abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:52:06 #251
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_68949386
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:39 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Hoi, Ik ben Tjabbo. Ik ben ziek. Een paar jaar geleden heb ik een virus opgelopen, en inmiddels heeft het virus het rationele deel van m'n hersenen volledig verwoest. Hihi.

Kusje,

Tjabbo.

mooie supra
niet veel geld
Klinkt als no-go?
En wat voor 'n upgrades zitten daarop die je wil/moet hebben? En waarom de rest van die auto meteen slopen?!
nou ik heb idd een beetje de upgrade ziekte
ik kan er al op verdienen als ik mijn complete setup verkoop. het is natuurlijk wel een 350pk setup die je in 1x kan kopen, er in zetten en jaren rijden. soms wil je gewoon weer wat nieuwers e.d.

maar de vrouw is niet akkoord dus het gaat op voorhand niet door denk ik. 3800 euro is ook best veel geld als je een huis, vrouw en dochter erbij te onderhouden hebt
  dinsdag 12 mei 2009 @ 20:00:29 #252
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_68951678
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:22 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Huur een garage en rij er alleen in bij mooi weer. En je auto niet meer schoonmaken met water!
Het is mijn dagelijks vervoer
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_68953893
Nou, hij staat te koop
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_68955273
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 21:12 schreef Ballebek het volgende:
Nou, hij staat te koop
Wtf, zijn die dingen zo weinig waard?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_68956099
4 ton, grote bakken die niemand meer wil hebben omdat ze 77 euro per maand in de WB kosten en 1:8 - 1:10 slurpen en ga zo maar door
pi_68956563
Zou een ideale trek auto zijn, voor een autoambulance ofso. En met lpg (oke, hoort niet in zo'n mooie auto) is t toch niet duur rijden?
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 22:03:37 #257
45833 crew  Fogel
pi_68956720
Zoals ik al eerder zei, zijn we op zoek naar een kleine auto voor erbij. De i20 die we vandaag mee zouden krijgen was nog niet terug en de dealer hoopt dat degene die de auto had geleend voor een proefrit hem morgen wel teruggebracht heeft...
Maargoed, ondertussen hebben we de volgende autos op de short-list staan, de gemene deler: klein, centrale vergrendeling met afstandbediening (sloten vriezen hier nogaleens vast), airco, electrisch bedienbare ramen, anti-spin, ABS, en allemaal ca 20k¤ (autos zijn hier nu eenmaal wat duurder dan in Nederland):
Hyundai I20 1.2 Comfort 5d kombikupé '09

Mitsubishi Colt 1.1 invite 5d mini MPV '09

Ford Fiesta 1.25 60hk Ambiente 5d kombikupé '09

Mazda 2 1.3 75 hk Advance 5d kombikupé '09

Opel Corsa 1.0 12V Enjoy 5d kombikupé '09

Renault Clio 1.2 75 hk Expression 5d kombikupé '09

Skoda Fabia 1.2 70hp Ambiente 5d kombikupé '09

Subaru Justy 1,0 S 5d kombikupé '09

Volkswagen Polo 1,2 60 hk Trendline 5d kombikupé '09

Wat zijn de 'standaard vooroordelen' voor deze autos? Bv "zo'n colt roest binnen 2 jaar weg", of "met de corsa sta je om de week bij de garage om iets te vervangen", "als je graag snel dood wil kies je de ...". Dat soort dingen
Dat dit soort kleine autos niet vooruit te branden zijn is geen bezwaar voor woon-werk verkeer en al helemaal niet omdat je hier toch niet snel mag rijden.

Iemand zin om mee te helpen om deze lijst wat korter te maken dmv argumenten voor of tegen bepaalde autos? (of is er misschien al een topic waar een soortgelijke vraag gesteld wordt over kleine autos? Zag er bij de laatste 40-50 topics geen staan in ieder geval).

[ Bericht 0% gewijzigd door Fogel op 13-05-2009 09:10:45 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_68957659
Fiesta of polo/fabia.

Justy is leuk maar beetje krap net als de clio.
Overige auto's ken ik niet.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 23:40:02 #259
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_68961697
Misschien een rare vraag, maar waarom moet het per se een nieuw model zijn? Noorwegen zal ook wel een tweedehandsmarkt hebben lijkt me.

De Hyundai zou ik laten staan, het merk is nou niet bepaald bekend om de bouwkwaliteit en in Noorwegen 'sloop' je je auto nou eenmaal wat sneller. Opel is imho een no-go gezien de financiele staat van het (moeder)bedrijf momenteel.

Ik zou uit je lijstje waarschijnlijk alleen de colt, polo en fabia overwegen, met name de Skoda. Hebben ze trouwens geen Honda Jazz/Fit of Toyota Auris/Aygo in Noorwegen? En als alternatief kleine/goedkope rommelauto's: Daihatsu
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 23:56:54 #260
45833 crew  Fogel
pi_68962398
Er is een tweedehands markt ja, op het moment 51000 autos te koop bij de meest populaire auto site. Voor die kleine autos maakt het misschien 4000¤ verschil als je een 5 jaar oude auto koopt, en dat bedrag is zo klein dat we liever gewoon een nieuwe kopen.
De auto gaat voornamelijk voor woon-werk verkeer gebruikt worden (minder dan 10km enkele reis en alleen op wegen waar je max 50 mag), dus snel zal die niet gesloopt worden. Voor de lange afstanden hebben we een Passat station.

Honda Jazz/fit en Daihatsu zal ik ook eens checken, de Auris/Aygo worden weer net te klein (en de Yaris is hier te duur). Als de Auris net zo klein is als een Justy of Clio, vallen die laatste twee ook af.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_68965280
Ik mag van de zomer met een nieuwe Ka naar de Noordkaap rijden - ik zal het je nog laten weten of ik het overleef

Vorige week eindelijk weer onze fietstocht gereden. Vorig jaar ging hij helaas niet door, en ditmaal moesten we een dag eerder stoppen ivm het overlijden van iemands oma. Maar desondanks was het erg leuk. 288 km in 3 dagen gefietst (4, inclusief een rustdag)
  Moderator woensdag 13 mei 2009 @ 07:33:12 #262
45833 crew  Fogel
pi_68966829
Ik heb een keer een Ka als huurauto gehad, en alleen al het stuk van Gardermoen naar Sanderstølen (zo'n 140km) is niet aan te raden met zo'n klein ding
De tweede keer nam ik een Ford C Max (of was het een SS? de kleinste van die twee) met een iets grotere motor dan standaard en dat was een stuk beter.
  woensdag 13 mei 2009 @ 08:14:34 #263
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_68967134
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:56 schreef Fogel het volgende:
Er is een tweedehands markt ja, op het moment 51000 autos te koop bij de meest populaire auto site. Voor die kleine autos maakt het misschien 4000¤ verschil als je een 5 jaar oude auto koopt, en dat bedrag is zo klein dat we liever gewoon een nieuwe kopen.
De auto gaat voornamelijk voor woon-werk verkeer gebruikt worden (minder dan 10km enkele reis en alleen op wegen waar je max 50 mag), dus snel zal die niet gesloopt worden. Voor de lange afstanden hebben we een Passat station.

Honda Jazz/fit en Daihatsu zal ik ook eens checken, de Auris/Aygo worden weer net te klein (en de Yaris is hier te duur). Als de Auris net zo klein is als een Justy of Clio, vallen die laatste twee ook af.
auris is een soort van opvolger voor de corolla. en dus vrij groot.
Zeker groter dan een justy ( ) of een clito. een yaris is een behoorlijk kleiner broertje van de auris.
  woensdag 13 mei 2009 @ 08:27:01 #264
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_68967308
auris is te groot voor je budget

De skoda is waarschijnlijk de beste koop.
  Moderator woensdag 13 mei 2009 @ 09:15:18 #265
45833 crew  Fogel
pi_68968235
Ik verwarde de Auris met een andere auto.
Justy en Clio zijn nu doorgestreept, scheelt weer 2 dealers bezoeken

Het budget is indicatief, maar we willen bij voorkeur niet (zo veel) meer uitgeven aan een 2e auto.
Het formaat van ca. Polo is ideaal om mee te parkeren in het centrum, terwijl het nog steeds een "ruime" auto is voor een kleine auto.
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:40:25 #266
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_68968944
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:50 schreef Tjabbo het volgende:
@ Xtreem:

Wat peurac zegt.
Waarom noem je het dan een mooie supra een mooie auto hoort niet op de sloop...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:44:17 #267
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_68969036
Volgens mij zit de auris meer op niveau van de golf, kwa prijs en grootte. Het is ook meer dan een woon/werk auto.

Zoals ik al zei, de fabia is waarschijnlijk de beste koop (veel auto voor weinig geld). Of anders de polo.
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:45:09 #268
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_68969060
Fogel,
de Polo wordt op korte termijn vervangen door een nieuw model. Dat houdt in dat er je op de aanschaf een betere prijs kunt krijgen, maar de restwaarde wat sneller zal dalen... (en je rijdt in je nieuwe auto in een oud model, maar niet iedereen vind dat erg)
Thucydides
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:30:06 #269
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_68970462
Ballebek, maak eens wat betere foto's van je auto man Zo trek je alleen tokkies, kampers en afdingers aan...
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  Moderator woensdag 13 mei 2009 @ 10:49:53 #270
45833 crew  Fogel
pi_68971091
Ik heb online een testrit in een Fabia en een Polo besteld, nu nog even afwachten of de dealers de auto op de door mij aangevraagde dagen beschikbaar hebben.
We rijden de auto waarschijnlijk totdat die van ellende uit elkaar valt, dus tweedehands waarde is niet zo relevant. Liever nu een oud model met meer opties voor minder geld dan een nieuw model zonder de opties (en ik zag op ons intranet dat we een standaardkorting hebben van 6.4% op autos en 10% op opties bij VW, dat is ook leuk)

Bedankt voor de tips allemaal!
pi_68971592
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:30 schreef Paladijn het volgende:
Ballebek, maak eens wat betere foto's van je auto man Zo trek je alleen tokkies, kampers en afdingers aan...
Wat verwacht je anders voor die prijs?
pi_68971949
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 07:33 schreef Fogel het volgende:
Ik heb een keer een Ka als huurauto gehad, en alleen al het stuk van Gardermoen naar Sanderstølen (zo'n 140km) is niet aan te raden met zo'n klein ding
De tweede keer nam ik een Ford C Max (of was het een SS? de kleinste van die twee) met een iets grotere motor dan standaard en dat was een stuk beter.
Maar ik neem aan dat dat de oude Ka was, de nieuwe is een hele andere auto geworden
Overigens ben ik in het oude model eens op een neer gereden naar de Nürburgring, zo'n 700 km, op één dag met drie man erin. Het viel aardig te overleven, alleen de stoel vond ik niet extreem fijn zitten, maar 7000 km (wat we in de vakantie zullen rijden) ga ik er niet in proberen.
En ik ben niet zo groot, dus ik heb geen last van 'kleine' auto's
pi_68972649
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 01:48 schreef Dingest het volgende:
Ik mag van de zomer met een nieuwe Ka naar de Noordkaap rijden - ik zal het je nog laten weten of ik het overleef
Niet zeuren, mn ouders gaan in een '57er VW Kever 1200 met 30pk naar de Noordkaap volgende maand. Ding gaat met heel veel moeite 100km/h.
  Moderator woensdag 13 mei 2009 @ 11:38:12 #274
45833 crew  Fogel
pi_68972800
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:34 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Niet zeuren, mn ouders gaan in een '57er VW Kever 1200 met 30pk naar de Noordkaap volgende maand. Ding gaat met heel veel moeite 100km/h.
Dan moeten ze opletten voor de snelheidscontroles (op de meeste stukken 70, 80 of als je geluk hebt 90 km/u, alleen van net na de Zweedse grens tot Oslo en nog een paar kilometer extra mag je 100)!
pi_68972885
quote:

[..]

Ik zou anders graag ruilen hoor
Ik had al het voorstel gedaan om met de Saab te gaan, maar daar was niet zoveel vertrouwen in
pi_68973580
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:38 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dan moeten ze opletten voor de snelheidscontroles (op de meeste stukken 70, 80 of als je geluk hebt 90 km/u, alleen van net na de Zweedse grens tot Oslo en nog een paar kilometer extra mag je 100)!
30pk, top van 90~100km/h en jij bent bang voor boetes?

Het is een rit van 3 weken en 5000km via Duitsland, boot naar Helsinki, Finland, Noordkaap en via Noorwegen weer terug met de boot naar Duitsland. Te hard rijden zullen ze dus zeker niet doen.
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:40 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ik zou anders graag ruilen hoor
Ik had al het voorstel gedaan om met de Saab te gaan, maar daar was niet zoveel vertrouwen in
De Kever is te koop, als ze terug zijn tenminste. Ze maken zich niet zo druk om technische problemen, de auto is compleet gerestaureerd. Overigens nemen ze voor de zekerheid wel reserve onderdelen mee.
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:13:46 #277
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_68974088
Gelukkig ben je een goede verkoper Peu
Heb je eigenlijk al werk gevonden?
pi_68974519
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:59 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Het is een rit van 3 weken en 5000km via Duitsland, boot naar Helsinki, Finland, Noordkaap en via Noorwegen weer terug met de boot naar Duitsland. Te hard rijden zullen ze dus zeker niet doen.
[..]

De Kever is te koop, als ze terug zijn tenminste. Ze maken zich niet zo druk om technische problemen, de auto is compleet gerestaureerd. Overigens nemen ze voor de zekerheid wel reserve onderdelen mee.
Wij gaan via Denemarken en langs de kust Zweden naar de Noordkaap, en dan via de Noorse kust naar het zuiden van Noorwegen om daar nog een klein weekje te staan; daarna met de boot terug naar noord-Denemarken. Dat zou zo'n 6500 km moeten zijn geloof ik, al schat men in totaal wel op de 7000 uit te komen. Maar dat doen we met de Picasso van 5 jaar oud en de Ka van dan 3 maand oud

Als die Kever compleet gerestaureerd is dan valt-ie denk ik haast zeker buiten mijn budget De Saab is in eh... iets minder goede staat. Als ik die mee zou willen nemen moet ik gewoon een volledig tweede Saab meenemen voor reserve-onderdelen

Binnenkort trouwens de 121 maar eens weg sturen voor een controlebeurtje.
En stiekem is de Subaru Legacy wagon ook op het lijstje gekropen voor potentiële opvolgers
pi_68976622
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:13 schreef Paladijn het volgende:
Gelukkig ben je een goede verkoper Peu
Heb je eigenlijk al werk gevonden?
Helaas nog geen werk gevonden, moet ik wel erbij zeggen dat ik sinds de afgelopen anderhalve maand erg druk ben met andere zaken en daardoor niet toe kom aan solliciteren.
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:27 schreef Dingest het volgende:

[..]

Wij gaan via Denemarken en langs de kust Zweden naar de Noordkaap, en dan via de Noorse kust naar het zuiden van Noorwegen om daar nog een klein weekje te staan; daarna met de boot terug naar noord-Denemarken. Dat zou zo'n 6500 km moeten zijn geloof ik, al schat men in totaal wel op de 7000 uit te komen. Maar dat doen we met de Picasso van 5 jaar oud en de Ka van dan 3 maand oud

Als die Kever compleet gerestaureerd is dan valt-ie denk ik haast zeker buiten mijn budget De Saab is in eh... iets minder goede staat. Als ik die mee zou willen nemen moet ik gewoon een volledig tweede Saab meenemen voor reserve-onderdelen

Binnenkort trouwens de 121 maar eens weg sturen voor een controlebeurtje.
En stiekem is de Subaru Legacy wagon ook op het lijstje gekropen voor potentiële opvolgers
De Kever komt rond de ¤ 15k ongeveer. Er zit voor meer als 20.000 euro aan onderdelen op/aan en de meeste uren zijn niet eens betaald. Alles is gedocumenteerd en alle facturen en certificaten zijn aanwezig. Er zijn alleen originele onderdelen gebruikt. De motor en bak zijn nog de originele, maar wel gereviseerd.
pi_68977179
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 13:24 schreef PeuRac het volgende:
De Kever komt rond de ¤ 15k ongeveer. Er zit voor meer als 20.000 euro aan onderdelen op/aan en de meeste uren zijn niet eens betaald. Alles is gedocumenteerd en alle facturen en certificaten zijn aanwezig. Er zijn alleen originele onderdelen gebruikt. De motor en bak zijn nog de originele, maar wel gereviseerd.
En je dacht serieus dat dat wat voor mij zou zijn?
Als ik 15k had dan zou ik het zeker niet allemaal uitgegeven aan Kever, ondanks de goede staat. Zó bijzonder vind ik ze nou ook weer niet.
pi_68977333
Mn ouders vinden t ook niet bijzonder genoeg, daarom gaat die ook weer weg, ze hebben em pas sinds 2006 namelijk.
  woensdag 13 mei 2009 @ 14:45:00 #282
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_68979505
15.000 voor een kever

De originele herbie kever is nog minder waard is ie belegd met bladgoud of zo?
  woensdag 13 mei 2009 @ 14:54:39 #283
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_68979864
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:40 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Waarom noem je het dan een mooie supra een mooie auto hoort niet op de sloop...
omdat het een mooie auto is.
Alleen heb ik zelf al een mooie auto en wil ik alleen de nóg betere onderdelen overnemen. Waaronder dan een vette motor setup en een zwart leren interieur. Ik heb nu blauw en dat vind ik minder mooi).

De rest van de auto kan in onderdelen verkocht worden en dat kan een leuke cent opleveren. dat hoeft om mij niet zolang ik het geld er maar uit heb.

Gisteravond mailde me nog iemand die een supra wilde verkopen met kapotte koppakking. voor wènag. ik ga eens kijken of het wat is. als het niets is gaat'ie mooi met de happer mee
  woensdag 13 mei 2009 @ 14:57:34 #284
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_68979980
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 13:40 schreef Dingest het volgende:

[..]

Als ik 15k had dan zou ik het zeker niet allemaal uitgegeven aan Kever, ondanks de goede staat. Zó bijzonder vind ik ze nou ook weer niet.
het is vast niet in 1x uitgegeven.

Daar komt bij dat je dan wel in één klap klaar bent.
Als je helemaal leip bent van het model maar over 2 linkerhanden bezit is het een goede optie.

Tel maar eens op wat het kost om een oude auto te laten ontroesten, tectyleren, spuiten, interieur vervangen, motor reviseren, leuke nieuwe goodies er op zetten. Reken dan ook even de uren mee die je betaalt als een monteur dat allemaal moet doen. Dus niet a'la wheeler dealers alleen de onderdelen rekenen.

Wedden dat je hoger uitkomt dan 15k¤ ?
  woensdag 13 mei 2009 @ 15:48:19 #285
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_68981654
lekker boeie, dat beetje roest.
pi_68981999
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 14:45 schreef Alexxxxx het volgende:
15.000 voor een kever

De originele herbie kever is nog minder waard is ie belegd met bladgoud of zo?
Hij is t waard, geloof me. Er zijn zelfs voor dat bedrag mensen in geinteresseerd. Er is voor ruim meer als 20.000 euro in gegaan en hij is net een jaar op kenteken. Er zit een cetificaat uit Wolfsburg bij. Een taxatie rapport met alleen maar maximale noteringen. De enige reden dat we er geen prijzen mee hebben gewonnen, is omdat we daar niet aan meedoen.

We verwachten eigenlijk dat die binnen 1 tot 2 maanden (na de rit) verkocht zal zijn, de interresse is hoog.
pi_68984448
quote:

[..]

Mijn oma gaat op der fiets naar de noordkaap
  Moderator woensdag 13 mei 2009 @ 17:48:15 #288
45833 crew  Fogel
pi_68985696
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:59 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Zelfs met een top van 90-100 is het hier geen probleem om een boete aan je kont te krijgen. En bergaf gaat ie vast 120
  woensdag 13 mei 2009 @ 18:39:44 #289
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_68987236
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:27 schreef Dingest het volgende:Wij gaan via Denemarken en langs de kust Zweden naar de Noordkaap, en dan via de Noorse kust naar het zuiden van Noorwegen
Misschien kom ik jullie wel tegen

Het is dat of richting noord-Italie/west-Kroatie/Slovenie deze zomer...
  woensdag 13 mei 2009 @ 18:42:43 #290
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_68987332
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 16:00 schreef PeuRac het volgende:
Er is voor ruim meer als 20.000 euro in gegaan
Een auto wordt op die manier natuurlijk niet 20.000 meer waard, dat is nou eenmaal het nadeel van restauratie...
pi_68989293
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 17:11 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Mijn oma gaat op der fiets naar de noordkaap
Coole oma.
pi_68989933
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 14:57 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

het is vast niet in 1x uitgegeven.

Daar komt bij dat je dan wel in één klap klaar bent.
Als je helemaal leip bent van het model maar over 2 linkerhanden bezit is het een goede optie.

Tel maar eens op wat het kost om een oude auto te laten ontroesten, tectyleren, spuiten, interieur vervangen, motor reviseren, leuke nieuwe goodies er op zetten. Reken dan ook even de uren mee die je betaalt als een monteur dat allemaal moet doen. Dus niet a'la wheeler dealers alleen de onderdelen rekenen.

Wedden dat je hoger uitkomt dan 15k¤ ?
Je mist m'n punt, want ik ben niet lijp van het model; ik zou gewoon dat bedrag (in 1 of meerdere keren) niet aan een Kever uitgeven, omdat er andere oldtimers zijn waar ik dat bedrag liever in zou gieten
Overigens moet de auto ook wel vrij bijzonder zijn wil ik hem in concourstaat hebben/kopen. Anders volstaat gewoon 'in goede staat' ook wel.
pi_68989967
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 18:39 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Misschien kom ik jullie wel tegen

Het is dat of richting noord-Italie/west-Kroatie/Slovenie deze zomer...
Geloof me, die Ka is heel moeilijk te missen dan
pi_68990542
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:52 schreef Dingest het volgende:

[..]

Je mist m'n punt, want ik ben niet lijp van het model; ik zou gewoon dat bedrag (in 1 of meerdere keren) niet aan een Kever uitgeven, omdat er andere oldtimers zijn waar ik dat bedrag liever in zou gieten
Overigens moet de auto ook wel vrij bijzonder zijn wil ik hem in concourstaat hebben/kopen. Anders volstaat gewoon 'in goede staat' ook wel.
Ik zou het er ook nooit voor overhebben hoor. Dat zou ik wel uitgeven voor de TR6 die we ook hebben.
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:16:07 #295
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_68996351
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:52 schreef Dingest het volgende:

[..]

Je mist m'n punt, want ik ben niet lijp van het model;
nee ik miste je punt niet want ik schreef "als je lijp bent'. let op het woord 'als'
btw ik zou het ook niet uitgeven.

@paal:
natuurlijk is hij niet zoveel méér waard. maar da's economisch gezien.
als je een auto wilt hebben in concourstaat weet je ook hoeveel geld er in gaat zitten. waarom zou je het zelf maken als je het (goedkoper) kan kopen?
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:53:04 #296
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_68997784
Tjab: omdat er nog altijd iemand gek genoeg moet zijn om het geld er in te stoppen voor je'm koopt De investeringen in zo'n restauratieproject doe je m.i. ook niet om er financieel beter van te worden... je krijgt er, hopelijk, genoeg voor terug in genoegdoening of op een andere wijze

Peu: die TR6/Kever zijn van je ouders, niet van 'we'.

And now for something completely different:
  woensdag 13 mei 2009 @ 23:12:17 #297
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_68998695
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:53 schreef Paladijn het volgende:
Tjab: omdat er nog altijd iemand gek genoeg moet zijn om het geld er in te stoppen voor je'm koopt De investeringen in zo'n restauratieproject doe je m.i. ook niet om er financieel beter van te worden... je krijgt er, hopelijk, genoeg voor terug in genoegdoening of op een andere wijze

Peu: die TR6/Kever zijn van je ouders, niet van 'we'.

And now for something completely different:
[ afbeelding ]
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  woensdag 13 mei 2009 @ 23:43:36 #298
71721 Alexxxxx
Friespeuk
  donderdag 14 mei 2009 @ 16:45:18 #299
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_69021123
Deze chef heeft een baan!
Ik start per 1 juli als management trainee bij een van de grote banken ok ok, ik geef toe, je maakt geen vrienden door nu te roepen dat je bij een bank werkt, maar ik ben er echt fukking blij mee!
Thucydides
  Moderator donderdag 14 mei 2009 @ 16:50:51 #300
45833 crew  Fogel
pi_69021379
Niks mis met voor een bank werken, proficiat!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')