Goed lezen Einstein. Ik zeg toch dat niet dat het geen aanslag is? Ik zeg alleen dat het mogelijk geen aanslag was specifiek gericht op het Koninklijk huis, maar meer op de samenleving als geheel.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:12 schreef AxisForOll het volgende:
Heel goed punt! Geeft meer voedsel aan de het is GEEN aanslag theorie.
Dat is hetzelfde. Overheid geeft informatie aan media, de media nemen het over.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 01:40 schreef jaco het volgende:
[..]
Klopt. Als de topic-starter het er mee eens is dan zouden we verder kunnen discussieren over de vraag: Waarom liegt de overheid over de verklaring van de dader?
Klopt, maar een topictitel moet aandacht trekkenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 09:28 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Moet dan niet eerst de vraag gesteld worden: Liegt de overheid over de verklaring van de dader?
Volgens mij sla je een stap over.
Nee precies, want het werd ook nergens in de media aangegeven dat ze in een bus zaten en dat was verder gelukkig ook niet te zien op tv.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:33 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zou inderdaad ook nog kunnen dat die man helemaal niet wist dat ze in een bus zouden zitten.
Dan zou die met z'n Suzuki zeker wel schade aan het koningshuis hebben aangericht.
Tenzij jij precies weet waar alle afzettingen stonden, waar die man is tegengehouden, waar er beveiliging was en of die contact hadden met de stoet, blijft het gissen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:35 schreef Mr.Talisker het volgende:
[..]
Goed lezen Einstein. Ik zeg toch dat niet dat het geen aanslag is? Ik zeg alleen dat het mogelijk geen aanslag was specifiek gericht op het Koninklijk huis, maar meer op de samenleving als geheel.
En die rit vanaf de eerste afzetting tot aan het dranghek moet bij benadering minstens tien, maar eerder meer seconden geduurd hebben. Je maakt mij niet wijs dat hij door de eerste afzetting heen is gereden en dat niemand dat gezien heeft. Het lijkt dan toch of er dan genoeg tijd moet zijn geweest om de autoriteiten 400 meter verderop te waarschuwen dat er een of andere idioot aankomt? Ik wil niemand beschuldigen overigens, het lijkt mij ook logisch dat door de snelheid waarmee dingen gebeuren je niet de helderheid van geest hebt adequaat te reageren.
Ik wist niks van die bus totdat ik het op TV zag. En als je eenmaal in je kop hebt zitten dat je de koningin wilt vermoorden en dat dat de enige uitweg is, dan laat je je ook niet tegenhouden door het feit dat ze "ineens" in een bus zit.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:37 schreef Mr.Talisker het volgende:
[..]
Nee precies, want het werd ook nergens in de media aangegeven dat ze in een bus zaten en dat was verder gelukkig ook niet te zien op tv.
De eerste mogelijkheid voor hem om die Jachtlaan op te rijden is volgens maps zo'n 400 meter voor dat kruispunt. You figure it out. Zou daar nou werkelijk niemand van de politie of marechaussee hebben gestaan?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:38 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tenzij jij precies weet waar alle afzettingen stonden, waar die man is tegengehouden, waar er beveiliging was en of die contact hadden met de stoet, blijft het gissen.
Dan zet je toch in ieder geval je autoradio aan om te horen waar de stoet zich bevindt? En dan hoor je dus precies waar de bus rijdt.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:40 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik wist niks van die bus totdat ik het op TV zag. En als je eenmaal in je kop hebt zitten dat je de koningin wilt vermoorden en dat dat de enige uitweg is, dan laat je je ook niet tegenhouden door het feit dat ze "ineens" in een bus zit.
Er zal vast wel iemand hebben gestaan. Maar of die ook in direct contact stond met de stoet is maar de vraag.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:40 schreef Mr.Talisker het volgende:
[..]
De eerste mogelijkheid voor hem om die Jachtlaan op te rijden is volgens maps zo'n 400 meter voor dat kruispunt. You figure it out. Zou daar nou werkelijk niemand van de politie of marechaussee hebben gestaan?
En dan denk je "Bus? Ik weet GVD niks van een bus! Maar ik moet dat kreng dood hebben!" en geef je dus alsnog gas.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:44 schreef Mr.Talisker het volgende:
[..]
Dan zet je toch in ieder geval je autoradio aan om te horen waar de stoet zich bevindt? En dan hoor je dus precies waar de bus rijdt.
Volgens mij had die man helemaal geen kinderen. Kan daar in ieder geval niks over vinden.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:45 schreef Atreidez het volgende:
Als motief kan toch het niet mogen zien van zijn kinderen worden aangedragen.. Ik las ergens "In naam der koningin mag ik mijn kinderen niet zien", wat nogal een bekende uitspraak is voor die gevallen. Ik ben er ook bijna 100% zeker van dat het m in de eerste plaats te doen was zichzelf te doden en in dat proces zoveel mogelijk andere slachtoffers mee te nemen..
niet die suzuki ALLEEN, natuurlijk, denk effe na. En tja, was het een briljante aanslagpleger? Nee.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:27 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Leg uit. Zelfs al was die suzuki in brand gevlogen, wat dan?
Maar hoe stel je je dat dan voor? Dat die bus niet meer zou kunnen doorrijden ofzo? En dat iedereen gaat blijven wachten tot de boel goed in brand staat?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:50 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
niet die suzuki ALLEEN, natuurlijk, denk effe na. En tja, was het een briljante aanslagpleger? Nee.
402 meter is de precieze afstand van drag races, op die afstand ontwikkelen ze behoorlijk veel snelheid. ja oook een suzuki, iig genoeg om 5-15 mensen en een dranghek te scheppen en toch met 60 - 70 km/u een naald te rammen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:40 schreef Mr.Talisker het volgende:
De eerste mogelijkheid voor hem om die Jachtlaan op te rijden is volgens maps zo'n 400 meter voor dat kruispunt. You figure it out. Zou daar nou werkelijk niemand van de politie of marechaussee hebben gestaan?
Ik denk echt dat toen hij het eerder op de dag wilde proberen en weggestuurd is, hij op de toen nog te voet gaande kon. familie in wilde rijden. En toen hij daar tegengehouden werd heeft ie later op de dag dan maar geprobeerd die auto tegen de bus te parkeren. Dus dat zijn eigenlijke plan helemaal niet was om met de Suzuki nogal kansloos tegen de bus te rammen, maar dat hij het eerder had willen doen toen ze nog te voet waren.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:50 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
niet die suzuki ALLEEN, natuurlijk, denk effe na. En tja, was het een briljante aanslagpleger? Nee.
Tja, we kunnen wel leuk achteraf analyseren wat allemaal de bedoeling had kunnen zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:55 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Maar hoe stel je je dat dan voor? Dat die bus niet meer zou kunnen doorrijden ofzo? En dat iedereen gaat blijven wachten tot de boel goed in brand staat?
Die Suzuki had nooit de bus tot stoppen kunnen krijgen. Die DKDB bestuurder zou gewoon doorgereden zijn zoals hij geleerd heeft met een deukje in de zijkant. En dan stond die Suzuki daar te branden op straat, ja, nou en.
Mijn godquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:55 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Maar hoe stel je je dat dan voor? Dat die bus niet meer zou kunnen doorrijden ofzo? En dat iedereen gaat blijven wachten tot de boel goed in brand staat?
Die Suzuki had nooit de bus tot stoppen kunnen krijgen. Die DKDB bestuurder zou gewoon doorgereden zijn zoals hij geleerd heeft met een deukje in de zijkant. En dan stond die Suzuki daar te branden op straat, ja, nou en.
Wat?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:58 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
Mijn godje hebt helemaal gelijk!!!!!
![]()
het is eigenlijk ook helemaal niet gebeurt!!! we hebben het ons allemaal verbeeld!!!
Ook interessant is welke tijd dat was. Was dat toen men nog te voet was, of dat ze in de bus zaten. Lijke me wel een wezenlijk verschil.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk echt dat toen hij het eerder op de dag wilde proberen en weggestuurd is, hij op de toen nog te voet gaande kon. familie in wilde rijden. En toen hij daar tegengehouden werd heeft ie later op de dag dan maar geprobeerd die auto tegen de bus te parkeren. Dus dat zijn eigenlijke plan helemaal niet was om met de Suzuki nogal kansloos tegen de bus te rammen, maar dat hij het eerder had willen doen toen ze nog te voet waren.
Aan de andere kant, is er al een bevestigde bron voor dat hij al eerder die dag weggestuurd zou zijn langs de route? Want dat hoor/lees ik wel steeds, maar is het ook al echt bevestigd? Ik heb dat op de persconferentie gemist.
Misschien had die geen andere opties of ging die ervan uit dat de Suzuki genoeg zou zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:58 schreef hondjes het volgende:
Alles was gepland,,,einde maand , huur opgezegd.
Geen mensen meer over de vloer, de laatste drie maanden.
de route was door hem uitgestippeld, en hij kon snel een andere route nemen, toen hij er niet door mocht.
Dan denk je toch , dat hij ook over de auto heeft nagedacht.
Dan kom je toch niet hiermee.
Die auto is NIET het zwakste punt in het aanslagverhaal, want het kon natuurlijk dat geen geld had voor een betere auto. MAARRRR, waarom toeterde hij niet? Natuurlijk, dat duidt op:quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:58 schreef hondjes het volgende:
de route was door hem uitgestippeld, en hij kon snel een andere route nemen, toen hij er niet door mocht.
Dat is zeker zo, want het geeft aan wat ie dacht dat het beste zou werken.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:04 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Ook interessant is welke tijd dat was. Was dat toen men nog te voet was, of dat ze in de bus zaten. Lijke me wel een wezenlijk verschil.
Dat lijkt me het meest plausibel ja.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:10 schreef FredWielergek het volgende:
Zou het kunnen dat het zo is gegaan:
De dader werd verwond toen hij tegen de eerste hekken reed, de raam was kapot en daardoor niets meer te zien. Half bewusteloos heeft hij geen controle over zijn lichaam en zijn voet staat op vol gas, en gaat dan door publiek heen botst tegen de naald.
Hij was 'eerder op de dag' al tegengehouden op een andere plek. En ze zaten op het moment dat hij tegen die naald ramde echt net een paar luttele minuutjes voor het eerst die dag in die bus. Dus de kans is reuze groot dat de familie nog te voet was op het moment dat hij eerder op de dag weggestuurd werd langs de route.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:04 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Ook interessant is welke tijd dat was. Was dat toen men nog te voet was, of dat ze in de bus zaten. Lijke me wel een wezenlijk verschil.
Hij had de suzuki kunnen verkopen en met de opbrengst een zwaardere auto kunnen huren.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:05 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
Die auto is NIET het zwakste punt in het aanslagverhaal, want het kon natuurlijk dat geen geld had voor een betere auto.
Klinkt best plausibel. Ook, als hij het goed gepland had, had iequote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:10 schreef FredWielergek het volgende:
Zou het kunnen dat het zo is gegaan:
De dader werd verwond toen hij tegen de eerste hekken reed, de raam was kapot en daardoor niets meer te zien. Half bewusteloos heeft hij geen controle over zijn lichaam en zijn voet staat op vol gas, en gaat dan door publiek heen botst tegen de naald.
Ze stapten in om half 12, en het gebeurde om 10 voor 12, dus ze zaten er al een poosje.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij was 'eerder op de dag' al tegengehouden op een andere plek. En ze zaten op het moment dat hij tegen die naald ramde echt net een paar luttele minuutjes voor het eerst die dag in die bus. Dus de kans is reuze groot dat de familie nog te voet was op het moment dat hij eerder op de dag weggestuurd werd langs de route.
klopt, maar hoe snel kan zo iets?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:15 schreef jaco het volgende:
Hij had de suzuki kunnen verkopen en met de opbrengst een zwaardere auto kunnen huren.
Dat kan ik nergens terugvinden dus, wanneer hij nou precies eerder al tegengehouden was.quote:
Als je mensen gaat ondervragen beweert een aanmerkelijk deel ook op tv de El Al Boeing in de Bijlmer hebben zien neerstorten. Die beelden bestaan heul niet. Menselijk geheugen werkt bij wijze van associatie en is absoluut niet accuraat. Daarbij weten volgens mij maar weinig Nederlanders hoe schoten echt klinken als je ernaast staat.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
En toch beginnen steeds meer mensen te twijfelen, en toch zijn er heel wat mensen die over schoten spreken en toch was er op Radio1 een ooggetuige, weliswaar een 11-jarige, die de auto zag naderen en politie wapens heeft zien grijpen en heeft zien schieten, nu jij weer
Di getuigen waren gister aan het woord op Radio1, ergens na kwart over twee. Deze getuigen hadden hem, mét auto, al op een andere plek gezien niet veel verder dan waar ie nu een gaatje gevonden had.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij was 'eerder op de dag' al tegengehouden op een andere plek. En ze zaten op het moment dat hij tegen die naald ramde echt net een paar luttele minuutjes voor het eerst die dag in die bus. Dus de kans is reuze groot dat de familie nog te voet was op het moment dat hij eerder op de dag weggestuurd werd langs de route.
Het lijkt me niet dat je voor zoiets de huur opzegt. Ik denk eerder dat ie het niet meer kon betalen, of een andere reden had. Waarom zou je, als je van plan bent de koningin van haar sokken te rijden, je huur opzeggen?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:58 schreef hondjes het volgende:
Het is ook vaak zo, dat pas als ze je losmaken, de situatie kritiek wordt. Als je beklemd zit verlies je minder bloed. Ook kunnen organen beschadigen door bijv. gebroken ribben, of sowieso door enige beweging.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:10 schreef MrX1982 het volgende:
Al die speculaties.
Als je de foto's ziet zou je zeggen hij is na de crash al meer dood dan levend opmerkelijk dat hij nog heeft verklaard dat het doelbewust was. Aan de andere kant zo kort na de crash kan ik me voorstellen dat je nog bij bewustzijn bent voordat de verwondingen je buiten bewustzijn maken.
Het is te hopen dat men nog wat vragen kan beantwoorden aan de hand van het onderzoek. De dader is er sowieso te makkelijk vanaf gekomen.
Maar aan de andere kant gebruikt de politie de term 'eerder op de dag'. Dat suggereert dat het echt een tijd eerder was, dus meer dan 20 minuten eerder toen de koninklijke familie nog te voet was. Het is inderdaad wel aannemelijk dat de dader aanvankelijk het plan had om de familie te treffen toen ze nog te voet waren.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:17 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Ze stapten in om half 12, en het gebeurde om 10 voor 12, dus ze zaten er al een poosje.
http://img299.imageshack.us/img299/1026/kogelofschaduw.jpgquote:Op donderdag 30 april 2009 23:01 schreef zoalshetis het volgende:
volgens mij is ie geraakt door een sniper. die zijn altijd aanwezig bij koningklijke evenementen. vandaar ook de plotselinge koerswijziging tgen 'de naald'.
Dat heb ik ook gezien.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:54 schreef Greys het volgende:
Vanmorgen tijdens de live beelden zag je duidelijk dat de man, toen hij gewoon nog in de auto zat net na de botsing, ook zijn armen nog bewoog. Dus ik kan me voorstellen dat hij dan ook nog best wat woorden gesproken kan hebben.
Wat zei die. "heb ik BEA geraakt, of de Iron lady " Ik heb er ook mijn twijfels over.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:54 schreef Greys het volgende:
Vanmorgen tijdens de live beelden zag je duidelijk dat de man, toen hij gewoon nog in de auto zat net na de botsing, ook zijn armen nog bewoog. Dus ik kan me voorstellen dat hij dan ook nog best wat woorden gesproken kan hebben.
Owja. De rest van de auto is ook geheeel onbeschadigd he!quote:
Beter om deze foto via link te plaatsen.quote:
Plus dat er aan die kant van de weg geen hoge gebouwen zijn die de sniper gebruikt kan hebben.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:16 schreef Atreidez het volgende:
Scherpschutter... Maarja, dat gat zit veels te laag om van een scherpschutter te zijn. Lijkt me echt sterk als er in dat korte moment nog geschoten is.
Hij zeigde waarschijnlijk de huur op omdat hij wist wat hij ging doen op 30 april.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:29 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat je voor zoiets de huur opzegt. Ik denk eerder dat ie het niet meer kon betalen, of een andere reden had. Waarom zou je, als je van plan bent de koningin van haar sokken te rijden, je huur opzeggen?
Geen mensen over de vloer kan ook "gewoon" een teken zijn dat het niet zo lekker ging met de persoon, dat 'ie depressief was...
En de route, misschien kende hij de weg, misschien was het niet zo ingewikkeld daar.
Kortom, er is nog veel te veel twijfel om te kunnen concluderen dat dit ruimschoots gepland was.
Zegt niets......De dader kan het bewustzijn kort na de verklaring immers zijn verloren.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:44 schreef -jos- het volgende:
[..]
http://www.google.com/sea(...)20Koninklijk%20Huis.
Zoals je op deze fotos kunt zien is de dader absoluut niet bij bewustzijn als de auto gestopt is.
Zie hierboven.quote:De dader is dus duidelijk buiten bewustzijn dus hoe kan hij ooit een verklaring hebben afgelegd.
Hoeft niet. Dader kan immers zijn bewuste daad verantwoorden? Verder: de mogelijkheid van iemand in zware wanhoop doet zeer ondoordachte dingen.quote:Verder is het behoorlijk dom om toe te geven dat je van plan was het koninklijk huis aan te vallen.
Ik zie daar geen aanleiding voor.quote:Ik heb sterk het vermoeden dat er gelogen wordt over deze mogelijke verklaring van de dader ...
Graag.quote:Graag alleen onderbouwde meningen in dit topic!
dat blijkt onzin te zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:22 schreef Atreidez het volgende:
Hij had een huurachterstand, de huur zal door de huurbaas opgezegd zijn en niet door hemzelf.
Misschien iets van: "Sinds wanneer heeft een bus een stalen hek?".quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat zei die. "heb ik BEA geraakt, of de Iron lady " Ik heb er ook mijn twijfels over.
Gaat er om dat er dus wel degelijk geschoten is. Misschien al wel VOOR dat het publiek aangereden werd.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:10 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Owja. De rest van de auto is ook geheeel onbeschadigd he!
Wel een beroerde sniper dan trouwens. Veel te laag.
En half nederland heeft daarna nog gezien dat zijn armen bewogen toen die in de auto zat.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:24 schreef RechtseRukker het volgende:
die fotograaf en de journaliste bij NOVA gisteren dachten dat hij meteen dood was
Nou, duidelijk hoor!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:01 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
http://img299.imageshack.us/img299/1026/kogelofschaduw.jpg
Duidelijk geschoten op de auto.
Nee geen feiten met vermoedens gaan verwarren. Het is geen feit dat er geschoten is. Aan een auto die totaal in de puin ligt valt moeilijk te zeggen wat een kogelgat is en wat niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Gaat er om dat er dus wel degelijk geschoten is. Misschien al wel VOOR dat het publiek aangereden werd.
Of het een sniper was, dat doet er dus niet toe.
Hoe zie je dat dan? Want dat omcirkelde gedeelte op die foto kan echt 100 verschillende dingen zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Gaat er om dat er dus wel degelijk geschoten is. Misschien al wel VOOR dat het publiek aangereden werd.
Die auto reed wel rond de 100km/h he...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:10 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Owja. De rest van de auto is ook geheeel onbeschadigd he!
Wel een beroerde sniper dan trouwens. Veel te laag.
Pardon? Bron?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet eens een deuk, maar gewoon een reflectie van een omstander of de fotograaf zelf.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:34 schreef Atreidez het volgende:
Moet ook flink kaliber zijn geweest wil je zo'n grote deuk om je entry point heen krijgen
Het ís ook geen kogelgat. Lambiekje wil dingen zien die er niet zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 14:05 schreef -jos- het volgende:
Op deze betere foto lijkt het inderdaad ook geen kogelgat:
[ link | afbeelding ]
Ik ga ook niet tegen in je, doe niet zo opgewonden, chill gozert.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:35 schreef Mr.Talisker het volgende:
[..]
Goed lezen Einstein. Ik zeg toch dat niet dat het geen aanslag is? Ik zeg alleen dat het mogelijk geen aanslag was specifiek gericht op het Koninklijk huis, maar meer op de samenleving als geheel.
dat lijkt me toch onzinnig, niet-Einstein. In het begin van de 400 meter zal ie nog wel zo'n 60 km/u gehaald hebben, maar net voor hij de mensen raakt haalde hij misschien wel zijn topsnelheid van 120km/u,quote:En die rit vanaf de eerste afzetting tot aan het dranghek moet bij benadering minstens tien, maar eerder meer seconden geduurd hebben. Je maakt mij niet wijs dat hij door de eerste afzetting heen is gereden en dat niemand dat gezien heeft. Het lijkt dan toch of er dan genoeg tijd moet zijn geweest om de autoriteiten 400 meter verderop te waarschuwen dat er een of andere idioot aankomt? Ik wil niemand beschuldigen overigens, het lijkt mij ook logisch dat door de snelheid waarmee dingen gebeuren je niet de helderheid van geest hebt adequaat te reageren.
Een knap staaltje van jezelfquote:1. Het lijkt dan toch of er dan genoeg tijd moet zijn geweest om de autoriteiten 400 meter verderop te waarschuwen dat er een of andere idioot aankomt?
2. het lijkt mij ook logisch dat door de snelheid waarmee dingen gebeuren je niet de helderheid van geest hebt adequaat te reageren.
Als je niets van vuurwapens weet denk je dat misschien ja. Maar dat je dom was wisten we al.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:01 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
http://img299.imageshack.us/img299/1026/kogelofschaduw.jpg
Duidelijk geschoten op de auto.
Onzin, is allang achterhaald.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:22 schreef Atreidez het volgende:
Hij had een huurachterstand, de huur zal door de huurbaas opgezegd zijn en niet door hemzelf.
Er wordt beweerd dat er geschoten werd. Dus nee gek is het niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 14:34 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Als je niets van vuurwapens weet denk je dat misschien ja. Maar dat je dom was wisten we al.
Er wordt zoveel beweerdquote:Op vrijdag 1 mei 2009 14:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Er wordt beweerd dat er geschoten werd. Dus nee gek is het niet.
Dat is een beetje het probleem met jou. Jij ziet beweringen meteen als feit. Andere mensen zijn wat kritischer en houden het graag bij echte feiten.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 14:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kijk nou, kind:quote:Op vrijdag 1 mei 2009 14:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En dan meteen al verkondigen dat er op een auto die door één of meerdere afzettingen is gereden, bij een normale deuk met beschadigde lak, een kogelgat zit.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 14:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ja laat dan een foto zien met kogelgaten op die auto. Volgens mij zijn die er namelijk niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 14:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Tuttige kleding is sowieso subjectief... En zijn hoofd is nou niet echt apart geschoren, er zijn massa's mensen met "vreemdere" kapsels. Kom eens wat vaker buiten zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 15:41 schreef deedeetee het volgende:
Is er al iets bekend over zijn interesses e.d. ? Zijn hoofd is apart geschoren zo te zien, lijkt wel of hij alleen de zijkanten kaal hield. Hij draagt wel weer wat * tuttige* kleren. vreemde combi hoor.....
Psychotisch, en nee die kan je dus niet van de buitenkant herkennenquote:Wat wás het voor iemand ?????
Was hij psychotisch?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:19 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Tuttige kleding is sowieso subjectief... En zijn hoofd is nou niet echt apart geschoren, er zijn massa's mensen met "vreemdere" kapsels. Kom eens wat vaker buiten zou ik zeggen.
[..]
Psychotisch, en nee die kan je dus niet van de buitenkant herkennen
Daar is geen bewijs voor en zal er ook niet komen denk ik. Maar als je met volle snelheid inrijdt op een grote groep mensen heb je dus echt een kronkel in je hoofd. Daar heb ik ook geen bewijs voor nodig, het is niet dat de dader nog moet voorkomen ofzo.quote:
Als er geen bewijs is dat hij psychotisch was is dat een beetje raar om dat dan zo maar te stellenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:31 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Daar is geen bewijs voor en zal er ook niet komen denk ik. Maar als je met volle snelheid inrijdt op een grote groep mensen heb je dus echt een kronkel in je hoofd. Daar heb ik ook geen bewijs voor nodig, het is niet dat de dader nog moet voorkomen ofzo.
Daar zeg je wat. Hardcore-Techno gabber geschoren maar dan wel classy Hilfiger trui. mmmquote:Op vrijdag 1 mei 2009 15:41 schreef deedeetee het volgende:
Is er al iets bekend over zijn interesses e.d. ? Zijn hoofd is apart geschoren zo te zien, lijkt wel of hij alleen de zijkanten kaal hield. Hij draagt wel weer wat * tuttige* kleren. vreemde combi hoor.....
Wat wás het voor iemand ?????
Hehe ja zo kan ik het ook. Deze man was een jeu-de-boulende travestiet met nazi-sympathieën. Helaas kan dit niet meer bewezen worden omdat ie dood is, maar ik heb verder geen bewijs nodig.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:31 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Daar is geen bewijs voor en zal er ook niet komen denk ik. Maar als je met volle snelheid inrijdt op een grote groep mensen heb je dus echt een kronkel in je hoofd. Daar heb ik ook geen bewijs voor nodig, het is niet dat de dader nog moet voorkomen ofzo.
quote:Op donderdag 30 april 2009 23:17 schreef Hephaistos. het volgende:
Nu bij Pauw en Witteman een fotograaf die ook twijfels heeft..
Ik niet, een psychose is een namelijk een best breed begrip.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:34 schreef N.icka het volgende:
[..]
Als er geen bewijs is dat hij psychotisch was is dat een beetje raar om dat dan zo maar te stellen
Ok , dat hij een kronkel in zijn hoofd had is duidelijk , maar psychotisch
Bronquote:Psychose
Een psychose is een psychiatrisch toestandsbeeld (een syndroom), waarbij de patiënt het normale contact met de - door zijn omgeving ervaren - werkelijkheid kwijt is. Bij een psychose spreekt men van positieve en negatieve symptomen, positieve symptomen zijn symptomen die bij mensen zonder psychose niet voorkomen en negatieve symptomen zijn gedragspatronen die bij mensen zonder psychose wel voorkomen. Positieve symptomen kunnen zijn:
* Wanen - Het koesteren van denkbeelden die niet overeenkomen met algemeen geaccepteerde opvattingen en/of ideeën waarvan de patiënt niet af te brengen is met logisch redeneren. Vaak, maar niet altijd, is er ook sprake van paranoia: achtervolgingswaan, zich inbeelden dat er overal camera's of microfoons verstopt zitten, dat er complotten zijn of dat de persoon in kwestie gezocht wordt door de politie of internationale veiligheidsdiensten.
* Hallucinaties - Het waarnemen van zaken die er niet zijn (zoals stemmen in het hoofd, beelden, geuren, of zelfs aanrakingen)
* Verward denken - Over en weer begrijpen psychotici en hun omgeving elkaar niet doordat het denkproces veranderd is door de psychose (chaotisch, te langzaam, te snel). Het gedrag van de patiënt is door zijn omgeving vaak niet meer te plaatsen (en vice versa). De gedachtenstop (waarbij de patiënt ervaart dat zijn gedachten plotseling volledig stoppen; "Mijn hoofd is leeg") wordt meestal als een ernstige vorm van een denkstoornis gezien, die op een slechte prognose zou duiden.
* Verward spreken en schrijven - Zelfs als de gedachten van de patiënt nog coherent zijn, kan hij problemen hebben deze in taal te uiten. Soms uit zich dit in gehaast spreken, vreemde woordkeuzes of het gebruik van neologismen. Bij grotere verwarring kunnen ook verschijnselen als echolalie, palilalie of glossolalie optreden.
* Verstoorde emoties, de emoties van een patiënt kunnen flink verstoord zijn, een patiënt kan bijvoorbeeld versterkte emoties ervaren of juist totaal niet kloppende (bij de situatie) emoties zoals lachen op een begrafenis. Ook kan het zijn dat een patiënt schijnbaar zonder reden ineens emotioneel wordt: hij/zij begint bijvoorbeeld spontaan te huilen.
Negatieve symptomen kunnen zijn: Weinig spreken, een gebrek aan initiatief tonen, een verstoord dag/nacht ritme (o.a. omdraaien van het ritme), het hebben van weinig energie, een gebrek aan het maken van gebaren, een vlakke gezichtsuitdrukking hebben of zich terugtrekken. Vaak duidt het opkomen van de negatieve verschijnselen, of beter gezegd het verdwijnen, bij mensen die een psychotische gevoeligheid hebben op een beginnende psychose, behandeling in dat stadium, of het wegnemen van de oorzaken (stress oorzaken of bv drugs gebruik) kunnen de werkelijke psychose voorkomen.
Ik trek de conclusie puur uit de feiten van wat er gebeurd is. Een jeu-de-boulende travestiet met nazi-sympathieën is nou niet echt het eerste wat er in mij opkomt.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:35 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hehe ja zo kan ik het ook. Deze man was een jeu-de-boulende travestiet met nazi-sympathieën. Helaas kan dit niet meer bewezen worden omdat ie dood is, maar ik heb verder geen bewijs nodig.
Hat kan net zo goed een manisch dep zijn geweest of gewoon depr. of een flike bordeliner of een psychopaat of een sociopaat of een andere persoonlijkheidsstoornisquote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:41 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ik niet, een psychose is een namelijk een best breed begrip.
[..]
Bron
Nou ben ik geen psycholoog ofzo maar alle symptomen van een psychose vallen bij mij wel onder de noemer: "kronkel in je hoofd". En ik geloof niet dat iemand zonder 1 van bovenstaande symptomen deze actie heeft kunnen ondernemen.
Zit allemaal in dezelfde hoek, mijn punt was alleen dat je het niet kan zien aan hoe iemand eruit ziet. Zoals deedeetee wel wilt laten lijken.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:43 schreef N.icka het volgende:
[..]
Hat kan net zo goed een manisch dep zijn geweest of gewoon depr. of een flike bordeliner of een psychopaat of een sociopaat of een andere persoonlijkheidsstoornis
Hoeft helemaal niet psychotisch te zijn hoor
Een van de fotograven heeft ook verklaard "de politie zei dat hij nog een verklaring heeft gegeven, maar ik dacht dat die man al dood of minstens zeer zwaar gewond en buiten bewustzijn was. Ik heb hem geen teken van leven meer zien geven".quote:Op donderdag 30 april 2009 22:49 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja, maar de pliesie zei dat hij dat zei toen ze 'm uit de auto knipten. Of zelfs daarvoor nog.
Op de foto's is duidelijk te zien dat hij z'n naam niet meer kan spellen, laat staan een semi-verklaring afleggen.
Zit helemaal niet allemaal in dezelfde hoek , je hebt echt geen idee waar je over praatquote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:46 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Zit allemaal in dezelfde hoek, mijn punt was alleen dat je het niet kan zien aan hoe iemand eruit ziet. Zoals deedeetee wel wilt laten lijken.
Hoe je het ook bekijkt, het zijn allemaal persoonlijkheids storingen. En zoals ik al zei, ik ben geen psycholoog of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:48 schreef N.icka het volgende:
[..]
Zit helemaal niet allemaal in dezelfde hoek , je hebt echt geen idee waar je over praat
Dus me punt is duidelijkquote:En je hebt gelijk dat je niet aan de buitenkant kan zien wat er in iemands hoofd omgaat
Nee het zijn niet allemaal persoonlijkheidsstoornissen en als je het niet weet , wat helemaal niet erg is, moet je het niet als een feit brengenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:54 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Hoe je het ook bekijkt, het zijn allemaal persoonlijkheids storingen. En zoals ik al zei, ik ben geen psycholoog of iets dergelijks.
[..]
Dus me punt is duidelijk
Ooh raar... volgens jou wel namelijk:quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:55 schreef N.icka het volgende:
[..]
Nee het zijn niet allemaal persoonlijkheidsstoornissen en als je het niet weet , wat helemaal niet erg is, moet je het niet als een feit brengen
Maar gelukkig nemen we niet alles aan wat we mekaar vertellen hequote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:43 schreef N.icka het volgende:
[..]
Hat kan net zo goed een manisch dep zijn geweest of gewoon depr. of een flike bordeliner of een psychopaat of een sociopaat of een andere persoonlijkheidsstoornis
Nou dan had ik moeten typen .en/of . jemigquote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:58 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ooh raar... volgens jou wel namelijk:
[..]
Maar gelukkig nemen we niet alles aan wat we mekaar vertellen he
Nee, dat doe ik niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:46 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Zit allemaal in dezelfde hoek, mijn punt was alleen dat je het niet kan zien aan hoe iemand eruit ziet. Zoals deedeetee wel wilt laten lijken.
Dat jij nou je zin slecht formuleert kan ik niks aan doen, net zoals jij er niks aan kan doen dat ik hetzelfde deed.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:01 schreef N.icka het volgende:
[..]
Nou dan had ik moeten typen .en/of . jemig
quote:
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 15:41 schreef deedeetee het volgende:
Wat wás het voor iemand ?????
Radio 1 hield mij precies op de hoogte waar de bus reed en hem dus waarschijnlijk ook.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:13 schreef jaco het volgende:
[..]
Er werd aangegeven dat de Suzuki geruime tijd minstens 100 reed. Om die snelheid op te bouwen, moet hij vanaf een flinke afstand gestart zijn, waar je de bus nog niet ziet. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij televisie in zijn auto had.
Ja, dat denk je al snel met al dat bloed en die ravage. Zo'n man kan toch totaal geen inschatting maken van de ernst van de situatie. Dat kunnen artsen vaak al niet, totdat de boel is opgeschoond en de persoon door de scanner is geweest.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Een van de fotograven heeft ook verklaard "de politie zei dat hij nog een verklaring heeft gegeven, maar ik dacht dat die man al dood of minstens zeer zwaar gewond en buiten bewustzijn was. Ik heb hem geen teken van leven meer zien geven".
Maar iedereen die live voor de tv zat heeft hem wél een teken van leven zien geven, want hij bewoog beide armen nog toen de agent al naast hem stond. Dus die fotograaf heeft dat vanuit zijn hoek vast niet kunnen zien dan.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Een van de fotograven heeft ook verklaard "de politie zei dat hij nog een verklaring heeft gegeven, maar ik dacht dat die man al dood of minstens zeer zwaar gewond en buiten bewustzijn was. Ik heb hem geen teken van leven meer zien geven".
Die fotograaf was er alleen de eerste paar seconden bij en heeft die fot gemaakt van de auto met de bus op de achtergrond. deze bloedige foto.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar iedereen die live voor de tv zat heeft hem wél een teken van leven zien geven, want hij bewoog beide armen nog toen de agent al naast hem stond. Dus die fotograaf heeft dat vanuit zijn hoek vast niet kunnen zien dan.
Ook de radio 1 verslaggevers zeiden in de eerste minuten na de crash al dat de man de handen nog bewoog en dat een agent achter hem was gaan zitten om zijn hoofd te ondersteunen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar iedereen die live voor de tv zat heeft hem wél een teken van leven zien geven, want hij bewoog beide armen nog toen de agent al naast hem stond. Dus die fotograaf heeft dat vanuit zijn hoek vast niet kunnen zien dan.
Ik trek geen conclusies, ik stel een vráág......quote:[b]Op vrijdag 1 mei 2009 17:08 schreef -Techno- het volgende:[/b
[quote]Zit allemaal in dezelfde hoek, mijn punt was alleen dat je het niet kan zien aan hoe iemand eruit ziet. Zoals deedeetee wel wilt laten lijken.
Die fotografen hebben de verdachten maar een paar sec kort van 1 a 2 meter afstand gezien en waren druk met foto's maken.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:34 schreef -jos- het volgende:
Dat laatste lijkt mij eerlijk gezegd een stuk plausibeler zeker aangezien de getuigenissen van 2 fotografen die ook dachten dat de man buiten bewustzijn danwel dood was.
NOS == Overheidquote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:34 schreef -jos- het volgende:
http://player.omroep.nl/?aflID=4329874
Ik zie het inderdaad. Maar het zou ook kunnen dat die agent dat doet om te kijken of ie nog reageert.
Dat laatste lijkt mij eerlijk gezegd een stuk plausibeler zeker aangezien de getuigenissen van 2 fotografen die ook dachten dat de man buiten bewustzijn danwel dood was.
Wat is er niet objectief of mis met dat fragment?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:46 schreef Tarabass het volgende:
[..]
NOS == Overheid
Objectief is anders. Als dit het moment is dat het allemaal makkelijker moet maken voor de overheid, dan zullen zij daar natuurlijk niets aan veranderen..
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:46 schreef Tarabass het volgende:
[..]
NOS == Overheid
Objectief is anders. Als dit het moment is dat het allemaal makkelijker moet maken voor de overheid, dan zullen zij daar natuurlijk niets aan veranderen..
Grapje toch he?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:46 schreef Tarabass het volgende:
[..]
NOS == Overheid
Wat heeft die agent gedaan? Die houd met 2 handen zijn hoofd vast. Hoe had die dan nog de handen van die man kunnen bewegen?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:34 schreef -jos- het volgende:
http://player.omroep.nl/?aflID=4329874
Ik zie het inderdaad. Maar het zou ook kunnen dat die agent dat doet om te kijken of ie nog reageert.
Wat denk je zelf? Als je met meer dan 100 km/h op een groep mensen afrijdt?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:10 schreef opgebaarde het volgende:
Ging de dader er uberhaupt wel vanuit dat hij het niet zou overleven? Er lag geen afscheidsbriefje of w/e (of er moet iets per post onderweg zijn naar zijn familie).
Zonder gordel, ook nog. Vergroot de overlevingskansen ook niet echt.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:16 schreef -jos- het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Als je met meer dan 100 km/h op een groep mensen afrijdt?
Het zag er meer uit als sleeptouw enzo.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:32 schreef -jos- het volgende:
Trouwens ongeveer een uur nadat het gebeurd was zag ik via de NOS dat er aan de achterkant van de auto iemand een vrij grote lading bedradingen eruit aan het halen was. Ik weet niet of het normaal is dat daar bedradingen liggen maar het lijkt me niet. Dit moment was slechts een fractie van een seconde te zien maar misschien dat iemand het terug kan vinden. Ik wil geen complot theorie aanhangen ofzo maar het knaagt wel dus ik wil er een logische verklaring voor hebben.
In het begin was nog niks duidelijk en werd er zelfs rekening gehouden met een freak ongeluk. Totdat het gerucht ging dat die man in de auto wat tegen de politie had gezegd.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:31 schreef Bowlingbal het volgende:
In het begin was toch ook alleen maar duidelijk dat het met opzet was? En niet met opzet tegen het 'koninklijk huis'? Waar kwam dat vandaan?
Vond ik ookquote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:34 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het zag er meer uit als sleeptouw enzo.
Ja, ho even, die Officier van Justitie zei nog zelfs nog dat het wel met opzet was, maar niet duidelijk was of het tegen het koningin of het koninklijk huis was, in zoveel woorden. Tenminste, dat begreep ik eruit. Is daar toevallig een youtube van? Of zou hij later in het ziekenhuis ook nog wat gezegd hebben dan?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:34 schreef snowgoon het volgende:
[..]
In het begin was nog niks duidelijk en werd er zelfs rekening gehouden met een freak ongeluk. Totdat het gerucht ging dat die man in de auto wat tegen de politie had gezegd.
In de live feed was het uitgebreid te zien wat ze uit de achterbak haalden. En dat waren gewoon startkabels en wat touw. Die startkabels zijn prima verklaarbaar in een auto. En misschien was dat touw een sleeptouw. Ook iets wat niet raar is in een auto.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:32 schreef -jos- het volgende:
Trouwens ongeveer een uur nadat het gebeurd was zag ik via de NOS dat er aan de achterkant van de auto iemand een vrij grote lading bedradingen eruit aan het halen was. Ik weet niet of het normaal is dat daar bedradingen liggen maar het lijkt me niet. Dit moment was slechts een fractie van een seconde te zien maar misschien dat iemand het terug kan vinden. Ik wil geen complot theorie aanhangen ofzo maar het knaagt wel dus ik wil er een logische verklaring voor hebben.
ik zag dat ook... het was geen overgetunede kofferbak met ghettoblasters.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:32 schreef -jos- het volgende:
Geen idee meer wat er bij die eerste persco precies over is gezegd. Lijkt me wel duidelijk dat het een aanslag tegen de koninging was.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:35 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, ho even, die Officier van Justitie zei nog zelfs nog dat het wel met opzet was, maar niet duidelijk was of het tegen het koningin of het koninklijk huis was, in zoveel woorden. Tenminste, dat begreep ik eruit. Is daar toevallig een youtube van? Of zou hij later in het ziekenhuis ook nog wat gezegd hebben dan?
Dat vond ik van niet, en dat kwam bij die persconferentie imo ook niet scherp naar voren. Misschien wilde hij wel zoveel mogelijk beveiligers raken, gezien zijn recente ontslag bij een beveiligingsbedrijf.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Geen idee meer wat er bij die eerste persco precies over is gezegd. Lijkt me wel duidelijk dat het een aanslag tegen de koninging was.
Uhmmm... Zou je dan niet gewoon naar het bedrijf gaan waar je hebt gewerkt en daar de kantine aan gort rijden?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:43 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat vond ik van niet, en dat kwam bij die persconferentie imo ook niet scherp naar voren. Misschien wilde hij wel zoveel mogelijk beveiligers raken, gezien zijn recente ontslag bij een beveiligingsbedrijf.
ssst, das te logisch.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Uhmmm... Zou je dan niet gewoon naar het bedrijf gaan waar je hebt gewerkt en daar de kantine aan gort rijden?
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |