Nou nee. F = M*a dus hooguit de massa als conversie. Kracht en versnelling zijn recht evenredig aan elkaarquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
Aanzetversnelling is iets anders dan aanzetkracht, dus daar zit nogal een verschil in.
En juist die massa speelt de belangrijkste rol in het geheel.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou nee. F = M*a dus hooguit de massa als conversie. Kracht en versnelling zijn recht evenredig aan elkaar
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | | | | Verboden voor de | | trein te springen | | | | Groetjes Fles | |___________________| | | | | | | | | | | | _____|_____ |
maar dan moet je met een zware goederentrein wel heel erg oppassen dat je koppelingen het niet begeven..quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
maar als je geen vermogensbeperking meer hebt van de bovenleiding...
dan kan je natuurlijk op veel meer assen een motortje knopenwaardoor de aanzet kracht toe kan nemen.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
maar dan moet je met een zware goederentrein wel heel erg oppassen dat je koppelingen het niet begeven..
Dan kunnen de Oostenrijkers jaloers gemaakt worden die het nu nog doen met een RailJet via de bovenleiding.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
maar als je geen vermogensbeperking meer hebt van de bovenleiding...
dan kan je natuurlijk op veel meer assen een motortje knopenwaardoor de aanzet kracht toe kan nemen.
Enkel om geen "tvp" te hoeven posten. Die hippe Japanse treinen uit 't vorige topic overtref ik toch niet meerquote:
Kom op zeg je hebt toch wel IETS te melden?quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:48 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Enkel om geen "tvp" te hoeven posten. Die hippe Japanse treinen uit 't vorige topic overtref ik toch niet meer
Sinds ik een eigen auto heb ga ik nooit meer met de trein, maar vind 't nog wel leuk om jullie erover bezig te zienquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kom op zeg je hebt toch wel IETS te melden?
Ik denk het haast wel.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:06 schreef James1988 het volgende:
@TT: Blijven de VIRMs dan nog vrolijk doorpiepen?
Dat, en het slurpende geluid van de waterstofpompquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:06 schreef James1988 het volgende:
@TT: Blijven de VIRMs dan nog vrolijk doorpiepen?
Wat ben ik dan ook opgelucht dat de Eurostar nu sneller door Zuidoost-Engeland raast.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:14 schreef Guard het volgende:
TerugVindPlaatje:
[ afbeelding ]
London, St Pancras.
In Oktober ben ik er weer
Wel met elektriciteit die door kerncentrales opgewekt worden.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:12 schreef James1988 het volgende:
Mooi.
Maar nee, doe maar geen H2-treinen. Een bovenleiding + panto is veel toffer imo.
Een VIRM moet tweemaal per uur bijtankenquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:14 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Dat, en het slurpende geluid van de waterstofpomp
Zeer optimistisch.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een VIRM moet tweemaal per uur bijtanken
Ik in juli al... en zoals het er nu uitziet zit er ook een stoomtrein in richting Mineheadquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:14 schreef Guard het volgende:
TerugVindPlaatje:
[ afbeelding ]
London, St Pancras.
In Oktober ben ik er weer
hoe zou dit voorbij moeten zijn dan ?quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nu kan het nog. Over een jaar moet dit soort gekut wel voorbij zijn
Gebruiken om lijntjes coke mee uit te zetten?quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:03 schreef Quyxz_ het volgende:
Iemand nog tips voor het superduper uber vetste () wat ik kan doen met mijn OV studentenkaart?
Jaquote:Op woensdag 6 mei 2009 23:03 schreef Quyxz_ het volgende:
Iemand nog tips voor het superduper uber vetste () wat ik kan doen met mijn OV studentenkaart?
Ga internationaal met je ov-tje, naar Maastricht en dan met Veolia 50 naar Aachen....quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:03 schreef Quyxz_ het volgende:
Iemand nog tips voor het superduper uber vetste () wat ik kan doen met mijn OV studentenkaart?
Als student heb je natuurlijk niet die paar knaken voor een euregioticket, en moet het gratisquote:Op woensdag 6 mei 2009 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
kan je beter vie Heerlen gaan en dan een Euregioticket pakken. Wat je DAAr allemaal mee kan
Lukt makkelijk. Mits je de route anders rijdt en je tussen Groningen en Den Helder even afsteekt door via Leeuwarden te gaan en dan de bus over de afsluitdijk neemt.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja![]()
Probeer eens jezelf alle hoeken van het land te laten zien.
Dus: [home] - Nieuweschans - Kerkrade - Vlissingen - Den Helder - [home]
Hint: Zelfs vanuit Utrecht Centraal lukt het je niet zonder nachtnettreinen
Wat kan je daar dan wel mee?quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
kan je beter vie Heerlen gaan en dan een Euregioticket pakken. Wat je DAAr allemaal mee kan
idd, ik heb dan wel een keer 2 euro betaalt voor ICE toeslag, maar daarna was het echt 3 dagen vasten.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:48 schreef Guard het volgende:
[..]
Als student heb je natuurlijk niet die paar knaken voor een euregioticket, en moet het gratis
Volgens mij eerder de adhesie.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En juist die massa speelt de belangrijkste rol in het geheel.
quote:Vanaf morgen zal de stoptrein (3300) van Hoofddorp naar Hoorn Kersenboogerd niet verder rijden dan station Hoorn.
De reden hiervoor is dat de treinen (die gereden worden met DDM-1) bijna een halfuur op een kopspoor staan te wachten, waarbij de 1800-loc veel overlast geeft door zijn luidruchtige compressor.
Hiervoor heeft ProRail geen vergunning aangevraagd, waardoor de trein hier niet meer mag staan. Aangezien keren op het hoofdspoor geen mogelijkheid is, wordt de trein nu opgeheven van Hoorn naar Hoorn Kersenboogerd.
Update:
De 3300 rijdt vandaag toch gewoon naar Hoorn Kersenboogerd. Deze reden hiervoor is dat ProRail weigert om deze trein te laten keren op station Hoorn. Dit terwijl het ProRail is die de situtatie heeft veroorzaakt door geen vergunning aan te vragen voor het keren op het kopspoor bij Kersenboogerd. Ook de NS heeft ruim van tevoren aangegeven bij de infrabeheerder wat het vervangende plan was.
http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=202
nouja, het geluid schijnt niet eens het grote probleem te zijn, maar om een trein daar aan de kant te zetten en te keren schijnt een vergunning nodig te zijn, ongeacht welk materieel...quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
een 1800 e-loc hoeven ze toch niet te laten door brullen? als die een tijdje moet wachten kan de e-loc toch wel even de panto droppen?
Mogelijke ruilactie:quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
een 1800 e-loc hoeven ze toch niet te laten door brullen? als die een tijdje moet wachten kan de e-loc toch wel even de panto droppen?
Vind ik wel onhandig, aangezien de 4300 in de spits hele volksstammen moet vervoeren en de 3300 nog steeds ontdekt moet worden.quote:Op donderdag 7 mei 2009 17:30 schreef dennistd het volgende:
De 3300 en 4300 lopen in elkaar over, zie http://somda.nl/www/forum/6733/
Dieseltractie bij ACTS, Hoe lang nog...quote:Op donderdag 7 mei 2009 18:05 schreef Sj0rSz het volgende:
[ afbeelding ]
Deze twee locs van ACTS stonden ook in Den Bosch. De foto is gemaakt vanuit een rijdende DD-AR, dus het beeld is niet supergoed.
quote:Op donderdag 7 mei 2009 18:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dieseltractie bij ACTS, Hoe lang nog...
nouja, die dingen staan er al een tijdje te niksen volgens mij...quote:Op donderdag 7 mei 2009 18:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dieseltractie bij ACTS, Hoe lang nog...
Uhhu, klopt.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
nouja, die dingen staan er al een tijdje te niksen volgens mij...
Waarom die lijn niet met sprinter materieel inzetten en DD-AR op andere trajecten, waar het geen overlast geeft. Bijvoorbeeld in Zeeland of zo, en daarbij een 1800 is vrij snel stil als ie gestopt is.quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:37 schreef dennistd het volgende:
Het is prutsrail nu echt in de kop geslagen:
[..]
[ afbeelding ]
Of dat lijntje Rotterdam Hoorn wat zaandam enzo overslaat...quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:28 schreef dennistd het volgende:
Het zou gewoon zo dat als op een station een intercity gaat stoppen dat daar dan ook alle intercity's moeten stoppen (m.u.v. een vroege trein natuurlijk, zoals de eerste trein Enschede-Hengelo die stopt op Drienerlo). Net als het feit dat er stoptreinen zijn die niet stoppen op alle stations, en er treinen intercity genoemd worden omdat ze twee stations overslaan
Beetje kortzichtig natuurlijk.quote:De 3300 rijdt vandaag toch gewoon naar Hoorn Kersenboogerd. Deze reden hiervoor is dat ProRail weigert om deze trein te laten keren op station Hoorn. Dit terwijl het ProRail is die de situtatie heeft veroorzaakt door geen vergunning aan te vragen voor het keren op het kopspoor bij Kersenboogerd. Ook de NS heeft ruim van tevoren aangegeven bij de infrabeheerder wat het vervangende plan was.
ACTS gebruikt wat spoortjes daar ja. Onder andere om van loc te wisselen als goederentreinen richting havens willen gaan.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:16 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Uhhu, klopt.
Tussen Zwijdrecht en Barendrecht zag ik overigens ook nog een ACTS-loc staan. Volgens mij rijdt die nog wel af en toe.
Darkwing Duck aan deze kant van de dampkring, Hoe lang nog.....quote:Op donderdag 7 mei 2009 18:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dieseltractie bij ACTS, Hoe lang nog...
2 Bakken is geen toilet 3 bakken wel. Dat zijn de oude 2 sprintertjes van de zoetermeerlijnquote:Op donderdag 7 mei 2009 19:57 schreef patatmetfriet het volgende:
Wie overtuigt Darkwing even van het feit dat er een als Vlaflip vermomd weetikhet-ding rondrijdt met nummer 2111, TWEE bakken en GEEN toilet? It's true!
quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:57 schreef patatmetfriet het volgende:
Wie overtuigt Darkwing even van het feit dat er een als Vlaflip vermomd weetikhet-ding rondrijdt met nummer 2111, TWEE bakken en GEEN toilet? It's true!
Nou, jij zelf dus PMFquote:Op donderdag 7 mei 2009 20:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
2 Bakken is geen toilet 3 bakken wel. Dat zijn de oude 2 sprintertjes van de zoetermeerlijn
Mag ik een gooi doen?quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Darkwing Duck aan deze kant van de dampkring, Hoe lang nog.....
Het Jeu de Boules Wereldkampioenschap werd in Parijs gehouden. 5 landen deden een gooi naar de prijzen en werden gediskwalificeerd.quote:
Het nieuws voor doven en slechthorenden:quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:20 schreef patatmetfriet het volgende:
Het Jeu de Boules Wereldkampioenschap werd in Parijs gehouden. 5 landen deden een gooi naar de prijzen en werden gediskwalificeerd.
Als jij vervelend mag doen doe ik het ook!quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het nieuws voor doven en slechthorenden:
GLANERBRUG - HEEFT - KABELTELEVISIE!!!!!!!!!!!!!
EENTJE hequote:Op donderdag 7 mei 2009 20:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En nu ga ik een pintje pakken in Rotterdam
Sk - Stv. En een slagje met de buffel kost 2 keer 6 euro. Een slagje met de waterkoker 2 keer 8 euro.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:24 schreef Wadloper het volgende:
Gaan jullie richting Friesland dit weekend?
Daar rijdt een DM'90 stel op de lijn Lw - Stv (of Sk, dat kan ook) en er rijden stoomtreinen.
Gescalpeerde dieseljosti's op sterk water ftwquote:
Zal leuk in een museum staanquote:Op donderdag 7 mei 2009 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gescalpeerde dieseljosti's op sterk water ftw
Finkersquote:Op donderdag 7 mei 2009 20:23 schreef dennistd het volgende:
Wanneer Glanerbrug riolering krijgt is nog niet bekend!
De bomen gaan omhoog, de bomen gaan omlaagquote:
Juustemquote:Op donderdag 7 mei 2009 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De bomen gaan omhoog, de bomen gaan omlaag
in Almelo was toch maar weer een trein, vandaag
Is het ookquote:Op donderdag 7 mei 2009 21:12 schreef James1988 het volgende:
Ik blijf het trouwens absurd vinden dat de deuren van de Beneluxtrein bij een perron gewoon aan beide kanten openkunnen
Ophouden kun je trainen hequote:Op donderdag 7 mei 2009 20:19 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Hahaha. Gare kuttrein man, ik moest plassen
Vooral belangrijk is dan, hoe vaak kom je daar?quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:48 schreef Lemjur het volgende:
Dat van Hoorn is best raar ( misschien een beetje te laat..), maar ze rijden daar voornamelijk met DD-AR, zowel enkel als dubbel, en ik heb nog nooit een 1800+ddm-1 zien staan op dat bijzetspoortje..
Update:quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:37 schreef dennistd het volgende:
Het is prutsrail nu echt in de kop geslagen:
[..]
[ afbeelding ]
Ik eerlijk gezegd ook niet, maar nog steeds vraag ik me af wat een DDM daar doet.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:48 schreef Lemjur het volgende:
Dat van Hoorn is best raar ( misschien een beetje te laat..), maar ze rijden daar voornamelijk met DD-AR, zowel enkel als dubbel, en ik heb nog nooit een 1800+ddm-1 zien staan op dat bijzetspoortje..
Iemand spiritus ofzo?quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:46 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
"Ik ben helemaal alleen, ik heb niemand om mij heen, niemand om eens tegenaan te knallen..."
Met de nachttrein? Of heeft je post niks met het treinentopic te makenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 04:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bezopen thuiskomen na het stappen, hoevaak nog..
Ik heb hier maar één vinger voor...quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en zo hou je het nog wel even vol. We zijn in NL zo ontzettend goed in het vingertje wijzen naar een ander
zolang er nog dieseltractie bij ACTS isquote:Op vrijdag 8 mei 2009 04:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bezopen thuiskomen na het stappen, hoevaak nog..
Groesbeek waant zich in de negentiende eeuw. Ze willen geen trein over hun grondgebied, maar als-ie er dan toch komt willen ze wel een station waar ook nogeens alle treinen stoppen...quote:GROESBEEK - De gemeente Groesbeek doet, met de Stadsregio Arnhem en Nijmegen, mee aan een onderzoek naar de mogelijkheid van een railverbinding Arnhem-Düsseldorf. Eén van de onderdelen van die verbinding zou een station in Groesbeek zijn.
Groesbeek is nog steeds tegen de heropening van de spoorlijn, maar wil wel bij het onderzoek betrokken zijn. "Als die trein er dan toch komt, moeten we er wel voor zorgen dat Groesbeek er wel de voordelen van plukt" , zegt de Groesbeekse wethouder Verkeer Theo Giesbers. "Elke trein moet hier dan stoppen. Bovendien moet het niet zo zijn dat er buslijnen verdwijnen." (de Gelderlander)
Daarom is het er ook zo druk, al die mensen staan al de hele dag te wachten.quote:
Dat vind ik dan erg slordig van ov9292 die zeggen dat ze er wel rijden...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Reguliere treinen rijden er niet.
Bedankt voor de tip, misschien kan ik e.e.a zo plannen dat ik ook voor mijn baan nog even daarheen moet, verzekeringen afsluiten ofzoquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:14 schreef James1988 het volgende:
Zijn er mensen die ergens tussen 11 en 16 mei naar Frankrijk gaan? SNCF houdt dan een open dag week, waarbij 1001 dingen te doen zijn. Zo kun je bijvoorbeeld een Transilien besturen (simulator), de cockpit van een TGV in, onderhoudswerkplaatsen bezoeken, enzovoorts.
Voor meer info, zie:
- SNCF.fr - J'aime le train
- Press release
- De agenda
Infrabel meldt:quote:Antwerpen-Centraal-Roosendaal Vrijdag 8 Mei 17:07
Oorzaak Tussen Essen (Belgie) en Antwerpen-Centraal langere reistijd door een vertraging.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 20 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Een afgebroken slagboom... hebben we die al eerder gehoord?quote:L.12 : Essen - Antwerpen Centraal : Afgebroken slagboom aan een overweg
Wegens het afbreken van een slagboom aan een overweg - door hevige wind - op de lijn 12 tussen Essen en Kalmthout is het treinverkeer ontregeld en sommige treinen lopen een vertraging van 15 tot 20 minuten - in beide richtingen -op.
Gevolgen : De treinen 8221 ( Essen 16.19 - Antwerpen Centraal 16.58 ) , 8251 ( Antwerpen Centraal 16.05 - Essen 16.44 ) zijn afgeschaft. De trein 2786 ( Roosendaal 15.37 - Antwerpen Centraal 16.26 ) is tot Antwerpen Oost beperkt maar heeft een extra stilstand in Antwerpen-Berchem. De trein 2666 ( Antwerpen Centraal 16.32 - Gent-Sint-Pieters 17.52 ) vertrekt van Antwerpen-Berchem.
Ah joh lache man een beetje met de fluitketel op en neer pendelenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee mij zul daar in ieder geval niet vinden. Veels te druk en mooie plaatjes maken kan je op voorhand al shaken.
Wat een Belgenmop!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:15 schreef James1988 het volgende:
NS meldt:
[..]
Infrabel meldt:
[..]
Een afgebroken slagboom... hebben we die al eerder gehoord?
@DD: you're welcome! Als je gaat, foto's maken en delen please
Het gaat toch ook niet om 100% perfecte foto's?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee mij zul daar in ieder geval niet vinden. Veels te druk en mooie plaatjes maken kan je op voorhand al shaken.
Zo bijzonder is dat nietquote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik had vanochtend wat nieuws trouwens3 keer 4 is ook 12
dus 3 gekoppelde Virm stelletjes naar Nijmegen vanuit Ut
Dat had ik vandaag ook vanuit Eindhoven naar Utrecht.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik had vanochtend wat nieuws trouwens3 keer 4 is ook 12
dus 3 gekoppelde Virm stelletjes naar Nijmegen vanuit Ut
Ik vind het ook een gek gezicht.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 02:13 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Dat had ik vandaag ook vanuit Eindhoven naar Utrecht.
In Eindhoven stonden maar 4 bakken klaar en toen ik in die trein zat voelde ik een stoot dat er een trein aangekoppeld werd.
In Utrecht zag ik toen dat de trein 3 * 4 was.
Er werd iets omgeroepen op Eindhoven wat ik niet goed kon horen, iets met een fout in de planning ofzo.
Ok!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Oh tuurlijk Wadloper. Gelijk heb je ook. Ik geef alleen aan dat ik voor mezelf de lat op een bepaalde hoogte hou waardoor zo'n evenement voor mij niet interessant is.
Dus 14 bakken VIRMquote:Op zaterdag 9 mei 2009 00:42 schreef James1988 het volgende:
3x VIRM-IV zie ik best vaak eigenlijk. 2x VIRM-IV en 1 VIRM-VI heb ik ook al eens gezien
Graag tussen amsterdam tot minimaal alkmaarquote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:14 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dus 14 bakken VIRM, dat zou wel ideaal zijn op sommige lijnen in de spits... en dan nog een 10 minuten frequentie, met stoptreinen op viersporig
.
Of ut - shlquote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:20 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Graag tussen amsterdam tot minimaal alkmaar
En dan net als vroegah vanaf sloterdijk tot alkmaar zonder te stoppen.
Ik raad je dan ook aan om eens Apeldoorn - Dieren met de stomer te doen. Is echt leukquote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:32 schreef Sj0rSz het volgende:
Toch wel mooi om die stoomtreinen eens te zien.
Anders de foto even spiegelen/quote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja dat snap ik, vandaar ook dat ik zeg, dat je dan toch beter even de lampjes aan had kunnen knipsen, zodat het lijkt alsof ie de andere kant op rijdt. Dat zie je namelijk toch niet op een enkelsporig baanvak
En hoe was het in Sneek Arthur?quote:
Sneek viel een beetje tegen, en dat was niet omdat ik geen kaartjes kon krijgen. Ik heb nog wel een filmpje, als dat beschikbaar is voor bedtijd post ik het nog wel evenquote:
Ik van 2 april, vandaag. Wel nieuw dat ik een mailtje kreeg, normaal krijg ik een briefquote:Op zaterdag 9 mei 2009 08:36 schreef dennistd het volgende:
Heb nu pas een mailtje gekregen over mijn GTBV van 1 april, is het normaal dat het zo lang duurt? De vorige was er na twee weken al ofzo
Ik wilde net zeggen: ik woon amper 500 meter van Noord, en dit is niet in de buurt van Noord. Sterker nog: je zit hier al bijna op de lijn Groningen-Leeuwarden.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
Zojuist is een groot woord hoor, want het is bij de overgang Hoendiep en dat ligt halverwege Station Noord en CS in Groningen
Dus dichterbij Zuidhorn als het ware?quote:Op zondag 10 mei 2009 00:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen: ik woon amper 500 meter van Noord, en dit is niet in de buurt van Noord. Sterker nog: je zit hier al bijna op de lijn Groningen-Leeuwarden.
Als het ware, ja. Maar toch nét niet.quote:
Als het rustig is, kan ik de GTW's ook wel horen vanuit mijn studentenkamer als ik het raam open heb. Woon toch vrij ver van Groningen Noord afquote:Op zondag 10 mei 2009 01:06 schreef Ofyles2 het volgende:
Geen last van voorbijrazende Spurts?
Ik lees berichten over NIMBY's die de Spurts namelijk luidruchtig vinden, maar dat vind ik ook een risico van het vak als je langs een spoorlijn woont.
Ziet er goed uitquote:Op zondag 10 mei 2009 13:02 schreef Dichterbijer het volgende:
ZO! En mijn vakantie is rond
Een dikke week Zuid-engeland met de trein.
7 juli vertrekken we naar Londen per Eurostar.
Na een dag door Londen te hebben gedwaald nemen we de trein naar Minehead.
Startend op London Paddington gaan we naar Taunton waar we een stukje met de bus moeten om in Bishops Lydeard de stoomtrein naar Minehead. (http://www.west-somerset-railway.co.uk/)
Daar blijven we dan twee dagen op te genieten van het mooie stuk natuur aldaar.
Daarna vertrekken we via dezelfde weg terug naar Taunton om daar de trein te pakken richting St Erth, waar we dan overstappen voor de eindbestemming St. Ives.
Daar verblijven we dan een dikke dag zodat we daarna weer terug keren naar Londen, en een dag later de retourtocht maken met de Eurostar.
Heel globaal gaat dat er zo uit zien: hier
Daar gaat ook geld in zitten, machinisten en conducteurs op wacht zetten.quote:Op zondag 10 mei 2009 17:07 schreef dennistd het volgende:
ik denk dat er wel materieel was maar geen personeel
Ik hoor de kermis van de Grote Markt ook als de wind goed staat. En nee: ik heb geen last van de Spurts. Ik hoor ze wel, maar ik heb er geen last van. Ik woon dan ook zo 200 m van het spoor.quote:Op zondag 10 mei 2009 13:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als het rustig is, kan ik de GTW's ook wel horen vanuit mijn studentenkamer als ik het raam open heb. Woon toch vrij ver van Groningen Noord af
Mja, soms zijn het net mensen hequote:Op zondag 10 mei 2009 17:39 schreef Mathijz het volgende:
Personeel ging ook niet in op vragen, was eentje die zei, "ik moet nog lunchen"
quote:Beste reiziger,
Het weer was mooi, de treinen reden op tijd, Stavoren was een feest en we zagen overal vrolijke mensen.
Er kunnen altijd dingen beter. En dat wil ik graag van u weten.
*
Wat moeten we zo houden?
*
Wat kan beter?
*
Wat moeten we vooral niet meer doen?
Mailt u me a.u.b. uw suggesties, kritiek en verbeterpunten.
Dat kan naar => publiciteit@fstm.nl
Onder de inzenders verloten we een VIP-arangement voor het volgende stoomweekend.
Groet,
Max Kooijmans
Voorzitter
max.kooijmans@fstm.nl
Wat Ofy2 al zegt dude: Het zijn je eigen buren die hier de oorzaak van zijnquote:Op zondag 10 mei 2009 20:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Wijzigingen in de dienstregeling Hoorn Kersenboogerd - Hoorn
Met ingang van 8 mei rijdt de stoptrein Hoorn Kersenboogerd-Schiphol-Hoofddorp van ’s morgens 06.30 uur (zaterdag en zondag vanaf 07.30 uur) tot ’s avonds 23.30 uur niet meer tussen Hoorn Kersenboogerd en Hoorn.
Tussen Hoorn en Schiphol/Hoofddorp is de trein ongewijzigd.
VIEZE VUILE SMERIGE RATTEN, wat is dit voor godsgelul dan. Halen gewoon die hele trein van kersenboogerd af??? Ik hoorde dat het iets met milieueisen te maken had, omdat die trein daar zo lang stil stond? Wat een gelul. Nu ben ik echt WOEST![]()
![]()
kotsfail staat toch buiten de wet jeweetttttquote:Op zondag 10 mei 2009 20:18 schreef dennistd het volgende:
Er schijnt een milieuvergunning nodig te zijn voor dat kopspoortje, aangezien het officieel gezien wordt als een emplacement. Hoorn zelf heeft die vergunning wel, maar dit spoor valt niet onder station Hoorn. Een aangezien prutsrail vond dat er geen vergunning nodig was, is die ook nooit aangevraagd. Het aanvragen schijnt trouwens iets van 9 maanden te duren, als er niemand protest tegen aantekent....
Oh, dat hebben ze wel gefixt voordat de eerste trein van AnsaldoOisterwijk in gebruik wordt genomen.quote:Op zondag 10 mei 2009 20:18 schreef dennistd het volgende:
Er schijnt een milieuvergunning nodig te zijn voor dat kopspoortje, aangezien het officieel gezien wordt als een emplacement. Hoorn zelf heeft die vergunning wel, maar dit spoor valt niet onder station Hoorn. Een aangezien prutsrail vond dat er geen vergunning nodig was, is die ook nooit aangevraagd. Het aanvragen schijnt trouwens iets van 9 maanden te duren, als er niemand protest tegen aantekent....
Tegen die tijd doen we aan real-time teleportatie. Gratis.quote:Op zondag 10 mei 2009 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Oh, dat hebben ze wel gefixt voordat de eerste trein van AnsaldoOisterwijk in gebruik wordt genomen.
Ik heb me gisteren ontzettend vermaakt met het personeelsteam in de ICEquote:Op zondag 10 mei 2009 22:38 schreef Dichterbijer het volgende:
Dit begint meer een kotstopic te worden over alles en iedereen wat maar met treinen te maken heeft. Waar zijn de positieve dingen?
Gewoon lang wachten.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:38 schreef Dichterbijer het volgende:
Dit begint meer een kotstopic te worden over alles en iedereen wat maar met treinen te maken heeft. Waar zijn de positieve dingen?
quote:Intercity rijdt bovenleiding stuk bij Rotterdam
Uitgegeven: 11 mei 2009 09:16
Laatst gewijzigd: 11 mei 2009 09:16
ROTTERDAM - Tienduizenden treinreizigers tussen Utrecht en Rotterdam hebben maandagmorgen vertraging opgelopen nadat zondagavond een intercity een stuk bovenleiding had kapot gereden. Dat blijkt uit informatie van spoorbeheerder ProRail en NS.
De trein beschadigde de bovenleiding over een afstand van 3 tot 5 kilometer tussen Nieuwerkerk aan den IJssel en Rotterdam-Noord. De oorzaak is nog niet bekend. De bovenleiding is op sommige plaatsen licht beschadigd en elders totaal helemaal weg, aldus ProRail. Vanaf maandagmorgen zeven uur is weer één spoor in gebruik. Het herstelwerk duurt tot aan het begin van de middag. Reizigers krijgen het advies om te rijden, onder meer via Den Haag.
Ach, 5 km bovenleiding heb je sneller aangelegd dan 5 km stukgereden dwarsliggers, spoorkasten en grind dat over auto's gestrooid wordtquote:
Gaaf. NOG meer mensen gedupeerdquote:Op maandag 11 mei 2009 11:54 schreef dennistd het volgende:
DM'90 mag niet los op Zl-Dv rijden dacht ik door het ontbreken van assentellers daar... (gelukkig maar eigenlijk)
Onzinquote:Op maandag 11 mei 2009 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik had bij 1 optie D: Je trapt een DM'90 stelletje af van de stopper naar Enschede
(andere opties zijn strijdig met de Wet van Behoud van Maximale Ellende)
NIKS! Daarom was het zo naar dat ik er DRIE KWARTIER van mijn kostbare leven moest doorbrengen.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
wat heb je dan ook in godsnaam in Almere te zoeken
quote:Muizen hebben de toegangspoort van de bewaakte fietsenstalling op het station in Almelo vernield.
Ze hebben de kabels doorgeknaagd waardoor de installatie niet meer werkt. Wie de fietsenstalling wil gebruiken, moet nu via de noodneur de fietsenstalling binnenkomen.
Als je in Almere drie kwartier blijft staan, kun je een levensverzekering afsluiten.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:02 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
NIKS! Daarom was het zo naar dat ik er DRIE KWARTIER van mijn kostbare leven moest doorbrengen.
Dat gevoel had ik laatst bij Lelydorp ook alquote:Op maandag 11 mei 2009 14:56 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Als je in Almere drie kwartier blijft staan, kun je een levensverzekering afsluiten.
Ik dacht altijd dat Lelystad de minst erge stad van die twee was.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat gevoel had ik laatst bij Lelydorp ook al
Ik gok dat verzekeraars je dan juist niet meer willen verzekeren.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:56 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Als je in Almere drie kwartier blijft staan, kun je een levensverzekering afsluiten.
In het kader van zelfbescherming ofzoiets.quote:Op maandag 11 mei 2009 15:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik gok dat verzekeraars je dan juist niet meer willen verzekeren.
Dat is ook zoquote:Op maandag 11 mei 2009 14:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat Lelystad de minst erge stad van die twee was.
quote:Op maandag 11 mei 2009 17:47 schreef StephanL het volgende:
Vanochtend een gekke locomotief gezien. Heb foto's gemaakt met mijn mobiel. Op de zijkant stond ACTS als ik het goed heb.
Foto1, lange afstand
Foto2, kortere afstand.
Als iemand de foto's wilt gebruiken voor het één en ander ga je gang. Wel de plaatjes opslaan op eigen schijf en of webspace.
Die is toch niet gek joh, staat al lang op YoutTube!quote:Op maandag 11 mei 2009 17:47 schreef StephanL het volgende:
Vanochtend een gekke locomotief gezien. Heb foto's gemaakt met mijn mobiel. Op de zijkant stond ACTS als ik het goed heb.
Foto1, lange afstand
Foto2, kortere afstand.
Als iemand de foto's wilt gebruiken voor het één en ander ga je gang. Wel de plaatjes opslaan op eigen schijf en of webspace.
Vond hem aardig vreemd, verwacht daar NS treinen, geen ACTS. Heb er verder ook geen verstand vanquote:Op maandag 11 mei 2009 18:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die is toch niet gek joh, staat al lang op YoutTube!
Hier dus met luidruchtig Belgisch vriendje.
.. Moet dat filmpje nou echt in serieus élk deel tevoorschijn worden gehaald?quote:Op maandag 11 mei 2009 18:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die is toch niet gek joh, staat al lang op YoutTube!
Hier dus met luidruchtig Belgisch vriendje.
Tuurlijkquote:Op maandag 11 mei 2009 18:47 schreef Ireyon het volgende:
[..]
.. Moet dat filmpje nou echt in serieus élk deel tevoorschijn worden gehaald?
Jij hebt een serieus attitudeprobleem.quote:Op maandag 11 mei 2009 19:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Trein was overbeladen vol, mensen zaten op de trappen enzo (ik ook). Komt ze nog gewoon vrolijk controleren![]()
"Zou ik er misschien langs mogen?"
Ja dag hoer, ik zit hier toch gvd niet voor de lol op de trap. Eerste dag zeker... leert ze wel snel af denk ik.
Sorry? Hele trein zit vol en iedereen staat of zit op trappen. Dan ga je als conducteur toch niet proberen je erdoor te wurmen om nog lekker die kaartjes te knippen? Doe ff normaal man...quote:
quote:Op maandag 11 mei 2009 19:21 schreef dennistd het volgende:
Als er nog ruimte is voor een conducteur om door de trein te lopen (eventueel met wat duwen) dan is een trein niet overvol, hooguit wat aan de volle kant...
AVR-NS Artikel 6.6: "NS is gerechtigd voor, tijdens of na de reis het bezit en de geldigheid van het Vervoerbewijs te controleren."quote:Op maandag 11 mei 2009 19:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Sorry? Hele trein zit vol en iedereen staat of zit op trappen. Dan ga je als conducteur toch niet proberen je erdoor te wurmen om nog lekker die kaartjes te knippen? Doe ff normaal man...
Internetheld.quote:Die laatste zin trouwens zei ik natuurlijk niet echt tegen haar hé.
Zitvol noem ik nog niet echt vol. Je moet in de spits accepteren dat er mensen een staanplaats hebben. Dat kan gewoon niet anders. Ik heb wel eens in een trein gezeten die echt mudvol was. Daar kon echt niemand meer bij en dan is het niet echt gezellig meer. Maar de situatie zoals jij die beschrijft is voor de NS code oranje. Meer niet.quote:Op maandag 11 mei 2009 19:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat is jouw definitie van vol? Vol = als alle zitplaatsen bezet zijn lijkt me. Als dan ook nog eens alle trappen bezet zijn en er mensen staan dan noem ik het toch echt wel vol. Dan ga je als conducteur toch niet (duwend) nog kaartjes vragen aan die chagrijnige mensen. Maar ja, ze hielt er ook na een tijdje mee op. Mensen gingen niet meer voor haar aan de kant (kon ook niet echt) dus keerde ze maar weer om.
![]()
Dat hangt er vanaf, is het een stoptrein dan vind ik vol als er echt niemand meer bij kan (en dus ook de gangpaden volstaan, meestal blijft iedereen op het balkon staan...), bij een intercity als er een paar mensen moeten staan (en dan niet omdat ze niet naast iemand willen gaan zitten, wat ik vaak genoeg mee maak)quote:Op maandag 11 mei 2009 19:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat is jouw definitie van vol? Vol = als alle zitplaatsen bezet zijn lijkt me. Als dan ook nog eens alle trappen bezet zijn en er mensen staan dan noem ik het toch echt wel vol. Dan ga je als conducteur toch niet (duwend) nog kaartjes vragen aan die chagrijnige mensen. Maar ja, ze hielt er ook na een tijdje mee op. Mensen gingen niet meer voor haar aan de kant (kon ook niet echt) dus keerde ze maar weer om.
![]()
Kneus.quote:Op maandag 11 mei 2009 19:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
AVR-NS Artikel 6.6: "NS is gerechtigd voor, tijdens of na de reis het bezit en de geldigheid van het Vervoerbewijs te controleren."
[..]
Internetheld.
Wat is code oranje?quote:Op maandag 11 mei 2009 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zitvol noem ik nog niet echt vol. Je moet in de spits accepteren dat er mensen een staanplaats hebben. Dat kan gewoon niet anders. Ik heb wel eens in een trein gezeten die echt mudvol was. Daar kon echt niemand meer bij en dan is het niet echt gezellig meer. Maar de situatie zoals jij die beschrijft is voor de NS code oranje. Meer niet.
Dat is ook zo. Was een intercity, niet zo vol als ik weleens in metro's of sprinters heb meegemaakt, maar vol genoeg dat het niet prettig is als mensen aan de kant moeten, omdat er iemand langs wil.quote:Op maandag 11 mei 2009 19:41 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf, is het een stoptrein dan vind ik vol als er echt niemand meer bij kan (en dus ook de gangpaden volstaan, meestal blijft iedereen op het balkon staan...), bij een intercity als er een paar mensen moeten staan (en dan niet omdat ze niet naast iemand willen gaan zitten, wat ik vaak genoeg mee maak)
Zo heel af en toe is het nog functioneel ookquote:Op maandag 11 mei 2009 18:47 schreef Ireyon het volgende:
[..]
.. Moet dat filmpje nou echt in serieus élk deel tevoorschijn worden gehaald?
quote:
Och, zolang ene meneer Arthur het lekker vind om in de kont van Fles te peuren, zal het wel herpost worden jaquote:Op maandag 11 mei 2009 18:47 schreef Ireyon het volgende:
[..]
.. Moet dat filmpje nou echt in serieus élk deel tevoorschijn worden gehaald?
quote:Op maandag 11 mei 2009 11:07 schreef Igen het volgende:
Naar aanleiding van een waar gebeurd verhaal, dat gisteren rond 19:48 plaatsvond op station Zwolle.
Heeft Almere Strand stationsborden?quote:Op maandag 11 mei 2009 17:33 schreef patatmetfriet het volgende:
Ja dat weet ik... Maar was lui of had haast of zo
Condo is al geweest ja.
Maar het kan ergerLibelle Zomerweek kortvlotroodhaar wijven naast me
Dan is een trein vol, maar niet zo vol dat er een extra treinstel noodzakelijk is.quote:
Softwarestorinkje ofzoiets?quote:Op maandag 11 mei 2009 21:08 schreef James1988 het volgende:
*ding dong* Uitverkoop bij NS, koop nu het mooie Roosendaal voor maar $0!
[ afbeelding ]
Het lijkt Monopoly welquote:Op maandag 11 mei 2009 21:08 schreef James1988 het volgende:
*ding dong* Uitverkoop bij NS, koop nu het mooie Roosendaal voor maar $0!
[ afbeelding ]
Al denk ik dat Amsterdam Centraal dan iets met meer dan vijf cijfers oplevert, evenals Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal.quote:
quote:Op maandag 11 mei 2009 20:48 schreef Ofyles2 het volgende:
Heeft Almere Strand stationsborden?
Zo ja, dan zal ik DrFlash eens stinkjaloers maken...
Precies. Net zo zeer als OLV ter Nood, als Lierop, als Jorwerd, en waarschijnlijk nog wel links of rechts een paarquote:Op maandag 11 mei 2009 20:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo ja, dan is het alleen interessant omdat het tijdelijke is. Anders hangen ze er namelijk altijd al, en dan heeft ie ze allang
Dat is idd de echte waarde van zo'n troosteloos stationquote:Op maandag 11 mei 2009 21:08 schreef James1988 het volgende:
*ding dong* Uitverkoop bij NS, koop nu het mooie Roosendaal voor maar $0!
[ afbeelding ]
Dat zie je goed, dat is de intercity-versiequote:Op maandag 11 mei 2009 20:55 schreef Dichterbijer het volgende:
[ afbeelding ]
Zie ik het nou goed, heeft de hondekop die daar achter zit een complete blauwe band van voor naar achteren?
quote:Op maandag 11 mei 2009 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is idd de echte waarde van zo'n troosteloos station
Ik was toevallig afgelopen december op Roosendaal, al was het maar om daar over te stappen op een andere IC.quote:Op maandag 11 mei 2009 21:21 schreef Ireyon het volgende:
[..]
![]()
[ link | afbeelding ]
![]()
De rest van de stad is ontzettend pauper, maar van het station blijf je af
Coupétje 2e klasse voorin.quote:Op maandag 11 mei 2009 21:20 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat zie je goed, dat is de intercity-versie
[ afbeelding ]
Dat station bezit aan de kant van het busstation trouwens een aantal fraaie ornamentenquote:Op maandag 11 mei 2009 21:21 schreef Ireyon het volgende:
[ link | afbeelding ]
![]()
De rest van de stad is ontzettend pauper, maar van het station blijf je af
Is mooi.quote:Op maandag 11 mei 2009 21:20 schreef Ireyon het volgende:
Dat zie je goed, dat is de intercity-versie
[ afbeelding ]
Er staat vast ook iets vreselijks in de header van het Ku Klux Klan forum. Nou en?quote:
quote:Op maandag 11 mei 2009 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er staat vast ook iets vreselijks in de header van het Ku Klux Klan forum. Nou en?
Bullshit... Italië, Zwitserland, Betuweroute?quote:Belgen nemen deel hsl-traject in gebruik
ANTWERPEN - Op het Belgische deel van het hsl-traject, dat al jarenlang ongebruikt klaarligt, rijden over een maand de eerste treinen. Het Belgische spoorbedrijf NMBS laat elk uur een trein pendelen tussen Antwerpen en het splinternieuwe station Noorderkempen bij Brecht, zo'n tien kilometer van de Nederlandse grens.
De Belgische NMBS heeft namelijk als eerste spoorbedrijf in Europa de noodzakelijke Europese spoorbeveiliging ERTMS in haar treinen kunnen bouwen, meldde topman Marc Descheemaecker maandag.
De 125 kilometer lange hsl-spoorlijn tussen Nederland en België is sinds de bouw in 2007 nog niet gebruikt. Een van de redenen is dat er nog geen locomotieven waren met het nieuwe systeem voor treinbeveiliging. Dat systeem remt treinen vanzelf als de machinist te hard rijdt.
De Nederlandse Spoorwegen hebben gepland om na de zomer gewone treinen 160 km/u te laten rijden op delen van het hsl-traject. Als eerste komt er een dienst tussen Amsterdam en Rotterdam. Door het geringere aantal stops doet de trein slechts 43 minuten over de rit, twintig minuten sneller dan treinen op het gewone spoor.
Bedoeling is dat de echte hogesnelheidstreinen, die 250 km/u kunnen halen, begin 2010 aan een eerste dienstregeling beginnen. Eind april is het eerste prototype hogesnelheidstrein aangekomen. Dinsdag komt het tweede exemplaar aan in Amsterdam.
Als de testen positief zijn, kan de serieproductie van de treinstellen beginnen. Zodra de fabrikant een voldoende aantal exemplaren klaar heeft, begint een eerste dienstregeling. Uiteindelijk wil de Nederlandse exploitant Hispeed zestien hsl-treinstellen inzetten en de Belgische NMBS drie.
Bron: De telegraaf
Oh noes!quote:Bedoeling is dat de echte hogesnelheidstreinen, die 250 km/u kunnen halen, begin 2010 aan een eerste dienstregeling beginnen. Eind april is het eerste prototype hogesnelheidstrein aangekomen. Dinsdag komt het tweede exemplaar aan in Amsterdam.
Die doorloopkoppen vond ik altijd maar donker, krap en eng, dus ik gebruikte ze nooit. Toen ze werden afgesloten viel me eerst alleen op dat het combineren in Zwolle ineens zo lekker snel ging. Pas maanden later ontdekte ik dat dat kwam doordat de koppen waren afgesloten - toen ik er op internet over las.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:48 schreef Guard het volgende:
En die koplopers, wat een feest was dat toen ik daar als klein menneke in mocht, zeker als er nog echt "kop gelopen" kon worden.
Vroegâh...
* Guard zucht in een nostalgische bui
Ik maakte me niet druk over vertragingen, sterker nog de treinreis kon niet lang genoeg duren.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Die doorloopkoppen vond ik altijd maar donker, krap en eng, dus ik gebruikte ze nooit. Toen ze werden afgesloten viel me eerst alleen op dat het combineren in Zwolle ineens zo lekker snel ging. Pas maanden later ontdekte ik dat dat kwam doordat de koppen waren afgesloten - toen ik er op internet over las.
Kortom, ik vind het wel prima zo. En bijvoorbeeld de overstap Groningen - Zwolle - Roosendaal gaat zo ook minder snel fout.
Net zo geforceerd als je gesaboteerde poll zekerquote:Op dinsdag 12 mei 2009 01:50 schreef James1988 het volgende:
Met dank aan NikkelCobalt zit er nu een CAPTCHA op mijn imagechanger. Iemand (ik noem geen namen) forceerde 'm steeds op Kim-Jong de VIRMlover. Lief hea?
Ohja... no commentquote:Op dinsdag 12 mei 2009 01:51 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Net zo geforceerd als je gesaboteerde poll zeker
Hier dan joh, jankertquote:Op dinsdag 12 mei 2009 01:50 schreef James1988 het volgende:
Met dank aan NikkelCobalt zit er nu een CAPTCHA op mijn imagechanger. Iemand (ik noem geen namen) forceerde 'm steeds op Kim-Jong de VIRMlover. Lief hea?
Zulks staat hier ook regelmatig (zowel Diesel als elektrisch). Geen idee welk bedrijf hier z'n cargo (zeecontainers voornamelijk) mee vervoert maar het zit op bedrijventerrein Acht (Eindhoven). Viel me gewoon op, verder heeft deze post geen waardequote:Op maandag 11 mei 2009 18:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die is toch niet gek joh, staat al lang op YoutTube!
Hier dus met luidruchtig Belgisch vriendje.
Maar nu weer verstoring, defecte goederentrein hoorde ik op Hengelo..quote:Almelo-Deventer
Dinsdag 12 Mei 12:38
Oorzaak Tussen Rijssen en Wierden rijden minder treinen door een defecte trein.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
quote:Winterswijk-Arnhem
Dinsdag 12 Mei 15:36
Oorzaak Tussen Zevenaar en Doetinchem rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Nu gaat het wel crescendo!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:25 schreef James1988 het volgende:
En de tweede V250 gaat as we speak door het land heen... van Arnhem richting Watergraafsmeer, denk ik.
Dat is ACTSquote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:02 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Geen idee welk bedrijf hier z'n cargo (zeecontainers voornamelijk) mee vervoert maar het zit op bedrijventerrein Acht (Eindhoven).
Sinds wanneer worden de NS-treinen er niet meer gewassen?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:39 schreef Wadloper het volgende:
[ afbeelding ]
Op de wasstraat te Groningen is het Nedtrain services bord er af gehaald en hangt er nu een Arriva bord, aangezien NSR zijn treinen er niet meer wast
Hij begon zelfquote:
in 2 jaar af? ....quote:Hoofdcontract Hanzelijn getekend
Uitgegeven: 12 mei 2009 19:01
Laatst gewijzigd: 12 mei 2009 19:09
UTRECHT - ProRail en gelegenheidscombinatie HanzaRailTeam hebben dinsdag het belangrijkste contract voor de aanleg van de Hanzelijn getekend. Het vertegenwoordigt een waarde van 164 miljoen euro, zo maakte ProRail bekend.
Het gaat om de aanleg van de bovenbouw voor de spoorlijn. De bouw begint in 2010 en neemt naar verwachting twee jaar in beslag.
In totaal worden 13.000 spoorstaven, 133.000 dwarsliggers, 400 kilometer bovenleiding, 1500 masten en 22 kilometer geluidsscherm aangelegd.
De Hanzelijn is een nieuwe spoorlijn tussen Lelystad en Zwolle die het noorden en noordoosten van Nederland en de Randstad beter met elkaar moet verbinden.
De combinatie HanzaRailTeam bestaat uit Strukton Rail, VolkerRail, Arcadis en Alstom.
http://www.nu.nl/economie(...)zelijn-getekend.html
Zijn die lui helemaal besuikerd of wat??quote:In totaal worden 13.000 spoorstaven, 133.000 dwarsliggers, 400 kilometer bovenleiding, 1500 masten en 22 kilometer geluidsscherm aangelegd.
4-sporig met dubbele bovenleiding tegen breuken natuurlijkquote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zijn die lui helemaal besuikerd of wat??
Het hele traject is zegge en schrijve 42 kilometer. 400 km bovenleiding? Zelfs al ga je uit van een dubbele rijdraad die twee keer als lengte telt, dan wordt de complete Hanzelijn minimaal vijfsporig dus?
Masten he. 1 portaal is 2 masten en dan zit je al aan 1200quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:17 schreef dennistd het volgende:
Het aantal masten vind ik ook aan de hoge kant: als je er vanuit gaat dat ze normaal op 70 meter van elkaar staan zouden er maar zo'n 600 nodig zijn. Op stations en bij wissels heb je er wat meer nodig misschien, maar als je ook de seinpalen erbij gaat rekenen kom ik nog lang niet op 1500... (of het moeten losse masten zoals op de HSL en de betuweroute zijn, maar dat lijkt me nou ook weer niet nodig (Utrecht-Amsterdam zijn volgens mij ook gewone portalen maar toch voorbereid op 25kV))
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zijn die lui helemaal besuikerd of wat??
Het hele traject is zegge en schrijve 42 kilometer. 400 km bovenleiding? Zelfs al ga je uit van een dubbele rijdraad die twee keer als lengte telt, dan wordt de complete Hanzelijn minimaal vijfsporig dus?
2 keer rijdraad, 1 keer draagkabel en al die tussendingetjes. Dat heet allemaal "bovenleiding"? Ik geloof er de bliksem vanquote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:35 schreef De_Hertog het volgende:
Twee kabels naast elkaar voor de stroom, een kabel om het geheel aan op te hangen en dan nog al die tussenkabeltjes. Zo kom je wel aan de 400.
Ja, dat is flauw, maar ze tellen dus daadwerkelijk kabellengte.
In de journalistiek welquote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
2 keer rijdraad, 1 keer draagkabel en al die tussendingetjes. Dat heet allemaal "bovenleiding"? Ik geloof er de bliksem vanDuvel??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |