Met Puregon hoef je niet persé 8 follikels te ontwikkelen...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:28 schreef McLaura het volgende:
Bij mijn buum en buuf deed die Menopur ook niet echt snel iets, maar er kwam wel wat. Ik denk dat het gewoon niet zo'n snelwerkend middel is. Puregon wel, maar dat lijkt me bij iui juist weer te snelwerkend omdat bij iui geen 8 follikels wenselijk is.
Wij hebben zowel voor de IUI als voor de IVF Gonal-f gespoten (ik zeg wel 'wij', maar ik bedoel dus eigenlijk mijn vrouw: ik zat erbij en ik keek ernaar). Afhankelijk van de dosering krijg je meer of minder follikels. Werkte bij mijn vrouw als een trein, d.w.z. bij de IUI niet teveel maar wel mooi groot en voor de IVF voldoende en ook mooi groot.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:28 schreef McLaura het volgende:
[..]
Bij mijn buum en buuf deed die Menopur ook niet echt snel iets, maar er kwam wel wat. Ik denk dat het gewoon niet zo'n snelwerkend middel is. Puregon wel, maar dat lijkt me bij iui juist weer te snelwerkend omdat bij iui geen 8 follikels wenselijk is.
Ik vind het zo lief dat je zo meeleeft!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:41 schreef Jose81 het volgende:
Hoe is het met de andere meiden hier? Prinses? Basimah? Tally?
Ik had denk ik een nogal hoge dosering realiseer ik me nu, bij mij was het tbv IVF.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:41 schreef Jose81 het volgende:
Mijsje, het is wel fijn dat je je steeds wat beter voelt! En ik heb zelf geen k.o gehad (tenminste... niet voor vruchtbaarheidsproblemen) dus ik weet niet hoe snel je opknapt na zoiets... Maarre... wat ik al zei; doe maar lekker rustig aan!
[..]
Met Puregon hoef je niet persé 8 follikels te ontwikkelen...![]()
Dankuwel!quote:
Ga ik doen, dankjewel Mijsje!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:55 schreef mijsje het volgende:Laura, ik snap je tweestrijd wel hoor. dit is ook heel moeilijk. misschien eerst een kaartje met wat lieve woorden waarin je aangeeft dat je haar van de week wil bellen? dan is ze ook voorbereid?
HUH? Hebben ze dat niet eerst gedaan dan? Hier wasquote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:10 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Als het nu weer niet raak is gaan wezijn zwemmers ook maar eens onder de loep nemen...
Dat was hier eigenlijk niet zo raar, het was heel duidelijk dat het aan mij lag. Geen cyclus, dus ook geen ei. Maarja, als het achteraf aan allebei blijkt te liggen is dat mooi waardeloos, dus dat gaan we komende maand maar eens uitsluiten. Hopelijk komt het niet zo ver.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:20 schreef McLaura het volgende:
[..]
HUH? Hebben ze dat niet eerst gedaan dan? Hier wasde eerste die onderzocht werd... al voordat we 1 jaar bezig waren.
quote:
Ah, vandaar!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:39 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Dat was hier eigenlijk niet zo raar, het was heel duidelijk dat het aan mij lag. Geen cyclus, dus ook geen ei. Maarja, als het achteraf aan allebei blijkt te liggen is dat mooi waardeloos, dus dat gaan we komende maand maar eens uitsluiten. Hopelijk komt het niet zo ver.
Inderdaad gek, maar het is mogelijk blijkbaar. Mijn 16 mm eitje was in 2 dagen spoorloos en er was er aan de andere kant 1 van 16 mm voor terug.... weird... maar dat kon volgens de gyn.quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:32 schreef leonieke het volgende:
Ik wacht vandaag nog maar iets ongeduldiger op het verlossende telefoontje. Opeenswaren er twee follikels te zien van 17 mm (en de persoon die de echo maakte, heeft na mijn verbaasde reactie nog twee keer gecontroleerd en gemeten). Ik snap echt niet wat er gebeurd is, want eergisteren was er nog maar één van 12mm. Dat kan toch eigenlijk niet?
Soit, nog even bloedresultaat afwachten en dan hoor ik deze namiddag wat er me te wachten staat. Maar al bij al vandaag iets spannender.
Zo herkenbaar, Mijsje! Een huisarts mag dat soort uitspraken helemaal niet doen..! Ze weten over het algemeen niet waar ze het over hebben. Wij hebben dat namelijk ook gehad.... ik hoor haar nog zeggen 'de kwaliteit van het zaad is zeer, zeer slecht. Jullie zijn aangewezen op IVF, want IUI heeft al geen zin om mee te beginnen'quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:55 schreef mijsje het volgende:
Prinses, bij ons was manlief ook getest nadat er bij mij iets was gevonden en gedaan... (na de vleesboom en daarna weer zelf proberen) de huisarts dacht eerst dat het niet goed was, maar volgens de gyn was er niks met m'n lief aan de hand was. als een onderzoek niet perse nodig is volgens de verwachting, zal het niet gebeuren... (zal wel iets met verzekeringen zijn...)
fijn dat ze nu wel naar je mannetje gaan kijken. beter om het te weten dan om in onzekerheid te blijven.
Ik mag als ik dit lees zo blij zijn met mijn huisarts. Die was niet te beschaamd om toe te geven dat dit echt het uitblijven van mijn menstruatie echt zijn specialiteit niet was en stuurde mij direct door naar een gyn (alleen had ik dan de pech dat die dan weer niet wist waarover ze sprak en me elk jaar zei dat ik maar 'eventjes geduld' moest hebben want dat het wel goed kwam).quote:
ik wil wel tekenen voor die twee, maar dat mag mijn man dan gewoon niet wetenquote:Op woensdag 3 juni 2009 16:12 schreef mijsje het volgende:
wij waren ook erg geschrokken, maar verbijsterd toen de gyn zei dat het gewoon goed was! (en helemaal blij natuurlijk!) De ha zei ook al zelf dat hij ons doorstuurde, omdat het niet zijn vakgebied was, en hij niet helemaal goed wist wat wat precies was, en de gyn zei ook dat huisartsen er niet genoeg voor geschoold zijn om deze dingen goed te weten.nou, gelukkig de gyn wel!
Leonieke, 2 follikels van 17 mm! Super! Ik hoop dat je daar deze ronde geluk mee hebt! In ieder geval met één follikel, maar met allebei zou ook wat zijn...
quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:23 schreef leonieke het volgende:
[..]
ik wil wel tekenen voor die twee, maar dat mag mijn man dan gewoon niet weten![]()
En dan reageer ik gewoon heel verbaasd en zeg ik dat ik hier echt niet op gerekend had, maar we dit ook wel zullen aankunnenquote:Op woensdag 3 juni 2009 16:42 schreef mijsje het volgende:
[..]dan houden we dat zo tot de eerste echo waar opeens 2 hartjes tevoorschijn komen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |