Hoezo?quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:42 schreef EnGCatjuh het volgende:
Venomsnake, jij waait ook met alle winden mee...
Is marketingtechnisch verantwoord gok ik. Nu kijkt de leeuw vooruit, in plaats van achterom..quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:43 schreef zjroentje het volgende:
Welke joker heeft trouwens de leeuw naar de verkeerde kant in het logo geplaatst.!
Vandaar de PI ook jaquote:Op vrijdag 3 april 2009 13:42 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hoezo?.
Of doel je op de TT?
Ik ben nooit voor de fusie geweest hoor, andere topics moest je met een knipoog zien.
Ze willen een rechtse uitstraling in plaats van een linkse.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:44 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Is marketingtechnisch verantwoord gok ik. Nu kijkt de leeuw vooruit, in plaats van achterom..
quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:41 schreef MaxPower het volgende:
zo jij bent snel![]()
@teamlead
Het grappige is dat het 'bewijs' om akkoord te gaan met de fusie juist flinterdun is. Lees het onderzoeksrapport wat als basis dient voor de grap eens door.
ik ging door het slotje heenquote:Op vrijdag 3 april 2009 13:42 schreef teamlead het volgende:
[..]
en dús is iedereen er op uit geweest om de clubs naar de knoppen te helpen en willens en wetens wanbeleid te voeren etc etc etc
schopje BNW dan maar?
dat is inderdaad te erg voor woordenquote:Op vrijdag 3 april 2009 13:42 schreef Onderbroek het volgende:
dat logo is echt om te janken
Kun je een mooi topic van maken lijkt me:quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:51 schreef teamlead het volgende:
[..]
dat is inderdaad te erg voor woordenZiet uit alsof een stagair die nog half dronken was even heeft zitten prutsen met paint
Had MVV maar mee moeten doen aan de fusiequote:MVV wil ook geld van de provincie
MAASTRICHT - MVV vindt dat het evenveel recht heeft op subsidie van de provincie Limburg als de nieuwe fusieclub Sporting Limburg. De voorzitter van de club in Maastricht, Joseph Goumans, heeft dit in een brief aan de provincie laten weten. MVV beroept zich hierbij op het gelijkheidsbeginsel.
Bij de officiële bekendmaking van de fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard werd donderdag aangegeven dat de provincie in de komende jaren 6 tot 8 miljoen euro beschikbaar stelt voor Sporting Limburg omdat de fusie wordt gezien als een maatschappelijk relevant project.
MVV is van mening dat het ook betrokken is bij allerlei projecten van maatschappelijke relevantie en vindt dat het eveneens aanspraak kan maken op financiële ondersteuning. VVV-Venlo deelt deze mening.
Heb ik al eens voorgesteld.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:50 schreef de_boswachter het volgende:
Waarom fuseren we niet alle clubs tot provincieclubs en zorgen we dat elke provincie een voetbalclub krijgt ?
Sporting Limburg vs. AC Drenthe
Spartak Noord-Holland vs. Fc Flevoland
Kom dan eens met feiten waarom de fusie een goede zaak is.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:38 schreef teamlead het volgende:
[..]
misschien mod ik te lang op BNW, maar zonder bewijs neem ik een claim van mensen op een internetforum niet zomaar serieus.
VVV is hiermee gekomen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:54 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Had MVV maar mee moeten doen aan de fusie
1 club per provincie?quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:55 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Heb ik al eens voorgesteld.Even het topic zoeken.
kan me herinneren dat jij in het prille begin (november) ook redelijk positief ertegenover stond.(correct me if i'm wrong) Maar net als vele aanvankelijke voorstanders zijn de feiten sinds die tijd dusdanig naar voren gekomen dat je met een gezond verstand er gewoon niet voor kan zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:41 schreef MaxPower het volgende:
zo jij bent snel![]()
@teamlead
Het grappige is dat het 'bewijs' om akkoord te gaan met de fusie juist flinterdun is. Lees het onderzoeksrapport wat als basis dient voor de grap eens door.
Onzin topicquote:Op vrijdag 3 april 2009 13:58 schreef MaxPower het volgende:
[..]
1 club per provincie?
briljant topic al zeg ik het zelf.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:55 schreef Evertje het volgende:
[..]
Kom dan eens met feiten waarom de fusie een goede zaak is.
overigens is één schuldenvrije club altijd te verkiezen boven twee clubs met financiele nood in meer of mindere matequote:Op vrijdag 3 april 2009 13:55 schreef Evertje het volgende:
[..]
Kom dan eens met feiten waarom de fusie een goede zaak is.
Klopt wel ja, ik stond er redelijk neutraal tegenover. Maar heb toch vrijwel alles erover gelezen en dan kan je niet anders dat tegen zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:59 schreef planethugo het volgende:
[..]
kan me herinneren dat jij in het prille begin (november) ook redelijk positief ertegenover stond.(correct me if i'm wrong) Maar net als vele aanvankelijke voorstanders zijn de feiten sinds die tijd dusdanig naar voren gekomen dat je met een gezond verstand er gewoon niet voor kan zijn.
Helaas komt er nog regelmatig iemand hier wat brabbelen dat het toch echt de beste oplossing is zonder dat ie de feiten kent
Schuldenvrije club die alleen maar kan bestaan als ze 8 miljoen van de provincie krijgen. Wat dus blijkbaar nog niet eens zeker is!quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:02 schreef teamlead het volgende:
[..]
overigens is één schuldenvrije club altijd te verkiezen boven twee clubs met financiele nood in meer of mindere mate
nonsens, die club kan ook bestaan zonder die subsidie, maar dan moeten doelstellingen worden bijgesteldquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:05 schreef Evertje het volgende:
[..]
Schuldenvrije club die alleen maar kan bestaan als ze 8 miljoen van de provincie krijgen. Wat dus blijkbaar nog niet eens zeker is!
Als Roda haar doelstelling bijstelt is er ook geen probleem toch?quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:06 schreef teamlead het volgende:
[..]
nonsens, die club kan ook bestaan zonder die subsidie, maar dan moeten doelstellingen worden bijgesteld
en die subsidie krijgen ze echt wel hoor
Geen accuut probleem nee... wel nog de bestaande schuldenlast natuurlijkquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:07 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Als Roda haar doelstelling bijstelt is er ook geen probleem toch?
quote:
Welke? Volgens de provincie en de Raad van Clowns van Roda JC is de club nu schuldenvrij namelijk.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:09 schreef teamlead het volgende:
[..]
Geen accuut probleem nee... wel nog de bestaande schuldenlast natuurlijk
Alsof schuldenlast een onoverkoombaar probleem is om te bestaan als profclub.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:09 schreef teamlead het volgende:
[..]
Geen accuut probleem nee... wel nog de bestaande schuldenlast natuurlijk
Beter droppen ze Frissen achter de gouvernement in de maas!quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:11 schreef de_boswachter het volgende:
Wat zouden ze momenteel aan het eten zijn, Frissen en consorten ?
Ik gok hun laatste "avondmaal".
Doelstellingen bijstellen. De club is juist ontstaan voor deze doelstellingen niet alleen de doelstelling om een schuldenvrije club te krijgen. Nee, er moet een Heerenveen van het zuiden komen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:06 schreef teamlead het volgende:
[..]
nonsens, die club kan ook bestaan zonder die subsidie, maar dan moeten doelstellingen worden bijgesteld
en die subsidie krijgen ze echt wel hoor
quote:Weledelgestrenge Dames en Heren,
Uit recente perspublicaties hebben wij vernomen dat de provincie Limburg betrokken is bij het onderzoek van de stuurgroep Topvoetbal Limburg. Gisteren heeft deze stuurgroep bekend gemaakt dat de betaald voetbal organisaties Fortuna Sittard te Sittard en Roda JC te Kerkrade zullen fuseren en in de toekomst onder de naam "Sporting Limburg"verder zullen gaan.
Ook MVV is een in Limburg gevestigde betaald voetbal organisatie.
Tijdens de persconferentie en ook in het perscommunique waarop de fusie bekend is gemaakt is aangegeven dat de Provincie Limburg in de komende jaren 6 a 8 mlj euro ter beschikking van Sporting Limburg zal stellen. Aanvankelijk was er sprake van een""loopplankfinanciering"waarmee het budget zou kunnen worden verhoogd en later was er sprake van maatschappelijk relevante projecten die door Sporting Limburg kunnen worden uitgevoerd en die door de Provincie worden bekostigd. Onder andere is in een reactie van één van de Statenleden een project ter bestrijding van hooliganisme genoemd.
MVV meent in het kader van het gelijkheidsbeginsel eveneens aanspraak te kunnen maken op financiele ondersteuning door de Provincie Limburg en wel in dezelfde mate als steun wordt verleend aan Sporting Limburg. Ook MVV is immers betrokken bij allerlei projecten met maatschappelijk relevantie en ook MVV probeert het hooliganisme te bestrijden.
Indien er sprake is van één of meerdere projecten waarvoor betaald voetbal organisaties zich kunnen inzetten en die worden bekostigd door de provincie, moet worden aangenomen dat er ofwel sprake is van een provinciaal subsidiebeleid ofwel dat de projecten gelet op de daarmee gemoeide bedragen, openbaar worden aanbesteed. Gaarne verneem ik daarom of er inderdaad sprake is van een provinciaal subsidiebeleid waaruit fondsen naar Sporting Limburg zullen toevloeien en zo ja, aan welke criteria voor subsidieverlening de projecten moeten voldoen. MVV zal dan een subsidieverzoek indienen.
Indien er sprake is van projecten waarbij betaald voetbal organisaties betrokken (kunnen) zijn en die worden aanbesteed, verneemt MVV graag de aanbestedingscriteria en zal MVV tezijnertijd aan de aanbesteding deelnemen.
Indien er sprake is van directe steunverlening aan slechts één van de (vanaf juli 2009) in Limburg gevestigde betaald voetbal organisaties, zal MVV ter bescherming van de eigen gerechtvaardigde belangen verdere acties moeten ondernemen.
Met het oof op de statenvergadering die vandaag plaatsvindt, zend ik deze brief per fax en per post aan de statengriffie, terwijl ik tevens op voorhand aan de fracties per e-mail een afschrift doe toekomen.
Met verschuldigde hoogachting,
Mr. J>J>M> Goumans
voorzitter.
heb jij de schuldsanering gemist dan?quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:11 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Welke? Volgens de provincie en de Raad van Clowns van Roda JC is de club nu schuldenvrij namelijk.
Dat ben ik dan wel weer met je eens. Die man is gewoon een dramaquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:11 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Beter droppen ze Frissen achter de gouvernement in de maas!
Ik zeg toch ook nu.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:14 schreef teamlead het volgende:
[..]
heb jij de schuldsanering gemist dan?
Zegt ook genoeg over Frissen, hij wilt een club zonder prijzen achterna om een topclub te worden.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:13 schreef Evertje het volgende:
Nee, er moet een Heerenveen van het zuiden komen.
Daar ben ik het niet mee eens, dan maar flink bezuinigen en de boel in de verkoop, dat is altijd nog beter dan deze optie.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:02 schreef teamlead het volgende:
[..]
overigens is één schuldenvrije club altijd te verkiezen boven twee clubs met financiele nood in meer of mindere mate
ja, dat was/is de bedoeling. So? Sinds wanneer is er iets mis met ambities?quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:13 schreef Evertje het volgende:
[..]
Doelstellingen bijstellen. De club is juist ontstaan voor deze doelstellingen niet alleen de doelstelling om een schuldenvrije club te krijgen. Nee, er moet een Heerenveen van het zuiden komen.
klopt.. na de schuldsanering zou een standalone Roda nog een optie zijn geweestquote:
Goumansquote:
Gevoel en historie zijn bij voetbal absoluut belangrijk... maar het belang van een stabiele BVO voor de regio gaat helaas niet over gevoel, maar over de kille realiteit van cijfersquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:17 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens, dan maar flink bezuinigen en de boel in de verkoop, dat is altijd nog beter dan deze optie.
Gevoel en historie lijken me belangrijker dan het verkopen van je identiteit in de hoop dat je dan sportief meer kunt brengen, bij een doorsnee bedrijf kun je zoiets nog flikken maar niet bij een voetbalclub.
Nogmaals, kom dan eens met feiten waarop je dit baseert dat dit een goede oplossing is. Tot die tijd moet je toch gewoon aannemen dat het geen goede oplossing is neem ik aan.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:17 schreef teamlead het volgende:
[..]
ja, dat was/is de bedoeling. So? Sinds wanneer is er iets mis met ambities?
Het is toch niet alsof de "FC-Limburg" discussie nu voor het eerst gevoerd wordt he? Dat gedoe sukkelt al jarenlang, juist vanwege die "Heerenveen van het Zuiden" () ambitie
Maar dat neemt niet weg dat Roda JC en (vooral) Fortuna Sittard steeds verder in de problemen kwamen en dat het een kwestie van tijd zou zijn voor beide clubs voorgoed verdwijnen. Dan is een doorstart in de vorm van een fusie voor de regio juist alleen maar positief.
En natúúrlijk hebben de supporters de pest in. Dat is niet meer dan logisch, maar dat betekent nog niet dat het niet de juiste beslissing was
quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:20 schreef teamlead het volgende:
[..]
Gevoel en historie zijn bij voetbal absoluut belangrijk... maar het belang van een stabiele BVO voor de regio gaat helaas niet over gevoel, maar over de kille realiteit van cijfers
nogmaals: ik zeg niet dat een fusie de beste oplossing is, ik zeg alleen dat ik neit geloof in een vooropgezet plan om beide clubs met wanbeleid naar de knoppen te helpen in ruil voor leuke baantjes...quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:21 schreef Evertje het volgende:
[..]
Nogmaals, kom dan eens met feiten waarop je dit baseert dat dit een goede oplossing is. Tot die tijd moet je toch gewoon aannemen dat het geen goede oplossing is neem ik aan.
ook leuk voor de mensen die het salaris krijgen van die club die maar failliet moet......quote:En nogmaals. De supporters laten liever een club failliet gaan dan dat ze samen moeten gaan met de aartsvijand.
neuh... ik woon er pas mijn hele leven.. tis allemaal nieuw voor mequote:Je hebt echt geen idee van de cultuurverschilen tussen Oostelijke en Westelijke Mijnstreek.
hoeveel feiten heb je nodig? De KNVB trekt verdorie de licentie van Fortuna in! En dat doen ze niet vanwege het fantastische financiele plaatje....quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:22 schreef Evertje het volgende:
[..]
Waar zijn de cijfers dan.
Kom eens met feiten of zout lekker op uit dit topic. Begin echt moe van jou te worden. Je zegt telkens wat, maar je onderbouwt niks met feiten.
Alsjeblieft zeg, Roda had maar 1 speler hoeven te verkopen, dan waren ze uit die zogenaamde problemen geweest.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:17 schreef teamlead het volgende:
[..]
Maar dat neemt niet weg dat Roda JC en (vooral) Fortuna Sittard steeds verder in de problemen kwamen en dat het een kwestie van tijd zou zijn voor beide clubs voorgoed verdwijnen.
vandaar dat ze een schuldsanering nodig hadden en maar weer eens bij de gemeente aanklopten?quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:24 schreef Schimpie het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg, Roda had maar 1 speler hoeven te verkopen, dan waren ze uit die zogenaamde problemen geweest.
Ja, omdat ze Meeuwis om de een of andere reden niet wilden verkopen voor een meer dan uitstekende prijs.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:25 schreef teamlead het volgende:
[..]
vandaar dat ze een schuldsanering nodig hadden en maar weer eens bij de gemeente aanklopten?
Daar wordt mee geschermd ja. Die brief heeft niemand gezien behalve Erkens en de RvC. En het kan makkelijk een een-tweetje tussen de KNVB en Erkens zijn, die man zit al drie jaar bij Fortuna met dit plan.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:24 schreef teamlead het volgende:
[..]
hoeveel feiten heb je nodig? De KNVB trekt verdorie de licentie van Fortuna in! En dat doen ze niet vanwege het fantastische financiele plaatje....
of zit de knvb ook al in het complot?
Ik denk dat het nogal gevoelig lag bij de heren, je aanvoerder verkopen aan een concurrent.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:26 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Ja, omdat ze Meeuwis om de een of andere reden niet wilden verkopen voor een meer dan uitstekende prijs.
Nog verder naar beneden? Als de doelen van de fusieclub nog verder naar beneden worden bijgesteld dan kom je al snel bij 'een stabiele club in de middenmoot van de zondaghoofdklasse B' uitquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:06 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dat zou op zich een een-tweetje kunnen zijn, al ontgaat me waarom de KNVB daaraan mee zou werken. Feit is dat met name bij Fortuna de situatie al járen niet bijster rooskleurig is.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:28 schreef Evertje het volgende:
[..]
Daar wordt mee geschermd ja. Die brief heeft niemand gezien behalve Erkens en de RvC. En het kan makkelijk een een-tweetje tussen de KNVB en Erkens zijn, die man zit al drie jaar bij Fortuna met dit plan.
de handelswijze waarbij TOF een paar uur krijgt om met een alternatief te komen is zeker discutabel. Dat zal ik ook zeker niet ontkennen.quote:Als TOF goed de kans was gegeven had de club kunnen blijven bestaan. En anders as ie maar failliet gegaan, had ik ook geen probleem mee gehad. Als we die eerlijke kans maar hadden gekregen.
De vraag is of het bewust wanbeleid is, of dat ze gewoon incapabel zijn en buitensporige risico's nemen. Dat lijkt me moeilijk te bewijzen, tenzij zo iemand die ermee te maken had iets verklapt. Of je moet Peter R. de Vries inschakelen. Tweede Emmy?quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik denk dat het nogal gevoelig lag bij de heren, je aanvoerder verkopen aan een concurrent.
Maar gezien de financiele situatie bij Roda natuurlijk een volstrekt belachelijke beslissing.
Zeker geen verrassing, sterker nog, wij zijn vaak beter geinformeerd dan het personeel. Hebben ook contact met RvC, proberen hen al jaren duidelijk te maken dat Erkens de club kapot maakt. Maar de RvC bleef hem een hand boven het hoofd houden.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:31 schreef teamlead het volgende:
Maar de financiele situatie van Fortuna is (helaas) al jaren een bron van discussie, dus in dat opzicht kan dit voor de supporters toch niet als een verrassing gekomen zijn?
En nu laat je zien dat je totaal niet op de hoogte bent.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:25 schreef teamlead het volgende:
[..]
vandaar dat ze een schuldsanering nodig hadden en maar weer eens bij de gemeente aanklopten?
http://www.nusport.nl/200(...)g-raadsdebat-roda-jcquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:36 schreef DarkShine het volgende:
[..]
En nu laat je zien dat je totaal niet op de hoogte bent.
Kunnen de discussie met hem beter stoppen. Heeft echt geen zin.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:36 schreef DarkShine het volgende:
[..]
En nu laat je zien dat je totaal niet op de hoogte bent.
De KNVB wil de eerste divisie al jaren inkrimpen. Dus die zijn zeker niet ongelukkig met deze fusie.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:31 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dat zou op zich een een-tweetje kunnen zijn, al ontgaat me waarom de KNVB daaraan mee zou werken. Feit is dat met name bij Fortuna de situatie al járen niet bijster rooskleurig is.
[..]
Dat argument oveer Meeuwis wil er écht niet in bij je he.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:38 schreef teamlead het volgende:
[..]
http://www.nusport.nl/200(...)g-raadsdebat-roda-jc
http://www.nusport.nl/200(...)-bij-steun-aan-roda/
maar nee... het ging goed met Roda
Lees je nu eens écht in en ga dan de discussie aan. En met echt inlezen bedoel ik ten minste het lezen van hetquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:38 schreef teamlead het volgende:
[..]
http://www.nusport.nl/200(...)g-raadsdebat-roda-jc
http://www.nusport.nl/200(...)-bij-steun-aan-roda/
maar nee... het ging goed met Roda
Mochten ze hem willens en wetens niet verkocht hebben vanwege fusie perikelen zou dat echt een schande zijn. Maar goed, als je ze zo hoort praten af en toe zou ik er niet eens van opkijken.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:33 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
De vraag is of het bewust wanbeleid is, of dat ze gewoon incapabel zijn en buitensporige risico's nemen. Dat lijkt me moeilijk te bewijzen, tenzij zo iemand die ermee te maken had iets verklapt. Of je moet Peter R. de Vries inschakelen. Tweede Emmy?
Hoe kun je sowieso 3.5 miljoen voor Meeuwis weigeren. Een zeer goed bod voor een speler van zijn niveau...quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:45 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hoe kun je in hemelsnaam 3.5 miljoen laten lopen als je in financieel zwaar weer zit.![]()
Misschien hoopte ze dat er een andere club meer zou gaan bieden, maar dat is ook vrij naīef.
En zijn leeftijdquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:46 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Hoe kun je sowieso 3.5 miljoen voor Meeuwis weigeren. Een zeer goed bod voor een speler van zijn niveau...
Niet eens zozeer zijn niveau, meer zijn leeftijd. Levert financieel niets meer op voor de kopende club.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:46 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Hoe kun je sowieso 3.5 miljoen voor Meeuwis weigeren. Een zeer goed bod voor een speler van zijn niveau...
Prevoo vertelt dat mensen van Roda zwaar onder druk zijn gezet door een wethouder van Kerkrade om met de fusie in te stemmen, met steun van de provincie achter de hand...quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:05 schreef MaxPower het volgende:
wat gebeurt er wat gebeurt er?? kan niet kijken ben afhankelijk van dit topic.
Volgens een vertrouwelijke brief is Wethouder Terpstra (van Sittard) bij een vergadering van de Fusie stuurgroep binnengelopen met de toezegging dat de coalitie al akkoord was met betrekking tot financiering. Dat terwijl ze net tijdens de vergadering zeiden daar nog niet over gesproken te hebben.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:05 schreef MaxPower het volgende:
wat gebeurt er wat gebeurt er?? kan niet kijken ben afhankelijk van dit topic.
Ja, dat hebben we wel in Limburg.quote:
Dan is het besluit van de Stichting en de Stak (want die zijn onder druk gezet door deze "wet"houder) dus niet rechtsgeldig als we zo gaan kijken...quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:07 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Prevoo vertelt dat mensen van Roda zwaar onder druk zijn gezet door een wethouder van Kerkrade om met de fusie in te stemmen, met steun van de provincie achter de hand...
Hij heeft een vertrouwelijke brief van mensen die bij Roda in die commissie zitten...
Dat zijn dan ook de twee tegenstemmers lijkt me...?quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:13 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Hubert Vankan en Larry Gulpen van de Stichting Roda JC hebben de rug trouwens wel recht gehouden!
quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:11 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Ja, dat hebben we wel in Limburg.
Sporting "Bananenrepubliek" Limburg moet met haar branding dit imago echter verbeteren...
Inderdaad!quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:13 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook de twee tegenstemmers lijkt me...?
quote:Stuurgroep Topvoetbal in Limburg PERSBERICHT
Hierbij het volledige persbericht van de stuurgroep Topvoetbal in Limburg. Roda JC zal u via deze website zo goed mogelijk op de hoogte houden van de ontwikkelingen rondom Sporting Limburg
Fortuna Sittard en Roda JC samen in Sporting Limburg
2 April 2009. Fortuna Sittard en Roda JC gaan samen de nieuwe Limburgse fusieclub Sporting Limburg vormen. Een Limburgse club topvoetbalclub gebouwd op de fundamenten van beide clubs. Dit is de uitkomst van het overleg van de Stuurgroep Topvoetbal in Limburg van 1 april. Sporting Limburg wordt een club met een Limburgs hart, een nieuwe club vol ambitie. Sporting Limburg wil in 2013 een Limburgse top voetbalclub zijn, die structureel speelt tussen de plaatsen 7 t/m 12 in de Eredivisie met mogelijkheden tot uitzicht op het verkrijgen van tickets voor Europees voetbal, een organisatie waar talentontwikkeling in al haar geledingen centraal staat en een club die een toonaangevende maatschappelijke rol in Limburg vervult.
Om professioneel voetbal voor de Westelijke Mijnstreek en Parkstad te behouden en op termijn topvoetbal in Limburg mogelijk te maken heeft de Stuurgroep Topvoetbal in Limburg reeds begin van dit jaar geadviseerd dat een fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard noodzakelijk is. Daarbij heeft de Stuurgroep benadrukt dat zij van mening is dat een zogenaamde “stand alone” situatie voor zowel Fortuna Sittard als Roda JC niet leidt tot het gewenste doel en uiteindelijk ook zal leiden tot het einde van het voortbestaan van elk van de beide clubs. De afgelopen maanden hebben verschillende onderzoeken plaatsgevonden en is een businessplan gemaakt voor de nieuwe club. Op basis van deze informatie hebben de beide besturen besloten om onvoorwaardelijk tot fusie over te gaan.
Randvoorwaarden
Bij het maken van het businessplan voor Sporting Limburg is uitgegaan van bepaalde randvoorwaarden om te komen tot een fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard.
De eerste randvoorwaarde is dat de beide clubs zonder schulden aan de fusie beginnen. In het geval van Roda JC is dit met de steun van de Gemeente Kerkrade ook gebeurd. Fortuna Sittard heeft helaas tot op heden een dergelijke steun niet gekregen en is daarom voornemens om over te gaan tot een materiële schuldenvrije overdracht naar de Roda JC BV. Dit houdt overigens wel in dat in ieder geval de medewerkers van Fortuna Sittard een gelijke behandeling krijgen als de medewerkers van Roda JC in het fusieproces en niet als bij een faillissement direct hun baan verliezen. Consequentie is dan wel dat Fortuna Sittard niet meer kan opteren voor een licentie en dat de schulden achterblijven in de Fortuna BV. Het oplossen van de schulden die zich in de BV bevinden, zal dan op termijn door Fortuna BV zelfstandig opgelost moeten worden. Door deze constructie beginnen beide clubs vanuit een nulpositie aan de fusie.
Een tweede voorwaarde is dat extra financiering nodig zal zijn om de exploitatietekorten die er de eerste jaren zullen zijn voor Sporting Limburg zeker te stellen. Hiervoor is de Stuurgroep Topvoetbal in Limburg in gesprek met de Provincie Limburg voor het aangaan van een maatschappelijk contract. De club verplicht zich dan tot het verrichten van verschillende maatschappelijke activiteiten in Limburg naar een brede doelgroep toe, wat niet alleen de binding met Limburg en tussen Limburgers moet versterken, maar ook van belang is voor de aanpak van verschillende maatschappelijke onderwerpen.
Als derde het verkrijgen van inkomen voor een begroting voor Sporting Limburg. Naast inkomsten door toeschouwers, media inkomsten, merchandise etc. spelen daarbij sponsoren een belangrijke rol. Hiervoor zijn gesprekken gaande met verschillende organisaties van toonaangevende bedrijven. Het bedrijfsleven staat volledig achter het initiatief van de fusieclub en de gespreken gaan nu over de invulling van hun bijdrage.
Doelstellingen van Sporting Limburg
Sporting Limburg is de naam van de fusieclub gebouwd op al het goede dat Roda JC en Fortuna Sittard te bieden hebben. Een club met een Limburgs hart, een nieuwe club vol ambitie en de volgende doelstellingen:
• Sporting Limburg is een subtopvoetbalclub die structureel speelt tussen de plaatsen 7 t/m 12 in de Eredivisie.
• Alle jeugdelftallen van Sporting Limburg spelen in 2011 landelijk op het hoogste niveau.
• Sporting Limburg is een organisatie die binnen een topsportomgeving talent ontwikkelt en is daarmee een magneet voor talenten en voetbaliconen uit de regio.
• Voor supporters is Sporting Limburg een belangrijke vrijetijdsbesteding. Het stadion is elke wedstrijd uitverkocht.
• Voor bedrijven is Sporting Limburg het meest waardevolle zakelijke platform van Limburg.
• Sporting Limburg speelt een toonaangevende maatschappelijke rol in Limburg.
• Sporting Limburg is een financieel gezonde organisatie met een exploitatiebegroting die stijgt boven ¤ 20 miljoen in 2013.
Sporting Limburg in kleuren Roda JC, Fortuna Sittard en Limburg
De nieuwe naam Sporting Limburg wordt gedragen door beide clubs en het gele thuistenue staat voor de verwijzing naar het rijke verleden van Roda JC en Fortuna Sittard en het geel van de Limburgse vlag. Sporting Limburg werkt vanuit de kernwaarden Professionaliteit, Limburgs en Teamwork. Dit uit zich in de merkwaarden Passie, Limburgs en Respect.
De nieuwe naam is gebaseerd op een combinatie van sportassociaties
en een geografisch gebied. De basis van onze beeldtaal is het woord- en beeldmerk. De kleuren van de Limburgse vlag en de Limburgse trots -de leeuw- staan hierbij centraal. De leeuw straalt respect uit,staat voor strijdvaardig, koninklijk, trots, maar ook voor edel en rechtvaardig.
In het nieuwe uit- en thuistenue van Sporting Limburg staan een aantal
uitgangspunten centraal:
- De kleur van het tenue is krachtig en onderscheidend ten opzichte van andere voetbalclubs in de Eredivisie.
- De kleur geel geldt als verwijzing naar het rijke verleden van Roda JC en Fortuna Sittard. Het is de verbindende factor tussen beide clubs en het verwijst naar het Limburgs goud oftewel het geel van de Limburgse vlag.
- De kleuren wit, blauw, geel, rood van de Limburgse vlag.
Daarnaast zijn er bepalende beeldelementen toegevoegd,namelijk het medaillelint naar het beeldmerk van de nieuwe club en de wit/ blauwe biesjes op de mouwen en de kousen.
Herkenbare speelwijze
De ambitie is om met het eerste elftal van Sporting Limburg vanuit beleid en continuīteit een herkenbare speelwijze te laten zien met elementen als aanvallend, positief, agressief combinatievoetbal op Eredivisie niveau, gekenmerkt door een absolute wil om te winnen. Doelstelling is om te spelen tussen de plaatsen 7 tot en met 12 in de Eredivisie met af en toe een uitschieter naar boven om in aanmerking te komen voor Europees Voetbal.
Vrouwelijk voetbal op een zo hoog mogelijk niveau
Sporting Limburg geeft vrouwelijke voetballers de mogelijkheid om in een topsportomgeving voetbal op een zo hoog mogelijk niveau te kunnen beoefenen en hun talenten verder te ontwikkelen. Daarbij is de doelstelling dat het vrouwen team een stabiele middenmoter is, die speelt op het hoogste niveau in de landelijke Eredivisie voor vrouwen.
Talentontwikkeling
De jeugdopleiding van Sporting Limburg richt zich op het opleiden van talentvolle jeugdspelers uit de Euregio tot betaald-voetbal waardige spelers. Jeugd & Opleiding is een afdeling binnen de organisatie van Sporting Limburg met een goed imago naar de buitenwereld. Door het inpassen van zelf opgeleide spelers in de eerste elftal selectie wordt de binding met de regio vergroot. Belangrijke doelstellingen daarbij is dat er per jaar gemiddeld twee spelers doorstromen naar de eerste elftalselectie
Toonaangevende maatschappelijke rol
Sporting Limburg heeft de ambitie om een toonaangevende maatschappelijke rol in Limburg te spelen. Een nieuwe stichting ‘11 voor Limburg’ zal er voor zorgt dat Sporting Limburg met een uniek programma op structurele basis projecten binnen een bepaald thema kan opzetten. De positieve kracht van (het betaald) voetbal wordt ingezet voor maatschappelijke doelen. Dit komt bovendien ten goede aan het imago van Sporting Limburg en stelt de club in staat om haar respect en passie ook op een ander vlak dan voetbal te laten zien. Sporting Limburg wil gezond groeien en wil de gehele organisatie betrekken in haar maatschappelijke betrokkenheid.
Groter verzorgingsgebied
De Limburgse positionering van Sporting Limburg creëert een groter verzorgingsgebied dan de afzonderlijke clubs Roda JC en Fortuna Sittard. Het krachtige Limburgse merk en imago bieden Sporting Limburg meer potentie en mogelijkheden tot groei. Sporting Limburg gaat uit van een groeistrategie waarbij het verzorgingsgebied vanuit de kern, rondom het stadion, via de regio Sittard-Geleen verder wordt uitgebouwd tot en met Midden-Limburg. Kortom, een verzorgingsgebied dat zich uitstrekt van Weert tot aan Eijsden en Vaals. Op basis van het gedefinieerde verzorgingsgebied baseerd Sporting Limburg haar marktpotentieel op het totaal aantal inwoners 849.204 en bedrijven 20.244 binnen het verzorgingsgebied Zuid- en Midden-Limburg.
Steun voor Sporting Limburg bij de Limburger
In het kader van een mogelijke samenwerking tussen Roda JC en Fortuna Sittard hebben diverse supportersonderzoeken plaatsgevonden. In maart heeft RMI een draagvlak-onderzoek gedaan, waarbij de supporters en sponsoren deze antwoorden gaven zonder overigens op te hoogte te zijn van het nieuwe merk en imago van Sporting Limburg. In het licht van de absolute aantallen ligt voor Sporting Limburg met name een groot potentieel bij de Limburger die interesse heeft in voetbal. Hiervoor kan de volgende breakdown worden berekend:
• Aantal inwoners verzorgingsgebied: 849.200
• Aantal inwoners met interesse in voetbal (34%): 288.720
• Aantal inwoners dat aangeeft ‘ja, zeker’ (8%): 23.097
• Aantal inwoners dat aangeeft ‘ja, misschien wel’ (35%): 101.052
Een grote meerderheid van de Roda JC supporters, dit in tegenstelling tot de huidige Fortuna Sittard supporters heeft aangegeven de wedstrijden van Sporting Limburg te willen bezoeken. Van de ondervraagde Roda JC supporters is 42% ‘zeker’ en nog eens 28% ‘misschien’ van plan om wedstrijden te gaan bezoeken. Van de ondervraagde Fortuna Sittard supporters is een kleine groep, 6%, ‘zeker’ van plan wedstrijden te bezoeken en 10% is dat ‘misschien’ van plan. 66% zegt ‘zeker niet’ naar wedstrijden van de nieuwe club te komen kijken.
Exploitatiebegroting
De ambitie van Sporting Limburg is om te groeien naar een begroting van 20 miljoen. Het normatieve scenario is gebaseerd op de financiële prestatie van een gemiddelde club in de Eredivisie. Sporting Limburg stelt jaarlijks twee begrotingen op namelijk, een jaarlijkse exploitatie en daarnaast een transferexploitatie. De basisoverweging voor ons financiële plan is dat wij de jaarlijkse exploitatie en de transferexploitatie (immateriële activa) van elkaar scheiden. Op die manier vindt er geen structurele compensatie meer plaats tussen deze twee exploitaties. Voor beide exploitaties geldt dat deze taakstellend niet negatief mogen zijn. Omdat transferresultaten niet te begroten zijn, wordt in dit businessplan alleen op de jaarlijkse exploitatie ingegaan
Het normatieve scenario geldt ook als uitgangspunt voor de loopplankfinanciering. Ondanks de goede groeimogelijkheden van Sporting Limburg moet er rekening worden gehouden met een aanloopperiode. Gedurende deze aanloopperiode zal Sporting Limburg zich moeten kunnen ontwikkelen tot een succesvolle organisatie. Dit vergt wel een voorfinanciering omdat anders eerst een schuld en dus een negatief eigenvermogen zal ontstaan. De loopplankfinanciering bestaat uit een exploitatietekort van ¤ 5,7 miljoen en eenmalige migratiekosten van ¤ 1 miljoen.
De aanloopperiode zal verder nodig zijn om het publiek en sponsoren te binden aan de nieuwe club. Dit zal ambitieus, maar geleidelijk gaan waarbij het van groot belang is dat Sporting Limburg voldoende kwaliteit op en naast het veld neerzetten om deze ontwikkeling op gang te krijgen.
Organisatie Sporting Limburg
De BVO Sporting Limburg wordt geschetst als een ‘maatschappelijke’ onderneming. Het maatschappelijk draagvlak moet blijken uit de samenstelling van het bestuur waarin de maatschappelijke belangen bij beleidsbeslissingen vanuit diverse invalshoeken kunnen worden belicht. Het bestuur zal op afstand moeten besturen. Daartoe moet vooraf duidelijk zijn wat dit van bestuurders verlangt qua kennis, vaardigheden en cultuur. In de organisatie zijn de volgende structuren terug te vinden: Bestuur STAK, Raad van Commissarissen, Directie bestaande uit de directeur Algemene zaken, de directeur Technische Zaken, de manager Commercie, de manager Operationele Zaken en de Business Controller, een Audit Commissie en een Raad van Advies.
Rodajc.nl
Wie hebben ze geinterviewd dat ze naar Sporting Limburg gaan , die zullen zeker nooit bij roda of fortuna hebben gezetenquote:
ik zeg toch niet dat er geen andere oplossingen waren om het financiele gat te dichtenquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:41 schreef Thieske het volgende:
[..]
Dat argument oveer Meeuwis wil er écht niet in bij je he.
Ik hoop het echtquote:Op vrijdag 3 april 2009 15:27 schreef teamlead het volgende:
De Limburgse politiek kennende, gaat de subsidie niet door, de fusie wel en hebben we over een paar jaar FC Limburg in Maastricht, doordat er maar 1 club in het zuiden overleeft
Uiteraard niet heel veel wijzer geworden. Afwachten dan maar de komende weken. Maar fatsoenlijke argumenten van Frissen en co. heb ik nog steeds niet gehoord....quote:
Roda doet sinds 1982 niets anders dan spelers goedkoop halen en duur verkopen. De winst was een substantieel deel van de begroting.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:23 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik zeg toch niet dat er geen andere oplossingen waren om het financiele gat te dichtenMaar hou op met te doen alsof Roda een financieel gezonde club is, want dat is gewoon gelul. Een financieel gezonde club hoeft geen speler te verkopen om de huur van het stadion te kunnen betalen
en dat is dus heel lang goed gegaan, maar dat houdt een keer op. En dan nog is er een verschil tussen "een substantieel deel van de begroting" en "crap, we halen het eind van de maand niet"quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:32 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Roda doet sinds 1982 niets anders dan spelers goedkoop halen en duur verkopen. De winst was een substantieel deel van de begroting.
Exact. Kunnen de pro-SL lieden in de mijnstreek weer klagen dat alles van hun afgenomen is. Net als de Koel. De Amstel Gold Race. Het compensatiegeld voor de mijnen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:27 schreef teamlead het volgende:
De Limburgse politiek kennende, gaat de subsidie niet door, de fusie wel en hebben we over een paar jaar FC Limburg in Maastricht, doordat er maar 1 club in het zuiden overleeft
Waarom?quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:34 schreef teamlead het volgende:
en dat is dus heel lang goed gegaan, maar dat houdt een keer op.
Volgens mij exact hetzelfde.quote:En dan nog is er een verschil tussen "een substantieel deel van de begroting" en "crap, we halen het eind van de maand niet"
Nee, want daar heb je er maar een van. Ik kan je echter zo een lijst met spelers geven die Roda de afgelopen 30 jaar voor veel geld verkocht heeft. Seizoen in, seizoen uit.quote:Een Bob Peeters verkoop je nou eenmaal niet ieder seizoen helaas![]()
Precies, hier in Sittard is al niet veel (bijna niks) meer te doen, geven ze dit ook weer zomaar wegquote:Op vrijdag 3 april 2009 15:35 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Exact. Kunnen de pro-SL lieden in de mijnstreek weer klagen dat alles van hun afgenomen is. Net als de Koel. De Amstel Gold Race. Het compensatiegeld voor de mijnen.
Op het moment dat het gebeurt zijn ze niet thuis, maar achteraf alleen maar zeuren. Maar goed, ik gun het de SL-fans wel dat ze over 10 jaar naar Maastricht naar Sporting MVV mogen gaan kijken.
quote:Om voor eens en altijd duidelijkheid te krijgen over de haalbaarheid van de begroting waarmee TOF al weken schermt, besloten bestuur en directie van Fortuna Sittard woensdag hun positie ter beschikking te stellen aan TOF. Op voorwaarde dat de stichting de benodigde garanties af zou geven met betrekking tot exploitatie en liquiditeit, zodat de licentie van Fortuna Sittard in een stand alone situatie zou kunnen worden gecontinueerd.
Bestuur en directie hebben geconstateerd dat Fortuna Sittard vanaf 1999 jaarlijks tegen tekort van tussen de 500.000 en 1 miljoen euro aanhikt. Op basis van dat voortdurende tekort zijn zij tot de overtuiging gekomen dat er geen bestaansrecht meer is voor een zelfstandig Fortuna en hebben zij gekozen voor de fusievariant.
Ook de KNVB ziet geen heil meer in een zelfstandig voortbestaan van de Sittardse club. De licentiecommissie stuurde woensdag een brief waarin de licentie tot het einde van het seizoen wordt gecontinueerd. Vanaf 30 juni echter zal onder deze voorwaarden geen licentie voor het spelen van betaald voetbal meer worden verstrekt.
In de brief van Fortuna aan TOF wordt nergens gevraagd een oplossing voor de schuldenlast van Fortuna aan te dragen, laat staan te garanderen. Toch hamerde TOF-voorzitter Wil Meijers woensdag in zijn reacties voor L1 en in zijn antwoordbrief (in het bezit van deze krant) vooral op de onmogelijkheid op zo'n korte termijn een oplossing voor de schuldenlast van Fortuna Sittard te vinden.
Woensdag bleek er sowieso een gat van 400.000 euro in de TOF-begroting van 2,3 miljoen te zitten. Directeur Baggen van Jongen Bouw kreeg deze week tijdens een telefoongesprek met een TOF-woordvoerder bij toeval te horen dat hij de beoogde sponsor zou zijn die drie jaar lang 400.000 euro voor de jeugdopleiding op tafel zou leggen. Baggen bevestigt tegenover deze krant dat daar geen sprake van is. "Dat is én was niet zo."
Hoewel bronnen binnen Fortuna bevestigen dat TOF wel degelijk op de hoogte was van de financiële stand van zaken binnen de club - de stichting heeft enige malen met de directie aan tafel gezeten om de situatie te bespreken - schrijven Meijers en Helwig in hun antwoord aan bestuur en directie van Fortuna dat zij geen bestuurlijke verantwoordelijkheid kunnen dragen, omdat de feitelijke situatie niet exact bekend is bij TOF.
Desondanks heeft de stichting in haar begroting een ' marktconforme' huurprijs voor het stadion opgenomen die 500.000 euro onder het bedrag ligt dat Fortuna momenteel betaalt. Bovendien heeft TOF de salariskosten met 10% teruggebracht, maar daar wel twee contractspelers meer voor op de loonlijst staan.
Trots op Fortuna, dat er in korte tijd in slaagde de supporters te mobiliseren en hoop te geven, kan de begroting nergens onderbouwen met getekende contracten of bankgaranties. Dat zou moeten voor minstens drie jaar. Een voorwaarde van de KNVB om een licentie te verstrekken.
Ondanks verscheidene pogingen Wil Meijers woensdag in de loop van de avond aan de telefoon te krijgen, was hij niet bereikbaar voor commentaar.
Gepubliceerd op: 02.04.09 06:00
misschien is het je ontgaan hoor.. maar er is al een tijdje een crisis gaande....quote:
quote:Volgens mij exact hetzelfde.
[..]
en maar 1 club die dat soort bedragen voor hem neerteltquote:Nee, want daar heb je er maar een van.
yup, zijn ze jarenlang heel goed in geweest. Maar de laatste (pakweg) 2/3 seizoenen werd dat al minder. Daar dan toch je begroting op afstemmen (in ieder geval voor een groot deel) is vragen om moeilijkheden toch?quote:Ik kan je echter zo een lijst met spelers geven die Roda de afgelopen 30 jaar voor veel geld verkocht heeft. Seizoen in, seizoen uit.
Da's toch altijd al het streven van dat krapuul geweestquote:Op vrijdag 3 april 2009 15:27 schreef teamlead het volgende:
Dat is wat ze willen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:18 schreef Timmie1983 het volgende:
[..]
Da's toch altijd al het streven van dat krapuul geweest? In de voorstad van Luik zeuren ze al jaren om een profclub op het hoogste niveau omdat dit hoort 'bij de allure van de mooiste stad van Nederland'. Misselijke kotskaal
zoals we het hier noemen. Dit kan alleen maar bereikt worden wanneer
* Roda JC en Fortuna verdwijnen![]()
* MVV als enige Zuid-Limburgse club overblijft en weet te promoveren (al zie ik dat in de komende 100 jaar nog niet gebeuren)![]()
* MVV op termijn opgaat in Sporting Limburg en zodra het Parkstad Limburg Stadion verouderd is, ervoor zorgen dat Sporting Limburg in 'Stadion Nieuw-Geusselt' komt te spelen.
Zo simpel ligt het allemaal.
Roda en Fortuna waren respectievelijk:quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:14 schreef Repsak het volgende:
wat een gezeik om die hele fusie, roda en fortuna waren beide al fusieclubs
diepe zucht...quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:14 schreef Repsak het volgende:
wat een gezeik om die hele fusie, roda en fortuna waren beide al fusieclubs
quote:Stuurgroep: 'Ook zonder provincie fusie'
De fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard gaat ook zonder provinciale bijdrage door. Dat stelt de Stuurgroep Topvoetbal Limburg vrijdag.
De Stuurgroep rekent op een provinciale bijdrage tussen de 6 en 8 miljoen euro. Maar het Limburgs Parlement heeft daar nog geen besluit over genomen. De statenleden lijken verdeeld over die provinciale subsidie aan Sporting Limburg.
Volgens de Stuurgroep kan de fusie niet meer teruggedraaid worden. 'Mocht het Limburgs Parlement geen bijdrage leveren, dan bestaat de kans dat we in de eerste jaren een financieel tekort oplopen', zo zegt woordvoerder De Zeeuw van de Stuurgroep.
L1
quote:Wethouder Terpstra heeft de Stichting Roda JC overtuigd voor de fusie te zijn door hen de garantie te geven dat de provincie akkoord gaat met de subsidiering van 8 miljoen euro. Terpstra wist daarbij te vermelden dat als Sporting Limburg niet zou doorgaan Roda JC dit geld zou krijgen. Onder die voorwaarde is Stichting Roda Jc akkoord gegaan en was HET hoogst beslissende orgaan van Roda Jc akkoord met de fusie. De fusie is dus tot stand gekomen op basis van valse voorwenselen en dient ons inziens dus teruggedraaid te worden!
De andere conclusie uit het debat van Vrijdag in de PS is dat de Provincie geen garanties kan en mag geven aan Sporting Limburg. Daar dient eerst een gedegen en juridisch akkoord voorstel over gemaakt te worden. Uiteraard is dit wel een heel vreemde wereld, waarin een exact bedrag wordt toegezegd, namelijk 6.7 miljoen, en waarna daarna pas gekeken gaat worden waar dit bedrag dan: "maatschappelijk verantwoord" naar toe zal gaan. Een lachertje!
Fortunahome.com gaat dan ook nog meer energie steken in dit debat, ten einde de onderste steen boven te krijgen. Wat is de rol van Terpstra, wat is de rol van Jo Abelshausen inzake toegzegde ICT opdrachten (bv. Glasvezel in Roermond) en wat is nu eigenlijk nog over van het fusiegedrocht als de overheid haar geld eruit trekt? Daarnaast zullen we juridisch gaan onderzoeken of Jo Abelshausen, Sjra Phillipen en Hans Erkens wanbeleid hebben gevoerd. In hoeverre hebben ze alle business scenario's voor Fortuna Sittard uitgezocht. De schuld die in 2009 betaald diende te worden was slechts een dikke 1 miljoen euro en dat is een bedrag dat TOF samen met het bestuur had weten te realiseren! Hoe zit het met die lege BV Fortuna Sittard? Hoe kun je in godsnaam juridisch gezien wel het kapitaal meenemen maar niet de schulden? Allemaal vragen die we beantwoord willen zien worden..al volgen we de schuldigen tot aan de poorten van de hel!
tekenend voor de situatie. Wat er ook gebeurt, al hebben ze een begroting van 1 miljoen, dan nķg is het de allerallerlallerrrrrrrrrbeste optie voor de corrupting limburg stuurgroep.quote:
quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:24 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Roda en Fortuna waren respectievelijk:
- 1 fusieclub uit regio Parkstad / Oostelijke Mijnstreek
- 1 fusieclub uit de Westelije Mijnstreek.
Een heel groot verschil.
Een groter verschil dan Amsterdam en Rotterdam.
Liever kapot, dan zo'n gedrocht wat in elkaar is gezet met leugens en vals spel.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:41 schreef Repsak het volgende:
laat je club dan inderdaad maar kapot gaan omwille van sentimenten uit een lang vervlogen tijd
leugens en bedrog door bepaalde types die al actief zijn binnen de clubs Roda en Fortuna.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:49 schreef Evertje het volgende:
[..]
Liever kapot, dan zo'n gedrocht wat in elkaar is gezet met leugens en vals spel.
Jonge ik snap jullie heus wel maar soms zie je hier vergelijkingen voorbij komen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:50 schreef Evertje het volgende:
[..]
Loosduinen
Gemeente Den Haag. Tyf op uit dit topic
dat is ook gebeurd alleen wil niemand dat horen. De media laten nú opeens wel de supporters aan het woord maar hiervoor was het enige wat ze lieten horen wat persberichten van de o zo objectieve stuurgroepquote:Op vrijdag 3 april 2009 17:54 schreef Repsak het volgende:
[..]
Zou de frustratie zich dan niet wat meer toe moeten spitsen op het jarenlange wanbeleid ipv op de fusie (zo ongeveer de enige kans op een rol van betekenis in de eredivisie)
quote:Een Limburgse club topvoetbalclub gebouwd op de fundamenten van beide clubs
Ik ben niet voor niks al drie jaar het vetrek van Hans Erkens aan het eisen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:54 schreef Repsak het volgende:
[..]
leugens en bedrog door bepaalde types die al actief zijn binnen de clubs Roda en Fortuna.
Zou de frustratie zich dan niet wat meer toe moeten spitsen op het jarenlange wanbeleid ipv op de fusie (zo ongeveer de enige kans op een rol van betekenis in de eredivisie)
Verklaar je nader, waarom zou een fusie daar de enige kans op zijn?quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:54 schreef Repsak het volgende:
(zo ongeveer de enige kans op een rol van betekenis in de eredivisie)
Nee , jouw bijdrage was nuttig.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:54 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Jonge ik snap jullie heus wel maar soms zie je hier vergelijkingen voorbij komen.
Jij dus ook niet hoe het in Rotterdam/Amsterdam leeft.quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:06 schreef Evertje het volgende:
[..]
Nee , jouw bijdrage was nuttig.
Ik wilde alleen aangeven dat jij niet kan weten hoe het hier leeft.
*Alu hoedje opzet*quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:18 schreef Timmie1983 het volgende:
[..]
Da's toch altijd al het streven van dat krapuul geweest? In de voorstad van Luik zeuren ze al jaren om een profclub op het hoogste niveau omdat dit hoort 'bij de allure van de mooiste stad van Nederland'. Misselijke kotskaal
zoals we het hier noemen. Dit kan alleen maar bereikt worden wanneer
* Roda JC en Fortuna verdwijnen![]()
* MVV als enige Zuid-Limburgse club overblijft en weet te promoveren (al zie ik dat in de komende 100 jaar nog niet gebeuren)![]()
* MVV op termijn opgaat in Sporting Limburg en zodra het Parkstad Limburg Stadion verouderd is, ervoor zorgen dat Sporting Limburg in 'Stadion Nieuw-Geusselt' komt te spelen.
Zo simpel ligt het allemaal.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:43 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Vreselijke fusieplannen.
Ik vind het vooral jammer van Fortuna, met Roda heb ik niet zoveel.
Dit plan is natuurlijk voor velen een geweldige ver-van-mijn-bed-show.
Iedereen die roept dat dit het beste is heeft geen flauw benul van clubliefde.
Als Fortuna-Roda fusie een feit is, heb ik ook nog wel wat leuke voorstellen:
PSV-Helmond Sport-FC Eindhoven
Top Oss - NEC - Vitesse
Heracles - FC Twente
Feyenoord - Excelsior - Sparta - ADO Den Haag - FC Dordrecht
NAC Breda - Willem 2
Ajax - HFC Haarlem - FC Omniworld - FC Volendam
SC Heerenveen - Cambuur
Fortuna met Roda JC laten fuseren is als Vitesse met NEC of Ajax met Feyenoord laten fuseren. Dat doe je niet.
Schijnbaar toch genoeg om hier te komen reagerenquote:Op vrijdag 3 april 2009 18:25 schreef kurk_droog het volgende:
Val duitsland of belgie is lastig met dit. Wij nederlanders verrotten het weinig hoe het bij jullie gaat
Mag ikquote:Op vrijdag 3 april 2009 18:30 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Schijnbaar toch genoeg om hier te komen reageren. Maak je druk om je eigen club die al 5 jaar tevergeefs probeert kampioen te worden...
Maak je geen zorgen, voor de gemiddelde Sjengquote:Op vrijdag 3 april 2009 18:10 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
*Alu hoedje opzet*
Mocht dit waar zijn, hoop ik dat de sjenge met hun klauwen van 'ôsj VVV' afblijven.
Voor die mongolen met hun: 'Fortuna en Roda JC zijn beide fusieclubs'.
Klopt. Maar ga je eens goed verdiepen in de historie van Zuid Limburg voordat je domme uitspraken over de fusie doet.
Is een begroting die hetzelfde is als die van Roda, zo niet lager, niet al belachelijk genoeg? Misschien moet je het topic eens lezen voordat je hier dingen komt verkondigen die anderen voor jou al tig keer hebben gedaan.quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:38 schreef Repsak het volgende:
leg dan eens in een paar zinnen uit waarom een fusie tussen roda en fortuna eigenlijk te belachelijk voor woorden is
is constructiever dan roepen dat de rest van nederland er niks van snapt
Gebaseerd op overheidssubsidie ja! Dit hebben we allemaal al behandeld.quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:05 schreef Repsak het volgende:
een begroting die daadwerkelijk gebaseerd is op iets, behalve incidentele spelersverkopen om de gaten te dichten of de euro's van ome nol? Tuurlijk is dat niet belachelijk, het is 1 stap terug om er 2 vooruit te kunnen zetten.
En dat is dus niet het geval. Die begroting is tot stand gekomen door miljoenen overheidssubsidie, hetgeen niet structureel kan zijn en voor de rest is men uitgegaan van de huidige begroting van Roda. Er wordt echter geen rekening mee gehouden dat een deel van de supporters en sponsoren van Roda zal afhaken. De onderbouwing is flinterdun en als de steun van de provincie niet doorgaat draait de club meteen al met een miljoenenverlies. Dat geeft zelfs de stuurgroep toe. En dan is er nog de miljoenenschuld van Fortuna, die nog niet opgelost is.quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:05 schreef Repsak het volgende:
een begroting die daadwerkelijk gebaseerd is op iets,
Mit dich kin ich kalle, kčl.quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:59 schreef Timmie1983 het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, voor de gemiddelde Sjenghoudt de provincie Limburg op ter hoogte van Sittard, want 'wat doo boove liek, is toch neet te verstoon'. Een Sjeng
wordt geboren in MESTreech, groeit op in MESTreech en sterft in MEStreech. Zal hij/zij de gemeente (of land)grens (het is maar hoe je het bekijkt) moeten oversteken, dan is dat uit pure noodzaak of voor een vakantie. Een Sjeng
heeft niets met de rest van Limburg en ziet MESTreech als een autonoom gebied. Maar wanneer bijv. de provincie geld stopt in een project dat toch zal doodbloeden, dan staat hij als eerste in de rij om ook zijn deel op te eisen.
Los daarvan, voor een buitenstaander (lees Hollander) zou 't toch niet meer dan logisch zijn wanneer dé club van de hele provincie ook in de provinciehoofdstad speelt?
dat geld is nog helemaal niet zeker, ondanks dat will "graflul" terpstra van de gemeente had gezegd dat het allemaal al in kannen en kruiken was tegen de stichting die mede daardoor hun ja woord gaven aan de fusiequote:Op vrijdag 3 april 2009 19:06 schreef Repsak het volgende:
die 8 (of 6,7) miljoen van de overheid is toch eenmalig?
Als ze dat zouden krijgen zou dat een regelrechte schande zijn...quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:20 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
dat geld is nog helemaal niet zeker, ondanks dat will "graflul" terpstra van de gemeente had gezegd dat het allemaal al in kannen en kruiken was tegen de stichting die mede daardoor hun ja woord gaven aan de fusie
precies, mvv of was het vvv? had al gezegd dat als dat fusiegedrocht zoveel miljoen kreeg hun er ook recht op hadden (en terecht overigens)quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:29 schreef JLSB het volgende:
[..]
Als ze dat zouden krijgen zou dat een regelrechte schande zijn...
Tuurlijk, je wilt iedereen de mond snoeren die een andere mening heeft dan jij.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:40 schreef Evertje het volgende:
[..]
Kunnen de discussie met hem beter stoppen. Heeft echt geen zin.
Hij beter beter bij de provincie gaan zitten, hebben net zoveel zicht op de zaak.
Bewijs dat bij de leukste club van Limburg helaas ook gedegenereerde mafkezen rondlopen...quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:14 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Mit dich kin ich kalle, kčl.![]()
Ik zie het nog niet zo rap gebeuren dat dat gedrocht van een Sporting Limburg zomaar in MVV opgaat. Mocht dit wel het geval zijn, zou ik me kapot schamen als Limburger. Maastricht heeft nog nooit echt bij onze provincie gehoord, altijd een gebied apart. De enige manier om Noord en Zuid Limburgers eensgezind te krijgen is over de 'ollanders of sjengen beginnen.
Maar mocht je gelijk hebben dat MVV alles over wil nemen, dan hebben wij VVV'ers nog wel wat leuke sjaals in de aanbieding:
[ afbeelding ]
Redelijk rustig zover ik het heb meegekregen. 1-2 verloren, onverdiend, maar achja, maakt toch niet veel meer uit...quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:55 schreef denthemen het volgende:
Fortuna moest toch thuis vandaag? Hoe is dat verlopen?
Frustiequote:Op zaterdag 4 april 2009 00:26 schreef iehlaak het volgende:
Zie net weer die klote goal van Ruud Kool in de derby tegen Roda. Kon ik me nog maar ergeren aan de Fortuna of blij zijn voor Roda. Ik weet niet of ik ooit nog wel met plezier naar de Nederlandse competitie kan kijken.
Vooruit.quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:38 schreef Repsak het volgende:
leg dan eens in een paar zinnen uit waarom een fusie tussen roda en fortuna eigenlijk te belachelijk voor woorden is
is constructiever dan roepen dat de rest van nederland er niks van snapt
Er zaten 2300 man, weet je meteen weer hoe serieus je de Limburgse media moet nemen.quote:Fortuna Sittard heeft voor een zeer mager gevuld stadion met 1-2 verloren van Veendam.
Nog geen 1000 toeschouwers zagen de gasten zes minuten voor rust een 0-1 voorsprong nemen, Serdar Ozturk opende de score.
Vrijwel meteen na rust kreeg Fortuna Sittard zijn eerste strafschop van dit seizoen. Danny Schreurs benutte die op een "Panenka-achtige" manier en bracht de stand op 1-1.
In de 72e minuut kwam Fortuna-spits Ruud Boymans in het veld voor Cedric Olondo. Maar aan de andere kant werd er gescoord, Buurmeijer scoorde het beslissende doelpunt, 1-2.
l1.nl
staat de reficticatie al in de krant?quote:Op zaterdag 4 april 2009 10:47 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Er zaten 2300 man, weet je meteen weer hoe serieus je de Limburgse media moet nemen.
We hebben die krant al jaren geleden opgezegd, dus geen idee. Op de internetsite niet in ieder geval...quote:Op zaterdag 4 april 2009 10:51 schreef postmortum het volgende:
[..]
staat de reficticatie al in de krant?
In de Limburger stond ook 2300 hoor.quote:Op zaterdag 4 april 2009 10:47 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Er zaten 2300 man, weet je meteen weer hoe serieus je de Limburgse media moet nemen.
Dat kan ik me niet voorstellen, ik denk dat de uitvakken zo goed als leeg zullen blijven. Maar dat geeft een mooi toekomstbeeld, want Sporting zal ook amper uitsupporters meenemen. Ja, wat schoolkinderen die op kosten van de club in een bus en vak gestopt worden om het nog ergens op te laten lijken.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:41 schreef Zero2Nine het volgende:
Gaan er nu nog uitspupporters van Roda naar de wedstrijden? 18 April komt Roda naar Nijmegen. Best een raar idee dat dit waarschijnlijk de laatste keer is om Roda JC in actie te zien.
Voor zover ik weet niet, tenminste geen georganiseerde busreizen meer. Dat is al sinds februari zo. De supporters die naar de uitwedstrijden gaan, doen dit met eigen vervoer en mochten tot nu toe plaatsnemen op de hoofdtribune van de thuisploeg.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:41 schreef Zero2Nine het volgende:
Gaan er nu nog uitspupporters van Roda naar de wedstrijden? 18 April komt Roda naar Nijmegen. Best een raar idee dat dit waarschijnlijk de laatste keer is om Roda JC in actie te zien.
Zou jammer zijn, komen een hoop ramptoeristen op die wedtrijd af denk ik... heb er zelf ook even over gedacht ware het niet dat ik dat weekend weg ben.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:48 schreef Rucebo het volgende:
Ga denk ik nog wel de laatste uitwedstrijd van Fortuna mee, ook al is het in Velsen. Het gerucht gaat dat ze de derby (thuis) tegen MVV zonder publiek willen spelen omdat ze bang zijn voor rellen. Tuurlijk neem de mensen dat ook nog even af...
quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:48 schreef Rucebo het volgende:
Ga denk ik nog wel de laatste uitwedstrijd van Fortuna mee, ook al is het in Velsen. Het gerucht gaat dat ze de derby (thuis) tegen MVV zonder publiek willen spelen omdat ze bang zijn voor rellen. Tuurlijk neem de mensen dat ook nog even af...
Dat zou inderdaad een schande zijn, maar dat interesseert die lui niet, zolang ze in juli maar van start kunnen gaan met Sporting Vriendenrepubliek (vanaf nu ga ik de club zo noemen) vinden ze alles best.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:48 schreef Rucebo het volgende:
Haat tussen Limburgers onder elkaar.quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:59 schreef Timmie1983 het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, voor de gemiddelde Sjenghoudt de provincie Limburg op ter hoogte van Sittard, want 'wat doo boove liek, is toch neet te verstoon'. Een Sjeng
wordt geboren in MESTreech, groeit op in MESTreech en sterft in MEStreech. Zal hij/zij de gemeente (of land)grens (het is maar hoe je het bekijkt) moeten oversteken, dan is dat uit pure noodzaak of voor een vakantie. Een Sjeng
heeft niets met de rest van Limburg en ziet MESTreech als een autonoom gebied.
quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:26 schreef iehlaak het volgende:
Ik weet niet of ik ooit nog wel met plezier naar de Nederlandse competitie kan kijken.
Wij boycotten uitwedstrijden al weken. Het boycot is sinds het bestuur de intentie heeft uitgesproken om te fuseren.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:41 schreef Zero2Nine het volgende:
Je moest eens weten. Om een paar voorbeelden te geven: Heerlen en Kerkrade liggen elkaar absoluut niet, Landgraaf is nog steeds verdeelt in Schaesberg, Nieuwenhagen, Waubach en Rimburg, in Hoensbroek en Eijgelshoven borrelt het omdat beide zijn opgeslokt door respectievelijk Heerlen en Kerkrade en Sittard-Geleen is als water en vuur. En dan zijn er mensen die niet kunnen begrijpen waarom wij Limburgers zo moeilijk doen over deze fusie...quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:14 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Haat tussen Limburgers onder elkaar.![]()
![]()
[..]
Ik begrijp het moeilijk doen over de fusie wel vanuit clubliefde. Maar die haat... begrijp ik als noorderling, net als de rest van Nederland volgens mij, helemaal niks van. Wat maakt het dat jullie elkaar niet lief vinden? Waarom haten jullie elkaar?quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:28 schreef Timmie1983 het volgende:
[..]
Je moest eens weten. Om een paar voorbeelden te geven: Heerlen en Kerkrade liggen elkaar absoluut niet, Landgraaf is nog steeds verdeelt in Schaesberg, Nieuwenhagen, Waubach en Rimburg, in Hoensbroek en Eijgelshoven borrelt het omdat beide zijn opgeslokt door respectievelijk Heerlen en Kerkrade en Sittard-Geleen is als water en vuur. En dan zijn er mensen die niet kunnen begrijpen waarom wij Limburgers zo moeilijk doen over deze fusie...
Of er nou 3 gaan of 30 zoals vorige jarenquote:Op zaterdag 4 april 2009 12:22 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Wij boycotten uitwedstrijden al weken. Het boycot is sinds het bestuur de intentie heeft uitgesproken om te fuseren.
Die onderlinge haat is vooral in zuid Limburg erg. Bij ons heeft men vooral een afkeer tegen Maastricht en in mindere mate zuid Limburg in zijn algemeen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:48 schreef Molon.Labe het volgende:
[..]
Ik begrijp het moeilijk doen over de fusie wel vanuit clubliefde. Maar die haat... begrijp ik als noorderling, net als de rest van Nederland volgens mij, helemaal niks van. Wat maakt het dat jullie elkaar niet lief vinden? Waarom haten jullie elkaar?
Wat aandoenlijk.quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:28 schreef Timmie1983 het volgende:
[..]
Je moest eens weten. Om een paar voorbeelden te geven: Heerlen en Kerkrade liggen elkaar absoluut niet, Landgraaf is nog steeds verdeelt in Schaesberg, Nieuwenhagen, Waubach en Rimburg, in Hoensbroek en Eijgelshoven borrelt het omdat beide zijn opgeslokt door respectievelijk Heerlen en Kerkrade en Sittard-Geleen is als water en vuur. En dan zijn er mensen die niet kunnen begrijpen waarom wij Limburgers zo moeilijk doen over deze fusie...
Daarom bespaar ik me de moeite 't nog eens uit te leggen aan een vusjmoelquote:
Hebben wij ook over nagedacht, maar uiteindelijk niet gedaan.quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:22 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Wij boycotten uitwedstrijden al weken. Het boycot is sinds het bestuur de intentie heeft uitgesproken om te fuseren.
Hmm oke, op C/D was het nog redelijk voor zover ik het kon zien, maar op de N-side zat erg weinig...quote:Op zaterdag 4 april 2009 13:26 schreef Evertje het volgende:
[..]
Hebben wij ook over nagedacht, maar uiteindelijk niet gedaan.
Ten eerste kunnen de spelers er niet veel aan doen wat het bestuur ze allemaal flikt en worden zij net zo hard genaaid. Ten tweede is het weer een goede mogelijkheid om je ongenoegen kenbaar te maken, en ook wat frustraties te uiten.
Dus ik zal de laatste vijf wedstrijden van Fortuna ook gaan, net zoals ik alle wedstrijden dit seizoen heb gezien. Als is het maar om gepast afscheid te nemen van onze club.
Er zaten gister trouwens wel 1000 toeschouwers op de tribune, als het er niet minder waren. De 2300 klopte echt niet op het scorebord.
quote:04/04 Erkens stuurt duizenden euro's naar eigen rekening!
04 April 2009
Fortunahome.com blijft doorgraven in de wereld van List & Bedrog. U heeft de laatste week vast de twee financiele trucs gezien waarme de stuurgroep een beslissing voor de fusie heeft afgedwongen. In beide gevallen is het voor de gewone burger niet te vatten.
De eerste financiele truc heet een loopplank-financiering. De vaagheid ervan werd gisteren nog vager toen Leon Frissen, welke eigenaar is achter deze financiering, het plotsklaps een dienstencontract ging noemen. Snapt u het?
De tweede truc is de activa-passiva truc. Men neme een bedrijf, men haalt er de waardevolle zaken uit (personeel en bezit) en men laat de passiva (schulden) achter. Dat lukt je als normaal bedrijfje dus niet. De stuurgroep komt er echter gewoon mee weg. De overheid reageert niet en de Limburgse media heeft het te druk met het Sporting limburg logo's te photoshoppen. De gewone burger snap er helemaal niets meer van.
Maar. Fortunahome.com kan u iets voorleggen wat wel voor de gewone burger te snappen is. Vlak voordat de activa-passiva truc is ingediend en de schuldeisers dus geen beslag meer op tegoeden kunnen leggen, heeft Hans Erkens nog snel een bedrag van 7000,00 euro van de rekening van Fortuna Sittard naar "Erkens Events" laten overmaken! Het zou gaan om een onkostenvergoeding in het kader van het "ontmantelen van Fortuna Sittard". Het blijft gissen wat dergelijke onkosten dan zijn, maar te denken valt aan cadeautjes, taxikosten, etentjes en hotel,- en kledinggeld of misschien wel zwijggeld.
Ja. Daar zakt u de broek toch van af. Maar houdt u hem nog maar even aan. Hier blijft het niet bij. Hans Erkens heeft altijd beweerd dat die "zijn werk" tegen minimale (on)kosten heeft gedaan. Daarnaast zouden zijn "FC limburg onderzoeksuren" door de Provincie (uit die belastingpot van 200.000 euro) worden vergoed. Onjuist. Hans Erkens is door Fortuna Sittard betaald geworden en het gedeclareerde bedrag per uur bedraagt... 100 euro.
U kunt uw broek weer ophalen. Fortunahome.com raakt er langzaam aan gewend dat onze bestuurders manipuleren, bedriegen, bedreigen en fraude plegen. Maar aan dit rijtje kunnen we nu dus ook "graaien" toevoegen.
"Sporting Limburg houdt van respect"
Bron: Fortunahome.com
maar wáárom is het zo'n haat en nijd tussen die verschillende steden/dorpen/groeperingen binnen zuid-limburg? In principe zou je, als buitenstaander, zeggen dat al die groepen toch best wel veel overeenkomsten en gemeenschappelijke historie hebben?quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:28 schreef Timmie1983 het volgende:
[..]
quote:
quote:Op zaterdag 4 april 2009 09:24 schreef Timmie1983 het volgende:
WTF Blonchi? Wat voor nep forumtrol ben jij? Je eerste reacties pas op pagina 6. Dat valt me echt van je tegen
. Shame on you
Begon me al langzaam zorgen om je te maken.quote:Op zaterdag 4 april 2009 14:17 schreef blonchi het volgende:
[..]
![]()
Sorry, maar ik heb ook nog een leven. Moeten sommigen hier ook eens proberen![]()
Fusies brengen altijd gedonder met zich mee. Maar het gaat goedkomen, heus
Zomaar enkele dingen die me te binnen schieten:quote:Op zaterdag 4 april 2009 13:57 schreef Repsak het volgende:
[..]
maar wáárom is het zo'n haat en nijd tussen die verschillende steden/dorpen/groeperingen binnen zuid-limburg? In principe zou je, als buitenstaander, zeggen dat al die groepen toch best wel veel overeenkomsten en gemeenschappelijke historie hebben?
Sorry hoor, dat is waarschijnlijk zoals jij er over denkt. De tegenwoordige samenleving in Zuid-Limburg is toch wel iets homogener te noemen zoals jij die schetst.quote:Op zaterdag 4 april 2009 14:51 schreef Timmie1983 het volgende:
[..]
Begon me al langzaam zorgen om je te maken.Maar goed, je bent er weer.
[..]
Zomaar enkele dingen die me te binnen schieten:
* Eigen trots; je bent trots op de wijk waar je woont, bijv. Bleijerheide in Kerkrade, de stad of het dorp.
* Het verleden; de geschiedenis van Nieuwenhagen is bijvoorbeeld totaal anders dan die van Schaesberg, ook al vormen ze nu een deel van de gemeente Landgraaf
* De houding/attitude van een stad of dorp t.o.v. buurgemeenten. Een Kerkradenaar ziet een Heerlenaar als een arrogante blaaskaak, een windbuil (vandaar de naam Winkbuul in het dialect), terwijl een Heerlenaar weinig opheeft met die 'reserve-Pruusen'.
* Eigen dialect, iedere stad of dorp heeft zijn eigen dialect. Het dialect van Heerlen is bijvoorbeeld niet te vergelijken met dat van buurgemeente Kerkrade. Ook binnen een gemeente, zoals Landgraaf, zijn er duidelijke verschillen.
* Lijkenpikkerij; denk bijv. aan het sluiten van de mijnen. Welke stad heeft hiervan 't meest geprofiteerd? Jawel, de voorstad van Luik.
* Uitstraling; in Maastricht zijn ze erg bezig met uitstraling en allure, terwijl ze in Heerlen een lelijke, betonnen parkeergarage durven te bouwen naast een monumentale kerk.
* Minachting
* Rivaliteit
@ PlanetHugo... het resultaat mag er zijntoppie
Een kip zonder kop die zijn ei kwijt moet, is nooit grappig...quote:
Het is inderdaad erg overtrokken. Maar in feite leeft het daar nog steeds.quote:Op zaterdag 4 april 2009 14:56 schreef blonchi het volgende:
[..]
Sorry hoor, dat is waarschijnlijk zoals jij er over denkt. De tegenwoordige samenleving in Zuid-Limburg is toch wel iets homogener te noemen zoals jij die schetst.
Erg kort door de bocht.
quote:
OMG JE NOEMT ME EEN VUSJMOELquote:Op zaterdag 4 april 2009 13:03 schreef Timmie1983 het volgende:
[..]
Daarom bespaar ik me de moeite 't nog eens uit te leggen aan een vusjmoel
Persoonlijk zal het mij een zorg zijn of iemand nu uit Heerlen, Kerkrade, Sittard, Roermond, Venray of uit Mook komt. Ik heb daar geen probleem mee. Ik ben geboren in Heerlen, heb daar gewerkt, ben opgegroeid in Landgraaf, ben ik Kerkrade naar school geweest, heb ik Maastricht gestudeerd en gewerkt, ga in de winter regelmatig naar Geleen voor een wedstrijd van de Eaters en heb gewoond in België en Japan, dus nee, zo denk ik er zelf absoluut niet over en het zou ook hardstikke zwart-wit zijn als je zo in hokjes denkt (m.u.v. van Maastrichtquote:Op zaterdag 4 april 2009 14:56 schreef blonchi het volgende:
[..]
Sorry hoor, dat is waarschijnlijk zoals jij er over denkt. De tegenwoordige samenleving in Zuid-Limburg is toch wel iets homogener te noemen zoals jij die schetst.
Erg kort door de bocht.
Eaters fan, hč? Goed zo.quote:Op zaterdag 4 april 2009 15:26 schreef Timmie1983 het volgende:
ga in de winter regelmatig naar Geleen voor een wedstrijd van de Eaters
maakt niet uit, de stuurgroep heeft geld zat bij elkaar verzameld voor de komende jaren!quote:Op zaterdag 4 april 2009 15:37 schreef the_legend_killer het volgende:
Best gaar dat de jeugd een stadion krijgt
Dat ding kost alleen maar geld....
mwa heb al teveel tijd hieraan besteedquote:Op zaterdag 4 april 2009 15:08 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Geniaal!
Kan je nog zo een paar maken met VVV of MVV erbij?
Klopt allemaal grotendeels. Ik heb zelf als Winkbuul zijnde totaal geen problemen met Kerkrade, Landgraaf, Sittard of Maastricht.quote:Op zaterdag 4 april 2009 14:51 schreef Timmie1983 het volgende:
[..]
Begon me al langzaam zorgen om je te maken.Maar goed, je bent er weer.
[..]
Zomaar enkele dingen die me te binnen schieten:
* Eigen trots; je bent trots op de wijk waar je woont, bijv. Bleijerheide in Kerkrade, de stad of het dorp.
* Het verleden; de geschiedenis van Nieuwenhagen is bijvoorbeeld totaal anders dan die van Schaesberg, ook al vormen ze nu een deel van de gemeente Landgraaf
* De houding/attitude van een stad of dorp t.o.v. buurgemeenten. Een Kerkradenaar ziet een Heerlenaar als een arrogante blaaskaak, een windbuil (vandaar de naam Winkbuul in het dialect), terwijl een Heerlenaar weinig opheeft met die 'reserve-Pruusen'.
* Eigen dialect, iedere stad of dorp heeft zijn eigen dialect. Het dialect van Heerlen is bijvoorbeeld niet te vergelijken met dat van buurgemeente Kerkrade. Ook binnen een gemeente, zoals Landgraaf, zijn er duidelijke verschillen.
* Lijkenpikkerij; denk bijv. aan het sluiten van de mijnen. Welke stad heeft hiervan 't meest geprofiteerd? Jawel, de voorstad van Luik.
* Uitstraling; in Maastricht zijn ze erg bezig met uitstraling en allure, terwijl ze in Heerlen een lelijke, betonnen parkeergarage durven te bouwen naast een monumentale kerk.
* Minachting
* Rivaliteit
@ PlanetHugo... het resultaat mag er zijntoppie
Man, je zit elke zaterdagavond tot 4.00u te internetten. Dat heet geen leven, dat heet zielig.quote:Op zaterdag 4 april 2009 14:17 schreef blonchi het volgende:
[..]
![]()
Sorry, maar ik heb ook nog een leven. Moeten sommigen hier ook eens proberen![]()
Jouw leven als norm handhaven voor mijn leven...quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:58 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Man, je zit elke zaterdagavond tot 4.00u te internetten. Dat heet geen leven, dat heet zielig.
Schattigquote:Op zondag 5 april 2009 09:53 schreef DarkShine het volgende:
Ajax komt op bezoek, normaal zat ik vol adrenaline. Was al dagen in spanning voor die wedstrijd tegen 020...
Ga eens ergens anders trollen...quote:
Hoe zit het met de spanning bij jou? Immers, 020 komt weer op bezoek.quote:Op zondag 5 april 2009 10:46 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Ga eens ergens anders trollen...
Mijn zwart-gele clubhart zit een paar wedstrijden van een kampioenschap af.quote:Op zondag 5 april 2009 10:50 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Hoe zit het met de spanning bij jou? Immers, 020 komt weer op bezoek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Messin' with the Kid.
Alt en gries durf ge werre, bloos neej vrčk...
Celtic FC | VVV Venlo | Nijmegen Devils | Edmonton Oilers | FC Nordsjælland
quote:Op zondag 5 april 2009 10:55 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Mijn zwart-gele clubhart zit een paar wedstrijden van een kampioenschap af.Oeh, VVV.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
><(({°>
Ik hoop toch dat 045 wint. Als we laatste worden dan kan de KNVB zeggen: "Zie je, het is maar goed dat ze fuseren met Fortuna."quote:Op zondag 5 april 2009 09:53 schreef DarkShine het volgende:
Ajax komt op bezoek, normaal zat ik vol adrenaline. Was al dagen in spanning voor die wedstrijd tegen 020...
En nu? Nu boeit het me geen zak, eigenlijk heb ik helemaal geen zin om te gaan!
Ajax neemt de punten maar mee, als wij vallen valt dat gedrocht mee!
Dat doet de KNVB sowieso wel en ik hoop dan ook van harte dat ze (van we kan geen sprake meer zijn) verliezen.quote:Op zondag 5 april 2009 11:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat 045 wint. Als we laatste worden dan kan de KNVB zeggen: "Zie je, het is maar goed dat ze fuseren met Fortuna."
Si!quote:
Dat ben ik met je eens. Vooral zo'n opmerking als "van 'we' kan geen sprake meer zijn" vind ik belachelijk. Je doet het toch voor de spelers? Dan zou het toch juist een veel sterker signaal geven om nu met duizenden mensen nog voor de laatste paar keer Roda JC te gaan steunen? Om te laten zien dat Roda JC in de harten van die mensen zit?quote:Op zondag 5 april 2009 11:26 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Ik snap jullie trouwens niet.
Ik denk dat ik duidelijk heb laten merken een felle tegenstander te zijn van de fusie, en ik kan er helemaal inkomen dat jullie dit ook vreselijk vinden aangezien het jullie clubs betreft.
Maar ik snap niet hoe je jezelf nog een fan durft te noemen terwijl je de laatste paar wedstrijden van je club niet gaat kijken. Op dit moment heeft je team je harder nodig dan ooit.
Als je een echte fan bent, laat je je juist nú zien in vol clubornaat. Daarmee geef je een veel sterker signaal af dan thuis blijven.
Dat kan ik me ook niet voorstellen. Ze hopen gewoon met een soort nieuw imago meer geld aan te kunnen trekken vanuit de provincie en het bedrijfsleven.quote:Op zondag 5 april 2009 12:07 schreef Chadi het volgende:
Er is 1 ding wat ik niet echt begrijp.
Fortuna zou sowieso kapot gaan. Dan ben je als Roda zijnde dan toch ook de enige club daar zonder al die poespas??
Of levert het samengaan met Fortuna ROda iets op????
Dramaqueen, ga eens in op wat er HairyArsedIrishman wordt gezegd.quote:Op zondag 5 april 2009 11:37 schreef Plato1980 het volgende:
De twee opperverraders zijn nu op Eredivisie Live, om te kotsen.
Mijn club bestaat niet meer en de spelers kunnen de boom in, die zijn te laf om ook maar iets over een fusie te zeggen. Dus er is geen enkele reden om naar het stadion te gaan en ik weet niet hoe ik me zou voelen daar op de tribune en uit zelfbescherming blijf ik thuis.quote:Op zondag 5 april 2009 11:26 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Maar ik snap niet hoe je jezelf nog een fan durft te noemen terwijl je de laatste paar wedstrijden van je club niet gaat kijken. Op dit moment heeft je team je harder nodig dan ooit.
Je komt over als een ongelooflijke dramaqueen. Ga gewoon naar het stadion om die laatste wedstrijdjes nog te laten zien dat Roda JC wel degelijk leeft bij de mensen.quote:Op zondag 5 april 2009 13:25 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Mijn club bestaat niet meer en de spelers kunnen de boom in, die zijn te laf om ook maar iets over een fusie te zeggen. Dus er is geen enkele reden om naar het stadion te gaan en ik weet niet hoe ik me zou voelen daar op de tribune en uit zelfbescherming blijf ik thuis.
Geef je op voor Fans, je lijkt me uitstekend geschikt.quote:Op zondag 5 april 2009 13:25 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Mijn club bestaat niet meer en de spelers kunnen de boom in, die zijn te laf om ook maar iets over een fusie te zeggen. Dus er is geen enkele reden om naar het stadion te gaan en ik weet niet hoe ik me zou voelen daar op de tribune en uit zelfbescherming blijf ik thuis.
GMTA.quote:Op zondag 5 april 2009 13:27 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Je komt over als een ongelooflijke dramaqueen. Ga gewoon naar het stadion om die laatste wedstrijdjes nog te laten zien dat Roda JC wel degelijk leeft bij de mensen.
Er bestaat nog altijd zoiets als een contract ?quote:Op zondag 5 april 2009 13:25 schreef Plato1980 het volgende:
en de spelers kunnen de boom in, die zijn te laf om ook maar iets over een fusie te zeggen.
Als jij net zoveel wedstrijden van je club moet bezoeken als ik van Roda gedaan heb, tot in de Oekraine, Ijsland en Israel aan toe, heb je nog heel wat te doen.quote:Op zondag 5 april 2009 13:33 schreef de_boswachter het volgende:
Maar ik krijg sterk de indruk dat je een nepsupporter bent.
Ja, wat zal mij dat interesseren ?quote:Op zondag 5 april 2009 13:34 schreef Plato1980 het volgende:
Als jij net zoveel wedstrijden van je club moet bezoeken als ik van Roda gedaan heb, tot in de Oekraine, Ijsland en Israel aan toe, heb je nog heel wat te doen.
Idem.quote:Op zondag 5 april 2009 13:43 schreef Plato1980 het volgende:
Gast, als er geen sprake was van een fusie zou ik er staan en als Roda dan gedegradeerd was zou ik er ook staan tegen Omniworld, AGOVV etc. Voor een club die kapot is gemaakt door collaboratie, (bewust) wanbeleid en wellicht zelfs corruptie is ga ik niet naar het stadion. Indien de plannen om Roda opnieuw op te richten doorgaan en we bij de amateurs opnieuw beginnen zal ik er weer zijn.
Ik heb wel op tv gekeken, maar het deed me eigenlijk niks meer. Normaliter ben ik stikzenuwachtig bij een wedstrijd van Roda, maar nu bleef ik er koud onder. Met dank aan Olaf en co.quote:Op zondag 5 april 2009 14:37 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Idem.
Mijn eerste Roda - Ajax in 15 jaar die ik niet heb gezien. Nou ja, half oog de tweede helft gekeken.
Ik hoop dat Volendam en de Graafschap winnen.
Toen je dit postte had je je nog zo voorgenomen om vannacht een keer niet tot 3.00u te gaan fokken en zo aan te tonen dat je echt een leven had.quote:Op zaterdag 4 april 2009 21:12 schreef blonchi het volgende:
[..]
Jouw leven als norm handhaven voor mijn leven...![]()
Precies. De beelden na het doelpunt van Cisse waren tekenend, haast niemand juichte en zelfs de supporters op de hoofdtribune zijn kennelijk in opstand gekomen.quote:Op zondag 5 april 2009 15:08 schreef iehlaak het volgende:
Enkele weken geleden postte ik nog dat er zowel voor- als tegenstanders van de fusie waren onder de vaste supporters. In mijn omgeving hadden veel mensen een genuanceerde mening en waren ze niet coute-que-coute voor- of tegenstanders. Het is tekenend voor het broddelwerk van de betrokken fusiepartners dat op dit moment elke Roda supporter die ik ken expliciet tegenstander is van de fusie.
Goed dat ook mensen bij de businessclub hun onvrede uiten.quote:Op zondag 5 april 2009 15:12 schreef Plato1980 het volgende:
Ik hoor nu zelfs verhalen over een vechtpartij in de businessclub.
Ik weet niet of het waar is, misschien is het overtrokken. Maar feit is dat er ond er de leden van de business club heel wat echte Rodasupporters zitten die fel tegen een fusie zijn en Sporting Vriendenrepubliek nooit zullen sponsoren.quote:Op zondag 5 april 2009 15:20 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Goed dat ook mensen bij de businessclub hun onvrede uiten.
Potentiele sponsors zeker...?
En volgend seizoen zitten te allemaal te klappen voor Sporting.quote:Op zondag 5 april 2009 15:08 schreef iehlaak het volgende:
Enkele weken geleden postte ik nog dat er zowel voor- als tegenstanders van de fusie waren onder de vaste supporters. In mijn omgeving hadden veel mensen een genuanceerde mening en waren ze niet coute-que-coute voor- of tegenstanders. Het is tekenend voor het broddelwerk van de betrokken fusiepartners dat op dit moment elke Roda supporter die ik ken expliciet tegenstander is van de fusie.
Je snapt het niet. Al die stoeltjes liggen klaar om gestoffeert te worden door Willems Project- en Woningstofferingen, want die speknekken moeten straks comfortabel kunnen zittenquote:Op zondag 5 april 2009 15:07 schreef DJ_Ryow het volgende:
puinhoop nu in de thuishaven van Sporting
[ afbeelding ]
Je hebt het tegen mij?quote:Op zondag 5 april 2009 15:55 schreef Geomancer het volgende:
Als jij verwacht dat de echte Fortunezen of Rodasupporters hand in hand gaan juichen voor Sporting Limburg, dan snap je er geen klote van. Sommige reacties in dit topic -wellicht bedoelt als zieke humor of provocatie- zijn werkelijk om te kotsen.
Kwal. Die huilanders zijn stukken erger.quote:Op zondag 5 april 2009 15:30 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
En volgend seizoen zitten te allemaal te klappen voor Sporting.
Leer mij Limburgers kennen...
Ik ben de laatste wedstrijden van mijn club wel gaan kijken hoor, maar die club bestaat al niet meer.quote:Op zondag 5 april 2009 16:37 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Maar jullie krijgen er ooit heel erg veel spijt van dat jullie niet zijn gaan kijken de laatste paar wedstrijden van je club.
Er worden al zwarte lijsten aangemaaktquote:Op zondag 5 april 2009 16:54 schreef DJ_Ryow het volgende:
vraag me af of het wel zo slim is om als Limburgs bedrijf Sporting Limburg te sponsoren. als ik zie hoeveel mensen er afkeer van hebben kan het weleens een averechts effect hebben voor je verkoop.
Onder echte Limburgers zal de verkoop inderdaad niet echt gaan stijgen.quote:Op zondag 5 april 2009 16:54 schreef DJ_Ryow het volgende:
vraag me af of het wel zo slim is om als Limburgs bedrijf Sporting Limburg te sponsoren. als ik zie hoeveel mensen er afkeer van hebben kan het weleens een averechts effect hebben voor je verkoop.
quote:Op zondag 5 april 2009 16:29 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Kwal. Die huilanders zijn stukken erger.
Volgend seizoen zie ik echt geen oostelijke en westelijke mijnstreek tegelijk juichen...
Degraderen is de enige optie als ze 5 wedstrijden achter elkaar willen winnenquote:Op zondag 5 april 2009 18:18 schreef ASroma het volgende:
zodra sporting de eerste 5 wedstijden wint lopen ze allemaal juichend achter elkaar aan. Tis allemaal heel toegankelijk denk ik, die zogenaamde clubliefde.
moeten ze natuurlijk niet degraderen dit jaar
Wat doen die spelers voor ons?quote:
I'm there aswell!quote:Op zondag 5 april 2009 13:43 schreef Plato1980 het volgende:
Indien de plannen om Roda opnieuw op te richten doorgaan en we bij de amateurs opnieuw beginnen zal ik er weer zijn.
Stewards onderling ookquote:Op zondag 5 april 2009 15:12 schreef Plato1980 het volgende:
Ik hoor nu zelfs verhalen over een vechtpartij in de businessclub.
Dan zal dat stadion nog steeds niet vol zijn.quote:Op zondag 5 april 2009 18:05 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat oud-Fortuna zal komen maar die van Roda zullen er echt wel zitten...
Een van die mensen die het vergeleek met Ajax/Feijenoord heeft een job als speler van Oranje en Bayern.quote:Op zondag 5 april 2009 18:47 schreef Chadi het volgende:
Tering tokkies hadden een reden nodig om het stadion te verbouwen .
En dat Fortunezen en Rodajezen niet met elkaar om kunnen gaan .. oh men en als er dan mensen zijn die het gaan vergelijken met Ajax-Feyenoord.. get a life or a job!
De rivaliteit is zeer zeker vergelijkbaar, maar dat kun jij niet begrijpen.quote:Op zondag 5 april 2009 18:47 schreef Chadi het volgende:
En dat Fortunezen en Rodajezen niet met elkaar om kunnen gaan .. oh men en als er dan mensen zijn die het gaan vergelijken met Ajax-Feyenoord.. get a life or a job!
Misschien dat hij 2 miljoen op kan hoesten om zijn club dan te redden als ie er zoveel van houdt.,quote:Op zondag 5 april 2009 18:50 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Een van die mensen die het vergeleek met Ajax/Feijenoord heeft een job als speler van Oranje en Bayern.
DIe woede om de fusie kan ik nog wel begrijp maar dat is nog geen reden om het stadion te slopen.quote:Op zondag 5 april 2009 19:18 schreef denthemen het volgende:
Geheel terecht natuurlijk die woede, jammer dat er dan pubers zijn die "Kerkrade hooligans" gaan roepen
Grappig dat deze reactie van een Feijenoord supporter komt...quote:Op zondag 5 april 2009 19:19 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
DIe woede om de fusie kan ik nog wel begrijp maar dat is nog geen reden om het stadion te slopen.
Je zou er ook op in kunnen gaan.quote:Op zondag 5 april 2009 19:26 schreef Timmie1983 het volgende:
[..]
Grappig dat deze reactie van een Feijenoord supporter komt...
Denk je dat ik het goedkeur wat die gasten in nancy gedaan hebben.quote:Op zondag 5 april 2009 19:26 schreef Timmie1983 het volgende:
[..]
Grappig dat deze reactie van een Feijenoord supporter komt...
De KNVB wil die fusie er het liefste ook hebben dus hulp voor Fortuna zien ze niet graagquote:Op zondag 5 april 2009 18:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Misschien dat hij 2 miljoen op kan hoesten om zijn club dan te redden als ie er zoveel van houdt.,
Wat denk je dat er daar zou gebeuren als een idioot op het idee zou komen om NAC met Willem II te laten fuseren?quote:Op zondag 5 april 2009 20:34 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Ik vraag me nooit meer hardop af waarom wij gezien worden als het debiele kleine broertje van Brabant...
Nee, beter ben je een doorsnee Limburger zonder ruggegraat die overal maar ja en amen op zegtquote:Op zondag 5 april 2009 20:34 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Hopelijk begrijpen die kontenbonkers die daar dat stadion hebben gesloopt wat voor reclame ze gemaakt hebben voor ons Limburg.
Ik vraag me nooit meer hardop af waarom wij gezien worden als het debiele kleine broertje van Brabant...
dat doen ze al een tijdje bij roda, dus daar gaan ze vast en zeker mee doorquote:Op maandag 6 april 2009 12:04 schreef ASroma het volgende:
ga ze nu volgend jaar voor elke wedstrijd het limburgs volkslied draaien?
Ik vraag me werkelijk af waarom wij limburgers als debielen gezien worden, ligt het aan de kleine groep die zich beklaagt over het feit dat we standaard voorgelogen worden, 30 miljoen, 20 miljoen, 11 miljoen, begroting zakt met de week, geen schuld, wel schuld, geen schuld wel schuld en ga zo maar door.quote:Op zondag 5 april 2009 20:34 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Hopelijk begrijpen die kontenbonkers die daar dat stadion hebben gesloopt wat voor reclame ze gemaakt hebben voor ons Limburg.
Dan wordt saamhorig het hoofdkantoor van de KNVB geslooptquote:Op zondag 5 april 2009 21:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wat denk je dat er daar zou gebeuren als een idioot op het idee zou komen om NAC met Willem II te laten fuseren?
quote:Op maandag 6 april 2009 12:23 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Ik vraag me werkelijk af waarom wij limburgers als debielen gezien worden, ligt het aan de kleine groep die zich beklaagt over het feit dat we standaard voorgelogen worden, 30 miljoen, 20 miljoen, 11 miljoen, begroting zakt met de week, geen schuld, wel schuld, geen schuld wel schuld en ga zo maar door.
Nee de mensen die blindelings instemmen met de fusie, wetende dat dit doodgeboren kindje minimaal een tekort heeft van 3 miljoen euro dat opgevuld moet gaan worden door de Provincie, maar wel de mensen die zeuren en schreeuwen zodra er 5 euro naar Fortuna of Roda gaat vanuit de gemeente, nee dat zijn de echte debielen.
Tijd zal het uitwijzen, maar achter 2 jaar weet ik zeker dat ik kan zeggen "Told you so"
Vooral de verwachting het stadion uitverkocht te krijgen binnen 2 jaar, elke wedstrijd 20000 man op de tribune, dat lukt Roda jc nu ook niet en ze spelen eredivisie, waarom zou een nieuwe club dat wel lukken, waarvan zeker is dat er zo'n 2 tot 3 duizend man al niet komen omdat Roda JC niet meer voetbalt. En die 10000 komen zeker van Sittard en omstreken?
Waarom komen die fans dan nu niet vraag ik me af.
Bovendien oh zo zinloos met een reservestadion in Sittardquote:Op zondag 5 april 2009 19:19 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
DIe woede om de fusie kan ik nog wel begrijp maar dat is nog geen reden om het stadion te slopen.
Dat is nooit fatsoenlijk afgebouwd, valt weinig aan te slopen...quote:Op maandag 6 april 2009 12:48 schreef Prosac het volgende:
[..]
Bovendien oh zo zinloos met een reservestadion in Sittard
Er zijn nooit fans van zo'n club, toen Fortuna eredivisie voetbal speelde zaten er wekelijks ook 10000 man op de tribune, na de degradatie zaten er slechts nog 3000, dat zijn de fans. De anderen zijn glory hunters, komen alleen voor het eredivisie voetbal.quote:Op maandag 6 april 2009 12:45 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
zijn er al fans van de nieuwe club op fok?
De nacompetitie in zonder steun van de supporters zal ook niet echt lekker zijn, dus als het zover komt is de kans ook groot dat ze degraderen. Van de andere kant zou het ook vreemd zijn als je de kwaliteit van de selectie bekijkt, volgens mij heeft Roda in principe wel het materiaal om op zijn minst de nacompetitie te ontlopen.quote:Op maandag 6 april 2009 13:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zal mij benieuwen of SL volgend jaar in de Ere mag beginnen, vooralsnog gaat Roda af op nacompetitie en degradatie. Dat zou helemaal de doodsteek zijn.
Zou je wel zeggen, maar wie na 29 wedstrijden op plek 16 staat, heeft gewoon een heel beroerd jaar gedraaid. Maar ik zie Roda thuis in elk geval nog wel winnen van Volendam, dat zou ze al een eind op weg helpen om nog 15e te worden.quote:Op maandag 6 april 2009 13:13 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
De nacompetitie in zonder steun van de supporters zal ook niet echt lekker zijn, dus als het zover komt is de kans ook groot dat ze degraderen. Van de andere kant zou het ook vreemd zijn als je de kwaliteit van de selectie bekijkt, volgens mij heeft Roda in principe wel het materiaal om op zijn minst de nacompetitie te ontlopen.
Als wij (Roda JC) vallen nemen we FC Gedrocht mee in onze val!quote:Op maandag 6 april 2009 13:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zal mij benieuwen of SL volgend jaar in de Ere mag beginnen, vooralsnog gaat Roda af op nacompetitie en degradatie. Dat zou helemaal de doodsteek zijn.
Daar zou ik niet zomaar vanuit gaan, is ze in de beker ook niet gelukt. Volendam is nog redelijk in vorm ook...quote:Op maandag 6 april 2009 13:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zou je wel zeggen, maar wie na 29 wedstrijden op plek 16 staat, heeft gewoon een heel beroerd jaar gedraaid. Maar ik zie Roda thuis in elk geval nog wel winnen van Volendam, dat zou ze al een eind op weg helpen om nog 15e te worden.
Ze spelen gewoon op de licentie van Roda dan...quote:Op maandag 6 april 2009 13:35 schreef existenz het volgende:
Hoe kan Sporting Limburg trouwens in de ere divisie beginnen als Roda JC de licentie heeft? Alle nieuwe clubs moeten toch in de eerste divisie beginnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |