abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68671534
Vorige deel: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat deel 57

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

CrazyPrincess
PCOS. Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat). Eind januari begonnen met injecties Gonal-f en dit heeft wel resultaat. 4 maart: start ronde 2.

Leonieke
PCOS - bezig sinds februari 2008 met clomid en menopur/pregnyl (Aalst) - 16/05: start 2e IUI met menopur en pregnyl (UZ Jette)

NieTTus
Gestopt met de pil in 2002... 2004: eileiders verwijderd. 2 ivf-en gehad. Helaas beide mislukt. 6 cryo's over 2 rietjes verdeeld. Al 4 cancels voor een cryo terugplaatsing gehad, omdat er geen plek was in zkh. Ondertussen 2 teruggeplaatst en nu wachten of er ook een tweede streepje verschijnt.

Saffier
Na Tobias (2005) niet meer aan de anticonceptie gegaan. In oktober 2008 naar de gyn wegens uitblijvende zwangerschap. Lichte PCOS geconstateerd (maar geen belemmering voor zwangerschap) en zeer eigenwijze zwemmers. Maart kijkbuikoperatie gehad en daar was alles gelukkig goed. Per eind maart M. aan de hormonen, hij over 3 maanden controle (juni) en ik over 1 maand controle. In de tussentijd samen veel feestjes bouwen

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. April 2009: 4e ronde met 100 mg alweer...

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 16-05-2009 19:29:02 ]
pi_68671630
De laatste posts:
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:41 schreef Troel het volgende:
leonieke, misschien een rare vraag hoor (en hij komt misschien vervelend over, zo is hij zeker niet bedoeld, ik hoop op het andere scenario):

mocht de inseminatie nou niet lukken, word je dan gewoon ongesteld? Want ik neem aan dat je nu de hormonen niet neemt om ongesteld te worden enzo? Ik heb geen flauw idee hoe dat in zijn werk gaat, vroeg het me af.
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:55 schreef leonieke het volgende:
Zeker niet vervelend

Normaalgezien word ik gewoon ongesteld. Dat is de vorige keren toch gebeurd toen ik Menopur en Pregnyl moest spuiten. Menopur zorgt ervoor dat de follikels groeien, pregnyl zorgt voor de eisprong. Dus als de hormonen goed hun werk doen, heb ik gewoon een eisprong en word ik dus ongesteld. Moest ik niet ongesteld worden, betekent dit volgens mij dat ik geen eisprong heb gehad en dan moeten ze het toch iets grondiger opnieuw bekijken, denk ik.

Op dag 3 van mijn nieuwe cyclus doen ze zowieso een bloedprik om de hormonenspiegel te bekijken. Ik veronderstel ook deels om na te gaan of er effectief een eisprong heeft plaatsgevonden.

En uiteraard (want als ik het teruglees, lijkt het niet zo) wil ik heel graag dat het lukt (ik wil voor de moment echt niets liever) maar heb zo'n schrik dat als ik er te veel op hoop ik in een diepe put zal geraken.
We zijn begonnen aan maand 16. In vergelijking met velen die hier posten is dat natuurlijk niets, maar het voelt tegenwoordig als "zo lang" en "zo zwaar" aan. Zeker omdat de babyboom weer begonnen is. En damn, wat zijn al die baby's zo schattig
pi_68672298
Leonieke, oke, 15 mei dus... En ik heb niet het idee dat het je niet uitmaakt hoor, ik had al het idee dat je je hoop niet te hoog wil hebben... en ik kan me dat voorstellen, dat heb ik maandelijks, dat gevoel
maar ik ga zeker voor je duimen meid! (deed ik al, maar ga ik mee door...)
pi_68682085
Leonieke, ik hoop zo dat je zwanger bent! Ik zal ook voor je duimen!

Ik mag wel uit het lijstje trouwens
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_68682267
Ow ja... domme ik natuurlijk. Helemaal niet op gelet Wat is het toch fijn om iemand uit de OP te mogen halen
pi_68682438
Dank je
pi_68682684
Lieve Leonieke,

Ik wil je er graag even op wijzen dat 'leed' niet meetbaar is aan een aantal maanden, of jaren, maar aan hoe je er zelf mee omgaat. Een vriendin van me heeft bijna 10 jaar moeten wachten op haar dochter. Zij wilde het traject niet in, en uiteindelijk werd haar geduld beloond met een mooie meid van inmiddels 5.

Ook de vriendin heeft dalen gekend, en pieken, maar heeft een bijzonder talent voor berusting. Ik daarentegen niet. Het is dus maar net hoe je ergens mee omgaat, en daaraan kun je de impact van iets beter meten dan aan tijd.

16 maanden kan voor jou een eeuwigheid zijn, en 3 jaar voor de ander een 'tijdje'.

Wij hebben er 3 jaar over gedaan voordat we zwanger werden, en ik heb een kloten3jaar gehad. Hoop, twijfel, teleurstelling, wanhoop..... Nu denk ik wel eens 'wow, die 3 jaar lijken wel verdwenen'. Mede daardoor ben ik bang dat ik extra vatbaar ben voor een postpartum depressie. Die drie jaar kunnen nu verdwenen lijken, maar er komt een moment dat ik dat moet verwerken.

Gelukkig kennen mijn man en vriendinnen de symptomen van een ppd, en ben ik zelf ook niet bang om dan direct aan de bel te trekken.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_68682964
Mooi verhaal McLaura. Berusting, wauw...
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:21:33 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_68683531
Dank je voor je antwoord leonieke.

En ik hoop gewoon op 2 streepjes op 16 mei, want dat is een heel mooie dag
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:39:41 #10
61183 leonieke
Dan toch?
pi_68684017
Hey, jullie maken het allemaal nog wat erger Bloedprik op 13 mei (volgende week woensdag) en dan in de namiddag resultaat

En McLaura ik kan eigenlijk enkel op dezelfde manier als PZE reageren: wauw hoor. En berusting zou fijn zijn, al is het maar om het allemaal wat relaxter te kunnen bekijken. Maar zo zit ik jammergenoeg niet in elkaar
pi_68684027
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 10:21 schreef Troel het volgende:
Dank je voor je antwoord leonieke.

En ik hoop gewoon op 2 streepjes op 16 mei, want dat is een heel mooie dag
17 mei is nog mooier!

*Edit, krijg je dan al de uitslag?! Oh, dat scheelt stressen zeg! Dan wéét je het gewoon! Mocht het negatief zijn is het natuurlijk klote, maar daar gaan we voor het gemak maar even niet vanuit!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:49:57 #12
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_68684294
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:39 schreef McLaura het volgende:
Lieve Leonieke,

Ik wil je er graag even op wijzen dat 'leed' niet meetbaar is aan een aantal maanden, of jaren, maar aan hoe je er zelf mee omgaat. Een vriendin van me heeft bijna 10 jaar moeten wachten op haar dochter. Zij wilde het traject niet in, en uiteindelijk werd haar geduld beloond met een mooie meid van inmiddels 5.

Ook de vriendin heeft dalen gekend, en pieken, maar heeft een bijzonder talent voor berusting. Ik daarentegen niet. Het is dus maar net hoe je ergens mee omgaat, en daaraan kun je de impact van iets beter meten dan aan tijd.
* Ireth meldt zich! (8 jaren waren het trouwens Lau, 8 heule lange jaren... )

Heb er onlangs nog iets over geschreven in het estafette topic... ff zoeken... gevonden!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_68684466
quote:
Hierna volgde wat normalere relaties tot ik in 1994 Willem leerde kennen. Het gevoel van thuiskomen was daar. Het gevoel van veiligheid en geborgenheid. Het gevoel van er gewoon mogen 'zijn'. Omdat ik, ik was. In 1995 zijn we gaan samenwonen en hebben we de pil de deur uit gegooid. Met als gevolg dat dat samenwonen perfect ging.. en die pil weinig veranderde. Het eerste jaar ben je nog laconiek. Het lukt toch vaak nooit in het eerste jaar. Het tweede jaar vraag je je af hoe lang het gaat duren. Het derde jaar voel je je hoop beetje bij beetje afbrokkelen. Het vierde jaar komt er de woede. Waarom niet? Het vijfde jaar is er intens verdriet.. het mag schijnbaar niet. Het zesde jaar is er berusting, dan maar niet. Het zevende jaar is er rust, soort enge rust. Niet over praten, dan bestaat het niet. En het achtste jaar is er ongeloof. En een tweede streepje. Hoelang ik over tijd ben? Geen idee? We waren er niet mee bezig? Ik kan toch niet zwanger worden? Maar toch issie er.. een dikke vette streep.
En toen had Ireth stoere Laura aan het huilen.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:03:08 #14
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_68684799
Ik wist wel dat het 8 jaar heeft geduurd maar verder niet het verhaal erom...

Hier ook traantjes
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:02:03 #15
61183 leonieke
Dan toch?
pi_68687135
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 10:39 schreef Vlindur het volgende:

[..]

17 mei is nog mooier!

*Edit, krijg je dan al de uitslag?! Oh, dat scheelt stressen zeg! Dan wéét je het gewoon! Mocht het negatief zijn is het natuurlijk klote, maar daar gaan we voor het gemak maar even niet vanuit!
Om 8u bloedprik en tussen 15u en 18u bellen ze op met het resultaat. Dan wéét ik het idd gewoon (13 mei = 15 dagen na inseminatie)

Ik denk trouwens niet dat ik mijn gsm zal opnemen, kwestie van mezelf in de waan te laten
pi_68687466
Ireth... Wauwie, wat een verhaal.
pi_68693867
je houdt van de spanning Leonieke?

wow Ireth, wat een verhaal... heel goed ook dat je zegt dat dit je heeft gemaakt wat je nu bent... zo voel ik me ook nu...
  dinsdag 5 mei 2009 @ 19:24:50 #18
61183 leonieke
Dan toch?
pi_68702984
Ik wil liever geen slecht nieuws hoor Ik ben een beetje een kop-in-'tzand-type eigenlijk

Ireth ik was eigenlijk nogal sprakeloos na het lezen van jouw verhaal... De manier waarop je die acht jaar beschreef is zo maar wat een einde
pi_68703228
Snap ik heel goed Leonieke. Ik weet het ook liever niet en vergeet dat dan als ik met een negatieve test op de wc zit.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 20:05:18 #20
61183 leonieke
Dan toch?
pi_68704488
Ik heb nog maar één keer een negatieve test in mijn handen gehad (en ik zat op dag in de 80 ofzo van mijn cyclus ) Om maar te zeggen hoe ik tegenover testen sta
disclaimer: ik was wel 100% zeker dat de test negatief ging zijn, maar ja... anders geen afspraak bij de gyn
  dinsdag 5 mei 2009 @ 21:15:14 #21
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_68707263
Leonieke; ook hier blijven de duimen draaien..!

Tjezus Ireth... 8 jaar... ppfff... en ik vond ruim 2 jaar al lang...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  dinsdag 5 mei 2009 @ 21:30:22 #22
61183 leonieke
Dan toch?
pi_68707812
Thx hoor allemaal voor het duimen
Ik hoop zo hard dat het allemaal helpt
  woensdag 6 mei 2009 @ 06:44:42 #23
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_68718139
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 21:30 schreef leonieke het volgende:
Thx hoor allemaal voor het duimen
Ik hoop zo hard dat het allemaal helpt
Nog eentje die zit te duimen ...
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_68719507
ik ook Leonieke, je verdient het zo om nu aan de beurt te zijn!
pi_68719523
Ik sluit me graag bij Mijsje aan!
pi_68779278
Het is hier wel heul stil dames en heren...
Saffier, Basimah, Tally, NieTTus, CP... Hoe is het nu?
pi_68808699
ik kwam even langs om te kijken hoe het met leonieke gaat, maar er is nog geen nieuws.
SilkTie, bedankt nog voor je reaktie!
pi_68808785
spannend Leonieke!! Duimen draaien nog steeds hoor!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_68815748
ik had vanmorgen een negatieve test (had ik wel verwacht) en vanmiddag mijn afspraak bij de gyn.
Ik mag weer een kijkoperatie ondergaan, en dit keer een laperoscopie (zoiets...). met een sneetje in m'n navel en eentje net boven het schaambotje... onder narcose en met dagopname. het zal wel meevallen, alleen de pijn kan een paar dagen duren doordat ze ook de buik gaan oprekken met CO2-gas, om er beter bij te kunnen (zei de gyn) Ik krijg nog een schriftelijke bevestiging van de datum, maar het moet binnen 3 weken gaan gebeuren. (waarschijnlijk over 3 weken, in de week van 25 mei) Ik heb de kijkoperatie nodig voor m'n dichte eileider. hij zei ook dat ik nu dus verminderd vruchtbaar ben, maar dat er een kans bestaat dat het helemaal verholpen kan worden. als ze zien dat de eileider van slechte kwaliteit is, dan halen ze de hele eileider weg... ben heel benieuwd wat ze dan weer tegen komen. Na de operatie moet ik weer op spreekuur komen, en dan maakt hij een verder behandelplan om zo gauw mogelijk zwanger te zijn. (en met zo gauw mogelijk bedoelt hij niet dat er wonderen gaan gebeuren of dat hij snel snel te werk gaat... daar ben ik wel zo reeel over dat ik dat wel weet...) maar goed, om een heel verhaal samen te vatten, we hebben niet heel veel nieuws gehoord, dit hadden we na de HSG alwel verwacht...

Nog 5 dagen voor de 13e Leonieke.. Ondanks dat je nog niks voelt, en je er nog niks van verwacht, draaien m'n duimen nog wel voor jou...
  vrijdag 8 mei 2009 @ 20:37:39 #30
61183 leonieke
Dan toch?
pi_68822416
Mijsje het nieuws was inderdaad een beetje te verwachten, maar wat fijn dat ze zo snel zullen handelen

Hier enkel krampen in mijn buik op dag 10 na de inseminatie... Ik weet echt niet wat ik er moet van denken
pi_68822485
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 20:37 schreef leonieke het volgende:
Mijsje het nieuws was inderdaad een beetje te verwachten, maar wat fijn dat ze zo snel zullen handelen

Hier enkel krampen in mijn buik op dag 10 na de inseminatie... Ik weet echt niet wat ik er moet van denken
Daar is hopelijk van alles bezig in je baarmoeder, ooh ik hoop het toch zo ontzettend!!!
Durf je zelf te testen wanneer het zover is, of wacht je echt alleen het ziekenhuis af?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_68823626
Leonieke, ik hoop dat het iets mag betekenen, maar ik durf je ook niet teveel hoop te geven...
  vrijdag 8 mei 2009 @ 21:12:41 #33
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_68823675
Leonieke ik duim gewoon door hoor!

Mijsje, ik heb ook pas zo'n kijkoperatie gehad. De operatie zélf viel me ontzettend mee de narcose tegen (maar dat had ik eigenlijk wel verwacht, kan daar gewoon niet tegen). Je kán best veel buikpijn na de operatie hebben door het opblazen, maar ik heb wat spierpijn gehad 's middags en dat was het. Sneetje in mijn navel idd en eentje links boven mijn lies, vond het niet eens in de buurt van mijn schaambot komen eigenlijk Ik heb nauwelijks pijn gehad aan de wondjes, wel de hechtingen er zelf uitgepeuterd, die gingen ontsteken
Het meeste last had ik van het infuus in mijn hand om je een indruk te geven van de (na)pijn. Heel veel succes alvast Mijs

3,5 week na de kijkoperatie moest ik op controle komen en dat het ik hier eigenlijk nog niet verteld. Eerst om zelf even wat 'door te slikken' en daarna wegens internetproblemen. Maar goed, ben dus op controle geweest. Beetje jammer dat de gyn dacht dat ik er niet was en ik in totaal dus braaf 2 uur heb gewacht. (ze liepen nogal uit werd er gezegd en dan ga je niet na een half uur klagen wanneer je nou aan de beurt bent, tenminste, ik niet dus ) Gyn uiteindelijk uit meeting geplukt en keurig en zonder enkele haast of wat dan ook te woord gestaan.
Ik moet nog terug naar de narcotiseur vanwege de problemen die ik van de narcose kreeg, maar daar heb ik nog geen zin in gehad .
Ze hebben dus 2 hele kleine spots endo gevonden en weggebrand. Ze hebben ook gekeken of de eileiders open waren en die waren 'zeer goed toegankelijk' hij had 't extra genoteerd, was heeeeeeel mooi te zien zei de gyn. Leuk als ze zo vol zijn van hun vak
Het is gebleken dat IVF bij vrouwen die endo hebben een paar procent mínder kans van slagen heeft. Maar er is bij mij maar erg weinig endo gevonden. Ik mocht kiezen of ik 3 maanden in de overgang wil om die endo helemaal stil te leggen om zodoende weer wat procenten te 'winnen. Maar omdat ik maar zo weinig endo had, dacht de gyn dat dat niet veel nut ging hebben bij mij. Toen hij me dat 3 keer vertelde heb ik ervoor gekozen om níet 3 maanden aan de hormonen te gaan om de overgang in te duiken.
Volgende stap was om ons meteen in te schrijven in het officiele IVF-traject
Ik kreeg 2 weken erna al de brief binnen dat ik eind deze maand dan al bij de gyn kon komen om te horen hoeveel en welke en wanneer en hoe ik de hormonen kon gaan spuiten...... Helaas moeten we nog even wachten tot de uitslag van de zwemmers bekend is na 3 maanden medicijnen bij M. Half juli krijgen we daar de uitslag van en meteen daarna duiken we de IVF in.
Tegen M was alleen gezegd dat het zwemmersprobleem 'wel op te lossen was' met de hormonen en mijn gyn vertelde me dat het, áls het iets deed, het waarschijnlijk alleen het verschil tussen ICSI en IVF wordt. Dat was een beetje een flinke domper voor M, omdat ze tegen hem dus heel iets anders hebben gezegd.

De gyn had nog 1 tip voor me en voortaan niet zoveel geduld te hebben. Ik zei dat ik al 3 jaar wacht op een brusje en dat ik dat geduld nog wel eens hard nodig kon gaan hebben hij gaf me groot gelijk, maar in de wachtkamer (zaal meer ) eerder aan de bel te trekken

wat een lap tekst, sorry hoor
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 8 mei 2009 @ 21:14:58 #34
61183 leonieke
Dan toch?
pi_68823758
Ik ben er niet uit wat ik ga doen. Denk van niet want dan moet ik morgen de stad in achter een test (maandag en dinsdag lukt dat toch niet na het werk).
En zoveel verschil zit er toch niet op: ofwel 's ochtends al weten hoe laat het is ofwel wachten tot in de namiddag en telefoon krijgen. Sowieso moet ik een volledige dag werken, dus is het misschien beter dat ik het gewoon later weet. Met durven of niet durven heeft het voor mij niet echt te maken (ik verwacht eigenlijk gewoon al ongesteld te zijn aangezien het op dag 15 is of het zou moeten zijn dat die utrogestan de duivels kan wegjagen )
  vrijdag 8 mei 2009 @ 21:25:01 #35
61183 leonieke
Dan toch?
pi_68824070
Hey Saffier, dat is inderdaad niet niets wat je te horen hebt gekregen. Het lijkt me wel 'fijn' (voor zover zoiets fijn kan zijn) dat jullie geen wachttijd meer moeten doorlopen eens de resultaten bekend zijn. Direct doorgaan
Ik hoop echt dat het brusje er heel vlug zal aankomen
pi_68824620
wow Saffier, wat een verhaal. Ik ga ervanuit dat het alle kanten weer op kan, dus ook dat het mee kan vallen. de narcose vind ik inderdaad minder vervelend (gelukkig word ik er niet ziek van) ik ga wel vragen of het tweede sneetje in het litteken mag vallen dat ik nog heb van m'n blindedarm ontsteking. daar heb ik toch al een streepje... Ik hoop dat ik naderhand net zo weinig last heb als jij Saffier, dan mag ik mezelf weer gelukkig prijzen!
Ik hoop dat de IVF wel gauw iets goed mag brengen! Je wacht ook al lang genoeg! (3 jaar, daar kom ik pas net bij kijken...)

Leonieke, dan is het inderdaad net zo makkelijk om te wachten op het telefoontje scheelt weer wat eurootjes voor een test... maar goed, dan weet je het net zo makkelijk! En lukt het niet, dan gaan we gewoon gezellig samen met nog een paar anderen van het andere topic op het wachtbankje zitten! Ik zal er nog wel even zitten, want tijdens de kijkoperatie mag ik niet zwanger zijn, dus komende cyclus mag ik niet KVKen...
  vrijdag 8 mei 2009 @ 21:45:33 #37
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_68824847
En daarom plande ze de ko bij mij in de 1e helft van mijn cyclus...
Komt goed Mijsje, echt!! En verder is mijn potje geduld nog niet op, komt helemaal goed hier
Ylana
pi_68825301
ik geloof je Saffier, ik moet ook wat meer geloven dat het goed komt, en mag ik wat van je geduld lenen?
  vrijdag 8 mei 2009 @ 22:12:26 #39
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_68825800
Potje geduld met chocoladegeur

Het komt goed, écht! En zo niet, dan komt het tóch goed
Ylana
pi_68834937
mmmmmmmmmmmmmm lekker Saffier...
dank je voor je lieve woorden. soms heb je dat gewoon even nodig om jezelf vervolgens de schop onder je kont te kunnen geven.
en heel stom misschien, maar ik zie minder tegen de kijkoperatie op dan een paar weken terug tegen de HSG. Heel raar, maar gewoon omdat het nu weer onder narcose is, en dat vind ik prettiger dan wanneer ik erbij ben... (om zo maar te zeggen)
  zondag 10 mei 2009 @ 12:44:33 #41
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_68867799
Oei Saffier, ik kan me voorstellen dat dat voor je man een flinke tegenvaller was..! Dat soort berichten zijn zo rot om te horen... bah...

Mijsje... spannend, die k.o! Maar je hebt groot gelijk dat je daar minder tegenop ziet, omdat je dan helemaal onder narcose bent!! Je merkt er helemaal niks van! Hopelijk valt het daarna ook mee... En gelukkig zijn daar positievere verhalen over, dan over een HSG...

Leonieke... spannend!
pi_68900544
13 mei, 13 mei, 13 meieieieieieieieieieiei. Is het al bijna 13 mei?
pi_68903332
lol
nee nog helemaal niet

Nog twee dagen en nachten constant naar het toilet lopen omdat ik steeds denk dat ik ongesteld ben geworden.
Dat haat ik nog het meeste eigenlijk. De eerste 10 dagen na inseminatie maakte ik mij niet druk want dan kan je toch niet ongesteld worden, maar nu kan het elk moment gebeuren... of niet gebeuren. Vreselijke periode
  maandag 11 mei 2009 @ 14:27:22 #44
100412 mefke79
komt goed!
pi_68904820
Leonieke Nog effe volhouden...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_68909305
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:50 schreef leonieke het volgende:
lol
nee nog helemaal niet

Nog twee dagen en nachten constant naar het toilet lopen omdat ik steeds denk dat ik ongesteld ben geworden.
Dat haat ik nog het meeste eigenlijk. De eerste 10 dagen na inseminatie maakte ik mij niet druk want dan kan je toch niet ongesteld worden, maar nu kan het elk moment gebeuren... of niet gebeuren. Vreselijke periode
Ik ken het, die dagen zijn slopend.... Mijn buuf en vriendin in één werd vaak 'te vroeg' ongesteld na een iui, die haalde ècht de 14de dag niet!

Dus onthoud : geen bloed geeft moed!!!
pi_68911935
Morgen dag 14, bloedtest is op dag 15 in Jette.

Ik hou dus mijn hart vast voor morgennacht (raar maar waar, maar meestal begint mijn ongesteldheid naar de avond toe...) En ik kan het al weten als ik last heb van buikloop (sorry voor de details ) want dan is het sowieso prijs.
Een paar uur buikkrampen, dan opeens plotse buikloop en dan 's nachts zijn de duivels er.

Ik vraag me eigenlijk af of er nog mensen zijn die daar zo'n last van hebben?
pi_68912852
Ik heb wel tijdens de menstruatie vaak 1-2 dagen diarree, maar niet als aankondiging zeg maar.
pi_68913169
Leonieke, het is overmorgen al Jette-tijd. Komt goed meisje. Nog geen misselijke buien dus?
pi_68913408
Ik had altijd spotting. Zo'n 4 dagen van te voren begon dat. Alleen de keer dat ik een plus plaste had ik die niet.

(De keer van die cyste tel ik maar even niet mee..)

Komt goed schatje! Ik denk aan je en duim voor je!
pi_68913794
Leonieke, ook ik duim voor jouw.
Lees al een poosje mee hier en pfff heftig hoor.
Sterkte, succes en allemaal hier in dit topic.
  maandag 11 mei 2009 @ 19:08:39 #51
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_68914393
Leonieke, ik zal aan jou denken morgen! En ik heb wel altijd rommelende darmen vantevoren, maar niet echt zo heftig als bij jou.. Maar darmen op hol an sich klinkt bekend ja!
3!
pi_68919162
Niets van misselijke buien PZE Maar echt niets, behalve die verdomde buikpijn die maar blijft aanslepen. Morgen dag 14, dus ik verwacht me toch aan (oh wat zal ik ze dan vervloeken ) Maar ik kan wel vol trots zeggen dat ik nog nooit zo vaak naar het toilet ben geweest dan de afgelopen twee dagen
pi_68919204
Maar man, wat zou ik morgen graag kotsend boven het toilet hangen
pi_68919309
Oeh ik lees nu pas hoe spannend het nu voor je is Leonieke! Ik duim voor je

Saffier Ik hoop dat dat brusje nu toch echt in zicht gaat komen!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 11 mei 2009 @ 22:05:21 #55
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_68920845
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:25 schreef snoopy het volgende:
Oeh ik lees nu pas hoe spannend het nu voor je is Leonieke! Ik duim voor je

Saffier Ik hoop dat dat brusje nu toch echt in zicht gaat komen!
Wat spannend Leonieke! Ik blijf stug duimen voor je hoor!

Dank je Snoopy Vannacht heel heftig ongesteld geworden en kom er net achter dat een moeder op school haar 3e verwacht. Hoewel ik het haar bijzonder van harte gun, is die combinatie en zelf de wens hebben om een gezin met 3 kinderen te hebben ooit, vanavond geen goede zeg maar.
Ylana
pi_68920877
Leonieke, ik blijf duimen!

Saffiertje, lieffie... dikke
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_68921037
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:21 schreef leonieke het volgende:
Snap ik...
Ik zal een doosje stinkbommen je kant op sturen...
  maandag 11 mei 2009 @ 22:11:15 #58
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_68921139
Oh Leonieke... die buikpijn zal je wel helemaal onzeker maken... maar probeer de moed er nog even in te houden!! Het is bijna zover!! Sterkte met wachten maar weer!
  maandag 11 mei 2009 @ 22:16:15 #59
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_68921369
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:09 schreef prinseszondererwt het volgende:

[..]

Snap ik...
Ik zal een doosje stinkbommen je kant op sturen...
Gewoon een doosje eieren opsturen, gaat ook heel hard stinken
Ylana
  maandag 11 mei 2009 @ 22:26:19 #60
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_68921799
Oe Leonieke! Hier draaien de duimen ook! Dat je de komende paar maanden maar flink misselijk mag wezen!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  maandag 11 mei 2009 @ 22:27:25 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_68921847
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:21 schreef leonieke het volgende:
* Troel stuurt een beetje misselijkheid richting het zuiden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_68924038
voor leonieke... bijna...
  dinsdag 12 mei 2009 @ 07:36:16 #63
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_68928251
Leonie
Saffier
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 07:52:25 #64
5428 crew  miss_sly
pi_68928365
leonieke, wat een spannende dagen zijn het toch. Sterkte met nog even langer wachten en ik duim voor je

Saffier ik hoop zo dat Tobias snel grote broer wordt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_68928696
Wat er ook gebeurt, binnen 34u weet ik wat het is. Maar damn, wat duren die uren lang
Qua klachten nog steeds dezelfde krampen in mijn buik

En heb me wel overslapen, maar dat komt eigenlijk omdat ik heel de nacht ben opgeweest om naar het toilet te gaan Ben wakker geworden van mijn wekker, maar heb er anderhalf uur bij gedaan
  dinsdag 12 mei 2009 @ 08:30:26 #66
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_68928902
Leonieke, je houdt de spanning er goed in zeg! Ik moet veel aan je denken!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 09:38:46 #68
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_68930140
Leonieke spannend!
pi_68933211
Leonieke, ik duim echt heel hard, ik WENS je zo zwanger
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_68935633
Leonieke, je kent me niet maar ik volg je verhaal lurkend en ik ontlurk hier nu even om je echt heel veel succes te wensen, ik duim met iedereen mee!
pi_68937029
Spannend zeg Leonieke
pi_68939702
Weet je, ik vind het eigenlijk fijner om voor iemand anders te stressen dan voor mezelf
Damn, wat gaan de uren traag. En elk uur is natuurlijk een gewonnen uur, maar ik mag mezelf niets wijsmaken. Ik word normaalgezien 's nachts ongesteld en het is nog maar 14.30u.
Morgen deze tijd weet ik het alleszins bijna zeker (moest ik nog niet ongesteld zijn).

Maar alleszins allemaal bedankt voor het meeduimen Nu maar hopen dat het allemaal helpt
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:49:58 #73
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_68940385
Spannend Leonieke! Duim ook mee!

*duurde even voor ik doorhad dat er al een deel 58 geopend was*
pi_68940455
*duimt mee*

Vroeg me iets af, wat misschien al eerder besproken is hier, maar ik ben nieuw, dus vraag het gewoon
Vriend en ik rammelen beiden als gekken, maar wachten nog even met proberen totdat de situatie daar rijp voor is. Voor ons is het echter wel duidelijk dat als het via de 'normale' weg niet kan, we dan al snel voor adoptie gaan (mits financieel mogelijk).
Ik merk dat veel mensen bezwaar hebben op adoptie (en dan dus niet financieel). Die willen gewoon per se letterlijk een eigen kindje, of anders liever geen. Ik vind dat moeilijk te begrijpen.
Hoe zit dat voor jullie?

*Hopend hiermee geen zout op wonden te strooien*
pi_68940966
Pyttpytt, bezwaar tegen adoptie heb ik niet (behalve het financiële aspect die het heel moeilijk maakt). Ik heb echter soms wel schrik of ik dat kind wel even graag zou zien als een eigen kind (al denk ik van wel, hoor, maar ja... zekerheid heb je natuurlijk nooit en dan zou ik me zeker niet schuldig willen voelen).

Ik zou héél graag een eigen kindje willen en zelf zwanger willen zijn. Maar als het niet kan, dan zou ik (indien het financieel haalbaar is) willen overgaan tot adoptie. Ik moet die liefde die ik in mij heb toch ergens kwijt kunnen hé?

Wat misschien ook een interessant topic kan zijn, is [Adoptie] Waar blijft die ooievaar nou...? deel 2 (en dat was deel 1: [Adoptie] Waar blijft die ooievaar nou...?

Wat jammer trouwens dat er echt geen kans is om via de normale weg (of via de MMM) zwanger te worden. Dit lijkt mij een heel moeilijk aanvaardingsproces
  dinsdag 12 mei 2009 @ 15:18:38 #76
35189 Troel
scherp en bot
pi_68941409
leo, ik vind het zo knap dat je niet gewoon een stiekeme test doet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_68941492
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:51 schreef Pyttpytt het volgende:
*duimt mee*

Vroeg me iets af, wat misschien al eerder besproken is hier, maar ik ben nieuw, dus vraag het gewoon
Vriend en ik rammelen beiden als gekken, maar wachten nog even met proberen totdat de situatie daar rijp voor is. Voor ons is het echter wel duidelijk dat als het via de 'normale' weg niet kan, we dan al snel voor adoptie gaan (mits financieel mogelijk).
Ik merk dat veel mensen bezwaar hebben op adoptie (en dan dus niet financieel). Die willen gewoon per se letterlijk een eigen kindje, of anders liever geen. Ik vind dat moeilijk te begrijpen.
Hoe zit dat voor jullie?

*Hopend hiermee geen zout op wonden te strooien*
Ik wilde ook adopteren, en we zouden na de eerste IVF naar een voorlichting gaan als de poging mislukte.
pi_68950889
Wie weet heb ik wel al een test gedaan...

Nee, serieus, echt niet Ik durf zelfs niet (want als die negatief is, dan zou die veel te confronterend zijn... heb nog maar één keer in mijn leven getest en die is me niet goed bevallen, ook al wist ik dat ik niet zwanger was) en zou het eigenlijk ook zonde van het geld vinden. Ik denk trouwens niet dat mijn ventje het als normaal zou beschouwen dat ik morgenochtend zou testen een uur voor ik bloed moet laten prikken (op dag 14 (vandaag dus) zou ik nooit of te nimmer testen ).

Daarnet op de trein was ik er trouwens van overtuigd dat ik ongesteld was geworden. Maar nog niets
  dinsdag 12 mei 2009 @ 20:07:09 #79
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_68951873
Leonieke, nog even, wat is het toch spannend zeg! Hou vol hoor!

bedankt meiden. De bui is weer gezakt. Half juli is voor ons de volgende stap. Het komt goed.
Ylana
pi_68953313
Leoniekeniekenieke

Hoe laat krijg je de uitslag morgen?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 21:25:09 #82
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_68954624
Ow Leonie, ik duim zo hard voor jou!

Saffier, heb je mijn PM nog gezien?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 21:47:48 #83
100412 mefke79
komt goed!
pi_68955872
Leonieke, heeeeel veel succes morgen, mijn duimen draaien!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 12 mei 2009 @ 21:51:48 #84
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_68956095
Leonieke, groot gelijk dat je niet zo vaak test. Ik heb dat ook nooit gedaan... Ik heb 3 zwangerschapstesten gebruikt van Etos en een paar van die Romed-dipsticks in een tijdsbestek van 2 jaar en 3 maanden. En als ik er zo over nadenk waren alle tests (op de enige positieve na dan) in het eerste jaar...
het jaar dat je nog zo positief bent ingesteld het jaar dat je nog gelooft dat het wel vanzelf goed zal komen ...
Ik vond het ook altijd zonde van het geld... En ook toen ik zwanger bleek, vond ik één test wel genoeg.

Heel spannend dus bij jou in ieder geval! Ik ga aan je denken en heeeel hard voor je duimen ! Hopelijk helpt het!
pi_68956510
Leonieke, wat spannend zeg! Volgens mij leven er hier een hele hoop mensen met je mee, ik in ieder geval wel!!

Ik duim voor je!
pi_68957285
pyttpytt, ik wil heel graag het zwanger zijn ervaren. En dan kindjes te hebben die qua uiterlijk en innerlijk op me lijken...
mocht het helemaal nooit lukken van mezelf (bij ons ligt het probleem bij mij), dan blijven we kinderloos. mijn man wil absoluut geen kinderen "van een ander", hoeveel ze ook van jezelf zijn als je ze opvoedt... ik zal me daar in dat geval bij neer moeten leggen, al zou ik daar minder moeite mee hebben...

Leonieke, ik ben nog steeds aan het duimendraaien... hoop zo op goed nieuws...
  Jubileum moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 22:14:25 #87
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_68957367
Leo wat is het spannend. Ik moet vaak aan je denken de laatste dagen! Sterkte deze laatste uurtjes en ik ga ontzettend duimen voor goed nieuws
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:54:25 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68959490
Leonieke, heel veel sterkte met wachten voor de laatste uurtjes. Spannend joh!
  woensdag 13 mei 2009 @ 07:52:41 #89
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_68966947
Leonie, als ik straks uit mijn werk kom en meteen naar de laptop ren, dan hoop ik goed nieuws te lezen van jou!
en als het goed nieuws is dan ga je ook maar over een test piesen om een plusje te kunnen laten zien
  woensdag 13 mei 2009 @ 07:59:38 #90
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_68966996
Duimduimduimduim
Ylana
  Moderator woensdag 13 mei 2009 @ 08:00:11 #91
5428 crew  miss_sly
pi_68967001
13 mei
Spannende dag. Ik hoop zo voor je op goed nieuws
pi_68967008

*doet mee*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Jubileum moderator woensdag 13 mei 2009 @ 08:57:27 #93
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_68967806
Nog even laten weten dat ik aan jullie denk, ik zal vanmiddag regelmatig dit topic even checken.

Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:28:20 #94
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68968576
Verdorie,hettyptzolastigzonderduimenkanikdespatiebalknietbedienen....

Leonieke, ik zit hier enorm voor je te duimen!
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_68968734
Leonieke, mn lief en ik duimen ontzettend hard hier voor je het is je zo enorm gegund meid.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_68968982
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:13 schreef mijsje het volgende:
pyttpytt, ik wil heel graag het zwanger zijn ervaren. En dan kindjes te hebben die qua uiterlijk en innerlijk op me lijken...
mocht het helemaal nooit lukken van mezelf (bij ons ligt het probleem bij mij), dan blijven we kinderloos. mijn man wil absoluut geen kinderen "van een ander", hoeveel ze ook van jezelf zijn als je ze opvoedt... ik zal me daar in dat geval bij neer moeten leggen, al zou ik daar minder moeite mee hebben...

Leonieke, ik ben nog steeds aan het duimendraaien... hoop zo op goed nieuws...
Hm ik snap dat je het zwanger zijn wil ervaren. Het lijkt me dat elke vrouw die kinderen wil dat in eerste instantie wil. Maar dat absoluut geen kinderen van een ander willen, daar kan ik de essentie niet van begrijpen, eigenlijk. Waarom ik kinderen wil, is omdat ik graag veel liefde wil geven aan iets dat klein begint en met mijn hulp hopelijk uitgroeit tot een mooi mens. Ze de wereld laten ontdekken tot ze er alleen in kunnen staan. Ik wil niet eens zozeer een kind voor mezelf, maar omdat ik denk dat ik een kind iets te bieden heb, en dan maakt het me echt niet uit of het nou mijn eigen kind zou zijn of niet.

Neemt natuurlijk niet weg dat ik iedereen zijn bloedeigen frummeltje gun.
Succes met geduldhebben, ik hoop mee voor jullie
pi_68969016
Leonieke! Als ik de klok voor je vooruit kon zetten deed ik dat direct... In de tussentijd vul ik de tijd met enorm duimen voor je!

[ Bericht 0% gewijzigd door Poppedein op 13-05-2009 09:49:20 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:44:29 #98
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_68969041
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:28 schreef flugeltje het volgende:
Verdorie,hettyptzolastigzonderduimenkanikdespatiebalknietbedienen....

Leonieke, hou je het nog een beetje vol??
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:17:19 #99
95408 Incantrix
pi_68970033
Nog een duimer hier!
3!
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:17:27 #100
61183 leonieke
Dan toch?
pi_68970036
Jullie zijn zo lief allemaal. Echt, de tranen staan hier in mijn ogen als ik al jullie posts lees.

Het afwachten is nu echt wel officieel begonnen. Om 7.45u bloed laten prikken en nu wachten tot maximum 18u
En dus ook constant naar het toilet rennen, want ja, wat moet een mens anders doen
pi_68970074
spannend Leonieke!!! Ik hoop zo dat het raak is, tis je zo gegund!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_68970651
Spannend dagje vandaag Leonieke.
Dus je weet ook niet precies wanneer ze bellen. Ergens voor 18u dus.

Voor je zenuwen.
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:41:15 #103
61183 leonieke
Dan toch?
pi_68970800
Ja tussen 15u en 18u

Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik mijn gsm niet beter doorspoel de volgende keer dat ik naar het toilet ga
pi_68970815
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:41 schreef leonieke het volgende:
Ja tussen 15u en 18u

Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik mijn gsm niet beter doorspoel de volgende keer dat ik naar het toilet ga
word je platgebeld/ge-smssed?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:45:11 #105
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68970924
Zat mezelf net te bedenken dat ze bij mij in dit soort gevallen beter zouden kunnen zeggen dat je de uitslag 24 uur later krijgt. En dan 's middags wél gewoon bellen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 13 mei 2009 @ 10:47:45 #106
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_68971016
heeel heel veel succes met wachten Leo
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_68971168
*Gooit en strooit heeeeel veel HCG richting Belgie
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:56:25 #108
61183 leonieke
Dan toch?
pi_68971311
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:41 schreef Vicky het volgende:

[..]

word je platgebeld/ge-smssed?
Nee, maar ik durf niet opnemen
pi_68973456
Oh jemig, wat ontzettend spannend Leonieke!!
pi_68978830
Leoniekeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee *duimduimduim*
pi_68980153
Je laat het toch wel meteen weten hier he? Niet eerst uit eten gaan om het te vieren enzo hoor!
  woensdag 13 mei 2009 @ 15:10:12 #112
61183 leonieke
Dan toch?
pi_68980395
Ik heb altijd gezegd dat ik het drie maand zou verzwijgen, dus als je mij hier drie maand niet meer ziet, weet je hoe laat het is
pi_68980584
pi_68980604
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 15:10 schreef leonieke het volgende:
Ik heb altijd gezegd dat ik het drie maand zou verzwijgen, dus als je mij hier drie maand niet meer ziet, weet je hoe laat het is
tss.. whaha nee hooor, als je 3 maanden verdwenen bent weten weten we genoeg
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 13 mei 2009 @ 15:22:26 #115
61183 leonieke
Dan toch?
pi_68980795
Neenee, ik heb dat altijd gezegd in de tijd dat niemand wist dat we al in de MMM zaten. Dan kan je dat ook makkelijker verzwijgen natuurlijk
Maar ik zou het toch eerst tegen een paar andere mensen zeggen (nog een geluk dat mijn man en ik samen werken ). Maar jullie zouden de vierde zijn (na man, ma, zus).

Maar laat ons realistisch zijn, de tekens wijzen allemaal op iets anders, hoor;
pi_68980851
Oooh leonieke wat spannend. Ik ben aan het duimen hier!!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_68981952
Ik duim ook hard mee voor je Leonieke.
Hebben ze al gebeld
  woensdag 13 mei 2009 @ 16:43:22 #118
61183 leonieke
Dan toch?
pi_68983499
Nopez
En vanaf nu kan ik mijn man niet meer bereiken tot vanavond laat...

Ik denk echt niet dat het zo'n goed teken is dat ze nog niet gebeld hebben. Bij positief nieuws zouden ze de mensen toch direct uit hun lijden verlossen, hé?
  Jubileum moderator woensdag 13 mei 2009 @ 16:43:24 #119
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_68983501
pompiepom *ongeduldig is*
Eva ♥ en Iris ♥
pi_68983805
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 16:43 schreef leonieke het volgende:
Nopez

Ik denk echt niet dat het zo'n goed teken is dat ze nog niet gebeld hebben. Bij positief nieuws zouden ze de mensen toch direct uit hun lijden verlossen, hé?
Denk niet dat, dat zo is.
Ze bellen waarschijnlijk wanneer het hun het beste, uitkomt.
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:30:58 #121
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_68985054
Leonie nog even! Het moet wel raak zijn bij jou!
pi_68985545
Leonieke, hebben ze nou nog niet gebeld? Ik hoop zo dat je toch nog positief nieuws krijgt.
pi_68985567
't Is al bijna 18.00 uur... ze moeten inmiddels toch al wel gebeld hebben?!
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:46:23 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68985625
Ik denk ook niet dat ze het af laten hangen van wel of niet positief of ze vroeg of laat bellen.
Ook als het negatief is wil je mensen dat toch snel laten weten? Dat ze niet nog de hele middag hopen.

Tjee zeg... wat balen dat ze nog niet gebeld hebben.
Of inmiddels mss toch wel?
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:46:37 #125
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_68985637
Misschien is ze wel aan het feesten!
*hoop niet opgeeft*
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:49:17 #126
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_68985727
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 16:43 schreef leonieke het volgende:
Nopez

Denk eerder dat ze bij beiden het eerst met haar man wil delen.

Leonieke zolang er nog niets bekend is hier en nog steeds goede hoop heb , draaien de duimen hier.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_68985901
Ik heb de hele dag aan Leonie lopen denken..

En nu ben ik eigenlijk ongerust dat ze er niet is..

Oh lieve Leo, ik hoop toch zo dat je staat te stuiteren nu!!
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:57:43 #128
143848 huuphuup
Dorksided
pi_68986012
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 16:52 schreef ymme het volgende:

[..]

Denk niet dat, dat zo is.
Ze bellen waarschijnlijk wanneer het hun het beste, uitkomt.
wat zij zegt ja.

Lieve Leo ik duim voor je en hoop dat je inmiddels geweldig nieuws hebt gekregen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_68986098
Ik was ooit een intensieve lurker en toen had ik nog de tijd om alles te lezen.
Dus ik heb ook dit topic toen gevolgd. En ik ben ook heel erg aan het mee duimen.
Want ik gun het je echt!!
( ook al laat ik hier niet zo veel van me horen )
  woensdag 13 mei 2009 @ 18:10:30 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68986375
Ik denk idd ook wel dat ze het eerst aan haar man wil laten weten.

Iig hoop ik toch echt dat ze nu al gebeld hebben.
pi_68986515
Oh, ik hoop toch echt dat ze wel nieuws heeft. Denk het wel anders had ze dat wsl wel gemeld.
Voorlopig hou ik het voor ons nog maar even op geen nieuws is goed nieuws!!
pi_68986735
Leonieke is òf in hoger sferen, of verdrietig.

Ik snap dat mensen zouden kunnen denken dat het negatief is, maar ik heb 21 november om half 3 de uitslag gekregen en heb pas na 6-en iets op internet gezet!
pi_68987114
Kwam even spieken of Leonieke al iets heeft gehoord...
Mijn duimen draaien overuren! Ik gun het je zo!
  Moderator woensdag 13 mei 2009 @ 18:36:30 #134
5428 crew  miss_sly
pi_68987139
Ze postte toch eerder dat ze haar man pas laat zou spreken? Dus ongeacht wat het nieuws is, ik neem aan dat ze dat eerst met hem gaat delen.

Ik hoop zo dat er straks nog een late jubelpost komt!
pi_68988118
Ik wacht ook geduldig af.

Ik zou het ook eerst met mijn man willen delen voordat ik het hier neer zou zetten.
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:07:29 #136
61183 leonieke
Dan toch?
pi_68988152
Ik ga jullie misschien best uit jullie lijden verlossen.

Om 18.45u telefoon gekregen en ik kon gewoon aan de intonatie al horen dat deze poging niet gelukt is. Mijn man kan ik niet bereiken want hij zit tot 21u in de les (en slecht nieuws delen met hem is ook niet zo fijn... hij zal het wel bij het binnenkomen vanavond wel al direct zien aan mijn gezicht).
Het was een utopie om ook maar stilletjes te hopen dat het van de eerste keer raak zou zijn.

Dit wordt dus wachten op de
pi_68988241
He bah, Leonieke, wat jammer! Ondanks dat je er op voorbereid was is dit natuurlijk wel ontzettend teleurstellend!
En wat vervelend dat ze je zo lang hebben laten wachten....
Sterkte en geef de moed niet op hoor!
pi_68988256
Jammer, sterkte
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:11:21 #139
143848 huuphuup
Dorksided
pi_68988302
ahw Leonieke wat jammer veel sterkte hou moed hoor.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 13 mei 2009 @ 19:11:55 #140
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_68988322
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:07 schreef leonieke het volgende:
Ik ga jullie misschien best uit jullie lijden verlossen.

Om 18.45u telefoon gekregen en ik kon gewoon aan de intonatie al horen dat deze poging niet gelukt is. Mijn man kan ik niet bereiken want hij zit tot 21u in de les (en slecht nieuws delen met hem is ook niet zo fijn... hij zal het wel bij het binnenkomen vanavond wel al direct zien aan mijn gezicht).
Het was een utopie om ook maar stilletjes te hopen dat het van de eerste keer raak zou zijn.

Dit wordt dus wachten op de
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:12:21 #141
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_68988339
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_68988363
*knuffel* Ontzettend balen meisje.
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:13:52 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68988399
He wat vreselijk jammer Leonieke...
En wat rot dat ze pas zo laat belden zeg...
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:14:12 #144
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_68988410
Oh Leonieke... wat ontzettend balen...
pi_68988488
He gatsie Leonieke... wat ontzettend balen...
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:18:07 #146
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68988530
pi_68988645
Oh Lieve Leonieke Dit sucks..
En ook een rotstreek dat ze zo laat belden, dat is helemaal zenuwslopend. Ik denk aan je..
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:23:17 #148
190853 RockabeIIa
pi_68988698
Ik baal ook mee...
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:25:36 #149
61183 leonieke
Dan toch?
pi_68988788
Mja, ik veronderstel dat ze het niet opzettelijk zullen gedaan hebben. Het zal gewoon druk geweest zijn en mijn blad zal waarschijnlijk gewoon onderaan de stapel gelegen hebben. Ze moeten natuurlijk ook iedereen opbellen die nog moet prikken en daar moeten ze sowieso voor op tijd zijn. De verpleegster excuseerde er zich alleszins voor.

Maar het s*ckt gewoon dat het niet gelukt is. Ik heb er niet echt een ander woord voor. Volgende keer kruip ik gewoon 15 dagen onder een steen ofzo zodat ik er niet kan mee bezig zijn...
pi_68988790
Leonieke
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:35:11 #151
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_68989113
geeft leonieke ook een dikke knuffel....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_68989402
Leonieke, inderdaad, dit suckt... ik hoop dat de volgende poging meer doet... heb je al een nieuwe afspraak? of moet je die maken als je ongesteld bent?
even vallen en weer opstaan meisje... balen!
pi_68989404
Leonieke, verdorie! Een hele dikke knuffel voor jou
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:43:55 #154
61183 leonieke
Dan toch?
pi_68989508
Op dag 3 van mijn volgende cyclus krijg ik een bloedprik en dan in de namiddag telefoon om te zien wat ik precies moet prikken. Ik wou dat ik morgen wakker werd en ongesteld was. Kwestie dat ik dit op die manier misschien vlugger achter mij kan laten.
  Moderator woensdag 13 mei 2009 @ 19:50:40 #155
5428 crew  miss_sly
pi_68989857
leonieke, wat jammer
Sterkte
  Jubileum moderator woensdag 13 mei 2009 @ 20:03:37 #156
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_68990410
Ach Leo dit is echt jammer....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 13 mei 2009 @ 20:04:55 #157
95408 Incantrix
pi_68990450
Hè, Leonieke, bah zeg.. Wat een ontzetrende tegenvaller, we hadden zo hard gehoopt dat het gelukt was nu, ik had je in mijn hoofd echt al een heel positief bericht toebedeeld :| veel sterkte voor jou en je man nu, ik ga meteen doorduimen voor de volgende poging..
3!
pi_68990521
he Leonieke, wat balen zeg!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_68990719
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:43 schreef leonieke het volgende:
Op dag 3 van mijn volgende cyclus krijg ik een bloedprik en dan in de namiddag telefoon om te zien wat ik precies moet prikken. Ik wou dat ik morgen wakker werd en ongesteld was. Kwestie dat ik dit op die manier misschien vlugger achter mij kan laten.
ja, dat kan ik me voorstellen... vallen, opstaan en weer doorgaan...
  woensdag 13 mei 2009 @ 20:18:27 #160
61800 Rottdog
  woensdag 13 mei 2009 @ 20:24:01 #161
35189 Troel
scherp en bot
pi_68991230
Leo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_68991606
Leonieke
pi_68991825
Leonieke, wat balen

woensdag 13 mei 2009 @ 21:45:52 #164
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_68995047
wat balen Leonieke
Ylana
  woensdag 13 mei 2009 @ 21:51:11 #165
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_68995271
Balen Leonieke...
pi_68996350
Leonieke, wat balen zeg!!!!
pi_68996904
Oh lieve Leonieke, wat verschrikkelijk jammer
  woensdag 13 mei 2009 @ 23:08:25 #168
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_68998489
voor Leonieke.

Ik weet nog hoe we ons voelden na de drie mislukte IUI pogingen.
Maar daarna was het dan toch raak en de vreugde was er niet minder om.
Hopelijk leer je die vreugde in de nabije toekomst ook kennen.

BTW, 15 dagen onder een steen? Lijkt me dat je daar enorme koppijn van krijgt. Dan nog liever die paar dagen flink in de rats zitten .

Sterkte, ook voor de ander meiden hier (en hun - lurkers ) met de ko, andere onderzoeken en volgende ronde behandelingen .
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_68999800
kwam eventjes kijken voor de uitslag voor Leonieke... gut meid wat jammer!
Ik heb flink mee zitten duimen ook al is dit geen forem meer voor mij...
pi_69011039
En we zijn ondertussen weer een nacht verder...

Eerst en vooral: aan iedereen bedankt voor de lieve berichten. Jullie zijn echt met te veel om jullie allemaal persoonlijk te bedanken, maar ik kan niet genoeg zeggen wat een deugd het doet om jullie berichten te mogen lezen

Ik ben vandaag effectief thuis gebleven. Had gisteren voor de zekerheid al een dag verlof gevraagd (kon ook om te vieren zijn natuurlijk of om mijn eerste misselijke ochtend door te komen ), maar gisterenavond sloeg de twijfel toe: zou ik toch niet beter gaan werken morgen om mijn zinnen te verzetten? Om onder de mensen te komen zodat de muren niet op me af zullen komen? Maar het uitslapen (tot 10.30u) heeft wel deugd gedaan Had de hele nacht liggen woelen, dus ik was ook geen mens om 6u. En de collega's gingen me vandaag toch maar extra onder de loep nemen om te zien wat het resultaat is. Morgen ben ik hopelijk weer een pak sterker en kan ik de blikken misschien beter verdragen
Ik merk toch dat de impact van dit negatieve resultaat een pak groter is dan de andere keren. De behandeling is natuurlijk ook veel intensiever en ik weet nu ook wat me weer te wachten staat: de vele bloedprikken, de vele echo's (waar ze mijn ene eierstok maar half of niet vinden ) en het zelf spuiten, gevolgd door de inseminatie (hey, dat is nog bijna het leukste van heel het gebeuren want dat is vlug voorbij ) en de 15 slopende dagen erna. Maar ik ben het de eerste keer doorgekomen, dus dat moet me nu ook lukken hé
Wel twijfel ik nu nog meer of ik niet gewoon beter 's ochtends al zou testen op dag 15, thuis met mijn man erbij. Dan moet ik niet een hele dag in spanning afwachten op dat vreselijke telefoontje dat er misschien niet komt voor 18u. En krijg ik het resultaat ook niet alleen te horen. Maar daar zijn we natuurlijk nog lang niet, dus ik heb nog wel wat tijd om hierover na te denken. En als alles wat vlot zou gaan, ben ik misschien wel zwanger op mijn verjaardag Wie weet...

Nu alvast de afwachten... en echt, laat die nu maar vlug komen. Ik ben er wel klaar mee Ik wil vooruit en een kindje in elkaar boxen
pi_69022830
Oh lieverd..

Ik zit nu met tranen in mijn ogen, ik had het je zo gegund
  vrijdag 15 mei 2009 @ 21:46:33 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69071204
Dat zelf samen testen is idd mss niet eens zo'n gek idee Leonieke. Dan ben je iig niet alleen als je het nieuws hoor, of dan dus ziet.
Hoe was het vandaag op je werk?
pi_69073014
Leonieke, was het weer fijn vandaag op de werkvloer? Fijn dat je het zo goed kunt verwoorden...

SilkTie, dank je... De ko staat nu vast in de week van 25 mei, maar de precieze datum krijg ik nog... balen, want ons schoolreisje is op 28 mei... lekkere timing dus weer... (en nu maar hopen dat de ko op de vrijdag wordt gezet... )
  zaterdag 16 mei 2009 @ 08:43:30 #174
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_69079803
Leonie, zijn de inmiddels gearriveerd?
  zaterdag 16 mei 2009 @ 10:10:09 #175
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69080711
De duivels zijn vannacht gearriveerd Dag 1 van de cyclus dus vandaag en maandag naar het ziekenhuis voor een eerste bloedprik.

Het werk is wel meegevallen. Mijn naaste collega's vroegen hoe het geweest was en vonden het heel jammer dat het niet gelukt was, maar we hebben het er verder niet over gehad. Ik voelde de tranen weeral opborrelen (en ik denk wel dat ze het doorhadden ook ). Maar er was donderdag vanalles gebeurd, dus hebben we daar veel kunnen over roddelen

Mijn man is nog niet echt te vinden voor dat thuis testen omdat ze idd normaalgezien meestal rond 15u bellen. Maar ik zie wel binnen een maand hoe ik me voel. Misschien voel ik me ook al drie dagen misselijk

En vandaag dan maar: een nieuwe ronde, nieuwe kansen

Kan iemand de OP voor mij aanpassen:
Leonieke
PCOS - bezig sinds februari 2008 met clomid en menopur/pregnyl (Aalst) - 16/05: start 2e IUI met menopur en pregnyl (UZ Jette)

Thx
pi_69090161
Goedzo Leonieke, lekker vooruit kijken en niet achterom. Knap hoor.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:37:13 #177
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_69094044
Leonieke, ik zou dan misschien ook wel thuis testen... scheelt wel dat je dan samen bent en niet zo lang zit te wachten op dat verlossende telefoontje... en als ze dan ook nog zó laat bellen ... bah!

Op naar de volgende ronde maar weer. Wel 'fijn' dat je nu netjes ongesteld bent geworden, anders zit je ook maar af te wachten en dat is ook niks waard.

Succes maar weer!
pi_69101060
tja, thuis testen of niet... moeilijk... ik weet niet wat ik zou doen, als ik toch die dag gebeld zou worden...
afgelopen keer vlak voor de NOD is de eerste keer sinds lange tijd geweest dat ik weer eens getest heb, maar meer omdat ik zo zenuwachtig was voor het gynbezoek dan dat ik dacht dat ik nou eens een keer zwanger kon zijn...
Leonieke, fijn dat je ongesteld bent geworden! Nu kun je echt weer door!

Ik denk dat ik na de ko ook in de OP wil, als ik een behandelplan weet van de gyn... (als dat mag...)
  zondag 17 mei 2009 @ 22:09:34 #179
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_69133446
Leonieke, lijkt me slopend om thuis te zitten wachten op een telefoontje.... snap de overweging voor de thuistest helemaal!!

Hier weer ongi geworden (na 2 dagen aanloop). Dat is dus bijna 14 dagen na de eisprong (die was vorige week maandag). Een cyclus van 26 dagen (niet slecht met uitschieters naar 38 dagen).
Woensdag weer naar de gyn voor hoe nu verder en daar ook de uitslag van m'n man z'n zwemmers (heel erg hoopt dat die dan iig wel ok zijn).
  maandag 18 mei 2009 @ 11:55:04 #180
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69145917
En vandaag zat ik dus weeral in het ziekenhuis voor een nieuwe bloedprik. Deze namiddag zullen ze me opbellen om mij op de hoogte te brengen van de behandeling. O wee als ze me om 15u stipt opbellen, hoor

Hobbesje, wat fijn dat je zo netjes op tijd ongesteld bent geworden. Hopelijk valt het gesprek woensdag goed mee en komen er goeie berichten uit
  maandag 18 mei 2009 @ 12:21:42 #181
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_69146716
Leonieke, weet je zeker dat het om 15.00 uur is en niet om 15.02 uur? ik heb het hier ook al aan wat mensen verteld dat ze in het ziekenhuis bij jou zulke rare tijden afspreken... ik vind dat nog steeds zo vreemd!
Ben benieuwd iig hoe deze nieuwe ronde zal gaan verlopen!

Hoe is het met de andere meiden hier?

En Basimah? Hoe is het met jou? Ook al een tijdje niet meer gezien...
pi_69164039
Leonieke, had je al gehoord van het ziekenhuis? Hoop dat je deze behandeling meer geluk hebt...

Tally, hoe is het ondertussen bij jou?

Hier gaat het eigenlijk wel goed denk ik. ik ben niet te zenuwachtig voor de ko, en met moeders gaat het tegen ieders verwachting ook heel aardig gelukkig. ik ben wel heel benieuwd wanneer de ko gaat plaatsvinden... ik vind het zo irritant als je dat heel kort van tevoren pas hoort...volgende week moet het al gebeuren... tenzij ze over het pinksterweekend heen gaan (tegen de afspraak in)... daar ben ik wel nerveuzig over. ik wil het nu volgende week ook gedaan hebben ook...
  maandag 18 mei 2009 @ 22:05:26 #183
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_69168611
Ik kreeg een brief met afspraakdatum voor de KO kap 2 weken van te voren Mijsje... bel ze morgen anders even dat je het graag wil weten
Leonieke ik ben benieuwd! Wat verwacht je zelf te horen te krijgen? EDIT ah, hoeveel je moet spuiten dus
Stoer hoor van het zelfprikken
Hobbesje ik hoop héél hard dat de uitslag van de zwemmers oke is
Ylana
  maandag 18 mei 2009 @ 22:05:32 #184
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69168618
Je gelooft het nooit, maar het was niet 15u of 15u02 maar 14u28. Ik viel bijna van mijn stoel (tijdens de vergadering). Een belletje over hoeveel ik moet spuiten om 14u28, maar resultaat van een zwangerschapstest om 18u45. Harteloze mensen zijn het (dat meen ik niet hoor, maar ik had toch ff een 'oh my god'-gevoel)

Vandaag weer de eerste spuit gezet. Ging er wel weer vlotjes in (al had ik toch een beetje schrik omdat het weer een tijdje geleden was).

Mijsje, ik duim met jou mee dat je heel vlug nieuws krijgt over de ko. Het is een heel erg veel geduld-vragend proces hé waar we allemaal in zitten? Ik wou heel erg dat ik je een portie geduld en goeie moed kon sturen
  maandag 18 mei 2009 @ 22:15:32 #185
35189 Troel
scherp en bot
pi_69169116
Ze hadden wat goed te maken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 18 mei 2009 @ 22:19:02 #186
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69169318
lol zo had ik het nog niet bekeken
  dinsdag 19 mei 2009 @ 08:57:19 #187
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_69178519
quote:
Op maandag 18 mei 2009 22:05 schreef leonieke het volgende:
Vandaag weer de eerste spuit gezet. Ging er wel weer vlotjes in (al had ik toch een beetje schrik omdat het weer een tijdje geleden was).

Ik blijf het knap vinden hoor, dat zelf die spuit zetten.
Chapeau!
  dinsdag 19 mei 2009 @ 15:40:50 #188
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_69191330
Mijsje, wat fijn dat het met je moeder weer wat beter gaat..!
Wat maf dat je nog niks hebt gehoord over de operatie! Of heb je inmiddels al nieuws?

Leonieke, haha, ja inderdaad... zoals Troel zegt; ze hadden inderdaad wat goed te maken!
Goed dat je weer begonnen bent. Tuurlijk is het ook wel weer even spannend om te spuiten, maar het begin is weer gemaakt..! Succes weer deze ronde!
pi_69206900
ik heb vandaag post gehad. eindelijk... en ik heb geluk, want ik kan mee op schoolreis... de ko staat nu op volgende week vrijdag gepland. die spanning is er wel af gelukkig.

Fijn Leonieke, dat je weer weet hoeveel je moet spuiten. is dat nu wat meer dan de vorige keer? of is het net zoveel?
  dinsdag 19 mei 2009 @ 22:33:35 #190
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69207243
Ah SilkTie, ik vind het feit dat ik zelf spuit veel minder knap dan de manier waarop sommige mensen hier omgaan/omgingen met heel die MMM

Thx Jose voor de succeswensen

mijsje: vorige keer ben ik begonnen met 7 x 1 eenheid en dan altijd anderhalve eenheid. Nu moest ik eigenlijk weer met 1 beginnen (waarvan ik nogal geschrokken was) en toen ik uitlegde waarom ik dat wat raar vond, zei die aan telefoon dat ik anders wel anderhalf mocht spuiten (dan ging het misschien wat minder lang duren). Beetje raar eigenlijk dat die ene persoon dit zomaar toeliet, maar kom, wie weet scheelt het een paar dagen spuiten

mijsje: wat fijn dat je nu toch die datum hebt. Het is niet meer zo ver af en dat betekent dus ook dat je er bijna van af bent En super dat je ook op schoolreis kan
pi_69209302
ja, inderdaad vreemd dat iemand aan de telefoon zomaar zulke beslissingen neemt, maar goed, misschien helpt het wel in de komende poging! Laten we dat maar hopen! ik vind het heel positief voor jou in ieder geval!
Ik ben ook heel blij met de datum van de ko! ik heb geen zin in de operatie, maar ben wel blij als die voorbij is. laat maar komen!
  woensdag 20 mei 2009 @ 11:14:13 #192
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_69219525
Leonieke, degene aan de telefoon... was dat een assistente? Wel raar dat diegene dat zomaar veranderde inderdaad! Maar wel goed dat je nog aangaf dat je het wel raar vond, gezien je vorige cyclus. Maar goed, wie het ook geweest is, méér is misschien wel beter voor jou!

Mijsje, spannend, volgende week vrijdag dus! Mooi dat je wel op schoolreisje kunt (ik heb 'm gemist dit schooljaar...). Alvast heel veel plezier voor je schoolreisje en heel veel succes voor je kijkoperatie!
pi_69254961
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 11:14 schreef Jose81 het volgende:
Mijsje, spannend, volgende week vrijdag dus! Mooi dat je wel op schoolreisje kunt (ik heb 'm gemist dit schooljaar...). Alvast heel veel plezier voor je schoolreisje en heel veel succes voor je kijkoperatie!
dank je!
pi_69256532
Mijsje, gelukkig heb je nu zekerheid en kun je gewoon mee op schoolreisje. Hopelijk hebben jullie net zulk weer als wij vorige week.

En hopelijk helpt anderhalve spuit bij jou als wondermiddel Leonieke! Je verdient het zo.
pi_69258179
daar ga ik voor Prinses!
pi_69318551
Iedereen hier verdient het!
  zondag 24 mei 2009 @ 14:47:17 #197
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_69351249
Mijsje - fijn dat je een datum hebt. Er naar uitkijken doet waarschijnlijk niemand, maar het is weer een stapje verder!

Wij zijn woensdag weer naar de gyn geweest en het probleem is nu wel duidelijk. De zwemmers van mijn man zijn niet ok (te weinig en niet voldoende beweeglijk). Nu gaat het ineens heel snel. Maandag (morgen dus) eerst een echo, dan HSG onderzoek . Dinsdag prikinstructie. En volgende cyclus IUI...
Wij hebben hier dus echt een wondertje rondlopen! Ik met een ietwat gestoorde cyclus en mijn man met niet-ok zwemmers....
pi_69355617
Hobbesje, het is inderdaad een stapje verder!
Wat gauw al, morgen je HSG! Ik hoop dat het bij jou erg mee gaat vallen! en dan al gauw IUI... dat maakt inderdaad van je eerste schatje een wondertje!
  zondag 24 mei 2009 @ 20:41:30 #199
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_69361707
Ik hoop ook dat het meevalt. Heb al wel pijnstillers meegekregen (die ik ook een tijdje heb gehad tegen m'n enorme menstruatiepijn) en ik weet dat die werken als een trein. Maar kijk er niet bepaald naar uit... Is maar goed dat het zo ontzettend snel kan - kan ik me er ook niet zo druk over maken .
  zondag 24 mei 2009 @ 20:42:47 #200
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_69361739
Hobbesje, wat snel inderdaad! In lang niet elk ziekenhuis gaan ze zo snel starten met de behandelingen! Wat goed dat dat bij jullie wel kan!

Succes met je HSG... enne... mocht je het nog niet weten; van te voren even 2 paracetamolletjes innemen!! Zoals Mijsje al zegt; hopelijk valt het je mee!
pi_69361832
Jeetje Hobbesje, dat gaat gelukkig wel erg vlotjes. Wat een wonder is jullie eerste beebje dan geweest zeg. Wonderen bestaan... Ik ga alvast in de duimstand.
  zondag 24 mei 2009 @ 20:45:49 #202
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69361840
Hobbesje wat fijn dat het allemaal zo snel kan gaan Hoe langer je moet wachten, hoe meer tijd je hebt om te piekeren. Morgen deze tijd is het al voorbij Ik hoop alvast dat je het als niet-pijnlijk mag ervaren

Ook goed dat ze direct in actie schieten Hoef je niet te lang te wachten.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:32:04 #203
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69375266
Zoals verwacht: niets te zien dat op een deftige follikel leek, maar we zitten dan ook nog maar op dag 10. Ik hoor het vanmiddag wel wanneer ik terug mag gaan (maar laat ons hopen: niet woensdagvoormiddag want dan zit ik in de sh*t met een vergadering op het werk).

En je raadt het nooit wie weer eens verstoppertje speelde vandaag jaja, die stoeme eierstok van mij

Hobbesje: ik duim voor jou! Veel succes
  maandag 25 mei 2009 @ 10:50:13 #204
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_69375802
Dames bedankt! Ben er wel blij mee dat we/ze snel gaan beginnen. Komt denk ik ook omdat we al spontaan een kindje hebben mogen krijgen. In principe is het mogelijk, alleen werkt het nu niet helaas . Maar we hebben goede hoop en een zeer voortvarende gyn .

Balen Leonieke! Hoop dat er toch nog snel een mooi ei gaat groeien.
pi_69383214
Leonieke, balen van je follikel! is er bij jullie in het ziekenhuis ook ruimte om te overleggen om aan het begin van je cyclus te beginnen met een hogere dosis om te prikken? Dit gaat frustreren lijkt me... ik hoop dat je alsnog gauw een ei gaat laten groeien!
  maandag 25 mei 2009 @ 15:27:59 #206
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69383943
Eigenlijk mocht ik maar 1 eenheid spuiten, maar ik heb het aan de telefoon kunnen opdrijven tot 2. Ik vind het alleszins een beetje frustrerend dat ze me weer met 1 gingen laten beginnen. Ik denk dat (moest deze poging niet lukken) ik het wel vraag aan de persoon die mij opbelt met het slechte nieuws. Ik was vorige keer echt helemaal van de kaart (laat me dan ook niet zo lang wachten ) en ik kreeg er niets meer uit. Maar voor de volgende keer zal ik me beter voorbereiden.

Alhoewel... volgende keer? Ik zal gewoon positief testen in juni nog net voor mijn verjaardag Eat this eierstokken van mij
  maandag 25 mei 2009 @ 15:38:03 #207
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69384236
Leonieke, in het begin ben je inderdaad niet zo mondig. Je bent helemaal nieuw in de MMM en "zij zullen toch wel weten wat ze doen".

Maar hoe langer je erin zit (dat klinkt niet positief) des te meer kom je ook gewoon voor jezelf op. Als je vragen hebt moet je die gewoon opschrijven zodat je ze niet vergeet te stellen bij een bezoek. Een bezoek kan weer zo overdonderend zijn dat je alles vergeet. Daarom nam ik altijd mijn man mee, die onthield alles goed.

Ik ben op mn strepen gaan staat toen het ging om hoeveel ze wilden terugplaatsen. "Ja, u bent nog zo jong" blablabla. Nou doe er toch maar 2 terug.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 25 mei 2009 @ 16:45:45 #208
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_69386471
Leonieke, wat rot zeg, dat er weer niks te zien was... ook al was je er al bang voor... het zou zo mooi zijn geweest dat er nu toch wel wat te zien zou zijn geweest, omdat je nu méér spuit dan de vorige cyclus...

Hobbesje, hoe is de HSG gegaan?
pi_69387596
Hobbesje, inderdaad, hoe was je HSG? Viel het je mee?
  maandag 25 mei 2009 @ 18:57:14 #210
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_69390990
HSG heb ik overleeft Vond het tangetje het minst prettige onderdeel.... inspuiten was minder erg (maar dat was zowiezo bij vrouwen die als eens zwanger waren geweest zei de vrouw bij radiologie die helaas ook ervaringsdeskundige was...). Gyn beschreeft het als een flinke wee, maar dat haalde het gelukkig daar niet bij. Rechts liep in een keer mooi door, links had wat meer tijd nodig, maar liep toen ook door. Dus dat is iig ok gelukkig.
Nu morgen prikinstructie en donderdag weer terug voor een echo. Eerst op het werk maar eens regelen wat en hoe (werk 24 uur zonder adv, gaat heel hard zo met m'n vrije dagen).

Nog een vraagje (zijn we vergeten te vragen): er stond dat ik iig niet zwanger mocht zijn. Maar kunnen we vanaf nu wel 'gewoon' verder? Of moeten we deze cyclus in z'n geheel afschrijven? (nog tijd zat - er waren nog geen eiblaasjes te zien).
  maandag 25 mei 2009 @ 19:33:15 #211
61800 Rottdog
pi_69392221
Je mag gewoon van bil hoor Hobb
pi_69392743
Fijn dat het mee viel Hobbesje, wat een aanslag op je tijd he? Maarja, alles voor het goede doel.
  maandag 25 mei 2009 @ 19:58:59 #213
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69393226
Hobbesje wat goed dat het nog redelijk meeviel.
Wat is adv eigenlijk? Hopelijk krijg je het makkelijk geregeld op het werk. Veel succes trouwens met de prikinstructies!

En de dosis is verhoogd. Ik moet vanaf vandaag 2 ampullen Menopur spuiten met 1 ampul vloeistof. En donderdag enkel bloedprik, geen echo. Is ook eerste keer dat ik dat meemaak.
  maandag 25 mei 2009 @ 22:26:21 #214
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_69400047
Fijn dat we weer 'gewoon' verder mogen .

ADV is als je 40 uur werkt en je hebt 38/36 uur contract, dan bouw je vrije uren op. En dat heb ik niet. En aangezien ik al best veel vrij heb moeten nemen, ga ik dat niet redden tot de kerst als we zo door gaan met alleen vakantieuren....

Vandaag hebben we de spullen bij de apotheek opgehaald. Moest wel ff slikken toen ik de naalden zag . Maar dat gaat vast goed komen (als je in de buik moet spuiten heb ik nog een heel gevoelloos stuk - lang leve de keizersnede ).
Vraag me alleen nu heel erg af waar alles voor is... maar dat wordt me morgen vast ook duidelijker (heb echt een hele stapel spullen gekregen (het complete pakket ofzo: clomid, orgalutran, spuiten, puregon en pregnyl - geen idee wat ze van plan zijn......).

Leonieke: wat is dat spulletje wat jij nu spuit voor iets??
pi_69401779
spuit jij in littekenweefsel? omg... bij mij mag er al niet gewezen worden naar littekens... vind ik vreselijk...

Voor de HSG mocht ik ook niet zwanger zijn, en met de kijkoperatie van vrijdag mag ik het ook niet. daarna gaan we proberen om zo snel mogelijk zwanger te worden... (ik weet het, zoiets is niet te plannen...)
  maandag 25 mei 2009 @ 23:17:20 #216
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_69402387
@ Mijsje: is geen littekenweefsel. Het litteken zelf zit heel laag (en daar komt geen spuit in!). Een niet-fijne bijkomstigheid van de keizersnede is dat je er een heel stuk doof gevoel in je onderbuik bijgeleverd krijgt - tot halverwege de onderbuik zeg maar. En misschien dat ik daar nu eindelijk eens een keer profijt van kan hebben .
  dinsdag 26 mei 2009 @ 08:40:50 #217
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69408064
Hobbesje: ik spuit Menopur (om follikels te doen groeien) en Pregnyl (om de eisprong uit te lokken/op te wekken, hoe moet je het ook noemen? ). Clomid heb ik een aantal maanden geslikt (denk 7 of 8 cyclussen) maar in Jette doen ze dat blijkbaar niet. Hoogstwaarschijnlijk omdat ik er toch niet op reageer

Eens de inseminatie is geweest moet ik ook nog utrogestan nemen (vaginaal).
pi_69409161
Ik heb heel lang niet meegelezen dus ben niet meer op de hoogte, maar wilde wel even kort reageren op Hobbesje. Voor dit soort ziekenhuisafspraken hoef je toch niet vrij te nemen? Dat valt toch onder doktersbezoek/ziekteverlof?
pi_69409241
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:36 schreef sombie het volgende:
Ik heb heel lang niet meegelezen dus ben niet meer op de hoogte, maar wilde wel even kort reageren op Hobbesje. Voor dit soort ziekenhuisafspraken hoef je toch niet vrij te nemen? Dat valt toch onder doktersbezoek/ziekteverlof?
alsje maar 24 uur werkt wordt je in principe geacht bezoeken aan ziekenhuis/arts in je eigen tijd te doen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator dinsdag 26 mei 2009 @ 09:41:02 #220
5428 crew  miss_sly
pi_69409280
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:39 schreef Vicky het volgende:

[..]

alsje maar 24 uur werkt wordt je in principe geacht bezoeken aan ziekenhuis/arts in je eigen tijd te doen.
Ik vraag me af of dat voor dit soort bezoeken ook geldt, aangezien je hiervoor niet zomaar op een dag een afspraak kunt maken, maar afhankelijk bent van je cyclus.
pi_69409313
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat voor dit soort bezoeken ook geldt, aangezien je hiervoor niet zomaar op een dag een afspraak kunt maken, maar afhankelijk bent van je cyclus.
das waar.. ligt voor deze bezoeken idd ietsje gecompliceerder..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_69409373
Pfff, dan heb ik dus echt mazzel met mijn werkgever. Er wordt zonder mopperen een vervanger voor me geregeld en er wordt erg met me meegeleefd. Ik ben er (weer eens) van bewust dat ik mijn handen mag dichtknijpen wat dat betreft.
pi_69409380
quote:
Op maandag 25 mei 2009 23:17 schreef Hobbesje het volgende:
@ Mijsje: is geen littekenweefsel. Het litteken zelf zit heel laag (en daar komt geen spuit in!). Een niet-fijne bijkomstigheid van de keizersnede is dat je er een heel stuk doof gevoel in je onderbuik bijgeleverd krijgt - tot halverwege de onderbuik zeg maar. En misschien dat ik daar nu eindelijk eens een keer profijt van kan hebben .
ah, vandaar... dan is het wel handig inderdaad om dat gebied te gebruiken!

Ik werk ook maar halve weken, maar mijn baas maakt er niks van dat ik op bepaalde dagen in de cyclus naar het ziekenhuis moet. Nu nog niet in ieder geval. ms wel als het een gebed zonder eind dreigt te worden...
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:57:00 #224
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69412955
Hier is het toch ook geen ziekteverlof Ik heb gelukkig glijdende uren en een baas die er geen problemen van maakt als ik later toekom of vroeger vertrek. En ah, op die manier geraak ik ook eens af van mijn overuren
  dinsdag 26 mei 2009 @ 12:24:43 #225
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_69413812
Personeelszaken wilde me in eerste instantie niet eens ziek melden met de ko 'omdat ik het zelf wilde' ik vond het te zot voor woorden toen ik dat hoorde (als ik me nou liet botoxen begrijp ik het nog met 'vrijwillig en zelf willen') na behoorlijk praten van mijn leidinggevende werd het als uitzondering voor me gedaan . Als ik niet had verteld waarom ik naar het zh moest óf me gewoon voor een week had ziekgemeld met keelontsteking ofzo had er geen haan naaar gekraaid
Ylana
pi_69414346
Saffier! dat is schofterig van je PZ! Echt te belachelijk voor woorden... alsof je zelf graag onder het mes wil...
  dinsdag 26 mei 2009 @ 13:10:21 #227
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_69415219
Ik had er ook echt zin in ja
Mijn bl heeft me beloofd om geen reden meer op te geven bij pz als ik me (weer) ziek moet melden hierom en anders verzint ze zelf een blaasontsteking of griepje ofzoiets.
Ze hoeven niet eens te weten met wat ik me ziekmeld en ze zijn verzekerd dus ze 'voelen' er zelf niets van, maar goed. Klaar maar. Ik ben wel lid van de bond, dus mocht het nodig zijn kan ik ze inschakelen.
Ylana
  dinsdag 26 mei 2009 @ 13:11:14 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69415247
Saffier, dat vind ik wel heel grof hoor! Ja, je doet dit ook echt voor je lol ja.
Daar zou ik nog wel een gevechtje over aan willen gaan dan hoor!
Iets van een geschillencommissie opzoeken.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 13:22:16 #229
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_69415610
Daar is de vakbond voor denk ik. Maar goed, ze hebben me uiteindelijk ziek gemeld en verder meldt mijn bl het niet meer bij pz (als ze het onthoud, de zeef ) en is de kous ermee af voorlopig, maar wat was ik boos zeg Ik had er gewoon recht op om ziek gemeld te worden
Maar goed, klaar nu

Meisje, wanneer is jouw ko nu?
Hobbesje wat fijn dat er zo vlot doorgepakt wordt bij jullie! Jammer van de uitslag van de zwemmers maar IU is gelukkig nog een optie voor jullie, fijn! Dat betekend dat de zwemmers het niet helemaallaten afweten

[ Bericht 0% gewijzigd door Saffier op 26-05-2009 13:59:38 (taalfoutje) ]
Ylana
  dinsdag 26 mei 2009 @ 13:35:39 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69416105
Nou idd ja, daar heb je een vakbond voor dan. Gelukkig is jouw leidinggevende iets anders ingesteld dan PZ...
  dinsdag 26 mei 2009 @ 15:31:44 #231
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_69419864
@ Saffier: noujaaaa.... wat een pz! Goed dat je directe leider wel met je mee wil denken.

Net prikinstructies gehad en een globaal schema van aanpak. Viel me mee - mezelf prikken lukte zowaar!
Deze maand mogen we gewoon verder met 'klussen' (wacht eerst de echo van donderdag wel af, mijn onderbuik voelt nog niet heel prettig na gisteren).

[ Bericht 60% gewijzigd door Hobbesje op 26-05-2009 16:08:47 ]
pi_69422436
Erg zeg, die redenering van PZ. Maar ik las dus op www.freya.nl dat "kort verzuim door dokter- of polikliniekbezoek niet bij wet (is) geregeld. Wel kunnen daarover aanvullende afspraken zijn gemaakt in een CAO." Idioot gewoon.

Fijn dat het prikken meeviel, Hobbesje.
pi_69424049
Saffier, dat is echt vreselijk lomp. Ik heb dat ook weleens geroepen hoor, het is niet dat je voor je lol door vreemden laat bekijken daar beneden... Ongelofelijk hoe het soms gaat.

[ Bericht 6% gewijzigd door prinseszondererwt op 26-05-2009 19:12:02 ]
pi_69427020
Saffier, vrijdag is het mijn beurt... ik mag me om 8.00 uur nuchter melden, en dan mag (lees moet ivm het nodig hebben van het bed...) ik om 12.00 uur weer naar huis...
we zien het wel hoe het loopt.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 19:11:30 #235
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_69427447
Mijsje in welk zh loop jij? Ik moest 1 nachtje blijven na de ko. Dat was om het herstel te bevorderen zeiden ze, omdat je thuis toch sneller dingen gaat doen en in het zh je rustiger houdt. Slapen luke me thuis wel een stuk beter hoor
Nogmaals, mij viel het héél erg mee, sterkte alvast mijsje!
Ylana
pi_69435283
ik ben in het Gemini-ziekenhuis in Den Helder. Daar heb ik een gyn uit de top3 van betere gyns volgens een of ander lijstje... (geweldige gyn) maar ze hebben weinig bedden, dus ze willen iedereen die naar huis kan ook zo snel mogelijk weer naar huis hebben. naja, als je dat hebt tegenover een hele goede gyn, doe ik het ervoor.
Ik begin wel nerveus te worden voor de ingreep, maar toch ben ik er niet bang voor.
dank je Saffier!
pi_69462024
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 08:40 schreef leonieke het volgende:
Hobbesje: ik spuit Menopur (om follikels te doen groeien) en Pregnyl (om de eisprong uit te lokken/op te wekken, hoe moet je het ook noemen? ). Clomid heb ik een aantal maanden geslikt (denk 7 of 8 cyclussen) maar in Jette doen ze dat blijkbaar niet. Hoogstwaarschijnlijk omdat ik er toch niet op reageer

Eens de inseminatie is geweest moet ik ook nog utrogestan nemen (vaginaal).
Aha, de bekende kutpillen
pi_69473579
kutpillen
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:07:10 #239
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_69473995
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:16 schreef McLaura het volgende:

[..]

En omdat die bij ons niet werkten, zijn wij op de kontspuit (Gestone) overgestapt .
pi_69474207
whahahaha, kutpillen en kontspuiten...
pi_69479617
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:12 schreef mijsje het volgende:
whahahaha, kutpillen en kontspuiten...
Van die kutpillen krijg je kutkwark, volgens mij wil ik niet weten wat Silly had van die Gestone
pi_69495366
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:16 schreef McLaura het volgende:

[..]

en ze hebben idd die vervelende bijwerking

Zaterdag terug op controle: bloed en echo deze keer. Om 9.15u. Daar gaat mijn uitslaap-plan (nog een geluk dat we een verlengd weekend hebben )
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:28:14 #243
190853 RockabeIIa
pi_69495547

ik zit hier nu al ruim 10 minuten naar mijn scherm te staren en ben echt vergeten wat ik wilde posten. Bedankt dames voor de mental images!!! En Succes dermee!
pi_69497955
Whaha Rocka, mental images te over in de MMM
pi_69505642
geweldig gelachen weer, bedankt idd voor de mental images!

Hier een geweldig schoolreisje gehad naar het Dolfinarium. Heerlijk om mee te kunnen gaan, en daarmee even het werken af te sluiten. Nu dus voor 2 weken vrij om bij te kunnen komen van de operatie van morgen. Ik voel me nu wel gemengd... ik ben niet bang voor de ingreep zelf, maar toch wel weer nerveus... ben ook wel een beetje bang of ik pijn heb naderhand... maar goed, morgen om deze tijd is alles voorbij en lig ik lekker in m'n bedje... ik ga gewoon bikkelen!
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:03:50 #246
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_69506677
Pijn viel me heeeeeeeel erg mee Morgen om deze tijd ben je ervanaf. Ik wens je vandaag al veel succes, ik zal morgen aan je denken maar weet niet of ik dan kan posten omdat ik een weekendje naar vrienden in Drenthe ga.
Succes mijsje!!!
Ylana
  vrijdag 29 mei 2009 @ 16:37:39 #247
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_69529951
Mijsje, het is voorbij... het is achter de rug... het is klaar!! Hoe is het gegaan? Doe rustig aan en laat je lekker verwennen de komende tijd!
pi_69531636
Jose, de van mijsje heeft een update gegeven in het andere topic.
pi_69550984
hier ook nog even;
zo, weer thuis...
Het was goed gegaan inderdaad, de eileider is mooi geopend (zei de gyn gisteren al) en het zag er mooi uit.
het deed dus erg zeer toen ik wakker werd, en ik kreeg een paar keer extra pijnstillers. omdat ik daar erg suf van was geworden, moest ik dus (zoals m'n mannetje al zei )een nachtje blijven... (lekker hoor, zo'n ziekenhuisbed met electrische bediening )
en nu lig ik met buikpijn (hij is ook helemaal opgezet) en met stretchmarks van het opblazen in m'n bedje.
Iedereen in ieder geval heel erg bedankt weer voor het meeleven!
pi_69568832
Vriendinnetje van me haar eerste IVF poging is mislukt..... Ik vind het verschrikkelijk, ik had namelijk het idee dat zij zich in dit geval erg spiegelde aan ons, en sja, mijn eerste IVFpoging is nu 31 weken geleden....

En ja, ze heeft nog eskimootjes, en ze heeft nmog 2 pogingen, maar toch..... Het duurt allemaal eeuwen, en door haar endometriose heeft de hele aanloop naar de IVF al 1,5 jaar langer geduurd dan bij ons
pi_69568872
Laura, wat vervelend voor je vriendinnetje! Wat een teleurstelling!
pi_69569309
Wat een teleurstelling voor je vriendinnetje Laura... Niet leuk.
pi_69580263
Niet leuk idd, en aan de ene kant zit ze er zwaar doorheen, en aan de andere kant wil ze hoop blijven houden.... En dan voel ik me zo lullig; een smsje sturen van sterkte terwijl ik mijn zoon voel schoppen.... Het voelt voor mij of ik makkelijk praten heb.
pi_69580423
lieve Laura, zo voelt het misschien, maar zij weet ook dat jij niet makkelijk praten hebt, jij hebt ook IVF nodig gehad, en dat is niet makkelijk. Je hebt deze poging meer geluk gehad dan zij, maar dat maakt niet dat jij makkelijik praten hebt als je haar sterkte wenst hoor (zou ik voelen als het mij betrof. ik ken je vriendin natuurlijk niet, maar ik trek het even naar mijn gevoel toe...) Ik zou me vervelend voelen als je het smsje niet zou sturen... snap je?
echt een dilemma waar je qua gevoel in zit... ik kan me dat wel voorstellen.
(niet om de betweter uit te hangen hoor, maar je bent zooooo lief, dat ik me niet voor kan stellen dat ze je sms niet op prijs zou stellen...)
pi_69580833
Nou, ik stuur ook zeker wel een sms, want ik wil gewoon dat ze weet dat ik meeleef..... Alleen voel ik me bezwaard, maar dat is gewoon mijn karakter. Als ik iets leuks heb, wil ik dat een ander dat ook heeft of er in elk geval van meegeniet.
pi_69580955
dat snap ik wel hoor, dat heb ik zelf ook altijd. het dubbele gevoel herken ik dus wel. Ik hoop dat haar volgende poging gaat lukken!
  zondag 31 mei 2009 @ 20:22:22 #257
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_69583116
Mijsje, wat goed dat je eileider geopend is! Hoe voel je je nu? Heb je nog steeds buikpijn of voel je je alweer wat beter?
quote:
Op zondag 31 mei 2009 18:22 schreef McLaura het volgende:
Niet leuk idd, en aan de ene kant zit ze er zwaar doorheen, en aan de andere kant wil ze hoop blijven houden.... En dan voel ik me zo lullig; een smsje sturen van sterkte terwijl ik mijn zoon voel schoppen.... Het voelt voor mij of ik makkelijk praten heb.
Laura, ik heb ook zoiets. Vorig jaar zijn wij met vrienden van ons uit eten gegaan en zij hadden nog een ander stel uitgenodigd... wij kenden hen niet, maar het klikte al gelijk goed. Toen we er net waren, begonnen wij over mijn eerste echo; ik was toen een week of 10 zwanger. Zij keken elkaar aan met een blik van 'oh...'. Ik zag dat en vroeg; 'hebben jullie ook een kinderwens?' en toen vertelde ze dat dat inderdaad zo was, maar dat ze niet zomaar zwanger kon worden. Ik zei 'nee, wij ook niet. Ik heb uiteindelijk hormonen moeten spuiten...blablabla' en we vertelden haar het hele verhaal. Ik vroeg toen wat bij hun het probleem was... zij (toen 22 jaar!!!) was in de vervroegde overgang en waren aangewezen op eiceldonatie.

Inmiddels zijn we een jaar verder en heeft haar beste vriendin een eicelpunctie ondergaan. Ze gaan binnenkort op voor de derde poging (behorende bij de eerste ronde), dus ze hebben nu zoiets van 'drie keer is scheepsrecht!'...

Ze vraagt ook steeds hoe het met ons is, hoe Bas het doet en hoe het moederschap bevalt. Ik vind het ook lastig om haar daar antwoord op te geven, ik heb het liever over háár... Maar zij is zo vreselijk positief ingesteld! Ik heb daar zo veel respect voor!

Nu wordt het voor hen heel spannend, want a.s dinsdag dus de laatste terugplaatsing (als het goed ontdooit)... haar vriendin heeft een hele nasleep gehad van de punctie, dus zij wil voorlopig geen eicelpunctie laten doen. Daarom wordt deze laatste terugplaatsing dus heel spannend... ik hoop zó dat het nou eindelijk eens een keertje raak is... het lijkt me zo zwaar, als het weer op niks uitdraait...!
pi_69584473
quote:
Op zondag 31 mei 2009 20:22 schreef Jose81 het volgende:
Mijsje, wat goed dat je eileider geopend is! Hoe voel je je nu? Heb je nog steeds buikpijn of voel je je alweer wat beter?
hoi Jose,
ik heb vandaag nauwelijks wat gedaan, maar dat was toch te veel. ik voel het trekken in m'n buik en het doet zeer. toch gaat het al beter dan gisteren en veel beter dan eergisteren. (ik begin ook al kriebels te voelen aan de wondjes... omg heel vervelend...) maar goed, ik mag niet ontevreden zijn, ik ben superblij dat de eileider open is gekregen en dat er dus verder geen heftige buikoperatie voor nodig was!

Ik hoop voor je vriendin dat het nu ook raak is, het lijkt mij ook heel zwaar... stom als het niet lukt...
pi_69588125
quote:
Op zondag 31 mei 2009 20:22 schreef Jose81 het volgende:
[..]

Het is gewoon altijd klote.... van mijn vriendinnetje weet ik dat ze al langer bezig waren dan wij. We hebben in dezelfde week de kijkoperatie gehad. Ik was 'in orde', zij had 'een beetje' endometriose. We gingen allebei het IUI trajact in. We kwamen allebei na 3 mislukte pogingen op de wachtlijst voor IVF, alleen gingen wij voor transport-IVF in het MCL/UMCG, en zij naar Zwolle. Daar bleek niet eens een wachtlijst te zijn, dus ging ze na de 6e iui naar Zwolle. Daar vertrouwde de arts het 'beetje' endometriose niet, en bleek dat ze behoorlijke endometriose had die al uitgebreid was tot op de darmen en nieren (als ik het goed heb).

Dus niks beginnen met IVF, eerst een operatie en daarna maandenlang in de overgang om de endometriose rustig te houden.

Oftewel : we gingen gelijk op, ik zou in juli 2008 voor IVF maar heb het uitgesteld omdat ik me niet goed voelde mentaal en heb in november een poging gedaan. Een hele geslaagde.... En zij??.... Zij heeft nu net de eerste poging gehad en die is nog mislukt ook. Gelukkig heeft ze nog 2 cryo's, maar elke cyclus is een enorme belasting voor de endometriose.... dus laat dit alsjeblieft snel lukken......
pi_69589389
voor je vriendin Laura, ik hoop met je mee... dit soort dingen in het leven zijn afschuwelijk! ook voor jou!
  maandag 1 juni 2009 @ 19:43:28 #261
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_69611452
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:22 schreef McLaura het volgende:

[..]

Van die kutpillen krijg je kutkwark, volgens mij wil ik niet weten wat Silly had van die Gestone

Blauwe plekken, grote, mooie, pijnlijke bleuwe plekken.

Vreselijk voor je vriendinnetje. Ik begrijp je tweestrijd. Maar aan de andere kant: er zijn in deze reeks ook mensen bij wie het sneller gaat, bij wie het langzamer gaat en helaas ook enkelen bij wie het niet lukt en tot ons aller verdriet uit de MMM stappen. En toch blijven we posten ...
Iedereen hier is oprecht blij voor degenen bij wie het gelukt is en de 'gelukhebbers' posten ook hier nog en leven mee met de 'achterblijvers'. Nu is het hier wel een stuk anoniemer dan met echte vrienden, maar ik denk dat we hier met elkaar zo intiem zijn geworden dat de gevoelens voor elkaar oprecht zijn. Dat blijkt ook uit de tranen die soms vloeien om elkaars postings. Ik denk dat je best blij kunt zijn om je eigen geluk en meeleven met je vriendinnetje haar verdriet zonder dat dat elkaar in de weg zit, net zoals we dat hier doen.

Sterkte.
pi_69612897
Mooi gezegd Silktie.
  maandag 1 juni 2009 @ 20:35:11 #263
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69613513
McLaura wat jammer dat je met die tweestrijd zit. Maar voor de rest sluit ik me eigenlijk volledig aan bij Silktie

Hier weet ik niet wat ik moet doen. Normaalgezien moesten ze me tussen 15u en 18u opbellen, maar ik heb niemand gehoord.
Vanochtend tijdens de controle een follikel van 12mm gezien. Zou goed nieuws zijn, moest ik al niet op dag 17 van mijn cyclus zitten. Het is alleszins een beetje frustrerend aan het worden
pi_69613750
Lieve Leonieke, ze zijn wel slordig met bellen in Jette hoor... heel vervelend. Ik zou zelf even bellen volgende keer eind van de middag. 12mm is goed nieuws, maar wel wat laat inderdaad. Het lijkt nog niet echt een wondermiddel voor je. Dat had ik echt gehoopt, je zag het helemaal zitten in Jette. Niet opgeven, kan ik alleen zeggen.
  maandag 1 juni 2009 @ 20:44:31 #265
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69613869
Mja, ik heb net eventjes gebeld. Het is ook pinkstermaandag en blijkbaar is er maar één iemand vandaag om de patiënten op te bellen. Ik wacht nog eventjes af en anders prik ik hetzelfde als gisteren.

Een wondermiddel lijkt het inderdaad niet te zijn Ik vraag me echt af hoe het komt dat die Menopur echt zo weinig effect heeft. En nog meer vraag ik me af of ze me geen ander geneesmiddel zouden kunnen geven
  maandag 1 juni 2009 @ 20:44:33 #266
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_69613874
Mijsje, tjonge... dus toch nog wel last van de operatie. Dat betekent nòg rustiger aan doen! Lastig, he, als je zo'n bezige bij bent...

Laura, tjonge... jullie liepen wel heel erg gelijk, zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je je er soms 'rot' onder voelt... Ikzelf zou dat net zo hebben. Om eerlijk te zijn, zou ik diegene dan het liefst ontlopen, omdat ik haar dan niet steeds hoef te confronteren met ons geluk... maar zo werkt het natuurlijk niet en het is ook geen oplossing. Je vriendin heeft jouw steun nodig... net zo goed als ze jou zou hebben gesteund als het andersom was geweest...

Het is ook zoals Silktie zegt; iemands geluk of iemand ongeluk hoeft elkaar niet in de weg te staan, al is het soms wel verdomd moeilijk om dat gescheiden te zien...

Leonieke... het lijkt inderdaad geen wondermiddel te zijn. En wat prinses ook zegt; wat een gedoe steeds, met dat afwachten op telefoontjes. Ik vind ze daar ook wel slecht in! En ja, oke, het is Pinkstermaandag... dus er werken ook minder mensen, maar dan moeten ze ook geen tijd afspreken vind ik... zo af zitten wachten is ook waardeloos! Sterkte in ieder geval!
  maandag 1 juni 2009 @ 20:50:08 #267
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69614105
En net telefoon gekregen Nu schaam ik me natuurlijk rot omdat ik die persoon heb zitten opjagen. Hij zit er blijkbaar helemaal alleen voor en heeft er nog 30 te gaan.
Maar, gewoon weer verder spuiten en woensdag nogmaals op controle. We blijven maar geduld hebben
  maandag 1 juni 2009 @ 22:36:29 #268
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_69618669
quote:
Op maandag 1 juni 2009 20:50 schreef leonieke het volgende:
En net telefoon gekregen Nu schaam ik me natuurlijk rot omdat ik die persoon heb zitten opjagen. Hij zit er blijkbaar helemaal alleen voor en heeft er nog 30 te gaan.
Maar, gewoon weer verder spuiten en woensdag nogmaals op controle. We blijven maar geduld hebben
pi_69624971
Leonieke, ik wilde vandaag al vragen hoe het met je ging...ik miste je al
wat balen dat de menopur niet zo heel veel voor je doet... hoop dat ze andere dingen voor je hebben die meer effect hebben.

idd jose, best balen, maar volgens mij ook wel normaal om deze napijn te voelen? Ik merk trouwens wel dat het wat minder wordt. Heel fijn! (maar m'n bed zie ik nog wel graag op het moment hoor... )
pi_69625473
José, ik heb haar ook helemaal nog niet gezien sinds ik zwanger ben. Niet dat we elkaar normaal heel vaak zagen hoor.

Ik denk dat zij dat niet trekt, en zij denkt vast dat ik haar niet wil confronteren.....

Waarom kan het niet gewoon wat eerlijker??
pi_69625498
Silk, ik vind dat ik makkelijk praten heb. Hoe praat je iemand moed in als ze nu verder moet met de cryo's en daarna weer een 'serieuze' ivf poging mag doen?

Ze moest wel om me lachen, want ik zei heel droog 'nouja, als dit lukt : 't kind houdt wel van vis straks!'

Ik vind 'komt goed, houd moed' zó leeg....
pi_69625507
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 07:06 schreef mijsje het volgende:

idd jose, best balen, maar volgens mij ook wel normaal om deze napijn te voelen?
pi_69625522
quote:
Op maandag 1 juni 2009 20:50 schreef leonieke het volgende:
Bij mijn buum en buuf deed die Menopur ook niet echt snel iets, maar er kwam wel wat. Ik denk dat het gewoon niet zo'n snelwerkend middel is. Puregon wel, maar dat lijkt me bij iui juist weer te snelwerkend omdat bij iui geen 8 follikels wenselijk is.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 08:52:11 #274
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69625820
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 07:06 schreef mijsje het volgende:
Leonieke, ik wilde vandaag al vragen hoe het met je ging...ik miste je al
Er zijn wat problemen geweest thuis. Vrijdagavond telefoon gekregen dat mijn oma op sterven lag (heel plots, ondanks haar leeftijd (95)). Dus zaterdag na de controle vlug naar West-Vlaanderen gereden in de hoop haar nog te kunnen zien.

Ondertussen heeft ze gisteren 2 croissants, een volledige warme maaltijd en pannenkoeken gegeten De huisarts noemt het een wonder, maar ik denk echt dat ze voor de 100 gaat
Al bij al een hoop stress dus en bij mijn ma thuis is er geen internet meer, dus kon ik hier niet ff komen updaten.
quote:
wat balen dat de menopur niet zo heel veel voor je doet... hoop dat ze andere dingen voor je hebben die meer effect hebben.
Ik moet morgen toch teruggaan en afhankelijk van wie de echo doet, zal ik wel eens polsen of een IUI in Jette altijd met Menopur gebeurt. Maar ik zal alvast niet te veel rekenen op andere geneesmiddelen
quote:
idd jose, best balen, maar volgens mij ook wel normaal om deze napijn te voelen? Ik merk trouwens wel dat het wat minder wordt. Heel fijn! (maar m'n bed zie ik nog wel graag op het moment hoor... )
Wat fijn dat de pijn minder wordt. Je hebt dat toch maar weer heel stoer gedaan hoor
  dinsdag 2 juni 2009 @ 12:29:16 #275
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_69630718
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 08:26 schreef McLaura het volgende:
Silk, ik vind dat ik makkelijk praten heb. Hoe praat je iemand moed in als ze nu verder moet met de cryo's en daarna weer een 'serieuze' ivf poging mag doen?

Ze moest wel om me lachen, want ik zei heel droog 'nouja, als dit lukt : 't kind houdt wel van vis straks!'

Ik vind 'komt goed, houd moed' zó leeg....
Jij hebt niet makkelijk praten, je bent ook niet door de 'normale gymnastiekoefeningen' zwanger geworden. Je hebt ook veel moeite ervoor moeten doen en teleurstellingen te verwerken gehad. Zoveel pogingen niet gelukt en toen eentje wel. Jij weet wat je wel en niet wilde horen, en zeker ook van wie wel en van wie niet, jij bent dus degene die haar gevoelens goed kan aanvoelen en daarop kan inspelen. Makkelijk? Neen, maar kijk naar jezelf en dan weet je ook hoe je het beste op haar kunt reageren.

Als je zo'n smsje te leeg vindt, moet je kijken of je hem wat 'voller' kunt maken. Misschien niet een sms maar een telefoontje, misschien niet een telefoontje maar een punt appeltaart met een flinke dot slagroom erop. Ik roep maar wat, maar kijk naar wat je zelf wilde en bekijk dan of zij daarop prijs zou stellen.

Om positivo af te sluiten:
Je kan het !
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:41:17 #276
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_69632542
Mijsje, het is wel fijn dat je je steeds wat beter voelt! En ik heb zelf geen k.o gehad (tenminste... niet voor vruchtbaarheidsproblemen) dus ik weet niet hoe snel je opknapt na zoiets... Maarre... wat ik al zei; doe maar lekker rustig aan!
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 08:28 schreef McLaura het volgende:
Bij mijn buum en buuf deed die Menopur ook niet echt snel iets, maar er kwam wel wat. Ik denk dat het gewoon niet zo'n snelwerkend middel is. Puregon wel, maar dat lijkt me bij iui juist weer te snelwerkend omdat bij iui geen 8 follikels wenselijk is.
Met Puregon hoef je niet persé 8 follikels te ontwikkelen... Ik had bij dè poging ook maar één grote. En dat was precies genoeg... Maar inderdaad, het ligt wel aan de hoeveelheid die je spuit natuurlijk. Ik had de lichtste dosering als ik me niet vergis... oh ja, en ik had dan ook geen IUI... da's ook weer een verschil natuurlijk.

Menopur is voor mijn vriendin ook niet het wondermiddel geweest. Zij moest ook overstappen op Puregon en dat ging veel beter!

Leonieke... ik kan niet meer zeggen dan succes maar weer met afwachten... Misschien zou je in het ziekenhuis eens voor kunnen leggen dat je of nog meer wilt spuiten of dat je misschien een ander middel wil gebruiken..? Al kan ik me voorstellen dat je niet te snel over wil stappen van het één naar het ander.

Hoe is het met de andere meiden hier? Prinses? Basimah? Tally?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:47:52 #277
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_69635972
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 08:28 schreef McLaura het volgende:

[..]

Wij hebben zowel voor de IUI als voor de IVF Gonal-f gespoten (ik zeg wel 'wij', maar ik bedoel dus eigenlijk mijn vrouw: ik zat erbij en ik keek ernaar). Afhankelijk van de dosering krijg je meer of minder follikels. Werkte bij mijn vrouw als een trein, d.w.z. bij de IUI niet teveel maar wel mooi groot en voor de IVF voldoende en ook mooi groot.
pi_69636196
Laura, ik snap je tweestrijd wel hoor. dit is ook heel moeilijk. misschien eerst een kaartje met wat lieve woorden waarin je aangeeft dat je haar van de week wil bellen? dan is ze ook voorbereid?

Leonieke, dat was zeker schrikken! Het maakt wat dat betreft niet uit hoe oud je geliefden zijn, als ze op sterven liggen, is dat altijd heel erg. het is fijn dat ze een lang leven achter zich hebben, maar dat je ze nooit meer ziet en zal spreken, dat is erg verdrietig. Maar wat een verrassing dat ze weer lekker kan eten! Fijn dat het weer beter met haar gaat

Jose, lief dat je zo meeleeft! dat helpt wel qua gevoel
pi_69638424
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:41 schreef Jose81 het volgende:
Hoe is het met de andere meiden hier? Prinses? Basimah? Tally?
Ik vind het zo lief dat je zo meeleeft!
Gaat op zich wel goed hier hoor. Ronde 5 met 100 mg clomid hierzo, nu weer die fijne wachtweken en 10 juni NOD. Als het nu weer niet raak is gaan we zijn zwemmers ook maar eens onder de loep nemen... Duurt mij te lang hoor... alweer ruim anderhalf jaar gestopt met de pil.

Inderdaad, hoe is het met de rest?
pi_69640461
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:41 schreef Jose81 het volgende:
Mijsje, het is wel fijn dat je je steeds wat beter voelt! En ik heb zelf geen k.o gehad (tenminste... niet voor vruchtbaarheidsproblemen) dus ik weet niet hoe snel je opknapt na zoiets... Maarre... wat ik al zei; doe maar lekker rustig aan!
[..]

Met Puregon hoef je niet persé 8 follikels te ontwikkelen...
Ik had denk ik een nogal hoge dosering realiseer ik me nu, bij mij was het tbv IVF.
pi_69640485
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:29 schreef SilkTie het volgende:

[..]
Dankuwel!
pi_69640513
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:55 schreef mijsje het volgende:
Laura, ik snap je tweestrijd wel hoor. dit is ook heel moeilijk. misschien eerst een kaartje met wat lieve woorden waarin je aangeeft dat je haar van de week wil bellen? dan is ze ook voorbereid?
Ga ik doen, dankjewel Mijsje!
pi_69640548
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:10 schreef prinseszondererwt het volgende:

[..]
Als het nu weer niet raak is gaan we zijn zwemmers ook maar eens onder de loep nemen...
HUH? Hebben ze dat niet eerst gedaan dan? Hier was de eerste die onderzocht werd... al voordat we 1 jaar bezig waren.

[ Bericht 1% gewijzigd door McLaura op 02-06-2009 18:35:38 ]
pi_69641174
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:20 schreef McLaura het volgende:

[..]

HUH? Hebben ze dat niet eerst gedaan dan? Hier was de eerste die onderzocht werd... al voordat we 1 jaar bezig waren.
Dat was hier eigenlijk niet zo raar, het was heel duidelijk dat het aan mij lag. Geen cyclus, dus ook geen ei. Maarja, als het achteraf aan allebei blijkt te liggen is dat mooi waardeloos, dus dat gaan we komende maand maar eens uitsluiten. Hopelijk komt het niet zo ver.
pi_69646448
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:19 schreef McLaura het volgende:
Ga ik doen, dankjewel Mijsje!

Prinses, bij ons was manlief ook getest nadat er bij mij iets was gevonden en gedaan... (na de vleesboom en daarna weer zelf proberen) de huisarts dacht eerst dat het niet goed was, maar volgens de gyn was er niks met m'n lief aan de hand was. als een onderzoek niet perse nodig is volgens de verwachting, zal het niet gebeuren... (zal wel iets met verzekeringen zijn...)
fijn dat ze nu wel naar je mannetje gaan kijken. beter om het te weten dan om in onzekerheid te blijven.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:46:50 #286
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_69648763
Laura, kan me je gevoel heel goed voorstellen! En hoe dubbel het ook is voor je - het sturen van een kaartje wordt zeker gewaardeerd.

Mijsje: fijn dat de pijn nu minder wordt.

Prinses: Wat een verschillen. Hier werden zowel ik als mijn man onderzocht, we hadden na het eerste gesprek allebei al een stapeltje formulieren - en er blijkt met beide wat mis (bloedwaardes bij mij - maar ik heb ook deze maand weer wel spontaan een ei), daarom niet eens eerst alleen clomid en zo proberen maar meteen door naar iui met allerlei hormonen.
We zijn nu 6 weken bij de gyn en dit is 'al' de laatste ronde zelf proberen na het HSG (we zijn nu bijna 2 jaar onderweg voor nr. 2).
pi_69649861
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:39 schreef prinseszondererwt het volgende:

[..]

Dat was hier eigenlijk niet zo raar, het was heel duidelijk dat het aan mij lag. Geen cyclus, dus ook geen ei. Maarja, als het achteraf aan allebei blijkt te liggen is dat mooi waardeloos, dus dat gaan we komende maand maar eens uitsluiten. Hopelijk komt het niet zo ver.
Ah, vandaar!
Ik duim voor jullie!
pi_69655449
Wat een verschillen bij de ziekenhuizen zeg..
Bij mij was het ook hartstikke duidelijk dat het aan mij lag, maar toch wilden ze per se ook eerst de zwemmers van mijn man controleren, zodat het in elk geval niet zo zou zijn dat ik voor niks dure medicijnen ofzo zou krijgen..

Iedereen hier: heel veel succes!! Ik duim voor jullie!!

*sluipt weer weg omdat ze hier eigenlijk niet echt thuis hoort...*
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:32:08 #289
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69659813
Ik wacht vandaag nog maar iets ongeduldiger op het verlossende telefoontje. Opeens waren er twee follikels te zien van 17 mm (en de persoon die de echo maakte, heeft na mijn verbaasde reactie nog twee keer gecontroleerd en gemeten). Ik snap echt niet wat er gebeurd is, want eergisteren was er nog maar één van 12mm. Dat kan toch eigenlijk niet?
Soit, nog even bloedresultaat afwachten en dan hoor ik deze namiddag wat er me te wachten staat. Maar al bij al vandaag iets spannender.
pi_69660175
Wat gek Leonieke! Maar twee mooie follikels is natuurlijk wel heel fijn! denk ik, heb er verder ook geen verstand van Wel spannend allemaal! Succes met wachten vandaag!
  woensdag 3 juni 2009 @ 13:11:07 #291
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_69662758
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:32 schreef leonieke het volgende:
Ik wacht vandaag nog maar iets ongeduldiger op het verlossende telefoontje. Opeens waren er twee follikels te zien van 17 mm (en de persoon die de echo maakte, heeft na mijn verbaasde reactie nog twee keer gecontroleerd en gemeten). Ik snap echt niet wat er gebeurd is, want eergisteren was er nog maar één van 12mm. Dat kan toch eigenlijk niet?
Soit, nog even bloedresultaat afwachten en dan hoor ik deze namiddag wat er me te wachten staat. Maar al bij al vandaag iets spannender.
Inderdaad gek, maar het is mogelijk blijkbaar. Mijn 16 mm eitje was in 2 dagen spoorloos en er was er aan de andere kant 1 van 16 mm voor terug.... weird... maar dat kon volgens de gyn.
Maar wel super dat er nu 2 zitten!!! spannend!
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:09:50 #292
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_69664495
Prinses, anderhalf jaar is ook al een hele tijd ... Jullie hebben groot gelijk dat jullie erover nadenken om de zwemmers na te laten kijken! Mocht er inderdaad iets mis zijn, dan kun je het maar beter weten zodat de behandeling daar eventueel op aangepast kan worden..
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:55 schreef mijsje het volgende:
Prinses, bij ons was manlief ook getest nadat er bij mij iets was gevonden en gedaan... (na de vleesboom en daarna weer zelf proberen) de huisarts dacht eerst dat het niet goed was, maar volgens de gyn was er niks met m'n lief aan de hand was. als een onderzoek niet perse nodig is volgens de verwachting, zal het niet gebeuren... (zal wel iets met verzekeringen zijn...)
fijn dat ze nu wel naar je mannetje gaan kijken. beter om het te weten dan om in onzekerheid te blijven.
Zo herkenbaar, Mijsje! Een huisarts mag dat soort uitspraken helemaal niet doen..! Ze weten over het algemeen niet waar ze het over hebben. Wij hebben dat namelijk ook gehad.... ik hoor haar nog zeggen 'de kwaliteit van het zaad is zeer, zeer slecht. Jullie zijn aangewezen op IVF, want IUI heeft al geen zin om mee te beginnen' . Pats... klap in het gezicht... , we hebben daar best veel verdriet om gehad...

4 weken later konden we in het ziekenhuis terecht bij een uroloog en de dag erna ook bij de gyn.. en wat bleek? Beiden zeiden 'Oh, maar van deze kwaliteit kun jij prima spontaan zwanger raken, hoor!'. We waren echt stomverbaasd, maar o zo blij!

Ik heb nog steeds de neiging om die huisarts een bezoekje te brengen, met Bas op mijn arm... en haar te bedanken voor de goede diagnose die zij gesteld heeft. Maar dan denk ik weer... 'laat maar', ik ben al lang blij dat het goed is gekomen...

Ik heb het trouwens ook eens besproken met de afertiliteits assistente die bij ons de samenlevingstesten en de follikelmetingen deed. Zij zei 'hier maken we regelmatig mee dat mensen hier naartoe komen met een verkeerde beoordeling van hun huisarts. Bij jullie is het dan nog in het positieve veranderd, maar meestal is het andersom; het zaad blijkt dan juist erg zwak te zijn, terwijl de huisarts vertelde dat er niks aan de hand was'. kun je nagaan...

Leonieke... wat gek, zeg! Maar goed, ze zitten er dus wel! Dat is goed nieuws!
pi_69669028
wij waren ook erg geschrokken, maar verbijsterd toen de gyn zei dat het gewoon goed was! (en helemaal blij natuurlijk!) De ha zei ook al zelf dat hij ons doorstuurde, omdat het niet zijn vakgebied was, en hij niet helemaal goed wist wat wat precies was, en de gyn zei ook dat huisartsen er niet genoeg voor geschoold zijn om deze dingen goed te weten. nou, gelukkig de gyn wel!

Leonieke, 2 follikels van 17 mm! Super! Ik hoop dat je daar deze ronde geluk mee hebt! In ieder geval met één follikel, maar met allebei zou ook wat zijn...
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:22:40 #294
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69669459
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:09 schreef Jose81 het volgende:

[..]
Ik mag als ik dit lees zo blij zijn met mijn huisarts. Die was niet te beschaamd om toe te geven dat dit echt het uitblijven van mijn menstruatie echt zijn specialiteit niet was en stuurde mij direct door naar een gyn (alleen had ik dan de pech dat die dan weer niet wist waarover ze sprak en me elk jaar zei dat ik maar 'eventjes geduld' moest hebben want dat het wel goed kwam).

Ik snap echt niet waarom dokters zich niet bij hun specialiteit kunnen houden

Hier nog ff een update: vanavond om 23.30u pregnyl en vrijdag om 11.30 IUI. En dan weer 15 dagen verlost van de ziekenhuisbezoekjes
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:23:23 #295
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69669493
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:12 schreef mijsje het volgende:
wij waren ook erg geschrokken, maar verbijsterd toen de gyn zei dat het gewoon goed was! (en helemaal blij natuurlijk!) De ha zei ook al zelf dat hij ons doorstuurde, omdat het niet zijn vakgebied was, en hij niet helemaal goed wist wat wat precies was, en de gyn zei ook dat huisartsen er niet genoeg voor geschoold zijn om deze dingen goed te weten. nou, gelukkig de gyn wel!

Leonieke, 2 follikels van 17 mm! Super! Ik hoop dat je daar deze ronde geluk mee hebt! In ieder geval met één follikel, maar met allebei zou ook wat zijn...
ik wil wel tekenen voor die twee, maar dat mag mijn man dan gewoon niet weten
pi_69669811
Leonieke, even een vraag van een noob, die wel erg geinteresseerd is en meeleest, betekent dit dat je na vrijdag weer 2 weken " moet' wachten voor een misschien wel positieve test? En dat die 2 folikels misschien wel een tweeling kunnen opleveren?
(sorry als dit een hele domme vraag is! )
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:41:24 #297
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69670224
Dat is helemaal geen domme vraag
Na vrijdag inderdaad weer de wachtweken. In Jette zijn dat 15 dagen, dus ik vermoed dat ik op zaterdag 20 juni weet wat het resultaat is.
En die 2 follikels zouden effectief een tweeling kunnen opleveren. Maar dat kun je volgens mij ook met één follikel hebben als de deling anders gebeurt (maar dat is dan weer voor elke vrouw zo en het kan zijn dat ik nu iets heel onnozel vertel ).

Thx trouwens voor de interesse Fijn om te lezen
pi_69670255
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:23 schreef leonieke het volgende:

[..]

ik wil wel tekenen voor die twee, maar dat mag mijn man dan gewoon niet weten
dan houden we dat zo tot de eerste echo waar opeens 2 hartjes tevoorschijn komen...
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:15:58 #299
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69671449
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:42 schreef mijsje het volgende:

[..]

dan houden we dat zo tot de eerste echo waar opeens 2 hartjes tevoorschijn komen...
En dan reageer ik gewoon heel verbaasd en zeg ik dat ik hier echt niet op gerekend had, maar we dit ook wel zullen aankunnen

(soit, eerlijk? Liever één kind dan een tweeling, maar ik zou er waarschijnlijk wel vlugger kunnen aan wennen )
pi_69671528
Is hier hetzelfde hoor Leonieke, wij hebben ook wat meer kans op een tweeling (vanwege de clomid) en ik zou daar zeer zeker sneller aan wennen dan mijn lief! Mannen... Maar als ze er eenmaal aan gewend zijn komt het allemaal goed, dat weet ik zeker.
pi_69674489
ja, ik zou ook liever 1 kindje willen dat 2 tegelijk, maar als ik zie dat het er 2 zijn, dan spring ik net zogoed een gat in de lucht! (en m'n mannetje zegt: dan ben je er in een keer vanaf... dus die zal het niet al te erg vinden als er twee tegelijk komen... )

vol...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')