abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67922787
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 13:24 schreef gelebeer het volgende:
Ik moest vandaag voor het eerst alleen lopen
Het begon broeierig warm, even later begon het te regenen en daarna werd het weer warm.
Wel kut dat ik HAH te weinig had
Hoezo vind je dat kut? Dat is juist mooi als je te weinig folders hebt
Noot noot.
  zaterdag 11 april 2009 @ 14:34:56 #52
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_67923702
Heb vandaag met mijn auto tegen een paaltje gezeten. Was maar met paar km. per uur, maar bleef haken met dat stuk plastic wat boven het wiel hangt ter verfraaing van het geheel, achter het paaltje. Jezus, wat is dat een slappe troep zeg... Reed er echt maar heel zacht tegenaan en er zit direct een zeer zichtbare lelijke deuk in.

Heb direct maar het schadeformulier ingevuld en zal het vanmiddag op kantoor leggen bij afsluiting van het gebouw.........

Voor de rest lekker rustig dagje, was heerlijk warm en was al om 12:30 weer thuis.

Heb de afgelopen 8 dagen 41 uur en 40 min. gewerkt. Toch leuk voor een zaw'er met een contract van 3 uurtjes.

En dan hierrrrrrr de tip van de dag: Ik heb vandaag eens creatief proberen te doen en had mijn stapel gele kaartjes meegenomen om..... ze achter elke post van elk adres te stoppen, verticaal, zodat je gemakkelijk de post voor een specifiek adres kunt pakken.
Ik weet niet of meer mensen dit doen, maar heb er iig zelf nog nooit van gehoord. Het scheelt mij al met al een boel stress en drukte, op deze manier hoef ik alleen per bak de gele kaarten er tussen te stoppen ( 2 minuutjes werk ) en zijn alle adressen voorgesorteerd en al. Wat rest is zo nu en dan eens uitstappen of het raampje open te draaien en mijn hand uit te steken. Héééérlijk!!
Nothing is what it seems
pi_67925099
HAH was wel gemakkelijk weg te brengen. Alleen kon je ze niet lekker dubbel vouwen. I.p.v. in de lengte door de helft vouwen werd het nu in de breedte vouwen. De boeren hadden weer redelijk veel tijdschriften.

Tijdens het bezorgen, heeft het ook nog wat geregend. Lekker ter verkoeling.

[ Bericht 17% gewijzigd door Zipportal op 11-04-2009 16:37:14 ]
pi_67925372
Hier was het omgekeerd. Geen ene reet qua tijdschriften (behalve een paar wijken die voor 1 of 2 straten huisaanhuis een dik Bijenkorf boek hadden), maar echt heel erg veel machinepost. Iets van het waterschap, en nog een ding van een vakbond, over de crisis. Iedere ochtendwijk had 3 tot 5 rode bakken. De machine had er ook de kracht niet meer voor, zodat mijn middagwijk ook 1,5 uur te laat binnen was. Op zich had ik dus best op tijd klaar kunnen zijn (of eerder nog), maar door die machinestoring dus niet. Soms kan ik op straat de schade nog een beetje inlopen, maar met 2 hah zat dat er niet in.

Ik hoorde vandaag trouwens dat er dinsdag een grote mailing van de Bijenkorf aan zit te komen, waarvan die paar boeken vandaag wellicht al een voorbode waren. Enige probleem is dat er a.s. dinsdag maandagse diensten worden gedraaid, en er veel mensen vrij hebben (waaronder ik). Benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_67925378
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 13:51 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Hoezo vind je dat kut? Dat is juist mooi als je te weinig folders hebt
Zo kun je het natuurlijk ook bekijken
Maar ik hoop dat ik geen klachten krijg (of maak ik nu een beginnersopmerking )
Out for my own, to live my own way...
pi_67925399
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 15:41 schreef Zipportal het volgende:
De boeren hadden weer redelijk veel tijdschriften.
Wat is dat met die boeren? Niet alleen hebben ze veel tijdschriften, maar ook altijd veel huis-aan-huis. Dan heeft niemand in het DVG hah, loop ik weer met Bakkerij het Stoepje of Welkoop.....
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_67925454
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 15:55 schreef gelebeer het volgende:

[..]

Is niet jou fout dat ze je te weinig HAH hebben meegegeven.
pi_67925796
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 15:55 schreef gelebeer het volgende:

[..]

Je moet wel even doorgeven welke straten er geen HAH hebben gekregen. Is idd niet jou schuld
Noot noot.
pi_67925968
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 15:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat is dat met die boeren? Niet alleen hebben ze veel tijdschriften, maar ook altijd veel huis-aan-huis. Dan heeft niemand in het DVG hah, loop ik weer met Bakkerij het Stoepje of Welkoop.....
En boeren willen maar wat graag reclame hebben. Geen enkele boer in mijn wijk, heeft dan ook een sticker op de bus zitten. Zijn tijden bij,, dat het tijdens het ingooien niet meer in vakje past.

Zijn er hier ook nog postbodes die last hebben van honden in hun wijk?
Als ik ergens een pesthekel aan heb, dan zijn het wel honden. Zoja nog nare ervaringen meegehad?

Ik gelukkig nooit. Maar heb een paar boerenadresjes. Zo'n lassiehond, die bijt verdomme zo in je autobanden. En de baasjes natuurlijk altijd, hij doet niets hoor. Nou wegwezen met die tering beesten.

Oh ja, die FNV mailing had ik ook. Links bovenin met zo'n geel logo.
pi_67926296
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 16:14 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Je moet wel even doorgeven welke straten er geen HAH hebben gekregen. Is idd niet jou schuld
Oh, er zat zo'n briefje bij die ik braaf had ingevuld dat er te weinig waren. Toen vroeg ik aan iemand wat ik er mee moest en die zei dat ik het in de prullenbak kon gooien...
Ach ja, geef ik hem gewoon de schuld
Out for my own, to live my own way...
pi_67926363
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 16:33 schreef gelebeer het volgende:

[..]

Oh, er zat zo'n briefje bij die ik braaf had ingevuld dat er te weinig waren. Toen vroeg ik aan iemand wat ik er mee moest en die zei dat ik het in de prullenbak kon gooien...
Ach ja, geef ik hem gewoon de schuld
Wij moeten die groene papiertjes, altijd op een centraal punt inleveren. Gewoon in een bakje.
Als ik teveel over hou, dan noteer ik dat nooit. Dan zul je het altijd zien, dat je de volgende keer te weinig krijgt.

Zet altijd mijn naam en een krul op. Mij wel best zo.
pi_67926846
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 15:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hier was het omgekeerd. Geen ene reet qua tijdschriften (behalve een paar wijken die voor 1 of 2 straten huisaanhuis een dik Bijenkorf boek hadden), maar echt heel erg veel machinepost. Iets van het waterschap, en nog een ding van een vakbond, over de crisis. Iedere ochtendwijk had 3 tot 5 rode bakken. De machine had er ook de kracht niet meer voor, zodat mijn middagwijk ook 1,5 uur te laat binnen was. Op zich had ik dus best op tijd klaar kunnen zijn (of eerder nog), maar door die machinestoring dus niet. Soms kan ik op straat de schade nog een beetje inlopen, maar met 2 hah zat dat er niet in.

Ik hoorde vandaag trouwens dat er dinsdag een grote mailing van de Bijenkorf aan zit te komen, waarvan die paar boeken vandaag wellicht al een voorbode waren. Enige probleem is dat er a.s. dinsdag maandagse diensten worden gedraaid, en er veel mensen vrij hebben (waaronder ik). Benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken
Hier hetzelfde, nauwelijks tijdschriften e.d., maar wel een mailing van de gemeente waardoor elk huis iig één brief had, plus die twee HAH erbij, was dus nog best een drukke dag. Maar met dit weer hoor je mij niet echt klagen, al wordt het wel weer tijd om de literfles water van stal te halen

Hier lagen die bijenkorf boeken ook al klaar voor dinsdag, was verbaasd omdat ik ook dacht dat ze maandagdiensten gingen draaien. Maar op deze manier gaat dat niet werken natuurlijk. Zo'n beetje alle zdw'ers zijn gevraagd om dinsdag te komen werken, maar bijna niemand kon.
pi_67927018
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 16:57 schreef Ohrpolster. het volgende:

[..]

Hier hetzelfde, nauwelijks tijdschriften e.d., maar wel een mailing van de gemeente waardoor elk huis iig één brief had, plus die twee HAH erbij, was dus nog best een drukke dag. Maar met dit weer hoor je mij niet echt klagen, al wordt het wel weer tijd om de literfles water van stal te halen

Hier lagen die bijenkorf boeken ook al klaar voor dinsdag, was verbaasd omdat ik ook dacht dat ze maandagdiensten gingen draaien. Maar op deze manier gaat dat niet werken natuurlijk. Zo'n beetje alle zdw'ers zijn gevraagd om dinsdag te komen werken, maar bijna niemand kon.
Het gekke is dat ik altijd werk op dinsdag, maar omdat het een maandagse dienst zou worden (en ik maandag altijd roostervrij ben) vroeg m'n teamcoach of ik een dagje vrij wilde.
pi_67927104
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 14:34 schreef Viper86 het volgende:
Heb de afgelopen 8 dagen 41 uur en 40 min. gewerkt. Toch leuk voor een zaw'er met een contract van 3 uurtjes.
Daarvoor hebben we hier te weinig werk. Of anders gezegd, genoeg postbodes en postbezorgers. In principe is er werk genoeg, maar wordt dit vaak opgedeeld om te bezuinigen. Qua voorbereiding is er nog minder, daarvoor hebben we vaak genoeg postbodes. Tenzij er een ziek is of vrij neemt, dan weer niet. In ieder geval best jammer, ik zou ook best weken van 40 willen maken deze tijd.
quote:
En dan hierrrrrrr de tip van de dag: Ik heb vandaag eens creatief proberen te doen en had mijn stapel gele kaartjes meegenomen om..... ze achter elke post van elk adres te stoppen, verticaal, zodat je gemakkelijk de post voor een specifiek adres kunt pakken.
Ik weet niet of meer mensen dit doen, maar heb er iig zelf nog nooit van gehoord. Het scheelt mij al met al een boel stress en drukte, op deze manier hoef ik alleen per bak de gele kaarten er tussen te stoppen ( 2 minuutjes werk ) en zijn alle adressen voorgesorteerd en al. Wat rest is zo nu en dan eens uitstappen of het raampje open te draaien en mijn hand uit te steken. Héééérlijk!!
Daarvoor heb ik te veel adressen. Maar ik snap je bedoeling, het scheelt enorm als je tijdens het rijden post wil pakken. Minder stressen ook met opletten en het gaat sneller. Indraaien, post in de bus en ondertussen al in de achteruit.

En dan toch heb je een paaltje geraakt vandaag

Oja meestal hebben de boeren zoveel grote post dat je tijdens het zetten al onthoud wat 1 adres is... Dat pakt ook makkelijk weg. Zoals op een dag als gister tenminste, vandaag niet..
pi_67927218
Oja wat ook heeel handig is: HAH tussen de post zetten en dan in het grijze mandje. Als je een dienst een beetje goed kent weet je precies waar de nee-stickers zitten.

FOK!fotograaf zaterdag 11 april 2009 @ 18:34:38 #66
73911 ultra_ivo
pi_67929500
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 17:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het gekke is dat ik altijd werk op dinsdag, maar omdat het een maandagse dienst zou worden (en ik maandag altijd roostervrij ben) vroeg m'n teamcoach of ik een dagje vrij wilde.
Merkwaardig. Hier moet juist iedereen komen vanwege de verwachte Bijenkorf.
pi_67951878
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 18:34 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Merkwaardig. Hier moet juist iedereen komen vanwege de verwachte Bijenkorf.
Na een aantal drukke weken, amper post. Lekker vroeg begonnen en om 11 uur weer de deur uit met de scooter (buitenwijk). Wel leuk dat bij buitenwijken meervoudig H-A-H erachter mag, maar als er geen lijst is met adressen met een sticker/bedrijven of überhaupt een lijst met adressen (veel a-tjes, b-tjes enz., maar daar is in de polder geen systeem in te ontdekken). Veel post niet kunnen bezorgen omdat een hoop huizen (ongeveer 100) nog in aanbouw zijn. Mijn schoudertas puilde uit van het teveel aan H-A-H en niet bestelbare post. Aangezien achter de meeste bedrijven ook nog een huis ligt maar in alle bussen H-A-H gedaan.
pi_67971777
Ik doe collectie, dus post ophalen bij bedrijven en brievenbussen om 6 uur.... maar wordt er vandaag eigenlijk wel gewerkt? het lijkt me dat alle bedrijven zoiezo dicht zijn.
  maandag 13 april 2009 @ 12:07:56 #69
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_67972521
quote:
Op maandag 13 april 2009 11:43 schreef CittaR het volgende:
Ik doe collectie, dus post ophalen bij bedrijven en brievenbussen om 6 uur.... maar wordt er vandaag eigenlijk wel gewerkt? het lijkt me dat alle bedrijven zoiezo dicht zijn.
Nee, alleen de zondagse buslichting word vandaag gedraaid. Voor de rest hebben we gewoon vrij.
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 april 2009 @ 11:16:07 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67999346
Ben weer terug na een zeiltochtje deels op kosten van de baas

Was echt genieten dit weekend
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage dinsdag 14 april 2009 @ 16:40:22 #71
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_68010561
quote:
De leden van vakbond BVPP hebben het principeakkoord voor de cao van postbedrijf TNT afgewezen. Volgens dat akkoord zouden postbodes en sorteerders minder gaan verdienen. TNT beloofde in ruil daarvoor geen banen te schrappen.

Vorige week wezen de leden van vakbond CNV Publieke Zaak het akkoord ook al van de hand. Het resultaat van de stemming bij vakbond Abvakabo wordt volgende week verwacht.

BVPP-bestuurder Paul Jekkers vreest dat de afwijzing van het akkoord zal leiden tot een grootscheeps banenverlies bij het postbedrijf. "Het meest voor de hand liggend is dat TNT een reorganisatie zal aankondigen", stelde Jekkers in een reactie. Volgens de vakbondsbestuurder zal TNT zonder een akkoord over loonsverlaging in de komende vier jaar elfduizend banen schrappen. "Daarbij gaat het om ongeveer zevenduizend gedwongen ontslagen."
pi_68011700
Elfduizend!? Wat veel! Zonde dat dit moet gebeuren, maar die loonsverlaging is ook niks.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 april 2009 @ 18:43:06 #73
73911 ultra_ivo
pi_68014516
Er moet niks gebeuren. Koorstra wíl dat er iets gebeurt. Of wij het ermee eens zijn is iets heel anders. Of dit nodig is is ook een hele andere vraag.
pi_68019143
Ik kwam hier toevallig terrecht, ik ben ZAW in Amstelveen.
Weet iemand waarom er zaterdag geen makro was? Het viel me namelijk op dat ik zaterdag geen makro had terwijl die wel ingegaan is op 13 apr.
  dinsdag 14 april 2009 @ 21:14:57 #75
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_68019896
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:54 schreef zawtnt het volgende:
Ik kwam hier toevallig terrecht, ik ben ZAW in Amstelveen.
Weet iemand waarom er zaterdag geen makro was? Het viel me namelijk op dat ik zaterdag geen makro had terwijl die wel ingegaan is op 13 apr.
Als het goed is heb je die op vrijdag al gekregen.
Nothing is what it seems
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')