Hoezo vind je dat kut? Dat is juist mooi als je te weinig folders hebtquote:Op zaterdag 11 april 2009 13:24 schreef gelebeer het volgende:
Ik moest vandaag voor het eerst alleen lopen![]()
Het begon broeierig warm, even later begon het te regenen en daarna werd het weer warm.
Wel kut dat ik HAH te weinig had
Zo kun je het natuurlijk ook bekijkenquote:Op zaterdag 11 april 2009 13:51 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Hoezo vind je dat kut? Dat is juist mooi als je te weinig folders hebt
Wat is dat met die boeren? Niet alleen hebben ze veel tijdschriften, maar ook altijd veel huis-aan-huis. Dan heeft niemand in het DVG hah, loop ik weer met Bakkerij het Stoepje of Welkoop.....quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:41 schreef Zipportal het volgende:
De boeren hadden weer redelijk veel tijdschriften.
Is niet jou fout dat ze je te weinig HAH hebben meegegeven.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:55 schreef gelebeer het volgende:
[..]
Zo kun je het natuurlijk ook bekijken![]()
Maar ik hoop dat ik geen klachten krijg (of maak ik nu een beginnersopmerking)
Je moet wel even doorgeven welke straten er geen HAH hebben gekregen. Is idd niet jou schuldquote:Op zaterdag 11 april 2009 15:55 schreef gelebeer het volgende:
[..]
Zo kun je het natuurlijk ook bekijken![]()
Maar ik hoop dat ik geen klachten krijg (of maak ik nu een beginnersopmerking)
En boeren willen maar wat graag reclame hebben. Geen enkele boer in mijn wijk, heeft dan ook een sticker op de bus zitten. Zijn tijden bij,, dat het tijdens het ingooien niet meer in vakje past.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat is dat met die boeren? Niet alleen hebben ze veel tijdschriften, maar ook altijd veel huis-aan-huis. Dan heeft niemand in het DVG hah, loop ik weer met Bakkerij het Stoepje of Welkoop.....
Oh, er zat zo'n briefje bij die ik braaf had ingevuld dat er te weinig waren. Toen vroeg ik aan iemand wat ik er mee moest en die zei dat ik het in de prullenbak kon gooien...quote:Op zaterdag 11 april 2009 16:14 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Je moet wel even doorgeven welke straten er geen HAH hebben gekregen. Is idd niet jou schuld
Wij moeten die groene papiertjes, altijd op een centraal punt inleveren. Gewoon in een bakje.quote:Op zaterdag 11 april 2009 16:33 schreef gelebeer het volgende:
[..]
Oh, er zat zo'n briefje bij die ik braaf had ingevuld dat er te weinig waren. Toen vroeg ik aan iemand wat ik er mee moest en die zei dat ik het in de prullenbak kon gooien...
Ach ja, geef ik hem gewoon de schuld
Hier hetzelfde, nauwelijks tijdschriften e.d., maar wel een mailing van de gemeente waardoor elk huis iig één brief had, plus die twee HAH erbij, was dus nog best een drukke dag. Maar met dit weer hoor je mij niet echt klagen, al wordt het wel weer tijd om de literfles water van stal te halenquote:Op zaterdag 11 april 2009 15:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hier was het omgekeerd. Geen ene reet qua tijdschriften (behalve een paar wijken die voor 1 of 2 straten huisaanhuis een dik Bijenkorf boek hadden), maar echt heel erg veel machinepost. Iets van het waterschap, en nog een ding van een vakbond, over de crisis. Iedere ochtendwijk had 3 tot 5 rode bakken. De machine had er ook de kracht niet meer voor, zodat mijn middagwijk ook 1,5 uur te laat binnen was. Op zich had ik dus best op tijd klaar kunnen zijn (of eerder nog), maar door die machinestoring dus niet. Soms kan ik op straat de schade nog een beetje inlopen, maar met 2 hah zat dat er niet in.
Ik hoorde vandaag trouwens dat er dinsdag een grote mailing van de Bijenkorf aan zit te komen, waarvan die paar boeken vandaag wellicht al een voorbode waren. Enige probleem is dat er a.s. dinsdag maandagse diensten worden gedraaid, en er veel mensen vrij hebben (waaronder ik). Benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken
Het gekke is dat ik altijd werk op dinsdag, maar omdat het een maandagse dienst zou worden (en ik maandag altijd roostervrij ben) vroeg m'n teamcoach of ik een dagje vrij wilde.quote:Op zaterdag 11 april 2009 16:57 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, nauwelijks tijdschriften e.d., maar wel een mailing van de gemeente waardoor elk huis iig één brief had, plus die twee HAH erbij, was dus nog best een drukke dag. Maar met dit weer hoor je mij niet echt klagen, al wordt het wel weer tijd om de literfles water van stal te halen
Hier lagen die bijenkorf boeken ook al klaar voor dinsdag, was verbaasd omdat ik ook dacht dat ze maandagdiensten gingen draaien. Maar op deze manier gaat dat niet werken natuurlijk. Zo'n beetje alle zdw'ers zijn gevraagd om dinsdag te komen werken, maar bijna niemand kon.
Daarvoor hebben we hier te weinig werk. Of anders gezegd, genoeg postbodes en postbezorgers. In principe is er werk genoeg, maar wordt dit vaak opgedeeld om te bezuinigen. Qua voorbereiding is er nog minder, daarvoor hebben we vaak genoeg postbodes. Tenzij er een ziek is of vrij neemt, dan weer niet. In ieder geval best jammer, ik zou ook best weken van 40 willen maken deze tijd.quote:Op zaterdag 11 april 2009 14:34 schreef Viper86 het volgende:
Heb de afgelopen 8 dagen 41 uur en 40 min. gewerkt. Toch leuk voor een zaw'er met een contract van 3 uurtjes.
Daarvoor heb ik te veel adressen. Maar ik snap je bedoeling, het scheelt enorm als je tijdens het rijden post wil pakken. Minder stressen ook met opletten en het gaat sneller. Indraaien, post in de bus en ondertussen al in de achteruit.quote:En dan hierrrrrrr de tip van de dag: Ik heb vandaag eens creatief proberen te doen en had mijn stapel gele kaartjes meegenomen om..... ze achter elke post van elk adres te stoppen, verticaal, zodat je gemakkelijk de post voor een specifiek adres kunt pakken.
Ik weet niet of meer mensen dit doen, maar heb er iig zelf nog nooit van gehoord. Het scheelt mij al met al een boel stress en drukte, op deze manier hoef ik alleen per bak de gele kaarten er tussen te stoppen ( 2 minuutjes werk ) en zijn alle adressen voorgesorteerd en al. Wat rest is zo nu en dan eens uitstappen of het raampje open te draaien en mijn hand uit te steken. Héééérlijk!!
Merkwaardig. Hier moet juist iedereen komen vanwege de verwachte Bijenkorf.quote:Op zaterdag 11 april 2009 17:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het gekke is dat ik altijd werk op dinsdag, maar omdat het een maandagse dienst zou worden (en ik maandag altijd roostervrij ben) vroeg m'n teamcoach of ik een dagje vrij wilde.
Na een aantal drukke weken, amper post. Lekker vroeg begonnen en om 11 uur weer de deur uit met de scooter (buitenwijk). Wel leuk dat bij buitenwijken meervoudig H-A-H erachter mag, maar als er geen lijst is met adressen met een sticker/bedrijven of überhaupt een lijst met adressen (veel a-tjes, b-tjes enz., maar daar is in de polder geen systeem in te ontdekken). Veel post niet kunnen bezorgen omdat een hoop huizen (ongeveer 100) nog in aanbouw zijn. Mijn schoudertas puilde uit van het teveel aan H-A-H en niet bestelbare post. Aangezien achter de meeste bedrijven ook nog een huis ligt maar in alle bussen H-A-H gedaan.quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:34 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Merkwaardig. Hier moet juist iedereen komen vanwege de verwachte Bijenkorf.
Nee, alleen de zondagse buslichting word vandaag gedraaid. Voor de rest hebben we gewoon vrij.quote:Op maandag 13 april 2009 11:43 schreef CittaR het volgende:
Ik doe collectie, dus post ophalen bij bedrijven en brievenbussen om 6 uur.... maar wordt er vandaag eigenlijk wel gewerkt? het lijkt me dat alle bedrijven zoiezo dicht zijn.
quote:De leden van vakbond BVPP hebben het principeakkoord voor de cao van postbedrijf TNT afgewezen. Volgens dat akkoord zouden postbodes en sorteerders minder gaan verdienen. TNT beloofde in ruil daarvoor geen banen te schrappen.
Vorige week wezen de leden van vakbond CNV Publieke Zaak het akkoord ook al van de hand. Het resultaat van de stemming bij vakbond Abvakabo wordt volgende week verwacht.
BVPP-bestuurder Paul Jekkers vreest dat de afwijzing van het akkoord zal leiden tot een grootscheeps banenverlies bij het postbedrijf. "Het meest voor de hand liggend is dat TNT een reorganisatie zal aankondigen", stelde Jekkers in een reactie. Volgens de vakbondsbestuurder zal TNT zonder een akkoord over loonsverlaging in de komende vier jaar elfduizend banen schrappen. "Daarbij gaat het om ongeveer zevenduizend gedwongen ontslagen."
Als het goed is heb je die op vrijdag al gekregen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:54 schreef zawtnt het volgende:
Ik kwam hier toevallig terrecht, ik ben ZAW in Amstelveen.
Weet iemand waarom er zaterdag geen makro was? Het viel me namelijk op dat ik zaterdag geen makro had terwijl die wel ingegaan is op 13 apr.
Och jeej, heb ik dat...quote:Op woensdag 15 april 2009 10:20 schreef Kaos het volgende:
Hier hebben vrijdag de meeste postcodes de wehkamp, en daar ben je vast niet blij mee (dikke boekjes)
Hier is t morgen al. Gelukkig niet mijn postcodequote:Op woensdag 15 april 2009 10:20 schreef Kaos het volgende:
Hier hebben vrijdag de meeste postcodes de wehkamp, en daar ben je vast niet blij mee (dikke boekjes)
Ja dat had ik in mijn wijkje ook altijd. Heb toen gewoon gebeld met de klantenservice van de desbetreffende krant met een klacht dat de krant nooit goed in de brievenbus gedaan werd. Half uur later belde ik weer met een andere naam uiteraard om nog een klacht in te dienen. Vervolgens NOOIT weer last gehad van die uitstekende krantjes in de brievenbusquote:Op zaterdag 18 april 2009 12:50 schreef gelebeer het volgende:
Het is weer prachtig weer![]()
Alleen die klote krantbezorgers laten bij mij altijd de krant uitsteken
Betaald verlofquote:Op zaterdag 18 april 2009 13:22 schreef gelebeer het volgende:
Haha goede tip![]()
Ik heb vandaag een verlof lijst gekregen met 17 uur verlof, is dat betaald of onbetaald verlof?
Is wel handig bij bepaalde bussen. Dan vliegt de post er zo in.quote:Op zaterdag 18 april 2009 12:50 schreef gelebeer het volgende:
Het is weer prachtig weer![]()
Alleen die klote krantbezorgers laten bij mij altijd de krant uitsteken
http://www.nrc.nl/economi(...)_postbedrijven_zwartquote:TNT maakt nieuwe postbedrijven zwart
Gepubliceerd: 20 april 2009 13:50 | Gewijzigd: 20 april 2009 13:50
Door een onzer redacteuren
Rotterdam, 20 april. TNT Post heeft huis aan huis een brief verspreid waarin wordt gewaarschuwd voor de kwaliteit van de concurrentie. „Het kan wat langer duren tot u post ontvangt als de verzender niet voor TNT heeft gekozen”, schrijft het bedrijf. „Want de kwaliteit van TNT Post – daar kunnen anderen niet aan tippen.”
„De feiten” zijn volgens TNT Post dat de bezorging van de twee concurrenten, Sandd en Selekt Mail, minder betrouwbaar is. Een van de waarschuwingen luidt: „U moet er toch niet aan denken dat er bijvoorbeeld opeens een deurwaarder voor uw deur staat vanwege een niet betaalde rekening die u nooit heeft ontvangen!”
Sinds 1 april is de markt volledig vrij. Elk bedrijf mag post van elk gewicht ophalen en bezorgen.
Thiemo van Spellen, commercieel directeur van Sandd, zegt in een reactie „geen zin te hebben in een moddergevecht” met TNT. „Als wij ons werk niet goed zouden doen, rekent de markt ons daar wel op af. Maar wij groeien nog steeds.”
TNT verwijst in zijn brief naar „onafhankelijk onderzoek” van bureau Intomart dat zijn gelijk zou aantonen. Intomarkt bevestigt desgevraagd dat TNT „een hogere kwaliteit levert”. Maar noch Intomart noch TNT wil de inhoud van het onderzoek prijsgeven.
Toezichthouder Opta toont zich verbaasd over de toon van TNT. Sandd en Selekt Mail richten zich vooral op het overnemen van zakelijke post van TNT, zoals rekeningen en bankafschriften, zegt een woordvoerder van Opta. „En daarvoor gelden geen kwaliteitsnormen, zoals bezorging binnen 24 uur. Alleen het briefgeheim is van toepassing.”
Bij ons gaat het voor een aantal lastig worden, omdat de teamcoach uren bij elkaar moet zien te sprokkelen. Dus het kan zijn dat contracten van twee of drie zaterdagwerkers of postbezorgers niet verlengd worden om de benodigde uren binnen te halen.quote:Op maandag 20 april 2009 19:12 schreef silliegirl het volgende:
Hmm. Mijn contract loopt eind volgende maand af en nou weet ik dus NOG niet of dat verlengd gaat worden of niet. Wie weet er toevallig of er contracten van zaterdagbestellers al niet meer verlengd worden i.v.m. reorganisatie gedoe?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |