Nou nee. F = M*a dus hooguit de massa als conversie. Kracht en versnelling zijn recht evenredig aan elkaarquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
Aanzetversnelling is iets anders dan aanzetkracht, dus daar zit nogal een verschil in.
En juist die massa speelt de belangrijkste rol in het geheel.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou nee. F = M*a dus hooguit de massa als conversie. Kracht en versnelling zijn recht evenredig aan elkaar
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | | | | Verboden voor de | | trein te springen | | | | Groetjes Fles | |___________________| | | | | | | | | | | | _____|_____ |
maar dan moet je met een zware goederentrein wel heel erg oppassen dat je koppelingen het niet begeven..quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
maar als je geen vermogensbeperking meer hebt van de bovenleiding...
dan kan je natuurlijk op veel meer assen een motortje knopenwaardoor de aanzet kracht toe kan nemen.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
maar dan moet je met een zware goederentrein wel heel erg oppassen dat je koppelingen het niet begeven..
Dan kunnen de Oostenrijkers jaloers gemaakt worden die het nu nog doen met een RailJet via de bovenleiding.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
maar als je geen vermogensbeperking meer hebt van de bovenleiding...
dan kan je natuurlijk op veel meer assen een motortje knopenwaardoor de aanzet kracht toe kan nemen.
Enkel om geen "tvp" te hoeven posten. Die hippe Japanse treinen uit 't vorige topic overtref ik toch niet meerquote:
Kom op zeg je hebt toch wel IETS te melden?quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:48 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Enkel om geen "tvp" te hoeven posten. Die hippe Japanse treinen uit 't vorige topic overtref ik toch niet meer
Sinds ik een eigen auto heb ga ik nooit meer met de trein, maar vind 't nog wel leuk om jullie erover bezig te zienquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kom op zeg je hebt toch wel IETS te melden?
Ik denk het haast wel.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:06 schreef James1988 het volgende:
@TT: Blijven de VIRMs dan nog vrolijk doorpiepen?
Dat, en het slurpende geluid van de waterstofpompquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:06 schreef James1988 het volgende:
@TT: Blijven de VIRMs dan nog vrolijk doorpiepen?
Wat ben ik dan ook opgelucht dat de Eurostar nu sneller door Zuidoost-Engeland raast.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:14 schreef Guard het volgende:
TerugVindPlaatje:
[ afbeelding ]
London, St Pancras.
In Oktober ben ik er weer
Wel met elektriciteit die door kerncentrales opgewekt worden.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:12 schreef James1988 het volgende:
Mooi.
Maar nee, doe maar geen H2-treinen. Een bovenleiding + panto is veel toffer imo.
Een VIRM moet tweemaal per uur bijtankenquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:14 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Dat, en het slurpende geluid van de waterstofpomp
Zeer optimistisch.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een VIRM moet tweemaal per uur bijtanken
Ik in juli al... en zoals het er nu uitziet zit er ook een stoomtrein in richting Mineheadquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:14 schreef Guard het volgende:
TerugVindPlaatje:
[ afbeelding ]
London, St Pancras.
In Oktober ben ik er weer
hoe zou dit voorbij moeten zijn dan ?quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nu kan het nog. Over een jaar moet dit soort gekut wel voorbij zijn
Gebruiken om lijntjes coke mee uit te zetten?quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:03 schreef Quyxz_ het volgende:
Iemand nog tips voor het superduper uber vetste () wat ik kan doen met mijn OV studentenkaart?
Jaquote:Op woensdag 6 mei 2009 23:03 schreef Quyxz_ het volgende:
Iemand nog tips voor het superduper uber vetste () wat ik kan doen met mijn OV studentenkaart?
Ga internationaal met je ov-tje, naar Maastricht en dan met Veolia 50 naar Aachen....quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:03 schreef Quyxz_ het volgende:
Iemand nog tips voor het superduper uber vetste () wat ik kan doen met mijn OV studentenkaart?
Als student heb je natuurlijk niet die paar knaken voor een euregioticket, en moet het gratisquote:Op woensdag 6 mei 2009 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
kan je beter vie Heerlen gaan en dan een Euregioticket pakken. Wat je DAAr allemaal mee kan
Lukt makkelijk. Mits je de route anders rijdt en je tussen Groningen en Den Helder even afsteekt door via Leeuwarden te gaan en dan de bus over de afsluitdijk neemt.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja![]()
Probeer eens jezelf alle hoeken van het land te laten zien.
Dus: [home] - Nieuweschans - Kerkrade - Vlissingen - Den Helder - [home]
Hint: Zelfs vanuit Utrecht Centraal lukt het je niet zonder nachtnettreinen
Wat kan je daar dan wel mee?quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
kan je beter vie Heerlen gaan en dan een Euregioticket pakken. Wat je DAAr allemaal mee kan
idd, ik heb dan wel een keer 2 euro betaalt voor ICE toeslag, maar daarna was het echt 3 dagen vasten.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:48 schreef Guard het volgende:
[..]
Als student heb je natuurlijk niet die paar knaken voor een euregioticket, en moet het gratis
Volgens mij eerder de adhesie.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En juist die massa speelt de belangrijkste rol in het geheel.
quote:Vanaf morgen zal de stoptrein (3300) van Hoofddorp naar Hoorn Kersenboogerd niet verder rijden dan station Hoorn.
De reden hiervoor is dat de treinen (die gereden worden met DDM-1) bijna een halfuur op een kopspoor staan te wachten, waarbij de 1800-loc veel overlast geeft door zijn luidruchtige compressor.
Hiervoor heeft ProRail geen vergunning aangevraagd, waardoor de trein hier niet meer mag staan. Aangezien keren op het hoofdspoor geen mogelijkheid is, wordt de trein nu opgeheven van Hoorn naar Hoorn Kersenboogerd.
Update:
De 3300 rijdt vandaag toch gewoon naar Hoorn Kersenboogerd. Deze reden hiervoor is dat ProRail weigert om deze trein te laten keren op station Hoorn. Dit terwijl het ProRail is die de situtatie heeft veroorzaakt door geen vergunning aan te vragen voor het keren op het kopspoor bij Kersenboogerd. Ook de NS heeft ruim van tevoren aangegeven bij de infrabeheerder wat het vervangende plan was.
http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=202
nouja, het geluid schijnt niet eens het grote probleem te zijn, maar om een trein daar aan de kant te zetten en te keren schijnt een vergunning nodig te zijn, ongeacht welk materieel...quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
een 1800 e-loc hoeven ze toch niet te laten door brullen? als die een tijdje moet wachten kan de e-loc toch wel even de panto droppen?
Mogelijke ruilactie:quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
een 1800 e-loc hoeven ze toch niet te laten door brullen? als die een tijdje moet wachten kan de e-loc toch wel even de panto droppen?
Vind ik wel onhandig, aangezien de 4300 in de spits hele volksstammen moet vervoeren en de 3300 nog steeds ontdekt moet worden.quote:Op donderdag 7 mei 2009 17:30 schreef dennistd het volgende:
De 3300 en 4300 lopen in elkaar over, zie http://somda.nl/www/forum/6733/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |