Wilders weigert om met Moslims of Islamitische geestelijken of verenigingen te praten en dialoog aangaan. Wilders weigert de Moslims en wilt ze enkel weg hebben.quote:AMSTERDAM - De islamitische prediker Khalid Yassin komt opnieuw naar Nederland. Hij geeft zaterdag een workshop tijdens het Nationaal Islam Congres in Amsterdam.
Dat meldde maandag de organisator van het congres, het Instituut voor Islam Studies. Het vorige bezoek van Yassin aan Nederland, afgelopen januari, leidde tot opschudding, omdat de prediker in het verleden radicale opvattingen heeft geventileerd.
Een Kamermeerderheid vroeg vervolgens aan minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie of hij Yassin de toegang tot Nederland kon ontzeggen. Dat bleek niet het geval. Het bezoek liep uiteindelijk met een sisser af.
Tijdens het eerste Nationaal Islam Congres komen sprekers uit onder meer Saudi-Arabië, Qatar, de Verenigde Staten en Engeland aan bod. Moslims en niet-moslims zullen discussiëren over burgerschap, de sharia (islamitische wetgeving, hoofdzakelijk gebaseerd op de inhoud van de Koran) in de Nederlandse rechtstaat en de invloed van salafisme (radicale, antiwesterse islamitische stroming).
Het congres moet aansporen tot dialoog, begrip en samenleven. De organisatie heeft ook Tweede Kamerleden en andere prominente politici uitgenodigd. Het Instituut voor Islam Studies hoopt vooral dat PVV-leider Geert Wilders en zijn fractiegenoten zaterdag naar de Apollohal in Amsterdam komen. De organisatoren vinden dat 'Wilders en zijn partijgenoten voor de meeste misverstanden over de islam en moslims zorgen'. ''Daarom is de PVV in het bijzonder uitgenodigd om nu eens een discussie aan te gaan met moslims.''
Wilders liet in een reactie weten dat hij 'in geen 100 miljoen jaar' zal ingaan op de uitnodiging. (ANP)
Een haatbaard pardon ? Waar is jou fatsoen gebleven ??.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:08 schreef buachaille het volgende:
Ah, ik begrijp dat meki meer sympathie heeft voor haatbaard dan voor haatpruik.
Khalid Yasin preekt geen haat. want anders mocht hij NL niet in.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:09 schreef porsche1 het volgende:
Kan ook komen omdat hij England niet in mocht komen omdat hij zogenaamd "haat" zaaid. Dat kan ook over die moslim worden gezegt.
Op dit punt valt niets te discussiëren en hoeft Nederland geen enkele concessie te doen. We hebben in Nederland een rechtsstaat. Elementen van de Sharia zijn volstrekt ongewenst, net als invloed van het salafisme. Mensen die menen dat de Sharia of het salafisme wél in Nederland thuishoren, mogen wat mij betreft op het eerste de beste vliegtuig naar Verweggistan.quote:Moslims en niet-moslims zullen discussiëren over burgerschap, de sharia (islamitische wetgeving, hoofdzakelijk gebaseerd op de inhoud van de Koran) in de Nederlandse rechtstaat en de invloed van salafisme (radicale, antiwesterse islamitische stroming). Het congres moet aansporen tot dialoog, begrip en samenleven.
Tot zover liberaal Nederland, waarbij vrijheid van meningsuiting beloond wordt met een vliegtuig naar verweggistan als het aan Isogram ligt.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:12 schreef isogram het volgende:
Gezien de gespreksonderwerpen vind ik het prima dat Wilders deze 'discussie' aan zich voorbij laat gaan:
[..]
Op dit punt valt niets te discussiëren en hoeft Nederland geen enkele concessie te doen. We hebben in Nederland een rechtsstaat. Elementen van de Sharia zijn volstrekt ongewenst, net als invloed van het salafisme. Mensen die menen dat de Sharia of het salafisme wél in Nederland thuishoren, mogen wat mij betreft op het eerste de beste vliegtuig naar Verweggistan.
Moslims die zich aan de Nederlandse wet houden, deze accepteren en niet behoren tot radicale groeperingen, kunnen prima in Nederland leven. Wie hier (elementen van) de Sharia wil of het salafisme aanhangt, hoort niet in Nederland thuis.
En ik maak gehakt van die Khalid Yassin. Of half om half. Nog beter.quote:want Khalid Yassin zal gehakt van hem maken.
Het lef halen ze uit de Grondwet.quote:
Ga jij in discussie met de KKK?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tot zover liberaal Nederland, waarbij vrijheid van meningsuiting beloond wordt met een vliegtuig naar verweggistan als het aan Isogram ligt.
Het heeft bar weinig met de vrijheid van meningsuiting te maken, maar des te meer met de bescherming van Nederland tegen ongewenste invloeden. Tegen sommige ongewenste invloeden moet Nederland zichzelf krachtig beschermen. En ook aan de vrijheid van meningsuiting zitten grenzen. Salafisten zijn loepzuivere haatzaaiers; weg ermee. En wie meent dat de Sharia in Nederland zou moeten worden ingevoerd, kan ook beter vertrekken. Wie in Nederland wil leven, heeft de Nederlandse wet te accepteren.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:14 schreef Mutant01 het volgende:
Tot zover liberaal Nederland, waarbij vrijheid van meningsuiting beloond wordt met een vliegtuig naar verweggistan als het aan Isogram ligt.![]()
Waarom niet? Ik ga toch ook in discussie met de (dogmatische) Wilders-aanhang. Ook al zou ik niet met hen in discussie willen gaan, ik zeg in iedergeval niet dat ze vanwege hun mening maar op moeten rotten naar verweggistan (oftewel uit de samenleving verwijderd dienen te worden)>quote:
quote:Moslims en niet-moslims zullen discussiëren over burgerschap, de sharia (islamitische wetgeving, hoofdzakelijk gebaseerd op de inhoud van de Koran) in de Nederlandse rechtstaat en de invloed van salafisme (radicale, antiwesterse islamitische stroming).
Het heeft ALLES met de vrijheid van meningsuiting te maken. "Ongewenste invloeden" kan door de overheid gebruikt worden om alles en iedereen monddood te maken in het belang van het brede begrip genaamd staatsveiligheid (zie de UK als voorbeeld). Zo zou een Wilders bijvoorbeeld (die bepaalde hardnekkige grondswetswijzigingen wil doorvoeren) als staatsgevaarlijk kunnen worden beschouwd. Het is maar net wie er op dat moment aan de macht is. De overheid heeft zich daar helemaal niet mee te bemoeien wat mij betreft. Je kan dondersgoed de nederlandse wet accepteren, maar streven naar een verandering in de wetgeving, dat doet elke politicus ook.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:20 schreef isogram het volgende:
[..]
Het heeft bar weinig met de vrijheid van meningsuiting te maken, maar des te meer met de bescherming van Nederland tegen ongewenste invloeden. Tegen sommige ongewenste invloeden moet Nederland zichzelf krachtig beschermen. En ook aan de vrijheid van meningsuiting zitten grenzen. Salafisten zijn loepzuivere haatzaaiers; weg ermee. En wie meent dat de Sharia in Nederland zou moeten worden ingevoerd, kan ook beter vertrekken. Wie in Nederland wil leven, heeft de Nederlandse wet te accepteren.
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:21 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Wat is er met jouw Nederlands aan de hand?
Verder hoort het salafisme of de sharia niet in Nederland thuis. Nu niet, nooit niet. Als zo een haatbaard hierheen komt om een beetje te rellen, mag Wilders dat best voorbij laten gaan. Waarom aandacht geven aan een radicale geitenneuker?
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Khalid Yasin preekt geen haat. want anders mocht hij NL niet in.
Ok, ik zie nooit zo het nut in van dergelijke discussies. Maar ieder z'n eigen ding natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik ga toch ook in discussie met de (dogmatische) Wilders-aanhang. Ook al zou ik niet met hen in discussie willen gaan, ik zeg in iedergeval niet dat ze vanwege hun mening maar op moeten rotten naar verweggistan (oftewel uit de samenleving verwijderd dienen te worden)>
Ergens het nut niet van inzien is wat anders dan iemand uit de samenleving verwijderen vanwege een mening. En daar reageerde ik op. College-tijd, toedels.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ok, ik zie nooit zo het nut in van dergelijke discussies. Maar ieder z'n eigen ding natuurlijk.
Alsof moslims dat wel kunnen..... 1 "kwetsende" tekening van Mohammed en de meeste moslims beginnen te huilenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:08 schreef Meki het volgende:
Hij gaat liever naar Denemarken met zijn ant-islam uitspraken. Stel je voor heulen met zijn "vijanden" kan niet. Hij kan niet met vrijheid vam mening omgaan en al helemaal niet met kritiek. Hij wil iedereen voor de rechter slepen die ook maar kritiek uit op zijn persoon.
Salafisten doen dat niet; die accepteren de Westerse samenleving niet, maar daar zaaien je juist haat tegen. Dat kun je dus prima als staatsgevaarlijk betitelen. Is gewoon objectief vast te stellen. Net zoals je prima kunt vaststellen dat grote delen van de Sharia haaks staan op zowel onze wetgeving als op mensenrechtenverdragen die Nederland heeft ondertekend. Een compleet non-issue dus, om over te discussiëren. Wilders heeft dan ook groot gelijk dat hij zijn tijd niet aan zulke onzin besteedt. Het is trouwens zijn volste RECHT om die discussie niet te willen voeren.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:22 schreef Mutant01 het volgende:
Het heeft ALLES met de vrijheid van meningsuiting te maken. "Ongewenste invloeden" kan door de overheid gebruikt worden om alles en iedereen monddood te maken in het belang van het brede begrip genaamd staatsveiligheid (zie de UK als voorbeeld). Zo zou een Wilders bijvoorbeeld (die bepaalde hardnekkige grondswetswijzigingen wil doorvoeren) als staatsgevaarlijk kunnen worden beschouwd. Het is maar net wie er op dat moment aan de macht is. De overheid heeft zich daar helemaal niet mee te bemoeien wat mij betreft. Je kan dondersgoed de nederlandse wet accepteren, maar streven naar een verandering in de wetgeving, dat doet elke politicus ook.
Ongeveer net zo nuttig als discussies over vrije pers in Noord-Korea of Mohammed-satire in Afghanistan.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ok, ik zie nooit zo het nut in van dergelijke discussies. Maar ieder z'n eigen ding natuurlijk.
Dan reageren we langs elkaar heen. Gelukkig mag dat in een vrij land. Succes met je collegequote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ergens het nut niet van inzien is wat anders dan iemand uit de samenleving verwijderen vanwege een mening. En daar reageerde ik op. College-tijd, toedels.
Mensen worden verwijderd of bestraft vanwege gedrag; niet vanwege een mening. Als jij vindt dat je met kinderen van 12 jaar seks mag hebben als volwassene, is die mening niet strafbaar. Ga je het uitvoeren, dan ben je wel strafbaar.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:26 schreef Mutant01 het volgende:
Ergens het nut niet van inzien is wat anders dan iemand uit de samenleving verwijderen vanwege een mening. En daar reageerde ik op. College-tijd, toedels.
Wilders moet doen wat hij niet laten kan, maar mensen bij de grens gaan weigeren omdat ze willen discussieren over bepaalde onderwerpen? Ik had gehoopt dat de absurde weigering van Wilders door de UK dat soort maatregelen minder populair worden.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:28 schreef isogram het volgende:
[..]
Salafisten doen dat niet; die accepteren de Westerse samenleving niet, maar daar zaaien je juist haat tegen. Dat kun je dus prima als staatsgevaarlijk betitelen. Is gewoon objectief vast te stellen. Net zoals je prima kunt vaststellen dat grote delen van de Sharia haaks staan op zowel onze wetgeving als op mensenrechtenverdragen die Nederland heeft ondertekend. Een compleet non-issue dus, om over te discussiëren. Wilders heeft dan ook groot gelijk dat hij zijn tijd niet aan zulke onzin besteedt. Het is trouwens zijn volste RECHT om die discussie niet te willen voeren.
Ik neem aan dat hij daarmee bedoelde een discussie over Fitna zelf.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarom maakt iemand een film, zegt gedurende het productieproces, wacht tot de film uit is, dan gaan we in discussie. En gaat vervolgens consequent de discussie uit de weg ?
Nou ja, laat die film op die bijeenkomst zien, en ga daarna erover in debat ?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:36 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij daarmee bedoelde een discussie over Fitna zelf.
ik heb natuurlijk geen recht van spreken, als kapitaalloos persoon, maar het groene boekje zegt: halal is zonder hoofdletter.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:35 schreef Scorpie het volgende:
Die meiden van Halal, dat was een mooi voorbeeld hoe slecht er met moslims te discussieren valt.
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:31 schreef isogram het volgende:
[..]
Mensen worden verwijderd of bestraft vanwege gedrag; niet vanwege een mening. Als jij vindt dat je met kinderen van 12 jaar seks mag hebben als volwassene, is die mening niet strafbaar. Ga je het uitvoeren, dan ben je wel strafbaar.
Jaja...quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:12 schreef isogram het volgende:
Mensen die menen dat de Sharia of het salafisme wél in Nederland thuishoren, mogen wat mij betreft op het eerste de beste vliegtuig naar Verweggistan.
Noem eens voorbeelden?quote:Salafisten zijn in georganiseerd verband bezig; ook in Nederland. Noem het 'deelname aan een criminele organisatie', 'terreurorganisatie', het maakt me niet uit welk labeltje je erop plakt, ze zijn actief bezig met haatzaaien, wat dus strafbaar is. Dus kun je ze bestraffen. En daarbij lijkt uitzetting me een zeer effectief middel, gezien de aard van hun activiteiten.
wilders heeft, in het verleden, heel erg duidelijk verteld waarom hij niet met moslims in discussie gaat. dat heeft ie waarschijnlijk geleerd van israel. en terecht dus. negeren maar wel aanpakken die haatbaarden.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nou ja, laat die film op die bijeenkomst zien, en ga daarna erover in debat ?
Ik vind het een kwalijke zaak als een volksvertegenwoordiger zijn of haar kiezers gaat negeren.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wilders heeft, in het verleden, heel erg duidelijk verteld waarom hij niet met moslims in discussie gaat. dat heeft ie waarschijnlijk geleerd van israel. en terecht dus. negeren maar wel aanpakken die haatbaarden.
Als iemand van mij gehakt wil maken blijf ik ook weg.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:07 schreef Meki het volgende:
Moslimprediker Yassin naar Amsterdam
[..]
Wilders durft niet in discussie te gaan met Khalid Yassin want Khalid Yassin zal gehakt van hem maken.
T'is een beetje moeilijk om kritiek te ontvangen van mensen die hun hele leven laten leiden door een denkbeeldig figuur en ditto boek.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:08 schreef Meki het volgende:
Hij gaat liever naar Denemarken met zijn ant-islam uitspraken. Stel je voor heulen met zijn "vijanden" kan niet. Hij kan niet met vrijheid vam mening omgaan en al helemaal niet met kritiek. Hij wil iedereen voor de rechter slepen die ook maar kritiek uit op zijn persoon.
kiezers? lol! hij wordt niet voor niks elke dag beschermd door body guards. die niet zo naïef.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik vind het een kwalijke zaak als een volksvertegenwoordiger zijn of haar kiezers gaat negeren.
Het ging me meer om gedrag dan om discussie, hoewel aan sommige beginselen van onze rechtsstaat niet valt te tornen. Wie hier als nieuwkomer binnenkomt, moet wat mij betreft accepteren dat Nederland een Grondwet heeft en mensenrechten eerbiedigt. Een Sharia past daar niet in.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:35 schreef Montov het volgende:
Wilders moet doen wat hij niet laten kan, maar mensen bij de grens gaan weigeren omdat ze willen discussieren over bepaalde onderwerpen? Ik had gehoopt dat de absurde weigering van Wilders door de UK dat soort maatregelen minder populair worden.
Of je het nu leuk vind of niet maar moslims hebben ook stemrechtquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kiezers? lol! hij wordt niet voor niks elke dag beschermd door body guards. die niet zo naïef.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |