abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69361832
Jeetje Hobbesje, dat gaat gelukkig wel erg vlotjes. Wat een wonder is jullie eerste beebje dan geweest zeg. Wonderen bestaan... Ik ga alvast in de duimstand.
  zondag 24 mei 2009 @ 20:45:49 #202
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69361840
Hobbesje wat fijn dat het allemaal zo snel kan gaan Hoe langer je moet wachten, hoe meer tijd je hebt om te piekeren. Morgen deze tijd is het al voorbij Ik hoop alvast dat je het als niet-pijnlijk mag ervaren

Ook goed dat ze direct in actie schieten Hoef je niet te lang te wachten.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:32:04 #203
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69375266
Zoals verwacht: niets te zien dat op een deftige follikel leek, maar we zitten dan ook nog maar op dag 10. Ik hoor het vanmiddag wel wanneer ik terug mag gaan (maar laat ons hopen: niet woensdagvoormiddag want dan zit ik in de sh*t met een vergadering op het werk).

En je raadt het nooit wie weer eens verstoppertje speelde vandaag jaja, die stoeme eierstok van mij

Hobbesje: ik duim voor jou! Veel succes
  maandag 25 mei 2009 @ 10:50:13 #204
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_69375802
Dames bedankt! Ben er wel blij mee dat we/ze snel gaan beginnen. Komt denk ik ook omdat we al spontaan een kindje hebben mogen krijgen. In principe is het mogelijk, alleen werkt het nu niet helaas . Maar we hebben goede hoop en een zeer voortvarende gyn .

Balen Leonieke! Hoop dat er toch nog snel een mooi ei gaat groeien.
pi_69383214
Leonieke, balen van je follikel! is er bij jullie in het ziekenhuis ook ruimte om te overleggen om aan het begin van je cyclus te beginnen met een hogere dosis om te prikken? Dit gaat frustreren lijkt me... ik hoop dat je alsnog gauw een ei gaat laten groeien!
  maandag 25 mei 2009 @ 15:27:59 #206
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69383943
Eigenlijk mocht ik maar 1 eenheid spuiten, maar ik heb het aan de telefoon kunnen opdrijven tot 2. Ik vind het alleszins een beetje frustrerend dat ze me weer met 1 gingen laten beginnen. Ik denk dat (moest deze poging niet lukken) ik het wel vraag aan de persoon die mij opbelt met het slechte nieuws. Ik was vorige keer echt helemaal van de kaart (laat me dan ook niet zo lang wachten ) en ik kreeg er niets meer uit. Maar voor de volgende keer zal ik me beter voorbereiden.

Alhoewel... volgende keer? Ik zal gewoon positief testen in juni nog net voor mijn verjaardag Eat this eierstokken van mij
  maandag 25 mei 2009 @ 15:38:03 #207
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69384236
Leonieke, in het begin ben je inderdaad niet zo mondig. Je bent helemaal nieuw in de MMM en "zij zullen toch wel weten wat ze doen".

Maar hoe langer je erin zit (dat klinkt niet positief) des te meer kom je ook gewoon voor jezelf op. Als je vragen hebt moet je die gewoon opschrijven zodat je ze niet vergeet te stellen bij een bezoek. Een bezoek kan weer zo overdonderend zijn dat je alles vergeet. Daarom nam ik altijd mijn man mee, die onthield alles goed.

Ik ben op mn strepen gaan staat toen het ging om hoeveel ze wilden terugplaatsen. "Ja, u bent nog zo jong" blablabla. Nou doe er toch maar 2 terug.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 25 mei 2009 @ 16:45:45 #208
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_69386471
Leonieke, wat rot zeg, dat er weer niks te zien was... ook al was je er al bang voor... het zou zo mooi zijn geweest dat er nu toch wel wat te zien zou zijn geweest, omdat je nu méér spuit dan de vorige cyclus...

Hobbesje, hoe is de HSG gegaan?
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_69387596
Hobbesje, inderdaad, hoe was je HSG? Viel het je mee?
  maandag 25 mei 2009 @ 18:57:14 #210
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_69390990
HSG heb ik overleeft Vond het tangetje het minst prettige onderdeel.... inspuiten was minder erg (maar dat was zowiezo bij vrouwen die als eens zwanger waren geweest zei de vrouw bij radiologie die helaas ook ervaringsdeskundige was...). Gyn beschreeft het als een flinke wee, maar dat haalde het gelukkig daar niet bij. Rechts liep in een keer mooi door, links had wat meer tijd nodig, maar liep toen ook door. Dus dat is iig ok gelukkig.
Nu morgen prikinstructie en donderdag weer terug voor een echo. Eerst op het werk maar eens regelen wat en hoe (werk 24 uur zonder adv, gaat heel hard zo met m'n vrije dagen).

Nog een vraagje (zijn we vergeten te vragen): er stond dat ik iig niet zwanger mocht zijn. Maar kunnen we vanaf nu wel 'gewoon' verder? Of moeten we deze cyclus in z'n geheel afschrijven? (nog tijd zat - er waren nog geen eiblaasjes te zien).
  maandag 25 mei 2009 @ 19:33:15 #211
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_69392221
Je mag gewoon van bil hoor Hobb
pi_69392743
Fijn dat het mee viel Hobbesje, wat een aanslag op je tijd he? Maarja, alles voor het goede doel.
  maandag 25 mei 2009 @ 19:58:59 #213
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69393226
Hobbesje wat goed dat het nog redelijk meeviel.
Wat is adv eigenlijk? Hopelijk krijg je het makkelijk geregeld op het werk. Veel succes trouwens met de prikinstructies!

En de dosis is verhoogd. Ik moet vanaf vandaag 2 ampullen Menopur spuiten met 1 ampul vloeistof. En donderdag enkel bloedprik, geen echo. Is ook eerste keer dat ik dat meemaak.
  maandag 25 mei 2009 @ 22:26:21 #214
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_69400047
Fijn dat we weer 'gewoon' verder mogen .

ADV is als je 40 uur werkt en je hebt 38/36 uur contract, dan bouw je vrije uren op. En dat heb ik niet. En aangezien ik al best veel vrij heb moeten nemen, ga ik dat niet redden tot de kerst als we zo door gaan met alleen vakantieuren....

Vandaag hebben we de spullen bij de apotheek opgehaald. Moest wel ff slikken toen ik de naalden zag . Maar dat gaat vast goed komen (als je in de buik moet spuiten heb ik nog een heel gevoelloos stuk - lang leve de keizersnede ).
Vraag me alleen nu heel erg af waar alles voor is... maar dat wordt me morgen vast ook duidelijker (heb echt een hele stapel spullen gekregen (het complete pakket ofzo: clomid, orgalutran, spuiten, puregon en pregnyl - geen idee wat ze van plan zijn......).

Leonieke: wat is dat spulletje wat jij nu spuit voor iets??
pi_69401779
spuit jij in littekenweefsel? omg... bij mij mag er al niet gewezen worden naar littekens... vind ik vreselijk...

Voor de HSG mocht ik ook niet zwanger zijn, en met de kijkoperatie van vrijdag mag ik het ook niet. daarna gaan we proberen om zo snel mogelijk zwanger te worden... (ik weet het, zoiets is niet te plannen...)
  maandag 25 mei 2009 @ 23:17:20 #216
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_69402387
@ Mijsje: is geen littekenweefsel. Het litteken zelf zit heel laag (en daar komt geen spuit in!). Een niet-fijne bijkomstigheid van de keizersnede is dat je er een heel stuk doof gevoel in je onderbuik bijgeleverd krijgt - tot halverwege de onderbuik zeg maar. En misschien dat ik daar nu eindelijk eens een keer profijt van kan hebben .
  dinsdag 26 mei 2009 @ 08:40:50 #217
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69408064
Hobbesje: ik spuit Menopur (om follikels te doen groeien) en Pregnyl (om de eisprong uit te lokken/op te wekken, hoe moet je het ook noemen? ). Clomid heb ik een aantal maanden geslikt (denk 7 of 8 cyclussen) maar in Jette doen ze dat blijkbaar niet. Hoogstwaarschijnlijk omdat ik er toch niet op reageer

Eens de inseminatie is geweest moet ik ook nog utrogestan nemen (vaginaal).
pi_69409161
Ik heb heel lang niet meegelezen dus ben niet meer op de hoogte, maar wilde wel even kort reageren op Hobbesje. Voor dit soort ziekenhuisafspraken hoef je toch niet vrij te nemen? Dat valt toch onder doktersbezoek/ziekteverlof?
pi_69409241
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:36 schreef sombie het volgende:
Ik heb heel lang niet meegelezen dus ben niet meer op de hoogte, maar wilde wel even kort reageren op Hobbesje. Voor dit soort ziekenhuisafspraken hoef je toch niet vrij te nemen? Dat valt toch onder doktersbezoek/ziekteverlof?
alsje maar 24 uur werkt wordt je in principe geacht bezoeken aan ziekenhuis/arts in je eigen tijd te doen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator dinsdag 26 mei 2009 @ 09:41:02 #220
5428 crew  miss_sly
pi_69409280
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:39 schreef Vicky het volgende:

[..]

alsje maar 24 uur werkt wordt je in principe geacht bezoeken aan ziekenhuis/arts in je eigen tijd te doen.
Ik vraag me af of dat voor dit soort bezoeken ook geldt, aangezien je hiervoor niet zomaar op een dag een afspraak kunt maken, maar afhankelijk bent van je cyclus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_69409313
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat voor dit soort bezoeken ook geldt, aangezien je hiervoor niet zomaar op een dag een afspraak kunt maken, maar afhankelijk bent van je cyclus.
das waar.. ligt voor deze bezoeken idd ietsje gecompliceerder..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69409373
Pfff, dan heb ik dus echt mazzel met mijn werkgever. Er wordt zonder mopperen een vervanger voor me geregeld en er wordt erg met me meegeleefd. Ik ben er (weer eens) van bewust dat ik mijn handen mag dichtknijpen wat dat betreft.
pi_69409380
quote:
Op maandag 25 mei 2009 23:17 schreef Hobbesje het volgende:
@ Mijsje: is geen littekenweefsel. Het litteken zelf zit heel laag (en daar komt geen spuit in!). Een niet-fijne bijkomstigheid van de keizersnede is dat je er een heel stuk doof gevoel in je onderbuik bijgeleverd krijgt - tot halverwege de onderbuik zeg maar. En misschien dat ik daar nu eindelijk eens een keer profijt van kan hebben .
ah, vandaar... dan is het wel handig inderdaad om dat gebied te gebruiken!

Ik werk ook maar halve weken, maar mijn baas maakt er niks van dat ik op bepaalde dagen in de cyclus naar het ziekenhuis moet. Nu nog niet in ieder geval. ms wel als het een gebed zonder eind dreigt te worden...
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:57:00 #224
61183 leonieke
Dan toch?
pi_69412955
Hier is het toch ook geen ziekteverlof Ik heb gelukkig glijdende uren en een baas die er geen problemen van maakt als ik later toekom of vroeger vertrek. En ah, op die manier geraak ik ook eens af van mijn overuren
  dinsdag 26 mei 2009 @ 12:24:43 #225
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_69413812
Personeelszaken wilde me in eerste instantie niet eens ziek melden met de ko 'omdat ik het zelf wilde' ik vond het te zot voor woorden toen ik dat hoorde (als ik me nou liet botoxen begrijp ik het nog met 'vrijwillig en zelf willen') na behoorlijk praten van mijn leidinggevende werd het als uitzondering voor me gedaan . Als ik niet had verteld waarom ik naar het zh moest óf me gewoon voor een week had ziekgemeld met keelontsteking ofzo had er geen haan naaar gekraaid
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')