quote:Op maandag 4 mei 2009 21:41 schreef Troel het volgende:
leonieke, misschien een rare vraag hoor (en hij komt misschien vervelend over, zo is hij zeker niet bedoeld, ik hoop op het andere scenario):
mocht de inseminatie nou niet lukken, word je dan gewoon ongesteld? Want ik neem aan dat je nu de hormonen niet neemt om ongesteld te worden enzo? Ik heb geen flauw idee hoe dat in zijn werk gaat, vroeg het me af.
quote:Op maandag 4 mei 2009 21:55 schreef leonieke het volgende:
Zeker niet vervelend![]()
Normaalgezien word ik gewoon ongesteld. Dat is de vorige keren toch gebeurd toen ik Menopur en Pregnyl moest spuiten. Menopur zorgt ervoor dat de follikels groeien, pregnyl zorgt voor de eisprong. Dus als de hormonen goed hun werk doen, heb ik gewoon een eisprong en word ik dus ongesteld. Moest ik niet ongesteld worden, betekent dit volgens mij dat ik geen eisprong heb gehad en dan moeten ze het toch iets grondiger opnieuw bekijken, denk ik.
Op dag 3 van mijn nieuwe cyclus doen ze zowieso een bloedprik om de hormonenspiegel te bekijken. Ik veronderstel ook deels om na te gaan of er effectief een eisprong heeft plaatsgevonden.
En uiteraard (want als ik het teruglees, lijkt het niet zo) wil ik heel graag dat het lukt (ik wil voor de moment echt niets liever) maar heb zo'n schrik dat als ik er te veel op hoop ik in een diepe put zal geraken.
We zijn begonnen aan maand 16. In vergelijking met velen die hier posten is dat natuurlijk niets, maar het voelt tegenwoordig als "zo lang" en "zo zwaar" aan. Zeker omdat de babyboom weer begonnen is. En damn, wat zijn al die baby's zo schattig
17 mei is nog mooier!quote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:21 schreef Troel het volgende:
Dank je voor je antwoord leonieke.
En ik hoop gewoon op 2 streepjes op 16 mei, want dat is een heel mooie dag
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:39 schreef McLaura het volgende:
Lieve Leonieke,
Ik wil je er graag even op wijzen dat 'leed' niet meetbaar is aan een aantal maanden, of jaren, maar aan hoe je er zelf mee omgaat. Een vriendin van me heeft bijna 10 jaar moeten wachten op haar dochter. Zij wilde het traject niet in, en uiteindelijk werd haar geduld beloond met een mooie meid van inmiddels 5.
Ook de vriendin heeft dalen gekend, en pieken, maar heeft een bijzonder talent voor berusting. Ik daarentegen niet. Het is dus maar net hoe je ergens mee omgaat, en daaraan kun je de impact van iets beter meten dan aan tijd.
En toen had Ireth stoere Laura aan het huilen.....quote:Hierna volgde wat normalere relaties tot ik in 1994 Willem leerde kennen. Het gevoel van thuiskomen was daar. Het gevoel van veiligheid en geborgenheid. Het gevoel van er gewoon mogen 'zijn'. Omdat ik, ik was. In 1995 zijn we gaan samenwonen en hebben we de pil de deur uit gegooid. Met als gevolg dat dat samenwonen perfect ging.. en die pil weinig veranderde. Het eerste jaar ben je nog laconiek. Het lukt toch vaak nooit in het eerste jaar. Het tweede jaar vraag je je af hoe lang het gaat duren. Het derde jaar voel je je hoop beetje bij beetje afbrokkelen. Het vierde jaar komt er de woede. Waarom niet? Het vijfde jaar is er intens verdriet.. het mag schijnbaar niet. Het zesde jaar is er berusting, dan maar niet. Het zevende jaar is er rust, soort enge rust. Niet over praten, dan bestaat het niet. En het achtste jaar is er ongeloof. En een tweede streepje. Hoelang ik over tijd ben? Geen idee? We waren er niet mee bezig? Ik kan toch niet zwanger worden? Maar toch issie er.. een dikke vette streep.
Om 8u bloedprik en tussen 15u en 18u bellen ze op met het resultaat. Dan wéét ik het idd gewoon (13 mei = 15 dagen na inseminatie)quote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:39 schreef Vlindur het volgende:
[..]
17 mei is nog mooier!![]()
*Edit, krijg je dan al de uitslag?! Oh, dat scheelt stressen zeg! Dan wéét je het gewoon! Mocht het negatief zijn is het natuurlijk klote, maar daar gaan we voor het gemak maar even niet vanuit!![]()
Nog eentje die zit te duimen ...quote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:30 schreef leonieke het volgende:
Thx hoor allemaal voor het duimen
Ik hoop zo hard dat het allemaal helpt
Daar is hopelijk van alles bezig in je baarmoeder, ooh ik hoop het toch zo ontzettend!!!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 20:37 schreef leonieke het volgende:
Mijsje het nieuws was inderdaad een beetje te verwachten, maar wat fijn dat ze zo snel zullen handelen
Hier enkel krampen in mijn buik op dag 10 na de inseminatie... Ik weet echt niet wat ik er moet van denken
Ik ken het, die dagen zijn slopend.... Mijn buuf en vriendin in één werd vaak 'te vroeg' ongesteld na een iui, die haalde ècht de 14de dag niet!quote:Op maandag 11 mei 2009 13:50 schreef leonieke het volgende:
lol
neenog helemaal niet
![]()
Nog twee dagen en nachten constant naar het toilet lopen omdat ik steeds denk dat ik ongesteld ben geworden.
Dat haat ik nog het meeste eigenlijk. De eerste 10 dagen na inseminatie maakte ik mij niet druk want dan kan je toch niet ongesteld worden, maar nu kan het elk moment gebeuren... of niet gebeuren. Vreselijke periode
Wat spannend Leonieke! Ik blijf stug duimen voor je hoor!quote:Op maandag 11 mei 2009 21:25 schreef snoopy het volgende:
Oeh ik lees nu pas hoe spannend het nu voor je is Leonieke! Ik duim voor je![]()
SaffierIk hoop dat dat brusje nu toch echt in zicht gaat komen!
Snap ik...quote:Op maandag 11 mei 2009 21:21 schreef leonieke het volgende:
Maar man, wat zou ik morgen graag kotsend boven het toilet hangen
Gewoon een doosje eieren opsturen, gaat ook heel hard stinkenquote:Op maandag 11 mei 2009 22:09 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Snap ik...![]()
Ik zal een doosje stinkbommen je kant op sturen...
* Troel stuurt een beetje misselijkheid richting het zuidenquote:Op maandag 11 mei 2009 21:21 schreef leonieke het volgende:
Maar man, wat zou ik morgen graag kotsend boven het toilet hangen
Ik wilde ook adopteren, en we zouden na de eerste IVF naar een voorlichting gaan als de poging mislukte.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:51 schreef Pyttpytt het volgende:
*duimt mee*
Vroeg me iets af, wat misschien al eerder besproken is hier, maar ik ben nieuw, dus vraag het gewoon
Vriend en ik rammelen beiden als gekken, maar wachten nog even met proberen totdat de situatie daar rijp voor is. Voor ons is het echter wel duidelijk dat als het via de 'normale' weg niet kan, we dan al snel voor adoptie gaan (mits financieel mogelijk).
Ik merk dat veel mensen bezwaar hebben op adoptie (en dan dus niet financieel). Die willen gewoon per se letterlijk een eigen kindje, of anders liever geen. Ik vind dat moeilijk te begrijpen.
Hoe zit dat voor jullie?
*Hopend hiermee geen zout op wonden te strooien*
Hm ik snap dat je het zwanger zijn wil ervaren. Het lijkt me dat elke vrouw die kinderen wil dat in eerste instantie wil. Maar dat absoluut geen kinderen van een ander willen, daar kan ik de essentie niet van begrijpen, eigenlijk. Waarom ik kinderen wil, is omdat ik graag veel liefde wil geven aan iets dat klein begint en met mijn hulp hopelijk uitgroeit tot een mooi mens. Ze de wereld laten ontdekken tot ze er alleen in kunnen staan. Ik wil niet eens zozeer een kind voor mezelf, maar omdat ik denk dat ik een kind iets te bieden heb, en dan maakt het me echt niet uit of het nou mijn eigen kind zou zijn of niet.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:13 schreef mijsje het volgende:
pyttpytt, ik wil heel graag het zwanger zijn ervaren. En dan kindjes te hebben die qua uiterlijk en innerlijk op me lijken...
mocht het helemaal nooit lukken van mezelf (bij ons ligt het probleem bij mij), dan blijven we kinderloos. mijn man wil absoluut geen kinderen "van een ander", hoeveel ze ook van jezelf zijn als je ze opvoedt... ik zal me daar in dat geval bij neer moeten leggen, al zou ik daar minder moeite mee hebben...
Leonieke, ik ben nog steeds aan het duimendraaien...hoop zo op goed nieuws...
quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:28 schreef flugeltje het volgende:
Verdorie,hettyptzolastigzonderduimenkanikdespatiebalknietbedienen....
word je platgebeld/ge-smssed?quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:41 schreef leonieke het volgende:
Ja tussen 15u en 18u
Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik mijn gsm niet beter doorspoel de volgende keer dat ik naar het toilet ga
tss.. whaha nee hooor, als je 3 maanden verdwenen bent weten weten we genoegquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:10 schreef leonieke het volgende:
Ik heb altijd gezegd dat ik het drie maand zou verzwijgen, dus als je mij hier drie maand niet meer ziet, weet je hoe laat het is
Denk niet dat, dat zo is.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:43 schreef leonieke het volgende:
Nopez![]()
En vanaf nu kan ik mijn man niet meer bereiken tot vanavond laat...
Ik denk echt niet dat het zo'n goed teken is dat ze nog niet gebeld hebben. Bij positief nieuws zouden ze de mensen toch direct uit hun lijden verlossen, hé?
Denk eerder dat ze bij beiden het eerst met haar man wil delen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:43 schreef leonieke het volgende:
Nopez![]()
En vanaf nu kan ik mijn man niet meer bereiken tot vanavond laat...
Ik denk echt niet dat het zo'n goed teken is dat ze nog niet gebeld hebben. Bij positief nieuws zouden ze de mensen toch direct uit hun lijden verlossen, hé?
wat zij zegt ja.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:52 schreef ymme het volgende:
[..]
Denk niet dat, dat zo is.
Ze bellen waarschijnlijk wanneer het hun het beste, uitkomt.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:07 schreef leonieke het volgende:
Ik ga jullie misschien best uit jullie lijden verlossen.
Om 18.45u telefoon gekregen en ik kon gewoon aan de intonatie al horen dat deze poging niet gelukt is. Mijn man kan ik niet bereiken want hij zit tot 21u in de les (en slecht nieuws delen met hem is ook niet zo fijn... hij zal het wel bij het binnenkomen vanavond wel al direct zien aan mijn gezicht).
Het was een utopie om ook maar stilletjes te hopen dat het van de eerste keer raak zou zijn.
Dit wordt dus wachten op de
ja, dat kan ik me voorstellen... vallen, opstaan en weer doorgaan...quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:43 schreef leonieke het volgende:
Op dag 3 van mijn volgende cyclus krijg ik een bloedprik en dan in de namiddag telefoon om te zien wat ik precies moet prikken. Ik wou dat ik morgen wakker werd en ongesteld was. Kwestie dat ik dit op die manier misschien vlugger achter mij kan laten.
quote:Op maandag 18 mei 2009 22:05 schreef leonieke het volgende:
Vandaag weer de eerste spuit gezet. Ging er wel weer vlotjes in (al had ik toch een beetje schrik omdat het weer een tijdje geleden was).
quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:14 schreef Jose81 het volgende:
Mijsje, spannend, volgende week vrijdag dus! Mooi dat je wel op schoolreisje kunt (ik heb 'm gemist dit schooljaar...). Alvast heel veel plezier voor je schoolreisje en heel veel succes voor je kijkoperatie!
alsje maar 24 uur werkt wordt je in principe geacht bezoeken aan ziekenhuis/arts in je eigen tijd te doen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:36 schreef sombie het volgende:
Ik heb heel lang niet meegelezen dus ben niet meer op de hoogte, maar wilde wel even kort reageren op Hobbesje. Voor dit soort ziekenhuisafspraken hoef je toch niet vrij te nemen? Dat valt toch onder doktersbezoek/ziekteverlof?
Ik vraag me af of dat voor dit soort bezoeken ook geldt, aangezien je hiervoor niet zomaar op een dag een afspraak kunt maken, maar afhankelijk bent van je cyclus.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:39 schreef Vicky het volgende:
[..]
alsje maar 24 uur werkt wordt je in principe geacht bezoeken aan ziekenhuis/arts in je eigen tijd te doen.
das waar.. ligt voor deze bezoeken idd ietsje gecompliceerder..quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat voor dit soort bezoeken ook geldt, aangezien je hiervoor niet zomaar op een dag een afspraak kunt maken, maar afhankelijk bent van je cyclus.
ah, vandaar...quote:Op maandag 25 mei 2009 23:17 schreef Hobbesje het volgende:
@ Mijsje: is geen littekenweefsel. Het litteken zelf zit heel laag (en daar komt geen spuit in!). Een niet-fijne bijkomstigheid van de keizersnede is dat je er een heel stuk doof gevoel in je onderbuik bijgeleverd krijgt - tot halverwege de onderbuik zeg maar. En misschien dat ik daar nu eindelijk eens een keer profijt van kan hebben.
Aha, de bekende kutpillenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:40 schreef leonieke het volgende:
Hobbesje: ik spuit Menopur (om follikels te doen groeien) en Pregnyl (om de eisprong uit te lokken/op te wekken, hoe moet je het ook noemen?). Clomid heb ik een aantal maanden geslikt (denk 7 of 8 cyclussen) maar in Jette doen ze dat blijkbaar niet. Hoogstwaarschijnlijk omdat ik er toch niet op reageer
![]()
Eens de inseminatie is geweest moet ik ook nog utrogestan nemen (vaginaal).
En omdat die bij ons niet werkten, zijn wij op de kontspuit (Gestone) overgestaptquote:
Van die kutpillen krijg je kutkwark, volgens mij wil ik niet weten wat Silly had van die Gestonequote:
quote:
Laura, ik heb ook zoiets. Vorig jaar zijn wij met vrienden van ons uit eten gegaan en zij hadden nog een ander stel uitgenodigd... wij kenden hen niet, maar het klikte al gelijk goed. Toen we er net waren, begonnen wij over mijn eerste echo; ik was toen een week of 10 zwanger. Zij keken elkaar aan met een blik van 'oh...'. Ik zag dat en vroeg; 'hebben jullie ook een kinderwens?' en toen vertelde ze dat dat inderdaad zo was, maar dat ze niet zomaar zwanger kon worden. Ik zei 'nee, wij ook niet. Ik heb uiteindelijk hormonen moeten spuiten...blablabla' en we vertelden haar het hele verhaal. Ik vroeg toen wat bij hun het probleem was... zij (toen 22 jaar!!!) was in de vervroegde overgang en waren aangewezen op eiceldonatie.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:22 schreef McLaura het volgende:
Niet leuk idd, en aan de ene kant zit ze er zwaar doorheen, en aan de andere kant wil ze hoop blijven houden.... En dan voel ik me zo lullig; een smsje sturen van sterkte terwijl ik mijn zoon voel schoppen.... Het voelt voor mij of ik makkelijk praten heb.
quote:Op zondag 31 mei 2009 20:22 schreef Jose81 het volgende:
Mijsje, wat goed dat je eileider geopend is! Hoe voel je je nu? Heb je nog steeds buikpijn of voel je je alweer wat beter?![]()
Het is gewoon altijd klote.... van mijn vriendinnetje weet ik dat ze al langer bezig waren dan wij. We hebben in dezelfde week de kijkoperatie gehad. Ik was 'in orde', zij had 'een beetje' endometriose. We gingen allebei het IUI trajact in. We kwamen allebei na 3 mislukte pogingen op de wachtlijst voor IVF, alleen gingen wij voor transport-IVF in het MCL/UMCG, en zij naar Zwolle. Daar bleek niet eens een wachtlijst te zijn, dus ging ze na de 6e iui naar Zwolle. Daar vertrouwde de arts het 'beetje' endometriose niet, en bleek dat ze behoorlijke endometriose had die al uitgebreid was tot op de darmen en nieren (als ik het goed heb).quote:
quote:Op donderdag 28 mei 2009 08:22 schreef McLaura het volgende:
[..]
Van die kutpillen krijg je kutkwark, volgens mij wil ik niet weten wat Silly had van die Gestone
quote:Op maandag 1 juni 2009 20:50 schreef leonieke het volgende:
En net telefoon gekregenNu schaam ik me natuurlijk rot omdat ik die persoon heb zitten opjagen. Hij zit er blijkbaar helemaal alleen voor en heeft er nog 30 te gaan.
Maar, gewoon weer verder spuiten en woensdag nogmaals op controle. We blijven maar geduld hebben
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 07:06 schreef mijsje het volgende:
idd jose, best balen, maar volgens mij ook wel normaal om deze napijn te voelen?
Bij mijn buum en buuf deed die Menopur ook niet echt snel iets, maar er kwam wel wat. Ik denk dat het gewoon niet zo'n snelwerkend middel is. Puregon wel, maar dat lijkt me bij iui juist weer te snelwerkend omdat bij iui geen 8 follikels wenselijk is.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:50 schreef leonieke het volgende:
En net telefoon gekregenNu schaam ik me natuurlijk rot omdat ik die persoon heb zitten opjagen. Hij zit er blijkbaar helemaal alleen voor en heeft er nog 30 te gaan.
Maar, gewoon weer verder spuiten en woensdag nogmaals op controle. We blijven maar geduld hebben
Er zijn wat problemen geweest thuis. Vrijdagavond telefoon gekregen dat mijn oma op sterven lag (heel plots, ondanks haar leeftijd (95)). Dus zaterdag na de controle vlug naar West-Vlaanderen gereden in de hoop haar nog te kunnen zien.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 07:06 schreef mijsje het volgende:
Leonieke, ik wilde vandaag al vragen hoe het met je ging...ik miste je al![]()
Ik moet morgen toch teruggaan en afhankelijk van wie de echo doet, zal ik wel eens polsen of een IUI in Jette altijd met Menopur gebeurt. Maar ik zal alvast niet te veel rekenen op andere geneesmiddelenquote:wat balen dat de menopur niet zo heel veel voor je doet... hoop dat ze andere dingen voor je hebben die meer effect hebben.
Wat fijn dat de pijn minder wordt. Je hebt dat toch maar weer heel stoer gedaan hoorquote:idd jose, best balen, maar volgens mij ook wel normaal om deze napijn te voelen? Ik merk trouwens wel dat het wat minder wordt. Heel fijn!(maar m'n bed zie ik nog wel graag op het moment hoor...
)
Jij hebt niet makkelijk praten, je bent ook niet door de 'normale gymnastiekoefeningen' zwanger geworden. Je hebt ook veel moeite ervoor moeten doen en teleurstellingen te verwerken gehad. Zoveel pogingen niet gelukt en toen eentje wel. Jij weet wat je wel en niet wilde horen, en zeker ook van wie wel en van wie niet, jij bent dus degene die haar gevoelens goed kan aanvoelen en daarop kan inspelen. Makkelijk? Neen, maar kijk naar jezelf en dan weet je ook hoe je het beste op haar kunt reageren.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:26 schreef McLaura het volgende:
Silk, ik vind dat ik makkelijk praten heb. Hoe praat je iemand moed in als ze nu verder moet met de cryo's en daarna weer een 'serieuze' ivf poging mag doen?
Ze moest wel om me lachen, want ik zei heel droog 'nouja, als dit lukt : 't kind houdt wel van vis straks!'
Ik vind 'komt goed, houd moed' zó leeg....
Met Puregon hoef je niet persé 8 follikels te ontwikkelen...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:28 schreef McLaura het volgende:
Bij mijn buum en buuf deed die Menopur ook niet echt snel iets, maar er kwam wel wat. Ik denk dat het gewoon niet zo'n snelwerkend middel is. Puregon wel, maar dat lijkt me bij iui juist weer te snelwerkend omdat bij iui geen 8 follikels wenselijk is.
Wij hebben zowel voor de IUI als voor de IVF Gonal-f gespoten (ik zeg wel 'wij', maar ik bedoel dus eigenlijk mijn vrouw: ik zat erbij en ik keek ernaar). Afhankelijk van de dosering krijg je meer of minder follikels. Werkte bij mijn vrouw als een trein, d.w.z. bij de IUI niet teveel maar wel mooi groot en voor de IVF voldoende en ook mooi groot.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:28 schreef McLaura het volgende:
[..]
Bij mijn buum en buuf deed die Menopur ook niet echt snel iets, maar er kwam wel wat. Ik denk dat het gewoon niet zo'n snelwerkend middel is. Puregon wel, maar dat lijkt me bij iui juist weer te snelwerkend omdat bij iui geen 8 follikels wenselijk is.
Ik vind het zo lief dat je zo meeleeft!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:41 schreef Jose81 het volgende:
Hoe is het met de andere meiden hier? Prinses? Basimah? Tally?
Ik had denk ik een nogal hoge dosering realiseer ik me nu, bij mij was het tbv IVF.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:41 schreef Jose81 het volgende:
Mijsje, het is wel fijn dat je je steeds wat beter voelt! En ik heb zelf geen k.o gehad (tenminste... niet voor vruchtbaarheidsproblemen) dus ik weet niet hoe snel je opknapt na zoiets... Maarre... wat ik al zei; doe maar lekker rustig aan!
[..]
Met Puregon hoef je niet persé 8 follikels te ontwikkelen...![]()
Dankuwel!quote:
Ga ik doen, dankjewel Mijsje!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:55 schreef mijsje het volgende:Laura, ik snap je tweestrijd wel hoor. dit is ook heel moeilijk. misschien eerst een kaartje met wat lieve woorden waarin je aangeeft dat je haar van de week wil bellen? dan is ze ook voorbereid?
HUH? Hebben ze dat niet eerst gedaan dan? Hier wasquote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:10 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Als het nu weer niet raak is gaan wezijn zwemmers ook maar eens onder de loep nemen...
Dat was hier eigenlijk niet zo raar, het was heel duidelijk dat het aan mij lag. Geen cyclus, dus ook geen ei. Maarja, als het achteraf aan allebei blijkt te liggen is dat mooi waardeloos, dus dat gaan we komende maand maar eens uitsluiten. Hopelijk komt het niet zo ver.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:20 schreef McLaura het volgende:
[..]
HUH? Hebben ze dat niet eerst gedaan dan? Hier wasde eerste die onderzocht werd... al voordat we 1 jaar bezig waren.
quote:
Ah, vandaar!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:39 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Dat was hier eigenlijk niet zo raar, het was heel duidelijk dat het aan mij lag. Geen cyclus, dus ook geen ei. Maarja, als het achteraf aan allebei blijkt te liggen is dat mooi waardeloos, dus dat gaan we komende maand maar eens uitsluiten. Hopelijk komt het niet zo ver.
Inderdaad gek, maar het is mogelijk blijkbaar. Mijn 16 mm eitje was in 2 dagen spoorloos en er was er aan de andere kant 1 van 16 mm voor terug.... weird... maar dat kon volgens de gyn.quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:32 schreef leonieke het volgende:
Ik wacht vandaag nog maar iets ongeduldiger op het verlossende telefoontje. Opeenswaren er twee follikels te zien van 17 mm (en de persoon die de echo maakte, heeft na mijn verbaasde reactie nog twee keer gecontroleerd en gemeten). Ik snap echt niet wat er gebeurd is, want eergisteren was er nog maar één van 12mm. Dat kan toch eigenlijk niet?
Soit, nog even bloedresultaat afwachten en dan hoor ik deze namiddag wat er me te wachten staat. Maar al bij al vandaag iets spannender.
Zo herkenbaar, Mijsje! Een huisarts mag dat soort uitspraken helemaal niet doen..! Ze weten over het algemeen niet waar ze het over hebben. Wij hebben dat namelijk ook gehad.... ik hoor haar nog zeggen 'de kwaliteit van het zaad is zeer, zeer slecht. Jullie zijn aangewezen op IVF, want IUI heeft al geen zin om mee te beginnen'quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:55 schreef mijsje het volgende:
Prinses, bij ons was manlief ook getest nadat er bij mij iets was gevonden en gedaan... (na de vleesboom en daarna weer zelf proberen) de huisarts dacht eerst dat het niet goed was, maar volgens de gyn was er niks met m'n lief aan de hand was. als een onderzoek niet perse nodig is volgens de verwachting, zal het niet gebeuren... (zal wel iets met verzekeringen zijn...)
fijn dat ze nu wel naar je mannetje gaan kijken. beter om het te weten dan om in onzekerheid te blijven.
Ik mag als ik dit lees zo blij zijn met mijn huisarts. Die was niet te beschaamd om toe te geven dat dit echt het uitblijven van mijn menstruatie echt zijn specialiteit niet was en stuurde mij direct door naar een gyn (alleen had ik dan de pech dat die dan weer niet wist waarover ze sprak en me elk jaar zei dat ik maar 'eventjes geduld' moest hebben want dat het wel goed kwam).quote:
ik wil wel tekenen voor die twee, maar dat mag mijn man dan gewoon niet wetenquote:Op woensdag 3 juni 2009 16:12 schreef mijsje het volgende:
wij waren ook erg geschrokken, maar verbijsterd toen de gyn zei dat het gewoon goed was! (en helemaal blij natuurlijk!) De ha zei ook al zelf dat hij ons doorstuurde, omdat het niet zijn vakgebied was, en hij niet helemaal goed wist wat wat precies was, en de gyn zei ook dat huisartsen er niet genoeg voor geschoold zijn om deze dingen goed te weten.nou, gelukkig de gyn wel!
Leonieke, 2 follikels van 17 mm! Super! Ik hoop dat je daar deze ronde geluk mee hebt! In ieder geval met één follikel, maar met allebei zou ook wat zijn...
quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:23 schreef leonieke het volgende:
[..]
ik wil wel tekenen voor die twee, maar dat mag mijn man dan gewoon niet weten![]()
En dan reageer ik gewoon heel verbaasd en zeg ik dat ik hier echt niet op gerekend had, maar we dit ook wel zullen aankunnenquote:Op woensdag 3 juni 2009 16:42 schreef mijsje het volgende:
[..]dan houden we dat zo tot de eerste echo waar opeens 2 hartjes tevoorschijn komen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |