quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:15 schreef Twinkly het volgende:
[..]
lol! wat lief![]()
Gefeliciteerd streep uhm niet loos
Wat een mooie echo's van je Senna Miss_Sly![]()
![]()
Ik wil ook plopjes voelen!! Wie was dat ook alweer die al vanaf 12 weken wat voelde? Ik ga heel hard proberen volgende weekhihi en dan duurt het vast tot 20 weken bij mij..
![]()
Wanneer kun je het beste een pretecho doen? Wij willen sowieso de structurele 20 weken echo doen, maar van nu tot 20 weken duurt zo langMet 16 weken kunnen ze al een beetje inschatten wat het geslacht is toch?
Owh, en we hebben via Marktplaats geboden op een Angelsounds, misschien dat dat helpt om het allemaal wat realistischer te maken
quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:16 schreef DuchessX het volgende:
Lijnloos feli!![]()
![]()
Miss ik vind de foto's gaaf!En idd stoer "Senna M..." erboven!!!
Kan het zijn dat de baby nu al (21w 3d) op mijn blaas trappelt? Want ik moet kei vaak plassen en heel vaak komt er bijna niks terwijl ik toch echt het idee heb dat ik heel erg (veel )moetOf kan het een blaasontsteking zijn? Maar ik voel geen pijn bij het plassen...
Is mijn 2e al. dit was mijn eerste Zwangerschap en geboorte deel 462quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:22 schreef innepin het volgende:
Een bijna-unicum, een Z&G geopend door een manTof joh
En Duchess, vervelend dat plassen. Ik heb het ook, ben er maar van uitgegaan dat het idd gewoon de schuld van de baby is ipv een blaasontsteking, eigenlijk. Maar irritant is het wel ja!
Schaap legt ook regelmatig zijn hadn op mijn buik. En in bed gaan we vaak lepeltje-lepeltje liggen en dan vallen we met zijn hand op mijn buik in slaapquote:Op vrijdag 17 april 2009 22:23 schreef Juup© het volgende:
Ik weet niet hoe het met andere mannen die in deze topicreeks lezen is, maar ik vind het heeeeerlijk om b.v. achter DuchessX te staan en dan haar buik(je)vast te houden. Het geeft mij een gevoel van verbondenheid en tevens bescherming. Tevens vind ik het schitterend om de kleine te voelen bewegen,en ik ga ook mijn oor er vandaag of morgen eens op leggen om te kijken of ik wat kan horen
Ik ken vrouwen die ook een man met ASS hebben waarvan de mannen zoiets hebben van "wat moet ik hiermee", en die kunnen geen emoties duidelijk maken. Ik ben blij dat ik geleerd heb om mijn emoties toch te kunnen uiten (tenzij ik overprikkeld ben of doodmoe, dan ben ik teruggetrokken in mezelf), want dit zijn toch echt dingen die ik nooit had en zou willen missen. Al kan ik dat alleen bij DuchessX en naar buiten toe meestal alleen op schrift, maar het gaat wat dat betreft heel goed tussen ons.quote:
dat doet mijn moeder dus de hele tijd en ik vind het rete-irritantquote:Op vrijdag 17 april 2009 22:23 schreef Juup© het volgende:
Ik weet niet hoe het met andere mannen die in deze topicreeks lezen is, maar ik vind het heeeeerlijk om b.v. achter DuchessX te staan en dan haar buik(je)vast te houden. Het geeft mij een gevoel van verbondenheid en tevens bescherming. Tevens vind ik het schitterend om de kleine te voelen bewegen,en ik ga ook mijn oor er vandaag of morgen eens op leggen om te kijken of ik wat kan horen
quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:44 schreef miss_sly het volgende:
Bij mij gebeurt het eigenlijk zelden dat iemand anders dan schaap ongevraagd aan mijn buik komt. Alleen mijn schoonmoeder heeft al een paar keer geheel onverwacht aan mijn buik gezeten. Dus dat probeer ik nu te voorkomen door er een tas ofzo voor te houden. Ik heb het gewoon liever niet.
*trots op Juup©*quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:31 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik ken vrouwen die ook een man met ASS hebben waarvan de mannen zoiets hebben van "wat moet ik hiermee", en die kunnen geen emoties duidelijk maken. Ik ben blij dat ik geleerd heb om mijn emoties toch te kunnen uiten (tenzij ik overprikkeld ben of doodmoe, dan ben ik teruggetrokken in mezelf), want dit zijn toch echt dingen die ik nooit had en zou willen missen. Al kan ik dat alleen bij DuchessX en naar buiten toe meestal alleen op schrift, maar het gaat wat dat betreft heel goed tussen ons.
Maar het kan dus dat de baby al zo vroeg op de blaas trapt en je daardoor moet plassen? Ik dacht dat dat pas aan het eind van de zwangerschap kwam. Maar ik moet zeggen dat ik mijn meisje ook bij mijn schaambot voel bewegen dus ja mss kan het dan toch.quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:22 schreef innepin het volgende:
Een bijna-unicum, een Z&G geopend door een manTof joh
En Duchess, vervelend dat plassen. Ik heb het ook, ben er maar van uitgegaan dat het idd gewoon de schuld van de baby is ipv een blaasontsteking, eigenlijk. Maar irritant is het wel ja!
quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:48 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Mijn moeder zit ook altijd zo overdreven aan mijn buik en dan met gekke stemmen schreeuwen 'Hier is omaaaa!'Maar ik weet niet goed hoe ik haar moet remmen in haar enthousiasme.
En gister kwam schoonmoeders en die deed precies hetzelfde...![]()
![]()
Eigenlijk mag er niemand anders aan dan mijn man, alleen dan vind ik het echt fijn en voelt het goed.
quote:Op zaterdag 18 april 2009 00:05 schreef Greys het volgende:
[..]![]()
Ik zie het voor me en moet heel hard lachen
Ik kan me voorstellen dat je het heel raar en naar vindt, maar het is eigenlijk ook hysterisch lollig!
Ik kwam even lurken toen ik in de AT zag dat ons aller Juup een Z&G topic had geopend![]()
Ja, en zo blij dat we dit gedaan hebben. Hij doet het ook zo leuk. Ben jij er ook geweest?quote:Op zaterdag 18 april 2009 08:45 schreef Fruppel het volgende:
Miss Sly ik wilde je nog even laten weten dat ik de echo foto's van jullie mooie Senna echt geweldig vind!!!
Je was bij Dr Papa hé?
Wij hebben zo'n luistertoeter, maar daar hoort mijn man nog niets door. Van de week toen ik in bed lag heeft ie geluisterd en toen hoorde hij eindelijk ietsquote:Op vrijdag 17 april 2009 22:23 schreef Juup© het volgende:
wacht maar tot je kleintje erisquote:Op zaterdag 18 april 2009 11:52 schreef miss_sly het volgende:
26 wekenwat gaat het toch hard he!
Mijn schoonmoeder zei trouwens dat ze graag een kopie wilde van de cd's en dvd die we meegekregen hebben, maar ik heb ineens last van een hormonale bezitterigheid en territoriumdrang en ik wil eigenlijk niet 1-op-1 alles weggeven. Een paar foto's en misschien stukjes film, maar niet alles. Is dat erg vreemd en bezitterig?
Nee, ik ga niet in die omstreken bevallen, woon in Drenthe! Ik heb gewoon 's morgens het zkh gebeld of we konden komen voor een rondleiding en dat was dus prima! Vrijdag schijnt meestal niet zo'n drukke dag te zijn (voor zover ze dingen plannen natuurlijk..).quote:Op vrijdag 17 april 2009 23:56 schreef marlieske het volgende:
Mikkoxx ben erg benieuwd naar het kamertje en euuuh ga je toevallig in de regio eindhoven/veldhoven bevallen? daar geven ze namelijk iedere vrijdag rondleidingen. maar misschien doen ze dat wel op meer plaatsen zo?
SQ en bbquote:Op zaterdag 18 april 2009 16:37 schreef Kersjes het volgende:
SQ & BB![]()
In ieder geval veel plezier vanavond Duchess!
Helemaal niet, ik zou het ook niet willen!quote:Op zaterdag 18 april 2009 11:52 schreef miss_sly het volgende:
26 wekenwat gaat het toch hard he!
Mijn schoonmoeder zei trouwens dat ze graag een kopie wilde van de cd's en dvd die we meegekregen hebben, maar ik heb ineens last van een hormonale bezitterigheid en territoriumdrang en ik wil eigenlijk niet 1-op-1 alles weggeven. Een paar foto's en misschien stukjes film, maar niet alles. Is dat erg vreemd en bezitterig?
Laten zien oké, maar aan anderen geven doe ik niet.quote:Op zaterdag 18 april 2009 13:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hmm daar maak ik dan niet van probleem van, ze mogen alle echofoto's enz zien.
Ik vind het zelf ook leuk om te laten zien. Ben er maar wat trots op!
Daarmee wil ik niet insinueren dat jullie dat dus niet zijn he.
quote:Op zaterdag 18 april 2009 20:55 schreef Memmel het volgende:
Jongens nog trager dan meisjes, Kers?
*Bereidt zich voor op een bevalling van 48 uur.
Fijn even een geruststelling te horen! Dankjewelquote:Op zaterdag 18 april 2009 20:18 schreef huuphuup het volgende:
Jup, klinkt bekend poppejans. Groeien van je baarmoeder wordt het vooral aan gelinkt geloof ik
Oeff tjee Kersjes dank je voor de moed die je me in wilde praten maareh dit helpt niet echt héquote:Op zaterdag 18 april 2009 21:17 schreef Kersjes het volgende:
En hoewel ik de hele zwangerschap nog geen seconde aan het missen van alcohol gedacht heb voel ik nu ineens de behoefte om zwaar aan de zuip te gaan. Niet dat ik het ooit serieus zou doen, zwanger en al, maar als het KON dan had ik ervoor gekozen om mezelf vanavond helemaal laveloos te zuipen![]()
Heb ineens zo de bibbers voor en van de bevalling! Zowel de vorige als degene die nog komen moet...
Kan het zijn dat ik die met mijn hele 5 weken ook heb? Heb namelijk vandaag de hele dag al zo'n zeurderig gevoel met steekjes in mijn onderbuik...quote:Op zaterdag 18 april 2009 20:18 schreef huuphuup het volgende:
Jup, klinkt bekend poppejans. Groeien van je baarmoeder wordt het vooral aan gelinkt geloof ik
Heel herkenbaar... Ik heb ook duidelijk mn voorkeuren voor als ik ga bevallen...quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:30 schreef marlieske het volgende:
het feit dat je nu al een kindje rond hebt lopen waar ik het allemaal zo goed mogelijk voor wil regelen en die ik niet graag zo maar bij iemand achterlaat (ja ik ben kieskeurig ook in geval van nood, ZEKER in geval van nood).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De paniek zoals Marlieske die omschrijft omdat alles anders liep dan gepland, de angst dat het bij de volgende weer gebeuren zal... ik herken het. En nu ook als extra zorg dat antibiotica-infuus dat ik zodra de weeen beginnen toegediend ga krijgen. Volgende keer bij de gyn maar even vragen hoe dat evenueel te combineren valt met pijnstilling![]()
Voor de rest voel ik me weer enorm zwanger vandaag, ik was net wat zomerkleren van vorig jaar aan het passen. Haha, haast niks past me meer
.... met gevoel voor drama....
Nou, dat zeg ik ook altijd en zo denk ik er ook over: ze moet er toch uit, het is te laat om daar anders over te denken, en het zal gerust wel behoorlijk pijn doen. Tja, en verder? We zien het wel.quote:Op zondag 19 april 2009 11:04 schreef huuphuup het volgende:
Hahaha Guus dat kan ik me voorstellenlekker ook die waarschuwing er achteraan
![]()
Bij mij kijkt iedereen me meewarig aan en gaat dan vragen of ik heel erg op zie tegen de bevalling. En als ik dan zeg van neuh eigenlijk niet, het zal er toch uit moeten, dan krijg ik nog meewarigere blikken zovan ah, ontkenning!
Maar ik denk er serieus zo over, het moet er toch uit uiteindelijk, het enige waar ik me geestelijk op voor kan bereiden is dat het waarschijnlijk zeer gaat doen haha en that's it, voor de rest zien we het wel tegen die tijd.
Mooi hequote:Op zondag 19 april 2009 12:53 schreef DuchessX het volgende:Ik voel ons beebje echt overal tegenwoordig
Bij mijn schaambeen, bij mijn heupen, boven mijn navel, onder mijn navel...
En soms heb ik het idee dat ze met haar vingertjes aan het wriemelen is tegen mijn buik
![]()
Heel ander gevoel dan de trapjes of het draaien
Dan zal ik mijn turbobevalling even snel neerzetten voor je: om 0.10 middernacht de eerste wee(al wist ik dat toen nog niet). Ben gaan slapen, uurtje later wakker, ofzo. Kon toen mijn draai niet meer vinden(wc was niks, bed was niks) en een tijdje later onder de douche gegaan. Om 4.10 de vk gebeld, om 4.32 nog een keer dat ze toch écht moest opschieten omdat ik persweeen meende te hebben. Om 5.21 is Annicka geboren. Drie hechtinkjes, waarvan het een beetje twijfelen was of ze echt nodig waren.quote:Op zondag 19 april 2009 12:48 schreef McLaura het volgende:
Nou Bar, ik word gek van bevallingsverhalen. Ik denk echt van 'flikker op, kun je niet iets leuks vertellen?'. De mensen met de turbobevallingen zonder kleerscheuren vertellen de verhalen namelijk nooit op één of andere manier.
En ik word ook gek van "ooooh nog maar 15 weken, ben je al nerveus?" Ik zeg dan standaard dat ik niet d nerveus ben, maar ontzettend benieuwd hoe het zal zijn om eindelijk mama te zijn.
hahaha, ik probeer echt te wachten tot 17 weken. Maar mocht het niet lukken om snel een afspraak te maken dan zal ik het eens in IJburg proberen.quote:Op zondag 19 april 2009 13:09 schreef miss_sly het volgende:
sproetje, is IJburg (Amsterdam) voor jou niet te doen? Daar doen ze geslachtbepaling vanaf 16 weken!
Nou ja, ik bedoel ook niet dat je al met 16 weken moet gaan, hoor. Zelf ben ik ook met 18 gegaan, maar ik bedoelde meer als het maken van een afspraak niet lukt, dat je dan ook daar kunt proberen. Wij waren er erg enthousiast overquote:Op zondag 19 april 2009 14:50 schreef sproet-je het volgende:
[..]
hahaha, ik probeer echt te wachten tot 17 weken. Maar mocht het niet lukken om snel een afspraak te maken dan zal ik het eens in IJburg proberen.
Wat dat betreft heb ik volgens mij een monster : of hij verbouwt de toko, of hij slaaptquote:Op zondag 19 april 2009 13:09 schreef miss_sly het volgende:
Dat voelen bewegen is echt heel bijzonder
Gewoon echt op je strepen gaan staan, is denk ik het enige dat je kan doen, op het moment dat het allemaal gebeurt (en dat weet jij ook wel denk ik uit ervaring) heb je weinig meer in de pap te brokkelen want je hebt je aandacht wel voor wat anders nodigquote:Op zondag 19 april 2009 11:06 schreef Kersjes het volgende:
De paniek zoals Marlieske die omschrijft omdat alles anders liep dan gepland, de angst dat het bij de volgende weer gebeuren zal... ik herken het. En nu ook als extra zorg dat antibiotica-infuus dat ik zodra de weeen beginnen toegediend ga krijgen. Volgende keer bij de gyn maar even vragen hoe dat evenueel te combineren valt met pijnstilling![]()
Voor de rest voel ik me weer enorm zwanger vandaag, ik was net wat zomerkleren van vorig jaar aan het passen. Haha, haast niks past me meer
Ik vond de pethidine juist verschrikkelijk. Deels denk ik ook omdat ik het kreeg terwijl ik het niet wilde en dat het toegediend werd met een slaapmiddel voor 8 uur slapen en ik maar 4 uur sliep, maar tochquote:Op zondag 19 april 2009 10:07 schreef Brighteyes het volgende:
Gek genoeg ben ik er, ondanks het drama wat het werd (vk's woorden, niet e mijne) helemaal niet bang voor.
ik hoop alleen wel dat als ik deze keer weer een ruggeprik wil, dat het dan gewoon wel lukt.Dat is het enige dat ik echt heel rot vond. Dat prikken en misprikken en nog een keer mis en geduw en getrek enzo..
Ik heb daarna op die pethidine heerlijk geslapen!
Zo'n patientendossier kan dan wel digitaal zijn, maar als de dingen niet goed genoteerd worden, dan schiet je er nog niets mee op.quote:Op zondag 19 april 2009 21:45 schreef marlieske het volgende:
[..]
Gewoon echt op je strepen gaan staan, is denk ik het enige dat je kan doen, op het moment dat het allemaal gebeurt (en dat weet jij ook wel denk ik uit ervaring) heb je weinig meer in de pap te brokkelen want je hebt je aandacht wel voor wat anders nodig![]()
ik heb iig het idee dat het wat betreft die boodschap wel is aangekomen bij mijn gyn en de andere artsen die ik heb gesproken, en het fijne van dat digitale patiënten dossier is dan ook wel dat je het 1x verteld en de rest van de tijd komen ze er zelf steeds op terug, ik vind dat toch wel fijn ipv jezelf steeds te moeten herhalen en je jezelf een zeur gaat vinden.
Toevallig las ik vandaag in zo'n zwanger blad dat warme melk drinken voor het slapen gaan hiertegen helpt.quote:Op zondag 19 april 2009 20:27 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Hebben jullie ook zoveel last van kramp 's nachts?? Ik krijg de laatste dagen steeds bij iedere draai of beweging die ik maak kramp in mijn kuit of hamstring![]()
Iemand misschien ook tips wat er tegen te doen?
Ik had het pas terwijl ik gewoon in de bank zat en het wilde er ook niet uit. En Bert maar meewarig kijken in plaats van een beetje tegendruk gevenquote:Op zondag 19 april 2009 20:27 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Vicky 34 wekenen memmel 35 weken
(geniet je een beetje van je eerste dagen verlof?)
Hebben jullie ook zoveel last van kramp 's nachts?? Ik krijg de laatste dagen steeds bij iedere draai of beweging die ik maak kramp in mijn kuit of hamstring![]()
Iemand misschien ook tips wat er tegen te doen?
Hahahaha dat doe ik al weken en werkt primaquote:Op maandag 20 april 2009 07:59 schreef RockabeIIa het volgende:
Duchess, misschien doe je niet teveel maar dien je gewoon een bejaardentempo aan te nemen
gewoon een daggie of 2 niet meldenquote:Op maandag 20 april 2009 09:44 schreef Noli. het volgende:
Dat van die bananen kan ik me idd nog herinneren Bix!
*meldt* 38 weken vandaag.
(alsof het uitmaakt dat ik me hier nog meld. Schijnbaar valt het toch niet of nauwelijks op of ik hier wel of niet post.)
Eregisteren nauwelijks online geweest en gisteren niet gemeld, alleen 's aonds één korte reactie gedaan.. Valt niet op dus..quote:Op maandag 20 april 2009 09:48 schreef Vicky het volgende:
[..]
gewoon een daggie of 2 niet meldendan zie je vanzelf of je gemist wordt
Als ze hem gaan halen dat komt ie dnek ik voorlopig toch nog niet thuis. Dus alles meteen te regelen is niet nodig. Heb het er met R over gehad dat ik dan pas de geboortekaartjes stuur als ie naar huis komt en niet eerder. Dus dat hoeven we niet te regelen nog. Kleertjes heb ik wel gewassen maar tis allemaal maatje 50/56 dus hebben we dan ook niet nodig. Zijn wiegje komt als het goed is aankomend weekend. En zo blijft er als ik er rusitg over nadenk gewoon nog weinig over dat we echt al kunnen doen. Alleen maar hopen dat ie met zijn hoofd in mijn bekken zakt en daar blijft.quote:Op maandag 20 april 2009 11:30 schreef huuphuup het volgende:
Oooh MeNicole dat is eigenlijk best wel een heftig bericht zegdat ze je ventje eventueel zo snel al willen gaan halen. Hopelijk blijft ie niet eigenwijs en gaat ie er straks gewoon goed voor liggen. Maar misschien voor de zekerheid toch maar vast het een en ander gaan regelen enzo.
Hoera! Altijd weer fijn nieuws zo'n berichtjequote:Op maandag 20 april 2009 12:52 schreef Nijna het volgende:
Vanmorgen bij de VK geweest en weer goedgekeurd.
Of juist wel als je aan het eind loopt en de sex en pannekoeken enzo niet helptquote:Op maandag 20 april 2009 14:25 schreef Faja-Lobi het volgende:
Noli hier wordt je ook in de gaten gehouden hoor.
Ik was trouwens aan het googlen op de plantennamen die ik in potten thuis heb staan en zag zo waar dat de plant Lavas (maggiplant) wordt afgeraden bij zwangerschap, het schijnt weeen op te wekken. Dus mochten er dames een maggiplant in de tuin hebben staan, niet eten!!
Fijn dat je ook weer goedgekeurd bent! Ik moet morgen weer naar gyn maar naar mijn idee gaat alles gewoon goed. Groeien lekker door, had recente foto geplaatst in het buikentopic.quote:Op maandag 20 april 2009 13:09 schreef mikoxx het volgende:
Ik ben ook weer goedgekeurd vandaag.29+3.... t wordt spannend! Hoe is het eigenlijk met Mamanik???
geeft niks hoor, je mag nieuwschierig zijnquote:Op maandag 20 april 2009 15:18 schreef miss_sly het volgende:
Bar, nou ben ik even heel nieuwsgierig, en als dat te nieuwsgierig is, mag je dat gewoon zeggen hoor, maar ik snap het niet helemaal. Ik vroeg me af of je nog deze kant op gaat verhuizen of dat je nu bezig bent in je huisje daar in Zeeland een babykamer in te richten.
/nieuwsgierig aagje
Ik had van mijn lief een pretechopakket gekregen, 2 pretecho's dus. De echo's kreeg ik bij 18+5 (ook voor geslachtsbepaling) en 29 weken, ik vond zelf die van 29 weken leuker omdat je dan al echt een gezichtje kunt zien enzo. Die van 18+5 was ook leuk hoor, maar minder duidelijk. Dus met 28 weken is een goede tijd om te gaan hoor!!quote:Op maandag 20 april 2009 15:39 schreef DuchessX het volgende:
Wij kunnen pas 2 juni voor de pretecho terechtDan ben ik (al) 28 weken. Is dat nog een goede tijd om te gaan? We gaan naar Babyecho Son, die schijnt wel heel goed te zijn.
quote:Op maandag 20 april 2009 20:14 schreef tessie het volgende:
Haha Duchess! Ik heb dat ook steeds hoor. En van het weekend maakte mn Lief een buikfoto van mij, waarna ik hem ervan beschuldigde het vanuit de verkeerde hoek of iets gedaan te hebben, want zo dik was mijn buik heus niet. Pas na 5 foto´s geloofde ik het
Zo dat is een super kado van je lief!!!quote:Op maandag 20 april 2009 20:44 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik had van mijn lief een pretechopakket gekregen, 2 pretecho's dus. De echo's kreeg ik bij 18+5 (ook voor geslachtsbepaling) en 29 weken, ik vond zelf die van 29 weken leuker omdat je dan al echt een gezichtje kunt zien enzo. Die van 18+5 was ook leuk hoor, maar minder duidelijk. Dus met 28 weken is een goede tijd om te gaan hoor!!
Mag ik effe zien?quote:Op maandag 20 april 2009 20:14 schreef tessie het volgende:
Haha Duchess! Ik heb dat ook steeds hoor. En van het weekend maakte mn Lief een buikfoto van mij, waarna ik hem ervan beschuldigde het vanuit de verkeerde hoek of iets gedaan te hebben, want zo dik was mijn buik heus niet. Pas na 5 foto´s geloofde ik het
Ik heb ook veel huid op mijn buik. Heb ook al straiequote:Op dinsdag 21 april 2009 08:27 schreef Sorbootje het volgende:
Oh en kreeg vanochtend voor de derde keer de vraag of het niet toch een tweeling is.![]()
Ik heb eerder nogal overgewicht gehad en ben toen heel veel afgevallen. Zou dat de reden kunnen zijn dat mijn buik heel snel groeit.. dat de huid al opgerekt is geweest?
jahquote:
Ja maar da's ook leuk, want dan is je zwangerschap één grote aaneenschakeling van mijlpalen en hoogtepuntenquote:Op dinsdag 21 april 2009 08:46 schreef huuphuup het volgende:
[..]
jah![]()
haha ik ben zo'n kneus, ik deel het voor mezelf in stukjes![]()
nog maar 2 weken en dan ben ik 25 wekenen dan nog maar een klein stukje dan hoef k nog maar 100 dagen
en dan nog maar een paar weken en dan ben ik alweer 30 weken
en dan is het nog maar 7 weken tot je gewoon zonder problemen mag bevallen
en en en
doe ik ookquote:Op dinsdag 21 april 2009 08:46 schreef huuphuup het volgende:
[..]
jah![]()
haha ik ben zo'n kneus, ik deel het voor mezelf in stukjes![]()
nog maar 2 weken en dan ben ik 25 wekenen dan nog maar een klein stukje dan hoef k nog maar 100 dagen
en dan nog maar een paar weken en dan ben ik alweer 30 weken
en dan is het nog maar 7 weken tot je gewoon zonder problemen mag bevallen
en en en
balen!! Hopelijk voel je je snel weer beter!quote:Op dinsdag 21 april 2009 09:02 schreef mefke79 het volgende:
[klaagmodus aan]
Ik ga echt nooit meer zeggen dat het beter gaat. Heb al een paar dagen hoofdpijn, holtes zitten weer dicht. Daar valt goed mee te leven, dus gisteren nog tegen zusje gezegd dat het beter ging. Dat heb ik geweten. Ik ging gisteravond kapot moe naar bed met maagzuur en werd wakker halverwege met en hoofdpijn en maagzuur en kramp, in twee voeten nog wel! [einde klaagmodus]
Jaaaaquote:Op dinsdag 21 april 2009 08:59 schreef miss_sly het volgende:
Volgens mij is morgen mijn 100 dagen mijlpaal
Veel te mooi weer om chagrijnig te zijnquote:Op dinsdag 21 april 2009 10:18 schreef innepin het volgende:
Wat een vrolijkheid in dit topicik ben echt strontchagrijnig, maar dit helpt
Hihi Sorbo was helaas al bezetquote:Op dinsdag 21 april 2009 11:43 schreef Faja-Lobi het volgende:
Lieve echo McLaura
Sorbootje, elke keer als ik je nickname zie moet ik lachen om het deuntje dat er dan in me op komt "Sorbo is uw hulp in huis"
Het locomotiefjequote:Op dinsdag 21 april 2009 13:02 schreef Twinkly het volgende:
Oohh die echo is schattig![]()
![]()
OMGWTFBBQ!!! Ik hoor het hartjeMet een Angelsounds!!!
![]()
![]()
Wel nog zachtjes alsof ie heel diep zit maar WOEIIII
![]()
hou je het nog een beetje vol?quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:47 schreef Noli. het volgende:
En hier is het een beetje kiezen tussen twee kwaden.![]()
Loop ik vier keer op een dag heen en weer naar school of laat ik W. oppikken en wordt hij naar school gebracht.
Ik vind het zelf wel lekker om af en toe te lopen zodat ik niet te stijfjes word. Maar ik begin nu toch steeds meer te merken dat ik harde buiken krijg tijdens en na het lopen.
Heb zelf al gekocht in de pauzequote:Op dinsdag 21 april 2009 13:47 schreef _Bar_ het volgende:
Rocka ik heb nog wel mooie rode verse tomaten voor je
Ikke wel, maar mijn buik sputtert tegen.quote:
En bovenalles MIJN menneke, en dat is nog mijn grootste geluk.... *snif*quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:26 schreef RockabeIIa het volgende:
Da's al echt een gezichtje! Dat wordt en heel mooi menneke
Goed zo! De kindjes groeien dus nog mooi volgens de gemiddelden...quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:54 schreef MamaNik het volgende:
Net terug van de gynaecoloog! En ben weer helemaal goedgekeurd. Bloeddruk goed kindjes groeien goed en zitten nog steeds op het schema van een 1ling (HELP)
Volgende week vrijdag weer op controle.
Ja 1tje zit er zelfs ietsje boven. Ja vindt ik ook hoor, alles wat ze nu groeien pakken ze niet meer af, ze krijgen vanzelf minder ruimte om te groeien (al vraag ik me soms af of dat wel zo is want die buik blijft maar rekken naar voren) En inderdaad neem ze liever mee naar huis dan dat ik ze moet achter laten in het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:58 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Goed zo! De kindjes groeien dus nog mooi volgens de gemiddelden...Dat is bij die van ons ook zo! Alleen maar goed toch, dan is de kans ook groter dat ze strakjes lekker met jullie naar huis mogen! Ga zo door!
Ik morgen 31 weken! Het wordt bij ons nog spannend wie er het eerste gaat bevallenquote:Op dinsdag 21 april 2009 16:05 schreef mikoxx het volgende:
Grappig, bij ons is de verhouding qua gewicht net zo! 1 kindje op de gemiddelde lijn en de andere er ietsje boven. Bij ons ook nog geen gesprek gehad richting bevalling oid. Ik zit op 30 weken en mag me over twee weekjes weer melden bij de gyn. Vind jij het ook zo spannend worden? Aan de ene kant kan het al heel snel zover zijn, maar ze kunnen natuurlijk ook best 40 weken zitten..... lastig!
Ja zou kunnen inderdaad misschien bevallen we wel op de zelfde dag dat zou een stunt zijn. 20 mei klinkt nog ver weg inderdaad maar voor je het weet is het zover. Ja ze liggen al allebei in de starthouding maar wil eigenlijk niet meer natuurlijk bevallen (mijn eerste bevalling was een niet leuk, 24 uur en uiteindelijk een KS)quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:13 schreef mikoxx het volgende:
haha, we kunnen er een wedstrijdje van maken idd! Laat ze nog maar wel lekker een paar weekjes zitten, hoe langer hoe beter! 20 mei.... klinkt nog best ver weg vind je niet? Maar het kan natuurlijk ook heel goed dat je kleintjes besluiten om tijdens zijn vakantie te komenLiggen de kindjes goed voor evt een natuurlijke bevalling?
Hoeveel ben jij tot nu toe aangekomen? Ik 10 kilo en dat was erg netjes voor een tweelingzwangerschap zeiden ze.... en ik heb eigenlijk ook wel zoiets van: wat er niet aan komt...
Dat krijg je ervan als je een volle tas rooie rakkers op wilde etenquote:Op dinsdag 21 april 2009 14:45 schreef RockabeIIa het volgende:
Tessie, dan heb ik die mijlpaal als sinds week 10
jeetje dat is heftig. Wens d'r maar beterschap!quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:52 schreef Ynske het volgende:
Ik heb Troel net gesproken, die is de komende dagen in het ziekenhuis voor sondevoeding.
Mocht iemand een kaartje willen sturen ofzo, pm me ff, k heb het kamernummer etc
Grapjasquote:Op dinsdag 21 april 2009 16:56 schreef huuphuup het volgende:
Innepin, kusje voor je streepjes komt vast wel weer goed
Nee maar ze worden wit/zilver-ish toch? uiteindelijk... ooit...quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:01 schreef innepin het volgende:
[..]
GrapjasHeb jij ergens wel eens gelezen "striae is wat ontsierend, maar gaat gelukkig vanzelf weer weg"?
![]()
Jeetje, wat heftig van Troel
Ja dat is het enige inderdaad wat een beetje dubbel is die dagen ziekenhuis maar ja dat overleef ik ook wel weer denk ik dan. Het is ook wel goed voor de nachtrust hahaha beetje bijkomen voordat we er tegen aan kunnen.quote:Mamanik ik kan me voorstellen dat je nu weer een ks zou willen na 24 uur gedoe vorige keer, zo vond ik een ks ook wel prima nu als je die al eens hebt gehad kijk je er denk ik ook minder zwaar tegen aan, je weet dan iig wat het inhoud. Enige waar ik nu wel moeite mee heb zijn de dagen ziekenhuis verblijf dat vind ik zo rot voor Isa, maar ws heeft die het straks prima naar haar zin en maak ik me druk om niets.
Word 's ochtends wel af en toe wakker met het zweet tussen de benen (stomme matjes ook) en denk dan steeds "het zal toch geen vruchtwater zijn"![]()
Maar vooralsnog ga ik er van uit zeker de 37 weken en 3 dagen te halen dat is toch wel een mijlpaal voor mij als ik daar maar vast over heen ga deze keer.
Morgen 36 weken het begint dus af te tellen.
Het was heel mooi, en onwerkelijk ook, tot ik zag hoe hij op zijn vader lijkt.... het was echt ons kind dat daar dwars lag te doenquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:46 schreef DuchessX het volgende:
McLaura, fijn dat je geen zwangerschapsdiabetes hebt!!!En de echofoto's zijn lief zeg
Hoe is het geweest, hoe was het om je kindje te zien? En duurde het lang?
En dat laatste was niet zo fijn, of juist wel?quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:12 schreef McLaura het volgende:
[..]
Het was heel mooi, en onwerkelijk ook, tot ik zag hoe hij op zijn vader lijkt.
quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:12 schreef McLaura het volgende:
[..]
Het was heel mooi, en onwerkelijk ook, tot ik zag hoe hij op zijn vader lijkt.... het was echt ons kind dat daar dwars lag te doen
Het duurde ongeveer 30 minuten!
Ja dat zei mijn gyn ook... Tot nu toe twee kinderen, twee keer raak..quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:56 schreef Kersjes het volgende:
Troel, balen dat je toch weer in het ziekenhiuis beland bent...
Sterkte en hopelijk zien we je hier gauw weer terug![]()
Dames die al op zo'n zweetmatje moeten slapen: de kans dat de bevalling begint met het breken van de vliezen is vrij klein! In plaats van op zo'n krakend onding kun je ook op een opgevouwen (bad)handdoek slapen. Is een stuk comfortabeler en absorbeert best goed indien nodig.
quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:25 schreef Juup© het volgende:
[..]
En dat laatste was niet zo fijn, of juist wel?
"Zweetreet..."quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:25 schreef Noli. het volgende:
Troel.. Dus toch wel weer.. Wat rot, je had er zo op gehoopt om nu niet aan de sonde te hoeven.
[..]
Ja dat zei mijn gyn ook... Tot nu toe twee kinderen, twee keer raak..
Ik neem het risico toch maar liever niet.Dan maar een zweetreet op dat ding.
![]()
Alhoewel ik er ook een grote dubbele handdoek tussen heb.
Zo herkenbaar! Dat had ik bij onze eerste ook. Alleen we zagen meteen aan zijn dopneusje dat ie die van zijn papa had. Eerste opmerking van mijn vriend toen ie het zag 'Nou, ik kom er niet meer mee weg door te zeggen dat ie niet van mij is'quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:12 schreef McLaura het volgende:
[..]
Het was heel mooi, en onwerkelijk ook, tot ik zag hoe hij op zijn vader lijkt.... het was echt ons kind dat daar dwars lag te doen
Het duurde ongeveer 30 minuten!
Doe maar ja, ik vind de post verwarrend.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:46 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Zo herkenbaar! Dat had ik bij onze eerste ook. Alleen we zagen meteen aan zijn dopneusje dat ie die van zijn papa had. Eerste opmerking van mijn vriend toen ie het zag 'Nou, ik kom er niet meer mee weg door te zeggen dat ie niet van mij is'
't Neusje is ook het enige dat ie van hem heeft![]()
Zal ik die echo nog es plaatsen? Of wordt het dan te verwarrend?
quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:53 schreef Juup© het volgende:
[..]
Doe maar ja, ik vind de post verwarrend.
Deze is bijna 3 jaar oud. Inbuikse Brent met 25w3dquote:Op dinsdag 21 april 2009 21:58 schreef huuphuup het volgende:
[..]
maar ik ben ook wel benieuwd naar de foto's van jouw echo Rocka
ik gooide dat ding eruit na 2 weken te hebben liggen zweten en die ochtend werd ik wakker en waren mijn vliezen gebrokenquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:21 schreef MamaNik het volgende:
Ik vertik het om dat matje nog op mijn bed te leggen vind het ook zo verschrikkelijk!!
Dat ding heb ik er vorige keer na 1 nacht ook uitgegooid
quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:03 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Deze is bijna 3 jaar oud. Inbuikse Brent met 25w3d![]()
[ afbeelding ]
Jawel, mijn man heeft een leuke kopquote:Op dinsdag 21 april 2009 20:25 schreef Juup© het volgende:
[..]
En dat laatste was niet zo fijn, of juist wel?
Juustem!!!quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:58 schreef huuphuup het volgende:
[..]
volgens mij bedoelde McLaura dat het echt onwerkelijk was tot ze zag dat Sjakie erg op papa lijkt, dat maakt het ineens wel heel erg echt "jullie kind" dan en minder gewoon zomaar "een baby".
Dat wil DuchessX ookquote:Op woensdag 22 april 2009 11:27 schreef huuphuup het volgende:
Juupwat tof dat je dat hoort! Ik zou ook wel es met mn hoofd op mijn buik willen luisteren
![]()
Huup? Die van Ikea kraakt dus niet. Das rubber ipv zeilquote:Op woensdag 22 april 2009 11:27 schreef huuphuup het volgende:
miss_sly ik word zo gelukkig van je postshaha herkenning ook enzo. Het is zo echt zo helemaal zo zo
*zucht*
Juupwat tof dat je dat hoort! Ik zou ook wel es met mn hoofd op mijn buik willen luisteren
![]()
Ik ga tegen die tijd wel gewoon voor een normaal onderlegmatrasje met een handdoek erover ofzo uit het kraampakket. Ik slaap al een jaar of wat op een anti-allergische matrasbeschermer (en om mn dekbed zit ook zo'n hoesbeschermding), die zijn ook van plastic en kraken en zweten als de neten. Ben er gelukkig wat aan gewend inmiddels dus hopelijk overleef ik die weekjes met zo'n ding ook wel
ja nee dit is echt een speciale die ik heb, via de verzekering, moet erop ivm een allergiequote:Op woensdag 22 april 2009 11:34 schreef freecell het volgende:
[..]
Huup? Die van Ikea kraakt dus niet. Das rubber ipv zeil
Ik heb hem er nog wel eens op, gewoon als molton-hoeslaken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |