Leonieke ik duim gewoon door hoor!

Mijsje, ik heb ook pas zo'n kijkoperatie gehad. De operatie zélf viel me ontzettend mee
de narcose tegen (maar dat had ik eigenlijk wel verwacht, kan daar gewoon niet tegen). Je kán best veel buikpijn na de operatie hebben door het opblazen, maar ik heb wat spierpijn gehad 's middags en dat was het. Sneetje in mijn navel idd en eentje links boven mijn lies, vond het niet eens in de buurt van mijn schaambot komen eigenlijk

Ik heb nauwelijks pijn gehad aan de wondjes, wel de hechtingen er zelf uitgepeuterd, die gingen ontsteken

Het meeste last had ik van het infuus in mijn hand

om je een indruk te geven van de (na)pijn. Heel veel succes alvast Mijs

3,5 week na de kijkoperatie moest ik op controle komen en dat het ik hier eigenlijk nog niet verteld. Eerst om zelf even wat 'door te slikken' en daarna wegens internetproblemen. Maar goed, ben dus op controle geweest. Beetje jammer dat de gyn dacht dat ik er niet was

en ik in totaal dus braaf 2 uur heb gewacht. (ze liepen nogal uit werd er gezegd en dan ga je niet na een half uur klagen wanneer je nou aan de beurt bent, tenminste, ik niet dus

) Gyn uiteindelijk uit meeting geplukt en keurig en zonder enkele haast of wat dan ook te woord gestaan.
Ik moet nog terug naar de narcotiseur vanwege de problemen die ik van de narcose kreeg, maar daar heb ik nog geen zin in gehad

.
Ze hebben dus 2 hele kleine spots endo gevonden en weggebrand. Ze hebben ook gekeken of de eileiders open waren en die waren 'zeer goed toegankelijk' hij had 't extra genoteerd, was heeeeeeel mooi te zien zei de gyn. Leuk als ze zo vol zijn van hun vak

Het is gebleken dat IVF bij vrouwen die endo hebben een paar procent mínder kans van slagen heeft. Maar er is bij mij maar erg weinig endo gevonden. Ik mocht kiezen of ik 3 maanden in de overgang wil om die endo helemaal stil te leggen om zodoende weer wat procenten te 'winnen. Maar omdat ik maar zo weinig endo had, dacht de gyn dat dat niet veel nut ging hebben bij mij. Toen hij me dat 3 keer vertelde heb ik ervoor gekozen om níet 3 maanden aan de hormonen te gaan om de overgang in te duiken.
Volgende stap was om ons meteen in te schrijven in het officiele IVF-traject
Ik kreeg 2 weken erna al de brief binnen dat ik eind deze maand dan al bij de gyn kon komen om te horen hoeveel en welke en wanneer en hoe ik de hormonen kon gaan spuiten...... Helaas moeten we nog even wachten tot de uitslag van de zwemmers bekend is na 3 maanden medicijnen bij M. Half juli krijgen we daar de uitslag van en meteen daarna duiken we de IVF in.
Tegen M was alleen gezegd dat het zwemmersprobleem 'wel op te lossen was' met de hormonen en mijn gyn vertelde me dat het, áls het iets deed, het waarschijnlijk alleen het verschil tussen ICSI en IVF wordt. Dat was
een beetje een flinke domper voor M, omdat ze tegen hem dus heel iets anders hebben gezegd.
De gyn had nog 1 tip voor me en voortaan niet zoveel geduld te hebben. Ik zei dat ik al 3 jaar wacht op een brusje en dat ik dat geduld nog wel eens hard nodig kon gaan hebben

hij gaf me groot gelijk, maar in de wachtkamer (zaal meer

) eerder aan de bel te trekken
wat een lap tekst, sorry hoor
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana