Dus voor al die voorstanders van een fusie de volgende vragen:quote:Stuurgroep: Parkstad Stadion vrijwel uitverkocht na fusie
De Stuurgroep Topvoetbal gaat ervan uit dat het Parkstad Limburg stadion over 2 jaar vrijwel volledig uitverkocht is. Negentig procent van de toeschouwers zou een seizoenskaart moeten hebben. De nieuwe naam van de club blijft Sporting Limburg.
ie informatie kregen Fortuna en Roda JC in het nieuwe businessplan. Op basis van dat plan moeten beide clubs een definitief akkoord geven over de fusie. De fusieclub houdt rekening met drie scenario's, waarin ook een plan is gemaakt voor degradatie van Roda JC. De verwachte begroting voor komend seizoen bedraagt elf miljoen euro. De provincie Limburg betaalt de komende twee jaar zes miljoen om de begroting te verhogen naar veertien miljoen. Nog eens twee miljoen euro extra provinciegeld is gereserveerd voor 'migratiekosten'. Daarmee zouden de twee organisaties in elkaar geschoven moeten worden.
Als sportieve ambitie meldt het businessplan een positie tussen de 7e en 12e plek op de eredivisieranglijst. Incidenteel hoopt Sporting Limburg Europees voetbal te halen.
Ja, maar alleen als de begrotingen van de concurrenten voor die posities niet groter gaat worden. Graafschap wil een nieuw stadion en hogere begroting, NEC wil dat, Heracles wil dat... en als dat allemaal uitgevoerd gaat worden komt er aardig wat concurrentie bij.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:32 schreef Evertje het volgende:
[..]
Dus voor al die voorstanders van een fusie de volgende vragen:
- Is het realistisch om te zeggen dat je met 14 miljoen per jaar tussen de 7e en 12 plek op de eredivisie komt?
- Wat vinden jullie ervan dat er 6 miljoen per jaar aan overheidsgeld naar de club gaat.
- Hoe denken jullie dat dit gat na de eerste twee jaar wordt opgevuld?
Wat een visionairs.........
Beetje vreemd als dat gebeurt, gezien het feit dat er nog twee andere Limburgse BVO's zijn...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:39 schreef rubbereend het volgende:
8 miljoen overheidsgeld erinen de schulden gaan gewoon mee?
Onderbouw maar dat Roda dood is. Lukt je enkel als je de propaganda machine van Kuijer gelooft.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:03 schreef Charles.Darwin het volgende:
Roda en Fortuna zijn al dood. De provincie stopt alleen geld in een fusie. Dus zijn er maar twee mogelijkheden: Roda weg en geen voetbal meer in Zuid-Limburg, of Roda weg en een nieuwe club.
Dan kun je als Roda supporters wel zo vel gekant zijn tegen een fusieclub maar eigenlijk is het een nutteloze discussie als het alternatief is dat je gewoon failliet gaat.
Roda is gewoon over. Het is maar een voetbalclub, maak het nou niet dramatischer dan het eigenlijk is. Alles gaat een keer over. En de supporters van de toekomst (aka de kinderen) boeit het echt niet zo veel hoor
Tuurlijk, propaganda. En er is ook geen kredietcrisis. In Afrika gaan er geen miljoenen mensen dood aan aids. Ga je me nu vertellen dat Roda op z'n gemak door kan gaan op eigen kracht? Zonder financiele steun van gemeente of provincie? Die schuld die jullie hebben gaat echt niet vanzelf weg.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:04 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Onderbouw maar dat Roda dood is. Lukt je enkel als je de propaganda machine van Kuijer gelooft.
Dan hebben ze toch al een probleem, want de begroting van Sporting zal de komende twee jaar niet groeien, wat te denken van het derde jaar.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:45 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ja, maar alleen als de begrotingen van de concurrenten voor die posities niet groter gaat worden. Graafschap wil een nieuw stadion en hogere begroting, NEC wil dat, Heracles wil dat... en als dat allemaal uitgevoerd gaat worden komt er aardig wat concurrentie bij.
Je vergeet erbij te vermelden dat de begroting van Sporting lager is dan die van Roda. Fortuna is trouwens zo dood dat TOF in korte tijd een hogere begroting wist te presenteren dan het huidige bestuur...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:24 schreef Evertje het volgende:
[..]
Dan hebben ze toch al een probleem, want de begroting van Sporting zal de komende twee jaar niet groeien, wat te denken van het derde jaar.
Heb je ook nog antwoord op de andere twee vragen?
Fortuna is niet dood, Erkens heeft gewoon in vier jaar tijd niks binnen de club gedaan. Begroting klopte voor geen meter, is bewust tekort ingediend bij de KNVB, dat soort zaken. Op de begroting mistte zelfs de inkomsten uit ticketverkoop!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:26 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Je vergeet erbij te vermelden dat de begroting van Sporting lager is dan die van Roda. Fortuna is trouwens zo dood dat TOF in korte tijd een hogere begroting wist te presenteren dan het huidige bestuur...
Hoe hoog is die schuld dan volgens jou?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:13 schreef Charles.Darwin het volgende:
Die schuld die jullie hebben gaat echt niet vanzelf weg.
Iets te snel gelezen ja hahaquote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:38 schreef DarkShine het volgende:
Ik zeg niet dat Fortuna dood is, ik weerleg het argument van Fortuna is dood met TOF
Een aantal van die fusies van je slaan nergens op. Ik weet dat je het sarcastisch bedoelt maarja...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:43 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Vreselijke fusieplannen.
Ik vind het vooral jammer van Fortuna, met Roda heb ik niet zoveel.
Dit plan is natuurlijk voor velen een geweldige ver-van-mijn-bed-show.
Iedereen die roept dat dit het beste is heeft geen flauw benul van clubliefde.
Als Fortuna-Roda fusie een feit is, heb ik ook nog wel wat leuke voorstellen:
PSV-Helmond Sport-FC Eindhoven
Top Oss - NEC - Vitesse
Heracles - FC Twente
Feyenoord - Excelsior - Sparta - ADO Den Haag - FC Dordrecht
NAC Breda - Willem 2
Ajax - HFC Haarlem - FC Omniworld - FC Volendam
SC Heerenveen - Cambuur
Fortuna met Roda JC laten fuseren is als Vitesse met NEC of Ajax met Feyenoord laten fuseren. Dat doe je niet.
Geen enkele van die fusies slaat ergens op, net zoals de fusie in Limburg nergens op slaat.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:07 schreef uwbftp het volgende:
[..]
Een aantal van die fusies van je slaan nergens op. Ik weet dat je het sarcastisch bedoelt maarja...
Sommige clubs kunnen beter ophouden als prof te bestaan. Kost alleen maar geld.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:08 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Geen enkele van die fusies slaat ergens op, net zoals de fusie in Limburg nergens op slaat.
Sporting Limburg gaat inderdaad heel veel geld kostenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:09 schreef uwbftp het volgende:
[..]
Sommige clubs kunnen beter ophouden als prof te bestaan. Kost alleen maar geld.
Roda niet dan?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:13 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Sporting Limburg gaat inderdaad heel veel geld kosten.
quote:Stuurgroep stelt advies over fusie etmaal uit
De Stuurgroep Topvoetbal in Limburg stelt de presentatie van de definitieve versie van het businessplan voor een gefuseerde voetbalclub in Limburg 24 uur uit. Dat gebeurt om Fortuna Sittard de gelegenheid te geven een laatste maal een oplossing te vinden voor zijn miljoenenschuld. "De gemeente Sittard-Geleen kan daar een cruciale rol in spelen", aldus woordvoerder Arie de Zeeuw van de stuurgroep. De gemeente heeft tot op heden aan duidelijkheid niets te wensen overgelaten: ze wil onder geen enkele voorwaarde de schuld van Fortuna mee helpen saneren.
In Dagblad De Limburger en het Limburgs Dagblad van woensdag 1 april kunt u alles lezen over financiële steun, de begrotingen en de clubkleuren. En waarom wilde directeur Huub Narinx van Roda JC het fusieplan niet tekenen?
Bron
Die fusies van mij waren inderdaad behoorlijk sarcastisch bedoeld, ja.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:09 schreef uwbftp het volgende:
[..]
Sommige clubs kunnen beter ophouden als prof te bestaan. Kost alleen maar geld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |