Daarvoor is er toch een schoudertas.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:34 schreef Jojoortje het volgende:
Nu moet ik mijn HAH wel weer onder mijn bundeltje doenDeed het altijd in mijn zak van de jas.
Ging zo easy
En dat vind ik dan weer irritantquote:Op donderdag 9 april 2009 19:35 schreef seventhseagulll het volgende:
[..]
Daarvoor is er toch een schoudertas.
Morgen is een normale werkdagquote:Op donderdag 9 april 2009 20:09 schreef kikoooooo het volgende:
Hey postbezorgers,
Doen jullie morgen ook pakketten bezorgen? Is vandaag voor het eerst aangeboden, maar ik was op mijn werk. Staat op 'eerstvolgende werkdag', maar is dat dan morgen of a.s. dinsdag?
Geen idee of goede vrijdag een normale werkdag is.
Ohnoesquote:Op donderdag 9 april 2009 20:13 schreef kikoooooo het volgende:
nu heb ik dus nog 280 posts het tnt medewerkerstopic in myat![]()
Woehoe.quote:
Nee, een XTC - topic in je myat, dat is pas kicken.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:13 schreef kikoooooo het volgende:
nu heb ik dus nog 280 posts het tnt medewerkerstopic in myat![]()
Mijn interesses liggen meer bij drugs dan bij de postbezorging, sorryquote:Op donderdag 9 april 2009 23:09 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Nee, een XTC - topic in je myat, dat is pas kicken.![]()
TNT zou niet het eerste bedrijf zijn dat zijn bedrijfseconomische cijfers gaat manipuleren om zo de winst kunstmatig om te zetten in verlies. Of het management zo ver wil gaan weet ik niet. Zoals nu, met een half miljard winst en continu aannemen van postbezorgers heb ik er idd een hard hoofd in dat een ontslagvergunning voor collectief ontslag er komt.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dan het collectieve ontslag. Dat is nog een lastig verhaal. K-I is een gesjeesde rechtenstudent, en heeft even wat in zijn oude studieboeken gebladerd. De reden dat TNT mensen wil ontslaan is een bedrijfseconomische. Dat is ook de enige reden die voor een collectief ontslag kan worden aangevoerd. TNT moet dan aannemelijk maken dat inkrimpen onvermijdelijk is, en zal harde cijfers moeten overleggen. De vraag is of het CWI akkoord gaat als blijkt dat het ontslag vooral een actie is om dure krachten te lozen en te vervangen door goedkope mensen. De post neemt af, maar de volumedaling staat in geen verhouding tot het aantal mensen wat TNT wil lozen. Probleem is echter dat het CWI niet altijd even deskundig is, en zich wellicht zand in de ogen laat strooien door de rekenmeesters van TNT.
Het komt wel eens voor. Ik heb het tot nu toe 2x zien gebeuren, maar ik heb dan ook teamcoaches gehad waarvan ik me afvroeg op basis van welke kwaliteiten ze in vredesnaam waren aangenomen. Ik heb ze gehad die heel goed waren in de omgang met mensen, maar wat minder in het harde sturen op cijfers. Ik heb ze gehad die juist goed waren in het harde sturen, maar niet in het menselijke aspect. En ik heb er zelfs 1 gehad die in geen van beide goed was. Het was een schoft die niks uitvoerde, en iedere keer met een smoesje er tussenuit kneep.quote:Op vrijdag 10 april 2009 01:45 schreef TokenW het volgende:
Gebeurt het wel eens dat teamcoaches ontslagen worden of gedegradeerd worden tot hun oude functie van postbesteller? De meesten bakken er niks van maar lijken erg zeker van hun baan.
Die 2 teamcoaches die ontslagen waren, was dat geïnitieerd door klachten van de werknemers waar zij de leiding over hadden of door de vestigingsmanager? Mijn teamcoach is namelijk zo incompetent als maar kan en ook nog eens zeer onbeschoft, maar ik heb geen idee of ik hier iets aan kan doen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 07:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het komt wel eens voor. Ik heb het tot nu toe 2x zien gebeuren, maar ik heb dan ook teamcoaches gehad waarvan ik me afvroeg op basis van welke kwaliteiten ze in vredesnaam waren aangenomen. Ik heb ze gehad die heel goed waren in de omgang met mensen, maar wat minder in het harde sturen op cijfers. Ik heb ze gehad die juist goed waren in het harde sturen, maar niet in het menselijke aspect. En ik heb er zelfs 1 gehad die in geen van beide goed was. Het was een schoft die niks uitvoerde, en iedere keer met een smoesje er tussenuit kneep.
quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:02 schreef -Willempie- het volgende:
Hallo collega's!Postbezorger uit Arnhem meldt zich!
Ontdekte dit topic per toeval (kijk eigenlijk nooit in WGR), maar ga dit topic nu natuurlijk met grote interesse volgen!
quote:Op donderdag 9 april 2009 20:05 schreef Jojoortje het volgende:
Is er zaterdag trouwens weinig post? Ivm pasen enzo?
Ja, sinds februari meestal zo'n 3 uurtjes per dag (dinsdag t/m vrijdag). Bevalt prima, vooral met dit weer natuurlijkquote:
quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:37 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
Ja, sinds februari meestal zo'n 3 uurtjes per dag (dinsdag t/m vrijdag). Bevalt prima, vooral met dit weer natuurlijk![]()
Jij, ook als bijbaan?
Zo vervelend werk datquote:Op vrijdag 10 april 2009 14:13 schreef WNDYYY het volgende:
Vandaag ook maar een ochtendje gewerkt. Er was niemand om te HAH van morgen samen te voegen. Dus dat heb ik vanochtend dan maar zitten doen samen met nog iemand. Van half 8 tot half 1 bezig geweest en ik heb me nu toch een lamme arm.![]()
quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:16 schreef Zipportal het volgende:
Welke HAH hebben we morgen? AH & C1000?
Tja, iemand moet het doen.quote:
Wij hier ook. Die twee hebben mij dus een lamme arm bezorgd.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:16 schreef Zipportal het volgende:
Welke HAH hebben we morgen? AH & C1000?
Eentje is gedegradeerd tot postbode-plus. Dat had niets te maken met klachten van postbodes, maar kennelijk waren zijn superieuren ontevreden over hem. De tweede was een schoft die binnen no-time iedereen tegen zich in het harnas joeg, dat escaleerde op een gegeven moment, en zelfs de vakbond is er bij gekomen. Na zijn zomervakantie is hij exact nog 1 maandagochtend waargenomen op kantoor, daarna is hij niet teruggezien. Hij zou overspannen thuiszitten was het verhaal, maar dat heb ik nooit geloofd, want hij voerde nooit een reet uit, dus waar moet je dan overspannen van raken? Hij schijnt toen overgeplaatst te zijn, dat was ook geen succes, en uiteindelijk heeft hij (met oprotpremie?) het bedrijf verlaten.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:09 schreef TokenW het volgende:
[..]
Die 2 teamcoaches die ontslagen waren, was dat geïnitieerd door klachten van de werknemers waar zij de leiding over hadden of door de vestigingsmanager? Mijn teamcoach is namelijk zo incompetent als maar kan en ook nog eens zeer onbeschoft, maar ik heb geen idee of ik hier iets aan kan doen.
Waarschijnlijk wordt het dus moeilijk om iets aan die slechte teamcoach te doen (zeker aangezien hij dikke maatjes is met de vestigingsmanager). In ieder geval bedankt voor de info.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Eentje is gedegradeerd tot postbode-plus. Dat had niets te maken met klachten van postbodes, maar kennelijk waren zijn superieuren ontevreden over hem. De tweede was een schoft die binnen no-time iedereen tegen zich in het harnas joeg, dat escaleerde op een gegeven moment, en zelfs de vakbond is er bij gekomen. Na zijn zomervakantie is hij exact nog 1 maandagochtend waargenomen op kantoor, daarna is hij niet teruggezien. Hij zou overspannen thuiszitten was het verhaal, maar dat heb ik nooit geloofd, want hij voerde nooit een reet uit, dus waar moet je dan overspannen van raken? Hij schijnt toen overgeplaatst te zijn, dat was ook geen succes, en uiteindelijk heeft hij (met oprotpremie?) het bedrijf verlaten.
Dat was ook het probleem met die schoft die ik beschreef. Met de vestigingsmanager gaan praten is niet echt zinvol, in jouw geval. Als hij echt over de schreef gaat kan je contact op nemen met de bond (dan moet je daar wel lid van zijn, denk ik), maar helaas is het zo dat het met klokkenluiders zelden goed afloopt. Ik ken jouw teamcoach natuurlijk niet, maar mij ervaring met incompetente leidinggevenden is dat ze zich kunnen handhaven door alles af te schuiven op anderen. De beste oplossing is om je daar niet voor te lenen. Als hij dan ineens zijn eigen werk moet gaan doen zal het ongetwijfeld een zooitje worden en uiteindelijk ligt hij er dan toch uit. Mijn falende teamcoach was ook dikke maatjes met de vestigingsmanager, maar omdat uiteindelijk iedereen tegen hem was, was zijn positie uiteindelijk onhoudbaar geworden, en had de VM ook geen zin meer om hem de hand boven het hoofd te blijven houden.quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:37 schreef TokenW het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wordt het dus moeilijk om iets aan die slechte teamcoach te doen (zeker aangezien hij dikke maatjes is met de vestigingsmanager). In ieder geval bedankt voor de info.
Je moet maar zo denken als je een waardeloze TC hebt, binnen een jaar heb je weer een andere. Ik werk nu 10 jaar bij dit bedrijf en heb al 8 verschillende teamcoaches gehad. Vroeger kreeg je om de 3 jaar een nieuwe, tegenwoordig ligt de omloopsnelheid een stuk hoger!quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:56 schreef CihV het volgende:
Het is wel eens anders geweest, maar ik mag nu niet klagen met de teamcoach die ik nu heb
6e binnen 6 jaar, dus dat klopt wel aardig ja..quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je moet maar zo denken als je een waardeloze TC hebt, binnen een jaar heb je weer een andere. Ik werk nu 10 jaar bij dit bedrijf en heb al 8 verschillende teamcoaches gehad. Vroeger kreeg je om de 3 jaar een nieuwe, tegenwoordig ligt de omloopsnelheid een stuk hoger!
8 in 7 jaar, waarvan 1 al binnen 2 weken weg was, Die gast had zich niet eens voorgesteld, maar kon mnog wel mijn moeder lastig vallen dat mijn wijk er nog stond terwijl niet eens meer thuis woonde. Dat krijg je als de zakken steeds te laat worden aangeleverd, dan ga je met z'n 2-en eerst de 1 zijn wijk wegbrengen en dan de andere wijk. Van die 8 was er overigens maar 1 bij die ik als goed kwalificeer, de huidige is echter veruit de slechtste. Die goede teamcoach wilde niet weg, maar door het samenvoegen van de vestigingen had hij dan weer naar zijn oude pand gemoeten en dat mocht niet aangezien hij er ooit bedreigd was met een pistool.quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je moet maar zo denken als je een waardeloze TC hebt, binnen een jaar heb je weer een andere. Ik werk nu 10 jaar bij dit bedrijf en heb al 8 verschillende teamcoaches gehad. Vroeger kreeg je om de 3 jaar een nieuwe, tegenwoordig ligt de omloopsnelheid een stuk hoger!
Dat is niet fijn. Ik heb ook een aantal TC's gehad die zich niet voorstelden, me voor het eerst belden en dan ook nog deden alsof ze alle kennis van diensten had enzoquote:Op vrijdag 10 april 2009 22:40 schreef TokenW het volgende:
[..]
8 in 7 jaar, waarvan 1 al binnen 2 weken weg was, Die gast had zich niet eens voorgesteld, maar kon mnog wel mijn moeder lastig vallen dat mijn wijk er nog stond terwijl niet eens meer thuis woonde. Dat krijg je als de zakken steeds te laat worden aangeleverd, dan ga je met z'n 2-en eerst de 1 zijn wijk wegbrengen en dan de andere wijk. Van die 8 was er overigens maar 1 bij die ik als goed kwalificeer, de huidige is echter veruit de slechtste. Die goede teamcoach wilde niet weg, maar door het samenvoegen van de vestigingen had hij dan weer naar zijn oude pand gemoeten en dat mocht niet aangezien hij er ooit bedreigd was met een pistool.
Hoezo vind je dat kut? Dat is juist mooi als je te weinig folders hebtquote:Op zaterdag 11 april 2009 13:24 schreef gelebeer het volgende:
Ik moest vandaag voor het eerst alleen lopen![]()
Het begon broeierig warm, even later begon het te regenen en daarna werd het weer warm.
Wel kut dat ik HAH te weinig had
Zo kun je het natuurlijk ook bekijkenquote:Op zaterdag 11 april 2009 13:51 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Hoezo vind je dat kut? Dat is juist mooi als je te weinig folders hebt
Wat is dat met die boeren? Niet alleen hebben ze veel tijdschriften, maar ook altijd veel huis-aan-huis. Dan heeft niemand in het DVG hah, loop ik weer met Bakkerij het Stoepje of Welkoop.....quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:41 schreef Zipportal het volgende:
De boeren hadden weer redelijk veel tijdschriften.
Is niet jou fout dat ze je te weinig HAH hebben meegegeven.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:55 schreef gelebeer het volgende:
[..]
Zo kun je het natuurlijk ook bekijken![]()
Maar ik hoop dat ik geen klachten krijg (of maak ik nu een beginnersopmerking)
Je moet wel even doorgeven welke straten er geen HAH hebben gekregen. Is idd niet jou schuldquote:Op zaterdag 11 april 2009 15:55 schreef gelebeer het volgende:
[..]
Zo kun je het natuurlijk ook bekijken![]()
Maar ik hoop dat ik geen klachten krijg (of maak ik nu een beginnersopmerking)
En boeren willen maar wat graag reclame hebben. Geen enkele boer in mijn wijk, heeft dan ook een sticker op de bus zitten. Zijn tijden bij,, dat het tijdens het ingooien niet meer in vakje past.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat is dat met die boeren? Niet alleen hebben ze veel tijdschriften, maar ook altijd veel huis-aan-huis. Dan heeft niemand in het DVG hah, loop ik weer met Bakkerij het Stoepje of Welkoop.....
Oh, er zat zo'n briefje bij die ik braaf had ingevuld dat er te weinig waren. Toen vroeg ik aan iemand wat ik er mee moest en die zei dat ik het in de prullenbak kon gooien...quote:Op zaterdag 11 april 2009 16:14 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Je moet wel even doorgeven welke straten er geen HAH hebben gekregen. Is idd niet jou schuld
Wij moeten die groene papiertjes, altijd op een centraal punt inleveren. Gewoon in een bakje.quote:Op zaterdag 11 april 2009 16:33 schreef gelebeer het volgende:
[..]
Oh, er zat zo'n briefje bij die ik braaf had ingevuld dat er te weinig waren. Toen vroeg ik aan iemand wat ik er mee moest en die zei dat ik het in de prullenbak kon gooien...
Ach ja, geef ik hem gewoon de schuld
Hier hetzelfde, nauwelijks tijdschriften e.d., maar wel een mailing van de gemeente waardoor elk huis iig één brief had, plus die twee HAH erbij, was dus nog best een drukke dag. Maar met dit weer hoor je mij niet echt klagen, al wordt het wel weer tijd om de literfles water van stal te halenquote:Op zaterdag 11 april 2009 15:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hier was het omgekeerd. Geen ene reet qua tijdschriften (behalve een paar wijken die voor 1 of 2 straten huisaanhuis een dik Bijenkorf boek hadden), maar echt heel erg veel machinepost. Iets van het waterschap, en nog een ding van een vakbond, over de crisis. Iedere ochtendwijk had 3 tot 5 rode bakken. De machine had er ook de kracht niet meer voor, zodat mijn middagwijk ook 1,5 uur te laat binnen was. Op zich had ik dus best op tijd klaar kunnen zijn (of eerder nog), maar door die machinestoring dus niet. Soms kan ik op straat de schade nog een beetje inlopen, maar met 2 hah zat dat er niet in.
Ik hoorde vandaag trouwens dat er dinsdag een grote mailing van de Bijenkorf aan zit te komen, waarvan die paar boeken vandaag wellicht al een voorbode waren. Enige probleem is dat er a.s. dinsdag maandagse diensten worden gedraaid, en er veel mensen vrij hebben (waaronder ik). Benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken
Het gekke is dat ik altijd werk op dinsdag, maar omdat het een maandagse dienst zou worden (en ik maandag altijd roostervrij ben) vroeg m'n teamcoach of ik een dagje vrij wilde.quote:Op zaterdag 11 april 2009 16:57 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, nauwelijks tijdschriften e.d., maar wel een mailing van de gemeente waardoor elk huis iig één brief had, plus die twee HAH erbij, was dus nog best een drukke dag. Maar met dit weer hoor je mij niet echt klagen, al wordt het wel weer tijd om de literfles water van stal te halen
Hier lagen die bijenkorf boeken ook al klaar voor dinsdag, was verbaasd omdat ik ook dacht dat ze maandagdiensten gingen draaien. Maar op deze manier gaat dat niet werken natuurlijk. Zo'n beetje alle zdw'ers zijn gevraagd om dinsdag te komen werken, maar bijna niemand kon.
Daarvoor hebben we hier te weinig werk. Of anders gezegd, genoeg postbodes en postbezorgers. In principe is er werk genoeg, maar wordt dit vaak opgedeeld om te bezuinigen. Qua voorbereiding is er nog minder, daarvoor hebben we vaak genoeg postbodes. Tenzij er een ziek is of vrij neemt, dan weer niet. In ieder geval best jammer, ik zou ook best weken van 40 willen maken deze tijd.quote:Op zaterdag 11 april 2009 14:34 schreef Viper86 het volgende:
Heb de afgelopen 8 dagen 41 uur en 40 min. gewerkt. Toch leuk voor een zaw'er met een contract van 3 uurtjes.
Daarvoor heb ik te veel adressen. Maar ik snap je bedoeling, het scheelt enorm als je tijdens het rijden post wil pakken. Minder stressen ook met opletten en het gaat sneller. Indraaien, post in de bus en ondertussen al in de achteruit.quote:En dan hierrrrrrr de tip van de dag: Ik heb vandaag eens creatief proberen te doen en had mijn stapel gele kaartjes meegenomen om..... ze achter elke post van elk adres te stoppen, verticaal, zodat je gemakkelijk de post voor een specifiek adres kunt pakken.
Ik weet niet of meer mensen dit doen, maar heb er iig zelf nog nooit van gehoord. Het scheelt mij al met al een boel stress en drukte, op deze manier hoef ik alleen per bak de gele kaarten er tussen te stoppen ( 2 minuutjes werk ) en zijn alle adressen voorgesorteerd en al. Wat rest is zo nu en dan eens uitstappen of het raampje open te draaien en mijn hand uit te steken. Héééérlijk!!
Merkwaardig. Hier moet juist iedereen komen vanwege de verwachte Bijenkorf.quote:Op zaterdag 11 april 2009 17:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het gekke is dat ik altijd werk op dinsdag, maar omdat het een maandagse dienst zou worden (en ik maandag altijd roostervrij ben) vroeg m'n teamcoach of ik een dagje vrij wilde.
Na een aantal drukke weken, amper post. Lekker vroeg begonnen en om 11 uur weer de deur uit met de scooter (buitenwijk). Wel leuk dat bij buitenwijken meervoudig H-A-H erachter mag, maar als er geen lijst is met adressen met een sticker/bedrijven of überhaupt een lijst met adressen (veel a-tjes, b-tjes enz., maar daar is in de polder geen systeem in te ontdekken). Veel post niet kunnen bezorgen omdat een hoop huizen (ongeveer 100) nog in aanbouw zijn. Mijn schoudertas puilde uit van het teveel aan H-A-H en niet bestelbare post. Aangezien achter de meeste bedrijven ook nog een huis ligt maar in alle bussen H-A-H gedaan.quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:34 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Merkwaardig. Hier moet juist iedereen komen vanwege de verwachte Bijenkorf.
Nee, alleen de zondagse buslichting word vandaag gedraaid. Voor de rest hebben we gewoon vrij.quote:Op maandag 13 april 2009 11:43 schreef CittaR het volgende:
Ik doe collectie, dus post ophalen bij bedrijven en brievenbussen om 6 uur.... maar wordt er vandaag eigenlijk wel gewerkt? het lijkt me dat alle bedrijven zoiezo dicht zijn.
quote:De leden van vakbond BVPP hebben het principeakkoord voor de cao van postbedrijf TNT afgewezen. Volgens dat akkoord zouden postbodes en sorteerders minder gaan verdienen. TNT beloofde in ruil daarvoor geen banen te schrappen.
Vorige week wezen de leden van vakbond CNV Publieke Zaak het akkoord ook al van de hand. Het resultaat van de stemming bij vakbond Abvakabo wordt volgende week verwacht.
BVPP-bestuurder Paul Jekkers vreest dat de afwijzing van het akkoord zal leiden tot een grootscheeps banenverlies bij het postbedrijf. "Het meest voor de hand liggend is dat TNT een reorganisatie zal aankondigen", stelde Jekkers in een reactie. Volgens de vakbondsbestuurder zal TNT zonder een akkoord over loonsverlaging in de komende vier jaar elfduizend banen schrappen. "Daarbij gaat het om ongeveer zevenduizend gedwongen ontslagen."
Als het goed is heb je die op vrijdag al gekregen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:54 schreef zawtnt het volgende:
Ik kwam hier toevallig terrecht, ik ben ZAW in Amstelveen.
Weet iemand waarom er zaterdag geen makro was? Het viel me namelijk op dat ik zaterdag geen makro had terwijl die wel ingegaan is op 13 apr.
Och jeej, heb ik dat...quote:Op woensdag 15 april 2009 10:20 schreef Kaos het volgende:
Hier hebben vrijdag de meeste postcodes de wehkamp, en daar ben je vast niet blij mee (dikke boekjes)
Hier is t morgen al. Gelukkig niet mijn postcodequote:Op woensdag 15 april 2009 10:20 schreef Kaos het volgende:
Hier hebben vrijdag de meeste postcodes de wehkamp, en daar ben je vast niet blij mee (dikke boekjes)
Ja dat had ik in mijn wijkje ook altijd. Heb toen gewoon gebeld met de klantenservice van de desbetreffende krant met een klacht dat de krant nooit goed in de brievenbus gedaan werd. Half uur later belde ik weer met een andere naam uiteraard om nog een klacht in te dienen. Vervolgens NOOIT weer last gehad van die uitstekende krantjes in de brievenbusquote:Op zaterdag 18 april 2009 12:50 schreef gelebeer het volgende:
Het is weer prachtig weer![]()
Alleen die klote krantbezorgers laten bij mij altijd de krant uitsteken
Betaald verlofquote:Op zaterdag 18 april 2009 13:22 schreef gelebeer het volgende:
Haha goede tip![]()
Ik heb vandaag een verlof lijst gekregen met 17 uur verlof, is dat betaald of onbetaald verlof?
Is wel handig bij bepaalde bussen. Dan vliegt de post er zo in.quote:Op zaterdag 18 april 2009 12:50 schreef gelebeer het volgende:
Het is weer prachtig weer![]()
Alleen die klote krantbezorgers laten bij mij altijd de krant uitsteken
http://www.nrc.nl/economi(...)_postbedrijven_zwartquote:TNT maakt nieuwe postbedrijven zwart
Gepubliceerd: 20 april 2009 13:50 | Gewijzigd: 20 april 2009 13:50
Door een onzer redacteuren
Rotterdam, 20 april. TNT Post heeft huis aan huis een brief verspreid waarin wordt gewaarschuwd voor de kwaliteit van de concurrentie. „Het kan wat langer duren tot u post ontvangt als de verzender niet voor TNT heeft gekozen”, schrijft het bedrijf. „Want de kwaliteit van TNT Post – daar kunnen anderen niet aan tippen.”
„De feiten” zijn volgens TNT Post dat de bezorging van de twee concurrenten, Sandd en Selekt Mail, minder betrouwbaar is. Een van de waarschuwingen luidt: „U moet er toch niet aan denken dat er bijvoorbeeld opeens een deurwaarder voor uw deur staat vanwege een niet betaalde rekening die u nooit heeft ontvangen!”
Sinds 1 april is de markt volledig vrij. Elk bedrijf mag post van elk gewicht ophalen en bezorgen.
Thiemo van Spellen, commercieel directeur van Sandd, zegt in een reactie „geen zin te hebben in een moddergevecht” met TNT. „Als wij ons werk niet goed zouden doen, rekent de markt ons daar wel op af. Maar wij groeien nog steeds.”
TNT verwijst in zijn brief naar „onafhankelijk onderzoek” van bureau Intomart dat zijn gelijk zou aantonen. Intomarkt bevestigt desgevraagd dat TNT „een hogere kwaliteit levert”. Maar noch Intomart noch TNT wil de inhoud van het onderzoek prijsgeven.
Toezichthouder Opta toont zich verbaasd over de toon van TNT. Sandd en Selekt Mail richten zich vooral op het overnemen van zakelijke post van TNT, zoals rekeningen en bankafschriften, zegt een woordvoerder van Opta. „En daarvoor gelden geen kwaliteitsnormen, zoals bezorging binnen 24 uur. Alleen het briefgeheim is van toepassing.”
Bij ons gaat het voor een aantal lastig worden, omdat de teamcoach uren bij elkaar moet zien te sprokkelen. Dus het kan zijn dat contracten van twee of drie zaterdagwerkers of postbezorgers niet verlengd worden om de benodigde uren binnen te halen.quote:Op maandag 20 april 2009 19:12 schreef silliegirl het volgende:
Hmm. Mijn contract loopt eind volgende maand af en nou weet ik dus NOG niet of dat verlengd gaat worden of niet. Wie weet er toevallig of er contracten van zaterdagbestellers al niet meer verlengd worden i.v.m. reorganisatie gedoe?
Heb nog steeds geen kleding gekregen. Ja alleen een jas jaquote:Op maandag 20 april 2009 21:55 schreef WNDYYY het volgende:
Ik had er tot nu toe nog geen last van gehad, maar afgelopen weekend kwam er twee keer iemand naar mij toe om te vragen of ik wel echt van de TNT was.. Ik heb namelijk nog steeds geen kleding van TNT en schijnbaar is alleen de schoudertas en fietstassen niet betrouwbaar genoeg voor de mensen.
Op 9 december ben ik begonnen met mijn maand proefperiode.
Heb diezelfde maand alvast al mijn gegevens en maten ingevuld bij die kleding-bestel-site.
Toen mijn proefperiode voorbij was, mailde mijn teamcoach dat ik het kon gaan invullen.
Heb gemeld dat ik dat al gedaan had en dus kon hij het gelijk bestellen.
Maar goed, tot nu toe dus nog steeds niet.
Hoelang hebben jullie op je kleding moeten wachten?
Hmm.. dat zou ik dan niet weten. Even je TC vragen.quote:Op zondag 19 april 2009 17:21 schreef gelebeer het volgende:
[..]
En hoeveel onbetaald verlof mag ik dan aanvragen?
En wat nu als zowel Sandd als Selekt Mail ook zo'n mailing naar de consument stuurt? Met een eveneens door henzelf gevraagd 'onafhankelijk' onderzoek? Grijpt de OPTA in?quote:Op maandag 20 april 2009 17:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Die brief heb ik
...
beste uit de bus komt.
quote:Op maandag 20 april 2009 21:55 schreef WNDYYY het volgende:
Hoelang hebben jullie op je kleding moeten wachten?
Ik heb nog nooit een kledingpakket gehad. In het begin heb ik gewoon wat kleding bij ons van zolder geplukt en bij de overgang naar TNT heb ik een halfjaar moeten wachten tot er iemand stopte.quote:Op maandag 20 april 2009 22:27 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Heb nog steeds geen kleding gekregen. Ja alleen een jas jaDe rest moet ik van mijn broer min of meer jatten, want die heeft toch alles dubbel.
Werk er nu bijna 2 jaar. In februari nog maar eens de maten doorgegeven enzo, maar heb nog steeds niks gehoord.
Voor de zekerheid moet je het nog even navragen, maar als het goed is moet de maand voordat het contract is afgelopen medegedeelt worden dat het contract niet verlengd wordt, anders volgt er wettelijk een stilzwijgende verlenging.quote:Op maandag 20 april 2009 19:12 schreef silliegirl het volgende:
Hmm. Mijn contract loopt eind volgende maand af en nou weet ik dus NOG niet of dat verlengd gaat worden of niet. Wie weet er toevallig of er contracten van zaterdagbestellers al niet meer verlengd worden i.v.m. reorganisatie gedoe?
maar als je een contract voor bepaalde tijd is, is het dan niet zo dat je contract gewoon afloopt per de datum vermeld op contract of zijn ze echt verplicht je een maand vantevoren te informeren?quote:Op dinsdag 21 april 2009 00:04 schreef TokenW het volgende:
[..]
Voor de zekerheid moet je het nog even navragen, maar als het goed is moet de maand voordat het contract is afgelopen medegedeelt worden dat het contract niet verlengd wordt, anders volgt er wettelijk een stilzwijgende verlenging.
Een contract voor bepaalde tijd loopt automatisch af, dat hoeven ze je niet van tevoren mede te delen. Het is natuurlijk wel zo netjes als ze je ruim van tevoren laten weten of er verlengd wordt of niet, maar TNT kennende is dat vaak pas een week van tevoren. Voorafgaande opzegging is niet nodig, zo staat het ook in je contract. Stilzwijgende voortzetting, de term is al genoemd, is aan de orde als na het verstrijken van de einddatum van je contract de arbeidsovereenkomst door partijen zonder tegenspraak wordt voortgezet. Dat is dus aan de orde als ze je ook na de afloopdatum van je contract blijven inzetten, of dat je gewoon komt werken na die datum en niet wordt weggestuurd.quote:Op dinsdag 21 april 2009 09:21 schreef tntster het volgende:
[..]
maar als je een contract voor bepaalde tijd is, is het dan niet zo dat je contract gewoon afloopt per de datum vermeld op contract of zijn ze echt verplicht je een maand vantevoren te informeren?
ik zit in hetzelfde schuitje en weet niet of ze verlengen, maar kan nergens iets duidelijks vinden :-)
Nou... ik heb het al meerdere keren gevraagd en ik krijg ook elke keer vage antwoorden "ja dat weten we nog niet" "ja, daar ga ik niet over hoor..." etc. etc. Kortom: ik zal het idd wel een week van tevoren horen ofzoquote:Op dinsdag 21 april 2009 13:54 schreef tntster het volgende:
ja dat idee had ik inderdaad al,
en nee ik spreek mijn teamcoach echt niet elke week, deze zit apart op een kantoor. ik was pas op een kleine verstiging een weekje aan het werk en die teamcoach heb ik al net zoveel gesproken als de mijne in 1,5 jaar.
Deze zat gewoon op de zaal met d'r bureau.
En ik maak liever geen slapende hondjes wakker..laat maar lekker doorlopen dan ;-)
Ook een nieuwe dienstregeling op kantoor gekregen??quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
Volgende week zaterdag mag ik weer eens een autoroute doen ipv een looproute
Bij ons is het juist andersom sinds kortquote:Ook staat de dienstregeling tegenwoordig op papier, daar hadden wij eerst zo'n groot bord voor met allemaal stukjes schuifbaar karton met dienstnr's erop.... Eindelijk heeft de modernisering ons kantoor ook bereikt...
Dat is vandaag! Waarom heb ik GVD nog geen geld? Of zou dat komen doordat de Postbank niet meer bestaat?quote:Op maandag 20 april 2009 17:43 schreef gelebeer het volgende:
Zoals te zien is op Intranetmail![]()
Datum overschrijving door Postbank: 21 apr 2009
Nog 1 nachtje slapen dus[
Zal morgen wel bijgeboekt worden dan. Ik heb ook nog niks en ook geen loonstrook gezien nogquote:Op dinsdag 21 april 2009 16:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is vandaag! Waarom heb ik GVD nog geen geld? Of zou dat komen doordat de Postbank niet meer bestaat?
Snelheidsovertreding van wel 6km/hquote:Op woensdag 22 april 2009 15:33 schreef Peterselieman het volgende:
Het hangt er vanaf wat voor soort bekeuring het is. Waarschijnlijk zul je m zelf moeten dokken
Ik werk voor de TNT niet voor de staatquote:Op woensdag 22 april 2009 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
Prutser. Als je een snelheidsovertreding maakt, doe het dan wel gelijk goed.
Er zijn bij ons mensen die per voet, fiets of brommer post bezorgen. Met de auto is geloof ik voor de hele grote wijken?quote:Op woensdag 22 april 2009 15:57 schreef mackkie het volgende:
Hallo,
Kunnen jullie mij vertellen of een postbezorger van Tnt MOET per fiets post bezorgen?
Of met eigen auto en lopend kan ook en is niet in Cao verboden of zo
Alvast bedankt
Een postbezorger mag ook lopend met een karretje of met de brommer bezorgen. Met de auto mag niet, omdat je dan namelijk niet via TNT verzekerd bent igv van ongelukken.quote:Op woensdag 22 april 2009 15:57 schreef mackkie het volgende:
Hallo,
Kunnen jullie mij vertellen of een postbezorger van Tnt MOET per fiets post bezorgen?
Of met eigen auto en lopend kan ook en is niet in Cao verboden of zo
Alvast bedankt
Dus dat mag niet de post met de auto bij depot ophalen en bij de wijk dat een beetje ver ligt brengen en daarna per voet rond bezorgen..of wel..of dat werkt gewoon niet..quote:Op woensdag 22 april 2009 16:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een postbezorger mag ook lopend met een karretje of met de brommer bezorgen. Met de auto mag niet, omdat je dan namelijk niet via TNT verzekerd bent igv van ongelukken.
Ook je prive-verzekering niet? (WA)quote:Op woensdag 22 april 2009 16:41 schreef ultra_ivo het volgende:
Op het moment dat je een ongeluk krijgt en er ligt post in je auto dan ben je de sigaar, je verzekering dekt dan niet.
Inderdaad. Je gebruikt dan je auto voor iets waar je niet voor vezekerd bent.quote:Op woensdag 22 april 2009 17:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ook je prive-verzekering niet? (WA)
Wat een rare constructie! Een THK-contract mag maar 1 maand duren, en dan nog hooguit 2x voor een maand verlengd, 3x1 maand maximaal dus. En wat doen ze dan als die 3 maanden voorbij zijn? THK-ers zijn met nadruk bedoeld voor het opvangen van tijdelijke pieken in het werkaanbod, zoals met Kerst, niet als een soort truc om te voorkomen dat zdw-ers teveel meeruren draaien. Kunnen ze je niet gewoon een deeltijd-contract geven, voor een jaar ofzo? Want na die 3x1 maand mogen ze je eigenlijk helemaal niet meer inzetten doordeweeks, want (a) dan is er sprake van stilzwijgende verlenging, en (b) 3x verlengen (is 4x een bepaalde tijds-contract) betekent automatisch dat je in vaste dienst bent.quote:Op woensdag 22 april 2009 19:49 schreef CihV het volgende:
Zijn er hier zaw-ers die naast hun gewone zaterdagcontract ook een thk-contract hebben? Voor het geval je teveel uren maakt als zaw-er? Als het klopt wat ik in een vorige deeltje heb gelezen dan is er geen CAO voor tijdelijke hulpkrachten. Ben benieuwd waar ik dan een salaristabel kan vinden...
Eindelijk eens goed nieuws in dit topic!quote:Op donderdag 23 april 2009 19:32 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik heb vandaag mijn rijbewijs gehaald!!(misschien ga ik nu ook wel ooit eens in zo'n tntbusje rijden
)
Dat wel ja. De dieseltjes rijden heerlijk. Mag volgende week ook weer eens en dan hoop ik dat ik de Caddy mee kan krijgen. Ding rijdt heerlijk en je zit wat hoger, waardoor je makkelijker in en uit kunt stappenquote:Op vrijdag 24 april 2009 13:04 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Die busjes zijn perfect om rij-ervaring op te doen. Beter daar een deuk in dan in de auto van je pa(geen ervaring mee overigens)
Ja, wel even die code doorkrassen..quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:58 schreef Baka-san het volgende:
Ehm vraagje, mss dat jullie 't hier weten. Mijn vriendin krijgt post binnen van (overledene) huisgenote dat ter attentie van de nabestaanden is. Maar kan ze gewoon het adres van de nabestaanden op de envelop zetten/schrijven en deze terug in de brievenbus stoppen zonder extra postzegels op te zetten?
Allebei de dagen wordt er gewerkt. Voor 5 mei krijg je om de 5 jaar vrij, dus volgend jaar is 5 mei wel een vrije dag.quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:29 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Hoe zit het trouwens op 4 en 5 mei? Wel of niet werken?
Wat is dit nou weer! Gewoon te lui om te bezorgen ofzo? Te lange werkdag en dus maar lekker naar huis terwijl mensen op een pakketje zitten te wachten?quote:Zending opgehaald en in sorteerproces 24-04-2009 Dordrecht , intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 24-04-2009 Dordrecht , intern transport pakketten
Zending zit in afleverroute 24-04-2009 Breda , pakkettendistributie
Chauffeur is onderweg 24-04-2009 Breda , pakkettendistributie
Niet aangeboden, uitgesteld 24-04-2009 Breda , pakkettendistributie
Ik neem aan dat die servicekaders iets zeggen in de trant van "tussen x en x uur" en dat ze dat niet hebben gered, een ongeluk lijkt meer op:quote:Aflevering uitgesteld
Aflevering uitgesteld, de zending wordt op verzoek van de geadresseerde of in lijn met de TNT Post servicekaders de eerstvolgende werkdag worden afgeleverd.
quote:Zending niet afgeleverd
Een incident heeft plaats gevonden met uw zending. U kunt hier nadere informatie over verkrijgen via telefoonnummer 058-2333333
quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Allebei de dagen wordt er gewerkt. Voor 5 mei krijg je om de 5 jaar vrij, dus volgend jaar is 5 mei wel een vrije dag.
Ja, ik heb het nu ook zo vroeg. Maar voor het eerst na een jaar elke week dezelfde dienst gedraaid te hebben weer eens wat nieuws is ook wel weer eens leuk!quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:49 schreef WNDYYY het volgende:
Nou, het moest er een keer van komen, maar ik heb nu voor het eerst GEEN zin om morgen te gaan werken.
Komt ook wel omdat ik weer een vroege dienst (6.30 uur) heb gekregen.
Maar ja, even doorbijten morgen en de week daarna lekker een daagje vrij.
Die vroege tijden zijn juist relaxt, 7.5 uur werken en om 12 uur al thuisquote:Op zaterdag 25 april 2009 05:37 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ja, ik heb het nu ook zo vroeg. Maar voor het eerst na een jaar elke week dezelfde dienst gedraaid te hebben weer eens wat nieuws is ook wel weer eens leuk!
Maar ja, je hebt gelijk, wij studenten zijn niet voor deze vroege tijdstippen gemaakt.
Ik kan op Google ook alleen maar stakingen van 2008 vinden, dus die man liep denk ik een beetje achterquote:Op zaterdag 25 april 2009 16:02 schreef Jojoortje het volgende:
Kutdag:
- Machines waren zo traagKon pas 13:20 de straat op. (Was om 8 uur begonnen)
- Eerste straat ---> Band lekHele wijk dus lopend gedaan.
- Nu zere voeten, maar heb nog bruiloft vanavond, dus ik ga nog lange avond op hakken tegemoet
En van een staking weet ik niks van afWas het maar zo vandaag
![]()
Dat vroeg iemand gisteren aan mij, maar dat was denk ik een grap. Dinsdag gaan de bonden weer praten met TNT, maar niet over een nieuwe CAO vrees ik, maar over een sociaal plan. TNT geeft aan op hun Intranet nog steeds open te staan voor alternatieven die een substantiele bijdrage aan de besparingen zullen leveren, waaruit ik toch meen te proeven dat die massa-ontslagen nog niet geheel onafwendbaar zijn.quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:59 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik liep vandaag zo mijn brommerwijk en toen stopte er ineens een man naast m'n brommer. "Hoiiii!!! Moet je niet staken?" "Staken? Hoezo?" "Nou, TNT Post staakt toch vandaag?" "Huh? Nee, niet dat ik weet...Ik niet in ieder geval..." "Oh, dan zal het wel alleen in Rotterdam of Amsterdam zijn! Doeiiiiiii!"
Haha ik was echt keiverbaasdWeten jullie iets af van een staking vandaag?
Alsof ik hem dan niet aan z'n gebit en lach herkend hadquote:Op zaterdag 25 april 2009 17:52 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Dat was Frans BauerBinnenkort zit je in Bananasplit
Nee das dan ook juist de trucquote:Op zondag 26 april 2009 00:29 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Alsof ik hem dan niet aan z'n gebit en lach herkend had
Was het de Welkom?quote:Op zondag 26 april 2009 01:14 schreef Viper86 het volgende:
Vandaag ook een hele grote mailing van de woningcorporatie gehad. Het betrof een brief bestemd voor huurhuizen en laat ik dan net vandaag ten eerste de grootste wijk hebben moeten rondbrengen en laat die dan ook nog eens voor 95 % uit huurhuizen bestaan.( !!! )
Ik was uiteindelijk van 6.25 tot 15.45 bezig. Toch aardig wat uurtjes voor een zaw'er.
Waarvan ong. 4-5 uurtjes instraat - en zetwerk.
Jep. Het was praktisch huis-aan-huis!quote:
Haha! Als er in een wijk die ik moet zetten bijna-dubbelnamen of soms bij grote buitenwijken dubbelnamen ( zoals Tjerkebuorren of gewoon Buorren komt echt vaak voor :S ) zijn dan let ik daar juist extra op!quote:Op zondag 26 april 2009 15:43 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ken het ja en gister hoefde ik die dingen alleen maar te bezorgen, wat wat meer tijd kostte, omdat de collega's een deel van die brieven in de verkeerde straat er tussengezet hadden. Straatnaam verschilt alleen maar door het woordje nieuwe wat over het hoofd gezien was
quote:Op woensdag 29 april 2009 14:07 schreef Jojoortje het volgende:
Zijn er nog mensen gisteren onmeunig nat geworden? Wat een baggerweer joh!
Het lijkt me sterk er vanaf hangen van het kantoor waar je zit. Bij kantoren met personeelstekort zal er eerder worden besloten tot verlenging van een contract dan kantoren waar personeel te veel is.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:34 schreef tntster het volgende:
Weet iemand of er nog zaterdagcontracten worden verlengd naar onbepaalde tijd? ik hoor verschillende verhalen, is er niet een landelijk geldende regel hierin?
greetz
Hier mogen we na 3/4 keer verlengen 3 maand niet werken anders moet de TNT idd je een contract voor onbepaalde tijd aanbiedenquote:Op woensdag 29 april 2009 14:34 schreef tntster het volgende:
Weet iemand of er nog zaterdagcontracten worden verlengd naar onbepaalde tijd? ik hoor verschillende verhalen, is er niet een landelijk geldende regel hierin?
greetz
Hier niet iig, deze maand een contract voor onbepaalde tijd getekendquote:Op woensdag 29 april 2009 14:36 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Hier mogen we na 3/4 keer verlengen 3 maand niet werken anders moet de TNT idd je een contract voor onbepaalde tijd aanbieden
Weet niet of het bij iedereen zo is!
Zo is het bij ons ook.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:36 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Hier mogen we na 3/4 keer verlengen 3 maand niet werken anders moet de TNT idd je een contract voor onbepaalde tijd aanbieden
Weet niet of het bij iedereen zo is!
Ja, hier hetzelfde, heb eind vorig jaar een contract voor onbepaalde tijd en een gratificatie van 150 euries!quote:Op woensdag 29 april 2009 14:55 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Hier niet iig, deze maand een contract voor onbepaalde tijd getekendEn ik zou niet zeggen dat hier sprake is van een personeelstekort...als je het mij vraagt eerder mensen te veel.
Hangt ook een beetje af van je eigen meerwaarde voor het kantoor. Ken je veel diensten, heb je veel ervaring, ken je veel wijken die weinig anderen kennen, ken je buslichting etc. etc.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:55 schreef tntster het volgende:
bleh net wat ik dacht ... echt wazig dat het op sommige kantoren wel kan en op andere weer niet..
![]()
we zien dan maar wel hoe het afloopt :-) Hopelijk verlenging - heb het er goed naar mijn zin
Ik ben vandaag tijdens mijn autorondje de pakkettenboer meerdere malen tegengekomen.quote:
Hier was het rustig, maar wel voor sommige wijken een hoop post van de woningbouw. Opvallend was dat deze eerst was afgestempeld door onze concurrenten van de Jostipost (de SWV), maar daarna overgestickerd met een TNT label. Konden onze wannabe-postbodes het niet vinden, of konden ze de hoeveelheid niet aan? Ze hadden hier op het dorp ook al de berichten van de jaarlijkse huurverhoging bezorgd, maar dat was niet overal goed gegaan. Vooral bij de lastige wijken niet, waar bijv. de ene kant van de straat anders heet dan de overkant, maar wel hetzelfde genummerd is.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:20 schreef Jojoortje het volgende:
Veeeeeeel post vandaag
Liep trouwens een tuin in en zag een beeldje van een kikker op de grond.
Ik beter kijken
Nog beter kijken
Close up
Ik raak het beeldje aan en opeens springt het wegZulks een shock
Maar wel lief
*proest* Lekker bijdehand ookquote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:20 schreef Jojoortje het volgende:
Veeeeeeel post vandaag
Liep trouwens een tuin in en zag een beeldje van een kikker op de grond.
Ik beter kijken
Nog beter kijken
Close up
Ik raak het beeldje aan en opeens springt het wegZulks een shock
Maar wel lief
Die 55+'ers schelden ook vaak bij ons, ook als het laag is, maar vandaag was het weer erg raak. Zouden ook weinig post krijgen, nou... Niet dusquote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:35 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
*proest* Lekker bijdehand ook![]()
![]()
Hier hadden we het "scenario rustig" maar dat sloeg echt nergens op. Die 55+'ers schelden joh, het was namelijk best een hoop post en dus klopten die roosters van geen kanten meer omdat ze het verkeerde scenario hadden gekregenMja, gelukkig waren mijn wijken al klaargemaakt, dus ik was lekker op tijd thuis
Haha, ik herken het.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
Voor mijn autowijkje was ook redelijk wat post. Moet ook een stukje lopen en was zo slim om geen schoudertas mee te nemen, terwijl ik wel reclame had. Was even improviseren dus. En dan ook nog eens omdat ik in een deel van mijn wijk wel HAH had en in een ander deel niet. De C1000 werd maar in 2 dorpen bezorgd (verdeeld over 4 wijken).
Ook vandaag de nieuwe Kangoo uit mogen proberen. Best een aardig autootje, alleen moet je er wel voor zorgen dat je altijd de gordel 'om' hebt, want anders krijg je een irritant piepje. Gister in een Fiat Doblo gereden, maar die dingen trekken voor geen meter.
quote:Op zondag 3 mei 2009 10:53 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Haha, ik herken het.Bij mij is het vaak dan iets van: oooh, ik kan makkelijk de post en h.a.h. in mijn hand houden....... Blijkt het uiteindelijk allemaal nèt niet te gaan en loop ik alsnog met de post op de onderarm ipv in de hand.....
Neuh. Ik zat iets ten zuiden van Leeuwardenquote:Op zondag 3 mei 2009 10:53 schreef Viper86 het volgende:
Moet jij ook naar Tzum? Ik zag daar in de verte een collega van een ander gebied rondrijden en ben benieuwd waar dat dan bij hoort, volgens mij bij Franeker en niet bij Lwd, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Dat doe ik ook dus. Misschien begrijpen we het wel totaal verkeerdquote:Op zondag 3 mei 2009 13:15 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik loop altijd met mn post op de onderarm. Is dat abnormaal dan?
Mijn rechterarm ookquote:Op zondag 3 mei 2009 20:02 schreef xxiessiexx het volgende:
Hahaha ja echt niet dat ik die grote stapels post die ik altijd maak in mijn hand vast kan houdenMijn linkerarm wordt er wel gespierd van.
Is voor week 20 als het goed isquote:Op woensdag 6 mei 2009 17:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij zag ik vandaag al pallets met C1000 hah staan voor zaterdag, en is het weer zo'n grote geplastificeerde, met een draagtas voor de vleesaanbiedingen.
Jay!
Gaaf! Foto?quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:58 schreef ultra_ivo het volgende:
Gisteren maar eens een andere fiets gekocht voor de post. M'n oude begon te veel na te laten. Gisteravond wat speciale spullen overgezet. Maanden geleden heb ik op Ebay een Franse achterdrager voor een postfiets opgedoken. Vandaag voor het eerst gebruikt, dit werkt super.
Zuidwesthoek en de Greidhoeke van Friesland, present!quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:52 schreef matthijsg85 het volgende:
Vandaag weer een lekkere dag zeg... Lang leve de Europese verzkiezingen.. Eerste keer dat ik echt bij m'n wijken iedere brievenbus vul.. Nog wat leuke HAH erbij... heb m'n uurtjes buiten wel weer gehad!
Nog meer TNT'ers uit utreg hier?
Ah de greidequote:Op woensdag 6 mei 2009 20:56 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Zuidwesthoek en de Greidhoeke van Friesland, present!
Je kunt aangeven dat je gewerkte meeruren niet in geld uitbetaald wilt hebben, maar 1 op 1 in vrije tijd. Dan kan je inderdaad doordeweeks werken en dat dan weer compenseren met vrije zaterdagen. Maar overleg dat even met je teamcoach, want je moet dan geloof ik wel eerst een verklaring ondertekenen dat je hiermee instemt.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:52 schreef Hinani het volgende:
Weet iemand hoe het zit met het aantal vrije dagen dat je als zaterdagbezorger mag opnemen? Ik weet dat er op de vacaturesite staat dat je 5 betaalde vrije dagen hebt, maar hoe zit dat met onbetaald verlof? Ik werk sinds begin 2009 en heb al 2 keer vrij gevraagd, vraag me af hoeveel ik dan nog kan vrij vragen voor de rest van het jaar (moet namelijk binnenkort weer vrij vragen en dan nog op vakantie).. Heb wel zo'n uitdraai gekregen van de afwezigheidsrechtne (waarde 4:12) maar daar snap ik werkelijk geen hout van.. is het ook zo dat je bijvoorbeeld gewoon een volle week kan komen werken en dan een aantal vrije zaterdagen kan opnemen?
Alvast bedankt
Je registernummer (zescijferig, staat op loonstrook) met daarachter de eerste vier letters van je achternaam.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:40 schreef seventhseagulll het volgende:
Wat was je gebruikersnaam ook alweer voor Intranet?
Ja, zucht. Iemand had verzonnen dat ik toen 12!!! van die bundels moest meenemen..quote:Op vrijdag 8 mei 2009 23:39 schreef xxiessiexx het volgende:
Ja het is morgen met die vleeszak, zit verpakt in plastic. Ach, we hebben hem al een keer eerder gehad
Ik heb nu al een paar maanden dat ik per wijk aan m'n twee brommertassen genoeg had. Hoop dat dat nu ook nog zo isquote:Op zaterdag 9 mei 2009 08:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja, zucht. Iemand had verzonnen dat ik toen 12!!! van die bundels moest meenemen..Leuk hoor, steeds heen en weer fietsen om een nieuwe tas
Wordt vandaag ook weer leuk dan
Seinfeldquote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Eigenaardig dagje vandaag. Amper plaatwerk, redelijk wat machinepost, stapels hah, en vooral heel erg veel aangetekenden (legitimatiezendingen van de ING).
Dus ik ga nu evenen straks misschien een middag
.
Baas komt naar me toe: "Hee Isabeau, vandaag is een rustige dag, dus ik heb voor jou een mededeling. Ik heb een van je wijken aan iemand anders gegeven en voor jou heb ik 15 legitimatiezendingen die je moet rondbrengen."quote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Eigenaardig dagje vandaag. Amper plaatwerk, redelijk wat machinepost, stapels hah, en vooral heel erg veel aangetekenden (legitimatiezendingen van de ING).
Dus ik ga nu evenen straks misschien een middag
.
Da's nog niets, onze postbode-plus moest vandaag 90 (!) van die dingen rondbrengen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:41 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Baas komt naar me toe: "Hee Isabeau, vandaag is een rustige dag, dus ik heb voor jou een mededeling. Ik heb een van je wijken aan iemand anders gegeven en voor jou heb ik 15 legitimatiezendingen die je moet rondbrengen."
Ik haaaaat aangetekende brieven rondbrengen. En dan moest ik ook nog twee wijken lopen. Vond het vandaag dus niet zo heul leuk.
Ja deze 15 waren eigenlijk ook het restje van wat iemand die ochtend had gedaanquote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Da's nog niets, onze postbode-plus moest vandaag 90 (!) van die dingen rondbrengen.
Wat een onzin is dat nouquote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:11 schreef Viper86 het volgende:
Voor de rest hebben ze aan mij gemeld dat ik en alle andere zaterdagwerkers deze zomer op een zomercontract moeten werken willen we doordeweeks extra werken. Dit geld alleen voor de zomermaanden. Dit houd in dat ik iets van 3 euro ofzo minder verdien. Dus ik zal eerst maar eens goed bij mezelf te rade gaan voordat ik echt de hele zomer voor TNT ga werken, dan zoek ik liever een andere bezigheid!
Hahahahahahahahahahahahahahaquote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:11 schreef Viper86 het volgende:
Voor de rest hebben ze aan mij gemeld dat ik en alle andere zaterdagwerkers deze zomer op een zomercontract moeten werken willen we doordeweeks extra werken. Dit geld alleen voor de zomermaanden. Dit houd in dat ik iets van 3 euro ofzo minder verdien.
Omgquote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:11 schreef Viper86 het volgende:
Voor de rest hebben ze aan mij gemeld dat ik en alle andere zaterdagwerkers deze zomer op een zomercontract moeten werken willen we doordeweeks extra werken. Dit geld alleen voor de zomermaanden. Dit houd in dat ik iets van 3 euro ofzo minder verdien. Dus ik zal eerst maar eens goed bij mezelf te rade gaan voordat ik echt de hele zomer voor TNT ga werken, dan zoek ik liever een andere bezigheid!
Vorig jaar hadden we ook zo'n zomercontract moeten krijgen, maar door nalatigheid van de leiding is dat toen niet gebeurt en daar zijn ze dan ook voor teruggefloten.
Ik had er 65quote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Da's nog niets, onze postbode-plus moest vandaag 90 (!) van die dingen rondbrengen.
Jemigquote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik had er 65.
Normaal is het relaxt om LEGZ rond te brengen maar vandaag niet. Van 08:00 tot 16:00 bezig geweest en 94 kilometer gereden. Ik krijg vannacht nachtmerries.
15 stuks beschouw ik als een mooie en normale hoeveelheid voor zaterdagquote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:57 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
JemigIk ga niet meer klagen over mijn 15 stuks
Ik heb er normaal 0.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
15 stuks beschouw ik als een mooie en normale hoeveelheid voor zaterdag.
Koester dat maar. Op dagen zoals vandaag verlang ik ook terug naar de tijd dat ik een gewone bestelwijk had 's ochtends. Verstand op nul en post bestellenquote:
Ik ook en vorige week op de autoroute ook al 0. Hoefde alleen te tekenen voor het legen van 2 brievenbussen die in het buitengebied staanquote:
Daar heb ik nog nooit van gehoord, zijn ze ziek in hun hoofd, ofzo? Ik werk al zo'n 12 jaar bij dit bedrijf, en zdw's die doordeweeks extra werken krijgen dat altijd uitbetaald tegen hun normale uurloon. Is dit de nieuwste bezuinigingsmaatregel? En dat terwijl gemiddeld genomen de zaterdagbestellers zo'n beetje de goedkoopste krachten zijn, goedkoper nog dan postbezorgers, omdat hun leeftijd gemiddeld genomen een stuk lager ligt.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:11 schreef Viper86 het volgende:
Vorig jaar hadden we ook zo'n zomercontract moeten krijgen, maar door nalatigheid van de leiding is dat toen niet gebeurt en daar zijn ze dan ook voor teruggefloten.
Het lijkt erop dat dit hetzelfde is als ze mij willen geven, en waar ik eerder over berichtte (oja Kramerica, ik wou je toen nog PM-en maar dat lukte nietquote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit van gehoord, zijn ze ziek in hun hoofd, ofzo? Ik werk al zo'n 12 jaar bij dit bedrijf, en zdw's die doordeweeks extra werken krijgen dat altijd uitbetaald tegen hun normale uurloon. Is dit de nieuwste bezuinigingsmaatregel? En dat terwijl gemiddeld genomen de zaterdagbestellers zo'n beetje de goedkoopste krachten zijn, goedkoper nog dan postbezorgers, omdat hun leeftijd gemiddeld genomen een stuk lager ligt.
Vorig jaar viel me al op dat het niet echt storm liep bij de zdw's om in de zomer extra te werken, dit omdat het doordeweeks binnen lang niet zo gezellig meer is als vroeger. Dus vorige zomer moesten ze flink wat uitzendkrachten inhuren, en dat was helemaal duur. Niet alleen omdat er veel geld aan de strijkstok van het UB blijft hangen, maar ook omdat die uitzendkrachten lang niet zo geroutineerd (en dus veel minder productief) zijn.
Degenen die hier nog wel voor te porren waren zullen zich nog wel een keer achter de oren krabben als ze horen dat ze dan tegen het minimum(jeugd)loon aan de slag kunnen, ipv tegen hun normale uurloon.
TNT moet zich ook realiseren dat als ze je nu een zomercontract zouden geven voor bijv. 15 uur per week, dat ze je dan ook echt 15 uur moeten geven! Nu is het 's zomers nog zo dat ze tegen je kunnen zeggen "sorry, vandaag hebben we geen werk voor je", dan is dat niet meer mogelijk.
Inderdaad jaquote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:41 schreef xxiessiexx het volgende:
Haha als dat zomercontract hier ook komt (wat ik betwijfel) ben ik van de zomer vrij
Ik denk dat je zo'n groene sticker bedoeld die je op de zending kan plakken? Ik denk dat ze die wel hebben op het postkantoor ja. En anders kan je even bij een businessbalie/businesspoint langs.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:16 schreef Erasmo het volgende:
Even een snelle vraag tussendoor, ik moet iets naar China sturen, weet iemand hier of ik een douanewaardedingetjeformuliersticker ook bij het postkantoor kan halen?
Ik gok dat er zo inderdaad heel veel zdw'ers afvallen hoor. Ik ga voor 3 euro minder echt niet met de post lopen slepen; dan zoek ik wel even ergens iets anders specifiek voor de zomermaanden.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit van gehoord, zijn ze ziek in hun hoofd, ofzo? Ik werk al zo'n 12 jaar bij dit bedrijf, en zdw's die doordeweeks extra werken krijgen dat altijd uitbetaald tegen hun normale uurloon. Is dit de nieuwste bezuinigingsmaatregel? En dat terwijl gemiddeld genomen de zaterdagbestellers zo'n beetje de goedkoopste krachten zijn, goedkoper nog dan postbezorgers, omdat hun leeftijd gemiddeld genomen een stuk lager ligt.
Vorig jaar viel me al op dat het niet echt storm liep bij de zdw's om in de zomer extra te werken, dit omdat het doordeweeks binnen lang niet zo gezellig meer is als vroeger. Dus vorige zomer moesten ze flink wat uitzendkrachten inhuren, en dat was helemaal duur. Niet alleen omdat er veel geld aan de strijkstok van het UB blijft hangen, maar ook omdat die uitzendkrachten lang niet zo geroutineerd (en dus veel minder productief) zijn.
Degenen die hier nog wel voor te porren waren zullen zich nog wel een keer achter de oren krabben als ze horen dat ze dan tegen het minimum(jeugd)loon aan de slag kunnen, ipv tegen hun normale uurloon.
TNT moet zich ook realiseren dat als ze je nu een zomercontract zouden geven voor bijv. 15 uur per week, dat ze je dan ook echt 15 uur moeten geven! Nu is het 's zomers nog zo dat ze tegen je kunnen zeggen "sorry, vandaag hebben we geen werk voor je", dan is dat niet meer mogelijk.
quote:22 april 2009 - In juni van dit jaar komt de winstuitkering over 2008 beschikbaar voor medewerkers die onder de cao voor TNT of de cao voor zaterdagbestellers vallen.
Postbezorgers
Ook postbezorgers krijgen over 2008 een winstuitkering als zij op 31 december 2008 langer dan zes maanden in dienst waren en als zij in juni 2009 nog in dienst zijn. De hoogte van de winstuitkering voor postbezorgers is 3 procent als zij per 31 december 2008 één jaar of langer in dienst waren en 2 procent als zij op die datum korter dan één jaar in dienst waren.
De winstuitkering voor postbezorgers wordt berekend over de in 2008 betaalde maandsalarissen en betaalde meeruren. Postbezorgers kunnen geen gebruikmaken van de spaarloonregeling en IPS-sparen, maar wel van levensloopsparen.
bron: TNT Personeelszaken Nederland
Altijd zo geweest.quote:Op zondag 10 mei 2009 19:38 schreef xxiessiexx het volgende:
Dus de zaterdagbestellers krijgen sowieso winstuitkering?
Ik dacht iets van een half miljoentje per persoon, gaat nog wel belasting van af, dus denk dan aan een eindbedrag van zo'n 4 ton.quote:Op zondag 10 mei 2009 23:28 schreef Jojoortje het volgende:
Wanneer krijgen we die winstuitkering? Hoeveel ongeveer?
Heb geen zin om alles te lezen
quote:Op maandag 11 mei 2009 00:08 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik dacht iets van een half miljoentje per persoon, gaat nog wel belasting van af, dus denk dan aan een eindbedrag van zo'n 4 ton.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |