Hangt ook een beetje af van je eigen meerwaarde voor het kantoor. Ken je veel diensten, heb je veel ervaring, ken je veel wijken die weinig anderen kennen, ken je buslichting etc. etc.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:55 schreef tntster het volgende:
bleh net wat ik dacht ... echt wazig dat het op sommige kantoren wel kan en op andere weer niet..
![]()
we zien dan maar wel hoe het afloopt :-) Hopelijk verlenging - heb het er goed naar mijn zin
Ik ben vandaag tijdens mijn autorondje de pakkettenboer meerdere malen tegengekomen.quote:
Hier was het rustig, maar wel voor sommige wijken een hoop post van de woningbouw. Opvallend was dat deze eerst was afgestempeld door onze concurrenten van de Jostipost (de SWV), maar daarna overgestickerd met een TNT label. Konden onze wannabe-postbodes het niet vinden, of konden ze de hoeveelheid niet aan? Ze hadden hier op het dorp ook al de berichten van de jaarlijkse huurverhoging bezorgd, maar dat was niet overal goed gegaan. Vooral bij de lastige wijken niet, waar bijv. de ene kant van de straat anders heet dan de overkant, maar wel hetzelfde genummerd is.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:20 schreef Jojoortje het volgende:
Veeeeeeel post vandaag
Liep trouwens een tuin in en zag een beeldje van een kikker op de grond.
Ik beter kijken
Nog beter kijken
Close up
Ik raak het beeldje aan en opeens springt het wegZulks een shock
Maar wel lief
*proest* Lekker bijdehand ookquote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:20 schreef Jojoortje het volgende:
Veeeeeeel post vandaag
Liep trouwens een tuin in en zag een beeldje van een kikker op de grond.
Ik beter kijken
Nog beter kijken
Close up
Ik raak het beeldje aan en opeens springt het wegZulks een shock
Maar wel lief
Die 55+'ers schelden ook vaak bij ons, ook als het laag is, maar vandaag was het weer erg raak. Zouden ook weinig post krijgen, nou... Niet dusquote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:35 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
*proest* Lekker bijdehand ook![]()
![]()
Hier hadden we het "scenario rustig" maar dat sloeg echt nergens op. Die 55+'ers schelden joh, het was namelijk best een hoop post en dus klopten die roosters van geen kanten meer omdat ze het verkeerde scenario hadden gekregenMja, gelukkig waren mijn wijken al klaargemaakt, dus ik was lekker op tijd thuis
Haha, ik herken het.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
Voor mijn autowijkje was ook redelijk wat post. Moet ook een stukje lopen en was zo slim om geen schoudertas mee te nemen, terwijl ik wel reclame had. Was even improviseren dus. En dan ook nog eens omdat ik in een deel van mijn wijk wel HAH had en in een ander deel niet. De C1000 werd maar in 2 dorpen bezorgd (verdeeld over 4 wijken).
Ook vandaag de nieuwe Kangoo uit mogen proberen. Best een aardig autootje, alleen moet je er wel voor zorgen dat je altijd de gordel 'om' hebt, want anders krijg je een irritant piepje. Gister in een Fiat Doblo gereden, maar die dingen trekken voor geen meter.
quote:Op zondag 3 mei 2009 10:53 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Haha, ik herken het.Bij mij is het vaak dan iets van: oooh, ik kan makkelijk de post en h.a.h. in mijn hand houden....... Blijkt het uiteindelijk allemaal nčt niet te gaan en loop ik alsnog met de post op de onderarm ipv in de hand.....
Neuh. Ik zat iets ten zuiden van Leeuwardenquote:Op zondag 3 mei 2009 10:53 schreef Viper86 het volgende:
Moet jij ook naar Tzum? Ik zag daar in de verte een collega van een ander gebied rondrijden en ben benieuwd waar dat dan bij hoort, volgens mij bij Franeker en niet bij Lwd, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Dat doe ik ook dus. Misschien begrijpen we het wel totaal verkeerdquote:Op zondag 3 mei 2009 13:15 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik loop altijd met mn post op de onderarm. Is dat abnormaal dan?
Mijn rechterarm ookquote:Op zondag 3 mei 2009 20:02 schreef xxiessiexx het volgende:
Hahaha ja echt niet dat ik die grote stapels post die ik altijd maak in mijn hand vast kan houdenMijn linkerarm wordt er wel gespierd van.
Is voor week 20 als het goed isquote:Op woensdag 6 mei 2009 17:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij zag ik vandaag al pallets met C1000 hah staan voor zaterdag, en is het weer zo'n grote geplastificeerde, met een draagtas voor de vleesaanbiedingen.
Jay!
Gaaf! Foto?quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:58 schreef ultra_ivo het volgende:
Gisteren maar eens een andere fiets gekocht voor de post. M'n oude begon te veel na te laten. Gisteravond wat speciale spullen overgezet. Maanden geleden heb ik op Ebay een Franse achterdrager voor een postfiets opgedoken. Vandaag voor het eerst gebruikt, dit werkt super.
Zuidwesthoek en de Greidhoeke van Friesland, present!quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:52 schreef matthijsg85 het volgende:
Vandaag weer een lekkere dag zeg... Lang leve de Europese verzkiezingen.. Eerste keer dat ik echt bij m'n wijken iedere brievenbus vul.. Nog wat leuke HAH erbij... heb m'n uurtjes buiten wel weer gehad!
Nog meer TNT'ers uit utreg hier?
Ah de greidequote:Op woensdag 6 mei 2009 20:56 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Zuidwesthoek en de Greidhoeke van Friesland, present!
Je kunt aangeven dat je gewerkte meeruren niet in geld uitbetaald wilt hebben, maar 1 op 1 in vrije tijd. Dan kan je inderdaad doordeweeks werken en dat dan weer compenseren met vrije zaterdagen. Maar overleg dat even met je teamcoach, want je moet dan geloof ik wel eerst een verklaring ondertekenen dat je hiermee instemt.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:52 schreef Hinani het volgende:
Weet iemand hoe het zit met het aantal vrije dagen dat je als zaterdagbezorger mag opnemen? Ik weet dat er op de vacaturesite staat dat je 5 betaalde vrije dagen hebt, maar hoe zit dat met onbetaald verlof? Ik werk sinds begin 2009 en heb al 2 keer vrij gevraagd, vraag me af hoeveel ik dan nog kan vrij vragen voor de rest van het jaar (moet namelijk binnenkort weer vrij vragen en dan nog op vakantie).. Heb wel zo'n uitdraai gekregen van de afwezigheidsrechtne (waarde 4:12) maar daar snap ik werkelijk geen hout van.. is het ook zo dat je bijvoorbeeld gewoon een volle week kan komen werken en dan een aantal vrije zaterdagen kan opnemen?
Alvast bedankt
Je registernummer (zescijferig, staat op loonstrook) met daarachter de eerste vier letters van je achternaam.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:40 schreef seventhseagulll het volgende:
Wat was je gebruikersnaam ook alweer voor Intranet?
Ja, zucht. Iemand had verzonnen dat ik toen 12!!! van die bundels moest meenemen..quote:Op vrijdag 8 mei 2009 23:39 schreef xxiessiexx het volgende:
Ja het is morgen met die vleeszak, zit verpakt in plastic. Ach, we hebben hem al een keer eerder gehad
Ik heb nu al een paar maanden dat ik per wijk aan m'n twee brommertassen genoeg had. Hoop dat dat nu ook nog zo isquote:Op zaterdag 9 mei 2009 08:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja, zucht. Iemand had verzonnen dat ik toen 12!!! van die bundels moest meenemen..Leuk hoor, steeds heen en weer fietsen om een nieuwe tas
Wordt vandaag ook weer leuk dan
Seinfeldquote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Eigenaardig dagje vandaag. Amper plaatwerk, redelijk wat machinepost, stapels hah, en vooral heel erg veel aangetekenden (legitimatiezendingen van de ING).
Dus ik ga nu evenen straks misschien een middag
.
Baas komt naar me toe: "Hee Isabeau, vandaag is een rustige dag, dus ik heb voor jou een mededeling. Ik heb een van je wijken aan iemand anders gegeven en voor jou heb ik 15 legitimatiezendingen die je moet rondbrengen."quote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Eigenaardig dagje vandaag. Amper plaatwerk, redelijk wat machinepost, stapels hah, en vooral heel erg veel aangetekenden (legitimatiezendingen van de ING).
Dus ik ga nu evenen straks misschien een middag
.
Da's nog niets, onze postbode-plus moest vandaag 90 (!) van die dingen rondbrengen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:41 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Baas komt naar me toe: "Hee Isabeau, vandaag is een rustige dag, dus ik heb voor jou een mededeling. Ik heb een van je wijken aan iemand anders gegeven en voor jou heb ik 15 legitimatiezendingen die je moet rondbrengen."
Ik haaaaat aangetekende brieven rondbrengen. En dan moest ik ook nog twee wijken lopen. Vond het vandaag dus niet zo heul leuk.
Ja deze 15 waren eigenlijk ook het restje van wat iemand die ochtend had gedaanquote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Da's nog niets, onze postbode-plus moest vandaag 90 (!) van die dingen rondbrengen.
Wat een onzin is dat nouquote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:11 schreef Viper86 het volgende:
Voor de rest hebben ze aan mij gemeld dat ik en alle andere zaterdagwerkers deze zomer op een zomercontract moeten werken willen we doordeweeks extra werken. Dit geld alleen voor de zomermaanden. Dit houd in dat ik iets van 3 euro ofzo minder verdien. Dus ik zal eerst maar eens goed bij mezelf te rade gaan voordat ik echt de hele zomer voor TNT ga werken, dan zoek ik liever een andere bezigheid!
Hahahahahahahahahahahahahahaquote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:11 schreef Viper86 het volgende:
Voor de rest hebben ze aan mij gemeld dat ik en alle andere zaterdagwerkers deze zomer op een zomercontract moeten werken willen we doordeweeks extra werken. Dit geld alleen voor de zomermaanden. Dit houd in dat ik iets van 3 euro ofzo minder verdien.
Omgquote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:11 schreef Viper86 het volgende:
Voor de rest hebben ze aan mij gemeld dat ik en alle andere zaterdagwerkers deze zomer op een zomercontract moeten werken willen we doordeweeks extra werken. Dit geld alleen voor de zomermaanden. Dit houd in dat ik iets van 3 euro ofzo minder verdien. Dus ik zal eerst maar eens goed bij mezelf te rade gaan voordat ik echt de hele zomer voor TNT ga werken, dan zoek ik liever een andere bezigheid!
Vorig jaar hadden we ook zo'n zomercontract moeten krijgen, maar door nalatigheid van de leiding is dat toen niet gebeurt en daar zijn ze dan ook voor teruggefloten.
Ik had er 65quote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Da's nog niets, onze postbode-plus moest vandaag 90 (!) van die dingen rondbrengen.
Jemigquote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik had er 65.
Normaal is het relaxt om LEGZ rond te brengen maar vandaag niet. Van 08:00 tot 16:00 bezig geweest en 94 kilometer gereden. Ik krijg vannacht nachtmerries.
15 stuks beschouw ik als een mooie en normale hoeveelheid voor zaterdagquote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:57 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
JemigIk ga niet meer klagen over mijn 15 stuks
Ik heb er normaal 0.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
15 stuks beschouw ik als een mooie en normale hoeveelheid voor zaterdag.
Koester dat maar. Op dagen zoals vandaag verlang ik ook terug naar de tijd dat ik een gewone bestelwijk had 's ochtends. Verstand op nul en post bestellenquote:
Ik ook en vorige week op de autoroute ook al 0. Hoefde alleen te tekenen voor het legen van 2 brievenbussen die in het buitengebied staanquote:
Daar heb ik nog nooit van gehoord, zijn ze ziek in hun hoofd, ofzo? Ik werk al zo'n 12 jaar bij dit bedrijf, en zdw's die doordeweeks extra werken krijgen dat altijd uitbetaald tegen hun normale uurloon. Is dit de nieuwste bezuinigingsmaatregel? En dat terwijl gemiddeld genomen de zaterdagbestellers zo'n beetje de goedkoopste krachten zijn, goedkoper nog dan postbezorgers, omdat hun leeftijd gemiddeld genomen een stuk lager ligt.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:11 schreef Viper86 het volgende:
Vorig jaar hadden we ook zo'n zomercontract moeten krijgen, maar door nalatigheid van de leiding is dat toen niet gebeurt en daar zijn ze dan ook voor teruggefloten.
Het lijkt erop dat dit hetzelfde is als ze mij willen geven, en waar ik eerder over berichtte (oja Kramerica, ik wou je toen nog PM-en maar dat lukte nietquote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit van gehoord, zijn ze ziek in hun hoofd, ofzo? Ik werk al zo'n 12 jaar bij dit bedrijf, en zdw's die doordeweeks extra werken krijgen dat altijd uitbetaald tegen hun normale uurloon. Is dit de nieuwste bezuinigingsmaatregel? En dat terwijl gemiddeld genomen de zaterdagbestellers zo'n beetje de goedkoopste krachten zijn, goedkoper nog dan postbezorgers, omdat hun leeftijd gemiddeld genomen een stuk lager ligt.
Vorig jaar viel me al op dat het niet echt storm liep bij de zdw's om in de zomer extra te werken, dit omdat het doordeweeks binnen lang niet zo gezellig meer is als vroeger. Dus vorige zomer moesten ze flink wat uitzendkrachten inhuren, en dat was helemaal duur. Niet alleen omdat er veel geld aan de strijkstok van het UB blijft hangen, maar ook omdat die uitzendkrachten lang niet zo geroutineerd (en dus veel minder productief) zijn.
Degenen die hier nog wel voor te porren waren zullen zich nog wel een keer achter de oren krabben als ze horen dat ze dan tegen het minimum(jeugd)loon aan de slag kunnen, ipv tegen hun normale uurloon.
TNT moet zich ook realiseren dat als ze je nu een zomercontract zouden geven voor bijv. 15 uur per week, dat ze je dan ook echt 15 uur moeten geven! Nu is het 's zomers nog zo dat ze tegen je kunnen zeggen "sorry, vandaag hebben we geen werk voor je", dan is dat niet meer mogelijk.
Inderdaad jaquote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:41 schreef xxiessiexx het volgende:
Haha als dat zomercontract hier ook komt (wat ik betwijfel) ben ik van de zomer vrij
Ik denk dat je zo'n groene sticker bedoeld die je op de zending kan plakken? Ik denk dat ze die wel hebben op het postkantoor ja. En anders kan je even bij een businessbalie/businesspoint langs.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:16 schreef Erasmo het volgende:
Even een snelle vraag tussendoor, ik moet iets naar China sturen, weet iemand hier of ik een douanewaardedingetjeformuliersticker ook bij het postkantoor kan halen?
Ik gok dat er zo inderdaad heel veel zdw'ers afvallen hoor. Ik ga voor 3 euro minder echt niet met de post lopen slepen; dan zoek ik wel even ergens iets anders specifiek voor de zomermaanden.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit van gehoord, zijn ze ziek in hun hoofd, ofzo? Ik werk al zo'n 12 jaar bij dit bedrijf, en zdw's die doordeweeks extra werken krijgen dat altijd uitbetaald tegen hun normale uurloon. Is dit de nieuwste bezuinigingsmaatregel? En dat terwijl gemiddeld genomen de zaterdagbestellers zo'n beetje de goedkoopste krachten zijn, goedkoper nog dan postbezorgers, omdat hun leeftijd gemiddeld genomen een stuk lager ligt.
Vorig jaar viel me al op dat het niet echt storm liep bij de zdw's om in de zomer extra te werken, dit omdat het doordeweeks binnen lang niet zo gezellig meer is als vroeger. Dus vorige zomer moesten ze flink wat uitzendkrachten inhuren, en dat was helemaal duur. Niet alleen omdat er veel geld aan de strijkstok van het UB blijft hangen, maar ook omdat die uitzendkrachten lang niet zo geroutineerd (en dus veel minder productief) zijn.
Degenen die hier nog wel voor te porren waren zullen zich nog wel een keer achter de oren krabben als ze horen dat ze dan tegen het minimum(jeugd)loon aan de slag kunnen, ipv tegen hun normale uurloon.
TNT moet zich ook realiseren dat als ze je nu een zomercontract zouden geven voor bijv. 15 uur per week, dat ze je dan ook echt 15 uur moeten geven! Nu is het 's zomers nog zo dat ze tegen je kunnen zeggen "sorry, vandaag hebben we geen werk voor je", dan is dat niet meer mogelijk.
quote:22 april 2009 - In juni van dit jaar komt de winstuitkering over 2008 beschikbaar voor medewerkers die onder de cao voor TNT of de cao voor zaterdagbestellers vallen.
Postbezorgers
Ook postbezorgers krijgen over 2008 een winstuitkering als zij op 31 december 2008 langer dan zes maanden in dienst waren en als zij in juni 2009 nog in dienst zijn. De hoogte van de winstuitkering voor postbezorgers is 3 procent als zij per 31 december 2008 één jaar of langer in dienst waren en 2 procent als zij op die datum korter dan één jaar in dienst waren.
De winstuitkering voor postbezorgers wordt berekend over de in 2008 betaalde maandsalarissen en betaalde meeruren. Postbezorgers kunnen geen gebruikmaken van de spaarloonregeling en IPS-sparen, maar wel van levensloopsparen.
bron: TNT Personeelszaken Nederland
Altijd zo geweest.quote:Op zondag 10 mei 2009 19:38 schreef xxiessiexx het volgende:
Dus de zaterdagbestellers krijgen sowieso winstuitkering?
Ik dacht iets van een half miljoentje per persoon, gaat nog wel belasting van af, dus denk dan aan een eindbedrag van zo'n 4 ton.quote:Op zondag 10 mei 2009 23:28 schreef Jojoortje het volgende:
Wanneer krijgen we die winstuitkering? Hoeveel ongeveer?
Heb geen zin om alles te lezen
quote:Op maandag 11 mei 2009 00:08 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik dacht iets van een half miljoentje per persoon, gaat nog wel belasting van af, dus denk dan aan een eindbedrag van zo'n 4 ton.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |