Is nog altijd goedkoper dan de kleinste vervuilende auto hier (een hyundai i20 betaal je al gauw 18k¤ voor)... het milieu boeit me niet, gratis (tov ca 20¤ per dag) parkeren in het centrum wel, da's verrekte handig als je in het centrum werkt (en een hekel aanquote:Op donderdag 7 mei 2009 21:18 schreef BaraCuda het volgende:
13000 euro voor een invalidewagentje? Dan vervuil ik nog graag even door
ow nee hequote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:19 schreef PeuRac het volgende:
Heb mn auto mishandeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar morgen zijn mn koplampjes weer mooi zilver (een of andere malloot had ze ooit zwart gemaakt. Ze horen zilver te zijn) en heb ik Xenon erin. Had perongeluk een setje op Ebay gekocht, voor 40 euro
Owja nu je het zegt, is hetzelfde hier het geval auto zat laatst helemaal onder. Maar ik woon dan ook in een bos dus dat is nog wel wat extremer qua vogelpoep.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:36 schreef PeuRac het volgende:
Vogelpoep, mn hele auto zit onder. Er staan heel veel bomen bij ons op de parkeerplaats. Ik probeer wel op te letten waar ik ga staan, maar met ongeveer 20-30% meer auto's als parkeerplaatsen, ben ik al blij als ik em kwijt kan.
Je durft gewoon de concurentie met deze man niet aan:quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:55 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
+ wat paal zegt, ik ben verstandig geworden
Boeiend, voor 40 euro probeer ik t wel een poosje.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:31 schreef Fugie het volgende:
peu, ben je nu ook lid van het petjesvolk met je namaak xenon
Van dat kutlicht waar je compleet scheelt van wordt.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:31 schreef Fugie het volgende:
peu, ben je nu ook lid van het petjesvolk met je namaak xenon
Zozo vrij snelle levertijd dusquote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:34 schreef Anne het volgende:
*pimp*
[ afbeelding ]
Hij rijdt lekker. En de velgen staan er naar mijn mening wel mooi onder.
Ze kregen deze al binnen, voor de oude prijs nog (quote:
Gister in Limburg geweest, vrijdag naar Zandvoort, ik vind het wel ff best....quote:Op maandag 11 mei 2009 16:03 schreef PeuRac het volgende:
Ik ga volgende week gewoon een weekendje Groningen doen![]()
met best wel een leuk meisje
@Alex, zondag komen er hier: Alfa dealer in Groningen ongeveer 100-130 klassieke en moderne Alfa's. Afhankelijk van t weer enzo.
ach wat leukquote:Op maandag 11 mei 2009 22:29 schreef Paladijn het volgende:
Volgens mij hoor je juist kleine druppels te krijgen bij het waxen Mark... Op de Honda is dat wel altijd het geval na een wasbeurt bij de lokale shell
En voor de Kottenborners, Sonja en Reinhard hebben er een kleine bij: http://nurburgring.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=6518
QUE?quote:Op maandag 11 mei 2009 22:43 schreef ook_gek het volgende:
ja maar met dat turtle wax ice is het 1 heel makkelijk in de was zetten en 2 geen druppel vorming.
En dat is dus PERFECT!
Heb die druppel vorming nooit gebrepen, want het is gewoon zuur van de regen. Kan nooit goed voor je lak zijn?
Waterafstotend is beter ja. Net als RainX op je voorruitquote:Op dinsdag 12 mei 2009 10:57 schreef ook_gek het volgende:
tjabbo, regent het bij jou dan kraanwater?
Probleem is dat die druppels allemaal opdrogen met vieze vlekken.
Je hebt dus ook wax shit die water afstoten. En dat wil ik.
nooit meer watervlekken op me auto.
Heerlijk!!!
Ja, als je aan de wielophanging hebt gewerkt, moet de auto altijd opnieuw uitgelijnd worden.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:45 schreef Tjabbo het volgende:
he mensen ff vraagje
hoe zit dat nou met uitlijnen e.d. van de auto?
Ik heb namelijk 4 mooie koni dempers + eibach veren gekocht van iemand die ze 1 dag op de supra had zitten. na die dag wilde hij ze niet meer. (rally supra en het spul was niet stijf/hard genoeg)
Als ik ze monteer, moet ik dan de auto laten uitlijnen of wat?
ik heb al van alles gedaan maar dit nog nooit.
Huur een garage en rij er alleen in bij mooi weer. En je auto niet meer schoonmaken met water!quote:
Ok thanksquote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:21 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ja, als je aan de wielophanging hebt gewerkt, moet de auto altijd opnieuw uitgelijnd worden.
Ik raad mensen die instelbare (hoogte) vering hebben, of camberplaten, ook altijd te investeren in een uitlijnsetje. Anders kan je errug vaak naar de garage.
Laat je auto trouwens altijd en alleen door een specialist uitlijnen, vertel hem wat voor een setup je wilt dan kan hij daar rekening mee houden. Hij kan dan meer/minder camber zetten voor bochten en rol weerstand en het toespoor meer/minder afstellen voor stabiliteit op hoge snelheid of snelle reacties op insturen voor circuit/rally gebruikt
Jou kennende rij je 'm daarmee licht in de prak, waardoor je weer 3 jaar aan het klussen kuntquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:16 schreef Tjabbo het volgende:
er zit een goede toko bij mij in de buurt. ik zal eens informeren wanneer ik daarvoor terecht kan.
het is toch niet erg dat ik een paar dagen rondrijdt zonder de uitlijning? of is het echt zo enorm bagger ?
nou, eigenlijk heb ik een mooie supra zien staan in engeland voor niet veel geld maar met veel upgrades.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:21 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Jou kennende rij je 'm daarmee licht in de prak, waardoor je weer 3 jaar aan het klussen kunt
Hoi, Ik ben Tjabbo. Ik ben ziek. Een paar jaar geleden heb ik een virus opgelopen, en inmiddels heeft het virus het rationele deel van m'n hersenen volledig verwoest. Hihi.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:29 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
nou, eigenlijk heb ik een mooie supra zien staan in engeland voor niet veel geld maar met veel upgrades.
Die wil ik er bij kopen, spul overzetten en de rest verkopen/slopen
Waar in Engeland? We gaan binnenkort weer een rondje UK doen voor onderdelen, de vorige keer hebben we ook een auto meegenomen. Tip: haal ook spullen die je kan verhandelen, naast de spullen die je voor jezelf haalt. Zo gaan wij regelmatig op en neer en verdienen er ook nog op. Incl brandstof, hotel, etc.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:29 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
nou, eigenlijk heb ik een mooie supra zien staan in engeland voor niet veel geld maar met veel upgrades.
Die wil ik er bij kopen, spul overzetten en de rest verkopen/slopen
Wat heb je hier in NL aan een RHD carrosserie? Soms worden ze gebruikt voor racerij, omdat de gewichtsverdeling beter is (de meeste circuits gaan rechtsom). Maar vrijwel alle auto's die wij naar Nederland en België halen worden compleet gesloopt voor de onderdelen en de rest gaat naar de oud-ijzerboer.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:39 schreef Xtreem het volgende:
[..]
En waarom de rest van die auto meteen slopen?!
nou ik heb idd een beetje de upgrade ziektequote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:39 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Hoi, Ik ben Tjabbo. Ik ben ziek. Een paar jaar geleden heb ik een virus opgelopen, en inmiddels heeft het virus het rationele deel van m'n hersenen volledig verwoest. Hihi.
Kusje,
Tjabbo.
mooie supra
niet veel geld
Klinkt als no-go?
En wat voor 'n upgrades zitten daarop die je wil/moet hebben? En waarom de rest van die auto meteen slopen?!
Het is mijn dagelijks vervoerquote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:22 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Huur een garage en rij er alleen in bij mooi weer. En je auto niet meer schoonmaken met water!
Wtf, zijn die dingen zo weinig waard?quote:
auris is een soort van opvolger voor de corolla. en dus vrij groot.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:56 schreef Fogel het volgende:
Er is een tweedehands markt ja, op het moment 51000 autos te koop bij de meest populaire auto site. Voor die kleine autos maakt het misschien 4000¤ verschil als je een 5 jaar oude auto koopt, en dat bedrag is zo klein dat we liever gewoon een nieuwe kopen.
De auto gaat voornamelijk voor woon-werk verkeer gebruikt worden (minder dan 10km enkele reis en alleen op wegen waar je max 50 mag), dus snel zal die niet gesloopt worden. Voor de lange afstanden hebben we een Passat station.
Honda Jazz/fit en Daihatsu zal ik ook eens checken, de Auris/Aygo worden weer net te klein (en de Yaris is hier te duur). Als de Auris net zo klein is als een Justy of Clio, vallen die laatste twee ook af.
Waarom noem je het dan een mooie supraquote:
Wat verwacht je anders voor die prijs?quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:30 schreef Paladijn het volgende:
Ballebek, maak eens wat betere foto's van je auto manZo trek je alleen tokkies, kampers en afdingers aan...
Maar ik neem aan dat dat de oude Ka was, de nieuwe is een hele andere auto gewordenquote:Op woensdag 13 mei 2009 07:33 schreef Fogel het volgende:
Ik heb een keer een Ka als huurauto gehad, en alleen al het stuk van Gardermoen naar Sanderstølen (zo'n 140km) is niet aan te raden met zo'n klein ding![]()
De tweede keer nam ik een Ford C Max (of was het een SS? de kleinste van die twee) met een iets grotere motor dan standaard en dat was een stuk beter.
Niet zeuren, mn ouders gaan in een '57er VW Kever 1200 met 30pk naar de Noordkaap volgende maand. Ding gaat met heel veel moeite 100km/h.quote:Op woensdag 13 mei 2009 01:48 schreef Dingest het volgende:
Ik mag van de zomer met een nieuwe Ka naar de Noordkaap rijden - ik zal het je nog laten weten of ik het overleef![]()
Dan moeten ze opletten voor de snelheidscontroles (op de meeste stukken 70, 80 of als je geluk hebt 90 km/u, alleen van net na de Zweedse grens tot Oslo en nog een paar kilometer extra mag je 100)!quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:34 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Niet zeuren, mn ouders gaan in een '57er VW Kever 1200 met 30pk naar de Noordkaap volgende maand. Ding gaat met heel veel moeite 100km/h.
Ik zou anders graag ruilen hoorquote:Op woensdag 13 mei 2009 11:34 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Niet zeuren, mn ouders gaan in een '57er VW Kever 1200 met 30pk naar de Noordkaap volgende maand. Ding gaat met heel veel moeite 100km/h.
30pk, top van 90~100km/h en jij bent bang voor boetes?quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dan moeten ze opletten voor de snelheidscontroles (op de meeste stukken 70, 80 of als je geluk hebt 90 km/u, alleen van net na de Zweedse grens tot Oslo en nog een paar kilometer extra mag je 100)!
De Kever is te koop, als ze terug zijn tenminste. Ze maken zich niet zo druk om technische problemen, de auto is compleet gerestaureerd. Overigens nemen ze voor de zekerheid wel reserve onderdelen mee.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:40 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik zou anders graag ruilen hoor![]()
Ik had al het voorstel gedaan om met de Saab te gaan, maar daar was niet zoveel vertrouwen in
Wij gaan via Denemarken en langs de kust Zweden naar de Noordkaap, en dan via de Noorse kust naar het zuiden van Noorwegen om daar nog een klein weekje te staan; daarna met de boot terug naar noord-Denemarken. Dat zou zo'n 6500 km moeten zijn geloof ik, al schat men in totaal wel op de 7000 uit te komen. Maar dat doen we met de Picasso van 5 jaar oud en de Ka van dan 3 maand oudquote:Op woensdag 13 mei 2009 11:59 schreef PeuRac het volgende:
[..]
30pk, top van 90~100km/h en jij bent bang voor boetes?![]()
Het is een rit van 3 weken en 5000km via Duitsland, boot naar Helsinki, Finland, Noordkaap en via Noorwegen weer terug met de boot naar Duitsland. Te hard rijden zullen ze dus zeker niet doen.
[..]
De Kever is te koop, als ze terug zijn tenminste. Ze maken zich niet zo druk om technische problemen, de auto is compleet gerestaureerd. Overigens nemen ze voor de zekerheid wel reserve onderdelen mee.
Helaas nog geen werk gevonden, moet ik wel erbij zeggen dat ik sinds de afgelopen anderhalve maand erg druk ben met andere zaken en daardoor niet toe kom aan solliciteren.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:13 schreef Paladijn het volgende:
Gelukkig ben je een goede verkoper Peu
Heb je eigenlijk al werk gevonden?
De Kever komt rond de ¤ 15k ongeveer. Er zit voor meer als 20.000 euro aan onderdelen op/aan en de meeste uren zijn niet eens betaald. Alles is gedocumenteerd en alle facturen en certificaten zijn aanwezig. Er zijn alleen originele onderdelen gebruikt. De motor en bak zijn nog de originele, maar wel gereviseerd.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:27 schreef Dingest het volgende:
[..]
Wij gaan via Denemarken en langs de kust Zweden naar de Noordkaap, en dan via de Noorse kust naar het zuiden van Noorwegen om daar nog een klein weekje te staan; daarna met de boot terug naar noord-Denemarken. Dat zou zo'n 6500 km moeten zijn geloof ik, al schat men in totaal wel op de 7000 uit te komen. Maar dat doen we met de Picasso van 5 jaar oud en de Ka van dan 3 maand oud
Als die Kever compleet gerestaureerd is dan valt-ie denk ik haast zeker buiten mijn budgetDe Saab is in eh... iets minder goede staat. Als ik die mee zou willen nemen moet ik gewoon een volledig tweede Saab meenemen voor reserve-onderdelen
Binnenkort trouwens de 121 maar eens weg sturen voor een controlebeurtje.
En stiekem is de Subaru Legacy wagon ook op het lijstje gekropen voor potentiële opvolgers![]()
En je dacht serieus dat dat wat voor mij zou zijn?quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:24 schreef PeuRac het volgende:
De Kever komt rond de ¤ 15k ongeveer. Er zit voor meer als 20.000 euro aan onderdelen op/aan en de meeste uren zijn niet eens betaald. Alles is gedocumenteerd en alle facturen en certificaten zijn aanwezig. Er zijn alleen originele onderdelen gebruikt. De motor en bak zijn nog de originele, maar wel gereviseerd.
omdat het een mooie auto is.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:40 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Waarom noem je het dan een mooie supraeen mooie auto hoort niet op de sloop...
het is vast niet in 1x uitgegeven.quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:40 schreef Dingest het volgende:
[..]
Als ik 15k had dan zou ik het zeker niet allemaal uitgegeven aan Kever, ondanks de goede staat. Zó bijzonder vind ik ze nou ook weer niet.
Hij is t waard, geloof me. Er zijn zelfs voor dat bedrag mensen in geinteresseerd. Er is voor ruim meer als 20.000 euro in gegaan en hij is net een jaar op kenteken. Er zit een cetificaat uit Wolfsburg bij. Een taxatie rapport met alleen maar maximale noteringen. De enige reden dat we er geen prijzen mee hebben gewonnen, is omdat we daar niet aan meedoen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:45 schreef Alexxxxx het volgende:
15.000 voor een kever![]()
De originele herbie kever is nog minder waardis ie belegd met bladgoud of zo?
Mijn oma gaat op der fiets naar de noordkaapquote:Op woensdag 13 mei 2009 11:34 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Niet zeuren, mn ouders gaan in een '57er VW Kever 1200 met 30pk naar de Noordkaap volgende maand. Ding gaat met heel veel moeite 100km/h.
Zelfs met een top van 90-100 is het hier geen probleem om een boete aan je kont te krijgen. En bergaf gaat ie vast 120quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:59 schreef PeuRac het volgende:
[..]
30pk, top van 90~100km/h en jij bent bang voor boetes?![]()
Misschien kom ik jullie wel tegenquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:27 schreef Dingest het volgende:Wij gaan via Denemarken en langs de kust Zweden naar de Noordkaap, en dan via de Noorse kust naar het zuiden van Noorwegen
Een auto wordt op die manier natuurlijk niet 20.000 meer waard, dat is nou eenmaal het nadeel van restauratie...quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:00 schreef PeuRac het volgende:
Er is voor ruim meer als 20.000 euro in gegaan
Coole oma.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:11 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Mijn oma gaat op der fiets naar de noordkaap
Je mist m'n punt, want ik ben niet lijp van het model; ik zou gewoon dat bedrag (in 1 of meerdere keren) niet aan een Kever uitgeven, omdat er andere oldtimers zijn waar ik dat bedrag liever in zou gietenquote:Op woensdag 13 mei 2009 14:57 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
het is vast niet in 1x uitgegeven.
Daar komt bij dat je dan wel in één klap klaar bent.
Als je helemaal leip bent van het model maar over 2 linkerhanden bezit is het een goede optie.
Tel maar eens op wat het kost om een oude auto te laten ontroesten, tectyleren, spuiten, interieur vervangen, motor reviseren, leuke nieuwe goodies er op zetten. Reken dan ook even de uren mee die je betaalt als een monteur dat allemaal moet doen. Dus niet a'la wheeler dealers alleen de onderdelen rekenen.
Wedden dat je hoger uitkomt dan 15k¤ ?
Geloof me, die Ka is heel moeilijk te missen danquote:Op woensdag 13 mei 2009 18:39 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Misschien kom ik jullie wel tegen
Het is dat of richting noord-Italie/west-Kroatie/Slovenie deze zomer...
Ik zou het er ook nooit voor overhebben hoor. Dat zou ik wel uitgeven voor de TR6 die we ook hebben.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:52 schreef Dingest het volgende:
[..]
Je mist m'n punt, want ik ben niet lijp van het model; ik zou gewoon dat bedrag (in 1 of meerdere keren) niet aan een Kever uitgeven, omdat er andere oldtimers zijn waar ik dat bedrag liever in zou gieten![]()
Overigens moet de auto ook wel vrij bijzonder zijn wil ik hem in concourstaat hebben/kopen. Anders volstaat gewoon 'in goede staat' ook wel.
nee ik miste je punt niet want ik schreef "als je lijp bent'. let op het woord 'als'quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:52 schreef Dingest het volgende:
[..]
Je mist m'n punt, want ik ben niet lijp van het model;
quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:53 schreef Paladijn het volgende:
Tjab: omdat er nog altijd iemand gek genoeg moet zijn om het geld er in te stoppen voor je'm kooptDe investeringen in zo'n restauratieproject doe je m.i. ook niet om er financieel beter van te worden... je krijgt er, hopelijk, genoeg voor terug in genoegdoening of op een andere wijze
Peu: die TR6/Kever zijn van je ouders, niet van 'we'.
And now for something completely different:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |