abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:41:17 #276
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_69632542
Mijsje, het is wel fijn dat je je steeds wat beter voelt! En ik heb zelf geen k.o gehad (tenminste... niet voor vruchtbaarheidsproblemen) dus ik weet niet hoe snel je opknapt na zoiets... Maarre... wat ik al zei; doe maar lekker rustig aan!
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 08:28 schreef McLaura het volgende:
Bij mijn buum en buuf deed die Menopur ook niet echt snel iets, maar er kwam wel wat. Ik denk dat het gewoon niet zo'n snelwerkend middel is. Puregon wel, maar dat lijkt me bij iui juist weer te snelwerkend omdat bij iui geen 8 follikels wenselijk is.
Met Puregon hoef je niet persé 8 follikels te ontwikkelen... Ik had bij dè poging ook maar één grote. En dat was precies genoeg... Maar inderdaad, het ligt wel aan de hoeveelheid die je spuit natuurlijk. Ik had de lichtste dosering als ik me niet vergis... oh ja, en ik had dan ook geen IUI... da's ook weer een verschil natuurlijk.

Menopur is voor mijn vriendin ook niet het wondermiddel geweest. Zij moest ook overstappen op Puregon en dat ging veel beter!

Leonieke... ik kan niet meer zeggen dan succes maar weer met afwachten... Misschien zou je in het ziekenhuis eens voor kunnen leggen dat je of nog meer wilt spuiten of dat je misschien een ander middel wil gebruiken..? Al kan ik me voorstellen dat je niet te snel over wil stappen van het één naar het ander.

Hoe is het met de andere meiden hier? Prinses? Basimah? Tally?
**Life is e@sier with your eyes closed**
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:47:52 #277
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_69635972
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 08:28 schreef McLaura het volgende:

[..]

Bij mijn buum en buuf deed die Menopur ook niet echt snel iets, maar er kwam wel wat. Ik denk dat het gewoon niet zo'n snelwerkend middel is. Puregon wel, maar dat lijkt me bij iui juist weer te snelwerkend omdat bij iui geen 8 follikels wenselijk is.
Wij hebben zowel voor de IUI als voor de IVF Gonal-f gespoten (ik zeg wel 'wij', maar ik bedoel dus eigenlijk mijn vrouw: ik zat erbij en ik keek ernaar). Afhankelijk van de dosering krijg je meer of minder follikels. Werkte bij mijn vrouw als een trein, d.w.z. bij de IUI niet teveel maar wel mooi groot en voor de IVF voldoende en ook mooi groot.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_69636196
Laura, ik snap je tweestrijd wel hoor. dit is ook heel moeilijk. misschien eerst een kaartje met wat lieve woorden waarin je aangeeft dat je haar van de week wil bellen? dan is ze ook voorbereid?

Leonieke, dat was zeker schrikken! Het maakt wat dat betreft niet uit hoe oud je geliefden zijn, als ze op sterven liggen, is dat altijd heel erg. het is fijn dat ze een lang leven achter zich hebben, maar dat je ze nooit meer ziet en zal spreken, dat is erg verdrietig. Maar wat een verrassing dat ze weer lekker kan eten! Fijn dat het weer beter met haar gaat

Jose, lief dat je zo meeleeft! dat helpt wel qua gevoel
pi_69638424
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:41 schreef Jose81 het volgende:
Hoe is het met de andere meiden hier? Prinses? Basimah? Tally?
Ik vind het zo lief dat je zo meeleeft!
Gaat op zich wel goed hier hoor. Ronde 5 met 100 mg clomid hierzo, nu weer die fijne wachtweken en 10 juni NOD. Als het nu weer niet raak is gaan we zijn zwemmers ook maar eens onder de loep nemen... Duurt mij te lang hoor... alweer ruim anderhalf jaar gestopt met de pil.

Inderdaad, hoe is het met de rest?
pi_69640461
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:41 schreef Jose81 het volgende:
Mijsje, het is wel fijn dat je je steeds wat beter voelt! En ik heb zelf geen k.o gehad (tenminste... niet voor vruchtbaarheidsproblemen) dus ik weet niet hoe snel je opknapt na zoiets... Maarre... wat ik al zei; doe maar lekker rustig aan!
[..]

Met Puregon hoef je niet persé 8 follikels te ontwikkelen...
Ik had denk ik een nogal hoge dosering realiseer ik me nu, bij mij was het tbv IVF.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_69640485
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:29 schreef SilkTie het volgende:

[..]
Dankuwel!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_69640513
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:55 schreef mijsje het volgende:
Laura, ik snap je tweestrijd wel hoor. dit is ook heel moeilijk. misschien eerst een kaartje met wat lieve woorden waarin je aangeeft dat je haar van de week wil bellen? dan is ze ook voorbereid?
Ga ik doen, dankjewel Mijsje!
pi_69640548
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:10 schreef prinseszondererwt het volgende:

[..]
Als het nu weer niet raak is gaan we zijn zwemmers ook maar eens onder de loep nemen...
HUH? Hebben ze dat niet eerst gedaan dan? Hier was de eerste die onderzocht werd... al voordat we 1 jaar bezig waren.

[ Bericht 1% gewijzigd door McLaura op 02-06-2009 18:35:38 ]
pi_69641174
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:20 schreef McLaura het volgende:

[..]

HUH? Hebben ze dat niet eerst gedaan dan? Hier was de eerste die onderzocht werd... al voordat we 1 jaar bezig waren.
Dat was hier eigenlijk niet zo raar, het was heel duidelijk dat het aan mij lag. Geen cyclus, dus ook geen ei. Maarja, als het achteraf aan allebei blijkt te liggen is dat mooi waardeloos, dus dat gaan we komende maand maar eens uitsluiten. Hopelijk komt het niet zo ver.
pi_69646448
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:19 schreef McLaura het volgende:
Ga ik doen, dankjewel Mijsje!

Prinses, bij ons was manlief ook getest nadat er bij mij iets was gevonden en gedaan... (na de vleesboom en daarna weer zelf proberen) de huisarts dacht eerst dat het niet goed was, maar volgens de gyn was er niks met m'n lief aan de hand was. als een onderzoek niet perse nodig is volgens de verwachting, zal het niet gebeuren... (zal wel iets met verzekeringen zijn...)
fijn dat ze nu wel naar je mannetje gaan kijken. beter om het te weten dan om in onzekerheid te blijven.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:46:50 #286
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_69648763
Laura, kan me je gevoel heel goed voorstellen! En hoe dubbel het ook is voor je - het sturen van een kaartje wordt zeker gewaardeerd.

Mijsje: fijn dat de pijn nu minder wordt.

Prinses: Wat een verschillen. Hier werden zowel ik als mijn man onderzocht, we hadden na het eerste gesprek allebei al een stapeltje formulieren - en er blijkt met beide wat mis (bloedwaardes bij mij - maar ik heb ook deze maand weer wel spontaan een ei), daarom niet eens eerst alleen clomid en zo proberen maar meteen door naar iui met allerlei hormonen.
We zijn nu 6 weken bij de gyn en dit is 'al' de laatste ronde zelf proberen na het HSG (we zijn nu bijna 2 jaar onderweg voor nr. 2).
pi_69649861
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:39 schreef prinseszondererwt het volgende:

[..]

Dat was hier eigenlijk niet zo raar, het was heel duidelijk dat het aan mij lag. Geen cyclus, dus ook geen ei. Maarja, als het achteraf aan allebei blijkt te liggen is dat mooi waardeloos, dus dat gaan we komende maand maar eens uitsluiten. Hopelijk komt het niet zo ver.
Ah, vandaar!
Ik duim voor jullie!
pi_69655449
Wat een verschillen bij de ziekenhuizen zeg..
Bij mij was het ook hartstikke duidelijk dat het aan mij lag, maar toch wilden ze per se ook eerst de zwemmers van mijn man controleren, zodat het in elk geval niet zo zou zijn dat ik voor niks dure medicijnen ofzo zou krijgen..

Iedereen hier: heel veel succes!! Ik duim voor jullie!!

*sluipt weer weg omdat ze hier eigenlijk niet echt thuis hoort...*
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:32:08 #289
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69659813
Ik wacht vandaag nog maar iets ongeduldiger op het verlossende telefoontje. Opeens waren er twee follikels te zien van 17 mm (en de persoon die de echo maakte, heeft na mijn verbaasde reactie nog twee keer gecontroleerd en gemeten). Ik snap echt niet wat er gebeurd is, want eergisteren was er nog maar één van 12mm. Dat kan toch eigenlijk niet?
Soit, nog even bloedresultaat afwachten en dan hoor ik deze namiddag wat er me te wachten staat. Maar al bij al vandaag iets spannender.
pi_69660175
Wat gek Leonieke! Maar twee mooie follikels is natuurlijk wel heel fijn! denk ik, heb er verder ook geen verstand van Wel spannend allemaal! Succes met wachten vandaag!
  woensdag 3 juni 2009 @ 13:11:07 #291
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_69662758
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:32 schreef leonieke het volgende:
Ik wacht vandaag nog maar iets ongeduldiger op het verlossende telefoontje. Opeens waren er twee follikels te zien van 17 mm (en de persoon die de echo maakte, heeft na mijn verbaasde reactie nog twee keer gecontroleerd en gemeten). Ik snap echt niet wat er gebeurd is, want eergisteren was er nog maar één van 12mm. Dat kan toch eigenlijk niet?
Soit, nog even bloedresultaat afwachten en dan hoor ik deze namiddag wat er me te wachten staat. Maar al bij al vandaag iets spannender.
Inderdaad gek, maar het is mogelijk blijkbaar. Mijn 16 mm eitje was in 2 dagen spoorloos en er was er aan de andere kant 1 van 16 mm voor terug.... weird... maar dat kon volgens de gyn.
Maar wel super dat er nu 2 zitten!!! spannend!
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:09:50 #292
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_69664495
Prinses, anderhalf jaar is ook al een hele tijd ... Jullie hebben groot gelijk dat jullie erover nadenken om de zwemmers na te laten kijken! Mocht er inderdaad iets mis zijn, dan kun je het maar beter weten zodat de behandeling daar eventueel op aangepast kan worden..
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:55 schreef mijsje het volgende:
Prinses, bij ons was manlief ook getest nadat er bij mij iets was gevonden en gedaan... (na de vleesboom en daarna weer zelf proberen) de huisarts dacht eerst dat het niet goed was, maar volgens de gyn was er niks met m'n lief aan de hand was. als een onderzoek niet perse nodig is volgens de verwachting, zal het niet gebeuren... (zal wel iets met verzekeringen zijn...)
fijn dat ze nu wel naar je mannetje gaan kijken. beter om het te weten dan om in onzekerheid te blijven.
Zo herkenbaar, Mijsje! Een huisarts mag dat soort uitspraken helemaal niet doen..! Ze weten over het algemeen niet waar ze het over hebben. Wij hebben dat namelijk ook gehad.... ik hoor haar nog zeggen 'de kwaliteit van het zaad is zeer, zeer slecht. Jullie zijn aangewezen op IVF, want IUI heeft al geen zin om mee te beginnen' . Pats... klap in het gezicht... , we hebben daar best veel verdriet om gehad...

4 weken later konden we in het ziekenhuis terecht bij een uroloog en de dag erna ook bij de gyn.. en wat bleek? Beiden zeiden 'Oh, maar van deze kwaliteit kun jij prima spontaan zwanger raken, hoor!'. We waren echt stomverbaasd, maar o zo blij!

Ik heb nog steeds de neiging om die huisarts een bezoekje te brengen, met Bas op mijn arm... en haar te bedanken voor de goede diagnose die zij gesteld heeft. Maar dan denk ik weer... 'laat maar', ik ben al lang blij dat het goed is gekomen...

Ik heb het trouwens ook eens besproken met de afertiliteits assistente die bij ons de samenlevingstesten en de follikelmetingen deed. Zij zei 'hier maken we regelmatig mee dat mensen hier naartoe komen met een verkeerde beoordeling van hun huisarts. Bij jullie is het dan nog in het positieve veranderd, maar meestal is het andersom; het zaad blijkt dan juist erg zwak te zijn, terwijl de huisarts vertelde dat er niks aan de hand was'. kun je nagaan...

Leonieke... wat gek, zeg! Maar goed, ze zitten er dus wel! Dat is goed nieuws!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_69669028
wij waren ook erg geschrokken, maar verbijsterd toen de gyn zei dat het gewoon goed was! (en helemaal blij natuurlijk!) De ha zei ook al zelf dat hij ons doorstuurde, omdat het niet zijn vakgebied was, en hij niet helemaal goed wist wat wat precies was, en de gyn zei ook dat huisartsen er niet genoeg voor geschoold zijn om deze dingen goed te weten. nou, gelukkig de gyn wel!

Leonieke, 2 follikels van 17 mm! Super! Ik hoop dat je daar deze ronde geluk mee hebt! In ieder geval met één follikel, maar met allebei zou ook wat zijn...
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:22:40 #294
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69669459
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:09 schreef Jose81 het volgende:

[..]
Ik mag als ik dit lees zo blij zijn met mijn huisarts. Die was niet te beschaamd om toe te geven dat dit echt het uitblijven van mijn menstruatie echt zijn specialiteit niet was en stuurde mij direct door naar een gyn (alleen had ik dan de pech dat die dan weer niet wist waarover ze sprak en me elk jaar zei dat ik maar 'eventjes geduld' moest hebben want dat het wel goed kwam).

Ik snap echt niet waarom dokters zich niet bij hun specialiteit kunnen houden

Hier nog ff een update: vanavond om 23.30u pregnyl en vrijdag om 11.30 IUI. En dan weer 15 dagen verlost van de ziekenhuisbezoekjes
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:23:23 #295
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69669493
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:12 schreef mijsje het volgende:
wij waren ook erg geschrokken, maar verbijsterd toen de gyn zei dat het gewoon goed was! (en helemaal blij natuurlijk!) De ha zei ook al zelf dat hij ons doorstuurde, omdat het niet zijn vakgebied was, en hij niet helemaal goed wist wat wat precies was, en de gyn zei ook dat huisartsen er niet genoeg voor geschoold zijn om deze dingen goed te weten. nou, gelukkig de gyn wel!

Leonieke, 2 follikels van 17 mm! Super! Ik hoop dat je daar deze ronde geluk mee hebt! In ieder geval met één follikel, maar met allebei zou ook wat zijn...
ik wil wel tekenen voor die twee, maar dat mag mijn man dan gewoon niet weten
pi_69669811
Leonieke, even een vraag van een noob, die wel erg geinteresseerd is en meeleest, betekent dit dat je na vrijdag weer 2 weken " moet' wachten voor een misschien wel positieve test? En dat die 2 folikels misschien wel een tweeling kunnen opleveren?
(sorry als dit een hele domme vraag is! )
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:41:24 #297
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69670224
Dat is helemaal geen domme vraag
Na vrijdag inderdaad weer de wachtweken. In Jette zijn dat 15 dagen, dus ik vermoed dat ik op zaterdag 20 juni weet wat het resultaat is.
En die 2 follikels zouden effectief een tweeling kunnen opleveren. Maar dat kun je volgens mij ook met één follikel hebben als de deling anders gebeurt (maar dat is dan weer voor elke vrouw zo en het kan zijn dat ik nu iets heel onnozel vertel ).

Thx trouwens voor de interesse Fijn om te lezen
pi_69670255
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:23 schreef leonieke het volgende:

[..]

ik wil wel tekenen voor die twee, maar dat mag mijn man dan gewoon niet weten
dan houden we dat zo tot de eerste echo waar opeens 2 hartjes tevoorschijn komen...
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:15:58 #299
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69671449
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:42 schreef mijsje het volgende:

[..]

dan houden we dat zo tot de eerste echo waar opeens 2 hartjes tevoorschijn komen...
En dan reageer ik gewoon heel verbaasd en zeg ik dat ik hier echt niet op gerekend had, maar we dit ook wel zullen aankunnen

(soit, eerlijk? Liever één kind dan een tweeling, maar ik zou er waarschijnlijk wel vlugger kunnen aan wennen )
pi_69671528
Is hier hetzelfde hoor Leonieke, wij hebben ook wat meer kans op een tweeling (vanwege de clomid) en ik zou daar zeer zeker sneller aan wennen dan mijn lief! Mannen... Maar als ze er eenmaal aan gewend zijn komt het allemaal goed, dat weet ik zeker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')