dan gaan we in discussie. En gaat vervolgens consequent de discussie uit de weg ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:35:01 #35
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_68944406
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:28 schreef isogram het volgende:

[..]

Salafisten doen dat niet; die accepteren de Westerse samenleving niet, maar daar zaaien je juist haat tegen. Dat kun je dus prima als staatsgevaarlijk betitelen. Is gewoon objectief vast te stellen. Net zoals je prima kunt vaststellen dat grote delen van de Sharia haaks staan op zowel onze wetgeving als op mensenrechtenverdragen die Nederland heeft ondertekend. Een compleet non-issue dus, om over te discussiëren. Wilders heeft dan ook groot gelijk dat hij zijn tijd niet aan zulke onzin besteedt. Het is trouwens zijn volste RECHT om die discussie niet te willen voeren.
Wilders moet doen wat hij niet laten kan, maar mensen bij de grens gaan weigeren omdat ze willen discussieren over bepaalde onderwerpen? Ik had gehoopt dat de absurde weigering van Wilders door de UK dat soort maatregelen minder populair worden.
Géén kloon van tvlxd!
pi_68944440
Die meiden van Halal, dat was een mooi voorbeeld hoe slecht er met moslims te discussieren valt.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:36:05 #37
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_68944456
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarom maakt iemand een film, zegt gedurende het productieproces, wacht tot de film uit is, dan gaan we in discussie. En gaat vervolgens consequent de discussie uit de weg ?
Ik neem aan dat hij daarmee bedoelde een discussie over Fitna zelf.
pi_68944501
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:36 schreef porsche1 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij daarmee bedoelde een discussie over Fitna zelf.
Nou ja, laat die film op die bijeenkomst zien, en ga daarna erover in debat ?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:37:31 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68944504
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:35 schreef Scorpie het volgende:
Die meiden van Halal, dat was een mooi voorbeeld hoe slecht er met moslims te discussieren valt.
ik heb natuurlijk geen recht van spreken, als kapitaalloos persoon, maar het groene boekje zegt: halal is zonder hoofdletter.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:40:28 #40
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68944600
Ik vind de meiden van haram veel leuker.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:41:02 #41
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_68944626
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:31 schreef isogram het volgende:

[..]

Mensen worden verwijderd of bestraft vanwege gedrag; niet vanwege een mening. Als jij vindt dat je met kinderen van 12 jaar seks mag hebben als volwassene, is die mening niet strafbaar. Ga je het uitvoeren, dan ben je wel strafbaar.
quote:

Mensen die menen dat de Sharia of het salafisme wél in Nederland thuishoren, mogen wat mij betreft op het eerste de beste vliegtuig naar Verweggistan.
Jaja...
quote:
Salafisten zijn in georganiseerd verband bezig; ook in Nederland. Noem het 'deelname aan een criminele organisatie', 'terreurorganisatie', het maakt me niet uit welk labeltje je erop plakt, ze zijn actief bezig met haatzaaien, wat dus strafbaar is. Dus kun je ze bestraffen. En daarbij lijkt uitzetting me een zeer effectief middel, gezien de aard van hun activiteiten.
Noem eens voorbeelden?
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:41:05 #42
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68944629
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:37 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nou ja, laat die film op die bijeenkomst zien, en ga daarna erover in debat ?
wilders heeft, in het verleden, heel erg duidelijk verteld waarom hij niet met moslims in discussie gaat. dat heeft ie waarschijnlijk geleerd van israel. en terecht dus. negeren maar wel aanpakken die haatbaarden.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:41:57 #43
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_68944664
Wilders
Fokkers die zich druk maken om Wilders
pi_68944701
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wilders heeft, in het verleden, heel erg duidelijk verteld waarom hij niet met moslims in discussie gaat. dat heeft ie waarschijnlijk geleerd van israel. en terecht dus. negeren maar wel aanpakken die haatbaarden.
Ik vind het een kwalijke zaak als een volksvertegenwoordiger zijn of haar kiezers gaat negeren.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:44:14 #45
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_68944745
quote:
[..]

Wilders durft niet in discussie te gaan met Khalid Yassin want Khalid Yassin zal gehakt van hem maken.
Als iemand van mij gehakt wil maken blijf ik ook weg.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:44:38 #46
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_68944763
quote:
T'is een beetje moeilijk om kritiek te ontvangen van mensen die hun hele leven laten leiden door een denkbeeldig figuur en ditto boek.
Ik kan het ook niet, dus ook niet met christenen, joden en wat voor zwaar religieus tuig dan ook.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:44:43 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68944768
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:43 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik vind het een kwalijke zaak als een volksvertegenwoordiger zijn of haar kiezers gaat negeren.
kiezers? lol! hij wordt niet voor niks elke dag beschermd door body guards. die niet zo naïef.
pi_68944781
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:35 schreef Montov het volgende:
Wilders moet doen wat hij niet laten kan, maar mensen bij de grens gaan weigeren omdat ze willen discussieren over bepaalde onderwerpen? Ik had gehoopt dat de absurde weigering van Wilders door de UK dat soort maatregelen minder populair worden.
Het ging me meer om gedrag dan om discussie, hoewel aan sommige beginselen van onze rechtsstaat niet valt te tornen. Wie hier als nieuwkomer binnenkomt, moet wat mij betreft accepteren dat Nederland een Grondwet heeft en mensenrechten eerbiedigt. Een Sharia past daar niet in.

De UK weigerde Wilders omdat zijn aanwezigheid een gevaar zou vormen. De mening van Wilders is niet bedreigend voor de UK en ondermijnt ook niet de rechtsstaat in dat land. Dat is met salafisten heel anders. Die spreiden concreet haatzaaiend gedrag tentoon, rechtstreeks gericht tegen de westerse samenleving.
pi_68944783
Het lijkt me overigens wel goed als Wilders met moslims in discussies gaat maar of bovengenoemde conventie het juiste moment is weet ik niet.

Het klinkt meer als een internationale conventie dan een Nederlandse aangelegenheid.
pi_68944880
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kiezers? lol! hij wordt niet voor niks elke dag beschermd door body guards. die niet zo naïef.
Of je het nu leuk vind of niet maar moslims hebben ook stemrecht
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:48:56 #51
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68944920
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:47 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Of je het nu leuk vind of niet maar moslims hebben ook stemrecht
je had het over zijn kiezers, nu buig je de discussie alsof ik tegen stemrecht en vrijheid ben. beetje te opzichtig. knaapje.

alhoewel... ik snap niet dat marokkanen niet massaal op hem stemmen. als de rotte appels er uit zijn gehaald, blijft er voor de goeden een veel betere samenleving over. hij bevrijdt ze van de greep van de slechte stromingen, die de goede stroming ook zo'n beetje in elke ander land gijzelt.
pi_68944943
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:41 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wilders
Fokkers die zich druk maken om Wilders
http://www.marktplaats.nl(...)%3D5026-66750-2056-0
pi_68944976
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:41 schreef Montov het volgende:
Noem eens voorbeelden?
Wat het salafisme concreet aanricht in Nederland, is op dit moment onderwerp van onderzoek:
http://www.wodc.nl/onderz(...)me-in-nederland.aspx

Dat de stroming dreigend en ongewenst is, blijkt uit de haatzaaiende, anti-democratische en anti-westerse boodschap die wordt verspreid:
http://www.depers.nl/binn(...)fistische-imams.html
http://www.depers.nl/binn(...)-voor-salafisme.html
http://www.elsevier.nl/we(...)gsalafismeruktop.htm
pi_68945073
Doet hij wel vaker, die geblondeerde gek.
quote:
“Dat doe ik niet omdat ik de dialoog niet wil, maar omdat een debat niet mogelijk is. Dan is het zinloos.”
(Over uitnodiging om te praten met de moslimraad)
Geert Wilders in Algemeen Dagblad 18 augustus 2007
http://www.geertwilders.nl/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=1129
quote:
Wilders wil niet praten met Moslimraad
ANP
gepubliceerd op 18 augustus 2007 08:58, bijgewerkt op 18 augustus 2007 11:57

ROTTERDAM - Fractievoorzitter Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) wil geen gesprek met de Nederlandse Moslimraad. Dit zegt hij zaterdag in het dag blad AD.

Wilders slaat de uitnodiging van de moslims voor een ‘goed gesprek’ af. ‘Dat doe ik niet omdat ik de dialoog niet wil, maar omdat een debat niet mogelijk is. Dan is het zinloos’, aldus Wilders.

De Moslimraad had Wilders uitgenodigd na diens fel bekritiseerde uitspraak in de Volkskrant dat de Koran moet worden verboden. De Moslimraad wilde met een ‘constructieve dialoog’ met de politicus polarisatie en angstgevoelens in de Nederlandse samenleving bestrijden.

Wilders bestrijdt in het AD dat hij haat zaait. ‘Dat doet de Koran. Het is een fascistisch boek. Dit is geen boek dat we hier moeten hebben. Misschien als je al die foute verzen eruit haalt, maar dan blijft er weinig over. Dan is de Koran net zo dik als de Donald Duck.’

http://www.volkskrant.nl/(...)raten_met_Moslimraad
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:56:03 #55
138914 Slappy
ambtenaar
pi_68945236
Meki kom eens op msn ik heb wat vragen voor je
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:59:21 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68945372
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:52 schreef Meh7 het volgende:
Doet hij wel vaker, die geblondeerde gek.
[..]

[..]
jij als links of islamitisch en nog wat islamitische fok!kers zijn eigenlijk het beste voorbeeld om niet in discussie te gaan met een stel geloofsfanaten of dhimmi's.

alhoewel er ook een aantal fok!kers van islamitische afkomst fok!t dat wel voor rede vatbaar is. die zijn dan ook van de 'goede' stroming. waarschijnlijk ontvangt wilders die wel voor een gesprek.

moslims moeten gewoon toegeven dat er twee kampen zijn binnen hun geloof. de ene is bar, boos, slecht en schadelijk voor nederland, europa en zelfs het midden-oosten. de andere stroming is ok en gewoon normaal in hun opvattingen. met de slechte stroming valt gewoon niet te praten, dat weten zelfs de goede moslims.
pi_68945704
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

jij als links of islamitisch en nog wat islamitische fok!kers zijn eigenlijk het beste voorbeeld om niet in discussie te gaan met een stel geloofsfanaten of dhimmi's.

alhoewel er ook een aantal fok!kers van islamitische afkomst fok!t dat wel voor rede vatbaar is. die zijn dan ook van de 'goede' stroming. waarschijnlijk ontvangt wilders die wel voor een gesprek.

moslims moeten gewoon toegeven dat er twee kampen zijn binnen hun geloof. de ene is bar, boos, slecht en schadelijk voor nederland, europa en zelfs het midden-oosten. de andere stroming is ok en gewoon normaal in hun opvattingen. met de slechte stroming valt gewoon niet te praten, dat weten zelfs de goede moslims.
Ja natuurlijk joh, een kritische moslim die zijn ongezouten mening geeft is "bar, boos, slecht en schadelijk voor Nederland". Mensen zijn nou eenmaal gewend aan bepaalde stereotype moslim, moslims die zich niet goed kunnen uiten in het Nederlands en daardoor te lang niet hebben bijgedragen aan het maatschappelijk debat, moslims waar je om kan lachen omdat ze de taal niet machtig zijn, omdat ze geen ervaring hebben met discussiëren. Dan kom je op Fok! een paar opgeleide moslims tegen, die tegen de stroming in, hun mening durven te uiten en dan zijn het voorbeelden van moslims waar je niet mee in discussie moet gaan.

Ik kan er alleen maar om lachen, want de volgende generatie moslims zal alleen maar beter in staat zijn om voor zichzelf op te komen. De tijd dat je moslims niet serieus hoeft te nemen is voorbij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Meh7 op 12-05-2009 17:14:05 ]
  dinsdag 12 mei 2009 @ 17:10:29 #58
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_68945822
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:50 schreef isogram het volgende:

[..]

Wat het salafisme concreet aanricht in Nederland, is op dit moment onderwerp van onderzoek:
http://www.wodc.nl/onderz(...)me-in-nederland.aspx

Dat de stroming dreigend en ongewenst is, blijkt uit de haatzaaiende, anti-democratische en anti-westerse boodschap die wordt verspreid:
http://www.depers.nl/binn(...)fistische-imams.html
http://www.depers.nl/binn(...)-voor-salafisme.html
http://www.elsevier.nl/we(...)gsalafismeruktop.htm
Heel leuk bijelkaar gegoogled, maar dat had ik zelf ook wel kunnen doen. Ondanks dat die stroming ongewenst is, vind ik niet dat mensen puur om hun denkbeelden moeten worden veroordeeld. Als iemand vindt dat de sharia geintroduceerd moet worden, nou fijn, laat hem die mening hebben. Voor de meeste moslims is de sharia trouwens niets meer dan meer normen en waarden, en criminaliteit strenger straffen. Onder niet-moslims is zo'n aanpak ook erg populair, en we hebben zelfs politici als Verhagen, Teeven en Wilders die daar westerse principes van de rechtsstaat voor willen schenden. Lat ze die mening hebben, laat ze die uiten, en geef daar een weerwoord op hoe ongewenst dat is.
Géén kloon van tvlxd!
pi_68945985
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:07 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk joh, een kritische moslim die zijn ongezouten mening geeft is "bar, boos, slecht en schadelijk voor Nederland". Mensen zijn nou eenmaal gewend aan bepaalde stereotype moslim, moslims die zich niet goed kunnen uiten in het Nederlands en daardoor te lang niet hebben bijgedragen aan het maatschappelijk debat, moslims waar je om kan lachen omdat ze de taal niet machtig zijn, omdat ze geen ervaring hebben met discussiëren. Dan kom je op Fok! een paar opgeleide moslims tegen, die tegen de stroming in, hun mening durven te uiten en dan zijn het voorbeelden van moslims waar je niet mee in discussie moet gaan.

Ik kan er alleen maar om lachen, want de volgende generatie moslims zal alleen maar beter in staat zijn om voor zichzelf op te komen. De tijd dat je moslims niet serieus hoeft te nemen is voorbij.
Gut, ze staan weer voor de poorten bedoel je?
pi_68946079
quote:
[..]

Wilders weigert om met Moslims of Islamitische geestelijken of verenigingen te praten en dialoog aangaan. Wilders weigert de Moslims en wilt ze enkel weg hebben.

Wanneer zien de Nederlanders en Wildersstemmers die onwetenheid zijn dit nou een keer in..

Ach zwam toch niet.
Ik wil hier geen haatzaaiende westerse moderne gedachtengoed ondermijnende idioten hebben die de integratie verneuken.
Wat doet zo'n idioot hier ?
Die smerige doctrine uit het oosten doceren?
Wilders heeft ook hierin groot gelijk.
pi_68946196
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:14 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Gut, ze staan weer voor de poorten bedoel je?
Wanneer ga je "titel 11 boek 1 BW" betrekken bij de discussie, Duckie?
pi_68946227
quote:
Laat hem eerst ze soortgenoten eens vertellen dat je je vijand met debat verslaat, en niet niet met geweld, oja laat hem ook eens ze soortgenoten vertellen dat hij in Nederland dit soort discussies mag voeren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_68946269
quote:
Moooooooooi kunnen we zo snel mogelijk de multikul subsidie staken.
pi_68946289
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:20 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Op het moment dat jij het boek WOII erbij haalt.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 17:22:44 #65
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68946297
quote:

[..]

je leest erg slecht. jammer. daardoor maak je veronderstellingen die ik niet bedoelde of waar ik achter zou staan.
pi_68946303
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:20 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Lijkt me niet relevant.
pi_68946349
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:22 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Lijkt me niet relevant.
Sja, weet ik weel, is toch jouw specialiteit? Verzin ff iets.
pi_68946452
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Moooooooooi kunnen we zo snel mogelijk de multikul subsidie staken.
Waar kan ik mijn deel van die subsidie opeisen? Ik merk daar nooit wat van.
pi_68946487
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:23 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het homohuwelijk mijn specialiteit? Nah. Ik weet er wel meer van dan SCH, dat wel

Relevanter lijkt me titel 16 uit hetzelfde boek 1 BW.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 17:28:05 #70
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68946501
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:23 schreef Meh7 het volgende:

[..]

we weten ook allemaal wat jouw specialiteit is. gelukkig zie je die onvolkomenheid in elke post terug. dus hoeven we jou niet uit te lokken.
pi_68946506
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je leest erg slecht. jammer. daardoor maak je veronderstellingen die ik niet bedoelde of waar ik achter zou staan.
Als dat zo is: my bad.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 17:29:39 #72
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68946556
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:27 schreef Meh7 het volgende:

[..]

moet je eens teruggaan naar het geboortedorp van je ouders. dan snap je pas wat je hier allemaal krijgt zonder er al te veel voor te hoeven betalen. gesubsidiëerd zeg maar.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 17:30:39 #73
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68946591
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:28 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Als dat zo is: my bad.
zullen we weer ot gaan, zonder persoonlijke sneren? wellicht leren we van elkaar waarom wilders geen gesprek met fanatieke moslims van een slechte stroming wil hebben.
pi_68946667
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

moet je eens teruggaan naar het geboortedorp van je ouders. dan snap je pas wat je hier allemaal krijgt zonder er al te veel voor te hoeven betalen. gesubsidiëerd zeg maar.
Nou nou, dat krijg jij ook allemaal in je schoot geworpen, maar ik moet het zien als een subsidie en er extra dankbaar voor zijn? Daar zie ik toch een racistisch elementje in terug, zoalshetis. (Wat natuurlijk niet betekent dat je ook een racist bent.)

Verder denk ik niet dat diegene die over subsidie begon het daarover had, maar goed.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 17:33:40 #75
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68946698
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:32 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nou nou, dat krijg jij ook allemaal in je schoot geworpen, maar ik moet het zien als een subsidie en er extra dankbaar voor zijn? Daar zie ik toch een racistisch elementje in terug, zoalshetis. (Wat natuurlijk niet betekent dat je ook een racist bent.)

Verder denk ik niet dat diegene die over subsidie begon het daarover had, maar goed.
nee ok, ik geef grif toe dat het een flauwe reactie was op jouw lef om nog meer subsidie te vragen dan je nu al krijgt, maar niet eens meer doorhad.
pi_68946757
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je had het over zijn kiezers, nu buig je de discussie alsof ik tegen stemrecht en vrijheid ben. beetje te opzichtig. knaapje.

alhoewel... ik snap niet dat marokkanen niet massaal op hem stemmen. als de rotte appels er uit zijn gehaald, blijft er voor de goeden een veel betere samenleving over. hij bevrijdt ze van de greep van de slechte stromingen, die de goede stroming ook zo'n beetje in elke ander land gijzelt.
Jij begon met te stellen dat je ze beter kon negeren, waaruit ik reageer met de stelling dat die mensen ook maar burgers zijn met stemrecht. Nu is het voor jou en mij wel mogelijk bepaalde bevolkingsgroepen te negeren, maar een volksvertegenwoordiger kan dat in mijn ogen niet maken.

Te meer, daar Geert altijd zei, dat hij in debat wilde met moslims.

Ik zeg niet dat je tegen stemrecht en/of vrijheid bent hoor, en knaapje hoeft van mij ook niet. We hoeven het niet eens te zijn met elkaar, maar we kunnen wel normaal met elkander omgaan toch ?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 17:37:38 #77
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68946811
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:35 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Jij begon met te stellen dat je ze beter kon negeren, waaruit ik reageer met de stelling dat die mensen ook maar burgers zijn met stemrecht. Nu is het voor jou en mij wel mogelijk bepaalde bevolkingsgroepen te negeren, maar een volksvertegenwoordiger kan dat in mijn ogen niet maken.

Te meer, daar Geert altijd zei, dat hij in debat wilde met moslims.

Ik zeg niet dat je tegen stemrecht en/of vrijheid bent hoor, en knaapje hoeft van mij ook niet. We hoeven het niet eens te zijn met elkaar, maar we kunnen wel normaal met elkander omgaan toch ?
ga anders even op internet op zoek waarom wilders moslims wil negeren. dat praat wat makkelijker.
pi_68946831
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zullen we weer ot gaan, zonder persoonlijke sneren? wellicht leren we van elkaar waarom wilders geen gesprek met fanatieke moslims van een slechte stroming wil hebben.
Dat verklaart niet waarom hij niet in gesprek wilde gaan met de Nederlandse Moslim Raad.
pi_68946850
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:27 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Open een forum voor marokanen en je hebt al snel 70k per jaar.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 17:38:40 #80
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68946852
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:09 schreef porsche1 het volgende:
Leer eens Nederlands man
quote:
[..]

Dat is heel leuk, maar helaas is dat niet hoe de wereld werkt.

De discussie ontwijken is op geen enkele manier productief.
quote:
En wat nu als het een blanke, tot moslim bekeerde Nederlander betreft?

Ik ben het met je eens hoor, maar je ziet het m.i. niet in het correcte perspectief.
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:20 schreef isogram het volgende:

Wie in Nederland wil leven, heeft de Nederlandse wet te accepteren.
Ik ben hier geboren en maak zelf wel uit wat ik doe

Daar staan, indien betrapt, bepaalde consequenties tegenover. Maar als ik een heel sterk verhaal heb, dan wordt die wet wellicht zelfs veranderd!
Intelligent, but fucked up.
pi_68946921
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Open een forum voor marokanen en je hebt al snel 70k per jaar.
Wtf, moet ik er iets voor doen ook nog?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 17:41:55 #82
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68946942
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:38 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat verklaart niet waarom hij niet in gesprek wilde gaan met de Nederlandse Moslim Raad.
leek me vrij duidelijk toch? of is het wilders zijn taak om alles 100 x uit te leggen?
pi_68946947
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:41 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wtf, moet ik er iets voor doen ook nog?
Servertje leasen, PHPBB erop en dan subsidie aanvragen.
pi_68946974
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

leek me vrij duidelijk toch? of is het wilders zijn taak om alles 100 x uit te leggen?
Leg het even, kort samengevat, uit dan.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 17:44:48 #85
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68947033
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:43 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Leg het even kort samengevat uit dan.
ik acht jou intelligent genoeg om te kunnen googelen. daarnaast doe ik mezelf er ook nog een plezier mee. zoek het lekker uit!
pi_68947092
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik acht jou intelligent genoeg om te kunnen googelen. daarnaast doe ik mezelf er ook nog een plezier mee. zoek het lekker uit!
Ach, je weet het zelf dus ook niet. Geeft niets hoor.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 17:47:39 #87
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68947117
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:46 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ach, je weet het zelf dus ook niet. Geeft niets hoor.

als dat jouw conclusie is prima.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 17:50:29 #88
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_68947211
quote:
[..]

Islam is een verbetering op Nederland.
What lies in the shadow of the statue?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 17:51:21 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68947231
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:50 schreef Ghazi het volgende:

[..]

want? mensen mogen niet meer individueel denken? ies nie goed?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 17:53:54 #90
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_68947311
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:11 schreef Meki het volgende:

[..]

Jij kent Nederland nog niet goed genoeg.
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:50 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Sterke onderbouwing.
pi_68947327
Wel typisch voor blonde gertje, vooral geen debat aangaan, het is natuurlijk ook moeilijk, ipv oneliners de media inslingeren je zaak beargumenteren
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:16:16 #92
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_68947960
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

want? mensen mogen niet meer individueel denken? ies nie goed?
De Islam spoort aan tot het goede en wijst het kwade af. Zeker nu het christendom haar rol grotendeels verloren heeft om Nederlanders moreel te onderwijzen, moet de Islam inspringen.

Een paar voorbeelden:
- Je moet proberen de ruzies die je hebt gemaakt zo snel mogelijk bij te leggen.
Vergeef mensen, Allah vergeeft je ook.
- Je moet respect hebben voor de oudere mensen.
- Je moet denken aan je medemensen.
- Je moet denken aan de armen( de Koran kent vele aansporingen om aan liefdadigheid te doen).
- Je moet altijd trouw blijven en leugens vermijden.
- Spioneer niet.
- Roddel niet.
- Verwerp racisme.
- Handel altijd rechtvaardig.
- Straf criminelen krachtig
etcetera

En dit zijn maar enkele goede dingen uit de Koran. De Islam is een verrijking voor Nederland.
What lies in the shadow of the statue?
pi_68948051
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:16 schreef Ghazi het volgende:

[..]

De Islam spoort aan tot het goede en wijst het kwade af. Zeker nu het christendom haar rol grotendeels verloren heeft om Nederlanders moreel te onderwijzen, moet de Islam inspringen.

Een paar voorbeelden:
- Je moet proberen de ruzies die je hebt gemaakt zo snel mogelijk bij te leggen.
- Je moet denken aan de armen( de Koran kent vele aansporingen om aan liefdadigheid te doen).
- Spioneer niet.
- Roddel niet.
- Verwerp racisme.
etcetera

En dit zijn maar enkele goede dingen uit de Koran. De Islam is een verrijking voor Nederland.
Tot hier de theorie.
Nu de praktijk.....
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:20:00 #94
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68948071
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:16 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Een paar voorbeelden:
- Spioneer niet.
- Roddel niet.
- Verwerp racisme.
etcetera

je begaat een grote fout. nederland is niet voor niks zijn christelijke greep kwijtgeraakt. dat willen de nederlanders. komt er opeens een grote groep nieuwe, voor ons onbekende, religieuzen vertellen wat we moeten doen? krijg je hoe dan ook hommeles? kan je op wachten. en dat wordt geen fijne bladzijde uit onze geschiedenis.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoalshetis op 12-05-2009 18:36:35 ]
pi_68949345
Ghazi, ik hoef die hele Koran niet. Ik veeg er liever m'n reet mee af en spoel 'm door de plee.

Geef mij dan maar Duizend-en-één-nacht, ook fictie maar veel leuker.

Maar effe serieus, waarom zouden Nederlanders de leer van de islam wel accepteren en die van het christendom niet? De kernpunten die je daar opsomt komen namelijk sterk overeen met die van het christendom. Die mensen geloven niet meer in een verzinsel wat 't volk dom houdt en ik zie niet in waarom dit bij de islam wel ineens het geval zou zijn.

[ Bericht 26% gewijzigd door Sturmvogel op 12-05-2009 18:59:33 ]
pi_68949952
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:45 schreef isogram het volgende:

[..]

Het ging me meer om gedrag dan om discussie, hoewel aan sommige beginselen van onze rechtsstaat niet valt te tornen. Wie hier als nieuwkomer binnenkomt, moet wat mij betreft accepteren dat Nederland een Grondwet heeft en mensenrechten eerbiedigt. Een Sharia past daar niet in.

De UK weigerde Wilders omdat zijn aanwezigheid een gevaar zou vormen. De mening van Wilders is niet bedreigend voor de UK en ondermijnt ook niet de rechtsstaat in dat land. Dat is met salafisten heel anders. Die spreiden concreet haatzaaiend gedrag tentoon, rechtstreeks gericht tegen de westerse samenleving.
Oh, nu gaat het om gedrag, maar dat is wat je in eerste instantie niet stelde. De mening van de salafisten past prima in deze samenleving, net zoals de mening van een willekeurige nazi prima in deze samenleving past. Een mening is geen mening meer wanneer het resulteert in feitelijk handelen. Echter daar hadden we het duidelijk niet over.
Allah Al Watan Al Malik
pi_68950085
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:51 schreef Sturmvogel het volgende:
Die mensen geloven niet meer in een verzinsel wat 't volk dom houdt en ik zie niet in waarom dit bij de islam wel ineens het geval zou zijn.
Die mensen geloven toch ook in het partijprogram van Wilders? Mijns inziens evengoed een verzinsel wat 't volk dom houdt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_68950168
quote:
Wilders weigert de Moslims en wilt ze enkel weg hebben.
Daar is toch niets mis mee?

Sommige mensen hebben het nou eenmaal niet op buitenlanders.
En dat mogen ze in Nederland gewoon zonder probleem zeggen.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_68950202
Ik ben geen Wilders stemmer maar wie wilt nou iemand ontmoeten die in dat soort troep gelooft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tribalist op 12-05-2009 19:28:34 ]
pi_68950215
Als je in een van die gekke landen een bijbel cadeau doet aan iemand anders word je zonder pardoes gestenigd.

En dan heeft die baard het over de dialoog aangaan. Hou toch op, die zieke figuren hebben allemaal dezelfde verborgen agenda en dat is de Sharia invoeren hier.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_68950292
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:18 schreef vosss het volgende:

[..]

Daar is toch niets mis mee?

Sommige mensen hebben het nou eenmaal niet op buitenlanders.
En dat mogen ze in Nederland gewoon zonder probleem zeggen.

Eh, nee. Daarom doet Wilders het ook verkapt.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:25:12 #102
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68950415
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:21 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Eh, nee. Daarom doet Wilders het ook verkapt.
nee, dat doet ie niet. hij is heel duidelijk. je doet nu net of ie alle moslims in nederland wil wegsturen. lees zijn programma en luister eens een keer naar wat ie zegt. vergeet je trots.
pi_68950498
quote:
Klopt, even googlen en ik heb alle info:

- Yasin advocates for the death penalty for homosexuality.
- Yasin justified the terrorist bombings in Bali because of years of Western oppression.
- Yasin says that the Quran permits wife-beating and that equal rights for women is a "delusion" and "foolishness".
- Yasin calls the beliefs of Christians and Jews "filth".
- Yasin says that Muslims cannot have non-Muslim friends.
- Yasin rejects any separation between Islam and the state and openly advocates for the reestablishment of the caliphate.
- Yasin visited Jemaah Islamiah terrorist leader Abu Bakar Bashir in prison.
- Yasin has lectured with Hizb-ut-Tahrir hatemonger Omar Bakri Mohammed, who was banned from the UK in 2006.

dinsdag 12 mei 2009 @ 19:35:24 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68950774
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:27 schreef Tribalist het volgende:

[..]

- Yasin justified the terrorist bombings in Bali because of years of Western oppression.
- Yasin says that the Quran permits wife-beating and that equal rights for women is a "delusion" and "foolishness".
- Yasin rejects any separation between Islam and the state and openly advocates for the reestablishment of the caliphate.
- Yasin has lectured with Hizb-ut-Tahrir hatemonger Omar Bakri Mohammed, who was banned from the UK in 2006.

nee! dat is niet waar! die man is goed voor de koran. anders zou ie nederland nooit zijn ingekomen.
pi_68956125
Ben benieuwd of zijn hoedje echt van papier is.
pi_68965075
Why the fuck zou Wilders met deze klootmongool willen praten, laat staan discussiëren? Het heerschap is een gelovige en propagandeert zijn heilig schrift als zijnde de waarheid. Hij kan dus geen enkele concessie maken daar dit afvalligheid aan zijn geloof zou zijn. Dat heeft dus echt zero nut, en daarnaast is het een eng figuur.

Pleurt toch op met je sharia, hoofddoeken en andere submission ongein
pi_68997492
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 01:36 schreef Hamilcar het volgende:
Why the fuck zou Wilders met deze klootmongool willen praten, laat staan discussiëren? Het heerschap is een gelovige en propagandeert zijn heilig schrift als zijnde de waarheid. Hij kan dus geen enkele concessie maken daar dit afvalligheid aan zijn geloof zou zijn. Dat heeft dus echt zero nut, en daarnaast is het een eng figuur.

Pleurt toch op met je sharia, hoofddoeken en andere submission ongein
KLAAS JAN HUNTELAAR
  donderdag 14 mei 2009 @ 07:01:29 #108
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_69003539
*knip*

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 14-05-2009 11:19:36 (ga maar weg ) ]
pi_69023949
quote:

Toch wel zwak dat Wilders dat soort gesprekken nooit aangaat.
pi_69023975
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 01:36 schreef Hamilcar het volgende:
Why the fuck zou Wilders met deze klootmongool willen praten, laat staan discussiëren?
Omdat hij uitgenodigd wordt? Omdat hij een scherp oordeel heeft en nu zijn oordeel kan toetsen aan de man zelf?
  donderdag 14 mei 2009 @ 18:23:00 #111
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_69024217
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Omdat hij uitgenodigd wordt? Omdat hij een scherp oordeel heeft en nu zijn oordeel kan toetsen aan de man zelf?
Iemand die onder andere uitdraagt dat op homoseksualiteit de doodstraf moet komen staan en het slaan van vrouwen volstrekt normaal is, omdat het eenmaal minderwaardige wezens zijn heeft volgens mij helemaal geen zin in een discussie maar wil gewoon een platform om zijn verwerpelijke gedachtegoed te verspreiden.
Ik denk dat er maar weinig Kamerleden zijn die wel op deze uitnodiging zouden ingaan en een discussie heeft net zoveel zin als bijvoorbeeld een discussie over vrije pers in Noord-Korea of een meerpartijenstelsel in China.

Oja, ik ben geen PVV-stemmer.
pi_69024228
quote:
[..]

Wilders weigert de Moslims en wilt ze enkel weg hebben.

Dat zien ze prima, daarom stemmen ze ook op Wilders
pi_69024263
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:23 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Iemand die onder andere uitdraagt dat op homoseksualiteit de doodstraf moet komen staan en het slaan van vrouwen volstrekt normaal is, omdat het eenmaal minderwaardige wezens zijn heeft volgens mij helemaal geen zin in een discussie maar wil gewoon een platform om zijn verwerpelijke gedachtegoed te verspreiden.
Ik denk dat er maar weinig Kamerleden zijn die wel op deze uitnodiging zouden ingaan en een discussie heeft net zoveel zin als een discussie over vrije pers in Noord-Korea.

Oja, ik ben geen PVV-stemmer.
Wilders gaat nooit op dit soort uitnodigingen in, dat weet je ook wel. Ik ken deze man niet, ik zou best van hem zelf willen horen wat hij vindt en daarover in gesprek gaan. Als je iemand de toegang tot het land wilt ontzeggen, dan is het niet zo gek om met hem te praten. Wilders is toch zelf ook zo boos dat hij het gepsrek in Engeland niet aan kan gaan.
  donderdag 14 mei 2009 @ 18:28:42 #114
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_69024376
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Wilders gaat nooit op dit soort uitnodigingen in, dat weet je ook wel. Ik ken deze man niet, ik zou best van hem zelf willen horen wat hij vindt en daarover in gesprek gaan. Als je iemand de toegang tot het land wilt ontzeggen, dan is het niet zo gek om met hem te praten. Wilders is toch zelf ook zo boos dat hij het gepsrek in Engeland niet aan kan gaan.
Deze meneer wil een discussie over de sharia in Nederland. Wat dit onder andere inhoudt heb ik zojuist toegelicht.
Ik zat net te bedenken dat hoewel ik zei dat waarschijnlijk geen enkele Kamerlid op deze uitnodiging zou ingaan Donner weleens heeft gesuggereerd dat de sharia in Nederland gewoon moet kunnen.
Maar goed, in feite heb ik dan nog een punt, want de minister van Sociale zaken is geen Kamerlid.
pi_69024421
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:28 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Deze meneer wil een discussie over de sharia in Nederland. Wat dit onder andere inhoudt heb ik zojuist toegelicht.
Ik zat net te bedenken dat hoewel ik zei dat waarschijnlijk geen enkele Kamerlid op deze uitnodiging zou ingaan heeft Donner weleens gesuggereerd dat de sharia in Nederland gewoon moet kunnen.
Maar goed, in feite heb ik dan nog een punt, want de minister van Sociale zaken is geen Kamerlid.
Je mag toch overal over discussieren? Waarom nou ineens weer mensen uitsluiten en onderwerpen taboe verklaren? Ga gewoon in gesprek. Het gekke vind ik altijd dat Wilders anderen van alles verwijt en dan zelf ook vaak die methode kiest.
  donderdag 14 mei 2009 @ 18:32:49 #116
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_69024505
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Je mag toch overal over discussieren? Waarom nou ineens weer mensen uitsluiten en onderwerpen taboe verklaren? Ga gewoon in gesprek. Het gekke vind ik altijd dat Wilders anderen van alles verwijt en dan zelf ook vaak die methode kiest.
Hoe bedoel je dat, taboe verklaren? Meneer draagt dit gewoon uit en ik zei zojuist dat de minister ook hierover weleens wat ideetjes heeft geopperd, dus meteen zo in een kramp schieten is volstrekt onnodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 14-05-2009 18:39:13 ]
pi_69024725
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:32 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat, taboe verklaren? Meneer draagt dit gewoon uit en ik zei zojuist dat de minister ook hierover weleens wat ideetjes over heeft geopperd, dus meteen zo in een kramp schieten is volstrekt onnodig.
Nou, dat van Donner heb je niet echt goed paraat hoor. Hij wilde niet 'gewoon de sharia' invoeren.
Maar als deze meneer dat wil dan gaan we daar toch over in gesprek of wil je de discussie uit de weg gaan en overslaan?

Ik vind de reactie van Wilders niet sterk en het is niet de eerste keer dat hij zo fanatiek reageert op dit soort uitnodigingen.
  donderdag 14 mei 2009 @ 18:40:48 #118
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_69024791
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou, dat van Donner heb je niet echt goed paraat hoor. Hij wilde niet 'gewoon de sharia' invoeren.
Maar als deze meneer dat wil dan gaan we daar toch over in gesprek of wil je de discussie uit de weg gaan en overslaan?

Ik vind de reactie van Wilders niet sterk en het is niet de eerste keer dat hij zo fanatiek reageert op dit soort uitnodigingen.
Kijk eens terug, dan zie je dat ik niet hetgeen heb beweerd wat jij nu stelt!

Ik zeg alleen zoiets als dat ik graag een discussie zou willen over alle dagen kermis in Nederland. Lekker zinvol.
pi_69025054
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:40 schreef damian5700 het volgende:

k zeg alleen zoiets als dat ik graag een discussie zou willen over alle dagen kermis in Nederland. Lekker zinvol.
Dat is een slechte vergelijking. Behalve als kermis echt een thema van je is. Wilders maakt wel degelijk een thema van de islam en als hij dan uitgenodigd wordt om over de islam te discussieren, geeft hij niet thuis.

Ik zou het ook raar vinden als de Partij voor de Dieren niet in discussie wil met vertegewnoordigers van de bio-industrie. Jij?
  donderdag 14 mei 2009 @ 18:56:53 #120
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_69025351
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is een slechte vergelijking. Behalve als kermis echt een thema van je is. Wilders maakt wel degelijk een thema van de islam en als hij dan uitgenodigd wordt om over de islam te discussieren, geeft hij niet thuis.

Ik zou het ook raar vinden als de Partij voor de Dieren niet in discussie wil met vertegewnoordigers van de bio-industrie. Jij?
Het gaat niet om de vergelijking. Het gaat erom wat ik vind van de uitnodiging van deze meneer het resultaat dat het gaat opleveren.
Enerzijds heb je een meneer die de sharia in Nederland wil en bijvoorbeeld meent dat moslims geen niet-moslim vrienden mogen hebben of zelfmoordaanslagen zoals op Bali goedkeurt en anderzijds zijn opponent die bij wijze van spreken alle moslims het land uit wil hebben.
Ik voorzie een constructieve discussie die een spetterend resultaat oplevert dat het algemene belang positief gaat dienen.

Not!
pi_69025572
Wilders wil geen Chamberlain zijn.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_69025900
quote:
Wilders liet in een reactie weten dat hij 'in geen 100 miljoen jaar' zal ingaan op de uitnodiging.
Misschien moeten ze het over 100 miljoen jaar nog eens vragen.
pi_69026023
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Heeft toch geen zin? Zou hetzelfde zijn als Henk Krol vragen om de tafel te gaan zitten met die 'God hates fags' lui.
  donderdag 14 mei 2009 @ 20:45:53 #124
155616 Proximo
For god, king & country
pi_69029618
Dit soort mensen moet je ook niet mee praten, die moet je gewoon instant deporteren

Een Nationaal islamitisch Congres, wat een zooitje
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_69032178
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:48 schreef SCH het volgende:

[..]blahblah
De vijand van je vijand is niet per definitie je vriend hoor
pi_69032406
Belachelijke reacties hier.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 18:19:54 #127
170945 smoekie
individualist
pi_69063940
quote:
[..]

Ik weet niet of je weet hoe het vorige bezoek is afgelopen? Of dat je op de hoogte bent van het feit dat we het hier hebben over een radicale moslim wiens ideeën te walgelijk voor woorden zijn.

Ik weet niet of je op de hoogte bent van het feit dat men in Den Haag het liefst had gezien dat hij het land niet in mocht?

Jij spreekt nu in meervoud over dat Wilders niet in gesprek zou willen gaan met moslimS. Het gaat hier over 1 radicale moslim, en niet over moslims. Daarbij waarom zou hij met zo iemand in gesprek moeten gaan? Zouden andere politica in gesprek gaan met Hitler? Daar hoef je geen gesprekken mee te voeren, dat is verspilde tijd en moeite, dus groot gelijk heeft WIilders. Dat jij geen favoriet bent van Wilders is duidelijk, jij of jouw kleinkinderen krijgen ooit de deksel wel op de neus, en dan niet gaan janken alsjeblieft.

De tijd van praten en bij elkaar op de thee gaan zoals in het verleden wel eens is gezegd is voorbij, allang voorbij. Woord bij daad voegen, dat is wat nu nodig is. Hen die problemen veroorzaken op laten donderen. Zij die er radicale ideeën op na houden waarvan jij niet wilt dat diegene ze kan verspreiden die daar ook de kans niet toe geven.

Geloof me dat ik verre van onwetend ben hoor. Ik zie hier maar 1 die onwetend is, en zijn kop in het zand steekt voor al wat er in de wereld gebeurt en wat er aan de hand is met al die achterlijke radicale moslims en zij die daarnaar op weg zijn, en dat ben jij.(en niet alleen dus wees getroost)

En wilders durft niet? Ha, wat denk je nou zelf. Dit heeft niets met durven te maken, dit heeft alles te maken met principes en datgene waar Wilders voor staat.
"De gemakkelijkste manier om nooit van mening te moeten veranderen, is er geen hebben."
  vrijdag 15 mei 2009 @ 18:24:53 #128
170945 smoekie
individualist
pi_69064035
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:28 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Alsof moslims dat wel kunnen..... 1 "kwetsende" tekening van Mohammed en de meeste moslims beginnen te huilen
Als dat het enige was, zou er nog niets aan de hand zijn, en mochten ze van mij huilen wat ze willen, maar helaas zie je dan overal ter wereld al die achterlijke opstaan, vlaggen in de fik steken, doodsbedreigingen uiten etc etc. vrijwilligers uit Nederland die ergens gestationeerd zijn worden van hun post gehaald uit angst voor represailes van die oh zo jankerige moslims die de boel niet kunnen bagelatiseren en in het perspectief zien zoals dingen soms gebracht worden.

laat ze lekker van allah een vrouwelijke alladien maken
"De gemakkelijkste manier om nooit van mening te moeten veranderen, is er geen hebben."
  vrijdag 15 mei 2009 @ 18:29:03 #129
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_69064171
quote:
Ik ben het wel met je eens
pi_69076151
quote:
Wie hier (elementen van) de Sharia wil of het salafisme aanhangt, hoort niet in Nederland thuis.
Hoezo vrijheid van meningsuiting?
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_69076186
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:04 schreef Nam_Soldier het volgende:
Wilders wil geen Chamberlain zijn.
Liever Adolf Hitler?
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_69076446
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 18:24 schreef smoekie het volgende:

[..]

Als dat het enige was, zou er nog niets aan de hand zijn, en mochten ze van mij huilen wat ze willen, maar helaas zie je dan overal ter wereld al die achterlijke opstaan, vlaggen in de fik steken, doodsbedreigingen uiten etc etc. vrijwilligers uit Nederland die ergens gestationeerd zijn worden van hun post gehaald uit angst voor represailes van die oh zo jankerige moslims die de boel niet kunnen bagelatiseren en in het perspectief zien zoals dingen soms gebracht worden.

laat ze lekker van allah een vrouwelijke alladien maken
Ja moslims hé, ze kunnen de boel niet "bagelatiseren"... wat dit ook moge betekenen.

Maar ik vind dat jij ook wel wat minder moet genelariseren.
pi_69077235
Geert Wilders kan juist zijn punt scoren tegenover een Imam als Khalid Yasin zou je toch zeggen. Of wil je liever dat hij met een Towfik Dibi debateert? Fawaz, Khalid Yasin etc. onderstrepen volgens Wilders juist zijn standpunt waarom Moslims zo gevaarlijk zijn. Een unieke kans dus om media uit te nodigen, wat uitspraken te ontlokken en daarmee Nederlanders aan te tonen dat Khalid Yasin, en volgens Wilders de gehele Islam, een groot gevaar is.

Daarnaast is het wel weer ironisch dat vrijheid van meningsuiting volgens sommigen voor iedereen opgaat, behlalve een Imam. Die moet dan maar weer het land uitgedonderd worden. De verWilderde retoriek is er al aardig ingeslepen bij sommigen, maar dan wel weer de "martelaar van het vrije woord"
X
  zaterdag 16 mei 2009 @ 06:26:15 #134
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_69079448
quote:

Wilders wil niet in discussie gaan met een man die er fascistische ideeën op nahoudt. Yassin is een stuk stront die je moet negeren.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_69097714
quote:

[..]

Als herinnering voor de mensen die dit negeren
pi_69104501
Niet vreemd . Wilders wil geen discussie.
  maandag 18 mei 2009 @ 11:35:19 #137
170945 smoekie
individualist
pi_69145283
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 00:51 schreef Alulu het volgende:
Daarnaast is het wel weer ironisch dat vrijheid van meningsuiting volgens sommigen voor iedereen opgaat, behlalve een Imam. Die moet dan maar weer het land uitgedonderd worden. De verWilderde retoriek is er al aardig ingeslepen bij sommigen, maar dan wel weer de "martelaar van het vrije woord"
Ik vermoed dat jij niet helemaal begrijpt wat men verstaat onder de vrijheid van meningsuiting, of het ventileren van je eigen radicale geloofsovertuiging die zo ingaat tegen alles wat ons in nederland lief is, dat deze indruist tegen onze wetgeving. En dat is wat deze RADICALE moslim doet.

Wat vindt jij dan? Dat je radicale moslims (imams) de gelegenheid moet geven hun radicale gedachtengoed te kunnen en mogen verspreiden en daarmee radicalisering van de moslims in Nederland in de hand te werken? Kijk naar bijv. eerwraak wat de radicale imams (moslims) promoten, volgens jouw redenatie valt het aanzetten tot moord dus onder het kopje vrijheid van meningsuiting???

Een gewone lmam die onze regels en wetgeving e.d. respecteert hoeft echt het land niet uitgedonderd te worden hoor, maar die radicale imans (moslims) hebben hier in Nedeland niets te zoeken. Als je alle westerse gebruiken verwenst,tegen democratie bent, tegen emancipatie van de vrouw (waar jouw moeder en oma hard voor gevochten hebben) kortom tegen alles wat voor Nederland(en andere landen)een groot goed is, en hoog in het vaandel staat.

Het zijn juist de radicale moslims die Nederland terroriseren en hun mede moslims in een dergelijk kwaad daglicht zetten dat die goede moslims die geen kwaad in de zin hebben negatief worden belicht en die menig maal worden veroordeeld voor iets wat de schuld is van de radicale onder hem.

Dus ja, gewoon het land uitpleuren die radicale imam, geen gesprek niets meer mee aan gaan, klaar over en uit.
pi_69157770
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:35 schreef smoekie het volgende:
knipppppppppppppppppp
pi_69157923
Maar wel tot 300 x toe herhalen dat Moslims asociaal zijn omdat een of andere imaan uit geloofsovertuiging een vrouw geen hand wilde geven.
Nee meneer Wilders FATSOENSNORMEN
Wat een walgelijke droplul is die Wilders toch
pi_69157966
quote:
Op maandag 18 mei 2009 17:53 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Maar wel tot 300 x toe herhalen dat Moslims asociaal zijn omdat een of andere imaan uit geloofsovertuiging een vrouw geen hand wilde geven.
Nee meneer Wilders FATSOENSNORMEN
Wat een walgelijke droplul is die Wilders toch
pi_69158045
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:35 schreef smoekie het volgende:

[..]

Ik vermoed dat jij niet helemaal begrijpt wat men verstaat onder de vrijheid van meningsuiting, of het ventileren van je eigen radicale geloofsovertuiging die zo ingaat tegen alles wat ons in nederland lief is, dat deze indruist tegen onze wetgeving. En dat is wat deze RADICALE moslim doet.

Wat vindt jij dan? Dat je radicale moslims (imams) de gelegenheid moet geven hun radicale gedachtengoed te kunnen en mogen verspreiden en daarmee radicalisering van de moslims in Nederland in de hand te werken? Kijk naar bijv. eerwraak wat de radicale imams (moslims) promoten, volgens jouw redenatie valt het aanzetten tot moord dus onder het kopje vrijheid van meningsuiting???

Een gewone lmam die onze regels en wetgeving e.d. respecteert hoeft echt het land niet uitgedonderd te worden hoor, maar die radicale imans (moslims) hebben hier in Nedeland niets te zoeken. Als je alle westerse gebruiken verwenst,tegen democratie bent, tegen emancipatie van de vrouw (waar jouw moeder en oma hard voor gevochten hebben) kortom tegen alles wat voor Nederland(en andere landen)een groot goed is, en hoog in het vaandel staat.

Het zijn juist de radicale moslims die Nederland terroriseren en hun mede moslims in een dergelijk kwaad daglicht zetten dat die goede moslims die geen kwaad in de zin hebben negatief worden belicht en die menig maal worden veroordeeld voor iets wat de schuld is van de radicale onder hem.

Dus ja, gewoon het land uitpleuren die radicale imam, geen gesprek niets meer mee aan gaan, klaar over en uit.
Waarom blijven we ons maar baseren op beeldvorming en algemene teksten? En ja, natuurlijk moet je ook met radicale mensen in gesprek gaan. In mijn ogen is Wilders ook radicaal, en ja, ik vind dat je ook met hem de dialoog moet blijven zoeken. Ik vind het zo dubbel: aan de ene kant heel snel mekkeren over uitsluiting en een cordon sanitaire verongelijkt doen, aan de andere kant zelf dan ook dat kunstje uithalen.

Juist als mensen radicaal zijn in jouw ogen: leg ze uit dat het bij ons zo niet werkt, wat jouw opvattingen daarover zijn enz.

Ik vind het echt een vreemde opvatting om die mensen links te laten liggen en dus ook tegen de mensen die zich blijkbaar door hen aangesproken voelen, zeggen: jullie doen niet mee, wij gaan niet in gepsrek. Dat is zo dwaas en zo omgekeerd aan waar onze vrijheid voor staat en waar onze moeders voor gevochten hebben.
pi_69158210
quote:
Op maandag 18 mei 2009 17:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom blijven we ons maar baseren op beeldvorming en algemene teksten? En ja, natuurlijk moet je ook met radicale mensen in gesprek gaan. In mijn ogen is Wilders ook radicaal, en ja, ik vind dat je ook met hem de dialoog moet blijven zoeken. Ik vind het zo dubbel: aan de ene kant heel snel mekkeren over uitsluiting en een cordon sanitaire verongelijkt doen, aan de andere kant zelf dan ook dat kunstje uithalen.

Juist als mensen radicaal zijn in jouw ogen: leg ze uit dat het bij ons zo niet werkt, wat jouw opvattingen daarover zijn enz.

Ik vind het echt een vreemde opvatting om die mensen links te laten liggen en dus ook tegen de mensen die zich blijkbaar door hen aangesproken voelen, zeggen: jullie doen niet mee, wij gaan niet in gepsrek. Dat is zo dwaas en zo omgekeerd aan waar onze vrijheid voor staat en waar onze moeders voor gevochten hebben.
Moeders?

Verder eensch Wilders toont zich hier de radicale door vanwege zijn haatprincipes niet in zee te gaan met een Moslim.
De extremist en barbaar in deze = dus Wilders. De man in kwestie staat niet op een lijst met terroristen of criminelen dus wat zou een dialoog in de weg staan?
Maar het domme volk vind dit natuurlijk geweldig. Wilders = de held. Die zegt gewoon nee tegen die gasten wat een lefgozer boehoehoe
pi_69158520
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:05 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Moeders?
Als reactie op smoekie, die dat sentiment er bij betrok. Dat zie ik als een tactiekje, die worden er dan bij gesleept, onze moeders die zo hard voor de vrijheden zouden hebben gevochten, terwijl het gros in de kerk zat en de afwas stond te doen.
  maandag 18 mei 2009 @ 18:18:39 #144
170945 smoekie
individualist
pi_69158644
quote:
Op maandag 18 mei 2009 17:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Al die radicale weten allang al dat het bij ons niet zo werkt, jammer genoeg boeit het ze totaal niet, dat jij Wilders ook radicaal vindt is jammer, maar jouwe mening die ik niet deel.

Op een gegeven moment houd de dialoog gewoon op. Ik ga ook niet steeds met mijn kinderen op de bank zitten, en blijven herhalen waarom ze met etenstijd thuis moeten zijn, en waarom ik boos ben, op een gegeven moment is het klaar en gaan ze maar direct na het eten hun nest in. Dan is het afgelopen en klaar. (misschien een slappe vergelijking)

Hoe lang zijn we hier in Nederland al aan het praten over dergelijke problemen waar het radicale moslims aan gaat, hoeveel geld pompen we er jarenlang al niet in, in de hoop dat dit de integratie bevorderd etc etc etc, en telkens weer blijkt het een miljoenenstrop te zijn. Op een gegeven moment moet het gewoon zijn, wie niet horen wil moet maar voelen. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten
pi_69158802
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:18 schreef smoekie het volgende:

[..]

Al die radicale weten allang al dat het bij ons niet zo werkt, jammer genoeg boeit het ze totaal niet, dat jij Wilders ook radicaal vindt is jammer, maar jouwe mening die ik niet deel.

Op een gegeven moment houd de dialoog gewoon op. Ik ga ook niet steeds met mijn kinderen op de bank zitten, en blijven herhalen waarom ze met etenstijd thuis moeten zijn, en waarom ik boos ben, op een gegeven moment is het klaar en gaan ze maar direct na het eten hun nest in. Dan is het afgelopen en klaar. (misschien een slappe vergelijking)

Hoe lang zijn we hier in Nederland al aan het praten over dergelijke problemen waar het radicale moslims aan gaat, hoeveel geld pompen we er jarenlang al niet in, in de hoop dat dit de integratie bevorderd etc etc etc, en telkens weer blijkt het een miljoenenstrop te zijn. Op een gegeven moment moet het gewoon zijn, wie niet horen wil moet maar voelen. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten
Nu ga je ineens veel verder dan je vorige post. Eerst ging het over radicale moslims en nu is de hele integratie ineens een miljoenenstrop.

Het is ook zo raar om die integratie te koppelen aan radicale moslims. Dat is een waanbeeld, en dat wordt door Wilders steeds weer geventileerd en blijkbaar trap jij er ook in.

En ja ik vind Wilders radicaal, jij vindt die imam radicaal. Gelukkig mag dat allemaal.

Het is alleen jammer dat jij nogal selectief bent waar het gaat om de vrijheid van meningsuiting. Alleen als het je uitkomt blijkbaar, terwiijl ik vind dat het voor iedereen moet gelden.
  maandag 18 mei 2009 @ 18:24:18 #146
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_69158825
Het zijn echt leuke sprekers. Hier staat een verslag: http://www.depers.nl/binnenland/307928/Be-in-it-to-win-it.html
Mooi hoor dat pleidooi voor vrouwenbesnijdenis Echt Top!
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
  maandag 18 mei 2009 @ 18:29:24 #147
170945 smoekie
individualist
pi_69158973
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Als reactie op smoekie, die dat sentiment er bij betrok. Dat zie ik als een tactiekje, die worden er dan bij gesleept, onze moeders die zo hard voor de vrijheden zouden hebben gevochten, terwijl het gros in de kerk zat en de afwas stond te doen.

Laat die dolle mina's het maar niet horen. Misschien dat het gros dan wel in de kerk zat of de afwas stond te doen omdat zij niet in staat waren op te staan en te vechten voor de rechten van de vrouw, maar het moge duidelijk zijn dat de vrouw in de moslims gemeenschap al helemaal niets te vertellen hebben. Ik kan me niet voorstellen dat jij het daar mee eens bent.

Mijn moeder heeft destijds ook mee willen doen, maar werd daarin de mond gesnoerd door mijn vader die toen toch nog wel ouderwets genoeg was en niet wilde dat zijn vrouw ook maar iets te vertellen had, gelukkig is dat vandaag de dag wel anders, en kunnen de vrouwen de dolle mina's alleen maar dankbaar zijn voor hetgeen zij voor de vrouw van vandaag heeft gedaan.

En zo zou dat overal moeten zijn, en ja zeker ook bij de moslims, en dat is nou niet bepaald iets waar yassin een voorstander van is, en wat hij zeker ook nooit van zijn leven zal uitdragen. Jij kan het als tactiek zien, dat is jammer, maar ik zou zeggen vraag het je moeder of oma eens kan je haast wel verzekeren dat al heeft zij daar niets aan bijgedragen zij wel blij is geweest dat zij er waren.
  maandag 18 mei 2009 @ 18:31:49 #148
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_69159030
waarom zou je met een krankzinnige in discussie willen gaan?
  maandag 18 mei 2009 @ 18:33:09 #149
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69159064
Discussieren met haatrbaarden heeft ook zoveel nut. Vooral omdat dat sprookjesboek van hun zogenaamd "perfect is", wat consessies van meneer haatbaard onmogelijk maakt. Volkomen terecht dat Wilders niet in discussie gaat.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_69159206
Waarom zou je discussiëren met idioten?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_69159316
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:36 schreef cultheld het volgende:
Tja, ik weet ook niet waarom die imam met Wilders wil praten.
  maandag 18 mei 2009 @ 18:40:55 #152
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69159345
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 00:14 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Hoezo vrijheid van meningsuiting?
Waar haat zaaien begint, daar eindigt vrijheids van meningsuiting. Om direct alle geile linkse rakkers voor te zijn. Dat doet Wilders niet, hij benoemt de problemen slechts en legt de vinger op de zere plek. Hij benoemt de feiten.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_69159360
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:31 schreef zoalshetis het volgende:
waarom zou je met een krankzinnige in discussie willen gaan?
Dat moet je die imam vragen.

Het is natuurlijk wel weer veelzeggend om een immam meteen weer een krankzinnige of een idioot te noemen. Dat julie moslims haten, is evident, maar bespaar ons die haatdragende taal.
pi_69159378
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:40 schreef LENUS het volgende:

[..]

Waar haat zaaien begint, daar eindigt vrijheids van meningsuiting. Om direct alle geile linkse rakkers voor te zijn. Dat doet Wilders niet, hij benoemt de problemen slechts en legt de vinger op de zere plek. Hij benoemt de feiten.
Ja lekker makkelijk. Wilders zaait voorlopig meer haat dan zo'n onbeduidend imampje natuurlijk.
pi_69159431
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, ik weet ook niet waarom die imam met Wilders wil praten.
Dat je die Yassin nog beschermt..
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 18 mei 2009 @ 18:43:56 #156
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69159457
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel weer veelzeggend om een immam meteen weer een krankzinnige of een idioot te noemen. Dat julie moslims haten, is evident, maar bespaar ons die haatdragende taal.
Google even op de naam van meneer haatbaard. Is niet bepaald iemand die vrede komt brengen. Ter vergeiljking, het is ook onzinnig om met Adolf Hitler in discussie te gaan waarom hij nu zo'n hekel aan joden heeft (mocht hij nog geleefd hebben). Sommige mensen moet je negeren.
pi_69159478
quote:
Dat vraag ik mijzelf ook wel eens af als ik een Wilders-aanhanger de gebruikelijke onzin zie verkondigen.
pi_69159504
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:43 schreef LENUS het volgende:

[..]

Google even op de naam van meneer haatbaard. Is niet bepaald iemand die vrede komt brengen.
Wilders ook niet.
quote:
Ter vergeiljking, het is ook onzinnig om met Adolf Hitler in discussie te gaan waarom hij nu zo'n hekel aan joden heeft (mocht hij nog geleefd hebben). Sommige mensen moet je negeren.
Je kan Wilders moeilijk negeren als hij in de tweede kamer zit.
pi_69159526
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:43 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat je die Yassin nog beschermt..
Beschermt? Ik bescherm de vrijheid van meningsuiting die jullie zo selectief hanteren.
  maandag 18 mei 2009 @ 18:46:20 #160
170945 smoekie
individualist
pi_69159538
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Nu ga je ineens veel verder dan je vorige post. Eerst ging het over radicale moslims en nu is de hele integratie ineens een miljoenenstrop.

Het is ook zo raar om die integratie te koppelen aan radicale moslims. Dat is een waanbeeld, en dat wordt door Wilders steeds weer geventileerd en blijkbaar trap jij er ook in.

En ja ik vind Wilders radicaal, jij vindt die imam radicaal. Gelukkig mag dat allemaal.

Het is alleen jammer dat jij nogal selectief bent waar het gaat om de vrijheid van meningsuiting. Alleen als het je uitkomt blijkbaar, terwiijl ik vind dat het voor iedereen moet gelden.
Ja uiteraard ga ik verder dan mijn vorige post, ik geef uitleg waarom ik de dolle mina's erbij haalde

En ja de integratie is inderdaad een miljoenenstrop ja, hoeveel miljoenen zijn er wel niet al ingepompt met 0 resultaat

integratie wordt per definitie gekoppeld aan radicale moslims. De radicale moslims zorgen er juist voor dat integratie wordt tegengegaan. Ik heb wilders niet nodig om dat in te zien. De stukken te lezen van gemeenteraadsleden en de tv een beetje bijhouden als het gaat om uitgaves daarvan is meer dan genoeg. Dus ja beide hebben we onze eigen mening daarover wat gelukkig inderdaad mag.

Ik ben zelf niet van mening dat ik selectief ben als het gaat om vrijheid van meningsuiting, ik vind het aanzetten tot haat als je voor eerwraak e.d. bent en niet nalaat dit door te geven aan andere moslims. En tja, dat is per wet nog steeds verboden in Nederland.

Maar goed, mij maakt het verder niet uit. Ik ben het in ieder geval met Wilders eens, maar dat was al duidelijk
  maandag 18 mei 2009 @ 18:46:24 #161
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69159539
quote:

[..]

Ja lekker makkelijk. Wilders zaait voorlopig meer haat dan zo'n onbeduidend imampje natuurlijk.
Zo'n haatbaard heeft in de moslimgemeenschap veel aanzien, zijn boodschap is daarom gevaarlijk. Vergelijkbaar met de paus die ook veel invloed heeft op achterlijke mensen in onder andere Afrika.
pi_69159564
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Beschermt? Ik bescherm de vrijheid van meningsuiting die jullie zo selectief hanteren.
De vrijheid van menigsuiting stopt wat mij betreft waar haatzaaien begint.
pi_69159596
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:44 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat vraag ik mijzelf ook wel eens af als ik een Wilders-aanhanger de gebruikelijke onzin zie verkondigen.
Als het aan jou lag werd per direkt de sharia ingevoerd en alles tot iedereen de mond gesnoerd die maar enige vorm van kritiek op jouw extremistische geloofswaanzin heeft.
pi_69159610
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:47 schreef cultheld het volgende:

[..]

Daarom loopt er ook een rechtszaak tegen Wilders.
  maandag 18 mei 2009 @ 18:48:56 #165
170945 smoekie
individualist
pi_69159622
quote:

[..]

ehm ik weet het niet hoor. Maar zo'n Imam is zo'n beetje de meester van de moslims die hem bezoeken, en hij bereikt door over de hele wereld te reizen en te prediken meer aanhangers dan Wilders ooit zal kunnen.

Als Wilders net zo veel mensen kon bereiken zoals hij moslims bereikt zou hij de grootste partij van allen worden, en dat is jammer genoeg een droom die nooit uit zal komen.
pi_69159625
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:48 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Als het aan jou lag werd per direkt de sharia ingevoerd en alles tot iedereen de mond gesnoerd die maar enige vorm van kritiek op jouw extremistische geloofswaanzin heeft.
Dan heb je blijkbaar een verkeerd beeld van mij.
  maandag 18 mei 2009 @ 18:49:48 #167
170945 smoekie
individualist
pi_69159656
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:46 schreef LENUS het volgende:

[..]

Zo'n haatbaard heeft in de moslimgemeenschap veel aanzien, zijn boodschap is daarom gevaarlijk. Vergelijkbaar met de paus die ook veel invloed heeft op achterlijke mensen in onder andere Afrika.
psies
pi_69159718
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:48 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Daarom loopt er ook een rechtszaak tegen Wilders.
Het is veelzeggend dat dergelijke rechtszaken niet tegen de Yassin's van deze wereld worden aangespannen.
pi_69159721
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:43 schreef LENUS het volgende:

[..]

Google even op de naam van meneer haatbaard. Is niet bepaald iemand die vrede komt brengen. Ter vergeiljking, het is ook onzinnig om met Adolf Hitler in discussie te gaan waarom hij nu zo'n hekel aan joden heeft (mocht hij nog geleefd hebben). Sommige mensen moet je negeren.
Misschien moet je wat minder googelen en wat meer nadenken. Het staat Wilders vrij om te debatteren met wie hij wil maar stel je eens voor dat een moslimorganisatie zou zeggen: we willen niet met die man in debat omdat we hem te radicaal vinden dan werden er morgen kamervragen gesteld, de subsidie moet weg enz. enz. Het is allemaal zo overduidelijk hypocriet en met 2 maten dat het ongelooflijk is dat sommigen dat niet willen zien. Jou vergeef ik het, jij bent verblind

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 19-05-2009 09:10:08 (op de man = onnodig) ]
pi_69159732
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:46 schreef LENUS het volgende:

[..]

Haatperoxide heeft anders 9 zetels in de Tweede Kamer en 30 in de peilingen, ik durf te wedden dat dat in aantallen meer zijn dan de aanhangers van die imam in Nederland.

Maar blijf lekker de struisvogel spelen, kop in het zand, niks aan de hand.
pi_69159745
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:47 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dan wil je Wilders monddood maken?
pi_69159749
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:52 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het is veelzeggend dat dergelijke rechtszaken niet tegen de Yassin's van deze wereld worden aangespannen.
Nee, dat is het niet. Yassin is ons probleem niet, die houdt zijn verhaal en vertrekt, wij zitten opgescheept met haatperoxide.
pi_69159832
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan wil je Wilders monddood maken?
Die zaait wat mij betreft geen haat. Hij roept domme dingen, dat zeker. Maar een haatzaaier? Nee.
pi_69159884
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:53 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Yassin is ons probleem niet, die houdt zijn verhaal en vertrekt, wij zitten opgescheept met haatperoxide.
Wilders verliest zijn bestaansrecht als politicus zodra gematigde moslims voor de verandering eindelijk eens opstaan en ondubbelzinnig afrekenen met intolerantie vanuit hun geloof. En niet, zoals nu, zeggen dat het niet hun probleem is dat sommige 'broeders' het Westen haten.
pi_69159923
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:53 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wij???????????? Tering zeg, spreek voor jezelf zeg

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 19-05-2009 09:10:33 ]
pi_69159959
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:56 schreef cultheld het volgende:

[..]

Die zaait wat mij betreft geen haat. Hij roept domme dingen, dat zeker. Maar een haatzaaier? Nee.
Tja, dan hebben we een probleem. Want dat is altijd een subjectieve benadering. Anderen zullen de imam weer geen haat vinden zaaien. Ik denk dat als je voor vrijheid van meningsuiting bent, je geen onderscheid zou moeten maken.
pi_69159994
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:56 schreef cultheld het volgende:

[..]

quote:
In de derde plaats heeft het hof de vraag beantwoord of strafvervolging van Wilders vanwege zijn uitlatingen in de Nederlandse situatie wenselijk zou zijn (de opportuniteitsvraag). Volgens het hof is het haatzaaien in een democratische rechtsorde dermate ernstig dat een algemeen belang aanwezig is om in het maatschappelijk debat een duidelijke grens te trekken.

(...)

Het hof maakt echter een uitzondering voor beledigende uitlatingen waarin een relatie met het nazisme wordt gelegd (door onder meer de Koran met ”Mein Kampf” te vergelijken). Dit vindt het hof dermate beledigend voor de bevolkingsgroep van moslimgelovigen dat een algemeen belang aanwezig wordt geacht om Wilders daarvoor te vervolgen.

Het hof komt tot de conclusie dat de wijze waarop het maatschappelijk debat verloopt over controversiële kwesties, zoals de immigratie- en integratiepolitiek, weliswaar in principe niet tot het terrein van het recht behoort, maar dat dit anders wordt als fundamentele grenzen worden overschreden. Dan komt ook het strafrecht in beeld.
Alhoewel het hof alleen heeft besloten tot vervolging van Wilders, heeft het wel enkele aanwijzingen gegeven over dat Wilders grenzen overschreden heeft. De echte, inhoudelijke behandeling volgt nog.

http://www.rechtspraak.nl(...)id+Geert+Wilders.htm
  maandag 18 mei 2009 @ 19:01:52 #178
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_69160011
quote:

[..]

zo te horen ben jij niet op de hoogte van die imam. anders had je deze poep niet gepost.
pi_69160055
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, dan hebben we een probleem. Want dat is altijd een subjectieve benadering. Anderen zullen de imam weer geen haat vinden zaaien. Ik denk dat als je voor vrijheid van meningsuiting bent, je geen onderscheid zou moeten maken.
Ik heb Wilders nog niet één keer horen oproepen tot het vernietigen of onheus bejegenen van moslims. Jij meet overduidelijk met twee maten: een imam (en nee, ik doel in dit geval niet op Yassin) die schreeuwt dat homo's head-first van de daken moeten worden gegooid komt er bij jou mee weg, en Wilders die zegt dat de Koran met 'Mein Kampf' te vergelijken is, zaait haat.
pi_69160236
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:01 schreef Meh7 het volgende:

[..]

[..]

Alhoewel het hof alleen heeft besloten tot vervolging van Wilders, heeft het wel enkele aanwijzingen gegeven over dat Wilders grenzen overschreden heeft. De echte, inhoudelijke behandeling volgt nog.

http://www.rechtspraak.nl(...)id+Geert+Wilders.htm
Dat zegt vooral veel over het hof. Mein Kampf staat niet gelijk aan het nazisme (het is er wel een belangrijk onderdeel van) en toch meent een clubje rechtenmannetjes dat dit ronduit beledigend is voor 'een hele groep moslims' omdat hun religie met het nazisme wordt vergeleken. Wat is de volgende stap: Winston Churchill postuum vervolgen?
pi_69160291
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien moet jij eens stoppen met persoonlijke nonsens te posten.
Nee hoor, ik volg de discussie. Jij zegt irl dat je de boel lekker een beetje opstookt hier, dat je Wilders achterlijk vindt maar het leuk vindt om de moslims een beetje op te stoken en hier te rellen. En dat ga je dan hier weer ontkennen
pi_69160317
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:03 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik heb Wilders nog niet één keer horen oproepen tot het vernietigen of onheus bejegenen van moslims. Jij meet overduidelijk met twee maten: een imam (en nee, ik doel in dit geval niet op Yassin) die schreeuwt dat homo's head-first van de daken moeten worden gegooid komt er bij jou mee weg, en Wilders die zegt dat de Koran met 'Mein Kampf' te vergelijken is, zaait haat.
Ze zaaien beide haat en ze hebben beide het recht om dingen te zeggen. Het is raar dat jij in dit geval met 2 maten meet, dat snap ik niet.
pi_69160408
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze zaaien beide haat en ze hebben beide het recht om dingen te zeggen. Het is raar dat jij in dit geval met 2 maten meet, dat snap ik niet.
Ik vind een vergelijking tussen de Koran als symbool van de ideologische islam en 'Mein Kampf' niet direct een vorm van haatzaaiïng. Winston Churchill heeft die vergelijking ook gemaakt en is door niemand vervolgd. Interessanter vind ik de vraag of de argumentatie zo'n vergelijking legitimeert. Maar geen journalist of columnist stelt die vraag überhaupt: alsof het heel eng is om überhaupt aan zo'n mogelijkheid te dénken.
pi_69160499
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:15 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik vind een vergelijking tussen de Koran als symbool van de ideologische islam en 'Mein Kampf' niet direct een vorm van haatzaaiïng. Winston Churchill heeft die vergelijking ook gemaakt en is door niemand vervolgd. Interessanter vind ik de vraag of de argumentatie zo'n vergelijking legitimeert. Maar geen journalist of columnist stelt die vraag überhaupt: alsof het heel eng is om überhaupt aan zo'n mogelijkheid te dénken.
Wilders wordt niet vervolgd voor één uitspraak, maar voor tientallen, als ik het niet mis heb bevat de aanklacht ongeveer honderd uitspraken.
pi_69161024
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:18 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wilders wordt niet vervolgd voor één uitspraak, maar voor tientallen, als ik het niet mis heb bevat de aanklacht ongeveer honderd uitspraken.
Maar dit is wel de belangrijkste. Ik kan me herinneren dat ik een aantal uitspraken las die ik tamelijk aanstootgevend vond en mochten die uitspraken grensoverschrijdend zijn, dan vind ik dat Wilders daar z'n verontschuldigingen voor moet aanbieden, maar ook de kans moet krijgen om die opmerkingen te nuanceren danwel te rectificeren.
  maandag 18 mei 2009 @ 19:43:47 #186
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_69161376
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, ik volg de discussie. Jij zegt irl dat je de boel lekker een beetje opstookt hier, dat je Wilders achterlijk vindt maar het leuk vindt om de moslims een beetje op te stoken en hier te rellen. En dat ga je dan hier weer ontkennen
jij leest je pm's slecht. en nee, dat hoeven we niet en plein public uit te vechten. als jij denkt dat ik een spelletje speel, prima. mijn geloofwaardigheid is toch al nihil op fok!

dusse, laten we maar weer eens ontopic gaan.
pi_69163074
quote:
Dat zelfde geld voor dhr Wilders. Geen enkele politieke partij wil met hem in zee gaan en bepaalde landen komt hij niet eens meer in.
Misschien kunnen ze wel iets van elkaar leren?
  maandag 18 mei 2009 @ 20:23:58 #188
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_69163217
quote:
Op maandag 18 mei 2009 20:21 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Dat zelfde geld voor dhr Wilders. Geen enkele politieke partij wil met hem in zee gaan en bepaalde landen komt hij niet eens meer in.
Misschien kunnen ze wel iets van elkaar leren?
kan je nog meer overeenkomsten vinden? haardracht bijvoorbeeld.
pi_69163273
quote:
Op maandag 18 mei 2009 20:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kan je nog meer overeenkomsten vinden? haardracht bijvoorbeeld.
Huh
pi_69177476
quote:

[..]

pi_69178210
Ik vind eerlijk gezegd dat niet alleen Wilders er goed aan had gedaan op deze uitnodiging in te gaan, maar dat ook mensen als Pechtold, Halsema, Rutte of Aboutaleb op dergelijke bijeenkomsten zouden moeten verschijnen. Iemand moet een weerwoord bieden tegen salafisme en sharia, daar is zo'n bijeenkomst een mooie gelegenheid voor. Dat ontkennen is de verzuiling nieuw leven inblazen. Op dezelfde wijze moet men met gereformeerden in discussie blijven gaan.
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_69178430
Ook vind ik het naïef als mensen denken dat de islam "vanzelf wel zal moderniseren". Orthodoxe islam lijkt prima te kunnen gedijen in deze maatschappij en dit dient met een hoop discussie aangepakt te worden. Een leegloop der moskeeën, zoals met de kerken in de jaren zestig en zeventig, zal niet zomaar plaatsvinden. Andere tijden, andere mensen, andere oplossingen. Er ligt hier dus een actieve taak voor verdedigers van een seculiere politieke orde, dus ook voor andere politici dan Wilders.
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_69178583
Tenslotte doet men er geen goed aan Wilders' aanhangers weg te zetten als "xenofoben" of als "mensen die moeten wennen aan een nieuwe tijd van globalisering". Er is wel degelijk een sentiment onder velen van hen (het is een behoorlijk gevarieerde groep) dat serieus genomen dient te worden: namelijk de angst voor en weerzin tegen het SGP-achtige karakter van een groot deel van de moslims. Door telkens vooral Wilders en zijn aanhang te benoemen als "het probleem" voelen deze mensen zich terecht niet serieus genomen en lijkt het alsof de rest van de samenleving tegen hen is.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 11:19:21 #194
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_69182796
quote:
Als je normale en serieuze reacties wil, moet je eens beginnen met ophouden Nederlanders te generaliseren tot "De Nederlanders". Het overgrote deel van Nederland neemt Wilders absoluut niet serieus.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  dinsdag 19 mei 2009 @ 12:10:35 #195
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69184490
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 09:00 schreef lightbearer het volgende:
Tenslotte doet men er geen goed aan Wilders' aanhangers weg te zetten als "xenofoben" of als "mensen die moeten wennen aan een nieuwe tijd van globalisering". Er is wel degelijk een sentiment onder velen van hen (het is een behoorlijk gevarieerde groep) dat serieus genomen dient te worden: namelijk de angst voor en weerzin tegen het SGP-achtige karakter van een groot deel van de moslims. Door telkens vooral Wilders en zijn aanhang te benoemen als "het probleem" voelen deze mensen zich terecht niet serieus genomen en lijkt het alsof de rest van de samenleving tegen hen is.
Het is een denkfout om wildersstemmers als xenofoben weg te zetten idd. Met de overgrote meerderheid van de immigranten heb ik als stemmer geen problemen. Zij maken zich nuttig en veroorzaken over het algemeen weinig tot geen problemen. Onaangepast tuig met alleen maar haat voor Nederland, dient snel verwijderd te worden uit de samenleving.
  Moderator dinsdag 19 mei 2009 @ 12:23:43 #196
8781 crew  Frutsel
pi_69184868
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 11:19 schreef Catbert het volgende:

[..]

Als je normale en serieuze reacties wil, moet je eens beginnen met ophouden Nederlanders te generaliseren tot "De Nederlanders". Het overgrote deel van Nederland neemt Wilders absoluut niet serieus.
Als Wilders 25-30 zetels of meer krijgt, dan bereikt hij net dat wat hij niet wil joh
Niemand wil immers met hem regeren, over rechts valt er dan geen kamermeerderheid te behalen. Dus moet het CDA wel weer over links Ik zie Wilders niet inbinden om te mogen regeren en ik zie het CDA zichzelf niet zodanig verloochenen door met Wilders te gaan regeren, ondanks felle protesten en opmerkingen van nu dat ze dat niet zullen doen.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 12:30:19 #197
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69185091
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 12:23 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Als Wilders 25-30 zetels of meer krijgt, dan bereikt hij net dat wat hij niet wil joh
Niemand wil immers met hem regeren, over rechts valt er dan geen kamermeerderheid te behalen. Dus moet het CDA wel weer over links Ik zie Wilders niet inbinden om te mogen regeren en ik zie het CDA zichzelf niet zodanig verloochenen door met Wilders te gaan regeren, ondanks felle protesten en opmerkingen van nu dat ze dat niet zullen doen.
Wishfull thinking denk ik. Want het CDA bewijst al jaren alles te willen opofferen om het pluche te behouden. Vooral met Balkenende aan het stuur.
pi_69185404
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 12:30 schreef LENUS het volgende:

[..]

Wishfull thinking denk ik. Want het CDA bewijst al jaren alles te willen opofferen om het pluche te behouden. Vooral met Balkenende aan het stuur.
Die heeft nog een trauma van de LPF, dat moet je niet vergeten.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 12:46:44 #199
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69185646
Het blijft alleen zo apart dat Wilders de discussie met álle moslims uit de weg blijft gaan. Er zijn zat voorbeelden van Moslims die het echt niet slecht met Nederland voor hebben.

Omdat er hooligans zijn moet je ook maar voetbal gaan verbieden?
Omdat er een aantal mensen zijn die NS-personeel mishandelen moet je mensen maar verbieden met het openbaar vervoer te reizen?

Het lijkt me duidelijk dat mensen die van oorsprong niet uit Nederland komen en het hier niet naar hun zin hebben (lees: haat zaaien) opzouten naar een plek waar ze het wel naar hun zin hebben, in plaats van dat ze het sociale stelsel uitbuiten.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 12:49:53 #200
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69185749
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 12:10 schreef LENUS het volgende:

[..]

Het is een denkfout om wildersstemmers als xenofoben weg te zetten idd. Met de overgrote meerderheid van de immigranten heb ik als stemmer geen problemen. Zij maken zich nuttig en veroorzaken over het algemeen weinig tot geen problemen. Onaangepast tuig met alleen maar haat voor Nederland, dient snel verwijderd te worden uit de samenleving.
Precies.

En dan nog. De herrie die ontstaat door 'nieuwe Nederlandse' jongeren (onaangepast tuig) wordt vaak eerder veroorzaakt doordat de ouders wat onhandiger en wat lakser in het opvoeden zijn dan dat er daadwerkelijk moedwillig op aangestuurd wordt.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 14:53:11 #201
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_69189793
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 12:46 schreef wallofdolls het volgende:
Het blijft alleen zo apart dat Wilders de discussie met álle moslims uit de weg blijft gaan. Er zijn zat voorbeelden van Moslims die het echt niet slecht met Nederland voor hebben.
wie zegt dat dat zo is? hij zal vast genoeg moslims spreken.
pi_69189902
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 14:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Denk je? Dat lijkt me stug eigenlijk. Hoe kom je daarbij?
  dinsdag 19 mei 2009 @ 15:22:51 #203
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_69190720
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 14:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Denk je? Dat lijkt me stug eigenlijk. Hoe kom je daarbij?
omdat hij ook spreekuur heeft.
pi_69193997
jaja mooi fabeltje met dat "onaangepast" tuig. juist zeer aangepast alleen niet aan het ideaalbeeld dat velen hebben. vergelijk het eens met de eerste generatie zou ik zeggen die echt nog tot hun 18e of 25e in marokko woonden en opgroeiden. deze jeugd van nu is hier opgegroeid en zeer nederlands, de ik-doe-wat-ik-wil mentaliteit, schijt aan anderen, schijt aan de overheid en alles wat met gezag heeft te maken, trek je je muil open dan moet je opt*fen, alles voor doekoes en mooie pattas en smatjes hosselen etc.
Zeer Nederlands hoor, een trend die je veel breder door kan trekken namelijk in de samenleving.
X
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:00:28 #205
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69194309
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:52 schreef Alulu het volgende:
jaja mooi fabeltje met dat "onaangepast" tuig. juist zeer aangepast alleen niet aan het ideaalbeeld dat velen hebben. vergelijk het eens met de eerste generatie zou ik zeggen die echt nog tot hun 18e of 25e in marokko woonden en opgroeiden. deze jeugd van nu is hier opgegroeid en zeer nederlands, de ik-doe-wat-ik-wil mentaliteit, schijt aan anderen, schijt aan de overheid en alles wat met gezag heeft te maken, trek je je muil open dan moet je opt*fen, alles voor doekoes en mooie pattas en smatjes hosselen etc.
Zeer Nederlands hoor, een trend die je veel breder door kan trekken namelijk in de samenleving.
Ja heel Nederlands om vrouwen te ronselen voor prostitutie, drugsdealen, mensen op straat bedreigen, in elkaar slaan, tasjes roven e.d.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:01:58 #206
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69194379
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 14:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Jajaja, hij wil al niet eens met zijn collega-politici praten als ie ook maar enigszins een puntje van gelijk dreigt te verliezen
pi_69194409
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:00 schreef LENUS het volgende:

[..]

Ja heel Nederlands om vrouwen te ronselen voor prostitutie, drugsdealen, mensen op straat bedreigen, in elkaar slaan, tasjes roven e.d.
Heb je het nu over de VOC mentaliteit?
pi_69194443
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:10 schreef Meki het volgende:

[..]

Een haatbaard pardon ? Waar is jou fatsoen gebleven ??.
Je hebt niks in te brengen dus ga je je maar on fatsoen reageren ?
Zijn punt was dat je eerder zou vallen over termen als 'haatbaard' dan over 'haatpruik/kuif/whatever'. Helaas voor jou geef je hem hierbij nog gelijk ook.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:06:08 #209
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69194541
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:02 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Heb je het nu over de VOC mentaliteit?
Kerel, waarom iets van eeuwen terug erbij halen? Dit is de realiteit van 2009 in de grote steden.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:10:55 #210
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_69194707
Ach, niemand met een beetje verstand zou met zo'n persoon in discussie gaan, een persoon zo overtuigd van z'n eigen gelijk en dat de rest die hem niet geloofd maar uit de weg moet.

Ik kan Dhr. Wilders geen ongelijk geven om voor een discussie met deze persoon te weigeren, publieksfunctie of niet.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_69194808
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:06 schreef LENUS het volgende:

[..]

Kerel, waarom iets van eeuwen terug erbij halen? Dit is de realiteit van 2009 in de grote steden.
Jij bent anders ook lekker aan het shoppen, alsof criminaliteit inherent is aan bepaalde culturen.
pi_69196444
Laatst was er bij P&W een Marokkaanse vrouw die e.e.a. vertelde over hoe in de eind jaren 70 de basis is gelegd voor de huidige problematiek. Zo zijn het niet de Moslims , maar was het toen de staat die de moskeeen belangrijk heeft gemaakt.
Meisjes die eigenlijk naar school wilden kregen het advies om dit vooral niet te doen. Ze konden beter bij moeder thuis huishoudelijke taken verrichten dan naar school gaan. De leerplichtambtenaar kneep wel een oogje toe in die gevallen.
De generatie meisjes van toen zijn de moeders van nu. Spreken niet of nauwelijks Nederlands en deelnemen aan de maatschappij dmv arbeid of andere zaken vinden niet of nauwelijks plaats. Met het beeld dat zij van de wereld hebben voeden ze hun eigen kinderen weer op.

Et voila , een groot maatschappelijk probleem is geboren.

(ze heeft ook een boek geschreven waar ik de titel helaas niet ken)
pi_69196504
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:00 schreef LENUS het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad heel Nederlands. Hebben allochtonen daar het patent op ofzo?
pi_69196841
quote:
Een datingsite die op een specifieke groep gericht is. Ongelofelijk.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:16:46 #216
256436 Whiskey_Tango
pi_69196901
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:15 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Een datingsite die op een specifieke groep gericht is. Ongelofelijk.
Discriminatie zeg ik je!
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:17:47 #217
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69196933
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:02 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Laatst was er bij P&W een Marokkaanse vrouw die e.e.a. vertelde over hoe in de eind jaren 70 de basis is gelegd voor de huidige problematiek. Zo zijn het niet de Moslims , maar was het toen de staat die de moskeeen belangrijk heeft gemaakt.
Meisjes die eigenlijk naar school wilden kregen het advies om dit vooral niet te doen. Ze konden beter bij moeder thuis huishoudelijke taken verrichten dan naar school gaan. De leerplichtambtenaar kneep wel een oogje toe in die gevallen.
De generatie meisjes van toen zijn de moeders van nu. Spreken niet of nauwelijks Nederlands en deelnemen aan de maatschappij dmv arbeid of andere zaken vinden niet of nauwelijks plaats. Met het beeld dat zij van de wereld hebben voeden ze hun eigen kinderen weer op.

Et voila , een groot maatschappelijk probleem is geboren.

(ze heeft ook een boek geschreven waar ik de titel helaas niet ken)
Ja ze hebben het zo ontzettend moeilijk, wat erg eigenlijk he. Ze zijn eigenlijk slachtoffer
pi_69197012
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:17 schreef LENUS het volgende:

[..]

Ja ze hebben het zo ontzettend moeilijk, wat erg eigenlijk he. Ze zijn eigenlijk slachtoffer
Klopt
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:38:01 #219
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69197629
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:20 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Klopt
Voeg de daad bij het woord en begin en neem een paar van bontkraagslachtoffers in je huis op zou ik zeggen.
pi_69197883
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:38 schreef LENUS het volgende:

[..]

Voeg de daad bij het woord en begin en neem een paar van bontkraagslachtoffers in je huis op zou ik zeggen.
Voor jou bestaat er maar een groep Marokkanen. Vervelende jochies met petjes en bontkragen . Dat het merendeel wél functioneert hoor ik je niet over.
Je bent vast een verbeten man, die een hoop tegenslagen in het leven te verwerken hebt gekregen, en daar moet natuurlijk iemand voor boeten. Je ex vrouw is ongeschikt want die is inmiddels alweer jaren gelukkig met een niet-verbeten man.

Je leven zuigt. En maar (sc)huilen achter ome Geert's brede schouders. Ga iets doen dude. Iets positiefs, niet dat jammeren achter je pc. De Moslims zijn niet schuldig aan jouw problemen racistisch uilskuiken.
pi_69197999
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:45 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Voor jou bestaat er maar een groep Marokkanen. Vervelende jochies met petjes en bontkragen . Dat het merendeel wél functioneert hoor ik je niet over.
Je bent vast een verbeten man, die een hoop tegenslagen in het leven te verwerken hebt gekregen, en daar moet natuurlijk iemand voor boeten. Je ex vrouw is ongeschikt want die is inmiddels alweer jaren gelukkig met een niet-verbeten man.

Je leven zuigt. En maar (sc)huilen achter ome Geert's brede schouders. Ga iets doen dude. Iets positiefs, niet dat jammeren achter je pc. De Moslims zijn niet schuldig aan jouw problemen racistisch uilskuiken.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:48:35 #222
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69198020
quote:

[..]

haha, altijd leuk. Als je een andere mening hebt dan de geplaveide linkse doctrine, ben je dom, mislukt en verzuurd. Hoe simpel kun je zijn.
pi_69198104
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:48 schreef LENUS het volgende:

[..]

haha, altijd leuk. Als je een andere mening hebt dan de geplaveide linkse doctrine, ben je dom, mislukt en verzuurd. Hoe simpel kun je zijn.
Over het algemeen klopt het wel natuurlijk. Je bent een verbeten mislukkeling toch?
Waarom anders die boosheid, die discriminatie, die woede, die vooroordelen en dat racisme?
pi_69198190
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:48 schreef LENUS het volgende:

[..]

En alle Marokkanen dragen bontkraagjes en zijn recidiverende straatterroristjes. Juist ja .... Over simpel gesproken

Trouwens wat rijmt er ookalweer op ENIUS..........?

Juist ja . Je bent een ontzettende lul
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:54:17 #225
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69198245
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Over het algemeen klopt het wel natuurlijk. Je bent een verbeten mislukkeling toch?
Waarom anders die boosheid, die discriminatie, die woede, die vooroordelen en dat racisme?
Zodra de argumenten zijn opgedroogd komen de beledigingen. Ik had niet anders verwacht van je.
pi_69198260
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:54 schreef LENUS het volgende:

[..]

Zodra de argumenten zijn opgedroogd komen de beledigingen. Ik had niet anders verwacht van je.
Jij bent het hele topic al aan het beledigen, dat vergeet je voor het gemak maar even.
pi_69198284
Dit topic krijgt zo wel een leuke wending .
pi_69198288
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:54 schreef LENUS het volgende:

[..]

De argumenten geef je zelf ei. Of lees je niet wat je typt alvorens je op "invoeren" ramt?
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:55:45 #229
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_69198293
Old en Wise
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:55:53 #230
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_69198300
quote:

[..]

dinsdag 19 mei 2009 @ 18:56:36 #231
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69198328
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:52 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

En alle Marokkanen dragen bontkraagjes en zijn recidiverende straatterroristjes. Juist ja .... Over simpel gesproken

Trouwens wat rijmt er ookalweer op ENIUS..........?

Juist ja . Je bent een ontzettende lul
Haha, wat een figuren hier. En maar beledigen en schelden.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:58:15 #232
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69198389
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij bent het hele topic al aan het beledigen, dat vergeet je voor het gemak maar even.
jij beledigt mij door feiten te ontkennen. Vervolgens benoem ik die feiten en begin jij als een klein kind te schelden. En jij bent nog journalist ook
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:59:40 #233
236109 Machiavelli.
er is geen betere!
pi_69198451
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:56 schreef LENUS het volgende:

[..]

Ze houden hier waarschijnlijk niet van mensen die complete bevolkingsgroepen over één kant scheren. Maar ach, als jij denkt dat elke Marrokkaan, Turk of welke Arabier dan ook een 16-jarig, opgefokt kereltje met een bontkraag is, wat heeft het dan nog voor zin om in discussie te gaan? Op andere gedachten wordt je toch niet gebracht.

Ohja, ik ben niet links.
De waarheid is slechts een illusie, opgewekt door een gebrek aan alcohol.
pi_69198488
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:58 schreef LENUS het volgende:

[..]

jij beledigt mij door feiten te ontkennen. Vervolgens benoem ik die feiten en begin jij als een klein kind te schelden. En jij bent nog journalist ook
De feiten? Je blaat een beetje in het rond. Hoe word je eigenlijk racist, is dat bij de geboorte of ben je inderdaad gescheiden en daardoor gefrustreerd? Of afgewezen door een allochtoonse vrouw?
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:00:54 #235
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69198504
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:55 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

De argumenten geef je zelf ei. Of lees je niet wat je typt alvorens je op "invoeren" ramt?
Als je ophoudt met huilen wil ik misschien wel antwoord geven.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:02:23 #236
256436 Whiskey_Tango
pi_69198543
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:59 schreef Machiavelli. het volgende:

[..]

Ze houden hier waarschijnlijk niet van mensen die complete bevolkingsgroepen over één kant scheren. Maar ach, als jij denkt dat elke Marrokkaan, Turk of welke Arabier dan ook een 16-jarig, opgefokt kereltje met een bontkraag is, wat heeft het dan nog voor zin om in discussie te gaan? Op andere gedachten wordt je toch niet gebracht.

Ohja, ik ben niet links.
Ag je hebt vast ook nog wel wat bankzitters, haatbaarden en vermeende terroristen
- W. Churchill
pi_69198573
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:56 schreef LENUS het volgende:

[..]

Je snapt het niet hé? Als jij nu naar buiten gaat en mensen (ongeacht hun etnische afkomst) gaat beledigen, wat zou er dan denk je gebeuren? Zeggen ze ey thx voor de tips man , hier ga ik iets mee doen Óf denk je dat je flink tikken gaat incasseren?

Zo is het hier ook. Je kunt mensen best beledigen en discrimineren , maar verwacht dan geen respect van diezelfde mensen terug.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:06:44 #238
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69198664
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:03 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Je snapt het niet hé? Als jij nu naar buiten gaat en mensen (ongeacht hun etnische afkomst) gaat beledigen, wat zou er dan denk je gebeuren? Zeggen ze ey thx voor de tips man , hier ga ik iets mee doen Óf denk je dat je flink tikken gaat incasseren?

Zo is het hier ook. Je kunt mensen best beledigen en discrimineren , maar verwacht dan geen respect van diezelfde mensen terug.
Je laat je echt kennen, je zit als een klein kind je mekkeren.
pi_69198670
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:00 schreef LENUS het volgende:

[..]

Als je ophoudt met huilen wil ik misschien wel antwoord geven.
Ik ben helemaal niet meer geinteresseerd in jouw drogredenen. Eerst sla je populistische ractische taal uit en ben je ronduit beledigend bezig , en nu moet ik opeens naar je luisteren?

No way gast ,serieus je bekijkt het maar
pi_69198758
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:06 schreef LENUS het volgende:

[..]

Je laat je echt kennen, je zit als een klein kind je mekkeren.
Je weet het van kinderen hé.... Over de waarheid spreken.

Dan serieus liever dat, dan een verbeten man in een ontwrichte leefomgeving die racistische taal uitkraamt omdat die zelf doodongelukkig is.
pi_69198784
Newyorkuni22 heeft gelijk. Het wordt dat dit soort racisten inbinden of wegblijven, dan kan FOK! weer een echt discussieplatform worden.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:11:02 #242
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69198850
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:09 schreef SCH het volgende:
Newyorkuni22 heeft gelijk. Het wordt dat dit soort racisten inbinden of wegblijven, dan kan FOK! weer een echt discussieplatform worden.
Ja iedereen die het met mij eens is heeft gelijk en is een goed mens. Iedereen die het niet met mij eens is, heeft ongelijk en is een slecht mens.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:12:02 #243
256436 Whiskey_Tango
pi_69198896
Niemand heeft gelijk omdat 't allemaal gebaseerd is op persoonlijke ervaring en meningen
- W. Churchill
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:13:36 #244
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69198949
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:09 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Je weet het van kinderen hé.... Over de waarheid spreken.
Dan serieus liever dat, dan een verbeten man in een ontwrichte leefomgeving die racistische taal uitkraamt omdat die zelf doodongelukkig is.
Je hebt helemaal gelijk man, laten we kinderen in de tweede kamer stoppen, ze spreken toch alleen maar de waarheid.
pi_69198966
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:11 schreef LENUS het volgende:

[..]

Ja iedereen die het met mij eens is heeft gelijk en is een goed mens. Iedereen die het niet met mij eens is, heeft ongelijk en is een slecht mens.
Nee, dat is onzin. Maar er is wel een grens, en die overschrijd jij.
pi_69198979
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:11 schreef LENUS het volgende:

[..]

Niet waar, als je een andere mening hebt prima. Maar dan graag een discussie over de inhoud en dus niet in elke post 3 racistische opmerkingen zetten. (Iets dat jij structureel in elk topic over Marokkanen wel doet)
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:14:26 #247
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69198986
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat is onzin. Maar er is wel een grens, en die overschrijd jij.
Laat me raden, die grens bepaal jij
pi_69199101
Trouwens misschien iets voor de modjes, racisten gewoon te bannen? Ferme taal en rechtse uitspraken moeten mogelijk blijven natuurlijk , net als uiterst linkse aanhangers die fel tegen alle ideeen van Wilders zijn, maar dat dat gediscrimineer een keer aangepakt gaat worden? Zou volgens mij voor de kwaliteit op Fok! geen slechte zaak zijn.....
pi_69199117
Kom op Lenus, iemand post een hele uitgebreide en goed onderbouwde post over de historie en hoe het wellicht zo gekomen is en alles wat jij weet te zeggen is een oneliner: "oh ja, ze zijn slachtoffers'. Vind je het heel gek dat je irritatie oproept en niet al te serieus wordt genomen. Heeft niet te maken met de aard van je mening maar met de manier waarop je reageert en 'discussieert'.
pi_69199405
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:20 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Klopt

Die vrouwen hebben inderdaad niet de juiste omstandigheden meegehad, maar ze hebben er ook nooit wat van willen maken. Een beetje vergelijkbaar met dat gejank van onze autochtone bijstandsvrouwen. Waarom geldt voor deze mensen eigenlijk niet work first? Onversneden racisme van de met een koloniale mentaliteit gezegende linksche Gutmenschen.
pi_69199626
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Die vrouwen hebben inderdaad niet de juiste omstandigheden meegehad, maar ze hebben er ook nooit wat van willen maken. Een beetje vergelijkbaar met dat gejank van onze autochtone bijstandsvrouwen. Waarom geldt voor deze mensen eigenlijk niet work first? Onversneden racisme van de met een koloniale mentaliteit gezegende linksche Gutmenschen.
Dit is wel heel simpel en kort door de bocht. Hoe weet je dat ze er niks van wilden maken. Hoe weet je dat dat ook voor alle bijstandsmoeders geldt. Toevallig ken ik er 1 waarvoor dat absoluut niet geldt, maar dan moet je wel openstaan voor het levensverhaal, voor de omstandigheden. Het is zo gemakkelijk om te zeggen dat andere mensen lui zijn en niet willen, er zitten altijd van die mensen bij maar voor de meeste is het verhaal dat gepost wordt waarschijnlijk redelijk van toepassing.
pi_69199728
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit is wel heel simpel en kort door de bocht. Hoe weet je dat ze er niks van wilden maken. Hoe weet je dat dat ook voor alle bijstandsmoeders geldt. Toevallig ken ik er 1 waarvoor dat absoluut niet geldt, maar dan moet je wel openstaan voor het levensverhaal, voor de omstandigheden. Het is zo gemakkelijk om te zeggen dat andere mensen lui zijn en niet willen, er zitten altijd van die mensen bij maar voor de meeste is het verhaal dat gepost wordt waarschijnlijk redelijk van toepassing.
Je hebt inderdaad ook mensen die blijven proberen, en waar het dan nog niets wordt. Dat is echter een hele kleine groep. De meesten bakken er gewoon door eigen schuld niks van (en ja, daar kunnen ze ook niet altijd alles aan doen (want is het je eigen schuld dat je een achterlijke bent?), maar om dat nu op de overheid af te schuiven...).
pi_69201466
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:33 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad ook mensen die blijven proberen, en waar het dan nog niets wordt. Dat is echter een hele kleine groep. De meesten bakken er gewoon door eigen schuld niks van (en ja, daar kunnen ze ook niet altijd alles aan doen (want is het je eigen schuld dat je een achterlijke bent?), maar om dat nu op de overheid af te schuiven...).
"De meeste mensen " , "een hele kleine groep" "kunnen ze niets aan doen" , "je eigen schuld dat je een achterlijke bent"
Wat is dit voor proletarisch gebazel?

De overheid is de hoofdverantwoordelijke in deze zaak . punt.
pi_69201613
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:21 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

"De meeste mensen " , "een hele kleine groep" "kunnen ze niets aan doen" , "je eigen schuld dat je een achterlijke bent"
Wat is dit voor proletarisch gebazel?

Je bent dus een linkse. Dan zijn we uitgediscussieerd.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 20:31:27 #255
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_69201873
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:21 schreef Newyorkuni22 het volgende:

De goede bedoelingen van het multiculturalisme ten spijt stond dit maakbaarheidsideaal te ver af van de realiteit.
Een deel van het electoraat zal de overheid, als in de politieke macht, hierop afrekenen.
pi_69202173
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De goede bedoelingen van het multiculturalisme ten spijt stond dit maakbaarheidsideaal te ver af van de realiteit.
Een deel van het electoraat zal de overheid, als in de politieke macht, hierop afrekenen.
Wat is multicultularisme nou weer? De multiculture samenleving is gewoon een feit en is helemaal geen ideaal maar een gegeven.
pi_69202193
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:24 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je bent dus een linkse. Dan zijn we uitgediscussieerd.
pi_69202573
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Oplossing van de staat verwachten (wat niet kan!). Rechtsen verwachten de oplossing van de mensen zelf.
pi_69203158
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:47 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Oplossing van de staat verwachten (wat niet kan!). Rechtsen verwachten de oplossing van de mensen zelf.
Dat is niet mijn ervaring. Linkse mensen zijn vaak veel actiever en rechtse mensen mopperen en geven de overheid de schuld van alles .
pi_69203239
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:47 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Gast dat domme links rechts gelul allemaal van jou begint wat storend te worden. Er is helemaal nog nooit een links kabinet geweest dus waar de neuk heb je het over dat het "de schuld is van de linksen"

De burger betaalt belasting , van dat geld moet de Nederlandse Overheid zo u wilt ( dus NIET de linkse of de rechtse kliek) als geheel de veiligheid en de orde waarborgen. Het feit dat de overheid te laf is om écht in te grijpen aangaande een paar straatterroristen zegt voldoende over de daadkracht van dezelfde regering.

Ze buitelen over elkaar heen als er ingegrepen moet worden en zijn dus totaal ongeschikt om dit land te besturen en waar nodig in te grijpen.
Alleen de overheid kan ageren op bepaalde zaken. Financieel , bijvoorbeeld het constant afgeven van uitkeringen aan mensen die daar 3 zwarte banen naast hebben en eigenlijk in eerst instantie al geen recht op hadden Op de straten ja, dus tuig (ongeacht afkomst) aanpakken en niet erbij staan kijken en vervolgens niets doen.

Als een Marokkaan mijn auto jat ja , dan jat één Marokkaan mijn auto. Dus niet alle Marokkanen. Zelfde in Lloret de Mar , daar hebben ze het niet zo op Nederlanders Zin in het verleden nogal wat incidenten waar Nederlanders bij betrokken waren geweest blijkbaar. Ik was daar niet bij. Maar als je daar loopt kan het zomaar gebeuren dat je geweigerd wordt op basis van het feit dat je Nederlander bent.
Hoe voelt dat voor mij? Als onrechtvaardig of wat?

Serieus gast. Als ik van Marokkaanse komaf zou zijn en mijn best doe om te participeren in de samenleving en ik krijg elke dag te horen dat ik een dief , een extremist , een kutmoslim en weet ik veel wat al niet meer , dan zou ik acuut mijn baan/school opzeggen en naar het lokale gemeentehuis gaan om een uitkering aan te vragen.
pi_69203328
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is niet mijn ervaring. Linkse mensen zijn vaak veel actiever en rechtse mensen mopperen en geven de overheid de schuld van alles .
Ja allicht geven ze de overheid overal de schuld van! Daar is ook alle reden voor, de overheid frusteert tal van zaken/neemt geld af en geeft daar baggerdiensten voor terug. Wat de overheid echter niet doet/kan doen is mensen tot grootse prestaties aanzetten, wat hier wel wordt gesuggereerd.
pi_69203380
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:05 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ja allicht geven ze de overheid overal de schuld van! Daar is ook alle reden voor, de overheid frusteert tal van zaken/neemt geld af en geeft daar baggerdiensten voor terug. Wat de overheid echter niet doet/kan doen is mensen tot grootse prestaties aanzetten, wat hier wel wordt gesuggereerd.
Wat ben je toch grappig
pi_69203604
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat ben je toch grappig
Dank je, ik beleef zelf ook veel plezier aan mijn reacties
pi_69203612
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:05 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nee dat blijkt wel uit jouw posts

Sjonge jonge , waren je ouders maar nooit geboren, wat een dom gedrocht ben jij zeg
pi_69203676
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:11 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dank je, ik beleef zelf ook veel plezier aan mijn reacties
Zal best, je hebt het sowieso wel goed met jezelf getroffen he.
pi_69203749
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:11 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Nee dat blijkt wel uit jouw posts

Sjonge jonge , waren je ouders maar nooit geboren, wat een dom gedrocht ben jij zeg
Deze opmerking getuigt ook niet bepaald van enig niveau. Ik vind haar bijna Hitleresque.
pi_69203854
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:03 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Gast dat domme links rechts gelul allemaal van jou begint wat storend te worden. Er is helemaal nog nooit een links kabinet geweest dus waar de neuk heb je het over dat het "de schuld is van de linksen"
We hebben continu linkse kabinetten!
quote:
De burger betaalt belasting , van dat geld moet de Nederlandse Overheid zo u wilt ( dus NIET de linkse of de rechtse kliek) als geheel de veiligheid en de orde waarborgen. Het feit dat de overheid te laf is om écht in te grijpen aangaande een paar straatterroristen zegt voldoende over de daadkracht van dezelfde regering.
Typisch links inderdaad.
quote:
Ze buitelen over elkaar heen als er ingegrepen moet worden en zijn dus totaal ongeschikt om dit land te besturen en waar nodig in te grijpen.
Helemaal mee eens. Het wordt tijd dat er eens een echt fatsoenlijk rechts geluid komt.
quote:
Alleen de overheid kan ageren op bepaalde zaken. Financieel , bijvoorbeeld het constant afgeven van uitkeringen aan mensen die daar 3 zwarte banen naast hebben en eigenlijk in eerst instantie al geen recht op hadden Op de straten ja, dus tuig (ongeacht afkomst) aanpakken en niet erbij staan kijken en vervolgens niets doen.

Als een Marokkaan mijn auto jat ja , dan jat één Marokkaan mijn auto. Dus niet alle Marokkanen. Zelfde in Lloret de Mar , daar hebben ze het niet zo op Nederlanders Zin in het verleden nogal wat incidenten waar Nederlanders bij betrokken waren geweest blijkbaar. Ik was daar niet bij. Maar als je daar loopt kan het zomaar gebeuren dat je geweigerd wordt op basis van het feit dat je Nederlander bent.
Hoe voelt dat voor mij? Als onrechtvaardig of wat?
Wat is de relevantie daarvan?
quote:
Serieus gast. Als ik van Marokkaanse komaf zou zijn en mijn best doe om te participeren in de samenleving en ik krijg elke dag te horen dat ik een dief , een extremist , een kutmoslim en weet ik veel wat al niet meer , dan zou ik acuut mijn baan/school opzeggen en naar het lokale gemeentehuis gaan om een uitkering aan te vragen.
Doe niet zo belachelijk. Je blijft nog altijd verantwoordelijk voor je eigen daden. Daarbij geloof ik er niks van dat tegen een willekeurige goed geschoolde Nederlander van Marokkaanse komaf met dito baan voortdurend gezegd wordt dat hij een dief e.d. is.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 21:18:21 #268
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_69203898
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is multicultularisme nou weer?
Dat is ongeveer zoiets als het idee hoe de samenleving om moet gaan met diverse culturen en welke middelen moeten worden aangewend om de multiculturaliteit verenigbaar te maken met maatschappelijke cohesie.
Na de massa-immigratie in de jaren zestig en zeventig hebben de diverse regeringen minderhedenbeleid geformuleerd en uitgevaardigd. Een bekende slogan uit dit beleid is voor mij wel, integratie met behoud van eigen identiteit.
Dit is een bepaald idee van de beleidsbepalers en wetgevers hoe de minderheden in Nederland zich zouden moeten ontwikkelen en anderzijds hoe de autochtonen zich, jegens hen, zouden moeten opstellen; de welbekende tolerantie.
In elk geval verwijst dit naar het verhaal van Newyorkuni22 eerder, die een aflevering van Pauw & Witteman had gezien.
Het komt neer op de discrepantie van beleid op de tekentafel en de dagelijkse praktijk van individuele allochtonen, die in veel gevallen simpelweg tegen gewerkt zijn door de overheid.
quote:
De multiculture samenleving is gewoon een feit en is helemaal geen ideaal maar een gegeven.
Ik heb het dus niet over pluralisme of dat Nederland veel verschillende nationaliteiten telt.
pi_69203933
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:17 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

We hebben continu linkse kabinetten!
Was het maar waar.
Heb je echt zo weinig kennis van de politiek?
pi_69203938
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Zal best, je hebt het sowieso wel goed met jezelf getroffen he.
Zou het een narcistische persoonlijkheidsstoornis zijn?
pi_69203999
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:17 schreef Diederik_Duck het volgende:

Doe niet zo belachelijk. Je blijft nog altijd verantwoordelijk voor je eigen daden. Daarbij geloof ik er niks van dat tegen een willekeurige goed geschoolde Nederlander van Marokkaanse komaf met dito baan voortdurend gezegd wordt dat hij een dief e.d. is.
Dit vind ik zo typerend. Waarom geloof je dat niet. Wat weet je daar nou van? Lekker vanaf je rechtse bankje de problemen ontkennen...
pi_69204019
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:19 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Zou het een narcistische persoonlijkheidsstoornis zijn?
Kan, ik zou het de rechtse ziekte noemen
pi_69204097
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Was het maar waar.
Heb je echt zo weinig kennis van de politiek?
Nee, ik hanteer alleen een andere definitie van links dan jij doet.
pi_69204168
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit vind ik zo typerend. Waarom geloof je dat niet. Wat weet je daar nou van? Lekker vanaf je rechtse bankje de problemen ontkennen...
Misschien omdat ik zelf flink wat van dat soort Marokkanen ken? Prima kerels, die ook zelf willen. Dat ontbreekt er nog wel eens aan bij de jankgroep. Die zijn vaak niet van goede wil.
pi_69204242
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:23 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Misschien omdat ik zelf flink wat van dat soort Marokkanen ken? Prima kerels, die ook zelf willen. Dat ontbreekt er nog wel eens aan bij de jankgroep. Die zijn vaak niet van goede wil.
Jankgroep, toe maar, u durft wel hoor. Bravo.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 21:33:39 #276
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69204638
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:18 schreef SCH het volgende:
Kom op Lenus, iemand post een hele uitgebreide en goed onderbouwde post over de historie en hoe het wellicht zo gekomen is en alles wat jij weet te zeggen is een oneliner: "oh ja, ze zijn slachtoffers'. Vind je het heel gek dat je irritatie oproept en niet al te serieus wordt genomen. Heeft niet te maken met de aard van je mening maar met de manier waarop je reageert en 'discussieert'.
Tja, mensen worden die eeuwige goedmaakpraat zo langzamerhand zat. Ze zijn wellicht niet in een gespreid bedje terecht gekomen, maar ze hebben veeeeeele jaren de kans gehad om er alsnog wat van te maken. Sommige wonen 30 jaar in Nederland en spreken geen woord Nederlands. Tja, hoeveel moeite heb je dan gedaan? Mag ik als belastingbetaler deze mensen aanspreken? Ik dacht het wel. Als ik ga emigreren zorg ik ervoor dat ik binnen een jaar de taal vloeiend spreek. Nu ben ik een ambitieus persoon, maar binnen 5 jaar moet je de taal toch wel beheersen dunkt mij. Daarnaast vind ik dat je criminaliteit NOOIT mag legitimeren. Vooral in Nederland liggen de kansen voor het oprapen, met name bij de overheid heb je als allochtoon een mooie carriere voor je in het verschiet. Kijk naar een Tawfiq Dibi, hij kan niet veel maar is wel mooi 2e kamerlid. Daarnaast is er sprake van positieve discriminatie bij personeelsadvertenties. Dan staat er letterlijk: "bij sprake van gelijkheid, geven wij de voorkeur aan een allochtone kandidaat o.i.d.''
pi_69204652
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Jankgroep, toe maar, u durft wel hoor. Bravo.
Hoezo? Het is toch zo? Ik heb niet zo heel veel geduld met dit soort gedrag (ik kan het ergens wel begrijpen, dat wel...). Maar wees gerust, het gaat me niet om het Marokkaan zijn (ik heb helemaal niets tegen hoogopgeleide Marokkanen, en ook niet tegen nette laagopgeleide Marokkanen), het gaat me om het gejank, en het opzoeken van de slachtofferrol. Daar is niemand bij gebaat, ook deze mensen niet. En dus moet je er ook niet teveel begrip voor hebben, ze hebben in hun leven al veel te veel met begrip te maken gekregen, en zie het resultaat.
pi_69204743
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:33 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Hoezo? Het is toch zo? Ik heb niet zo heel veel geduld met dit soort gedrag (ik kan het ergens wel begrijpen, dat wel...). Maar wees gerust, het gaat me niet om het Marokkaan zijn (ik heb helemaal niets tegen hoogopgeleide Marokkanen, en ook niet tegen nette laagopgeleide Marokkanen), het gaat me om het gejank, en het opzoeken van de slachtofferrol. Daar is niemand bij gebaat, ook deze mensen niet. En dus moet je er ook niet teveel begrip voor hebben, ze hebben in hun leven al veel te veel met begrip te maken gekregen, en zie het resultaat.
Je beschouwt ze zo overduidelijk als anderen dat het echt grappig is, vooral omda tje het zelf niet door hebt. Die laatste zin over begrip ook, zo'n onzin. Dat meten met 2 maten, die diep verholen afkeer die we tegenwoordig geen racisme meer mogen noemen. Ik vermaak me kostelijk.
pi_69204942
Wel jammer dat er in dit soort discussies vaak twee soorten groepen door elkaar worden gehaald.

Enerzijds heb je de straatmocro's die zich vanwege sociaal-economische frustraties schuldig maken aan allerlei strafbare feiten en anderzijds heb je de radicale islamieten, die veel gevaarlijker zijn.

Die eerste groep verfoei ik, maar baart me op de lange termijn weinig zorgen. Dit in tegenstelling tot de tweede groep, die met wortel en tak moet worden uitgeroeid (niet de mensen!).
pi_69205035
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Je beschouwt ze zo overduidelijk als anderen dat het echt grappig is, vooral omda tje het zelf niet door hebt. Die laatste zin over begrip ook, zo'n onzin. Dat meten met 2 maten, die diep verholen afkeer die we tegenwoordig geen racisme meer mogen noemen. Ik vermaak me kostelijk.
Man zeik niet. Die hoogopgeleide Marokkanen beschouw ik als behorend tot mijn eigen groep (mits natuurlijk geen radicale islamiet).

Met het tuig voel ik me inderdaad niet verwant, maar dat heb ik ook niet met kampers

Oh ja, wellicht voor de volledigheid: ik maak (voornamelijk) onderscheid obv ideeen/gedrag/opleidingsniveau, wat iemands afkomst is is me echt een zorg. Maar wellicht is dat voor jou anders, dat moet je zelf weten.
pi_69205081
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:42 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Man zeik niet. Die hoogopgeleide Marokkanen beschouw ik als behorend tot mijn eigen groep (mits natuurlijk geen radicale islamiet).

Met het tuig voel ik me inderdaad niet verwant, maar dat heb ik ook niet met kampers
Over die kampers hoor ik je nooit, ook niet in je vorige post.
pi_69205133
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:40 schreef cultheld het volgende:
Wel jammer dat er in dit soort discussies vaak twee soorten groepen door elkaar worden gehaald.

Enerzijds heb je de straatmocro's die zich vanwege sociaal-economische frustraties schuldig maken aan allerlei strafbare feiten en anderzijds heb je de radicale islamieten, die veel gevaarlijker zijn.

Die eerste groep verfoei ik, maar baart me op de lange termijn weinig zorgen. Dit in tegenstelling tot de tweede groep, die met wortel en tak moet worden uitgeroeid (niet de mensen!).
Helemaal eens. En ik prijs ons gelukkig dat die groep radicale moslims zeer beperkt is en ook niet echt lijkt te groeien.
pi_69205182
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Over die kampers hoor ik je nooit, ook niet in je vorige post.
Er zijn nu eenmaal veel minder kampertopics op fok, maar dat kun je mij niet verwijten. Als je er een opent en de wietplantages/belastingontduiking en het vrouwenslaan gaat goedpraten, moet je me even een seintje geven, want dan kom ik er daar dezelfde riedel neerplempen.
pi_69205218
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:15 schreef cultheld het volgende:

[..]

Deze opmerking getuigt ook niet bepaald van enig niveau. Ik vind haar bijna Hitleresque.
Ik constateer slechts feiten
pi_69205222
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Er zijn nu eenmaal veel minder kampertopics op fok, maar dat kun je mij niet verwijten. Als je er een opent en de wietplantages en het vrouwenslaan gaat goedpraten, moet je me even een seintje geven, want dan kom ik er daar dezelfde riedel neerplempen.
Er is vast wel een Frans Bauer topic.
pi_69205295
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:47 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Ik constateer slechts feiten
Nee, je gaat net als Lenus, veel te ver in je beledigingen.
pi_69205338
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:40 schreef cultheld het volgende:

In beide gevallen is er vaak sprake van radicaal nationalisme. Ga maar eens bij een wedstrijd van jong Marokko kijken.
pi_69205479
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, je gaat net als Lenus, veel te ver in je beledigingen.
Ik keur racisme af. Dus?
pi_69205619
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Helemaal eens. En ik prijs ons gelukkig dat die groep radicale moslims zeer beperkt is en ook niet echt lijkt te groeien.
Ik hoop dat de AIVD inmiddels vrijwel al die extremisten in kaart heeft gebracht, maar ik schrik wel van sommige dingen die ik lees op een site als Marokko.nl... daar worden echt schokkende dingen gepost (niet alleen over Wilders types, maar juist ook over 'zusters' die te Westers zijn etc.) en het ergste is dat de meeste leden van die community nog een hogere opleiding pretenderen te volgen ook..
  dinsdag 19 mei 2009 @ 21:59:10 #290
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_69205663
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:54 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Ik keur racisme af. Dus?
je moeder zegt dat je je bek maar even moet houden met je jankerige geneuzel.
pi_69205709
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:50 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

In beide gevallen is er vaak sprake van radicaal nationalisme. Ga maar eens bij een wedstrijd van jong Marokko kijken.
Je kunt die haatbaarden niet van nationalisme betichten, hoor. En bij die rellende Marokkanen is dat nogal wiedes: veelal lager opgeleid, teleurgesteld in hun eigen kansen in de maatschappij en dus grijpen ze terug op iets dat vertrouwd voelt: hun Marokkaanse identiteit.
pi_69205773
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je moeder zegt dat je je bek maar even moet houden met je jankerige geneuzel.
Zo jij bent tof
  dinsdag 19 mei 2009 @ 22:03:01 #293
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69205815
Aaahh het altijd feestelijke Marokko.nl. De zwaar gesubsidieerde site waarbij er een feestje gevierd wordt wanneer een Nederlandse militair doodgeschoten wordt. Want we vechten immers tegen "broeders". En die stukken vuil die daar de dood van een militair vieren, lijken me niet direct ongeschoold. De bontkraagjes, kunnen daar niet achter zitten, want die zijn volgens mij analfabeet.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 22:04:10 #294
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_69205871
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 22:01 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Zo jij bent tof
en jij een uitgekauwd stuk links-islamitisch kauwgom. jouw gelul hebben we al jaren gehoord. maar kom maar op.
pi_69206092
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 22:00 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je kunt die haatbaarden niet van nationalisme betichten, hoor. En bij die rellende Marokkanen is dat nogal wiedes: veelal lager opgeleid, teleurgesteld in hun eigen kansen in de maatschappij en dus grijpen ze terug op iets dat vertrouwd voelt: hun Marokkaanse identiteit.
15 , 16 jarigen uiten hun haat jegens de staat volgens mij nog voornamelijk d.m.v. "licht" crimineel gedrag (overlast , vechtpartijen , beledigen van ambtenaren in functie etc) .
Maar ze blijven niet jong. Volgens mij bestaat er echt een grote kans dat dergelijke lieden en hun haatgevoelens later in hun leven anders (radicaler) gaan ventileren toch?
  dinsdag 19 mei 2009 @ 22:15:03 #296
256436 Whiskey_Tango
pi_69206355
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 22:09 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

15 , 16 jarigen uiten hun haat jegens de staat volgens mij nog voornamelijk d.m.v. "licht" crimineel gedrag (overlast , vechtpartijen , beledigen van ambtenaren in functie etc) .
Maar ze blijven niet jong. Volgens mij bestaat er echt een grote kans dat dergelijke lieden en hun haatgevoelens later in hun leven anders (radicaler) gaan ventileren toch?
Wou je zeggen van niet dan?
- W. Churchill
  dinsdag 19 mei 2009 @ 22:15:32 #297
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_69206376
quote:

[..]

hele buurten zijn kapot gemaakt door die gasten en je hebt het nog steeds over lichte vergrijpen en kattekwaad? lijkt godverdomme wel of 1995 aan mijn deur loopt te rammelen.
pi_69206382
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik hoop dat de AIVD inmiddels vrijwel al die extremisten in kaart heeft gebracht, maar ik schrik wel van sommige dingen die ik lees op een site als Marokko.nl... daar worden echt schokkende dingen gepost (niet alleen over Wilders types, maar juist ook over 'zusters' die te Westers zijn etc.) en het ergste is dat de meeste leden van die community nog een hogere opleiding pretenderen te volgen ook..
Ach ja, ik vind half internet schokkend eigenlijk. Lees op een zondag eens mee bij de commentaren die bij een live voetbalwedstrijd worden gepost
pi_69206432
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 22:15 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hele buurten zijn kapot gemaakt door die gasten en je hebt het nog steeds over lichte vergrijpen en kattekwaad? lijkt godverdomme wel of 1995 aan mijn deur loopt te rammelen.
Hele buurten? Niet hele steden of provincies? Weet je dat zeker?
Ik fietste vanmiddag nog gezellig door Overvecht,ook zo'n buurt die volgens de jouwen helemaal kapot is gemaakt. Nou, het was me wat.
pi_69206455
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 22:03 schreef LENUS het volgende:
Aaahh het altijd feestelijke Marokko.nl. De zwaar gesubsidieerde site waarbij er een feestje gevierd wordt wanneer een Nederlandse militair doodgeschoten wordt. Want we vechten immers tegen "broeders". En die stukken vuil die daar de dood van een militair vieren, lijken me niet direct ongeschoold. De bontkraagjes, kunnen daar niet achter zitten, want die zijn volgens mij analfabeet.
Heb je dat racisme nou van je ouders meegekregen?
pi_69206481
quote:

[..]

Dat zal nog moeten blijken, maar ik denk niet dat zulke types zich religieus radicaal zullen ontwikkelen. Daar zijn ze zelf namelijk veel te wispelturig en impulsief voor. Wat je meestal ziet, is dat die reli-fundi's bovengemiddeld intelligent zijn, al op jonge leeftijd een aversie hebben van alles wat Westers is en heel resoluut in hun beslissingen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')