abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68501576
bleh net wat ik dacht ... echt wazig dat het op sommige kantoren wel kan en op andere weer niet..

we zien dan maar wel hoe het afloopt :-) Hopelijk verlenging - heb het er goed naar mijn zin
  woensdag 29 april 2009 @ 17:45:15 #202
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_68505423
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:55 schreef tntster het volgende:
bleh net wat ik dacht ... echt wazig dat het op sommige kantoren wel kan en op andere weer niet..

we zien dan maar wel hoe het afloopt :-) Hopelijk verlenging - heb het er goed naar mijn zin
Hangt ook een beetje af van je eigen meerwaarde voor het kantoor. Ken je veel diensten, heb je veel ervaring, ken je veel wijken die weinig anderen kennen, ken je buslichting etc. etc.

Dus: bezit je een grote kennis wat betreft diensten etc. ?
Nothing is what it seems
pi_68506013
Was wel druk hier vandaag.

HAH en alle tv-gidsen en tijdschriften.
pi_68506359
dat is het em net..ik ken en weet vrij veel op dit kantoor.
Ben ook heel flexibel maar ja.. wie ben ik

[ Bericht 41% gewijzigd door tntster op 30-04-2009 18:29:28 ]
pi_68552369
Worden er vandaag geen pakketen bezorgd?
pi_68558558
Hier wel, ik kwam tijdens mijn loop iemand tegen met een kennisgeving in zijn hand:-)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 mei 2009 @ 16:18:48 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68561281
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 11:05 schreef Giem het volgende:
Worden er vandaag geen pakketen bezorgd?
Ik ben vandaag tijdens mijn autorondje de pakkettenboer meerdere malen tegengekomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68563446
Zie nu idd in mijn TrackTrace staan dat hij vandaag word bezorgd

[ Bericht 74% gewijzigd door Giem op 01-05-2009 17:28:56 ]
pi_68589589
Veeeeeeel post vandaag

Liep trouwens een tuin in en zag een beeldje van een kikker op de grond.
Ik beter kijken
Nog beter kijken
Close up

Ik raak het beeldje aan en opeens springt het weg Zulks een shock Maar wel lief
Noot noot.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:52:31 #210
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_68590327
Tijdens mijn brengrit moet ik ook een brievenbus lichten. Sta ik voor die bus, staat in het raampje 'dinsdag'. Is die bus dus vorige week maandag voor het laatst gelicht. Hele bus natuurlijk vol, vanzelfsprekend met een hoop verjaardagskaarten en rouwbrieven.... Faalhaas.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:01:24 #211
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_68590546
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:20 schreef Jojoortje het volgende:
Veeeeeeel post vandaag

Ik beter kijken
Nog beter kijken
Close up

Hier was het rustig, maar wel voor sommige wijken een hoop post van de woningbouw. Opvallend was dat deze eerst was afgestempeld door onze concurrenten van de Jostipost (de SWV), maar daarna overgestickerd met een TNT label. Konden onze wannabe-postbodes het niet vinden, of konden ze de hoeveelheid niet aan? Ze hadden hier op het dorp ook al de berichten van de jaarlijkse huurverhoging bezorgd, maar dat was niet overal goed gegaan. Vooral bij de lastige wijken niet, waar bijv. de ene kant van de straat anders heet dan de overkant, maar wel hetzelfde genummerd is.

Maar wel lekker zo'n rustige dag, zeker met de nieuwe diensten die we vorig jaar kregen, en waarbij de tijden zo krap staan dat je het ook alleen haalt als het rustig is. Maar dat kwam dan omdat ze bij het berekenen van de tijden al waren uitgegaan van 4% volumedaling voor het daaropvolgende jaar. Ondanks dat moeten we iedere zaterdag, of het nou druk is of niet, toch weer nutten, omdat het volume gedaald is. Dat noemen ze inspelen op verkeer. Maar, die volumedaling zat toch al meegerekend in de nieuwe normen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:02:53 #212
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_68590581
Jostipost.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_68591304
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:20 schreef Jojoortje het volgende:
Veeeeeeel post vandaag

Ik beter kijken
Nog beter kijken
Close up

*proest* Lekker bijdehand ook

Hier hadden we het "scenario rustig" maar dat sloeg echt nergens op. Die 55+'ers schelden joh, het was namelijk best een hoop post en dus klopten die roosters van geen kanten meer omdat ze het verkeerde scenario hadden gekregen Mja, gelukkig waren mijn wijken al klaargemaakt, dus ik was lekker op tijd thuis
  zaterdag 2 mei 2009 @ 19:36:52 #214
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_68598016
Ja, hier ook best veel post. Ben vanochtend begonnen met het zetten van een postbezorgerswijkje. Daarna bleek een collega postbode nogal langzaam te werken, hij leek bij elke brief eerst 5 seconden naar het papier te willen staren vooraleer er uberhaupt een fysieke reactie ontstond dmv ingooien of tussenzetten!! Daarom heb ik 'm als zijnde redder in nood maar ff geholpen, lees: de teamcoach droeg mij op 'm te helpen... Op het laatst stonden de mensen die na ons bij dezelfde kasten moesten bijkans bij ons in de vakjes de post te gooien, waardoor in bepaalde vakjes dubbele post lag voor 2 wijken...

Dus daardoor kon ik pas veel later beginnen met het voorbereiden van mijn autobestelling. Een autobestelling die ik al een dik jaar gereden heb en nu opeens van de vroege ochtend naar de late ochtend is verschoven. Dat geeft best een apart effect moet ik zeggen, je weet van bekende plekken op welke tijden je er ongeveer altijd bent en daar kun je van afleiden of je een beetje goed doorwerkt of wat langzamer bent. Nu met de nieuwe dienstregeling is het allemaal veel later en had ik werkelijk het gevoel alsof ik een ontzettend zware dienst draaide, alsof ik bulten post moest rondbrengen en heel lang bezig was. Terwijl de bestelling even lang duurde als normaal, alleen de tijden zijn net iets anders. En daarvoor heb ik alleen maar wat post gezet en heb ik langer in bed kunnen liggen, dus beter uitgerust. Dat gevoel alsof mijn dienst heel zwaar aanvoelde is best vreemd moet ik zeggen, onze hersens kunnen soms raar in mekaar zitten...

Voor de rest heb ik na mijn autobestelling nog een volkswijkje weggebracht en daarna nog het pand afgesloten.

Al met al een dagje van 07:30 tot 17:30.

( Draaide gister ook al een krankzinnige maar zeer enerverende dag van 6:00 tot 18:00! Daarbij heb ik wel 1 pauze van een uur en later nog een pauze van 20 min. gehad, maar toch... )
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 mei 2009 @ 19:57:13 #215
Maffe Fries
pi_68598832
Voor mijn autowijkje was ook redelijk wat post. Moet ook een stukje lopen en was zo slim om geen schoudertas mee te nemen, terwijl ik wel reclame had. Was even improviseren dus. En dan ook nog eens omdat ik in een deel van mijn wijk wel HAH had en in een ander deel niet. De C1000 werd maar in 2 dorpen bezorgd (verdeeld over 4 wijken).

Ook vandaag de nieuwe Kangoo uit mogen proberen. Best een aardig autootje, alleen moet je er wel voor zorgen dat je altijd de gordel 'om' hebt, want anders krijg je een irritant piepje. Gister in een Fiat Doblo gereden, maar die dingen trekken voor geen meter.
pi_68599017
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:35 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

*proest* Lekker bijdehand ook

Hier hadden we het "scenario rustig" maar dat sloeg echt nergens op. Die 55+'ers schelden joh, het was namelijk best een hoop post en dus klopten die roosters van geen kanten meer omdat ze het verkeerde scenario hadden gekregen Mja, gelukkig waren mijn wijken al klaargemaakt, dus ik was lekker op tijd thuis
Die 55+'ers schelden ook vaak bij ons, ook als het laag is, maar vandaag was het weer erg raak. Zouden ook weinig post krijgen, nou... Niet dus Machine was wel snel tho!
Noot noot.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 22:27:44 #217
133369 Jivis
Critikut
pi_68605155
Veel post ja... en die nare C1000 krantjes waar je er steeds twee van pakt .
Amen.
  zondag 3 mei 2009 @ 10:53:57 #218
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_68612622
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
Voor mijn autowijkje was ook redelijk wat post. Moet ook een stukje lopen en was zo slim om geen schoudertas mee te nemen, terwijl ik wel reclame had. Was even improviseren dus. En dan ook nog eens omdat ik in een deel van mijn wijk wel HAH had en in een ander deel niet. De C1000 werd maar in 2 dorpen bezorgd (verdeeld over 4 wijken).

Ook vandaag de nieuwe Kangoo uit mogen proberen. Best een aardig autootje, alleen moet je er wel voor zorgen dat je altijd de gordel 'om' hebt, want anders krijg je een irritant piepje. Gister in een Fiat Doblo gereden, maar die dingen trekken voor geen meter.
Haha, ik herken het. Bij mij is het vaak dan iets van: oooh, ik kan makkelijk de post en h.a.h. in mijn hand houden....... Blijkt het uiteindelijk allemaal nčt niet te gaan en loop ik alsnog met de post op de onderarm ipv in de hand.....

In die nieuwe Kangoeroe heb ik gister ook gereden, lekker autootje hč? Hij is wel een stuk groter dan de oude Kangoo's. Bij bepaalde smalle stukjes moet ik dan mijn breedteinschattingsvermogen weleens in toom houden, bv. omdat ik met de oude Kangoo er nog net met relatief gemak langs kon en met deze nieuwe Kangoo het ineens een stukje lastiger word....
Ik heb er een paar weken geleden zelfs al een deuk in gereden, of dat nu kwam omdat ik de situatie via de oude Kangoo inschatte of omdat ik niet zo heel wakker meer was omdat het aan het einde van de dag was weet ik niet. Maar het levert wel een hoop ellende op: schadeformulieren inleveren, alle teamcoaches lief aankijken en excuses aanbieden, boze brieven van rayonhoofden etc.etc...

Moet jij ook naar Tzum? Ik zag daar in de verte een collega van een ander gebied rondrijden en ben benieuwd waar dat dan bij hoort, volgens mij bij Franeker en niet bij Lwd, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Nothing is what it seems
pi_68615997
quote:
Op zondag 3 mei 2009 10:53 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Haha, ik herken het. Bij mij is het vaak dan iets van: oooh, ik kan makkelijk de post en h.a.h. in mijn hand houden....... Blijkt het uiteindelijk allemaal nčt niet te gaan en loop ik alsnog met de post op de onderarm ipv in de hand.....
Ik loop altijd met mn post op de onderarm. Is dat abnormaal dan?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 mei 2009 @ 15:04:36 #220
Maffe Fries
pi_68619508
quote:
Op zondag 3 mei 2009 10:53 schreef Viper86 het volgende:
Moet jij ook naar Tzum? Ik zag daar in de verte een collega van een ander gebied rondrijden en ben benieuwd waar dat dan bij hoort, volgens mij bij Franeker en niet bij Lwd, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Neuh. Ik zat iets ten zuiden van Leeuwarden
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 mei 2009 @ 15:07:34 #221
Maffe Fries
pi_68619621
Overigens heeft de teamcoach eens met samengeknepen billen bij mij in de auto gezeten omdat hij dacht dat ik ergens niet langs kon rijden en ik gewoon rustig doorreed. Ik geef toe dat het smal was, maar ik wist precies hoe ik er met de Caddy langs kon sturen, doordat de spiegels precies over de het object dat in de weg stond konden gaan
pi_68628271
quote:
Op zondag 3 mei 2009 13:15 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik loop altijd met mn post op de onderarm. Is dat abnormaal dan?
Dat doe ik ook dus. Misschien begrijpen we het wel totaal verkeerd
Noot noot.
  Redactie Frontpage zondag 3 mei 2009 @ 18:33:42 #223
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_68628470
Hier nog een onderarmsjouwer
pi_68631647
Hahaha ja echt niet dat ik die grote stapels post die ik altijd maak in mijn hand vast kan houden Mijn linkerarm wordt er wel gespierd van.
pi_68631667
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:02 schreef xxiessiexx het volgende:
Hahaha ja echt niet dat ik die grote stapels post die ik altijd maak in mijn hand vast kan houden Mijn linkerarm wordt er wel gespierd van.
Mijn rechterarm ook
Noot noot.
  zondag 3 mei 2009 @ 20:17:24 #226
133369 Jivis
Critikut
pi_68632235
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:03 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Mijn rechterarm ook
Mijn rechterarm wordt ergens anders gespierd van HEHEHEHHEHE.

.
Amen.
  zondag 3 mei 2009 @ 20:47:14 #227
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_68633296
Wat een consternatie.
iig: ik maak mijn bundels meestal niet superdik. Als ik rondjes loop mieter ik de andere bundels gewoon in mijn schoudertas. En als ze wat dikker zijn kan ik ze meestal nog steeds wel beethouden in mijn linkerhand!
Als ik de post in mijn linkerhand heb kan ik naar mijn mening gemakkelijker door de post heen roetsjen dan wanneer ik het op mijn onderarm heb. Dan ligt het vaak wat wankel en kost het sorteren ook wat meer tijd en/of gaat irritanter.
Daarnaast merk ik idd ook dat mijn linkerarm sterker is dan mijn rechterarm. Bijv. als ik fitness kan ik met mijn linkerarm meestal nčt iets meer aan dan met mijn rechter. Haha.
Nothing is what it seems
pi_68635159
Mijn linkerarm is ook gespierder dan m'n rechter, wel apart

Maak vaak grote bundels die ik niet in m'n hand kan houden, en als ik ze in m'n schoudertas doe krijg ik na verloop van tijd last van rug...dus toch maar op de arm dan, werkt prima voor mij
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 mei 2009 @ 21:33:48 #229
Maffe Fries
pi_68635232
Bij mij is het redelijk gelijk, omdat ik normaal met rechts de zware postkar bestuur en met links de post vasthoudt.
pi_68638761
Haha ja ik heb geen schoudertas (ik hoef er ook geen een) dus ik maak gewoon grote bundels zodat ik het hele rondje in een keer kan lopen telkens
Leuk onderwerp ook
pi_68664323
Ik wissel gewoon af, alleen als we HAH hebben dan kan dat alleen niet, want ik pak HAH altijd uit m'n schoudertas met m'n rechterhand, dus ik moet met links dan de bundels vasthouden.

Trouwens, weet iemand of we bezorgen op 5 mei?
  FOK!fotograaf maandag 4 mei 2009 @ 18:53:45 #232
73911 ultra_ivo
pi_68664392
5 mei is een gewone werkdag.
pi_68664448
Yes dan krijg ik morgen m'n game :D:D
  woensdag 6 mei 2009 @ 17:16:58 #234
Bijdehand mannetje
pi_68736986
Ik kan me vergissen, maar volgens mij zag ik vandaag al pallets met C1000 hah staan voor zaterdag, en is het weer zo'n grote geplastificeerde, met een draagtas voor de vleesaanbiedingen.

Jay!
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 mei 2009 @ 17:21:59 #235
Maffe Fries
pi_68737201
Joepie

Wel een tip als je met die dingen moet lopen: aan de achterzijde zit zo'n leuke flap met wat overtollig plastic. Trek daar aan en je hebt geen problemen met het pakken van twee van die dingen tegelijk.
pi_68737247
Als het goed is heb ik zaterdag verlof
Noot noot.
  Redactie Frontpage woensdag 6 mei 2009 @ 17:39:30 #237
J'adore hardcore
pi_68737932
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 17:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij zag ik vandaag al pallets met C1000 hah staan voor zaterdag, en is het weer zo'n grote geplastificeerde, met een draagtas voor de vleesaanbiedingen.

Jay!
Is voor week 20 als het goed is
pi_68738622
Te gek

Is er morgen HAH?
  FOK!fotograaf woensdag 6 mei 2009 @ 18:58:45 #239
73911 ultra_ivo
pi_68740990
Gisteren maar eens een andere fiets gekocht voor de post. M'n oude begon te veel na te laten. Gisteravond wat speciale spullen overgezet. Maanden geleden heb ik op Ebay een Franse achterdrager voor een postfiets opgedoken. Vandaag voor het eerst gebruikt, dit werkt super.
pi_68741763
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 17:58 schreef xxiessiexx het volgende:
Te gek

Is er morgen HAH?
Hier niet.
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:16:32 #241
Bijdehand mannetje
pi_68744325
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 18:58 schreef ultra_ivo het volgende:
Gisteren maar eens een andere fiets gekocht voor de post. M'n oude begon te veel na te laten. Gisteravond wat speciale spullen overgezet. Maanden geleden heb ik op Ebay een Franse achterdrager voor een postfiets opgedoken. Vandaag voor het eerst gebruikt, dit werkt super.
Gaaf! Foto?
  FOK!fotograaf woensdag 6 mei 2009 @ 20:22:51 #242
73911 ultra_ivo
pi_68744581
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Gaaf! Foto?
Heb er geen foto van, helaas. De basis is een tig jaar oude BSA.
pi_68745977
Vandaag weer een lekkere dag zeg... Lang leve de Europese verzkiezingen.. Eerste keer dat ik echt bij m'n wijken iedere brievenbus vul.. Nog wat leuke HAH erbij... heb m'n uurtjes buiten wel weer gehad!

Nog meer TNT'ers uit utreg hier?
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:56:27 #244
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_68746205
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:52 schreef matthijsg85 het volgende:
Vandaag weer een lekkere dag zeg... Lang leve de Europese verzkiezingen.. Eerste keer dat ik echt bij m'n wijken iedere brievenbus vul.. Nog wat leuke HAH erbij... heb m'n uurtjes buiten wel weer gehad!

Nog meer TNT'ers uit utreg hier?
Zuidwesthoek en de Greidhoeke van Friesland, present!
Nothing is what it seems
pi_68747346
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:56 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Zuidwesthoek en de Greidhoeke van Friesland, present!
Ah de greide (ben zelf ook fries), maar ge-emigreerd naar utrecht )
pi_68749048
Weet iemand hoe het zit met het aantal vrije dagen dat je als zaterdagbezorger mag opnemen? Ik weet dat er op de vacaturesite staat dat je 5 betaalde vrije dagen hebt, maar hoe zit dat met onbetaald verlof? Ik werk sinds begin 2009 en heb al 2 keer vrij gevraagd, vraag me af hoeveel ik dan nog kan vrij vragen voor de rest van het jaar (moet namelijk binnenkort weer vrij vragen en dan nog op vakantie).. Heb wel zo'n uitdraai gekregen van de afwezigheidsrechtne (waarde 4:12) maar daar snap ik werkelijk geen hout van.. is het ook zo dat je bijvoorbeeld gewoon een volle week kan komen werken en dan een aantal vrije zaterdagen kan opnemen?

Alvast bedankt
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:13:12 #247
Bijdehand mannetje
pi_68750229
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:52 schreef Hinani het volgende:
Weet iemand hoe het zit met het aantal vrije dagen dat je als zaterdagbezorger mag opnemen? Ik weet dat er op de vacaturesite staat dat je 5 betaalde vrije dagen hebt, maar hoe zit dat met onbetaald verlof? Ik werk sinds begin 2009 en heb al 2 keer vrij gevraagd, vraag me af hoeveel ik dan nog kan vrij vragen voor de rest van het jaar (moet namelijk binnenkort weer vrij vragen en dan nog op vakantie).. Heb wel zo'n uitdraai gekregen van de afwezigheidsrechtne (waarde 4:12) maar daar snap ik werkelijk geen hout van.. is het ook zo dat je bijvoorbeeld gewoon een volle week kan komen werken en dan een aantal vrije zaterdagen kan opnemen?

Alvast bedankt
Je kunt aangeven dat je gewerkte meeruren niet in geld uitbetaald wilt hebben, maar 1 op 1 in vrije tijd. Dan kan je inderdaad doordeweeks werken en dat dan weer compenseren met vrije zaterdagen. Maar overleg dat even met je teamcoach, want je moet dan geloof ik wel eerst een verklaring ondertekenen dat je hiermee instemt.
pi_68752034
Wat was je gebruikersnaam ook alweer voor Intranet?
pi_68752736
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:40 schreef seventhseagulll het volgende:
Wat was je gebruikersnaam ook alweer voor Intranet?
Je registernummer (zescijferig, staat op loonstrook) met daarachter de eerste vier letters van je achternaam.
pi_68807687
Wat was het heerlijk werken vandaag!
It Never Hurts To Help!
pi_68809291
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 13:34 schreef -Willempie- het volgende:
Wat was het heerlijk werken vandaag!
O Echt wel! redelijk weertje, amper post.. geen HAH.... kon het iedere dag maar zo zijn
pi_68809844
Inderdaad, weinig post en geen HAH, maar wel harde wind hehe Ach, zo is er altijd wel wat.

Morgen die C1000 in plastic zakken...argh.
  Redactie Frontpage vrijdag 8 mei 2009 @ 19:05:47 #253
J'adore hardcore
pi_68819051
Ziek dus morgen niet werken
pi_68819653
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 19:05 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Ziek dus morgen niet werken
Krijg je niet doorbetaald dan, als je ziek bent?
pi_68820195
Alleen je contract uren..

He party animal leuke filmpjes op youtube ;-)
  Redactie Frontpage vrijdag 8 mei 2009 @ 19:49:26 #256
J'adore hardcore
pi_68820623
Ja toch 4 hele uren die ik uitbetaald krijg terwijl ik in bed lig

@ tntster: Thanks. Zijn nog veel leukere maar die mogen niet meer online, haha.
pi_68820944
Morgen verlof
Noot noot.
pi_68821921
Is het nou morgen C1000 HAH in het plastic met de 'vlees zak' of volgende week? Maakt in principe niks uit, zowel deze als volgende week 2 grote wijken waar het moet.
pi_68828056
Volgens mij is dat morgen, ik zag vandaag die reclame voor het eerst en ik dacht meteen: "Zijn wij weer de sjaak door zo'n domme stunt van de C1000. " Een vleeszak, hoe krijg je het verzonnen
Out for my own, to live my own way...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 mei 2009 @ 23:18:37 #260
Maffe Fries
pi_68828136
Mja, zolang het niet veel groter is dan A4, dan kost het mij geen extra tijd.
pi_68828925
Ja het is morgen met die vleeszak, zit verpakt in plastic. Ach, we hebben hem al een keer eerder gehad
pi_68835239
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 23:39 schreef xxiessiexx het volgende:
Ja het is morgen met die vleeszak, zit verpakt in plastic. Ach, we hebben hem al een keer eerder gehad
Ja, zucht. Iemand had verzonnen dat ik toen 12!!! van die bundels moest meenemen.. Leuk hoor, steeds heen en weer fietsen om een nieuwe tas

Wordt vandaag ook weer leuk dan
pi_68835260
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 08:49 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja, zucht. Iemand had verzonnen dat ik toen 12!!! van die bundels moest meenemen.. Leuk hoor, steeds heen en weer fietsen om een nieuwe tas

Wordt vandaag ook weer leuk dan
Ik heb nu al een paar maanden dat ik per wijk aan m'n twee brommertassen genoeg had. Hoop dat dat nu ook nog zo is Ik heb sowieso één buitenwijk, dus daar mag ik de HAH tussen de post zetten
  zaterdag 9 mei 2009 @ 15:16:51 #264
Bijdehand mannetje
pi_68842663
Eigenaardig dagje vandaag. Amper plaatwerk, redelijk wat machinepost, stapels hah, en vooral heel erg veel aangetekenden (legitimatiezendingen van de ING).

Dus ik ga nu even en straks misschien een middag .
pi_68843235
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 15:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Eigenaardig dagje vandaag. Amper plaatwerk, redelijk wat machinepost, stapels hah, en vooral heel erg veel aangetekenden (legitimatiezendingen van de ING).

Seinfeld

Gister toevallig die aflevering gezien met die quote van Newman!
It Never Hurts To Help!
pi_68843261
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 15:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Baas komt naar me toe: "Hee Isabeau, vandaag is een rustige dag, dus ik heb voor jou een mededeling. Ik heb een van je wijken aan iemand anders gegeven en voor jou heb ik 15 legitimatiezendingen die je moet rondbrengen."

Ik haaaaat aangetekende brieven rondbrengen. En dan moest ik ook nog twee wijken lopen. Vond het vandaag dus niet zo heul leuk.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 15:45:09 #267
Bijdehand mannetje
pi_68843362
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 15:41 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Baas komt naar me toe: "Hee Isabeau, vandaag is een rustige dag, dus ik heb voor jou een mededeling. Ik heb een van je wijken aan iemand anders gegeven en voor jou heb ik 15 legitimatiezendingen die je moet rondbrengen."

Ik haaaaat aangetekende brieven rondbrengen. En dan moest ik ook nog twee wijken lopen. Vond het vandaag dus niet zo heul leuk.
Da's nog niets, onze postbode-plus moest vandaag 90 (!) van die dingen rondbrengen.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 15:54:34 #268
133369 Jivis
Critikut
pi_68843590
Mijn arm doet auw .
Amen.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 16:11:52 #269
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_68843993
Lekker rustig dagje. Weinig post, zowel rode als blauwe bakjes.
Heb tegenwoordig meer stads- dan autoroutes en die bevallen me een stuk beter moet ik zeggen. Je zit veel meer op de werkvloer omdat je vaak ook nog een gedeelte van een van de grotere dorpen en/of een wijkje van een postbezorger in de stad moet zetten. En dan daarna nog je eigen wijk op de fiets wegbrengen.
Je hebt op deze manier veel meer contact met collega's, pauzes kun je gewoon in de kantine houden ipv langs een boerenweggetje.
Ik heb ook aangegeven dat ik voor de zaterdagen liever zulke diensten draai dan autodiensten.

Voor de rest hebben ze aan mij gemeld dat ik en alle andere zaterdagwerkers deze zomer op een zomercontract moeten werken willen we doordeweeks extra werken. Dit geld alleen voor de zomermaanden. Dit houd in dat ik iets van 3 euro ofzo minder verdien. Dus ik zal eerst maar eens goed bij mezelf te rade gaan voordat ik echt de hele zomer voor TNT ga werken, dan zoek ik liever een andere bezigheid!
Vorig jaar hadden we ook zo'n zomercontract moeten krijgen, maar door nalatigheid van de leiding is dat toen niet gebeurt en daar zijn ze dan ook voor teruggefloten.
Nothing is what it seems
pi_68844612
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 15:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Da's nog niets, onze postbode-plus moest vandaag 90 (!) van die dingen rondbrengen.
Ja deze 15 waren eigenlijk ook het restje van wat iemand die ochtend had gedaan
pi_68844680
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 16:11 schreef Viper86 het volgende:
Voor de rest hebben ze aan mij gemeld dat ik en alle andere zaterdagwerkers deze zomer op een zomercontract moeten werken willen we doordeweeks extra werken. Dit geld alleen voor de zomermaanden. Dit houd in dat ik iets van 3 euro ofzo minder verdien. Dus ik zal eerst maar eens goed bij mezelf te rade gaan voordat ik echt de hele zomer voor TNT ga werken, dan zoek ik liever een andere bezigheid!
Wat een onzin is dat nou Ze mogen blij zijn als er mensen komen werken in de vakanties, ook al is het in de zomervakantie veeeel rustiger. In de kerstperiode stond je toch ook klaar voor ze? Dan vind ik dat ze daar een kerstcontract voor moeten maken waarbij je 3 euro meer verdient
  Redactie Frontpage zaterdag 9 mei 2009 @ 16:42:44 #272
J'adore hardcore
pi_68844759
quote:
Voor de rest hebben ze aan mij gemeld dat ik en alle andere zaterdagwerkers deze zomer op een zomercontract moeten werken willen we doordeweeks extra werken. Dit geld alleen voor de zomermaanden. Dit houd in dat ik iets van 3 euro ofzo minder verdien.
Hahahahahahahahahahahahahaha

Denk dat er dan veel afhaken hier, wordt nog leuk met de planning dan
pi_68844920
quote:

Vorig jaar hadden we ook zo'n zomercontract moeten krijgen, maar door nalatigheid van de leiding is dat toen niet gebeurt en daar zijn ze dan ook voor teruggefloten.
Omg
Noot noot.
pi_68845048
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 15:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik had er 65 .

Normaal is het relaxt om LEGZ rond te brengen maar vandaag niet. Van 08:00 tot 16:00 bezig geweest en 94 kilometer gereden. Ik krijg vannacht nachtmerries .
pi_68845100
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 16:54 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik had er 65 .

Normaal is het relaxt om LEGZ rond te brengen maar vandaag niet. Van 08:00 tot 16:00 bezig geweest en 94 kilometer gereden. Ik krijg vannacht nachtmerries .
Jemig Ik ga niet meer klagen over mijn 15 stuks
pi_68845337
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 16:57 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Jemig Ik ga niet meer klagen over mijn 15 stuks
15 stuks beschouw ik als een mooie en normale hoeveelheid voor zaterdag .
  Redactie Frontpage zaterdag 9 mei 2009 @ 17:07:20 #277
J'adore hardcore
pi_68845389
Vind het al veel als ik er 8 heb op een gewone zaterdag
pi_68845553
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

15 stuks beschouw ik als een mooie en normale hoeveelheid voor zaterdag .
Ik heb er normaal 0.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:16:03 #279
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68845598
Even een snelle vraag tussendoor, ik moet iets naar China sturen, weet iemand hier of ik een douanewaardedingetjeformuliersticker ook bij het postkantoor kan halen?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:16:30 #280
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_68845613
23 mei gaan we op de nieuwe wijze werken. Het lijkt me niet tof. Woensdagavond een bijeenkomst daarover. Ik denk dat ik maar wel ga.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 mei 2009 @ 17:16:47 #281
Maffe Fries
pi_68845620
Was wel een rustig dagje.

En een zomercontract waarbij de drie euro per uur minder gaat verdienen. Dat kunnen ze op hun buik schrijven hoor. Je bent geen postbezorger
pi_68845896
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:14 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik heb er normaal 0.
Koester dat maar. Op dagen zoals vandaag verlang ik ook terug naar de tijd dat ik een gewone bestelwijk had 's ochtends. Verstand op nul en post bestellen .
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 mei 2009 @ 17:28:54 #283
Maffe Fries
pi_68845930
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:14 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik heb er normaal 0.
Ik ook en vorige week op de autoroute ook al 0. Hoefde alleen te tekenen voor het legen van 2 brievenbussen die in het buitengebied staan
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:35:27 #284
Bijdehand mannetje
pi_68846110
quote:
Daar heb ik nog nooit van gehoord, zijn ze ziek in hun hoofd, ofzo? Ik werk al zo'n 12 jaar bij dit bedrijf, en zdw's die doordeweeks extra werken krijgen dat altijd uitbetaald tegen hun normale uurloon. Is dit de nieuwste bezuinigingsmaatregel? En dat terwijl gemiddeld genomen de zaterdagbestellers zo'n beetje de goedkoopste krachten zijn, goedkoper nog dan postbezorgers, omdat hun leeftijd gemiddeld genomen een stuk lager ligt.

Vorig jaar viel me al op dat het niet echt storm liep bij de zdw's om in de zomer extra te werken, dit omdat het doordeweeks binnen lang niet zo gezellig meer is als vroeger. Dus vorige zomer moesten ze flink wat uitzendkrachten inhuren, en dat was helemaal duur. Niet alleen omdat er veel geld aan de strijkstok van het UB blijft hangen, maar ook omdat die uitzendkrachten lang niet zo geroutineerd (en dus veel minder productief) zijn.

Degenen die hier nog wel voor te porren waren zullen zich nog wel een keer achter de oren krabben als ze horen dat ze dan tegen het minimum(jeugd)loon aan de slag kunnen, ipv tegen hun normale uurloon.

TNT moet zich ook realiseren dat als ze je nu een zomercontract zouden geven voor bijv. 15 uur per week, dat ze je dan ook echt 15 uur moeten geven! Nu is het 's zomers nog zo dat ze tegen je kunnen zeggen "sorry, vandaag hebben we geen werk voor je", dan is dat niet meer mogelijk.
pi_68846248
Haha als dat zomercontract hier ook komt (wat ik betwijfel) ben ik van de zomer vrij
pi_68846469
Ik heb niets over zo'n 'zomercontract' gehoord, en het lijkt me ook het domste wat ze kunnen doen. Ik zou het er in ieder geval niet voor doen, we zijn inderdaad al goedkope krachten. Zou echt een stomme zet zijn van TNT om hier aan te beginnen...

Hier ook veel AGT'en vandaag, ik had er voor mijn twee wijken vijf en da's meer dan normaal. Maar er was hier ook een chauffeur met iets van 60 van die dingen voor de postbezorgerswijken. Verder was het prima te doen, die HAH in plastic viel best wel mee met zo weinig post...
pi_68847993
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Daar heb ik nog nooit van gehoord, zijn ze ziek in hun hoofd, ofzo? Ik werk al zo'n 12 jaar bij dit bedrijf, en zdw's die doordeweeks extra werken krijgen dat altijd uitbetaald tegen hun normale uurloon. Is dit de nieuwste bezuinigingsmaatregel? En dat terwijl gemiddeld genomen de zaterdagbestellers zo'n beetje de goedkoopste krachten zijn, goedkoper nog dan postbezorgers, omdat hun leeftijd gemiddeld genomen een stuk lager ligt.

Vorig jaar viel me al op dat het niet echt storm liep bij de zdw's om in de zomer extra te werken, dit omdat het doordeweeks binnen lang niet zo gezellig meer is als vroeger. Dus vorige zomer moesten ze flink wat uitzendkrachten inhuren, en dat was helemaal duur. Niet alleen omdat er veel geld aan de strijkstok van het UB blijft hangen, maar ook omdat die uitzendkrachten lang niet zo geroutineerd (en dus veel minder productief) zijn.

Degenen die hier nog wel voor te porren waren zullen zich nog wel een keer achter de oren krabben als ze horen dat ze dan tegen het minimum(jeugd)loon aan de slag kunnen, ipv tegen hun normale uurloon.

TNT moet zich ook realiseren dat als ze je nu een zomercontract zouden geven voor bijv. 15 uur per week, dat ze je dan ook echt 15 uur moeten geven! Nu is het 's zomers nog zo dat ze tegen je kunnen zeggen "sorry, vandaag hebben we geen werk voor je", dan is dat niet meer mogelijk.
Het lijkt erop dat dit hetzelfde is als ze mij willen geven, en waar ik eerder over berichtte (oja Kramerica, ik wou je toen nog PM-en maar dat lukte niet ). Ik ga er waarschijnlijk ook zo'n 2 a 3 euro op achteruit, maar weet niet waar ik dat na kan zoeken. In ieder geval wacht ik dus tot het contract er is en dan zie ik wel wat het uurloon wordt...

Persoonlijk denk ik ook dat, als die 'zomercontracten' landelijk ingevoerd worden voor de zaw'ers er heel veel af zullen haken.. en terecht. Want zo duur zijn we niet.

(Zo goedkoop - of al dan niet goedkoper - is de concurrentie weer wel, en daarom moet ons loon ook omlaag, imo)

Ik begin het zo langzamerhand steeds minder leuk te vinden
pi_68848024
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:41 schreef xxiessiexx het volgende:
Haha als dat zomercontract hier ook komt (wat ik betwijfel) ben ik van de zomer vrij
Inderdaad ja
pi_68852921
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:16 schreef Erasmo het volgende:
Even een snelle vraag tussendoor, ik moet iets naar China sturen, weet iemand hier of ik een douanewaardedingetjeformuliersticker ook bij het postkantoor kan halen?
Ik denk dat je zo'n groene sticker bedoeld die je op de zending kan plakken? Ik denk dat ze die wel hebben op het postkantoor ja. En anders kan je even bij een businessbalie/businesspoint langs.
pi_68866440
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik gok dat er zo inderdaad heel veel zdw'ers afvallen hoor. Ik ga voor 3 euro minder echt niet met de post lopen slepen; dan zoek ik wel even ergens iets anders specifiek voor de zomermaanden.
Ik was vorig jaar in de zomer trouwens vorig jaar ook niet nodig in m'n eigen wijk. Ik heb normaal een dienst in de stad, lekker op de fiets, maar vorig jaar (toen ik net was begonnen) moest ik met een autodienst mee. Opzich geen probleem, ware het niet dat ik in een team terecht kwam waar ze 4 man misten (2 vakantie, 2 ziek), en waar ze mij dan voor in de plaats hadden neergezet; kortom, we kwamen gewoon 3 man tekort. Dat had tot gevolg dat ik dagen maakte van 06:45 tot 17:30. Dat was op den duur echt niet leuk meer. Wat dan weer wel idioot was, was dat ik toen ineens "fietsvergoeding" uitbetaald kreeg. Ik moest toen niet eens fietsen?

Verder ging toen degene waarmee ik die autodienst deed ineens ook op vakantie. Kwam er weer van een ander team iemand over, die totaal niet wist hoe en wat en ik wist het ook maar half... Gelukkig ging het toen nog best redelijk, maar ik vond het wel een beetje idioot geregeld allemaal.
  Redactie Frontpage zondag 10 mei 2009 @ 11:56:08 #291
J'adore hardcore
pi_68866690
quote:
22 april 2009 - In juni van dit jaar komt de winstuitkering over 2008 beschikbaar voor medewerkers die onder de cao voor TNT of de cao voor zaterdagbestellers vallen.
Postbezorgers
Ook postbezorgers krijgen over 2008 een winstuitkering als zij op 31 december 2008 langer dan zes maanden in dienst waren en als zij in juni 2009 nog in dienst zijn. De hoogte van de winstuitkering voor postbezorgers is 3 procent als zij per 31 december 2008 één jaar of langer in dienst waren en 2 procent als zij op die datum korter dan één jaar in dienst waren.

De winstuitkering voor postbezorgers wordt berekend over de in 2008 betaalde maandsalarissen en betaalde meeruren. Postbezorgers kunnen geen gebruikmaken van de spaarloonregeling en IPS-sparen, maar wel van levensloopsparen.

bron: TNT Personeelszaken Nederland
pi_68876516
Fijn, krijg ik mooi geen winstuitkering
Ach ja dat was toch maar 10 euro geweest ofzo
Out for my own, to live my own way...
pi_68881067
Dus de zaterdagbestellers krijgen sowieso winstuitkering?
  zondag 10 mei 2009 @ 19:40:30 #294
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_68881130
quote:
Op zondag 10 mei 2009 19:38 schreef xxiessiexx het volgende:
Dus de zaterdagbestellers krijgen sowieso winstuitkering?
Altijd zo geweest.
pi_68882402
quote:
Op zondag 10 mei 2009 19:40 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Altijd zo geweest.
Ik werk nog geen jaar
pi_68889671
Hij zit weer bijna vol geloof ik.

Ik heb nog altijd de OP hier staan: http://www.freewebs.com/tntmedewerkerstopic/opening.htm

Binnenkort zal ik hem eens bijwerken, dat gaat nu wel minder makkelijk.
Mocht iemand goeie zin hebben, dan kun je een update altijd even als PM sturen.
pi_68889739
Wanneer krijgen we die winstuitkering? Hoeveel ongeveer?

Heb geen zin om alles te lezen
Noot noot.
  maandag 11 mei 2009 @ 00:08:39 #298
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_68890874
quote:
Op zondag 10 mei 2009 23:28 schreef Jojoortje het volgende:
Wanneer krijgen we die winstuitkering? Hoeveel ongeveer?

Heb geen zin om alles te lezen
Ik dacht iets van een half miljoentje per persoon, gaat nog wel belasting van af, dus denk dan aan een eindbedrag van zo'n 4 ton.
Nothing is what it seems
pi_68894566
quote:
Op maandag 11 mei 2009 00:08 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ik dacht iets van een half miljoentje per persoon, gaat nog wel belasting van af, dus denk dan aan een eindbedrag van zo'n 4 ton.
pi_68894815
En vol!
pi_68894884
Toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')