abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68943299
Moslimprediker Yassin naar Amsterdam
quote:
AMSTERDAM - De islamitische prediker Khalid Yassin komt opnieuw naar Nederland. Hij geeft zaterdag een workshop tijdens het Nationaal Islam Congres in Amsterdam.

Dat meldde maandag de organisator van het congres, het Instituut voor Islam Studies. Het vorige bezoek van Yassin aan Nederland, afgelopen januari, leidde tot opschudding, omdat de prediker in het verleden radicale opvattingen heeft geventileerd.

Een Kamermeerderheid vroeg vervolgens aan minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie of hij Yassin de toegang tot Nederland kon ontzeggen. Dat bleek niet het geval. Het bezoek liep uiteindelijk met een sisser af.

Tijdens het eerste Nationaal Islam Congres komen sprekers uit onder meer Saudi-Arabië, Qatar, de Verenigde Staten en Engeland aan bod. Moslims en niet-moslims zullen discussiëren over burgerschap, de sharia (islamitische wetgeving, hoofdzakelijk gebaseerd op de inhoud van de Koran) in de Nederlandse rechtstaat en de invloed van salafisme (radicale, antiwesterse islamitische stroming).

Het congres moet aansporen tot dialoog, begrip en samenleven. De organisatie heeft ook Tweede Kamerleden en andere prominente politici uitgenodigd. Het Instituut voor Islam Studies hoopt vooral dat PVV-leider Geert Wilders en zijn fractiegenoten zaterdag naar de Apollohal in Amsterdam komen. De organisatoren vinden dat 'Wilders en zijn partijgenoten voor de meeste misverstanden over de islam en moslims zorgen'. ''Daarom is de PVV in het bijzonder uitgenodigd om nu eens een discussie aan te gaan met moslims.''

Wilders liet in een reactie weten dat hij 'in geen 100 miljoen jaar' zal ingaan op de uitnodiging. (ANP)
Wilders weigert om met Moslims of Islamitische geestelijken of verenigingen te praten en dialoog aangaan. Wilders weigert de Moslims en wilt ze enkel weg hebben.

Wanneer zien de Nederlanders en Wildersstemmers die onwetenheid zijn dit nou een keer in..

Wilders durft niet in discussie te gaan met Khalid Yassin want Khalid Yassin zal gehakt van hem maken.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_68943372
Hij gaat liever naar Denemarken met zijn ant-islam uitspraken. Stel je voor heulen met zijn "vijanden" kan niet. Hij kan niet met vrijheid vam mening omgaan en al helemaal niet met kritiek. Hij wil iedereen voor de rechter slepen die ook maar kritiek uit op zijn persoon.
pi_68943378
Ah, ik begrijp dat meki meer sympathie heeft voor haatbaard dan voor haatpruik.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:09:49 #4
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_68943413
Kan ook komen omdat hij England niet in mocht komen omdat hij zogenaamd "haat" zaaid. Dat kan ook over die moslim worden gezegt.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_68943429
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:08 schreef buachaille het volgende:
Ah, ik begrijp dat meki meer sympathie heeft voor haatbaard dan voor haatpruik.
Een haatbaard pardon ? Waar is jou fatsoen gebleven ??.
Je hebt niks in te brengen dus ga je je maar on fatsoen reageren ?
  † In Memoriam † dinsdag 12 mei 2009 @ 16:10:36 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_68943441
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:07 schreef Meki het volgende:
Khalid Yassin zal gehakt van hem maken.
Waarschijnlijk met stenen.
Carpe Libertatem
pi_68943478
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:09 schreef porsche1 het volgende:
Kan ook komen omdat hij England niet in mocht komen omdat hij zogenaamd "haat" zaaid. Dat kan ook over die moslim worden gezegt.
Khalid Yasin preekt geen haat. want anders mocht hij NL niet in.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:11:57 #8
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_68943494
*knip*

[ Bericht 87% gewijzigd door Frutsel op 12-05-2009 17:01:27 (blijf zelf maar weg tot je normaal kan doen) ]
pi_68943532
Gezien de gespreksonderwerpen vind ik het prima dat Wilders deze 'discussie' aan zich voorbij laat gaan:
quote:
Moslims en niet-moslims zullen discussiëren over burgerschap, de sharia (islamitische wetgeving, hoofdzakelijk gebaseerd op de inhoud van de Koran) in de Nederlandse rechtstaat en de invloed van salafisme (radicale, antiwesterse islamitische stroming). Het congres moet aansporen tot dialoog, begrip en samenleven.
Op dit punt valt niets te discussiëren en hoeft Nederland geen enkele concessie te doen. We hebben in Nederland een rechtsstaat. Elementen van de Sharia zijn volstrekt ongewenst, net als invloed van het salafisme. Mensen die menen dat de Sharia of het salafisme wél in Nederland thuishoren, mogen wat mij betreft op het eerste de beste vliegtuig naar Verweggistan.

Moslims die zich aan de Nederlandse wet houden, deze accepteren en niet behoren tot radicale groeperingen, kunnen prima in Nederland leven. Wie hier (elementen van) de Sharia wil of het salafisme aanhangt, hoort niet in Nederland thuis.
pi_68943599
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:12 schreef isogram het volgende:
Gezien de gespreksonderwerpen vind ik het prima dat Wilders deze 'discussie' aan zich voorbij laat gaan:
[..]

Op dit punt valt niets te discussiëren en hoeft Nederland geen enkele concessie te doen. We hebben in Nederland een rechtsstaat. Elementen van de Sharia zijn volstrekt ongewenst, net als invloed van het salafisme. Mensen die menen dat de Sharia of het salafisme wél in Nederland thuishoren, mogen wat mij betreft op het eerste de beste vliegtuig naar Verweggistan.

Moslims die zich aan de Nederlandse wet houden, deze accepteren en niet behoren tot radicale groeperingen, kunnen prima in Nederland leven. Wie hier (elementen van) de Sharia wil of het salafisme aanhangt, hoort niet in Nederland thuis.
Tot zover liberaal Nederland, waarbij vrijheid van meningsuiting beloond wordt met een vliegtuig naar verweggistan als het aan Isogram ligt.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:15:20 #11
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_68943620
quote:
want Khalid Yassin zal gehakt van hem maken.
En ik maak gehakt van die Khalid Yassin. Of half om half. Nog beter.

Maar met mij wil ie vast niet praten.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:16:40 #12
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_68943671
*knip*

[ Bericht 97% gewijzigd door Frutsel op 12-05-2009 17:02:28 (blijf zelf maar weg tot je normaal kan doen) ]
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_68943684
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:16 schreef cheqy het volgende:

[..]
Het lef halen ze uit de Grondwet.

[ Bericht 23% gewijzigd door Frutsel op 12-05-2009 17:02:47 (quote verwijderd) ]
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:19:54 #14
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_68943788
*knip*

[ Bericht 49% gewijzigd door Frutsel op 12-05-2009 17:03:39 (weg dus) ]
pi_68943790
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tot zover liberaal Nederland, waarbij vrijheid van meningsuiting beloond wordt met een vliegtuig naar verweggistan als het aan Isogram ligt.
Ga jij in discussie met de KKK?
pi_68943793
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:19 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ah, daar hebben we er nog zo één.
Nog zo een, die de wettelijke regeling aan zijn zijde heeft staan!
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:20:02 #17
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_68943796
...en wel huilie doen als Woutert niet met hem wil regeren
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_68943834
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:14 schreef Mutant01 het volgende:
Het heeft bar weinig met de vrijheid van meningsuiting te maken, maar des te meer met de bescherming van Nederland tegen ongewenste invloeden. Tegen sommige ongewenste invloeden moet Nederland zichzelf krachtig beschermen. En ook aan de vrijheid van meningsuiting zitten grenzen. Salafisten zijn loepzuivere haatzaaiers; weg ermee. En wie meent dat de Sharia in Nederland zou moeten worden ingevoerd, kan ook beter vertrekken. Wie in Nederland wil leven, heeft de Nederlandse wet te accepteren.
pi_68943839
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:19 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ga jij in discussie met de KKK?
Waarom niet? Ik ga toch ook in discussie met de (dogmatische) Wilders-aanhang. Ook al zou ik niet met hen in discussie willen gaan, ik zeg in iedergeval niet dat ze vanwege hun mening maar op moeten rotten naar verweggistan (oftewel uit de samenleving verwijderd dienen te worden)>
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:21:20 #20
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_68943848
*knip*

[ Bericht 51% gewijzigd door Frutsel op 12-05-2009 17:05:17 (doe gewoon) ]
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_68943870
quote:
Moslims en niet-moslims zullen discussiëren over burgerschap, de sharia (islamitische wetgeving, hoofdzakelijk gebaseerd op de inhoud van de Koran) in de Nederlandse rechtstaat en de invloed van salafisme (radicale, antiwesterse islamitische stroming).
.

Is dit zo'n halleluja bijeenkomst waarbij er voor de vorm wat niet-moslims worden uitgenodigd.
pi_68943911
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:20 schreef isogram het volgende:

[..]

Het heeft bar weinig met de vrijheid van meningsuiting te maken, maar des te meer met de bescherming van Nederland tegen ongewenste invloeden. Tegen sommige ongewenste invloeden moet Nederland zichzelf krachtig beschermen. En ook aan de vrijheid van meningsuiting zitten grenzen. Salafisten zijn loepzuivere haatzaaiers; weg ermee. En wie meent dat de Sharia in Nederland zou moeten worden ingevoerd, kan ook beter vertrekken. Wie in Nederland wil leven, heeft de Nederlandse wet te accepteren.
Het heeft ALLES met de vrijheid van meningsuiting te maken. "Ongewenste invloeden" kan door de overheid gebruikt worden om alles en iedereen monddood te maken in het belang van het brede begrip genaamd staatsveiligheid (zie de UK als voorbeeld). Zo zou een Wilders bijvoorbeeld (die bepaalde hardnekkige grondswetswijzigingen wil doorvoeren) als staatsgevaarlijk kunnen worden beschouwd. Het is maar net wie er op dat moment aan de macht is. De overheid heeft zich daar helemaal niet mee te bemoeien wat mij betreft. Je kan dondersgoed de nederlandse wet accepteren, maar streven naar een verandering in de wetgeving, dat doet elke politicus ook.
Allah Al Watan Al Malik
pi_68943925
met gelovigen kunje niet discussieren, gelovigen die geloven
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:23:49 #24
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_68943951
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:21 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Wat is er met jouw Nederlands aan de hand?

Verder hoort het salafisme of de sharia niet in Nederland thuis. Nu niet, nooit niet. Als zo een haatbaard hierheen komt om een beetje te rellen, mag Wilders dat best voorbij laten gaan. Waarom aandacht geven aan een radicale geitenneuker?
pi_68943956
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:11 schreef Meki het volgende:

[..]

Khalid Yasin preekt geen haat. want anders mocht hij NL niet in.
Hij mag dan zelfs het leger in!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_68943999
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik ga toch ook in discussie met de (dogmatische) Wilders-aanhang. Ook al zou ik niet met hen in discussie willen gaan, ik zeg in iedergeval niet dat ze vanwege hun mening maar op moeten rotten naar verweggistan (oftewel uit de samenleving verwijderd dienen te worden)>
Ok, ik zie nooit zo het nut in van dergelijke discussies. Maar ieder z'n eigen ding natuurlijk.
pi_68944043
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ok, ik zie nooit zo het nut in van dergelijke discussies. Maar ieder z'n eigen ding natuurlijk.
Ergens het nut niet van inzien is wat anders dan iemand uit de samenleving verwijderen vanwege een mening. En daar reageerde ik op. College-tijd, toedels.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:28:04 #28
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68944138
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:08 schreef Meki het volgende:
Hij gaat liever naar Denemarken met zijn ant-islam uitspraken. Stel je voor heulen met zijn "vijanden" kan niet. Hij kan niet met vrijheid vam mening omgaan en al helemaal niet met kritiek. Hij wil iedereen voor de rechter slepen die ook maar kritiek uit op zijn persoon.
Alsof moslims dat wel kunnen..... 1 "kwetsende" tekening van Mohammed en de meeste moslims beginnen te huilen
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_68944145
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:22 schreef Mutant01 het volgende:
Het heeft ALLES met de vrijheid van meningsuiting te maken. "Ongewenste invloeden" kan door de overheid gebruikt worden om alles en iedereen monddood te maken in het belang van het brede begrip genaamd staatsveiligheid (zie de UK als voorbeeld). Zo zou een Wilders bijvoorbeeld (die bepaalde hardnekkige grondswetswijzigingen wil doorvoeren) als staatsgevaarlijk kunnen worden beschouwd. Het is maar net wie er op dat moment aan de macht is. De overheid heeft zich daar helemaal niet mee te bemoeien wat mij betreft. Je kan dondersgoed de nederlandse wet accepteren, maar streven naar een verandering in de wetgeving, dat doet elke politicus ook.
Salafisten doen dat niet; die accepteren de Westerse samenleving niet, maar daar zaaien je juist haat tegen. Dat kun je dus prima als staatsgevaarlijk betitelen. Is gewoon objectief vast te stellen. Net zoals je prima kunt vaststellen dat grote delen van de Sharia haaks staan op zowel onze wetgeving als op mensenrechtenverdragen die Nederland heeft ondertekend. Een compleet non-issue dus, om over te discussiëren. Wilders heeft dan ook groot gelijk dat hij zijn tijd niet aan zulke onzin besteedt. Het is trouwens zijn volste RECHT om die discussie niet te willen voeren.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:28:17 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68944151
wilders is toch duidelijk in zijn standpunt dat er met moslims niet te discussiëren valt. dat zagen we al aan de meiden van halal. en die 'advocaat'
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:30:32 #31
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68944241
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ongeveer net zo nuttig als discussies over vrije pers in Noord-Korea of Mohammed-satire in Afghanistan.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_68944249
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ergens het nut niet van inzien is wat anders dan iemand uit de samenleving verwijderen vanwege een mening. En daar reageerde ik op. College-tijd, toedels.
Dan reageren we langs elkaar heen. Gelukkig mag dat in een vrij land. Succes met je college
pi_68944280
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:26 schreef Mutant01 het volgende:
Mensen worden verwijderd of bestraft vanwege gedrag; niet vanwege een mening. Als jij vindt dat je met kinderen van 12 jaar seks mag hebben als volwassene, is die mening niet strafbaar. Ga je het uitvoeren, dan ben je wel strafbaar.

Salafisten zijn in georganiseerd verband bezig; ook in Nederland. Noem het 'deelname aan een criminele organisatie', 'terreurorganisatie', het maakt me niet uit welk labeltje je erop plakt, ze zijn actief bezig met haatzaaien, wat dus strafbaar is. Dus kun je ze bestraffen. En daarbij lijkt uitzetting me een zeer effectief middel, gezien de aard van hun activiteiten.
pi_68944345
Waarom maakt iemand een film, zegt gedurende het productieproces, wacht tot de film uit is, dan gaan we in discussie. En gaat vervolgens consequent de discussie uit de weg ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:35:01 #35
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_68944406
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:28 schreef isogram het volgende:

[..]

Salafisten doen dat niet; die accepteren de Westerse samenleving niet, maar daar zaaien je juist haat tegen. Dat kun je dus prima als staatsgevaarlijk betitelen. Is gewoon objectief vast te stellen. Net zoals je prima kunt vaststellen dat grote delen van de Sharia haaks staan op zowel onze wetgeving als op mensenrechtenverdragen die Nederland heeft ondertekend. Een compleet non-issue dus, om over te discussiëren. Wilders heeft dan ook groot gelijk dat hij zijn tijd niet aan zulke onzin besteedt. Het is trouwens zijn volste RECHT om die discussie niet te willen voeren.
Wilders moet doen wat hij niet laten kan, maar mensen bij de grens gaan weigeren omdat ze willen discussieren over bepaalde onderwerpen? Ik had gehoopt dat de absurde weigering van Wilders door de UK dat soort maatregelen minder populair worden.
Géén kloon van tvlxd!
pi_68944440
Die meiden van Halal, dat was een mooi voorbeeld hoe slecht er met moslims te discussieren valt.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:36:05 #37
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_68944456
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarom maakt iemand een film, zegt gedurende het productieproces, wacht tot de film uit is, dan gaan we in discussie. En gaat vervolgens consequent de discussie uit de weg ?
Ik neem aan dat hij daarmee bedoelde een discussie over Fitna zelf.
pi_68944501
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:36 schreef porsche1 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij daarmee bedoelde een discussie over Fitna zelf.
Nou ja, laat die film op die bijeenkomst zien, en ga daarna erover in debat ?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:37:31 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68944504
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:35 schreef Scorpie het volgende:
Die meiden van Halal, dat was een mooi voorbeeld hoe slecht er met moslims te discussieren valt.
ik heb natuurlijk geen recht van spreken, als kapitaalloos persoon, maar het groene boekje zegt: halal is zonder hoofdletter.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:40:28 #40
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68944600
Ik vind de meiden van haram veel leuker.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:41:02 #41
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_68944626
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:31 schreef isogram het volgende:

[..]

Mensen worden verwijderd of bestraft vanwege gedrag; niet vanwege een mening. Als jij vindt dat je met kinderen van 12 jaar seks mag hebben als volwassene, is die mening niet strafbaar. Ga je het uitvoeren, dan ben je wel strafbaar.
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:12 schreef isogram het volgende:

Mensen die menen dat de Sharia of het salafisme wél in Nederland thuishoren, mogen wat mij betreft op het eerste de beste vliegtuig naar Verweggistan.
Jaja...
quote:
Salafisten zijn in georganiseerd verband bezig; ook in Nederland. Noem het 'deelname aan een criminele organisatie', 'terreurorganisatie', het maakt me niet uit welk labeltje je erop plakt, ze zijn actief bezig met haatzaaien, wat dus strafbaar is. Dus kun je ze bestraffen. En daarbij lijkt uitzetting me een zeer effectief middel, gezien de aard van hun activiteiten.
Noem eens voorbeelden?
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:41:05 #42
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68944629
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:37 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nou ja, laat die film op die bijeenkomst zien, en ga daarna erover in debat ?
wilders heeft, in het verleden, heel erg duidelijk verteld waarom hij niet met moslims in discussie gaat. dat heeft ie waarschijnlijk geleerd van israel. en terecht dus. negeren maar wel aanpakken die haatbaarden.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:41:57 #43
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_68944664
Wilders
Fokkers die zich druk maken om Wilders
pi_68944701
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wilders heeft, in het verleden, heel erg duidelijk verteld waarom hij niet met moslims in discussie gaat. dat heeft ie waarschijnlijk geleerd van israel. en terecht dus. negeren maar wel aanpakken die haatbaarden.
Ik vind het een kwalijke zaak als een volksvertegenwoordiger zijn of haar kiezers gaat negeren.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:44:14 #45
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_68944745
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:07 schreef Meki het volgende:
Moslimprediker Yassin naar Amsterdam
[..]

Wilders durft niet in discussie te gaan met Khalid Yassin want Khalid Yassin zal gehakt van hem maken.
Als iemand van mij gehakt wil maken blijf ik ook weg.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:44:38 #46
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_68944763
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:08 schreef Meki het volgende:
T'is een beetje moeilijk om kritiek te ontvangen van mensen die hun hele leven laten leiden door een denkbeeldig figuur en ditto boek.
Ik kan het ook niet, dus ook niet met christenen, joden en wat voor zwaar religieus tuig dan ook.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:44:43 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68944768
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:43 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik vind het een kwalijke zaak als een volksvertegenwoordiger zijn of haar kiezers gaat negeren.
kiezers? lol! hij wordt niet voor niks elke dag beschermd door body guards. die niet zo naïef.
pi_68944781
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:35 schreef Montov het volgende:
Wilders moet doen wat hij niet laten kan, maar mensen bij de grens gaan weigeren omdat ze willen discussieren over bepaalde onderwerpen? Ik had gehoopt dat de absurde weigering van Wilders door de UK dat soort maatregelen minder populair worden.
Het ging me meer om gedrag dan om discussie, hoewel aan sommige beginselen van onze rechtsstaat niet valt te tornen. Wie hier als nieuwkomer binnenkomt, moet wat mij betreft accepteren dat Nederland een Grondwet heeft en mensenrechten eerbiedigt. Een Sharia past daar niet in.

De UK weigerde Wilders omdat zijn aanwezigheid een gevaar zou vormen. De mening van Wilders is niet bedreigend voor de UK en ondermijnt ook niet de rechtsstaat in dat land. Dat is met salafisten heel anders. Die spreiden concreet haatzaaiend gedrag tentoon, rechtstreeks gericht tegen de westerse samenleving.
pi_68944783
Het lijkt me overigens wel goed als Wilders met moslims in discussies gaat maar of bovengenoemde conventie het juiste moment is weet ik niet.

Het klinkt meer als een internationale conventie dan een Nederlandse aangelegenheid.
pi_68944880
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kiezers? lol! hij wordt niet voor niks elke dag beschermd door body guards. die niet zo naïef.
Of je het nu leuk vind of niet maar moslims hebben ook stemrecht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')