Mooi hequote:Op zondag 19 april 2009 12:53 schreef DuchessX het volgende:Ik voel ons beebje echt overal tegenwoordig
Bij mijn schaambeen, bij mijn heupen, boven mijn navel, onder mijn navel...
En soms heb ik het idee dat ze met haar vingertjes aan het wriemelen is tegen mijn buik
![]()
Heel ander gevoel dan de trapjes of het draaien
Dan zal ik mijn turbobevalling even snel neerzetten voor je: om 0.10 middernacht de eerste wee(al wist ik dat toen nog niet). Ben gaan slapen, uurtje later wakker, ofzo. Kon toen mijn draai niet meer vinden(wc was niks, bed was niks) en een tijdje later onder de douche gegaan. Om 4.10 de vk gebeld, om 4.32 nog een keer dat ze toch écht moest opschieten omdat ik persweeen meende te hebben. Om 5.21 is Annicka geboren. Drie hechtinkjes, waarvan het een beetje twijfelen was of ze echt nodig waren.quote:Op zondag 19 april 2009 12:48 schreef McLaura het volgende:
Nou Bar, ik word gek van bevallingsverhalen. Ik denk echt van 'flikker op, kun je niet iets leuks vertellen?'. De mensen met de turbobevallingen zonder kleerscheuren vertellen de verhalen namelijk nooit op één of andere manier.
En ik word ook gek van "ooooh nog maar 15 weken, ben je al nerveus?" Ik zeg dan standaard dat ik niet d nerveus ben, maar ontzettend benieuwd hoe het zal zijn om eindelijk mama te zijn.
hahaha, ik probeer echt te wachten tot 17 weken. Maar mocht het niet lukken om snel een afspraak te maken dan zal ik het eens in IJburg proberen.quote:Op zondag 19 april 2009 13:09 schreef miss_sly het volgende:
sproetje, is IJburg (Amsterdam) voor jou niet te doen? Daar doen ze geslachtbepaling vanaf 16 weken!
Nou ja, ik bedoel ook niet dat je al met 16 weken moet gaan, hoor. Zelf ben ik ook met 18 gegaan, maar ik bedoelde meer als het maken van een afspraak niet lukt, dat je dan ook daar kunt proberen. Wij waren er erg enthousiast overquote:Op zondag 19 april 2009 14:50 schreef sproet-je het volgende:
[..]
hahaha, ik probeer echt te wachten tot 17 weken. Maar mocht het niet lukken om snel een afspraak te maken dan zal ik het eens in IJburg proberen.
Wat dat betreft heb ik volgens mij een monster : of hij verbouwt de toko, of hij slaaptquote:Op zondag 19 april 2009 13:09 schreef miss_sly het volgende:
Dat voelen bewegen is echt heel bijzonder
Gewoon echt op je strepen gaan staan, is denk ik het enige dat je kan doen, op het moment dat het allemaal gebeurt (en dat weet jij ook wel denk ik uit ervaring) heb je weinig meer in de pap te brokkelen want je hebt je aandacht wel voor wat anders nodigquote:Op zondag 19 april 2009 11:06 schreef Kersjes het volgende:
De paniek zoals Marlieske die omschrijft omdat alles anders liep dan gepland, de angst dat het bij de volgende weer gebeuren zal... ik herken het. En nu ook als extra zorg dat antibiotica-infuus dat ik zodra de weeen beginnen toegediend ga krijgen. Volgende keer bij de gyn maar even vragen hoe dat evenueel te combineren valt met pijnstilling![]()
Voor de rest voel ik me weer enorm zwanger vandaag, ik was net wat zomerkleren van vorig jaar aan het passen. Haha, haast niks past me meer
Ik vond de pethidine juist verschrikkelijk. Deels denk ik ook omdat ik het kreeg terwijl ik het niet wilde en dat het toegediend werd met een slaapmiddel voor 8 uur slapen en ik maar 4 uur sliep, maar tochquote:Op zondag 19 april 2009 10:07 schreef Brighteyes het volgende:
Gek genoeg ben ik er, ondanks het drama wat het werd (vk's woorden, niet e mijne) helemaal niet bang voor.
ik hoop alleen wel dat als ik deze keer weer een ruggeprik wil, dat het dan gewoon wel lukt.Dat is het enige dat ik echt heel rot vond. Dat prikken en misprikken en nog een keer mis en geduw en getrek enzo..
Ik heb daarna op die pethidine heerlijk geslapen!
Zo'n patientendossier kan dan wel digitaal zijn, maar als de dingen niet goed genoteerd worden, dan schiet je er nog niets mee op.quote:Op zondag 19 april 2009 21:45 schreef marlieske het volgende:
[..]
Gewoon echt op je strepen gaan staan, is denk ik het enige dat je kan doen, op het moment dat het allemaal gebeurt (en dat weet jij ook wel denk ik uit ervaring) heb je weinig meer in de pap te brokkelen want je hebt je aandacht wel voor wat anders nodig![]()
ik heb iig het idee dat het wat betreft die boodschap wel is aangekomen bij mijn gyn en de andere artsen die ik heb gesproken, en het fijne van dat digitale patiënten dossier is dan ook wel dat je het 1x verteld en de rest van de tijd komen ze er zelf steeds op terug, ik vind dat toch wel fijn ipv jezelf steeds te moeten herhalen en je jezelf een zeur gaat vinden.
Toevallig las ik vandaag in zo'n zwanger blad dat warme melk drinken voor het slapen gaan hiertegen helpt.quote:Op zondag 19 april 2009 20:27 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Hebben jullie ook zoveel last van kramp 's nachts?? Ik krijg de laatste dagen steeds bij iedere draai of beweging die ik maak kramp in mijn kuit of hamstring![]()
Iemand misschien ook tips wat er tegen te doen?
Ik had het pas terwijl ik gewoon in de bank zat en het wilde er ook niet uit. En Bert maar meewarig kijken in plaats van een beetje tegendruk gevenquote:Op zondag 19 april 2009 20:27 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Vicky 34 wekenen memmel 35 weken
(geniet je een beetje van je eerste dagen verlof?)
Hebben jullie ook zoveel last van kramp 's nachts?? Ik krijg de laatste dagen steeds bij iedere draai of beweging die ik maak kramp in mijn kuit of hamstring![]()
Iemand misschien ook tips wat er tegen te doen?
Hahahaha dat doe ik al weken en werkt primaquote:Op maandag 20 april 2009 07:59 schreef RockabeIIa het volgende:
Duchess, misschien doe je niet teveel maar dien je gewoon een bejaardentempo aan te nemen
gewoon een daggie of 2 niet meldenquote:Op maandag 20 april 2009 09:44 schreef Noli. het volgende:
Dat van die bananen kan ik me idd nog herinneren Bix!
*meldt* 38 weken vandaag.
(alsof het uitmaakt dat ik me hier nog meld. Schijnbaar valt het toch niet of nauwelijks op of ik hier wel of niet post.)
Eregisteren nauwelijks online geweest en gisteren niet gemeld, alleen 's aonds één korte reactie gedaan.. Valt niet op dus..quote:Op maandag 20 april 2009 09:48 schreef Vicky het volgende:
[..]
gewoon een daggie of 2 niet meldendan zie je vanzelf of je gemist wordt
Als ze hem gaan halen dat komt ie dnek ik voorlopig toch nog niet thuis. Dus alles meteen te regelen is niet nodig. Heb het er met R over gehad dat ik dan pas de geboortekaartjes stuur als ie naar huis komt en niet eerder. Dus dat hoeven we niet te regelen nog. Kleertjes heb ik wel gewassen maar tis allemaal maatje 50/56 dus hebben we dan ook niet nodig. Zijn wiegje komt als het goed is aankomend weekend. En zo blijft er als ik er rusitg over nadenk gewoon nog weinig over dat we echt al kunnen doen. Alleen maar hopen dat ie met zijn hoofd in mijn bekken zakt en daar blijft.quote:Op maandag 20 april 2009 11:30 schreef huuphuup het volgende:
Oooh MeNicole dat is eigenlijk best wel een heftig bericht zegdat ze je ventje eventueel zo snel al willen gaan halen. Hopelijk blijft ie niet eigenwijs en gaat ie er straks gewoon goed voor liggen. Maar misschien voor de zekerheid toch maar vast het een en ander gaan regelen enzo.
Hoera! Altijd weer fijn nieuws zo'n berichtjequote:Op maandag 20 april 2009 12:52 schreef Nijna het volgende:
Vanmorgen bij de VK geweest en weer goedgekeurd.
Of juist wel als je aan het eind loopt en de sex en pannekoeken enzo niet helptquote:Op maandag 20 april 2009 14:25 schreef Faja-Lobi het volgende:
Noli hier wordt je ook in de gaten gehouden hoor.
Ik was trouwens aan het googlen op de plantennamen die ik in potten thuis heb staan en zag zo waar dat de plant Lavas (maggiplant) wordt afgeraden bij zwangerschap, het schijnt weeen op te wekken. Dus mochten er dames een maggiplant in de tuin hebben staan, niet eten!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |