quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:
oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
vorige deeltjesquote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik woon al 3/4 jaar samen.![]()
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.
Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
No deal. Tenzij ik 'm zelf mag uitkiezen.quote:Op woensdag 22 april 2009 21:27 schreef Cosworth het volgende:
Nou, als je mij dan 370 euro geeft, krijg je van mij een stoel!
Deal?
Oh.quote:Op woensdag 22 april 2009 21:28 schreef Anne het volgende:
[..]
No deal. Tenzij ik 'm zelf mag uitkiezen.
Dankjewelquote:
quote:Op woensdag 22 april 2009 21:33 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Oh.![]()
Dan kies je vast een heule dure uit...
Ik heb mijn auto nu 13 maand en heb dr nu ruim 19.000 km mee gereden (afgelopen dinsdag over de 90.000 gedrukt, staat nu 'alweer' op 90.129quote:Op woensdag 22 april 2009 22:50 schreef Dingest het volgende:
Ik rijd in m'n eigen auto iets van 10.000 km per jaar gemiddeld. En nog zoiets in andere auto's (ik mag heel vaak de auto van m'n ouders mee, en ik rijd in de vakanties en zo). En nog heb ik het idee dat het niet erg veel is
Waar moet je in vredesnaam zoveel naar toe?quote:Op woensdag 22 april 2009 22:52 schreef nijnja het volgende:
[..]
Ik heb mijn auto nu 13 maand en heb dr nu ruim 19.000 km mee gereden (afgelopen dinsdag over de 90.000 gedrukt, staat nu 'alweer' op 90.129).
En dat als arme student
Nergens, nouja ik loop stage en daarvoor moet ik iedere maandag en dinsdag 30 km voor rijden, verder heb ik van waterpolo wedstrijden (uit) waarnaar ik meestal rijd, ik ben een keer naar een leuke meid iets verderop gereden (in totaal die avond 500 km), en ik vind het gewoon superleuk om te rijden dus als ik even niets te doen heb zit ik achter het stuurquote:Op woensdag 22 april 2009 22:56 schreef Dingest het volgende:
[..]
Waar moet je in vredesnaam zoveel naar toe?
Een vriend mij loopt ook stage en mag kiezen tussen een auto van daar (iedere ochtend ophalen, avond afleveren) of een kilometervergoeding. Dat drukt de kosten wel watquote:Op woensdag 22 april 2009 23:01 schreef nijnja het volgende:
[..]
Nergens, nouja ik loop stage en daarvoor moet ik iedere maandag en dinsdag 30 km voor rijden, verder heb ik van waterpolo wedstrijden (uit) waarnaar ik meestal rijd, ik ben een keer naar een leuke meid iets verderop gereden (in totaal die avond 500 km), en ik vind het gewoon superleuk om te rijden dus als ik even niets te doen heb zit ik achter het stuur
Tikt ook heerlijk aan ja. Ik kies ervoor om met de auto te gaan, ik kan ook met de trein gaan, is in feite even snel, alleen moet dan 100 meter lopen ofzo. Maar van treinzitten word ik zo sloom, en ik doe pabo (leraar basisonderwijs) en dan moet je niet sloom in de klas zitten enzoquote:Op woensdag 22 april 2009 23:06 schreef Dingest het volgende:
[..]
Een vriend mij loopt ook stage en mag kiezen tussen een auto van daar (iedere ochtend ophalen, avond afleveren) of een kilometervergoeding. Dat drukt de kosten wel wat
Ik bedenk mij eigenlijk net dat van die 20.000 km per jaar, het merendeel ook hobbymatig/vrije tijd isEven naar vrienden is minimaal 2x250 km rijden en een paar keer per jaar mijn oma ophalen 2x200, dan schiet het ook wel op.
Is dat alles? Met mijn oude auto tankte ik voor meer als 100 euro per weekquote:Op woensdag 22 april 2009 22:45 schreef nijnja het volgende:
Wat ik mij nou eigenlijk afvraag, rijden jullie ook echt veel?
Ik zit wel een beetje mee te lezen enzo, maar hier lees ik echt weinig over. Ik kreeg vandaag mijn bankafschrift en ik schrok wel enigszins...
In de periode 22-03 tot en met 15-04 heb ik 5 keer getankt voor een totaal bedrag van over de 160 euries
Ben ik dan heel gek, of hoe zit dat hier?
Op zich maak je daar wel een goed puntquote:Op woensdag 22 april 2009 23:49 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Is dat alles? Met mijn oude auto tankte ik voor meer als 100 euro per weeken daar kon ik dan 600km mee rijden.
Gelukkig kan ik nu gewoon voor 100 euro ruim 1200 km rijdenOverigens heb ik dat deze week ook al gehaald
Ja oke, maar mag ik naar je werk/studie wat dan ook vragenquote:Op woensdag 22 april 2009 23:49 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Is dat alles? Met mijn oude auto tankte ik voor meer als 100 euro per weeken daar kon ik dan 600km mee rijden.
Gelukkig kan ik nu gewoon voor 100 euro ruim 1200 km rijdenOverigens heb ik dat deze week ook al gehaald
Mn auto rijd 1 op 10 ongeveer, deze week iets minder zuinig vanwege veel Dld kms. Overigens ben ik van benzine naar lpg gegaan.quote:Op donderdag 23 april 2009 00:06 schreef Dingest het volgende:
[..]
Op zich maak je daar wel een goed puntHet hangt er wel een beetje vanaf hoeveel je wagen verbruikt. Als-ie 1:5 rijdt dan valt het in kilometers wel mee hoeveel je rijdt...
Ja oke, ik heb er 1 op 17 mee gehaald (fiesta mk3.5 dus), maar meestal zit ik rond de 1 op 12quote:Op donderdag 23 april 2009 00:28 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Mn auto rijd 1 op 10 ongeveer, deze week iets minder zuinig vanwege veel Dld kms. Overigens ben ik van benzine naar lpg gegaan.
@nijnja, ik ben op dit moment werkloos, maar met mn oude auto reed ik elke dag Utrecht - Amsterdam. Deze week ben ik naar Frankfurt geweest en daarvoor een rit gehad in Brabant. Daarom zit ik nu al over de 1200km.
Normaal rij ik tussen de 300 en 500km per week op dit moment. Als ik weer werk heb zal dat ongeveer gelijk blijven verwacht ik. Of iets omhoog gaan, maar niet veel.
Herm, 2e M.Sc is binnen, helaas niet helemaal op de manier zoals ik wilde (>8), maar mag nog steeds niet klagen (>7,5).quote:Op woensdag 22 april 2009 23:58 schreef hermandeperman het volgende:
* Anne rijdt elke dag 135 km.quote:Op woensdag 22 april 2009 22:45 schreef nijnja het volgende:
Ik zit wel een beetje mee te lezen enzo, maar hier lees ik echt weinig over. Ik kreeg vandaag mijn bankafschrift en ik schrok wel enigszins...
In de periode 22-03 tot en met 15-04 heb ik 5 keer getankt voor een totaal bedrag van over de 160 euries
Gefeliciteerd! Dat is dan "merit" of niet?quote:Op donderdag 23 april 2009 15:57 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Herm, 2e M.Sc is binnen, helaas niet helemaal op de manier zoals ik wilde (>8), maar mag nog steeds niet klagen (>7,5).
Ben nu aan het solliciteren, maar da's echt een ramp. Overal is het: Oh! Jij bent goed! Jou willen we! Alleen nu even niet. Kom maar terug als de aannamestop eraf is.
Hoe bevalt jou het loonslavenleven!? Kom jij/ komen jullie fatsoenlijk dit dipje door?
Wat wil je weten? Wel of niet?quote:
Dit soort dingen bekijk ik altijd over de langere termijn, omdat ik nog wel eens ver rij (voor vakantie bijvoorbeeld) en je dan dus een vertekend beeld krijgt over je autogebruik dat jaar.quote:Op woensdag 22 april 2009 22:45 schreef nijnja het volgende:
Zo'n auto heb ik ook gehadquote:Op donderdag 23 april 2009 21:23 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Maar meestal drie kwartier; soms een half uur; soms een uur; soms twee uur.
kutkloonquote:Op donderdag 23 april 2009 22:29 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
GTi Burn: http://www.fleshlight.com/main/index.php?ref=54409
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:52 schreef Sjoewe het volgende:
Ik ben sinds vandaag bij wet toegestaan een auto te besturen
ga je m volspammen?quote:
quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:42 schreef TheClown1 het volgende:
auto aanschaven of nog van je ouders lenen en waarom niet meer blijdschap
Dankjequote:
Ja. Kutding zuipt ook nog eens meer dan het gezamelijke Eindhovensche Studentencorpsquote:Op vrijdag 24 april 2009 16:37 schreef lipje het volgende:
[..]
ga je m volspammen?
Sjoewe:feli
![]()
Nu de Frod Mondeo wagon![]()
Eeuh wat?quote:
Redactie Sportquote:Op vrijdag 24 april 2009 13:42 schreef TheClown1 het volgende:
auto aanschaven of nog van je ouders lenen en waarom niet meer blijdschap
ja verplicht lessen in een Alfa 155met Civic velgen is geen pretjequote:Op vrijdag 24 april 2009 20:05 schreef Alfisti het volgende:
Mijn deelneming Sjoewe
Ik vertrek om 7uquote:Op donderdag 23 april 2009 22:57 schreef Paladijn het volgende:
Peu
Xtreem: Beetje wat Herm zegt, de aannamestop is bijzonder vervelend... daar liep ik de vorig zomer al tegenaan bij de kleinere bedrijven. Ik heb momenteel wel een opdracht, maar je merkt bij alle klanten dat de budgetten op slot gedraaid worden. Het geld is er wel, men wil het alleen niet uitgeven. Nadeel van een detacheerclub is dat je zodra je van een klus af komt op de bank komt te zitten en er vervolgens geen nieuwe klussen bij klanten zijn wegens diezelfde budgetperikelen... naast de grote hoeveelheid concurentie van je collega's als er wel een klus beschikbaar komt.
En Herm, dat valt nog mee qua reistijd, blijkbaar heb je niet zoveel last van files?
Gefeliciteerd ouwe!!quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:50 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En waarom niet blijer? Omdat ik nu Jan en allemal overal heen moet gaan rijden![]()
[..]
Dankje![]()
[..]
Ja. Kutding zuipt ook nog eens meer dan het gezamelijke Eindhovensche Studentencorps![]()
Ik niet, er was een Giuliette voorjaarsmeeting in Bennekom maar dat is wat uit de richting. Verder geen Alfa evenementen bekend bij mij.quote:Op zondag 26 april 2009 17:36 schreef Alexxxxx het volgende:
vandaag puzzelrit rond Franeker gehad, Peu?
quote:Eind 2009 zullen Saab, Saturn en Hummer verdwijnen, Pontiac uiterlijk in 2011. GM probeert een bankroet te voorkomen door hun bedrijfsobligaties om te zetten in aandelen. De deadline voor de ruil loopt op 26 mei af.
Geen idee, maar dat er een serie merken gaat verdwijnen lijkt me onontkoombaar...quote:Op maandag 27 april 2009 18:32 schreef Paladijn het volgende:
Iemand enig idee wat er nu precies gaat gebeuren met de GM merken trouwens? Op de ene site lees je dat Pontiac historie is, op fok staat het volgende:
[..]
Geen idee... Het is geen cum laude, en da's kut.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:04 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Dat is dan "merit" of niet?
Ik heb er de ballen verstand van. Ik heb wel wat lijntjes lopen met bijv. DSM en Shell, maar nog niet heel actief.quote:Die aannamestop is echt heel nasty overal... De techniek vind je niets zeker?
Heel verstandig! Extra master is altijd goed. Tenzij je al 7e jaars bent met 2 masters op zak, dan kun je dat eigenlijk niet meer verkopen.....quote:Mijn broertje (RSM) gaat na z'n afstuderen (2 mnd) er nog een extra master (LLM) doen vanwege de fijne aannamestops.
quote:Wij komen de dip tot nu toe erg goed door, maar ik ben echt geen maand te vroeg begonnen... Verder houden drie andere BU's de BU Finance in leven; maar dat is op zich niet verkeerd. Mij bevalt het loonslaven leven erg goed; lekker druk, dat bevalt me prima.
Als ik aangenomen wordt bij de bank waar ik nu ver in het traject zit krijg ik een OV abonnement, en zolang ik nog geen andere woonruimte heb mag ik dan 200km/dag woon-werk treinenquote:En om verder in die rare discussie mee te doen; ik rijd 160km/dag woon-werk en tank minstens 2 x per week. Geen idee voor hoeveel euro/liter; leasepas.
Dat sucks, mijn auto gaat naar de garage en ik ga er 1 clinder, 800cc en 50 pk op vooruit. Helaas ook 500kgquote:Op maandag 27 april 2009 21:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Ff bij Weijer brengen geen optie? Zit op de verlengde Schrans.
Ik heb hopelijk over een paar dagen eindleijk het goede onderdeel voor de Lada, rij nu al 4 en een halve week in leenhokken
Wat was de klacht?quote:Op maandag 27 april 2009 20:09 schreef Alexxxxx het volgende:
@plaatser TR: we zijn hier niet het EO forum...
Van die gedeukte mx-5? Ik snap dat voor autoverafgoders een deukje 'heiligschennis' is, maar kom op zeg.....quote:
klikquote:
quote:
heb jij nog steeds gluurrechten ofzoquote:Op dinsdag 28 april 2009 19:20 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
wat een gekke klacht...
af en toe een vloekwoordje is toch niet erg
Nu pas zo'n speech?quote:Op woensdag 29 april 2009 17:30 schreef BaraCuda het volgende:
bezuiniging speeches op het werk suck![]()
Nou raakt het mij niet direct, maar toch wel minder
quote:Op woensdag 29 april 2009 21:25 schreef Anne het volgende:
Er staat hier trouwens een kar te koop en die kar heet Miedema.
Nee, geen klep. Helemaal plat.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Een oranje twee-assige kipper, met rode klep.
Oh, das best zeldzaam voor een Miedemaquote:
quote:Op woensdag 29 april 2009 18:20 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
heb jij nog steeds gluurrechten ofzo
SPAM!quote:Op donderdag 30 april 2009 00:00 schreef Svensational het volgende:
Jullie vergeten bekant te stemmenStem nu op je favoriete FOK!Idol!
Helemaal niet vergeten hoor. Gewoon bewust niet gedaan.quote:Op donderdag 30 april 2009 00:00 schreef Svensational het volgende:
Jullie vergeten bekant te stemmenStem nu op je favoriete FOK!Idol!
Ja, van 130 banen terug naar dik 100. Alle uitzendkrachten eruit aantal contracten niet verlengd dat soort zaken.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Nu pas zo'n speech?
Wij hebben 'm ook al gehad. Er is alleen niets veranderd (met uitzondering van een vacaturestop dan en dat er een tweetal contracten niet zijn verlengd).
het is niet zijn adres. het is zijn vórige adres.quote:Op donderdag 30 april 2009 18:55 schreef Tjabbo het volgende:
Sorry Tjabbo, adresgegevens plaatsen is niet toegestaan....
ah man lachequote:Op donderdag 30 april 2009 20:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Kijk, daarom mag het dus niet. Staan ze straks met pek en veren voor de verkeerde deur....
Ik hoop dat -ie het overleefd... Zo'n kloothommel moet je berechten, die gun je het niet om er zo makkelijk tussenuit te knijpen.quote:Op donderdag 30 april 2009 20:13 schreef Paladijn het volgende:
Ik zou rond 13:00 nog even de stad in, maar daar dus maar van afgezien door het nieuws...
Het aandachtsgeile suicidaaltje heeft in ieder geval zijn 15 minutes gehad... hij schijnt nu hersendood in het ziekenhuis te liggen.
Ja, maar aan de andere kant hoopte ik wel dat de 5e de dader was.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:04 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ik hoop dat -ie het overleefd... Zo'n kloothommel moet je berechten, die gun je het niet om er zo makkelijk tussenuit te knijpen.
Helaas, hij blijkt nr. 6 te zijn....quote:Op vrijdag 1 mei 2009 07:58 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja, maar aan de andere kant hoopte ik wel dat de 5e de dader was.
Anders was (en in dit geval is) er weer een onschuldige dood.
LOL, waar in Bunnik? Is ook wel een klere eind rijden voor je he.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:22 schreef Alexxxxx het volgende:
lada onderdeel is per ongeluk naar Bunnik gestuurd ipv naar COrnjumMorgen ff naar Bunnik dus, ff kijken of het het goede onderdeel is
je mag m wel eens wassenquote:Op zaterdag 2 mei 2009 00:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Bij de Lada dealer?Waar anders?
![]()
En ik moet toch naar Dordrecht, dus kleine moeite![]()
Ben in de Laguna van mn vader foto © Dennis Bosman
[ afbeelding ]
Ik blijf netjes he?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 10:24 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Dat had ik nog niet gezien aan de foto, bedankt.
Tof toch?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:18 schreef Paladijn het volgende:
Sta je bij start-finish, staat Bo opeens naast je
DTM viel vandaag wat tegen, rest is wel top
Donderdag denk ik? Want we waren met een heel groepje bij de Ring vanaf vrijdag ochtend incl. Arjan.quote:
quote:Op zondag 3 mei 2009 23:24 schreef Paladijn het volgende:
ffs Bo, zeg dan ook eerder dat je met een andere auto rondrijdtIk dacht dat ik een van je kameraden op de foto zette:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En kom er net achter dat mijn camera het hele weekend op een crappy lichtmeter stand heeft gestaan
Kan ook.. Weet niet meer precies wanneer ik allemaal bij mijn ouders (in Stiens) ben geweest afgelopen weekquote:Op zondag 3 mei 2009 22:38 schreef BoJo het volgende:
[..]
Donderdag denk ik? Want we waren met een heel groepje bij de Ring vanaf vrijdag ochtend incl. Arjan.
Mooie foto Paal!quote:Op zondag 3 mei 2009 23:25 schreef Paladijn het volgende:
Oh, en. Er reed nog ander grut rond:
[ afbeelding ]
Later wel meer
Thanks, ben er zelf ook erg tevreden overquote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:14 schreef Anne het volgende:
Waarom hebbie de motor verkocht dan, Arneaux?
[..]
Mooie foto Paal!
Thanksquote:Op woensdag 6 mei 2009 10:15 schreef Xtreem het volgende:
Ziet er gelikt uit Chabbo!
Welke heeft trouwens de originele achterlichten?
Jouw velgen staan een stuk strakker dan die van de grijze
Heb je nog wel tijd voor dat andere hobby projectje?!
jeah hij heeft een supra gekocht met kapotte koppakking en verder niets stuk. kan hij mooi helpen mijn lekkende olie emmer fixenquote:
ding van hem is net een slavinkquote:Op woensdag 6 mei 2009 11:18 schreef Anne het volgende:
Een ouwe vieze lul ook nog.
He Puchiequote:Op woensdag 6 mei 2009 11:23 schreef Fugie het volgende:
tjabbo is er weer, niveau -100
Wat spoken jullie allemaal uit bij die fotoshoots? Oftewel, waar zijn de rest van de foto's?quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:21 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ding van hem is net een slavink
kort, dik en moddervet...
google: tjabbo.zipquote:Op woensdag 6 mei 2009 11:25 schreef Anne het volgende:
[..]
Wat spoken jullie allemaal uit bij die fotoshoots? Oftewel, waar zijn de rest van de foto's?
Hij is bekeerd tot het loonslavenbestaanquote:
De verloedering slaat toe. Waar moet dit nog heenquote:Op woensdag 6 mei 2009 11:36 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Hij is bekeerd tot het loonslavenbestaan
Geen idee....quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:40 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
De verloedering slaat toe. Waar moet dit nog heen
quote:
cool!quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:22 schreef PeuRac het volgende:
Hey Tjabbo, ik kwam zondag nog een MK3 3.0i Turbo tegen op weg naar t centrum. Zag er mooi uit.
Omdat Arneaux z'n corsa meer als dan beu is.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:14 schreef Anne het volgende:
Waarom hebbie de motor verkocht dan, Arneaux?
[..]
Mooie foto Paal!
Rose vind de MX-5 erg leuk. Maar goed, er passen zo verrekte weinig boodschappen in.quote:
Zonde!quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:55 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Omdat Arneaux z'n corsa meer als dan beu is.
Daarom moet ik dus geld hebben voor een fatsoenlijke auto + wat paal zegt, ik ben verstandig geworden
Nee, vind het wel leuk enzo, maar echt heel boeiend vind ik het niet.
Volgens mij was die antraciet, ik zal na t weekend kijken of die er nog staat. Ben de rest van de week niet meer in Utrecht.quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:00 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
cool!
Je hebt geen kenteken er van zeker. Kleur ?
misschien ken ik hem
Hee lolllig bij vd Bosch. Wij maken die mallen voor die betonnen dingen. Zelf al verscheidene van gemaakt.quote:Op woensdag 6 mei 2009 10:03 schreef Tjabbo het volgende:
Kleine topic reanimatie......
Afgelopen week auto gewassen, die grijze auto gefixed (kopbouten natrekken op 110NM) daarna stuk gereden.
foto's zijn wat flets, dat komt door de matige camera die we toevallig mee hadden...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ommeunig vet filmpje!quote:
Was die Honda voor Tim dan?quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:16 schreef Anne het volgende:
[..]
Zonde!
* Anne is ook aan het sparen voor een fatsoenlijke auto.
Is nog altijd goedkoper dan de kleinste vervuilende auto hier (een hyundai i20 betaal je al gauw 18k¤ voor)... het milieu boeit me niet, gratis (tov ca 20¤ per dag) parkeren in het centrum wel, da's verrekte handig als je in het centrum werkt (en een hekel aanquote:Op donderdag 7 mei 2009 21:18 schreef BaraCuda het volgende:
13000 euro voor een invalidewagentje? Dan vervuil ik nog graag even door
ow nee hequote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:19 schreef PeuRac het volgende:
Heb mn auto mishandeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar morgen zijn mn koplampjes weer mooi zilver (een of andere malloot had ze ooit zwart gemaakt. Ze horen zilver te zijn) en heb ik Xenon erin. Had perongeluk een setje op Ebay gekocht, voor 40 euro
Owja nu je het zegt, is hetzelfde hier het geval auto zat laatst helemaal onder. Maar ik woon dan ook in een bos dus dat is nog wel wat extremer qua vogelpoep.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:36 schreef PeuRac het volgende:
Vogelpoep, mn hele auto zit onder. Er staan heel veel bomen bij ons op de parkeerplaats. Ik probeer wel op te letten waar ik ga staan, maar met ongeveer 20-30% meer auto's als parkeerplaatsen, ben ik al blij als ik em kwijt kan.
Je durft gewoon de concurentie met deze man niet aan:quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:55 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
+ wat paal zegt, ik ben verstandig geworden
Boeiend, voor 40 euro probeer ik t wel een poosje.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:31 schreef Fugie het volgende:
peu, ben je nu ook lid van het petjesvolk met je namaak xenon
Van dat kutlicht waar je compleet scheelt van wordt.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:31 schreef Fugie het volgende:
peu, ben je nu ook lid van het petjesvolk met je namaak xenon
Zozo vrij snelle levertijd dusquote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:34 schreef Anne het volgende:
*pimp*
[ afbeelding ]
Hij rijdt lekker. En de velgen staan er naar mijn mening wel mooi onder.
Ze kregen deze al binnen, voor de oude prijs nog (quote:
Gister in Limburg geweest, vrijdag naar Zandvoort, ik vind het wel ff best....quote:Op maandag 11 mei 2009 16:03 schreef PeuRac het volgende:
Ik ga volgende week gewoon een weekendje Groningen doen![]()
met best wel een leuk meisje
@Alex, zondag komen er hier: Alfa dealer in Groningen ongeveer 100-130 klassieke en moderne Alfa's. Afhankelijk van t weer enzo.
ach wat leukquote:Op maandag 11 mei 2009 22:29 schreef Paladijn het volgende:
Volgens mij hoor je juist kleine druppels te krijgen bij het waxen Mark... Op de Honda is dat wel altijd het geval na een wasbeurt bij de lokale shell
En voor de Kottenborners, Sonja en Reinhard hebben er een kleine bij: http://nurburgring.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=6518
QUE?quote:Op maandag 11 mei 2009 22:43 schreef ook_gek het volgende:
ja maar met dat turtle wax ice is het 1 heel makkelijk in de was zetten en 2 geen druppel vorming.
En dat is dus PERFECT!
Heb die druppel vorming nooit gebrepen, want het is gewoon zuur van de regen. Kan nooit goed voor je lak zijn?
Waterafstotend is beter ja. Net als RainX op je voorruitquote:Op dinsdag 12 mei 2009 10:57 schreef ook_gek het volgende:
tjabbo, regent het bij jou dan kraanwater?
Probleem is dat die druppels allemaal opdrogen met vieze vlekken.
Je hebt dus ook wax shit die water afstoten. En dat wil ik.
nooit meer watervlekken op me auto.
Heerlijk!!!
Ja, als je aan de wielophanging hebt gewerkt, moet de auto altijd opnieuw uitgelijnd worden.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:45 schreef Tjabbo het volgende:
he mensen ff vraagje
hoe zit dat nou met uitlijnen e.d. van de auto?
Ik heb namelijk 4 mooie koni dempers + eibach veren gekocht van iemand die ze 1 dag op de supra had zitten. na die dag wilde hij ze niet meer. (rally supra en het spul was niet stijf/hard genoeg)
Als ik ze monteer, moet ik dan de auto laten uitlijnen of wat?
ik heb al van alles gedaan maar dit nog nooit.
Huur een garage en rij er alleen in bij mooi weer. En je auto niet meer schoonmaken met water!quote:
Ok thanksquote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:21 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ja, als je aan de wielophanging hebt gewerkt, moet de auto altijd opnieuw uitgelijnd worden.
Ik raad mensen die instelbare (hoogte) vering hebben, of camberplaten, ook altijd te investeren in een uitlijnsetje. Anders kan je errug vaak naar de garage.
Laat je auto trouwens altijd en alleen door een specialist uitlijnen, vertel hem wat voor een setup je wilt dan kan hij daar rekening mee houden. Hij kan dan meer/minder camber zetten voor bochten en rol weerstand en het toespoor meer/minder afstellen voor stabiliteit op hoge snelheid of snelle reacties op insturen voor circuit/rally gebruikt
Jou kennende rij je 'm daarmee licht in de prak, waardoor je weer 3 jaar aan het klussen kuntquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:16 schreef Tjabbo het volgende:
er zit een goede toko bij mij in de buurt. ik zal eens informeren wanneer ik daarvoor terecht kan.
het is toch niet erg dat ik een paar dagen rondrijdt zonder de uitlijning? of is het echt zo enorm bagger ?
nou, eigenlijk heb ik een mooie supra zien staan in engeland voor niet veel geld maar met veel upgrades.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:21 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Jou kennende rij je 'm daarmee licht in de prak, waardoor je weer 3 jaar aan het klussen kunt
Hoi, Ik ben Tjabbo. Ik ben ziek. Een paar jaar geleden heb ik een virus opgelopen, en inmiddels heeft het virus het rationele deel van m'n hersenen volledig verwoest. Hihi.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:29 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
nou, eigenlijk heb ik een mooie supra zien staan in engeland voor niet veel geld maar met veel upgrades.
Die wil ik er bij kopen, spul overzetten en de rest verkopen/slopen
Waar in Engeland? We gaan binnenkort weer een rondje UK doen voor onderdelen, de vorige keer hebben we ook een auto meegenomen. Tip: haal ook spullen die je kan verhandelen, naast de spullen die je voor jezelf haalt. Zo gaan wij regelmatig op en neer en verdienen er ook nog op. Incl brandstof, hotel, etc.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:29 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
nou, eigenlijk heb ik een mooie supra zien staan in engeland voor niet veel geld maar met veel upgrades.
Die wil ik er bij kopen, spul overzetten en de rest verkopen/slopen
Wat heb je hier in NL aan een RHD carrosserie? Soms worden ze gebruikt voor racerij, omdat de gewichtsverdeling beter is (de meeste circuits gaan rechtsom). Maar vrijwel alle auto's die wij naar Nederland en België halen worden compleet gesloopt voor de onderdelen en de rest gaat naar de oud-ijzerboer.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:39 schreef Xtreem het volgende:
[..]
En waarom de rest van die auto meteen slopen?!
nou ik heb idd een beetje de upgrade ziektequote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:39 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Hoi, Ik ben Tjabbo. Ik ben ziek. Een paar jaar geleden heb ik een virus opgelopen, en inmiddels heeft het virus het rationele deel van m'n hersenen volledig verwoest. Hihi.
Kusje,
Tjabbo.
mooie supra
niet veel geld
Klinkt als no-go?
En wat voor 'n upgrades zitten daarop die je wil/moet hebben? En waarom de rest van die auto meteen slopen?!
Het is mijn dagelijks vervoerquote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:22 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Huur een garage en rij er alleen in bij mooi weer. En je auto niet meer schoonmaken met water!
Wtf, zijn die dingen zo weinig waard?quote:
auris is een soort van opvolger voor de corolla. en dus vrij groot.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:56 schreef Fogel het volgende:
Er is een tweedehands markt ja, op het moment 51000 autos te koop bij de meest populaire auto site. Voor die kleine autos maakt het misschien 4000¤ verschil als je een 5 jaar oude auto koopt, en dat bedrag is zo klein dat we liever gewoon een nieuwe kopen.
De auto gaat voornamelijk voor woon-werk verkeer gebruikt worden (minder dan 10km enkele reis en alleen op wegen waar je max 50 mag), dus snel zal die niet gesloopt worden. Voor de lange afstanden hebben we een Passat station.
Honda Jazz/fit en Daihatsu zal ik ook eens checken, de Auris/Aygo worden weer net te klein (en de Yaris is hier te duur). Als de Auris net zo klein is als een Justy of Clio, vallen die laatste twee ook af.
Waarom noem je het dan een mooie supraquote:
Wat verwacht je anders voor die prijs?quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:30 schreef Paladijn het volgende:
Ballebek, maak eens wat betere foto's van je auto manZo trek je alleen tokkies, kampers en afdingers aan...
Maar ik neem aan dat dat de oude Ka was, de nieuwe is een hele andere auto gewordenquote:Op woensdag 13 mei 2009 07:33 schreef Fogel het volgende:
Ik heb een keer een Ka als huurauto gehad, en alleen al het stuk van Gardermoen naar Sanderstølen (zo'n 140km) is niet aan te raden met zo'n klein ding![]()
De tweede keer nam ik een Ford C Max (of was het een SS? de kleinste van die twee) met een iets grotere motor dan standaard en dat was een stuk beter.
Niet zeuren, mn ouders gaan in een '57er VW Kever 1200 met 30pk naar de Noordkaap volgende maand. Ding gaat met heel veel moeite 100km/h.quote:Op woensdag 13 mei 2009 01:48 schreef Dingest het volgende:
Ik mag van de zomer met een nieuwe Ka naar de Noordkaap rijden - ik zal het je nog laten weten of ik het overleef![]()
Dan moeten ze opletten voor de snelheidscontroles (op de meeste stukken 70, 80 of als je geluk hebt 90 km/u, alleen van net na de Zweedse grens tot Oslo en nog een paar kilometer extra mag je 100)!quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:34 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Niet zeuren, mn ouders gaan in een '57er VW Kever 1200 met 30pk naar de Noordkaap volgende maand. Ding gaat met heel veel moeite 100km/h.
Ik zou anders graag ruilen hoorquote:Op woensdag 13 mei 2009 11:34 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Niet zeuren, mn ouders gaan in een '57er VW Kever 1200 met 30pk naar de Noordkaap volgende maand. Ding gaat met heel veel moeite 100km/h.
30pk, top van 90~100km/h en jij bent bang voor boetes?quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dan moeten ze opletten voor de snelheidscontroles (op de meeste stukken 70, 80 of als je geluk hebt 90 km/u, alleen van net na de Zweedse grens tot Oslo en nog een paar kilometer extra mag je 100)!
De Kever is te koop, als ze terug zijn tenminste. Ze maken zich niet zo druk om technische problemen, de auto is compleet gerestaureerd. Overigens nemen ze voor de zekerheid wel reserve onderdelen mee.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:40 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik zou anders graag ruilen hoor![]()
Ik had al het voorstel gedaan om met de Saab te gaan, maar daar was niet zoveel vertrouwen in
Wij gaan via Denemarken en langs de kust Zweden naar de Noordkaap, en dan via de Noorse kust naar het zuiden van Noorwegen om daar nog een klein weekje te staan; daarna met de boot terug naar noord-Denemarken. Dat zou zo'n 6500 km moeten zijn geloof ik, al schat men in totaal wel op de 7000 uit te komen. Maar dat doen we met de Picasso van 5 jaar oud en de Ka van dan 3 maand oudquote:Op woensdag 13 mei 2009 11:59 schreef PeuRac het volgende:
[..]
30pk, top van 90~100km/h en jij bent bang voor boetes?![]()
Het is een rit van 3 weken en 5000km via Duitsland, boot naar Helsinki, Finland, Noordkaap en via Noorwegen weer terug met de boot naar Duitsland. Te hard rijden zullen ze dus zeker niet doen.
[..]
De Kever is te koop, als ze terug zijn tenminste. Ze maken zich niet zo druk om technische problemen, de auto is compleet gerestaureerd. Overigens nemen ze voor de zekerheid wel reserve onderdelen mee.
Helaas nog geen werk gevonden, moet ik wel erbij zeggen dat ik sinds de afgelopen anderhalve maand erg druk ben met andere zaken en daardoor niet toe kom aan solliciteren.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:13 schreef Paladijn het volgende:
Gelukkig ben je een goede verkoper Peu
Heb je eigenlijk al werk gevonden?
De Kever komt rond de ¤ 15k ongeveer. Er zit voor meer als 20.000 euro aan onderdelen op/aan en de meeste uren zijn niet eens betaald. Alles is gedocumenteerd en alle facturen en certificaten zijn aanwezig. Er zijn alleen originele onderdelen gebruikt. De motor en bak zijn nog de originele, maar wel gereviseerd.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:27 schreef Dingest het volgende:
[..]
Wij gaan via Denemarken en langs de kust Zweden naar de Noordkaap, en dan via de Noorse kust naar het zuiden van Noorwegen om daar nog een klein weekje te staan; daarna met de boot terug naar noord-Denemarken. Dat zou zo'n 6500 km moeten zijn geloof ik, al schat men in totaal wel op de 7000 uit te komen. Maar dat doen we met de Picasso van 5 jaar oud en de Ka van dan 3 maand oud
Als die Kever compleet gerestaureerd is dan valt-ie denk ik haast zeker buiten mijn budgetDe Saab is in eh... iets minder goede staat. Als ik die mee zou willen nemen moet ik gewoon een volledig tweede Saab meenemen voor reserve-onderdelen
Binnenkort trouwens de 121 maar eens weg sturen voor een controlebeurtje.
En stiekem is de Subaru Legacy wagon ook op het lijstje gekropen voor potentiële opvolgers![]()
En je dacht serieus dat dat wat voor mij zou zijn?quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:24 schreef PeuRac het volgende:
De Kever komt rond de ¤ 15k ongeveer. Er zit voor meer als 20.000 euro aan onderdelen op/aan en de meeste uren zijn niet eens betaald. Alles is gedocumenteerd en alle facturen en certificaten zijn aanwezig. Er zijn alleen originele onderdelen gebruikt. De motor en bak zijn nog de originele, maar wel gereviseerd.
omdat het een mooie auto is.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:40 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Waarom noem je het dan een mooie supraeen mooie auto hoort niet op de sloop...
het is vast niet in 1x uitgegeven.quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:40 schreef Dingest het volgende:
[..]
Als ik 15k had dan zou ik het zeker niet allemaal uitgegeven aan Kever, ondanks de goede staat. Zó bijzonder vind ik ze nou ook weer niet.
Hij is t waard, geloof me. Er zijn zelfs voor dat bedrag mensen in geinteresseerd. Er is voor ruim meer als 20.000 euro in gegaan en hij is net een jaar op kenteken. Er zit een cetificaat uit Wolfsburg bij. Een taxatie rapport met alleen maar maximale noteringen. De enige reden dat we er geen prijzen mee hebben gewonnen, is omdat we daar niet aan meedoen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:45 schreef Alexxxxx het volgende:
15.000 voor een kever![]()
De originele herbie kever is nog minder waardis ie belegd met bladgoud of zo?
Mijn oma gaat op der fiets naar de noordkaapquote:Op woensdag 13 mei 2009 11:34 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Zelfs met een top van 90-100 is het hier geen probleem om een boete aan je kont te krijgen. En bergaf gaat ie vast 120quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:59 schreef PeuRac het volgende:
[..]
30pk, top van 90~100km/h en jij bent bang voor boetes?![]()
Misschien kom ik jullie wel tegenquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:27 schreef Dingest het volgende:Wij gaan via Denemarken en langs de kust Zweden naar de Noordkaap, en dan via de Noorse kust naar het zuiden van Noorwegen
Een auto wordt op die manier natuurlijk niet 20.000 meer waard, dat is nou eenmaal het nadeel van restauratie...quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:00 schreef PeuRac het volgende:
Er is voor ruim meer als 20.000 euro in gegaan
Coole oma.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:11 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Mijn oma gaat op der fiets naar de noordkaap
Je mist m'n punt, want ik ben niet lijp van het model; ik zou gewoon dat bedrag (in 1 of meerdere keren) niet aan een Kever uitgeven, omdat er andere oldtimers zijn waar ik dat bedrag liever in zou gietenquote:Op woensdag 13 mei 2009 14:57 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
het is vast niet in 1x uitgegeven.
Daar komt bij dat je dan wel in één klap klaar bent.
Als je helemaal leip bent van het model maar over 2 linkerhanden bezit is het een goede optie.
Tel maar eens op wat het kost om een oude auto te laten ontroesten, tectyleren, spuiten, interieur vervangen, motor reviseren, leuke nieuwe goodies er op zetten. Reken dan ook even de uren mee die je betaalt als een monteur dat allemaal moet doen. Dus niet a'la wheeler dealers alleen de onderdelen rekenen.
Wedden dat je hoger uitkomt dan 15k¤ ?
Geloof me, die Ka is heel moeilijk te missen danquote:Op woensdag 13 mei 2009 18:39 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Misschien kom ik jullie wel tegen
Het is dat of richting noord-Italie/west-Kroatie/Slovenie deze zomer...
Ik zou het er ook nooit voor overhebben hoor. Dat zou ik wel uitgeven voor de TR6 die we ook hebben.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:52 schreef Dingest het volgende:
[..]
Je mist m'n punt, want ik ben niet lijp van het model; ik zou gewoon dat bedrag (in 1 of meerdere keren) niet aan een Kever uitgeven, omdat er andere oldtimers zijn waar ik dat bedrag liever in zou gieten![]()
Overigens moet de auto ook wel vrij bijzonder zijn wil ik hem in concourstaat hebben/kopen. Anders volstaat gewoon 'in goede staat' ook wel.
nee ik miste je punt niet want ik schreef "als je lijp bent'. let op het woord 'als'quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:52 schreef Dingest het volgende:
[..]
Je mist m'n punt, want ik ben niet lijp van het model;
quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:53 schreef Paladijn het volgende:
Tjab: omdat er nog altijd iemand gek genoeg moet zijn om het geld er in te stoppen voor je'm kooptDe investeringen in zo'n restauratieproject doe je m.i. ook niet om er financieel beter van te worden... je krijgt er, hopelijk, genoeg voor terug in genoegdoening of op een andere wijze
Peu: die TR6/Kever zijn van je ouders, niet van 'we'.
And now for something completely different:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:50 schreef Fogel het volgende:
Niks mis met voor een bank werken, proficiat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |