Laura, ik heb ook zoiets. Vorig jaar zijn wij met vrienden van ons uit eten gegaan en zij hadden nog een ander stel uitgenodigd... wij kenden hen niet, maar het klikte al gelijk goed. Toen we er net waren, begonnen wij over mijn eerste echo; ik was toen een week of 10 zwanger. Zij keken elkaar aan met een blik van 'oh...'. Ik zag dat en vroeg; 'hebben jullie ook een kinderwens?' en toen vertelde ze dat dat inderdaad zo was, maar dat ze niet zomaar zwanger kon worden. Ik zei 'nee, wij ook niet. Ik heb uiteindelijk hormonen moeten spuiten...blablabla' en we vertelden haar het hele verhaal. Ik vroeg toen wat bij hun het probleem was... zij (toen 22 jaar!!!) was in de vervroegde overgang en waren aangewezen op eiceldonatie.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:22 schreef McLaura het volgende:
Niet leuk idd, en aan de ene kant zit ze er zwaar doorheen, en aan de andere kant wil ze hoop blijven houden.... En dan voel ik me zo lullig; een smsje sturen van sterkte terwijl ik mijn zoon voel schoppen.... Het voelt voor mij of ik makkelijk praten heb.
quote:Op zondag 31 mei 2009 20:22 schreef Jose81 het volgende:
Mijsje, wat goed dat je eileider geopend is! Hoe voel je je nu? Heb je nog steeds buikpijn of voel je je alweer wat beter?![]()
Het is gewoon altijd klote.... van mijn vriendinnetje weet ik dat ze al langer bezig waren dan wij. We hebben in dezelfde week de kijkoperatie gehad. Ik was 'in orde', zij had 'een beetje' endometriose. We gingen allebei het IUI trajact in. We kwamen allebei na 3 mislukte pogingen op de wachtlijst voor IVF, alleen gingen wij voor transport-IVF in het MCL/UMCG, en zij naar Zwolle. Daar bleek niet eens een wachtlijst te zijn, dus ging ze na de 6e iui naar Zwolle. Daar vertrouwde de arts het 'beetje' endometriose niet, en bleek dat ze behoorlijke endometriose had die al uitgebreid was tot op de darmen en nieren (als ik het goed heb).quote:
quote:Op donderdag 28 mei 2009 08:22 schreef McLaura het volgende:
[..]
Van die kutpillen krijg je kutkwark, volgens mij wil ik niet weten wat Silly had van die Gestone
quote:Op maandag 1 juni 2009 20:50 schreef leonieke het volgende:
En net telefoon gekregenNu schaam ik me natuurlijk rot omdat ik die persoon heb zitten opjagen. Hij zit er blijkbaar helemaal alleen voor en heeft er nog 30 te gaan.
Maar, gewoon weer verder spuiten en woensdag nogmaals op controle. We blijven maar geduld hebben
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 07:06 schreef mijsje het volgende:
idd jose, best balen, maar volgens mij ook wel normaal om deze napijn te voelen?
Bij mijn buum en buuf deed die Menopur ook niet echt snel iets, maar er kwam wel wat. Ik denk dat het gewoon niet zo'n snelwerkend middel is. Puregon wel, maar dat lijkt me bij iui juist weer te snelwerkend omdat bij iui geen 8 follikels wenselijk is.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:50 schreef leonieke het volgende:
En net telefoon gekregenNu schaam ik me natuurlijk rot omdat ik die persoon heb zitten opjagen. Hij zit er blijkbaar helemaal alleen voor en heeft er nog 30 te gaan.
Maar, gewoon weer verder spuiten en woensdag nogmaals op controle. We blijven maar geduld hebben
Er zijn wat problemen geweest thuis. Vrijdagavond telefoon gekregen dat mijn oma op sterven lag (heel plots, ondanks haar leeftijd (95)). Dus zaterdag na de controle vlug naar West-Vlaanderen gereden in de hoop haar nog te kunnen zien.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 07:06 schreef mijsje het volgende:
Leonieke, ik wilde vandaag al vragen hoe het met je ging...ik miste je al![]()
Ik moet morgen toch teruggaan en afhankelijk van wie de echo doet, zal ik wel eens polsen of een IUI in Jette altijd met Menopur gebeurt. Maar ik zal alvast niet te veel rekenen op andere geneesmiddelenquote:wat balen dat de menopur niet zo heel veel voor je doet... hoop dat ze andere dingen voor je hebben die meer effect hebben.
Wat fijn dat de pijn minder wordt. Je hebt dat toch maar weer heel stoer gedaan hoorquote:idd jose, best balen, maar volgens mij ook wel normaal om deze napijn te voelen? Ik merk trouwens wel dat het wat minder wordt. Heel fijn!(maar m'n bed zie ik nog wel graag op het moment hoor...
)
Jij hebt niet makkelijk praten, je bent ook niet door de 'normale gymnastiekoefeningen' zwanger geworden. Je hebt ook veel moeite ervoor moeten doen en teleurstellingen te verwerken gehad. Zoveel pogingen niet gelukt en toen eentje wel. Jij weet wat je wel en niet wilde horen, en zeker ook van wie wel en van wie niet, jij bent dus degene die haar gevoelens goed kan aanvoelen en daarop kan inspelen. Makkelijk? Neen, maar kijk naar jezelf en dan weet je ook hoe je het beste op haar kunt reageren.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:26 schreef McLaura het volgende:
Silk, ik vind dat ik makkelijk praten heb. Hoe praat je iemand moed in als ze nu verder moet met de cryo's en daarna weer een 'serieuze' ivf poging mag doen?
Ze moest wel om me lachen, want ik zei heel droog 'nouja, als dit lukt : 't kind houdt wel van vis straks!'
Ik vind 'komt goed, houd moed' zó leeg....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |