abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67702250
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 12:22 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Wij boycotten uitwedstrijden al weken. Het boycot is sinds het bestuur de intentie heeft uitgesproken om te fuseren.
Hebben wij ook over nagedacht, maar uiteindelijk niet gedaan.
Ten eerste kunnen de spelers er niet veel aan doen wat het bestuur ze allemaal flikt en worden zij net zo hard genaaid. Ten tweede is het weer een goede mogelijkheid om je ongenoegen kenbaar te maken, en ook wat frustraties te uiten.

Dus ik zal de laatste vijf wedstrijden van Fortuna ook gaan, net zoals ik alle wedstrijden dit seizoen heb gezien. Als is het maar om gepast afscheid te nemen van onze club.

Er zaten gister trouwens wel 1000 toeschouwers op de tribune, als het er niet minder waren. De 2300 klopte echt niet op het scorebord.
pi_67702385
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 13:26 schreef Evertje het volgende:

[..]

Hebben wij ook over nagedacht, maar uiteindelijk niet gedaan.
Ten eerste kunnen de spelers er niet veel aan doen wat het bestuur ze allemaal flikt en worden zij net zo hard genaaid. Ten tweede is het weer een goede mogelijkheid om je ongenoegen kenbaar te maken, en ook wat frustraties te uiten.

Dus ik zal de laatste vijf wedstrijden van Fortuna ook gaan, net zoals ik alle wedstrijden dit seizoen heb gezien. Als is het maar om gepast afscheid te nemen van onze club.

Er zaten gister trouwens wel 1000 toeschouwers op de tribune, als het er niet minder waren. De 2300 klopte echt niet op het scorebord.
Hmm oke, op C/D was het nog redelijk voor zover ik het kon zien, maar op de N-side zat erg weinig...
pi_67702749
quote:
04/04 Erkens stuurt duizenden euro's naar eigen rekening!
04 April 2009
Fortunahome.com blijft doorgraven in de wereld van List & Bedrog. U heeft de laatste week vast de twee financiele trucs gezien waarme de stuurgroep een beslissing voor de fusie heeft afgedwongen. In beide gevallen is het voor de gewone burger niet te vatten.

De eerste financiele truc heet een loopplank-financiering. De vaagheid ervan werd gisteren nog vager toen Leon Frissen, welke eigenaar is achter deze financiering, het plotsklaps een dienstencontract ging noemen. Snapt u het?

De tweede truc is de activa-passiva truc. Men neme een bedrijf, men haalt er de waardevolle zaken uit (personeel en bezit) en men laat de passiva (schulden) achter. Dat lukt je als normaal bedrijfje dus niet. De stuurgroep komt er echter gewoon mee weg. De overheid reageert niet en de Limburgse media heeft het te druk met het Sporting limburg logo's te photoshoppen. De gewone burger snap er helemaal niets meer van.

Maar. Fortunahome.com kan u iets voorleggen wat wel voor de gewone burger te snappen is. Vlak voordat de activa-passiva truc is ingediend en de schuldeisers dus geen beslag meer op tegoeden kunnen leggen, heeft Hans Erkens nog snel een bedrag van 7000,00 euro van de rekening van Fortuna Sittard naar "Erkens Events" laten overmaken! Het zou gaan om een onkostenvergoeding in het kader van het "ontmantelen van Fortuna Sittard". Het blijft gissen wat dergelijke onkosten dan zijn, maar te denken valt aan cadeautjes, taxikosten, etentjes en hotel,- en kledinggeld of misschien wel zwijggeld.

Ja. Daar zakt u de broek toch van af. Maar houdt u hem nog maar even aan. Hier blijft het niet bij. Hans Erkens heeft altijd beweerd dat die "zijn werk" tegen minimale (on)kosten heeft gedaan. Daarnaast zouden zijn "FC limburg onderzoeksuren" door de Provincie (uit die belastingpot van 200.000 euro) worden vergoed. Onjuist. Hans Erkens is door Fortuna Sittard betaald geworden en het gedeclareerde bedrag per uur bedraagt... 100 euro.

U kunt uw broek weer ophalen. Fortunahome.com raakt er langzaam aan gewend dat onze bestuurders manipuleren, bedriegen, bedreigen en fraude plegen. Maar aan dit rijtje kunnen we nu dus ook "graaien" toevoegen.

"Sporting Limburg houdt van respect"

Bron: Fortunahome.com

zaterdag 4 april 2009 @ 13:56:23 #179
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_67702845

pi_67702859
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 12:28 schreef Timmie1983 het volgende:

[..]

Je moest eens weten. Om een paar voorbeelden te geven: Heerlen en Kerkrade liggen elkaar absoluut niet, Landgraaf is nog steeds verdeelt in Schaesberg, Nieuwenhagen, Waubach en Rimburg, in Hoensbroek en Eijgelshoven borrelt het omdat beide zijn opgeslokt door respectievelijk Heerlen en Kerkrade en Sittard-Geleen is als water en vuur. En dan zijn er mensen die niet kunnen begrijpen waarom wij Limburgers zo moeilijk doen over deze fusie...
maar wáárom is het zo'n haat en nijd tussen die verschillende steden/dorpen/groeperingen binnen zuid-limburg? In principe zou je, als buitenstaander, zeggen dat al die groepen toch best wel veel overeenkomsten en gemeenschappelijke historie hebben?
  zaterdag 4 april 2009 @ 13:59:16 #181
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_67702906
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 13:56 schreef planethugo het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
mooi gemaakt
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:08:54 #182
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_67703111
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 13:59 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

mooi gemaakt
thnx
moest m'n ei ff kwijt
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:17:04 #183
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_67703279
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 09:24 schreef Timmie1983 het volgende:
WTF Blonchi? Wat voor nep forumtrol ben jij ? Je eerste reacties pas op pagina 6. Dat valt me echt van je tegen . Shame on you

Sorry, maar ik heb ook nog een leven. Moeten sommigen hier ook eens proberen

Fusies brengen altijd gedonder met zich mee. Maar het gaat goedkomen, heus
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:51:04 #184
206623 Timmie1983
The name is Smith, Agent Smith
pi_67704000
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:17 schreef blonchi het volgende:

[..]

Sorry, maar ik heb ook nog een leven. Moeten sommigen hier ook eens proberen

Fusies brengen altijd gedonder met zich mee. Maar het gaat goedkomen, heus
Begon me al langzaam zorgen om je te maken. Maar goed, je bent er weer.
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 13:57 schreef Repsak het volgende:
[..]
maar wáárom is het zo'n haat en nijd tussen die verschillende steden/dorpen/groeperingen binnen zuid-limburg? In principe zou je, als buitenstaander, zeggen dat al die groepen toch best wel veel overeenkomsten en gemeenschappelijke historie hebben?
Zomaar enkele dingen die me te binnen schieten:
* Eigen trots; je bent trots op de wijk waar je woont, bijv. Bleijerheide in Kerkrade, de stad of het dorp.
* Het verleden; de geschiedenis van Nieuwenhagen is bijvoorbeeld totaal anders dan die van Schaesberg, ook al vormen ze nu een deel van de gemeente Landgraaf
* De houding/attitude van een stad of dorp t.o.v. buurgemeenten. Een Kerkradenaar ziet een Heerlenaar als een arrogante blaaskaak, een windbuil (vandaar de naam Winkbuul in het dialect), terwijl een Heerlenaar weinig opheeft met die 'reserve-Pruusen'.
* Eigen dialect, iedere stad of dorp heeft zijn eigen dialect. Het dialect van Heerlen is bijvoorbeeld niet te vergelijken met dat van buurgemeente Kerkrade. Ook binnen een gemeente, zoals Landgraaf, zijn er duidelijke verschillen.
* Lijkenpikkerij; denk bijv. aan het sluiten van de mijnen. Welke stad heeft hiervan 't meest geprofiteerd? Jawel, de voorstad van Luik.
* Uitstraling; in Maastricht zijn ze erg bezig met uitstraling en allure, terwijl ze in Heerlen een lelijke, betonnen parkeergarage durven te bouwen naast een monumentale kerk.
* Minachting
* Rivaliteit

@ PlanetHugo... het resultaat mag er zijn toppie
Supporter van Roda JC Kerkrade - Manchester United - Celtic Glasgow - FC Barcelona - Dinamo Zagreb - Gamba Osaka
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:56:28 #185
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_67704121
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:51 schreef Timmie1983 het volgende:

[..]

[..]

* Eigen trots; je bent trots op de wijk waar je woont, bijv. Bleijerheide in Kerkrade, de stad of het dorp.
* Het verleden; de geschiedenis van Nieuwenhagen is bijvoorbeeld totaal anders dan die van Schaesberg, ook al vormen ze nu een deel van de gemeente Landgraaf
* De houding/attitude van een stad of dorp t.o.v. buurgemeenten. Een Kerkradenaar ziet een Heerlenaar als een arrogante blaaskaak, een windbuil (vandaar de naam Winkbuul in het dialect), terwijl een Heerlenaar weinig opheeft met die 'reserve-Pruusen'.
* Eigen dialect, iedere stad of dorp heeft zijn eigen dialect. Het dialect van Heerlen is bijvoorbeeld niet te vergelijken met dat van buurgemeente Kerkrade. Ook binnen een gemeente, zoals Landgraaf, zijn er duidelijke verschillen.
* Lijkenpikkerij; denk bijv. aan het sluiten van de mijnen. Welke stad heeft hiervan 't meest geprofiteerd? Jawel, de voorstad van Luik.
* Uitstraling; in Maastricht zijn ze erg bezig met uitstraling en allure, terwijl ze in Heerlen een lelijke, betonnen parkeergarage durven te bouwen naast een monumentale kerk.
* Minachting
* Rivaliteit

Sorry hoor, dat is waarschijnlijk zoals jij er over denkt. De tegenwoordige samenleving in Zuid-Limburg is toch wel iets homogener te noemen zoals jij die schetst.

Erg kort door de bocht.
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:57:35 #186
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_67704148
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:08 schreef planethugo het volgende:

[..]

thnx
moest m'n ei ff kwijt
Een kip zonder kop die zijn ei kwijt moet, is nooit grappig...
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:07:00 #187
248754 HairyArsedIrishman
I just raped your sheep...
pi_67704338
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:56 schreef blonchi het volgende:

[..]

Sorry hoor, dat is waarschijnlijk zoals jij er over denkt. De tegenwoordige samenleving in Zuid-Limburg is toch wel iets homogener te noemen zoals jij die schetst.

Erg kort door de bocht.
Het is inderdaad erg overtrokken. Maar in feite leeft het daar nog steeds.

Limburgers moeten altijd een vorm van rivaliteit hebben, altijd ergens tegenaan kunnen trappen.

Is het niet tegen een ander land, dan tegen een niet-Limburger. Anders tegen iemand uit een ander deel van de provincie. Lukt dat ook niet dan maar tegen iemand uit een andere stad of dorp. Lukt dát ook niet kan je natuurlijk altijd tegen een andere wijk gaan zeiken. Lukt dat niet kan je zelfs een rivaliteit hebben tussen 2 kanten van de straat...

Dit leeft dan weer vooral in het diepe zuiden...

Een paar postings terug had ik geschreven dat wij daar in het Noorden van de provincie een stuk nuchterder mee omspringen...
Messin' with the Kid.
Alt en gries durf ge werre, bloos neej vrèk...
Celtic FC | VVV Venlo | Nijmegen Devils | Edmonton Oilers | FC Nordsjælland
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:08:12 #188
pi_67704359
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Geniaal!

Kan je nog zo een paar maken met VVV of MVV erbij?
Messin' with the Kid.
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:09:11 #189
121310 venomsnake
El Saltador
pi_67704375
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:20:11 #190
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_67704614
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 13:03 schreef Timmie1983 het volgende:

[..]

Daarom bespaar ik me de moeite 't nog eens uit te leggen aan een vusjmoel
OMG JE NOEMT ME EEN VUSJMOEL .
><(({°>
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:26:23 #191
206623 Timmie1983
The name is Smith, Agent Smith
pi_67704742
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:56 schreef blonchi het volgende:

[..]

Erg kort door de bocht.
Persoonlijk zal het mij een zorg zijn of iemand nu uit Heerlen, Kerkrade, Sittard, Roermond, Venray of uit Mook komt. Ik heb daar geen probleem mee. Ik ben geboren in Heerlen, heb daar gewerkt, ben opgegroeid in Landgraaf, ben ik Kerkrade naar school geweest, heb ik Maastricht gestudeerd en gewerkt, ga in de winter regelmatig naar Geleen voor een wedstrijd van de Eaters en heb gewoond in België en Japan, dus nee, zo denk ik er zelf absoluut niet over en het zou ook hardstikke zwart-wit zijn als je zo in hokjes denkt (m.u.v. van Maastricht ), maar het is wel hetgeen wat ik om me heen heb gezien en gehoord en nog steeds zie en hoor. Zeiken, zeuren, zeveren, knotteren, hoe je het wilt noemen is (helaas) onderdeel van de Zuid-Limburgse cultuur. Het houdt de mensen bezig...
Supporter van Roda JC Kerkrade - Manchester United - Celtic Glasgow - FC Barcelona - Dinamo Zagreb - Gamba Osaka
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:31:54 #192
pi_67704857
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:26 schreef Timmie1983 het volgende:
ga in de winter regelmatig naar Geleen voor een wedstrijd van de Eaters
Eaters fan, hè? Goed zo.

Kijk dan meteen effe hier: [IJshockey] Eredivisie 2008/2009
Messin' with the Kid.
pi_67704977
Best gaar dat de jeugd een stadion krijgt
Dat ding kost alleen maar geld....

Maar van 1 kant ben ik best wel gewend geraakt aan het stadion.
Vooral omdat ik het elke dag zie ( ik hoef maar door het raam naar buiten te kijken )
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 april 2009 @ 15:39:28 #194
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_67705022
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Whehehehe
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 4 april 2009 @ 16:03:33 #195
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_67705498
Wat voor mening hadden de mensen uit Geleen en Sittard in 1968 toen Sittardia en Fortuna '54 samen gingen?
><(({°>
  zaterdag 4 april 2009 @ 16:16:18 #196
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_67705771
Dat logo is trouwens echt fuckin lelijjk, maar die conclusie zal ik dit topic al vaker getrokken zijn lijkt me...
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  zaterdag 4 april 2009 @ 16:30:14 #197
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_67706048
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:37 schreef the_legend_killer het volgende:
Best gaar dat de jeugd een stadion krijgt
Dat ding kost alleen maar geld....

maakt niet uit, de stuurgroep heeft geld zat bij elkaar verzameld voor de komende jaren!
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:08 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Geniaal!

Kan je nog zo een paar maken met VVV of MVV erbij?
mwa heb al teveel tijd hieraan besteed
  zaterdag 4 april 2009 @ 17:19:05 #198
55783 Geomancer
Uit luiheid geboren
pi_67707181
Sporting Limburg is gedrocht waar ik nu al een enorme afkeer tegen heb, laat staan om het woord 'haat' te gebruiken. Het betaalde voetbal boeit mij nu geen klote meer, ben er helemaal klaar mee. Slechts sporadisch zal ik een wedstrijd van MVV gaan bekijken -wel een club die hun eigen historie en traditie prefereert boven een miljoenensubsidie- maar voor de rest zal het mij niks meer boeien. Sporting Limburg zal de rest van mijn leven een haatpunt worden.
Leef met de dag, pluk een appel.
  zaterdag 4 april 2009 @ 17:41:22 #199
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_67707673
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:51 schreef Timmie1983 het volgende:

[..]

[..]

* Minachting
* Rivaliteit

Klopt allemaal grotendeels. Ik heb zelf als Winkbuul zijnde totaal geen problemen met Kerkrade, Landgraaf, Sittard of Maastricht.
Wel vind ik dat MVV bij Maastricht hoort, Roda bij Parkstad en Fortuna bij de Westelijke Mijnstreek. 3 stedelijke gebieden met een heel ander imago. Die kun je niet mengen. Net als Amsterdam en Rotterdam en ik geloof echt dat er tussen die 2 steden minder verschil zit dan tussen de 3 Zuid-Limburgse steden.
  zaterdag 4 april 2009 @ 19:56:05 #200
125844 Votz
Petomaan
pi_67710753
Dit is nog eens een mooi logo:
Women fart just as much as men. It's just that most men take more pride in it than most women.
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')